Naar de garage en laten uitlezen wat de trigger is, bij mijn P8 is interieur sensor uitgezet. Geen valse meldingen meer gehad. Bij een update zou deze weer actief worden en dan hopelijk niet meer zo overgevoelig.Karel de Kleine schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:57:
P8
Zijn er hier ook anderen die problemen hebben met het alarm en een eventuele oplossing hiervoor? Ondanks recentelijke updates gaat hij nog steeds vrijwel elke keer af binnen 5 minuten na parkeren.
Dank je, klinkt als een prima oplossing voor dw tussentijd! Ga ik de garage maar eens bellenRHF schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:12:
[...]
Naar de garage en laten uitlezen wat de trigger is, bij mijn P8 is interieur sensor uitgezet. Geen valse meldingen meer gehad. Bij een update zou deze weer actief worden en dan hopelijk niet meer zo overgevoelig.
https://www.zap-map.com/t...ready-open-to-other-cars/
Heeft iemand hier het al eens aangedurfd om een P8 of P2 aan een Tesla paal te hangen?
Lees steeds meer van dit soort berichten en tevens filmpjes van onze oosterburen van next2 move, die er met een verschillende (niet Tesla) auto’s kunnen laden.
Als ik me dat artikel goed herinner is het netwerk "open" omdat ze toestaan dat 3rd parties samenwerking contracten kunnen afsluiten, wat nog geen enkele manufacturer had gedaan. Dus niet echt open, alleen in theorieEHAS schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:29:
Tesla Superchargers are already open to other cars
Heeft iemand hier het al eens aangedurfd om een P8 of P2 aan een Tesla paal te hangen?
Lees steeds meer van dit soort berichten en tevens filmpjes van onze oosterburen van next2 move, die er met een verschillende (niet Tesla) auto’s kunnen laden.
Schiet mij maar neer
Heeft Tesla alle laadstations al voorzien van een CCS stekker? Anders valt er niet veel te pluggen. Volgens mij was de M3 de eerste met een CCS poort?EHAS schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:29:
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Beetje half artikel. Ze hebben tot nu toe alleen een overeenkomst met Aptera. Kleine speler.EHAS schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:29:
In het verleden kon af en toe wel eens een auto laden maar niet structureel afaik.
Mag ook hopen dat ze dat niet gaan doen. Dan is in één keer de belangrijkste USP voor me weg.
Alle SuCs hebben CCS hier in de regio. Sommige (v3) hebben zelfs alleen maar CCS.
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 25-01-2021 20:53 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja, ze hebben allemaal al CCS.Lancer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Heeft Tesla alle laadstations al voorzien van een CCS stekker? Anders valt er niet veel te pluggen. Volgens mij was de M3 de eerste met een CCS poort?
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Kleine held als je met een ev naar Spanje gaat! Daar is de laadinfrastructuur nog niet zo fijnmazig als in NL. Maar ABRP kan je al een goed beeld geven van de (on)mogelijkheden.Inspired schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:24:
[...]
Offtopic maar het lijkt me dat we toch hetzelfde zullen zien als in 2020. Ik ga er vanuit dat de meeste landen per 1/7 de grenzen toch weer zullen openen. Helemaal als tegen die tijd de risicogroepen een prik gehad hebben. Ik ga er gewoon vanuit dat we met de auto naar Spanje gaan eind juli. Mochten we niet kunnen blijven we lekker thuis.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
En al weer van de LP site. Volgens mij hebben ze de NDA gebroken 🤣Tommees schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:56:
Ik lees nu op LP site:
P2 - 63 KWh - Single motor - Standard range - EUR 44.900
P2 - 78 KWh - Single motor - Long range - EUR 48.900
P2 - 78 KWh - Dual motor - Long range - EUR 52.900
P2 - Pilot Plus - EUR 58.900
Was dit al bekend? Is wel duidelijk wat als voorbeeld heeft gediend..
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
[P8]Kohen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:11:
[Afbeelding]
Iemand dit probleem ook al gehad?
Ijsvorming in de laadunit. Als je dan de stekker er uit haalt dan kan je laadklep niet dicht.. lijkt een design fout haha
Ik kreeg vannacht het klepje wel dicht, maar omdat er ondertussen wat ijs aan de binnenzijde zat, sloot deze niet netjes aan. Nog iets meer ijs en ik had deze inderdaad mogelijk ook niet kunnen sluiten.
XC40 EV Pro
Sluit aan bij dit bericht: https://youtube.com/watch?v=YRyJ5DFofaY&feature=shareJackBol schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:08:
[...]
En al weer van de LP site. Volgens mij hebben ze de NDA gebroken 🤣
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Een goede keuze volgens mij. En op deze manier een behoorlijk complete auto.C.QL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:23:
[...]
[...]
De knoop is doorgehakt. Het zal volgende configuratie (variant op nr 2) worden.
Volvo XC40 P8 Recharge met:Onze fleetkorting is al enorm, dus bijkomende onderhandelingsmarge was beperkt, maar toch blij met de kleine extra's.
- Onyx Black Metallic
- R-Design leder-Nubuck Charcoal
- Tech & Park Assist Pack
- Elektrisch bedienbaar schuif- en kanteldak met geïntegreerd zonnescherm
- Winter Pack
- Versatility Pack 2
- Omwisseling laadkabel schuko naar 16A 3 fasen 4.5m
- Protection Pack (Gratis)
- Zonnebrilhouder (Gratis)
![]()
Kijk er naar uit om binnen een paar maand erin rond te cruisen!
XC40 EV Pro
Dankje, uurtje later gestart en melding weg.Arie van Dijk schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:40:
[...]
Heb het ook een keer gehad.
Auto even uit op slot en weglopen. Morgen doet ie het vast weer - als je niet kan wachten kijk je over een kwartiertje.
Dank, ja natuurlijk had ik kunnen bedenken. Auto staat nog op Engelstaligvdtweak schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:30:
[...]
je zit op een nederlands forum, gok dat je meer succes krijgt met "koplamp".
Paar dingen die ik heb gevonden voor je welke wellicht gerelateerd zijn:
Montalbano in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
jswinkels in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Zou zeggen, tijd voor een garage bezoek

In Europa is het toch sowieso geen hele grote USP? Andere snelladers komen er rap aan en hoe vaak ben je nu met je Tesla onderweg naar Zuid Italië geweest vanwege de SuCs?Inspired schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:52:
[...]
Beetje half artikel. Ze hebben tot nu toe alleen een overeenkomst met Aptera. Kleine speler.
In het verleden kon af en toe wel eens een auto laden maar niet structureel afaik.
Mag ook hopen dat ze dat niet gaan doen. Dan is in één keer de belangrijkste USP voor me weg.
Naar Zuid Frankrijk en Spanje is het toch wel prettig. Dat is met anderen nog wel een uitdaging. In Benelux/Duitsland minder idd.GeeMoney schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:21:
[...]
In Europa is het toch sowieso geen hele grote USP? Andere snelladers komen er rap aan en hoe vaak ben je nu met je Tesla onderweg naar Zuid Italië geweest vanwege de SuCs?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Een dedicated top notch laadnetwerk. Tuurlijk is dat wel een USP. Of je het gebruikt staat daar los van.GeeMoney schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:21:
[...]
In Europa is het toch sowieso geen hele grote USP? Andere snelladers komen er rap aan en hoe vaak ben je nu met je Tesla onderweg naar Zuid Italië geweest vanwege de SuCs?
just checking
[ Voor 4% gewijzigd door Ovinomis op 26-01-2021 08:33 ]
P2
Goeie, zal straks eens kijken, hier gisteren ook een bevroren auto op de tijd dat ie warm moest zijn en vanochtend weer niet warm.. ThanksOvinomis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:51:
@eLScha Staan de timers een uur vroeger of staat de klok een uur te vroeg? Dat had ik namelijk eergisteren. Ik moest echt via instellingen automatische instellingen voor klok aan en uit zetten om deze weer op de juiste tijd te krijgen (heb zelf geen timers actief dus weet niet of die dan mee veranderen)
just checking
Overigens, een uur te vroeg zou dan natuurlijk wel betekenen dat ie al niet meer bevroren zou kunnen zijn, was om 08.30u 🙃
[ Voor 9% gewijzigd door Headfirst op 26-01-2021 08:48 ]
P2, Zappi V2
Met de oude VOC app kon je op de V60 de ramen niet sluiten. Heel irritant, vooral omdat de ramen aan het einde van de leasetermijn vaak niet goed sloten (laatste millimeters, twee keer sluiten om goed te sluiten) en ik ondanks dat de ramen eigenlijk dicht zaten, toch naar buiten moest om nogmaals dicht te maken om het in de app als gesloten te tonen...Mga1600 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:52:
[...]
Bij de ‘oude’ VOC app wordt er duidelijk gemeld als een van de ramen niet goed gesloten is. Dan kun je dat met de app ook weer corrigeren. Ik neem aan dat dat (“straks”) ook weer in de nieuwe app terecht komt.
XC40 P8
De timer stond op 7.30 en gister opeens op 6.30.Ovinomis schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:51:
@eLScha Staan de timers een uur vroeger of staat de klok een uur te vroeg? Dat had ik namelijk eergisteren. Ik moest echt via instellingen automatische instellingen voor klok aan en uit zetten om deze weer op de juiste tijd te krijgen (heb zelf geen timers actief dus weet niet of die dan mee veranderen)
just checking
Yes, in mijn geval had ik er sneeuw in zitten op die ene dag dat het gesneeuwd had, waardoor hij niet dicht konKohen schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:11:
[Afbeelding]
Iemand dit probleem ook al gehad?
Ijsvorming in de laadunit. Als je dan de stekker er uit haalt dan kan je laadklep niet dicht.. lijkt een design fout haha
XC40 P8
En hoe en met welke app zoek jij ze dan nu op?Inspired schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Shell heeft er al redelijk wat. Alleen werkt het filteren op de Shell site niet echt goed.Als je 100kW+ pakt vallen ze bijna allemaal weg. Ook al heeft het station 175kW palen.
Leuk, gefeliciteerd!C.QL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:23:
[...]
[...]
De knoop is doorgehakt. Het zal volgende configuratie (variant op nr 2) worden.
Volvo XC40 P8 Recharge met:Onze fleetkorting is al enorm, dus bijkomende onderhandelingsmarge was beperkt, maar toch blij met de kleine extra's.
- Onyx Black Metallic
- R-Design leder-Nubuck Charcoal
- Tech & Park Assist Pack
- Elektrisch bedienbaar schuif- en kanteldak met geïntegreerd zonnescherm
- Winter Pack
- Versatility Pack 2
- Omwisseling laadkabel schuko naar 16A 3 fasen 4.5m
- Protection Pack (Gratis)
- Zonnebrilhouder (Gratis)
![]()
Kijk er naar uit om binnen een paar maand erin rond te cruisen!
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Scherp! tenzij het zo hard vroor dat ie daarna weer dicht gevroren isHeadfirst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:39:
[...]
Goeie, zal straks eens kijken, hier gisteren ook een bevroren auto op de tijd dat ie warm moest zijn en vanochtend weer niet warm.. Thanks
Overigens, een uur te vroeg zou dan natuurlijk wel betekenen dat ie al niet meer bevroren zou kunnen zijn, was om 08.30u 🙃
P2
Waar is “elders” en is er voor de P8 al iets bekend over de OTA en VOC nu dit voor de P2 sneller lijkt te gaan?Jehanthar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:03:
P2
Zie elders dat er toch nu al nieuwe OTA updates binnenkomen met een december update en overgang naar Android versie 10 en bv ook surroundsound in de geluidsafstemming
Je kunt het ook zelf uitzetten, alleen vind ik dat niet echt een oplossing. Ik koop geen alarm om hem dan beperkt aan te zetten...Karel de Kleine schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:19:
[...]
Dank je, klinkt als een prima oplossing voor dw tussentijd! Ga ik de garage maar eens bellen

3 blz terug zie je dat er een P2 een upgrade naar Android 10 heeft gehad.JohnDoe77 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]
Waar is “elders” en is er voor de P8 al iets bekend over de OTA en VOC nu dit voor de P2 sneller lijkt te gaan?
Wat betreft P8: ik ga mijn nieuwe auto straks halen (eindelijk) en zal vragen hoe het met de P8 updates zit.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
@Pure8 @GeForceFX_BEJohnDoe77 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
[...]
Waar is “elders” en is er voor de P8 al iets bekend over de OTA en VOC nu dit voor de P2 sneller lijkt te gaan?
kunnen wellicht hier licht op schijnen.
Veel plezier!Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
[...]
3 blz terug zie je dat er een P2 een upgrade naar Android 10 heeft gehad.
Wat betreft P8: ik ga mijn nieuwe auto straks halen (eindelijk) en zal vragen hoe het met de P8 updates zit.
Waarschijnlijk dus alleen niet geprogrammeerd....
Uit: https://fccid.io/YGOHUF84...anual/User-Manual-4372641
Relay-Station-Attack (RSA) countermeasure: when the key has been stationary without movement for a defined time (timer configurable), the motion sensor will deactivate the LF front end in the keyfob and the key will not react to Keyless Entry or Start LF triggers from the vehicle. Only when motion has been de-tected by the implemented motion sensor, the LF front end of the keyfob will become active for a defined time.
Bron:
https://www.polestar-foru...the-myths-dispelled.1370/
Update: De fabrikant een mail gestuurd met verzoek om duidelijkheid hoe de timer in te stellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arie van Dijk op 26-01-2021 10:18 ]
Sleutels gaan hier binnenkort naar Volvo vanwege verzekering, raken we surfsleutel dan helemaal kwijt..? En wat gebeurt er precies met de sleutels.?Arie van Dijk schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:
Het blijkt dus dat de P2 sleutels daadwerkelijk die technologie hebben die sleutel na inactiviteit uitschakelt.....
Waarschijnlijk dus alleen niet geprogrammeerd....
Uit: https://fccid.io/YGOHUF84...anual/User-Manual-4372641
Relay-Station-Attack (RSA) countermeasure: when the key has been stationary without movement for a defined time (timer configurable), the motion sensor will deactivate the LF front end in the keyfob and the key will not react to Keyless Entry or Start LF triggers from the vehicle. Only when motion has been de-tected by the implemented motion sensor, the LF front end of the keyfob will become active for a defined time.
Bron:
https://www.polestar-foru...the-myths-dispelled.1370/
Update: De fabrikant een mail gestuurd met verzoek om duidelijkheid hoe de timer in te stellen.
P2, Zappi V2
Als de batterij niet te vervangen is, en hij altijd zendt, dan kan je toch net zo goed wél van die sleutel gebruik maken zolang als dat de batterij nog niet leeg is? Hem niet gebruiken levert dan toch geen enkel voordeel op (langere batterijduur), toch?
Ik heb hem (in ieder geval zolang Phone-as-a-Key niet beschikbaar is) aan mijn sleutelbos hangen en vind dat geweldig werken. Wat mij betreft prima zolang de batterij het nog doet. De vraag is hoe lang dat gaat zijn
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik denk dat je hem kwijtraakt. Als je bij Volvo af fabriek het alarmsysteem bestelt krijg je bij uitlevering al geen surfsleutel, maar twee volwaardige sleutels en een safe-key.Headfirst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Sleutels gaan hier binnenkort naar Volvo vanwege verzekering, raken we surfsleutel dan helemaal kwijt..? En wat gebeurt er precies met de sleutels.?
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
De prijs van een nieuwe ( omdat de knoopcel niet vervangen kan worden..) is echter dusdanig (belachelijk) hoog dat ik 'm niet zal vervangen.MaxxMark schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:25:
Ik denk dat niemand zijn sleutels zo lang heeft om er een concreet antwoord op te geven, maar eerder werd genoemd dat de surfsleutel "altijd zendt" en dat hij daarom voor de RS-attack vulnerable is. Maar ook werd gezegd dat de batterij niet te vervangen is.
Als de batterij niet te vervangen is, en hij altijd zendt, dan kan je toch net zo goed wél van die sleutel gebruik maken zolang als dat de batterij nog niet leeg is? Hem niet gebruiken levert dan toch geen enkel voordeel op (langere batterijduur), toch?
Ik heb hem (in ieder geval zolang Phone-as-a-Key niet beschikbaar is) aan mijn sleutelbos hangen en vind dat geweldig werken. Wat mij betreft prima zolang de batterij het nog doet. De vraag is hoe lang dat gaat zijn

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Vandaag de auto opgehaald nadat ik van het weekend helaas de "kabel zit nog in de auto" storing heb gehad. Dealer was blij met de info en Volvo zou er bovenop zitten. Voor nu is de "regel", 15 minuten wachten en opnieuw proberen.
Ze hadden ook de laatste software erop gezet (de versie met timer voorverwarmen had ik al). Nog niet eerder gezien maar zou dit dan de "OTA" update zijn?
:strip_exif()/f/image/ArHWmjEEQl7dUromKBunmTQJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WBME2fdAa397SsORLAYL63DB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist 4x op het scherm gedrukt, check for update
Jammer joh, geen update!

Dat zou super zijn! Veel plezier, je hebt lang moeten wachten man!Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:17:
[...]
3 blz terug zie je dat er een P2 een upgrade naar Android 10 heeft gehad.
Auto opgehaald, alles dik voor elkaar. Ook Plugsurfing druppel gekregen. Maar ze konden me vandaag helaas geen details geven over de a.s. updates behalve de verzekering dat er hard aan gewerkt wordt.JohnDoe77 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Dat zou super zijn! Veel plezier, je hebt lang moeten wachten man!
De technische man (die het mogelijk wel zou moeten weten) was vandaag niet aanwezig, maar vrijdag moet ik daar nog even wat ophalen (fietsendrager) dan zal ik meteen kijken of hij er wel is....!
Dat ziet er in ieder geval uit als een up to date systeem. Ik zit nog steeds op versies september en december, ondanks dat ik begin januari een update heb gehad (en wel voorverwarmen heb).wht_nl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:
[P8]
Vandaag de auto opgehaald nadat ik van het weekend helaas de "kabel zit nog in de auto" storing heb gehad. Dealer was blij met de info en Volvo zou er bovenop zitten. Voor nu is de "regel", 15 minuten wachten en opnieuw proberen.
Ze hadden ook de laatste software erop gezet (de versie met timer voorverwarmen had ik al). Nog niet eerder gezien maar zou dit dan de "OTA" update zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P8
En! hoe bevalt hij je? En als je deze baby-XC vergelijkt met de XC90?Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:44:
[...]
Auto opgehaald, alles dik voor elkaar. Ook Plugsurfing druppel gekregen. Maar ze konden me vandaag helaas geen details geven over de a.s. updates behalve de verzekering dat er hard aan gewerkt wordt.
De technische man (die het mogelijk wel zou moeten weten) was vandaag niet aanwezig, maar vrijdag moet ik daar nog even wat ophalen (fietsendrager) dan zal ik meteen kijken of hij er wel is....!
https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#10865552
en uitleg waarom het icoon van 4G naar LTE is veranderd:
https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#17285134
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Gefeliciteerd! Alles wat je er van verwacht had?Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:44:
[...]
Auto opgehaald, alles dik voor elkaar. Ook Plugsurfing druppel gekregen. Maar ze konden me vandaag helaas geen details geven over de a.s. updates behalve de verzekering dat er hard aan gewerkt wordt.
Ja, heel fijn. Alles keurig geregeld vanochtend bij de dealer, alleen de meebestelde fietsendrager ( dat was een combinatie-aanbieding met de trekhaak) was nog niet binnnen gekomen. Wel drie laadkabels (de gewone, de rode CEE en de Granny), een stel witte nummerplaten, wintermatten en de Plugsurfing druppel( helaas geen tegoed....) , dat alles zat er netjes bij. Ook de alarm certificaten met extra certificaat voor KE01 maatregelen die de meeste verzekeringen na 1 januari absoluut eisen. Daartoe moesten de sleutels toch nog omgebouwd worden van 20(?). naar 5 minuten voordat ze in slaap vallen. In de nieuwe prijslijst staat daar een aparte post voor opgenomen......JackBol schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]
En! hoe bevalt hij je? En als je deze baby-XC vergelijkt met de XC90?
Als je de schermen van het ‘oude’ Sensus Connect gewend bent zitten er eigenlijk niet zo veel verrassingen verborgen in de bediening van de menu’s, maar het linken met Google en Spotify ging wel lekker vlot. Beter dan met Sensus.
Google werkt erg goed, van alles geprobeerd daarmee.
Pilot assist is wel iets minder vloeiend dan het in de XC90 was, maar best o.k., je moet wel het stuur Iers nadrukkelijker vasthouden.
Het vinden van een lekkere ‘zit’ duurde niet lang, kennelijk zit er nog iets als een soort ‘geheugen in mijn rug en kont’, want het voelde snel vertrouwd. Overigens is de ruimte voorin niet eens zo heel veel kleiner dan een XC90 denk ik. Wel wat lager....en uiteraard is de auto veel korter (geen derde rij) .maar niet veel smaller. Beenruimte voor is ook prima, achter ook best redelijk.Moet alleen nog even zoeken naar de beste instellingen van het geluid (HK), dat vind ik vooralsnog niet indrukwekkend. Beetje jammer ook dat je geen mp3-tjes van stick kunt spelen, maar Spotify gaat goed!
Maar verder absoluut helemaal happy, stuurt lekker, plenty power, heerlijk stil, lekker wendbaar...... dus wat is er nog meer te wensen....?
Net samen met mijn vrouw nog een ritje van zo’n 50(?) km gemaakt, waarbij zij voor het grootste deel gereden heeft.
Ze is meteen aan het ding verslaafd dus ik hoop dat ik überhaupt nog toegang krijg tot de auto.........haha.
Dank je! Ja zeker heerlijk! ZIe bovenstaand. Laden met de Wallbox verloopt ook goed met 50 km/h laadsnelheid. Viel me wel op dat je de kabel er wel heel stevig in moet prikken om het proces te starten.Lancer schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Gefeliciteerd! Alles wat je er van verwacht had?
En nu maar afwachten wanneer de elders bestelde spulletjes (decorlijstjes en leren sleutelbehuizing) komen....... Bedankt voor de linkjes daarvoor (of was dat op het andere forum?) .
Bij de dealer kosten die sleutelbehuizingen 100 E per sleutel, bij VStore 90. Dit was dus wel een mooie aanbieding zeker als het, zoals ze zeggen, origineel Volvo is. Heb jij ze inmiddels al gepast?
De stekker gaat er idd een beetje stroef in. Grootste punt is eigenlijk dat de houder voor de stekker die je aan de muur moet hangen eigenlijk best hoog aan de muur moet hebben om de stekker daar altijd netjes en stevig in te hangen.Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Dank je! Ja zeker heerlijk! ZIe bovenstaand. Laden met de Wallbox verloopt ook goed met 50 km/h laadsnelheid. Viel me wel op dat je de kabel er wel heel stevig in moet prikken om het proces te starten.
En nu maar afwachten wanneer de elders bestelde spulletjes (decorlijstjes en leren sleutelbehuizing) komen....... Bedankt voor de linkjes daarvoor (of was dat op het andere forum?) .
Bij de dealer kosten die sleutelbehuizingen 100 E per sleutel, bij VStore 90. Dit was dus wel een mooie aanbieding zeker als het, zoals ze zeggen, origineel Volvo is. Heb jij ze inmiddels al gepast?
De nieuwe sleutelkapjes zitten er al een paar dagen omheen. (Foto's in dat andere forum) Paste zonder problemen.
Uiteindelijk nog iets lagere leaseprijs gekregen, eerste jaar €1150 en daarna gaat het leasecontract omlaag qua KM/pj dus dan gaat er nog zo weer 50 a 75 euro af per maand als ik het goed heb. Leasemaatschappij wordt ProLease (geen ervaring mee verder). Volgens mij erg netjes voor uiteindelijk dit:
- Sage Green metallic
- Arienne leder Charcoal/Charcoal
- Power Seats
- Lighting
- Driver Assist
- Climate
- lounge
- Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportie
- Volvo Alarm (voor certificering, zie accessoires)
- Extra getint glas in achterportieren & achterruit
- Draadloos opladen telefoon
- Warmtepomp
- 20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 26-01-2021 18:24 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja, dat is ook zo’n beetje de hele prijslijst qua opties, net als mijn zojuist afgeleverde exemplaar. Dat wordt genieten! Heb je al de beschikking over een wallbox of laadpaal?Juancho schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:22:
Ik hoorde net dat mijn P8 maandag afgeleverd wordt... Nog een paar daagjes wachten dus![]()
Uiteindelijk nog iets lagere leaseprijs gekregen, eerste jaar €1150 en daarna gaat het leasecontract omlaag qua KM/pj dus dan gaat er nog zo weer 50 a 75 euro af per maand als ik het goed heb. Leasemaatschappij wordt ProLease (geen ervaring mee verder). Volgens mij erg netjes voor uiteindelijk dit:Kan niet wachten!
- Sage Green metallic
- Arienne leder Charcoal/Charcoal
- Power Seats
- Lighting
- Driver Assist
- Climate
- lounge
- Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportie
- Volvo Alarm (voor certificering, zie accessoires)
- Extra getint glas in achterportieren & achterruit
- Draadloos opladen telefoon
- Warmtepomp
- 20" 5-Dubbel Spaaks Black / Diamond Cut velgen
Ik had zelf een paar opties misschien niet genomen, maar deze auto was nog beschikbaar met 8%. Dus heb zelf niks te kiezen gehad qua opties. Maar hij zit idd lekker vol!Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:30:
[...]
Ja, dat is ook zo’n beetje de hele prijslijst qua opties, net als mijn zojuist afgeleverde exemplaar. Dat wordt genieten! Heb je al de beschikking over een wallbox of laadpaal?
Nee ik ga eerst bekijken hoe het gaat met laden in de buurt (2 laadpalen op 300m lopen), op kantoor/bij de klant en mijn vriendin kan sowieso laden op haar werk als ik thuis moet werken.
Ik huur de auto ook eerst 2 maand (proeftijd) en dat is een mooie test om te bekijken hoe het met laden gaat. We hebben voorzichtig plannen om over 1 a 1,5 jaar te verhuizen, van een rijtjes woning naar een 2:1 kapper. Dus dan zal er sowieso een eigen wallbox komen natuurlijk!
Ben zo benieuwd!
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 26-01-2021 18:34 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
1. Contact met Polestar hierover gehad, ze geven aan dat er in de auto geen andere software hoeft te komen maar alleen de sleutels hergeprogrammeerd moeten worden en de druppel inactief moet worden gemaakt. Ik heb kwam er echter achter dat Volvo verzekerd tot 70k zonder SCM 3, probleem wat mij betreft opgelost en ik kan de druppel blijven gebruiken.
2. Dit heeft Polestar vanuit Zweden vrij simpel opgelost. Ze belden me dat ze in hun backend de auto van Belgie op Nederland hadden gezet. De auto 30 minuten uit laten staan en het zou moeten werken. En dit werkte perfect, internet deed het meteen.
Ben vandaag bij de dealer geweest voor de originele trekhaak en ze hebben tevens de laatste update geinstalleerd voor de “laadpaal bug”. Viel me op dat er nu LTE staat maar las al dat dat “normaal” is.
Ik ben echt super blij met de P2, iedere dag weer genieten.
pdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:04:
Goedemorgen allemaal,
Sinds woensdag trotste bezitter van de Polestar 2 - Void - Performance. Ik heb deze voor een gunstige bijtelling uit België geïmporteerd via de tussenhandel (geen dealer). Niet wetende dat ik dan voor een (tot nu toe) tweetal uitdagingen kom te staan waar wellicht iemand hier ervaring mee heeft:
1. Voor een SCM 3 certificering moet er een stuk software op gezet worden. Dit kunnen ze voor de P8 wel maar nog niet voor de P2. De Volvo dealer vraagt dit nu na in Zweden. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Ik krijg de hotspot met geen mogelijkheid geactiveerd, in de auto staat linksboven een BE vlaggetje en ik heb een NL account aangemaakt. In de auto krijg je de foutmelding "kan de auto niet toevoegen". Ook iets voor de dealer of heeft iemand hier een fix voor?
Bedankt alvast voor de reacties. De auto rijdt echt fantastisch moet ik zeggen.
Dit kan helaas (nog) niet...max.jansen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:43:
Weet iemand hoe je in de P2 het automatisch verhogen en verlagen van de muziekvolume op basis van je snelheid kan aanpassen/uitzetten?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Zoveel mag je toch helemaal niet met een BE rijbewijs rijden?
En om het nog ingewikkelder te maken: voor het trekgewicht van de auto telt wel de werkelijke massa. Dus een lege dubbelasser met Max 2000kg mag je met een P8 wel trekken, maar alleen met BE.
[ Voor 32% gewijzigd door JTHZZ op 26-01-2021 19:49 ]
Ik ben 3 jaar geleden al met mijn Tesla naar Spanje op vakantie geweest (in de buurt van Barcelona). Waren overal wel laadplekken te vinden, voordeel is dat er weinig elektrische auto’s zijn. Helemaal geen issues gehad (supercharge netwerk is denk ik wel wat beter geregeld dan andere snelladers).P2Hattem schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:58:
[...]
Kleine held als je met een ev naar Spanje gaat! Daar is de laadinfrastructuur nog niet zo fijnmazig als in NL. Maar ABRP kan je al een goed beeld geven van de (on)mogelijkheden.
Afgelopen jaar in ItaIië ook geen probleem gehad. Wel een camping met laadpaal uitgezocht en ook de overnachting onderweg bij een hotel met laadpaal.
Bizar dat je dat niet kan uitzetten!
Is waarschijnlijk vrij makkelijk te fixen met een app;
Een app kan het volume van het OS aanpassen.
Maar ja, dan moet je die wel kunnen side-loaden,
of Google zou het moeten goedkeuren...
Beide onwaarschijnlijkt.
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Maar, eerst zien dan geloven 😀
[ Voor 7% gewijzigd door Montalbano op 26-01-2021 20:37 ]
P8
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Houd je het morgen even in de gaten? Ben erg benieuwd en zou, wederom, perfecte timing zijnMontalbano schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:36:
Ik las op Facebook een bericht van iemand die morgen voor een “grote update” naar de dealer mag. Update zou morgen uitkomen. Onbekend wat daar in zit, maar er wordt gehoopt op de update die OTA mogelijk maakt en mogelijk on call.
Wat mij opvalt is dat bij het instappen de auto even een paar tellen nodig heeft om te connecten met 4G. Wordt de 4G verbinding idle als het contact uitgaat en de deur op slot? Ivm OTA zou ik verwachten dat de auto constant 4G actief zou moeten hebben.. Verder overigens nooit 4G issues gehad. Hier overigens nog Android 9, Update november in januari geüpload bij dealer.
P2, Zappi V2
Volgens mij wordt de software per individuele auto (op maat) klaargezet in Zweden en krijg je, als dat voor jouw auto aan de beurt is, een uitnodiging voor de update.Juancho schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:01:
[...]
Houd je het morgen even in de gaten? Ben erg benieuwd en zou, wederom, perfecte timing zijn. Dan bel ik de dealer nog even of ze die update er voor maandag op kunnen gooien
Zou dat echt? Dat is toch haast niet te doen?Mga1600 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:47:
[...]
Volgens mij wordt de software per individuele auto (op maat) klaargezet in Zweden en krijg je, als dat voor jouw auto aan de beurt is, een uitnodiging voor de update.
P8
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
En die persoon heeft een P8? Dan denk ik niet dat hij OTA krijgt. Vandaag mijn dealer gesproken; die update verwacht men over een maand. Er is nieuwere software dan die van begin december met de timer voor de verwarming, maar die is ook niet 100% goed (heeft weer andere bugs gaf hij aan). Dus zijn advies was wachten...Montalbano schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:36:
Ik las op Facebook een bericht van iemand die morgen voor een “grote update” naar de dealer mag. Update zou morgen uitkomen. Onbekend wat daar in zit, maar er wordt gehoopt op de update die OTA mogelijk maakt en mogelijk on call.
Wat @Mga1600 zegt is ongeveer juist. De software is natuurlijk generiek voor je uitrusting, maar de dealer nodigt je dan uit om die te komen installeren. Uiteindelijk is die OTA update met het Corona vaccin; iedereen moet hem krijgen en daarna wordt alles weer mooier. Alleen helaas ook met dezelfde logistieke uitdaging (maar dan in het mini).

[ Voor 19% gewijzigd door JohnDoe77 op 26-01-2021 22:14 ]
Op maat voor de leveringsomvang van de auto, dus in de zin van met of zonder warmtepomp, met/zonder Harman Kardon, etc. Bij de eerdere Volvo’s werkte het in ieder geval zo: de software werd op VIN nummer uitgegeven, van iedere auto was precies bekend welke software versies dat ding had. Waarom zou dat nu anders zijn?guido66 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:07:
Op maat lijkt mij ook zwaar overdreven...
[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 26-01-2021 22:18 ]
En het is toch veel makkelijker om de auto zelf te laten bepalen welke onderdelen van de software er nodig zijn?
[ Voor 32% gewijzigd door guido66 op 26-01-2021 22:23 ]
Het downloaden van de update gebeurt tijdens het rijden, aan het eind van de update geeft hij aan dat hij klaar is voor de installatie. Duurt 1,5 uur ondertussen kan je je auto niet gebruiken. Details staan een paar paar pagina's terugHeadfirst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:36:
[P2]
Wat mij opvalt is dat bij het instappen de auto even een paar tellen nodig heeft om te connecten met 4G. Wordt de 4G verbinding idle als het contact uitgaat en de deur op slot? Ivm OTA zou ik verwachten dat de auto constant 4G actief zou moeten hebben.. Verder overigens nooit 4G issues gehad. Hier overigens nog Android 9, Update november in januari geüpload bij dealer.
Al bekend in de update zijn nieuwe uitgebreide surround sound instellingen en Android 10. Op het Duitse forum zijn er nog meer nieuwe dingetjes in de update gevonden, zoals onderstaande voorbereiding op de komst van de de app. Daarnaast een optie die automatisch tussen DAB en FM kiest naar gelang ontvangst. En... iemand geeft aan 50km meer range te hebben, mogelijk door meer vrijgegeven batterijcapaciteit!
:strip_exif()/f/image/rjHQ40SoCa8nKvrTLuaDEeRT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/85QioKyGLZOoNn3qivU3S4it.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door JTHZZ op 26-01-2021 22:38 ]
Ok thanks, hier worden momenteel alleen kleine ritjes van pakhem beet 5 minuten uitgevoerd.. misschien nog zinvol om dan even een langer ritje te maken misschien of denken jullie dat hij het ook in kleine chunks kan ophalen.?fyr0 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:23:
[...]
Het downloaden van de update gebeurt tijdens het rijden, aan het eind van de update geeft hij aan dat hij klaar is voor de installatie. Duurt 1,5 uur ondertussen kan je je auto niet gebruiken. Details staan een paar paar pagina's terug
P2, Zappi V2
Die 50km extra range werd me bevestigd 😊JTHZZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:27:
P2
Al bekend in de update zijn nieuwe uitgebreide surround sound instellingen en Android 10. Op het Duitse forum zijn er nog meer nieuwe dingetjes in de update gevonden, zoals onderstaande voorbereiding op de komst van de de app. Daarnaast een optie die automatisch tussen DAB en FM kiest naar gelang ontvangst. En... iemand geeft aan 50km meer range te hebben, mogelijk door meer vrijgegeven batterijcapaciteit!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P2JTHZZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:27:
P2
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand op DE forum heeft nog de volgende aanvullende ervaringen na de update:
- AVAS luider
- Ander gevoel gaspedaal (eerste cm weinig daarna vol gas
- Verkeersbord herkenning lijkt beter
- Verbruik app nauwkeuriger
- Nauwkeurige/correcter weergave resterende km in bestuurdersdisplay
- Minder snel opgewarmde batterij, grijze gebied (regeneratie) verdween minder snel
Het opladen kan gebeuren in chunksHeadfirst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:55:
[...]
Ok thanks, hier worden momenteel alleen kleine ritjes van pakhem beet 5 minuten uitgevoerd.. misschien nog zinvol om dan even een langer ritje te maken misschien of denken jullie dat hij het ook in kleine chunks kan ophalen.?
Compleet andere / nieuwe(?) interface van het entertainment systeem in de P8!
Uploader zet wel de volgende disclaimer bij de video:
Disclaimer: the infotainment system in this particular XC40 P8 needed an update when being filmed.
Overigens gefilmd bij een Volvo dealer in Sneek.
[ Voor 37% gewijzigd door Rianata op 27-01-2021 01:02 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Kun je meer foto's maken van de interface, of weet je al verschillen? Vooral als je kijkt naar het filmpje hiervoor ben ik erg benieuwd of het daarop lijkt. Vele features die we graag willen zitten daarin...wht_nl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:
[P8]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
XC40 P8
Heeft iemand eerder gehoord dat de hele look op de schop gaat? Visueel lijkt dit veel meer op de P2 software!Rianata schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:00:
[YouTube: 2021 Volvo XC40 Recharge P8 (408hp) - Visual Review!]
Disclaimer: the infotainment system in this particular XC40 P8 needed an update when being filmed.
Ik zou eens moeten kijken maar ben die optie nog niet tegen gekomen. Toevallig dus gister met mijn dealer gesproken en die gaf aan dat er nieuwere software is (ik heb die van begin december met planning voorverwarmen), maar raadt deze niet aan. Volgens hem lost het wel problemen op, maar verergerde het weer andere issues. Hij raadt mij aan te wachten op de software met OTA en die zou over ongeveer een maand komen....wht_nl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:38:
[P8]
[Afbeelding]
Verder geen bijzonderheden; het alarm afgaan issue en de telefoonlader die je iPhone 12 niet oplaadt zijn bekend en worden als het goed is dan ook opgelost.
Die is ook veel mooier, cleaner vooral. Maar dat is mijn bevooroordeelde bescheiden mening 😂JohnDoe77 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:09:
[...]
Heeft iemand eerder gehoord dat de hele look op de schop gaat? Visueel lijkt dit veel meer op de P2 software!
Lijkt me eerder pre-productie software...JohnDoe77 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:09:
[...]
Heeft iemand eerder gehoord dat de hele look op de schop gaat? Visueel lijkt dit veel meer op de P2 software!
P8
Ja ik heb er ook mijn twijfels bij, sommige zaken zijn zeker mooier maar sommige zaken vind ik weer erg basic en niet helemaal logisch. We wachten het maar even af!Montalbano schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:51:
[...]
Lijkt me eerder pre-productie software...
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Klinkt mij erg sterk..Juancho schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:49:
50km extra range zou echt top zijn!
bij 200Wh verbruik komt dit neer op 10kWh extra. Waar moet dat vandaan komen??
Het verschil tussen max-bruikbaar (EV-databse) is lang zo groot niet.
Dan móet het dus uit het "gewone" verbruik komen.. dat zou kunnen... ervaring van de gebruikers hier, zal dat moeten gaan aantonen.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik ben door het menu gelopen maar kon zo geen andere verschillen ontdekken. Enkel dus de optie voor software update. Zou eigenlijk mooi zijn als we ook, zoals bij de P2, een changelog konden zien.nikagl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:13:
[...]
Kun je meer foto's maken van de interface, of weet je al verschillen? Vooral als je kijkt naar het filmpje hiervoor ben ik erg benieuwd of het daarop lijkt. Vele features die we graag willen zitten daarin...
Wist hij je ook te vertellen welken issues? Heb met de laatste update nog niet veel gereden dus heb nog niks geks gemerkt.JohnDoe77 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:16:
[...]
Ik zou eens moeten kijken maar ben die optie nog niet tegen gekomen. Toevallig dus gister met mijn dealer gesproken en die gaf aan dat er nieuwere software is (ik heb die van begin december met planning voorverwarmen), maar raadt deze niet aan. Volgens hem lost het wel problemen op, maar verergerde het weer andere issues. Hij raadt mij aan te wachten op de software met OTA en die zou over ongeveer een maand komen....![]()
Verder geen bijzonderheden; het alarm afgaan issue en de telefoonlader die je iPhone 12 niet oplaadt zijn bekend en worden als het goed is dan ook opgelost.
[ Voor 44% gewijzigd door wht_nl op 27-01-2021 08:27 ]
Inderdaad als totale toegestane masa onder de 3500kg blijft mag je hem met een B rijden. het gaat dus inderdaad om toegestaan gewicht en niet werkelijk gewichtJTHZZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:43:
Je mag een combinatie met B rijbewijs rijden als de toegestane totale maximum massa van de combinatie niet boven de 3500kg komt. Een P8 heeft een maximale toegestane massa van 2650kg dus de aanhanger mag een maximaal toegestane massa van 850kg hebben. Het werkelijke gewicht is niet van belang, het gaat om het maximale toegestane gewicht dus zelfs een lege geremde dubbelasser mag niet met B, tenzij die is teruggekeurd naar max 850kg. Anders is dus BE noodzakelijk.
En om het nog ingewikkelder te maken: voor het trekgewicht van de auto telt wel de werkelijke massa. Dus een lege dubbelasser met Max 2000kg mag je met een P8 wel trekken, maar alleen met BE.
Voor de mensen zonder Facebook hierbij de change log van de januari PS2 update:
The latest January 2021 update (update P2104.1) for the Polestar 2 includes the following features and improvements:
- Android 10 (Q)
- Admin privileges for vehicle profiles: allows profile owner to do factory reset
- Harman Kardon premium audio: enhanced surround sound
- Radio: FM / DAB linking for seamless listening experience (Radio favorites will be erased and need to be reprogrammed)
- Air quality visualization (China only)
- Climate timers: stability improvements
- 360 camera: quality and stability improvements
- Bluetooth: phone favorite contacts now sync with the car; general quality and stability improvements
- Owner's manual: quality improvements
- Connected Safety (Europe, North America): cloud based safety information shared between Polestar and Volvo vehicles that helps improve driving safety by warning other drivers of potential hazards
- Range improvements
- DC charging: incremental speed improvements
- AC charging: stability improvements
Hele mooie update en dat geeft hoop voor de toekomst!!
- Polestar adviseert tot 90% laden in de auto, doen jullie dit ook? Hoeveel extra batterijbehoud realiseer je hiermee op de lange termijn is daar wat over bekend?
Yes, tenzij ik weet dat ik de volgende dag een grote afstand moet afleggen. Dan laad ik hem door naar 100%, maar dat is pas 1 keer gebeurd.pdtweaker schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:38:
Vraag aan mede P2 rijders;
- Polestar adviseert tot 90% laden in de auto, doen jullie dit ook? Hoeveel extra batterijbehoud realiseer je hiermee op de lange termijn is daar wat over bekend?
Het is (voor Polestar) denk ik nog niet gekwantificeerd hoeveel % degeneratie dit zal schelen, maar over het algemeen is niet volledig opladen voor accu's beter dan hem helemaal vol stoppen. In dit geval is het meer preventief.
Is nou eigenlijk duidelijk of deze update via OTA wordt uitgerold als je de nov/dec update hebt of dat je daarvoor naar de dealer moet?
Voor mij duidelijk dat je in dat geval de update OTA krijgt (gelet op de foto’s die ik nu gezien heb)
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Ik heb vanochtend een paar keer op "check for updates" geklikt, maar krijg nog niks aangeboden. Kan zijn dat je hem via de dealer al offline kan krijgen en dat de OTA later komt.JTHZZ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:47:
P2
Is nou eigenlijk duidelijk of deze update via OTA wordt uitgerold als je de nov/dec update hebt of dat je daarvoor naar de dealer moet?
Ik laad hem altijd op tot 90%, tenzij ik weet dat ik ver ga rijden. Maar voor dagelijks gebruik is in mijn geval 90% meer dan genoeg.pdtweaker schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:38:
Vraag aan mede P2 rijders;
[ Voor 34% gewijzigd door Shorteh op 27-01-2021 11:14 ]
Bedankt voor het filmpje!!Rianata schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:00:
[YouTube: 2021 Volvo XC40 Recharge P8 (408hp) - Visual Review!]
Ergens aan het einde van het filmpje gaat hij in Instellingen naar "Apps en Notificaties";
En daar zag ik dat het menu er hetzelfde uit ziet als op de Polestar 2 emulator; Helaas!
Want dat betekend dat het menu voor "Unknown sources / Onbekende bronnen" ontbreekt.
Maakt het lastiger om te side-loaden. We kunnen niet alles hebben!
Misschien vinden we wel een exploit in de Polestar-telefoon app
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Schijnbaar is de range improvement ontstaan door de reserve bij 0% batterij te verlagen van 70km naar 20km. Dat is een mooie quick winAartJW schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:18:
Voor de mensen zonder Facebook hierbij de change log van de januari PS2 update:
The latest January 2021 update (update P2104.1) for the Polestar 2 includes the following features and improvements:
- Android 10 (Q)
- Admin privileges for vehicle profiles: allows profile owner to do factory reset
- Harman Kardon premium audio: enhanced surround sound
- Radio: FM / DAB linking for seamless listening experience (Radio favorites will be erased and need to be reprogrammed)![]()
- Air quality visualization (China only)
- Climate timers: stability improvements
- 360 camera: quality and stability improvements![]()
- Bluetooth: phone favorite contacts now sync with the car; general quality and stability improvements
- Owner's manual: quality improvements
- Connected Safety (Europe, North America): cloud based safety information shared between Polestar and Volvo vehicles that helps improve driving safety by warning other drivers of potential hazards
- Range improvements![]()
- DC charging: incremental speed improvements![]()
- AC charging: stability improvements![]()
Hele mooie update en dat geeft hoop voor de toekomst!!
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.