Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sander28 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:01:
Ik heb als optie een trekhaak op mijn p8. Maar vraag mij eigenlijk af of deze niet met een kentekenplaat geleverd zou moeten worden. Hebben andere die een trekhaak hebben er een witte plaat bij gekregen?
Ja, ik wel. Hoort er natuurlijk ook bij. Andere lease-auto's met trekhaak kreeg ik hem er ook bij. Kwestie van een telefoontje naar de dealer, zullen ze misschien vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
Sander28 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:55:
Dank allemaal! Echt goed om te zien hoe behulpzaam iedereen hier is. Inmiddels is het opgelost door de dealer, ze hadden hem wel klaar liggen maar vergeten mee te geven. Wellicht omdat de trekhaak later is gemonteerd omdat deze niet direct op voorraad was. Maar er ligt een plaat klaar.
Mooi zo!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
[P2]

weet iemand hoe je de dashboard "TL-balk" gewoon uit kunt zetten? in de 544 blz zie ik niets er over.. :F

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
FW423130 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd opgehaald. De eerste 350 km zitter erop. Morgen worden mijn twee acterramen ook getint, van het weekend de stickers eraf halen.
[...]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd afgehaald. De eerste 350 km zitten erop.
Morgen afspraak om de twee achterramen te tinten en van het weekend idd de stickers eraf. Schijnt makkelijk te kunnen met een föhn.
Maandag trekhaak eronder en dan rijden maar.

Welke tint of doorlatendheid heb je gekozen en heb je daarbij rekening gehouden met de tint van de achterruit?
Heb dezelfde tint laten doorvoeren als de achterruit staat in mijn ogen het mooist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
C.QL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Als je je ramen laat tinten, kan je dat er binnen een aantal jaar weer makkelijk afhalen?
Of is die folie niet meer te verwijderen zonder dat het zichtbaar is dat het erop gezeten heeft?
Wat ik begreep van hen, zeer makkelijk. En anders breng ik hem weer terug, mogen zij het doen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Mga1600 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Mijn laatste 4 Volvo’s hadden een glazen open dak. Fijn voor de lichtinval, maar ik rij vrijwel nooit met het dak open omdat het zoveel extra herrie geeft, zeker boven de 70 a 80 kmh is het geen feest meer wat mij betreft....en ik vrees dat de turbulentie de range ook niet ten goede komt...
Ik heb exact hetzelfde! Grappige anekdote: in mijn vorige auto reed ik een keer in de file, dacht eindelijk eens, he ik doe mijn dak (vol) open, lekker zonnetje op mijn bol. Toen stond ik even stil naast een vrachtwagen, vloog er blijkbaar een bij tegen de vrachtwagen naast me, die stuiterde gewond terug zo door mijn open dak op mijn schoot.. Uiteindelijk niet gestoken, maar de bestuurders achter me moeten wel gedacht hebben, wat staat die gozer te dansen naast zijn auto in de file...

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Hansieo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:56:
[P2]

weet iemand hoe je de dashboard "TL-balk" gewoon uit kunt zetten? in de 544 blz zie ik niets er over.. :F
In de centrale display onder autosymbool—>meer—>sfeerverlichting. Die kan je hoog/laag/uit zetten of zwakker laten schijnen met het draaiwieltje links van je stuur.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 22:47
Ik heb maar eens de Volvo On Call app gedownload (in de hoop dat die binnenkort daadwerkelijk gaat werken) en het viel me op dat er tile met 'meer informatie over elektrificatie' in staat. Geen idee of dat nieuw is, maar wat mij vooral opviel is het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ju2abc8Ghtm8yLGMoh40Okab4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRmQvz92fHu6MWoHjeDS0MTM.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand met een P8 Plugsurfing kaart ontvangen? Heb er nog niemand over gehoord. Ik heb deze 3 weken geleden bij de ontvangst in ieder geval niet gehad (heb wel een Volvo Card ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
jswinkels schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:54:
Ik heb maar eens de Volvo On Call app gedownload (in de hoop dat die binnenkort daadwerkelijk gaat werken) en het viel me op dat er tile met 'meer informatie over elektrificatie' in staat. Geen idee of dat nieuw is, maar wat mij vooral opviel is het volgende scherm:
[Afbeelding]

Heeft iemand met een P8 Plugsurfing kaart ontvangen? Heb er nog niemand over gehoord. Ik heb deze 3 weken geleden bij de ontvangst in ieder geval niet gehad (heb wel een Volvo Card ontvangen).
Nee helaas wij ook niet. Mijn dealer gaf aan dat het beter was om zelf passen te regelen omdat er nog steeds niks bekend is welke samenwerking Volvo aangaat. Ik heb nu zelf gewoon een Plugsurfing pas aangevraagd en nog enkele passen meer zodat ik alles gedekt heb voor mocht ik onderweg moeten laden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:04
[Afbeelding]

[P8]
Bij de levering eind november niet ontvangen. Bij de P2 wordt deze al wel langer meegeleverd.
Ik heb de laadpas van mijn laadpaal (EV-Box) geschikt gemaakt voor publiek laden en als back up een pas van Shell / Newmotion.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Nee helaas wij ook niet. Mijn dealer gaf aan dat het beter was om zelf passen te regelen omdat er nog steeds niks bekend is welke samenwerking Volvo aangaat. Ik heb nu zelf gewoon een Plugsurfing pas aangevraagd en nog enkele passen meer zodat ik alles gedekt heb voor mocht ik onderweg moeten laden.
Ik krijg mijn auto a.s. dinsdag met een Plugsurfing druppel. De dealer vertelde ( al een tijdje geleden) dat Volvo Nederland dat inderdaad niet centraal regelt maar dat zij dat als dealer zelf hebben verzorgd.

Voor ‘reserve’ heb ik zelf ook al een Shell Recharge pas on huis gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 22-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Ik krijg mijn auto a.s. dinsdag met een Plugsurfing druppel. De dealer vertelde ( al een tijdje geleden) dat Volvo Nederland dat inderdaad niet centraal regelt maar dat zij dat als dealer zelf hebben verzorgd.

Ik zou ze dan omdraaien, de Shell als hoofd en Plugsurfing als reserve (tenzij de tarieven erg gewijzigd zijn sinds ik heb vergeleken).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
Ik krijg mijn P8 eerst 2 maanden op huurbasis mee, ben benieuwd welke laadpas ik dan krijg. Ik mag toch hopen een pas waar je overal in NL waar dan ook mee kan laden (behalve de Tesla palen natuurlijk ;)).

Daarna is het nog even afhankelijk van welke leasemaatschappij het wordt en welke laadpas zij meegeven. Ik ga er vanuit dat dat wel goed komt en je niet met weet ik veel hoeveel pasjes op zak moet lopen....

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 22-01-2021 12:57 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[Afbeelding]

Hmm, waar vind je die tile dan? Ik zie deze info nergens staan. Maar wellicht heeft dat er mee te maken dat ik al wel een auto heb gekoppeld (v40). Voor de XC40 geeft ie nog steeds aan dat koppelen niet gaat.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:55:
Ik krijg mijn P8 eerst 2 maanden op huurbasis mee, ben benieuwd welke laadpas ik dan krijg. Ik mag toch hopen een pas waar je overal in NL waar dan ook mee kan laden (behalve de Tesla palen natuurlijk ;)).

Daarna is het nog even afhankelijk van welke leasemaatschappij het wordt en welke laadpas zij meegeven. Ik ga er vanuit dat dat wel goed komt en je niet met weet ik veel hoeveel pasjes op zak moet lopen....
Voor huur kan het ook zo zijn dat je geen pas meekrijgt maar dat je het zelf moet regelen.
Je kunt voor de zekerheid sowieso gewoon een gratis Shell Recharge pas aanvragen, dan kun je altijd en vrijwel overal laden. En dan de laadbeurten gewoon declareren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Ik zou ze dan omdraaien, de Shell als hoofd en Plugsurfing als reserve (tenzij de tarieven erg gewijzigd zijn sinds ik heb vergeleken).
Ik was nog niet zover dat ik prijzen heb vergeleken, bovendien zal ik meestal thuis laden.

Maar ik begrijp wat je zegt en ga dat op een rijtje zetten. Dank je voor de tip!
Bovendien ligt er een Shell lader in mijn aanvliegroute ingeval we na een langere rit een tekort dreigen te krijgen, dus ik denk dat die pas sowieso vaker getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Jehanthar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:
[...]

In de centrale display onder autosymbool—>meer—>sfeerverlichting. Die kan je hoog/laag/uit zetten of zwakker laten schijnen met het draaiwieltje links van je stuur.
Bedankt voor je input, maar dit lijkt niet de oplossing.

) Intensiteitinterieurverlichting > UIT LAAG HOOG (Hoog = licht oranje /maar ik kan niets kiezen hierin)

daaronder

) Intensiteit en deze kan ik wél kiezen maar doet niets met de TL balk :(

de regelaar doet het wel, maar dan gaat alles omlaag... ook welke ik niét wil :(

werkt dit bij jou wel?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Is met 35 cent incl. BTW bij Shell / Newmotion idd wel een prettig tarief voor snelladen t.o.v. andere aanbieders.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Mooi dat de P8 na lang wachten dinsdag voor de deur staat!

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Mooi dat de P8 na lang wachten dinsdag voor de deur staat!
Jazeker heel fijn. We zijn al sinds juni Volvo-loos omdat we toen als onderdeel van een goede deal de XC90 al ingeleverd hebben en sinds die tijd in ons VW campertje rijden.
Geen enorme straf of zo, dar ding rijdt ook prima, maar is toch minder handzaam en zeker minder verfijnd dan een Volvo natuurlijk. (En qua uitrusting, ondanks de aanschafwaarde, betrekkelijk basic).

Dus ja.....de P8 wordt met open armen ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Mga1600 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Jazeker heel fijn. We zijn al sinds juni Volvo-loos omdat we toen als onderdeel van een goede deal de XC90 al ingeleverd hebben en sinds die tijd in ons VW campertje rijden.
Geen enorme straf of zo, dar ding rijdt ook prima, maar is toch minder handzaam en zeker minder verfijnd dan een Volvo natuurlijk. (En qua uitrusting, ondanks de aanschafwaarde, betrekkelijk basic).

Dus ja.....de P8 wordt met open armen ontvangen!
Je profielnaam deed mij even iets anders verwachten dan een Volkswagen camper. Maar dat is ook leuk natuurlijk... :)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Quark2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Je profielnaam deed mij even iets anders verwachten dan een Volkswagen camper. Maar dat is ook leuk natuurlijk... :)
MG’s ( zowel B, BGT als A) heb ik ook echt wel gerestaureerd en bereden....maar dat is lang geleden. Bewaar er goede herinneringen aan maar moet er niet aan denken er nu op mijn leeftijd nog mee te moeten rijden........

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 22-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:28:
[...]

MG’s ( zowel B, BGT als A) heb ik ook echt wel gerestaureerd en bereden....maar dat is lang geleden. Bewaar er goede herinneringen aan maar moet er niet aan denken er nu op mijn leeftijd nog mee te moeten rijden........
tja, vroeger he... ;)

vroeger maakte ze schepen van hout en kerels van staal...nu: schepen van staal en kerels van hout O-)

...met het ouder worden voel ik mij net piepschuim :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Na een leuke eerste week in de XC40 nu toch wel wat irritatie, en dan met name over de beperkte kennis over de auto/software bij de dealer. Ik had het inmiddels bekende alarm probleem en internet wat niet werkte. De laatste had ik na een paar dagen zelf opgelost met een reset waardoor ik wonderbaarlijk toch eindelijk de voorwaarden kon accepteren van Tmobile. Daarna naar de dealer voor het alarm probleem. Hij gaf aan dat hij de nieuwste software voor het alarm erop had gezet en dat hij het verder ook niet wist. Eenmaal thuis, ja hoor direct het alarm weer af, 5 minuten nadat ik hem op slot had gezet. Daarnaast toen ik wegreed bij de dealer was het internet ook weer om zeep geholpen. Had haast dus kon niet direct weer terug naar de dealer. Ik zie nu een 'leeg' driehoekje met een kruisje. Lijkt wel alsof de SIM/data module helemaal uit staat. Als ik naar de internetvoorwaarden ga (via de hotspot van mijn mobiel) en inlog met mijn tmobile account dan geeft hij dat de auto offline is.

Ik heb al een paar keer een reset gedaan (20s homeknop), mijn hele google account er afgegooid en opnieuw begonnen met een nieuw profiel. Maar geen verbinding en ook geen voorwaarden die ik kan accepteren.. of moet ik mijn hele account bij Tmobile verwijderen? Account zou überhaupt niet nodig zijn zei de dealer dus geen id of dit zin heeft. Iemand hier nog een tip?

Wat ik ook nog raar vind (klein dingetje) is dat de radio blijft doorgaan als ik de portier open doe om de auto te verlaten. In veel van mijn vorige auto's ging de radio dan automatisch uit. Wellicht een instelling die ik nog niet heb kunnen vinden?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:57
Welke keuze zouden jullie maken?
Belgische situatie, dus minder standaard opties dan in Nederland helaas.

Volvo XC40 P8 in Onyx Black Metallic met
Configuratie 1:
  • Lounge Pack (Panoramisch schuif- en kanteldak, Harman Kardon Audio, 360° parking camera)
  • IntelliSafe Surround (BLIS etc., verplicht bij Lounge Pack)
Ik ben niet de beste parkeerder, dus zo'n 360° camera lijkt me wel handig.
Of is het meer een gadget en gebruik je het eigenlijk zelden/nooit?
BLIS dodehoekwaarschuwing vind ik dan weer wat bijdragen aan de veiligheid.
Configuratie 2:
  • Panoramisch schuif- en kanteldak
  • Tech & Park Assist Pack (Harman Kardon Audio, parkeersensoren voorraan, camera achteraan)
  • Winter Pack (verwarmbaar stuurwiel, verwarmbare zetels, verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan)
In mijn huidige auto heb ik stoelverwarming, en die zou ik misschien wel gaan missen in de winter. Of kan dit volledig verholpen worden met programmeerbare thermostaat en wordt dit met de nieuwe updates een ietwat "overbodige functie"?

Dilemma's... Of zoals het spreekwoord zegt: kiezen is verliezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Kohen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Heb dezelfde tint laten doorvoeren als de achterruit staat in mijn ogen het mooist.
Ja, ga ik ook doen hoewel het best donker lijkt. Maar dan blijft het in 1 toon. As we speak zijn ze de folie aan het aanbrengen. Hij haalt meteen de stickers eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
C.QL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:40:

Configuratie 1:
  • Lounge Pack (Panoramisch schuif- en kanteldak, Harman Kardon Audio, 360° parking camera)
Configuratie 2:
  • Tech & Park Assist Pack (Harman Kardon Audio, parkeersensoren voorraan, camera achteraan)
  • Winter Pack (verwarmbaar stuurwiel, verwarmbare zetels, verwarmde ruitenwissersproeiers vooraan)
In mijn huidige auto heb ik stoelverwarming, en die zou ik misschien wel gaan missen in de winter. Of kan dit volledig verholpen worden met programmeerbare thermostaat en wordt dit met de nieuwe updates een ietwat "overbodige functie"?

Ik weet niet hoe het met de P8 is maar in de P2 is de 360° camera echt drama. Daar heb je echt niets aan. Dat BLIS niet standaard is vind ik persoonlijk Volvo onwaardig. Verwarmbare stoelen zijn heerlijk; in combinatie met een iets lagere stand van de verwarming kun je in theorie je range iets vergroten (met de nadruk op theorie en iets :))

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
jck82 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:36:
Na een leuke eerste week in de XC40 nu toch wel wat irritatie, en dan met name over de beperkte kennis over de auto/software bij de dealer. Ik had het inmiddels bekende alarm probleem en internet wat niet werkte. De laatste had ik na een paar dagen zelf opgelost met een reset waardoor ik wonderbaarlijk toch eindelijk de voorwaarden kon accepteren van Tmobile. Daarna naar de dealer voor het alarm probleem. Hij gaf aan dat hij de nieuwste software voor het alarm erop had gezet en dat hij het verder ook niet wist. Eenmaal thuis, ja hoor direct het alarm weer af, 5 minuten nadat ik hem op slot had gezet. Daarnaast toen ik wegreed bij de dealer was het internet ook weer om zeep geholpen. Had haast dus kon niet direct weer terug naar de dealer. Ik zie nu een 'leeg' driehoekje met een kruisje. Lijkt wel alsof de SIM/data module helemaal uit staat. Als ik naar de internetvoorwaarden ga (via de hotspot van mijn mobiel) en inlog met mijn tmobile account dan geeft hij dat de auto offline is.

Ik heb al een paar keer een reset gedaan (20s homeknop), mijn hele google account er afgegooid en opnieuw begonnen met een nieuw profiel. Maar geen verbinding en ook geen voorwaarden die ik kan accepteren.. of moet ik mijn hele account bij Tmobile verwijderen? Account zou überhaupt niet nodig zijn zei de dealer dus geen id of dit zin heeft. Iemand hier nog een tip?

Wat ik ook nog raar vind (klein dingetje) is dat de radio blijft doorgaan als ik de portier open doe om de auto te verlaten. In veel van mijn vorige auto's ging de radio dan automatisch uit. Wellicht een instelling die ik nog niet heb kunnen vinden?
Internet is een bekend probleem, dat grotendeels opgelost zou moeten zijn. Misschien toch nog niet helemaal opgelost. Daar kun je verder zelf niet veel aan doen.

Beperkte kennis bij dealer is inderdaad meer dan irritant.

De radio stopte bij mij (voor de laatste update) een paar seconden na uitstappen. Nu lijkt het iets sneller te gaan, namelijk zodra ik van de stoel omhoog kom.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat laatste kan misschien te maken hebben met dat de auto niet "uit" staat zoals bij een normale brandstof auto? Als ik in mijn V40 op de start/stop knop druk (dus auto uit) dan blijft de muziek wel spelen. Maar op moment dat ik de deur open doe gaat de muziek direct uit.

Op de P8 heb je geen fysieke uit knop natuurlijk en gaat de auto wellicht pas echt "uit" als je de deur open doet en de auto op slot zet?

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 22-01-2021 17:13 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
C.QL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:40:

Configuratie 1:
Configuratie 2:

In zou voor alternatief 2 gaan. Stuurverwarming en stoelverwarming zijn erg prettig en in een EV ook zeker geen overbodige luxe. De 360 gr. camera vind ik weinig voorstellen, camera achter is redelijk en met pdc voor en achter zal je normaal gesproken weinig brokken maken. Verder een goed keuze en heerlijke auto. Succes met je keuze!

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Nog een Zwollenaar met een P8 hier? ;)

@jarjarstar ,

Als je kijkt naar de EV DB dan zit je wel goed idd. Al zegt Volvo zelf tot 418km en EV DB 335km... Ik rijd zelf ook altijd eigenlijk +10km te hard. Dus 110 waar je 100 mag. Dan zou de range misschien al snel zakken naar 200km wat ik eigenlijk toch wel erg matig vind hoor voor de wat langere ritjes.

Praktische Actieradius

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 235 km
Gecombineerd - Winter 285 km
Stad - Zomer 490 km
Snelweg - Zomer 295 km
Gecombineerd - Zomer 375 km
Dat is heel conservatief. Ik reed 140 op de teller en dan zou ik nog 230+ halen op een natte snelweg bij 2 graden met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Jehanthar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:18:
P2
Het is mij nu in de 2 weken dat ik de P2 heb al meerdere keren gebeurd dat ik of de passagier bij het uitstappen en vastpakken van de deur ongemerkt tegen de knop van de raamopener stootte waardoor die op een kier openging. Bij het verlaten van de auto worden de ruiten helaas niet automatisch gesloten en blijft het raam dus met dat kleine kiertje open staan. Niet leuk bij regen! Moet me nu aanleren om elke keer te controleren of de ruiten goed gesloten zijn. Herkenbaar? Of hebben jullie dat niet?
Is mij 1x in afgelopen twee maanden overkomen. Niet leuk want met regen. Check nu elke avond maar even of de boel nog dicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
jck82 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:36:

De radio stopt niet met spelen bij het openen van de deur, in de bestuurderstoel zit een sensor welke tevens als start / stop dient
(ipv de “traditionele” knop) Dus maw, de radio stopt na een paar seconden met spelen wanneer er je uit de bestuurdersstoel stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Montalbano schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Internet is een bekend probleem, dat grotendeels opgelost zou moeten zijn. Misschien toch nog niet helemaal opgelost. Daar kun je verder zelf niet veel aan doen.

Beperkte kennis bij dealer is inderdaad meer dan irritant.

De radio stopte bij mij (voor de laatste update) een paar seconden na uitstappen. Nu lijkt het iets sneller te gaan, namelijk zodra ik van de stoel omhoog kom.
Ik vind het toch raar dat ik voordat ik bij de dealer kom, perfect internet heb (geen haperingen niks) en ik rijd dat weer weg zonder na een update van de alarm module.. het wil er gewoon niet in bij mij..

Ah! Ik wist niet dat het werkte op de stoelsensor, verklaart een hoop.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jck82 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Ik vind het toch raar dat ik voordat ik bij de dealer kom, perfect internet heb (geen haperingen niks) en ik rijd dat weer weg zonder na een update van de alarm module.. het wil er gewoon niet in bij mij..
Als ik even logisch nadenk zou het meest logische zijn dat je na een update even de voorwaarden van Tmobile opnieuw moet accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[P2]

Schiet me zo te binnen.... Je hebt van de Hydrofobe Coating sprays voor op je buitenspiegels zodat regendruppels etc geen vat hebben.

Zou dit ook werken op onze P2 achterruit? zonder wisser is het zicht nl niet optimaal...

Iemand ervaring met Hydrofobe Coating sprays? (o.i.d.)

(off-topic die spray maar ON-topic daar de P2 een lastige ruit heeft??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Brekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:32:
[...]

P8
Geen waterpomp, en het was 14KW.
Op hetzelfde punt in de volvo laadcurve, namelijk 58%, laad ik dus 15KW in 21min, een half uurtje verder nogmaals 14KW geladen maar dan in slechts 14min.
Het enige verschil wat ik me kan bedenken is de temperatuur van de accu erg bepalend is voor de laadsnelheid.
Het voorverwarmen van de accu zal dus een aanzienlijke verschil gaan maken.
[Afbeelding]
Volgens mij zou het met warmtepomp juist wel werken. Ik laad in elk geval met 92 gemiddeld, best prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[P2]

Ik dacht, laat ik ff checken of de P2 gewoon de Belgische milieu zones in mag....

Blijkt dat als ik mijn P2 gegevens invoer, dat de P2 deze zones niet in mag?

Wie weet/kan er meer over vertellen dit is toch vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 19-09 08:45
Goedemorgen,

Interessant artikel op internet:

https://www.autocar.co.uk...mps-improve-electric-cars

quote:

"In an EV, reversible heat pumps can be used to both warm the battery and cool it. When cooling it, the excess heat from the battery can be sent to the cabin heater. A heat pump can also move heat from the ambient air to the cabin heater. The Nissan Leaf was the first to do this, but not all EVs have embraced this technology yet.

Recycling heat reduces the amount of energy drawn from the EV’s battery to maintain a comfortable temperature for occupants, while managing the temperature of the battery before the car arrives at the charging station (using sat-nav information) means it can be brought to the optimum charging temperature before charging starts, reducing the charging time."

Het lijkt er toch op dat een heatpump een essentiele feature is om de range te verbeteren (in de winter), makkelijker te koelen in de zomer, en de batterij voor te verwarmen op weg naar laadstation (via navigatie doel) om de accu zelf te sparen en sneller te kunnen laden. Heatpump die 1kw gebruikt kan 3kw output leveren dus veel efficienter.

Er zijn al EVs die dit concept al langer gebruiken, begrijp niet dat een merk als Volvo/Polestar met ervaring in koud klimaat (zweden) die niet standaard hebben op de P2/P8, Op de P8 is het iig nog een optie, maar zou mi standaard moeten zijn. gemiste kans voor Polestar?

Zou een warmtepomp alsnog ingebouwd kunnen worden middels een recall? Lijkt me de oplossing voor beperkte range in winter en probleem van snelladen....

SKywalker.

Auto

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
Hansieo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:32:
[P2]

Schiet me zo te binnen.... Je hebt van de Hydrofobe Coating sprays voor op je buitenspiegels zodat regendruppels etc geen vat hebben.

Zou dit ook werken op onze P2 achterruit? zonder wisser is het zicht nl niet optimaal...

Iemand ervaring met Hydrofobe Coating sprays? (o.i.d.)

(off-topic die spray maar ON-topic daar de P2 een lastige ruit heeft??)
Toevallig gisteren Rain-X op de spiegels, camera's en achterruit aangebracht. Werkte bij mijn vorige auto goed. Zelf alleen geen fan van de voorruit, omdat het tijdens het wissen iedere keer een korte waas achterlaat. Bij >50km/u vliegt het water van je ramen af. Benieuwd hoe het vandaag op het achterruit zal gaan met 150km trip naar Leeuwarden. oOo

PS goede Spaywax zoals Q²M Wetcoat kan vergelijkbaar effect opleveren trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 23-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zehsiegz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
[p2]
Begonnen met 100%. Aangekomen met 47% over
155km, grotendeels snelweg
3 graden
Stoelverwarming (1/3)
Stuurverwarming (1/3)
Temp op 21gr
Opd aan
Paar korte sprintjes. Verder acc en pa aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpGhrC-rQyuE6JV83emjPXW7ptg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUJSPqXuXF88IwlFjZOqimMW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zehsiegz
zehsiegz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:35:
[p2]
Begonnen met 100%. Aangekomen met 44% over
160km, grotendeels snelweg
3 graden
Stoelverwarming (1/3)
Stuurverwarming (1/3)
Temp op 21gr
Opd aan
Paar korte sprintjes. Verder acc en pa aan

[Afbeelding]
Terugweg;
Gemiddeld 19,5 kWh
Buiten 7 graden
Geen stoel en stuurverwarming
De rest hetzelfde.

Echt enorm verschil dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
zehsiegz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:37:
[...]

Terugweg;
Gemiddeld 19,5 kWh
Buiten 7 graden
Geen stoel en stuurverwarming
De rest hetzelfde.

Echt enorm verschil dus ...
Hoeveel tijd zat er tussen de heen en terugweg? 5 graden minder koud scheelt denk ik idd aardig, maar als de batterij nog warm was van de heenweg scheelt het zo een paar kWh zelfs op een langer stuk als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:56
[p8]
Afgelopen week auto bij dealer geüpdate, volgens de dealer lost dit het probleem met groot licht assistent op. Verder kon hij niet heel concreet melden wat er in de update zat. Maar plots lijkt mijn internet wel heel stabiel. Ik zie alleen niet een update in de software die is nog hetzelfde. Hebben andere al deze update en zijn de internet problemen dan inderdaad opgelost.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrXmbif6lOhUE8zcklNyPPtQayo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbGpPXvp9sBSah9nHtVkOKSH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
P2

Heb het al een paar keer voorbij zien komen en ook in relatie tot de relatief kleine achterruit die snel vies is en met dit weer ook vaak vol druppels zit, maar in het donker achteruit de oprit op met nat weer op de camera kijkend is arelaxed. ik laat bewust m’n stroompedaal los om bij te schijnen met de remlichten, heb opd op middelste stand staan en creep off.. maar die achteruitrij lichten zijn echt speelgoed lampjes.. Ik verwacht eigenlijk een recall om daar eens goed naar te kijken.. camera kwaliteit is redelijk maar wordt achter zo ontzettend snel vies.. heb bijna de neiging om er zelf after market een paar goeie lichten op te zetten ipv te wachten, haal nu elke keer als ik wegrij iig even een vinger over de lens om hem schoon te maken..

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
AartJW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Toevallig gisteren Rain-X op de spiegels, camera's en achterruit aangebracht. Werkte bij mijn vorige auto goed. Zelf alleen geen fan van de voorruit, omdat het tijdens het wissen iedere keer een korte waas achterlaat. Bij >50km/u vliegt het water van je ramen af. Benieuwd hoe het vandaag op het achterruit zal gaan met 150km trip naar Leeuwarden. oOo

PS goede Spaywax zoals Q²M Wetcoat kan vergelijkbaar effect opleveren trouwens.
Goede tip om ook op de camera's te doen! en voorruit ter hoogte van sensor voor licht etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sky_walker schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:59:
Goedemorgen,

quote:

"In an EV, reversible heat pumps can be used to both warm the battery and cool it. When cooling it, the excess heat from the battery can be sent to the cabin heater. A heat pump can also move heat from the ambient air to the cabin heater. The Nissan Leaf was the first to do this, but not all EVs have embraced this technology yet.

Recycling heat reduces the amount of energy drawn from the EV’s battery to maintain a comfortable temperature for occupants, while managing the temperature of the battery before the car arrives at the charging station (using sat-nav information) means it can be brought to the optimum charging temperature before charging starts, reducing the charging time."

Het lijkt er toch op dat een heatpump een essentiele feature is om de range te verbeteren (in de winter), makkelijker te koelen in de zomer, en de batterij voor te verwarmen op weg naar laadstation (via navigatie doel) om de accu zelf te sparen en sneller te kunnen laden. Heatpump die 1kw gebruikt kan 3kw output leveren dus veel efficienter.

Er zijn al EVs die dit concept al langer gebruiken, begrijp niet dat een merk als Volvo/Polestar met ervaring in koud klimaat (zweden) die niet standaard hebben op de P2/P8, Op de P8 is het iig nog een optie, maar zou mi standaard moeten zijn. gemiste kans voor Polestar?

Zou een warmtepomp alsnog ingebouwd kunnen worden middels een recall? Lijkt me de oplossing voor beperkte range in winter en probleem van snelladen....

SKywalker.

Auto
Tot voor kort was het ding op Tesla’s ook niet leverbaar toch en nu alleen op bepaalde modellen heb inbegrepen. In het noorden van de US is het net zo koud als in Zweden, dus dat de P2/P8 Zweedse roots heeft lijkt me in het concurrentieveld op zichzelf geen argument om het standaard te moeten laten zijn.

Ik heb er overigens op mijn a.s. P8 wel een mee besteld, maar ik begrijp (uit het feit dat Volvo er nieuwe software voor aangekondigd heeft en ook uit de cijfers die hier voorbijkomen) dat het überhaupt op de P8 nog niet werkt of buitengewoon weinig bijdraagt.

Het is geloof ik ook geen sinecure om het ding goed aan te sturen. Zo is er zelfs een YouTube video waarin ID3 met warmtepomp een een ID3 zonder warmtepomp vergeleken worden en dat bewijst wel dat het aansturen van dat ding helemaal niet simpel is, want die met warmtepomp gebruikt meer energie dan die zonder....
Er zit denk ik erg veel lucht tussen theorie en praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:33
sky_walker schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:59:
Goedemorgen,

quote:

SKywalker.

Auto
Er zijn al meerdere tests geweest en een warmtepomp geeft maar een heel beperkt voordeel. Dat hergebruik van batterijwarmte doet Volvo/Polestar ook, dat is niet wat er met een warmtepomp wordt bedoeld. Dat is een pomp die warmte uit de buitenlucht gebruikt voor verwarming. En daarvan is het voordeel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
JTHZZ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Er zijn al meerdere tests geweest en een warmtepomp geeft maar een heel beperkt voordeel. Dat hergebruik van batterijwarmte doet Volvo/Polestar ook, dat is niet wat er met een warmtepomp wordt bedoeld. Dat is een pomp die warmte uit de buitenlucht gebruikt voor verwarming. En daarvan is het voordeel beperkt.
OK, helder, op naar de zomer dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zehsiegz
AartJW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Hoeveel tijd zat er tussen de heen en terugweg? 5 graden minder koud scheelt denk ik idd aardig, maar als de batterij nog warm was van de heenweg scheelt het zo een paar kWh zelfs op een langer stuk als dit.
Ja klopt! Zat plusminus 3 uren tussen. Dus mogelijk dat de accu nog enigszins warm was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Een weetje vanuit handleiding P2 voor P8 rijders:

Automatisch kantelen bij parkeren
Dankzij deze instelling kantelen de buitenspiegels automatisch omlaag bij inschakeling van de achteruitversnelling. De omlaaggekantelde stand is vooraf ingesteld en valt niet aan te passen. Zo kunt u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg zien.
Tik op op het middendisplay.
Druk op Rijhulp.
Kies .
Druk op de knop voor spiegels en selecteer de gewenste instelling.

Het is mogelijk om een van beide buitenspiegels direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door de knop L of R twee keer in te drukken.

Helaas moet je wel elke keer 2x drukken; de stand is -nog- niet op te slaan in berijdersprofiel....

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
[P8]

Vandaag wat geoefend met de stem bediening, werkt echt goed, het lastige is om te bedenken wat je wilt vragen. Temperatuur omhoog en omlaag is natuurlijk erg handig, dit werkt ook van de ventilator. Hey Google, zet de ventilator een hoger. Of Hey Google, zet de ventilator op 5.

Wat niet werkt is Hey Google, open Tidal, wat wel weer werkt is Hey google, open Spotify.
Weet iemand hoe ik de assistente zover kan krijgen om ook Tidal te openen

Hebben jullie nog leuke commando's die je veel gebruikt? Bij de kinderen is Hey Google vertel eens een mop favoriet :)

Verder is er nog een optimalisatie nodig voor Tidal voor wat betreft het opstarten. Internet verbinding is bij mij nu als een poosje betrouwbaar. Het duurt wel een paar seconden voordat het opgestart is. Tidal probeert verbinding te maken maar vlak voordat de internet verbinding opgezet is, geeft Tidal een foutmelding.
Ik moet dan terug naar het Tidal hoofdscherm en dan weer naar de playlist. Kleine moeite maar toch.

Meest belangrijk is dat tijdens de rit de verbinding stabiel is en ik lekker muziek kan laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
XC40_P8 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:48:
Een weetje vanuit handleiding P2 voor P8 rijders:

Dankzij deze instelling kantelen de buitenspiegels automatisch omlaag bij inschakeling van de achteruitversnelling. De omlaaggekantelde stand is vooraf ingesteld en valt niet aan te passen. Zo kunt u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg zien.
Druk op Rijhulp.
Kies .

Het is mogelijk om een van beide buitenspiegels direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door de knop L of R twee keer in te drukken.

Helaas moet je wel elke keer 2x drukken; de stand is -nog- niet op te slaan in berijdersprofiel....
Ik heb één profiel waarbij dit uitgeschakeld is, ik wil nl achteruit door de garagedeur naar binnen,
en dat gaat prima op de gewone spiegelstand, maar beroerd met neergeklapte spiegels.

file parkeren nog niet hoeven te doen... lijkt me wel eng door die stevige vertekening. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
Hansieo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb één profiel waarbij dit uitgeschakeld is, ik wil nl achteruit door de garagedeur naar binnen,
en dat gaat prima op de gewone spiegelstand, maar beroerd met neergeklapte spiegels.

file parkeren nog niet hoeven te doen... lijkt me wel eng door die stevige vertekening. :S
File parkeren is echt niet anders dan met de v40 die alleen achteruitrij camera had. En file parkeren is prima te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Vandaag snelwegrit van bijna 200 km Den Haag —> Den Bosch, met acc gemiddeld op 105. Batterij van 90% (niet voorverwarmd) naar 32%. Het valt me nog wel mee, de range in de winter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWwt9wYvgfvsUjm3iuIBXbrTaVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p16Q9VUgKwD71sxobHgaI7MC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Ik had vandaag iets wat ik niet anders kan beschrijven als een “springboard reload” zoals op een iPhone. Auto hing aan een paal en ik was eerder al even ingestapt om met mn telefoonhouder te klooien. Toen ik besloot dat ik weg wilde gaan the uitgestapt kabel afgekoppeld en weer ingestapt.

Airco stond nog netjes te verwarmen. Stoel en stuur stonden warm te zijn. En ik besloot om de Bluetooth player te starten om het geluid vd telefoon te volgen. Zette het volume wat harder omdat het zacht was en toen begon het raar te worden. Geluid wilde niet harder en hij leek zn bt verbinding kwijt te raken. Ik kon de camera wel aanklikken maar het beeld kwam niet en het icoontje werd oranje. Dingen reageerde niet meer en opeens werd alles stil. Airco uit. Dashboard scherm werd zwart en het middenconsole ook. Daarna starte het systeem opnieuw op en kwam weer in zn opstart modus. Controle lampjes en daarna alle settings weer op standaard. Voor het eerst ook dat ik op mn dashboard Google maps zag opstarten met een heel groot gekleurde Google Maps ‘pin’.

Iemand anders wel eens zo’n spontane “hard reset” meegemaakt? :?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
MaxxMark schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:17:
Ik had vandaag iets wat ik niet anders kan beschrijven als een “springboard reload” zoals op een iPhone. Auto hing aan een paal en ik was eerder al even ingestapt om met mn telefoonhouder te klooien. Toen ik besloot dat ik weg wilde gaan the uitgestapt kabel afgekoppeld en weer ingestapt.

Airco stond nog netjes te verwarmen. Stoel en stuur stonden warm te zijn. En ik besloot om de Bluetooth player te starten om het geluid vd telefoon te volgen. Zette het volume wat harder omdat het zacht was en toen begon het raar te worden. Geluid wilde niet harder en hij leek zn bt verbinding kwijt te raken. Ik kon de camera wel aanklikken maar het beeld kwam niet en het icoontje werd oranje. Dingen reageerde niet meer en opeens werd alles stil. Airco uit. Dashboard scherm werd zwart en het middenconsole ook. Daarna starte het systeem opnieuw op en kwam weer in zn opstart modus. Controle lampjes en daarna alle settings weer op standaard. Voor het eerst ook dat ik op mn dashboard Google maps zag opstarten met een heel groot gekleurde Google Maps ‘pin’.

Iemand anders wel eens zo’n spontane “hard reset” meegemaakt? :?
Meer dan eens zelfs. De eerste keer schrik je nog, daarna denk je ‘het zal wel’ 😊

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Vandaag een sleutelhanger case besteld om voorlopig de plastic case te vervangen voor iets eleganters....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76Dj38qgZt5u3ha6HLZsoMgvSZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Soky6LHxukFxvd3LusmENnU4.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd. even wachten op levering begin feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hansieo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Dan verander je het camera beeld toch naar alleen de achtercamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29

Lancer

What the......

Die stevige vertekening is even wennen, maar ik durf nu wel alleen op het 360 beeld in te parkeren.

Kreeg vandaag wel een storing in het lichtsysteem. Belletje in de auto, grote melding die de aandacht wegneemt van het feit dat de cruisecontrol uit is gegaan en het licht ging uit. Al met al niet handig in de schemer.

Eerste de beste tankstation opgezocht. Auto op slot. Een aantal gebedsrondjes rond de auto gelopen en opnieuw geprobeerd. Wel licht nu, maar volgens mij staat de bundel helemaal omlaag. Licht is licht en is beter dan wachten op de Volvo assistance om naar huis te gaan.

Eens zien wat de auto morgen aangeeft. Vooralsnog wil hij nog naar de dealer.

Trouwens; mocht iemand nieuwe matten bestellen voor een P8, de bijrijdersmat is anders dan voor de gewone XC40. De P8 mat is groter.

[ Voor 9% gewijzigd door Lancer op 23-01-2021 18:03 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:58:
Die stevige vertekening is even wennen, maar ik durf nu wel alleen op het 360 beeld in te parkeren.

Kreeg vandaag wel een storing in het lichtsysteem. Belletje in de auto, grote melding die de aandacht wegneemt van het feit dat de cruisecontrol uit is gegaan en het licht ging uit. Al met al niet handig in de schemer.

Eerste de beste tankstation opgezocht. Auto op slot. Een aantal gebedsrondjes rond de auto gelopen en opnieuw geprobeerd. Wel licht nu, maar volgens mij staat de bundel helemaal omlaag. Licht is licht en is beter dan wachten op de Volvo assistance om naar huis te gaan.

Eens zien wat de auto morgen aangeeft. Vooralsnog wil hij nog naar de dealer.

Trouwens; mocht iemand nieuwe matten bestellen voor een P8, de bijrijdersmat is anders dan voor de gewone XC40. De P8 mat is groter.
Balen zeg!
Misschien een sensor die input moet geven voor de lichthoogte-regeling kaduuk?

Raar dat de P8 mat groter is dan die van een gewone XC40. Heeft de bijrijder ook meer beenruimte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Balen zeg!
Misschien een sensor die input moet geven voor de lichthoogte-regeling kaduuk?

Raar dat de P8 mat groter is dan die van een gewone XC40. Heeft de bijrijder ook meer beenruimte dan?
De voetenruimte is iets smaller en iets langer idd. Dus de bijrijdersstoel kan iets verder naar voren voor dezelfde ruimte.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Laatst online: 21-03-2024
P8

Ik zou graag de achterruitkijk spiegels willen laten kantelen bij het achteruit rijden. Dit is echter bij mij geen optie omdat ik geen power seats pack heb. De dealer gaf aan dat deze functie alleen kan worden uitgevoerd indien er een memory optie bestaat omdat de spiegels na het kantelen weer naar de oude stand terug moeten. Ik vind dit een beetje apart en zou wel verwachten dat dit standaard moet kunnen. Weet iemand hier meer over? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
VOLVOXC40 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:57:
P8

Ik zou graag de achterruitkijk spiegels willen laten kantelen bij het achteruit rijden. Dit is echter bij mij geen optie omdat ik geen power seats pack heb. De dealer gaf aan dat deze functie alleen kan worden uitgevoerd indien er een memory optie bestaat omdat de spiegels na het kantelen weer naar de oude stand terug moeten. Ik vind dit een beetje apart en zou wel verwachten dat dit standaard moet kunnen. Weet iemand hier meer over? Thanks!
Geen powerseats! Dat is zonde. Daar ben ik echt zo blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
P8

Kantelen bij parkeren

De buitenspiegels zijn omlaag te kantelen zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.

Schakel de achteruitversnelling in en druk op de knop L of R.

Let erop dat u de knop mogelijk 2 keer moet indrukken, als de kantelfunctie al was geactiveerd. Wanneer de buitenspiegel omlaaggekanteld is, knippert de knop. Wanneer u de auto uit de achteruitversnelling haalt, keert de buitenspiegel zo'n 3 seconden later automatisch terug naar de oorspronkelijke stand (die de spiegel na zo'n 8 seconden bereikt

Of

Druk op Rijhulp.

Kies .

Het is mogelijk om de buitenspiegel direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door de knop L of R twee keer in te drukken.

[ Voor 20% gewijzigd door XC40_P8 op 23-01-2021 20:33 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

P8

Dat is bij Volvo normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:28:
[...]

De voetenruimte is iets smaller en iets langer idd. Dus de bijrijdersstoel kan iets verder naar voren voor dezelfde ruimte.
Weer wat geleerd! Houdt dat in dat die nieuwe matten met dat groene randje omgeruild moeten gaan worden?

Net als bij mijn vorige auto’s heb ik van die kunststof wintermatten (bij de dealer) mee-besteld, hoop wel dat ze de goede maat leveren dan...... Dat merk ik dan dinsdag....! Jippie.....

De stoffen matten gaan er dan voor het natte seizoen uit en die kunststof exemplaren er in. Niet echt mooi, maar wel bijzonder effectief om de vaste vloerbedekking netjes te houden. Die matten hebben namelijk een opstaand randje en evt. blubber, sneeuw, pekel en zelfs een laagje water blijft daardoor dan ‘lokaal’ zonder de stoffen matten te bevuilen. In de bagageruimte komt er ook een.

De gewone matten komen er in het voorjaar weer in en dan maak ik de kunststof matten met een HD-reiniger schoon voor ze in zomerslaap gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
P8

Ik denk dat je net als ik een SW update mist waar dit mee kan?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
4v4t4r schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat je net als ik een SW update mist waar dit mee kan?
Zie reactie 20u11

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOLVOXC40
Dus mijn auto zou dat ook moeten kunnen zonder memory functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Het is toch ook een setting ? Automatisch spiegels kantelen in het menu?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
4v4t4r schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Het is toch ook een setting ? Automatisch spiegels kantelen in het menu?
Klopt: in het menu kun je het ook aanvinken. Weet alleen niet of dat alleen bij elec Seats is. Maar zie instructie om het uit te proberen.....
Succes.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Weer wat geleerd! Houdt dat in dat die nieuwe matten met dat groene randje omgeruild moeten gaan worden?
Nope, met meer geluk dan wijsheid is dit goed gegaan. Na vergelijken van diverse opties ben ik stomtoevallig uitgekomen bij een bedrijf dat zowel de XC40 als de P8 in de lijst had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Hansieo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor je input, maar dit lijkt niet de oplossing.

) Intensiteitinterieurverlichting > UIT LAAG HOOG (Hoog = licht oranje /maar ik kan niets kiezen hierin)

daaronder

) Intensiteit en deze kan ik wél kiezen maar doet niets met de TL balk :(

de regelaar doet het wel, maar dan gaat alles omlaag... ook welke ik niét wil :(

werkt dit bij jou wel?
P8

Voor de P8 zou er toch ook iets van sfeerverlichting zijn? Iemand daar nog iets van vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Ik las op engelstalige forum dat er inmiddels mensen zijn die bericht (email) van Polestar hebben gekregen over de januari-update die OTA gestuurd wordt.
Weet niet of het bericht klopt. Zijn er al NL-bezitters die bericht hebben gekregen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:13:
[...]

P8

Voor de P8 zou er toch ook iets van sfeerverlichting zijn? Iemand daar nog iets van vernomen?
Die vraag had ik ook nog open staan. Ik ben bang dat het weer blijft bij een heel klein LED lampje voor en achter in het plafond die je in een paar kleuren kan instellen zoals ook in de V40 was. En thats it. Best jammer want je kan tegenwoordig zulke fijne/warme sferen creëren door mooie verlichting.

Maar misschien heb ik het mis en heeft Volvo voor de XC40 meer gedaan aan sfeerverlichting?

https://www.volvocars.com...ting/interieurverlichting

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 24-01-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:57
Juancho schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Die vraag had ik ook nog open staan. Ik ben bang dat het weer blijft bij een heel klein LED lampje voor en achter in het plafond die je in een paar kleuren kan instellen zoals ook in de V40 was. En thats it. Best jammer want je kan tegenwoordig zulke fijne/warme sferen creëren door mooie verlichting.

Maar misschien heb ik het mis en heeft Volvo voor de XC40 meer gedaan aan sfeerverlichting?

De P8 recharge heeft een eigen handleiding die voor dit punt afwijkt van deze die jij gepost hebt.

Het zou dus instelbaar moeten zijn, maar ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Dan verander je het camera beeld toch naar alleen de achtercamera?
Dat is naar mijn idee minder nauwkeurig (voor de aanloop)

Als ik op de spiegels (die nu met dit profiel gewoon in rijstand blijven) achteruit naar de garage ingang rij, lijkt het nét of de auto niet gaat passen.... :F maar kom ik dichter bij de deur, dan zie ik ruimte L en R komen en kan ik prima naar binnen.

Nog wél even flink.. :X ehh piepen van de P2, want de garagedeur posten zijn nog "eng dichtbij" voor hem, maar eenmaal binnen is het breed en haalt de P2 opgelucht adem. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 15:56
Jehanthar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:58:
P2
Ik las op engelstalige forum dat er inmiddels mensen zijn die bericht (email) van Polestar hebben gekregen over de januari-update die OTA gestuurd wordt.
Weet niet of het bericht klopt. Zijn er al NL-bezitters die bericht hebben gekregen??
Ik heb mijn wagen sinds vrijdag en men vertelde me dat er in kw6 een grote update gepland staat. En het is er eentje om naar uit te kijken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Het staat er inderdaad in, maar werkt nog niet:

De auto is uitgerust met een aantal leds waarmee de kleur van de verlichting te veranderen is. Deze verlichting brandt, wanneer de auto is ingeschakeld.

Verlichtingssterkte wijzigen

Tik op Instellingen op het hoofdscherm van het middendisplay.
Tik op My CarLampen en verlichtingInterieurverlichtingStemmingsverlichting interieur.
Kies onder Intensiteit sfeerverlichting uit Uit, Laag en Hoog.
Verlichtingskleur wijzigen

Tik op Instellingen op het hoofdscherm van het middendisplay.
Tik op My CarLampen en verlichtingInterieurverlichtingStemmingsverlichting interieur.
Kies uit Op temperatuur en Op kleur om de kleur van de verlichting te wijzigen.
Bij de keuze Op temperatuur verandert de verlichting afhankelijk van de ingestelde interieurtemperatuur.
Bij de keuze Op kleur kan de subcategorie Themakleuren worden gebruikt voor verdere aanpassing.

Toch vreemd, maar dit is nog software. Wat ik wel typisch vindt is dat in mijn bestelling staat dat je luxe lederen sleutels krijgt (bekend verhaal), opbergruimte onder de stoel (vervallen), gekoeld dashboardkastje (heb ik niet) en misschien andere dingen waar ik niet aan gedacht heb? De prijs is in elk geval gelijk gebleven... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
Davy_Rx schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Ik heb mijn wagen sinds vrijdag en men vertelde me dat er in kw6 een grote update gepland staat. En het is er eentje om naar uit te kijken 😊
Oeh spannend waarom (ongeduldig, nieuwsgierig)?

Verder moet ik zeggen dat ik over mijn p2 zeer weinig klachten heb. Vrijwel geen issues, bereik valt mij niet tegen. Op naar de lente en hopelijk meer km (rijden dan , want nu zit ik thuis)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:04
Gisteren kreeg ik bij het afsluiten van de auto deze melding: software update. Omdat ik snel daarna weer met de auto weg moest (en dus niet de gevraagde 1,5 uur had) heb ik op "Later" gedrukt. Vervolgens bij thuiskomst de melding niet meer gekregen.

Kan ik deze ergens terugvinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wCoFooOhQKid776dvLhGrEP8pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4W0ogQEuHxtfmGTaqkjR7vef.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
Johnbeer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:37:
Gisteren kreeg ik bij het afsluiten van de auto deze melding: software update. Omdat ik snel daarna weer met de auto weg moest (en dus niet de gevraagde 1,5 uur had) heb ik op "Later" gedrukt. Vervolgens bij thuiskomst de melding niet meer gekregen.

Kan ik deze ergens terugvinden?

[Afbeelding]
Je bent de eerste!
Naar beneden swipen van boven het scherm zou de melding weer moeten laten zien volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
  • Laatst online: 15:38
Klopt, met naar beneden swipen weer te zien.

Ik had de melding gistermiddag ook, de auto gisteravond de update laten uitvoeren. Zal zo eens kijken of ie überhaupt nog open gaat.. :-)

Is er bekend wat er in de update zou moeten zitten?

Verder heb ik nog het volgende gezien/meegemaakt:
- verwarming werkte een paar keer niet
- bij maximaal ontwasemen van de voorruit heb ik ineens een links en rechts temperatuur instelling

Anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
pertinent schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:46:

Ik had de melding gistermiddag ook, de auto gisteravond de update laten uitvoeren. Zal zo eens kijken of ie überhaupt nog open gaat.. :-)

- bij maximaal ontwasemen van de voorruit heb ik ineens een links en rechts temperatuur instelling

Dat zou hier eigenlijk moeten komen staan: https://support.polestar..../article/softwareUpdates/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
  • Laatst online: 15:38
De timer functie is nu inderdaad beschikbaar. Dat is natuurlijk heel mooi, maar ik heb liever een mogelijkheid om te programmeren wanneer het laden moet starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOLVOXC40
XC40_P8 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Klopt: in het menu kun je het ook aanvinken. Weet alleen niet of dat alleen bij elec Seats is. Maar zie instructie om het uit te proberen.....
Succes.
Nee die optie is er volgens mij alleen bij de auto’s met elektrische stoelen. Bij mij is hij er in elk geval niet terwijl ik wel de laatste update heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
pertinent schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:46:

[P8]
Bij mij is de koppeling van links rechts een gelijke tempertatuur ook weleens "verdwenen" :S . Had ik links nog de 17 graden was er rechts ineens een temperatuur van 25 graden.. En volgens mij was het koppeling symbool nog "gekoppeld"
Of dit gerelateerd is aan de ontwaseming zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zehsiegz
pertinent schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:24:
De timer functie is nu inderdaad beschikbaar. Dat is natuurlijk heel mooi, maar ik heb liever een mogelijkheid om te programmeren wanneer het laden moet starten...
Dat was toch al beschikbaar (update november)? Of heb je nog een oude softwareversie in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Voor sommigen wel, anderen niet.

Toen ik mijn p2 begin december in Beesd ophaalde wist de HoS mij te vertellen dat alle terugroepacties en updates op mijn auto waren gedaan, dat mijn auto voor OTA geschikt was, en dat de update mbt het inplannen dus OTA naar mijn auto zou komen. Sommigen hadden die update al OTA gekregen, anderen niet. Hij kon er zelf op dat moment ook niet veel meer van maken.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[P2]

Heeft iemand al eerder naar de grafiek op pagina 393 gekeken van de manual ? Daar staat een indicatie van relatieve range van de polestar 2 in verschillende omstandigheden, van zeg maar factor 0,5x naar 1,5x range

Lijkt wel te kloppen met de huidige situatie in de winter.

bijvoorbeeld bij -10 graden buiten, ca 0,5x range (220km) bij 100km/uur.
35 graden buiten met airco, ca 0,75x range bij 100 km/uur, komt wellicht overeen met onze 0 graden nu. dat zou ca 330km zijn .

Waardes voor de zomer zien er stukken beter uit. 20 graden, 40-50 km.uur, ca 1,5x range . wat dat ook mag betekenen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PBWBq-5E7YCxHDHTbYtyylA9NE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TLBZkvGpKN4dz3R4uCyM71G9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sky_walker schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:39:
[P2]

Heeft iemand al eerder naar de grafiek op pagina 393 gekeken van de manual ? Daar staat een indicatie van relatieve range van de polestar 2 in verschillende omstandigheden, van zeg maar factor 0,5x naar 1,5x range

Lijkt wel te kloppen met de huidige situatie in de winter.

bijvoorbeeld bij -10 graden buiten, ca 0,5x range (220km) bij 100km/uur.
35 graden buiten met airco, ca 0,75x range bij 100 km/uur, komt wellicht overeen met onze 0 graden nu. dat zou ca 330km zijn .

Waardes voor de zomer zien er stukken beter uit. 20 graden, 40-50 km.uur, ca 1,5x range . wat dat ook mag betekenen :-)

[Afbeelding]
Ja, ik heb die grafiek laatst inhet online manual van de P8 zitten bekijken. Waar het dus op neer komt is dat je constant 75-80 moet rijden bij 20 gereden Celsius om de theoretische range (bij een P8 400 of 418 km) te kunnen halen. En dan maakt wel/geen gebruik van airco dus weinig uit.

En als je constant 100 zou rijden zou de range ongeveer 300 km worden bij die temperatuur.
Voor mij is dat prima - en ik hoop dat het een beetje klopt met wat ons ‘straks’ te wachten staat als het weer een beetje opknapt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 24-01-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Die P8 is wel echt een aerodynamische ramp dus ik vraag me af of je daar WLTP ooit mee gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Hoezo, die aërodynamica is toch ook van invloed op de WLTP? Het betekent alleen dat hogere snelheden harder worden afgestraft dan in een meer gestroomlijnde auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[P2]

Dit lees ik net in de pdf manual (blz 349)

The 12 V battery is charged when the high voltagebattery is charging
and is interrupted when the high voltage battery is fully charged.

Is dit niet juist het probleem dat sommige hebben??

ALLEEN 12v opladen tijdens Batterij opladen....
gebruik je dus relatief veel "12V" voor-van-alles-en-nog-wat, en de charge doe je pas bij bv 5% soc, dan lijkt het mij niet geheel vreemd dat de 12V éérder uit juicy kan lopen dan de drive-batterij.

En dán nog, de 12V opladen STOPT als je gewone charge stopt, dus als je maar bv 10% bij ging laden.

Waarom niet gewoon ook onder rijden een 12V status check/bijladen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Onlangs zag ik 's ochtends - nadat de wagen enkele dagen had stilgestaan - dat mijn batterij enkele procenten was kwijtgespeeld .... nu is 'mijne frang' (sorry Nederlanders) onlangs gevallen: het voorverwarm schema van woensdag stond nog actief zonder dat ik weg moest en zonder dat hij aan de paal hing.

Moraal van het verhaal: let op welk schema van voorverwarming steeds actief staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:47:
Die P8 is wel echt een aerodynamische ramp dus ik vraag me af of je daar WLTP ooit mee gaat halen.
Ja, voor de aërodynamica had ik beter zo’n opgeblazen kikker-auto (waarvan de naam hier vermeden moet worden.....) kunnen kiezen, maar het ging mij om de totale propositie, inclusief looks, hoge instap en toch met veel vermogen en niet te groot, maar wel goed aangekleed met veel opties. Vanwege de lage instap viel de P2 af. Ieder zijn ding......!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
[P2]

Vandaag een tweede testrit gemaakt om de range te testen. Vertrokken bij de dealer en rechtstreeks naar de autostrade gereden, halverwege gekeerd en teruggereden. Sommige stukken waren beperkt tot 90km/u. De zetelverwarming stond op stand 1 en de stuurverwarming heb ik na een tijdje ook aangezet op stand 2 om te testen (maar voelde ik precies niet). Met een bruikbare batterijcapaciteit van 75kWh komt dat neer op 253km range in deze omstandigheden.

De rijbaan was vrij nat, er lag hier en daar nog wat sneeuw en de omgevingstemperatuur was 0 ~ 1 graden.

Dit keer geen problemen gehad met de 4G, die werkte de hele rit. Zeer goeie geluidskwaliteit van de speakers. Het interieur kon nog wel wat beter, tegenover bijvoorbeeld een BMW 3 is de kwaliteit toch wat minder.

Mijn grootste puntje van kritiek is eigenlijk de 360 graden camera. Ik reed vroeger rond met een CLA waar de camera vanzelf wegklapte als hij niet nodig was en snap niet dat dit niet meer wordt gedaan. Bij mijn huidige wagen gebeurt dat ook niet en die camera is altijd vuil. Toen ik achteruitparkeerde bij de dealer zag zag ik eigenlijk niets omdat het beeld ook nog eens sterk vervormd is en de achterruit eigenlijk ook puur decoratief is.

Verder leek de pilot assist mij toch wat in de war met de sneeuw, ik had een aantal keer de indruk dat hij mij tussen twee rijvakken in wilde plaatsen. Kan een kwestie van gewenning zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3J0nTuz15PKNmlkHIytYKBuB3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9knZL9QwAXvF4Nq1CEo5tILe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRr6CpzX57NsCVxW1oT5UwXf7Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FO1ndn1bFIBKpiQxzxAPC2g7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Zero Grav op 24-01-2021 13:13 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 15:56
Gee_Jee schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Oeh spannend waarom (ongeduldig, nieuwsgierig)?

Verder moet ik zeggen dat ik over mijn p2 zeer weinig klachten heb. Vrijwel geen issues, bereik valt mij niet tegen. Op naar de lente en hopelijk meer km (rijden dan , want nu zit ik thuis)
Mijn dealer heeft een tipje van de sluier gelicht maar het was niet 100% zeker en ik moest beloven dat ik er online niet over zou communiceren. Ik had dus eigenlijk beter helemaal niets gezegd 😅

Ik heb momenteel pas een 400-tal km gereden maar heb voorlopig geen enkel issue. Wat een wagen 👌🏻😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:51:
Hoezo, die aërodynamica is toch ook van invloed op de WLTP? Het betekent alleen dat hogere snelheden harder worden afgestraft dan in een meer gestroomlijnde auto.
Voor zover ik weet wordt WLTP op een rollerbank gemeten. Dus zonder windinvloed.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 24-01-2021 13:34 ]

Pagina: 1 ... 153 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.