Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Juancho schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:41:
Ik ben ook benieuwd of je de VOC app straks op 2 verschillende telefoons kan zetten. Op die manier kan ook mijn partner zelf de boel regelen via de app indien nodig.
VOC werkte -tot nu toe- tegelijk op alle devices. Installatie op meerdere telefoons, iPad etc.is mogelijk. Weet natuurlijk niet hoe dat nu met Android gaat worden.....

[ Voor 3% gewijzigd door XC40_P8 op 19-01-2021 17:35 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
npolm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
Even tip; de eerste 6 maanden NIET naar de wasstraat! Om je lak niet te beschadigen/dof te maken.
Je lak zal altijd te lijden hebben onder de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
XC40_P8 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:54:
[...]

VOC werkte -tot nu toe- tegelijk op alle devices. Installatie op meerdere telefoons, iPad etc.is mogelijk. Weet natuurlijk niet hoe dat nu met Android gaat worden.....
Ik had begrepen dat je de P8 straks gewoon in de bestaande VOC app kunt toevoegen, dan zou het dus nog steeds op meerdere devices tegelijk kunnen werken.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
Ah ok ben benieuwd. Zal de dealer me bij aflevering wel vertellen. Ik heb nu natuurlijk al een VOC abonnement.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
ik zou echt graag een mobiele app willen :) mn auto staat bij een andere lader en gezien eerdere laad issues afgelopen dagen had ik het graag in de gaten gehouden.

Laten we maar hopen op een snelle release van de Jan update + VOC

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:09
[P2]

Vandaag naar de dealer geweest om te laten kijken naar waarom de auto als ie koud is heel hakkerig regenereert (of remt), alsof de remschijven krom zijn. Al een paar weken last van gehad, vooral in de ochtend bij koud weer. Natuurlijk net vandaag vrij zacht en geen last meer toen ik bij de dealer was. Volgende keer bij kou een keer een nachtje laten staan.

De dealer gaf nog wel aan dat er een "recall" (geen officiële) voor de software open stond. Wat me bevreemde, want ik had de meest recente versie met voorverwarmen al in december gekregen. Maar deze was blijkbaar voor het kalibreren van de camera. En inderdaad, het ping-pongen tussen de lijntjes wat ik een week of twee geleden hier had gemeld bij de pilot assist lijkt opgelost! 🎉

Verder doet de WiFi het nu voor het eerst, ineens zie ik m'n hotspot van m'n telefoon en thuisnetwerken, terwijl ik nog nooit een WiFi netwerk had gezien in de P2. 🎉

Tot slot merkte ik dat de muziek van Spotify stopte met afspelen toen ik de auto verliet, op het moment dat ik opstond. Dit bleef eerst spelen tot de auto op slot ging. Niet dat ik daar last van had ofzo. Benieuwd of ie ook weer verder gaat als ik instap 😉

Blijkbaar is er toch weer een nieuwe versie van de software uit, terwijl de datum nog wel 1 november weergeeft. Fijn dat er wat gebeurt en dingen worden verbeterd, ookal is het nog niet OTA. Veelbelovend in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
vdtweak schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Heeft te maken met de borstels die een wasstraat gebruikt, bijna alle wasstraten tegenwoordig hebben prima borstels die de lak niet "beschadigen".

Veel borstels gebruikte vroeger Polyethyleen (PE), deze laten een soort plastic laagje achter wat lijkt op een kras (maar prima eigenlijk weggepoetst kan worden). Daarom zijn deze niet meer populair. Tegenwoordig gebruiken de meeste wasstraten textiel. Je kan natuurlijk ook vragen bij een wasstraat wat ze gebruiken.

Persoonlijk, was altijd met het handje en doe 2x per jaar een professionele detail laten uitvoeren. Is maar net wat je ervoor over hebt natuurlijk :-)
https://www.volvocars.com...ur/automatische-wasstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
dnns85 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:57:
[P2]De dealer gaf nog wel aan dat er een "recall" (geen officiële) voor de software open stond. Wat me bevreemde, want ik had de meest recente versie met voorverwarmen al in december gekregen. Maar deze was blijkbaar voor het kalibreren van de camera. En inderdaad, het ping-pongen tussen de lijntjes wat ik een week of twee geleden hier had gemeld bij de pilot assist lijkt opgelost! 🎉

Verder doet de WiFi het nu voor het eerst, ineens zie ik m'n hotspot van m'n telefoon en thuisnetwerken, terwijl ik nog nooit een WiFi netwerk had gezien in de P2. 🎉

Tot slot merkte ik dat de muziek van Spotify stopte met afspelen toen ik de auto verliet, op het moment dat ik opstond. Dit bleef eerst spelen tot de auto op slot ging. Niet dat ik daar last van had ofzo. Benieuwd of ie ook weer verder gaat als ik instap 😉

Blijkbaar is er toch weer een nieuwe versie van de software uit, terwijl de datum nog wel 1 november weergeeft. Fijn dat er wat gebeurt en dingen worden verbeterd, ookal is het nog niet OTA. Veelbelovend in elk geval.
Dat is goed om te horen! Wat staat er bij je build nummer en je kernel versie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
De link voor de wasstraatinstructie voor de P8:
https://www.volvocars.com...ur/automatische-wasstraat

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Mijn verdere app ontwikkelingen zal ik in de android automotive thread plaatsen, maar hier toch een plaatje van de laadsnelheid in kW.
Tenminste, de auto geeft het in mW door dus ik moet het in de app nog delen door 1 miljoen.
In de foto dus 28 kW.
Stond bij een 50 kW fastned met 85% dus het ging langzaam.
Maar het kan dus makkelijk, en je ziet ook hoeveel de auto realtime verbruikt.
Afname wordt negatief weergegeven, laden positief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4FpCqy0Ehfcvyx-MJ_Uy9nHnDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvJ9viIQ9cvGLcSa5PSZI2SS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door darwusch op 19-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
darwusch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:29:
Mijn verdere app ontwikkelingen zal ik in de android automotive thread plaatsen, maar hier toch een plaatje van de laadsnelheid in kW.
Tenminste, de auto geeft het in mW door dus ik moet het in de app nog delen door 1 miljoen.
In de foto dus 28 kW.

[Afbeelding]
Briljant......wil ik hebben!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoe staat het sowieso eigenlijk met de ontwikkeling van apps in de playstore? Het was bij aankondiging natuurlijk al bekend dat het aanbod zeer beperkt was maar dat er met de tijd steeds meer en meer bij zou komen. Is daar al iets zichtbaar/bekend over?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
XC40_P8 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Omdat ik met mijn vorige XC90 andere ervaringen heb heb ik vanmiddag de proef op de som genomen in de P8.

Indien je na een rit de stoel anders hebt ingesteld maar niet hebt opgeslagen in m1 of m2, vervolgens de auto verlaat en afsluit, zal de volgende keer bij opening de stoelinstelling van m1 of m2 (conform berijdersprofiel) worden ingesteld. De proef met beide sleutels met verschillend profiel uitgevoerd met hetzelfde resultaat.
Ben blij dat Volvo toch hetzelfde stramien blijft volgen; dit geeft hoop voor de VOC-release (ooit)
[P8]

Ik heb ook voor de zekerheid de proef op de som genomen 😂😂

M1 is mijn zitpositie, M2 die van mijn vrouw (stuk dichter bij het stuur) Ik heb 2 berijdersprofielen: P1 (mijn profiel, gekoppeld aan mijn sleutel) en P2 (profiel van mijn vrouw, gekoppeld aan haar sleutel).

Ik stap in met mijn sleutel, de auto maakt berijdersprofiel P1 actief en de stoel gaat naar mijn zitpositie. Op dat moment is dat dezelfde stand als opgeslagen onder M1 (mijn stoelpositie), omdat dat de laatste stoelstand is waarin ik heb gereden.
Vervolgens schuif ik de stoel helemaal naar achteren, ik kan bijna niet meer bij het stuur en de pedalen. Vervolgens verlaat ik de auto en sluit af.

Ik stap in met de sleutel van mijn vrouw. De auto maakt automatisch profiel P2 actief (is gekoppeld aan haar sleutel) en de stoel schuift naar de laatste stand waarin ze heeft gereden. Op dat moment is die gelijk aan de stoelstand onder M2, omdat dat de laatste stoelstand is waarop ze heeft gereden. Ik zit dus veel te dicht op het stuur. Ik verlaat de auto en sluit af.

Ik haal mijn eigen sleutel weer. Ik open de auto en de auto maakt automatisch profiel P1 actief. De stoel schuift helemaal naar achteren, ik kan niet meer bij het stuur... Ofwel, de stoel schuift naar de laatste positie waarin ik heb gereden en niet naar M1 of M2....

Blijkbaar werkt het bij mij dan toch anders...Je geeft aan dat de stoel naar M1 of M2 gaat “conform berijdersprofiel” Maar waar/hoe maak je dan de koppeling tussen de M1/M2 knop en een profiel? Want je kunt ook 5 berijdersprofielen maken en dan zul je voor ieder van de 5 profielen moeten kunnen aangeven of ie met M1 of M2 start als het profiel actief wordt. Ik heb dat nooit gedaan, wellicht dat ie daarom naar de laatst ingestelde stand gaat.

Interessante casus, ben benieuwd hoe dit bij de andere P8 rijders werkt 😉

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
Juancho schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:40:
Hoe staat het sowieso eigenlijk met de ontwikkeling van apps in de playstore? Het was bij aankondiging natuurlijk al bekend dat het aanbod zeer beperkt was maar dat er met de tijd steeds meer en meer bij zou komen. Is daar al iets zichtbaar/bekend over?
Dat gaat erg langzaam. Ook omdat google tot nu toe alleen maar media apps toelaat voor automotive. Voor android auto al wel wat meer dus het zal de komende maanden voor android automotive ook wel uitgebreid worden.
Verder is het wachten op de echte ontwikkelaars die denk ik pas interesse krijgen als meer auto's android automotive hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
Curly68 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Bij mijn P2 werkt het in ieder geval precies zoals bij jouw P8 (dus geen koppeling tussen de fysieke knoppen en de in de profielen opgeslagen posities)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birrkoff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2021
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:28:
Voor de P8 hondenbezitters (of liefhebbers van een schone kofferbak): ik kan de bootector van harte aanbevelen, past als gegoten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank u voor de foto's, ik heb zelf nu een VW Golf en stap binnenkort over naar de XC40. Ben bekend met de bootector maar was vooral benieuwd naar hoe het nu in de XC40 zit maar dit geeft een super goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBat
  • Laatst online: 24-04 08:08
Gisteren mijn P8 na een ruime week bij de dealer weer opgehaald: de on board charger vervangen dus. Toelichting van wát er nou mankeerde aan de oude kon niet gegeven worden (?). Wel blij dat het allemaal weer OK is. Prima service verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBat
  • Laatst online: 24-04 08:08
[quote]Recharge365 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Hebben we het allemaal over dit auto symbool (rechtsboven rood omcirkeld)

Iemand al een idee/antwoord op de vraag van mvrooij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
birrkoff schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:28:
[...]

Dank u voor de foto's, ik heb zelf nu een VW Golf en stap binnenkort over naar de XC40. Ben bekend met de bootector maar was vooral benieuwd naar hoe het nu in de XC40 zit maar dit geeft een super goed beeld.
Graag gedaan. Nog steeds erg tevreden over, heb al veel van dit soort dingen (ook van Volvo zelf) gehad in vorige auto's, maar dit is tot op heden echt de beste qua materiaal, pasvorm en schoonhouden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
darwusch schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:29:
In de foto dus 28 kW.

[Afbeelding]
Kun je ook de SoC, batterijtemperatuur en de buitentemperatuur uitlezen?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
[...]

[P8]

M1 is mijn zitpositie, M2 die van mijn vrouw (stuk dichter bij het stuur) Ik heb 2 berijdersprofielen: P1 (mijn profiel, gekoppeld aan mijn sleutel) en P2 (profiel van mijn vrouw, gekoppeld aan haar sleutel).

Ik stap in met mijn sleutel, de auto maakt berijdersprofiel P1 actief en de stoel gaat naar mijn zitpositie. Op dat moment is dat dezelfde stand als opgeslagen onder M1 (mijn stoelpositie), omdat dat de laatste stoelstand is waarin ik heb gereden.
Vervolgens schuif ik de stoel helemaal naar achteren, ik kan bijna niet meer bij het stuur en de pedalen. Vervolgens verlaat ik de auto en sluit af.

Ik stap in met de sleutel van mijn vrouw. De auto maakt automatisch profiel P2 actief (is gekoppeld aan haar sleutel) en de stoel schuift naar de laatste stand waarin ze heeft gereden. Op dat moment is die gelijk aan de stoelstand onder M2, omdat dat de laatste stoelstand is waarop ze heeft gereden. Ik zit dus veel te dicht op het stuur. Ik verlaat de auto en sluit af.

Ik haal mijn eigen sleutel weer. Ik open de auto en de auto maakt automatisch profiel P1 actief. De stoel schuift helemaal naar achteren, ik kan niet meer bij het stuur... Ofwel, de stoel schuift naar de laatste positie waarin ik heb gereden en niet naar M1 of M2....

Blijkbaar werkt het bij mij dan toch anders...Je geeft aan dat de stoel naar M1 of M2 gaat “conform berijdersprofiel” Maar waar/hoe maak je dan de koppeling tussen de M1/M2 knop en een profiel? Want je kunt ook 5 berijdersprofielen maken en dan zul je voor ieder van de 5 profielen moeten kunnen aangeven of ie met M1 of M2 start als het profiel actief wordt. Ik heb dat nooit gedaan, wellicht dat ie daarom naar de laatst ingestelde stand gaat.

[P8]
Zoals jij het omschrijft inderdaad. Bij het selecteren van het profiel van het menu gaat hij terug naar de laatst bekende positie van dat profiel. Dat zelfde geldt als je instapt met een sleutel die aan een profiel is gekoppeld.

De knoppen M1/M2 staan dus volledig los van het profiel, dat zijn gewoon 2 standaardposities die kunnen worden opgeslagen en waarnaar geschoven kan worden op elk moment, los van welk profiel er actief is. Als je vervolgens uitstapt, dan wordt de laatst bekende stand in het profiel opgeslagen en zal hij daar dus naar terugkeren wanneer er weer wordt ingestapt met een sleutel die aan dat profiel gekoppeld is, of als het profiel handmatig geselecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
PowerBat schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:07:
[quote]Recharge365 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Hebben we het allemaal over dit auto symbool (rechtsboven rood omcirkeld)

Iemand al een idee/antwoord op de vraag van mvrooij?
[P8]
Als ik ‘s morgens de auto instap, de achterklep open, mijn gordel niet om doe en de auto in D zet dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKJtc5VhZ__bGYYJ0Zr-r_LanIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWFoakwQ3kKCVEKlMl1wP9lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik zie zowel het rode ‘geen gordel’ icoontje als het witte auto icoontje rechts boven in mijn bestuurdersdisplay. Als ik de auto vervolgens in P zet staat het er nog steeds.

Op het witte auto icoontje is de bestuurdersstoel rood gekleurd en is de achterklep oranje gekleurd (komt niet helemaal goed over op de foto).

[ Voor 15% gewijzigd door Curly68 op 20-01-2021 08:57 ]

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Dit weekend ook een testrit gemaakt met de Polestar 2. Van alle wagens die ik overweeg is dit zeker de grootste kanshebber, maar ik zit met serieuze range anxiety bij winterse temperaturen. In de zomer verwacht ik wel meer dan 300km aan snelwegrange te halen.

Na mijn testrit van 30/45 minuten had ik een verbruik van 28.1kWh/100km. Het grootste deel van de rit vond plaats op 50/70/90 banen en een stukje van ongeveer 5 minuten op de autostrade. Vrij rustig gereden, 4 of 5 keer even goed opgetrokken maar dat gaat dan over luttele seconden in deze auto. Het was 0 graden, maar op dat moment sneeuwde het nog niet en de weg was droog.

Ik werk als consultant en het grootste deel van mijn kilometers doe ik op de autostrade. Volgens mijn Google Location History doe ik op een gemiddelde werkdag ongeveer 220km waarvan 10-20 van en naar de autostrade. Opladen voor woon- werkverkeer zie ik niet echt zitten omdat ik al vaak in files zit en 's avonds op tijd bij de opvang/school moet zijn. Ik krijg van mijn werk wel een laadpaal thuis geïnstalleerd, dus thuis laden is geen probleem.

Tijdens de testrit lag de 4G er trouwens de hele rit uit. Vervelend, maar ik neem aan dat dit op termijn wel in orde zal komen. Voor de rest niet echt slechte ervaringen, al vond ik het dashboard vrij druk (ik had ook wel de Google Maps versie openstaan) en merkte ik dat ik moeilijk in één oogopslag de snelheid in de gaten kon houden. Maar dat is eerder een kwestie van gewenning.

Ik heb elke Youtube video van TeslaBjorn, Vegard Nilsen en Short Circuit ondertussen al enkele keren bekeken, zeker de range video's maar ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Zero Grav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:00:
Dit weekend ook een testrit gemaakt met de Polestar 2. Van alle wagens die ik overweeg is dit zeker de grootste kanshebber, maar ik zit met serieuze range anxiety bij winterse temperaturen. In de zomer verwacht ik wel meer dan 300km aan snelwegrange te halen.

Na mijn testrit van 30/45 minuten had ik een verbruik van 28.1kWh/100km. Het grootste deel van de rit vond plaats op 50/70/90 banen en een stukje van ongeveer 5 minuten op de autostrade. Vrij rustig gereden, 4 of 5 keer even goed opgetrokken maar dat gaat dan over luttele seconden in deze auto. Het was 0 graden, maar op dat moment sneeuwde het nog niet en de weg was droog.

Ik werk als consultant en het grootste deel van mijn kilometers doe ik op de autostrade. Volgens mijn Google Location History doe ik op een gemiddelde werkdag ongeveer 220km waarvan 10-20 van en naar de autostrade. Opladen voor woon- werkverkeer zie ik niet echt zitten omdat ik al vaak in files zit en 's avonds op tijd bij de opvang/school moet zijn. Ik krijg van mijn werk wel een laadpaal thuis geïnstalleerd, dus thuis laden is geen probleem.

Tijdens de testrit lag de 4G er trouwens de hele rit uit. Vervelend, maar ik neem aan dat dit op termijn wel in orde zal komen. Voor de rest niet echt slechte ervaringen, al vond ik het dashboard vrij druk (ik had ook wel de Google Maps versie openstaan) en merkte ik dat ik moeilijk in één oogopslag de snelheid in de gaten kon houden. Maar dat is eerder een kwestie van gewenning.

Ik heb elke Youtube video van TeslaBjorn, Vegard Nilsen en Short Circuit ondertussen al enkele keren bekeken, zeker de range video's maar ik ben er nog niet uit.
Als range puur de beslisser is moet je jezelf afvragen of je bijv even 20 mins break kan nemen aan een snellader tussen de klanten in of als je maar 1 klant bezoekt, daar kan laden of onderweg naar huis even 10 mins bijv. Vergeet niet, dit is de periode waarin range het minste is, het word wel beter als de temperatuur beter word (en wellicht wat updates nog). Als dit geen opties zijn dan wellicht toch maar een Tesla?

Ik neem range op de koop toe, vind de p8 gewoon echt een mooie en fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
@Zero Grav 220km gemiddeld over +/- 200 werkdagen per jaar? Met die kilometers zou ik persoonlijk een ICE nemen. Hoe fijn ik een BEV ook vind rijden. "Nadeel" voor je is ook dat je 120 mag. Daardoor heb je alweer een hoger verbruik dan in NL. Weet ook niet hoe het is qua snelladers in BE op dit moment? Is een PHEV ook niet voordeliger in BE qua "bijtelling"?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24

De keuze van een auto is natuurlijk van veel meer factoren afhankelijk, maar ik kan me voorstellen dat (gebrek aan volodoende) range een beperkende factor is. Mocht het je helpen om los van Björn en anderen wat 'echte' gebruikscijfers te hebben: Ik zit nu met bijna 8.000 km op de teller (vanaf eind september 20) op een gemiddeld verbruik van 24,8 kWh/100 km. Daar zitten heel veel onzuinige relatief korte ritten bij (door corona) en veel minder snelwegkilometers. Dat is inclusief de (relatieve) koude periode van afgelopen weken. Ik rij normaal (110 km/h op acc op snelweg) en niet overdreven snel of langzaam. Temperatuur 'gewoon' op 20 en stoelverwarming op stand 1. Als vrouw en kinderen meerijden heeft iedereen stoelverwarming aan. In de beginperiode toen het nog warmer was (sept/okt) was verbruik lager; ;richting 21.5 a 22 kWh/100 km.

Kortom: op basis van mijn dagelijkse verbruik zou ik 220 km/dag makkelijk aandurven. Zeker als je (net als ik) een thuislaadpaal hebt waardoor je altijd vol vertrekt. Ik laad trouwens tot 90% zoals geadviseerd, incidenteel zou je tot 100 kunnen laden als je echt max range wilt hebben.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
Het zal mijn leeftijd wel zijn.. :( maar ik zoek me suf hoe ik mijn USB-c sticky met muziek kan afspelen.. zelfs het "vinden" van de stick lukt mij niet.

Tips??
wat ik een keer vernomen heb, is dat de stick op de USB-C met het cirkeltje moet zitten,
dus de linker van de 2.

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
Het leasen van elektrische wagens verloopt bij ons (voorlopig) buiten het standaardplatform waardoor ik de vergelijking met meer conventionele wagens momenteel niet kan maken. Sinds 2021 zijn de uitstootnormen in België alleszins weer veranderd waardoor je afgestraft wordt en ik kan momenteel niet met zekerheid zeggen of de duurdere aankoop van een PHEV gecompenseerd wordt met een evenredig gunstige belastingsregeling.

Momenteel rij ik niet door Corona en ik werk doorgaans maar 2 à 3 dagen per week op locatie en zo nu en dan eens op ons hoofdkantoor, dus pakweg 100 werkdagen per jaar. Ik zou dan wel sowieso tot 100% moeten laden en dan heb ik ook wel wat vraagtekens bij de batterijdegradatie na 4 jaar.

Als ik wist dat ik in alle weersomstandigheden een actieradius van 250km had dan was het voor mij zeker interessant. De Tesla Model 3 LR is ook een optie, daar zou ik het wel mee halen, maar het is de logische versus de emotionele keuze in dit geval.

@Quark2 De schrik die ik heb met jouw verhaal is dat ik vooral lees dat het verbruik sterk stijgt boven de 100km/h. Het lijkt er inderdaad op dat het perfect mogelijk is bij lagere gemiddelde snelheden, maar aangezien ik een ander type rit doe durf ik me daar niet aan te vergelijken. Ik ken mezelf en 110km/u op de autostrade zou ik niet volhouden, in België word je dan echt langs alle kanten ingehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 22:29
Hansieo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:37:
Het zal mijn leeftijd wel zijn.. :( maar ik zoek me suf hoe ik mijn USB-c sticky met muziek kan afspelen.. zelfs het "vinden" van de stick lukt mij niet.

Tips??
wat ik een keer vernomen heb, is dat de stick op de USB-C met het cirkeltje moet zitten,
dus de linker van de 2.

tia
Dit is helaas (nog) niet mogelijk..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zero Grav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:40:
Het leasen van elektrische wagens verloopt bij ons (voorlopig) buiten het standaardplatform waardoor ik de vergelijking met meer conventionele wagens momenteel niet kan maken. Sinds 2021 zijn de uitstootnormen in België alleszins weer veranderd waardoor je afgestraft wordt en ik kan momenteel niet met zekerheid zeggen of de duurdere aankoop van een PHEV gecompenseerd wordt met een evenredig gunstige belastingsregeling.

Momenteel rij ik niet door Corona en ik werk doorgaans maar 2 à 3 dagen per week op locatie en zo nu en dan eens op ons hoofdkantoor, dus pakweg 100 werkdagen per jaar. Ik zou dan wel sowieso tot 100% moeten laden en dan heb ik ook wel wat vraagtekens bij de batterijdegradatie na 4 jaar.

Als ik wist dat ik in alle weersomstandigheden een actieradius van 250km had dan was het voor mij zeker interessant. De Tesla Model 3 LR is ook een optie, daar zou ik het wel mee halen, maar het is de logische versus de emotionele keuze in dit geval.

@Quark2 De schrik die ik heb met jouw verhaal is dat ik vooral lees dat het verbruik sterk stijgt boven de 100km/h. Het lijkt er inderdaad op dat het perfect mogelijk is bij lagere gemiddelde snelheden, maar aangezien ik een ander type rit doe durf ik me daar niet aan te vergelijken. Ik ken mezelf en 110km/u op de autostrade zou ik niet volhouden, in België word je dan echt langs alle kanten ingehaald. :)
Als ik eerlijk ben denk ik dat dit voor jou wel iets is waar je nog eens goed over moet denken. Zeker als je niet op locatie kunt bijladen en je niet bereid bent regelmatig 20 minuten te nemen om bij te laden (want dan is je probleem al snel opgelost) wordt het allemaal krap. Belgie is qua infrastructuur voor het 'snelwegladen' wel wat minder dan NL begrijp ik.

Dus ik zou in jouw geval nog eens goed mijn research doen. En dan wellicht is het toch verstandiger een M3LR te kiezen als je echt voor BEV wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024

Om nog een voorbeeld te geven uit mijn ervaring met mijn P2 (met PP), ik rij met regelmaat ongeveer 200 km per dag, grootste deel snelweg. Afgelopen vrijdag met 115/120 op ACC bij ongeveer 0 graden effectief 74% batterij verbruikt op iets meer dan 200km. Verwarming op 20, kortstondig stuur en stoel verwarming aan bij vertrek.

Dus 220 zou in winterse omstandigheden met laden tot 90% moeten lukken. Afhankelijk van rijstijl etc. natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Zero Grav wellicht meer wat voor een ander topic maar de Y komt ook onze kant op. Wellicht een optie als het budget het toe laat. Mits je de ruimte nodig hebt natuurlijk. Een 3 zal veel verder kunnen komen op een lading. Model 3P is ook geen verveldende auto. Ja, een P2 is wat unieker (en mooier volgens de meesten) al zul je in BE sowieso nog meer opvallen met een BEV. Als je veel kilometers maakt is bereik en snel kunnen laden ook wat waard. Het is dus keuze maken obv wat je belangrijker vindt. Voordeel van Tesla is daarnaast dat hij standaard een WP heeft. Zal met name in de winter ook weer wat schelen. Suc6 met keuze!

@SuperGroover2 als je 120 mag ga je toch snel 125/130 rijden. Tenminste, ik wel. :) Dan gaat het verbruik weer 10-15% omhoog.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 20-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
USB-C sticky afspelen....
mvrooij schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Dit is helaas (nog) niet mogelijk..
lol, ik heb dus foute informatie gekregen.

En een geluid/equalizer "fader" instelling? vóór wil ik namelijk wat zachter dan áchter...

ook later?? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 20-01-2021 10:34 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hansieo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:33:
USB-C sticky afspelen....

[...]

lol, ik heb dus foute informatie gekregen.

En een geluid/equalizer "fader" instelling? vóór wil ik namelijk wat zachter dan áchter...

ook later?? :?
Dit weet ik niet zeker, volgens mij kunt je enkel voor of achter uitschakelen. Niet minder faden..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
P2Hattem schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:53:
[...]

Kun je ook de SoC, batterijtemperatuur en de buitentemperatuur uitlezen?
SoC:
Ja, dit wordt in AA "EV battery level (Wh)" genoemd

buitentemperatuur:
Ja

batterijtemperatuur:
Nee, bestaat in AA nog niet voor EV. Wel voor ICE is er een "Engine oil temperature (°C)".

De hele lijst met alles wat AA ondersteunt is in de code te zien.
Daarin zie je wel dat er al meer mogelijk is dan wat de simulator in Android Studio laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
mvrooij schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Dit weet ik niet zeker, volgens mij kunt je enkel voor of achter uitschakelen. Niet minder faden..
Ja, die had ik gevonden, maar dan gooi je wel veel "kwaliteit speakers" overboord.. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Hansieo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Ja, die had ik gevonden, maar dan gooi je wel veel "kwaliteit speakers" overboord.. :'(
Ik heb het net ook eens getest maar het lijkt dat mijn achter speakers veel zachter gaan dan voor? Merken jullie dit ook? Als ik hem op alles zet en dan enkel voor aan laat dan gaat dit veel harder dan dat ik enkel achter aan laat? Is dit gek of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
Inspired schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:20:

@SuperGroover2 als je 120 mag ga je toch snel 125/130 rijden. Tenminste, ik wel. :) Dan gaat het verbruik weer 10-15% omhoog.
In mijn geval mocht ik 100, reed dus 115 heen en 120 terug, dus inderdaad max + een marge, dus verbruik zal inderdaad afhangen van hoe braaf je de maximum snelheid volgt, maar aangezien dit aardig in de buurt komt van de max in BE, lijkt me dit representatiever dan de 105 die je vaak in dit topic voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Sinds vorige week vrijdag eindelijk mijn P8 kunnen ophalen. Wat een geweldig lekker rijdende auto. Niks dan lof over de rijervaring. OPD moet ik nog even aan wennen, je hebt wel een subtiel voetje nodig :-D

Helaas we veel last van de alarm bug.. heb de eerste nacht direct alle buren wakker gemaakt. Wel onwijs blij met dit forum waar ik direct de workaround kon vinden! Morgen weer naar de dealer om het te laten oplossen.. Wat wel mega irritant is: ik heb nul komma nul internet. De dealer gaf net als de gebruikers hier aan dat er wat problemen waren met de 4g. Maar ik begrijp hier dat het misschien instabiel is/was, maar helemaal geen 4G is niet OK volgens mij.. Ik zie alleen LTE met een driehoek en een kruisje. De hotspot registreren lukt ook niet, maar dat zou ook niet nodig zijn volgens de dealer. Iemand anders hier hetzelfde meegemaakt zodat ik mijn dealer op weg kan helpen?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jck82 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:02:
Sinds vorige week vrijdag eindelijk mijn P8 kunnen ophalen. Wat een geweldig lekker rijdende auto. Niks dan lof over de rijervaring. OPD moet ik nog even aan wennen, je hebt wel een subtiel voetje nodig :-D

Helaas we veel last van de alarm bug.. heb de eerste nacht direct alle buren wakker gemaakt. Wel onwijs blij met dit forum waar ik direct de workaround kon vinden! Morgen weer naar de dealer om het te laten oplossen.. Wat wel mega irritant is: ik heb nul komma nul internet. De dealer gaf net als de gebruikers hier aan dat er wat problemen waren met de 4g. Maar ik begrijp hier dat het misschien instabiel is/was, maar helemaal geen 4G is niet OK volgens mij.. Ik zie alleen LTE met een driehoek en een kruisje. De hotspot registreren lukt ook niet, maar dat zou ook niet nodig zijn volgens de dealer. Iemand anders hier hetzelfde meegemaakt zodat ik mijn dealer op weg kan helpen?
Bij je account settings (uit mn hoofd) kan je internet account bevestigen (Tmobile) wellicht moet dat nog gebeuren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 14:28

rayz

P2
Ik rij nu 220 per dag waarvan 200km snelweg, dit gaat zonder probleem op en neer. Opladen tot 90% en dan meestal eindigend zo rond 15-20%. Als je op beide plekken kunt laden helemaal geen probleem.

The Surf's Up... let's Ride...................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

jck82 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:02:

(p8) Heb je al geprobeerd om na reset (20s home knop indrukken) opnieuw de voorwaarde te accepteren, dat was bij mij de oplossing. De auto had een gast profiel toen ik de auto kreeg, na reset kon ik google account koppelen en opnieuw de voorwaarde accepteren. Heb nu vaker wel dan niet LTE (4G) en alarm issue is bij mij tijdelijk opgelost na uitschakelen interieur sensor. Dit zou na een update weer ongedaan gemaakt worden, hoop dat het niet terugkomt want het is idd super irritant en je maakt er geen vrienden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
RHF schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:55:
[...]

(p8) Heb je al geprobeerd om na reset (20s home knop indrukken) opnieuw de voorwaarde te accepteren, dat was bij mij de oplossing. De auto had een gast profiel toen ik de auto kreeg, na reset kon ik google account koppelen en opnieuw de voorwaarde accepteren. Heb nu vaker wel dan niet LTE (4G) en alarm issue is bij mij tijdelijk opgelost na uitschakelen interieur sensor. Dit zou na een update weer ongedaan gemaakt worden, hoop dat het niet terugkomt want het is idd super irritant en je maakt er geen vrienden mee.
Ik heb het wederom geprobeerd (al eerder geprobeerd) na een reset en nu net kon ik wonder boven wonder wel de voorwaarden accepteren en doorgaan. Internet werkt nu (spotify/maps) maar er staat nog steeds alleen LTE, geen 4G.. verbaasde me wel dat spotify streamen dan gewoon wel werkt op LTE.. :?

Alarm: ja ik schakel nu voor het uitstappen telkens de alarm guard omlaag maar als je het vergeet dan is het weer rennen naar de auto geblazen ;) Maar ik begrijp dat de sensor uitzetten de korte termijn oplossing is tot de volgende update? Matig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
P8 Toont alleen LTE, dus het werkt in jou geval goed. LTE is (een soort van) 4G #geenexpert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Peterfilius schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:10:
P8 Toont alleen LTE, dus het werkt in jou geval goed. LTE is (een soort van) 4G #geenexpert
aaah tuurlijk... stom, had ik ook wel ff op kunnen zoeken.. 8)7 (beetje blind gestaard op de 4g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
[...]

[P8]

Laatste bijdrage in het kader van het Tis was het is. Wie er ook in mijn auto rijdt, zodra ik met mijn sleutel de deur open gaat de stoelpositie naar “mijn” stand (ook als ik de auto in een andere stand heb verlaten). Omdat ik m1 in het berijdersprofiel heb opgeslagen komt de stoel in de m1 positie. (Als ik m2 vastleg als laatste positie uiteraard in m2). Kan me niet voorstellen dat mijn p8 (23/12/20) hierin afwijkt van de rest.... ik heb op elk profiel zowel m1 als m2 vastgelegd voor de betreffende berijder dus niet gemengd.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
Inspired schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:20:
@Zero Grav wellicht meer wat voor een ander topic maar de Y komt ook onze kant op. Wellicht een optie als het budget het toe laat. Mits je de ruimte nodig hebt natuurlijk. Een 3 zal veel verder kunnen komen op een lading. Model 3P is ook geen verveldende auto. Ja, een P2 is wat unieker (en mooier volgens de meesten) al zul je in BE sowieso nog meer opvallen met een BEV. Als je veel kilometers maakt is bereik en snel kunnen laden ook wat waard. Het is dus keuze maken obv wat je belangrijker vindt. Voordeel van Tesla is daarnaast dat hij standaard een WP heeft. Zal met name in de winter ook weer wat schelen. Suc6 met keuze!

Momenteel staat de Model Y niet op de lijst*, dit kan misschien nog veranderen. Mijn voorkeur tussen de Model 3 en de Model Y zou ook naar de hatchback gaan omdat ik een jong zoontje heb waar ik de komende jaren nog een kinderwagentje voor zal meezeulen. Dat is ook één van de redenen waarom ik de Polestar verkies, de grotere koffer opening is ideaal om zo'n logge objecten te laden.

De dealer stelde vorige week voor om eventueel een rit van één uur te maken puur autostrade, dus waarschijnlijk ga ik ook wel op dat aanbod in.

Ik vermoed trouwens dat de 220km zonder opladen wel haalbaar is hoor, maar het is het idee om elke dag tegen de limiet aan te rijden en geen onvoorziene zaken voor te mogen hebben zodoende niet in de problemen te geraken.

Ben vandaag ook wat aan het spelen geweest met https://abetterrouteplanner.com/, ik heb het verbruik wel wat omhoog gehaald naar 250wh/km aan 110km/h en dan kom ik met net 10% thuis van ons hoofdkantoor en zelfs 17% van mijn huidige klant (vergelijkbare afstand, maar veel minder autostrade).

Voor citytrips vind ik het laden onderweg minder een probleem. Al moeten de andere gezinsleden ook wel wat comfort opleveren op dat moment natuurlijk. :)

* Volvo XC40P8, Mustang Mach E 600km, Tesla Model 3 LR, BMW i3x Inspiring + Shadow pack, Skoda Enyac IV, Volkswagen ID4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Zero Grav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Momenteel staat de Model Y niet op de lijst*, dit kan misschien nog veranderen. Mijn voorkeur tussen de Model 3 en de Model Y zou ook naar de hatchback gaan omdat ik een jong zoontje heb waar ik de komende jaren nog een kinderwagentje voor zal meezeulen. Dat is ook één van de redenen waarom ik de Polestar verkies, de grotere koffer opening is ideaal om zo'n logge objecten te laden.

De dealer stelde vorige week voor om eventueel een rit van één uur te maken puur autostrade, dus waarschijnlijk ga ik ook wel op dat aanbod in.

Ik vermoed trouwens dat de 220km zonder opladen wel haalbaar is hoor, maar het is het idee om elke dag tegen de limiet aan te rijden en geen onvoorziene zaken voor te mogen hebben zodoende niet in de problemen te geraken.

Ben vandaag ook wat aan het spelen geweest met https://abetterrouteplanner.com/, ik heb het verbruik wel wat omhoog gehaald naar 250wh/km aan 110km/h en dan kom ik met net 10% thuis van ons hoofdkantoor en zelfs 17% van mijn huidige klant (vergelijkbare afstand, maar veel minder autostrade).

Voor citytrips vind ik het laden onderweg minder een probleem. Al moeten de andere gezinsleden ook wel wat comfort opleveren op dat moment natuurlijk. :)

* Volvo XC40P8, Mustang Mach E 600km, Tesla Model 3 LR, BMW i3x Inspiring + Shadow pack, Skoda Enyac IV, Volkswagen ID4.
Wellicht moet je switchen naar ander topic dat specifiek over keuzes van BEV gaat.
Ik denk (herhaal) dat 200 a 220 km per dag goed haalbaar moet zijn, ook in de winter en ook bij 130 km ipv 100 als dat je eis is. Als laatste wil ik je nog meegeven dat de P8/P2 de enige BEV's zijn die serieus wat mogen trekken mocht dat van belang zijn. Bij vrijwel alle anderen houdt dat bij zo'n 1.000 kg wel op.
Verder wordt het er dit jaar alleen maar leuker op (of moeilijker, zo je wilt) omdat er steeds meer BEV modellen beschikbaar komen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In dat andere topic zei ik ook al dat vandaag de nieuwe Mercedes EQA vandaag bekend is gemaakt. Daarvan komt later dit jaar nog een variant met een range van +500km. Vind het een mooie auto, uitstekende range en zou voor mij een hele serieuze optie zijn als ik de P8 met 8% bijtelling niet zou kunnen krijgen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Juancho schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:32:
In dat andere topic zei ik ook al dat vandaag de nieuwe Mercedes EQA vandaag bekend is gemaakt. Daarvan komt later dit jaar nog een variant met een range van +500km. Vind het een mooie auto, uitstekende range en zou voor mij een hele serieuze optie zijn als ik de P8 met 8% bijtelling niet zou kunnen krijgen :).
Zelfde range als de P8, stuk minder vermogen, geen 4 wiel aandrijven en wat ik zag een maximaal laadvermogen van 100 kW, 50 minder dan wat de P8 (theoretisch) kan. Als de Mercedes dan ook nog Coldgate heeft dan nog minder. Nope voor mij en ben blij met de P8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Quark2 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Wellicht moet je switchen naar ander topic dat specifiek over keuzes van BEV gaat.
Ik denk (herhaal) dat 200 a 220 km per dag goed haalbaar moet zijn, ook in de winter en ook bij 130 km ipv 100 als dat je eis is. Als laatste wil ik je nog meegeven dat de P8/P2 de enige BEV's zijn die serieus wat mogen trekken mocht dat van belang zijn. Bij vrijwel alle anderen houdt dat bij zo'n 1.000 kg wel op.
Verder wordt het er dit jaar alleen maar leuker op (of moeilijker, zo je wilt) omdat er steeds meer BEV modellen beschikbaar komen.
MY kan 1600kg trekken. Dus uitzonderlijk is 1500kg niet. Al vraag ik me voor hoeveel mensen dit een eis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zero Grav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Ik haal met mijn P8 in de winter meer dan 280km met 100%.

De mustang, Model3 LR en Model Y zijn de enigen die volgens mij meer range kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tweaqer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Zelfde range als de P8, stuk minder vermogen, geen 4 wiel aandrijven en wat ik zag een maximaal laadvermogen van 100 kW, 50 minder dan wat de P8 (theoretisch) kan. Als de Mercedes dan ook nog Coldgate heeft dan nog minder. Nope voor mij en ben blij met de P8 :)
Range van de 250 is idd zo goed als gelijk maar er komt nog een andere variant aan van +500. Dus die gaat wel (fors) over de P2/P8 heen. Laadvermogen is wel minder, maar ik lees ook dat ze aangeven van 10% naar 80% in een half uur ipv de 40 minuten die Volvo aangeeft. Vermogen is idd wel de helft, maarja, de vraag is of je de idioot aantal PK's van de P8 echt nodig bent ;). De Mercedes is hierdoor wel 10k goedkoper.

maargoed, ik ben super blij met de P8, laat dat duidelijk zijn. Van buiten vind ik hem echt veel mooier dan de EQA. Van binnen vind ik de Mercedes wel mooier, gewoon wat luxer/moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Mijn P8 heeft een warmtepomp dus dan is het verschil maar een paar KM. Ik had gedacht dat het wel iets meer was. Maargoed, ik wacht nog even op de dealer wat het scheelt in lease. Dan bepaal ik wel of ik de 20" er onder laat of toch de 19" neem. Mits ze die laatste nog hebben.
Dat gaat dus een km of 15 verschil maken, maar ik vind het da5 helemaal waard! :Y Die P8 is dik op die grote sloffen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Bart2385 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:56:
[Afbeelding]

Iemand nog een tip? Behalve resetten en uit en inschakelen? Werkt al 2 weken niet meer.
Gewoon Politie bellen, dan slepen ze hem weg! Ik neem toch aan dat je die kleine blauwe auto bedoelt die je geblokkeerd heeft? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:18:
@Zero Grav 220km gemiddeld over +/- 200 werkdagen per jaar? Met die kilometers zou ik persoonlijk een ICE nemen. Hoe fijn ik een BEV ook vind rijden. "Nadeel" voor je is ook dat je 120 mag. Daardoor heb je alweer een hoger verbruik dan in NL. Weet ook niet hoe het is qua snelladers in BE op dit moment? Is een PHEV ook niet voordeliger in BE qua "bijtelling"?
In principe kan hij in alle gevallen toch 220km per dag rijden als hij vol is? Hij kan in de avond laden, misschien ook her en der bij zijn bestemmingen, als hij toch even zijn npbenen wil strekken voor een kwartiertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
P8
Soc 100%. Laden bij Shell Recharge op 58%(laadpunt ingevoerd in Gmaps)->laadsnelheid 138km/h max. Geladen tot 70%.
Volgend laadpunt Shell Recharge(niet ingevoerd op Gmaps) gekozen weerop 58%
Nu laadsnelheid max van maar liefst 271Km/h.
Conclusie: laadpunt invoeren via Gmaps levert geen voordeel op.
Verklaring voor grote verschil in laadsnelheid lijkt me de iets hogere accu temp vanwege de extra reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Brekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:41:
P8
Soc 100%. Laden bij Shell Recharge op 58%(laadpunt ingevoerd in Gmaps)->laadsnelheid 138km/h max. Geladen tot 70%.
Verklaring voor grote verschil in laadsnelheid lijkt me de iets hogere accu temp vanwege de extra reistijd.
Dat lijkt er op ja.....Heeft je auto een warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Brekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:41:
P8
Hoeveel kW is dat? Is daar sowieso een handige/snelle rekensom voor?

Verder vind ik het heel vreemd dat er gewoon blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid is over het punt van vooraf in maps de snellader aangeven zodat de auto weet dat de accu voorverwarmd moet worden. Dat is toch een punt dat Volvo of een dealer zo moet kunnne zeggen? Nogal een belangrijk iets voor een elektrische auto en het (snel) laden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Voor degenen met ‘range anxiety’ op een langere rit over de snelwegen in ons land kan onderstaande ervaring van een Polestar rijder uit USA misschien helpen om wat meer vertrouwen in de range te krijgen. (120 miles is ca 193 km)

100+ mile trips. I started a 120-mile trip with 70% charge. This trip was almost entirely on highways. When I laid in my destination, Google Maps told me I wouldn't make it - that I would have 0% charge upon completion. (Perhaps because up to this point, I had been city-driving the P2 quite aggressively.)

So I set the autopilot and drove at 65 MPH for the entire trip. I noticed that I started to gain charge on the Google Maps estimate every 10 miles or so.

I finished the trip with 20% charge to spare. I had used 50% of my battery to cover 120 miles, yielding an effective range of 240 miles.

Baby the car, and you will alleviate range anxiety substantially.

Edit: op mijn vraag naar de weersomstandigheden kreeg ik als antwoord: The weather was ideal - sunny and 73 degrees (22 C). No wind.
Dus: niet de winterse omstandigheden waar wij nu mee te maken hebben en dus niet vergelijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Jehanthar op 21-01-2021 18:31 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Dat is toch een punt dat Volvo of een dealer zo moet kunnne zeggen?
Dat is nou juist het grote raadsel ....Volvo NL heeft in dat lijstje van vorige week gezegd dat het zo werkt, maar we lezen hier berichten dat het soms waar lijkt te zijn, andere keren helemaal niet. Vandaar mijn vraag over die warmtepomp .... is die nodig om dat kunstje te laten werken?

Mijn dealer had overigens nog nooit iets over dit kunstje gehoord......en kende dat hele lijstje van beloofde verbeteringen niet.
Normaal krijgen ze dit soort informatie per “launch update” zodat ze de klanten juist kunnen informeren, maar deze punten waren in ieder geval eind vorige week niet bij ze doorgekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 21-01-2021 13:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 11:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik kreeg vanochtend een mail binnen van Polestar, het was mogelijk om een afleverafspraak in te plannen :o
Dus meteen ingepland.. Donderdag de 28ste is het zover :*)
Ik wilde eigenlijk de auto graag even zien, dus gebeld of hij al afgeleverd was bij de lokale dealer. En dat was ook het geval, en mocht hem ook buiten komen bekijken. Dus even op de scooter gesprongen en naar de dealer gereden, woon heel dichtbij dus was er zo. En ja hoor, daar stond hij! Nog in pyjama :+
Er stonden overigens in totaal 9 Polestars waarvan 1 witte ook nog in pyjama, en 3x een xc40 P8.

Ik ben in ieder geval helemaal happy en kan niet meer wachten tot volgende week :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q-9ReclZDmANlOUautN3zGDLi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ix2XhrzxtRL1Ekc0UTHVV7Fx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
p8 : mbt vakantie, ik zit even te kijken naar trips (met ABRP) en zet het verbruik op 275 , te hoog voor de zomer? ( 2 volw, 2 kids, volle kofferbak) of realistisch? snelheid 100km/u

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Wat een mailtje al niet kan doen....

Een 10-tal dagen geleden had ik een mail naar de lease maatschappij verstuurd om eens te horen hoe zij tegenover het feit stonden dat wij een wagen hebben die niet 'af' is - in dit geval software - (ota, phone as key, app zelf, ....)

Zonet telefoon van Polestar leasing zelf, een dik kwartier aan de lijn met iemand die wat meer uitleg gaf over hoe Polestar nog beter zou moeten communiceren (rond WLTP bijvoorbeeld), maar ook wat er nog ging aankomen.

- 4G: vermelding dat er een oplossing uitgewerkt was en dat het veel beter zou moeten zijn (klopt bij mij alvast - P2)

- OTA (voor hen die de November update al gehad hebben) is nu al mogelijk maar wanneer een volgende update ging komen kon hij niet zeggen.

- Phone as key zou voor de lente zijn

- De App zou voor 'late lente zijn', lees 'in de helft van het jaar', dat vind ik persoonlijk wel écht laat

- En dat er nog vele andere updates in de pipeline zetten.

Vriendelijke heer, welwillend, maar ja, hij hangt ook af van de zweedse kötbullars :)

Bij nader inzien eigenlijk nog geen antwoord gekregen over het feit dat ik mijn leasemij 100% betaal voor een 90% auto :p

[ Voor 5% gewijzigd door S2000jan op 21-01-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die app gaat dan komen (ik neem aan ook van Volvo?) op het moment dat de winter al voorbij is en je dus niet meer gaat voorverwarmen. Dan heb je verder maar weinig aan de app volgens mij. Tenminste, mijn huidige VOC app gebruik ik alleen voor opwarmen van de auto en navigatie naar de auto sturen. Maar dat laatste hoeft in de P8/P2 niet meer aangezien je dat direct via Google en je stem kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik wil een dergelijke telefoonhouder op het dashboard van mijn XP40P8 bevestigen, maar kan niet echt een vlak oppervlak vinden rondom de asbak, onder het scherm.

Iemand ideeen om een platte voet op een gecurvede ondergrond te bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XiLvzMT4EnEmKhcSCTTygoj3TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fO9M8Xz3QGM3tkZ3EvsoU9uN.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
SpeedfreakR schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:45:
Ik kreeg vanochtend een mail binnen van Polestar, het was mogelijk om een afleverafspraak in te plannen :o
Dus meteen ingepland.. Donderdag de 28ste is het zover :*)
Ik wilde eigenlijk de auto graag even zien, dus gebeld of hij al afgeleverd was bij de lokale dealer. En dat was ook het geval, en mocht hem ook buiten komen bekijken. Dus even op de scooter gesprongen en naar de dealer gereden, woon heel dichtbij dus was er zo. En ja hoor, daar stond hij! Nog in pyjama :+
Er stonden overigens in totaal 9 Polestars waarvan 1 witte ook nog in pyjama, en 3x een xc40 P8.

Ik ben in ieder geval helemaal happy en kan niet meer wachten tot volgende week :D

[Afbeelding]
Hahaha leuk om naast alle 1e wereldprobleem kinderziektes met de P2 (mezelf incluis) weer wat enthousiasme te lezen als je hem bijna gaat krijgen :)

Ps vanmorgen moest de Lexus voor APK en heb een electrische Lexus UX als leenauto mee. Maar jeutje wat ben je dan blij met de ergonomie en de rust in een P2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
https://www.auto55.be/nie...ektrische-autos-in-belgie

Geen P2 in de top 10, dus minder dan 518 verkocht in BE in 2020 (zijnde het aantal van nummer 10 in de lijst)

(de webpagina is wel een beetje kaduuk heb ik de idee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:12:
Die app gaat dan komen (ik neem aan ook van Volvo?) op het moment dat de winter al voorbij is en je dus niet meer gaat voorverwarmen. Dan heb je verder maar weinig aan de app volgens mij. Tenminste, mijn huidige VOC app gebruik ik alleen voor opwarmen van de auto en navigatie naar de auto sturen. Maar dat laatste hoeft in de P8/P2 niet meer aangezien je dat direct via Google en je stem kan doen.
Ik neem toch aan dat we met z'n allen van plan zijn om de winter van 2021 ook nog mee te maken..

Verder is het niet voorverwarmen, maar de auto op temperatuur brengen. Dat betekent dus ook de auto op afstand af kunnen koelen in het midden van de zomer, iets wat ik eerlijk gezegd veel belangrijker vind dan voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
cHo91 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:52:
[...]
Ik neem toch aan dat we met z'n allen van plan zijn om de winter van 2021 ook nog mee te maken..
Ik bedoel natuurlijk deze winterperiode :)
Verder is het niet voorverwarmen, maar de auto op temperatuur brengen. Dat betekent dus ook de auto op afstand af kunnen koelen in het midden van de zomer, iets wat ik eerlijk gezegd veel belangrijker vind dan voorverwarmen.
Ik kan juist niet wachten om straks EINDELIJK eens lekker het dak open te gooien op een warme lente/voordag... Ik irriteer me al jaren mateloos aan het rijden met een prachtig panorama dak in mijn V40 maar die gewoon niet open kan |:( . Dat half/half cabrio gevoel vond ik echt tof in de P8 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik bedoel natuurlijk deze winterperiode :)

[...]

Ik kan juist niet wachten om straks EINDELIJK eens lekker het dak open te gooien op een warme lente/voordag... Ik irriteer me al jaren mateloos aan het rijden met een prachtig panorama dak in mijn V40 maar die gewoon niet open kan |:( . Dat half/half cabrio gevoel vond ik echt tof in de P8 _/-\o_
Mijn laatste 4 Volvo’s hadden een glazen open dak. Fijn voor de lichtinval, maar ik rij vrijwel nooit met het dak open omdat het zoveel extra herrie geeft, zeker boven de 70 a 80 kmh is het geen feest meer wat mij betreft....en ik vrees dat de turbulentie de range ook niet ten goede komt...

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 21-01-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:12:
Anderzijds kun je in de zomer wèl voorkoelen, zodat de initiële zwaar gebruikende aircoboost om het interieur te koelen, bijdraagt aan de praktische actieradius.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAOzjDvSFXbpJbYbZKiz_1FD3Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdvT2C063ScE7AeeRRCEFnlr.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders deze "lichtsnelheid" feature ook gespot? :-)
Ik dacht al dat ik een supersonische knal hoorde bij optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Laatst online: 07-02 19:11
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Verder vind ik het heel vreemd dat er gewoon blijkbaar nog steeds geen duidelijkheid is over het punt van vooraf in maps de snellader aangeven zodat de auto weet dat de accu voorverwarmd moet worden. Dat is toch een punt dat Volvo of een dealer zo moet kunnne zeggen? Nogal een belangrijk iets voor een elektrische auto en het (snel) laden...
P8
Geen waterpomp, en het was 14KW.
Op hetzelfde punt in de volvo laadcurve, namelijk 58%, laad ik dus 15KW in 21min, een half uurtje verder nogmaals 14KW geladen maar dan in slechts 14min.
Het enige verschil wat ik me kan bedenken is de temperatuur van de accu erg bepalend is voor de laadsnelheid.
Het voorverwarmen van de accu zal dus een aanzienlijke verschil gaan maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTShJ28seBJPp4bs4OMXWVuU4IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPvCEDqUA9Ou7XfsFgcjTlbE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jehanthar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R7iFnKdKEfUnYwtor4Erh2tTKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va9N09YbiW33s9TsuePSSoI8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa2p3yyOu-eIwBvpNZ8u1B6h7is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YiLFZ6G8kDpXgSQ1ETECqsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Volop genieten van mijn void P2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
Hierbij mijn wagen, wist helemaal niet dat er een polestar topic was :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sv35Sm4pP2PzXbc-TqXH23MS64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/19z78v0FTAau0GjrN1Z6foZn.jpg?f=user_large

Eerste wat ik heb laten uitvoeren is het blinderen van de ramen. Maakt het net af.

Binnenkort die stickers er eens afpulken, Heeft iemand dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinoL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Kohen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:12:

[Afbeelding]

Eerste wat ik heb laten uitvoeren is het blinderen van de ramen. Maakt het net af.

Ik heb de stickers laten verwijderen door de Volvo dealer tijdens de terugroepacties. Staat een stuk mooier. Je krijgt alleen vaker de vraag wat voor auto het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51

[Afbeelding]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd opgehaald. De eerste 350 km zitter erop. Morgen worden mijn twee acterramen ook getint, van het weekend de stickers eraf halen.

[Afbeelding]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd afgehaald. De eerste 350 km zitten erop.
Morgen afspraak om de twee achterramen te tinten en van het weekend idd de stickers eraf. Schijnt makkelijk te kunnen met een föhn.
Maandag trekhaak eronder en dan rijden maar.

Welke tint of doorlatendheid heb je gekozen en heb je daarbij rekening gehouden met de tint van de achterruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
vdtweak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:12:
[Afbeelding]

Iemand anders deze "lichtsnelheid" feature ook gespot? :-)
Ik dacht al dat ik een supersonische knal hoorde bij optrekken.
En maar klagen over het bereik _O-

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:04

[[UR
Blijft een mooie auto, ook volgens deze P8 berijder.
Dat wordt dan kiezen, of 608 pagina's doorakkeren of toch maar lekker gaan rijden. :?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarjarstar
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-01-2024
P8 positivo bericht (vind ik zelf.) P8 heeft warmteponp en 20"

Rijrichting Noord-Zuid (bestemming Eindhoven), afstand 126 km enkele reis.Gestart op 90%, met voorverwarming bij alleen heenreis.

Resultaten:
Heenreis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D83fgKXHKSDoFNzr2MwSypqHJBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CojmLKlCMvR2BxoWg1MFVpW8.jpg?f=fotoalbum_large

Terugreis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_53ZuXok7LM9_19chSdPMXeAxFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1aXmKIDpTT0Hy613J5ot1t0.jpg?f=fotoalbum_large

Exact dezelfde rit is ook met een P2 (19", geen warmtepomnp) afgelegd (zonder storm tegen & mee), en die heeft bij 6gr zo rond de 12% over. De P8 heeft 8% over (na met 90% te zijn gestart).

#RANGE ANXIETY? NOT! :)

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:57
FW423130 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd opgehaald. De eerste 350 km zitter erop. Morgen worden mijn twee acterramen ook getint, van het weekend de stickers eraf halen.
[...]

Ik heb mijn auto gisteren in Beesd afgehaald. De eerste 350 km zitten erop.
Morgen afspraak om de twee achterramen te tinten en van het weekend idd de stickers eraf. Schijnt makkelijk te kunnen met een föhn.
Maandag trekhaak eronder en dan rijden maar.

Welke tint of doorlatendheid heb je gekozen en heb je daarbij rekening gehouden met de tint van de achterruit?
Als je je ramen laat tinten, kan je dat er binnen een aantal jaar weer makkelijk afhalen?
Of is die folie niet meer te verwijderen zonder dat het zichtbaar is dat het erop gezeten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
jarjarstar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:45:
P8 positivo bericht (vind ik zelf.) P8 heeft warmteponp en 20"

Rijrichting Noord-Zuid (bestemming Eindhoven), afstand 126 km enkele reis.Gestart op 90%, met voorverwarming bij alleen heenreis.

Resultaten:
Heenreis
[Afbeelding]

Terugreis
[Afbeelding]

Exact dezelfde rit is ook met een P2 (19", geen warmtepomnp) afgelegd (zonder storm tegen & mee), en die heeft bij 6gr zo rond de 12% over. De P8 heeft 8% over (na met 90% te zijn gestart).

#RANGE ANXIETY? NOT! :)
1 uur en 40 minuten over 125km :z ... tja met die bejaardengang komtie wel verder ja ;) ik zit op echte snelwegritjes met cruise op 115 toch echt wel op +/- 31kWh per 100km bij ritjes van iets meer dan 100km (gem. 96km/h). Maargoed ook dat is met een 100% volle accu te doen. Maar snelwegrit van Zwolle naar Haarlem retour is met de toegestane snelheden alleen haalbaar met bijladen, want een rit kost dan momenteel ruim 60% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

[Afbeelding]

Gefeliciteerd!

Met een fohn de sticker goed verwarmen en dan is deze makkelijk te verwijderen.
Zelf ook zo gedaan

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarjarstar
Ruben E schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:07:
[...]

1 uur en 40 minuten over 125km :z ... tja met die bejaardengang komtie wel verder ja ;) ik zit op echte snelwegritjes met cruise op 115 toch echt wel op +/- 31kWh per 100km bij ritjes van iets meer dan 100km (gem. 96km/h). Maargoed ook dat is met een 100% volle accu te doen. Maar snelwegrit van Zwolle naar Haarlem retour is met de toegestane snelheden alleen haalbaar met bijladen, want een rit kost dan momenteel ruim 60% accu.
Tja, vergt idd wel een ijzeren zelfbeheersing. 100 op de cruise control, 55 in de stad,snelweg km’s zo’n 110 van de 126km. Maar goed, als het moet dan kan het ook: zuinig rijden met de snelle P8 blokvorm.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
C.QL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Als je je ramen laat tinten, kan je dat er binnen een aantal jaar weer makkelijk afhalen?
Of is die folie niet meer te verwijderen zonder dat het zichtbaar is dat het erop gezeten heeft?
Volgens de persoon die mijn ruiten heeft getint is dat geen probleem. Volgens mijn buurman, die zijn ruiten teveel had getint en dit terplekke toen de politie hem aanhield moest verwijderen, ook geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Ruben E schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Nog een Zwollenaar met een P8 hier? ;)

@jarjarstar ,

Als je kijkt naar de EV DB dan zit je wel goed idd. Al zegt Volvo zelf tot 418km en EV DB 335km... Ik rijd zelf ook altijd eigenlijk +10km te hard. Dus 110 waar je 100 mag. Dan zou de range misschien al snel zakken naar 200km wat ik eigenlijk toch wel erg matig vind hoor voor de wat langere ritjes.

Praktische Actieradius

Stad - Winter 345 km
Snelweg - Winter 235 km
Gecombineerd - Winter 285 km
Stad - Zomer 490 km
Snelweg - Zomer 295 km
Gecombineerd - Zomer 375 km

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 21-01-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:56
Ik heb als optie een trekhaak op mijn p8. Maar vraag mij eigenlijk af of deze niet met een kentekenplaat geleverd zou moeten worden. Hebben andere die een trekhaak hebben er een witte plaat bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Sander28 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:01:
Ik heb als optie een trekhaak op mijn p8. Maar vraag mij eigenlijk af of deze niet met een kentekenplaat geleverd zou moeten worden. Hebben andere die een trekhaak hebben er een witte plaat bij gekregen?
Ik heb nu geen trekhaak maar ligt die niet onder de bodemplaat van je achterbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ja, 2 stuks. Maar als jouw dealer ze vergeten is: witte platen kun je zo laten maken bij een autoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Het is mij nu in de 2 weken dat ik de P2 heb al meerdere keren gebeurd dat ik of de passagier bij het uitstappen en vastpakken van de deur ongemerkt tegen de knop van de raamopener stootte waardoor die op een kier openging. Bij het verlaten van de auto worden de ruiten helaas niet automatisch gesloten en blijft het raam dus met dat kleine kiertje open staan. Niet leuk bij regen! Moet me nu aanleren om elke keer te controleren of de ruiten goed gesloten zijn. Herkenbaar? Of hebben jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

4v4t4r schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Ik heb nu geen trekhaak maar ligt die niet onder de bodemplaat van je achterbak?
Ook netjes een witte kentekenplaat bijgeleverd gekregen van de dealer.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
C.QL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem en zonder dat je het ziet. Net als een wrapp. Als ik over drie jaar mijn auto weer inlever bij de LM haal je de folie er heel makkelijk af zonder dat je het ziet dat er folie op heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Jehanthar schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:18:
P2
Het is mij nu in de 2 weken dat ik de P2 heb al meerdere keren gebeurd dat ik of de passagier bij het uitstappen en vastpakken van de deur ongemerkt tegen de knop van de raamopener stootte waardoor die op een kier openging. Bij het verlaten van de auto worden de ruiten helaas niet automatisch gesloten en blijft het raam dus met dat kleine kiertje open staan. Niet leuk bij regen! Moet me nu aanleren om elke keer te controleren of de ruiten goed gesloten zijn. Herkenbaar? Of hebben jullie dat niet?
Bij de ‘oude’ VOC app wordt er duidelijk gemeld als een van de ramen niet goed gesloten is. Dan kun je dat met de app ook weer corrigeren. Ik neem aan dat dat (“straks”) ook weer in de nieuwe app terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarjarstar
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarjarstar
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Nog een Zwollenaar met een P8 hier? ;)

@jarjarstar ,
Ietsiepietsie zuidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8-adept
  • Laatst online: 14-11-2023
Ja, zat er keurig bij. Levering P8 via Broekhuis Zeist.

P8-Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
Witte kentekenplaat werd ook bij mij netjes meegeleverd. Heb 'm verloren op tweede ritje met fietsendrager. Voor ongeveer € 15,- inclusief verzendkosten nieuwe laten maken, volgende dag binnen.
Is dus snel en goedkoop te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Witte kentekenplaat werd bijgeleverd, maar ik heb ook een fietsdrager besteld, wellicht dat ie daar bij hoort.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:56
Dank allemaal! Echt goed om te zien hoe behulpzaam iedereen hier is. Inmiddels is het opgelost door de dealer, ze hadden hem wel klaar liggen maar vergeten mee te geven. Wellicht omdat de trekhaak later is gemonteerd omdat deze niet direct op voorraad was. Maar er ligt een plaat klaar.
Pagina: 1 ... 152 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.