Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
nikagl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Raar verhaal dat hij dan alleen met de tag zou kunnen wegrijden... ben benieuwd, zal hem eens vragen het te proberen... Waarom zou je een auto met oncall ook een volgsysteem inbouwen?
Iemand heeft kans gezien om een onnodig systeem aan te smeren of het is policy van de leasemaatschappij of de werkgever. De auto is vast niet privé gekocht?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Iemand heeft kans gezien om een onnodig systeem aan te smeren of het is policy van de leasemaatschappij of de werkgever. De auto is vast niet privé gekocht?
Klopt, net zoals de mijne via een leasemaatschappij...Hij zit bij Alphabet en ik bij Athlon...

[ Voor 8% gewijzigd door nikagl op 17-01-2021 21:08 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:04:
Bij mij werkt de stoel instellen ook zonder de knop 1 of 2 in te houden. Als je het 2 sec ingedrukt houdt gaat het daarna vanzelf.
Welke software versie?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
nikagl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Raar verhaal dat hij dan alleen met de tag zou kunnen wegrijden... ben benieuwd, zal hem eens vragen het te proberen... Waarom zou je een auto met oncall ook een volgsysteem inbouwen?
Vanwege de verzekering heb ik me laten vertellen. Bij mij is er een lojack in de auto geplaatst! Als de auto gestolen wordt moet ik een nummer bellen en dan gaan ze de auto met een peilwagen zoeken. Een GPS volgsysteem is niet meer afdoende omdat je dit signaal met een simpele jammer kunt onderdrukken.

Dus haha

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

Een lojack kun je ook met een simpele jammer onderdrukken. Dank kan met ieder radiosignaal. Je moet van tevoren wel de goede frequentie storen.

Ik denk dat de pincode in de auto trouwens ook wel efficient is. Dan moeten ze hem echt met een trailer komen halen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Dan kan je toch ouderwets met een kwastje en wat magische poeder zo zien wat de meest gebruikte cijfers zijn? 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 17-01-2021 23:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 19:57
Mensen die de laadstoring hadden (geen kabel erin, auto doet het niet meer en zegt sluit opnieuw aan) , deed de auto het de dag erna uit zichzelf weer? Of was er zon stekkertje nodig?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
_--[]--__ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:56:
[...]

De 1 en 2 knoppen in de deur staan los van de profielen. In je profiel wordt alleen de laatste stand van de stoel opgeslagen (van toen dat profiel actief was). Ik vindt dat juist wel handig. Als mijn zoon de auto leent met mijn sleutel kan ik met de knop de stoel weer makkelijk in mijn positie zetten. Je moet de knop trouwens ingedrukt houden om de stoel te verplaatsen, je wordt dus niet zomaar tegen het stuur gedrukt...
[P8]
Jep klopt. Je zou ook een apart bestuurdersprofiel voor je zoon kunnen maken en dat niet aan een een sleutel koppelen. Het enige wat je hem dan moet (aan)leren is om te wisselen van bestuurdersprofiel nadat ie met jouw sleutel(dus jouw bestuurdersprofiel) is ingestapt.

Dan heeft ie gewoon lekker zijn eigen rij instellingen, stoel instellingen, apps, spotify playlists etc. En jij ook !! 😂

Jijzelf hebt dan het grote voordeel dat je niet via het berichtenscherm van bestuurdersprofiel hoeft te wisselen; dit gebeurt automatisch als je de auto opent met jouw sleutel, omdat jouw profiel aan je sleutel is gekoppeld 😉 En dan staat je stoel automatisch al op jouw stand.

Even uit mijn hoofd kun je dacht ik in totaal 5 bestuurdersprofielen maken. 2 daarvan kun je dus koppelen aan de bijgeleverde sleutels, heb je er nog 3 over voor andere bestuurders of gewoon voor jezelf 😉 Wat een luxe allemaal toch hè mensen 😂👍🏻

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14
4v4t4r schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:02:
Mensen die de laadstoring hadden (geen kabel erin, auto doet het niet meer en zegt sluit opnieuw aan) , deed de auto het de dag erna uit zichzelf weer? Of was er zon stekkertje nodig?
Dag erna deed hij het in principe weer bij mijn collega.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
P2void19noPP schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Nee bedoel je kunt als ie stilstaat niet OTA downloaden.
Dat lijkt me inderdaad stupide als het zo is......
Ik heb begrepen dat je de OTA update kunt downloaden en installeren als de auto stilstaat en als de download nog niet klaar is, dit tijdens het rijden verder gedownload kan worden. De installatie van de update kan alleen bij stilstaande auto gedaan worden. Logisch, aangezien er substantiële items veranderd kunnen worden die het rijden en veiligheidsitems etc. kunnen beïnvloeden.
Kan me niet voorstellen dat een ontwerper van enig automerk toestemming krijgt om een OTA updatesysteem te bedenken waarbij de auto alleen rijdend updates kan downloaden....🤔🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:46
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
P2:
Ik lees in de handleiding dat de P knop eigenlijk alleen voor de parkeerrem is en verder geen functie heeft. Ik dacht dat het een soort parkeerstand was, net als bij een benzineauto. Daarnaast lees ik dat bij gordel losmaken of portier openen de parkeerrem automatisch wordt geactiveerd. Ik druk bij aankomst altijd P in uit gewoonte, maar dat hoeft dus blijkbaar niet? Wat is jullie ervaring?
Ik heb dat eerst ook gedaan vanwege het 12V issue. Na de recall met bijbehorende software update stap ik gewoon uit. De Parkeerrem schakelt dan automatisch en en auto gaat vanzelf uit. Ik zet hem niet eens in N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Montalbano schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Als je P niet indrukt en uit wilt stappen, naait de auto eruit bij mij (want dan staat ie in D).
Niet als Creep OFF staat [P2]. Dan blijft hij staan, zet de P erop en gaat netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Gisteren toch andere ervaring met P: mijn oprit loopt heel licht iets af. Ik zat in de auto even wat instellingen te bekijken (geen riem vast) en had de auto even iets achteruit gezet dichter bij huis. Daarna in N gezet en de rem losgelaten. De auto gleed toen weer naar voren en ik moest hem dus op P zetten om te stoppen. Hij ging niet automatisch zelf op de P. Uiteraard doet hij dat wel automatisch als je de deur opent.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Philipvm schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:38:
[...]

Ik heb begrepen dat je de OTA update kunt downloaden en installeren als de auto stilstaat en als de download nog niet klaar is, dit tijdens het rijden verder gedownload kan worden. De installatie van de update kan alleen bij stilstaande auto gedaan worden. Logisch, aangezien er substantiële items veranderd kunnen worden die het rijden en veiligheidsitems etc. kunnen beïnvloeden.
Kan me niet voorstellen dat een ontwerper van enig automerk toestemming krijgt om een OTA updatesysteem te bedenken waarbij de auto alleen rijdend updates kan downloaden....🤔🤓
Ik denk het wel, want hij heeft alleen tijdens een 4g verbinding.

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Dit is de tekst op de website van Polestar over OTA:

We rollen de OTA-updates sinds december 2020 gefaseerd uit. In 2021 gaan we verder met het implementeren hiervan naar alle Polestar 2 auto’s die nog geen OTA-update hebben gehad
Dit kun je verwachten:
1. Het softwarepakket wordt automatisch gedownload op de achtergrond terwijl de auto rijdt. Het pakket is vrij groot en het kan dan ook tot maximaal 2 uur duren voordat de download klaar is. Als je stopt met rijden voordat het hele pakket binnen is, dan begint je auto de volgende keer dat je rijdt weer met downloaden.
2. Als de update helemaal binnen is, dan laat je Polestar 2 je de volgende keer dat je de auto start weten dat je de installatie kunt doen. Je ziet dan een melding met uitleg.
3. Je kunt kiezen of je de installatie direct wilt doen of later. In het laatste geval verdwijnt de melding. Je vindt deze melding weer terug in je notificaties, die je altijd kunt zien door naar beneden te swipen vanaf de bovenkant van het scherm.
4. De installatie duurt zo'n 90 minuten. Hiervoor moet de auto niet in gebruik zijn. Opladen kan tijdens de installatie wel.
5. Als de installatie klaar is, zie je een melding hiervan op het middenscherm.
6. Mocht er iets niet goed zijn gegaan, dan zie je in het middenscherm wat je hieraan kunt doen. Je kunt altijd Polestar support bellen voor advies. Als je niet in de gelegenheid bent om de installatie opnieuw te doen, dan kun je de melding wegklikken. Je kunt dan gewoon autorijden. Zodra het je uitkomt, kun je de installatie opnieuw starten door naar je notificaties te gaan: swipe van de bovenkant van het scherm naar beneden en je vindt de melding die je naar de installatie leidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:38
Jehanthar schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:17:
Gisteren toch andere ervaring met P: mijn oprit loopt heel licht iets af. Ik zat in de auto even wat instellingen te bekijken (geen riem vast) en had de auto even iets achteruit gezet dichter bij huis. Daarna in N gezet en de rem losgelaten. De auto gleed toen weer naar voren en ik moest hem dus op P zetten om te stoppen. Hij ging niet automatisch zelf op de P. Uiteraard doet hij dat wel automatisch als je de deur opent.
Dat lijkt mij ook best onwenselijk. In een wasstraat waar de auto vooruit geduwd wordt lijkt het mij niet echt wenselijk dat ie zomaar in de P zal springen als je hem zelf in de N zet.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Dag erna deed hij het in principe weer bij mijn collega.
ja bij mij ook weer, gelukkig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Als je hem in de N zet gaat de automatische Hill Assist (of hoe Volvo/Polestar dat ook noemt) eraf. Als je hem gewoon in de D of R laat staan blijft hij stil staan en als je dan je deur opent zet hij vanzelf de Parkeerrem erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
PvS_68 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Als je hem in de N zet gaat de automatische Hill Assist (of hoe Volvo/Polestar dat ook noemt) eraf. Als je hem gewoon in de D of R laat staan blijft hij stil staan en als je dan je deur opent zet hij vanzelf de Parkeerrem erop.
Hier weer wat geleerd :)

Ik zat ook nog altijd met de 'P'-knop-indruk-drill in mijn hoofd

En voor het instellen van het (stoel)geheugen, drukte ik altijd eerst 'M' en dan '1', maar blijkbaar moet ik gewoon '1' enkele seconden ingedrukt houden om op te slaan ? (toch misschien eens RTFM doen, maar ik ben een IT'er en die doen dat gewoonlijk nooit 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
P2Hattem schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:59:
Net een ritje vanuit Den Haag richting huis en van de sneeuw die er lag in de linkerbaan had de auto totaal geen last.

Ook geen melding van de radar, terwijl die bij thuiskomst niet vrij van ijs was.

Wel melding dat de parkeersensoren service nodig hadden. De sneeuw hoopt zich daar wel op daardoor hebben die er geen zin meer in. Die melding komt dus als je beneden een bepaalde snelheid komt en dan iedere keer weer. Eenmaal van de snelweg af dus een aantal malen weg moeten drukken, beetje irritant wel.

4G de hele rit beschikbaar gehad, dus geen issues

Pilot Assist had af en toe moeite om in de rechter baan, die schoon was, de lijnen te vinden. In de deels besneeuwde linker baan ging het verrassend goed eigenlijk. Vooralsnog geen klagen. Enige dat vervelend is, is dat je denkt dat PA aan staat, het zichzelf toch uitgeschakeld heeft en jou niet geïnformeerd heeft. Hierdoor gaan bochten iets minder vloeiend omdat je wat te laat instuurt omdat PA dat niet voor je doet 😏.
Ik durf met dit weer (sneeuw op de weg) de pilot assist niet aan te zetten. Als hij zich dan vergist en met de verkeerde lijn mee wil sturen moet corrigeren loop je het risico in een slip terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
rmathijssen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Dat lijkt mij ook best onwenselijk. In een wasstraat waar de auto vooruit geduwd wordt lijkt het mij niet echt wenselijk dat ie zomaar in de P zal springen als je hem zelf in de N zet.
Ik vergelijk het even met mijn vorige (handgeschakelde benzine) auto die wel automatisch op de P ging als je hem ‘in z’n vrij zette’. Die auto gleed dan niet naar voren.
Maar ik zal het eens proberen hem in D of R te laten staan

[ Voor 5% gewijzigd door Jehanthar op 18-01-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
S2000jan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Hier weer wat geleerd :)

Ik zat ook nog altijd met de 'P'-knop-indruk-drill in mijn hoofd

En voor het instellen van het (stoel)geheugen, drukte ik altijd eerst 'M' en dan '1', maar blijkbaar moet ik gewoon '1' enkele seconden ingedrukt houden om op te slaan ? (toch misschien eens RTFM doen, maar ik ben een IT'er en die doen dat gewoonlijk nooit 8)7 )
Voor het programmeren van de M toets, wel eerst M indrukken en dan 1 of 2. Voor het oproepen van de geheugenstand enkel de 1 of 2 indrukken en ingedrukt houden tot de stoel weer stil staat.
Ben ook een IT'er en had gewoon zoiets van dat moet de auto ook wel zelf kunnen (nadat het 12V probleem was opgelost). Dus gewoon geprobeerd en ja hoor. Gewoon gas los (met creep uit natuurlijk) tot de auto stil staat en uitstappen. Werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 00:01
Philipvm schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:38:
[...]

Downloaden en klaarzetten wel, installeren alleen stilstaand.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
PvS_68 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Voor het programmeren van de M toets, wel eerst M indrukken en dan 1 of 2. Voor het oproepen van de geheugenstand enkel de 1 of 2 indrukken en ingedrukt houden tot de stoel weer stil staat.
Ben ook een IT'er en had gewoon zoiets van dat moet de auto ook wel zelf kunnen (nadat het 12V probleem was opgelost). Dus gewoon geprobeerd en ja hoor. Gewoon gas los (met creep uit natuurlijk) tot de auto stil staat en uitstappen. Werkte gewoon.
Ha ha, ik denk dat vele IT'er een P2/P8 gekocht hebben omwille van het Android systeem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik denk dat je wel je riem vast moet hebben gehad tijdens het rijden. Als je dan de riem losmaakt gaat de rem erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Op marktplaats staat een set 20” P2 wielen te koop.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
JTHZZ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat je wel je riem vast moet hebben gehad tijdens het rijden. Als je dan de riem losmaakt gaat de rem erop.
Sprekende over die riem .... merken jullie ook dat die nogal moeilijk in het slot gaat? Bij mij is dat langs beide kanten vooraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
Dus.. Vannacht werd ik gewekt doordat het alarm afging van de P2. Uitzetten via de sleutels ging niet. Handmatig de auto geopend met het pielletje in de sleutel. De auto had helemaal geen stroom. Polestar gebeld, die stuurden de wegenwacht. De 12v accu had maat 4,5v. Toen de beste man een snellader er op zette kwam de auto weer tot leven. x aantal foutmeldingen in het scherm en daarna ging hij weer op zwart.
Vanochtend weer Polestar gebeld en de auto is opgehaald door een berger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
😡😡dat moet je niet hebben! En je P2 heeft alle updates en terugroepacties gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

4v4t4r schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:02:
(P8) ANWB heeft brugje geplaatst en dag er na software update uitgevoerd door dealer. Sindsdien geen laadkabel issue meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
Jehanthar schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:26:
😡😡dat moet je niet hebben! En je P2 heeft alle updates en terugroepacties gehad?
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
rmathijssen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:21:
[...]

Inderdaad, de HOS attendeerde mij hier op bij aflevering. Hij zij ook: kom niet omhoog uit je stoel in de wasstraat om bv het dashboard of de voorruit te poetsen want dan staat de auto direct in P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RHF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:33:
[...]

(P8) ANWB heeft brugje geplaatst en dag er na software update uitgevoerd door dealer. Sindsdien geen laadkabel issue meer gezien.
Begrijp ik goed dat als je een P8 hebt die up to date is, dat dit niet meer kan gebeuren?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
RHF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:33:
[...]

P8 -

Hij deed het vanochtend weer, maar ik denk dat ik ook maar een software update ga halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
guido66 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Inderdaad, de HOS attendeerde mij hier op bij aflevering. Hij zij ook: kom niet omhoog uit je stoel in de wasstraat om bv het dashboard of de voorruit te poetsen want dan staat de auto direct in P!
In de handleiding staat dat het werkt via gordel losmaken en/of deur open dus opstaan uit de stoel zet hem niet in P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Jehanthar schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:21:
P2
Dit is de tekst op de website van Polestar over OTA:

We rollen de OTA-updates sinds december 2020 gefaseerd uit. In 2021 gaan we verder met het implementeren hiervan naar alle Polestar 2 auto’s die nog geen OTA-update hebben gehad
Dit kun je verwachten:
....
Heeft iemand hier al een over the air update gehad?

Bij mij werd onlangs in de garage gemeld dat ook al heb ik de nieuwste software, er nog altijd eerst 1 keer iets gedaan moet worden door de garage voordat de P2 echt the OTA updates kan ontvangen.

Edit: Overigens na grote problemen eerder zijn bij mij de 4G problemen zeker wel verbeterd/opgelost?, laatst leek hij nog 1 keer niet kunnen connecten, maar na paar minuten lukte het uiteindelijk toch.

[ Voor 14% gewijzigd door AKI op 18-01-2021 13:32 ]

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
AKI schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Heeft iemand hier al een over the air update gehad?

Bij mij werd onlangs in de garage gemeld dat ook al heb ik de nieuwste software, er nog altijd eerst 1 keer iets gedaan moet worden door de garage voordat de P2 echt the OTA updates kan ontvangen.

Edit: Overigens na grote problemen eerder zijn bij mij de 4G problemen zeker wel verbeterd/opgelost?, laatst leek hij nog 1 keer niet kunnen connecten, maar na paar minuten lukte het uiteindelijk toch.
Sprak net mijn contactpersoon bij Volvo nog even voor afronding contracten en die zei dat er idd een update is geweest voor de 4G problemen. Het zou iig een heel, heel stuk beter en stabieler moeten zijn nu.... Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik moet nog even 2 weekjes wachten _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Sprak net mijn contactpersoon bij Volvo nog even voor afronding contracten en die zei dat er idd een update is geweest voor de 4G problemen. Het zou iig een heel, heel stuk beter en stabieler moeten zijn nu.... Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik moet nog even 2 weekjes wachten _/-\o_
Hier sinds ik mijn auto terug heb (afgelopen vrijdag) geen enkele keren meer problemen gehad. Mijn collega ook niet en die is niet bij de garage geweest.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik sprak ook nog even met mijn contactpersoon over de 20" banden die nu op mijn leaseauto zitten. Ik vroeg hem wat het scheelt in lease als ze er 19" banden onder zouden doen, ook winterbanden. Dat scheelt dan rond € 20,- a € 30,- ex. BTW in de maand. Daarnaast heb je natuurlijk nog de range/verbruik. Scheelt dat echt zoveel met 19" banden dat het de moeite waard is om dat te laten aanpassen (mits mogelijk zei de dealer)....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:52:
Scheelt dat echt zoveel met 19" banden dat het de moeite waard is om dat te laten aanpassen (mits mogelijk zei de dealer)....
Jep. En als je zomer / winterbanden hebt misschien nog wel meer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:52:
Ik sprak ook nog even met mijn contactpersoon over de 20" banden die nu op mijn leaseauto zitten. Ik vroeg hem wat het scheelt in lease als ze er 19" banden onder zouden doen, ook winterbanden. Dat scheelt dan rond € 20,- a € 30,- ex. BTW in de maand. Daarnaast heb je natuurlijk nog de range/verbruik. Scheelt dat echt zoveel met 19" banden dat het de moeite waard is om dat te laten aanpassen (mits mogelijk zei de dealer)....
Qua verbruik je bedoel je? Dacht iets van ~ 2% per inch. Ook weer afhankelijk van type velg/band etc. Dus dat valt allemaal wel mee. P8 op 16 inch is flink stuk zuiniger maar of je dat moet willen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Inspired schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Qua verbruik je bedoel je? Dacht iets van ~ 2% per inch. Ook weer afhankelijk van type velg/band etc. Dus dat valt allemaal wel mee. P8 op 16 inch is flink stuk zuiniger maar of je dat moet willen. :)
Volgens Volvo: wltp 20” 400 km, 19” 419 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
net de dealer gesproken over mn issue met de auto. Hij gaf aan dat de software update die ik nog moet krijgen puur voor het kunnen inplannen van voorverwarmen en niets zou doen aan eventuele storingen die ik had.

Hij gaf ook aan dat de "grote" update ergens in Februari gaat komen, maar wanneer is nog steeds niet bekend.
dat word dus geen Januari...

We hebben maar afgesproken dat ik het even aankijk en als het nog een keer gebeurd ik toch langskom voor een update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Mga1600 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:32:
[...]

En 20” met warmtepomp blijkbaar 412km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Zaterdag hele dag probleemloos 4G, vanochtend weer niks. Wel weer WiFi gelukkig na de nachtelijke reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Start 14% gemiddeld laden bij 175kwh lader rond de 270km/u komen.. heel af en toe boven de 300 komen. Mijn piek was 334 en daarna ineens ging die naar 225..

Ik laad altijd thuis dus dit was voor mij puur een test om eens na een lange rit te kijken hoe dit werkt en hoe lang ik evt moet wachten. Vind dat het snelladen nog niet echt top is maar wellicht dat zoals al gemeld de buitentemp van 7graden van invloed is.
Overigens niet hier naartoe genavigeerd maar wel lange rit, de auto is mogelijk niet goed voorverwarmd maar ja hoe doe je dat... ik kwam vanuit Assen naar zwolle dus toch 50min ritje

Wel leuk dat er een zwarte P8 naast me staat 😄

Edit; begin was jammer want bij paal 1 waar ik het probeerde gung de lading niet van start, gelukkig 3 vrije palen en bij de ander gijg het laden wel aan.

4G sinds zaterdag ook nog geen issues meer mee gehad

In 32min van 15% naar 68% geladen. Opzich prima maar ik had sneller gehoopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Blankinho op 18-01-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De meest recente.
Mga1600 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:32:
[...]

In dat geval is het werkelijke verschil maar een kilometer of 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 17:12
weghorst schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:22:
Dus.. Vannacht werd ik gewekt doordat het alarm afging van de P2. Uitzetten via de sleutels ging niet. Handmatig de auto geopend met het pielletje in de sleutel. De auto had helemaal geen stroom. Polestar gebeld, die stuurden de wegenwacht. De 12v accu had maat 4,5v. Toen de beste man een snellader er op zette kwam de auto weer tot leven. x aantal foutmeldingen in het scherm en daarna ging hij weer op zwart.
AAaaaiii, ik dacht dat het 12V probleem opgelost was.... sry

Ik zet zelf mijn auto in de garage, en laat 'm open.... Ik hoop maar dat de 12V accu daar tegen kan.... :S

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
wellicht al benoemd, maar misschien blijft de auto wakker omdat de sleutel in de buurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ruben E schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:57:
[...]

En 20” met warmtepomp blijkbaar 412km
Mijn P8 heeft een warmtepomp dus dan is het verschil maar een paar KM. Ik had gedacht dat het wel iets meer was. Maargoed, ik wacht nog even op de dealer wat het scheelt in lease. Dan bepaal ik wel of ik de 20" er onder laat of toch de 19" neem. Mits ze die laatste nog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
Juancho schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Mijn P8 heeft een waterpomp dus dan is het verschil maar een paar KM. Ik had gedacht dat het wel iets meer was. Maargoed, ik wacht nog even op de dealer wat het scheelt in lease. Dan bepaal ik wel of ik de 20" er onder laat of toch de 19" neem. Mits ze die laatste nog hebben.
Was een waterpomp uberhaupt een optie, zo ja, wat doet deze dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blankinho
BdogNL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Was een waterpomp uberhaupt een optie, zo ja, wat doet deze dan?
Voor het dweilen met de kraan open is dat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Juancho bedoelt warmtepomp zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-sIwf_MxHwKaBnxp-weQMaGz00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdmtnVdVWJ6wWxTxo43J1F81.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog een tip? Behalve resetten en uit en inschakelen? Werkt al 2 weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:41

Rianata

Have you played Atari today?

Bart2385 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:56:
[Afbeelding]

Iemand nog een tip? Behalve resetten en uit en inschakelen? Werkt al 2 weken niet meer.
Wow, iets meer context zou welkom zijn als jij hulp verwacht... P2 / P8? Gaat het om je 4G verbinding?

Sowieso dan melden bij je dealer zou ik zeggen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 19-09 08:45
Goedemiddag, de eerste 1000km zit erop met de [P2].

Ik dacht even mijn bevindingen te delen hier, alhoewel - excuus - in het Engels omdat ik dit al eerder zo in een ander international forum heb gedeeld. Zal wel geen probleem zijn hier hoop ik.
  • average consumption sofar 26kwh/100km.
  • Mix of motorway (100-110 km/hr), city (30-50), country side (60-80 km/hr)
  • charging every 3-4 days once. not too much driving for work, working from home (covid-19)
  • holding the play/pause button for few seconds pops up screen to switch off car; handy feature.
  • love the color, midnight; looks different every day depending on the sun/cloud cover, even surroundings reflect in different color of the car.
  • surprised how many people actually recognize this whole new car as a polestar, brilliant marketing from volvo/polestar.
  • driving is great, very quiet and comfortable.
  • acceleration is crazy, although you tend to drive more relaxed in an EV.
  • range is not what I expected in European winter, although I hope will improve towards spring/summertime and some improvements by software updates in charging speed, battery management, preheating, etc.
  • power consumption on short trips (<10km) in cold weather is really bad. draining the battery like crazy.
  • I really miss the app on my phone to remotely set pre-heating or monitor charging status (as I cant yet charge at my house)
  • Dont like the OPD, too much decelaration for me and my passengers. i prefer to coast and manually brake with regeneration and creep on, as I did with my PHEV V60.
  • rear view is not the best; camera's help but they get limited vision when dirt accumulate, and at night bad visibility.
  • suspension is OK; taking a bump you feel the weight of the car, you feel that 'afterbounce', like the battery pack takes another swing with the car from front to rear axle.....I have had better cars in that respect which smoothen road bumps much better.
  • lack of 4G is really annoying. in order to plan navigation or use spotify. hope this improves. Looks like improved for now. Would appreciate when it works straight away when you start the car, sometimes takes few minutes to activate. using my home wifi to get the route navigation.
  • seats are good, adjustment is sufficient.
  • seat heating and steering wheel heating gets very hot even at lowest setting (1). would enjoy a more soft heating. I havent actually tried setting 2 or 3, must be cooking ;-)
  • interior space is sufficient, love the panoramic roof, trunk/boot is ok for daily use and some larger items as well.
  • frunk is nice feature but to be honest I dont use it; Too much a hassle to open/close all the times. More to tuck away items that you don't need alot or for a holiday drive to max out luggage space.
  • tried some offroad 4WD in snow and mud and impressed how the car keeps track. Also ground clearance is good. approved.
  • need to figure out profiles, i only have 1 now; I also have just 1 key.
  • not convinced yet of the pilot assist; ACC works fine for me for now.
  • should start reading the manual :)
Ook nog een laatste paar fotos. net na de wasstraat.

Grt Skywalker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8EPAfcFOD9D6krHTFd4BxEv1uw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D75xiKDd5OAgc8lyEK4JGsqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX9tm61QRDK6RCvfTBjv69ju-1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fo9QeyaleL6fNBBkhYiTbgL9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqrv2C3urWWT3bSPQSjT4YRogoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qJL9BIrLWQrfe67wwFmFKZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
sky_walker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:12:

Ik dacht even mijn bevindingen te delen hier, alhoewel - excuus - in het Engels omdat ik dit al eerder zo in een ander international forum heb gedeeld. Zal wel geen probleem zijn hier hoop ik.
  • charging every 3-4 days once. not too much driving for work, working from home (covid-19)
  • holding the play/pause button for few seconds pops up screen to switch of car; handy feature.
  • love the color, midnight; looks different every day depending on the sun/cloud cover, even surroundings reflect in different color of the car.
  • surprised how many people actually recognize this whole new car as a polestar, brilliant marketing from volvo/polestar.
  • range is not what I expected in European winter, although I hope will improve towards spring/summertime and some improvements by software updates in charging speed, battery management, preheating, etc.
  • power consumption on short trips (<10km) in cold weather is really bad. draining the battery like crazy.
  • I really miss the app on my phone to remotely set pre-heating or monitor charging status (as I cant yet charge at my house)
  • Dont like the OPD, too much decelaration for me and my passengers. i prefer to coast and manually brake with regeneration and creep on, as I did with my PHEV V60.
  • rear view is not the best; camera's help but they get limited vision when dirt accumulate, and at night bad visibility.
  • suspension is OK; taking a bump you feel the weight of the car, you feel that 'afterbounce', like the battery pack takes another swing with the car from front to rear axle.....I have had better cars in that respect which smoothen road bumps much better.
  • lack of 4G is really annoying. in order to plan navigation or use spotify. hope this improves. Looks like improved for now. Would appreciate when it works straight away when you start the car, sometimes takes few minutes to activate. using my home wifi to get the route navigation.
  • seat heating and steering wheel heating gets very hot even at lowest setting (1). would enjoy a more soft heating. I havent actually tried setting 2 or 3, must be cooking ;-)
  • interior space is sufficient, love the panoramic roof, trunk/boot is ok for daily use and some larger items as well.
  • frunk is nice feature but to be honest I dont use it; Too much a hassle to open/close all the times. More to tuck away items that you don't need alot or for a holiday drive to max out luggage space.
  • tried some offroad 4WD in snow and mud and impressed how the car keeps track. Also ground clearance is good. approved.

Grt Skywalker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Bij mij zitten de eerste 8.000 erop, op naar de 10!
Maar eh - wellicht ligt het aan mijn engels maar wat bedoel je met
"holding the play/pause button for few seconds pops up screen to switch of car; handy feature"?

Nooit geprobeerd - wat doet dat?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 19-09 08:45
Quark2 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Leuk! Bij mij zitten de eerste 8.000 erop, op naar de 10!
Maar eh - wellicht ligt het aan mijn engels maar wat bedoel je met
"holding the play/pause button for few seconds pops up screen to switch of car; handy feature"?

Nooit geprobeerd - wat doet dat?
Daarmee krijg je in 1x keer het scherm met de keuze om de auto uit te schakelen, ipv dat je door de schermen heen moet. soort van short cut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
sky_walker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:12:

• holding the play/pause button for few seconds pops up screen to switch off car; handy feature.

Grt Skywalker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vet mooie foto's van je P2 Sky Walker _/-\o_
Ik heb zelf een P8 in het wit, wordt ook tijd voor de wasstraat.
Mijn vorige auto, een rode Audi A3 E-Tron ging 2x per jaar door de wasstraat, met dank aan de garage :)

De nieuwe auto verdient wat vaker een schoonmaakbeurt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
sky_walker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Daarmee krijg je in 1x keer het scherm met de keuze om de auto uit te schakelen, ipv dat je door de schermen heen moet. soort van short cut.
Ah ok, dank je. Ps toch verwarring dan door het engels - to switch of car - is auto wisselen oid - vandaar dat ik in verwarring was. Je bedoelde dus to switch off car - auto uitschakelen.

Voel me zelf best dom in deze auto soms - zo heb ik op tweakers geleerd dat de auto een automatische ruitenwisser heeft die geheel onzichtbaar op de stengel is ondergebracht en dat je best lang op de dashboardknop moet drukken voordat de achterklep open gaat. Was oorspronkelijk serieus van mening dat die het niet deed tot iemand hier opperde dat je hem ingedrukt moest houden... Vandaag weer wat geleerd dus... :)

Qua zelflerend vermogen; geheel zelfstandig op de linkerstengel uiteraard wel de onzichtbare bediening van de mistlampen voor- en achter ontdekt natuurlijk.

PS het is toch niet zo dat de P2 automatisch inparkeert als je P ingedrukt houdt, toch? 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Quark2 op 18-01-2021 18:00 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Je kunt zelfs in het menu autootje-meer-ruitenwisser instellen dat de regensensor altijd aan blijft staan (geheugenfunctie). Dan hoef je die knop niet meer te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 18-09 15:41
P2

Mijn hey of oké Google heeft tot nu altijd goed gewerkt. Tot gisteren, hij doet het met geen mogelijkheid meer. Reset en instelling aan uit gezet.... Doet het niet. Via de knop op het stuur doet hij het nog wel.
Ik zie meer mensen hebben dit gehad, iemand een oplossing? Factory reset nog even geen zin in want dan kan ik alle profielen al die accounts er opnieuw in gaan zetten. Die stel ik nog maar even uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:36
Arie van Dijk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:44:
P2

Mijn hey of oké Google heeft tot nu altijd goed gewerkt. Tot gisteren, hij doet het met geen mogelijkheid meer. Reset en instelling aan uit gezet.... Doet het niet. Via de knop op het stuur doet hij het nog wel.
Ik zie meer mensen hebben dit gehad, iemand een oplossing? Factory reset nog even geen zin in want dan kan ik alle profielen al die accounts er opnieuw in gaan zetten. Die stel ik nog maar even uit.
Opnieuw inloggen op je Google account kan wellicht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Arie van Dijk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:44:
P2

Ook een paar keer gehad (P8). Iedere keer als er geen 4g verbinding was. Hier heb ik overigens sinds vrijdag geen last meer van gehad. Heb je wellicht hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
BlacKstaR- schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Opnieuw inloggen op je Google account kan wellicht helpen.
Gelijk geprobeerd. Helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
GF schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Ook een paar keer gehad (P8). Iedere keer als er geen 4g verbinding was. Hier heb ik overigens sinds vrijdag geen last meer van gehad. Heb je wellicht hetzelfde?
Internet is sinds vandaag weer stabiel. Daar ligt het eens niet aan.... De knop doet het wel. Hij luistert niet.

Toch maar resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Arie van Dijk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Gelijk geprobeerd. Helaas geen resultaat.
Probeer anders profiel verwijderen en opnieuw instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
BlacKstaR- schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Probeer anders profiel verwijderen en opnieuw instellen.
Heb een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen. Hij doet het weer!

Ik dank iedereen voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
JTHZZ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:05:
Je kunt zelfs in het menu autootje-meer-ruitenwisser instellen dat de regensensor altijd aan blijft staan (geheugenfunctie). Dan hoef je die knop niet meer te gebruiken
Ben benieuwd hoe snel je in de wasstraat in het zelfde menu er in slaagt om de regensensor weer uit te krijgen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Ik ken alleen wasstraten waar je niet in de auto blijft zitten en dan blijven de ruitenwissers ook gewoon uit.
Maar als je het toch uit wilt zetten is het voldoende even op het knopje op de ruitenwisserhendel te drukken. De geheugenfunctie onthoudt gewoon de laatste instelling, aan of uit. Slim bedacht, als je het mij vraagt, want maximaal flexibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Bart2385 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:56:
[Afbeelding]

waar kijk ik naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
[p8]

Heeft iemand hier al last van gehad, Sinds een paar dagen geen kaart opbouw meer in middenscherm. Hij ziet wel waar ik rij en wat punten maar geen wegen etc. Gewone maps doet het wel en de rest ook ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYy48q8zLNBnyktG3fJSRzftQw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kPrKeXrzJd3wbOBf7Mja5Qi.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
FBMG schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:11:
[p8]

Heeft iemand hier al last van gehad, Sinds een paar dagen geen kaart opbouw meer in middenscherm. Hij ziet wel waar ik rij en wat punten maar geen wegen etc. Gewone maps doet het wel en de rest ook ;-)

[Afbeelding]
Harde reset ook geprobeerd ondanks dat je vast al een tijdje de auto stil hebt staan?
Deze zie ik voor het eerst in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
[p8]

[Afbeelding]
Switchen tussen de verschillende rijder displays werkt ook niet? Dus even maps weghalen vanaf je display bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Blankinho schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Harde reset ook geprobeerd ondanks dat je vast al een tijdje de auto stil hebt staan?
Deze zie ik voor het eerst in dit topic.
Ja al geprobeerd ... geen resultaat. Ik heb ook gewoon 4G etc

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
mvrooij schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Switchen tussen de verschillende rijder displays werkt ook niet? Dus even maps weghalen vanaf je display bijvoorbeeld.
Ja helaas veranderd dat het beeld niet.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
[p8]

[Afbeelding]
Nee, geen last van gehad, wel vervelend en raar dat een harde reset niet werkt.

Ik was nog wel benieuwd of iemand weet waar dat autoicoontje rechts boven voor is (waar je de auto van boven ziet met de zitplekken). Ik heb hem bij mij ook een keer zien verschijnen, maar daarna nooit meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
P2
Interessant artikel over een test in de Zwitserse Alpen in de winter: van 5%-80% geladen in 40 minuten. Beginnend met 137kW en boven de 100kW tot 50% SoC.
Heel nette curve!
https://www.gofast.swiss/...r-2-die-hohen-erwartungen

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 19-01-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusMY
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-04 20:17
[p8]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde gehad. In de middag had ik geen beeld op middenscherm wel google maps. Volgende ochtend werkte het weer, heb niets gereset of aangepast. Ik weet niet of ik op dat moment wel internetverbinding had. Zou namelijk wel zo kunnen zijn dat googlemaps nog werkt omdat de kaart is opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
jswinkels schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik was nog wel benieuwd of iemand weet waar dat autoicoontje rechts boven voor is (waar je de auto van boven ziet met de zitplekken). Ik heb hem bij mij ook een keer zien verschijnen, maar daarna nooit meer.
Dat icoontje betreft de gordel en deurstatus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
jswinkels schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Nee, geen last van gehad, wel vervelend en raar dat een harde reset niet werkt.

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar inderdaad. Heb het ook eenmaal gezien en daarna nooit meer.
(en ik denk dat de gordel status en deuren er niets mee te maken hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Recharge365 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar inderdaad. Heb het ook eenmaal gezien en daarna nooit meer.
Als je je gordel uit doet wordt dat specifiek zitvlak rood toch in het autootje? Ook als bijvoorbeeld iemand achterin zijn gordel aanhad en deze dan uitdoet dan zal dit zitvlak ook rood worden in dat autootje. Of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Laatst online: 08-06-2021
[...]

Gordelstatus vlgs mij iig wel, heb dat al een paar keer gezien bij instappen dochters emmerenden.. alleen zie het ook niet altijd.. gaat ook uit als alle inzittenden gordel omhebben vlgs mij.. zal er eens beter op letten..

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

[P8]
Ik zie dat icoontje elke keer als ik instap. Hierop kun je inderdaad zien of al je deuren dicht zijn en of iedereen zijn gordel draagt die in de auto zit. Ook als je achterklep open staat zie je dat op dit icoontje (die is dan oranje).

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
Hansieo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:55:
huh??? vandaag wilde ik mijn dashcam overzetten....
zie ik nergens een sigaretten-plug... zit die verstopt? of ís die er gewoon niet??
In de koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
[deleted]

[ Voor 97% gewijzigd door ToAoM op 19-01-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
P2
Ik heb deze week al drie keer spontane reset van Android gehad bij wegrijden in de ochtend. Radio aan, bestemming in maps ingevoerd, bericht gekregen dat ik een grens over ga en bij indrukken van "doorgaan" op de navigatie een spontane reset.

Zijn er meer die iets dergelijks gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P8,
Raar, net mn auto 3 uur aan een publieke laadpaal van evbox, maar 7% erbij.. dat is iets van 5 a 6kW?Ik kan de paal werkelijk in geen enkele app vinden om te zien of het stiekem een 1fase paaltje is.. maar daar twijfel ik ten zeerste aan (gewoon een evbox paal voor 2 autos)

Straks even een andere paal proberen maar.

/edit. Andere paal al een stuk beter. 20% erbij in een stuk minder tijd en net even snellader gepakt langs de a4 en dat ging ook (niets schokkend, haalde maar iets van 70 a 80 kW, batterij was rond de 45 a 50% toen ik starte.)

Ga het toch nog een keer testen bij de paal waar het niet goed ging.

[ Voor 31% gewijzigd door 4v4t4r op 19-01-2021 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ToAoM schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Daarvoor kan je de auto in "sleepstand" zetten.
Niet dus!

https://support.polestar....e/Automatische-wasstraat/
Belangrijk

Gebruik de sleepstand niet bij een autowasstraat.
Gordel omhouden en in N zetten. Dan zal de auto niet in P gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:09

npolm

P8

Even tip; de eerste 6 maanden NIET naar de wasstraat! Om je lak niet te beschadigen/dof te maken.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

npolm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
Even tip; de eerste 6 maanden NIET naar de wasstraat! Om je lak niet te beschadigen/dof te maken.
In feite volstaat 2 maanden. Waarvan de auto er al 1 op de boot heeft gestaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
npolm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
[P8]
Is dit om de lak te laten uitharden? heb je nog meer tips over de wasstraat?
Vroeger... mocht de auto van mijn vader nooit door de wasstraat ivm krasjes. Is dit nog actueel of is dat et nooit geweest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:09

npolm

P8

Recharge365 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:09:
[...]

[P8]
Is dit om de lak te laten uitharden? heb je nog meer tips over de wasstraat?
Vroeger... mocht de auto van mijn vader nooit door de wasstraat ivm krasjes. Is dit nog actueel of is dat et nooit geweest :?
Ja klopt. Dat van die krassen is tegenwoordig niet meer zo geloof ik.
Heb hiervoor ook altijd mijn niet-elektrische XC40 door de wasstraat gereden.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
mvrooij schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Als je je gordel uit doet wordt dat specifiek zitvlak rood toch in het autootje? Ook als bijvoorbeeld iemand achterin zijn gordel aanhad en deze dan uitdoet dan zal dit zitvlak ook rood worden in dat autootje. Of heb ik dit mis?
Hebben we het allemaal over dit auto symbool (rechtsboven rood omcirkeld)
Het overzicht van gordels en deuren is inderdaad altijd aanwezig bij het instappen, het hier aangegeven symbool zie ik maar heel zelden. (kan me vergissen natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGKN7Oj9uooTYlMserI6X-4hjuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZT74NZohURijyPnEULoVKAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
npolm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Ja klopt. Dat van die krassen is tegenwoordig niet meer zo geloof ik.
Heb hiervoor ook altijd mijn niet-elektrische XC40 door de wasstraat gereden.
Heeft te maken met de borstels die een wasstraat gebruikt, bijna alle wasstraten tegenwoordig hebben prima borstels die de lak niet "beschadigen".

Veel borstels gebruikte vroeger Polyethyleen (PE), deze laten een soort plastic laagje achter wat lijkt op een kras (maar prima eigenlijk weggepoetst kan worden). Daarom zijn deze niet meer populair. Tegenwoordig gebruiken de meeste wasstraten textiel. Je kan natuurlijk ook vragen bij een wasstraat wat ze gebruiken.

Persoonlijk, was altijd met het handje en doe 2x per jaar een professionele detail laten uitvoeren. Is maar net wat je ervoor over hebt natuurlijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
4v4t4r schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:40:
net de dealer gesproken over mn issue met de auto. Hij gaf aan dat de software update die ik nog moet krijgen puur voor het kunnen inplannen van voorverwarmen en niets zou doen aan eventuele storingen die ik had.

Hij gaf ook aan dat de "grote" update ergens in Februari gaat komen, maar wanneer is nog steeds niet bekend.
dat word dus geen Januari...

We hebben maar afgesproken dat ik het even aankijk en als het nog een keer gebeurd ik toch langskom voor een update.
Ben benieuwd. Vervelend ook voor iedereen die veel issues heeft. Hoop dat de updates snel komen.

Blijkbaar heb ik mazzel. Ik heb een keer of twee kort een wegvallend internet gehad en 1x het laadkabel 'issue' maar verder niets. Ook de range valt bij mij redelijk mee en als er door beter gebruik van de warmtepomp, accureserve, optimalisatie van de drivetrain/OPD nog wat gewonnen wordt is het voor mij echt helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
MSBREDA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:22:
P2
Ik heb deze week al drie keer spontane reset van Android gehad bij wegrijden in de ochtend. Radio aan, bestemming in maps ingevoerd, bericht gekregen dat ik een grens over ga en bij indrukken van "doorgaan" op de navigatie een spontane reset.

Zijn er meer die iets dergelijks gehad hebben?
Jup, was ook uitgelogd van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Curly68 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:51:
[...]

[P8]

Dat dacht ik ook, maar bij mij werkt het zo niet. Je hebt dus niet 2 stoelgeheugens (niet een‘eigen’ m1 en m2) per bestuurdersprofiel, je hebt maar 1 stoelgeheugen per bestuurdersprofiel; dat is gewoon de laatste stand.

Je hebt daarnaast in totaal 2 stoelgeheugens (m1 en m2) onder de knoppen op de deur. Die m1 en m2 onder de knoppen zijn over alle bestuurdersprofielen heen hetzelfde; staan er los van.

Een bestuurdersprofiel is hetgeen je aan een sleutel koppelt en je bestuurdersprofiel bevat dus in welke stoelstand je het laatst hebt gereden. Dat kan inderdaad m1 of m2 zijn, maar dus ook heel iets anders als je nog allerlei aanpassingen aan de stoel hebt gedaan nadat je op m1 of m2 hebt gedrukt. Het is gewoon de laatste stand waarop je de stoel had ingesteld voor het actieve bestuurdersprofiel.

Je kan denk ik wel gewoon 5 bestuurdersprofielen voor jezelf aanmaken met ieder een andere stand van de stoel. In het berichtenscherm kun je dan wisselen van actief bestuurdersprofiel en dus van stand van de stoel 😉 Of je rijdend van bestuurdersprofiel kunt wisselen weet ik alleen niet...😂
Omdat ik met mijn vorige XC90 andere ervaringen heb heb ik vanmiddag de proef op de som genomen in de P8.

Indien je na een rit de stoel anders hebt ingesteld maar niet hebt opgeslagen in m1 of m2, vervolgens de auto verlaat en afsluit, zal de volgende keer bij opening de stoelinstelling van m1 of m2 (conform berijdersprofiel) worden ingesteld. De proef met beide sleutels met verschillend profiel uitgevoerd met hetzelfde resultaat.
Ben blij dat Volvo toch hetzelfde stramien blijft volgen; dit geeft hoop voor de VOC-release (ooit)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
weghorst schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:22:
Net gebeld door de Volvo dealer. Ze hebben de 12v accu bijgeladen en denken dat hiermee het probleem is opgelost (voor nu). Ze konden verder niets vinden en ik mag de auto weer komen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben ook benieuwd of je de VOC app straks op 2 verschillende telefoons kan zetten. Op die manier kan ook mijn partner zelf de boel regelen via de app indien nodig.

Pagina: 1 ... 151 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.