Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01
Quark2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Ja ik kon in de auto het amperage aanpassen tot max 32A. Juist daarom had ik graag inzicht in de Allego logfiles om uit te sluiten dat daar een technische storing zat. Ik ga binnenkort met een redelijk lege accu langs een 350 kW snellader om te kijken of hij dan wel goed laadt. Die zit in de buurt en dan is de paal geen beperking meer iig. Voor nu is het niet zo'n probleem nog omdat ik vrijwel nooit onderweg hoef te laden bij snelladers maar ik wil er komende vakantie (if ever) ook niet achter komen dat er tóch een laadprobleem in de auto zit. En al helemaal niet als dat met een software reset te voorkomen was geweest..m
O maar ik dacht dat die aanpassing van het amperage op het dashboard alleen betrekking heeft op wisselstroom-laden en dus niet met snelladers van doen heeft?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:31
Recharge365 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Ik ben ook gewoon nieuwsgierig waarom de fan in stand "LOW" harder blaast dan in stand een (1).

Natuurlijk is het de bedoeling om lekker warm in de auto te zitten en niet in te leveren op comfort maar soms is het fijn om met wat minder comfort eerder thuis te zijn. :)
Tja low is gewoon een term. Blijkbaar in Volvo termen betoent dat hard (koude) lucht blazen. In de 7 jaar dat ik een v40 rijd amper gebruikt. Als het buiten 25 graden is en snikheet in de auto en de airco staat op automatisch en 19 graden ingesteld... Dan blaast het ook ff als een gek maar dan tijdelijk. :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

P8, snelladen
Nou, zelf gehypte myth just got busted 😒. Gisteren auto beetje leeg gereden. Vanmorgen met voorverwarmde auto in slakkegang naar ingeprogrameerde snellader gereden. Zelfde snellader als afgelopen woensdag toen het laden heel snel (132kW) ging. Direct bij de start van de rit met nog 34% SoC geeft het display al vermogensbeperking aan. Dus ik dacht: dat is ruim voor 30 of 25% zoals in de manual staat beschreven dus misschien is dat de indicatie dat de accu wordt voorverwarmd.
Foto is even later genomen op parkeerplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j7VoaAiKcpYSYYNAJaAv5vpPKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgoGWeqWyTWncQWhU05IayRh.jpg?f=fotoalbum_large

Aankomst bij snellader na 30 min, 30 km met max 80 kmh, met 22% SoC. Dus geen opwarming door rijgedrag.
En helaas: laadsnelheid max 75kW, en pas na 9 min laden.
Kortom: snellader als bestemming invoeren is helaas toch niet de oplossing.
Stevig doorrijden (120-130 kmh) bij een langere rit (150km) zoals ik afgelopen woensdag deed maakt dan kennelijk wel het verschil.
Still confused, but on a higher level 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:18:
[...]

Tja low is gewoon een term. Blijkbaar in Volvo termen betoent dat hard (koude) lucht blazen. In de 7 jaar dat ik een v40 rijd amper gebruikt. Als het buiten 25 graden is en snikheet in de auto en de airco staat op automatisch en 19 graden ingesteld... Dan blaast het ook ff als een gek maar dan tijdelijk. :)
Nogmaals : ..... .low is een temperatuur setting waarbij de normale temperatuurinstelling ge-bypassed wordt en er zo hard mogelijk gekoeld wordt en daar hoort een hoge fan snelheid bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
En dat is helemaal niet alleen bij Volvo zo, bv. Toyota heeft exact hetzelfde.

Maar zoals eerder gemeld, gewoon op auto zetten en verder hoef je er toch bijna nooit aan te zitten?

[ Voor 40% gewijzigd door guido66 op 16-01-2021 11:50 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:43
RJV2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:22:
P8, snelladen
Nou, zelf gehypte myth just busted 😒. Gisteren auto beetje leeg gereden. Vanmorgen met voorverwarmde auto in slakkegang naar ingeprogrameerde snellader gereden. Zelfde snellader als afgelopen woensdag toen het laden heel snel (132kW) ging. Direct bij de start met nog 34% SoC geeft het display al vermogensbeperking aan. Dus ik dacht: dat is ruim voor 30 of 25% zoals in de manual staat beschreven dus misschien is dat de indicatie dat de accu wordt voorverwarmd.

[Afbeelding]

Aankomst na 30 min, 30 km met max 80 kmh, met 22% SoC. Dus geen opwarming door rijgedrag.
Stevig doorrijden (120-130 kmh) bij een langere rit (150km) zoals ik afgelopen woensdag deed maakt dan kennelijk wel het verschil.
Goed dat je dat getest hebt. Leek me ook dat Volvo of Polestar dit veel uitgebreider zou hebben gecommuniceerd als het zo was. Wel iets wat mogelijk in software kan worden opgelost bij een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
RJV2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:22:
P8, snelladen
Nou, zelf gehypte myth just busted 😒. Gisteren auto beetje leeg gereden. Vanmorgen met voorverwarmde auto in slakkegang naar ingeprogrameerde snellader gereden. Zelfde snellader als afgelopen woensdag toen het laden heel snel (132kW) ging. Direct bij de start met nog 34% SoC geeft het display al vermogensbeperking aan. Dus ik dacht: dat is ruim voor 30 of 25% zoals in de manual staat beschreven dus misschien is dat de indicatie dat de accu wordt voorverwarmd.

[Afbeelding]

Aankomst na 30 min, 30 km met max 80 kmh, met 22% SoC. Dus geen opwarming door rijgedrag.
Komt dat 70 km (naast de 32%) erbij als je onder een bepaalde threshold komt? Best handig om altijd in beeld te hebben en staat er bij mij niet bij...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Goed dat je dat getest hebt. Leek me ook dat Volvo of Polestar dit veel uitgebreider zou hebben gecommuniceerd als het zo was. Wel iets wat mogelijk in software kan worden opgelost bij een update.
Volvo heeft dit (low profile) zelf al gecommuniceerd in die lijst met verbeteringen waar aan gewerkt gaat worden .... .zie eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
sky_walker schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:06:
[...]

Dat begrijp ik zeker, enkel dit systeem kan wel voor gevaarlijke situaties leiden als mensen dit gebruiken op de snelweg. Er kan een bocht in een snelweg zitten toch ? of iemand die van rijstrook wisselt.

En ja, ik hou mijn handen aan t stuur bij gebruik van deze systemen.

Ik heb eerder met dit soort systemen gereden in andere merken, en daar werkte het toch wat betrouwbaarder naar mijn mening.

Maar inderdaad, het is slechts een hulpmiddel,. voor mij enkel in de file op lage snelheid. safety first
Ik heb op snelwegen en ook autowegen acc al veel gebruikt. Gebruik sowieso vaak acc en rijlaan assist om mijn snelheid mooi consistent te houden en vind het relaxed rijden. Het volgen van auto's merk ik ook, ook met afritten maar als je het stuur gewoon vasthoudt zoals je hoort te doen is het met een kleine correctie te fixen. Je moet zeg maar een klein beetje bijsturen.

Dat opeens door strepen heengaan enzo heb ik nog nooit meegemaakt en klinkt meer alsof de rijlaan assist eraf ging en je veel te laat ingreep.

Zoals al werd geschreven het is ondersteunend maar toch heb ik kilometers met beide al vaak gereden en ben ik zelf geen problemen tegengekomen. Laatst toen het flink regende wou mijn lane assist er niet op, wat ik opzich ook begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nikagl schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Komt dat 70 km (naast de 32%) erbij als je onder een bepaalde threshold komt? Best handig om altijd in beeld te hebben en staat er bij mij niet bij...
Normaal onder de 30% volgens mij, ik heb het al meerdere malen gehad. Maar als je verbruik bovengemiddeld is wellicht ook al eerder.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 17:12
guido66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:31:
[...]

Staat voor mij standaard helemaal prima, maar ik geloof wel dat het afhankelijk is van welke versie software je hebt. Ik heb de laatste, dus die met parkeertimer.
lol... ik zoek me suf, maar op de verkeerde plekken, want heb de Equalizer nog niet gevonden.

Tips?? waar te vinden?? iemand??

pia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Montalbano schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Normaal onder de 30% volgens mij, ik heb het al meerdere malen gehad. Maar als je verbruik bovengemiddeld is wellicht ook al eerder.
Trigger kan ook resterend bereik in km zijn. Dat zou dan 75km zijn.
Gisteravond bij 2 gr Celsius stevig doorgereden om de accu leeg te maken voor de test van vanmorgen. Waardoor het meest recente verbruik wel op 35kW/100km lag. Dus dan ligt 75 km threshold kennelijk al bij 34% SoC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Volvo heeft dit (low profile) zelf al gecommuniceerd in die lijst met verbeteringen waar aan gewerkt gaat worden .... .zie eerder.
Ze communiceerden zelfs dat het al werkt! Maar die info leek me door iemand van de communicatieafdeling in elkaar gedraaid die geen technisch expert is. Er stond bijv ook dat WLTP maar tot 50km/u test terwijl de WLTP cyclus uit 4 snelheden bestaat, allemaal boven de 50 en de hoogste is 131.3km/u. Zie https://en.m.wikipedia.or...t_Vehicles_Test_Procedure
Onjuiste info dus.
En wat ze dan weer niet vermelden over de WLTP, belangrijk voor een P8, is dat deze op een rollerbank wordt getest. Dus geen windinvloed en geen invloed van de slechte aërodynamica. Bij een beetje wind gaat de werkelijke range van een P8 dus veel meer afwijken van WLTP dan van bijv een aerodynamischere model 3 of zelfs de P2.

Daarmee trek ik die communicatie van Volvo Nederland/dealer wel een beetje in twijfel, ook voor wat betreft het invoeren van een snellader in de navigatie. Zeker nu iemand dat getest heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 16-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
Hansieo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:26:
[...]

lol... ik zoek me suf, maar op de verkeerde plekken, want heb de WQ nog niet gevonden.

Tips?? waar te vinden??

pia
WQ? EQ? Bij instellingen > geluid...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
P2:
Ik lees in de handleiding dat de P knop eigenlijk alleen voor de parkeerrem is en verder geen functie heeft. Ik dacht dat het een soort parkeerstand was, net als bij een benzineauto. Daarnaast lees ik dat bij gordel losmaken of portier openen de parkeerrem automatisch wordt geactiveerd. Ik druk bij aankomst altijd P in uit gewoonte, maar dat hoeft dus blijkbaar niet? Wat is jullie ervaring?

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 16-01-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2022
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bbVhAbvkV3aQYE7Zri624Ff91Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSwKfaAg9E3IXN4Ed2HAbcrJ.jpg?f=fotoalbum_large
(P8) Na een rit van 150 km aan de snellader bij Fastnet. Zeer content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
P2
Parkeerrem: als hij op een schuin stukje staat na stilstand rolt hij naar beneden als ik niet op P druk. Maar bij uitstappen gaat hij wel automatisch op P. Bij mijn vorige auto ging hij altijd volledig automatisch op de P en gleed hij niet naar voren/achteren.
Verder: vandaag helaas toch weer geen 4G en hoewel hij wel met mijn thuisnetwerk verbindt geeft hij toch aan dat er geen internet beschikbaar is. Het probleem is dus toch nog niet opgelost zoals ik eerder deze week even dacht.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 09:52
vdtweak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik heb op snelwegen en ook autowegen acc al veel gebruikt. Gebruik sowieso vaak acc en rijlaan assist om mijn snelheid mooi consistent te houden en vind het relaxed rijden. Het volgen van auto's merk ik ook, ook met afritten maar als je het stuur gewoon vasthoudt zoals je hoort te doen is het met een kleine correctie te fixen. Je moet zeg maar een klein beetje bijsturen.

Dat opeens door strepen heengaan enzo heb ik nog nooit meegemaakt en klinkt meer alsof de rijlaan assist eraf ging en je veel te laat ingreep.

Zoals al werd geschreven het is ondersteunend maar toch heb ik kilometers met beide al vaak gereden en ben ik zelf geen problemen tegengekomen. Laatst toen het flink regende wou mijn lane assist er niet op, wat ik opzich ook begreep.
Ik heb hier in november ook al een ervaring over gedeeld; de auto dook onverwacht rechts een voorsorteervak in. Onveilige en allesbehalve prettige situatie dus!
Johnbeer in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
nikagl schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:32:
[...]

WQ? EQ? Bij instellingen > geluid...
Equalizer yes...

Ik zat in instellingen maar kon niet "dieper" de settings in, ik zal zo nog eens proberen.
Bedankt alvast :)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
S2000jan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb deze op mijn google drive staan , 568 pagina's

[Afbeelding]
1) hoe kom jij daaraan?? :9

2) hoe kan IK er aankomen?? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
Hansieo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Even google gebruiken... zoeken naar polestar 2 handbook en je ziet in het lijstje eentje staan met een blokje met PDF erin naast het resultaat... zit in een ander forum als attachment ;)

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenR4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05-2022
Ik kan geen Hotspot verbinding maken met mijn telefoon....terwijl dit eerder wel lukte. Heeft iemand dit eerder gehad? Is dit eenvoudig zelf op te lossen door bijvoorbeeld een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Toevallig ook iemand die een link heeft naar de Nederlandstalige handleiding in pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Xc40p8 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:46:
[...]

[Afbeelding]
(P8) Na een rit van 150 km aan de snellader bij Fastnet. Zeer content!
Ja, dat is ook heel keurig. Heb je ook de snelheid in kW gezien?
De rit was lang. Was die ook snel?
Ik heb eerder ook wel langere ritten gemaakt, bv 200 km. Met acc op 105. Toen bleef het bij 79 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MaartenR4 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:42:
Ik kan geen Hotspot verbinding maken met mijn telefoon....terwijl dit eerder wel lukte. Heeft iemand dit eerder gehad? Is dit eenvoudig zelf op te lossen door bijvoorbeeld een reset?
Bij werkt het als ik de WiFi lijst open, vervolgens de hotspot op de telefoon even uit- en weer aanzet. Dan komt hij tevoorschijn.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:
P2:
Ik lees in de handleiding dat de P knop eigenlijk alleen voor de parkeerrem is en verder geen functie heeft. Ik dacht dat het een soort parkeerstand was, net als bij een benzineauto. Daarnaast lees ik dat bij gordel losmaken of portier openen de parkeerrem automatisch wordt geactiveerd. Ik druk bij aankomst altijd P in uit gewoonte, maar dat hoeft dus blijkbaar niet? Wat is jullie ervaring?
Als je P niet indrukt en uit wilt stappen, naait de auto eruit bij mij (want dan staat ie in D).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
Dit kan niet als je rijdt geloof ik, mocht je het toevallig rijdend geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Heb ik ook gehad met oude (september) software. Geen mogelijkheid gevonden om het op te lossen, maar gelukkig kreeg ik een dag later de oktober upgrade waarmee het was opgelost. Welke software versie heb jij? Let op dat je moet kijken naar de datum in de kernelversie...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
ach-jee schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Dit kan niet als je rijdt geloof ik, mocht je het toevallig rijdend geprobeerd hebben.
Kan bij mij wel tijdens het rijden. Dan zijn wifi punten gewoon beschikbaar en als ik er al rijdend naar kijk zie ik bv. ook de accesspoints van vrachtwagens waar ik aan voorbij rijd

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Montalbano schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Als je P niet indrukt en uit wilt stappen, naait de auto eruit bij mij (want dan staat ie in D).
Net even geprobeerd: Als je je gordel losdoet gaat hij op de rem en als je de deur open doet gaat hij op P. Werkt dus prima zonder P knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Vroeg e af " Waarom kan OTA update alleen al rijdend gedownload worden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
P2void19noPP schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:27:
Vroeg e af " Waarom kan OTA update alleen al rijdend gedownload worden?"
Beetje de zin omgebouwd voor begrip;
OTA update kan al rijdend alleen gedownload worden, niet geïnstalleerd😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Net even geprobeerd: Als je je gordel losdoet gaat hij op de rem en als je de deur open doet gaat hij op P. Werkt dus prima zonder P knop.
Ik denk dat ik mijn voet van de rem haal voordat ik de riem losmaak dan. Maar goed, het is een te overziene handeling, dat knopje indrukken.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Net een ritje vanuit Den Haag richting huis en van de sneeuw die er lag in de linkerbaan had de auto totaal geen last.

Ook geen melding van de radar, terwijl die bij thuiskomst niet vrij van ijs was.

Wel melding dat de parkeersensoren service nodig hadden. De sneeuw hoopt zich daar wel op daardoor hebben die er geen zin meer in. Die melding komt dus als je beneden een bepaalde snelheid komt en dan iedere keer weer. Eenmaal van de snelweg af dus een aantal malen weg moeten drukken, beetje irritant wel.

4G de hele rit beschikbaar gehad, dus geen issues

Pilot Assist had af en toe moeite om in de rechter baan, die schoon was, de lijnen te vinden. In de deels besneeuwde linker baan ging het verrassend goed eigenlijk. Vooralsnog geen klagen. Enige dat vervelend is, is dat je denkt dat PA aan staat, het zichzelf toch uitgeschakeld heeft en jou niet geïnformeerd heeft. Hierdoor gaan bochten iets minder vloeiend omdat je wat te laat instuurt omdat PA dat niet voor je doet 😏.

[ Voor 32% gewijzigd door P2Hattem op 17-01-2021 11:00 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Montalbano schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat ik mijn voet van de rem haal voordat ik de riem losmaak dan. Maar goed, het is een te overziene handeling, dat knopje indrukken.
Ik heb stapvoets uit staan (P2) dus dan kun je gewoon je voet van de rem halen. Dat verklaart het verschil denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Jehanthar schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:57:
P2
Verder: vandaag helaas toch weer geen 4G en hoewel hij wel met mijn thuisnetwerk verbindt geeft hij toch aan dat er geen internet beschikbaar is. Het probleem is dus toch nog niet opgelost zoals ik eerder deze week even dacht.
Check eens het IP-adres dat je auto aangeeft dat hij van jouw router heeft gekregen. Bij mij verschijnt er na het invoeren van het wachtwoord een IP-adres dat helemaal niet in de IP-range van mijn router zit. Gevolg is dat de auto zegt verbonden te zijn terwijl er (uiteraard) geen internetverbinding wordt gelegd. Geen idee hoe dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Deze normaal heel vriendelijke en vergevingsgezinde Engelsman (short circuit) heeft het kennelijk even helemaal gehad met zijn P2....

YouTube: Don't buy a Polestar 2! Too many problems!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Wat een slecht verhaal. Eerst de halve video over 4G problemen praten die (bij mij in ieder geval) opgelost zijn. Dan is het een probleem dat je de range haalt die de polestar range calculator aangeeft(hoezo is dat een probleem?). En dan is het een probleem dat het geen e-tron is die met volle snelheid van 0-100% laadt. Sorry, maar dat zijn echt dingen die gewoon duidelijk vantevoren bekend waren dus om daar nou zo’n click bait video over te maken??

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 16-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Hansieo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:29:
[...]

Effe proberen delen,laat mij weten of het werkt

https://drive.google.com/...F0KyV7d/view?usp=drivesdk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Laatst online: 18-09 09:52
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:08:
Wat een slecht verhaal. Eerst de halve video over 4G problemen praten die (bij mij in ieder geval) opgelost zijn. Dan is het een probleem dat je de range haalt die de polestar range calculator aangeeft(hoezo is dat een probleem?). En dan is het een probleem dat het geen e-tron is die met volle snelheid van 0-100% laadt. Sorry, maar dat zijn echt dingen die gewoon duidelijk vantevoren bekend waren dus om daar nou zo’n click bait video over te maken??
Nou, daar zullen toch best wat mensen het niet met je eens zijn. Ik heb de auto december 2019 besteld met (toen nog) een beloofde 500 km range, 150kw snellaad capaciteit, phone-as-key, Polestar app om o.a. te kunnen verwarmen etc.. Die beloften worden niet waargemaakt en daar mag je best over klagen lijkt me! Ondertussen heb ik de wagen 3,5 maand en bijna 8000 km gereden. Je zou toch denken dat een hoop beloofde features dan ondertussen dus gewoon werken. Maar helaas.

(toch ben ik ook wel erg blij met de auto hoor;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Jazeker, dit werkt in ieder geval op mijn IPad! Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Zoals je in dat net gedeelde filmpje ziet is dat een internationaal probleem, deze Engelsman zit er ook ernstig mee in zijn Engelse maag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vdtweak
Mga1600 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:54:
Deze normaal heel vriendelijke en vergevingsgezinde Engelsman (short circuit) heeft het kennelijk even helemaal gehad met zijn P2....

maakte in het begin goeie videos maar zoekt nu naar mijn mening een manier om views te blijven scoren. Mijn sub heeft die niet meer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Philipvm schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:33:
[...]

Beetje de zin omgebouwd voor begrip;
OTA update kan al rijdend alleen gedownload worden, niet geïnstalleerd😊
Nee bedoel je kunt als ie stilstaat niet OTA downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 22:38
Johnbeer schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Nou, daar zullen toch best wat mensen het niet met je eens zijn. Ik heb de auto december 2019 besteld met (toen nog) een beloofde 500 km range, 150kw snellaad capaciteit, phone-as-key, Polestar app om o.a. te kunnen verwarmen etc.. Die beloften worden niet waargemaakt en daar mag je best over klagen lijkt me! Ondertussen heb ik de wagen 3,5 maand en bijna 8000 km gereden. Je zou toch denken dat een hoop beloofde features dan ondertussen dus gewoon werken. Maar helaas.

(toch ben ik ook wel erg blij met de auto hoor;-)
Eens. Zijn frustraties zijn in meer en mindere mate wel terecht. Ik vind hem ook nu nog alleszins een zeer redelijke reviewer.

Het enige echt storende is zijn bewuste keuze voor de titel van het filmpje. Duidelijk bedoeld om de aandacht te trekken. En dat is blijkbaar gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
FirstEV schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Eens. Zijn frustraties zijn in meer en mindere mate wel terecht. Ik vind hem ook nu nog alleszins een zeer redelijke reviewer.

Het enige echt storende is zijn bewuste keuze voor de titel van het filmpje. Duidelijk bedoeld om de aandacht te trekken. En dat is blijkbaar gelukt.
Helemaal eens.....ik snap zijn frustratie maar zo’n titel is click bait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
vdtweak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:49:
[...]

maakte in het begin goeie videos maar zoekt nu naar mijn mening een manier om views te blijven scoren. Mijn sub heeft die niet meer iig.
Ik heb geen P2. Maar ik lees wel altijd graag zo links en rechts mee. Maar hier wilde ik toch op reageren. Als ik de video objectief bekijk is er niks mis met de redenen die hij aandraagt. Zegt in het begin ook dat de titel nogal clickbait is. Tussendoor herhaalt hij steeds dat het een goede en geavanceerde auto is. Verder geeft hij ook aan dat het ‘problemen’ zijn die nu spelen in jan. 2021.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je dit zo heftig zou aantrekken. Zijn volgens mij valide argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Zoals je in dat net gedeelde filmpje ziet is dat een internationaal probleem, deze Engelsman zit er ook ernstig mee in zijn Engelse maag.
Wel jammer, want schakelen naar mijn hotspot als de Volvo en T-mobile er even niet uit komen was wel een goede workaround geweest

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
STIMPPYYY schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Ik heb geen P2. Maar ik lees wel altijd graag zo links en rechts mee. Maar hier wilde ik toch op reageren. Als ik de video objectief bekijk is er niks mis met de redenen die hij aandraagt. Zegt in het begin ook dat de titel nogal clickbait is. Tussendoor herhaalt hij steeds dat het een goede en geavanceerde auto is. Verder geeft hij ook aan dat het ‘problemen’ zijn die nu spelen in jan. 2021.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je dit zo heftig zou aantrekken. Zijn volgens mij valide argumenten.
Eens, het zijn ook problemen die eigenlijk allang opgelost zouden moeten zijn. Overigens over de titel, die andere bekende YouTube uit Noorwegen had laatst ook een prima video die eigenlijk overal best positief was, alleen zijn titel was ook: kijk dit eerst voor je besluit een P8 te kopen. Dat klinkt gewoon negatief en meer clickbait achtig. Blijkbaar hebben ze het nodig om ff die views te scoren. Zou mij verder echt boeien want het gaat me puur om de inhoud. En wat dat betreft heeft die Engelsman wel wat credits verdient met al zijn video's over in dit geval de P2.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:54:

Beetje jammer van de titel maar verder prima filmpje. Sluit een beetje aan bij wat we hier ook wel veel lezen en voelen; De P’s zijn fantastische wagens, maar sommige zaken beginnen toch tot kleine (en soms grotere) irritatie te leiden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
De halve video gaat over 4G wat zo goed als opgelost is. Ik maak me over dat soort kinderziektes niet zo druk.
En qua range en laden, dat vind ik veel te zwaar aangezet. Range in de winter is sowieso slechter en hij gaf zelfs aan dat hij de range krijgt die polestar belooft met de range calculator. En die focus op 150kW laden snap ik ook niet zo. Als je denkt dat je die over de hele laadrange van 0-100% krijgt dan heb je je niet in EVs verdiept. Prima en ik snap de teleurstelling maar maak dan niet zo’n video. Wat voor mij telt is de 0-80% tijd van 40 minuten. Die is nu soms nog iets te lang maar met voorverwarmfunctie of in de zomer verwacht ik die gewoon te krijgen met 130kW, 80kW of wat het dan ook is gemiddeld.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 17-01-2021 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Ja inderdaad ik heb weinig mensen gehoord die klagen dat de V60 7l/100km slurpt in plaats van de ‘beloofde’ 5.5l.
Ik zie dat er mensen zijn die denken dat je met een EV in de winter met gemak WLTP haalt en dan even inplugt en met 150kW van 0% naar 100 laadt. Dat is gewoon niet realistisch.
En zolang er geen verwarming aan de laadpaal is zullen mensen die alleen ritten tot 20-30km rijden inderdaad in de winter maar de helft van wltp halen. Maar dat is niet uniek voor de P2/P8.
Wat terecht is:
1 er zijn kinderziektes zoals bijv de 4G. Dat wordt echt nog opgelost en zou echt sneller moeten worden opgelost
2 ontbrekende functionaliteit zoals accu voorverwarmen aan de paal of voor het snelladen zou hogere prioriteit moeten krijgen, zeker nu de meeste auto’s midden in de winter zijn uitgeleverd

Om nou te zeggen dat hier sprake is van misleiding vind ik te ver gaan. Maar als je je niet zo diep verdiept hebt in EVs vantevoren, dan snap ik dat het zo voelt.
Volgens mij heeft hier niemand nog 150kW gezien. Ook niet bij hogere temperaturen in september. Dat je niet van 0 naar 100 kunt laden met 150kW snapt iedereen wel. Het gaat er meer om dat Polestar zegt dat hij tot 150kW kan laden. Vind het persoonlijk ook wat tegen vallen dat ze in juli 2020 melden dat de app & phone as key met drie weken klaar is en dat dit toch eerder een jaar later lijkt te worden. Geeft niet echt veel vertrouwen in het snel op kunnen lossen van software issues of extra functionaliteit.

Veel zaken op de site zijn nog niet beschikbaar, werken niet of werken niet zoals het zou moeten. Vind best dat je dit op dit moment misleiding kunt noemen ja.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
STIMPPYYY schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Ik heb de video niet eens bekeken en ben afgehaakt op het clickbaiten. Dat was mijn reden tot ubsubscriben. Als het iets is dat ik haat, dan is het clickbaiten. Daarbij is dat gewoon een persoonlijke afweging, heb zijn video's wel een beetje gezien inmiddels.

Doe zelf wat je wil, je hoort mij nie zeggen: allemaal ubsubben want X of Y.

Gaat mij niet eens om de kritiek op de P2, stoor mij zelf ook aan de achteruitrij camera bijvoorbeeld en 4G die het wel niet wel niet niet niet wel wel doet.

[ Voor 7% gewijzigd door vdtweak op 17-01-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 03:15
JTHZZ schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ja is een veiligheidsfeature van Polestar (en miss Volvo). Als je zonder gordel rijdt en je komt stil te staan, dan gaat hij automatisch in zijn P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerBat
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-04 08:08
[quote]mvrooij schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:38:
Vandaag mijn P8 terug met de nieuwe on board charger, ze hebben dit verder nog nooit mee gemaakt. Hij bleek kortsluiting te geven op 1 fase.

Nou, daar moeten ze maar gauw even over communiceren met elkaar dan :) , want er zijn meerdere gevallen. Ik blijf het vreemd vinden dat er geen (te resetten?) beveiliging voor (of na) de onboard charger zit en direct de laadpaal en/of pandaansluitingen eruit worden gedrukt? Btw: die van mij staat nog bij de dealer om op de nieuwe on board charger te wachten. Zou afgelopen donderdag geleverd worden/zijn, is wat vertraagd heb ik begrepen. Zal wel begin deze week worden. Wel een goeie, klantgerichte, informerende en nabellende dealer overigens. Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik weer van mijn P8 mag genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
JTHZZ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:21:
De halve video gaat over 4G wat zo goed als opgelost is. Ik maak me over dat soort kinderziektes niet zo druk.
En qua range en laden, dat vind ik veel te zwaar aangezet. Range in de winter is sowieso slechter en hij gaf zelfs aan dat hij de range krijgt die polestar belooft met de range calculator. En die focus op 150kW laden snap ik ook niet zo. Als je denkt dat je die over de hele laadrange van 0-100% krijgt dan heb je je niet in EVs verdiept. Prima en ik snap de teleurstelling maar maak dan niet zo’n video. Wat voor mij telt is de 0-80% tijd van 40 minuten. Die is nu soms nog iets te lang maar met voorverwarmfunctie of in de zomer verwacht ik die gewoon te krijgen met 130kW, 80kW of wat het dan ook is gemiddeld.
4G probleem is groter dan alleen de storing van een aantal dagen geleden. Het is gewoon instabiel en dat maakt het onbetrouwbaar en dat is wat ik vervelend vind.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Sebas84! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:06:
[...]

4G probleem is groter dan alleen de storing van een aantal dagen geleden. Het is gewoon instabiel en dat maakt het onbetrouwbaar en dat is wat ik vervelend vind.
Klopt. Ik heb er ook nog steeds last van.
4G werkt bij mij zo'n 70% van de tijd.
Niets opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14
PowerBat schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
[quote]mvrooij schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:38:
Vandaag mijn P8 terug met de nieuwe on board charger, ze hebben dit verder nog nooit mee gemaakt. Hij bleek kortsluiting te geven op 1 fase.

Nou, daar moeten ze maar gauw even over communiceren met elkaar dan :) , want er zijn meerdere gevallen. Ik blijf het vreemd vinden dat er geen (te resetten?) beveiliging voor (of na) de onboard charger zit en direct de laadpaal en/of pandaansluitingen eruit worden gedrukt? Btw: die van mij staat nog bij de dealer om op de nieuwe on board charger te wachten. Zou afgelopen donderdag geleverd worden/zijn, is wat vertraagd heb ik begrepen. Zal wel begin deze week worden. Wel een goeie, klantgerichte, informerende en nabellende dealer overigens. Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik weer van mijn P8 mag genieten.
De dealer waar ik zelf zit bedoelde ik met dat die het nog niet meegemaakt hadden. Wel het gene van het niet vrij geven van de laadkabel maar niet deze kortsluiting op een bepaalde fase.

Mijne zou eigenlijk vrijdagmiddag binnen komen maar was er uiteindelijk donderdag dus heb mooi weer dit weekend in mijn P8 kunnen rijden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
darwusch schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Niets opgelost dus.
Dat is dus het gekke, je hoort zoveel verschillende verhalen. Bij de 1 is het nog steeds dramatisch, bij de ander iets beter maar zeker niet stabiel en weer een ander heeft nu een paar dagen stabiel 4G. En dan heb je ook nog het verhaal dat het tijdelijke alternatief, roaming van je smartphone dus ook lang niet werkt?

Wat je er iig uit kan halen is denk ik dat het zeker niet globaal gezien opgelost is. Zelfs alleen in NL hoor je nog steeds verschillende verhalen bij beide auto's. Over 2 weken krijg ik mijn P8, ik hoop toch dat er tegen die tijd echt wel een serieuze fix is geweest. Voor iedereen trouwens want een auto die draait internet.... best bizar dat dat probleem zo vreselijk lang blijft etteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 17-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Ik had gisteren ook geen 4G maar nu vanochtend meteen weer wel. Ik was in mijn instellingen aan het kijken en kom bij ‘internetvoorwaarden’ onderstaand scherm tegen. Ik neem aan dat ik een geregistreerde klant ben bij T-mobile want ik zie rechts een ID nummer maar ik weet niet wat ik zou moeten invullen als ik bij T-mobile als geregistreerde klant me hier wil aanmelden (wat dat aanmelden trouwens betekent weet ik ook niet) . Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7xo7BTLj3ui1SBI7SibRX677Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLNh5k1kQGZ4O7l1rNsNQYtE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 22:10
Jehanthar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:02:
Ik had gisteren ook geen 4G maar nu vanochtend meteen weer wel. Ik was in mijn instellingen aan het kijken en kom bij ‘internetvoorwaarden’ onderstaand scherm tegen. Ik neem aan dat ik een geregistreerde klant ben bij T-mobile want ik zie rechts een ID nummer maar ik weet niet wat ik zou moeten invullen als ik bij T-mobile als geregistreerde klant me hier wil aanmelden (wat dat aanmelden trouwens betekent weet ik ook niet) . Iemand een idee?
[Afbeelding]
Ik wacht nog op mijn wagen maar heb me moeten registreren bij T-Mobile (Hot Spot Drive België) en daar een login en paswoord aangemaakt. Ik veronderstel dat je deze kan gebruiken? Ik moet zelfs nog videochatten met een medewerker zodat ze mijn gegevens kunnen controleren. Hebben jullie dit ook allemaal moeten doen? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
huh??? vandaag wilde ik mijn dashcam overzetten....
zie ik nergens een sigaretten-plug... zit die verstopt? of ís die er gewoon niet??

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 19-09 08:45
[P2] coldgate.

Nog eens even op de website van Polestar gezocht want ik herinner me dat ik ergens gelezen had dat polestar als scandinavisch merk het probleem van koud klimaat onder controle had met extremen testen in zweden etc. dat was voor mij een vertrouwd statement om de auto te kiezen ...

Tekst van de website van polestar:

"En als het koud wordt?

Koud weer kan de prestaties van alle elektrische auto’s beïnvloeden. Wij zorgen ervoor dat je daar in een Polestar weinig van merkt. We testen onze auto’s namelijk in Arjeplog, een plaatsje in het hoge noorden van Zweden, waar de temperatuur maandenlang onder nul blijft. Daar onderwerpen we elk onderdeel van de Polestar 2 aan een stresstest, zodat jouw auto alle weersomstandigheden aankan.

Een handige manier om de actieradius bij koud weer te vergroten, is het verwarmen van het interieur voordat je vertrekt. Dat kan via de Polestar-app, terwijl je auto nog aan de lader staat. Zo gebruik je geen energie van de accu en stap je bovendien in een lekker warme auto.

Ook onderweg kun je erop vertrouwen dat de Polestar 2 slim met energie omgaat. Het Smart Battery Management-systeem zorgt continu voor het meest efficiënte gebruik van de stroom uit de accu. Zo levert je auto onder alle omstandigheden optimale prestaties.

Hier wordt dus simpelweg geclaimd dat je weinig merkt van de invloed van kou op prestaties van de auto door het testbeleid in zweden en dat je ook de app kan gebruiken om voor de verwarmen. Ik vind dit nogal gewaagd dat polestar dit nu nog steeds vermeldt terwijl ze niet kunnen voldoen aan deze statements....

Ik hoop dat dit betekent dat ze zich hier snel aan houden middels OTA update van battery management, ik ga ze deze tekst voorleggen in een support vraag. En snel een App, hoe moeilijk kan t zijn ? Volvo heeft al jaren Apps om op afstand de auto te monitoren en pre-heating aan te zetten. Had ik al in mijn V60 uit 2015 8)7

Zo maar eens de auto wassen, gister een blokje om gegaan offroad in de sneeuw en blubber en ik moet zeggen dat de auto goed spoor houdt met de 4WD. Je merkt dat de auto wat hoger op zn poten staat. weinig last van hobbels en sporen. onder de indruk ;-)

Wel serieus vies geworden van de weg af, onverharde weg met sneeuw en blubber. ..... even goed voorwassen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcvwvOcOY5473O4V8nY-3WCDr4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzDSMg3Dy3TILgchhs0HYA2d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/208jl4u1cGiDDN32cvc-9xiXqA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuagLIvus3GqeScubHNvUQe7.jpg?f=fotoalbum_large

Skywalker

[ Voor 23% gewijzigd door sky_walker op 17-01-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:03
Davy_Rx schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Ik wacht nog op mijn wagen maar heb me moeten registreren bij T-Mobile (Hot Spot Drive België) en daar een login en paswoord aangemaakt. Ik veronderstel dat je deze kan gebruiken? Ik moet zelfs nog videochatten met een medewerker zodat ze mijn gegevens kunnen controleren. Hebben jullie dit ook allemaal moeten doen? 😅
[P8]
Dit is bij volledig via de dealer gegaan, ik heb niet het idee dat er een individuele registratie bij T-Mobile is gedaan. Meen in dit topic gelezen te hebben dat Volvo dit collectief heeft georganiseerd en wij als individuele gebruikers geen partij hierin zijn.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 22:10
Petzun schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:56:
[...]

[P8]
Dit is bij volledig via de dealer gegaan, ik heb niet het idee dat er een individuele registratie bij T-Mobile is gedaan. Meen in dit topic gelezen te hebben dat Volvo dit collectief heeft georganiseerd en wij als individuele gebruikers geen partij hierin zijn.
[P2] Ik heb hiervoor een mailtje met instructies ontvangen van Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Davy_Rx schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Dit geldt niet voor Nederland. Hier zijn we gewoon anoniem verbonden met T-mobile en heeft jezelf aanmelden geen toegevoegde waarde. In België zijn anonieme SIM-kaarten verboden.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 17-01-2021 15:01 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Juancho schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Dat is dus het gekke, je hoort zoveel verschillende verhalen. Bij de 1 is het nog steeds dramatisch, bij de ander iets beter maar zeker niet stabiel en weer een ander heeft nu een paar dagen stabiel 4G. En dan heb je ook nog het verhaal dat het tijdelijke alternatief, roaming van je smartphone dus ook lang niet werkt?

Wat je er iig uit kan halen is denk ik dat het zeker niet globaal gezien opgelost is. Zelfs alleen in NL hoor je nog steeds verschillende verhalen bij beide auto's. Over 2 weken krijg ik mijn P8, ik hoop toch dat er tegen die tijd echt wel een serieuze fix is geweest. Voor iedereen trouwens want een auto die draait internet.... best bizar dat dat probleem zo vreselijk lang blijft etteren.
Durf het bijna niet te zeggen, maar om de verhalen nog verschillender te maken hier een P8 bezitter waarbij de 4G problemen nauwelijks spelen (even afkloppen). Misschien komt het doordat ik weinig rijd en heb ik de momenten waarbij er geen bereik is daarom gemist. Heb ook nog niet de Wifi/hotspot/tethering hoeven te gebruiken, weet dus niet eens of dit al dan niet werkt. Heb ook nog geen enkele update laten doorvoeren en voel wel wat update-anxciety.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:41

Rianata

Have you played Atari today?

Petzun schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Durf het bijna niet te zeggen, maar om de verhalen nog verschillender te maken hier een P8 bezitter waarbij de 4G problemen nauwelijks spelen (even afkloppen). Misschien komt het doordat ik weinig rijd en heb ik de momenten waarbij er geen bereik is daarom gemist. Heb ook nog niet de Wifi/hotspot/tethering hoeven te gebruiken, weet dus niet eens of dit al dan niet werkt. Heb ook nog geen enkele update laten doorvoeren en voel wel wat update-anxciety.
[P8]

:*) Ik heb hetzelfde als jij, rij nog rond met de software van september, oftewel waarmee de auto eind november is afgeleverd. Als ICT'er ben ik nog altijd aanhanger van 'if it ain't broken, don't fix it' en voor mij is de P8 wel dusdanig cruciaal dat ik daaraan vasthoudt. En 4G is daar een essentieel onderdeel van en bij mij werkt het vaker wel dan niet... al met al sinds november 2 keer een kruisje gehad wanneer ik in mijn P8 reed en ik het merkte, omdat of Spotify het niet deed en/of maps niet reageerde. Gelukkig heb ik altijd terug kunnen vallen op hotspot functionaliteit, die i.c.m. mijn iPhone 11 altijd werkt. Ja, ook het draadloos laden werkt al zonder problemen vanaf het begin 8) Ik prijs mij gelukkig :D

De drang om te updaten was er wel even ivm het op kunnen warmen van de auto middels een planningsschema, maar om eerlijk te zijn heb ik de auto op de oprit staan, dus het is een kwestie van voordeur openen, auto instappen, via menu even de klimaatregeling op opwarmen zetten voor de tijd die je handmatig instelt en weer naar binnen. Maar aangezien ik op basis van alle verhalen hier toch het beeld kreeg dat de updates tot nu toe nou niet echt veel extra's toevoegden en / of oplosten, vond ik het wel prima en heb in mijn hoofd dat ik pas naar de garage ga voor de eerste update waarmee OTA wordt geimplementeerd. Wel een beetje dubbel, want dan verlies ik wel een beetje de controle over de auto en of ik wel gelijk de laatste update wil ontvangen 8)7 Zou mooi zijn wanneer je zelf een release wave oid zou kunnen instellen. Of zou je een x-aantal keren een update kunnen uitstellen? Ben benieuwd...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
P2

Ik ben gewend het geheugen van de stoel voor twee verschillende zithoudingen te gebruiken. Op lange ritten kan ik zo net even anders gaan zitten.
Ik kom er achter dat dit bij de P2 blijkbaar niet aan het profiel gekoppeld wordt opgeslagen? Mijn vriendin overschrijft in haar profiel mijn instellingen. Nog gevaarlijk ook, want na een druk op de knop word ik opgevouwen tegen het stuur gedrukt.

Persoonlijk word ik een beetje moe van alle bugs. Er lijkt echt niets getest. Ik gebruik de auto meerdere keren per dag en het wordt nu wel heel hinderlijk.
Eén van de grootste wensen is inmiddeld dat je voor de reset die knop maar 5 sec ingedrukt zou hoeven te houden. Dan weet je wel een beetje hoe het er voor staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Arie van Dijk op 17-01-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
P2

Ik zie dat de connect knop niet brand.. klopt dat of is dat omdat het weekend is.? 🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_2zozq-VqT78j3TwxmUQoudhlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVm4d9MIGNqSwPBO8vWxbgot.jpg?f=fotoalbum_large

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:56:
[...]

[P8]
Ik heb gewoon zelf geregistreerd, had mijn dealer niet gedaan (en ook niet gezegd dat dat zou moeten).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Arie van Dijk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:21:
P2

Ik ben gewend het geheugen van de stoel voor twee verschillende zithoudingen te gebruiken. Op lange ritten kan ik zo net even anders gaan zitten.
Ik kom er achter dat dit bij de P2 blijkbaar niet aan het profiel gekoppeld wordt opgeslagen? Mijn vriendin overschrijft in haar profiel mijn instellingen. Nog gevaarlijk ook, want na een druk op de knop word ik opgevouwen tegen het stuur gedrukt.

Persoonlijk word ik een beetje moe van alle bugs. Er lijkt echt niets getest. Ik gebruik de auto meerdere keren per dag en het wordt nu wel heel hinderlijk.
Eén van de grootste wensen is inmiddeld dat je voor de reset die knop maar 5 sec ingedrukt zou hoeven te houden. Dan weet je wel een beetje hoe het er voor staat.
De knoppen voor het stoelgeheugen in de deur verplaatsen bij mij alleen de stoel zo lang je de knop ingedrukt houdt. Zodra je de knop loslaat stopt de beweging, daarmee is er volgens mij geen gevaar dat je klem gedrukt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Headfirst schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:43:
P2

Ik zie dat de connect knop niet brand.. klopt dat of is dat omdat het weekend is.? 🙃

[Afbeelding]
Deze is bij mij af en toe ook uit. Bij mijn laatste rit was ie weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Headfirst schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:43:
P2

[Afbeelding]
Is bij mij (P8) altijd uit.
Maar dat hoort volgens mij niet zo te zijn.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
sky_walker schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:55:
[P2] coldgate.

Nog eens even op de website van Polestar gezocht want ik herinner me dat ik ergens gelezen had dat polestar als scandinavisch merk het probleem van koud klimaat onder controle had met extremen testen in zweden etc. dat was voor mij een vertrouwd statement om de auto te kiezen ...

Tekst van de website van polestar:

"En als het koud wordt?

Koud weer kan de prestaties van alle elektrische auto’s beïnvloeden. Wij zorgen ervoor dat je daar in een Polestar weinig van merkt. We testen onze auto’s namelijk in Arjeplog, een plaatsje in het hoge noorden van Zweden, waar de temperatuur maandenlang onder nul blijft. Daar onderwerpen we elk onderdeel van de Polestar 2 aan een stresstest, zodat jouw auto alle weersomstandigheden aankan.

Een handige manier om de actieradius bij koud weer te vergroten, is het verwarmen van het interieur voordat je vertrekt. Dat kan via de Polestar-app, terwijl je auto nog aan de lader staat. Zo gebruik je geen energie van de accu en stap je bovendien in een lekker warme auto.

Ook onderweg kun je erop vertrouwen dat de Polestar 2 slim met energie omgaat. Het Smart Battery Management-systeem zorgt continu voor het meest efficiënte gebruik van de stroom uit de accu. Zo levert je auto onder alle omstandigheden optimale prestaties.

Hier wordt dus simpelweg geclaimd dat je weinig merkt van de invloed van kou op prestaties van de auto door het testbeleid in zweden en dat je ook de app kan gebruiken om voor de verwarmen. Ik vind dit nogal gewaagd dat polestar dit nu nog steeds vermeldt terwijl ze niet kunnen voldoen aan deze statements....

Ik hoop dat dit betekent dat ze zich hier snel aan houden middels OTA update van battery management, ik ga ze deze tekst voorleggen in een support vraag. En snel een App, hoe moeilijk kan t zijn ? Volvo heeft al jaren Apps om op afstand de auto te monitoren en pre-heating aan te zetten. Had ik al in mijn V60 uit 2015 8)7

Zo maar eens de auto wassen, gister een blokje om gegaan offroad in de sneeuw en blubber en ik moet zeggen dat de auto goed spoor houdt met de 4WD. Je merkt dat de auto wat hoger op zn poten staat. weinig last van hobbels en sporen. onder de indruk ;-)

Wel serieus vies geworden van de weg af, onverharde weg met sneeuw en blubber. ..... even goed voorwassen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Skywalker
Ik denk dat de app nog heel wat voeten in de aarde zal hebben. Want om goed te werken zal de auto permanent 4G moeten hebben. Nu wordt deze pas ingeschakeld nadat je ingestapt bent. Op deze manier kan een app nooit met de auto communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat de app nog heel wat voeten inde aarde zal hebben. Want om goed te werken zal de auto permanent 4G moeten hebben. Nu wordt deze pas ingeschakeld nadat je ingestapt bent. Op deze manier kan een app nooit met de auto communiceren.
Is dit zo? Ik heb namelijk nu ook Volvo on Call op mijn V40 zitten (standkachel/navigatie adres sturen/claxonneren/knipperen etc) maar mijn V40 heeft geen 4G hoor. Ik weet niet of dat anders is in de P2/P4...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
@Juancho Hoe je het ook bedenkt: als je iets instelt in de app, zal het naar de auto gestuurd moeten worden. Indien niet via 4G, hoe dan wel? Bluetooth is veel te beperkt in bereik.

Ik kon in mijn vorige auto (Toyota) ook navigatiebestemmingen naar de auto sturen, maar die werden daar pas ontvangen als ik in de auto zat en de auto via mijn telefoon met internet verbonden was. Beetje nutteloos als de parkeerverwarming ook zo zou werken.

[ Voor 51% gewijzigd door guido66 op 17-01-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:17:
@Juancho Hoe je het ook bedenkt: als je iets instelt in de app, zal het naar de auto gestuurd moeten worden. Indien niet via 4G, hoe dan wel?
De V40 werkt met 3G (of 2G als het moet geloof ik). Je kan er zelf nog een SIM inprikken, maar dat staat los van Volvo on Call, dat gebruik maakt van een ingebouwde SIM. De ingebouwde 4G SIM van de P2 is dezelfde die gebruikt wordt voor Spotify e.d., dus ik neem aan dat tijdens de 4G storingen de app ook niet zou werken.

[ Voor 16% gewijzigd door ach-jee op 17-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
darwusch schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Niets opgelost dus.
Afgelopen dagen zero issues terwijl ik het hiervoor dagelijks wel had. Misschien gaat de "fix" in phases?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
4v4t4r schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Afgelopen dagen zero issues terwijl ik het hiervoor dagelijks wel had. Misschien gaat de "fix" in phases?
Op basis van de vage communicatie van Polestar over dit onderwerp, lijkt het probleem te liggen bij de 'connectiviteits partner'. Er wordt gerefereerd naar een ' capaciteitsprobleem'.

Als er geen defecte hardware, dubbele mac adressen of imei, of kapotte sim kaarten uitgeleverd zijn, dan zou ik het probleem (en de oplossing) aan de kant van T-Mobile verwachten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:17:
@Juancho Hoe je het ook bedenkt: als je iets instelt in de app, zal het naar de auto gestuurd moeten worden. Indien niet via 4G, hoe dan wel? Bluetooth is veel te beperkt in bereik.

Ik kon in mijn vorige auto (Toyota) ook navigatiebestemmingen naar de auto sturen, maar die werden daar pas ontvangen als ik in de auto zat en de auto via mijn telefoon met internet verbonden was. Beetje nutteloos als de parkeerverwarming ook zo zou werken.
Eens, het moet op een manier verstuurd worden naar de auto. Maar ik heb verder geen 2g/3g icoontje in het scherm tenzij ik mijn telefoon verbonden heb met bluetooth. En toch, als ik mijn telefoon NIET aangesloten heb krijg ik netjes de verstuurde navigatie bestemming te zien in het scherm. Ook de standkachel werkt zonder verbinding met de telefoon. Dus ergens zal er dan onderhuids wel iets van een 2g zitten, ik heb geen idee hoe dat dan zit icm de VOC app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

Vandaag maar weer eens een rit gemaakt in de P8. 4G werkte perfect. Verbruik ging net niet in 24.9kWh/100km. Bij het inparkeren spring hij op 25. Rit was hoofdzakelijk snelweg.

De geheugenknoppen voor de stoel zijn idd niet gekoppeld aan het profiel. Gelukkig maar eigenlijk, want mijn wederhelft vergeet nogal eens haar sleutel als ze terug moet rijden. Wel jammer dat het nog maar 2 geheugenposities zijn, dat waren er altijd 3 bij Volvo.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Is dit zo? Ik heb namelijk nu ook Volvo on Call op mijn V40 zitten (standkachel/navigatie adres sturen/claxonneren/knipperen etc) maar mijn V40 heeft geen 4G hoor. Ik weet niet of dat anders is in de P2/P4...?
Ik ging/ga er eigenlijk ook vanuit dat het net als op de andere Volvo modellen gaat. Een verborgen 2G of 3G sim voor de communicatie vanuit de app / on call.
En de 4G alleen voor het entertainment/infotainment systeem.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Dit lijkt me nu juist de reden dat het nog niet werkt. De 4G sim zal toch echt wel de enige zijn. Volvo en Polestar gaan toch niet voor 2 dataverbindingen betalen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:13
Arie van Dijk schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:21:
P2

De 1 en 2 knoppen in de deur staan los van de profielen. In je profiel wordt alleen de laatste stand van de stoel opgeslagen (van toen dat profiel actief was). Ik vindt dat juist wel handig. Als mijn zoon de auto leent met mijn sleutel kan ik met de knop de stoel weer makkelijk in mijn positie zetten. Je moet de knop trouwens ingedrukt houden om de stoel te verplaatsen, je wordt dus niet zomaar tegen het stuur gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Bij mijn P2 wordt de stoel wel automatisch ingesteld als mijn vrouw instapt met haar sleutel. Trouwens afgelopen dagen totaal geen issues met 4G, werkte altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
_--[]--__ schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:56:
[...]

De 1 en 2 knoppen in de deur staan los van de profielen. In je profiel wordt alleen de laatste stand van de stoel opgeslagen (van toen dat profiel actief was). Ik vindt dat juist wel handig. Als mijn zoon de auto leent met mijn sleutel kan ik met de knop de stoel weer makkelijk in mijn positie zetten. Je moet de knop trouwens ingedrukt houden om de stoel te verplaatsen, je wordt dus niet zomaar tegen het stuur gedrukt...
De profielen worden wel degelijk op m1 en m2 per sleutel vastgelegd. Je moet dan wel voor beide sleutels een eigen profiel instellen gebruiker 1 of 2 of welke naam ook.

Quote handleiding:
Persoonlijke instellingen worden naar een actief profiel opgeslagen.

Er zijn twee soorten persoonlijke instellingen:

Functie-instellingen - instellingen voor de rijhulpsystemen, het klimaat aan de bestuurderszijde, de bestuurdersstoel, de buitenspiegels en de exterieure en interieurverlichting. Deze instellingen behouden hun waarden wanneer een profiel wordt toegevoegd of bij het uitloggen van een actief profiel.

Audio- en media-instellingen - instellingen voor de navigatie, het audio- en mediasysteem, apps en gekoppelde accounts. Deze instellingen gaan terug naar de standaardinstellingen wanneer een profiel wordt toegevoegd of bij het uitloggen van een actief profiel.
Unquote.

Account koppelen aan gebruikersprofiel:
Het is mogelijk om het account toe te voegen aan het gekozen gebruikersprofiel.
Een account toevoegen
Open het berichtenscherm om naar gebruikersprofielen te gaan.
Tik op Accounts.
Kies Profiel toevoegen.
Er verschijnt een lijst met accounts die kunnen worden toegevoegd.
Selecteer het gewenste account.

[ Voor 10% gewijzigd door XC40_P8 op 17-01-2021 18:14 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:52:
Dit lijkt me nu juist de reden dat het nog niet werkt. De 4G sim zal toch echt wel de enige zijn. Volvo en Polestar gaan toch niet voor 2 dataverbindingen betalen? 8)7
De recente verbindingsproblemen hebben niks met On Call app te maken. De verbinding werkte daarvoor namelijk gewoon feilloos.

Nevermind, ik begreep je opmerking verkeerd denk ik nu ik het nog eens lees

[ Voor 9% gewijzigd door Montalbano op 17-01-2021 18:53 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 19-09 08:45
[P2] lease

Goedenavond, vraagje.

Weet iemand hoe je als leaserijder de polestar2 auto kunt koppelen aan je account/profiel op de website van polestar en de polestar app?

Lijkt alleen mogelijk als je zelf een order/bestelling hebt geplaatst ?

Is het niet mogelijk om achteraf een auto te registreren ? Zou ook moeten kunnen voor polestar2 exemplaren die van eigenaar wisselen tzt, niet enkel lease?

Grt skywalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 03:15
sky_walker schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:22:
[P2] lease

Goedenavond, vraagje.

Weet iemand hoe je als leaserijder de polestar2 auto kunt koppelen aan je account/profiel op de website van polestar en de polestar app?

Lijkt alleen mogelijk als je zelf een order/bestelling hebt geplaatst ?

Is het niet mogelijk om achteraf een auto te registreren ? Zou ook moeten kunnen voor polestar2 exemplaren die van eigenaar wisselen tzt, niet enkel lease?

Grt skywalker.
Ik heb met mijn werk-email adres een account moeten aanmaken. Daarin is mijn auto gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
P8

Ik wilde vandaag de adaptive cruise control uitzetten (camera gaf even storing). Maar ik kon enkel kiezen tussen snelheidsbegrenzer en adaptive cruise control. Heb ik er overheen gekeken of kan het niet?

In het forum zie ik dat enkele P2 gebruikers het wel eens geprobeerd hebben. Iemand met een P8 er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
[P8] Vandaag bezoek van een broertje. Wat wel opmerkelijk is, is dat hij bij de levering van zijn P8 naast de drie sleutels, ook een druppel kreeg (volgens zijn dealer hoeft hij die alleen mee te nemen, niet de sleutels), en een tag van Vodafone... hij weet alleen niet waar de tag voor is. Volgens Google is die tag voor het Klasse 3 alarmsysteem. Dat heb ik ook, maar geen tag meegekregen?

Hebben jullie ook zo'n druppel en tag gekregen? Wat is jullie ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvduMqQStr1D0fe5lJVEvR10wlM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTDUt37AtUPXTlUpXtQBY0jm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGOTlWeE1f65oxUkj34wA4x8KUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUFebI7CbmToldt1cFiUpb1f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvgDYTezVKkri6VIvew2FvQvvG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hSfFdp6Wj6rknI72rguni4E.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbUmoVZv4-HBhef2qZlYHeWW06M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ab3Dw6TZZXdcZ4YXHtuA9eIn.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door nikagl op 17-01-2021 21:04 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
sanderpn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:01:
P8

Ik wilde vandaag de adaptive cruise control uitzetten (camera gaf even storing). Maar ik kon enkel kiezen tussen snelheidsbegrenzer en adaptive cruise control. Heb ik er overheen gekeken of kan het niet?

In het forum zie ik dat enkele P2 gebruikers het wel eens geprobeerd hebben. Iemand met een P8 er ervaring mee?
Heb het nog niet geprobeerd, bij de V60 was het lang ingedrukt houden...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
sanderpn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:01:
P8

Bedoel je dit?
Cruisecontrolfuncties deactiveren
De cruisecontrolfuncties kunnen worden gedeactiveerd met een stuurknop. De functie wordt dan in de stand-bystand gezet. Dit geldt voor snelheidsbegrenzer (SL ), automatische snelheidsbegrenzer (ASL ), cruisecontrol (CC ), adaptieve cruisecontrol (ACC ) en Pilot Assist.

Druk op de stuurknop .(tekening snelheidsmeter

Het symbool en de aanduidingen doven - de gekozen cruisecontrolfunctie wordt stand-by gezet.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
XC40_P8 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:12:
[...]

De profielen worden wel degelijk op m1 en m2 per sleutel vastgelegd. Je moet dan wel voor beide sleutels een eigen profiel instellen gebruiker 1 of 2 of welke naam ook.

Quote handleiding:
Persoonlijke instellingen worden naar een actief profiel opgeslagen.

Er zijn twee soorten persoonlijke instellingen:

Functie-instellingen - instellingen voor de rijhulpsystemen, het klimaat aan de bestuurderszijde, de bestuurdersstoel, de buitenspiegels en de exterieure en interieurverlichting. Deze instellingen behouden hun waarden wanneer een profiel wordt toegevoegd of bij het uitloggen van een actief profiel.

Audio- en media-instellingen - instellingen voor de navigatie, het audio- en mediasysteem, apps en gekoppelde accounts. Deze instellingen gaan terug naar de standaardinstellingen wanneer een profiel wordt toegevoegd of bij het uitloggen van een actief profiel.
Unquote.

Account koppelen aan gebruikersprofiel:
Het is mogelijk om het account toe te voegen aan het gekozen gebruikersprofiel.
Een account toevoegen
Open het berichtenscherm om naar gebruikersprofielen te gaan.
Tik op Accounts.
Kies Profiel toevoegen.
Er verschijnt een lijst met accounts die kunnen worden toegevoegd.
Selecteer het gewenste account.
[P8]

Dat dacht ik ook, maar bij mij werkt het zo niet. Je hebt dus niet 2 stoelgeheugens (niet een‘eigen’ m1 en m2) per bestuurdersprofiel, je hebt maar 1 stoelgeheugen per bestuurdersprofiel; dat is gewoon de laatste stand.

Je hebt daarnaast in totaal 2 stoelgeheugens (m1 en m2) onder de knoppen op de deur. Die m1 en m2 onder de knoppen zijn over alle bestuurdersprofielen heen hetzelfde; staan er los van.

Een bestuurdersprofiel is hetgeen je aan een sleutel koppelt en je bestuurdersprofiel bevat dus in welke stoelstand je het laatst hebt gereden. Dat kan inderdaad m1 of m2 zijn, maar dus ook heel iets anders als je nog allerlei aanpassingen aan de stoel hebt gedaan nadat je op m1 of m2 hebt gedrukt. Het is gewoon de laatste stand waarop je de stoel had ingesteld voor het actieve bestuurdersprofiel.

Je kan denk ik wel gewoon 5 bestuurdersprofielen voor jezelf aanmaken met ieder een andere stand van de stoel. In het berichtenscherm kun je dan wisselen van actief bestuurdersprofiel en dus van stand van de stoel 😉 Of je rijdend van bestuurdersprofiel kunt wisselen weet ik alleen niet...😂

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
nikagl schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:24:
[P8] Vandaag bezoek van een broertje. Wat wel opmerkelijk is, is dat hij bij de levering van zijn P8 naast de drie sleutels, ook een druppel kreeg (volgens zijn dealer hoeft hij die alleen mee te nemen, niet de sleutels), en een tag van Vodafone... hij weet alleen niet waar de tag voor is. Volgens Google is die tag voor het Klasse 3 alarmsysteem. Dat heb ik ook, maar geen tag meegekregen?

Hebben jullie ook zo'n druppel en tag gekregen? Wat is jullie ervaring?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Die tag lijkt me van een volgsysteem te zijn, wat door de dealer is ingebouwd. De eigenaar van die P8 weet toch wel wat ie besteld heeft? Of er door zijn werkgever in geplaatst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
guido66 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Die tag lijkt me van een volgsysteem te zijn, wat door de dealer is ingebouwd. De eigenaar van die P8 weet toch wel wat ie besteld heeft? Of er door zijn werkgever in geplaatst is?
Raar verhaal dat hij dan alleen met de tag zou kunnen wegrijden... ben benieuwd, zal hem eens vragen het te proberen... Waarom zou je een auto met oncall ook een volgsysteem inbouwen?

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij werkt de stoel instellen ook zonder de knop 1 of 2 in te houden. Als je het 2 sec ingedrukt houdt gaat het daarna vanzelf.
Pagina: 1 ... 150 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.