Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.257 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 22:10
RJV2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:02:
P8 Sta nu aan een Shell snellader van 175kW. Netjes in navigatie gezet. Aankomst op 20% SoC. En binnen 1 min laden op 131kW. En in 35 min van 20 naar 80. Ik heb geen warmtepomp. Ik vond het snelladen tot nu toe ook teleurstellend maar dit is wel OK. In programmeren dus.
[Afbeelding][Afbeelding]
Raar dat dit niet gecommuniceerd wordt als dit de oplossing zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Juancho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Maar heb je dan letterlijk het tankstation ingevoerd/ingesproken of de locatie/adres? Dat kwam in het laatste YouTube filmpje van die Noor nog terug...
Ja. Met de NewMotion app een echte snellader (175kW) gezocht want Google Maps in de auto geeft vooral onzinnige suggesties. Ook 3,7 kW laders 🤭.
Maar dus gericht ingevoerd en dan kent Google hem ook wel als snellader.
Beetje omslachtig maar dat zegt meer over deze uitvoering van Google Maps dan over de laadsnelheid van de auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
eLScha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Update: dealer gaat het probleem met Zweden onderzoeken. Mogelijk weken tot het probleem is opgelost.
Update: p2 is weer terug. On board charger is vervangen. Laadt nu weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:05
RJV2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Ja. Met de NewMotion app een echte snellader (175kW) gezocht want Google Maps in de auto geeft vooral onzinnige suggesties. Ook 3,7 kW laders 🤭.
Maar dus gericht ingevoerd en dan kent Google hem ook wel als snellader.
Beetje omslachtig maar dat zegt meer over deze uitvoering van Google Maps dan over de laadsnelheid van de auto.
Kun je uitsluiten dat je accu’s warm zijn geworden door de (wellicht wat langere of met hogere snelheid) autorit die je op de weg naar de snellader maakte?
Overigens kent Google assistant het woord snellader en geeft dan alleen snellader suggesties. Alleen weet ik niet hoe je snelladers op je route krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 13-01-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16
Problemen met mijn Tele2 4G (T-mobile netwerk) voorbij en jahoor mijn 4G werkt weer normaal in de P2. Denk dat het toch niet alleen aan Polestar/Volvo lag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

En toch, ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er iets mis is met de aansturing van de achteruitrijlichten. Dat zijn leds en voor hoge helderheid moeten die gepulsed aangestuurd worden. Wellicht dat dat ontbreekt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naulTbpg4UlMeap73jPEjDJeEXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFBlQ9rYAEmmP32hNQHO0Iy1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d30dH-L41X5XpzXSdZjJz7iC3qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQEfpJXIWWsQVvjFLyK0RrPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb twee foto's van de buitencamera, een met de achterruitrijverlichting aan en een uit. Met de remlichten erbij zie je het verschil nauwelijks. Er lijkt nog meer wit licht te komen van de kentekenverlichting dan van de achteruitrijlampen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Kun je uitsluiten dat je accu’s warm zijn geworden door de (wellicht wat langere of met hogere snelheid) autorit die je op de weg naar de snellader maakte?
Jein. Eerdere waarde (79kW max) was na een lange rit van ong 200 km over de snelweg. Vertrokken met 100%. Overdag, dus acc op 105.
Vandaag iets kortere rit (150 km) en vertrokken op 80%. Maar wel na 19.00 en steeds de max gereden. 105, 125 en 135. Dus accu kan inderdaad warmer zijn geweest. Maar ik heb geen tussensprintjes gedaan of gejojood.
We kunnen in ieder geval wel vanuit gaan dat een warm interieur los staat van een warme accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dan ben ik nog niet echt overtuigd dat het door de navigatie kwam. In het beruchte VW ID3 filmpje zie je dat het een flinke tijd duurt voordat de accu warm is en dat er bij snelheden van 90 nog aardig bijverwarmd moet worden dus denk dat opwarming met 100 niet veel is. Maar bij 135 of 125 kan ik me goed voorstellen dat de accu’s na 150km echt wel goed op temp zijn.
Een mooie test zou zijn om met Google maps koud en met lage SoC naar een snellader te rijden, zeg maar 30km verderop ofzo, liefst niet over de snelweg. Als je dan een hoge laadsnelheid haalt dan heeft de software extra verwarmd vantevoren anders kan dat bijna niet.

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 14-01-2021 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 19-09 18:18
Lancer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:17:
En toch, ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat er iets mis is met de aansturing van de achteruitrijlichten. Dat zijn leds en voor hoge helderheid moeten die gepulsed aangestuurd worden. Wellicht dat dat ontbreekt.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb twee foto's van de buitencamera, een met de achterruitrijverlichting aan en een uit. Met de remlichten erbij zie je het verschil nauwelijks. Er lijkt nog meer wit licht te komen van de kentekenverlichting dan van de achteruitrijlampen.
Inderdaad geen verschil te zien tussen beide situaties.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
eLScha schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Update: p2 is weer terug. On board charger is vervangen. Laadt nu weer zonder problemen.
Ah jij dus ook al.. de zoveelste al met een vervanging van de On board charger (Jij wel een P2 maar lijkt mij hetzelfde onderdeel als bij de P8?). Laten we hopen dat de vervangende chargers nieuwere versies zijn zodat al deze problemen met de chargers niet meer voorkomen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

JTHZZ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:22:
Dan ben ik nog niet echt overtuigd dat het door de navigatie kwam. In het beruchte VW ID3 filmpje zie je dat het een flinke tijd duurt voordat de accu warm is en dat er bij snelheden van 90 nog aardig bijverwarmd moet worden dus denk dat opwarming met 100 niet veel is. Maar bij 135 of 125 kan ik me goed voorstellen dat de accu’s na 150km echt wel goed op temp zijn.
Een mooie test zou zijn om met Google maps koud en met lage SoC naar een snellader te rijden, zeg maar 30km verderop ofzo, liefst niet over de snelweg. Als je dan een hoge laadsnelheid haalt dan heeft de software extra verwarmd vantevoren anders kan dat bijna niet.
Ja, dat is een goede. Verder niet veel te doen ‘s avonds dus zal dat ergens de komende dagen eens doen. Eerst de accu nog even leegrijden. En andere tweakers mogen dit natuurlijk ook doen 😁.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
RJV2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Ja, dat is een goede. Verder niet veel te doen ‘s avonds dus zal dat ergens de komende dagen eens doen. Eerst de accu nog even leegrijden. En andere tweakers mogen dit natuurlijk ook doen 😁.
Naar aanleiding van deze geruchten heb ik dit ook geprobeerd. Situatie was echter zo dat ik niet andere factoren kon uitsluiten (van start naar snellaad station (bij wegrijden ingevoerd) 30 minuten rijdend op 80 en 50km wegen, laatste stukje 100km), maar ik begon wel te laden met een aanzienlijk hogere snelheid kwh dan normaal.
Waarschijnlijk heb ik a.s. zaterdag wederom een lange rit te gaan om de accu leeg te rijden, dan zal ik het nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eFJee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:37
AartJW schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Dat klinkt positief vanuit ABRP, hopelijk wordt hij snel goedgekeurd door Google! In het Duitse forum is het al iemand gelukt om een Geotab OBD2 dongle (is professionele dongle voor met name fleet management) te koppelen aan ABRP. Je kunt dan live je SOC% en Laadvermogen in kW zien in ABRP en natuurlijk veel meer info in de app van de dongle (zie bat temp helaas niet). Hier meer info op het forum daar: https://polestar.fans/t/odb2-anschluss/4465/10.
Zou mooi zijn als de codes die nodig zijn om via de OBD2 poort die gegevens op te halen openbaar zouden zijn. Ik heb zelf een AutoPi aangeschaft met als doel koppelen aan ABRP, maar zonder de auto specifieke codes gaat dat lastig worden. Moet de AutoPi nog inbouwen (moet daar eens vaart mee maken...) en hopelijk kan ik dan een an ander voorbij zien komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
_--[]--__ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

[P2]
Ik heb een behoorlijk aantal laadsessies van ca 10% tot 40% bij Fastned en Shell en dat kost me meestal bijna 30 minuten voor ongeveer 30 Kwh. Als ik dus naar mijn praktijkervaringen kijk zou van 0% tot 80% laden me ongeveer een uur kosten, dat is dus ongeveer 50% meer dan door Polestar geadverteerd. Ik weet wel dat het omhoog te krijgen is door de batterij te verwarmen door te "jojo'en" maar ik ben toch echt niet van plan me als een idioot te gaan gedragen op de snelweg 8)7

De laadsnelheid is eigenlijk het enige punt waar ik echt niet tevreden mee ben, ik vindt het nogal een behoorlijk groot en irritant verschil of ik 20 of 30 minuten bij een lader moet staan om thuis te kunnen komen. :(
Heel bijzonder dat het zo langzaam is voor jou!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8ESmk3mm7dhJWigeR-0C5RhUjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Khkqg6qxlyK24655M64IKmF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JohnDoe77 op 14-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
[P2]

Bij Polestar Support NL hebben ze een artikel van 03-12-2020 weer bovenaan gezet met de melding dat internet problemen opgelost moeten zijn:
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/
Dat is een heel ander bericht dan Polestar UK waarin ze zeggen dat de provider tegen capaciteitsproblemen aanloopt. Polestar NL niet goed op de hoogte? Of moet het inderdaad opgelost zijn met een bezoekje aan de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:37
Shorteh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:29:
[P2]

Bij Polestar Support NL hebben ze een artikel van 03-12-2020 weer bovenaan gezet met de melding dat internet problemen opgelost moeten zijn:
Dat is een heel ander bericht dan Polestar UK waarin ze zeggen dat de provider tegen capaciteitsproblemen aanloopt. Polestar NL niet goed op de hoogte? Of moet het inderdaad opgelost zijn met een bezoekje aan de dealer?
De provider in NL is een andere dan in de UK, dus kan me voorstellen dat dit een regionaal issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

ik bevestig ook dat 4G opgelost is sinds een paar dagen (fingers crossed)

[ Voor 5% gewijzigd door S2000jan op 14-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Vandaag werkte het als een zonnetje.. maar goed, een zwaluw maakt nog geen zomer
(En dat midden in de winter! 😀)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

En eerder in het topic was toch door iemand genoemd dat T-Mobile had laten weten dat het niet aan hun infrastructuur lag, maar dat Volvo / Polestar de boel niet op orde had? Of ging dat ook over UK?

[ Voor 3% gewijzigd door MaxxMark op 14-01-2021 10:47 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kan me daarin voorstellen dat T-Mobile vrij letterlijk alleen de toegang tot de infrastructuur regelt. Zeg maar dat een kabeltje met "al het verkeer vanaf het mobiele netwerk dedicated naar polestar auto's" in hun switch wordt gepropt. En dat zij (Polestar) dat in hun serverpark/colocate moeten verwerken en routeren naar internet, of hun eigen diensten. Als Polestar (en evt Volvo) dat niet op orde hebben, dan geloof ik zo dat het niet meer werkt.

Het zou ook verklaren waarom call's (die bijv via voip werken en intern na binnenkomst gerouteerd worden naar een interne voip centrale) wel werken, maar dat internet (dat gerouteerd moet worden naar internet) niet werkt.

Just a thought, geen idee of het waarheid is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
S2000jan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:46:
[P2]

ik bevestig ook dat 4G opgelost is sinds een paar dagen (fingers crossed)
Ik heb zelf gisteravond 17:45 nog gereden en toen werkte het niet. Kruisje stond er weer doorheen. Ik heb dan ook geen enkele van de genoemde workarounds geprobeerd. Misschien maar eens proberen en dan weer aankijken. Zou fijn zijn als het nu eindelijk opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Davy_Rx schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Raar dat dit niet gecommuniceerd wordt als dit de oplossing zou zijn.
Ja volgens mij had Chris in een van zijn filmpje ook die ervaring, als je het laadstation insteld als bestemming gaat de auto automatisch al vast de baterij voorverwarmen, waardoor je betere laadsnelheid haalt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kom net bij dealer vandaan. Ze hebben bericht gehad dat de internetproblemen sinds gisteravond opgelost zouden moeten zijn. Met de vraag of ik dat even in de gaten wil houden.
Vandaag in ieder geval 2x vertrokken met werkend internet, dus ik ben hoopvol.

P8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VOLVOXC40
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
P8

Zojuist kreeg ik deze informatie van mijn dealer.

Na meerdere vragen over de te behalen range van de nieuwe Volvo XC40 P8, hebben wij in samenwerking met Volvo Cars Nederland een overzicht gemaakt van wat u in de komende tijd aan verbetering kunt verwachten.

Hieronder gaan we bij benadering aangeven wat u kunt verwachten bij verschillende klimatologische omstandigheden en snelheden.
Deze omstandigheden zijn altijd een benadering van de werkelijkheid maar nooit dé werkelijkheid aangezien actieradius uiteindelijk een optelsom is van zeer veel verschillende factoren.
Onderstaande tabel is te vinden op de site van www.ev-database.nl.
Deze database laat voor alle elektrische modellen de range zien bij verschillende omstandigheden (dus vooral de seizoenen met twee uiterste; zomer en winter).
Als men uitgaat van een gemiddelde Nederlandse winter (met temperaturen tussen de 0 en 5 graden Celsius)
en een gemiddelde Nederlandse zomer (met temperaturen tussen de 20 en 25 graden) is het vrij gemakkelijk in te schatten hoe deze matrix verder te bouwen is.
Het betreft hier twee uitersten: van een minimale range naar een maximale range.

WLTP actieradius XC40 P8 AWD
De range van de XC40 P8 AWD is een WLTP waarde, dit betekent dat de omstandigheden tijdens deze meting altijd stabiel zijn (23 graden, geen airconditioning en snelheden tot 50km/h).
WLTP-waardes van nieuwe auto’s zijn altijd gebaseerd op bovengenoemde omstandigheden (geldt voor alle fabrikanten en is voor alle nieuwe auto’s hetzelfde omdat dit wettelijk zo bepaald is).
Een autofabrikant is verplicht om de uitkomst van deze test te communiceren, zodat de klant een eerlijk vergelijk kan maken met andere auto’s.

Beïnvloeden van de actieradius
Naast de klimatologische eigenschappen zijn er ook andere zaken waar u rekening mee
kan / moet houden wanneer het gaat om actieradius (of hoe deze te beïnvloeden).

1)
Het energieverbruik voor verwarmen van het passagierscompartiment is net zo groot als energieverbruik voor korte ritten (15 km met een temp tussen de 5 – 10 graden Celsius),
wanneer voorverwarmen (preconditioning) niet wordt gebruikt.
Wanneer voorverwarmen (preconditioning) wordt gebruikt (aangesloten aan het elektriciteit netwerk welke via het menu kan worden ingeschakeld)
wordt de range zeer sterk beïnvloedt aangezien de batterij grotendeels wordt gebruikt voor de aandrijving.
Wanneer Volvo On Call wordt vrijgegeven kan voorverwarmen worden ingesteld vanuit de app (dit gepland in het eerste kwartaal van 2021).

2)

Wanneer de auto is voorzien van een warmtepomp, beïnvloedt voorverwarmen (preconditioning) ook de staat van de batterij met betrekking tot de optimale werkingstemperatuur.
Dit komt de te behalen actieradius ten goede.

3)
Zet de temperatuur in de auto in de winter wat lager (~18 graden) en in de zomer wat hoger (~22 graden).
De auto verbruikt dan minder energie voor het verwarmen of koelen.
Eventueel kan in de winter gebruik gemaakt worden van de stoel- en stuurverwarming.

4)
Volvo adviseert standaard op te laden tot maximaal 90% van de accucapaciteit.
Indien u een langere rit gepland heeft kan de auto gewoon tot 100% geladen worden.
Zorg er alleen voor dat de auto zo kort mogelijk met een 100% volgeladen accu stil staat, om de levensduur te bevorderen.

5)
Wanneer u veel op de snelweg zit, is het aanbevelenswaardig om de One Pedal Drive in de OFF mode te zetten.
Dit, in combinatie met Adaptive Cruise Control en eventueel Pilot Assist op actief, geeft de maximale range binnen de mogelijkheden.

6)
Op Nederlandse snelwegen is het voor langere ritten verstandig om altijd de 100km/h als maatstaf te gebruiken.
De XC40 is een “echte” SUV met een daarbij behorende hogere luchtweerstand.
Snelheden boven de 100km/h genereren een exponentieel oplopende luchtweerstand.
Probeer zo vloeiend mogelijk te rijden (accelereren en remmen).

Toekomstige updates
Er wordt bij Volvo hard gewerkt aan optimalisatie van de actieradius die later in 2021 voor verbeteringen zal zorgen (via Over The Air updates).
Op dit moment kunnen we hier nog geen concrete toezeggingen over doen.
Om toch een idee te geven welke routes onderzocht worden:
- Voorverwarmen (preconditioning) via de nieuwe Volvo On Call app (reeds aangekondigd)
- Groter gebruik van de beschikbare accucapaciteit
- Aanpassing verwarming batterij-pakket
- Nieuwe software voor de warmtepomp (indien van toepassing op uw auto)

Natuurlijk moeten deze verbeteringen eerst getest worden, voordat Volvo deze verbeteringen kan vrijgeven in nieuwe software.
De meeste updates zullen ‘over the air’ automatisch geïnstalleerd worden in uw auto (u krijgt hier een melding van op uw scherm).
U hoeft hier niks voor te doen. Volg de instructies op uw scherm zodra u hier melding van krijgt.
Wij streven er naar om uw auto bij ieder werkplaatsbezoek (ook bij bijvoorbeeld banden / wielenwissels) te voorzien van de nieuwste software die niet ‘over the air’ kan worden bijgewerkt.

Waarom is de laadsnelheid niet constant bij snelladen (bij bijv. FastNed)?
Elke batterij kent zijn eigen ‘laad curve’. Sommige beginnen snel en vlakken daarna af, sommige beginnen langzaam en bouwen daarna snel op.
Dit is een producteigenschap van de batterij.
De reden hiervoor is dat snelladen bedoeld is om een actieradius van 100km additioneel op te bouwen i.p.v. de batterij vol te laden.
De snellader (fast charger) inplannen via navigatie zorgt ervoor dat de auto de batterij voorbereidt en de laadsnelheid omhoog gaat.
Later in 2021 komt er nieuwe software die de laadcurve wat veranderd wat ten goede zal komen aan de laadsnelheid.

Veel gestelde vragen

Via onderstaande link kunt u nog meer informatie vinden met antwoorden op veel gestelde vragen.

https://www.volvocars.com...ragen/veelgestelde-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:43
-verwijderd vanwege dubbele post-

[ Voor 94% gewijzigd door _--[]--__ op 14-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:43
JohnDoe77 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Heel bijzonder dat het zo langzaam is voor jou!
Ja, ik heb in de eerste weken dat ik de auto had een paar keer ca 130Kw gezien bij het laden maar kom sindsdien nooit meer boven de 90Kw en het fluctueert sterk tijdens het laden. Ik moet denk ik maar eens gedetailleerd informatie bij moet gaan houden van de laadsessies zodat ik er mee naar polestar/volvo dealer kan.

Weet iemand een andere manier dan naar het scherm van de snellader kijken en continu noteren wat er staat om de laadsnelheid bij een snellader gedetailleerd bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
_--[]--__ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Ja, ik heb in de eerste weken dat ik de auto had een paar keer ca 130Kw gezien bij het laden maar kom sindsdien nooit meer boven de 90Kw en het fluctueert sterk tijdens het laden. Ik moet denk ik maar eens gedetailleerd informatie bij moet gaan houden van de laadsessies zodat ik er mee naar polestar/volvo dealer kan.

Weet iemand een andere manier dan naar het scherm van de snellader kijken en continu noteren wat er staat om de laadsnelheid bij een snellader gedetailleerd bij te houden?
Er werd door insider ‘Pure8’ die bij Volvo in Zweden werkt gisteren geschreven dat er met voorrang aan laad-en range verbetering wordt gewerkt door de programmeurs. Gewoon even afwachten denk ik....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Gisteren kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/423HwPrA5Pi75Yqi8CWKtz1U7Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJAF5drXzoIV0FJdFTgpj2fs.jpg?f=fotoalbum_large

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

Het was donker buiten en de lampen brandden normaal.
Misschien was het gewoon condens voor de lichtsensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Insan1313 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Naar aanleiding van deze geruchten heb ik dit ook geprobeerd. Situatie was echter zo dat ik niet andere factoren kon uitsluiten (van start naar snellaad station (bij wegrijden ingevoerd) 30 minuten rijdend op 80 en 50km wegen, laatste stukje 100km), maar ik begon wel te laden met een aanzienlijk hogere snelheid kwh dan normaal.
Waarschijnlijk heb ik a.s. zaterdag wederom een lange rit te gaan om de accu leeg te rijden, dan zal ik het nogmaals proberen.
Inmiddels dus ook expliciet door Volvo bevestigd dat invoeren van de snellader in de navigatie er voor zorgt dat de accu wordt voorbereid. En dan sneller laadt.
Ik zal nog wel testen, vooral om helder te krijgen hoe ver van tevoren je dat moet invoeren. Handig om te weten of dat in 5 min geregeld is of dat hij daar 30 min voor nodig heeft.
En ik vraag me wel af waarom de accu niet eerst wordt voorverwarmd wanneer je ongepland gaat snelladen. Is dat een omissie of het resultaat van een afweging tussen tijdswinst, extra verbruik en/of belasting voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
darwusch schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:00:

[Afbeelding]

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

Ik heb deze melding ook eerder overdag gehad en eergisteravond toevallig ook weer. Het vervelende vond ik vooral dat je adaptive cruize control dan ook niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
RJV2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Inmiddels dus ook expliciet door Volvo bevestigd dat invoeren van de snellader in de navigatie er voor zorgt dat de accu wordt voorbereid. En dan sneller laadt.
Ik zal nog wel testen, vooral om helder te krijgen hoe ver van tevoren je dat moet invoeren. Handig om te weten of dat in 5 min geregeld is of dat hij daar 30 min voor nodig heeft.
En ik vraag me wel af waarom de accu niet eerst wordt voorverwarmd wanneer je ongepland gaat snelladen. Is dat een omissie of het resultaat van een afweging tussen tijdswinst, extra verbruik en/of belasting voor de accu?
maar werkt het dan ook als je bijv een route van 1000km instelt met een paar laadstops ertussen? Of moet je echt nog even apart zeggen, navigeer naar snellader x ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
RoyTerWelle schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:59:
[P8]
Afgelopen zaterdag wat zitten prutsen omdat de 4G nog steeds weg bleef vallen. Uiteindelijk via de Wifi geconnect en de voorwaarden van HotspotDrive nogmaals.geaccepteerd. Zondag en vandaag weer continu verbinding en direct na wegrijden. Zou het dan inderdaad verbeteren na een maand?
Hoe kom jij bij die voorwaarden? Als ik via de WiFi verbinding maak en daarna weer op de 4G krijg ik deze niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
RJV2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:25:
[...]
Hoe moet de auto weten wanneer je dat gaat doen? Ik verwacht dat voorverwarmen wel 15-30min nodig heeft afhankelijk van de temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ik rij net een stukje in de stad met nn dakraam open, gaat hij niet meer dicht.. sluit bijna helemaal en gaat weer open. Alsof er iets tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
[P2]

Zijn er hier al mensen die een " doorlus " kabeltje gemaakt hebben, die de ANWB óók heeft indien de auto denkt dat de kabel er nog inzit??

en zo ja, om welke pinnen gaat het??

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hansieo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:15:
[P2]

Zijn er hier al mensen die een " doorlus " kabeltje gemaakt hebben, die de ANWB óók heeft indien de auto denkt dat de kabel er nog inzit??

tia
Vanuit Volvo wordt aangegeven dit absoluut niet meer te doen! Maar mocht je het toch willen:

Hier is de foto toen al gedeeld:
Flugeltje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:29:
Helaas heeft mijn Polestar ook een meerdere persoonlijkheden. Hij dacht dat de laadkabel er nog in zat.
Keurig geholpen door Polestar Connect (ANWB) Hebben de welbekende fix toegepast[Afbeelding]

Nu in afwachting van de dealer afspraak a.s. woensdag. Ik was gelukkig niet de enige met dit probleem.

Wel de recall en laatste update gehad.
Wat 9 van de 10x ook helpt is de auto een nacht laten staan, maar begrijp dat dit soms geen oplossing is haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
[P2]

tia
Ik heb die uit voorzorg laatst gemaakt. Zie een eerdere foto van hier. Middelste aarde met PP verbinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKJNIRyOWHfek69pe1aQD-vu1d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tGoPgd3T47JVic1DiT8e8XO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:04
[P2]

tia
Misschien volgende keer even de zoekfunctie gebruiken. Had de afbeelding binnen 10 seconden gevonden door op "kabel" te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
@Arie van Dijk Mijn dank _/-\o_

@AartJW Yep gedaan en daar stonden de codes, wat er niet stond, was dat er op internet verschillende layouts door elkaar gebruikt worden.
Ze husselen soms Male en Female door elkaar, vandaar dat ik hoopte op een plaatje (ik heb de auto morgen dus kon niet kijken of er letters bij staan.

Het plaatje van Arie was duidelijk en 100% waarheid O-)

ps: zijn er ook P2's dicht bij Winschoten??

[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 14-01-2021 14:33 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:06
[P2]

12 januari bij de dealer geweest voor o.a. de laatste software updates. (Nu wel de beschikking over gepland opwarmen) Vanaf 12 januari geen werkend 4G meer gezien. De week daarvoor nog wel een paar keer geen kruisje gezien, nadat ik tijdens het rijden een reset had uitgevoerd. Er zal vast eea veranderd zijn in de 4G/Wifi module, maar het heeft geen oplossing voor het 4G probleem opgeleverd.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23

[Afbeelding]

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

[Afbeelding]

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

Bij mijn P8 krijg ik de melding: voorruitsensor bedekt, dit is altijd condens. Dus ik heb gelukkig de voorruitverwarming en daarmee is het binnen een minuut weg.

Dit zou wel eens een andere melding kunnen zijn, maar die condens lijkt iig ook bij anderen wel eens dit soort meldingen te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Insan1313 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Het zou al enorm helpen als er iets wordt weergegeven als “accu voorverwarmen gestart” :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
[P2]

[P2]

Zojuist een chat gehad met een Polestar medewerker, hij snapte niet dat het artikel over de haperende internetverbinding weer naar boven is gezet. Hij bevestigde wel dat (wat iemand anders ook al zei geloof ik) deze problemen momenteel prioriteit 1 hebben voor Volvo/Polestar:
2:52:29 PM
Het klopt dat er voor een bepaald aantal dit zelfde probleem al langer bestaat
2:52:44 PM
Maar sinds afgelopen week is het 99% van de autos
2:52:53 PM
Ik
Oke, is er misschien iets van een ETA voor een fix? Want het is wel redelijk vervelend voor een Google connected auto
2:53:15 PM
Polestar Support
Nee helaas niet. Het is wel Polestar en Volvo haar prioriteit #1. Het is namelijk niet alleen in Nederland. Maar wereldwijd alle Polestar 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
4v4t4r schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:07:
Ik rij net een stukje in de stad met nn dakraam open, gaat hij niet meer dicht.. sluit bijna helemaal en gaat weer open. Alsof er iets tussen zit?
Misschien even met korte tikjes proberen dicht te krijgen, als je niets ziet zitten. heb dat met mijn A6 ook wel eens dus gewoon korte klikjes dicht..

Succes, gelukkig droog.. ;)

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Headfirst schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Misschien even met korte tikjes proberen dicht te krijgen, als je niets ziet zitten. heb dat met mijn A6 ook wel eens dus gewoon korte klikjes dicht..

Succes, gelukkig droog.. ;)
Ik heb van alles geprobeerd, het lijkt alsof hij dat vliegnetje niet goed naar beneden krijgt. ik rij net richting de dealer en laat het aan mn dochter zien en hij gaat dicht.. :D even opnieuw geprobeerd maar bleef het gewoon weer netjes doen. Ik laat ze wel even kijken als ik er (hopelijk) over een weekje of wat ben voor die dikke Januari update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Shorteh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
[...]

[P2]

Zojuist een chat gehad met een Polestar medewerker, hij snapte niet dat het artikel over de haperende internetverbinding weer naar boven is gezet. Hij bevestigde wel dat (wat iemand anders ook al zei geloof ik) deze problemen momenteel prioriteit 1 hebben voor Volvo/Polestar:

[...]
Heb je vandaag al weer geprobeerd? Mijn dealer had bericht gehad dat het inmiddels (sinds gisteravond laat) opgelost zou moeten zijn.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:
[...]

Fijn dat je eens even bent gaan horen! Werken zij niet thuis zoals hier in Nederland? :*) Enig idee wanneer die update komt met het OTA deel zodat ze de rest gewoon dagelijks kunnen gaan bijwerken? :*) Is toch geniaal dat je auto dan steeds weer mooie en beter wordt?
Een deel werkt thuis maar er moeten steeds mensen aanwezig zijn om testopstellingen uit te proberen. Bij ons net hetzelfde. Er moet geregeld nieuwe software naar de auto's geüpload worden waarna dan een reeks testritten volgen.

De update voor de OTA updates was vóór de jaarwisseling al klaar en zou volgens hun verwachting in de eerste helft van januari via de dealers vrij kunnen gegeven worden. Waarom dit nog steeds niet gebeurd is is mij ook een raadsel. Daar heb ik geen inzicht in. ;(

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
[...]

[P2]

[...]
Zowel vanochtend als vanmiddag hier geen problemen meer gehad met 4G en er werd al eerder op het forum aangegeven dat het sinds gisteravond is opgelost dus misschien alles nog een keer resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

Gisteravond had ik dit ook voor het eerst, inclusief een niet werkende Autopilot. Wel apart dat meerdere rijders dit op hetzelfde moment hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
VOLVOXC40 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:41:
P8

5)
Wanneer u veel op de snelweg zit, is het aanbevelenswaardig om de One Pedal Drive in de OFF mode te zetten.
Dit, in combinatie met Adaptive Cruise Control en eventueel Pilot Assist op actief, geeft de maximale range binnen de mogelijkheden.

https://www.volvocars.com...ragen/veelgestelde-vragen
In dat geval zou het toch wel erg makelijk zijn als je OPD via google assistant kunt aan en uitzetten, zit nu te diep in het menu verstopt om tijdens rijden aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Afgezien dat het maar 2 tikjes op het scherm zijn (bij de P2 althans), wat is de logica om OPD op de snelweg uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
zap681 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Gisteravond had ik dit ook voor het eerst, inclusief een niet werkende Autopilot. Wel apart dat meerdere rijders dit op hetzelfde moment hebben.
Vorige week had ik de demo van de dealer een dagje te leen en bij het wegrijden daar (de auto had de hele nacht buiten gestaan bij -1) was alles zwaar beslagen, koud en en nat.

Ik kreeg die melding toen ook, maar na 1 x wissen met de ruitenwisser verdween die boodschap onmiddellijk weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Vandaag voor het eerst een wat langere rit gemaakt van 110 km. De 4G werkte probleemloos terwijl hij de eerste week (ik heb hem nu een week) regelmatig een tijdje verdwenen was.
Verbruik (klein gedeelte snelweg 100 km en verder 80/70/60/50/30 km wegen) viel mij nog mee met deze kou (2 a 3 graden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_AF1aheE5eos7i8LLwOO4l6J_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSp4oSB6WA9zogoblM1CZACf.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Wat mij opvalt als hinderlijk is de klap die de hoedenplank(?) maakt telkens als je met bv 50 km over korte verkeersdrempels rijdt. Moet nog eens kijken of die wel stevig verankerd zit sinds de kofferbak de laatste keer open ging. Verder hoorde ik ook wat gerammel ergens achterin toen ik over een ‘keitjesweggetje’ reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

JTHZZ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Hoe moet de auto weten wanneer je dat gaat doen? Ik verwacht dat voorverwarmen wel 15-30min nodig heeft afhankelijk van de temperaturen.
Ik bedoelde, zodra ik ben aangesloten.
Uit de analyse van NextMove werd duidelijk dat sommige merken na aansluiten eerst de accu gaan opwarmen en daarna pas echt gaan laden. Dus die investeren wat tijd en energie in opwarmen. Als opwarmen idd 30 min duurt dan win je dat niet meer terug.
Lijkt me uiteindelijk een uitruil maar ben benieuwd of dat Volvo / Polestar daarover al heeft nagedacht of dat daar bij een update nog verbetering te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relektrik
  • Laatst online: 21-09-2021
Hier hetzelfde alarm probleem met mijn P2. Gaat maandag voor 3e x naar garage. 1e keer software update 2e sensor vervangen maar tevergeefs. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt. Ondanks dat een geweldige auto om in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 20:35
Jehanthar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:50:
P2
Wat mij opvalt als hinderlijk is de klap die de hoedenplank(?) maakt telkens als je met bv 50 km over korte verkeersdrempels rijdt. Moet nog eens kijken of die wel stevig verankerd zit sinds de kofferbak de laatste keer open ging. Verder hoorde ik ook wat gerammel ergens achterin toen ik over een ‘keitjesweggetje’ reed.
Niet toevallig die zwarte bollen onder aan de touwtjes om ze strak te houden als de kofferbak dicht zit. Ze slingeren dan onder de hoedenplank ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdolman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:17
*) Zonnebrilhouder. Schijnt niet te kunnen met een panoramisch dak. Ik heb er nog een liggen in de verkeerde kleur. Prima om het eens mee uit te proberen.
Weet niet of dit mosterd na de maaltijd is, maar werkte prima in mijn XC40T4:

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
rdolman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Dat is een vriendelijker prijsje dat het originele Volvo onderdeel 🤓

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
JTHZZ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:55:
Afgezien dat het maar 2 tikjes op het scherm zijn (bij de P2 althans), wat is de logica om OPD op de snelweg uit te zetten?
Dat schijnt zuiniger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
zap681 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Dat schijnt zuiniger te zijn.
Dat las ik ook maar ik vroeg me dus af met welke logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:25

Lancer

What the......

rdolman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Is idd mosterd na de maaltijd, maar deze doet het denk ik zelfs beter dan de originele van Volvo. Het probleem is dat je met je vinger niet meer bij de inkeping kunt om de houder open te trekken. Deze heeft een "kin" aan de onderkant hiervoor.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JTHZZ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Het terugvoeren van energie naar de batterij kost ook energie door de weerstand in de kabels, batterij, etc. Het netto resultaat is dus lager dan wanneer je de auto met beleid uit laat rollen zonder de remmen te gebruiken.

Volgens mij heeft iemand hier dat al eens heel duidelijk uit de doeken gedaan 🤔?!

Edit: hier dus: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64369556

[ Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 14-01-2021 19:44 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zap681
JTHZZ schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:31:
[...]

In het algemeen is het zuiniger om OPD aan te hebben maar in de stad aan en op de snelweg uit is weer net iets zuiniger waarschijnlijk. Dat is leuk om mee te spelen als je flippers achter je stuur hebt, met een menu is het mij te veel gedoe. Sowieso vind ik het lekkerder als je auto altijd hetzelfde reageert, lijkt me ook veiliger. Maar het zijn leuke feitjes om te weten, misschien handig als je een keer range anxiety krijgt. Als je echt heel zuinig met je kWh wil omgaan kan je beter een ander auto kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:51
Lol... dus eerst dat one pedel drive gebruiken om juist extra range te winnen/terug te genereren en nu lees ik dat je het beter uit kan zetten in stad, snelweg etc om.....een betere range te halen . :)

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 19:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Juancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:46:
Lol... dus eerst dat one pedel drive gebruiken om juist extra range te winnen/terug te genereren en nu lees ik dat je het beter uit kan zetten in stad, snelweg etc. :)
Uiteindelijk is ‘niet hoeven remmen’ het meest voordelig voor je verbruik en dat klinkt ook niet heel onlogisch toch?!
En als je dan toch moet remmen, dan is regenereren weer de beste optie.
Het gebruik van de ‘echte’ remmen is puur energieverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
P2Hattem schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Uiteindelijk is ‘niet hoeven remmen’ het meest voordelig voor je verbruik en dat klinkt ook niet heel onlogisch toch?!
En als je dan toch moet remmen, dan is regenereren weer de beste optie.
Het gebruik van de ‘echte’ remmen is puur energieverlies.
In mijn inschatting zit de grootste winst van OPD er dan ook in, dat je wat bewuster binnen de grenzen van regenererend remmen blijft, zolang je het rem pedaal niet aanraakt.

Verder is uitrollen ongetwijfeld efficienter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:46:
Lol... dus eerst dat one pedel drive gebruiken om juist extra range te winnen/terug te genereren en nu lees ik dat je het beter uit kan zetten in stad, snelweg etc. :)
Er staat in de stad WEL, alleen op de snelweg niet OPD voor.maximale range.
De passagiers worden kotsmisselijk in de auto als OPD aanstaat, dus ga het denk ik helemaal niet gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
Mga1600 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:52:
[...]

De passagiers worden kotsmisselijk in de auto als OPD aanstaat, dus ga het denk ik helemaal niet gebruiken.
geen idee hoe jij er gebruik van maakt, maar voor de passagiers zou het geen enkel verschil moeten maken of je nu met OPD afremt of met het rempedaal, blijft in beide gevallen een kwestie van juist doseren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ik vond het oprecht gruwelijk fijn redenen tijdens mijn proefrit. Had het nooit meegemaakt maar na 5 min wilde ik al niks anders. Echt geweldig dat OPD. Mijn partner hetzelfde, ze vond het ook zo relaxt rijden. En het is ook gewoon leuk, beetje een spelletje met dat op tijd het gas los laten om op de juiste manier tijdig te stoppen _/-\o_

Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd met iig de CC aan. Als je dan een keer moet remmen, dan gebruik je toch al de echte rem toch? Immers, dan gaat de cruise control uit (als je een ACC gebruikt). Dus zoveel verandert er volgens mij op de snelweg niet, behalve als je echt zonder enige vorm van CC rijdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 14-01-2021 20:00 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
SuperGroover2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:54:
[...]

geen idee hoe jij er gebruik van maakt, maar voor de passagiers zou het geen enkel verschil moeten maken of je nu met OPD afremt of met het rempedaal, blijft in beide gevallen een kwestie van juist doseren...
Heel simpel in de stad: anticiperen en stukje uit laten rollen, dan bijremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
Ik zou wel willen weten wanneer dat ‘brake blending’ precies begint. Het moet toch mogelijk zijn om dat in het regeneratie-blokje weer te geven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:37
zap681 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:07:
Ik zou wel willen weten wanneer dat ‘brake blending’ precies begint. Het moet toch mogelijk zijn om dat in het regeneratie-blokje weer te geven..
Dat krijg je dus wel te zien, in ieder geval in de P2, dan wordt het regeneratieblokje deels oranje. Maar daar moet je dus aardig voor bijremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Laatst online: 01-02 11:38
Ik ben op zoek naar langere laadkabel. De dealer kan maximaal 7 meter leveren, maar op de Volvo-site lijkt het erop dat het een 1 fase kabel is (artikelnummer 32257777) of weet iemand het bestelnummer van de 3 fasenkabel.?

Alvast dank.

[ Voor 11% gewijzigd door XC40_P8 op 14-01-2021 20:16 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
ach-jee schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Dat krijg je dus wel te zien, in ieder geval in de P2, dan wordt het regeneratieblokje deels oranje. Maar daar moet je dus aardig voor bijremmen.
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Ga ik morgen eens op letten (P2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
XC40_P8 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:12:
Ik ben op zoek naar langere laadkabel. De dealer kan maximaal 7 meter leveren, maar op de Volvo-site lijkt het erop dat het een 1 fase kabel is (artikelnummer 32257777) of weet iemand het bestelnummer van de 3 fasenkabel.?

Alvast dank.
Als het er niet per se een van Volvo hoeft te zijn, dan bijvoorbeeld deze: https://www.laadkabelwink...-2-16a-3fase-8meter-zwart

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
ach-jee schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Meer dan 0,3 g vertragen is nodig om de remblokken tegen het ijzer te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
XC40_P8 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:12:

Alvast dank.
Ik heb deze besteld met een actiecode: https://electric-ways.net...rade-16a-3-phasig-mode-3/

En dan nog deze erbij als je de 7 meter niet nodig hebt: https://evcablehook.com/
Dan wordt je kabel niet/minder vies/nat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
[P2]

Ik ga het jullie dit weekend vertellen: morgen naar de Sterngroep Hillegom voor een extra update! Ze nemen daar alles zeer serieus, ondanks P2.... wordt vervolgd (en weer eens tijd na 3 weken internet ellende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:41
Jehanthar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:50:
P2
Ik had toen ik mijn P2 net had ook gerommel in de kofferbak. Het kan zijn (dat was bij mij het geval) dat de hoedenplank niet goed vastgeklikt zit. Deze hoort vast te zitten aan uitstekende pennen waar de plank draait als de achterklep opent. In mijn P2 zat de plank aan een kant los en dat maakt een rammelend geluid tijdens het rijden.

Als het klappert zit ie misschien wel helemaal los, je kunt em er zelf gemakkelijk weer op vast drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Montalbano schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Als het er niet per se een van Volvo hoeft te zijn, dan bijvoorbeeld deze: https://www.laadkabelwink...-2-16a-3fase-8meter-zwart
@montelbano/p2Hattem: dank!
De rekening moet naar de LM zodat de kabel door Volvo geleverd moet worden. Nog tips voor 3 fasen Volvo kabel?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
XC40_P8 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:55:
[...]

De rekening moet naar de LM zodat de kabel door Volvo geleverd moet worden. Nog tips voor 3 fasen Volvo kabel?
Volvo heeft geen 3-fase laadkabel. Je LM kan het waarschijnlijk wel leveren want dat doen ze ook voor andere auto’s. Ik zit bij Arval en die kunnen dat wel( tegen betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Spanky79 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:57:
[...]

Volvo heeft geen 3-fase laadkabel. Je LM kan het waarschijnlijk wel leveren want dat doen ze ook voor andere auto’s. Ik zit bij Arval en die kunnen dat wel( tegen betaling)
Dank! Arval is ook mijn LM; zal morgen eens bellen.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
XC40_P8 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Je zou vstore.nl eens kunnen benaderen. Zij hebben veel Volvo accessoires. Heb met Stephan contact gehad en die was zeer behulpzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Mga1600 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Mijn passagiers hebben daar hoegenaamd geen last van. Gewenning is wel nodig maar dan kan je vloeiender rijden dan ooit. Na meer dan vier maanden wil ik niet anders meer. Op lange autowegritten ga ik is het wellicht niet op hoogste stand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 22:09
[P2]

[Afbeelding]

Storing
Koplampsysteem
Service vereist

Deze ook één keer gehad op een iets langere rit. Vervelend is dat de ACC dan niet werkt :-( . Ik ben even op een P gaan staan en de play/pause knop lang ingedrukt gehouden, dan start systeem opnieuw op. Daarna was probleem verholpen en is ook niet meer terug gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
P2
Ik heb bij aflevering geen autokrik geleverd gekregen. Argument was: er is geen reservewiel aanwezig dus geen krik nodig. Ik lees ook steeds op het engelse forum dat de krik niet automatisch meegeleverd wordt. Ik heb bij Polestar CS bezwaar gemaakt omdat ook in de handleiding de eigen Polestar autokrik aanbevolen wordt. Ook bij het zelf opzetten van winterbanden zou je m.i. de krik nodig hebben. Ik kreeg vandaag het volgende antwoord van Polestar:

2. Krik- De krik is niet leverbaar aan de Europese markt, hij is enkel voor de Amerikaanse markt bestemd. Deze kunnen wij dus niet na leveren. Bovendien is ook de krik die in Amerika meegeleverd wordt niet bestemd om langdurig de auto omhoog te houden. Voor een bandenwissel raden wij een garage krik aan die het immense gewicht van de Polestar 2 met gemak dragen kan.

Toch vreemd vind ik. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Kallie123 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:42:
[P2]

[...]

Deze ook één keer gehad op een iets langere rit. Vervelend is dat de ACC dan niet werkt :-( . Ik ben even op een P gaan staan en de play/pause knop lang ingedrukt gehouden, dan start systeem opnieuw op. Daarna was probleem verholpen en is ook niet meer terug gekomen :)
Alhoewel vanuit het oogpunt van veiligheid zeker aan te raden om te stoppen, kan de reset (in ieder geval op de P8) ook rijdend worden uitgevoerd.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01
@Jehanthar ik kan er wel inkomen. Zo’n waardeloos krikje wat je er normaal bij krijgt is echt voor nood. Als je zelf twee keer per jaar 4 wielen gaat wisselen zou ik dat sowieso niet met zo’n bijgeleverde “krik” doen. Ook gezien het extra gewicht van een BEV. Dan heb je gewoon een fatsoenlijke garagekrik nodig voor minimaal 2t. Bij mijn Model 3 zat ook geen krik en heb zelf ook een goede krik gekocht omdat ik zelf wissel. In de US zal het wellicht bij wet verplicht zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 14-01-2021 22:42 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Waar gebruik je zo’n waardeloos krikje dan eventueel voor in een noodgeval als je geen reservewiel hebt? Ik bedoel heb je zo’n ding nou nodig of kun je hem toch nooit gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Jehanthar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:48:
Waar gebruik je zo’n waardeloos krikje dan eventueel voor in een noodgeval als je geen reservewiel hebt? Ik bedoel heb je zo’n ding nou nodig of kun je hem toch nooit gebruiken?
Geen idee maar kan best zijn dat elke auto in de US verplicht een krik moet hebben. Dat er helemaal geen reservewiel is doet wellicht niet ter zake. Er zal in ieder geval een reden zijn waarom ze het daar wel leveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zie het simpel: als een band onderweg lek is gebruik je de spuitbus. Als de band echt helemaal kapot is en die spuitbus niet bruikbaar is, gebruik je het knopje om de hulpdiensten te activeren.
Thuis gebruik je een zware krik, evt een assteun en zeker een momentsleutel om je wielen te wisselen als je dat zelf wilt doen.

Ik kan me echt niet herinneren dat ik in de laatste 10 auto’s ooit de meegeleverde krik uit de verpakking heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Ik heb ook in mijn hele autoleven maar ooit 1x een krik gebruikt om een lekke band te verwisselen maar ik werd getriggerd door de vele posts overal op forums over de ‘missing jack’ die er wel bij zou moeten zijn geleverd. Ik ben zelf helemaal niet technisch/handig en zal eerder de garage inroepen dan zelf aan de slag te gaan. Maar dankzij al jullie reacties kan ik het nu wel laten zoals het is, zonder een jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P8, ik mis de laatste updates, maar kan uberhaupt niet voorverwarmen starten (knopje doet niets) auto staat op P. Doe ik iets verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoXwBkehXfxgGiOWAIZDlumwD9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIvTYfG4ENlqtCjeQHSjogob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zou het ook (technisch) mogelijk zijn om Augmented reality nog te kunnen toevoegen aan de navigatie? Of staat dat nog op de lijst? Is toch wel iets wat ik super gaaf vind vanuit de Mercedes en volgens mij ook de ID4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
4v4t4r schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:33:
P8, ik mis de laatste updates, maar kan uberhaupt niet voorverwarmen starten (knopje doet niets) auto staat op P. Doe ik iets verkeerd?

[Afbeelding]
Ik had hetzelfde scherm, zonder de programmeerbare voorverwarming. Knopje kon ik wel drukken, veranderde in "Stop"...ik dacht blauw maar weet het niet meer zeker. Na update bij de dealer (45 minuten oid) kreeg ik de programmeerbare voorverwarming.

Verschil zit hem bij mij vooral in de datum van de kernelversie. 30 september is oud, 26 oktober is nieuw(er)...

Zoek de verschillen (sorry voor de fingerprints, was alleen voor eigen gebruik ;) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGo5IkolyKvVpPubwaY0l7RQv70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1FJvMBn6NkFRKH0Y4nOVjLJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa5A6Uo4X5oYU8U-E_a861KT_bE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Eohxs3UdvUR5n31Yt7rJumy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqPyOVQNtVLL6DIb4dhr4-aTZkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pQjeUdVYP6jNZBqoTKOK1oM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdE93CDLrhH_SAUf-S2B1pB7mtk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXU9wRapOE5RUYep0tXiSnWS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW2rUDxdCabK7mXF3hON3O_tXi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTL4ML89wEy835rdl5eRiAsr.jpg?f=fotoalbum_tile

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
Overigens denk ik dat het build-nummer ook datum gecodeerd is, dus 200905 = 05/09/2020 en 200725 = 25/07/2020...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Sta voor het eerst bij een snellaadstation van 175KW van Shell. Gestart met 30% maar tijdens de eerste 10 minuten heb ik nog niets boven de 70KW gezien wat in het display in de auto neer komt op zo'n 200km/h. Ik weet van de laadcurve maar bij 30% en een warme accu (half uurtje gereden en laadstation ingegeven via Google Maps) zou je toch hogere laad waarden verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njzhthxve-FSEi7ljrCP4yYqmms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1nXd0OI6nKJCS5KHtf6qKmm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa_-e97Wy-Qh2U2xRFCElXJyaLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vs20x9LkXhLz9UMB0A9tBHg.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Jur gen probleem is dat er nog geen accuverwarming aan te zetten is. Komt wellicht met een update?

Al is Polestar er wat vaag over of dit uberhaupt komt dacht ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 15-01-2021 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
4v4t4r schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:33:

[Afbeelding]
Edit : nevermind verkeerd gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Pepehv op 15-01-2021 08:04 ]

Pagina: 1 ... 148 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.