Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.225 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook reactie van de dealer op een tweetal meldingen:
- internet: probleem is door Volvo en Tmobile onderkend en er wordt met man en macht aan een oplossing gewerkt.
- kabelprobleem: wordt ook onderkend, alhoewel het niet veel meer gemeld wordt. Wordt op individuele basis naar oplossing gezocht.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Ja dat had ik dus ook. Die Opdracht komt naar boven en daarna niets. We zullen vast iets vergeten... 8)7

Overigens ontdekt gister; in de nieuwe auto van mijn vrouw zit ook een Qi lader. Dus ik mijn iPhone 12 erop leggen en... laden! Geen enkel probleem, in alle hoeken laadt hij hem op. Lijkt mij dus niet alleen maar een Apple probleem als VW dat in een Golf wel voor elkaar krijgt?
Ja het is een beetje scheef van wat ze wel volautomatisch door laten gaan en wat niet. Hopelijk verandert dat in de toekomst.

Als je bijvoorbeeld op een NFC tag zou tikken met je iPhone, start een app wel volledig op zonder tussenkomst van een popup en een bevestiging van de gebruike (omdat de gebruiker er zelf voor kiest om op die NFC tag te tikken). Maar ik kies zelf ook voor de opdracht als ik connect met BT, dus het is maar dubbel.
(mocht je nog een oude bankpas hebben, kan je die als snelle tussenmethode gebruiken bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:36
guido66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:29:
Nee, je maakt alleen de SCM certificering ongeldig. Ik zou het ook liever anders zien, maar het is niet anders. Alleen een gecertificeerd bedrijf mag de batterij vervangen.

Ik heb het uiteraard niet over de standaard batterij in de sleutel, dit geldt alleen indien je een keyless protector met SCM certificaat hebt.
Ja hoor, en de verzekeraar gaat dan het serienummer van de batterij vergelijken met het serienummer van de batterij op je certificaat of zoiets?? IOf vingerafdrukken op de batterij vergelijken met jouw vingerafdrukken, handschoentjes aan bij het verwisselen dan maar 8)7 .
Het mag officieel niet maar laat ze maar eens aantonen dat je de batterij verwisseld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:12
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Ja dat had ik dus ook. Die Opdracht komt naar boven en daarna niets. We zullen vast iets vergeten... 8)7

Overigens ontdekt gister; in de nieuwe auto van mijn vrouw zit ook een Qi lader. Dus ik mijn iPhone 12 erop leggen en... laden! Geen enkel probleem, in alle hoeken laadt hij hem op. Lijkt mij dus niet alleen maar een Apple probleem als VW dat in een Golf wel voor elkaar krijgt?
Helaas, works as designed

De volgende automatiseringen kunnen niet automatisch worden uitgevoerd:
Aankomst
Vertrek
Voor ik pendel
Bericht
Wifi
Bluetooth

https://support.apple.com...hortcuts/apd602971e63/ios

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
_--[]--__ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Ja hoor, en de verzekeraar gaat dan het serienummer van de batterij vergelijken met het serienummer van de batterij op je certificaat of zoiets?? IOf vingerafdrukken op de batterij vergelijken met jouw vingerafdrukken, handschoentjes aan bij het verwisselen dan maar 8)7 .
Het mag officieel niet maar laat ze maar eens aantonen dat je de batterij verwisseld hebt
Don’t blame the messenger !

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Het probleem met SCM3 certificering blijft simpelweg dat de bijgeleverde sleutels zich niet na de voorgeschreven tijd uitschakelen voor kraken door derden. Dit s al vele malen hier gezegd. Maar vanuit Polestar geen actie tot heden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 17:07
ToAoM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
Me "OK google, take me home"

P2 "OK, navigating home. Did you know I can also tell you important information for your commute? Say 'let's go home instead'"

Hmmm

Me "OK google, let's go home"

P2 "this feature is not available on this device."

ARGH!
Je vergat "instead" :9~ :9~ :9~

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
//offtopic// Soms vergeet je dat je spraakassistent maar een programma is, toen siri laatst dacht dat ik iets lelijks zei en reageerde met "Je hoeft niet boos op me te worden" zei ik spontaan "sorry" tegen siri :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:35
Maareh verstaat alleen mijn P2 gewoon Nederlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
JTHZZ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:12:
Maareh verstaat alleen mijn P2 gewoon Nederlands?
Ik heb 'm op Engels staan, net als m'n telefoon. Ik verzoek vaak Engelse song titels, albums en filmpjes op youtube. En de meertaligheid is iets waar Google nog heel veel moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Bens XC40P8 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Heb je al eens een system reboot geprobeerd -> Home knop 20sec ingedrukt houden tot de tik
Ja en alle tips die hier genoemd staan ook. Maar goed we wachten maar af tot polestar het hopelijk weer oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
ToAoM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
Me "OK google, take me home"

P2 "OK, navigating home. Did you know I can also tell you important information for your commute? Say 'let's go home instead'"

Hmmm

Me "OK google, let's go home"

P2 "this feature is not available on this device."

ARGH!
Vraag het me dan niet!!!!!!!

8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jswinkels
Een van de apps die ik echt graag op mijn P8 zou willen zien is ABRP (naast Flitsmeister). Ik heb een mail gestuurd naar ABRP over hoe ver ze zijn met de ontwikkeling van een app voor Android automotive en hoe ik kan bijdragen aan een goed (consumptie)model voor de auto.

Blijkbaar is er al een APK (zie onderstaand antwoord)! Alleen moet die nog goedgekeurd worden. Voor een goed verbruiksmodel is meer informatie natuurlijk belangrijk. Ik heb niet zoveel kennis van auto's, maar via EVNotify icm met een OBD-II scanner en een Android device zou je mogelijk verbruiksgegevens kunnen delen met ABRP. Ikzelf heb en geen scanner en geen Android device, ik heb wel EVNotify gemaild met de vraag in hoeverre dit gaat werken voor de P8. Ik weet niet of andere tweeakters dit al geprobeerd hebben?

Antwoord van ABRP:
Well, we have a few promising avenues. For Android Automotive, we can provide you with an APK, but of course you'd need to figure out how to sideload it onto the car. Otherwise you're waiting until we pass the hurdles Google and Volvo put in front of us.

On OBD, you might check if EVNotify already has a lead, but generally reverse engineering the OBD communications is quite a lot of work, so it may not have been done yet. We do have tabs on a fleet OBD device we've been trying for a year to be able to sell to our users, but those companies move very slowly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
P8:

Zijn er mensen die bij een snel laadpaal regelmatig de 150 kW aan tikken? Of blijft dit, zoals in de video's van die Noor, een beetje hangen tussen 80kW en 134kW met na 80% een behoorlijk drastische terugval?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

ToAoM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Ik heb 'm op Engels staan, net als m'n telefoon. Ik verzoek vaak Engelse song titels, albums en filmpjes op youtube. En de meertaligheid is iets waar Google nog heel veel moeite mee heeft.
Ik wil eigenlijk mijn P2 ook op engels. Maar wil dat de assistent Nederlands blijft. Mijn iPhone heb ik ook de default taal engels maar Siri op Nederlands. Spraakcommando's gaat vind ik toch wat natuurlijker in het Nederlands dan in het engels.

Ik kon alleen niet vinden of en waar in de P2 instellingen (of misschien kan Android dat zelf niet) de optie is om deze onafhankelijk van elkaar in te stellen. Dat het niet zo ver gaat dat je het per app kunt instellen kan ik wel mee leven :)

Vooralsnog dus maar terug op NL gezet.

Weet iemand of het daadwerkelijk niet kan, of kijk ik over een optie heen :?

[ Voor 4% gewijzigd door MaxxMark op 13-01-2021 12:26 . Reden: Vraagstelling toegevoegd ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:33
jswinkels schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:05: Ik heb niet zoveel kennis van auto's, maar via EVNotify icm met een OBD-II scanner en een Android device zou je mogelijk verbruiksgegevens kunnen delen met ABRP. Ikzelf heb en geen scanner en geen Android device, ik heb wel EVNotify gemaild met de vraag in hoeverre dit gaat werken voor de P8. Ik weet niet of andere tweeakters dit al geprobeerd hebben?
Dat klinkt positief vanuit ABRP, hopelijk wordt hij snel goedgekeurd door Google! In het Duitse forum is het al iemand gelukt om een Geotab OBD2 dongle (is professionele dongle voor met name fleet management) te koppelen aan ABRP. Je kunt dan live je SOC% en Laadvermogen in kW zien in ABRP en natuurlijk veel meer info in de app van de dongle (zie bat temp helaas niet). Hier meer info op het forum daar: https://polestar.fans/t/odb2-anschluss/4465/10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOj8Zee8I2CrTTPqkdJQIj8JUEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/15gcf7G6MH0PwIxga0saiYET.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6LVcQZhf_FgfRwEY1xsNfdBfBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Er9cvVAfYSnXd7lRwjkrE9G8.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door AartJW op 13-01-2021 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Juancho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:25:
P8:

Zijn er mensen die bij een snel laadpaal regelmatig de 150 kW aan tikken? Of blijft dit, zoals in de video's van die Noor, een beetje hangen tussen 80kW en 134kW met na 80% een behoorlijk drastische terugval?
Nope, 120-130kW was mn max.
Vergeet niet - Volvo heeft gezegd 10-80% in 40 mins. Met een lager gemiddelde red je dat prima..
Ik vermoed dat ze ergens de laadsnelheid + throttle nog laag houden ivm de garanties die ze geven op de batterij.

Ik heb gewoon de hoop dat ze dit met meer ervaringscijfers steeds iets beter kunnen maken

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:25:
P8:

Kijk even naar de laadcurve op https://support.fastned.n...-Laden-met-een-Polestar-2
De 150W haal je alleen tussen de 13%-18% SoC, daarna wordt het al 130. En de curve geldt alleen bij goed opgewarmde accu’s dus voor het laden flink ‘jo-jo-en’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Nope, 120-130kW was mn max.
Vergeet niet - Volvo heeft gezegd 10-80% in 40 mins. Met een lager gemiddelde red je dat prima..
Ik vermoed dat ze ergens de laadsnelheid + throttle nog laag houden ivm de garanties die ze geven op de batterij.

Ik heb gewoon de hoop dat ze dit met meer ervaringscijfers steeds iets beter kunnen maken
Dat is idd wel te hopen als je met 150kW op de proppen komt. En ja, ik snap dat dat echt in de meest gunstige situatie dan zou kunnen, maar voorlopig komt niemand nog in de buurt wat ik lees en zie bij reviews en video's. Maar misschien bewuste keuze van Volvo om idd eerst wat ervaringscijfers te krijgen en dan op te schalen. Zou mooi zijn als je tot 80% wel richting de 150 gaat en daarna een wat betere afbouw ipv direct een drop naar beneden van jewelste. Dat zou het op langere ritten echt een stuk comfortabeler maken en dan is een keer extra laden helemaal geen ramp.

@JTHZZ , ik begreep dat Polestar al moeite heeft om over de 100kW te gaan? Gisteravond nog onderstaande video gezien van die man die de Polestar 2 behoorlijk onder de loep neemt. En dus ook zoals jij zegt met dat 'voorverwarmen'.

YouTube: Polestar 2 150kw Charging with battery heating - BP pulse 150kw char...

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 13-01-2021 13:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Het is geen kwestie van moeite hebben met maar zoals bij iedere EV wordt de max. laadsnelheid alleen op een stukje van de curve gehaald en alleen als de accu’s goed warm zijn. Ook Tesla’s hebben een specifieke laadcurve. Dat is niets specifieks voor de Polestar. Er is misschien behalve de e-tron geen enkele EV die zijn max. laadsnelheid over vrijwel het gehele laadproces vasthoudt. Bekijk maar eens bij fastned de curve van een M3 SR+..

Wat nog ontbreekt is een goede voorverwarmfunctie als je op weg bent naar een snellader. Dat zou in de winter flink verschil kunnen maken.
Maar uiteindelijk telt niet dat getalletje van de kWs maar telt of je in 40min van 10% naar 80% kunt. Met goed opgewarmde accu’s lukt dat gewoon,

[ Voor 28% gewijzigd door JTHZZ op 13-01-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:21:

Wat nog ontbreekt is een goede voorverwarmfunctie als je op weg bent naar een snellader. Dat zou in de winter flink verschil kunnen maken.
Het *schijnt* zo te zijn dat als je navigeert naar een (bij Google bekend) laadstation, dat de accu dan voorverwarmd wordt. Schreef een paar dagen geleden iemand hier.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Montalbano schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Het *schijnt* zo te zijn dat als je navigeert naar een (bij Google bekend) laadstation, dat de accu dan voorverwarmd wordt. Schreef een paar dagen geleden iemand hier.
Dat is alleen voor de P8 met warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat is bij Tesla wel zo maar vooralsnog geloof ik niet dat dat bij onze auto’s werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Gister nieuwe video van Kris Rifa, die dit volgens mij ook meenam. Schijnt niet altijd te werken of alleen als je echt naar een snellaad station navigeert en dus niet als je op je route een snellaadstation pakt. Volgens hem was er nogal wat onduidelijkheid hierover wat nu wel werkt/klopt en wat niet en Volvo zelf heeft nog niet gereageerd op zijn vraag of waren dit aan het uitzoeken:

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 13-01-2021 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik denk dat het gewoon nog niet werkt en dat zijn accu’s gewoon goed warm waren van het rijden. Die Kris is nou niet echt bepaald een diepgravende wetenschapper..
Waarom zou het anders alleen voor de P8 met warmtepomp werken. Warmtepomp heeft verder niet zoveel met accuverwarming te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door JTHZZ op 13-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

jswinkels schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:05:
Een van de apps die ik echt graag op mijn P8 zou willen zien is ABRP (naast Flitsmeister). Ik heb een mail gestuurd naar ABRP over hoe ver ze zijn met de ontwikkeling van een app voor Android automotive en hoe ik kan bijdragen aan een goed (consumptie)model voor de auto.

Antwoord van ABRP:
Well, we have a few promising avenues. For Android Automotive, we can provide you with an APK, but of course you'd need to figure out how to sideload it onto the car. Otherwise you're waiting until we pass the hurdles Google and Volvo put in front of us.
Ik wil ook wel bijdragen, maar heb geen P2 of P8, dat zit niet in mijn budget. :'(
Heel goed dat je wilt bijdragen voor de community!!

Ben ook heel benieuwd naar hoe apps zouden zijn te sideloaden op een P2/P8.
Tijdens een proefrit kwam ik erachter dat je niet simpelweg even developer-mode aan kan zetten, zoals op een telefoon.

Mogelijk idee:
Een andere tweaker had het voor elkaar gekregen om een webview te tonen.
Als je via de webbrowsers een APK bestand kan downloaden, kan je het vast ook wel installeren.
En misschien via een APK op een usb-stick, als er een filebrowser is.
Het zijn immers Android apparaten dus zou theoretisch allemaal mogelijk moeten zijn!

(Als er iemand in Zuid-Holland een P2/P8 heeft en het niet erg vind als ik wat dingen uitprobeer hoor ik het graag :P)

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
frankkie12345 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:52:
[...]

(Als er iemand in Zuid-Holland een P2/P8 heeft en het niet erg vind als ik wat dingen uitprobeer hoor ik het graag :P)
Zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Gister nieuwe video van Kris Rifa, die dit volgens mij ook meenam. Schijnt niet altijd te werken of alleen als je echt naar een snellaad station navigeert en dus niet als je op je route een snellaadstation pakt. Volgens hem was er nogal wat onduidelijkheid hierover wat nu wel werkt/klopt en wat niet en Volvo zelf heeft nog niet gereageerd op zijn vraag of waren dit aan het uitzoeken:

[YouTube: Volvo XC40 P8 Recharge 615km Range Test! (Norwegian High Speed Run)]
Hij dacht dat als je echt navigeerd naar een snellader hij het wel doet, maar niet als je naar bijv een adres navigeert waar een snellader staat.. anyways - we wachten wel op confirmation van Volvo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Hij dacht dat als je echt navigeerd naar een snellader hij het wel doet, maar niet als je naar bijv een adres navigeert waar een snellader staat.. anyways - we wachten wel op confirmation van Volvo :)
Owja dit idd! Lijkt me met een simpele software update wel te fixen. Want als het werkt, kan het toch behoorlijk schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb afgelopen zondag met mijn P2 geprobeerd om via maps de snellader van Fastned op te nemen in de route om te zien of dat verschil maakte.
Kwam met 20% SoC aan bij de snellader, heb opgeladen tot 43%, was voor mij voldoende. Had daarvoor een klein half uurtje gereden, waarvan een kwartier op de snelweg, grootste deel daarvan 115 op ACC.
Laadsnelheid kwam uit op 80 kWh, terwijl je juist in dat deel van de batterij lading maximale vermogen zou moeten halen.

Was overigens voor mij eerste keer DC laden, dus kan niet putten uit eerdere ervaringen, maar geeft in elk geval aan dat als voorverwarmen via navigatie in Maps automatisch zou moeten verlopen, dat nu dus niet lijkt te werken.
Software van November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:
Ik denk dat het gewoon nog niet werkt en dat zijn accu’s gewoon goed warm waren van het rijden. Die Kris is nou niet echt bepaald een diepgravende wetenschapper..
Waarom zou het anders alleen voor de P8 met warmtepomp werken. Warmtepomp heeft verder niet zoveel met accuverwarming te maken.
Ik weet het niet, ik weet wel dat ik de eerste keer Fastned niet boven de 80 kwam, de tweede keer had ik er naartoe genavigeerd en haalde ik wel 133kW. Maar lastig te bepalen of dat anders ook geweest was. Zo vaak kom ik er niet en je moet om goed te vergelijken eigenlijk met precies dezelfde parameters gaan.
Warmtepomp doet overigens sowieso niks als het onder de 5 graden is heb ik begrepen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
SuperGroover2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:19:
Heb afgelopen zondag met mijn P2 geprobeerd om via maps de snellader van Fastned op te nemen in de route om te zien of dat verschil maakte.
Kwam met 20% SoC aan bij de snellader, heb opgeladen tot 43%, was voor mij voldoende. Had daarvoor een klein half uurtje gereden, waarvan een kwartier op de snelweg, grootste deel daarvan 115 op ACC.
Laadsnelheid kwam uit op 80 kWh, terwijl je juist in dat deel van de batterij lading maximale vermogen zou moeten halen.

Was overigens voor mij eerste keer DC laden, dus kan niet putten uit eerdere ervaringen, maar geeft in elk geval aan dat als voorverwarmen via navigatie in Maps automatisch zou moeten verlopen, dat nu dus niet lijkt te werken.
Software van November.
gezien de huidige temp is dit sowieso niet genoeg om op te warmen met rijden (even los van of het opwarmen werkt of niet!) de P2 heeft geen warmtepomp en volgens mij was dat we een vereiste ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
4v4t4r schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:30:
[...]

gezien de huidige temp is dit sowieso niet genoeg om op te warmen met rijden (even los van of het opwarmen werkt of niet!) de P2 heeft geen warmtepomp en volgens mij was dat we een vereiste ook ?
Zover ik begrepen heb is de warmtepomp optie alleen wat efficienter in het verwarmen en voegt dit functioneel niets toe. De betere efficientie van een warmtepomp zou je dus een wat groter bereik moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[quote]AartJW schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Dat klinkt positief vanuit ABRP, hopelijk wordt hij snel goedgekeurd door Google! In het Duitse forum is het al iemand gelukt om een Geotab OBD2 dongle (is professionele dongle voor met name fleet management) te koppelen aan ABRP. Je kunt dan live je SOC% en Laadvermogen in kW zien in ABRP en natuurlijk veel meer info in de app van de dongle (zie bat temp helaas niet). Hier meer info op het forum daar: https://polestar.fans/t/odb2-anschluss/4465/10.

Op het Tweakers E-niro forum hebben ze dit ook gerealiseerd. Vooral @CyBeRSPiN weet hier veel van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
SuperGroover2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Zover ik begrepen heb is de warmtepomp optie alleen wat efficienter in het verwarmen en voegt dit functioneel niets toe. De betere efficientie van een warmtepomp zou je dus een wat groter bereik moeten geven.
nou ja dit hele onderwerp van opwarmen richting een snellader is nog nergens bevestigd, maar ik begreep uit het filmpje dat de warmtepomp optie ervoor zorgt dat dit kan.. maar goed :) genoeg speculatie, we zullen moeten wachten op bevestiging vanuit Volvo/Polestar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
4v4t4r schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is een warmtepomp niet nodig om de accu te verwarmen. Het voordeel van een warmtepomp is dat het minder batterij kost om te verwarmen. Mijn Tesla Model S had ook geen warmtepomp, maar die verwarmde de accu wel voor bij het navigeren naar een Supercharger.

Zie ook dit artikel: https://electrek.co/2020/...t-range-in-cold-climates/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
jswinkels schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Volgens mij is een warmtepomp niet nodig om de accu te verwarmen. Het voordeel van een warmtepomp is dat het minder batterij kost om te verwarmen. Mijn Tesla Model S had ook geen warmtepomp, maar die verwarmde de accu wel voor bij het navigeren naar een Supercharger.

Zie ook dit artikel: https://electrek.co/2020/...t-range-in-cold-climates/
ja dit weet ik wel, ik herhaal alleen maar wat er "geclaimed" word.. time will tell

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Sander28
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SEHunzakYa6IgM_aAc8QdYpllA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PPZOc12yjSszfaBGGjmTnyvw.gif?f=user_large

Vandaag grill laten wrappen (spuiten was Ivm lease niet mogelijk), maar wel super blij met resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
4v4t4r schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:46:
[...]

ja dit weet ik wel, ik herhaal alleen maar wat er "geclaimed" word.. time will tell
Moeten ze wel opschieten met die accu-voorverwarm-software update. In de zomer heb je het niet meer nodig 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik zag vorige week een P8 die volgens mij gewoon dat dichte plaatje van de grill had getrokken want die was open met die zwarte verticale dingen in zicht haha. Vind het zelf wel jammer dat je niet de keuze hebt om bijv. een soort van 3d dichte grill te kiezen zodat het lijkt alsof je de standaard toffe grill van de XC40 hebt. Maargoed, dan ga ik misschien wel erg ver :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

frankkie12345 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:52:
Ik ben daar zeker wel toe bereid (Delft hier). ivm corona wel wat lastiger natuurlijk, maar vind het zeker wel leuk.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Thanks! Eerst nog even snel een test app in elkaar tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

MaxxMark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:59:
[...]
Ik ben daar zeker wel toe bereid (Delft hier). ivm corona wel wat lastiger natuurlijk, maar vind het zeker wel leuk.
Tof! Als ik wat ik elkaar heb gezet om mee te testen, wil ik dat zeker wel even uitproberen. ;-) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

frankkie12345 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Tof! Als ik wat ik elkaar heb gezet om mee te testen, wil ik dat zeker wel even uitproberen. ;-) !
Ik wil op afstand ook wel helpen/dingen uitproberen. Eventueel met een closed beta mee doen etc.
Verwacht in Februari mijn polestar en ga zelf ook even wat spelen met Android studio. Heb gelukkig wat ervaring met de play store en studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Moeten ze wel opschieten met die accu-voorverwarm-software update. In de zomer heb je het niet meer nodig 😬
ja indd :) too be honest, mijn verre trips zullen voornamelijk in de warmere periode liggen.. maar dan nog - je verwacht meer van dit merk.. in 2025 mag er geen ICE verkocht meer worden in norwegen bijv.. je wil dan vooraan staan toch met je merk? Ik hoop echt dat ze vaart maken met de juiste updates !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:49
De garagist die ik sprak n.a.v. de terugroepactie van de Polestar was in ieder geval absoluut niet te spreken over de kwaliteit van de P8 qua software en de communicatie met Volvo en Polestar. Zullen wel een hoop (terechte) klachten op ze afgekomen zijn de afgelopen tijd van eigenaren van beide merken, vooral gezien er zoveel afgeleverd zijn. Zijn nog wel wat stappen te zetten de komende tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door ach-jee op 13-01-2021 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:57:
Ik zag vorige week een P8 die volgens mij gewoon dat dichte plaatje van de grill had getrokken want die was open met die zwarte verticale dingen in zicht haha. Vind het zelf wel jammer dat je niet de keuze hebt om bijv. een soort van 3d dichte grill te kiezen zodat het lijkt alsof je de standaard toffe grill van de XC40 hebt. Maargoed, dan ga ik misschien wel erg ver :)
Heb je die 3D print gezien die Lancer hier een tijdje geelden postte? Bijna niet van de gewone R-design grille te onderscheiden.[/IMG]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMDVgg-dtNDdsSy54hhTGGrODK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M2i9uMlLZDF9WW0U38qK4aVA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
mvrooij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Excuses heb nogmaals gekeken maar het was de hoofdzekering van het pand die eruit knalde. De groep van de laadpalen klapte er ook uit maar ook 2 fases van de hoofdaansluiting. NIET de aardlek dus, excuses.
EcoTap geeft aan dat dan de piek waarschijnlijk zo hoog geweest is dat hij de hoofdaansluiting ook meenam..

Morgen eerst Volvo maar eens even laten kijken.
Oké net gebeld door Volvo en het blijkt dat de Charger kapot is.. deze geeft kortsluiting waardoor dus de hoofdzekeringen eruit knallen. Nieuwe komt vanuit Volvo Zweden en komt naar verwachting pas vrijdagmiddag binnen dus auto waarschijnlijk pas na 't weekend terug. Die charger lijkt toch veel problemen te geven, bij mijn collega deze toen meteen na 4 dagen ook al moeten vervangen door het welbekende niet vrij geven van de laadkabel probleem.

Nu nog maar enkele dagen door met de XC60 die ik als vervangend vervoer heb gekregen, verder niks mis mee maar niks is fijner dan de P8 >:)

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Heb je die 3D print gezien die Lancer hier een tijdje geelden postte? Bijna niet van de gewone R-design grille te onderscheiden.[/IMG][Afbeelding]
Aha damn nee die post heb ik niet gezien maar zo zag die auto er hier ook precies uit qua grill! Zag er toch wel beter uit dan zo'n dichte gril. Misschien later het overwegen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
mvrooij schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Oké net gebeld door Volvo en het blijkt dat de Charger kapot is.. deze geeft kortsluiting waardoor dus de hoofdzekeringen eruit knallen. Nieuwe komt vanuit Volvo Zweden en komt naar verwachting pas vrijdagmiddag binnen dus auto waarschijnlijk pas na 't weekend terug. Die charger lijkt toch veel problemen te geven, bij mijn collega deze toen meteen na 4 dagen ook al moeten vervangen door het welbekende niet vrij geven van de laadkabel probleem.

Nu nog maar enkele dagen door met de XC60 die ik als vervangend vervoer heb gekregen, verder niks mis mee maar niks is fijner dan de P8 >:)
Oef, gebeurd dan wel vaak met zo een nieuwe wagen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Op de Volvo-site is vandaag een update FAQ met betrekking tot bereik, laden etc. geplaatst:

https://www.volvocars.com...ragen/veelgestelde-vragen

Quote:
Wanneer veel op snelwegen wordt gereden is het aan te bevelen om de OnePedalDrive in de OFF mode te zetten. Dit in combinatie met Pilot Assist op actief geeft de maximale range binnen de mogelijkheden.

Ook nog via een betrouwbare bron vernomen en vermeldenswaardig:
Toekomstige updates ter verbetering van actieradius (via OTA):
- Pre-heating via de nieuwe Volvo On Call app (reeds aangekondigd)
- Groter gebruik van de beschikbare accucapaciteit
- Aanpassing verwarming batterij-pakket
- Nieuwe software voor de warmtepomp

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
XC40_P8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:28:
Op de Volvo-site is een update FAQ met betrekking tot bereik, laden etc. geplaatst:

Quote:
Wanneer veel op snelwegen wordt gereden is het aan te bevelen om de OnePedalDrive in de OFF mode te zetten. Dit in combinatie met Pilot Assist op actief geeft de maximale range binnen de mogelijkheden.

Kijk dit zijn de berichten waar je blij van wordt! En eerder al die 4G problemen die serieus genomen worden door Volvo en Tmobile _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 13-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Nog een handige link met “praktijkberekeningen” voor electrisch bereik [ook voor ander ev’s]
Helaas kloppen ze aardig met mijn ervaringen tot nu toe...

https://ev-database.nl/auto/1188/Volvo-XC40-P8-AWD-Recharge

[ Voor 15% gewijzigd door XC40_P8 op 13-01-2021 16:47 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09 08:45
Goedemiddag,

ik heb bijgevoegde excel gemaakt, om beetje te spelen met range getallen. Gebaseerd op de theoretische WLTP range van de P2/P8 en de actuele gebruiksgegevens en laadrange. Komt bij mij redelijk overeen met de praktijk tot zover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FJRI_D6QoxmKFyM4ZxneMys8s4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWaBJKWia51szR2wmmhPO0Px.png?f=fotoalbum_large

Weet niet precies hoe ik de Excel file hier kan delen, zodat anderen er ook mee kunnen spelen.
Is er de optie een bestand in te voegen ?

Grt bert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Nou eindelijk! Ik mag vrijdagochtend mijn p8 ophalen.. Staat al sinds half december bij de dealer. Antenne bleek stuk bij rijklaar maken, vervolgens wilde software module voor die antenne niet laden en hebben ze het in Zweden opgelost. Dealer gaf wel aan dat er problemen waren met de internetverbinding en dat daar heel hard aan gewerkt wordt. Door dit fantastische forum wist ik dat natuurlijk al dus geen verrassing aldaar, wel goed om te horen dat de problematiek serieus wordt genomen!

Hoop dat ik binnenkort ook echt kan bijdragen aan dit forum met mijn eigen rijervaringen!

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
sky_walker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:50:
Goedemiddag,

ik heb bijgevoegde excel gemaakt, om beetje te spelen met range getallen. Gebaseerd op de theoretische WLTP range van de P2/P8 en de actuele gebruiksgegevens en laadrange. Komt bij mij redelijk overeen met de praktijk tot zover.

[Afbeelding]

Weet niet precies hoe ik de Excel file hier kan delen, zodat anderen er ook mee kunnen spelen.

Grt bert
Ik heb maar een randje zomer meegemaakt met de P2, maar daar kan het verbruik nog wel iets omlaag is mijn ervaring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Goedemiddag,

Ik heb al heel wat comments voorbij zien komen over het (beperkte) bereik van de P2/P8, icm ook een beperkte laadsnelheid, op dit forum en elders op internet.

Wat ik me nu afvraag, het is toch niet acceptabel wanneer een gerenommeerd autobedrijf een nieuwe wagen op de markt brengt, met een WLTP van 450km+ en een laadcapaciteit van 150kWh, en dat de ervaring eigenlijk is dat je ongeveer de helft van de range EN de helft van de laadsnelheid haalt.... dan vallen alle rekenmodelletjes in duigen, voor de lange afstandritten althans.... Dan worden we toch gewoon belazerd als de brand zich profileert met snelladen @ 150kwh etc....

Daarnaast de praktische ergernissen als een haperend 4G terwijl de hele auto aan Google is opgehangen. zelfs de navigatie hapert regelmatig als er geen 4G beschikbaar is. Onbegrijpelijk. Vandaag ging mijn vrouw voor het eerst weg met de polestar en ze moest haar telefoon gebruiken voor haar navigatie, omdat google ook de offline map niet wilde laden. Ze dacht dat ze 20 jaar terug in de tijd ging. ;-)

Snap me niet verkeerd, ik vind het een hele mooie auto, en het rijdt fantastisch, maar dit is niet de full EV ervaring die ik had verwacht.

Voor mij is het een leaseauto, voor een bepaalde periode, en ik kan de auto altijd 'teruggeven', maar je zal er maar 1tje gekocht hebben voor niet te weinig.

Ik ben wel onder de indruk hoe jullie op dit forum allemaal soort van positief blijven, maar dit zou toch allemaal niet kunnen voor een zeg maar nieuwe bmw3 of audi a4, met dit soort tekortkomingen ..... dus waarom wel voor een P2/P8?

Anyway, mijn mening, ik ga wel deze week wel eens duidelijke feedback geven aan de dealer/polestar support. Ik ga zo niet door met Full EV....

Ben benieuwd hoe jullie hier in zitten.

Skywalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
sky_walker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:50:
Goedemiddag,

[Afbeelding]

Grt bert
Hi Bert,

Dan zou je iets van een link moeten delen waarop je de file kan downloaden.
Je kan er ook voor kiezen om er een Google doc van te maken, die mensen online kunnen bekijken.

Kleine toevoeging aan je bestand. De effectieve accu capaciteit is volgens mij 72,5 kWh in plaats van 78 kW, ze hebben altijd een beetje reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
BartWNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Hi Bert,

Je kan er ook voor kiezen om er een Google doc van te maken, die mensen online kunnen bekijken.

Kleine toevoeging aan je bestand. De effectieve accu capaciteit is volgens mij 72,5 kWh in plaats van 78 kW, ze hebben altijd een beetje reserve.
Hi Bart, thanks ik zal eens kijken.
Je hebt inderdaad gelijk, als ik de spreadsheet online kan delen kan ieder naar gelieven eea tweaken naar eigen wens. Het is uiteindelijk ook geen rocket science maar een simpel berekeningetje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
sky_walker schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:00:
Goedemiddag,

Ik heb al heel wat comments voorbij zien komen over het (beperkte) bereik van de P2/P8, icm ook een beperkte laadsnelheid, op dit forum en elders op internet.

Wat ik me nu afvraag, het is toch niet acceptabel wanneer een gerenommeerd autobedrijf een nieuwe wagen op de markt brengt, met een WLTP van 450km+ en een laadcapaciteit van 150kWh, en dat de ervaring eigenlijk is dat je ongeveer de helft van de range EN de helft van de laadsnelheid haalt.... dan vallen alle rekenmodelletjes in duigen, voor de lange afstandritten althans.... Dan worden we toch gewoon belazerd als de brand zich profileert met snelladen @ 150kwh etc....

Daarnaast de praktische ergernissen als een haperend 4G terwijl de hele auto aan Google is opgehangen. zelfs de navigatie hapert regelmatig als er geen 4G beschikbaar is. Onbegrijpelijk. Vandaag ging mijn vrouw voor het eerst weg met de polestar en ze moest haar telefoon gebruiken voor haar navigatie, omdat google ook de offline map niet wilde laden. Ze dacht dat ze 20 jaar terug in de tijd ging. ;-)

Snap me niet verkeerd, ik vind het een hele mooie auto, en het rijdt fantastisch, maar dit is niet de full EV ervaring die ik had verwacht.

Voor mij is het een leaseauto, voor een bepaalde periode, en ik kan de auto altijd 'teruggeven', maar je zal er maar 1tje gekocht hebben voor niet te weinig.

Ik ben wel onder de indruk hoe jullie op dit forum allemaal soort van positief blijven, maar dit zou toch allemaal niet kunnen voor een zeg maar nieuwe bmw3 of audi a4, met dit soort tekortkomingen ..... dus waarom wel voor een P2/P8?

Anyway, mijn mening, ik ga wel deze week wel eens duidelijke feedback geven aan de dealer/polestar support. Ik ga zo niet door met Full EV....

Ben benieuwd hoe jullie hier in zitten.

Skywalker.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar de mensen die hier al wat langer zitten worden een beetje 'range discussie moe' denk ik. Over dat onderwerp is inmiddels alles al wel gezegd. Ik denk dat niemand ermee in zijn/haar nopjes is, maar het niet halen van de WLTP is, vrees ik, 'EV eigen'. Vervolgens scoren de P2 en P8 op dat vlak ook nog eens benedengemiddeld. Wat mij betreft wordt er een nieuwe methodiek ontwikkeld waarmee je een indicatie krijgt van bereik in verschillende omstandigheden. Helaas is het niet aan mij :P Momenteel kun je de WLTP beter gebruiken om je (toekomstige) wagen af te zetten tegen andere (bestaande) EV's, dan kun je vervolgens het praktijkbereik van die EV's weer gebruiken om een betere indicatie te krijgen van het echte bereik. In september zat ik met de P2 rond de 18-20 kWh, dus ik heb goede hoop dat we vanaf de lente wel wat meer halen dan de helft van de WLTP.

Wat betreft de laadsnelheid, die is momenteel om te janken en dat valt Polestar/Volvo wel kwalijk te nemen wat mij betreft. Dat is in tegenstelling tot het bereik dan wel weer een eigenschap die misschien nog enigszins te optimaliseren valt, dus hopelijk gaan we daar nog wat verbetering zien.

Ik begreep dat er door T-Mobile toezeggingen gedaan zijn over de geschiktheid van het netwerk aan Volvo/Polestar en dat daar niet aan voldaan kan worden, maar dat men op hoog niveau met de kwestie bezig is. De grap is dat deze problemen volgens mij pas echt spelen sinds december. Vraag me af of dat komt doordat er meer auto's rondrijden en er dus meer mogelijke klagers zijn, of dat we de boel op de een of andere manier overbelasten.

Zou je kritiek ook zeker delen met Polestar, dat ga ik ergens aankomende tijd ook nog even doen. Denk wel dat ik na deze auto gereden te hebben niet meer terug kan naar een gewone ICE :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Er zijn hier vandaag al wat hoopvolle berichten geplaatst dus dat is zeker al wat positiever dan de posts van de voorbije periode. Al die klachten in combinatie met m'n aanstaande nieuwe auto begonnen me al wat zorgen te baren. Maart begint al dichtbij te komen, is het niet? Dus niet wars van enig eigenbelang ben ik gisteren toch even langs geweest bij de collega's die verantwoordelijk zijn voor de software van de P's.
Wel, ik kan jullie geruststellen: de laad- en actieradiusproblemen liggen momenteel bovenop hun werktafel en er wordt hard gewerkt om deze aan te pakken. Het heeft volgens hun zelfs een zodanige prioriteit dat enkele andere projecten i.v.m de P's even opzij liggen.😫
Over het aanpakken van de verbindingsproblemen was hun niks bekend. Ze wisten me wel te vertellen dat er problemen waren met een provider. Maar goed, we hebben hier pas gelezen dat daar ook al aan wordt gewerkt.

Iets anders: zijn er mensen hier die al iets hebben vernomen over een 'totaalpakket' van Volvo i.v.m. laden?
Van de laadmogelijkheden die mijn dealer me aanbood kan ik jammer genoeg geen gebruik maken omdat ik in Nederland woon. De Nederlandse dealer in mijn regio sprak een tijd geleden over een totaalpakket maar het blijft sindsdien stil daaromtrent.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
mvrooij schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Balen. En sterk dat het bij jullie de 2e P8 is met flinke problemen. Laten we hopen dat er niet teveel chargers stuk gaan na 2 jaar.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Op de Volvo-site is vandaag een update FAQ met betrekking tot bereik, laden etc. geplaatst:

Quote:

Mooie start die FAQ. Maar als je het mij vraagt zijn dat niet de FAQ die door de berijders zijn gesteld.
En zeker mooie toekomstige updates.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:33
4G info op de Engelse Polestar support pagina is vernieuwd: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/

Daar wordt naar capaciteitsproblemen bij de provider gewezen als de oorzaak.

[ Voor 27% gewijzigd door guido66 op 13-01-2021 17:58 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:33:
Er zijn hier vandaag al wat hoopvolle berichten geplaatst dus dat is zeker al wat positiever dan de posts van de voorbije periode. Al die klachten in combinatie met m'n aanstaande nieuwe auto begonnen me al wat zorgen te baren. Maart begint al dichtbij te komen, is het niet? Dus niet wars van enig eigenbelang ben ik gisteren toch even langs geweest bij de collega's die verantwoordelijk zijn voor de software van de P's.
Wel, ik kan jullie geruststellen: de laad- en actieradiusproblemen liggen momenteel bovenop hun werktafel en er wordt hard gewerkt om deze aan te pakken. Het heeft volgens hun zelfs een zodanige prioriteit dat enkele andere projecten i.v.m de P's even opzij liggen.😫
Over het aanpakken van de verbindingsproblemen was hun niks bekend. Ze wisten me wel te vertellen dat er problemen waren met een provider. Maar goed, we hebben hier pas gelezen dat daar ook al aan wordt gewerkt.

Iets anders: zijn er mensen hier die al iets hebben vernomen over een 'totaalpakket' van Volvo i.v.m. laden?
Van de laadmogelijkheden die mijn dealer me aanbood kan ik jammer genoeg geen gebruik maken omdat ik in Nederland woon. De Nederlandse dealer in mijn regio sprak een tijd geleden over een totaalpakket maar het blijft sindsdien stil daaromtrent.
Mooi dat laden en range de aandacht heeft die het verdient!

Mijn dealer zei over dat totaalpakket dat Volvo Nederland daar op een gegeven moment het hoofd heeft laten hangen, nadat er door allerlei ‘papieren tijgers’ een veel te groot project op papier van was gemaakt waar geen consensus over gevonden werd.
De vereniging van Nederlandse dealers zouden toen hebben ingegrepen en ‘om alvast wat te hebben’ de raamafspraken met Plugsurfing hebben overgenomen.
Meer is er volgens die berichten nog niet van de grond gekomen, dus complete thuislaad oplossingen etc zijn er nog niet kennelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
BartWNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Hi Bert,

Netto capaciteit is met 75 kWh nog iets hoger.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Wat betreft de laadsnelheid, die is momenteel om te janken en dat valt Polestar/Volvo wel kwalijk te nemen wat mij betreft. Dat is in tegenstelling tot het bereik dan wel weer een eigenschap die misschien nog enigszins te optimaliseren valt, dus hopelijk gaan we daar nog wat verbetering zien.
Is het nu zo dat de laadtijd aan een snellader significant langer duurt dan de beloofde 40 minuten tot 80%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Mga1600 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Is het nu zo dat de laadtijd aan een snellader significant langer duurt dan de beloofde 40 minuten tot 80%?
Als voorbeeld
(afhankelijk van vele factoren)
Gisteravond -1 en ongeveer 85-90kw/h
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7DmqP-4DttV29BOEjFFkgyHaLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L26whfrUfKBOKL50fhjDmQkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar de mensen die hier al wat langer zitten worden een beetje 'range discussie moe' denk ik. Over dat onderwerp is inmiddels alles al wel gezegd.
Ja inderdaad ik heb weinig mensen gehoord die klagen dat de V60 7l/100km slurpt in plaats van de ‘beloofde’ 5.5l.
Ik zie dat er mensen zijn die denken dat je met een EV in de winter met gemak WLTP haalt en dan even inplugt en met 150kW van 0% naar 100 laadt. Dat is gewoon niet realistisch.
En zolang er geen verwarming aan de laadpaal is zullen mensen die alleen ritten tot 20-30km rijden inderdaad in de winter maar de helft van wltp halen. Maar dat is niet uniek voor de P2/P8.
Wat terecht is:
1 er zijn kinderziektes zoals bijv de 4G. Dat wordt echt nog opgelost en zou echt sneller moeten worden opgelost
2 ontbrekende functionaliteit zoals accu voorverwarmen aan de paal of voor het snelladen zou hogere prioriteit moeten krijgen, zeker nu de meeste auto’s midden in de winter zijn uitgeleverd

Om nou te zeggen dat hier sprake is van misleiding vind ik te ver gaan. Maar als je je niet zo diep verdiept hebt in EVs vantevoren, dan snap ik dat het zo voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Mga1600 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Ze beloven dat je van 0 naar 80% kan laden in 40 minuten.
Denk dat iedereen hier aan de snellader staat met minstens 10% Dus ja, hij laad trager op als beloofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 17:47
Sander28 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:53:
[Afbeelding]

Vandaag grill laten wrappen (spuiten was Ivm lease niet mogelijk), maar wel super blij met resultaat.
Ziet er mooi uit👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
SpeedfreakR schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Mountie is waar je het over hebt toch? (die afgebroken is)

Heb je linkjes (naar ali) waar je de houders vandaan hebt? Kan ze niet echt vinden zoals jij ze hebt.
edit: Het lijkt deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001371151118.html
Yep! De Mountie was niet zo stevig...

De linkjes naar mijn huidige setup zijn:
Deel1:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dXTKdxj
Deel 2:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dXTKdxj

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
SpeedfreakR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Dat is alleen voor de P8 met warmtepomp.
Is dat 100% zeker? Ik heb het ook gehoord en gezien in een van de reviews op YouTube. Zou op zich kloppen; ik heb een warmtepomp en laatste keer aan de snellader ging hij van rond de 15% naar rond de 70% met gemiddeld 90... Maar zeker weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
SuperGroover2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:19:

Software van November.
Zoals hiervoor gemeld werd; het “gerucht” gaat dat dit alleen werkt met een warmtepomp. Waarom alleen dan; geen flauw idee maar dat is het gerucht. En die zit niet in de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JTHZZ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Eens met @4v4t4r !

En die software wordt volgende winter dan van toepassing, ik heb het nog niet voorbij zien komen op de lijsten met wat komen gaat.

Al iemand van de dealer gehoord wanneer “de januari” update er is? We zijn op de helft bijna! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

JohnDoe77 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Is dat 100% zeker? Ik heb het ook gehoord en gezien in een van de reviews op YouTube. Zou op zich kloppen; ik heb een warmtepomp en laatste keer aan de snellader ging hij van rond de 15% naar rond de 70% met gemiddeld 90... Maar zeker weten...
Ik heb de informatie ook op basis van de vele youtube filmpjes en bronnen hier uit het topic (noorse forum).
Zou mooi zijn als de auto's zonder pomp ook gewoon de accu kunnen voorverwarmen. Ik ga het testen zodra ik mijn P2 heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
frankkie12345 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Thanks! Eerst nog even snel een test app in elkaar tikken.
Waar in ZH zit jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
jck82 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:55:
Nou eindelijk! Ik mag vrijdagochtend mijn p8 ophalen.. Staat al sinds half december bij de dealer. Antenne bleek stuk bij rijklaar maken, vervolgens wilde software module voor die antenne niet laden en hebben ze het in Zweden opgelost. Dealer gaf wel aan dat er problemen waren met de internetverbinding en dat daar heel hard aan gewerkt wordt. Door dit fantastische forum wist ik dat natuurlijk al dus geen verrassing aldaar, wel goed om te horen dat de problematiek serieus wordt genomen!

Hoop dat ik binnenkort ook echt kan bijdragen aan dit forum met mijn eigen rijervaringen!
Fijn dat je hem hebt, veel veilige kilometers!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:33:

Fijn dat je eens even bent gaan horen! Werken zij niet thuis zoals hier in Nederland? :*) Enig idee wanneer die update komt met het OTA deel zodat ze de rest gewoon dagelijks kunnen gaan bijwerken? :*) Is toch geniaal dat je auto dan steeds weer mooie en beter wordt?

Over de laadoplossingen niets vernomen. Denk dat ze daar voor de meeste nu te laat mee zouden zijn en daarom wellicht zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024

Quote:

Waar is de "quote" over one-pedal-driving van afkomstig? Die is namelijk niet terug te vinden in de genoemde "veelgestelde vragen"....
Daar staat dit namelijk: "
One-pedal drive heeft meerdere voordelen. Het accupakket wordt opgeladen wanneer de auto afremt. Het rijden met one-pedal drive is eenvoudig, intuïtief en aangepast aan het stadsverkeer. Ook slijten de remmen minder snel, wat resulteert in lagere onderhoudskosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
Philipvm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Waar is de "quote" over one-pedal-driving van afkomstig? Die is namelijk niet terug te vinden in de genoemde "veelgestelde vragen"....
One-pedal drive heeft meerdere voordelen. Het accupakket wordt opgeladen wanneer de auto afremt. Het rijden met one-pedal drive is eenvoudig, intuïtief en aangepast aan het stadsverkeer. Ook slijten de remmen minder snel, wat resulteert in lagere onderhoudskosten."
De quote komt uit een intern memo aan dealers van vandaag.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
SpeedfreakR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Ik heb de informatie ook op basis van de vele youtube filmpjes en bronnen hier uit het topic (noorse forum).
Zou mooi zijn als de auto's zonder pomp ook gewoon de accu kunnen voorverwarmen. Ik ga het testen zodra ik mijn P2 heb ;)
Volgens mij was er maar 1 nogal snel concluderende YouTuber die dit beweert. Ik hecht daar niet veel waarde aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Zijn er al geruchten wanneer de Phone as key komt? We zitten al in Q1 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
guido66 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:57:
4G info op de Engelse Polestar support pagina is vernieuwd: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/

Daar wordt naar capaciteitsproblemen bij de provider gewezen als de oorzaak.
Dat doet Polestar in ieder geval al wel veel beter dan Volvo. Ook vervelende onderwerpen durven te benoemen en beantwoorden. En status updates over ontwikkelingen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
robklink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:28:
Zijn er al geruchten wanneer de Phone as key komt? We zitten al in Q1 :)
Spring 2021 zegt de roadmap op de Engelse support site

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Montalbano schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Dat doet Polestar in ieder geval al wel veel beter dan Volvo. Ook vervelende onderwerpen durven te benoemen en beantwoorden. En status updates over ontwikkelingen.
Sorry hoor maar bij de P8 zijn er nog geen grote problemen t.o.v. de Polestar..........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Sorry hoor maar bij de P8 zijn er nog geen grote problemen t.o.v. de Polestar..........
Er staan op de Polestar site ook antwoorden die de P8 rijder aangaan: niet goed werkend draadloos opladen van iPhone, slecht werkend internet etc.
Dus ja...de communicatie van Polestar is zeker beter, want Volvo communiceert helemaal niet over deze zaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _--[]--__
bottom line schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ze beloven dat je van 0 naar 80% kan laden in 40 minuten.
Denk dat iedereen hier aan de snellader staat met minstens 10% Dus ja, hij laad trager op als beloofd ;)
[P2]
Ik heb een behoorlijk aantal laadsessies van ca 10% tot 40% bij Fastned en Shell en dat kost me meestal bijna 30 minuten voor ongeveer 30 Kwh. Als ik dus naar mijn praktijkervaringen kijk zou van 0% tot 80% laden me ongeveer een uur kosten, dat is dus ongeveer 50% meer dan door Polestar geadverteerd. Ik weet wel dat het omhoog te krijgen is door de batterij te verwarmen door te "jojo'en" maar ik ben toch echt niet van plan me als een idioot te gaan gedragen op de snelweg 8)7

De laadsnelheid is eigenlijk het enige punt waar ik echt niet tevreden mee ben, ik vindt het nogal een behoorlijk groot en irritant verschil of ik 20 of 30 minuten bij een lader moet staan om thuis te kunnen komen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sten2017 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Nou ook sorry hoor, maar ik vind de communicatie vanuit Volvo ronduit belabberd. Dat doet Polestar veel beter. En die FAQ van Polestar gaat voornamelijk over zaken die ook op de P8 betrekking zouden hebben.
Dus als je het niet erg vindt, blijf ik bij mijn mening 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Philipvm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Dat is leuk gezegd maar op de snelweg (waar de snelladers staan waarvoor een warme batterij belangrijk is) rem je meestal niet zoveel en zal de regen door OPD de batterij dus ook niet snel verwarmen. En tegelijkertijd raden ze aan OPD uit te zetten op de snelweg om de range te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Montalbano schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Nou ook sorry hoor, maar ik vind de communicatie vanuit Volvo ronduit belabberd. Dat doet Polestar veel beter. En die FAQ van Polestar gaat voornamelijk over zaken die ook op de P8 betrekking zouden hebben.
Dat mag, vrij land.
Mijn dealer is anders een uitstekend aanspreekpunt hoor, service ook top. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Eens, dit topic is een goede graadmeter. We zijn veel aan het gissen welke oplossingen er voor verschillende problemen komen, wanneer updates plaatsvinden, wat nu de werkelijke inhoud van de updates is etc. Zaken die zowel de P8 als de P2 rijders bezig houden. De communicatie vanuit Polestar was volgens mij in het begin ook niet sterk, maar op deze site staan nu antwoorden op vragen die de berijders bezighouden. Ik zie deze antwoorden op de Volvo site (of een ander medium) niet en heb als P8 bezitter niet het idee op de hoogte gehouden te worden over updates, verbeteringen en oplossingen van problemen. Zonder dit topic had ik hierover bijna niets geweten.
Er staat nu wel een lijstje met FAQ op de Volvo site waarvan ik zowel de vragen als de antwoorden had kunnen bedenken.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Dat mag, vrij land.
Ik heb ook een heel goed contact met mijn dealer, daar ligt het niet aan. Maar de woorden van mijn contactpersoon bij de dealer waren letterlijk....”........wij horen de dingen vaak pas als laatste” .......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Dat mag, vrij land.
Hier ook. En hier een verder zeer tevreden P8 bezitter.
De communicatie is hetgeen ik van Volvo Nederland (wellicht via de dealer) zou verwachten. Wat is er mooier dan ons als eerste berijders mee te nemen op de reis naar verbeteringen door feedback te vragen en te laten zien op welke wijze hieraan wordt gewerkt. Ook al zijn het geen giga problemen met de P8 (bij mij alleen een niet brandend On Call knopje). Polestar krijgt dit inmiddels door volgens mij.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
[P8]
Afgelopen zaterdag wat zitten prutsen omdat de 4G nog steeds weg bleef vallen. Uiteindelijk via de Wifi geconnect en de voorwaarden van HotspotDrive nogmaals.geaccepteerd. Zondag en vandaag weer continu verbinding en direct na wegrijden. Zou het dan inderdaad verbeteren na een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Dat mag, vrij land.
Met het contact met mijn dealer is niks mis, maar met het communiceren van informatie wel. En daarin worden ze (niet) gevoed door Volvo NL.

Zoals @Petzun ook al zei, ze hadden ontzettend veel kunnen leren van en met ons als eerste berijders van een auto die ook voor hen echt nieuw is. Zo jammer dat dat niet actiever is opgepakt.

Polestar lijkt dat al wel begrepen te hebben door in ieder geval openheid te geven over komende updates en problemen. Hopelijk komt Volvo daar ook nog achter.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer tevreden over mijn auto, rijd dagelijks met grote smile.

P8

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

P8 Sta nu aan een Shell snellader van 175kW. Netjes in navigatie gezet. Aankomst op 20% SoC. En binnen 1 min laden op 131kW. En in 35 min van 20 naar 80. Ik heb geen warmtepomp. Ik vond het snelladen tot nu toe ook teleurstellend (was nog niet boven 79kW geweest in vergelijkbare omstandigheden) maar dit is wel OK. In programmeren dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG0MdbS0b-ZSJnmn9MPDYzwhAOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGtNrg9xxsuzwuh4GRghOavb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfkeF9jsoyzrpJYU40AwYP2u27U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xty4y3qX7sxdR9j1hne52eRb.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 63% gewijzigd door RJV2 op 13-01-2021 22:52 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RJV2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:02:
P8 Sta nu aan een Shell snellader van 175kW. Netjes in navigatie gezet. Aankomst op 20% SoC. En binnen 1 min laden op 131kW. En in 35 min van 20 naar 80. Ik heb geen warmtepomp. Ik vond het snelladen tot nu toe ook teleurstellend maar dit is wel OK. In programmeren dus.
[Afbeelding][Afbeelding]
Maar heb je dan letterlijk het tankstation ingevoerd/ingesproken of de locatie/adres? Dat kwam in het laatste YouTube filmpje van die Noor nog terug...

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 13-01-2021 22:06 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.