Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.359 views

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

Lancer

What the......

Even buiten de lopende discussies. Reactie van T-Mobile op de falende 4G verbinding:
-----------
thank you for contacting the HotSpot Drive team!

- Usually your free data volume is set up through your VOLVO or POLESTAR contact.
- Due to a service agreement between VOLVO/Polestar and Telekom this service can unfortunately not be delivered through the "HotSpot Drive" team. We apologize for the inconvenience!

For further questions please do not hesitate to contact VOLVO or POLESTAR for support.

Kind regards,

Your HotSpot Drive Support Team

Tel: +80046877683 (freecall)
or +492516067612100
--------------

Daar hebben we dus helemaal niets aan. Aan de andere kant is nu wel heel duidelijk dat de dealer de single point of contact is.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:12
JTHZZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Ik formuleerde wat slordig: een laadpaal moet achter een eigen aardlekschakelaar zitten. Dat moet de installateur doen, niet de laadpaalfabrikant.
Excuses heb nogmaals gekeken maar het was de hoofdzekering van het pand die eruit knalde. De groep van de laadpalen klapte er ook uit maar ook 2 fases van de hoofdaansluiting. NIET de aardlek dus, excuses.
EcoTap geeft aan dat dan de piek waarschijnlijk zo hoog geweest is dat hij de hoofdaansluiting ook meenam..

Morgen eerst Volvo maar eens even laten kijken.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:09
Bij kortsluiting kan dat gebeuren ja. Maar eigenlijk zou dan de automaat (niet de aardlek) van de laadpaal eerst moeten uitvallen. Daarom worden die vaak op maar 3x16A afgezekerd als je hoofdzekering 3x25 is.
Maar ik lees hier dat er aardlekken uit gingen.
Maar ok, misschien meer iets voor een ander topic dan het P2/P8 topic 😀

Update: lees nu inderdaad geen aardlek. Dus een goede kortsluiting..

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 11-01-2021 14:28 ]

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:45
MaxxMark schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Bekende van me reed voor hij in zn Tesla reed in een V60 gereden en zegt dat de ghost braking van Tesla bijzonder irritant is. Waar hij in de Volvo hem gewoon zn gang kon laten gaan en gewoon rustig kon 'chillen' is het bij hem nu zo dat hij heel actief zijn voet bij het gas houdt om door de emergency braking heen te drukken.

Bij de volvo is het vaak voorspelbaar. Als je weet waar die in de fout sprong raakte je daar aan gewend. Bij tesla is het vaak minder voorspelbaar.

Ik ben ook heel blij dat de Polestar zich vrijwel gelijk gedraagt als de V60. Sterker, ik heb (in de afgelopen 1.5mnd) nog nooit gehad dat hij ingreep of een emergency alert deed.
Ik heb voor mijn P2 in een V90 gehad. Vond ACC daar veel fijner eigenlijk, ook met pilot assist. Ging veel minder schokkerig eigenlijk. In de P2 heb ik het idee dat ik tussen twee lijnen aan het ping-pongen ben, hele tijd van links naar rechts in kleine correcties, maar niet vloeiend. Ook moet ik echt flink aan het stuur rukken om te laten weten dat ik er nog ben. Soms is normaal sturen niet genoeg. Krijg van bijrijders het verzoek om zelf te sturen 😂

Hetzelfde merk ik met op een voorganger af rijden met ACC aan. Ookal is het verschil maar 5 of 10 km/h, het lijkt heel hakkerig te gaan met kleine stootjes. Heb al verschillende afstanden (aantal streepjes) gehouden tot de voorganger maar geen effect. Ben inmiddels op het punt dat ik op de snelweg de OPD maar uitzet zodat ik zelf de CC uit kan zetten als de auto's voor me langzamer rijden.

Echt remmen uit het niets nog niet meegemaakt, alleen als je van baan wisselt omdat je voorganger dat ook doet moet je soms niet te snel willen en de actie pas beginnen als die andere al in z'n baan is (naar rechts), daar soms wel flink remmen meegemaakt.

Overigens erg tevreden over de P2 hoor en zie het niet als geklaag, maar het valt me op nu ik er wat langer mee rijd. Maar wellicht dat updates in de toekomst uitkomst bieden. Heb nu de meest recente met voorverwarmen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:00

MaxxMark

HT is Tof!

@dnns85 Super bizar! Ik herken dat totaal niet in het gedrag van mijn P2
(recentste update is de versie zonder de 'planbare parkeerverwarming' maar volgens de HOS bij Beesd, dd 2 december, wel al klaar voor OTA al trek ik dat semi in twijfel ;))

Ik vind tov mijn v60 de ACC veel vloeiender / smoother. De v60 (MY2014) ging dik gas geven en afremmen. De polestar doet dat veel subtieler. Juist bij de situatie die jij beschrijft (5km verschil) ervaar ik het als bijna onmerkbaar.

Mbt Pilot Assist (wat mijn model v60 niet had) vind ik juist dat, hoewel hij best wel wat microcorrecties doet in het stuur, ik dat in rijgevoel van de wagen niet zo sterk merk. Het ping-pongen heb ik wel eens bemerkt maar het aantal keren is op 1 hand te tellen.

Het 'laten weten dat je er bent' gevoel herken ik deels. Ik heb het gevoel dat dat progressief is. Dus hoe ernstiger de warning, hoe meer je moet laten weten dat je er nog bent.

Overigens rij ik standaard zonder OPD, heb ik de ACC vaak op 1 soms op 2 streepjes staan, en zet ik Pilot Assist eigenlijk standaard aan omdat ik wil weten wat hij wanneer doet.

Zo ervaar ik dat bij scherpe bochten hij nog wel eens vol goede moed de bocht inzet om halverwegen de bocht er de brui aan te geven :D
Daarnaast is het nog wel eens zo dat als een correctie plotseling moet (belijning om een vluchtheuvel heen) hij soms overcorrigeert en aan de andere kant de weg af wil rijden. Dan moet ik wel ingrijpen omdat ik twijfel over of ie het zelf door heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door MaxxMark op 11-01-2021 15:31 . Reden: nuancering ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:52
dnns85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:38:
[...]
Ik heb voor mijn P2 in een V90 gehad. Vond ACC daar veel fijner eigenlijk, ook met pilot assist.
Ik ken de Pilot Assist van de V90 niet maar ga volledig mee in wat @MaxxMark hierboven zegt. In mijn ervaring is de Pilot Assist van de P2 juist heel soepel en helemaal niet hakkerig of stoterig. In ieder geval een stuk smoother dan in de Audi A3-etron (2015) of Tesla Model S (2018). Ik heb inderdaad wel het idee dat je als je de eerste waarschuwing voor stuur vasthouden negeert je veel harder aan het stuur moet trekken om te laten weten dat je nog wakker bent.

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
MaxxMark schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:30:
@dnns85 Super bizar! Ik herken dat totaal niet in het gedrag van mijn P2
(recentste update is de versie zonder de 'planbare parkeerverwarming' maar volgens de HOS bij Beesd, dd 2 december, wel al klaar voor OTA al trek ik dat semi in twijfel ;))

Ik vind tov mijn v60 de ACC veel vloeiender / smoother. De v60 (MY2014) ging dik gas geven en afremmen. De polestar doet dat veel subtieler. Juist bij de situatie die jij beschrijft (5km verschil) ervaar ik het als bijna onmerkbaar.

Mbt Pilot Assist (wat mijn model v60 niet had) vind ik juist dat, hoewel hij best wel wat microcorrecties doet in het stuur, ik dat in rijgevoel van de wagen niet zo sterk merk. Het ping-pongen heb ik wel eens bemerkt maar het aantal keren is op 1 hand te tellen.

Het 'laten weten dat je er bent' gevoel herken ik deels. Ik heb het gevoel dat dat progressief is. Dus hoe ernstiger de warning, hoe meer je moet laten weten dat je er nog bent.

Overigens rij ik standaard zonder OPD, heb ik de ACC vaak op 1 soms op 2 streepjes staan, en zet ik Pilot Assist eigenlijk standaard aan omdat ik wil weten wat hij wanneer doet.

Zo ervaar ik dat bij scherpe bochten hij nog wel eens vol goede moed de bocht inzet om halverwegen de bocht er de brui aan te geven :D
Daarnaast is het nog wel eens zo dat als een correctie plotseling moet (belijning om een vluchtheuvel heen) hij soms overcorrigeert en aan de andere kant de weg af wil rijden. Dan moet ik wel ingrijpen omdat ik twijfel over of ie het zelf door heeft.
Herkenbaar, na een vluchtheuvel heeft hij vaak de neiging om de verkeerde weghelft op te sturen...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Gee_Jee schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:51:
[P2]

Heeft iemand voor mij voorbeelden hoe de integratie met de google agenda werkt?

Ik had gehoopt dat als ik in mijn google agenda (zelfde account als in de polestar) mijn afspraken met locatie zou zetten dat hij dit meteen zou pakken als ik in de auto stap (en verbinding heb natuurlijk).

Moet ik hier iets voor instellen/downloaden? Of klopt mijn verwachting gewoon niet?
Dit is mijn #1 wens. Ik bezoek (normaliter) veel klanten en ik houd mijn agenda netjes bij met afspraken en locaties. Ik hoop dat ik nog ooit in mijn auto kan stappen en dat hij automatisch het adres van mijn volgende afspraak suggereert, en met een enkele knop de navigatie kan starten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:29
dnns85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:38:
[...]

Ik heb voor mijn P2 in een V90 gehad. Vond ACC daar veel fijner eigenlijk, ook met pilot assist. Ging veel minder schokkerig eigenlijk. In de P2 heb ik het idee dat ik tussen twee lijnen aan het ping-pongen ben, hele tijd van links naar rechts in kleine correcties, maar niet vloeiend. Ook moet ik echt flink aan het stuur rukken om te laten weten dat ik er nog ben. Soms is normaal sturen niet genoeg. Krijg van bijrijders het verzoek om zelf te sturen 😂

Hetzelfde merk ik met op een voorganger af rijden met ACC aan. Ookal is het verschil maar 5 of 10 km/h, het lijkt heel hakkerig te gaan met kleine stootjes. Heb al verschillende afstanden (aantal streepjes) gehouden tot de voorganger maar geen effect. Ben inmiddels op het punt dat ik op de snelweg de OPD maar uitzet zodat ik zelf de CC uit kan zetten als de auto's voor me langzamer rijden.

Echt remmen uit het niets nog niet meegemaakt, alleen als je van baan wisselt omdat je voorganger dat ook doet moet je soms niet te snel willen en de actie pas beginnen als die andere al in z'n baan is (naar rechts), daar soms wel flink remmen meegemaakt.

Overigens erg tevreden over de P2 hoor en zie het niet als geklaag, maar het valt me op nu ik er wat langer mee rijd. Maar wellicht dat updates in de toekomst uitkomst bieden. Heb nu de meest recente met voorverwarmen.
Ik heb nog maar 50 km ervaring met de pilot assist van de P8 (alleen ritten in de demo), maar constateerde daarbij ook al dat het wat minder geleidelijk lijkt te gaan dan ik gewend was van de XC90. Ik weet dat eigenlijk meer aan de veel langere wielbasis van de XC90 waardoor het sturen sowieso minder direct gaat. (Een beetje meer een olietanker die langzamer bijdraait dan een kleiner bootje). Dat zelfde zul je oom hebben met de V90 want die heeft dacht ik bijna dezelfde wielbasis als de XC90?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
darwusch schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:11:
Mijn app kreeg weer een "Provisional Pass" maar deze keer kon ik hem wel als Closed Test vanuit de playstore installeren.
Heb meteen een webview als library toegevoegd die javascript ondersteunt.

[Afbeelding]

Youtube kijken lukt, en inloggen op sites ook.

[Afbeelding]

Ik durf de app niet te delen, anders ben ik bang dat google hem weer intrekt. Sorry ;)
Zou het niet beter zijn om dit in het Android Automotive topic voort te zetten? Ik vind het wel top dat je hier zo actief mee bent, overigens :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-01 12:57
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Geen zorgen hoor, dat weten ze wel ;-)
Ze lezen dit forum.
Haha, wel een heel droog antwoord.

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55
_--[]--__ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Ik ken de Pilot Assist van de V90 niet maar ga volledig mee in wat @MaxxMark hierboven zegt. In mijn ervaring is de Pilot Assist van de P2 juist heel soepel en helemaal niet hakkerig of stoterig. In ieder geval een stuk smoother dan in de of Audi A3-etron (2015) Tesla Model S (2018). Ik heb inderdaad wel het idee dat je als je de eerste waarschuwing voor stuur vasthouden negeert je veel harder aan het stuur moet trekken om te laten weten dat je nog waker bent.
Ja sluit me hierbij ook aan. Vooral snelheid verschil, soms zit ik enkele km's achter een auto die slomer rijdt dan mijn acc snelheid zonder dat ik het door heb..
Maar ik blijf er ook bij dat je hard aan het stuur moet trekken om ervoor te zorgen dat hij weer door heeft dat je je handen aan het stuur hebt.
Mercedessen en VAG-groep autos hebben dat toch een stuk beter voor elkaar..

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2025

frankkie12345

Android Developer (FM)

darwusch schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:11:
Mijn app kreeg weer een "Provisional Pass" maar deze keer kon ik hem wel als Closed Test vanuit de playstore installeren.
Heb meteen een webview als library toegevoegd die javascript ondersteunt.

Youtube kijken lukt, en inloggen op sites ook.

Ik durf de app niet te delen, anders ben ik bang dat google hem weer intrekt. Sorry ;)
Lekker bezig :D

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
fyr0 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Ja sluit me hierbij ook aan. Vooral snelheid verschil, soms zit ik enkele km's achter een auto die slomer rijdt dan mijn acc snelheid zonder dat ik het door heb..
Maar ik blijf er ook bij dat je hard aan het stuur moet trekken om ervoor te zorgen dat hij weer door heeft dat je je handen aan het stuur hebt.
Mercedessen en VAG-groep autos hebben dat toch een stuk beter voor elkaar..
Kan uit ervaring zeggen dat het systeem wat Volvo gebruikt in de voorgaande modellen veel minder beweging nodig had aan het stuur. Had voor mijn P8 een V60 (MY2020 uit m'n hoofd) met Pilot Assist. Sturen ging soepeler en hij had veel minder beweging aan het stuur van de bestuurder nodig.

gewoon nee.

• dnns85
Dank voor jullie reacties op de ACC van de P2!

Wellicht heeft het er idd iets mee te maken dat de V90 wat groter was en daardoor meer als slagschip voelde (vergelijkbaar met de XC90). De P2 is sowieso wat gevoeliger/sportiever geveerd en qua wegligging, dus dat vergroot het ook nog wat uit.

Ik zal nog eens wat extra km's maken met de ACC en pilot assist aan en extra goed opletten en over een tijdje met een update komen. Misschien kwestie van wennen (en verwend zijn😉). In elk geval fijn dat ik niet de enige ben die een hengst aan het stuur moet geven als ie daar om vraagt.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:05
Bloemstukje schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Kan uit ervaring zeggen dat het systeem wat Volvo gebruikt in de voorgaande modellen veel minder beweging nodig had aan het stuur. Had voor mijn P8 een V60 (MY2020 uit m'n hoofd) met Pilot Assist. Sturen ging soepeler en hij had veel minder beweging aan het stuur van de bestuurder nodig.
Heb je geprobeerd of het nog uitmaakt in welke stand de 'zwaarte' van het stuur staat. Misschien heeft hij minder nodig als hij in de lichtste stand staat. Los van het feit of je dat prettig vindt uiteraard.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:34
Kan Google Maps trouwens ook in 3D mode (of is het tegenwoordig al 4D :)) getoond worden zoals ook op je telefoon met Maps? Ik kreeg dat zo 123 niet voor elkaar tijdens mijn proefritje.. En kan je ook meer dan 1 bestemmingen invoeren? Dus soort van route die je vooraf instelt?

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 11-01-2021 17:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• dnns85
PvS_68 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Heb je geprobeerd of het nog uitmaakt in welke stand de 'zwaarte' van het stuur staat. Misschien heeft hij minder nodig als hij in de lichtste stand staat. Los van het feit of je dat prettig vindt uiteraard.
Zal dat ook es proberen, als ie dan maar niet nog harder tussen de lijntjes gaat ping-pongen 8)7

Had al wel getest of de OPD in verschillende standen nog wat uitmaakte voor de mate waarin hij afremt en afstand houdt tot de voorganger, maar daar lijkt geen verschil in te zitten.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor de statistieken, vanmiddag 12:30 direct internet. Jippie, zou het dan eindelijk?
Vanmiddag 17:00, geen internet, wel LTE letters naast driehoek met kruisje. Na korte stop om 17:15, geen internet, ook geen LTE letters meer. Na 10 minuten rijden, wel internet, maar ook geen LTE letters.

P8

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Tussen de lijntjes pingpongen? Mijn (p8) pilot assist doet soms wel een tikkie bijsturen, maar vaak heel geleidelijk. Vind hem soms wel wat strak rechts houden maar verder eigenlijk wel soeps.

En ik klem het stuur meestal een beetje onder mijn knie, daarmee houd je de sensor voor de gek. Want hij is wel heel strikt met het ‘detecteren’ van handen aan het stuur. Zo strikt dat die knie het beter doet dan gewoon handen losjes op het stuur.

• Montalbano
  • Niet online
Sinds ik de Pilot Assist niet meer als AutoPilot beschouw maar gewoon als - tadaa - Pilot Assist, heb ik eigenlijk geen melding meer gehad over het meesturen. Gaat erg soepel.

P8

• Mga1600
Montalbano schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:57:
Voor de statistieken, vanmiddag 12:30 direct internet. Jippie, zou het dan eindelijk?
Vanmiddag 17:00, geen internet, wel LTE letters naast driehoek met kruisje. Na korte stop om 17:15, geen internet, ook geen LTE letters meer. Na 10 minuten rijden, wel internet, maar ook geen LTE letters.
Stomme vraag (maar ik wacht nog op mijn auto en ben dus nog niet 100% ingevoerd): wat is LTE?

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Stomme vraag (maar ik wacht nog op mijn auto en ben dus nog niet 100% ingevoerd): wat is LTE?
Andere naam voor 4G, als ik me niet vergis

P8

• Spanky79
[...]

Een soort van 4g, ik geloof net iets minder snel dan 4g. Lte advanced is 4g. Lte is 3.9g.

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 11-01-2021 19:06 ]

• Mga1600
dnns85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:37:
Dank voor jullie reacties op de ACC van de P2!

Wellicht heeft het er idd iets mee te maken dat de V90 wat groter was en daardoor meer als slagschip voelde (vergelijkbaar met de XC90). De P2 is sowieso wat gevoeliger/sportiever geveerd en qua wegligging, dus dat vergroot het ook nog wat uit.

Ik zal nog eens wat extra km's maken met de ACC en pilot assist aan en extra goed opletten en over een tijdje met een update komen. Misschien kwestie van wennen (en verwend zijn😉). In elk geval fijn dat ik niet de enige ben die een hengst aan het stuur moet geven als ie daar om vraagt.
Bij mijn XC90 is er destijds ook een update voor de pilot assist gekomen waarna het toen veel beter is geworden. Kortom het wordt hier wellicht ook nòg fijner ....!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[...]

Nerd-mode

20 jaar geleden was er een groep Japanners en Noren die al inzagen dat mensen meer data wilde verbruiken op hun telefoons. Ze hebben toen een studie gedaan en een standaard geschreven die toegepast kon worden bovenop de (net bedachte) 3G standaard. De naam van deze standaard was “Long Term Evolution”, LTE.

Later is deze standaard algemeen geadopteerd en een variant ervan is omgedoopt tot 4G. Technisch gezien is LTE dan ook geen correcte term meer, maar het is blijven plakken.

/Nerd-mode

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MvRtje schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Hebben we het over het opladen wat denk je? Nu bij 2 verschillende bedrijfspanden de volledige aardlekken eruit op moment dat ik mijn auto in prik. Vanmorgen nog goed geladen tot 60% daarna even voor een afspraak weggeweest. Ik kom terug en boem deel van het pand op zwart (2 fases eruit bij de aardlek). Daarna bij ander pand geprobeerd in te prikken en hetzelfde. 1 Fase eruit van de aardlek en enkele stoppen meer eruit. Vanavond even thuis op 1 fase 230 stopcontact proberen en dan morgen even langs de dealer. Deze geeft aan dat ik langs moet komen zodat ze even kunnen testen wat er mis gaat. Heb nog 52% batterij dus moet me even in houden vandaag.
Klinkt hetzelfde probleem als mijn p2. Daar in een parkeergarage ook alle 8 de palen stuk na het aansluiten van m'n Polestar. Daarna nog 2 palen gesloopt. Staat nu sinds dinsdag bij de dealer. Kreeg vandaag de update dat ze een bepaalde regelmodule gingen vervangen. Was nergens op voorraad, dus ze wisten nog niet hoe lang het ging duren.

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
westkust schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:56:
[P8] Hier inmiddels ook nu een aantal weken drama met de 4G. Half november geleverd, toen ging het goed. Vanaf half december doet het internet het meer niet dan wel. Ook niet na alles tips die hier benoemd zijn en ook geen update gehad. Inmiddels gemeld bij de dealer en ik word komende week teruggebeld door de werkplaats. Ben benieuwd...

Wat me zojuist overigens opviel: start, direct wéér geen verbinding >>> vijf minuten later de grens met Duitsland over, wél verbinding >>> terug de grens over naar Nederland, verbinding even weg en vrij snel weer terug... Zou er een verband zijn (roaming = nieuw aanmelden op het netwerk)? Ik test het de volgende keer opnieuw als ik bij de start weer geen internet heb.
Test 2: Wegrijden in Nederland, weer geen internet. Hoppa, de grens over en na een kilometer of wat wel internet! Tweede keer dat veranderen van land dus wel vrij snel internet geeft. Terug Nederland in gaf een dipje en hierna wel weer internet. Als ik in andere ritten alleen in Nederland blijf, heb ik vaak helemaal geen internet. Ook niet na een tijdje.

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01 13:05
westkust schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Test 2: Wegrijden in Nederland, weer geen internet. Hoppa, de grens over en na een kilometer of wat wel internet! Tweede keer dat veranderen van land dus wel vrij snel internet geeft. Terug Nederland in gaf een dipje en hierna wel weer internet. Als ik in andere ritten alleen in Nederland blijf, heb ik vaak helemaal geen internet. Ook niet na een tijdje.
[P2]
Even een check, ik heb ook al een paar weken geen internet bereik. Dus echt geen bereik, dat driehoekje linksboven is zwart met een grijs randje. Iemand daar enige ervaring mee?

Heb alle trucs wel geprobeerd, alle denkbare resets en ook via de internetvoorwaarden mezelf aangemeld (internet via wifi over hotspot). Menu prima doorlopen, totdat er (terecht) wordt gemeld dat mij auto offline is.

Lang leve proefkonijn zijn :D

• Montalbano
  • Niet online
ElectroDonker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:48:
[...]

[P2]
Even een check, ik heb ook al een paar weken geen internet bereik. Dus echt geen bereik, dat driehoekje linksboven is zwart met een grijs randje. Iemand daar enige ervaring mee?

Heb alle trucs wel geprobeerd, alle denkbare resets en ook via de internetvoorwaarden mezelf aangemeld (internet via wifi over hotspot). Menu prima doorlopen, totdat er (terecht) wordt gemeld dat mij auto offline is.

Lang leve proefkonijn zijn :D
Leeg zwart driehoekje met een kruisje rechtsonder, dat heeft denk ik iedereen die geen internet heeft.

P8

• dnns85
Montalbano schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Leeg zwart driehoekje met een kruisje rechtsonder, dat heeft denk ik iedereen die geen internet heeft.
Bij mij is ie gevuld (wit) als er een kruisje staat. Leeg driehoekje nog niet meegemaakt.

• Montalbano
  • Niet online
dnns85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Bij mij is ie gevuld (wit) als er een kruisje staat. Leeg driehoekje nog niet meegemaakt.
Ik twijfel nu even. Zal volgende keer goed opletten.

P8

• guido66
  • Nu online
dnns85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Hier ook zo.

Vanochtend vertrok ik ook zonder internet, en na 10 minuten was het er weer. Dit was pal langs de Belgische grens dus misschien inderdaad even over de grens verbonden. De rest van de dag geen problemen meer.

Aan de andere kant: op het Duitse forum wordt er ook volop geklaagd over niet werkende 4G.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Zullen we pas weer over 4g posten als deze het weer doet? Ik denk dat iedereen nu wel gelezen heeft dat het vaker niet dan wel werkt. Lekker ouderwets de radio aan voorlopig;)

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
(P2)

Weet iemand of je in kan stellen dat spotify automatisch doorspeelt na playlists?

Hij begint nu aan het eind vd playlist weer dezelfde playlist af te spelen.
In de 'gewone' app gaat ie verder met vergelijkbare muziek waardoor je nieuwe muziek 'ontdekt'.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
dnns85 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:39:
[P2]

Vandaag helaas geen 4G, ging al een tijdje te goed 😉

Ik lees dat je dan vrij makkelijk met de hotspot van je telefoon kan verbinden, maar dat is mij met geen mogelijkheid gelukt. Daar waar ik de naam van het netwerk verwacht komt niks. Geen enkel netwerk, ook van thuis niet. Geprobeerd met iPhone 11 en iPhone 12 (inclusief maximaliseer compatibiliteit) beiden op iOS 14.3. Ik zie wel balkje iets oplichten van links naar rechts alsof ie netwerken zoekt, maar niks.

Mis ik iets of meedere mensen met dit probleem? Dan wel extra jammer dat 4G weg is.

[Afbeelding]
Wifi deed het bij mij zaterdag ineens ook niet meer. De wifi punten bij mijn huis bleven zichtbaar, ondanks dat ik vele kilometers ervandaan was. Dit bleef zo, tot hij vandaag bij de dealer z'n update kreeg... wifi werkt weer, hotspot en flitsmeister automatisch aan zodra hij met bluetooth is gekoppeld, nooit meer last van geen wifi of data verbinding (I hope...)

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07-2025
robklink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:31:
Zullen we pas weer over 4g posten als deze het weer doet? Ik denk dat iedereen nu wel gelezen heeft dat het vaker niet dan wel werkt. Lekker ouderwets de radio aan voorlopig;)
Nou, sinds vandaag doet 4g bij mij het dus weer. Best een paar keer weggeweest en elke keer komt hij online na een seconde (klopt af). En dat dus zonder de grens over te gaan...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• Montalbano
  • Niet online
nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Wifi deed het bij mij zaterdag ineens ook niet meer. De wifi punten bij mijn huis bleven zichtbaar, ondanks dat ik vele kilometers ervandaan was. Dit bleef zo, tot hij vandaag bij de dealer z'n update kreeg... wifi werkt weer, hotspot en flitsmeister automatisch aan zodra hij met bluetooth is gekoppeld, nooit meer last van geen wifi of data verbinding (I hope...)
Hoe bedoel je “hotspot automatisch aan zodra hij met Bluetooth is gekoppeld?
Het lijkt mij ideaal als de auto automatisch met mijn telefoon hotspot verbindt maar dat moet ik echt elke keer met de hand doen.

P8

• JTHZZ
Quark2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Nou, sinds vandaag doet 4g bij mij het dus weer. Best een paar keer weggeweest en elke keer komt hij online na een seconde (klopt af). En dat dus zonder de grens over te gaan...
Bij mij ook! En gisteren ook al. Geen enkele setting veranderd dus misschien heeft iemand in Duitsland de resetknop van de Deutsche Telekom hotspotdrive-servers gevonden..

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:48:
Kan Google Maps trouwens ook in 3D mode (of is het tegenwoordig al 4D :)) getoond worden zoals ook op je telefoon met Maps? Ik kreeg dat zo 123 niet voor elkaar tijdens mijn proefritje.. En kan je ook meer dan 1 bestemmingen invoeren? Dus soort van route die je vooraf instelt?
3D modus heb ik niet gezien maar ook niet onwijs naar gezocht. Kijk anders even in de handleiding?

Qua route; ja dat kan. Nadeel is alleen dat je de volgorde van de tussenstops niet kunt wijzigen. Dus wat je als laatste opgeeft, wordt het eerste reisdoel. Of iemand daar inmiddels wel een oplossing voor gevonden? B)

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Montalbano schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Hoe bedoel je “hotspot automatisch aan zodra hij met Bluetooth is gekoppeld?
Het lijkt mij ideaal als de auto automatisch met mijn telefoon hotspot verbindt maar dat moet ik echt elke keer met de hand doen.
Ik heb een Android toestel (iPhone kan niet denk ik) en gebruik Tasker (een app om automatisch taken uit te voeren op basis van bepaalde events) om de Tethering/Hotspot aan te zetten zodra de telefoon met Bluetooth is verbonden aan de auto.

De auto verbindt bij mij het laatst gekozen accesspoint automatisch, tot nu toe heb ik niet met de hand hoeven verbinden..

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Nerd-mode

20 jaar geleden was er een groep Japanners en Noren die al inzagen dat mensen meer data wilde verbruiken op hun telefoons. Ze hebben toen een studie gedaan en een standaard geschreven die toegepast kon worden bovenop de (net bedachte) 3G standaard. De naam van deze standaard was “Long Term Evolution”, LTE.

Later is deze standaard algemeen geadopteerd en een variant ervan is omgedoopt tot 4G. Technisch gezien is LTE dan ook geen correcte term meer, maar het is blijven plakken.

/Nerd-mode
Dank je! Ooit heb ik me voorgenomen iedere dag wat nieuws te willen leren.
Lukte in die 70+ jaren niet altijd, maar dit was mijn les van vandaag.,...

• Davy_Rx
  • Laatst online: 14-01 19:14
robklink schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:31:
Polestar zou hier binnen een paar dagen over communiceren. Er komt een update aan die dit moet verhelpen. Info van mijn dealer. Hij kende de details niet.

• Bart2385
  • Laatst online: 15:00
Montalbano schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:57:
Ik heb ook al dagen geen internet, wordt er niet blij van. Weet niet waarom en heeft altijd goed gewerkt.

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Bart2385 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Ik heb ook al dagen geen internet, wordt er niet blij van. Weet niet waarom en heeft altijd goed gewerkt.
Heb je al eens een system reboot geprobeerd -> Home knop 20sec ingedrukt houden tot de tik

• Montalbano
  • Niet online
nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Ik heb een Android toestel (iPhone kan niet denk ik) en gebruik Tasker (een app om automatisch taken uit te voeren op basis van bepaalde events) om de Tethering/Hotspot aan te zetten zodra de telefoon met Bluetooth is verbonden aan de auto.

De auto verbindt bij mij het laatst gekozen accesspoint automatisch, tot nu toe heb ik niet met de hand hoeven verbinden..
Hmmm, Apple heeft ook wel iets achtigs blijkbaar, dat heet “Taken”.
Ik kan bijvoorbeeld instellen dat zodra er Bluetooth verbinding is met de auto, Flitsmeister op de telefoon wordt geopend.
Maar ik krijg het zo snel nog niet voor elkaar de hotspot aan te krijgen via zo’n taak. Of om Flitsmeister weer uit te krijgen als de Bluetooth wordt verbroken.

P8

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-01 16:36
Ik heb vrij veel Spotify playlist.
Als ik blader door de playlists toont hij er veel, maar niet allemaal. Er lijkt een hard limiet op te zitten.

Als ik vervolgen Search gebruik kan ik de overige lijsten wel vinden.

Heeft iemand van jullie dit ook?

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-01 08:32
Montalbano schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:48:
[...]

Ik kan bijvoorbeeld instellen dat zodra er Bluetooth verbinding is met de auto, Flitsmeister op de telefoon wordt geopend.
Maar ik krijg het zo snel nog niet voor elkaar de hotspot aan te krijgen via zo’n taak. Of om Flitsmeister weer uit te krijgen als de Bluetooth wordt verbroken.
Het is helaas nog niet mogelijk om via taken (of opdrachten) om de persoonlijke hotspot instellingen aan of uit te schakelen. Tevens heb je alleen triggers voor als de bluetooth verbinding tot stand gebracht wordt en niet als hij wordt verbroken.

Het opstarten van flitsmeister vereist nog wel de bevestiging van de pop up om de actie uit te voeren, van mij zou het volautomatisch mogen maar dat kan vooralsnog helaas niet. :|

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06-2025
MaxxMark schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Bekende van me reed voor hij in zn Tesla reed in een V60 gereden en zegt dat de ghost braking van Tesla bijzonder irritant is. Waar hij in de Volvo hem gewoon zn gang kon laten gaan en gewoon rustig kon 'chillen' is het bij hem nu zo dat hij heel actief zijn voet bij het gas houdt om door de emergency braking heen te drukken.

Bij de volvo is het vaak voorspelbaar. Als je weet waar die in de fout sprong raakte je daar aan gewend. Bij tesla is het vaak minder voorspelbaar.

Ik ben ook heel blij dat de Polestar zich vrijwel gelijk gedraagt als de V60. Sterker, ik heb (in de afgelopen 1.5mnd) nog nooit gehad dat hij ingreep of een emergency alert deed.
Ik heb phantom braking zelf ervaren in een proefrit van de Model 3. Ik reed op een smalle weg met bomen aan de zijkant (tegen het wegdek aan) en van de andere kant kwam een auto waardoor ik iets meer naar de zijkant werd gedwongen. Auto gaat dan echt 'vol in de ankers' en je schrikt je echt helemaal kapot.. (zeker als je voor het eerst in een auto rijdt)

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
voor de liefhebber !
Hij zegt het eigenlijk gelijk al goed.. een dorstige auto kan gecompenseerd worden door snel laden.. en de Volvo haalt in een 10-80 % charge gemiddeld maar 75kW en dat is "te weinig" vooral na 80% laden (soms heb je geen keuze ivm bereiken eindbestemming) gaat bij hem maar met 14 a 16 kW na 80%.

Ik hoop dat Volvo (na wat gebruikscijfers) de laadsnelheden & throttle momenten wat meer los laat

[ Voor 56% gewijzigd door 4v4t4r op 12-01-2021 10:19 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

[...]
Maar ik krijg het zo snel nog niet voor elkaar de hotspot aan te krijgen via zo’n taak.

Of om Flitsmeister weer uit te krijgen als de Bluetooth wordt verbroken.
Flitsmeister sluit vanzelf af, als hij detecteerd dat je niet meer aan het rijden bent.

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
frankkie12345 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Flitsmeister sluit vanzelf af, als hij detecteerd dat je niet meer aan het rijden bent.
niet helemaal on-topic, maar mijn ervaring (op Android telefoon) is dat dit afsluiten niet altijd correct werkt en het nog wel eens voorkomt dat Flitsmeister actief is gebleven (of geworden) zonder bluetooth connectie en voor de nodige battery drain zorgt...

• _--[]--__
Net voor de eerste keer geen 4G, ik kon wel makkelijk koppelen met de wifi hotspot van mijn iphone 12 mini.
De batterij van mijn sleutel is trouwens al leeg, dat is best snel... (Auto begin september gekregen)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:43
4v4t4r schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:15:
voor de liefhebber !
Hij zegt het eigenlijk gelijk al goed.. een dorstige auto kan gecompenseerd worden door snel laden.. en de Volvo haalt in een 10-80 % charge gemiddeld maar 75kW en dat is "te weinig" vooral na 80% laden (soms heb je geen keuze ivm bereiken eindbestemming) gaat bij hem maar met 14 a 16 kW na 80%.

Ik hoop dat Volvo (na wat gebruikscijfers) de laadsnelheden & throttle momenten wat meer los laat

[YouTube: Volvo XC40 P8 Recharge 615km Range Test! (Norwegian High Speed Run)]
Hadden wij maar weer een keer winter.. dit soort beelden. Heerlijk.

Zal wellicht nog wel wat beter worden als de accu pack verwarming aan gaat? Dacht dat dit in één van de toekomstige updates nog komt? Zelf laad ik alleen in de zomer op DC dus persoonlijk zou het me niet veel uitmaken. Maar als je wilt gaan wintersporten is het natuurlijk wel prettig dat je wat sneller kunt laden. Is ook een kwestie van uitzoeken wat een pack nog kan verduren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

SuperGroover2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:27:
[...]
niet helemaal on-topic, maar mijn ervaring (op Android telefoon) is dat dit afsluiten niet altijd correct werkt en het nog wel eens voorkomt dat Flitsmeister actief is gebleven (of geworden) zonder bluetooth connectie en voor de nodige battery drain zorgt...
Flitsmeister kijkt naar verschillende dingen om te bepalen of Flitsmeister actief moet worden / moet worden afgesloten. Zoals:
- Is er een Flitsmeister ONE verbonden, zo ja, zegt de bewegingsensor daarvan dat je aan het rijden bent?
- Komen de bewegingen/trillingen van je telefoon overeen met autorijden? (Google Awareness)
- Is bluetooth (audio radio) verbonden?
- Sta je al meer dan 5 min op dezelfde plek, maar sta je niet in een stilstaande file?

Door die complexiteit, al die verschillende factoren die worden afgewogen, wil het nog wel eens misgaan.

Heb het zelf wel eens gehad dat ik kantoor binnenliep, niet doorhad dat Flitsmeister nog aanstond en net op dat moment een ambulance in de buurt reed. Gevolg is dat de halve afdeling schrok van het harde geluid :+

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:29
_--[]--__ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:33:
De batterij van mijn sleutel is trouwens al leeg, dat is best snel... (Auto begin september gekregen)
Dat had ik ook al na 7 weken. Heb jij de keyprotector?

Heel vervelend trouwens. 1e keer een ontroostbaar kind door het alarm wat ik af moest laten gaan. 2e keer was ik voorbereid en stond ik in de stromende regen een batterij te vervangen langs een drukke weg terwijl dat jochie de straat op wil lopen.

Ik raad iedereen aan die noodprocedure een keer uit te voeren zodat je weet hoe dat moet als je er voor komt te staan. Oordoppen in is geen overbodige luxe.

• Arie van Dijk
Pepehv schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:29:
Als ik blader door de playlists toont hij er veel, maar niet allemaal. Er lijkt een hard limiet op te zitten.

Ik heb hetzelfde probleem. Spotify toont niet alle albums en niet alle playlists. Je zoekt je een ongeluk als je de naam van wat je zoekt niet precies weet.

• Arie van Dijk
nikagl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:19:
[...]
....Betreft hotspot automatisch aan bij Bluetooth verbinding......
Ik heb een Android toestel (iPhone kan niet denk ik) en gebruik Tasker.
Voor mensen met een Samsung telefoon. Ik heb een S10 en heb geconfigureerd dat de hotspot automatisch start bij bluetooth verbinding. Met Bixby routines is dit een fluitje van een cent en werkt perfect. Ik kreeg dat met tasker niet voor elkaar - die wilde de hotspot niet starten.

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:16
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Ik raad iedereen aan die noodprocedure een keer uit te voeren zodat je weet hoe dat moet als je er voor komt te staan. Oordoppen in is geen overbodige luxe.
Zoals ik lees in de handleiding is het de key open maken en dan met dat haakje de deur ontgrendelen. Vervolgens de key in het bakje leggen en dan op ontgrendelen drukken?

• Arie van Dijk
wht_nl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:02:
[...]

Zoals ik lees in de handleiding is het de key open maken en dan met dat haakje de deur ontgrendelen. Vervolgens de key in het bakje leggen en dan op ontgrendelen drukken?
P2
In het kort uit mijn hoofd:
Sleutel open maken - fysieke sleutel (wat jij noemt haakje) er uit halen - deurhandel naar je toe trekken - daar kan de fysieke sleutel in - open draaien - sleutel er uit halen - nogmaals de deurhandel naar je toe trekken - deur gaat open en alarm gaat af - alles wat je in dat bakje hebt er uit gooien en de sleutel in het bakje in de middenconsole leggen.

Die sleutel openen is dat lipje - pieletje opzij schuiven en dan het klepje over de sleutel schuiven. Wil je de batterij bereiken moet je dat nogmaals uitvoeren voor de andere kant met een ander palletje - nippeltje.

Als je het 1x gedaan hebt kan je het zo. Sta je met de handleiding op je telefoon in de regen... het de eerste keer te doen..... pffff

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Wat voor batterij moet er in? Kan ik vast een reserve in de auto leggen.
En kreeg je helemaal geen schermwaarschuwing vooraf dat de batterij bijna leeg was? Mijn vorige auto meldde dat netjes.

[ Voor 46% gewijzigd door Jehanthar op 12-01-2021 13:34 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

• Arie van Dijk
Jehanthar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
Wat voor batterij moet er in? Kan ik vast een reserve in de auto leggen
P2
Zonder de keyprotector CR2032

• _--[]--__
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Dat had ik ook al na 7 weken. Heb jij de keyprotector?
Ja, ik heb inderdaad de keyprotector, dat maakt het vervangen van de batterij weer wat lastiger...
Heel vervelend trouwens. 1e keer een ontroostbaar kind door het alarm wat ik af moest laten gaan. 2e keer was ik voorbereid en stond ik in de stromende regen een batterij te vervangen langs een drukke weg terwijl dat jochie de straat op wil lopen.
Heb jij al twee keer de batterij moeten vervangen :-(
En een tooltje om het klepje van de batterij te draaien...

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
MaxxMark schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:34:
[p2] Vandaag toch wel een beetje de realisatie gehad dat ik niet verwacht binnen enkele maanden een goed en volledig werkend AAOS te gaan zien. Ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Maar merk vaak bij het rijden dat ik toch naar mn telefoon wil grijpen (wat ik uiteraard niet doe). Daarom zit ik toch te kijken wat er aan carkit mogelijkheden zijn.

Ik zag dat brodit helaas nog geen carkit houders heeft. Heeft iemand al een goed systeem gevonden (een legale, dus geen een die je met zuignap op het raam zet)?

Aangezien ik een iphone 12 pro heb zou ik ook denken dat er met die MagSafe chargers best wel wat leuks zou kunnen. Maar ik kom nog weinig tegen (truth be told; Ik heb nog niet heel lang gezocht). Hebben jullie al interessante oplossingen gezien?
Dit werkt bij ons prettig 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNlNBiepAiT9r1DfdK2y0kk__kE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5st6PKkZ4M9q599117y5efte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXNiaAlX_PlcaI-lxfaMDWgDCP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ht2czABj86n5MEVu9lx888Ut.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6B4Vikqtfh5Wmh_-vdG-plZeieo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN7oMCgCHm73AJ0FSajEqHpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBCUZTFWGBrsMsyTsWvCfF65qiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1Yqw8cIk0Jkm4kYagYqM5xT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vwGYzHlcRrmwgpDAGIpPprA-CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lK4GXMLCOZN4rpRXiX2Dpgg8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4e5ng8hcVLUcFX4Y_altxEzmdF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1TbGLGHkgaflxijcBvq7Aja.jpg?f=fotoalbum_large

• Arie van Dijk
Jehanthar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
En kreeg je helemaal geen schermwaarschuwing vooraf dat de batterij bijna leeg was? Mijn vorige auto meldde dat netjes.
Nee, maar ik denk dat dat door de keyprotector komt. Die stopt met zenden voordat de auto ziet dat de batterijspanning laag is. Ik vermoed dat die keyprotector de batterij leeg trekt - er zit ook een kleinere in. Vandaar mijn vraag of de andere gebruiker die het had ook die keyprotector gebruikt. Het is nog te vroeg om te oordelen - kan ook een probleem met de fabricage van de eerdere batterij zijn geweest. Ik weet het met een paar weken.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:14:
[...]

P2
In het kort uit mijn hoofd:
Sleutel open maken - fysieke sleutel (wat jij noemt haakje) er uit halen - deurhandel naar je toe trekken - daar kan de fysieke sleutel in - open draaien - sleutel er uit halen - nogmaals de deurhandel naar je toe trekken - deur gaat open en alarm gaat af - alles wat je in dat bakje hebt er uit gooien en de sleutel in het bakje in de middenconsole leggen.

Die sleutel openen is dat lipje - pieletje opzij schuiven en dan het klepje over de sleutel schuiven. Wil je de batterij bereiken moet je dat nogmaals uitvoeren voor de andere kant met een ander palletje - nippeltje.

Als je het 1x gedaan hebt kan je het zo. Sta je met de handleiding op je telefoon in de regen... het de eerste keer te doen..... pffff
dit gaat denk ikmoeilijker met die aangepaste Aliexpress sleutels? volgens mij moest ik een paar schroefjes gebruiken.. wellicht niet heel handig ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
guido66 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:55:
@MaxxMark ik doelde vooral op deze: Philipvm in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic" lastig te vinden, want het beestje word niet bij zijn naam genoemd.
Die is al afgebroken......😢
Geen aanrader dus.
Heb nu deze (beestje is aliexpress “Black Magic 15W Car Charger Fast Charging for Apple etc. etc”😂) in combinatie met “Multi Screen Support Laptop Side Mount etc.etc.”)

Het opnieuw delen van de foto's binnen 3 posts is niet nodig ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Outerspace op 12-01-2021 19:42 ]

• Arie van Dijk
_--[]--__ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Ja, ik heb inderdaad de keyprotector, dat maakt het vervangen van de batterij weer wat lastiger...
P2

Je mag zelf volgens mij officieel die batterij niet eens vervangen vanwege het certificaat.

Als het aan de keyprotector ligt mag Volvo het oplossen. Ze verkopen voor veel te veel geld iets wat er naar mijn mening al op had moeten zitten, en dan hoef ik niet te verwachten dat ik elke 6 weken terug moet voor een nieuwe batterij.

Maar eerst maar afwachten. Kan een slechte serie batterijen zijn geweest. Hoop dat hij het nu gewoon een minimaal jaar volhoudt.

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-01 11:26
Philipvm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Geen aanrader dus.
Heb nu deze (beestje is aliexpress “Black Magic 15W Car Charger Fast Charging for Apple etc. etc”😂) in combinatie met “Multi Screen Support Laptop Side Mount etc.etc.”)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel netjes gedaan. Ook ideaal voor mn iPhone 12 met magsafe!

• Montalbano
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Je mag zelf volgens mij officieel die batterij niet eens vervangen vanwege het certificaat.

Als het aan de keyprotector ligt mag Volvo het oplossen. Ze verkopen voor veel te veel geld iets wat er naar mijn mening al op had moeten zitten, en dan hoef ik niet te verwachten dat ik elke 6 weken terug moet voor een nieuwe batterij.

Maar eerst maar afwachten. Kan een slechte serie batterijen zijn geweest. Hoop dat hij het nu gewoon een minimaal jaar volhoudt.
Gaat dit over een P8 sleutel? Die heeft toch geen keyprotector nodig omdat die techniek er standaard al in zit?

Edit: sorry, moet beter opletten, een P2 dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Montalbano op 12-01-2021 14:16 ]

P8

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:09
JTHZZ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het belangrijker is om in de zomer de warmte van de accu’s juist kwijt te kunnen.
Er zitten toch koelkanalen en een radiator in je auto, dus zelfs als de batterij goed geïsoleerd zit geraak je die warmte wel kwijt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Arie van Dijk
Montalbano schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Gaat dit over een P8 sleutel? Die heeft toch geen keyprotector nodig omdat die techniek er standaard al in zit?
Edit: sorry, moet beter opletten, een P2 dus.
Ik had het er niet overal bijgezet dat het hier om een P2 ging.

Volgens mij heeft de P8 dezelfde sleutel en sleutelaanpassing maar neemt Volvo deze zelf voor hun rekening als je het certificaat nodig hebt?
Dwz - ze laten de Polestar klanten er voor bloeden?

Ik ben niet zeker?
John? Een andere P8 bezitter met certificaat? Zit er een keyprotector om de batterij in de sleutel?

[ Voor 4% gewijzigd door Arie van Dijk op 12-01-2021 14:24 ]

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Pepehv schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:29:

Dit heb ik ook. Meen me te herinneren dat je ergens change verzoeken bij Spotify kan indienen. Dit zou een mooie zijn!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 09:40

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Philipvm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Geen aanrader dus.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mountie is waar je het over hebt toch? (die afgebroken is)

Heb je linkjes (naar ali) waar je de houders vandaan hebt? Kan ze niet echt vinden zoals jij ze hebt.
edit: Het lijkt deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005001371151118.html

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-01 15:02
JoeMusashi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Dit heb ik ook. Meen me te herinneren dat je ergens change verzoeken bij Spotify kan indienen. Dit zou een mooie zijn!
https://community.spotify...se&q=android%20automotive

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Ik had het er niet overal bijgezet dat het hier om een P2 ging.

Volgens mij heeft de P8 dezelfde sleutel en sleutelaanpassing maar neemt Volvo deze zelf voor hun rekening als je het certificaat nodig hebt?
Dwz - ze laten de Polestar klanten er voor bloeden?

Ik ben niet zeker?
John? Een andere P8 bezitter met certificaat? Zit er een keyprotector om de batterij in de sleutel?
Bij de P8 betaal je flink voor een klasse 3 alarm, bij de P2 is het basis alarm al inbegrepen, maar moet je de sleutels aan laten passen.

Onder de streep betaalt de p8
eigenaar meer dan de p2 eigenaar voor een alarm met certificaat.

• Lancer

Lancer

What the......

idd. Overigens hadden voorgaande Volvo's altijd het problem dat als ik mijn laptoptas te dicht bij de deur hield de keyless opening niet werkte. Het probleem wordt o.a. veroorzaakt door de Apple Pencil in de tas. Sta je de eerste keer ook te vloeken met de gedachte dat de sleutel kapot is of de batterij leeg. Eigenlijk nog niet geprobeerd met deze auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Arie van Dijk
Mga1600 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Bij de P8 betaal je flink voor een klasse 3 alarm, bij de P2 is het basis alarm al inbegrepen, maar moet je de sleutels aan laten passen.

Onder de streep betaalt de p8
eigenaar meer dan de p2 eigenaar voor een alarm met certificaat.
Dank je wel.

Weet je of de sleutel dan al origineel al is aangepast vanuit de fabriek of zit er alsnog een keyprotector in de sleutel?

Vreemd dat het een optie is. Voor mij was de P2 niet te verzekeren zonder dat certificaat.

• JTHZZ
Tommie12 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Er zitten toch koelkanalen en een radiator in je auto, dus zelfs als de batterij goed geïsoleerd zit geraak je die warmte wel kwijt.
Ik denk dat luchtkoeling een boel energie scheelt in de zomer. En dat vindt men blijkbaar belangrijker dan de extra verwarmingsenergie in de winter. Althans dat maak ik op uit het feit dat een VW ID.3 in de winter bij 90km/u zijn accu’s nog bij moet verwarmen. Dat duidt op weinig isolatie.

• Lancer

Lancer

What the......

Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Dank je wel.

Weet je of de sleutel dan al origineel al is aangepast vanuit de fabriek of zit er alsnog een keyprotector in de sleutel?

Vreemd dat het een optie is. Voor mij was de P2 niet te verzekeren zonder dat certificaat.
Zit een 2032 batterij in en niets wat ik kan identificeren als een key protector.

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
(P2)

Weet iemand of je in kan stellen dat spotify automatisch doorspeelt na playlists?

In de 'gewone' app gaat ie verder met vergelijkbare muziek waardoor je nieuwe muziek 'ontdekt'.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:05
Ronndr83 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:16:
(P2)

Ik gebruik spotify alleen maar in de auto, maar dat lijkt me juist logisch. Ik zou verwachten dat hij dezelfde afspeellijst nog eens doet, of verder gaat met de volgende afspeellijst of gewoon stopt aan het einde van de lijst. Random muziek afspelen na een afspeellijst vind ik juist raar.
Aangezien spotify op AAOS beperkter is dan op android kunnen er zeker verschillen zijn.
Misschien een feature request in dienen bij spotify?!

• _--[]--__
Gee_Jee schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:51:
[P2]

Heeft iemand voor mij voorbeelden hoe de integratie met de google agenda werkt?

Ik had gehoopt dat als ik in mijn google agenda (zelfde account als in de polestar) mijn afspraken met locatie zou zetten dat hij dit meteen zou pakken als ik in de auto stap (en verbinding heb natuurlijk).

Moet ik hier iets voor instellen/downloaden? Of klopt mijn verwachting gewoon niet?
Volgens mij werkt dat helaas niet, ik heb mijn agenda ook gesynchroniseerd met het google account dat ik in de polestar gebruik en als ik Google vraag: "Navigeer naar mijn volgende afspraak" dan vertelt ze me keurig hoe laat mijn volgende afspraak is , wat het onderwerp is en de locatie maar de navigatie starten doet ze niet :?

• Spanky79
PvS_68 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik spotify alleen maar in de auto, maar dat lijkt me juist logisch. Ik zou verwachten dat hij dezelfde afspeellijst nog eens doet, of verder gaat met de volgende afspeellijst of gewoon stopt aan het einde van de lijst. Random muziek afspelen na een afspeellijst vind ik juist raar.
Aangezien spotify op AAOS beperkter is dan op android kunnen er zeker verschillen zijn.
Misschien een feature request in dienen bij spotify?!
Ik gebruik spotify op verschillende devices, de auto lijkt helemaal los te staan van de rest. Mijn playlists en geschiedenis komen wel naar voren, maar ik zie niet echt dat hij verder gaat waar ik gebleven was. Ik ga nog eens testen hoe dit zit.

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Dank je wel.

Bij een P8 is dat af-fabriek zover ik weet.

• guido66
  • Nu online
Arie van Dijk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:12:
[...]

P2

Bij mij was 1 van de 2 keyprotectors binnen een week kapot. Gratis klusje van 5 minuten bij de dealer. En je mag officieel inderdaad zelf de batterij niet vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 12-01-2021 17:02 ]

• fyr0
Spanky79 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Ik gebruik spotify op verschillende devices, de auto lijkt helemaal los te staan van de rest. Mijn playlists en geschiedenis komen wel naar voren, maar ik zie niet echt dat hij verder gaat waar ik gebleven was. Ik ga nog eens testen hoe dit zit.
Ja dit viel mij vandaag ook op, toen ik wegreed had ik geen bereik dus even Spotify via mijn mobiel aangezet. Na een paar minuten wel weer bereik, dus dacht laat Spotify overpakken op mijn P2. Maar dan gaat hij verder met het liedje wat ik als laatste afspeelde in de auto, ipv wat ik aan het luisteren was op mijn telefoon (het met meest recente)..
Ook moest ik eerst volledig Spotify uitzetten op mijn mobiel voordat ik rustig kon afspelen, want anders speelde er maar 1 sec af van het liedje..

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Dat laatste is toch bij Spotify gebruikelijk? Maximaal afspelen op 1 apparaat (tenzij gezinsabonnement). Dan moet je hem afsluiten op het ene apparaat voordat je Spotify op het andere apparaat kunt gebruiken. Of bedoel je het anders?

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

• fyr0
Jehanthar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:29:
Dat laatste is toch bij Spotify gebruikelijk? Maximaal afspelen op 1 apparaat (tenzij gezinsabonnement). Dan moet je hem afsluiten op het ene apparaat voordat je Spotify op het andere apparaat kunt gebruiken. Of bedoel je het anders?
Ja zoals jij het zegt klopt het, stel ik ben op mijn mobiel muziek aan het luisteren en wil dat dan ook doen op mijn laptop. Dan stopt hij automatisch op mijn mobiel en begint zonder problemen af te spelen op mijn laptop. (zonder dat spotify op mijn mobiel afgesloten moet worden)

Maar als ik dat probeer in mijn P2, dan moet ik Spotify echt afsluiten voordat hij hem lekker overpakt op mijn P2.

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-11-2025
guido66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Bij mij was 1 van de 2 keyprotectors binnen een week kapot. Gratis klusje van 5 minuten bij de dealer. En je mag officieel inderdaad zelf de batterij niet vervangen.
Er mag officieel zoveel nie.

• guido66
  • Nu online
@P2void19noPP tja, totdat ze je sleutel gaan ontleden nadat je auto gestolen is, dan heeft de verzekering een reden om niet uit te keren.

• P2void19noPP
guido66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:10:
@P2void19noPP tja, totdat ze je sleutel gaan ontleden nadat je auto gestolen is, dan heeft de verzekering een reden om niet uit te keren.
Je maakt mij niet wijs dat je zelf niet een batterijtje in je sleutel mag vervangen.

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Me "OK google, take me home"

P2 "OK, navigating home. Did you know I can also tell you important information for your commute? Say 'let's go home instead'"

Hmmm

Me "OK google, let's go home"

P2 "this feature is not available on this device."

ARGH!

• guido66
  • Nu online
P2void19noPP schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Je maakt mij niet wijs dat je zelf niet een batterijtje in je sleutel mag vervangen.
Het staat duidelijk vermeld in de meegeleverde instructies.

• guido66
  • Nu online
ToAoM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
Me "OK google, take me home"

P2 "OK, navigating home. Did you know I can also tell you important information for your commute? Say 'let's go home instead'"

Hmmm

Me "OK google, let's go home"

P2 "this feature is not available on this device."

ARGH!
Als ik naar huis wil navigeren zegt mijn P2 telkens: uw route gaat door België, controleer of er inreisbeperkingen zijn i.v.m Covid-19. Vervolgens kan ik alleen maar accepteren of de navigatie afbreken. Een route die België vermijdt is blijkbaar te moeilijk en geen optie voor Google. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 12-01-2021 19:21 ]

• P2void19noPP
guido66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Het staat duidelijk vermeld in de meegeleverde instructies.
Dan wordt het echt van de gekke, Je mag toch in elk "apparaat" je batterij vervangen zonder de "garantie" te verbreken. Je verandert niets aan de werking. Of ben ik gek?

• guido66
  • Nu online
Nee, je maakt alleen de SCM certificering ongeldig. Ik zou het ook liever anders zien, maar het is niet anders. Alleen een gecertificeerd bedrijf mag de batterij vervangen.

Ik heb het uiteraard niet over de standaard batterij in de sleutel, dit geldt alleen indien je een keyless protector met SCM certificaat hebt.

• JohnDoe77
[...]

In heb dat na aanleiding van jouw tip ook gemaakt (heer Opdrachten), maar werkt het bij jou altijd? Wel bedankt voor de tip! ;)

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:54:
[...]

In heb dat na aanleiding van jouw tip ook gemaakt (heer Opdrachten), maar werkt het bij jou altijd? Wel bedankt voor de tip! ;)
Nee 😀

In zoverre dat ik de Bluetooth verbinding wel een actie triggert en een dialoogje in beeld krijg met de vraag of ik die Opdracht wil uitvoeren. Maar dat voegt niet zoveel toe, had gehoopt dat het echt helemaal vanzelf zou gaan.

P8

• JohnDoe77
Montalbano schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Nee 😀

In zoverre dat ik de Bluetooth verbinding wel een actie triggert en een dialoogje in beeld krijg met de vraag of ik die Opdracht wil uitvoeren. Maar dat voegt niet zoveel toe, had gehoopt dat het echt helemaal vanzelf zou gaan.
Ja dat had ik dus ook. Die Opdracht komt naar boven en daarna niets. We zullen vast iets vergeten... 8)7

Overigens ontdekt gister; in de nieuwe auto van mijn vrouw zit ook een Qi lader. Dus ik mijn iPhone 12 erop leggen en... laden! Geen enkel probleem, in alle hoeken laadt hij hem op. Lijkt mij dus niet alleen maar een Apple probleem als VW dat in een Golf wel voor elkaar krijgt?
Pagina: 1 ... 146 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.