[P2]
Vandaag ff de toerist uitgehangen in zuidelijk Limburg om mijn kinderen te laten genieten van de sneeuw.
Totale rit 260 km. Vertrokken met 90%, nauwelijk voorverwarmd (had deze wel willen starten, maar zag daarna dat ik onderin het scherm nog had moeten bevestigen de voorverwarming te starten...). Had verwacht dit wel te kunnen halen, maar volgens maps ging dat niet lukken en die inschatting is in mijn ervaring uiterst betrouwbaar gebleken.
Op de terug weg dus de auto aan de snellader gehangen, in 18 minuten van 20% naar 43 %, door Fastned aangegeven snelheid een fractie boven de 80 kWh.
Aangekomen met 15% resterend. PP uitvoering, met de standaard zomerbanden.
Heb geen winterbanden besteld, met de winters van de laatste jaren wordt de 3k die Polestar daarvoor vraagt wat discutabel en met Corona wordt er dit jaar voorlopig toch weinig gereden. Volgend seizoen waarschijnlijk een setje winterbanden kopen als er weer wat meer gereden gaat worden.
Veel op ACC gereden op 115 km/u, pakweg 50 km binnendoor over de Limburgse heuvels, niet al te sportief gezien voorspelde gladheid en vroeg tijdstip.
Stond bij de Fastned lader nog gebroederlijk naast een andere P2 moon. Moet zeggen dat ik die kleur in het wild een stuk beter vind dan gedacht. Heb zelf de Void, heb indertijd nog willen wisselen naar Midnight maar kon niet meer omdat ik de auto zakelijk heb gekocht.
Wat betreft 4G, gisteren hele dag geen verbinding gezien. Vandaag werkte 4G wel goed.
Wat me opviel met het koppelen van de telefoon, deze werd bij mij niet herkend toen deze op 5 GHz stond ingesteld. Zodra ik de telefoon (Android, Nokia 9) op 2,4 GHz instelde, werd deze gelijk herkend.
Voor diegene die problemen ondervinden met koppelen van de telefoon als hotspot, check ff de gekozen band op de telefoon.
Behalve de 4G problemen en al druk besproken range heb ik nog wel een keer gezien dat de klok niet synchroniseerde. De instelling hiervoor een keer uitgezet en weer aangezet (stond iets van 1 uur en 43 minuten verkeerd) en werd toen direct goed gezet. Daarna niet meer gezien.
Ook wat storingen aan automatisch grootlicht met de melding dat sensor afgedekt was. Zal met de kou te maken hebben gehad (alleen gisteren en vandaag gezien in de vroege ochtend).
Verder dik tevreden over de auto!