Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.210 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Lancer schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Nee, nee, vooral geen foto's posten, voordat het weer geld gaat kosten :+

Ik denk wel dat het wat uitmaakt voor de druk op de achterwielen. Hoe dat in verhouding staat tot het eigen gewicht van de auto....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Nkwwmn4P8LIBD-hLJIv6yxNDNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Bk1ef4WqcHQIf8JWoR6MkgH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:35:
Precies dus wat ik bedoel. Die WLTP is gewoon keihard misleidend. Ik snap best dat je dat alleen haalt in de best mogelijke omstandigheden maar met deze cijfers ga je dat echt niet halen. En ook al die YouTube kanalen van autoweek, autoblog etc geven aan dat je weliswaar de WLTP niet haalt maar nog wel een nette +300km.

En eerlijk gezegd heb mede door hun ook wel de range kunnen accepteren aangezien de 300km grens voor mij gewoon belangrijk is. Maar als ik dan jullie reviews lees en ook de video's van die 2 gasten uit Noorwegen...oei dat is gewoon echt een stuk minder.
Ik denk dat er toch maar weinig mensen in de WLTP of voorgangers rekenen? Ik had een BMW 330e die volgens BMW 1 op 45 reed _/-\o_ Volgens de leasemaatschappij was ik met 1 op 25 in praktijk een van de meest zuinige rijders in hun pool (ik had het geluk thuis te kunnen laden en ook op kantoor en die afstand reed ik dan voor 75% elektrisch). Ik heb nog nooit een auto gereden die in de buurt kwam van de opgegeven range.

Wat hier al eerder gezegd is; reken in de winter tussen 250/275 en tel er (hopelijk) voor lekker warme dagen 75/100km bij op. Maar wanneer rijd je dan meer dan 250km per dag? Ik tot nu toe drie keer en dan hing hij 20min aan de snellader, super relaxt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Inspired schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Het is allemaal lastig, subjectief en afhankelijk van veel factoren. Probeer te kijken naar meer objectievere testen & info. 1000km van Bjorn en bijvoorbeeld wat ABRP aangeeft als verbruik bij 110. In de zomer kan ik ~425km rijden met 100/110 gemiddeld met een Model 3 LR. (WLTP 560) Dan is het met 90% capaciteit. Zeg 75% van WLTP.

P8 heeft 418. Dus zou je op 313km komen in de zomer met 100/110 als de verhouding hetzelfde is. Gezien de aero kan het best wat minder zijn bij de P8.

WLTP is geen maatstaf voor een stuk snelweg met 100km/h of hoger. Dat is bij ICE niet anders.

De waarden komen redelijk in de buurt van de EV DB estimates.
Het hangt ook wel af van je rijgedrag. Ik haal gewoon rond de 290-300km bij 110km met deze weersomstandigheden. Met accuverwarming vooraf zal dat nog iets beter zijn.

Daarnaast vind ik de model 3 erg lelijk van buiten en binnen. En een model S is een prijsklasse hoger (die vind ik wel redelijk mooi, maar na 8 jaar wel een beetje oubollig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Als je goed leest dan zeg ik nergens dat de WLTP de norm moet zijn. Wat ik wel zei is dat wat Volvo zelf zegt en wat ik tot nu toe eigenlijk overal terug lees/zie... Daar zit een wereld van verschil tussen. Zo groot dat de marge die je idd houdt bij WLTP (fors) overschreden wordt. En dat feit vind ik vreemd en eigenlijk misleidend.

Een heel ander punt dus wat ik aangeef want niemand hier of bij welke andere auto dan ook zal er van uitgaan dat WLTP de maatstaf is. Al die YouTube reviewers zaten er dus ook naast.

Maargoed, er zijn wat je hieronder ook zegt een aantal verhalen die wel redelijke range halen. Ik ben benieuwd over 3 weken hoe het hier gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 10-01-2021 15:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
nikagl schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:48:
Oh ja, en: fantastische auto. 4G deed het na het opladen op de terugreis ook weer (?), zonder dat ik iets had gedaan. Wifi nog niet. Ook niet na reset. Misschien na de update.

Maar ook zonder 4G was het prima rijden met de offline kaarten. Ikzelf heb de range niet nodig (andere auto tijdens vakanties)... kan me wel voorstellen dat er genoeg mensen zijn die daar wel een probleem mee hebben...

Dit was ergens halverwege de heenweg:

[Afbeelding]
Wat een groot verschil zeg! Ik rijd bij steeds korte ritjes de laatste dagen ronde de 29kWh en langere ritten is hij veel zuiniger;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqVY-KuSAT6Fkcfug4UnZrAjWP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttZgnY9wxAI9xHuT9VYo9XaE.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was toen het buiten rond de 6/7 graden was, maar dat gaat niet dit gat overbruggen! En ik rijd op 20” winterbanden, stoel- en stuurverwarming aan, airco wat schommelend tussen 19/20 graden.

Ik lees meer bereik berichten hier en er zijn tweakers die echt heel matig scoren en die juist oké scoren. Juist dat verschil is vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:50:
Misschien een beetje oftopic maar hoeveel haalt een Tesla dan op basis van de WLTP range?
Google? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:09
[P2]

Vandaag helaas geen 4G, ging al een tijdje te goed 😉

Ik lees dat je dan vrij makkelijk met de hotspot van je telefoon kan verbinden, maar dat is mij met geen mogelijkheid gelukt. Daar waar ik de naam van het netwerk verwacht komt niks. Geen enkel netwerk, ook van thuis niet. Geprobeerd met iPhone 11 en iPhone 12 (inclusief maximaliseer compatibiliteit) beiden op iOS 14.3. Ik zie wel balkje iets oplichten van links naar rechts alsof ie netwerken zoekt, maar niks.

Mis ik iets of meedere mensen met dit probleem? Dan wel extra jammer dat 4G weg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0opd0auvhxNKTcuKGOsQgAeXIRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjgM4EV80mi19wr4GWGjvS2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:41
Hansieo schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:29:
Goedemorgen,

[P2] Ik wil alvast de verzekering regelen voor de P2 die (denk ik) deze week af te halen is.

Welke alarmklasse moet ik opgeven volgens de laatste gegevens/goedkeuring.

Moet ik gewoon klasse 3 invullen?
of moet ik eerst een certificaat van de dealer/Polestar krijgen?

tia
Polestar zonder sleutelaanpassing is klasse 2. Univé eiste afgelopen oktober trouwens geen klasse 3 meer voor de polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Juancho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:50:
Misschien een beetje oftopic maar hoeveel haalt een Tesla dan op basis van de WLTP range? Ik zou me kunnen voorstellen dat je als overstappers best besluit te kiezen kiezen voor iets minder KM en meer kwaliteit/luxe/service van Volvo en daar wat KM voor wil inleveren. Maar als het werkelijke aantal KM dan in praktijk zover onder de maat is...

Een marge bouwen we denk ik allemaal wel in met een beetje onderzoek. Maar als je daar in praktijk al (ver) onderkomt... Dan kan ik me de twijfel/verbaasdheid/angst van huidige en nieuwe P8/P2 rijders me heel goed voorstellen.
YouTube: Polestar 2 vs Model 3 on wet motorway

Hier komt Bjorn op ongeveer 50% van WLTP voor beide in dezelfde condities. Tesla net iets beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
JohnDoe77 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Wat een groot verschil zeg! Ik rijd bij steeds korte ritjes de laatste dagen ronde de 29kWh en langere ritten is hij veel zuiniger;

[Afbeelding]

Dat was toen het buiten rond de 6/7 graden was, maar dat gaat niet dit gat overbruggen! En ik rijd op 20” winterbanden, stoel- en stuurverwarming aan, airco wat schommelend tussen 19/20 graden.

Ik lees meer bereik berichten hier en er zijn tweakers die echt heel matig scoren en die juist oké scoren. Juist dat verschil is vreemd!
Ik denk dat als je een auto met een benzinemotor van 400 pk rijdt je ook mensen zult hebben die er 1:11 mee kunnen rijden, maar anderen die de 400 pk regelmatig aanspreken zullen moeite moeten doen om beter dan 1:5 te halen. Het verschil zit ‘m echt in de rechtervoet (naast temperatuur, wind etc.).
Met mijn XC90 ging ik heel vaak over de Afsluitdijk en daar heb je vaak een hoop (tegen) wind. Ik zag het verbruik soms enorm oplopen bij maar een klein beetje hogere snelheid. 100 of 110 maakte al veel verschil. Dat hoort bij een SUV ....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:31:
Als je goed leest dan zeg ik nergens dat de WLTP de norm moet zijn. Wat ik wel zei is dat wat Volvo zelf zegt en wat ik tot nu toe eigenlijk overal terug lees/zie... Daar zit een wereld van verschil tussen. Zo groot dat de marge die je idd houdt bij WLTP (fors) overschreden wordt. En dat feit vind ik vreemd en eigenlijk misleidend.

Een heel ander punt dus wat ik aangeef want niemand hier of bij welke andere auto dan ook zal er van uitgaan dat WLTP de maatstaf is. Al die YouTube reviewers zaten er dus ook naast.

Maargoed, er zijn wat je hieronder ook zegt een aantal verhalen die wel redelijke range halen. Ik ben benieuwd over 3 weken hoe het hier gaat.
Eens dat het niet klopt, maar het is een gestandaardiseerde test die onderling vergelijken mogelijk maakt. Meer is het niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
Mga1600 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat als je een auto met een benzinemotor van 400 pk rijdt je ook mensen zult hebben die er 1:11 mee kunnen rijden, maar anderen die de 400 pk regelmatig aanspreken zullen moeite moeten doen om beter dan 1:5 te halen. Het verschil zit ‘m echt in de rechtervoet (naast temperatuur, wind etc.).
Met mijn XC90 ging ik heel vaak over de Afsluitdijk en daar heb je vaak een hoop (tegen) wind. Ik zag het verbruik soms enorm oplopen bij maar een klein beetje hogere snelheid. 100 of 110 maakte al veel verschil. Dat hoort bij een SUV ....
Of zou de ene auto vanuit de fabriek beter zijn afgesteld en slurpt de ene dus meer of minder energie? Zou zo maar kunnen, toch?

Je moet sowieso je wifi in de auto uitzetten als je je auto niet gebruikt.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Leuk te zien en heel herkenbaar de conclusies! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25
Mga1600 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Het verbruik is wel hoog gemiddeld gezien hoor voor de Polestar en P8.
De gemiddelden die hier voorbij komen zitten rond en vaak zelfs boven die van mijn E-tron die toch nog een stuk groter is. (En die staat al niet bekend als een efficiency monster).
Of dat door de vorm komt of software die nog beter moet worden weet ik niet. Maar mijn E-tron heeft eigenlijk geen efficiency verbeteringen gehad door software updates het afgelopen jaar dus ik vraag mij af of dat echt nog gaat gebeuren bij de P2/P8.

Gisteren bijvoorbeeld rond het vriespunt 158km gereden en 94km/h gemiddeld, airco op 20,5 en stoelverwarming op 1 en ik reed 27,8kWh/100km.

Het is wel fijn zoveel verschillende EV’s te zien en dat het nu echt serieus begint te worden :).

En zolang het voor je eigen use case meer dan 85% van de tijd voldoen is dan is je keuze toch gewoon prima. Het oog wil immers ook wat :9.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 10-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
dnns85 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:39:
[P2]

Vandaag helaas geen 4G, ging al een tijdje te goed 😉

Ik lees dat je dan vrij makkelijk met de hotspot van je telefoon kan verbinden, maar dat is mij met geen mogelijkheid gelukt. Daar waar ik de naam van het netwerk verwacht komt niks. Geen enkel netwerk, ook van thuis niet. Geprobeerd met iPhone 11 en iPhone 12 (inclusief maximaliseer compatibiliteit) beiden op iOS 14.3. Ik zie wel balkje iets oplichten van links naar rechts alsof ie netwerken zoekt, maar niks.

Mis ik iets of meedere mensen met dit probleem? Dan wel extra jammer dat 4G weg is.

[Afbeelding]
P2

Nee hoor je bent zeker niet de enige met dat probleem. Ik heb een tijd geleden al gevraagd hoe de hotspot van de telefoon te gebruiken maar niemand reageerde echt. De instructies die in de handleiding staan werken bij mij niet omdat die menukeuze er simpelweg niet is. Of dat wordt veroorzaakt door de update met voorverwarmen is mij niet helder maar hoe dan ook, opties zijn er niet. Wat bij mij is gelukt ( min of meer door toeval ontdekt) is het volgende: auto aanzetten. Hotspot op telefoon aanzetten (en zichtbaar uiteraard). Dan op wifi drukken (voelde me best dom toen ik hier ergens las dat je daarop kon drukken, en niet alleen op on/of). Dan verschijnt heel even de naam van je hotspot. Daar weer op drukken en dan kan je verbinden.

Overigens heb ik sinds afgelopen donderdag middag geen 4g meer. Daarvoor weken lang wel stabiel. Vanmorgen weer terug maar van korte duur: nu weer weg. Kleine aanvulling, ik heb geen iPhone maar Android, hoop niet dat het daar nog aan ligt...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
[P8] Hier inmiddels ook nu een aantal weken drama met de 4G. Half november geleverd, toen ging het goed. Vanaf half december doet het internet het meer niet dan wel. Ook niet na alles tips die hier benoemd zijn en ook geen update gehad. Inmiddels gemeld bij de dealer en ik word komende week teruggebeld door de werkplaats. Ben benieuwd...

Wat me zojuist overigens opviel: start, direct wéér geen verbinding >>> vijf minuten later de grens met Duitsland over, wél verbinding >>> terug de grens over naar Nederland, verbinding even weg en vrij snel weer terug... Zou er een verband zijn (roaming = nieuw aanmelden op het netwerk)? Ik test het de volgende keer opnieuw als ik bij de start weer geen internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
De auto gaat echt wel offline op de oprit, want T-mobile ziet ‘em niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkcDhx8zJvDJgfLqAiV4Vo0biUs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0lF0J19beIvinQsYa1bkpbC.jpg?f=user_large

Vanmiddag na starten een paar seconden ‘het kruisje’ en daarna gewoon verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door P2Hattem op 10-01-2021 17:11 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Quark2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:45:
[...]

P2

Nee hoor je bent zeker niet de enige met dat probleem. Ik heb een tijd geleden al gevraagd hoe de hotspot van de telefoon te gebruiken maar niemand reageerde echt. De instructies die in de handleiding staan werken bij mij niet omdat die menukeuze er simpelweg niet is. Of dat wordt veroorzaakt door de update met voorverwarmen is mij niet helder maar hoe dan ook, opties zijn er niet. Wat bij mij is gelukt ( min of meer door toeval ontdekt) is het volgende: auto aanzetten. Hotspot op telefoon aanzetten (en zichtbaar uiteraard). Dan op wifi drukken (voelde me best dom toen ik hier ergens las dat je daarop kon drukken, en niet alleen op on/of). Dan verschijnt heel even de naam van je hotspot. Daar weer op drukken en dan kan je verbinden.

Overigens heb ik sinds afgelopen donderdag middag geen 4g meer. Daarvoor weken lang wel stabiel. Vanmorgen weer terug maar van korte duur: nu weer weg. Kleine aanvulling, ik heb geen iPhone maar Android, hoop niet dat het daar nog aan ligt...
Thx! Ik heb de update met voorverwarmen al wel, maar dat lost het WiFi probleem blijkbaar niet op. Zal es proberen via jouw instructies om te kijken of het dan wel werkt.

Vanmiddag was 4G ineens weer terug (na de auto een half uurtje te hebben laten staan), geen problemen meer gehad. Voor de zekerheid maar een account aangemaakt via de internetvoorwaarden, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
P2Hattem schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:09:

[Afbeelding]

Vanmiddag na starten een paar seconden ‘het kruisje’ en daarna gewoon verbinding.
Met welk account log je in? Je polestar-id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding]

Ja, hier ook offline zodra uitgeschakeld.

Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat On Call een eigen verbinding heeft en ook een apart accuutje. Maar het kan ook zijn dat dat over de V40 ging.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:13
dnns85 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Thx! Ik heb de update met voorverwarmen al wel, maar dat lost het WiFi probleem blijkbaar niet op. Zal es proberen via jouw instructies om te kijken of het dan wel werkt.

Vanmiddag was 4G ineens weer terug (na de auto een half uurtje te hebben laten staan), geen problemen meer gehad. Voor de zekerheid maar een account aangemaakt via de internetvoorwaarden, voor wat het waard is.
Vergeet niet je mobiele hotspot om te zetten naar de 2,4Ghz band als je hem niet ziet in dat verstopte menu (drukken op menu item wifi). Het duurt even voordat ie verschijnt. Zet dan ook het vinkje bij "WiFi connectie opslaan", dan pakt ie m de volgende keer automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
darwusch schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Met welk account log je in? Je polestar-id?
Ja, met het e-mailadres waar ook het Polestar account aan gekoppeld is.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Montalbano schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:34:
[...]

Ja, hier ook offline zodra uitgeschakeld.

Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat On Call een eigen verbinding heeft en ook een apart accuutje. Maar het kan ook zijn dat dat over de V40 ging.
Nee, dat accuutje klopt. Dat schijnt ook wel eens leeg te raken las ik op het Duitse polestar.fans forum. Daarom is ook de Connect knop niet verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGroover2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2024
[P2]
Vandaag ff de toerist uitgehangen in zuidelijk Limburg om mijn kinderen te laten genieten van de sneeuw.

Totale rit 260 km. Vertrokken met 90%, nauwelijk voorverwarmd (had deze wel willen starten, maar zag daarna dat ik onderin het scherm nog had moeten bevestigen de voorverwarming te starten...). Had verwacht dit wel te kunnen halen, maar volgens maps ging dat niet lukken en die inschatting is in mijn ervaring uiterst betrouwbaar gebleken.
Op de terug weg dus de auto aan de snellader gehangen, in 18 minuten van 20% naar 43 %, door Fastned aangegeven snelheid een fractie boven de 80 kWh.
Aangekomen met 15% resterend. PP uitvoering, met de standaard zomerbanden.
Heb geen winterbanden besteld, met de winters van de laatste jaren wordt de 3k die Polestar daarvoor vraagt wat discutabel en met Corona wordt er dit jaar voorlopig toch weinig gereden. Volgend seizoen waarschijnlijk een setje winterbanden kopen als er weer wat meer gereden gaat worden.
Veel op ACC gereden op 115 km/u, pakweg 50 km binnendoor over de Limburgse heuvels, niet al te sportief gezien voorspelde gladheid en vroeg tijdstip.

Stond bij de Fastned lader nog gebroederlijk naast een andere P2 moon. Moet zeggen dat ik die kleur in het wild een stuk beter vind dan gedacht. Heb zelf de Void, heb indertijd nog willen wisselen naar Midnight maar kon niet meer omdat ik de auto zakelijk heb gekocht.

Wat betreft 4G, gisteren hele dag geen verbinding gezien. Vandaag werkte 4G wel goed.
Wat me opviel met het koppelen van de telefoon, deze werd bij mij niet herkend toen deze op 5 GHz stond ingesteld. Zodra ik de telefoon (Android, Nokia 9) op 2,4 GHz instelde, werd deze gelijk herkend.
Voor diegene die problemen ondervinden met koppelen van de telefoon als hotspot, check ff de gekozen band op de telefoon.

Behalve de 4G problemen en al druk besproken range heb ik nog wel een keer gezien dat de klok niet synchroniseerde. De instelling hiervoor een keer uitgezet en weer aangezet (stond iets van 1 uur en 43 minuten verkeerd) en werd toen direct goed gezet. Daarna niet meer gezien.
Ook wat storingen aan automatisch grootlicht met de melding dat sensor afgedekt was. Zal met de kou te maken hebben gehad (alleen gisteren en vandaag gezien in de vroege ochtend).

Verder dik tevreden over de auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4OBFtXqtSmTDdfhho6dC2nIb2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7kHqXODtDTmCHQLWiHwhBOk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
JohnDoe77 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:04:
[...]

P8/P2?

Draadloos lader; heb je een iPhone 12?
P2

Telefoon is een iPhone 12 Pro, ben bekend met de draadloos laden issues van de 12, maar ook een 11 werkte niet.
Na de keiharde reset had ik ineens wel heel even het draadloos laden icoontje in beeld, dus de lader werkt nu ineens wel.....
Ook kon ik eindelijk weer een wifi connectie maken met mijn telefoon.
4G issue blijft een issue, soms wel, soms niet, maar vaker niet dan wel.

Heb overigens voor de recall/update nooit 4G issue gehad en had al vanaf dag 1 de Polestart geconnect aan de tmobile hotspotdrive account.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
P2Hattem schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Ja, met het e-mailadres waar ook het Polestar account aan gekoppeld is.
Ik zit hier nog even over na te denken. Ik heb voor tmobile hotspot een account aangemaakt met een ander e-mailadres dan mijn Volvo ID.
Misschien is dat een issue, dat Volvo en tmobile hun systemen hebben gekoppeld op basis van e-mailadressen. Hoe weer tmobile anders hoeveel en hoelang data we van Volvo/Polestar “krijgen”?
Aan de andere kant, verklaart natuurlijk niet waarom hij het dan af en toe wel doet.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
Montalbano schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Ik zit hier nog even over na te denken. Ik heb voor tmobile hotspot een account aangemaakt met een ander e-mailadres dan mijn Volvo ID.
Misschien is dat een issue, dat Volvo en tmobile hun systemen hebben gekoppeld op basis van e-mailadressen. Hoe weer tmobile anders hoeveel en hoelang data we van Volvo/Polestar “krijgen”?
Aan de andere kant, verklaart natuurlijk niet waarom hij het dan af en toe wel doet.
Ik heb voor beide hetzelfde e-mail adres, maar ook dezelfde 4G problemen.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Cello66 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:08:
[...]

Ik heb voor beide hetzelfde e-mail adres, maar ook dezelfde 4G problemen.
Sluiten we dat ook weer uit :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Cello66 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:05:
[...]

P2

Telefoon is een iPhone 12 Pro, ben bekend met de draadloos laden issues van de 12, maar ook een 11 werkte niet.
Na de keiharde reset had ik ineens wel heel even het draadloos laden icoontje in beeld, dus de lader werkt nu ineens wel.....
Ook kon ik eindelijk weer een wifi connectie maken met mijn telefoon.
4G issue blijft een issue, soms wel, soms niet, maar vaker niet dan wel.

Heb overigens voor de recall/update nooit 4G issue gehad en had al vanaf dag 1 de Polestart geconnect aan de tmobile hotspotdrive account.
;
Ik heb een iphone 8 en die laadde van de week in ieder geval wel goed op in de demo P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
AartJW schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Vergeet niet je mobiele hotspot om te zetten naar de 2,4Ghz band als je hem niet ziet in dat verstopte menu (drukken op menu item wifi). Het duurt even voordat ie verschijnt. Zet dan ook het vinkje bij "WiFi connectie opslaan", dan pakt ie m de volgende keer automatisch.
Ik zit idd in dat 'verstopte' menu onder het label van de WiFi maar vind daar niets. Op de iPhone kan je niet instellen dat het 2,4Ghz moet zijn. Maar geen enkel netwerk uit de buurt is daar te zien. Morgen op andere locatie nog eens checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
De 4g issues zullen niet afhangen van de gebruiker en een email account. De sim kaart van de auto zal gewoon bij T-Mobile geregistreerd staan als zijnde eentje van Volvo.
De problemen zullen of een hardware of een software issues zijn. Of een combinatie daarvan.
Al dan niet in zowel de auto als bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

[p2] Vandaag toch wel een beetje de realisatie gehad dat ik niet verwacht binnen enkele maanden een goed en volledig werkend AAOS te gaan zien. Ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Maar merk vaak bij het rijden dat ik toch naar mn telefoon wil grijpen (wat ik uiteraard niet doe). Daarom zit ik toch te kijken wat er aan carkit mogelijkheden zijn.

Ik zag dat brodit helaas nog geen carkit houders heeft. Heeft iemand al een goed systeem gevonden (een legale, dus geen een die je met zuignap op het raam zet)?

Aangezien ik een iphone 12 pro heb zou ik ook denken dat er met die MagSafe chargers best wel wat leuks zou kunnen. Maar ik kom nog weinig tegen (truth be told; Ik heb nog niet heel lang gezocht). Hebben jullie al interessante oplossingen gezien?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mbt het draadloos laden. Zowel met een iPhone X als met een 12 pro krijg ik het sporadisch voor elkaar dat hij gaat laden. Elke keer denk ik dat ik de sweetspot heb. Maar keer op keer (b)lijkt het dat die er niet is en dat het stom toeval is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
@MaxxMark Zoek dit topic eens door, er is al wel wat voorbij gekomen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Fladder80 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:31:
De 4g issues zullen niet afhangen van de gebruiker en een email account. De sim kaart van de auto zal gewoon bij T-Mobile geregistreerd staan als zijnde eentje van Volvo.
De problemen zullen of een hardware of een software issues zijn. Of een combinatie daarvan.
Voor Nederland is de verbinding met T-mobile anoniem. Er is geen noodzaak voor een T-Mobile account. De dealer was voor mij al akkoord gegaan en ik heb nooit een inlogscherm gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 10-01-2021 18:49 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Oh..,,, maar dit staat wel mooi!

Ik had het alleen gezien met een dak en spoiler in een lichte kleur en dan die winglets in het zwart.....

Maar blijft de vraag of het helpt om ‘drag’ te reduceren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
guido66 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Voor Nederland is de verbinding met T-mobile anoniem. Er is geen noodzaak voor een T-Mobile account. De dealer was voor mij al akkoord gegaan en ik heb nooit een inlogscherm gezien.
Ik moest toch echt eerst inloggen met een account voordat ik kon goedkeuren. Misschien staat ie bij jou dan op het account van de dealer.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MaxxMark schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:35:
Mbt het draadloos laden. Zowel met een iPhone X als met een 12 pro krijg ik het sporadisch voor elkaar dat hij gaat laden. Elke keer denk ik dat ik de sweetspot heb. Maar keer op keer (b)lijkt het dat die er niet is en dat het stom toeval is :)
iOS al geüpdatet naar de laatste versie? Dat heeft voor mij het draadloos opladen opgelost op zowel de X als 11 pro.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Fladder80 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:31:
Dan verwacht ik toch bij tmobile, aangezien hij het toch ruim 4 weken probleemloos heeft gedaan.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Onder dit artikel wordt gesuggereerd dat er eind januari 2021 een update komt voor activering van de warmtepomp.
Vraag: werkt de pompt nu al wel of niet?

(Ondanks voorverwarmen bleef mijn bereik vandaag hangen op 270 km.....bij 20 graden binnen- en 3 graden buitentemperatuur met stoelverwarming op stand 2 op beide stoelen)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@Montalbano Yep. Helaas had dat het niet opgelost zowel voor de x als de pro... Ik keek er al naar uit toen bekend was dat de iOS update het mogelijk zou verhelen. Volgens mij was toch al erkend dat het toch niet 100% aan iOS lag en dat er aan gewerkt werd. Heb jij de p2 update met scheduled parkingclimate?

@guido66 vreemd, want ik volg toch al effies dit topic dan zou ik daar sinds oktober (dus dik 500 posts) flink overheen hebben gelezen. Ik zal nog ff zoeken.

Tenzij je doelt op de varianten waar ik zelf op heb gereageerd met het zetten van de zuignap op het middendisplau aangezien je die dan toch niet nodig hebt :P Maar dat vond ik om eerlijk te zijn (nog) geen geweldige oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MaxxMark schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:19:
@Montalbano Yep. Helaas had dat het niet opgelost zowel voor de x als de pro... Ik keek er al naar uit toen bekend was dat de iOS update het mogelijk zou verhelen. Volgens mij was toch al erkend dat het toch niet 100% aan iOS lag en dat er aan gewerkt werd. Heb jij de p2 update met scheduled parkingclimate?
Ik heb de P8, misschien zit daar toch nog een verschil. De iOS update fixte het bij mij direct, nog voor de update met parkeertimer.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@MaxxMark ik doelde vooral op deze: Philipvm in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic" lastig te vinden, want het beestje word niet bij zijn naam genoemd.

[ Voor 22% gewijzigd door guido66 op 10-01-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Montalbano schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Ik moest toch echt eerst inloggen met een account voordat ik kon goedkeuren. Misschien staat ie bij jou dan op het account van de dealer.
Nope, hoeft echt niet: https://www.telekom.hotspotdrive.com/?#/infos/faq In België wel, want daar zijn anonieme simkaarten niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 10-01-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dank! Hij was precies voor mijn tijd! November ben ben ik actief gaan volgen. Wel terug gebladerd en het topic geskimd.

Hoe bevalt die carkit over lange tijd @Philipvm? Ik las in de posts er na dat men het wat “slapjes” vond ogen. Maar voor mijn gevoel is het vrij “ver” aangezien hij rechts vh scherm zit.

Volgende keer eens kijken hoe het rijken in de auto is als ie daar zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Goeie! Bedankt!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 22:05
Ik gebruik in de p2 een magneet houder in de bovenste ventilatie rooster icm met een usb kabel met 2x 90 graden hoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upNuIaxGPqZmYibe9kOOIXwtegk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE3p8B5vkdxeCkfnjiK8gVkn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9w0Ss7ewdc81Tcw9m1Qh2F3DZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmHGNFERveYN5h8XlckSjwSk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:12
Misschien een beetje een rare vraag maar hoe krijg jij twee letters rechtsboven als profielnaam? Bij mij alleen de beginletter van de voornaam..
Oh ja en er zit zo’n doekje in het handschoenenvak, had je die al ontdekt? 🤪😜

[ Voor 23% gewijzigd door JTHZZ op 10-01-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
XC40_P8 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Onder dit artikel wordt gesuggereerd dat er eind januari 2021 een update komt voor activering van de warmtepomp.
Vraag: werkt de pompt nu al wel of niet?

(Ondanks voorverwarmen bleef mijn bereik vandaag hangen op 270 km.....bij 20 graden binnen- en 3 graden buitentemperatuur met stoelverwarming op stand 2 op beide stoelen)
Ik weet niet eens of die er wel in zit, stond wel op de factuur.

Met deze temperaturen werkt ie sowieso niet. Dan is het niet eens gek om dat ding eind januari te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
[P8]

Zijn er meer forum leden die een beetje water bij het laad contact hebben? vooral het DC contact lijkt wel erg veel kans te lopen op inloop van water. Ook als ik de laadstekker na een nacht regen uit het contact haal is deze soms nat. Gisteravond de laadkabel met de auto verbonden en er trad een laadfout op. Stekker was vochtig/nat. Stekker droog geblazen/geschud en nogmaals geprobeerd. Laden ging toen gelukkig goed.

Als er een water in het laadcontact loopt, zou het er dan door een drain uitlopen of?

Het verbaast mij dat er geen drain in het gootje achter het klepje zit. Hoe zit dit bij de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Arie van Dijk schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:01:
[...]

P2 -

Hoe heb je dat gemiddelde berekend? Is dit niet wat je er in hebt gestopt?

Mijn verbruik is altijd rond de 20 a 22kWh en dan rij ik niet als een slak achter een vrachtwagen maar 100 met het verkeer mee. Ook met temperaturen rond de 3 graden.

Als ik s'avonds een langer stuk rijdt met 135 op de teller zit ik met weinig verkeer en wat wind snel rond de 28 a 30kWh.

Gemiddeld verbruik wat er in ging was bij mij 27,5 kWh over 5600 km. Dat is inclusief Voorverwarmen.

Ik haal als ik wil makkelijk 400 km op 1 lading. Dat durf ik wel aan. De range valt mij helemaal niet tegen. Of het leuk is op die manier te rijden......
[P8]

Volgens mij is dit een prachtige score, nieuwsgierig hoe je dit doet. Heb je tijdens het rijden ook de verwarming aan of gebruik je dan alleen stoelverwarming. Hoe lang verwarm je voor of stel je de vertrektijd in. Zelf zit ik op de 30kWh/100km op de langere ritten en iets meer op de kortere.

Vanmorgen zonder voorverwarmen heel even een verbruik gezien van 500 kWh/100km :? , gelukkig was dat maar heel kort. Ik ben benieuwd wie die verbruiker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Recharge365 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:45:
[P8]

Zijn er meer forum leden die een beetje water bij het laad contact hebben? vooral het DC contact lijkt wel erg veel kans te lopen op inloop van water. Ook als ik de laadstekker na een nacht regen uit het contact haal is deze soms nat. Gisteravond de laadkabel met de auto verbonden en er trad een laadfout op. Stekker was vochtig/nat. Stekker droog geblazen/geschud en nogmaals geprobeerd. Laden ging toen gelukkig goed.

Als er een water in het laadcontact loopt, zou het er dan door een drain uitlopen of?

Het verbaast mij dat er geen drain in het gootje achter het klepje zit. Hoe zit dit bij de P2?
Bij mijn p2 viel me vandaag ook op dat er (denk ik) dooiwater in zat. Geen problemen verder en blijft ook nog wel stukje van het DC contact weg. Neem aan dat dit ‘by design’ is en dat dit getest is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:13
Recharge365 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:45:
[P8]

Heb ook vaak water achter de laadklep, maar er schijnen toch echt twee afvoergaten/drains te zijn (zie afbeeldingen Duitse Polestar Forum hieronder). Er loopt ook gewoon een slang uit de laadpoort naar de wielkast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08o_y3YUMruDswntQkvo_985YZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPjbomYH2oWTDbaF3b54ZTbC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkjYKhif_Cb7eTwAo40TVOGaM7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eaaj9JcrjLD7fXsY9TEXFu1R.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door AartJW op 10-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat plaatje is van een P2, bij de P8 ziet het er iets anders uit. Maar klopt ook met waar het water stond bij mijn P2, in de rand net onder dat bovenste afvoergaatje. Zal dus op deze manier geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Is dat dan het Volvo/Polestar probleempje dat de Tesla had met water/regen afvoer dat in de kofferbak kwam? :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Huh? Neem aan dat de smiley betekent dat je dit niet serieus meent? Het beetje water is by design en loopt er uit zodra het meer wordt.
De kofferbak blijft netjes droog als het water langs de zijkanten eraf loopt, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

gerard899 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:19:
Ik gebruik in de p2 een magneet houder in de bovenste ventilatie rooster icm met een usb kabel met 2x 90 graden hoeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie oplossing om toch Flitsmeister te kunnen draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 22:05
Doekje had ik gevonden ben alleen niet zoon poetser ;-), GK is de profielnaam van de gekoppelde sleutel voornaam spatie achternaam dan pakt hij bij mij beide eerste letters
JTHZZ schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:28:
Misschien een beetje een rare vraag maar hoe krijg jij twee letters rechtsboven als profielnaam? Bij mij alleen de beginletter van de voornaam..
Oh ja en er zit zo’n doekje in het handschoenenvak, had je die al ontdekt? 🤪😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77

[Afbeelding]

Hoe heb jij je auto gevonden op deze site? Inschrijven en dan gaat hij zelf scannen oid? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 00:44:
[...]

Mooie oplossing om toch Flitsmeister te kunnen draaien!
Was gistermiddag wel handig geweest 😉

FM zei pas iets over de flitser toen ik er al bijna voorbij was. Als ik het scherm had kunnen ZIEN, dan had ik op tijd af kunnen remmen want dan zie al dat er over x km een flitser staat.

Maar het draadloze laden zorgt ervoor dat er geen lelijke kabeltjes door de auto lopen en dat is wel een pré. Kortom, laat CarPlay maar komen, of beter nog, de AAOS Flitsmeister app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JohnDoe77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:46:
[...]

Hoe heb jij je auto gevonden op deze site? Inschrijven en dan gaat hij zelf scannen oid? 8)7
Doet ‘ie dat bij jou dan niet? Vreemd!

Anders moet je gewoon een account aanmaken en in je auto aanmelden bij de internet voorwaarden 🤓

[ Voor 4% gewijzigd door P2Hattem op 11-01-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:02:
[...]

iOS al geüpdatet naar de laatste versie? Dat heeft voor mij het draadloos opladen opgelost op zowel de X als 11 pro.
Probleem zit hem vooral bij de 12, de magneten van het nieuwe “MagSafe” lijken in de weg te zitten en Apple werkt aan een update begrijp ik... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FesZXkKKlZ8QZz62OIYuQ-FGufU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WDuyjsxmYBBgNQHmWcovbGnC.png?f=fotoalbum_large
Van welke auto is de rider display in het filmpje?

[ Voor 3% gewijzigd door Pepehv op 11-01-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Pepehv schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:51:
[...]

[Afbeelding]
Dat ziet er mij in ieder geval eentje van een ICE uit gelet rechtse meter is RPM ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

[Afbeelding]
Dit heeft in iedere geval niet met een P2 of P8 te doen. Dit is het scherm van een ICE Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
[...]

[Afbeelding]
Van de huidige generatie Volvo’s. Alles behalve de P8. Zit ook in mijn S90.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vImDRJFpQOtRIBH7K7C4Uh-aP64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyt2VEPGSMsGZJBoa3j0gNBv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
AartJW schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Heb ook vaak water achter de laadklep, maar er schijnen toch echt twee afvoergaten/drains te zijn (zie afbeeldingen Duitse Polestar Forum hieronder). Er loopt ook gewoon een slang uit de laadpoort naar de wielkast:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's. Ik heb ook even in het Duitse forum gekeken, die heeft erg zijn best gedaan :)

Ziet er bij de P2 net wat beter uit met twee draingaatjes. Volgens mij zit er bij de P8 maar een, daarom ligt er een beetje water onderin. Ik hoop dat het in praktijk niet veel uit zal maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCW7VnWOuWehrvxLTFm97N4WoPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UlqcBQJeEzNga7H2orw3EmXk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
Recharge365 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Mooie foto's. Ik heb ook even in het Duitse forum gekeken, die heeft erg zijn best gedaan :)

Ziet er bij de P2 net wat beter uit met twee draingaatjes. Volgens mij zit er bij de P8 maar een, daarom ligt er een beetje water onderin. Ik hoop dat het in praktijk niet veel uit zal maken.

[Afbeelding]
Ik heb dit zelf in de gate gehouden bij mijn P8 en hoe hard het ook regent er staat altijd hetzelfde aan water in dus het wordt ook niet meer. Ik zie dit niet perse als probleem zolang het dus bij een bepaalde hoeveelheid weg blijft lopen. Ik ben er wel mee eens dat ze dit misschien iets beter hadden kunnen aanpakken zodat er gewoon helemaal geen water instaat.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
mvrooij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik heb dit zelf in de gate gehouden bij mijn P8 en hoe hard het ook regent er staat altijd hetzelfde aan water in dus het wordt ook niet meer. Ik zie dit niet perse als probleem zolang het dus bij een bepaalde hoeveelheid weg blijft lopen. Ik ben er wel mee eens dat ze dit misschien iets beter hadden kunnen aanpakken zodat er gewoon helemaal geen water instaat.
Ja, ik was een beetje ongerust omdat er water in bleef staan. Hoewel het lijkt alsof er bij Polestart een mooiere oplossing is gekozen zal het ook bij Volvo wel goedkomen. Ik had de draingaatjes nog niet gezien. Laden doe ik vaak alleen in de avond en de enkele keer overdag regende het. Dus geen tijd om even rustig te kijken.
Bedankt voor het delen van je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik hoor van Tesla-rijders dat ze AutoPilot niet gebruiken vanwege de gevreesde ‘phantom braking’ dus plots remmen uit het niets, zonder dat er een oorzaak voor is. Ik gebruik bij de P2 Pilotassist erg veel en heb dat nog nooit meegemaakt. Heeft hier iemand wel eens phantom braking gehad? Moet ik net als sommige tesla rijders mijn voet boven het gaspedaal houden om snel te kunnen ingrijpen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Ja, ik was een beetje ongerust omdat er water in bleef staan. Hoewel het lijkt alsof er bij Polestart een mooiere oplossing is gekozen zal het ook bij Volvo wel goedkomen. Ik had de draingaatjes nog niet gezien. Laden doe ik vaak alleen in de avond en de enkele keer overdag regende het. Dus geen tijd om even rustig te kijken.
Bedankt voor het delen van je ervaringen :)
Ik heb maar een handdoek bij de laadkabel in de tas gestopt die ik als het (inderdaad sporadisch) geregend heeft tijdens het laden, gebruik om het even af te drogen. Ik hou niet van de combi water + elektra. Wellicht overdreven, maar iedere gek zijn gebrek 8)7

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JTHZZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:13:
Ik hoor van Tesla-rijders dat ze AutoPilot niet gebruiken vanwege de gevreesde ‘phantom braking’ dus plots remmen uit het niets, zonder dat er een oorzaak voor is. Ik gebruik bij de P2 Pilotassist erg veel en heb dat nog nooit meegemaakt. Heeft hier iemand wel eens phantom braking gehad? Moet ik net als sommige tesla rijders mijn voet boven het gaspedaal houden om snel te kunnen ingrijpen?
[p2]
Pré corona reed ik best veel en regelmatig gezien dat Tesla's op de snelweg op de meest vreemde momenten ineens fors afremden. Met de Polestar pilotassist heb ik dat niet gelukkig. Wel heb ik regelmatig onverwachte en onterechte stuurcorrecties buiten de snelweg. Op moderne provinciale wegen die in 60 km/h zones zijn veranderd (met alleen stippellijnen aan de zijkant) wil hij consequent in het midden gaan rijden omdat hij denkt dat het 1 rijbaan is. Daar gebruik ik Pilot Assist dan ook niet meer.

Verder allemaal goed nieuws vanmorgen: 4g is terug (spontaan) na afwezigheid sinds afgelopen donderdag, en ook de Polestar Connect verlichting brandt weer...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:16
Quark2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:45:
[...]

[p2]
Pré corona reed ik best veel en regelmatig gezien dat Tesla's op de snelweg op de meest vreemde momenten ineens fors afremden. Met de Polestar pilotassist heb ik dat niet gelukkig. Wel heb ik regelmatig onverwachte en onterechte stuurcorrecties buiten de snelweg. Op moderne provinciale wegen die in 60 km/h zones zijn veranderd (met alleen stippellijnen aan de zijkant) wil hij consequent in het midden gaan rijden omdat hij denkt dat het 1 rijbaan is. Daar gebruik ik Pilot Assist dan ook niet meer.

Verder allemaal goed nieuws vanmorgen: 4g is terug (spontaan) na afwezigheid sinds afgelopen donderdag, en ook de Polestar Connect verlichting brandt weer...
Doorgaans zitten er pannenkoeken in die Tesla's, die dan de AP maar de schuld geven. :P

In de normale situaties doet de AP het best prima tegenwoordig. Hij heeft nog wel wat nukken maar op lange stukken snelweg is het heerlijk rijden. Bij wegwerkzaamheden, mix van gele & witte lijnen en heel druk verkeer is het sowieso lastiger voor dit soort systemen. Daar rij ik doorgaans ook gewoon zelf.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
3 keer gehad, maar ook zonder de auto pilot. Dus gewoon die 'Emergency Braking' je schrikt je een ongeluk en het is nog gevaarlijk voor medeweggebruikers ook:

1) Bij een weg die naar beneden liep en onderop lag een vluchtheuveltje, de auto dacht waarschijnlijk dat ik ergens tegenaan ging rijden.
2) Bij wegwerkzaamheden in een bocht, waar ze zo'n massieve afscheiding / vangrail hadden geplaatst, de auto dacht wellicht dat ik tegen die afscheiding aan ging rijden, dat terwijl ik de bocht gewoon normaal nam
3) Bij een stuk weg in de bebouwde kom waar ze van die middenstukken hebben gemaakt waar je omheen moet rijden. Op dat middenstuk staat een reflectorpaal om te voorkomen dat je niet rechtdoor over dat middenstuk knalt. Mijn auto dacht net voordat het tijd was om te sturen, dat ik dat paaltje zou rammen denk ik.

Maar dit was wel voor de recall update. Daarna lijkt het opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
GuiltyNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:08:
[...]

3 keer gehad, maar ook zonder de auto pilot. Dus gewoon die 'Emergency Braking' je schrikt je een ongeluk en het is nog gevaarlijk voor medeweggebruikers ook:

1) Bij een weg die naar beneden liep en onderop lag een vluchtheuveltje, de auto dacht waarschijnlijk dat ik ergens tegenaan ging rijden.
Puntje 1 heb ik bij mijn eerdere Volvo's ook wel gehad, als ik op het werk iets te enthousiast de helling van de parkeergarage op wou rijden, zat ik met het neus op het stuur ivm nood-ingreep.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

P2Hattem schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:49:
[...]

Was gistermiddag wel handig geweest 😉

FM zei pas iets over de flitser toen ik er al bijna voorbij was. Als ik het scherm had kunnen ZIEN, dan had ik op tijd af kunnen remmen want dan zie al dat er over x km een flitser staat.

Maar het draadloze laden zorgt ervoor dat er geen lelijke kabeltjes door de auto lopen en dat is wel een pré. Kortom, laat CarPlay maar komen, of beter nog, de AAOS Flitsmeister app!
Flitsmeister op Android Automotive, als het aan mij ligt komt die er zeker ;-) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Flitsmeister op Android Automotive, als het aan mij ligt komt die er zeker ;-) !
Ik heb 'm net maar even ingeschoten via het "suggestions" formulier op hun website. Weet niet of dit nog zin heeft verder, maar dan weten ze in ieder geval dat er vraag naar is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Shorteh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Ik heb 'm net maar even ingeschoten via het "suggestions" formulier op hun website. Weet niet of dit nog zin heeft verder, maar dan weten ze in ieder geval dat er vraag naar is :)
Geen zorgen hoor, dat weten ze wel ;-)
Ze lezen dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
frankkie12345 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Geen zorgen hoor, dat weten ze wel ;-)
Ze lezen dit forum.
haha, ik meende je al te herkennen.

https://youtu.be/N9zUTTgka6w

Ik hoor je hier zeggen dat de Android Auto versie rond deze tijd in beta zou moeten gaan. Enige indicatie voor de automotive versie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

jswinkels schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:52:
[...]
haha, ik meende je al te herkennen.
https://youtu.be/N9zUTTgka6w
Ik hoor hier dat de Android Auto versie rond deze tijd in beta zou moeten gaan. Enige indicatie voor de automotive versie?
8) Haha, je hebt me door!

Android Auto gaat voor nu even voor.
(Zoals het er nu uit ziet, mogelijk publieke beta over 3 weken. Maar pin me er niet op vast.)

En voor Android Automotive kan ik helaas geen indicatie geven op dit moment.
Verwacht niet dat er een Automotive versie komt voordat de Android Auto versie is uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik zou denk ik in de toekomst graag navigeren met ABRP en dat FlitsMeister mij tussendoor waarschuwt, maar ik weet niet of de Google software op de P2 en P8 dat toelaat? Dit omdat je dan eigenlijk 2 apps tegelijk hebt draaien en je maar 1 echt gebruikt om te navigeren. Op Android telefoon draait FM natuurlijk wel netjes op de achtergrond en dat zou top zijn. Is zoiets ook mogelijk @frankkie12345 bij Android Automotive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Tweaqer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:02:
Ik zou denk ik in de toekomst graag navigeren met ABRP en dat FlitsMeister mij tussendoor waarschuwt, maar ik weet niet of de Google software op de P2 en P8 dat toelaat? Dit omdat je dan eigenlijk 2 apps tegelijk hebt draaien en je maar 1 echt gebruikt om te navigeren. Op Android telefoon draait FM natuurlijk wel netjes op de achtergrond en dat zou top zijn. Is zoiets ook mogelijk @frankkie12345 bij Android Automotive?
Ik denk dat zoiets mogelijk moet zijn.
Je kan op Android Auto/Automotive maar 1 app tegelijk actief laten navigeren;
Maar waarschuwen voor flitsers, etc. is niet actief navigeren.
Maar dat is iets wat ik voor nu nog niet heb kunnen uitproberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
P2
Als test hoeveel invloed de koude accu heeft vanochtend niet voorverwarmd weggereden bij 6 graden.
Verbruik schoot omhoog met opwarmen zoals normaal. Na 700m gehele verwarmingsysteem uitgezet en TM gereset.
Het verbruik was direct na uitzetten zoals ik het normaal ook zie. Koude of warme accu zal wat helpen maar ik zou geen wonderen verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMH56RQPrBtsyKjudB0hYfuDnnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3hvjNKRbZL5nGJ0x5eC6kr0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Ok, die vind ik allemaal redelijk verklaarbaar. Ik heb het echt over midden op de snelweg remmen, uit het niets of bij een viaduct ofzo. Dat is echt phantom braking. Heeft ook weinig te maken met de bestuurder maar vooral met een slecht systeem lijkt me. Maar dat willen de fanboys meestal niet horen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Is er voor de P2 driver only Airco mogelijk? Of de mogelijlhies om passagiers Airco uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

GuiltyNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:08:
[...]
Bekende van me reed voor hij in zn Tesla reed in een V60 gereden en zegt dat de ghost braking van Tesla bijzonder irritant is. Waar hij in de Volvo hem gewoon zn gang kon laten gaan en gewoon rustig kon 'chillen' is het bij hem nu zo dat hij heel actief zijn voet bij het gas houdt om door de emergency braking heen te drukken.

Bij de volvo is het vaak voorspelbaar. Als je weet waar die in de fout sprong raakte je daar aan gewend. Bij tesla is het vaak minder voorspelbaar.

Ik ben ook heel blij dat de Polestar zich vrijwel gelijk gedraagt als de V60. Sterker, ik heb (in de afgelopen 1.5mnd) nog nooit gehad dat hij ingreep of een emergency alert deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik heb in de P8 nog nooit phantom braking gehad, en ik rij vrijwel altijd op ACC + pilot. Ik ben zelfs wel onder de indruk hoe geleidelijk de auto op de rem gaat bij obstakels.

Ik heb ook al twee keer gehad dat de auto ‘bang’ was (rode autootje boven in het dashboard) maar daar zat geen remgedrag van de auto bij.

Wat me wel opvalt is dat de auto snel in de war raakt van invoeg-uitvoeg lijnenspel. Dan begint het stuur te trekken naar de ene of de andere kant. Voornamelijk op 80-wegen.

Om die reden zet ik daarom momenteel de pilot uit bij verkeerssituaties.

Overigens is het wisselen van rijstrook wel erg comfortabel. Je hangt je auto (met de pilot aan) een beetje richting de lijn en zet dan de richtingaanwijzer aan. De pilot laat dan even de lijn los en vangt je in de andere baan meteen weer op. In mijn ogen echt een stuk beter dan in een tesla!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Wat mij overigens recent opviel was dat ik het idee heb dat de PilotAssist naast het monitoren van de wegbelijning ook de voorligger in de gaten houdt. Of dat obv camera of radar is weet ik niet, maar op een weg waar de auto netjes zijn voorganger volgde vwb snelheid ging de doorgaande weg rechtdoor, maar sloeg de auto rechtsaf. Mn polestar ging vervolgens gewoon de auto volgen ipv de belijning.

Ik weet dat eerder in het topic situaties werden beschreven waar een hoofdbaan met 2 afslagen (met onderbroken blokjes) voor hectische situaties kan zorgen. Maar in dit geval voelde het alsof de auto probeerde de auto te volgen ("Als die auto die kant op gaat en ik het idee heb dat die kant op correct kan zijn, waarom niet?").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
[P2]

Heeft iemand voor mij voorbeelden hoe de integratie met de google agenda werkt?

Ik had gehoopt dat als ik in mijn google agenda (zelfde account als in de polestar) mijn afspraken met locatie zou zetten dat hij dit meteen zou pakken als ik in de auto stap (en verbinding heb natuurlijk).

Moet ik hier iets voor instellen/downloaden? Of klopt mijn verwachting gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:54
@Mga1600 @guido66 @_--[]--__

Bedankt voor jullie input betreffende alarmklasse (y)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Mijn app kreeg weer een "Provisional Pass" maar deze keer kon ik hem wel als Closed Test vanuit de playstore installeren.
Heb meteen een webview als library toegevoegd die javascript ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6XbM9Cuv59OIpBzH4KUkHOgv64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZZZpynekkUJBmMlUHBimnka.jpg?f=fotoalbum_large

Youtube kijken lukt, en inloggen op sites ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu3qnykFsvEAkeIy6kWjqoiTs78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MwpGukEogn15SGYhAdsAtBx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik durf de app niet te delen, anders ben ik bang dat google hem weer intrekt. Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
darwusch schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:11:

Ik durf de app niet te delen, anders ben ik bang dat google hem weer intrekt. Sorry ;)
Top dat je daar zo mee bezig bent !

Die app komt wel in orde.

Al rijdend zal die app wel niet werken zeker? (youtube that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mvrooij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Hebben we het over het opladen wat denk je? Nu bij 2 verschillende bedrijfspanden de volledige aardlekken eruit op moment dat ik mijn auto in prik. Vanmorgen nog goed geladen tot 60% daarna even voor een afspraak weggeweest. Ik kom terug en boem deel van het pand op zwart (2 fases eruit bij de aardlek). Daarna bij ander pand geprobeerd in te prikken en hetzelfde. 1 Fase eruit van de aardlek en enkele stoppen meer eruit. Vanavond even thuis op 1 fase 230 stopcontact proberen en dan morgen even langs de dealer. Deze geeft aan dat ik langs moet komen zodat ze even kunnen testen wat er mis gaat. Heb nog 52% batterij dus moet me even in houden vandaag.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Hebben we het over het opladen wat denk je? Nu bij 2 verschillende bedrijfspanden de volledige aardlekken eruit op moment dat ik mijn auto in prik. Vanmorgen nog goed geladen tot 60% daarna even voor een afspraak weggeweest. Ik kom terug en boem deel van het pand op zwart (2 fases eruit bij de aardlek). Daarna bij ander pand geprobeerd in te prikken en hetzelfde. 1 Fase eruit van de aardlek en enkele stoppen meer eruit. Vanavond even thuis op 1 fase 230 stopcontact proberen en dan morgen even langs de dealer. Deze geeft aan dat ik langs moet komen zodat ze even kunnen testen wat er mis gaat. Heb nog 52% batterij dus moet me even in houden vandaag.
Ai... dat klinkt niet best. En ook wel enigszins verontrustend, die meldingen van mensen waar het altijd al goed gaat en ineens niet meer. En ook wel bijzonder dat je meteen een half pand in het donker zet, ik dacht eigenlijk dat het niet verder zou kunnen komen dan de aardlek waar de paal zelf op aangesloten is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Als de laadpaal goed is aangesloten via een 3 fase aardlekautomaat zou alleen die aardlek moeten uitvallen. Klinkt als een interessante elektrische installatie in dat gebouw..

Misschien water in de stekker gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JTHZZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:59:
Als de laadpaal goed is aangesloten via een 3 fase aardlekautomaat zou alleen die aardlek moeten uitvallen. Klinkt als een interessante elektrische installatie in dat gebouw..

Misschien water in de stekker gekomen?
Het is een modern gebouw 6 jaar oud en het andere pand is 2 jaar oud met moderne installaties. Palen zijn van EcoTap dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. In het nieuwste pand schoten de kracht groepen eruit plus 2 fases van de aardlek.. Aardig heftig vond ik want het hele pand was donker. Vanmorgen nog zonder problemen in hetzelfde pand geladen. Ik ga het vanavond eens thuis testen op 1 fase 230 stopcontact.

Nee volledig droog, geen regen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Hoe modern ook, maar een installatie waarbij het hele gebouw op zwart gaat als er een aardlek via de laadpaal ontstaat is echt een waardeloze installatie. Daarnaast is het volgens de huidige normen verplicht dat een laadpaal een eigen aardlekschakelaar heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door JTHZZ op 11-01-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JTHZZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:10:
Hoe modern ook, maar een installatie waarbij het hele gebouw op zwart gaat als er een aardlek via de laadpaal ontstaat is echt een waardeloze installatie. Daarnaast is het volgens de huidige normen verplicht dat een laadpaal een eigen aardlekschakelaar heeft.
Ik zal EcoTap eens bellen, die zouden dit moeten weten lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
mvrooij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Ik zal EcoTap eens bellen, die zouden dit moeten weten lijkt me!
Ik formuleerde wat slordig: een laadpaal moet achter een eigen aardlekschakelaar zitten. Dat moet de installateur doen, niet de laadpaalfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:10:
Bij mij thuis had ik laatst een defecte wallbox (interne kortsluiting) waardoor de volgens alle voorschriften aangebrachte, specifieke aardlek van de wallbox-groep er uit vloog, maar tegelijkertijd ook een van de hoofdzekeringen.
In dit geval is het toch helemaal niet zeker dat het ‘alleen maar’ een aardlek betreft, het kan toch ook een serieuze kortsluiting zijn, net als hier eerder is gerapporteerd? Lekkage van het koelsysteem die elektronica in de auto beschadigde

[ Voor 20% gewijzigd door Mga1600 op 11-01-2021 14:23 ]

Pagina: 1 ... 145 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.