Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.465.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
pdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Aah check, ja voor de BE variant is het weer wat ingewikkelder, ze kunnen het al wel bij een BE P8 maar nog niet bij de P2 blijkbaar.

Ik (zat) ook bij Unive en die eisen idd dit voor de klasse 3. Ik heb het nu tijdelijk opgelost door hem bij Volvo te verzekeren die hebben geen eis tot 70k aanschafwaarde.
Alleen wil Volvo geen tweede auto verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:56
pdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Hoe kom je erbij dat hij niet van mijzelf is? Lig er wel degelijk wakker van :)

Lokale volvo garage geeft aan dit nog niet te kunnen doen voor de Polestar 2
Bluekens in Breda deed het bij mijn P2 voor €400,- incl. certificaat.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04 19:25
Petzun schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Kan me jouw frustratie voorstellen, dit is een flinke valse start. Hoop voor je dat ze de auto nu wel snel voor elkaar krijgen. Wel een goede vervangende auto ter beschikking gekregen?
Ze hebben wel netjes vervangend vervoer aangeboden afgelopen week, maar gelukkig heb ik de auto die we op de zaak hebben gekocht (ga nu over op lease) nog niet verkocht.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:06
Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Wanneer was die recall? Want wellicht is dat gewoon toeval. Volgens mij zijn bij de meesten de verbindingsproblemen in vanaf de 3e/4e week van december gaan spelen.
Begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 13:24

SpeedfreakR

Zoeffff.....

_--[]--__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Nee, mijn P2 is rechtstreeks door Polestar in NL aan mij geleverd (via Broekhuis Volvo Groningen). Broekhuis heeft voor mij de aanpassing van de sleutels gedaan/laten doen met de keylessprotector. Was wel redelijk prijzig, zie afbeelding maar de verzekeraar, Univé eiste het. Een week later heeft de verzekeraar de eis laten vallen, dat was wel een beetje zuur :-(. Maar goed, ik hoef me in ieder geval niet druk te maken om een relay attack diefstal, dat zou wel vervelend zijn ook al is hij verzekerd.
[Afbeelding]
[P2]
Vandaag mijn keylessprotector alvast ontvangen, helaas zat er maar 1 in de verpakking. Ben nu bezig om de 2de als nog te ontvangen.
Ik heb trouwens wel een kortingscode van fleetacces van 12,5%. Dat scheelt toch aanzienlijk. Zeker als je er 2 bestelt.
Ik bouw ze zelf in, in de sleutel en hoef geen certificaat. De zwemsleutel stop ik in een faraday mapje.
Mij gaat het puur op de relay attack te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
[P8]

Er wordt regelmatig geschreven over het voorverwarmen van de batterij als een mogelijkheid om de range te vergroten. Afgelopen week nog wat artikelen gelezen over optimale temperatuur, hierover lijken de meningen nogal te verschillen. Ergens tussen de 10 en 30 lijkt wel ok te zijn.

Hoeveel extra kWh zouden we kunnen "besparen" door de accu voor te verwarmen en heeft dit dan een significant effect voor een lange rit. Zelf zie ik bij het wegrijden soms een verbruik van 350kWh/100km maar dat zakt binnen enkele minuten naar de 40kWh/100km en dan naar de 30kWh/100km.

Bij een korte rit heb je sowieso geen probleem en ik vraag me af of hoeveel het bij een lange rit uitmaakt. Stel de auto spendeert 5kW aan het verwarmen van de accu, dit geeft een extra actie radius van 20km. Is dit op een totale actieradius tussen de 300 en 400 km nu echt belangrijk?

Natuurlijk alle beetjes helpen. We moeten ons alleen niet "rijk" rekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Recharge365 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:

Bij een korte rit heb je sowieso geen probleem en ik vraag me af of hoeveel het bij een lange rit uitmaakt. Stel de auto spendeert 5kW aan het verwarmen van de accu, dit geeft een extra actie radius van 20km. Is dit op een totale actieradius tussen de 300 en 400 km nu echt belangrijk?

[P2[True, maar denk dat we allemaal wel wat meer de beloofde WLTP range willen benaderen..

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P8]

Er wordt regelmatig geschreven over het voorverwarmen van de batterij als een mogelijkheid om de range te vergroten. Afgelopen week nog wat artikelen gelezen over optimale temperatuur, hierover lijken de meningen nogal te verschillen. Ergens tussen de 10 en 30 lijkt wel ok te zijn.

Hoeveel extra kWh zouden we kunnen "besparen" door de accu voor te verwarmen en heeft dit dan een significant effect voor een lange rit. Zelf zie ik bij het wegrijden soms een verbruik van 350kWh/100km maar dat zakt binnen enkele minuten naar de 40kWh/100km en dan naar de 30kWh/100km.

Kortweg: ik heb mijn P2 van half september (nog warm toen) en toen zat mijn verbruik rond de 20kWh/100km (of eronder), nu in de winter rond de 25kWh (of erboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 15:31
SpeedfreakR schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:01:
[...]

[P2]
Vandaag mijn keylessprotector alvast ontvangen, helaas zat er maar 1 in de verpakking. Ben nu bezig om de 2de als nog te ontvangen.
Ik heb trouwens wel een kortingscode van fleetacces van 12,5%. Dat scheelt toch aanzienlijk. Zeker als je er 2 bestelt.
Ik bouw ze zelf in, in de sleutel en hoef geen certificaat. De zwemsleutel stop ik in een faraday mapje.
Mij gaat het puur op de relay attack te voorkomen.
Interessant. Ik ben wel geïnteresseerd in hoe dat werkt en eventueel de code. Dank alvast

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:29
[P8]

Als je het niet erg vindt om Duitse video’s te luisteren zou ik je echt deze eens aanraden (is hier al eerder gedeeld): https://youtu.be/Zf-ikz0wrls
Maakt mooi duidelijk dat het wel degelijk flink uitmaakt. Het duurt lang voordat de accu op temperatuur is (bij een ID3 met kleiner accupakket dan wij duurt het al 17 minuten rijden!). Iedere rit onder de zeg 20 minuten verstook je dus ettelijke kWh voor de accuverwarming. Dus de voorverwarming aan de paal gaat echt veel schelen voor korte ritten.

Ook interessant uit deze video: beperkte impact warmtepomp en ook het feit dat zelfs 90km per uur niet voldoende is om de accu in de winter op temperatuur te houden. Zelfs dan wordt er nog bijverwarmd bij lage buitentemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:26
Mr_Music schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Interessant. Ik ben wel geïnteresseerd in hoe dat werkt en eventueel de code. Dank alvast
Hier kun je een uitleg vinden (sorry die Shmee kerel is echt irritant):
YouTube: It's this SHOCKINGLY Easy to Steal a Car!? Bye Bye My Focus RS

Vind het wel veel geld voor een printplaatje en een bewegingssensor, ze staan vast over 6 maanden voor 30 euro op Aliexpress... Ik houd het nu bij een metalen doosje en leg die dan ver bij de buitenmuren vandaan, want dat werkt ook best goed:
YouTube: Keep Hackers Out of Your Car With This Relay Hack Blocker. Als de app er is hebben we de sleutel niet meer nodig _/-\o_

PS Als je een SCM certificaat nodig hebt heb je helaas weinig keus

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Een praktische vraag: hoe is de veiligheidshamer/lifehammer te monteren Het werd keurig bijgeleverd, maar de montage was DIY.....
Helaas ik heb geen plek kunnen ontdekken waar de lifehammer gemonteerd kan worden.
Iemand enig idee of voorbeeldfoto’s?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
JTHZZ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Als je het niet erg vindt om Duitse video’s te luisteren zou ik je echt deze eens aanraden (is hier al eerder gedeeld): https://youtu.be/Zf-ikz0wrls
Maakt mooi duidelijk dat het wel degelijk flink uitmaakt. Het duurt lang voordat de accu op temperatuur is (bij een ID3 met kleiner accupakket dan wij duurt het al 17 minuten rijden!). Iedere rit onder de zeg 20 minuten verstook je dus ettelijke kWh voor de accuverwarming. Dus de voorverwarming aan de paal gaat echt veel schelen voor korte ritten.

Ook interessant uit deze video: beperkte impact warmtepomp en ook het feit dat zelfs 90km per uur niet voldoende is om de accu in de winter op temperatuur te houden. Zelfs dan wordt er nog bijverwarmd bij lage buitentemp.
Je vraagt je af waarom die accu dan niet beter geïsoleerd wordt.

Voorverwarmen aan een paal levert natuurlijk rijbereik op, maar je betaalt uiteindelijk wel voor de energie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mr_Music schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Stuur me maar een DM voor de kortingscode.
Scheelt al veel op 1 maar 2 is sowieso al korting krijgen, met de kortingscode daar weer bovenop is het maar 70 euro voor een 2de sleutel. Het moet je inderdaad wel waard zijn. Maar dat is het voor mij.
Met mijn vorige Volvo (V40) ging de sleutel altijd in een hoesje. Sinds kort hebben we een Ford (Puma) die ook keyless heeft en de sleutels van Ford zijn standaard al beschermd. Toch prettig om de sleutel lekker in m'n jaszak te laten aan de kapstok (first world problems :+ ).

Voor de geintreseerde, ik heb ook nog een mountie over. Is ook in dit topic voorbij gekomen. Mooi je telefoon aan je scherm klemmen (P2).

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedfreakR op 08-01-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04 08:36
XC40_P8 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:32:
Een praktische vraag: hoe is de veiligheidshamer/lifehammer te monteren Het werd keurig bijgeleverd, maar de montage was DIY.....
Helaas ik heb geen plek kunnen ontdekken waar de lifehammer gemonteerd kan worden.
Ik heb mijn lifehammers gemonteerd bij de (voor) deuren, en dan naar binnen wijzend in het vakje.
Ik gebruik zelf die vakjes bijna nooit en zelfs nu de lifehammer er zit heb ik nog steeds plek om vooraan in het vak een drinkfles te doen.

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen voor foto's die het duidelijker maken :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qTGZnrnSk1iCKllTJW7kmA_CRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFCPBJm26maD5AMNvPbCIYvO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_vXpEKfsspKcxwSItNpsWyoh7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bzxjiFo49ze8ysgPZVeBs9g.jpg?f=fotoalbum_large

PS. binnenkort interieur maar eens schoon maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Scholten Ede heeft de lifehammer onder de armsteun vast gezet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_J1Prt9TceLPtxNdcc-OodWeF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VlK0ScDNIaHiORUKtSfyyEe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 15:31
vdtweak schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Ik heb mijn lifehammers gemonteerd bij de (voor) deuren, en dan naar binnen wijzend in het vakje.
Ik gebruik zelf die vakjes bijna nooit en zelfs nu de lifehammer er zit heb ik nog steeds plek om vooraan in het vak een drinkfles te doen.

Speciaal voor jou even naar buiten gelopen voor foto's die het duidelijker maken :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

PS. binnenkort interieur maar eens schoon maken ;)
Kreeg je er 2 lifehammers bij? Inclusief clips?

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Mr_Music schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Ja, nog zelfs in de verpakking. En bij de handover zei hij zelf dat het aan mij is waar ik ze plaats.

Het is letterlijk deze (kan mij de verpakking nog herinneren namelijk, is pas een dikke maand terug):
https://www.bol.com/nl/p/...dCng.1_15.17.ProductTitle

Ik lease de auto, weet niet of dat verschil maakt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Voorbeeldje 3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03gdFYe9j1Q5VofH7bC0M8T2m1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU9lfpwjjMHkPxYeaLJ1J2Sx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AR8B8zh19ARpJLrDxkPEuk_RC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNkhnVy1TIjogQeDUfMtzjrn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
sanderpn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Scholten Ede heeft de lifehammer onder de armsteun vast gezet.
Ik wil even opmerken dat als je 2 handelingen nodig hebt om bij een lifehammer te komen, het effect van een lifehammer dan natuurlijk al minder is. Stel je beland in het water, het is pikke donker. Dan mag jij nu eerst, terwijl je bekneld zit, gaan frunniken om de armsteun open te krijgen (als die naar voren schoven is, betekend dat dat je hem nu eerst naar achter moet schuiven). Moet je het knopje indrukken, en dan pas kan je bij de lifehammer. Lijkt mij persoonlijk niet handig.

Ik schrijf dit uit ervaring, ben ooit in een sloot beland. Op de kop en had gelukkig een lifehammer op het dak gemonteerd zitten toen. Als ik dan de handelingen had moeten doen die ik net uittik, had ik het niet gehaald kan ik je zeggen.

Dit is niet bedoelt als bangmakerij maar meer als bewustwording dat in een noodgeval, je juist er goed bij wil kunnen. Zonder dat je hoeft na te denken hoe je de armsteun open krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door vdtweak op 08-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Tommie12 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Je vraagt je af waarom die accu dan niet beter geïsoleerd wordt.
Ik kan me voorstellen dat het belangrijker is om in de zomer de warmte van de accu’s juist kwijt te kunnen.
Voorverwarmen aan een paal levert natuurlijk rijbereik op, maar je betaalt uiteindelijk wel voor de energie
Die betaal je toch, want er wordt anders energie uit de accu gebruikt om de accu’s voor te verwarmen dus je moet eerder weer bijladen. En thuis is de energie goedkoper dan onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2023
Tegen buitenzijde auto bij linkerbeen / linkervoet van de bestuurder heeft de dealer deze bij mij gemonteerd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
guido66 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:
@pdtweaker SCM 3 vereist aanpassingen aan de sleutels (keyless protector) en blokkering van de kleine sleutel. Geen probleem voor de Volvo garage.

Maar waarom lig je wakker van SCM 3 als de auto toch niet van jezelf is?
Beste mentaliteit als je het mij vraagt.
Ik heb een lease P2 maar betekent wat mij betreft niet dat ik er minder zuinig mee omga.
Maar goed ieder z’n mening.
Tekent wel weer hoe sommig mensen denken over spullen die ze van een ander “lenen” en gebruiken. Hoop maar dat niet veel mensen ook zo denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Rubu123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Ik heb een lease P2 maar betekent wat mij betreft niet dat ik er minder zuinig mee omga.
Tekent wel weer hoe sommig mensen denken over spullen die ze van een ander “lenen” en gebruiken. Hoop maar dat niet veel mensen ook zo denken.
Hij bedoeld daarmee wellicht dat het aan de eigenaar (leasemij) is hoe hij deze verzekerd en dus of het nodig is dat er een certificaat bij zit. Het interesseert mij ook niets persoonlijk maar zegt verder niets over hoe ik met mn auto omga ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdtweaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
guido66 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Bluekens in Breda deed het bij mijn P2 voor €400,- incl. certificaat.
Nederlandse auto of buitenlandse auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:01
Petzun schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Tegen buitenzijde auto bij linkerbeen / linkervoet van de bestuurder heeft de dealer deze bij mij gemonteerd.
Zo laag lijkt me niet handig om bij te komen als de autootje zijn kop ligt en de bestuurder in de gordels hangt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Rubu123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Hoezo? Ik geef toch alleen maar aan dat het SCM 3 certificaat van geen belang is als het een lease auto betreft. De rest bedenk je allemaal zelf ...

Ik heb de P2 zelf gekocht en daarvoor 16 jaar auto’s van de werkgever gehad. Er zit geen verschil in hoe ik er mee om ga. En ik heb €400,- betaald voor het certificaat.

[ Voor 12% gewijzigd door guido66 op 08-01-2021 16:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
pdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Nederlandse auto of buitenlandse auto?
Nederlands, maar ik kan me niet voorstellen dat er binnen Europa verschillen tussen de auto’s zijn, de typegoedkeuring is voor heel Europa een en dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 10:33

MaxxMark

HT is Tof!

[P8]

In absolute zin is de kWh 'besparing' van meer zaken afhankelijk. Dingen die we mogelijk zelf niet weten.

1. Wat is het effect van een koude accu op het opgenomen kWh per 100km?
Dit is iets wat wij niet in kunnen schatten. Is de bedrijfstemperatuur bijv 15 tot 30gr en is het dan zo dat bij 10 graden het 10kWh/100km extra energie kost en 15kWh/100km als de accu 5 graden is? Of is het niet zo lineair en is het eerder: 2kWh @10 15kWh @ 5gr en 40kWh @ 0gr?

2. Wat is het effect van het rijden op de temperatuur van de accu?
Is de accu geïsoleerd van de buitenlucht bijvoorbeeld. Als ie dat niet is (of maar beperkt) dan kost het veel meer kWh om de accu op te warmen tijdens het rijden omdat er ook al gecompenseerd moet worden voor de luchtkoeling. En omdat het langer duurt voordat hij op bedrijfstemperatuur is, zal het dus ook meer kWh kosten om de auto zelf aan te drijven als gevolg van wat er bij mn eerste punt wordt genoemd.

De absolute besparing is dus al van bovenstaande punten afhankelijk. Wel kan je al aannemen dat je weet dat als de accu op temperatuur is, dat je voor het onttrekken van energie uit de accu géén extra kWh's inlevert. Of het het voorverwarmen waard is hangt inderdaad af van die besparing. Kost het voorverwarmen 3kWh/100km bij 10 graden en levert het je 3kWh/100km winst dan kan je zeggen dat het niet nuttig is. Maar als het 5kWh/100km kost bij 5 graden en je dus 15kWh/100 km winst hebt, dan is het zeker nuttig.

Helemaal onderaan de streep valt natuurlijk te zeggen dat als het voorverwarmen zelfs maar 1 op 1 is (dus 5kWh/100km voorverwarmen levert 5kWh/100km op) dan nog valt te zeggen dat als hij aan een paal hangt tijdens het voorverwarmen, dat je toch mooi 5kWh/100km extra bereik hebt :)

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 08-01-2021 16:16 . Reden: laatste zin klopte niet ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-04 17:58
Kan je handschoenenkastje zo nog open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor diegenen die nog geen trekhaak onder hun P2 hebben: op marktplaats nu vanaf €400,- + €100,- voor montage.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

(Ik heb al een originele trekhaak, dus geen ervaring met deze)

[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 08-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
tweakers dank voor de snelle voorbeelden; blijkbaar verschillende “houdertjesl”! Ik ga ermee aan ze slag (linkerhanden Haha)
Nabrander: Meteen maar gemonteerd. En gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door XC40_P8 op 08-01-2021 16:43 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]

Vandaag mocht ik een groot deel van de dag de P8 Demo van de dealer lenen om de wallbox en powerboost thuis uit te kunnen testen (om er voor klaar te zijn als mijn eigen auto binnenkort komt). En dat leek me een mooie gelegenheid om ook eens goed op het verbruik te letten. (het laden ging overigens prima, inclusief het knijpen van laadstroom als ik andere grote gebruikers aanzette).

De auto had vannacht buiten gestaan aan de lader, maar zonder verwarming. Toen ik instapte was de omgeving 1 gr.C. De rit naar huis is ca. 30 km op een 80 kmh weg (met de flow mee gereden op ca. 85 kmh met ACC. Het verbruik op ‘de meter’ van de auto was op de heenweg (met een paar sprintjes) 30,2 kWh/100 km. Dat was dus inclusief het op temperatuur brengen van de auto en met stuurverwarming en stoelverwarming aan.

Thuis geladen tot 100%. Tijdens het laden (en dat was in een enigszins verwarmde garage) de auto 20 min. voorverwarmd en daarna via dezelfde weg teruggereden bij een omgevingstemperatuur van 4 gr. C. Het verbruik bij aankomst was op de terugweg 22,6 kWh/100 km met slechts een, maar wel heel serieuze, sprint maar nu wel met 2 mensen in de auto). Op de app van mijn wallbox kon ik zien dat de verwarming ca 1,2-1,4 kW extra uit het net trekt gedurende die 20 minuten).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 10:54

Lancer

What the......

De updates van vandaag; Volvo logo in zwart (gespoten bij een schadehersteller), kentekenplaathouder zonder reclame, zonneband tegen de laagstaande zon en een zonnebrilhouder.

Oh ja, mijn lifehammer zit tegen de tunnel console net voor de voorstoel. Bijna uit het zicht en onder handbereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0oxUj8kvxYGabELJzbXN9l1Hd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7WDmywSgd4MhJ3egEh2AWAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJDc_1Sf2NEIxaT-7tdAkBb8T0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLFXVLNRPUHtFWPqNNJzbG7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0OPPX4B8QLGii1ms8dZ_on6ldo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ESyeunnR3UVOXzKAN50KgdW.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lancer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:43:
De updates van vandaag; Volvo logo in zwart (gespoten bij een schadehersteller), kentekenplaathouder zonder reclame, zonneband tegen de laagstaande zon en een zonnebrilhouder.

Oh ja, mijn lifehammer zit tegen de tunnel console net voor de voorstoel. Bijna uit het zicht en onder handbereik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die zwarte letters op de koffer zien er super uit! Mooi bord ook aan de muur :)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:16
guido66 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:35:
Voor diegenen die nog geen trekhaak onder hun P2 hebben: op marktplaats nu vanaf €400,- + €100,- voor montage.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

(Ik heb al een originele trekhaak, dus geen ervaring met deze)
Die prijs is wel voor een vaste haak en exclusief montage en inregelen.

Een wegklapbare als de standaard versie was bij mij in november ruim duurder dan de dealer. Ik heb de dealer er nu een originele laten plaatsen voor 970 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje: die zonneband. Welke kleuren kun je krijgen en hoeveel kost montage?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Zo laag lijkt me niet handig om bij te komen als de autootje zijn kop ligt en de bestuurder in de gordels hangt.
Daar zeg je inderdaad iets, heb er nog niet voldoende bij stil gestaan. Vind het een nette plaats, maar vraag me nu ook af of ik met rechte rug en gestrekte arm de lifehammer kan pakken. Ga ik straks eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Petzun op 08-01-2021 16:59 ]

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

XC40_P8 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Vraagje: die zonnebrand. Welke kleuren kun je krijgen en hoeveel kost montage?
Is geplakte folie en dus in alle kleuren van de regenboog te krijgen. de plakker heeft geprobeerd zo dicht mogelijk bij de kleur van de donkere achterruiten te blijven.

Als je direct naar een tinter gaat ben je denk ik tussen de 70 en 90 euro kwijt. Doe je het bij de dealer, tel er dan nog maar minimaal €10 bij op.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
[P2]

Is er hier iemand die wel een stabiele 4G connectie heeft? Bij mij valt ie constant uit; vaker off line dan online en geen pijl op te trekken..

Ik begreep uit eerdere conversatie dat hier ook vanuit de bestuurder verder weinig aan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
sanderpn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Scholten Ede heeft de lifehammer onder de armsteun vast gezet.[Afbeelding]
Dat vind ik een heel goed idee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06
Zo hier ook een (bijna) P8 rijder dan! Sommigen zullen het heel jammer vinden, maar aan mijn soap is voor 99% een einde gekomen :). Na veel bellen, mailen, overleggen met dealers en leasemaatschappijen hebben we uiteindelijk vandaag een goede oplossing gevonden. Een 8% P8 vinden was eigenlijk best simpel, ik merkte dat er nog genoeg over waren. Alleen mijn proefperiode bleek een groot struikelblok want niemand wil dat financiële risico nemen. Ondanks dat de kans heel klein is dat het mis zou gaan. Anyway, een Volvo dealer had 2 opties staan en 1 van die opties willen ze in huur (proeftijd) en lease (koop door leasemaatschappij) afspreken. Super blij mee!

Het gaat om:

Inscription Bursting Blue metallic met Nappa Leder/Nubuck Charcoal met de pakketen:

Power seats / Lighting / Driver Assist / Climate Pro / Lounge / Getint glas / Verwarmbare vorruit / Draadloos laden / Warmtepomp / 19 inch lichtmetalen wielen

En die zou ik dan al over 3 weekjes gaan rijden _/-\o_ :9~

Zijn er hier mensen in die die warmtepomp ook hebben? En wat is daar een beetje het positieve effect van in praktijk? Ik had het zelf denk ik niet gekozen (las hier dat het het geld niet direct waard was) maarja, het zit er nou eenmaal al op ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 08-01-2021 17:55 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag met die laagstaande zon had ik ook de grootste moeite om de stoplichten te zien. Goed idee zo’n band, ga ik ook laten doen, een hele praktische verbetering!

Die zwarte lettertjes: staat goed, nog wat stoerder....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

C.QL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Kan je handschoenenkastje zo nog open?
:Y Als je hem niet al te hoog plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 20:50
Tommees schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:05:
[P2]

Is er hier iemand die wel een stabiele 4G connectie heeft? Bij mij valt ie constant uit; vaker off line dan online en geen pijl op te trekken..

Ik begreep uit eerdere conversatie dat hier ook vanuit de bestuurder verder weinig aan te doen valt?
Hier ook instabiel.
Dit is zo'n beetje begonnen eind vorig jaar. Daarvoor altijd prima in orde geweest. Behalve de terugroep actie begin december is er niks aan de auto veranderd.

Alle tips en het filmpje die hier gepost zijn heb ik zonet allemaal geprobeerd maar geen succes. Ik krijg enkel een No Internet Connection melding bij 4G zonder wifi. En met wifi dan krijg ik een T-mobile pagina, maar niet dezelfde als in het YouTube filmpje van een paar post terug.

[ Voor 12% gewijzigd door RobboNL op 08-01-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
AartJW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Vind het wel veel geld voor een printplaatje en een bewegingssensor, ze staan vast over 6 maanden voor 30 euro op Aliexpress... Ik houd het nu bij een metalen doosje en leg die dan ver bij de buitenmuren vandaan, want dat werkt ook best goed:
YouTube: Keep Hackers Out of Your Car With This Relay Hack Blocker. Als de app er is hebben we de sleutel niet meer nodig _/-\o_
Is zeker veel geld, en je zit nog steeds met die 3 minuten eer de sleutel 'uitvalt'. Als de sleutel thuis ligt zal dat dus helpen, maar als je bijvoorbeeld bij de supermarkt aankomt, hoeven ze enkel even in je buurt te lopen, sleutel 'oppikken' binnen die 3 minuten en dan ben je hem alsnog kwijt toch?
Hopelijk komt er dan ook snel een pin to drive als extra veiligheid.

Hoe zit dat eigenlijk bij phone as key? Is dat systeem veilig voor relay attacks?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

GeForceFX_BE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Is zeker veel geld, en je zit nog steeds met die 3 minuten eer de sleutel 'uitvalt'. Als de sleutel thuis ligt zal dat dus helpen, maar als je bijvoorbeeld bij de supermarkt aankomt, hoeven ze enkel even in je buurt te lopen, sleutel 'oppikken' binnen die 3 minuten en dan ben je hem alsnog kwijt toch?
Hopelijk komt er dan ook snel een pin to drive als extra veiligheid.

Hoe zit dat eigenlijk bij phone as key? Is dat systeem veilig voor relay attacks?
Is wat vergezocht om bij een supermarkt het signaal op te vangen en gebeurd ook niet (veel). Dan zouden ze ook het signaal kunnen onderscheppen dat je op het open en sluiten knopje drukt en hiermee je auto stelen (gebeurd ook). Het gaat er in dit geval om dat ze hem niet van de oprit jatten als je ligt te slapen. Iets wat veel gebeurd de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
[...]

In absolute zin is de kWh 'besparing' van meer zaken afhankelijk. Dingen die we mogelijk zelf niet weten.

Dit is iets wat wij niet in kunnen schatten. Is de bedrijfstemperatuur bijv 15 tot 30gr en is het dan zo dat bij 10 graden het 10kWh/100km extra energie kost en 15kWh/100km als de accu 5 graden is? Of is het niet zo lineair en is het eerder: 2kWh @10 15kWh @ 5gr en 40kWh @ 0gr?

Is de accu geïsoleerd van de buitenlucht bijvoorbeeld. Als ie dat niet is (of maar beperkt) dan kost het veel meer kWh om de accu op te warmen tijdens het rijden omdat er ook al gecompenseerd moet worden voor de luchtkoeling. En omdat het langer duurt voordat hij op bedrijfstemperatuur is, zal het dus ook meer kWh kosten om de auto zelf aan te drijven als gevolg van wat er bij mn eerste punt wordt genoemd.

De absolute besparing is dus al van bovenstaande punten afhankelijk. Wel kan je al aannemen dat je weet dat als de accu op temperatuur is, dat je voor het onttrekken van energie uit de accu géén extra kWh's inlevert. Of het het voorverwarmen waard is hangt inderdaad af van die besparing. Kost het voorverwarmen 3kWh/100km bij 10 graden en levert het je 3kWh/100km winst dan kan je zeggen dat het niet nuttig is. Maar als het 5kWh/100km kost bij 5 graden en je dus 15kWh/100 km winst hebt, dan is het zeker nuttig.

Helemaal onderaan de streep valt natuurlijk te zeggen dat als het voorverwarmen zelfs maar 1 op 1 is (dus 5kWh/100km voorverwarmen levert 5kWh/100km op) dan nog valt te zeggen dat als hij aan een paal hangt tijdens het voorverwarmen, dat je toch mooi 5kWh/100km extra bereik hebt :)
Het verwarmen of koelen van de accu’s is vooral voor de levensduur van de accu. En vanwege de accugaranties kun je dat niet uitzetten. Het is niet zo dat de elektromotor zuiniger wordt omdat de accu warm is. Maar als je toch moet koelen of opwarmen dan liever aan de laadpaal dan gedurende de eerste kilometers uit de accu.
Kijk even die Duitse YouTube video over de ID3, dan zie je ook echte praktijkwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:14
Arie van Dijk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ik zou nog even verzekeringen vergelijken. Ik wist dat Unive dat certificaat niet nodig heeft, maar ze zijn een stuk duurder. Dat certificaat verdien je heel snel terug.
In mijn vergelijkingen was Univé juist het goedkoopste. €1138 per jaar incl assurantiebelasting. (Zakelijk gebruik en 5 schadevrije jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 14:27
MaxxMark schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat voor vrijwel iedereen de absolute energiebesparing niet zo van belang is als je kunt voorverwarmen aan de lader.

Je wilt als je je accu tot 100% volpropt en de boel voorverwarmt voor het rijden niet die eerste 10% kwijt zijn als je net de straat uit bent.

Voor mij is in zeg 95% van de ritten range in alle gevallen ruim toereikend. Maar voor die 5% wil ik juist wel helemaal vol wegrijden en niet range inleveren om onderdelen op te warmen.

De accu is volgens mij watergekoeld/verwarmd en redelijk goed afgeschermd. De warmtepomp is er voor om het ding op bedrijfstemperatuur te brengen en houden met warmte uit de omgeving, de motoren en in de zomer misschien deels met warmte uit de cabine (als
De temp voor de accu 35 graden is, dan kun je de gewonnen warmte door de airco tenslotte in de accu stoppen zolang het geen 30+ graden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:14
[P2]

Ja hoor, ik heb nog geen problemen met de verbinding gehad en rijd dagelijks met de auto. Begin december de recall gehad met de toen laatste software updates erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wil je aub een foto sturen van je lifehammer? Ik zoek nog een plekje, maar kan niets vinden. Dus wellicht kan ik hem ook zo monteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Juancho schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:
Zo hier ook een (bijna) P8 rijder dan! Sommigen zullen het heel jammer vinden, maar aan mijn soap is voor 99% een einde gekomen :). Na veel bellen, mailen, overleggen met dealers en leasemaatschappijen hebben we uiteindelijk vandaag een goede oplossing gevonden. Een 8% P8 vinden was eigenlijk best simpel, ik merkte dat er nog genoeg over waren. Alleen mijn proefperiode bleek een groot struikelblok want niemand wil dat financiële risico nemen. Ondanks dat de kans heel klein is dat het mis zou gaan. Anyway, een Volvo dealer had 2 opties staan en 1 van die opties willen ze in huur (proeftijd) en lease (koop door leasemaatschappij) afspreken. Super blij mee!

Het gaat om:

Inscription Bursting Blue metallic met Nappa Leder/Nubuck Charcoal met de pakketen:

Power seats / Lighting / Driver Assist / Climate Pro / Lounge / Getint glas / Verwarmbare vorruit / Draadloos laden / Warmtepomp / 19 inch lichtmetalen wielen

Zijn er hier mensen in die die warmtepomp ook hebben? En wat is daar een beetje het positieve effect van in praktijk? Ik had het zelf denk ik niet gekozen (las hier dat het het geld niet direct waard was) maarja, het zit er nou eenmaal al op ;)
Dat is dezelfde uitvoering die ik ook heb geloof ik. Geweldige auto en de kleur is echt heel tof 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P8 D
  • Laatst online: 28-01-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat hem goed die zwarte Volvo letters👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
P8 D schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Staat hem goed die zwarte Volvo letters👌
Ik vind de letters erg mooi, de donkere band over de ruit wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Ik heb het even nagezocht in mijn offertes. De prijs voor de grotere velgen an-sich is 8,50 per maand (de optie prijs uitgesmeerd over de maanden). Maar de basis leaseprijs werd er bij mij ook 12 euro hoger van (op basis 25km/j), zo’n 20 euro in totaal dus. Valt inderdaad mee.
Wel een stuk beter dan de +€ 60 die ik hier ook las. Ik had ook meer een € 25 in mijn hoofd. En persoonlijk vind ik het hem waard; het is een grote auto en grote wielkasten. Die worden door die 20” naar mijn idee gewoon mooier gevuld. Ik vind ze ook super rijden, heel strak en comfortabel, maar in heb nooit kleiner gereden. Ieder zijn ding! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
weghorst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Gemeld, via de connect knop en het 0800 nummer. Beide ingangen konden er niets mee. Gisteren bij de Volvo dealer geweest en die hebben het aan de praat gekregen. De auto uitgelezen, een stappen plan doorlopen en een aantal dingen gereset (wat een berijder niet zelf kon doen). Werkt nu weer.
Kun je zondag ook even laten weten of het nog steeds werkt? Bij mij is het ook af en aan; vanmorgen prima, vanmiddag niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
Spanky79 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:53:
[...]

Dat is niet zo handig nee, maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt een handige plek gevonden heb, hij ligt nu naast mijn telefoonoplader in de middenconsole.... Wel apart dat volvo hier neit apart een plaats voor heeft meegenomen in het ontwerp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiQJ8CEiNS2KfxF6DJ38bqU3S6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTOJZZWudjAsgifkrW3LiVjr.jpg?f=fotoalbum_large

[P8]
Mijn lifehammer zit gewoon hier tot ik een betere plek heb......voordelen: ik kan er makkelijk bij, mijn kinderen kunnen er makkelijk bij, hij zit stevig op zijn plek, rammelt niet, zit niets in de weg en als ik op mijn dak ligt zit ie daar ook nog gewoon (denk ik, want ik heb het niet getest 😬)

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Is inderdaad te laag, als ik stijf in de gordels hang, zal ik er net niet bij kunnen. Moet op een andere manier.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mr_Music schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Jep, en vier gele vestjes met klittenband om ze onder de voeten matten te plaatsen! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Volvo letters achter in zwart zijn zeker cool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:

Het gaat om:

Leuk voor je kerel; wordt dik genieten!!! Alleen... 20” oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Wil je aub een foto sturen van je lifehammer? Ik zoek nog een plekje, maar kan niets vinden. Dus wellicht kan ik hem ook zo monteren
Nog nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Curly68 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

Mijn lifehammer zit gewoon hier tot ik een betere plek heb......voordelen: ik kan er makkelijk bij, mijn kinderen kunnen er makkelijk bij, hij zit stevig op zijn plek, rammelt niet, zit niets in de weg en als ik op mijn dak ligt zit ie daar ook nog gewoon (denk ik, want ik heb het niet getest 😬)
Als jij op je kop hangt in de gordels waarbij je eigen gewicht is je bewegingsvrijheid enorm beperkt wordt weet ik zeker dat je dat ding op die plaats niet vanaf de bestuurdersplaats kunt bereiken. Ik heb een keer in een soort simulator gezeten die inzicht moest geven hoe dat is. Bijzondere ervaring: je kunt echt bijna niets als je met je kop scheef tegen het dak zit, alles donker, je linker schouder geblokkeerd in de gordel en alles war boven hoort is ineens onder en omgekeerd. En dat was nog maar een simulator, maar in een echte crash ben je zelf door de impact waarschijnlijk ook nog gedesoriënteerd.
En ook vast kunnen stellen dat je de gordel echt niet op de gewone wijze los krijgt......

De suggestie was om zo’n Life-hammer ergens tegen het dak te monteren, maar wel zodanig dat je je hoofd er niet aan kunt stoten. Met een panoramadak lukt die plaats natuurlijk niet.
Daarom lijkt me die plek onder de deksel van de armsteun lijkt veel slimmer. Je rechterarm kun je op zijn kop hangend namelijk wel bewegen (in tegenstelling tot de linker die door de gordel om je schouder volslagen geblokkeerd zit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
JohnDoe77 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Leuk voor je kerel; wordt dik genieten!!! Alleen... 20” oOo
Misschien als ik de dealer lief aankijk en zeg, we hebben een deal mits je er nog ff 20" banden onder gooit ;). Nee zonder gekheid, ik vind range belangrijker dan 20" banden. Dus als in praktijk je gewoon verder komt met 19" vind ik dat helemaal prima. Ik vind sowieso dat ik niks te klagen heb, want dit was echt never nooit mogelijk geweest in 12% bijtelling uitvoering en met medewerking van werkgever en dealer. Dus in dat kader drink ik er nog eentje op vanavond1 _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 08-01-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Petzun schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:35:
[P8]
Een wel erg hoge ghost drain vannacht.
Auto gisteravond met 52% geparkeerd, vanmorgen was hier nog 27% van over
Keurig op slot, geen parkeerverwarming aan.
We moeten er iets voor over hebben om P8 te kunnen rijden, maar dit gaat me net even te snel.
[P8]
Vandaag hetzelfde meegemaakt. Met de P8 naar het werk, bij aankomst een accu capaciteit van 58%. Na een werkdag van 7,5 uur staat er een accu capaciteit van 22% in het display.

Balen natuurlijk, 1 uur laden bij een AC laadpaal en dan door naar een DC laad station. Een half uurtje laden met 50kW per uur. Ook niet echt snel.

ik probeer uit te rekenen of het een werkelijke drain is of dat het display een verkeerde waarde geeft.
Het lijkt erop dat het display een verkeerde waarde heeft aangegeven. Als de accu weer op de 90% staat zal ik uitlezen wat de hoeveelheid geladen energie is. Dan kan ik dit met meer zekerheid zeggen.

Iemand anders nog met eenzelfde ervaring?

[ Voor 0% gewijzigd door Recharge365 op 08-01-2021 22:16 . Reden: verkeerde waardes ingevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Recharge365 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:18:
[...]

[P8]
Vandaag hetzelfde meegemaakt. Met de P8 naar het werk, bij aankomst een accu capaciteit van 85%. Na een werkdag van 7,5 uur staat er een accu capaciteit van 22% in het display.

Balen natuurlijk, 1 uur laden bij een AC laadpaal en dan door naar een DC laad station. Een half uurtje laden met 50kW per uur. Ook niet echt snel.

ik probeer uit te rekenen of het een werkelijke drain is of dat het display een verkeerde waarde geeft.
Het lijkt erop dat het display een verkeerde waarde heeft aangegeven. Als de accu weer op de 90% staat zal ik uitlezen wat de hoeveelheid geladen energie is. Dan kan ik dit met meer zekerheid zeggen.

Volgens mijn dealer, die ik vandaag sprak, is er bij Volvo helaas geen centraal meldpunt voor dit soort storingen of vragen, het gaat altijd via de dealers. Bij mijn dealer [TVK Alkmaar):mag ik wel rechtstreeks met de specialist mailen of appen. Hij zorgt dan voor een melding op de juiste plek als hij het zelf niet zou kunnen oplossen.....

Bij Polestar is er wel een “centraal loket” dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Graag! Zou hem graag netjes installeren 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Kun je zondag ook even laten weten of het nog steeds werkt? Bij mij is het ook af en aan; vanmorgen prima, vanmiddag niets...
Bij mij ook, vanmorgen deed ie het weer prima. Ik betrap mezelf er dan telkens op dat ik dan denk “ja, nu zal het wel echt gefixt zijn”. Maar vanmiddag wederom niks, ook niet na 30 minuten.

Het zijn luxe problemen, maar ik merk dat ik het langzamerhand toch best irritant begin te vinden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

[P8]
Vandaag hetzelfde meegemaakt. Met de P8 naar het werk, bij aankomst een accu capaciteit van 85%. Na een werkdag van 7,5 uur staat er een accu capaciteit van 22% in het display.

Hmm, maar met het bijladen bleef de auto volhouden dat het percentage zo laag was?
Als hij echt nog 85% zou hebben, lijkt het me dat je niet een uur aan AC plus een half uur aan DC had kunnen laden?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:14:
[...]

Hmm, maar met het bijladen bleef de auto volhouden dat het percentage zo laag was?
Als hij echt nog 85% zou hebben, lijkt het me dat je niet een uur aan AC plus een half uur aan DC had kunnen laden?
Je hebt gelijk, een typefoutje. Bij aankomst op het werk was het 58%. Ik heb nu het verbruik en laden onderweg in een excel staan. Nu nog wachten hoeveel hij uiteindelijk gaat laden totdat hij weer vol is. Dan weet ik "zeker" of het een drain is geweest of software foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

[P8]
Vandaag hetzelfde meegemaakt. Met de P8 naar het werk, bij aankomst een accu capaciteit van 58%. Na een werkdag van 7,5 uur staat er een accu capaciteit van 22% in het display.

Was bij mij dus een onjuiste registratie van de SoC, stond tussen de middag weer op de juiste waarde. Ook vervelend, zeker als je nog een stuk moet rijden en je wel genoodzaakt bent een laadpaal op te zoeken. Ben benieuwd of het bij jou ook een verkeerde registratie was, schat in dat dit het geval is geweest.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 00:24
[P2]

[P2]

Hier redelijk stabiel. Heb de auto sinds eind november en in december één keer kruisje gehad. Dat was overigens na 40 min rijden en was ongeveer een uur later uit zichzelf weer opgelost.

En vorige week bij wegrijden, herstelde zich ook na een half uur. Verder geen onderbreking gehad en gebruik de auto dagelijks voor zo'n 130 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:09:
[...]
Het zijn luxe problemen, maar ik merk dat ik het langzamerhand toch best irritant begin te vinden.
Ik zou dat data probleem (als het echt zo erg is) niet zien als een luxe probleem maar echt als een serieus probleem dat gewoon opgelost moet worden. Als je een systeem implementeert dat op Android draait en data nodig heeft... dan is data gewoon essentieel natuurlijk. En als het zo vaak niet werkt of half werkt...lijkt me vreselijk vervelend en irritant. Ik zal sowieso volgende week nog eens navraag doen bij mijn dealer, of daar het probleem al bekend is.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 08-01-2021 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Ik zou dat data probleem (als het echt zo erg is) niet zien als een luxe probleem maar echt als een serieus probleem dat gewoon opgelost moet worden. Als je een systeem implementeert dat op Android draait en data nodig heeft... dan is data gewoon essentieel natuurlijk. En als het zo vaak niet werkt of half werkt...lijkt me vreselijk vervelend en irritant. Ik zal sowieso volgende week nog eens navraag doen bij mijn dealer, of daar het probleem al bekend is.
Nou, ja, internet wordt gebruikt voor navigatie, maar die heb ik lokaal geladen. De Spotify playlist die ik veel afspeel lijkt ook gedownload te zijn want doet het ook (nog).
Alleen de assistent werkt niet, dat is soms onhandig. Dus het is niet onwerkbaar en makkelijk omheen te werken met hotspot als het nodig is. Maar dat zou niet nodig moeten zijn en het duurt nu zo lang dat het begint te irriteren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
[...]

[P8]

Accu vannacht weer volledig opgeladen van 46 tot 90% met 37,6 kWh. de hoeveelheid kWh komt dus overeen met het aangegeven percentage.
Gisteren dus in totaal geladen: 5 kWh AC + 24 kWh DC en nog 37,6 kWh thuis. in totaal 66,7 kWh.
Accu is nu 5% voller dan gisteren bij vertrek dus een correctie van 4 kWh is 62,7 kWh.

Dit is een verbruik van 62,7 kWh / 120 km = 50.8 kWh / 100 km. |:(
Het display geeft tijdens de rit een verbruik van ongeveer 34 kWh / 100 km. Dit zou resulteren in een verbruik van 40.8 kWh voor de hele rit.

Als dit allemaal klopt zou het een drain zijn van 62.7 - 40.8 = 22 kWh... :?

Wanneer jullie opmerkingen hebben dan hoor ik het graag. Als het goed lijkt zal ik dit zsm doorgeven aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:24
Recharge365 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Accu vannacht weer volledig opgeladen van 46 tot 90% met 37,6 kWh. de hoeveelheid kWh komt dus overeen met het aangegeven percentage.
Gisteren dus in totaal geladen: 5 kWh AC + 24 kWh DC en nog 37,6 kWh thuis. in totaal 66,7 kWh.
Accu is nu 5% voller dan gisteren bij vertrek dus een correctie van 4 kWh is 62,7 kWh.

Het display geeft tijdens de rit een verbruik van ongeveer 34 kWh / 100 km. Dit zou resulteren in een verbruik van 40.8 kWh voor de hele rit.

Wanneer jullie opmerkingen hebben dan hoor ik het graag. Als het goed lijkt zal ik dit zsm doorgeven aan de dealer.
De kWh's die je geladen hebt zijn niet allemaal netto in je accu's gegaan. Er is ook nog laadverlies.

Ik laadt thuis op met mijn Tesla 3-fase kabel met 10A (ipv 16A). Ik heb gisteren daarom wat tests gedaan. Bij een openbare laadpaal laadt de auto gelukkig wel op met 16A ( moet misschien toch maar een pak gaan plaatsen thuis). Wat me tijdens die tests opviel is dat de laadsnelheid in het begin erg laag waar (zelfs even 0) in de koude auto. De verwarming liep vol te blazen en dat kost stroom, de laadsnelheid fluctueerde van 0 tot 20 km/uur bij 10 A. Als ik mijn auto na een rit oplaadt zit ik op 27km/uur bij 10A.

In je berekening moet je hier dus nog wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Dat lijkt inderdaad iets anders te zijn dan een verkeerde registratie van de SoC. Het is bijna niet voor te stellen, maar je berekening is duidelijk. Ook als een deel laadverlies meeneemt, is het verschil groot.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
Fladder80 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:32:
[...]

Advies van de politie is om hem tussen 2 latjes te leggen, en dan de auto met 1 wiel op die 2 latjes te parkeren.

Maar voor zover ik weet zijn het voornamelijk laadkabels van Tesla, omdat onder een bepaalde temperatuur de vergrendeling er vanaf gaat. Dit om te voorkomen dat je met een vastgevroren laadkabel zit.
https://www.ad.nl/auto/me...abels-van-tesla~ac0076ce/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Er is nog niet bekend wanneer die "grote update" komt toch voor de p8? Ik heb oudere software en kan voorverwarmen niet in plannen nog.. nu met bevroren autos sochtends is dat wel echt een fijne optie. Ik wil alleen niet nu een afspraak maken en over 2 a 3 weken weer moeten voor die grotere OTA update.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

GF

4v4t4r schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:18:
Er is nog niet bekend wanneer die "grote update" komt toch voor de p8? Ik heb oudere software en kan voorverwarmen niet in plannen nog.. nu met bevroren autos sochtends is dat wel echt een fijne optie. Ik wil alleen niet nu een afspraak maken en over 2 a 3 weken weer moeten voor die grotere OTA update.
Precies hetzelfde “issue” na 5 jaar een werkende VOC app met voorverwarming gewend te zijn. Ik heb niet eens een krabber 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
GF schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Precies hetzelfde “issue” na 5 jaar een werkende VOC app met voorverwarming gewend te zijn. Ik heb niet eens een krabber 8)7
Snap ik niet ....als je de auto nu laat updaten naar de laatste versie met timers is hij toch ook OTA-ready heb ik begrepen? Vervolg-updates zouden dan in het algemeen geen dealer bezoeken meer vereisen,

De vernieuwde VOC app met afstand-mogelijkheden voor de P8 duurt nog wel even is hier al eerder gemeld, dus daarop wachten heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 19:20
Iemand al ergens een lijst kunnen vinden van de in-car google assistant commando's? Ik weet van het kunnen verhogen van de omgeving, stoel- en stuur-verwarming, uiteraard navigatie, maar zijn er ook commando's om bv. ruitenwisser aan te zetten, voor- of achterruit-verwarming (zal ik vandaag eens proberen) en dergelijke?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Giant87 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

https://support.polestar....rticle/Use-voice-control/
https://support.polestar....ol-with-Google-Assistant/

Ondersteund voor de auto (naast de normale zoek met google dingen)
  • media
  • radio
  • phone and text messages
  • navigation with Google Maps
  • climate.
Ik weet niet of ruitenwissers daarbij hoort.

Hier zie je eea voor de Polestar 1, maar weet niet of daar verschil in zit (gebruikte die ook al Google Assistant?)
https://support.polestar....ol-system-voice-commands/
Ah, hier al e.e.a, dank hiervoor!

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
En de "oude" stembediening... in hoeverre deze werkt met de P8 is de vraag...

https://www.volvocars.com...ing/stembediening-klimaat

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]

Heb je ook gekeken naar de planner van je parkeerverwarming? Staan daar nog zaken aan?

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

GF

Mga1600 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Snap ik niet ....als je de auto nu laat updaten naar de laatste versie met timers is hij toch ook OTA-ready heb ik begrepen? Vervolg-updates zouden dan in het algemeen geen dealer bezoeken meer vereisen,

De vernieuwde VOC app met afstand-mogelijkheden voor de P8 duurt nog wel even is hier al eerder gemeld, dus daarop wachten heeft weinig zin.
Is dat ook zo? Wanneer wordt de eerste update via OTA uitgerold en weten we zeker dat deze OTA support heeft (wat ook werkt)? Als dit inderdaad een update is waarvoor ik hem 1x bij de garage moet laten updaten dan prima. Echter als je een paar weken lager nogmaals naar de garage moet voor een nieuwe update kost dit de nodige extra tijd en moeite. Dan wacht ik liever even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:46
Mga1600 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb van mijn dealer begrepen dat hij in Januari nog eenmaal terug moet om de update te krijgen die OTA ondersteuning zal toevoegen. De update met het plannen van de voorverwarming is los daarvan helaas.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
GF schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Is dat ook zo? Wanneer wordt de eerste update via OTA uitgerold en weten we zeker dat deze OTA support heeft (wat ook werkt)? Als dit inderdaad een update is waarvoor ik hem 1x bij de garage moet laten updaten dan prima. Echter als je een paar weken lager nogmaals naar de garage moet voor een nieuwe update kost dit de nodige extra tijd en moeite. Dan wacht ik liever even.
Er is hier in dit topic eerder over gesproken.
OTA updates werden voor de kerstperiode getest met een beperkt aantal auto’s in Scandinavië. Er werd ook gezegd dat de uitrol over de rest van de markten binnenkort van start gaat. Je auto moet wel OTA-ready zijn anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Ik heb van mijn dealer begrepen dat hij in Januari nog eenmaal terug moet om de update te krijgen die OTA ondersteuning zal toevoegen. De update met het plannen van de voorverwarming is los daarvan helaas.
De laatste versie software die nu geladen wordt heeft de OTA functionaliteit al aan boord alsmede de timers voor de verwarming - in de auto in te stellen. De app functionaliteit gaat nog maanden duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 09-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
nikagl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:12:
Iemand al ergens een lijst kunnen vinden van de in-car google assistant commando's? Ik weet van het kunnen verhogen van de omgeving, stoel- en stuur-verwarming, uiteraard navigatie, maar zijn er ook commando's om bv. ruitenwisser aan te zetten, voor- of achterruit-verwarming (zal ik vandaag eens proberen) en dergelijke?
Er komen hier regelmatig voorbeelden voorbij van commando’s die ook werken. Omdat ik nog geen auto heb, maak ik altijd even een notitie van de datum en tijd en pagina nummer van dat bericht, zodat ik er later een geïntegreerde lijst van kan maken. Een interessante lijst stond op pagina 406 (11/11/2020 - om 22.12)

Zie volgende bericht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
EVdriver schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:12:
Heb een overzichtje met Hey Google commands gemaakt (kon geen overzicht online vinden), iemand nog nuttige (of leuke) toevoegingen? (edit: nieuwe suggesties worden aan het lijstje toegevoegd).

Hey of Okay Google
- Hoe ver kan ik nog rijden ?
- Navigeer naar....
- Voeg een tussenstop toe....
- Vind een snellader langs de route

- Vertel eens een mop ?
- Vertel eens een raadsel ?
- Rekensommen
- Wat is het weer ?
- Wat of wie is de...de president van Amerika? —> geeft best vaak goede antwoorden.
- Sportuitslagen en komende (voetbal)wedstrijden kan Google ook aangeven.
- Beurskoersen van de meeste aandelen

- Wat is het laatste nieuws? Leest laatste ANP nieuws voor, handig.
- Wat is mijn volgende afspraak ?

- Speel Sky radio op radio (is nog lastig).
- Speel afspeellijst .... op Spotify (volgend nummer, stop).

- (Smart home devices) zet lamp 1 aan/uit of speel radio af (Sonos) aan (gekoppeld aan Google Assistent).
- Maak een notitie, lees mijn notities voor (handig!).

- Zet de stuurverwarming, stoel verwarming, bijrijder stoel verwarming, aan/uit, hoger/lager.
- Zet de verwarming hoger (+2 graden)
- Zet de verwarming lager (-2 graden)
- Zet de verwarming een beetje ... (1 graad)
- Zet de stuurverwarming aan op 1 (1 van de 3 gradaties gaat aan)
- Zet recirculatie aan/uit.
-
- Stuur een bericht (SMS).
- Lees mijn berichten.
- Bel ....

Wat (nog?) niet werkt (gek genoeg probeert de assistent wel iets te zeggen!)
- Hoe is het verkeer onderweg (of dergelijks) ?
- Wat is de aankomsttijd ?

Overige (nog) niet werkende functies

- Navigeer naar “persoon”, (adres staat in mijn google contacts).
- Whatsapp berichten lezen en versturen (Facebook).
- (combinatie) Wat is het weer of zoek een laadpaal op mijn bestemming.
- Stel een timer of alarm in.
- Stuur een email.

Zie ook:
https://support.google.co...8?hl=en&ref_topic=9858252

Ohja, flitsers worden wel weergegeven als punt op de kaart maar geen audio alarm en geen traject controle, kan niet wachten op FLITSMEISTER!!!
Deze lijst dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

[...]

Bij deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSc1tW7BfIHERUm2mTNa3UHRrIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deCfLdaIH1u7GeBFNVlr6gR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
[P8] Oef... zowel wifi als data werken niet meer bij mij... in de wifi lijst staan nog wel de oude access points, maar hij verbindt niet meer... nieuwe (bv. mijn hotspot) ziet hij niet in de lijst verschijnen... data werkt niet, maar kan ook niet bij het voorwaarden scherm komen omdat er geen wifi is ;)

En nee, CTRL-ALT-DELETE (20 sec home button ingedrukt houden) werkt jammer genoeg ook niet :(

Ik zou nog een "factory reset" kunnen proberen, maar maandag gaat hij naar de dealer voor de hoofdsteunen en voorverwarming voorprogrammeren upgrade, dus wacht dat eerst even af...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Hey, all black P8 gespot in Nieuwegein 👍🙂

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Hier vandaag ook weer tijdens een rit van een uur continu offline. Vraag me echt af wanneer dit eindelijk wordt gefixt. Dealer wist er ook geen raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
JTHZZ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:37:
Hier vandaag ook weer tijdens een rit van een uur continu offline. Vraag me echt af wanneer dit eindelijk wordt gefixt. Dealer wist er ook geen raad mee.
Bij mij werkte het gisteren om even de 4G optie in instellingen scherm eerst uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:46
Mga1600 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:56:
[...]

De laatste versie software die nu geladen wordt heeft de OTA functionaliteit al aan boord alsmede de timers voor de verwarming - in de auto in te stellen. De app functionaliteit gaat nog maanden duren.
Nee hoor, ik heb de laatste versie maar OTA zit hier nog niet in bij de P8 dit is ook duidelijk aangegeven. Zie hier ook de foto zoals al eerder gedeeld:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua-38VmIfiQ6wrbkOOyvxKXba8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZQqcyEkak7XidAmoufK7pBr.jpg?f=fotoalbum_large

De update functie komt er bij de P8 echt pas deze maand in, dealer heeft duidelijk gezegd dat auto's in Januari hiervoor terug moeten eenmalig.

De P2 heeft dit al wel, maar de P8 nog niet.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
[...]

De mijne is op deze plek geplaatst door volvo nieuwenhuijse Zwolle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9DwWjW8Q94C26cx0I0yniZMpdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M5YYVstEaPO5NmKkA8W5hif.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door EHAS op 09-01-2021 15:28 ]

Pagina: 1 ... 143 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.