Denk ikook, hjij lijkt zo niet op mijn bursting blue (die trouwens wel erg mooi is). Maar ledverlichting kan wel rare dingen doen met die multitone metallic lakken.4v4t4r schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:36:
[...]
ik heb bursting blue, dat is dit indd zeker niet ! moet haast wel een wrap zijn, of custom paint.
•
Geen inzicht in actueel gebruik
Tijdens het rijden kan je het actuele verbruik zien in het TM info scherm meen ik.
Tijdens het rijden kan je het actuele verbruik zien in het TM info scherm meen ik.
In het google keuze menu bij navigatie kun je toch gewoon 'oplaadstations' selecteren (daar zie je ook welke snelheid de laders hebben). Als je zo'n station selecteert weet ie toch dat je er naar toe navigeert?Recharge365 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Wat zou het criterium moeten zijn voor de bestemming? De opdracht geven navigeer naar laad station?
Met andere woorden, hoe weet de auto dat je gaat laden.
Ik heb gisteren ook gekeken in hoeverre hij zelf stations selecteert als je een langere route inplant. Dit doet ie dus niet automatisch. Hij gaf aan dat je je eindbestemming niet bereikt zonder op te laden en geeft je dan de mogelijkheid om een oplaadstation te selecteren as waypoint (hij doet daar overigens wel suggesties voor)
Vraagje voor de mensen die een P8 rijden met OF 19" OF 20" banden.. wat zijn een beetje de voordelen/nadelen en ervaringen hiermee? Scheelt het bijv. in verbruik als je 20" neemt of rijdt de auto juist beter/strakker op een maatje groter? Of het is puur voor de looks en is 19" eigenlijk net zo goed?
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-01-2021 13:45 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De TM info geeft het gemiddelde verbruik van je rit weer. Het eerste deel van de rit is altijd vrij onzinnig vanwege de koude accu. Pas na een kilometer of 20 zit je op een fatsoenlijk verbruik. Voor de inschatting van het restant van de rit is het juist handig om te zien wat je dan op dat moment gebruik, ook met welke snelheid.RHF schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:38:
•
Via “hé Google” vraag ik naar de resterende kilometers, net zo handig.jswinkels schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:47:
[...]
De TM info geeft het gemiddelde verbruik van je rit weer. Het eerste deel van de rit is altijd vrij onzinnig vanwege de koude accu. Pas na een kilometer of 20 zit je op een fatsoenlijk verbruik. Voor de inschatting van het restant van de rit is het juist handig om te zien wat je dan op dat moment gebruik, ook met welke snelheid.
Volvo XC40 P8
Haha, nou daar gaan we hoor:Juancho schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:45:
Vraagje voor de mensen die een P8 rijden met OF 19" OF 20" banden.. wat zijn een beetje de voordelen/nadelen en ervaringen hiermee? Scheelt het bijv. in verbruik als je 20" neemt of rijdt de auto juist beter/strakker op een maatje groter? Of het is puur voor de looks en is 19" eigenlijk net zo goed?
- 19" is zuiniger
- 19" is iets minder hard geveerd
- 19" is mooier
En reacties in 3-2-1- :-)
Maar zonder gekheid; in de lease is 20" vooral heel veel duurder, wat vooral veroorzaakt wordt door de grotere maat banden die erop moeten. Volgens mij scheelde het afhankelijk van leasemaatschappij soms 30 tot wel 60 euro per maand. Dat is veel geld voor dingen die je vanaf de bestuurderstoel zelf niet ziet.
Edit: en of het je dat waard is, is uiteraard een persoonlijke keuze. Voor mij niet, maar voor een ander wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Montalbano op 07-01-2021 13:53 ]
P8
De 19' zouden een iets lager verbruik geven, de 20' zien er wat stoerder uit. Ik rijd zelf 19' en vind het heel prettig rijden, natuurlijk kan ik niet vergelijken met 20'. Maar de auto ligt strak op de weg en is (denk ook vanwege het gewicht) best strak afgeveerd. Het is geen kart, maar het voelt wat dat betreft meer als een lager liggende auto dan een SUV.Juancho schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:45:
Ik zag de rekening van mijn 19' winterbanden.... 1150 euro.... niet heel goedkoop al...Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Haha, nou daar gaan we hoor:
- 19" is zuiniger
- 19" is mooier![]()
Maar zonder gekheid; in de lease is 20" vooral heel veel duurder, wat vooral veroorzaakt wordt door de grotere maat banden die erop moeten. Volgens mij scheelde het afhankelijk van leasemaatschappij soms 30 tot wel 60 euro per maand. Dat is veel geld voor dingen die je vanaf de bestuurderstoel zelf niet ziet.
Edit: en of het je dat waard is, is uiteraard een persoonlijke keuze. Voor mij niet, maar voor een ander wel.
Op welke wijze worden de resterende kilometers berekend? Referentiegebruik? Huidig gemiddelde bereik?Voor mij is het nog geheel onduidelijk hoe deze berekeningen uitgevoerd worden.XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Via “hé Google” vraag ik naar de resterende kilometers, net zo handig.
Bij tesla heb je een energie app op het scherm die je range weer kan geven op het gemiddelde verbruik van de laatste 10, 25 of 50 km of van je huidige verbruik. Dit wijkt altijd af van de algemene range indicatie, omdat deze uitgaat van een standaard referentiegebruik. Het standaard referentieverbruik van mijn Model S haalde ik eigenlijk alleen in de zomer bij snelheden van 100 - 100 km/h. De energieapp gaf altijd echt een goede indicatie omdat je daar actuele verbruiksgegevens hebt.
Met 20” stuurt de auto beslist nòg iets strakker, ik heb 19” en 20” allebei proefgereden, maar het scheelt niet zoveel dat het ineens een andere auto lijkt. Ook geen groot verschil op comfort gebied wat mijn initiële angst was want ik wilde zelf de 20” vanwege de looks. Verbruik schijnt bij 20” wel wat hoger te zijn.
Alkens optellend ben ik voor 20” gegaan.
Alkens optellend ben ik voor 20” gegaan.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik heb de indruk dat “google” uitgaat van het gemiddelde verbruik van de rit en restcapaciteit van de accu.jswinkels schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Op welke wijze worden de resterende kilometers berekend? Referentiegebruik? Huidig gemiddelde bereik?Voor mij is het nog geheel onduidelijk hoe deze berekeningen uitgevoerd worden.
Bij tesla heb je een energie app op het scherm die je range weer kan geven op het gemiddelde verbruik van de laatste 10, 25 of 50 km of van je huidige verbruik. Dit wijkt altijd af van de algemene range indicatie, omdat deze uitgaat van een standaard referentiegebruik. Het standaard referentieverbruik van mijn Model S haalde ik eigenlijk alleen in de zomer bij snelheden van 100 - 100 km/h. De energieapp gaf altijd echt een goede indicatie omdat je daar actuele verbruiksgegevens hebt.
Pas een paar keer ervaren, maar het leek redelijk te kloppen met het uiteindelijke bereik.
Ik heb nog geen andere vragen over capaciteit, verbruik gesteld. Wel het proberen waard.
Heeft iemand “commando’s” die ook werken?
Volvo XC40 P8
Gefeliciteerd !!!nikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Dan ben ik blijkbaar beter in photoshop ;-)... ik krijg net een mail dat hij is gepubliceerd:
https://play.google.com/s...om.gersonlohman.carsounds
Let verder niet op de kwaliteit van de geluiden en app, het is maar in een avondje in elkaar geflanst "gewoon omdat het kan"... volgende stap: kijken of we USB kunnen benaderen om e.e.a van af te spelen, files naar intern te kopieren en evt. een library op te bouwen...
Zou inderdaad heel mooi zijn als je USB-storage kan aanspreken etc.
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Ik heb net vanuit de browser ter installatie klaar gezet voor in de P8 (ik neem aan dat ie dan automatisch geïnstalleerd wordt als ik de auto aanzet).nikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Dan ben ik blijkbaar beter in photoshop ;-)... ik krijg net een mail dat hij is gepubliceerd:
Let verder niet op de kwaliteit van de geluiden en app, het is maar in een avondje in elkaar geflanst "gewoon omdat het kan"... volgende stap: kijken of we USB kunnen benaderen om e.e.a van af te spelen, files naar intern te kopieren en evt. een library op te bouwen...
Dit is jammernikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:
[...]
Maar niet openen
(Ja gewoon netjes via de Google Play Store geinstalleerd)
:strip_exif()/f/image/Sz0TrrCaNIuLAuW58Az5HjEl.jpg?f=fotoalbum_large)
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
[P2]XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Ik heb de indruk dat “google” uitgaat van het gemiddelde verbruik van de rit en restcapaciteit van de accu.
Pas een paar keer ervaren, maar het leek redelijk te kloppen met het uiteindelijke bereik.
Ik heb nog geen andere vragen over capaciteit, verbruik gesteld. Wel het proberen waard.
Dat idee heb ik ook. Hij berekent het resterende bereik continue en past dat aan op basis van het gemiddelde gebruik van de rit tot dat moment. Mijn ervaring recent: 110 op ACC en de stoelverwarming bij de kinderen aan op de achterbank leidde tot aankomst met verwachting 10% SOC. Iets rustiger gaan rijden 105 op ACC en stoelverwarming achterbank uit leidde even later tot verwachte aankomst met 12% SOC. Kwamen ook daadwerkelijk met 12% SOC aan.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
Aldus AutoBild: volledig electrische C40

Ja dit had ik al enigszins geprobeerd, maar werkte de vorige keer niet.eLScha schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Klinkt omslachtiger dan deze methode: YouTube: iCup InternetConnection
Nu zie ik dat de T&C pagina over WiFi geladen wordt.
Dat zal ik de volgende keer eens proberen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Paarse wrap inderdaad.Mga1600 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Denk het niet, het is geen P8. (laadsnoer zit op voorspatbord), maar los daarvan : hummmm.....vreemd kleurtje. Gewrapped neem ik aan?
Ja, dat komt doordat ik de Automotive app (zonder launch activity) per ongeluk eerst als niet-automotive app had aangeboden ter beoordeling en je een beoordeling niet meer kunt intrekken/annuleren... Zal ik bij een volgende publish aanpassen :-). Voor een avondje knutselen (ik ben geen programmeur) vond ik het toch best aardigfrankkie12345 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Dit is jammerKan de app wel installeren op mijn telefoon (Note 10 Lite)
Maar niet openen
(Ja gewoon netjes via de Google Play Store geinstalleerd)
[Afbeelding]
XC40 P8
Hm, een soort afgeronde Polestar. Haal beide spoilers er af en het is best een smakelijk apparaat.XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
Vind het zo van de achterkant eerder op een iets aangepaste V40 lijken.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb er nu een aantal +200km ritten opzitten. En ik moet zeggen dat het resterende accu percentage bij aankomst tot nu toe altijd klopt. Wat natuurlijk een geruststellende gedachte is.XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Ik heb de indruk dat “google” uitgaat van het gemiddelde verbruik van de rit en restcapaciteit van de accu.
Behalve als je natuurlijk agressiever gaat rijden. Laatst op de snelweg moest ik nog 50KM, die heb ik express 130 gereden om te kijken wat het met het percentage doet. Toen liep die 2% terug.
Kortom, ik durf steeds meer te vertrouwen dat het resterende accu percentage bij aankomst correct is.
Oei dit zou wel echt een tegenvaller zijn omdat ik er toch wel echt vanuit gegaan ben dat dit zou kunnen. Zonder CD drive ben je hiermee dus elke andere mogelijkheid voor het afspelen van lokale files buiten de telefoon om helemaal kwijt?Rianata schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:46:
[...]
Volgens mij voorzien de USB poorten alleen in stroom en zijn ze niet bedoeld voor data. Althans, de handleiding rept nergens over de mogelijkheid van het afspelen van audio/video over de USB poorten.
Wat ik me wel afvroeg en wat ook in de handleiding te zien is; waarom heeft 1 van de 2 poorten een witte omlijning? Ik vermoedde eerst dat 1 van de 2 daarom misschien een aparte functie zou hebben, maar nergens iets kunnen vinden.
[Afbeelding]
Heeft iemand al meer idee dan deze bovenstaande post/iemand het werkend?
[P2]
Nou, ik was van plan deze week nog een helemaal een happy berichtje te sturen dat ik m'n Polestar 2 Void ook binnen heb, maar met nog geen 500km op de teller staat m'n vrouw nu met de melding "Verwijder laadkabel alvorens te starten" te wachten op de ANWB bij haar werk. Ik hoop dat dit niet een voorbode voor meer problemen is, want dit wekt nog niet heel veel vertrouwen.
Verder was ik verder wel onder de indruk van de auto tot nu toe
Nou, ik was van plan deze week nog een helemaal een happy berichtje te sturen dat ik m'n Polestar 2 Void ook binnen heb, maar met nog geen 500km op de teller staat m'n vrouw nu met de melding "Verwijder laadkabel alvorens te starten" te wachten op de ANWB bij haar werk. Ik hoop dat dit niet een voorbode voor meer problemen is, want dit wekt nog niet heel veel vertrouwen.
Verder was ik verder wel onder de indruk van de auto tot nu toe
De wit omrande usb-aansluiting is bedoeld voor de in maart (?) te verwachten Apple CarPlay.Cerberi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:
[...]
Oei dit zou wel echt een tegenvaller zijn omdat ik er toch wel echt vanuit gegaan ben dat dit zou kunnen. Zonder CD drive ben je hiermee dus elke andere mogelijkheid voor het afspelen van lokale files buiten de telefoon om helemaal kwijt?
Heeft iemand al meer idee dan deze bovenstaande post/iemand het werkend?
Volvo XC40 P8
Dat wordt een leasetoppertje hoor.XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
P8
Dat zou toch draadloos zijn? Ik heb het ergens gezeten maar ik weet niet meer waar. Of is het beide mogelijk?XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:13:
[...]
De wit omrande usb-aansluiting is bedoeld voor de in maart (?) te verwachten Apple CarPlay.
Ik begreep dat die duurder zou (kunnen) worden dan de XC40. Dus ik ben dan wel benieuwd voor welke groep leasers dit een topper zal gaan worden.
Nee, juist niet. Het wordt bedrade carplay only (tenminste, zo is het verkocht).Mr_Music schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Dat zou toch draadloos zijn? Ik heb het ergens gezeten maar ik weet niet meer waar. Of is het beide mogelijk?
P8
Uit de XC40 hybride (geen Google) documentatie blijkt:Mr_Music schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Dat zou toch draadloos zijn? Ik heb het ergens gezeten maar ik weet niet meer waar. Of is het beide mogelijk?
Via één van de USB-poorten in de auto is een externe audiobron zoals een iPod® of mp3-speler aan te sluiten op het audiosysteem.
Bij gebruik van Apple CarPlay en Android Auto moet de telefoon worden aangesloten op de USB-poort met een witte omlijsting (als er twee USB-poorten zijn).
In de prijslijst staat: Smartphone integratie met Near Field Communication: Apple®CarPlay (actief vanaf MY22) inclusief extra USB C-poort in de middenconsole
Mijn conclusie is dat het tzt ook voor p8 zou kunnen gelden. Waarom anders wit omranden.
(In de handleiding p8 staat er niets (meer) vermeld)
[ Voor 25% gewijzigd door XC40_P8 op 07-01-2021 16:48 ]
Volvo XC40 P8
De wereld draait niet alleen om leasers. Er zijn ook privé kopers (zoals ik met de P8).Juancho schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:16:
[...]
Ik begreep dat die duurder zou (kunnen) worden dan de XC40. Dus ik ben dan wel benieuwd voor welke groep leasers dit een topper zal gaan worden.
Na eerst een stuk of 6 eigen auto’s gehard te hebben en daarna ongeveer 8 leaseauto’s ben ik blij dat mijn laatste 3 auto’s weer privé waren.
Baas in eigen blik...
[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 07-01-2021 16:32 ]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ik reageerde op de term leasetoppertje
. Ik geloof verder direct dat een Volvo of een Polestar ook (heel) veel prive gekocht worden.
[ Voor 52% gewijzigd door Juancho op 07-01-2021 16:38 ]
Jeetje, wordt weer inruilen die P8.XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
P6 19" | EVBox Elvi
Haha. Als die 100 km meer bereik heeft wel ja.
Nou, hij staat op het zelfde platform, dus dat zal wel niet. Of hij moet wel heel veel aerodynamischer zijn.Sten2017 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Haha. Als die 100 km meer bereik heeft wel ja.
Als ik dat zo lees is het ook niet alleen maar stroom sowieso en zou het softwarematig zijn dat er geen muziek van usb kan worden afgespeeld lijkt me..XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:21:
[...]
Uit de XC40 hybride (geen Google) documentatie blijkt:
Via één van de USB-poorten in de auto is een externe audiobron zoals een iPod® of mp3-speler aan te sluiten op het audiosysteem.
Bij gebruik van Apple CarPlay en Android Auto moet de telefoon worden aangesloten op de USB-poort met een witte omlijsting (als er twee USB-poorten zijn).
In de prijslijst staat: Smartphone integratie met Near Field Communication: Apple®CarPlay (actief vanaf MY22) inclusief extra USB C-poort in de middenconsole
Mijn conclusie is dat het tzt ook voor p8 zou kunnen gelden. Waarom anders wit omranden.
(In de handleiding p8 staat er niets (meer) vermeld)
Als je een usb stick in de "witte" usb poort stopt, dan wordt deze netjes gemount en krijg je de vraag of je naar de bestanden op de stick wilt kijken.Cerberi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Als ik dat zo lees is het ook niet alleen maar stroom sowieso en zou het softwarematig zijn dat er geen muziek van usb kan worden afgespeeld lijkt me..
Helaas is er geen filebrowser app, dus dat werkt niet. Je kunt de stick overigens wel weer netjes unmounten.
Ik denk dat we op dit moment alleen de apps missen. Volgens mij zou je met de juiste apps zelfs bestanden naar de interne opslag kunnen kopieren.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Waar heb je dat gezien/gelezen? Ik heb nergens gelezen dat dat al ondersteund wordt en heb het ook niet werkend gekregen (software september). Ik verwacht/hoop wel dat het gaat kunnen overigens.Lancer schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:36:
[...]
Als je een usb stick in de "witte" usb poort stopt, dan wordt deze netjes gemount en krijg je de vraag of je naar de bestanden op de stick wilt kijken.
Helaas is er geen filebrowser app, dus dat werkt niet. Je kunt de stick overigens wel weer netjes unmounten.
Ik denk dat we op dit moment alleen de apps missen. Volgens mij zou je met de juiste apps zelfs bestanden naar de interne opslag kunnen kopieren.
Te vroeg gejuicht helaas. Inmiddels (na update) vanmiddag geen internet meer en deze keer komt ie ook niet alsnog na 15 minuten.Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Ik heb dit in november 4 dagen gehad (helemaal geen verbinding) en de laatste dagen van het oude jaar, eerste dagen nieuwe jaar had ik het probleem dat de verbinding er niet was bij starten maar wel na 15 minuten.
Net als in november is ook dit nu weer automagisch opgelost.
Dus ik zou er niet te veel workarounds met andere simkaarten voor bedenken, waarschijnlijk zijn ze gewoon bezig het op te lossen.
P8
Na een week de P2 weer opgehaald. Auto is gereset en (weer?) een softwareupdate. Melding over de remsysteem storing is niet meer teruggekomen. Geen fijn idee.JTHZZ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]
Hier het volgende hoofdstuk in het Polestar drama. 3 uur geleden opgehaald bij de dealer na de aandrijvingstoring. En nu dit. Berger is onderweg 😡
En 4G werkte ook niet. Werken de genoemde trucjes via hotspot voor jullie wel? Bij mij werkte het ook na voorwaarden via hotspot oproepen nog niet.
Denk dat ze die er nog terug op gaan plaatsen...
Hier vanmiddag ook geen 4G meer. Zal wel weer aan T-mobile liggen.Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:55:
[...]
Te vroeg gejuicht helaas. Inmiddels (na update) vanmiddag geen internet meer en deze keer komt ie ook niet alsnog na 15 minuten.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Laatste keer snelladen voor mij was gemiddeld met 90kWh. Na lange rit onder de 20% aan de lader en rond 65% door. Ik stond daar wel alleen aan de paal, dat kan ook verschil maken.Tommees schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:37:
-P2-
Zojuist geladen bij een Shell recharge laadpunt (175 kwh). Ik ging in ca 45 min van 15 - 80% met een pieksnelheid van 95 kwh. Is dat een beetje wat je mag verwachten qua snelheid bij een snellader? Het viel me wel op dat de snelheid erg varieerde; begon bij 40 en liep langzaam op naar die 95 en dan weer terug naar rond de 60. Ik had wel weinig gereden, dus waarschijnlijk nog koude accu?
Gisteravond probeerde ik te laden bij een openbare paal van Vattenfall, meerdere palen trouwens. Bij allemaal hetzelfde resultaat => hij initieerde een tijdje en vervolgens een foutmelding, dus ik kon met geen mogelijkheid laden. Dat is vervelend aangezien dit de palen zijn dichtbij huis, waar ik normaal gesproken laad. Eerder is het wel gelukt. Iemand ook deze ervaring?
Is er nog een bepaalde sequence waar je je aan moet houden bij het laden, bijv. eerst kabel in de auto en dan in de paal etc. en wat doet de instelling voor de Ampere? Ik laat 'm nu gewoon op 32 staan; maakt dat nog uit? Bij de snellader lijkt het niet uit te maken
Leuk je ervaringen te lezen en herkenbaar, ook je wensen. Wel een tip; je kunt Google vragen naar hoeveel range je nog hebt. En je kunt handmatig (niet via spraak) wel naar contactpersonen navigeren!jswinkels schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:40:
P8
Na mijn auto afgelopen maandag opgehaald te hebben heb ik gisteren voor het eerst een serieus stuk (2 x ruim 100km) gereden. Mijn ervaringen zijn een beetje dubbel. Tijdens het rijden (op pilot assist) kreeg ik een melding over een probleem met mijn koplampen waardoor pilot assist niet meer beschikbaar was (en een oranje icoontje). Na het uitzetten en weer aanzetten was dit probleem weer weg.
Aan de positieve kant rijdt de auto erg lekker:
- acceleratie is lekker
- wegligging vind ik verrassend goed voor zo'n hoge auto
- afwerking is erg goed (ik kom van een Tesla, dan zie je toch echt wel positief verschil)
Aan de negatieve kant zie ik toch wel de volgende zaken:
- verbruik is erg hoog (ik zat nu op 30kw/100 km gedurende 200km met voor de helft 100 en de helft 130)
- bij mij thuis is het opladen erg traag - 10A, terwijl ik met mijn Tesla gewoon 16A haal. Dit probleem lijkt toch wel echt aan de auto te liggen (beide auto's staan nog voor de deur en heb gisteravond de kabel in beide auto's getest). Ik ga vandaag of morgen ook eens testen bij een openbare laadpaal.
- de software voelt toch nog wel erg beperkt. Ik mis in ieder geval de volgende zaken (veel zijn natuurlijk al genoemd en zullen hopelijk snel opgeleverd worden):- verder heb ik nog wel wat minpunten tov mijn Tesla (zoals kleine Frunk), maar dat was natuurlijk allemaal al wel bekend voordat ik de auto bestelde.
- Geen inzicht in actueel gebruik
- Geen indicatie van overgebleven range (zag toen mijn accu onder de 22% kwam wel een indicatie overigens). Bij Tesla heb je mooie grafiekjes waarbij je ook kan zien wat de range is op basis van het gemiddelde verbruik van de afgelopen 10, 25 of 50 km en de range op basis van het actuele gebruik. Dit is wel interessante informatie aangezien het verbruik in het begin met een koude accu altijd hoger is en daardoor het gemiddelde verbruik (de TM) geen goede indicatie is
- Koppeling met de Volvo app. Ik ga er vanuit dat wanneer deze koppeling er is het mogelijk gaat zien om veel zaken (oplaad momenten, verwarming / koeling e.d.) op afstand in te stellen
- Scheduled laden (ik laad mijn Tesla altijd 's nacht op), het is nu of aan of uit
- Ik zou graag tegen google willen kunnen zeggen dat ie naar een bepaalde contactpersoon moet navigeren (contactpersoon staat zowel in mijn telefoon als in mijn google account)
- Integratie met mijn agenda (misschien is dat ook gekoppelde aan de Volvo On Call app?
- Het kantelen van de spiegels bij het inparkeren werkt niet
- Parkeercamera's zijn niet echt denderend, zeker in het donker vind ik het beeld erg beperkt
Kortom, de auto rijdt heerlijk. De oplaadperikelen (ook de lage waardes bij het snelladen die ik op het forum zie) is wat mij betreft het grootste probleem. Ten aanzien van de software matige zaken hoop dat de introductie van de App een deel van de problemen gaat wegnemen. Daarnaast hoop ik dat ook de software mogelijkheden van Google automotive op korte termijn uitgebreid gaan worden.
Zou kunnen verklaren waarom ik laatst met gemiddeld ruim 90kWh van onder de 20 naar circa 65% geladen heb! Zou dan een mooi voordeel van de warmtepomp zijn!GeForceFX_BE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:30:
[...]
Uit de comments op die video:
Kraftstoff:
If your XC40 P8 has a heat pump and when you navigate to a HPC, e.g. Ionity, Volvo will start preheating the battery ca. 15min before you get there. Then you can achieve 135kw (peak) at HPC.
Kris Rifa
Do you have a source for this? 😊
Kraftstoff
@Kris Rifa My XC40 P8 dealer here in Finlandand also some of the Finnish P8 drivers have proven this to be correct. When they have arrived to a HPC without navigating there, they end up with ~70kW even if the SOC is below 20% at the start. Still waiting my own P8...
Is voor mij toch het eerste dat ik hier van hoor
[ Voor 3% gewijzigd door JohnDoe77 op 07-01-2021 18:59 ]
Vooral lekker met die kou buiten!!Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Hmm, jammer. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Wel verschil tussen wel en niet voorverwarmen, vooral in de eerste 2 kilometer scheelt dat. In plaats van >200kWh / 100km begint hij dan met 70-90 kWh / 100km. Maar op het totaal verbruik in 15km scheelt het hooguit een klein beetje.
Vanmiddag rond 16:00 de auto ingestapt, ook hele rit naar huis (half uurtje) ook geen 4G gehad. Klapt er voor iedereen tegelijkertijd uit wellicht?guido66 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Hier vanmiddag ook geen 4G meer. Zal wel weer aan T-mobile liggen.
Bij mij dus ook!Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Interessant genoeg is dat wel wat ik gedaan heb op die ene keer dat ik 133Kw als snelheid kreeg bij FastNed.
Hebben jullie ipv Volvo wel eens contact gezocht met Tmobile zelf? Gewoon benieuwd naarShorteh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:06:
[...]
Vanmiddag rond 16:00 de auto ingestapt, ook hele rit naar huis (half uurtje) ook geen 4G gehad. Klapt er voor iedereen tegelijkertijd uit wellicht?
P2 - Hier ook tussen 15:40 en 17:10 geen internet. 2 ritjes van 20 min.Shorteh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:06:
[...]
Vanmiddag rond 16:00 de auto ingestapt, ook hele rit naar huis (half uurtje) ook geen 4G gehad. Klapt er voor iedereen tegelijkertijd uit wellicht?
Vanochtend heeft ie het de hele ochtend gedaan. 2 x 90km - (53% verbruikt 2 pers. buitentemp 3 graden met verwarming op 20 graden - airco aan en de stoelverwarming op 3 - voor de mensen die dat nog interessant vinden)
Hele week doet internet het vaker niet dan wel. Bij mij sinds de november update - maar dat kan toeval zijn.
Veel bugs in de software ook, blijf resetten.
Lees veel mensen met problerm max 6A in te stellen. Had ik ook laatste dagen 2x. Je kan dan wel je laadpercentage aanpassen maar na aansluiten zie je dat de waarde niet is aangepast. Er staat dan laadlimiet = oude vorig ingestelde waarde.
Oplossing: Software reset - dan op slot en weglopen - 20 min wachten en daarna werkt het weer.
Heb ook gisteren zelf maar een draadbrugje gemaakt en in de auto gelegd voor die stekkermelding, al heb ik die nooit gehad.
Al met al kunnen ze volgens mij nu beter eerst de problemen oplossen dan de productie opschroeven.
Als dat geen Polestar 2 versie 2.0 is, dan weet ik het ook niet meer 😜?!XC40_P8 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:32:
[Afbeelding]
Wellicht wordt dit de 1 motor versie en blijft Polestar de sportieve variant met alleen 2 motoren?
2 maart is er meer nieuws!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
https://www.formacar.com/en/news/view/30523.html
3 nieuwe Polestar modellen, maar allemaal maatje XC90 want ze zijn gebaseerd op het SPA2 platform. Daarmee worden het fors grotere auto’s dan de PS2.
Las ergens op het polestar.fans forum dat de PS2 over zou gaan naar Volvo. Dat sluit dan weer aan bij de C40 die gelekt is. Misschien wordt de PS2 wel een heel exclusief model dat dan nog geen jaar in productie is geweest 😜.
To be continued!
3 nieuwe Polestar modellen, maar allemaal maatje XC90 want ze zijn gebaseerd op het SPA2 platform. Daarmee worden het fors grotere auto’s dan de PS2.
Las ergens op het polestar.fans forum dat de PS2 over zou gaan naar Volvo. Dat sluit dan weer aan bij de C40 die gelekt is. Misschien wordt de PS2 wel een heel exclusief model dat dan nog geen jaar in productie is geweest 😜.
To be continued!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Met een usb-c usb stick in mijn eigen auto. Ik kon niet op de stick kijken doordat de nodige apps ontbraken, maar mounten en unmounten ging prima.PvS_68 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:51:
[...]
Waar heb je dat gezien/gelezen? Ik heb nergens gelezen dat dat al ondersteund wordt en heb het ook niet werkend gekregen (software september). Ik verwacht/hoop wel dat het gaat kunnen overigens.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Bedankt voor de correctie prof, weer wat geleerd!guido66 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:53:
@JohnDoe77 @Tommees knap dat jullie beiden meer kunnen laden dan dat er in de accu past.
Laadsnelheid geef je aan in kW en de geladen hoeveelheid in kWh.
Maar on niet volledig off-topic te gaan; ik had op dat moment dus een lange rit achter de rug en via de Google Maps naar de Fastned gereden.
Enig dat we weten is dat het een photoshop isP2Hattem schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:50:
[...]
Als dat geen Polestar 2 versie 2.0 is, dan weet ik het ook niet meer 😜?!
Wellicht wordt dit de 1 motor versie en blijft Polestar de sportieve variant met alleen 2 motoren?
2 maart is er meer nieuws!
Wat er begin maart ook komt, het zal evengoed een P8 zijn, begrenst op 180km/u
P2 thunder 20" non-PP
super benieuwd naar die Polestar fullsize E-SUVP2Hattem schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:00:
https://www.formacar.com/en/news/view/30523.html
To be continued!

De polestar2 blijft gewoon hoor, er moeten zelf nog de goedkopere modellen komen,met single motor, gewoon dak, minder opties. Wat je nu koopt is gewoon een "launch-edition" met 2 van de 3 optionpacks inbegrepen.
Het nieuw model dat we in Gent gaan maken, zoals vandaag bevestigd, heeft daar niets met te maken.
Er is trouwens niets gelekt, het is photoshop
P2 thunder 20" non-PP
P2 of P8?Lancer schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:12:
[...]
Met een usb-c usb stick in mijn eigen auto. Ik kon niet op de stick kijken doordat de nodige apps ontbraken, maar mounten en unmounten ging prima.
Is er nu trouwens een mogelijkheid om de hoeveelheid beschikbare interne opslag te zien?Lancer schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:36:
[...]
Als je een usb stick in de "witte" usb poort stopt, dan wordt deze netjes gemount en krijg je de vraag of je naar de bestanden op de stick wilt kijken.
P2 thunder 20" non-PP
P8
Zit bij de P8 ergens in het settings menuGeForceFX_BE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Is er nu trouwens een mogelijkheid om de hoeveelheid beschikbare interne opslag te zien?
[P2]guido66 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:51:
[...]
Hier vanmiddag ook geen 4G meer. Zal wel weer aan T-mobile liggen.
Ik lees de afgelopen tijd opvallend veel meldingen over de problemen met 4G en ikzelf heb er ook steeds vaker last van. In mijn beleving is het gewoon een software issue en geen T-Mobile probleem (heb daar lang gewerkt overigens). Volgens mij komt de mobiele data verbinding telkens uit een slaapstand zodra je de auto start.
Althans zo ervaar ik het. Bij mij staat het kruisje namelijk elke keer in beeld zodra ik de auto instap, maar zodra ik ga rijden verdwijnt het en komt de mobiele data verbinding tot stand.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
En als het een keer weg valt, komt het later vaak spontaan weer op. Niet tijdens het rijden, maar weer na een stop>start moment.Jur gen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:37:
[...]
[P2]
Ik lees de afgelopen tijd opvallend veel meldingen over de problemen met 4G en ikzelf heb er ook steeds vaker last van. In mijn beleving is het gewoon een software issue en geen T-Mobile probleem (heb daar lang gewerkt overigens). Volgens mij komt de mobiele data verbinding telkens uit een slaapstand zodra je de auto start.
Althans zo ervaar ik het. Bij mij staat het kruisje namelijk elke keer in beeld zodra ik de auto instap, maar zodra ik ga rijden verdwijnt het en komt de mobiele data verbinding tot stand.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Bij mij heeft hij het na eerst een paar dagen haperen, 4 weken achter elkaar perfect gedaan. Daarna begon de ellende, zonder dat er iets veranderd was aan de auto. Dus voor mij is een T-Mobile issue aannemelijker.Jur gen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:37:
[...]
[P2]
P8
Bij mij kwam hij juist tijdens het rijden (na 10-15 minuten) weer op. Behalve gisteren dan.Jur gen schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 05:41:
[...]
En als het een keer weg valt, komt het later vaak spontaan weer op. Niet tijdens het rijden, maar weer na een stop>start moment.
P8
Normaliter heb je gelijk dat 20 inch tov 19 circa €35,00 scheelt maar nu zijn de banden identiek en in de prijslijst zijn ze circa € 600 duurder. In de lease € 10,00Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Haha, nou daar gaan we hoor:
- 19" is zuiniger
- 19" is mooier![]()
Persoonlijker vind ik ze goed bij de auto passen en dat de auto de oneffenheden valt heb ik nog niet gemerkt
Ik heb het even nagezocht in mijn offertes. De prijs voor de grotere velgen an-sich is 8,50 per maand (de optie prijs uitgesmeerd over de maanden). Maar de basis leaseprijs werd er bij mij ook 12 euro hoger van (op basis 25km/j), zo’n 20 euro in totaal dus. Valt inderdaad mee.P8 D schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:08:
[...]
Normaliter heb je gelijk dat 20 inch tov 19 circa €35,00 scheelt maar nu zijn de banden identiek en in de prijslijst zijn ze circa € 600 duurder. In de lease € 10,00
Persoonlijker vind ik ze goed bij de auto passen en dat de auto de oneffenheden valt heb ik nog niet gemerkt
P8
Ik heb destijds twee offertes door de LM laten maken, 1 met 19 en een met 20”.Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:19:
[...]
Ik heb het even nagezocht in mijn offertes. De prijs voor de grotere velgen an-sich is 8,50 per maand (de optie prijs uitgesmeerd over de maanden). Maar de basis leaseprijs werd er bij mij ook 12 euro hoger van (op basis 25km/j), zo’n 20 euro in totaal dus. Valt inderdaad mee.
De meerprijs voor de 20” op de P8 is €660 maar mijn lease prijs ging er met €23 per maand van omhoog. Dat is €1150 over 60 maanden, je betaald dus bijna het dubbele. Komt natuurlijk dat grotere banden duurder zijn en dat je meer energie verbruikt. Dit wordt gewoon doorgerekend.
Dan ga ik het ook nog eens proberen. Ik had het geprobeerd met een USB-C naar USB A adapter en een USB-A stickje.Lancer schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:12:
[...]
Met een usb-c usb stick in mijn eigen auto. Ik kon niet op de stick kijken doordat de nodige apps ontbraken, maar mounten en unmounten ging prima.
Dank je
en vergeet niet dat die 20" ook je winterbanden duurder maakt (als je die optie hebt) ik geloof dat het bij mij totaal iets van 50 EUR per maand duurder werdJackBol schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb destijds twee offertes door de LM laten maken, 1 met 19 en een met 20”.
De meerprijs voor de 20” op de P8 is €660 maar mijn lease prijs ging er met €23 per maand van omhoog. Dat is €1150 over 60 maanden, je betaald dus bijna het dubbele. Komt natuurlijk dat grotere banden duurder zijn en dat je meer energie verbruikt. Dit wordt gewoon doorgerekend.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Zou ook kunnen dat op dit moment alleen de P8 een USB stick herkent, omdat die al op Android 10 draait.PvS_68 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:02:
[...]
Ik had het over P2. Maar ga toch nog eens kijken. Misschien heeft de software-update iets toegevoegd?!
De P2 heeft Android 9 en die (de automotive versie) is erg beperkt in functionaliteit.
Bij mij werd er ook niets gemount helaas, ik zal eens checken welk bestandssysteem ik had op de usb c stickdarwusch schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Zou ook kunnen dat op dit moment alleen de P8 een USB stick herkent, omdat die al op Android 10 draait.
De P2 heeft Android 9 en die (de automotive versie) is erg beperkt in functionaliteit.
Aangaande de aanhoudende internet-problemen, ik lees er veel over maar melden jullie dit soort problemen ook? Ik had tot gisteren zoiets van dat zal wel vanzelf weer goed komen, maar als iedereen er zo over denkt dan gebeurt er uiteindelijk niet veel. Dus toch maar gemeld vanmorgen.
P8
[P2] 19’ Thunder
Hierbij een korte review over de eerste 1000km.
Actieradius
Afgelopen week meerdere losse tripjes van <10km gemaakt met allerminst zuinig rijgedrag (totaal 200km) komt het verbruik op de 34-38kWh. Kortom, het verbruik is dan echt om te janken. Bij het maken van ietwat langere afstanden zit het verbruik rond de 25-29kWh (zonder voorverwarmen).
Opladen
Geen problemen mee gehad. Ik laad vooralsnog alleen aan publieke laadpalen in de buurt. Enkele keren ‘voor de fun’ even geladen bij de Fastned (max 50kWh). Daar haal ik snelheden van plusminus 45kWh (20-80%). Vanaf maart krijg ik een eigen laadpaal aan huis. In alle eerlijkheid zou ik deze auto niet hebben gekozen als ik niet de mogelijkheid had om thuis op te laden.
Bugs
Enige bugs ik tot dusver heb ontdekt betreft het percentage actieradius wat niet overeenkwam met het door google gepresenteerde percentage. Google had het bij het juiste eind (69% t.o.v. 45% volgens de P2). Na het opnieuw starten van de auto werd de actieradius weer correct weergegeven. Daarnaast af en toe wat 4G problemen (zoals iedereen).
Rijbeleving
Geweldig. Simpelweg geweldig. Snel, comfortabel, goede wegligging en stil.
Ruimteaanbod
De auto ziet er bulky en stoer uit echter valt de ruimte binnen ietwat tegen. Voor de bestuurder en passagier is alles (meer dan) prima. Op de achterbank is het echter wat behelpen indien de personen 180+cm zijn. Kofferbakruimte is ook beperkt maar voor mij afdoende. Ter illustratie; een herdershond moet gaan liggen en kan slecht ‘meekijken’.
Conclusie
Ondanks de kritische noten hierboven ben ik enorm tevreden en blij met de auto. Indien je niet meer dan 270-310km op een dag rijdt (zonder oplaadmogelijkheden) is het een absolute aanrader. Daarnaast moet je kunnen leven met wat bekijks. Veel mensen (eigenlijk voornamelijk mannen…..soit) die hun hoofd even omdraaien en jongeren/kinderen die er foto’s van maken. Stiekem is dit best wel gaaf!
Hierbij een korte review over de eerste 1000km.
Actieradius
Afgelopen week meerdere losse tripjes van <10km gemaakt met allerminst zuinig rijgedrag (totaal 200km) komt het verbruik op de 34-38kWh. Kortom, het verbruik is dan echt om te janken. Bij het maken van ietwat langere afstanden zit het verbruik rond de 25-29kWh (zonder voorverwarmen).
Opladen
Geen problemen mee gehad. Ik laad vooralsnog alleen aan publieke laadpalen in de buurt. Enkele keren ‘voor de fun’ even geladen bij de Fastned (max 50kWh). Daar haal ik snelheden van plusminus 45kWh (20-80%). Vanaf maart krijg ik een eigen laadpaal aan huis. In alle eerlijkheid zou ik deze auto niet hebben gekozen als ik niet de mogelijkheid had om thuis op te laden.
Bugs
Enige bugs ik tot dusver heb ontdekt betreft het percentage actieradius wat niet overeenkwam met het door google gepresenteerde percentage. Google had het bij het juiste eind (69% t.o.v. 45% volgens de P2). Na het opnieuw starten van de auto werd de actieradius weer correct weergegeven. Daarnaast af en toe wat 4G problemen (zoals iedereen).
Rijbeleving
Geweldig. Simpelweg geweldig. Snel, comfortabel, goede wegligging en stil.
Ruimteaanbod
De auto ziet er bulky en stoer uit echter valt de ruimte binnen ietwat tegen. Voor de bestuurder en passagier is alles (meer dan) prima. Op de achterbank is het echter wat behelpen indien de personen 180+cm zijn. Kofferbakruimte is ook beperkt maar voor mij afdoende. Ter illustratie; een herdershond moet gaan liggen en kan slecht ‘meekijken’.
Conclusie
Ondanks de kritische noten hierboven ben ik enorm tevreden en blij met de auto. Indien je niet meer dan 270-310km op een dag rijdt (zonder oplaadmogelijkheden) is het een absolute aanrader. Daarnaast moet je kunnen leven met wat bekijks. Veel mensen (eigenlijk voornamelijk mannen…..soit) die hun hoofd even omdraaien en jongeren/kinderen die er foto’s van maken. Stiekem is dit best wel gaaf!
Gemeld, via de connect knop en het 0800 nummer. Beide ingangen konden er niets mee. Gisteren bij de Volvo dealer geweest en die hebben het aan de praat gekregen. De auto uitgelezen, een stappen plan doorlopen en een aantal dingen gereset (wat een berijder niet zelf kon doen). Werkt nu weer.Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:04:
Aangaande de aanhoudende internet-problemen, ik lees er veel over maar melden jullie dit soort problemen ook? Ik had tot gisteren zoiets van dat zal wel vanzelf weer goed komen, maar als iedereen er zo over denkt dan gebeurt er uiteindelijk niet veel. Dus toch maar gemeld vanmorgen.
Ik herken de 4G verbindingsproblemen ook en lees meer interesse mee hier. Kan er nog niet helemaal de vinger opleggen wanneer de problemen optreden:
- in ieder geval bij het wegrijden als de auto tijdje stil heeft gestaan.
- De ene keer herstelt de verbinding zich binnen de 2-15 minuten, de andere keer niet.
- Lijkt ook plaatsonafhankelijk: zowel bij vertrek vanuit huis, als bij vertrek vanaf de bestemming.
- Auto draait op september software, na aflevering geen updates meer gedaan bij dealer
[ Voor 13% gewijzigd door RoyTerWelle op 08-01-2021 10:29 . Reden: opsomming aangepast ]
Melden waar? Mijn ervaring is als je polestar belt dat ze zeggen dat je naar de dealer moet om het Sim kaartje te resetten. De dealer zei bij mij: we hebben de verbinding gecheckt en die werkt gewoon.Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:04:

P8
Sinds afgelopen zaterdag mijn Sage Green P8
- 19 inch
- lounge pakket
- trekhaak
- stalen veiligheidshek
Auto is top, snel en comfortabel. Thuis laden gaat goed, bereik helaas nog niet echt kunnen testen.
Aantal opmerkingen tov de S90 ( auto is trouwens te koop voor de liefhebber)
- achteruitrij verlichting plus camera zeer matig. Bij de S90 veel minder moeite met het inschatten. Nu zette ik die ook vrijwel nooit achteruit op de oprit waarbij dit bij de P8 wel moet ivm de laadpaal.
- ik heb spijt dat ik niet het verlichtingspakket heb genomen, de adaptieve verlichting van de S90 is echt velen malen beter. Nu woon ikzelf in Ede en daar is genoeg straat verlichting maar als je in het buitengebied woont kan ik je dit van harte aanraden.
- pilot assist, de beweging die je moet maken aan het stuur bij de P8 is vrij onnatuurlijk en dan nog krijg ik vaak een rode melding. In de S90 gebruikte ik Pilot assist nagenoeg op elke weg, op dit moment nodigt dat niet uit op de P8. Hopelijk verbetert dat nog.
Natuurlijk gewoon een top auto, en alleen wat verwend de afgelopen jaren.
Sinds afgelopen zaterdag mijn Sage Green P8
- 19 inch
- lounge pakket
- trekhaak
- stalen veiligheidshek
Auto is top, snel en comfortabel. Thuis laden gaat goed, bereik helaas nog niet echt kunnen testen.
Aantal opmerkingen tov de S90 ( auto is trouwens te koop voor de liefhebber)
- achteruitrij verlichting plus camera zeer matig. Bij de S90 veel minder moeite met het inschatten. Nu zette ik die ook vrijwel nooit achteruit op de oprit waarbij dit bij de P8 wel moet ivm de laadpaal.
- ik heb spijt dat ik niet het verlichtingspakket heb genomen, de adaptieve verlichting van de S90 is echt velen malen beter. Nu woon ikzelf in Ede en daar is genoeg straat verlichting maar als je in het buitengebied woont kan ik je dit van harte aanraden.
- pilot assist, de beweging die je moet maken aan het stuur bij de P8 is vrij onnatuurlijk en dan nog krijg ik vaak een rode melding. In de S90 gebruikte ik Pilot assist nagenoeg op elke weg, op dit moment nodigt dat niet uit op de P8. Hopelijk verbetert dat nog.
Natuurlijk gewoon een top auto, en alleen wat verwend de afgelopen jaren.
Goedemorgen allemaal,
Sinds woensdag trotste bezitter van de Polestar 2 - Void - Performance. Ik heb deze voor een gunstige bijtelling uit België geïmporteerd via de tussenhandel (geen dealer). Niet wetende dat ik dan voor een (tot nu toe) tweetal uitdagingen kom te staan waar wellicht iemand hier ervaring mee heeft:
1. Voor een SCM 3 certificering moet er een stuk software op gezet worden. Dit kunnen ze voor de P8 wel maar nog niet voor de P2. De Volvo dealer vraagt dit nu na in Zweden. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Ik krijg de hotspot met geen mogelijkheid geactiveerd, in de auto staat linksboven een BE vlaggetje en ik heb een NL account aangemaakt. In de auto krijg je de foutmelding "kan de auto niet toevoegen". Ook iets voor de dealer of heeft iemand hier een fix voor?
Bedankt alvast voor de reacties. De auto rijdt echt fantastisch moet ik zeggen.
Sinds woensdag trotste bezitter van de Polestar 2 - Void - Performance. Ik heb deze voor een gunstige bijtelling uit België geïmporteerd via de tussenhandel (geen dealer). Niet wetende dat ik dan voor een (tot nu toe) tweetal uitdagingen kom te staan waar wellicht iemand hier ervaring mee heeft:
1. Voor een SCM 3 certificering moet er een stuk software op gezet worden. Dit kunnen ze voor de P8 wel maar nog niet voor de P2. De Volvo dealer vraagt dit nu na in Zweden. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Ik krijg de hotspot met geen mogelijkheid geactiveerd, in de auto staat linksboven een BE vlaggetje en ik heb een NL account aangemaakt. In de auto krijg je de foutmelding "kan de auto niet toevoegen". Ook iets voor de dealer of heeft iemand hier een fix voor?
Bedankt alvast voor de reacties. De auto rijdt echt fantastisch moet ik zeggen.
[P8]RoyTerWelle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:27:
Ik herken de 4G verbindingsproblemen ook en lees meer interesse mee hier. Kan er nog niet helemaal de vinger opleggen wanneer de problemen optreden:
- in ieder geval bij het wegrijden als de auto tijdje stil heeft gestaan.
- De ene keer herstelt de verbinding zich binnen de 2-15 minuten, de andere keer niet.
- Lijkt ook plaatsonafhankelijk: zowel bij vertrek vanuit huis, als bij vertrek vanaf de bestemming.
- Auto draait op september software, na aflevering geen updates meer gedaan bij dealer
Auto eind december opgehaald. een enkele keer problemen met de verbinding. Bij mij lijkt het resetten van de bediening (knop 20 sec indrukken) geen effect te hebben. In bijna alle gevallen is de verbinding weer tot stand gekomen na 5 tot 10 minuten. Een enkele keer heeft het langer geduurd. Opvallend is wel dat in die gevallen meerder forumleden het probleem ook gemeld hebben. Dan zou de provider de gemeenschappelijkheid kunnen zijn.
Het is natuurlijk wel een beetje vervelend aangezien ik de navigatie veel gebruik. Niet alleen voor de route maar ook om de resterende accu capaciteit te bepalen. Maar een groot probleem is het wat mij betreft niet.
@pdtweaker SCM 3 vereist aanpassingen aan de sleutels (keyless protector) en blokkering van de kleine sleutel. Geen probleem voor de Volvo garage.
Maar waarom lig je wakker van SCM 3 als de auto toch niet van jezelf is?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Vandaag weer geen probleem met 4G, als dit voor meer mensen geldt wijs ik toch weer naar de providerRecharge365 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:
[...]
[P8]
Auto eind december opgehaald. een enkele keer problemen met de verbinding. Bij mij lijkt het resetten van de bediening (knop 20 sec indrukken) geen effect te hebben. In bijna alle gevallen is de verbinding weer tot stand gekomen na 5 tot 10 minuten. Een enkele keer heeft het langer geduurd. Opvallend is wel dat in die gevallen meerder forumleden het probleem ook gemeld hebben. Dan zou de provider de gemeenschappelijkheid kunnen zijn.
Het is natuurlijk wel een beetje vervelend aangezien ik de navigatie veel gebruik. Niet alleen voor de route maar ook om de resterende accu capaciteit te bepalen. Maar een groot probleem is het wat mij betreft niet.
Hoe kom je erbij dat hij niet van mijzelf is? Lig er wel degelijk wakker vanguido66 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:07:
@pdtweaker SCM 3 vereist aanpassingen aan de sleutels (keyless protector) en blokkering van de kleine sleutel. Geen probleem voor de Volvo garage.
Lokale volvo garage geeft aan dit nog niet te kunnen doen voor de Polestar 2
[ Voor 8% gewijzigd door pdtweaker op 08-01-2021 11:16 ]
omdat je het hebt over gunstige bijtelling - klinkt als 8%= lease = waarom die certificering (denk ik dat hij bedoeld)pdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Hoe kom je erbij dat hij niet van mijzelf is? Lig er wel degelijk wakker van
[ Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 08-01-2021 11:16 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Check, ik heb hem zakelijk gekocht (geen lease).4v4t4r schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:16:
[...]
omdat je het hebt over gunstige bijtelling - klinkt als 8%= lease = waarom die certificering (denk ik dat hij bedoeld)
Ik weet niet of het er mee te maken heeft dat dit systeem je stuurgedrag moet "leren kennen" of dat ik zelf mijn gedrag aangepast heb, maar ik vond het in het begin ook niet heel erg prettig, maar ben het blijven gebruiken en krijg nu vrijwel nooit meer die melding terwijl ik niet bewust anders ben gaan rijden. Vind het een zeer prettige functie.sanderpn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
P8
P8
Bij mij ging het altijd goed op één keer na, totdat ik de recall en de bijbehorende update kreeg. Daarna was het elke keer raak.Montalbano schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:01:
[...]
Bij mij heeft hij het na eerst een paar dagen haperen, 4 weken achter elkaar perfect gedaan. Daarna begon de ellende, zonder dat er iets veranderd was aan de auto. Dus voor mij is een T-Mobile issue aannemelijker.
Het duurt nu ook veel langer voor 4G actief is als je de auto in stapt. Voorheen was deze direct actief, nu doet de auto er soms 5 minuten over om zich aan te melden. Super-irritant. Zeker als je wilt starten met navigeren naar een niet gecached gebied.
My god.. ik moet toch ergens even mijn frustratie kwijt.. Mijn P8 staat al sinds half december bij de dealer. Woensdag 23 december een ophaal afspraak gepland. ging niet door want een module in het dak (antenne gerelateerd) was defect en veroorzaakte storing in de auto. Duurde lang voordat de onderdelen er waren (want nieuwe auto dus weinig beschikbaar schijnbaar). tweede ophaalafspraak van 2 januari ook niet gelukt, want auto niet op tijd klaar. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje: "Helaas krijgen wij een software pakket niet geladen. Momenteel hangt de auto aan de pc en wordt deze vanaf de fabriek in Zweden bekeken of zij het wel voor elkaar krijgen."
Heb ik een 'maandagochtend auto' ofzo..
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Wanneer was die recall? Want wellicht is dat gewoon toeval. Volgens mij zijn bij de meesten de verbindingsproblemen in vanaf de 3e/4e week van december gaan spelen.GuiltyNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:32:
[...]
Bij mij ging het altijd goed op één keer na, totdat ik de recall en de bijbehorende update kreeg. Daarna was het elke keer raak.
Het duurt nu ook veel langer voor 4G actief is als je de auto in stapt. Voorheen was deze direct actief, nu doet de auto er soms 5 minuten over om zich aan te melden. Super-irritant. Zeker als je wilt starten met navigeren naar een niet gecached gebied.
P8
Ik heb het bij de dealer gemeld, per mail, zodat ze het kunnen doorzetten. Betwijfel of het heel veel nut heeft, maar wel melden zal vast beter zijn dan niet melden. Bij Polestar is dat anders natuurlijk, maar ook daar moet je toch problemen kunnen melden.JTHZZ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Melden waar? Mijn ervaring is als je polestar belt dat ze zeggen dat je naar de dealer moet om het Sim kaartje te resetten. De dealer zei bij mij: we hebben de verbinding gecheckt en die werkt gewoon.
P8
In een auto die op Android draait lijkt me een goed en stabiele werking van data toch wel enorm belangrijk en dat zou je als Volvo/Polestar/Tmobile toch wel serieus moeten nemen. Je kan wel pronken in oa de introductie filmpjes dat de auto een verlengstuk van je mobiel wordt maar zorg dan ook dat het kloppende hart, lees data, stabiel werkt. Je gaat ook niet fijn werken met een telefoon zonder data....
Ik hoop vandaag Volvo nog te spreken, dan zal ik dit issue ook nog even aanhalen.
Ik hoop vandaag Volvo nog te spreken, dan zal ik dit issue ook nog even aanhalen.
[P2] Dat is vreemd want ik heb ook gewoon de keylessprotector laten installeren door de volvo dealer en daar een scm3 certificaat bijgekregenpdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:14:
[...]
...
Lokale volvo garage geeft aan dit nog niet te kunnen doen voor de Polestar 2
Kan me jouw frustratie voorstellen, dit is een flinke valse start. Hoop voor je dat ze de auto nu wel snel voor elkaar krijgen. Wel een goede vervangende auto ter beschikking gekregen?jck82 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:32:
My god.. ik moet toch ergens even mijn frustratie kwijt.. Mijn P8 staat al sinds half december bij de dealer. Woensdag 23 december een ophaal afspraak gepland. ging niet door want een module in het dak (antenne gerelateerd) was defect en veroorzaakte storing in de auto. Duurde lang voordat de onderdelen er waren (want nieuwe auto dus weinig beschikbaar schijnbaar). tweede ophaalafspraak van 2 januari ook niet gelukt, want auto niet op tijd klaar. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje: "Helaas krijgen wij een software pakket niet geladen. Momenteel hangt de auto aan de pc en wordt deze vanaf de fabriek in Zweden bekeken of zij het wel voor elkaar krijgen."
P6 19" | EVBox Elvi
Kijk dat is interessante informatie, jouw P2 komt ook uit het buitenland? Bij welke dealer heb jij het laten uitvoeren, zou je dat willen delen? Dan geef ik dat door aan mijn dealer dan kunnen ze hun contacten :-)_--[]--__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:40:
[...]
[P2] Dat is vreemd want ik heb ook gewoon de keylessprotector laten installeren door de volvo dealer en daar een scm3 certificaat bijgekregen
Nee, mijn P2 is rechtstreeks door Polestar in NL aan mij geleverd (via Broekhuis Volvo Groningen). Broekhuis heeft voor mij de aanpassing van de sleutels gedaan/laten doen met de keylessprotector. Was wel redelijk prijzig, zie afbeelding maar de verzekeraar, Univé eiste het. Een week later heeft de verzekeraar de eis laten vallen, dat was wel een beetje zuurpdtweaker schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:44:
[...]Kijk dat is interessante informatie, jouw P2 komt ook uit het buitenland? Bij welke dealer heb jij het laten uitvoeren, zou je dat willen delen? Dan geef ik dat door aan mijn dealer dan kunnen ze hun contacten :-)
/f/image/ux3vzfmnFomOXlwxagiP4O6c.png?f=fotoalbum_large)
Aah check, ja voor de BE variant is het weer wat ingewikkelder, ze kunnen het al wel bij een BE P8 maar nog niet bij de P2 blijkbaar._--[]--__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Nee, mijn P2 is rechtstreeks door Polestar in NL aan mij geleverd (via Broekhuis Volvo Groningen). Broekhuis heeft voor mij de aanpassing van de sleutels gedaan/laten doen met de keylessprotector. Was wel redelijk prijzig, zie afbeelding maar de verzekeraar, Univé eiste het. Een week later heeft de verzekeraar de eis laten vallen, dat was wel een beetje zuur. Maar goed, ik hoef me in ieder geval niet druk te maken om een relay attack diefstal, dat zou wel vervelend zijn ook al is hij verzekerd.
[Afbeelding]
Ik (zat) ook bij Unive en die eisen idd dit voor de klasse 3. Ik heb het nu tijdelijk opgelost door hem bij Volvo te verzekeren die hebben geen eis tot 70k aanschafwaarde.
Ik zou nog even verzekeringen vergelijken. Ik wist dat Unive dat certificaat niet nodig heeft, maar ze zijn een stuk duurder. Dat certificaat verdien je heel snel terug._--[]--__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:57:
[...]
Nee, mijn P2 is rechtstreeks door Polestar in NL aan mij geleverd (via Broekhuis Volvo Groningen). Broekhuis heeft voor mij de aanpassing van de sleutels gedaan/laten doen met de keylessprotector. Was wel redelijk prijzig, zie afbeelding maar de verzekeraar, Univé eiste het. Een week later heeft de verzekeraar de eis laten vallen, dat was wel een beetje zuur. Maar goed, ik hoef me in ieder geval niet druk te maken om een relay attack diefstal, dat zou wel vervelend zijn ook al is hij verzekerd.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.