Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.084 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Mga1600 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Dat is bizar en moet het gevolg zijn van een fout. Was de lading echt tot 27% afgenomen of was alleen de uitlezing ervan van slag? Want daar was wel een bericht over zoiets als “dat er gewerkt wordt aan een realistischer weergave” (weliswaar voor de P2, maar toch)
Net even gekeken in de auto. Blijkt inderdaad een verkeerde registratie van vanmorgen geweest te zijn. Percentage staat weer keurig op de waarde die ik nu zou verwachten. Blijft een vreemde gebeurtenis, maar de P8 was kennelijk even in de war.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
MaxxMark schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:10:
[...]

disclaimer: het kan zijn dat p8/p2 hierin verschillen, ik spreek vanuit p2 perspectief

Deze bewoording heb ik volgens mij al een paar keer langs zien komen. En hoewel het effectief hetzelfde is zijn we hier een tweakers forum en moeten we (naar mijn mening ;)) altijd naar correctheid streven.

Zoals ik het begrepen heb (bij de p2 dus) ontstaat er een beperking in het regenereren doordat de accu te koud is en daarmee niet de kw's kan opnemen die gegenereerd zouden worden bij het volledig regenereren. Als gevolg van die opnamebeperking wordt dus het regenereren beperkt en worden de remklauwen ingezet om de gevraagde remkracht alsnog te kunnen waarborgen.

Het is dus niet zo dat "de oranje (onderbroken) balk" toont dat de remklauwen gebruikt worden, maar dat er een beperking is in regeneratief vermogen met als gevolg dat de remklauwen worden gebruikt.

Effectief het zelfde maar een significant ander uitgangspunt
Bedankt voor de toelichting. _/-\o_ En als ik je goed begrijp had ik nog steeds "de oranje balk" moeten zien tijdens het vertragen. En die was er niet. De "naald" die het vermogen aangeeft bleef precies op "0" staan. Ik heb geprobeerd dit na te maken op bijgevoegd plaatje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEf7Z2yOzkDtJmDOflC_Yh_pwKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7bektbqlOryQ8IQshDbRdew.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:34
[...]

disclaimer: het kan zijn dat p8/p2 hierin verschillen, ik spreek vanuit p2 perspectief

Deze bewoording heb ik volgens mij al een paar keer langs zien komen. En hoewel het effectief hetzelfde is zijn we hier een tweakers forum en moeten we (naar mijn mening ;)) altijd naar correctheid streven.

Zoals ik het begrepen heb (bij de p2 dus) ontstaat er een beperking in het regenereren doordat de accu te koud is en daarmee niet de kw's kan opnemen die gegenereerd zouden worden bij het volledig regenereren. Als gevolg van die opnamebeperking wordt dus het regenereren beperkt en worden de remklauwen ingezet om de gevraagde remkracht alsnog te kunnen waarborgen.

Het is dus niet zo dat "de oranje (onderbroken) balk" toont dat de remklauwen gebruikt worden, maar dat er een beperking is in regeneratief vermogen met als gevolg dat de remklauwen worden gebruikt.

En die remklauwen gaan dus (zoals ik het begrijp, maar is onmerkbaar) pas meewerken als je zo hard remt dat de regen-balk tegen het oranje gestreepte blok komt, want dat is op dat moment je maximale regen-capaciteit.

E zo heb ik afgelopen week bij 2 graden celcius voor het eerst ook een oranje onderbroken balk rechts (dus aan de vermogenskant) gezien bij het wegrijden. Dat betekent dus dat er door de koude ook niet het maximale vermogen beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
[...]

Correct voorzover ik begrijp met als kleine aanvulling dat niet naast temperatuur ook ladinggraad (SOC) van de accu beperkend kan zijn, omdat een 100% geladen accu ook geen regeneratie energie meer op kan slaan.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Tommie12 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Volgens wat ik zie zouden mijn eisen haalbaar zijn met de M3 LR, Model Y waarschijnlijk ook, zeker met de nieuwere batterijen.
Model S denk ik niet aan, is gewoon te groot en te duur.

ID3 en waarschijnlijk ID4/Enyaq zouden dat ook moeten kunnen met de grote batterij.

Nu... als de P2 en P8 wat zuiniger worden, en sneller kunnen laden, dan moet het wel lukken.
Zeker de P2 moet toch zuiniger kunnen worden gezien de bouw van de auto op aero gebied.
Een model 3 zou dat denk ik wel halen, maar die auto is echt een klasse minder luxe dan een p8. ID3 is al helemaal een rukding (sorry)ID4 en enyaq... nou doe me dan alsnog een model 3....

Model Y kwam voor mij te laat, ivm bijtelling. Maar dat is denk ik wel een goede optie. Net als de Ford mustang. Ookal haat iedereen de naam; lijkt me een prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Tommie12 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Mijn wens om 200km te halen bij 80-20 SOC geldt bij 120 km/h op de autostrade, geen 140.... Dat zou een slok op de borrel moeten schelen.
In de zomer ga je het wel halen, in de winter net niet/net wel vermoed ik.

Daarnaast hoop ik wel op nog een paar optimalisaties bij de updates. De model 3 heeft ook meer rangegekregen en volgens mij is de laadsnelheid bij tesla's ook verbeterd. Denk dat dit nog wel een klein beetje kan toevoegen aan een P8 of PS2. maar ik zou hem nooit aanschaffen als hij eigenlijk niet aan je harde eisen voldoet. Want als je die optimalisaties niet krijgt en de accu degradeert een beetje.. dan zit je.

Voor mij is de P8 in >99,5% van de ritten ruim voldoende. Eingelijk alleen de zomervakantie is lastig. Nou, dan huur ik wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
@Spanky79
Ja, ik vind de P2 ook heel mooi, maar als ik zo'n mooie auto heb, dan wil ik daar ook mee op vakantie kunnen.
Ik hoop dan ook dat ze binnen dit en 2 jaar (dan mag ik een nieuwe firmawagen) met een efficientere versie aan komen. Bij Polestar moeten ze de kritiek toch ook al gehoord hebben en werken aan verbetering.
Dat die dan 100pk minder heeft zou me niet boeien, maar een verbruik van 20-30% minder wel.

ID3 is inderdaad 1-2 klasses lager, maar is technisch wel goed denk ik zodra de software in orde raakt.
De ID4 lijkt me wel goed, en de Enyaq is zelfs nog iets beter.

Model Y moeten ze me geen 2 keer vragen, die zou ik direct aanvaarden (zo'n maand of 6 na de launch zodat de qualiteit wat beter is).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:37
Spanky79 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Daarnaast hoop ik wel op nog een paar optimalisaties bij de updates. De model 3 heeft ook meer rangegekregen en volgens mij is de laadsnelheid bij tesla's ook verbeterd. Denk dat dit nog wel een klein beetje kan toevoegen aan een P8 of PS2. maar ik zou hem nooit aanschaffen als hij eigenlijk niet aan je harde eisen voldoet. Want als je die optimalisaties niet krijgt en de accu degradeert een beetje.. dan zit je.

Voor mij is de P8 in >99,5% van de ritten ruim voldoende. Eingelijk alleen de zomervakantie is lastig. Nou, dan huur ik wel wat.
lastig is een groot woord, als je in 1 dag 1500 km wil doen wel ja, als je het splitst over 2 dagen is het imo prima te doen. Ik zie het eerder als fijn. Op mn gemak op pad, elke 2 uur even 20-25 mins pauze. dat betekend 7 uur over 600km.. prima!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:21
Spanky79 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Waar baseer je dat op?

netto batterij: 75kWh

60% (80-20 range) van 75kWh = 45kWh = 22.5kWh/100km. Een gemiddeld verbruik van 22.5kWh/100km bij 120 km/u. Ik ben van mening dat je best optimistisch bent als je zo makkelijks stelt het in de zomer wel te halen. Ik denk dat je het net haalt als alle omstandigheden goed zijn, het zal net op het randje zijn.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
EHAS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:27:
[...]

@P8 D mooie auto inderdaad.

Ik kwam onderstaande ook nog tegen als mogelijke spuit en of wrap variant (logo en “grill”- lijst)

[Afbeelding]
Het is duidelijk dat smaak echt persoonlijk is; bah! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Holyshit, is dit normaal? Zeker voor de mensen die dus de auto niet op de oprit kunnen zetten en de stekker er de hele nacht in kunnen houden is toch wel erg rampzalig als dit normaal is....
Nee dat is het niet; zie hiervoor een tweaked die zijn P8 drie dagen zonder laden had laten staan en geen ghost drain zag. Niet te paniekerig worden hé! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
EHAS schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 01:27:
[...]

@P8 D mooie auto inderdaad.

Ik kwam onderstaande ook nog tegen als mogelijke spuit en of wrap variant (logo en “grill”- lijst)

[Afbeelding]
Is die grille er eigenlijk makkelijk uit te halen voor wat customising?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
<mensen die een allergie hebben voor te veel cijfertjes, irriteer je niet en skip deze post>

Ik heb net weer een dealer gesproken die een mooie volle P8 had en zij willen als 1 van de weinige ook meedenken wbt proeftijd. Zijn woorden waren letterlijk, daar komen we wel uit...

Dus ik ben even alles in gaan vullen (op advies van een poster hier) bij mkblease.nl en dan kom ik tot onderstaande. Ik dacht dat ik ruim boven de €500 zou zitten? Of mis ik nog iets heel belangrijks?

Prijs: €65.514,00
Bijtellings %: 8% ( over 45k = €3600) 22% (restbedrag =€4513)
basisbijtelling: €8113
Eigen bijdrage per jaar: €3000
Aan heffing onderworpen: €5113
Bijtelling prive p/m: €426,10
Belasting % over de top: 37,1%
Loonheffing prive gebruik: €158,10
Eigen bijdrage: €250
Netto kosten: €408,10

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:03:
<mensen die een allergie hebben voor te veel cijfertjes, irriteer je niet en skip deze post>

Ik heb net weer een dealer gesproken die een mooie volle P8 had en zij willen als 1 van de weinige ook meedenken wbt proeftijd. Zijn woorden waren letterlijk, daar komen we wel uit...

Dus ik ben even alles in gaan vullen (op advies van een poster hier) bij mkblease.nl en dan kom ik tot onderstaande. Ik dacht dat ik ruim boven de €500 zou zitten? Of mis ik nog iets heel belangrijks?

Ik zie geen rare dingen, dus denk dat het wel klopt.
Als ik het voor mijn Polestar van 61k op deze manier bereken, met een eigen bijdrage van 25 euro per maand, kom ik op 235 euro netto uit. En dat klopt wel met wat ik ooit eens voor mezelf had berekend.

[ Voor 9% gewijzigd door theusibo op 06-01-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
rmathijssen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Waar baseer je dat op?

netto batterij: 75kWh

60% (80-20 range) van 75kWh = 45kWh = 22.5kWh/100km. Een gemiddeld verbruik van 22.5kWh/100km bij 120 km/u. Ik ben van mening dat je best optimistisch bent als je zo makkelijks stelt het in de zomer wel te halen. Ik denk dat je het net haalt als alle omstandigheden goed zijn, het zal net op het randje zijn.
Ok, dan haal je het maar net. En als je naar 90% laadt haal je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

Ziet er solide uit

Wel fijn dat je werkgever je toestaat dermate over je leasebedrag heen te laten gaan.
Wij zijn gelimiteerd tot 10% extra eigen bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Nee dat is het niet; zie hiervoor een tweaked die zijn P8 drie dagen zonder laden had laten staan en geen ghost drain zag. Niet te paniekerig worden hé! 8)7
Dat was ik. Maar ik heb blijkbaar ook qua verbruik best redelijke cijfers. Ik had 0% ghost drain (of tenminste, niets in percentages te zien) na 4 dagen op de parkeerplaats staan in de kou.

Zie wel in dit topic dat sommige mensen toch wel afwijkende getallen hebben - die ze niet verzinnen. Hoop dat er qua software nog wat dingen worden gevonden die in dit soort gevallen het verbruik en eventuele ghost drain wat verbeteren. Zelf denk ik dat er op gebied van laadcurve echt nog wel wat verbeterd wordt en met wat mazzel krijgen we er nog wat range bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:12
Pr8chtig schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Is die grille er eigenlijk makkelijk uit te halen voor wat customising?
Heb het bij een herstelbedrijf laten doen waarbij de gehele bumper wel gedemonteerd moest worden. De rand van de grille is overigens niet te wrappen. Als je het mooi wil hebben kun je het het beste laten spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
BartWNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Ziet er solide uit

Wel fijn dat je werkgever je toestaat dermate over je leasebedrag heen te laten gaan.
Wij zijn gelimiteerd tot 10% extra eigen bijdrage.
€ 459,00 netto op berekenhetnet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
waarbij de gehele bumper wel gedemonteerd moest worden.
Da's minder.. Wil met plastidip aan de slag, bus staat al klaar. Om dan zowat de hele voorkant te moeten demonteren is eigenlijk niet de bedoeling. Zal eens zien in hoeverre ik kan afplakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Pr8chtig op 06-01-2021 16:52 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D

Berekenhetnet.nl bijtelling kom je op € 459,00 p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
P8 D schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Berekenhetnet.nl bijtelling kom je op € 459,00 p/mnd
Ja dat is het nadeel bij al die online bereken sites, ze komen bijna allemaal op iets anders uit. Een proforma berekening via je werkgever is gewoon het beste. Ik heb nog even nagevraagd of ze ook open staan voor iets meer flexibiliteit qua kilometrage. Dus bijv. 30k of 35k ipv 40k p/j. Dat scheelt ook weer enorm.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
[p2]

Net een p2 voor me bij het stoplicht die de melding kreeg dat de laadkabel nog aangesloten zat.

Dan sta je daar.. hebben al meer mensen dit onderweg gehad tijdens het rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Recharge365 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor de toelichting. _/-\o_ En als ik je goed begrijp had ik nog steeds "de oranje balk" moeten zien tijdens het vertragen. En die was er niet. De "naald" die het vermogen aangeeft bleef precies op "0" staan. Ik heb geprobeerd dit na te maken op bijgevoegd plaatje.[Afbeelding]
(En ook @PvS_68 en @Quark2)

Volgens mij moeten we goed opletten in P8 vs P2 verschillen :)

De handleiding van de P2 zegt:

Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support//img471540a949e25e3ac0a801525b455800_4_--_--_VOICEpnghigh.pngBron: https://support.polestar....1/article/Vermogensmeter/
1. Onderbroken grijs – regeneratie naar de accu is beperkt.
2. Onderbroken oranje – een bepaalde manier van remmen belemmert de mogelijkheid voor regeneratie.
3. Wit – regeneratie met het gaspedaal of het rempedaal.
4. Oranje – de auto verbruikt energie.
5. Onderbroken – het elektrische aandrijfsysteem is beperkt.

Ik weet niet of dit één-op-één overeenkomt met de P8.

De interessantste blijft 2 omdat die eigenlijk multi-interpretabel is. Enerzijds kan het betekenen dat je 'harder remt dan hij kan regenereren' (dus het remmen gaat voorbij het onderbroken stuk, en hij geeft dat dus aan door oranje + grijs). Anderzijds kan het zijn dat dit kan optreden als hij gewoon 100% kan regenereren en je "anders dan normaal" remt (however that may be!).

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
En dan met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen op die plek?

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Lijkt me sterk dat je niet in de hoogste belastingschaal zit, als je een auto van 65k gaat leasen.
Moet je niet met 49,5% rekenen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Spanky79 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Dat was ik. Maar ik heb blijkbaar ook qua verbruik best redelijke cijfers. Ik had 0% ghost drain (of tenminste, niets in percentages te zien) na 4 dagen op de parkeerplaats staan in de kou.

Zie wel in dit topic dat sommige mensen toch wel afwijkende getallen hebben - die ze niet verzinnen. Hoop dat er qua software nog wat dingen worden gevonden die in dit soort gevallen het verbruik en eventuele ghost drain wat verbeteren. Zelf denk ik dat er op gebied van laadcurve echt nog wel wat verbeterd wordt en met wat mazzel krijgen we er nog wat range bij.
Mijn bericht over een ghost drain van 25% in 14 uur was dus een verkeerde registratie van de SoC vanmorgen. Stond tussen de middag weer keurig op het juiste percentage. P8 had het wat koud gehad vannacht en was daardoor in de war denk ik. Zou eigenlijk ook niet moeten, maar is beter dan 25% verlies in 14 uur. Verder nooit het idee gehad van ook maar enige ghost drain.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
JackBol schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Lijkt me sterk dat je niet in de hoogste belastingschaal zit, als je een auto van 65k gaat leasen.
Valt op idd, maar hij melde ook dat het reguliere leasebudget 700 is en 900 speciaal voor EV's. Dus wellicht gunstige lease regeling. Neem aan dat dit er wel uit was gekomen tijdens het narekenen van de kosten vd auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
#Pr8chtig: op een eerdere foto van Sten2017 d.d. 27-11-2020 staat een p8 met gedemonteerde grille. De bumper lijkt niet gedemonteerd te zijn.
Misschien toch eenvoudig om zelf de wrappen of spuiten?

Ben zelf geïnteresseerd in het chroom wrappen of spuiten van de grille-omranding
Iemand ervaringen?
Welke kosten?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:46

Je gaat er dan wel vanuit dat iemand anders de werkelijke kosten van de auto draagt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JackBol schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Ik zit toch echt in schaal 1 volgens alle berekeningen. Reden dat die 65k zou kunnen is simpelweg omdat de bijtelling 8% is en geen 12 of zelfs 22%. Dat maakt echte en ENORM verschil. Als ik dezelfde auto met 12% bijtelling had gedaan zou het idd al niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
De fiscalist schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Je gaat er dan wel vanuit dat iemand anders de werkelijke kosten van de auto draagt....
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Hij bedoelt (denk ik) dat iemand die 65k zal moeten betalen (of de 1100 euro per maand) en dat je dat niet hebt meegenomen. Wat niet helemaal klopt want je hebt de eigen bijdrage wel degelijk meegenomen en met meer hoef jij zelf geen rekening te houden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 08:46
Precies, als de werkgever je auto betaalt dan klopt je sommetje wel zo n beetje lijkt me.

Als je zelfstandige bent dan moet je nog de kosten van de auto zelf rekenen.... die betaal je dan immers ook, zij het binnen de onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik ben geen zzper nee. Excuses dat ik dat er niet bij had vermeld 😬😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr8chtig
XC40_P8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:36:
#Pr8chtig: op een eerdere foto van Sten2017 d.d. 27-11-2020 staat een p8 met gedemonteerde grille. De bumper lijkt niet gedemonteerd te zijn.
Misschien toch eenvoudig om zelf de wrappen of spuiten?

Ben zelf geïnteresseerd in het chroom wrappen of spuiten van de grille-omranding
Iemand ervaringen?
Welke kosten?
Ik ga gewoon eens proberen hem los te krijgen. Zie wel hoe ver ik kom. Gezien de vorm lijkt het me vrij lastig te wrappen. Wil de rand spuiten met plastidip, kan er altijd weer af als het niks is. Dit is nu de bedoeling, met mat zwart uiteraard. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qv-_HTZPyGiDVIyZaOo0htbKSd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CRRTvxCBgs9278B61mEi0bY.jpg?f=fotoalbum_large

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
P2

Na de recall en laatste software update kan ik volgende melden.

1.Mijn verbruik is een stuk minder. Ik zat veelal op 33kWh/100km met winterbanden 19 inch. Nu zit op 27. Ik trok de Google maps batterij indicator in twijfel. Dezelfde rit koste me meestal 12 procent en hij gaf 6 procent in mindering.
2. Motors/inveters zijn stiller
3. One pedal op standaard is bij loslaten minder agressief bouwt geleidelijk op.
4. Vol optrekken doet gaat smoother, vroeger ging er een schok door de auto als ik abrupt Volgas deed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Ja dat is het nadeel bij al die online bereken sites, ze komen bijna allemaal op iets anders uit. Een proforma berekening via je werkgever is gewoon het beste. Ik heb nog even nagevraagd of ze ook open staan voor iets meer flexibiliteit qua kilometrage. Dus bijv. 30k of 35k ipv 40k p/j. Dat scheelt ook weer enorm.
Ik neem aan dat die paar tientjes per maand het verschil toch niet gaan maken? En wanneer hak je een knoop door? Voor iedereen is het namelijk anders en het is wat off-topic natuurlijk! Dat je af en toe wat checkt, prima natuurlijk. Maar dit is een beetje een realtime soap aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P8 D
Pr8chtig schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Ik ga gewoon eens proberen hem los te krijgen. Zie wel hoe ver ik kom. Gezien de vorm lijkt het me vrij lastig te wrappen. Wil de rand spuiten met plastidip, kan er altijd weer af als het niks is. Dit is nu de bedoeling, met mat zwart uiteraard. ;)
[Afbeelding]
Wrappen van de rand van de grille wordt lelijk aldus een bedrijf die gespecialiseerd is in carwrapping bestickering. Ze adviseerde me dit te laten spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:57:
[...]

lastig is een groot woord, als je in 1 dag 1500 km wil doen wel ja, als je het splitst over 2 dagen is het imo prima te doen. Ik zie het eerder als fijn. Op mn gemak op pad, elke 2 uur even 20-25 mins pauze. dat betekend 7 uur over 600km.. prima!
Enige risico zit hem in de beschikbaarheid van snelladers tijdens je vakantie. Als je een half uur extra moet wachten voor je aan de beurt ben en je hebt huilende kinderen achterin wordt het lastiger. Maar zoals nu gewoon rondrijden en ff twintig minuten snelladen... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:42:
[...]

Ik neem aan dat die paar tientjes per maand het verschil toch niet gaan maken? En wanneer hak je een knoop door? Voor iedereen is het namelijk anders en het is wat off-topic natuurlijk! Dat je af en toe wat checkt, prima natuurlijk. Maar dit is een beetje een realtime soap aan het worden.
Nog even volhouden! Morgen of vrijdag hak ik de knoop door! Ben nog even aan het wachten op oa de kilometrage. En sowieso verloopt de optie op de 2 8% xc40s die de dealer vrij houdt op vrijdag dus dan ben je van me af.

Iig, qua keuze/lease vragen. Daarna ga ik jullie stalken met inhoudelijke vragen 😁😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MaxxMark schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:18:
[...]

(En ook @PvS_68 en @Quark2)

Volgens mij moeten we goed opletten in P8 vs P2 verschillen :)

De handleiding van de P2 zegt:

[Afbeelding]Bron: https://support.polestar....1/article/Vermogensmeter/
1. Onderbroken grijs – regeneratie naar de accu is beperkt.
2. Onderbroken oranje – een bepaalde manier van remmen belemmert de mogelijkheid voor regeneratie.
3. Wit – regeneratie met het gaspedaal of het rempedaal.
4. Oranje – de auto verbruikt energie.
5. Onderbroken – het elektrische aandrijfsysteem is beperkt.

Ik weet niet of dit één-op-één overeenkomt met de P8.
Dit is die van de P8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxdf-wY_3-qGmsAHGHydASOTISU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/648svcDYW9KejXY8P0MCXiD7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen dat ik die blokjes voor regeneratief remmen of vermogensbeperking nog niet echt gezien heb. Andere P8 rijders wel en wanneer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
BlacKstaR- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:36:
Na de recall en laatste software update kan ik volgende melden.

1.Mijn verbruik is een stuk minder. Ik zat veelal op 33kWh/100km met winterbanden 19 inch. Nu zit op 27. Ik trok de Google maps batterij indicator in twijfel. Dezelfde rit koste me meestal 12 procent en hij gaf 6 procent in mindering.
2. Motors/inveters zijn stiller
3. One pedal op standaard is bij loslaten minder agressief bouwt geleidelijk op.
4. Vol optrekken doet gaat smoother, vroeger ging er een schok door de auto als ik abrupt Volgas deed.
P2/8? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
JohnDoe77 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Dit is die van de P8:

[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik die blokjes voor regeneratief remmen of vermogensbeperking nog niet echt gezien heb. Andere P8 rijders wel en wanneer dan?
Ik wel de vermogensbeperking, vanaf ongeveer 10% lading begint die langzaam op te lopen en vanaf 5% gingen ook de cruise control ed uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:47:
[...]

Enige risico zit hem in de beschikbaarheid van snelladers tijdens je vakantie. Als je een half uur extra moet wachten voor je aan de beurt ben en je hebt huilende kinderen achterin wordt het lastiger. Maar zoals nu gewoon rondrijden en ff twintig minuten snelladen... d:)b
Maar ik wil eigenlijk kamperen en een vouwwagen meenemen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Nog even volhouden! Morgen of vrijdag hak ik de knoop door! Ben nog even aan het wachten op oa de kilometrage. En sowieso verloopt de optie op de 2 8% xc40s die de dealer vrij houdt op vrijdag dus dan ben je van me af.

Iig, qua keuze/lease vragen. Daarna ga ik jullie stalken met inhoudelijke vragen 😁😏
Inhoudelijk is prima, daar is dit topic voor. Maar naast dat je even op weg geholpen wordt naar wat handige calculatoren om je eigen berekening te maken, boeit het mij niet echt wie hoeveel waarvoor betaalt. Enige dat wel opvalt is dat je bedrijf een zeer riante leaseregeling biedt voor mensen die dan een relatief “laag” (met alle respect) salaris hebben. Die verhouding zie je niet zo vaak, dus hulde voor je werkgever!

Ik lees wel graag waarom je bepaalde opties kiest en waarom niet, hoe je rijden ervaart, etc! ;) Veel succes dan met kiezen, volgens mij kun je niet veel fout doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Heeft weinig met mijn werkgever te maken maar het feit dat je geen 12 of 22 procent maar dus 8% bijtelling betaald. Dan worden opties opeens mogelijk die anders niet mogelijk waren. Vrij logisch toch?

En verder ja, m'n werkgever stimuleert elektrisch rijden wel, vandaar de ophoging naar €900. Maar de bijtelling is nogmaals het belangrijkste. Qua opties kiezen en waarom die... Ik heb dus geen keuze want ik neem een al gebouwde xc40. De keuze is alleen nog tussen een relatief kale en een dik ingepakte.

Maar ik heb alles wel helder nu nogmaals excuses voor het soms vele vragen maar ik waardeer jullie hulp, advies en tips. Zowel in dit topic als in PMs. Wordt oprecht gewaardeerd en als ik over een paar weken mijn gekozen P8 heb zal ik zeker komen met foto's en eerste ervaringen. En op mijn beurt help ik dan graag weer anderen die voor dezelfde keuze stonden als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:15
P2 heeft de P8 ook recall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Dit is die van de P8:

[Afbeelding]

Ik heb beiden gehad. Bij koude volle accu. Maar daarna eigenlijk niet meer gezien (of niet meer op gelet).

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:04:
Heeft weinig met mijn werkgever te maken maar het feit dat je geen 12 of 22 procent maar dus 8% bijtelling betaald. Dan worden opties opeens mogelijk die anders niet mogelijk waren. Vrij logisch toch?

En verder ja, m'n werkgever stimuleert elektrisch rijden wel, vandaar de ophoging naar €900. Maar de bijtelling is nogmaals het belangrijkste. Qua opties kiezen en waarom die... Ik heb dus geen keuze want ik neem een al gebouwde xc40. De keuze is alleen nog tussen een relatief kale en een dik ingepakte.

Maar ik heb alles wel helder nu nogmaals excuses voor het soms vele vragen maar ik waardeer jullie hulp, advies en tips. Zowel in dit topic als in PMs. Wordt oprecht gewaardeerd en als ik over een paar weken mijn gekozen P8 heb zal ik zeker komen met foto's en eerste ervaringen. En op mijn beurt help ik dan graag weer anderen die voor dezelfde keuze stonden als mij.
Voor de deal die jouw werkgever biedt zou ik mezelf ook echt verwennen en voor de full options versie gaan! Maar dat is een financiële beslissing die alleen jij kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Pr8chtig schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:05:
[...]

[Afbeelding]
@Pr8chrig: ben benieuwd naar je ervaringen en uiteindelijke resultaat!

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Begrijp me niet verkeerd en ik wil je zeker niet persoonlijk aanvallen maar ... Pfff @Juancho het is dat je uit dezelfde woonplaats komt maar je gaat wel hee veel offtopic en maakt voor mij als P8 rijder behoorlijk veel vervuiling en herhaling in dit topic.

Het p8 leveringen topic, leaseauto topic, electrisch rijden topic zijn voor veel van je punten de correcte plek. Dit is voor ervaringen etc en aangezien je nog geen P8 hebt is het delen van de vele randzaken info best wel veel offtopic. Het alleen lezen van berichten van anderen is dan beter.

Ik begrijp je vele punten en je bent goed op weg geholpen nu is het tijd om knopen door te hakken en evt vragen (mits je tweakers nodig bent) dit in de correcte topics te plaatsen.

Hopelijk ga je zelf ook rijden met de P8 want het is echt heerlijk maar laat dit topic aub nu een beetje met rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:50
Ik heb interesse in het privé aanschaffen van een Polestar 2 maar ik wacht nog even af hoe men omgaat met het oppakken van de diverse bugs en het uitbreiden van de informatie omtrent laden en verbruik.

Wat voor mij op dit moment ook nog een dealbreker is de matige efficiëntie. Het lijkt wel of men niet goed gekeken heeft hoe de concurrentie die aanpakt. Even los-staand van de aerodynamica en het gewicht van het voertuig wat hem niet helpt t.o.v. een Tesla Model 3 lijkt het mij erg slim om de accu samen met het interieur voor te verwarmen zodat je de piek in verbruik niet meer hebt bij het eerste stuk rijden omdat de accu opgewarmd wordt met accu capaciteit. Dat helpt dus in efficiëntie en daarmee in bereik. Tevens zou de accu voorverwarmd moeten worden wanneer naar een snel lader genavigeerd wordt. (of manueel aan te zetten) Hierdoor haal je een veel hogere laadsnelheid en hoef je dus minder lang te wachten.

Iemand een idee of Polestar van plan is bovenstaande punten op te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 14-09 16:08
Griffen83 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:12:
Ik heb interesse in het privé aanschaffen van een Polestar 2 maar ik wacht nog even af hoe men omgaat met het oppakken van de diverse bugs en het uitbreiden van de informatie omtrent laden en verbruik.

Wat voor mij op dit moment ook nog een dealbreker is de matige efficiëntie. Het lijkt wel of men niet goed gekeken heeft hoe de concurrentie die aanpakt. Even los-staand van de aerodynamica en het gewicht van het voertuig wat hem niet helpt t.o.v. een Tesla Model 3 lijkt het mij erg slim om de accu samen met het interieur voor te verwarmen zodat je de piek in verbruik niet meer hebt bij het eerste stuk rijden omdat de accu opgewarmd wordt met accu capaciteit. Dat helpt dus in efficiëntie en daarmee in bereik. Tevens zou de accu voorverwarmd moeten worden wanneer naar een snel lader genavigeerd wordt. (of manueel aan te zetten) Hierdoor haal je een veel hogere laadsnelheid en hoef je dus minder lang te wachten.

Iemand een idee of Polestar van plan is bovenstaande punten op te pakken?
Zie ongeveer twee dagen terug, daar staat een toezegging dat er zoiets gemaakt zal gaan worden. Maar geen concrete datum.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
Juancho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Hoop voor jou en ons dat de knoop snel doorgehakt wordt... 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:47:
[...]

En daarom rij ik nooit in het weekend 😁 door de weeks weg, hotelletje met lader onderweg. De kans dat je op donderdag bezette laders tegenkomt (let wel, je kan enigzins real-time zien welke bezet zijn) zie ik die niet als een issue voor ons gezin(kids huilen niet meer als we 30 mins stil staan 😅😁)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
eLScha schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 02:24:
[...]

Update: de Polestar heeft inmiddels nog 2 palen uitgeschakeld. Dinsdag naar de dealer.
Update: dealer gaat het probleem met Zweden onderzoeken. Mogelijk weken tot het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Voorlopig staat de P8 hier een beetje stof te verzamelen. Want om nou te zeggen dat ik kilometers maak.

Naar de supermarkt en terug voor de grote boodschappen. Dat is het ongeveer.

Qua ervaringen moet het nog even wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Spanky79 op 07-01-2021 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Spanky79 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:20:
Voorlopig staat de P8 hier een beetje stof te verzamelen. Want om nou te zeggen dat ik kilometers maak.

Helaas hier precies hetzelfde verhaal...

Maandag gestart bij een nieuwe opdrachtgever waardoor ik 1 dagje naar kantoor moest en een enkele rit van 60-70km heb mogen rijden. Echt heerlijk gereden maar helaas op de terugweg het bekende T-mobile probleem waardoor ik via bluetooth mn muziek moest streamen.

Is er al iemand die meer weet en/of heeft gedeeld (wat ik dan gemist heb) met betrekking tot dit probleem? Is er wellicht iemand geweest die een andere provider simkaart erin heeft gedaan en zo ja heeft die hetzelfde probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:10

Wil je zeggen dat je een nieuwe P8 hebt en wel gewoon in een rechte lijn rijdt naar de Appie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
eLScha schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 02:24:
[...]

Update: de Polestar heeft inmiddels nog 2 palen uitgeschakeld. Dinsdag naar de dealer.
Misschien een vreemde vraag, maar waren het ook verschillende type laadpalen? M.a.w. een 1 fase, 3 fase en snellaadpaal?

Ik heb in de buurt een stel 3 fase palen gedood met mijn P8. Blijkbaar was mijn converter van wissel naar gelijkspanning van 3 fasen kapot, waardoor deze sluiting maakte in de paal. Dislaimer: ik lul hier de garage naar beste geweten na, zelf geen verstand van. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
ach-jee schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Wil je zeggen dat je een nieuwe P8 hebt en wel gewoon in een rechte lijn rijdt naar de Appie?
Yip

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik ga weleens savonds een ritje maken in mn uppie ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Zie ik net binnenlopen (deel van een persmededeling van Volvo):

Volvo Cars verdrievoudigt de productiecapaciteit voor elektrische wagens in zijn fabriek in Gent om tegemoet te kunnen komen aan de snel groeiende vraag naar zijn reeks oplaadbare wagens, Recharge.

Tegen 2022 zal de fabriek in Gent meer dan drie keer zoveel elektrische wagens kunnen produceren als nu, goed voor ongeveer 60 procent van de totale productiecapaciteit van de fabriek.

Gent bereidt zich momenteel voor om later dit jaar te starten met de productie van een tweede volledig elektrisch aangedreven Volvo-model op basis van de modulaire voertuigarchitectuur CMA. In de fabriek wordt nu al de XC40 Recharge gebouwd, de eerste volledig elektrische auto van Volvo, en een plug-inhybride versie van de XC40.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Blankinho schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Helaas hier precies hetzelfde verhaal...

Maandag gestart bij een nieuwe opdrachtgever waardoor ik 1 dagje naar kantoor moest en een enkele rit van 60-70km heb mogen rijden. Echt heerlijk gereden maar helaas op de terugweg het bekende T-mobile probleem waardoor ik via bluetooth mn muziek moest streamen.

Is er al iemand die meer weet en/of heeft gedeeld (wat ik dan gemist heb) met betrekking tot dit probleem? Is er wellicht iemand geweest die een andere provider simkaart erin heeft gedaan en zo ja heeft die hetzelfde probleem.
Ik heb dit in november 4 dagen gehad (helemaal geen verbinding) en de laatste dagen van het oude jaar, eerste dagen nieuwe jaar had ik het probleem dat de verbinding er niet was bij starten maar wel na 15 minuten.
Net als in november is ook dit nu weer automagisch opgelost.
Dus ik zou er niet te veel workarounds met andere simkaarten voor bedenken, waarschijnlijk zijn ze gewoon bezig het op te lossen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:43

npolm

P8

[...]

Dit is die van de P8:

[Afbeelding]

Ik heb alle meters wel voorbij zien komen.
Sterker nog; als ik oplaad tot de geadviseerde 90% van de accu en ik rij met een volle accu weg, dan regenereert hij volgens mij ook niet, omdat hij nog 'vol' zit. Laatst bij een 9% volle accu ook de oranje balk bovenin gezien.

Gisteren klein ritje gemaakt en het verbruik is gelukkig in orde lijkt mij. 26 kwh/100km.
PS. ACC is echt een verademing t.o.v. de normale Cruise Control op mijn T3 hiervoor. Zo prettig.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Kennis van Bjorn die soortgelijke videos maakt..
haalt in -11 wel netjes 134kW na 220km rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Insan1313 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:55:
[...]

Misschien een vreemde vraag, maar waren het ook verschillende type laadpalen? M.a.w. een 1 fase, 3 fase en snellaadpaal?

Ik heb in de buurt een stel 3 fase palen gedood met mijn P8. Blijkbaar was mijn converter van wissel naar gelijkspanning van 3 fasen kapot, waardoor deze sluiting maakte in de paal. Dislaimer: ik lul hier de garage naar beste geweten na, zelf geen verstand van. :+
Van de 3 palen waren er 2 hetzelfde en 1 anders. Ik denk dat het allemaal 3-fase-laders waren.

Maar zelfde probleem met je P8 dus. Klinkt niet erg lekker voor Volvo en Polestar.

Hoe lang duurde de diagnose en reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
4v4t4r schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:13:
[...]

ik ga weleens savonds een ritje maken in mn uppie ;)
Wat dat betreft ben ik geen echte liefhebber. Ik rijd alleen als het moet. Ga liever een rondje hardlopen, of op de racefiets... de auto is voor als het niet anders kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
eLScha schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Van de 3 palen waren er 2 hetzelfde en 1 anders. Ik denk dat het allemaal 3-fase-laders waren.

Maar zelfde probleem met je P8 dus. Klinkt niet erg lekker voor Volvo en Polestar.

Hoe lang duurde de diagnose en reparatie?
S'avonds weg gebracht, volgende dag eind van de middag weer opgehaald.
Dus wat dat betreft viel het mee.
Dat ik in een volledig uitgeruste s90 als vervanging mee kreeg was natuurlijk ook wel even leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:58
4v4t4r schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:00:

[YouTube: Volvo XC40 P8 Cold Weather Range, efficiency & Charging In the Blistering Cold!]
Gelukkig is het hier niet meer zo koud. :) Zat hier nou ook een WP in? Dat heb ik niet echt kunnen opmaken uit de video.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Bij Volvo Bangarage ZO staat iets spannends in de werkplaats...

Van iemand van hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgFhFdmPeuPw6H2wi_k7Pb1Ltoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxKWeAOhXgGGI9Qc6KTzRBDI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
frankkie12345 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Als het goed is was dat al zo, meer dan een maand geleden op de store gezet ;-)
Bedankt voor het delen!
Hoe lang duurde het bij jou? Bij mij staat hij nog steeds op "Wordt beoordeeld"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMMaDnaqwdotGmuTKrVe3uO8_Ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S7yvBreUfhP8c48h1V7zA4pm.jpg?f=user_large

Is overigens de eerste keer dat ik een app publiceer en alles in één avond/nacht gedaan, dus kan me goed voorstellen dat ik heel wat verkeerd gedaan heb ;-)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
JackBol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:24:

Van iemand van hier?

[Afbeelding]
Wow helemaal toffe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl

Van iemand van hier?

[Afbeelding]
Zonder Volvo letters, nice!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
-P2-

Zojuist geladen bij een Shell recharge laadpunt (175 kwh). Ik ging in ca 45 min van 15 - 80% met een pieksnelheid van 95 kwh. Is dat een beetje wat je mag verwachten qua snelheid bij een snellader? Het viel me wel op dat de snelheid erg varieerde; begon bij 40 en liep langzaam op naar die 95 en dan weer terug naar rond de 60. Ik had wel weinig gereden, dus waarschijnlijk nog koude accu?

Gisteravond probeerde ik te laden bij een openbare paal van Vattenfall, meerdere palen trouwens. Bij allemaal hetzelfde resultaat => hij initieerde een tijdje en vervolgens een foutmelding, dus ik kon met geen mogelijkheid laden. Dat is vervelend aangezien dit de palen zijn dichtbij huis, waar ik normaal gesproken laad. Eerder is het wel gelukt. Iemand ook deze ervaring?

Is er nog een bepaalde sequence waar je je aan moet houden bij het laden, bijv. eerst kabel in de auto en dan in de paal etc. en wat doet de instelling voor de Ampere? Ik laat 'm nu gewoon op 32 staan; maakt dat nog uit? Bij de snellader lijkt het niet uit te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:35:
[...]

Hoe lang duurde het bij jou? Bij mij staat hij nog steeds op "Wordt beoordeeld"
[Afbeelding]

Is overigens de eerste keer dat ik een app publiceer en alles in één avond/nacht gedaan, dus kan me goed voorstellen dat ik heel wat verkeerd gedaan heb ;-)
Even kijken... 16 augustus geupload, 28 augustus in live in de store.

16 aug
https://twitter.com/frankkienl/status/1295101365744697345

18 aug
https://twitter.com/frankkienl/status/1295754304788344838

28 aug
https://twitter.com/frankkienl/status/1299260038641528832

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:21
P8

Na mijn auto afgelopen maandag opgehaald te hebben heb ik gisteren voor het eerst een serieus stuk (2 x ruim 100km) gereden. Mijn ervaringen zijn een beetje dubbel. Tijdens het rijden (op pilot assist) kreeg ik een melding over een probleem met mijn koplampen waardoor pilot assist niet meer beschikbaar was (en een oranje icoontje). Na het uitzetten en weer aanzetten was dit probleem weer weg.

Aan de positieve kant rijdt de auto erg lekker:
- acceleratie is lekker
- wegligging vind ik verrassend goed voor zo'n hoge auto
- afwerking is erg goed (ik kom van een Tesla, dan zie je toch echt wel positief verschil)

Aan de negatieve kant zie ik toch wel de volgende zaken:
- verbruik is erg hoog (ik zat nu op 30kw/100 km gedurende 200km met voor de helft 100 en de helft 130)
- bij mij thuis is het opladen erg traag - 10A, terwijl ik met mijn Tesla gewoon 16A haal. Dit probleem lijkt toch wel echt aan de auto te liggen (beide auto's staan nog voor de deur en heb gisteravond de kabel in beide auto's getest). Ik ga vandaag of morgen ook eens testen bij een openbare laadpaal.
- de software voelt toch nog wel erg beperkt. Ik mis in ieder geval de volgende zaken (veel zijn natuurlijk al genoemd en zullen hopelijk snel opgeleverd worden):
  • Geen inzicht in actueel gebruik
  • Geen indicatie van overgebleven range (zag toen mijn accu onder de 22% kwam wel een indicatie overigens). Bij Tesla heb je mooie grafiekjes waarbij je ook kan zien wat de range is op basis van het gemiddelde verbruik van de afgelopen 10, 25 of 50 km en de range op basis van het actuele gebruik. Dit is wel interessante informatie aangezien het verbruik in het begin met een koude accu altijd hoger is en daardoor het gemiddelde verbruik (de TM) geen goede indicatie is
  • Koppeling met de Volvo app. Ik ga er vanuit dat wanneer deze koppeling er is het mogelijk gaat zien om veel zaken (oplaad momenten, verwarming / koeling e.d.) op afstand in te stellen
  • Scheduled laden (ik laad mijn Tesla altijd 's nacht op), het is nu of aan of uit
  • Ik zou graag tegen google willen kunnen zeggen dat ie naar een bepaalde contactpersoon moet navigeren (contactpersoon staat zowel in mijn telefoon als in mijn google account)
  • Integratie met mijn agenda (misschien is dat ook gekoppelde aan de Volvo On Call app?
  • Het kantelen van de spiegels bij het inparkeren werkt niet
  • Parkeercamera's zijn niet echt denderend, zeker in het donker vind ik het beeld erg beperkt
- verder heb ik nog wel wat minpunten tov mijn Tesla (zoals kleine Frunk), maar dat was natuurlijk allemaal al wel bekend voordat ik de auto bestelde.

Kortom, de auto rijdt heerlijk. De oplaadperikelen (ook de lage waardes bij het snelladen die ik op het forum zie) is wat mij betreft het grootste probleem. Ten aanzien van de software matige zaken hoop dat de introductie van de App een deel van de problemen gaat wegnemen. Daarnaast hoop ik dat ook de software mogelijkheden van Google automotive op korte termijn uitgebreid gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
Top, thanks, dus toch wel ff 10 dagen wachten... ben benieuwd wat die "policy violation" was... in mijn geval in ieder geval de verkeerde screenshots (handmatig geedit)... we gaan het meemaken, heb gelukkig geen haast :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Top, thanks, dus toch wel ff 10 dagen wachten... ben benieuwd wat die "policy violation" was... in mijn geval in ieder geval de verkeerde screenshots (handmatig geedit)... we gaan het meemaken, heb gelukkig geen haast :)
Ja die policy violation was bij mij ook ge-photoshopte screenshots, omdat een emulator met die resolutie niet bestond.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nikagl
frankkie12345 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Ja die policy violation was bij mij ook ge-photoshopte screenshots, omdat een emulator met die resolutie niet bestond.
Dan ben ik blijkbaar beter in photoshop ;-)... ik krijg net een mail dat hij is gepubliceerd:
https://play.google.com/s...om.gersonlohman.carsounds

Let verder niet op de kwaliteit van de geluiden en app, het is maar in een avondje in elkaar geflanst "gewoon omdat het kan"... volgende stap: kijken of we USB kunnen benaderen om e.e.a van af te spelen, files naar intern te kopieren en evt. een library op te bouwen...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
nikagl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Dan ben ik blijkbaar beter in photoshop ;-)... ik krijg net een mail dat hij is gepubliceerd:
https://play.google.com/s...om.gersonlohman.carsounds

Let verder niet op de kwaliteit van de geluiden en app, het is maar in een avondje in elkaar geflanst "gewoon omdat het kan"... volgende stap: kijken of we USB kunnen benaderen om e.e.a van af te spelen, files naar intern te kopieren en evt. een library op te bouwen...
Super leuk, gefeliciteerd!
Een snelle afwijzing van mijn app duurt bij mij meestal 1 dag. En het duurt een paar dagen als er minder "fouten" in zitten. Tot nu toe blijven hangen op status "Provisional Pass", daarmee kun je nog niets.
Nu weer aanpassingen gemaakt en weer afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
Montalbano schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Ja, interessant! Ga ik ook proberen.
Vannacht de accu tot 90% geladen. Vanmorgen voor het ontbijt, in de auto, de het laad maximum verhoogd van 90 naar 100%. Ongeveer een uur later vertrokken. Helaas heb ik geen verlaging van het initiele gebruik kunnen zien. Na het wegrijden een kortstondig verbruik van 350kW/100km. Natuurlijk ging dit redelijk snel omlaag. Mijn conclusie is wel dat, zoals andere forum leden reeds hadden gemeld, het AC laden geen noemenswaardig effect heeft op de accu temperatuur. Het feit dat ik een een laadpaal met 1 fase en 16A heb zal ook niet helpen ;)
Ook ik zou graag een accu pakket voor verwarm optie zien via de Volvo on call.

Hoewel we dan weer na moeten denken over wanneer dit energetisch gezien verantwoord is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
4v4t4r schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:00:

[YouTube: Volvo XC40 P8 Cold Weather Range, efficiency & Charging In the Blistering Cold!]
Uit de comments op die video:

Kraftstoff:
If your XC40 P8 has a heat pump and when you navigate to a HPC, e.g. Ionity, Volvo will start preheating the battery ca. 15min before you get there. Then you can achieve 135kw (peak) at HPC.

Kris Rifa
Do you have a source for this? 😊

Kraftstoff

@Kris Rifa My XC40 P8 dealer here in Finland :D and also some of the Finnish P8 drivers have proven this to be correct. When they have arrived to a HPC without navigating there, they end up with ~70kW even if the SOC is below 20% at the start. Still waiting my own P8...

Is voor mij toch het eerste dat ik hier van hoor

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 04-09 13:08

RHF

Hier hetzelfde, boodschappen en af en toe in de avond na 19:00 naar Eindhoven op en neer om km's te maken. Wel fijn om na 19:00 op de snelweg te rijden, wat is die (p8) stil en snel, blijf een big smile houden elke keer dat ik er mee rijd.

Vandaag interieur alarm sensor laten uitschakelen omdat het alarm te vaak afging, tot nu toe geen vals alarm meer gehad. Was best druk met P8-ten en P2's bij de volvo dealer in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

Van iemand van hier?

[Afbeelding]
Is geen P8 maar een hybride. En een heel "bijzondere" kleur, netter kan ik het niet zeggen :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Vannacht de accu tot 90% geladen. Vanmorgen voor het ontbijt, in de auto, de het laad maximum verhoogd van 90 naar 100%. Ongeveer een uur later vertrokken. Helaas heb ik geen verlaging van het initiele gebruik kunnen zien. Na het wegrijden een kortstondig verbruik van 350kW/100km. Natuurlijk ging dit redelijk snel omlaag. Mijn conclusie is wel dat, zoals andere forum leden reeds hadden gemeld, het AC laden geen noemenswaardig effect heeft op de accu temperatuur. Het feit dat ik een een laadpaal met 1 fase en 16A heb zal ook niet helpen ;)
Ook ik zou graag een accu pakket voor verwarm optie zien via de Volvo on call.

Hoewel we dan weer na moeten denken over wanneer dit energetisch gezien verantwoord is. :)
Hmm, jammer. Ik heb dat nog niet geprobeerd. Wel verschil tussen wel en niet voorverwarmen, vooral in de eerste 2 kilometer scheelt dat. In plaats van >200kWh / 100km begint hij dan met 70-90 kWh / 100km. Maar op het totaal verbruik in 15km scheelt het hooguit een klein beetje.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
GeForceFX_BE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Uit de comments op die video:

Kraftstoff:
If your XC40 P8 has a heat pump and when you navigate to a HPC, e.g. Ionity, Volvo will start preheating the battery ca. 15min before you get there. Then you can achieve 135kw (peak) at HPC.

Kris Rifa
Do you have a source for this? 😊

Kraftstoff

@Kris Rifa My XC40 P8 dealer here in Finland :D and also some of the Finnish P8 drivers have proven this to be correct. When they have arrived to a HPC without navigating there, they end up with ~70kW even if the SOC is below 20% at the start. Still waiting my own P8...

Is voor mij toch het eerste dat ik hier van hoor
worth a try /test?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:28:
P8

Net de garage gesproken omdat het internet het al 2 dagen niet doet. Ze gaven een workaround:

1 Sim data uitzetten bij instellingen—>connectivity
2 WiFi aanzetten en even koppelen op je telefoon als hotspot
3 klein beetje data gebruiken
4 WiFi uit
5 Sim data aan
6 als het goed is krijg je opnieuw de tmobile portal waar je de terms en conditions moet accepteren.

Ik ga het over een uur even proberen en laat weten als het werkt
Vandaag bij de garage geweest voor het defecte Internet.
Enkel de T&C van Tmobile accepteren was voldoende.

Toen ik vroeg wat ze hadden gedaan gaven ze de volgende instructies:

1 instellingen—>connectivity --> Sim data uitzetten
2 WiFi aanzetten en koppelen op je telefoon als hotspot
3 klein data gebruiken
--> uitstappen, auto afsluiten
--> instappen,
4 klein data gebruiken
5 WiFi uit
6 Sim data aan
7 als het goed is krijg je opnieuw de tmobile portal waar je de terms en conditions moet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Interessant genoeg is dat wel wat ik gedaan heb op die ene keer dat ik 133Kw als snelheid kreeg bij FastNed.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik had vanmorgen een afspraak om mijn auto te laten updaten naar de laatste software.
Het was in een dikke drie kwartier klaar. Ik betwijfel of het echt allemaal geupdate is en of het inderdaad de laatste versie is. Android staat nog steeds op september 2020. Van de Volvo software kan ik alleen zien dat er een Kernel versie van oktober op staat. Ik heb wel de timer functie voor het pre-heaten nu, daar ging het me vooral om.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Interessant genoeg is dat wel wat ik gedaan heb op die ene keer dat ik 133Kw als snelheid kreeg bij FastNed.
Wat zou het criterium moeten zijn voor de bestemming? De opdracht geven navigeer naar laad station?
Met andere woorden, hoe weet de auto dat je gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Vandaag bij de garage geweest voor het defecte Internet.
Enkel de T&C van Tmobile accepteren was voldoende.

Toen ik vroeg wat ze hadden gedaan gaven ze de volgende instructies:

1 instellingen—>connectivity --> Sim data uitzetten
2 WiFi aanzetten en koppelen op je telefoon als hotspot
3 klein data gebruiken
--> uitstappen, auto afsluiten
--> instappen,
4 klein data gebruiken
5 WiFi uit
6 Sim data aan
7 als het goed is krijg je opnieuw de tmobile portal waar je de terms en conditions moet accepteren.
Klinkt omslachtiger dan deze methode: YouTube: iCup InternetConnection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Wat zou het criterium moeten zijn voor de bestemming? De opdracht geven navigeer naar laad station?
Met andere woorden, hoe weet de auto dat je gaat laden.
Ik heb "navigeer naar FastNed" geroepen tegen de vriendelijke dame en die heeft dat vervolgens als bestemming opgevoerd. Ik denk dat dat voldoende is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Ik heb "navigeer naar FastNed" geroepen tegen de vriendelijke dame en die heeft dat vervolgens als bestemming opgevoerd. Ik denk dat dat voldoende is.
Kunnen we nog ergens zien dat de accu aan het verwarmen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Recharge365 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Kunnen we nog ergens zien dat de accu aan het verwarmen is?
nee helaas (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Is geen P8 maar een hybride. En een heel "bijzondere" kleur, netter kan ik het niet zeggen :)
Dat is toch gewoon de bursting blue kleur? Zag ik laatst nog staan naast een sage green kleur... Beide erg mooi! Die blauwe kleur lijkt een beetje op de ekleur die ik op mijn 2de V4p had. Volgens min heette die denim blue (dus niet die fel blauwe power blue kleur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 14-09 16:08

Van iemand van hier?

[Afbeelding]
Denk het niet, het is geen P8. (laadsnoer zit op voorspatbord), maar los daarvan : hummmm.....vreemd kleurtje. Gewrapped neem ik aan?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Dat is toch gewoon de bursting blue kleur? Zag ik laatst nog staan naast een sage green kleur... Beide erg mooi! Die blauwe kleur lijkt een beetje op de ekleur die ik op mijn 2de V4p had. Volgens min heette die denim blue (dus niet die fel blauwe power blue kleur).
Mga1600 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Denk het niet, het is geen P8. (laadsnoer zit op voorspatbord), maar los daarvan : hummmm.....vreemd kleurtje. Gewrapped neem ik aan?
Volgens mij is dat geen bursting blue, of de lichtinval moet wel heel vreemd zijn. Lijkt me een paars-achtige (mat?) wrap.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:29:
[...]

[...]

Volgens mij is dat geen bursting blue, of de lichtinval moet wel heel vreemd zijn. Lijkt me een paars-achtige (mat?) wrap.
ik heb bursting blue, dat is dit indd zeker niet ! moet haast wel een wrap zijn, of custom paint.

Pagina: 1 ... 141 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.