Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.469.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:16
Juancho schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:18:
Voor de leasers onder ons, mag ik vragen bij welke leasemaatschappij jullie OF de XC40 P8 OF de Polestar hebben ondergebracht? Ik wil komende periode eens deze partijen gaan benaderen of ze toevallig nog een 2020 variant hebben staan of misschien nog (terug) krijgen in de loop van dit nieuwe jaar. Mocht dat dan een beetje een versie zijn zoals ik in gedachte had.... wie weet pak je dan alsnog een 8% variant en past het qua leasekosten net ff beter :)
Ik lease bij leaseplan. Ze hebben nog Polestars met 2020 8% bijtelling...

https://www.leaseplandire...r-polestar-2-vergelijken/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
P8

Net de garage gesproken omdat het internet het al 2 dagen niet doet. Ze gaven een workaround:

1 Sim data uitzetten bij instellingen—>connectivity
2 WiFi aanzetten en even koppelen op je telefoon als hotspot
3 klein beetje data gebruiken
4 WiFi uit
5 Sim data aan
6 als het goed is krijg je opnieuw de tmobile portal waar je de terms en conditions moet accepteren.

Ik ga het over een uur even proberen en laat weten als het werkt

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mr_Music schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik lease bij leaseplan. Ze hebben nog Polestars met 2020 8% bijtelling...

https://www.leaseplandire...r-polestar-2-vergelijken/
Klopt, daar kreeg ik dus het bericht idd van. Ook interessant dus, mocht die XC40 P8 alsnog niks worden. Ik denk dat ik sowieso even bij Leaseplan ga vragen of ik een proefritje mag maken. Ben benieuwd, zou wel echt briljant zijn als het alsnog lukt met 1 van beide wagens met 8% bijtelling (en idd hoger drempel bedrag). Scheelt toch echt serieus geld.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Klopt, daar kreeg ik dus het bericht idd van. Ook interessant dus, mocht die XC40 P8 alsnog niks worden. Ik denk dat ik sowieso even bij Leaseplan ga vragen of ik een proefritje mag maken. Ben benieuwd, zou wel echt briljant zijn als het alsnog lukt met 1 van beide wagens met 8% bijtelling (en idd hoger drempel bedrag). Scheelt toch echt serieus geld.
Leaseplan gaat je echt geen proefrit laten maken. Ze zijn geen dealer, ze hebben daar echt geen reden toe. Je zet alleen maar kilometers op een wagen die voor de lease bedoeld is. Je kan beter in de polestar winkel langs gaan. Of gewoon blind bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 04-01-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:08
npolm schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:46:
Maar het alarm gaat continue af, kort na het sluiten en vergrendelen van de auto.
Iemand hier bekend mee??
Gaat de koelfan wellicht draaien als het alarm afgaat? Dat was de oorzaak van het probleem bij mijn P2, daar is een software update voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Na het toch wat tegenvallende verbruik met deze temperaturen had ik mijn hoop gevestigd op de parkeerverwarming. Na deze een aantal keren (via timer en handmatig) te hebben gebruikt viel de impact op verbruik mij echter nogal tegen. Het verbruik in de eerste KMs blijft heel erg hoog.

Nu heb ik wat dieper in de teksten rondom de parkeerverwarming gedoken, en tot mijn verbazing lijkt het zo te zijn dat alleen het interieur voorverwarmd wordt en niet de batterij. Als ik de tekst in de manuals van de P2 / P8 lees staat er het volgende:
Preconditioning is een klimaatfunctie die, indien mogelijk, probeert om vóór vertrek de comforttemperatuur in het interieur te bereiken.

Preconditioning kan alleen op het middendisplay direct worden ingeschakeld.

De functie maakt afhankelijk van de situatie gebruik van uiteenlopende systemen:

De standverwarming warmt bij koud weer het interieur op tot de comforttemperatuur.
De airconditioning zorgt bij warm weer voor afkoeling van het interieur naar de comforttemperatuur.
De elektrische verwarming van achterruit en buitenspiegels wordt automatisch geactiveerd, wanneer dat nodig is.
https://support.polestar..../article/Preconditioning/

Als ik de manual van een XC90 T8 lees staat er:
With the charging cable connected, preconditioning can be started immediately or a timer function can start this procedure at a later time.

This feature utilizes several of the vehicle's systems:

The High Voltage Coolant Heater (HVCH) warms the hybrid battery and passenger compartment in cold weather.
In warm weather, the ventilation system will attempt to cool the passenger compartment to the current ambient temperature.
In warm weather, the air conditioning system will cool the passenger compartment to a comfortable temperature.
The electrically heated steering wheel and seats can be activated.
Heating for the windshield, tailgate window and door mirrors can be activated.
https://www.volvocars.com...g-climate-preconditioning

Volgens de recall informatie van de Polestar 2 is juist de HVCH vervangen, en deze zou ook bij de polestar moeten zorgen voor het verwarmen van de batterij.
The defective High Voltage Coolant Heaters (HVCH) warm up both the cabin and the battery pack in a solution that seems to want to be more energy-efficient.
https://insideevs.com/new...lled-defective-inverters/

De hardware lijkt dus wel aanwezig, maar het lijkt bij preconditioning niet te gebeuren. Voor mij komt dit wel als een verrassing / tegenvaller. Iemand hier al meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Leaseplan gaat je echt geen proefrit laten maken. Ze zijn geen dealer, ze hebben daar echt geen reden toe. Je zet alleen maar kilometers op een wagen die voor de lease bedoeld is. Je kan beter in de polestar winkel langs gaan. Of gewoon blind bestellen.
Aha ok, ja ik weet niet precies hoe dat gaat en of je een ritje mag maken als je serieus die auto wil nemen. Maargoed, ik heb wel bepaald dat mijn voorkeur uitgaat naar de XC40 P8. Dus hopelijk gaat dat allemaal door en kan ik die al per 1 februari rijden O-) _/-\o_ :9~

Ik hoop stiekem dat het de saga kleur is waar ik ook proef mee gereden heb, maar denk dat het een "standaard" (showroom) kleur gaat zijn, dus of die witte/zilver of zwart. Ander voordeel is dat je qua opties waarschijnlijk niet snel iets te klagen hebt omdat de standaard versie al ram vol zit. In mijn eigen offerte van de P8 zat wel het Lounge pakket + draadloos opladen maar volgens mij zijn die 2 bijna standaard bij alle P8 die besteld zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 14:39 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Aha ok, ja ik weet niet precies hoe dat gaat en of je een ritje mag maken als je serieus die auto wil nemen. Maargoed, ik heb wel bepaald dat mijn voorkeur uitgaat naar de XC40 P8. Dus hopelijk gaat dat allemaal door en kan ik die al per 1 februari rijden O-) _/-\o_ :9~

Ik hoop stiekem dat het de saga kleur is waar ik ook proef mee gereden heb, maar denk dat het een "standaard" (showroom) kleur gaat zijn, dus of die witte/zilver of zwart. Ander voordeel is dat je qua opties waarschijnlijk niet snel iets te klagen hebt omdat de standaard versie al ram vol zit. In mijn eigen offerte van de P8 zat wel het Lounge pakket + draadloos opladen maar volgens mij zijn die 2 bijna standaard bij alle P8 die besteld zijn.
Iedereen met een geldig rijbewijs kan een proefrit maken in een Polestar bij zo'n Experience gebeuren, daar hoef je nog niet eens serieuze interesse voor te hebben.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
wijmabrouwer23 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:36:
Na het toch wat tegenvallende verbruik met deze temperaturen had ik mijn hoop gevestigd op de parkeerverwarming. Na deze een aantal keren (via timer en handmatig) te hebben gebruikt viel de impact op verbruik mij echter nogal tegen. Het verbruik in de eerste KMs blijft heel erg hoog.

Nu heb ik wat dieper in de teksten rondom de parkeerverwarming gedoken, en tot mijn verbazing lijkt het zo te zijn dat alleen het interieur voorverwarmd wordt en niet de batterij. Als ik de tekst in de manuals van de P2 / P8 lees staat er het volgende:

[...]

https://support.polestar..../article/Preconditioning/

Als ik de manual van een XC90 T8 lees staat er:

[...]

https://www.volvocars.com...g-climate-preconditioning

Volgens de recall informatie van de Polestar 2 is juist de HVCH vervangen, en deze zou ook bij de polestar moeten zorgen voor het verwarmen van de batterij.

[...]

https://insideevs.com/new...lled-defective-inverters/

De hardware lijkt dus wel aanwezig, maar het lijkt bij preconditioning niet te gebeuren. Voor mij komt dit wel als een verrassing / tegenvaller. Iemand hier al meer informatie over?
Ik denk dat je gelijk hebt, heb het verschil met wel of niet voorverwarmen ook nog niet echt kunnen ontdekken.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:38
wijmabrouwer23 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:36:

...

Dat is hier inmiddels ook al een aantal keer voorbij gekomen, de preheating is in principe alleen voor het interieurklimaat, niet voor de batterij, dat geldt voor zowel de P8 als de P2 (maar bijvoorbeeld ook voor de Model 3). Volgens mij stond er ergens nog vaag beschreven dat het mogelijk de batterij ook verwarmt, maar dat zal dan wel een beetje weglekkende warmte uit het interieur zijn. De hybride Volvo's hebben natuurlijk ook wat minder batterij op te warmen, dus misschien dat ze het daar wel op een acceptabele manier hebben kunnen implementeren.

Ik vraag me af of preheaten op de batterij in plaats van via de lader dan eventueel nog zou leiden tot een warmere batterij en dus een zuinigere rit, maar dat lijkt me allemaal maar marginaal (omdat je wel weer range capaciteit gebruikt om op te warmen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
ach-jee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Dat is hier inmiddels ook al een aantal keer voorbij gekomen, de preheating is in principe alleen voor het interieurklimaat, niet voor de batterij, dat geldt voor zowel de P8 als de P2 (maar bijvoorbeeld ook voor de Model 3).
Dat van de model 3 klopt volgensmij niet, ik was afgelopen weekend met vrienden met een Model 3 op pad, en die verwarmt de batterij wel degelijk voor. Zie ook:

https://www.reddit.com/r/...ow_preheats_your_battery/
https://www.linkedin.com/...oy0L9BBa-PxPCmMCQR0-WCydU
ach-jee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:53:
Volgens mij stond er ergens nog vaag beschreven dat het mogelijk de batterij ook verwarmt, maar dat zal dan wel een beetje weglekkende warmte uit het interieur zijn. De hybride Volvo's hebben natuurlijk ook wat minder batterij op te warmen, dus misschien dat ze het daar wel op een acceptabele manier hebben kunnen implementeren.

Ik vraag me af of preheaten op de batterij in plaats van via de lader dan eventueel nog zou leiden tot een warmere batterij en dus een zuinigere rit, maar dat lijkt me allemaal maar marginaal (omdat je wel weer range capaciteit gebruikt om op te warmen...).
Het hele HVCH systeem is er voor bedoeld om de batterij op te warmen, maar dit lijkt nu dus pas te gebeuren zodra je daadwerkelijk gaat rijden. Als je naar het verbruik in de eerste KMs kijkt dan denk ik dat het wel degelijk een grote impact zou kunnen hebben als je de batterij aan de laadpaal zou kunnen voorverwarmen.

Zeker als je in dus voorverwarmt aan de laadpaal en niet op de batterij dan zou het dus wel degelijk een winst in range op moeten kunnen leveren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:28:
P8

Net de garage gesproken omdat het internet het al 2 dagen niet doet. Ze gaven een workaround:

4 WiFi uit
5 Sim data aan
6 als het goed is krijg je opnieuw de tmobile portal waar je de terms en conditions moet accepteren.

Werkt dus niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Daarnaast na een tip van Edwin op de FB groep nog een interessant stuk van de Noorse Polestar FB groep. Excuses voor de vertaling, maar mijn Noors is niet zo goed dus ik vertrouw maar even op Facebook ;)
Battery preheating:
I read a post earlier this week ang. preheating battery and that Polestar had confirmed that Polestar 2 did not have hardware installed for this. This information seemed to me very strange.
I turned a little Polestar 2 tonight and have followed all of the cooling water hoses on the car as well as drawn this up schematically. And quite right. Polestar 2 has a cooling water system that is arranged for active heating of the drift battery. Note the following simplifications in form: Double set of engines and inverters have not been drawn in. Only front set of engine and inverter has been drawn in.
The engine compartment in Polestar2 with a description of some components is shown in the first picture.
In picture 2, the schematic production of the cooling water system is shown in the car.
I have drawn ′′ Mixer Valve ′′ into a position where it stands and mixes a certain amount of hot water from the cabin heater into the battery circuit. The reason why this valve isn't an off and off valve like the two ′′ diverting vaults ′′ is that the battery needs to be warmed up gradually. You have to mix to the right temperature on the water into the battery. Usually you mix the water about 30 degrees warmer than the cell temperature.
Furthermore, you can decide with Diverter Valve #1 whether the water from cooling the engine and inverters should be circulated through the radiator, or whether the radiator should be bypassed completely. It is also that Diverter valve #2 enables the interference of the battery water into the engine circuit and also the interference of the engine circuit's cooler into the battery circuit. When we drive with Polestar 2, the latter is taking place: Diverter valve #2 is in position against the right so that Pump 1 sucks water from the battery circuit. This is how the heat developments from engine, inverter and DCDC can help to give some heat to the battery. In these cases, the radiator is probably bypassed in ′′ Diverter valve #1 ′′ to get as much heat as possible for the battery. But thus the most important message in this post:
Polestar 2 HAS hardware in the car to actively heat the battery. The system looks pretty similar to Tesla's if I don't remember all wrong.
So why it is communicated that this is not so... And when can we get this functionality in place?
De bijbehorende plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI_KGHwFRYD92q20aDBgarziWyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fui2SM0ECcmTZcavdJq3GE8j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3y2QaANF5vZKJ5CbF14esa3PS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Qj4tKJbRiBzgVFO8HvhICCJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik krijg net de specificaties binnen van die P8 met 8% bijtelling. Ik baal van 1 ding toch wel enorm en dat levert weer keuze stress op ;). Het gewenste Lounge pakket zit er namelijk niet bij en achteraf laten inbouwen kan niet volgens mij. Ik ben wel blij met de kleur, die hadden we namelijk op 2 staan achter Saga.

Verder is het volgens mij echt een basis model:

Volvo XC40 P8 AWD pure electric € 58.775,00
728 Thunder Grey metallic
RB00 Nappa leder/Nubuck Charcoal/Charcoal
Fiscale waarde: € 60.265,00

Lines
Driver Assist
132 IntelliSafe Assist
603 IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Climate € 0,00
011 Verwarmbare voorstoelen
063 Verwarmbare ruitensproeierkoppen
869 Verwarmbaar stuurwiel
Park Assist € 495,00
691 Park Assist voor en achter
790 Park Assist Camera achter
Opties

Poeh dat wordt nog een lastige keuze en afweging! Is het gemis van het Lounge pakket (en mis ik nog andere belangrijke opties die de auto eigenlijk wel moet hebben?) belangrijker of het feit dat de auto een (stuk) goedkoper zal zijn... Iemand advies? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:45
Ik heb net mij P8 Sage Green opgehaald. De eerste ervaring (20km) is prima. De stoelen zitten erg lekker en de hoge zit vind ik ook erg fijn (wel een heel verschil met de Model S, waar je natuurlijk erg laag zit). Het koppel van een EV blijft ook erg lekker, op de een of andere manier voelt het optrekken in de P8 nog lekkerder dan in de Model S (komt denk ik doordat je hoger zit).

Aan de negatieve kant vindt het stuur wel een beetje aan de kleine kant en mis ik toch nog wel een app als ABRP en wat meer voertuiginfo (bijv bandenspanning, gedetailleerd verbruik).

<Edit>
Ook een agenda mis ik nog. Mijn Tesla navigeerde gewoon automatisch naar het adres in de afspraak in mijn agenda. Je zou toch juist gezien de koppeling met Google verwachten dat dit zou moeten kunnen. Net als het navigeren naar contactpersonen.
</Edit>

Wat mij overigens meteen op is gevallen met het verbruik is dat volgens mij het verbruik wanneer de auto uit staat ook wordt meegerekend. Bij Tesla zie je alleen je gebruik in de periode dat de auto aan staat. De ghostdrain (verbruik terwijl de auto uit staat) wordt bij Tesla niet gemeten / meegerekend. Ik heb het idee dat dat bij de P8 wel gebeurd, waardoor het verbruik natuurlijk hoger wordt. Dit zou eventueel ook de verschillen die sommige mensen ervaren kunnen verklaren (als je auto een tijdje heeft stil gestaan zal het verbruik in het eerste ritje waarschijnlijk hoger zijn).

Verder is het mij nog niet gelukt om de zijspiegels te laten kantelen bij het inparkeren. Volgens de handleiding https://www.volvocars.com...-buitenspiegels-afstellen zou dit wel moeten kunnen (en ik zag ook wat reacties in dit forum). Ik heb echter in mijn instellingen geen optie 'Buitenspiegels kantelen bij achteruit', ook het handmatig activeren werkt bij mij niet.

Tenslotte zou ik op basis van de handleiding (zie plaatje) verwachten dit ik meer functies zou kunnen selecteren in het app-menu (ik zou hier graag muziek info willen zien). Ik heb echter alleen de mogelijkheid om de trip info te zien. Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt en dat dit mogelijk in een nieuwe update zit?

Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support/imgc541efa6f6f4fa97c0a801521e8cae97_1_--_--_VOICEpnghigh.png

[ Voor 5% gewijzigd door jswinkels op 04-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
Is er ergens een mogelijkheid om informatie te krijgen over de simkaart die erin zit? Welk abonnement zit erop en voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:30
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:16:
Ik krijg net de specificaties binnen van die P8 met 8% bijtelling. Ik baal van 1 ding toch wel enorm en dat levert weer keuze stress op ;). Het gewenste Lounge pakket zit er namelijk niet bij en achteraf laten inbouwen kan niet volgens mij. Ik ben wel blij met de kleur, die hadden we namelijk op 2 staan achter Saga.

Lines
Driver Assist
132 IntelliSafe Assist
Climate € 0,00
Park Assist € 495,00
Opties

Poeh dat wordt nog een lastige keuze en afweging! Is het gemis van het Lounge pakket (en mis ik nog andere belangrijke opties die de auto eigenlijk wel moet hebben?) belangrijker of het feit dat de auto een (stuk) goedkoper zal zijn... Iemand advies? :)
Lounge pakket is 2k EUR meer, dus dan is de prijs toch weer ruim over je budget van ~60K? Je kun zo uitrekenen wat het verschil is 2020 vs 2021 bijtelling. Aan jou de vraag of het je waard is paar honderd euro per maand extra te betalen voor de juist opties op je P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
wijmabrouwer23 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Dat van de model 3 klopt volgensmij niet, ik was afgelopen weekend met vrienden met een Model 3 op pad, en die verwarmt de batterij wel degelijk voor. Zie ook:

https://www.reddit.com/r/...ow_preheats_your_battery/
https://www.linkedin.com/...oy0L9BBa-PxPCmMCQR0-WCydU

Zeker als je in dus voorverwarmt aan de laadpaal en niet op de batterij dan zou het dus wel degelijk een winst in range op moeten kunnen leveren lijkt mij.
Ah je hebt gelijk. Er zit geen dedicated battery-heater in, maar blijkbaar wordt de batterij van de Model 3 bij de preconditioning alsnog verwarmd. Het lijkt mij functionaliteit die je wel zou mogen verwachten van een automaker uit de Nordics in ieder geval.

[ Voor 29% gewijzigd door ach-jee op 04-01-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
AartJW schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Lounge pakket is 2k EUR meer, dus dan is de prijs toch weer ruim over je budget van ~60K? Je kun zo uitrekenen wat het verschil is 2020 vs 2021 bijtelling. Aan jou de vraag of het je waard is paar honderd euro per maand extra te betalen voor de juist opties op je P8.
Het budget is niet 60k, het leasebudget is 900 euro. Dat is iets anders. Het draait eindelijk puur om het maandbedrag natuurlijk. Dus deze 8% variant is sowieso een stuk goedkoper, zelfs als die +60k zou zijn.

Maar verder moet ik idd beide offertes maar naast elkaar leggen (2020 vs 2021 regels) en dan het verschil proberen te achterhalen onder aan de streep. Heb alleen tot morgen einde middag, want zolang kan de dealer deze auto voor mij vasthouden :). Als dat :X lounge pakket er nou op zat had ik nu al ja gezegd...

Ik heb nog meerdere Volvo dealers dezelfde vraag gesteld dus wie weet...

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:30
jswinkels schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:
....

Tenslotte zou ik op basis van de handleiding (zie plaatje) verwachten dit ik meer functies zou kunnen selecteren in het app-menu (ik zou hier graag muziek info willen zien). Ik heb echter alleen de mogelijkheid om de trip info te zien. Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt en dat dit mogelijk in een nieuwe update zit?

[Afbeelding]
Kijk op deze mogelijkheid zit ik echt te wachten. Leuk allemaal de trip info, maar dit zou echt een enorme toevoeging zijn als je ook door media, telefoon en navigatie kan bladeren. Hopelijk komt het snel in een update naar de P8 en P2!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:16:

Lines
Driver Assist
132 IntelliSafe Assist
Climate € 0,00
Park Assist € 495,00
Opties

Ik zou het als ik in jouw situatie zat direct doen. Lounge is leuk, maar ook zonder panoramadak is het een hele gave wagen. De Harman Kardon audio is prima, maar volgens mij is er met het basis Premium audio systeem ook niks mis. En de 360 graden camera's... tja, wellicht is de losse achteruitrijdcamera wel beter en die zit er als optie zo te zien wel op.
Scheelt ook weer een hoop geld en dat was toch ook belangrijk?
Verder zit alles wat echt belangrijk er wel op. Ramen tinten of een trekhaak kan altijd nog.
Thunder is de mooiste kleur ( >:) )

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:11
Gee_Jee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:18:
Is er ergens een mogelijkheid om informatie te krijgen over de simkaart die erin zit? Welk abonnement zit erop en voor hoelang?
Het is een elektronische Sim waarvan Volvo bepaald welke provider daaraan gekoppeld wordt. Op dit moment is dat T-mobile dacht ik. Het abonnement is voor de eerste 4 jaar inclusief ( geen kosten) .

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Ah je hebt gelijk. Er zit geen dedicated battery-heater in, maar blijkbaar wordt de batterij van de Model 3 bij de preconditioning alsnog verwarmd. Het lijkt mij functionaliteit die je wel zou mogen verwachten van een automaker uit de Nordics in ieder geval.
Toch stond in een eerste presentatie van de P8 dat de batterij onder de 5 graden verwarmd wordt. Derde regel van onderen op deze slide.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5rZLZ50v6zYhyfolgiGJCLflpc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EBYPB7fZn521OROyQbK38UOj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Toch stond in een eerste presentatie van de P8 dat de batterij onder de 5 graden verwarmd wordt. Derde regel van onderen op deze slide.
[Afbeelding]
Tx voor het delen! Dat lijkt ook wel te kloppen, maar dit lijkt dus alleen te gebeuren zodra je daadwerkelijk gaat rijden, let maar eens op je verbruik in de eerste KMs. Je zou daarom verwachten dat het ook mogelijk is om dit systeem aan te zetten voor vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]
Ook ik dacht dat bij de pre-conditioning de batterij verwarmd zou worden. Daarom ga ik 's ochtends 45 minuten voor vertrek naar buiten om in de kou de verwarming aan te zetten :-(

Wellicht is het verbeelding maar als ik de pre-conditioning niet aanzet en vertrek staat het verbruik, al is het heel kort op 300kWh/100 km. Bij pre-conditioning is mij dit hoge verbruik niet opgevallen.

Het zou mooi zijn als we de waarheid kunnen achterhalen. En dan zou ik ook nog graag weten wat de maximale pre-conditioning tijd is. Of zou de auto dit bepalen afhankelijk van de buiten temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
Recharge365 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Ook ik dacht dat bij de pre-conditioning de batterij verwarmd zou worden. Daarom ga ik 's ochtends 45 minuten voor vertrek naar buiten om in de kou de verwarming aan te zetten :-(

Wellicht is het verbeelding maar als ik de pre-conditioning niet aanzet en vertrek staat het verbruik, al is het heel kort op 300kWh/100 km. Bij pre-conditioning is mij dit hoge verbruik niet opgevallen.

Het zou mooi zijn als we de waarheid kunnen achterhalen. En dan zou ik ook nog graag weten wat de maximale pre-conditioning tijd is. Of zou de auto dit bepalen afhankelijk van de buiten temperatuur?
Het zal heus wel wat helpen als je de auto verwarmd tot 22 graden, maar blijkbaar doet het niet genoeg

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:52

Rianata

Have you played Atari today?

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je pre-heat aan de laadpaal je rijdend minder energie verbruikt om het interieur op temperatuur te krijgen. Een (klein) voordeel haal je er zeker wel uit.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
Rianata schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:25:
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je pre-heat aan de laadpaal je rijdend minder energie verbruikt om het interieur op temperatuur te krijgen. Een (klein) voordeel haal je er zeker wel uit.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een groter voordeel :)
In de handleiding las ik trouwens dat stoel en stuur verwarming minder energie kost dan de interieur verwarming. Dus voor de kilometer vreters onder ons. Voor het rijden interieur verwarming lekker aan, mits aan de stekker, en zodra je vertrekt de interieur verwarming omlaag en stoel verwarming aan.
zelf nog niet gekeken wat het verschil is maar ik kan me voorstellen dat het continue verwarmen van de lucht toch nog wel wat energie kost, helemaal als recirculeren uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:28:
P8

4 WiFi uit
5 Sim data aan

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Al een paar dagen (weer) geen internet. Via de connect knop zeiden ze dat ik mijn telefoon maar moest gebruiken om te navigeren..
0800-022-5849 had geen idee en zei dat ik maar langs de dealer moest rijden om hem uit te lezen.
Beide ingangen vonden het kinderziekten en zeiden nog net niet dat ik niet moest zeuren, maar de ondertoon klonk wel zo.

Koppelen via WIFI is mij trouwens nog nooit gelukt, als ik WIFI voorkeuren aankies krijg ik deze optie niet. Alleen of ik wil koppelen aan bekende netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

[P8]

Zojuist is er een 3-fase Alfen Single laadpaal bij mij thuis geïnstalleerd (incl. load balancing en incl. kabel). Deze wil echter niet starten met laden. De auto blijft aangeven "Laden initialiseren".
De monteur van de paal geeft aan dat de paal juist functioneert en het aan de auto ligt.
Mijn vorige paal van 5 jaar oud (1-fase EvBox incl kabel) werkte gisteren nog prima. Tevens heb ik voor het weekend met een Fastned 150KW lader kunnen laden.
Ik heb de kabel er goed ingedrukt (en tevens een tijdje goed vastgehouden).

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwKvEDWWtdqm9jo7ObAZHIw8nM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxudvyDM4PjZPWIU3A1JabB8.jpg?f=fotoalbum_large

/edit
Oplossing (voor nu): harde reset van de laadpaal (door middel van de groep 10 min stroomloos te maken).
Bron: https://www.eneco-emobility.com/tips/storing-laadpaal/

[ Voor 10% gewijzigd door GF op 04-01-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
4v4t4r schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:46:
[...]

ik heb het pas 1x gehad in de 3 weken dat ik de auto heb- en hij stond echt kaarsrecht op het asfalt.
Het heeft niks met het staan op een helling te maken... die sensor moet anders ingesteld worden...
Ik spreek 2x uit ervaring.
1e keer was ie tijdelijk uitgezet, de 2e keer bij een update met andere sensitiviteit weer aangezet. Probleem is nu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 08:24
GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:40:
[P8]

Zojuist is er een 3-fase Alfen Single laadpaal bij mij thuis geïnstalleerd (incl. load balancing). Deze wil echter niet starten met laden. De auto blijft aangeven "Laden initialiseren".
De monteur van de paal geeft aan dat de paal juist functioneert en het aan de auto ligt.
Mijn vorige paal van 5 jaar oud (1-fase EvBox) werkte gisteren nog prima. Tevens heb ik voor het weekend met een Fastned 150KW lader kunnen laden.
Ik heb de kabel er goed ingedrukt (en tevens een tijdje goed vastgehouden).

Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je voor je EVBox een 1-fase laadkabel gebruikte? Nu gebruik je een 3-fasen kabel neem ik aan. Heb je die kabel al eens op een andere 3-fasen laadpaal getest? Er is hier op het forum al eens langs gekomen dat sommigen wat problemen hadden met de standaard meegeleverde kabel van de P8, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
weghorst schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Al een paar dagen (weer) geen internet. Via de connect knop zeiden ze dat ik mijn telefoon maar moest gebruiken om te navigeren..
0800-022-5849 had geen idee en zei dat ik maar langs de dealer moest rijden om hem uit te lezen.
Beide ingangen vonden het kinderziekten en zeiden nog net niet dat ik niet moest zeuren, maar de ondertoon klonk wel zo.

Koppelen via WIFI is mij trouwens nog nooit gelukt, als ik WIFI voorkeuren aankies krijg ik deze optie niet. Alleen of ik wil koppelen aan bekende netwerken.
Werkt de restart van het media systeem hier niet?
Dat werkt bij de p2 voor dit issue. Sinds de december update volgens mij.
20 seconden home buttom ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

PvS_68 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Ik neem aan dat je voor je EVBox een 1-fase laadkabel gebruikte? Nu gebruik je een 3-fasen kabel neem ik aan. Heb je die kabel al eens op een andere 3-fasen laadpaal getest? Er is hier op het forum al eens langs gekomen dat sommigen wat problemen hadden met de standaard meegeleverde kabel van de P8, dacht ik.
In beide gevallen zit de kabel aan de paal vast. Een andere kabel uitproberen kan niet helaas zonder ook een andere paal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
Ronndr83 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Werkt de restart van het media systeem hier niet?
Dat werkt bij de p2 voor dit issue. Sinds de december update volgens mij.
20 seconden home buttom ingedrukt houden.
Nee, heb hem al een aantal keren gereset. Ik heb de november software in de auto. Is er al een december/ januari versie? Zo ja, wat is het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Ik zou het als ik in jouw situatie zat direct doen. Lounge is leuk, maar ook zonder panoramadak is het een hele gave wagen. De Harman Kardon audio is prima, maar volgens mij is er met het basis Premium audio systeem ook niks mis. En de 360 graden camera's... tja, wellicht is de losse achteruitrijdcamera wel beter en die zit er als optie zo te zien wel op.
Scheelt ook weer een hoop geld en dat was toch ook belangrijk?
Verder zit alles wat echt belangrijk er wel op. Ramen tinten of een trekhaak kan altijd nog.
Thunder is de mooiste kleur ( >:) )
Ik heb nog een aantal dealers gevonden die er toevallig nog 1 hebben staan op kenteken 2020. Eén dealer heeft zelfs een saga versie staan met zo'n beetje alle opties en dus ook 8%. Ik ontvang daar heel snel de offerte en leaseprijs van. Wellicht dat dat DE auto gaat worden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog een aantal dealers gevonden die er toevallig nog 1 hebben staan op kenteken 2020. Eén dealer heeft zelfs een saga versie staan met zo'n beetje alle opties en dus ook 8%. Ik ontvang daar heel snel de offerte en leaseprijs van. Wellicht dat dat DE auto gaat worden _/-\o_
Kijk, beter! Precies wat ik eerder zei dus, een rondje bellen kan nooit kwaad :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Kijk, beter! Precies wat ik eerder zei dus, een rondje bellen kan nooit kwaad :-)
Ja! Eigenlijk heel dom dat ik daar zelf niet aangedacht heb en eigenlijk alleen maar focus had op de volledig nieuwe autos die in de 2022 bijtelling vallen. Scheelt een behoorlijke stoot geld en zelfs als ik even reken met een bijna volledig uitgeruste Saga versie van 65k kom ik nog (fors) goedkoper uit dan een 12% variant met alleen het lounge + draadloos opladen pakket.

Ben benieuwd, spannend!! _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Allen,

Voor Preheating Baterij moeten we wachten op een update helaas, maar het komt eraan dit jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:51:
[...]

In beide gevallen zit de kabel aan de paal vast. Een andere kabel uitproberen kan niet helaas zonder ook een andere paal te gebruiken.
Die Alfen laadbox moet je toch met een laadpas activeren? Is die laadpas al actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Laatst online: 02-08 15:26
Als je niks meer te melden hebt dan dat je een bijdrage onnodig vond, reageer dan de volgende keer niet.

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 04-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Maak de volgende keer gewoon even een topic-report aan.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 04-01-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
Bens XC40P8 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:18:
Allen,

Voor Preheating Baterij moeten we wachten op een update helaas, maar het komt eraan dit jaar
Dat is goed nieuws! Wat is je bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Laatst online: 29-07-2024
Volgens mij zag ik dat voorbij komen op dit forum, komt volgens mij tegelijk met de on-call optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Die Alfen laadbox moet je toch met een laadpas activeren? Is die laadpas al actief?
Klopt. Ik heb een MTC laadpas die op vrijwel alle palen te gebruiken is. Hij wordt ook geaccepteerd door deze paal. Op de laadpaal staat “laadpaal gereed, wacht op vermogen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27

Lancer

What the......

GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Klopt. Ik heb een MTC laadpas die op vrijwel alle palen te gebruiken is. Hij wordt ook geaccepteerd door deze paal. Op de laadpaal staat “laadpaal gereed, wacht op vermogen”.
Klinkt als geen communicatie met de stroommeter voor het loadbalancen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF

GF

Lancer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Klinkt als geen communicatie met de stroommeter voor het loadbalancen.
Dat zei ik ook al tegen de monteur, echter ze hebben de paal remote uitgelezen en geven aan dat deze werkt en het aan de auto ligt 8)7 . Ze gaven ook aan dat deze Alfen laadpaal anders een foutmelding had getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Bens XC40P8 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:46:
Volgens mij zag ik dat voorbij komen op dit forum, komt volgens mij tegelijk met de on-call optie
Volgens mij is dat gewoon de interieur preheating via de app. In de beperkte roadmap wordt in ieder geval de battery preheating niet expliciet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Dat zei ik ook al tegen de monteur, echter ze hebben de paal remote uitgelezen en geven aan dat deze werkt en het aan de auto ligt 8)7 . Ze gaven ook aan dat deze Alfen laadpaal anders een foutmelding had getoond.
En het is niet zo dat de load balancer juist het vermogen aan het beperken was vanwege andere verbruikers in huis - en dat de paal daarom roept dat hij vermogen tekort heeft?
Ik ken die paal niet, maar bij mijn Wallbox met load balancer is er een drempelwaarde van 6A ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GF

GF

Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:37:
[...]

En het is niet zo dat de load balancer juist het vermogen aan het beperken was vanwege andere verbruikers in huis - en dat de paal daarom roept dat hij vermogen tekort heeft?
Ik ken die paal niet, maar bij mijn Wallbox met load balancer is er een drempelwaarde van 6A ....
[P8]
Er wordt nu ~1000w gevraagd met wasmachine aan. Hiervoor rond de 800w. Dit mag het niet zijn. Ik ga eens een harde reset van de laadpaal proberen. Als er nog tips zijn graag. Anders morgen maar de dealer bellen. Sowieso heb ik niet de laatste software update zonder pre heating scheduling (september).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GF

GF

Een harde reset (groep uit voor 10min) deed wonderen. Het werkt nu in 1x. Hopelijk was dit een eenmalig iets.

[ Voor 22% gewijzigd door GF op 04-01-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:45:
[...]

[P8]
Er wordt nu ~1000w gevraagd met wasmachine aan. Hiervoor rond de 800w. Dit mag het niet zijn. Ik ga eens een harde reset van de laadpaal proberen. Als er nog tips zijn graag. Anders morgen maar de dealer bellen. Sowieso heb ik niet de laatste software update zonder pre heating scheduling (september).
Goed om te horen dat het nu werkt..!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
GF schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:52:
Een harde reset (groep uit voor 10min) deed wonderen. Het werkt nu in 1x. Hopelijk was dit een eenmalig iets.

CTRL-ALT-DEL doet wonderen bij iets met een printplaat 😊

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Zo, vandaag alle bestellingen de deur uit gedaan:
1) Zwart volvo logo voor op de achterkant (dealer)
2) Zonnebrilhouder (dealer)
3) Zonneband voor de voorruit (het enige uit oude Volvo's dat ik echt mis; dealer)
4) Leder sleutelcover, gevonden op eBay voor minder dan de helft bij de dealer

Vrijdag ff de auto binnen brengen, zal dan meteen een foto maken van de P8 met r-design grille print.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
_--[]--__ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Gaat de koelfan wellicht draaien als het alarm afgaat? Dat was de oorzaak van het probleem bij mijn P2, daar is een software update voor.
Mijn P8 heeft er ook last van. Workaround: In de instellingen het alarm op verlaagd nivo zetten iedere keer als je de auto verlaat. Wacht al een tijdje op een oplossing maar Volvo belt me niet terug. Zullen het wel druk hebben, klim morgen zelf maar weer eens in de telefoon. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:17:
Zo, vandaag alle bestellingen de deur uit gedaan:
1) Zwart volvo logo voor op de achterkant (dealer)
2) Zonnebrilhouder (dealer)
3) Zonneband voor de voorruit (het enige uit oude Volvo's dat ik echt mis; dealer)
4) Leder sleutelcover, gevonden op eBay voor minder dan de helft bij de dealer

Vrijdag ff de auto binnen brengen, zal dan meteen een foto maken van de P8 met r-design grille print.
Ja..die print wil ik zien........!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenR4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05-2022
Tijdens het laden thuis zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCX6grBqUZbF7RJL5HxCzwr-gXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foSveH4cvcfTmEfBw1NJzUyp.jpg?f=fotoalbum_large

De auto laad met 16A en 220V, terwijl ik een laadpaal heb aangesloten op 3 fases 16A en 400V. Klopt het dat de auto geen 400V aangeeft?

Daarnaast kwam ik gister tot de conclusie dat de auto geladen was tot 77% en daarna gestopt/gereed was met laden terwijl deze op 90% stond ingesteld. Komt dit iemand bekend voor?

[ Voor 13% gewijzigd door MaartenR4 op 04-01-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:49:
Dan mogen de prijzen wel veel meer recht getrokken gaan worden. Waar je als consument voor 35k een uitstekende btandstof auto kocht betaal je voor bijna dezelfde auto maar dan met accupakket zo het dubbele.
Dat is inmiddels een achterhaalde berekening. Kijk maar eens naar een dik aangeklede Golf 8 vs ID3 met zelfde uitrusting. Grofweg zit je dan rond de 42/43k voor de Golf en iets van 5k meer voor de ID3. Dat is goed te maken met brandstof, geen of nauwelijks onderhoud, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Dat is wel heul weinig. Ik haal op de hoogste verbruiken toch wel ca 300km in deze omstandig.

Ze hadden mijn winterbanden niet goed opgepompt. Dat scheelt we veel trouwens.
Moet 3,0 bar in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
HoefMeistert schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb helemaal niet "echt" doorgetrapt, cruisecontrol 105/110 maar kwam niet onder de 32kW/100km.
Ik ga mn banden wel even checken, blijkbaar kan dat best wat verschil maken ;-)
Dat lijkt mij niet goed. Ik heb een paar keer verder gereden en kwam tussen 25/26 uit; rond vriespunt, regen, 20” winterbanden, airco op 20, stoel- en stuurverwarming aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Heel slecht vind ik de zij camera's vergeleken met mijn eerdere ervaring ( mercedes en bmw). Alles ziet er uit als een soort opgeblazen geheel.Kan er feitelijk niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Ja! Eigenlijk heel dom dat ik daar zelf niet aangedacht heb en eigenlijk alleen maar focus had op de volledig nieuwe autos die in de 2022 bijtelling vallen. Scheelt een behoorlijke stoot geld en zelfs als ik even reken met een bijna volledig uitgeruste Saga versie van 65k kom ik nog (fors) goedkoper uit dan een 12% variant met alleen het lounge + draadloos opladen pakket.

Ben benieuwd, spannend!! _/-\o_
Neem aan dat je de kleur “Sage Green” bedoelt of heeft Volvo nu al de eerste “special editions” uitgebracht? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Neem aan dat je de kleur “Sage Green” bedoelt of heeft Volvo nu al de eerste “special editions” uitgebracht? O-)
Haha nee idd de saga kleur. Daarin heb ik ook proef gereden. Prachtige kleur die bij ons ook op nummer 1 stond. Thunder grey is trouwens, wat ik op foto's ook zie, ook prachtig.
<alvast een disclaimer voor de mensen die zich storen aan onderstaande>
Ontving vanavond nog de offerte van die volgepakte P8 Saga (met als opties warmtepomp/powerseats/lighting/driver assist/climate pro/lounge/versatility/nappa leder/draadloos laden/verwarmbare voorruit/trekhaak/20"velgen/volvo alarm) en heb net even de boel ingevoerd bij de bruto/netto berekening van Raet:
  • Catalogus waarde: €67.764,97
  • Bruto bijtelling: Bijtelling auto (8,000%) €300,00 + Bijtelling auto > 45000 (22,000%) €417,35 (totaal €717,35)
  • Leasebedrag: nog onbekend
  • Eigen bijdrage: voor het gemak maar even €200 gepakt (leasebudget van €900,--)
De andere optie, de vrijwel basic uitgevoerde Thunder (met Driver assist/Climate/Park Assist als opties)
  • Catalogus waarde: €60.265,00
  • Bruto bijtelling: Bijtelling auto (8,000%) €300,00 + Bijtelling auto > 45000 (22,000%) €279,85 (totaal €579,85)
  • Eigen bijdrage: voor het gemak maar even €100 gepakt (leasebudget van €900,--)
Kortom, een verschil in bruto bijtelling van €137,50 en uiteindelijk qua netto salaris scheelt het ergens tussen de 75-120 euro maar dat is volledig afhankelijk van de leaseprijs en dus evt. eigen bijdrage. En het blijft natuurlijk geen 100% betrouwbare "salarisstrook" natuurlijk. Morgen praten we verder want ze moeten snel schakelen... Spannend!

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik denk dat je snel aan 1100€ leasebudget moet denken voor die luxere variant. Beetje afhankelijk van kilometers en looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
MaartenR4 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:08:
Tijdens het laden thuis zie ik het volgende:

De auto laad met 16A en 220V, terwijl ik een laadpaal heb aangesloten op 3 fases 16A en 400V. Klopt het dat de auto geen 400V aangeeft?
Dat klopt. Hij laat de spanning per fase zien en niet tussen de fases. Als je kijkt op je energiemeter zie je 11kW verbruik (3 x 16 x 230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
[P2]

Wat een genereuze kaarthouder, er passen precies 2 kaartjes in :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms6nNMKloLzAdzXPHDCWhoA4LW4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IHZCwcgnnBB6LRCb6KgYXpmD.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Haha nee idd de saga kleur. Daarin heb ik ook proef gereden. Prachtige kleur die bij ons ook op nummer 1 stond. Thunder grey is trouwens, wat ik op foto's ook zie, ook prachtig.
Ontving vanavond nog de offerte van die volgepakte P8 Saga (met als opties warmtepomp/powerseats/lighting/driver assist/climate pro/lounge/versatility/nappa leder/draadloos laden/verwarmbare voorruit/trekhaak/20"velgen/volvo alarm) en heb net even de boel ingevoerd bij de bruto/netto berekening van Raet:
  • Bruto bijtelling: Bijtelling auto (8,000%) €300,00 + Bijtelling auto > 45000 (22,000%) €417,35 (totaal €717,35)
  • Eigen bijdrage: voor het gemak maar even €100 gepakt (leasebudget van €900,--)
De andere optie, de vrijwel basic uitgevoerde Thunder (met Driver assist/Climate/Park Assist als opties)
  • Bruto bijtelling: Bijtelling auto (8,000%) €300,00 + Bijtelling auto > 45000 (22,000%) €279,85 (totaal €579,85)
Kortom, een verschil in bruto bijtelling van €137,50 en uiteindelijk qua netto salaris scheelt het ergens tussen de 60-100 euro maar dat is volledig afhankelijk van de leaseprijs en dus evt. eigen bijdrage. En het blijft natuurlijk geen 100% betrouwbare "salarisstrook" natuurlijk. Morgen praten we verder want ze moeten snel schakelen... Spannend!
Elke 1000 euro aan accessoires scheelt ongeveer 20 tot 25 euro netto per maand en soms meer afhankelijk ja belastingtarief en van looptijd en kilometrage.
Ik schat in dat de duurdere P8 netto ongeveer 150 euro per maand meer kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:13:
[...]

CTRL-ALT-DEL doet wonderen bij iets met een printplaat 😊
Ook voor deze denk je.....?.......Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkF6Unkbk3NOOrHF7AINkEq7uQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSOlORGtXi1IZfpxsYSulcWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mr_Music schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Gaat dit over de P2 of P8. In het geval van de P2:
Als ik de iPhone met de P2 connect via bluetooth zie ik gewoon mijn playlists en kan ik ze bedienen vanaf het touchscreen in de auto.
Nee, ik gebruik het nu in m'n XC40 T3. Je zal nog wat geduld moeten uitoefenen om het in de P2 te kunnen gebruiken.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

• Eigen bijdrage: voor het gemak maar even €200 gepakt (leasebudget van €900,--)
Kortom, een verschil in bruto bijtelling van €137,50 en uiteindelijk qua netto salaris scheelt het ergens tussen de 75-120 euro maar dat is volledig afhankelijk van de leaseprijs en dus evt. eigen bijdrage. En het blijft natuurlijk geen 100% betrouwbare "salarisstrook" natuurlijk. Morgen praten we verder want ze moeten snel schakelen... Spannend!
Ik zou die dikke pakken! De mijne is ook 65500 catalogus waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Dat ding heet bij jou dus nog steeds “Saga”?

En die met alle opties gaat je ergens tussen de € 1.000-1.100 kosten. De Thunder daar circa € 100-124 onder zou ik schatten.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnDoe77 op 05-01-2021 09:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
Het moet zijn Sage en dat is Engels voor Salie.

Je weet wel een plantje wat gebruikt wordt als keukenkruid.
(In Salie boter bijvoorbeeld - lekker met verse pasta)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAiw8YTZfrfKTeAqGPH-oL3htX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bVMXnaVsIpAtqtaEkxTetqLb.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Mga1600 op 05-01-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
P2void19noPP schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:04:
Heel slecht vind ik de zij camera's vergeleken met mijn eerdere ervaring ( mercedes en bmw). Alles ziet er uit als een soort opgeblazen geheel.Kan er feitelijk niets mee.
Nou de voor- en achtercamera's zijn ook beroerd hoor als je het vergelijkt met Audi en BMW (in mijn geval). Mijn BMW uit 2013 had veel betere camera's dan de P2 van nu, dat is ergens wel heel treurig zo 7 jaar later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
GuiltyNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Nou de voor- en achtercamera's zijn ook beroerd hoor als je het vergelijkt met Audi en BMW (in mijn geval). Mijn BMW uit 2013 had veel betere camera's dan de P2 van nu, dat is ergens wel heel treurig zo 7 jaar later.
Ik vind het indd best brak.. aan de 360 heb je imo bar weinig..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Ik heb foto’s van de r-design print grille. Bij de rode is er eerst een mat-zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in glans en bij de zwarte is er eerst een glanzend zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in mat. Foto’s heb ik van Hooftman in Alphen gekregen. (Er is ook een foto met alleen de matte ondergrond op de rode).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wd4cbe_FNiKbkYDMuuAMS4vGOY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7NE0ci9W7q4O1t6flPAagJH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e7G3TKtyGUEUy_T8tn5KyxBFuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a1RwdWhguZ4iIR1LpbQDEHak.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpmkr8-CxrVakiJJBQEpFtvPAe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfwrgtHT7vs5Kgv9TmxcqKdv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNQRuq67xFpTiSm-LiKWuUX_Wik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pq1xjtfmr5ssKRubtDtSEZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Heb even contact gehad met mijn vaste contact persoon bij Volvo en die geeft gewoon aan dat het "keihard" verboden is voor Volvo dealers om proefritten aan te bieden in een Polestar en dat ze alleen qua backoffice beschikbaar staan voor service en dat dit per postcode gebied aan je wordt toegewezen. Misschien dat ze in Almelo jou toevallig gematst hebben? Ik wacht nog op reactie van hun overigens...
Ik heb geen idee, haha. De P8 was besteld in Juli en toen gaf de verkoper aan dat ze nog een Polestar binnen zouden krijgen in september en dat we daarin wel een rondje konden rijden om de aandrijflijn te 'voelen'. Dus weet ook niet zeker of het als een officiële proefrit geclassificeerd kan worden. Maar ik meen te herinneren dat hij zei dat het een demo auto was voor zowel Doetinchem als Almelo, maar wellicht heb ik dat dan verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GuiltyNL schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:10:
[...]

Ik ken de camera’s van de P2 niet, wel die van de XC40 en die vind ik prima, maar het geweldige en niet eens standaard maar duur betaalde optionele camera systeem van de Audi A6 van mijn zoon is na 2,2 jaar volledig defect. Geen coulance, geen garantie, wel een offerte van 1400 + euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:34
Vandaag is mijn P2 opgehaald voor de recall, gaat 1/2 dagen in beslagnemen. Ze gaan een full software upgrade doen wist de monteur te vertellen, dat neemt 4 uur in beslag. Ik ben benieuwd of ik nog wat ga merken qua rijden of consumptie na de recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:47:
Ik heb foto’s van de r-design print grille. Bij de rode is er eerst een mat-zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in glans en bij de zwarte is er eerst een glanzend zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in mat. Foto’s heb ik van Hooftman in Alphen gekregen. (Er is ook een foto met alleen de matte ondergrond op de rode).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ziet er, vooral op die rode, zo op het plaatje bedrieglijk echt uit! Zeker iets om serieus te overwegen omdat het wel wat ‘levendiger’ is dan een zwart gespoten oppervlakte. Wat de levensduur van folie is weet ik niet...iemand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Van Baerlestraat in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ1fm6L78_1cXfCDlIcVl03DBvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41UTNuJUFX4f3LwNsB15Y2dS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basp8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Brony radio Staat inmiddels op beschikbare apps, of was dat al zo? Heb net eindelijk de p8 weer opgehaald na hersteloperatie kabelboom, on board charger en laadpoort. Euvel van lekkend koelvloeistof bij fabricage op aansluiting hoofdoplader is hiermee opgelost.

Overigens twijfelden de monteurs ook over voorverwarmen accupakket bij preheating, de hardware is er, maar software zou het pas gaan verwarmen tijdens rijden was de indruk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYpuS0liiZrVxqGmsmtmRlNwH5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cd9jtdT5HCWQijntY1MhqiU7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door basp8 op 05-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basp8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb foto’s van de r-design print grille. Bij de rode is er eerst een mat-zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in glans en bij de zwarte is er eerst een glanzend zwarte ondergrond aangebracht met de grille print in mat. Foto’s heb ik van Hooftman in Alphen gekregen.
Dank! Heb je ook prijsopgave hiervan weten los te peuteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
basp8 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:47:
Brony radio Staat inmiddels op beschikbare apps, of was dat al zo? Heb net eindelijk de p8 weer opgehaald na hersteloperatie kabelboom, on board charger en laadpoort. Euvel van lekkend koelvloeistof bij fabricage op aansluiting hoofdoplader is hiermee opgelost.

Overigens twijfelden de monteurs ook over voorverwarmen accupakket bij preheating, de hardware is er, maar software zou het pas gaan verwarmen tijdens rijden was de indruk

[Afbeelding]
Dit idee heb ik ook, voorverwarmen doet gewoon weg niks aan je verbruik bij wegrijden. Enige wat dit zal doen is dat het wat minder energie kost om het interieur te verwarmen. Maar het verbruikt zakt pas echt als je 10/15km verder bent en soms nog wel langer maar hangt echt af van de temperatuur buiten. Hopelijk kunnen ze het in de toekomst juist wel mogelijk maken om het voor te verwarmen, dit kan erg veel schelen bij korte afstanden mits hij aan de lader hangt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
basp8 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:47:
Inmiddels antwoord van Polestar Support op mijn vraag omtrent dit onderwerp:
Uw constateringen zijn allemaal juist, het koude weer heeft een enorme invloed op het verbruik van de auto. We doen ons uiterste best om een update te lanceren waarmee pre-heating van de accu in de toekomst mogelijk is. Helaas hebben we hierover nog geen concrete informatie.
Fijn dat het duidelijk is, jammer dat het nu nog niet werkt maar biedt wel perspectief richting de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
wijmabrouwer23 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:13:
[...]

[...]

Fijn dat het duidelijk is, jammer dat het nu nog niet werkt maar biedt wel perspectief richting de toekomst.
Ah kijk dat is goed nieuws dat het dus wel mogelijk zal zijn in de toekomst. We wachten het maar (weer) af!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor het posten! Qua stijl weet ik het niet. Ik vind de look van de grill gewoon in Thunder voor mijn auto eigenlijk wel heel fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
mvrooij schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Ah kijk dat is goed nieuws dat het dus wel mogelijk zal zijn in de toekomst. We wachten het maar (weer) af!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MwLN3p_W8AwCitgnd7Y6IBkvvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPLKBIV7zh6GiqR0gVtGaNMM.jpg?f=fotoalbum_large

En ik vanmorgen maar denken dat dit wel al het geval is. Verwarm nooit voor, vanmorgen wel 10 minuten los van de laadpaal gedaan en mijn dagelijkse rit van 4,1 km gemaakt door 50 km gebied. Kwam ik op 27,8 kWh uit voor dit ritje. Normaal iets onder de 40 kWh. Zal dan mogelijk aan voorverwarmen interieur liggen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:02

npolm

P8

Misschien mis ik wat hoor, maar ik heb sinds 31-12 mijn P8 en daar werd gezegd dat het preheaten pas kan vanaf de komst van de nieuwe app. Je kunt het vast handmatig doen, maar misschien zijn er via de app andere mogelijkheden?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
wijmabrouwer23 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:13:
[...]
[...]

We zouden natuurlijk eens kunnen proberen om voor vertrek geen pre-conditioning te doen maar de accu voor 10% extra op te laden. Bijvoorbeeld door de laadsessie te onderbreken op 80% en dan voor vertrek op te toppen naar 90%. Dit zal de accu ongetwijfeld voorverwarmen.

Misschien dat ik het donderdag kan proberen. Zou leuk zijn om meer resultaten te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
JackBol schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Ik zou die dikke pakken! De mijne is ook 65500 catalogus waarde.
Ik ook, maar als je over je leasebudget gaat (en dat ga je) kan het qua eigen bijdrage nog wel tegenvallen. Die mag je dan wel aftrekken van de bijtelling, maar er komt ook nog wat bij voor de laadinstallatie bijvoorbeeld.

Ik betaal alles bij elkaar iets van 400 netto per maand op een auto van 66k. Dat zou als je ver over je budget gaat snel richting 500-600 gaan per maand. En dan wordt de stap naar 22% betalen voor een 'gewone' auto wel ineens aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
npolm schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:04:
Misschien mis ik wat hoor, maar ik heb sinds 31-12 mijn P8 en daar werd gezegd dat het preheaten pas kan vanaf de komst van de nieuwe app. Je kunt het vast handmatig doen, maar misschien zijn er via de app andere mogelijkheden?
Hee Nick! Bevalt de P8?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Petzun schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

En ik vanmorgen maar denken dat dit wel al het geval is. Verwarm nooit voor, vanmorgen wel 10 minuten los van de laadpaal gedaan en mijn dagelijkse rit van 4,1 km gemaakt door 50 km gebied. Kwam ik op 27,8 kWh uit voor dit ritje. Normaal iets onder de 40 kWh. Zal dan mogelijk aan voorverwarmen interieur liggen.
Vanochtend ook voorverwarmd en separaat verbruik gemeten; scheelt ruim 1% dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d66U5aEk6_lSouMpu8NiuQm7I28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2y8yvVN0zUvgLHCRJXmwMKSy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

Mijn ervaring is ook dat het echt wel wat helpt, het voorverwarmen van het interieur. Maar het zou dus nog beter kunnen als ook de accu wordt verwarmd.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

basp8 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Dank! Heb je ook prijsopgave hiervan weten los te peuteren?
€395 ex. Btw

En idd de rode lijkt bedrieglijk echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:08
Recharge365 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:08:
[...]

We zouden natuurlijk eens kunnen proberen om voor vertrek geen pre-conditioning te doen maar de accu voor 10% extra op te laden. Bijvoorbeeld door de laadsessie te onderbreken op 80% en dan voor vertrek op te toppen naar 90%. Dit zal de accu ongetwijfeld voorverwarmen.

Misschien dat ik het donderdag kan proberen. Zou leuk zijn om meer resultaten te lezen.
Ik heb tot nu toe uit tests begrepen dat AC opladen (i.t.t. DC opladen) amper voor opwarming van de batterij zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
npolm schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:04:
Pre-heaten kan zeker al wel, maar je moet er voor naar de auto (bij software <w49) om hem aan te zetten. Bij software update >w49 kun je hem - ook vanuit de auto - met een timer instellen. Als de app er is, kun je het voorverwarmen gewoon vanuit de app starten (zoals op oudere Volvo's al jaaaaaaren prima werkt :) )

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge365 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Ja, interessant! Ga ik ook proberen.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:02

npolm

P8

Fantastisch! Hiervoor de T3 gehad, dus qua uiterlijk vrijwel hetzelfde.
Maar ik merk dat je veel meer 'zoeft'. Je zweeft als het ware over de weg. Daarnaast natuurlijk veel meer vermogen. Ook gaaf dat deze P8 vrijwel alle snufjes heeft. Wat een luxe, niet normaal.

Wel wat onwennigheid van kleine zaken; eerste volledig opgeladen batterij met 140 km al op. En hij laadde gisteren 43km/uur, terwijl een Tesla makkelijk 70 km/uur laadt? (gewoon standaard openbare laadpaal).

2 hele kleine minpuntjes zijn (zoals eerder gemeld) de mindere functionaliteiten via het bestuurdersdisplay en ik mis de tassen-gordel in de achterbak. :)

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
_--[]--__ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb tot nu toe uit tests begrepen dat AC opladen (i.t.t. DC opladen) amper voor opwarming van de batterij zorgt.
We gaan het zien voor zover dat mogelijk is. Ga de auto woensdag tot 90% laden en dan donderdag morgen op-toppen tot 100%. Dan bij vertrek kijken wat het verbruik is. Als het verbruik dan snel onder de 40kW/100 km is dan concludeer ik dat het heeft geholpen.

Thuis DC laden is nog geen optie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
BlacKstaR- schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:54:
Vandaag is mijn P2 opgehaald voor de recall, gaat 1/2 dagen in beslagnemen. Ze gaan een full software upgrade doen wist de monteur te vertellen, dat neemt 4 uur in beslag. Ik ben benieuwd of ik nog wat ga merken qua rijden of consumptie na de recall.
Qua consumptie heb ik na de recall nog geen verschil kunnen merken al is dat nooit met 100% zekerheid te zeggen door temperatuur/rit invloeden.
Voor wat betreft rjiden wel: (oa) de brake release wordt aangepast waardoor hij merkbaar soepeler wegrijdt vanuit 'P'. Mochten ook de inverters worden vervangen dan zijn de nieuwe ook merkbaar stiller.

[ Voor 20% gewijzigd door Quark2 op 05-01-2021 13:37 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Pagina: 1 ... 139 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.