Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 16:40
BartWNL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:26:
Vanochtend een “broer” gespot bij de Waterleidingduinen. Een Tweaker?

In ieder geval erg mooie P8!

[Afbeelding]
Jammer dat die P8 recharge badge zo hard afsteekt op de zwarte koffer.
Ze hadden die badge wat subtieler mogen maken (eerder zoals XC40 embleem ipv zo een rechthoek).

Ik ga de badge er maar laten afhalen op mijn bestelde zwarte P8 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
jswinkels schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Valt wel mee. Het is vrij goed in te schatten (na 4 jaar) wat wel en niet kan (range anxienty heb ik al jaren niet meer). Vandaar dat ik op de snelweg al wat langzamer ben gaan rijden. Het laatste stuk naar huis is altijd wat zuiniger (stukje 80 en stukje 50). Daar kun je allemaal rekening mee houden.

Bij mijn P8 zal ik het weer opnieuw in moeten gaan schatten. Dat het verbruik een stuk hoger was komt niet onverwacht, het trage laden is wel een onwelkome verrassing. Bij de supercharger haal ik meestal 110kw (overigens kwam hij 2 weken geleden ook niet verder dan 70kw) als ik vrij leeg aan kom en daalt ie daarna langzaam.
Ik heb met 300kmh geladen aan de Fastned.
Volgens mij is dat 150kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBjptl20HXduABsFBP9E2gdFFdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfelAE9PjK5j0LXiW9wWJwoK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door JackBol op 02-01-2021 21:09 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

JackBol schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
Neen, rond de 200 km/h is ongeveer gelijk aan 50Kw/h laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
MaxxMark schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Het feit dat je telefoon op de Qi-charger ligt (en niet direct zichtbaar is) is een vloek en een zegen. De zegen is dat je niet afgeleid wordt. De vloek is dat je er niet snel bij kunt in situaties waar dit wel toegestaan is (stilstaand voor een stoplicht, in de file, oid).
Ook daar is het gewoon niet toegestaan je toestel vast te houden en te bedienen.

Google assistent kan hier een uitkomst zijn, maar ik wordt nog te vaak teleurgesteld, dat ik het niet gebruik. Blijft toch bijzonder dat we in een korte autorit niet van dat ding af kunnen blijven, of er even een tankstationsdopje tegenaan gooien.

Ik snap wel dat Polestar/volvo de QI lader zo heeft geplaatst dat je het scherm niet kan zien. Veiligheid gaat nod altijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSGCr1NwJhlZbQifqXS9DFFH46I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE6MKqRYN7l09vQH5BzrclCv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idGa8M1uoaQ8MTLlKd_F7BvxXbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnDqcBhyFoiAE0HwXzqwTRyD.jpg?f=fotoalbum_large

330km/h komt overeen met 115 kWh?

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:12
1 foto bij 26% en 1 bij 40%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenR4
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05-2022
GF schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:14:
[...]

[P8]
Thanks voor de tip. Na de zoveelste dag geen internet Wifi zojuist even geprobeerd.

Ik kan dit bevestigen met een P8. Met WPS aan op mijn Fritzbox vind de auto geen gepubliceerd netwerk. Zodra ik WPS uitzet vind de auto ze wel. Het is een gecombineerd 2,4 en 5 GHz netwerk met mixed wpa2/wpa3.

Na het hebben aangezet van Wifi en de google maps kaarten te hebben gedownload werkte na wegrijden het internet ineens wel weer. Super wazig.

Ik bedenk me dat ik Spotify op max kwaliteit gezet heb en een tijdje gestreamed heb alvorens de internet verbinding wegviel. Zou er een fair use policy achtig iets op het data abonnement actief zijn waardoor de verbinding niet meer werkt?
[P8/internet]
Ik heb WPS uitgezet op mijn modem met een gecombineerd netwerk (2,4 + 5)...zag het nog steeds niet. Nu blijkt dat ik op mijn bekabelde WiFi Booster, van Ziggo, met hetzelfde SSID WPS niet uit kan schakelen. Deze heb ik een andere SSID gegeven en uiteindelijke kan ik verbinding maken met WiFi van mijn modem.

Kortom het uitzetten van WPS werkt, maar dan moet je er geen WiFi booster van Ziggo achterhangen met zelfde SSID

Verder blijft onderweg de internet verbinding niet altijd werken. Enige oplossing voor nu is hotspot via telefoon....😖

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
[P8/internet]
Vanmorgen gestart zonder internet (lte met kruisje), na een tijdje en een reset wel weer internet. Na 2 uur aan de snellader, half uurtje later weg weer vervolgen en geen internet. Weer half uur later. Even (+/- 3min) uit de auto geweest. Rijd weer verder en internet doet het weer. Dit gedrag is in lijn met mijn ervaringen eerder deze weken; het is echt 60/40 dat internet het wel doet. Geen idee of dat aan het Duitse roaming probleem van T-mobile ligt, gewoon brak internet van tmobile is of een slecht modem / software maar het is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Tweaqer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:37:
[P8/internet]
Vanmorgen gestart zonder internet (lte met kruisje), na een tijdje en een reset wel weer internet. Na 2 uur aan de snellader, half uurtje later weg weer vervolgen en geen internet. Weer half uur later. Even (+/- 3min) uit de auto geweest. Rijd weer verder en internet doet het weer. Dit gedrag is in lijn met mijn ervaringen eerder deze weken; het is echt 60/40 dat internet het wel doet. Geen idee of dat aan het Duitse roaming probleem van T-mobile ligt, gewoon brak internet van tmobile is of een slecht modem / software maar het is wel irritant.
Hier identiek, was afgelopen dagen echt rampzalig. Sinds nieuwe jaar lijkt het iets beter. Kan ook komen omdat ik wifi in auto uit heb gezet.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
JackBol schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
Wat had ik dan 😅
Maar zonder gekheid.. volgens mij is die km/u ook gekoppeld aan je gemiddelde verbruik en zal dus voor iedereen wat anders zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia6eLHnJQ3oDhKCaCaiVQAaHdSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFvvWVGMP8NeMeKhPnm2Jfmf.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Tweaqer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:37:
[P8/internet]
Ik heb tmobile en mn tel heeft prima bereik(vaak loopt de wifi van de auto via mn tel ivm LTE issues)

Maar ik heb het heel vaak als de auto indd even uit is geweest. Alsof hij niet meer online kan komen (of simpel weg niet probeerd?)

Wat me overigens opviel, en dit moet ik nog even testen, als ik geen internet heb (kruisje) en ik hang hem aan de wifi, start maps of Spotify en dan wifi erfa hij vaak wel online komt daarna.. wie kan dat eens proberen? Is nog niet foutloos gelukt steeds...maar voor mn gevoel wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:26:
[...]

[P8] EasyPark is niet beschikbaar in de P8... dus echt alleen Polestar...filter op auto/brand o.i.d is dus ook mogelijk.... Moest je iets dergelijks (carbrand) op de Brony app nog toevoegen alvorens hij gepubliceerd werd? Ik ga jouw eerdere berichten eens bestuderen en kijken wat ik in Android Studio voor elkaar kan krijgen... ben benieuwd :)
Voor zover ik weet heb ik niet specifiek moeten aangeven of de app alleen op Polestar beschikbaar niet zijn. Maar kan altijd nog even kijken in de Play Console...

Zo te zien zou de app ook op Volvo moeten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfvBCcor1Jl7U4Hcuz3CKR-2Mrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpjuVtBbAkse9FAQOSmCJvWi.jpg?f=fotoalbum_large

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
frankkie12345 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Voor zover ik weet heb ik niet specifiek moeten aangeven of de app alleen op Polestar beschikbaar niet zijn. Maar kan altijd nog even kijken in de Play Console...

Zo te zien zou de app ook op Volvo moeten werken.

[Afbeelding]
Ja, Brony is er gewoon, zowel in de P2 (buurman) als in de P8. Vroeg me alleen af hoe ze die EasyPark dan "filteren". Ben net pas met Android Studio begonnen. Geen Volvo System Image gevonden, maar ga eens aan de gang met de Polestar image. Had je voor Brony ook gekeken of er de mogelijkheid is om lokale (USB ;) ) content af te spelen?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Sten2017 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Bij mij ook klasse 3. Vaak als ik aan het laden ben en dan even de deur open doe en weer op slot doe met de handgreep.
Voor jouw info; die van mij staat altijd aan de lader als ik thuis ben en het gebeurt best wel eens dat ik er even in stap. Iets instellen, zoeken, etc... tot nu toe geen alarm ding gehad en ik doe hem ook open via de handgreep. Hopelijk vinden ze snel de oorzaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
EHAS schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Ik zou een absolute voorstander zijn wanneer Tesla haar supercharger netwerk openstelt aan overige merken en ev rijders dit naast het bestaande netwerk kunnen gebruiken.

Dat zou het nog fijner maken, voor lange nationale én internationale ritten.

https://e-drivers.com/waa...ndere-merken-openstellen/
Geen idee hoe dit aansluit bij deze discussie, maar ik ben het wel met je eens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
ToAoM schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Ook daar is het gewoon niet toegestaan je toestel vast te houden en te bedienen.

Google assistent kan hier een uitkomst zijn, maar ik wordt nog te vaak teleurgesteld, dat ik het niet gebruik. Blijft toch bijzonder dat we in een korte autorit niet van dat ding af kunnen blijven, of er even een tankstationsdopje tegenaan gooien.

Ik snap wel dat Polestar/volvo de QI lader zo heeft geplaatst dat je het scherm niet kan zien. Veiligheid gaat nod altijd voor.
Die laders zitten bij veel auto’s op die plek; mijn BMW, later (na de keyless entry diefstal) mijn VW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
VoidPS2 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Zie ook mijn eerdere reactie, maar hebben we het niet over twee verschillende dingen? In mijn geval wil hij dus simpelweg niet starten met laden, het is niet dat de snelheid enkel lager is. Als voorbeeld, ik heb vanmiddag rond 16.00 de auto aan de laadpaal gezet waar ook al een andere auto stond/staat. Lampje van de laadpaal brandt blauw, dashboard blijft oranje en op "laden initialiseren" staan. Net nog even gekeken en situatie is onveranderd, niks bijgeladen sindsdien
Dit heb ik ook al een aantal keer gehad als er een andere auto aanhing. Was wel tussen 17:00 en 21:00 met dus de Smart Charging actief. Om dit op te lossen bel ik altijd allego om de paal te resetten. Vorige keer werkte mijn auto toen wel, maar stopte de Model 3 er naast er mee.

Toevallig ook de Ecotap by Allego laadpalen waar je deze problemen hebt? Misschien een specifiek probleem met dit type palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:12
Heeft iemand toevallig echte foto's (of een link naar de foto's) van slate weavetech (blauw) interieur? Heb de hele thread afbeeldingen doorgekeken, maar volgens mij nergens te zien.

27 december in Thunder besteld, met Slate Weavetech, maar toch twijfels... proefrit pas eind v.d. maand, dus weinig kans om eerder in het echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:57:
[...]

Ja, Brony is er gewoon, zowel in de P2 (buurman) als in de P8. Vroeg me alleen af hoe ze die EasyPark dan "filteren". Ben net pas met Android Studio begonnen. Geen Volvo System Image gevonden, maar ga eens aan de gang met de Polestar image. Had je voor Brony ook gekeken of er de mogelijkheid is om lokale (USB ;) ) content af te spelen?
De Brony-radio app is specifiek bedoeld voor internet-radio; En heb daarom eigenlijk niet gekeken naar de mogelijkheden van lokale content afspelen.
Maar, ik ben er zeker van overtuigd dat er mogelijkheden voor moeten zijn!

Op wat auto-specifieke dingen na, is het eigenlijk een gewone Android app. Als VLC muziek vanaf een usb-stick kan afspelen (en ja dat kan ;) ) moeten andere apps dat ook kunnen.

Is wel iets wat moeilijk te testen is met een emulator..
Zou te testen moeten zijn door een debug app te installeren op een echte auto, via Google Play Alpha interne test channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
“Short circuit” had ook verregaande connectivity issues met zijn P2 maar heeft nu iets gedaan waardoor hij weer ‘beeld’ heeft. Zie deze YouTube video YouTube: Polestar 2 User Manual fix - How to get the in car user manual back

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Voor de P2 rijders die hun auto in Beesd hebben afgehaald. Weet iemand of Polestar de kentekenplaat laat voorzien van opgelegde letters en cijfers of wordt standaard uitgegaan van de goedkopere gestanste tekens? Wil graag de opgelegde nl en ga de wagen 20 jan afhalen.

En bevat de omkadering van de kentekenplaat reclame ?

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

ToAoM schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Dat is zeker wel toegestaan! :)
Bellen in geparkeerde of stilstaande auto mag

U mag wel elektronische apparatuur vasthouden als u met uw auto stilstaat. Bijvoorbeeld in de file, voor een verkeerslicht of op een parkeerplaats.
Bron: https://www.rijksoverheid.../mag-ik-bellen-in-de-auto

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbps
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-09 11:17
Geen reclame en opgelegde/luxe kentekenplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
frankkie12345 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 02:55:
[...]

Zou te testen moeten zijn door een debug app te installeren op een echte auto, via Google Play Alpha interne test channel.
Is volgens mij niet mogelijk. Alleen de "closed test" is op een echte P2 te testen.
De "interne test" lijkt niet mogelijk voor echte hardware met Android Automotive.

Zo kan ik een app voor een Closed Test wel configuren voor AA in de Play Console, zelfs met name de P2, maar voor een interne test niet.

Dat is jammer omdat de closed test goedkeuring van google vereist en de interne test niet.

[ Voor 7% gewijzigd door darwusch op 03-01-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:11
P2:
Mga1600 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:54:
“Short circuit” had ook verregaande connectivity issues met zijn P2 maar heeft nu iets gedaan waardoor hij weer ‘beeld’ heeft. Zie deze YouTube video YouTube: Polestar 2 User Manual fix - How to get the in car user manual back
Dit is alleen voor de issue met de handleiding.
Hij deïnstalleert de update van de webviewer die voor de manual wordt gebruikt. Mooie workaround voor de handleiding-issue (wit scherm als je de manual wilt lezen)
Maar de 4G issues zijn daarmee niet opgelost.
Iemand deze tip van Björn al geprobeerd met de internetvoorwaarden?
https://youtu.be/0LayJcGD1sY

[ Voor 43% gewijzigd door JTHZZ op 03-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

JTHZZ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:54:
P2:

[...]

Ik heb die fix nog niet geprobeerd, wel 20 seconden restarten natuurlijk maar dat hielp nooit.
Wel is het zo dat ik sinds 3 dagen geen problemen meer heb (na eerst structureel problemen te hebben).

Ofwel ze hebben sinds nieuwe jaar iets veranderd, ofwel het komt omdat ik sinds toen WIFI heb uitgezet.

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
JTHZZ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:54:
P2:

[...]
Er zijn 2 soorten problemen met 4G waarbij een kruisje te zien is:
1) Er is wel verbinding met het netwerk maar het aanmelden bij t-mobile roaming is mislukt
2) Er is geen verbinding met het netwerk maar het netwerk is wel binnen bereik

Ik heb zelf de afgelopen dagen vaak situatie 2 gehad, daarbij werkt de oplossing in het filmpje niet omdat de site voor aanmelden dan ook niet bereikbaar is.
Voor situatie 2 hielp bij mij alleen door een tunnel rijden waarbij even helemaal geen bereik was. Een parkeergarage zonder bereik zou ook moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door darwusch op 03-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidPS2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
Shorteh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:19:
[...]

Dit heb ik ook al een aantal keer gehad als er een andere auto aanhing. Was wel tussen 17:00 en 21:00 met dus de Smart Charging actief. Om dit op te lossen bel ik altijd allego om de paal te resetten. Vorige keer werkte mijn auto toen wel, maar stopte de Model 3 er naast er mee.

Toevallig ook de Ecotap by Allego laadpalen waar je deze problemen hebt? Misschien een specifiek probleem met dit type palen.
Klopt inderdaad qua type laadpaal, maar de klantenservice is alleen tijdens kantooruren geopend? En iedere keer moeten bellen is ook niet echt een oplossing natuurlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Weet niet of het algemeen bekend is, maar voor mij was die nieuw.

Er zit een tassenhaakje in het dashboardkastje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ta27nBU-5MXSOHK_3qwIyzFsKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6hcmydDZGnhNGVluV77hL4d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:21
Inderdaad, en ook een penhouder...

[ Voor 32% gewijzigd door guido66 op 03-01-2021 14:48 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmhe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-09 17:49
P2

Hier is de camera van de Polestar 2 al een paar dagen buiten werking.
Staat ‘camera tijdelijk buiten werking’. Geen camera maar sensoren werken nog wel

Hebben anderen ook dit probleem dat de camera (tijdelijk) niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
VoidPS2 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Klopt inderdaad qua type laadpaal, maar de klantenservice is alleen tijdens kantooruren geopend? En iedere keer moeten bellen is ook niet echt een oplossing natuurlijk..
Nee het nummer wat op de laadpaal staat is 24/7 bereikbaar, maar het is inderdaad niet te doen. Die paal moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl

XC40 P8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
BartWNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:46:
Weet niet of het algemeen bekend is, maar voor mij was die nieuw.

Er zit een tassenhaakje in het dashboardkastje

[Afbeelding]
Inderdaad, ideaal voor als je Chinees moet halen 😉😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eBKoeRuRs6wZXqUvR2EeR_8Izw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e9lzCMW9DdtrTdkrmB9z6fI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
Iemand nog ervaring met de juiste USB-C kabels? Ik heb er een aantal besteld bij mobilesupplies[punt]nl:
  • USB-C naar Lightning kabel iPhone / iPad 1 meter
  • USB-C naar USB-C kabel - 1 meter - wit
Had liever zwarte gehad...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
nikagl schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:04:
Iemand nog ervaring met de juiste USB-C kabels? Ik heb er een aantal besteld bij mobilesupplies[punt]nl:
  • USB-C naar Lightning kabel iPhone / iPad 1 meter
  • USB-C naar USB-C kabel - 1 meter - wit
Had liever zwarte gehad...
Heb mooie geweven van Belkin gekocht. Beetje duur, maar wil wel mooie spullen in de P2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
EHAS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]
Ja heb hem al gedoopt tot toko-haak inderdaad :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
EHAS schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:01:
[...]

[Afbeelding]
Voor de geur kan je beter de frunk gebruiken hoor (als die makkelijker open te doen zou zijn toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
tmhe schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:51:
P2

Staat ‘camera tijdelijk buiten werking’. Geen camera maar sensoren werken nog wel

20 seconden de home knop voor de reset en het werkt weer. Heb het nu twee keer gehad in 3 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
JFDv schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:48:
[...]

20 seconden de home knop voor de reset en het werkt weer. Heb het nu twee keer gehad in 3 maand
[P8] werkte bij mij ook, maar gaf een aardige statische knal bij mij :(

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmhe
  • Laatst online: 12-09 17:49
Thanks gelukt!!!
Camera doet het weer 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommees
  • Laatst online: 26-11-2021
-P2-

Ik heb de mijne sinds 22 december - Void 19 inch met trekhaak. Sindsdien tripje naar Texel gemaakt vanuit Adam in totaal nu 600 km; tot nu toe nul problemen behalve af en toe verlies van connectiviteit. Voor mij geen issue; Maps, radio doet het dan nog steeds prima en je kan evt wifi hotspot met de iPhone aanleggen.

Auto rijdt echt top; Passat GTE nog geen seconde gemist, ook niet qua ruimte. Ik haal met 105 op de snelweg 22.5 kWh. Lijkt mij prima; dit is wel een auto van 2.100 kg met 400+ pk. Een Porsche Cayenne verbruikt ook meer dan een VW Golf. Gemiddeld over 600 km met ook regelmatig stad zo’n 27 kWh, maar dat is incl. stoplichtsprintjes etc. Zal in de zomer vast ook wel beter zijn. Vooral eerste kilometers torenhoog verbruik, dus voorverwarmen gaat helpen.

Laadsnelheid bij de snellader valt mij ook tegen, maar ik laad waarschijnlijk toch vooral ‘s nachts voor de deur bij een openbare paal.

Als je veel kilometers rijdt, ben je nog steeds beter af met een conventionele auto. Dat gaat de komende jaren denk ik wel heel snel veranderen. Dit jaar 20% EV verkocht in NL; technische ontwikkelingen zullen ook veel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Het probleem is alleen een beetje dat een beetje goede, fijne en luxe EVs een stuk duurder zijn dan de verbrandings varianten. En als ook de bijtelling in rap tempo bijna gelijk wordt...

Als consument of leaser kost het in aanschaf een hele boel euro's meer. Dus of het zo hard gaat... Ik betwijfel het.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
P2

Ik heb het 1 rit gehad, de dag erna deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:03:
Het probleem is alleen een beetje dat een beetje goede, fijne en luxe EVs een stuk duurder zijn dan de verbrandings varianten. En als ook de bijtelling in rap tempo bijna gelijk wordt...

Als consument of leaser kost het in aanschaf een hele boel euro's meer. Dus of het zo hard gaat... Ik betwijfel het.
Inmiddels is al 20% van alle nieuw verkochte auto’s in NL een EV’s. Afschrijving op diesels is niet meer bij te benen (en diesels worden door steeds meer merken uitgerangeerd) ....in verschillende landen mogen er na 2030 überhaupt geen ice-autos meer nieuw verkocht worden......(en in Noorwegen mag je al over een paar jaar niet eens meer naar binnen met een ice), kortom reken er maar op dat het verschijnsel EV volop doorzet....een toenemend aandeel EV’s in een afnemende totaalmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan mogen de prijzen wel veel meer recht getrokken gaan worden. Waar je als consument voor 35k een uitstekende btandstof auto kocht betaal je voor bijna dezelfde auto maar dan met accupakket zo het dubbele.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
[P2]

Weet iemand waarom dit icoontje soms in het scherm staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WwuqBoJL9v6gvXDBdyfbDZR3sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUl9XFQDI1gBtBbktsFqQKUK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Vandaag weer geen internet :( ook niet na herhaaldelijk de auto uit en aan zetten.

Overigens heb ik de meest nutteloze melding gevonden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MF0dQe_pfUQv8G4zn6Rek-oy1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wlPhVk0dhuKZVEnwZBDbbwF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommees
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:49:
Dan mogen de prijzen wel veel meer recht getrokken gaan worden. Waar je als consument voor 35k een uitstekende btandstof auto kocht betaal je voor bijna dezelfde auto maar dan met accupakket zo het dubbele.
Hoe meer ze produceren, hoe goedkoper ze worden. Er zal ook meer geïnvesteerd worden in infrastructuur; lijkt er toch op dat de industrie bepaald heeft dat dit het moet worden. Ik zie het overigens niet als de oplossing; al die accu’s en electriciteit moet toch ergens vandaan komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommees
Zo’n Polestar rijdt wel echt heerlijk, zeg ik die nog niet zo lang geleden auto’s als Golf 4 R32, Impreza STI en Nissan 350Z reed vanwege het geluid.. Wel slecht voor je rijbewijs; geen schakelmomenten en doodstil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
zap681 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:08:
[P2]

[Afbeelding]
Is volgens mij net na wegrijden dat alle deuren gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:49:
Het dubbele is overdreven, maar er wel prijsverschil ja. Maar neem nu de XC40. Die kost als B5 in een vergelijkbare uitvoering als de P8 ook 50.000 (en je betaalt wegenbelasting en hebt weliswaar 250 maar nog lang geen 400 pk).

Maar ik weet niet wie jij met ‘ze’ bedoelt die EV’s goedkoper zouden moeten maken. De dealers verdienen minder aan een EV vanwege het lagere onderhoud dus daar zit ook geen ruimte, de overheid draagt al bij met bpm en MRB vrijstelling en soms zelf met subsidie. De fabrikanten dan? De marges op auto’s in de middenklasse zijn al niet erg groot. Dan moet het uit productie efficiency komen en dat werkt alleen als je veel meer ev’s gaat maken in plaats van minder als je jouw suggestie zou volgen om dan toch maar weer een brandstofauto te kopen.

Uiteindelijk bepaald natuurlijk de koper (de markt) welke kant het op gaat maar het is niet voor niets zo dat de marktgrootte de komende jaren af zal nemen. Autodelen, short lease etc. worden denk ik belangrijker in plaats van autobezit. Da’s nog duidelijker nu de Corona situatie eenduidig heeft laten zien dat veel mensen echt niet eerst iedere dag de file in hoeven om aan het werk te gaan. Er wordt veel minder gereden, dus zijn er per saldo minder auto’s op de weg nodig.
Daar komt nog bij dat we een paar jaar met flinke deuken in de economie tegemoet gaan ( gevolg van de covid crisis) met toegenomen werkloosheid tot gevolg. De komende zomer zullen we ook nog niet massaal naar zuidelijke vakantieoorden kunnen of willen rijden. En dat zal de algemene koopbereidheid uiteraard ook niet ten goede komen.

Maar, dat is wel een effect, alles bij elkaar geeft dat druk op de automarkt en de volumedruk leidt op langere termijn vanzelf tot prijsdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
zap681 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:08:
[P2]

Inderdaad bij het wegrijden. Als je goed kijkt zie je welke gordels gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja we gaan het zien met de prijzen. Voor mijn 1e elektrische auto komt het allemaal veelste laat. Maarja, nu niet kiezen voor elektrisch rijden betekent de komende paar jaar niet elektrisch rijden gezien de bijtelling die steeds verder naar de standaard 22% gaat. Dus ik denk wel dat ik straks die gok/ stap ga/moeten maken.

In dat kader, ik zie opeens veel vaker Polestars hier in de nieuwbouw wijk. Onlangs zelfs 2 naast elkaar aan de publieke lader. Waar ik de voorkant altijd erg gaaf vond maar hoe verder naar achteren steeds minder en minder begin ik die auto nu toch wel steeds mooier te vinden. Ik zal dan wel onder de 60k grens moeten blijven dus geen PP erbij maar ik heb ook meer met luxe/comfort.

Echt jammer dat er zo weinig stores zijn voor proefritten en volvo dat niet aanbiedt. Ik kom zelf uit het oosten en dan moet je echt een pokke eind rijden en dan kan je ook niet lekker proefrijden in je eigen omgeving van stad en dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:52:

Echt jammer dat er zo weinig stores zijn voor proefritten en volvo dat niet aanbiedt. Ik kom zelf uit het oosten en dan moet je echt een pokke eind rijden en dan kan je ook niet lekker proefrijden in je eigen omgeving van stad en dorp.
Ik heb afgelopen september bij Volvo Harrie Arendsen in Almelo proefgereden in een P2. Volgens mij deelden zij een demo met hun vestiging in Doetinchem. Dus ik weet niet hoe ver oostelijk je woont maar je kunt altijd de Volvo dealer eens proberen ipv de experience centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fismeister schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb afgelopen september bij Volvo Harrie Arendsen in Almelo proefgereden in een P2. Volgens mij deelden zij een demo met hun vestiging in Doetinchem. Dus ik weet niet hoe ver oostelijk je woont maar je kunt altijd de Volvo dealer eens proberen ipv de experience centers.
Ik kom uit Zwolle en Almelo is op ongeveer een uurtje. Dan kan je een mooie proefrit maken idd! Thanks voor de tip, ik ga ze gelijk morgen even benaderen. Helaas behoort Volvo Nieuwenhuijse niet tot de dealers die ook een PS2 kunnen aanbieden als proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Ik kom uit Zwolle en Almelo is op ongeveer een uurtje. Dan kan je een mooie proefrit maken idd! Thanks voor de tip, ik ga ze gelijk morgen even benaderen. Helaas behoort Volvo Nieuwenhuijse niet tot de dealers die ook een PS2 kunnen aanbieden als proefrit.
Maar waarom proefrijden als, zoals je hierboven schrijft, die auto toch niet je budget past?
Zou ik nooit doen; je maakt jezelf alleen maar lekker met iets wat (kennelijk) voorlopig onbereikbaar is en je laat de dealer moeite doen voor iets.waar hij nooit iets van terug zal horen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zonder PP heb je de PS2 toch voor onder de 60k? Met PP gaat me echt te duur worden waachijnlijk en bovendien is het toaal niet nodig wat ik veelal lees.

Tenslotte, met niet passen in budget bedoel ik leasebudget (elektrisch rijden €900). Alles daarboven is extra eigen bijdrage en dat wil ik zo goed als voorkomen. Een XC40 P8 van 62k zit daar net €170 boven tot op heden (verwacht nog wel aardig wat korting te krijgen uiteindelijk) dus ik moet even berekenen hoe het met een PS2 van rond de 58k zit.

Ik ga natuurlijk idd geen proefritten maken in auto's die op voorhand veelste duur gaan worden. Deze maand wil ik wel de interessante auto's gaan proefrijden die sowieso passen of met veel passen en meten kunnen passen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 01:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BartWNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:46:
[...]

Is volgens mij net na wegrijden dat alle deuren gesloten zijn.
En dat iedereen wel/niet de gordel om heeft

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
[P8]
Rij mn P8 al weer enige tijd met veel plezier, los van wat issues af en toe (hopelijk snel een update)
- 4G niet beschikbaar
- rechterportier camera werkt niet
geen noemenswaardige waardige problemen.

Gisteren voor het eerst een wat langere rit op de planning, althans lang.. 105km enkele rit. Auto tot 90% geladen en gaan. Ik had echt wel verwacht heen en weer te kunnen (laten we zeggen 210km) maar ik moest onderweg laden (geschatte lading bij aankomst 1%.. Das wel een beetje heel krap).
Maar voor een auto met een WLTP van 400, (met warmtepomp voor 10% xtra), valt dit me wel tegen. Tuurlijk snap ik ook wel geen 400 te halen, maar 300+ zou toch wel moeten kunnen...
Gelukkig een fastned met 350kw lader onderweg, maar ook de volledige laad snelheid lijkt nog niet geactiveerd (zat op rond de 62kw volgens de app, voor nu ok (hoefde maar ff nog 20% erbij)...
Heeft iemandtoevallig al wat meer info mbt de update? En belangrijker wat zit er ongeveer in (naast de ota functionaliteit)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Lancer

What the......

HoefMeistert schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:00:
[P8]
Rij mn P8 al weer enige tijd met veel plezier, los van wat issues af en toe (hopelijk snel een update)
- 4G niet beschikbaar

Gisteren voor het eerst een wat langere rit op de planning, althans lang.. 105km enkele rit. Auto tot 90% geladen en gaan. Ik had echt wel verwacht heen en weer te kunnen (laten we zeggen 210km) maar ik moest onderweg laden (geschatte lading bij aankomst 1%.. Das wel een beetje heel krap).
Maar voor een auto met een WLTP van 400, (met warmtepomp voor 10% xtra), valt dit me wel tegen. Tuurlijk snap ik ook wel geen 400 te halen, maar 300+ zou toch wel moeten kunnen...
Gelukkig een fastned met 350kw lader onderweg, maar ook de volledige laad snelheid lijkt nog niet geactiveerd (zat op rond de 62kw volgens de app, voor nu ok (hoefde maar ff nog 20% erbij)...
Heeft iemandtoevallig al wat meer info mbt de update? En belangrijker wat zit er ongeveer in (naast de ota functionaliteit)
Staat je bandenspanning wel goed? Dat is ongeveer de afstand van de eerste rit die we een paar dagen geleden gedaan hebben. Kwamen uiteindelijk terug met meer dan 25%. Zonder voorverwarmen, netjes aan de 100 gehouden en op zomerbanden.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:21
Lancer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Staat je bandenspanning wel goed? Dat is ongeveer de afstand van de eerste rit die we een paar dagen geleden gedaan hebben. Kwamen uiteindelijk terug met meer dan 25%. Zonder voorverwarmen, netjes aan de 100 gehouden en op zomerbanden.
Vind het ook raar, hier 2 maal met 3/4 graden totaal 140km gereden en was 45% kwijt. Dat wil zeggen zeggen dat bij 90% ik 280 wel moet halen misschien net iets minder maar 210KM is wel erg weinig.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Lancer

What the......

Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 01:38:
(verwacht nog wel aardig wat korting te krijgen uiteindelijk)
Daar zou ik me niet blind op staren. Ze worden sneller verkocht dan gemaakt. Dus tenzij de LM een enorm goed contract heeft afgesloten, verwacht ik niet dat er heel veel af gaat.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:59:
[...]

... de overheid draagt al bij met bpm en MRB vrijstelling ....
Kleine nuance: er is helemaal geen BPM vrijstelling op elektrische wagens. Het BPM bedrag bepalen ze aan de hand van de CO2-uitstoot. Vermits een BEV geen CO2-uitstoot heeft zit er een 'nul' in de vermenigvuldiging dus BPM bedrag = 0. Dit is dus helemaal geen subsidie!

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[P8]
- 4G niet beschikbaar

Dat is wel heul weinig. Ik haal op de hoogste verbruiken toch wel ca 300km in deze omstandig.

Ze hadden mijn winterbanden niet goed opgepompt. Dat scheelt we veel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Spanky79 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Dat is wel heul weinig. Ik haal op de hoogste verbruiken toch wel ca 300km in deze omstandig.

2,8 bar toch? Zoals gemeld vanuit Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Lancer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Spanky79 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Ahh ok, ik heb bij mijn winterbanden wel extra goed gelet op het verschil in de bandenmaat, niet op de spanning. Ik zal dit maar eens checken dan ;-)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Kleine nuance: er is helemaal geen BPM vrijstelling op elektrische wagens. Het BPM bedrag bepalen ze aan de hand van de CO2-uitstoot. Vermits een BEV geen CO2-uitstoot heeft zit er een 'nul' in de vermenigvuldiging dus BPM bedrag = 0. Dit is dus helemaal geen subsidie!
Dat bpm geen subsidie is weet ik, zo bedoelde ik het ook helemaal niet, maar op ev’s onder de 40000 wordt door de overheid 4000 subsidie gegeven. Een MG EV kost gewoon bijvoorbeeld 30000 maar je krijgt (als je op tijd bent met aanvragen) daarvan 4000 terug van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[P8]
- 4G niet beschikbaar

Dat is wel weinig. Ik trap redelijk door (28kW/100km) maar haal 260km op enkele lading (heen & weer 130km). Ik start wel op 100% voor deze rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Sten2017 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Dat wil ik ook wel eens weten .... dan controleer ik dat terstond !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Dat is wel weinig. Ik trap redelijk door (28kW/100km) maar haal 260km op enkele lading (heen & weer 130km). Ik start wel op 100% voor deze rit.
Ik heb helemaal niet "echt" doorgetrapt, cruisecontrol 105/110 maar kwam niet onder de 32kW/100km.
Ik ga mn banden wel even checken, blijkbaar kan dat best wat verschil maken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
HoefMeistert schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb helemaal niet "echt" doorgetrapt, cruisecontrol 105/110 maar kwam niet onder de 32kW/100km.
Ik ga mn banden wel even checken, blijkbaar kan dat best wat verschil maken ;-)
ACC op 105 geeft mij ongeveer 26/27 kW met dit weer. (kan niet voorverwarmen)
Tegenwind scheelt ook veel. Ik check vaak wel even de app Windy als ik raar verbruik zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 14:43

npolm

P8

Sinds 31-12 ook eigenaar van een P8. Genieten geblazen!
Heb hiervoor de XC40 T3 gehad, dus ken 80% van de auto al. (vraag gerust als je iets niet weet)

Maar het alarm gaat continue af, kort na het sluiten en vergrendelen van de auto.
Iemand hier bekend mee??

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
npolm schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:46:

Maar het alarm gaat continue af, kort na het sluiten en vergrendelen van de auto.
Iemand hier bekend mee??
Volgens sommigen hier heeft dit te maken met de hellingshoek sensor. Zaakje voor de dealer.

[ Voor 19% gewijzigd door Pure8 op 04-01-2021 10:51 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
darwusch schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Is volgens mij niet mogelijk. Alleen de "closed test" is op een echte P2 te testen.
De "interne test" lijkt niet mogelijk voor echte hardware met Android Automotive.

Zo kan ik een app voor een Closed Test wel configuren voor AA in de Play Console, zelfs met name de P2, maar voor een interne test niet.

Dat is jammer omdat de closed test goedkeuring van google vereist en de interne test niet.
@darwusch @frankkie12345, Ik heb vannacht de eerste versie van een app gereleased voor productie, ben benieuwd of en wanneer hij doorkomt. Alleen getest middels de emulator... daar nog wel een uitdaging, aangezien er voor de app om zowel landscape als portrait foto's worden gevraagd voor AAOS en de emulator alleen portrait heeft... hoe hebben jullie dat opgelost?

Overigens zag ik die EasyPark app ook niet in de emulator... vraag me af hoe die dan op de P2 terecht komt? Of zouden ze de emulator ook uitgesloten hebben?

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DES_MX
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:12
Weet iemand of het stuur capacitief is? i.e. bij lane keep assist, na x aantal seconden - moet het stuur alleen aangeraakt wordt, of moet je echt een (minimale) stuurbeweging doen zodat de auto weet dat je er nog bent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:05
DES_MX schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:58:
Weet iemand of het stuur capacitief is? i.e. bij lane keep assist, na x aantal seconden - moet het stuur alleen aangeraakt wordt, of moet je echt een (minimale) stuurbeweging doen zodat de auto weet dat je er nog bent
Mijn ervaring is dat je echt een stuurbeweging moet doen, een beetje weerstand geven. Aanraken is niet voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
ach-jee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Mijn ervaring is dat je echt een stuurbeweging moet doen, een beetje weerstand geven. Aanraken is niet voldoende.
Dan zou een knietje ook werken, ben bang dat het een combi is?

XC40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
nikagl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Dan zou een knietje ook werken, ben bang dat het een combi is?
Weerstand is voldoende. Als je je knie eronder zet zodat het stuur weerstand heeft beide kanten op, kan je makkelijk 100 km snelweg rijden zonder het stuur aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:14
[P2]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNSNJwZempVX4IuygCNdF_Krq6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jczJxdcZ1GxiBJ1yplDuG5sB.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag iets heel vreemds. Ik vertrok thuis met accu op 90% en kwam krap 65 km later met een gemiddeld verbruik van 25,9 kWh met slechts 39% aan op bestemming.

Normaal als ik deze rit doe is dat zo'n 65%. Zou nu bijna het dubbele hebben verbruikt. Auto zelfs voorverwarmd vanochtend en verbruik wijkt niet ver af van gemiddelde laatste tijd (TM).

Grote vraag is nu of het idd verbruikt is, of die 90% van vanochtend niet klopte of dat de 39% van nu niet klopt.

Auto hangt inmiddels weer te laden, maar als je het percentage zo hard ziet terugkopen tijdens het rijden kan de verwarming wel een standje lager 😅

Iemand dit al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fismeister schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Heb even contact gehad met mijn vaste contact persoon bij Volvo en die geeft gewoon aan dat het "keihard" verboden is voor Volvo dealers om proefritten aan te bieden in een Polestar en dat ze alleen qua backoffice beschikbaar staan voor service en dat dit per postcode gebied aan je wordt toegewezen. Misschien dat ze in Almelo jou toevallig gematst hebben? Ik wacht nog op reactie van hun overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Weerstand is voldoende. Als je je knie eronder zet zodat het stuur weerstand heeft beide kanten op, kan je makkelijk 100 km snelweg rijden zonder het stuur aan te raken.
Bij mijn vorige Volvo met pilot assist was stevig vasthouden met èènhand voldoende, de auto moest een zekere weerstand ondervinden als bewijs dat er iemand alert is. Er zijn ook mensen geweest die een driekwart gevulde waterfles aan het stuur vast maakten met een elastiek en door het klotsen werd kennelijk ook de illusie gewekt dat er iemand aan het stuur zat. Niet de bedoeling uiteraard, meer dan een hulpmiddel met een paar extra ogen is het niet. Maar wel een heel fijn hulpmiddel als je er eenmaal aan gewend bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Sten2017 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Ja, ik pomp ze iets steviger op 3.0 om te compenseren voor de al wat warmere banden.

Mijn banden stonden warm op 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Bij mijn vorige Volvo met pilot assist was stevig vasthouden met èènhand voldoende, de auto moest een zekere weerstand ondervinden als bewijs dat er iemand alert is. Er zijn ook mensen geweest die een driekwart gevulde waterfles aan het stuur vast maakten met een elastiek en door het klotsen werd kennelijk ook de illusie gewekt dat er iemand aan het stuur zat. Niet de bedoeling uiteraard, meer dan een hulpmiddel met een paar extra ogen is het niet. Maar wel een heel fijn hulpmiddel als je er eenmaal aan gewend bent.....
Ja als ik mijn arm op de portier leg en mijn hand op de linker stuurspaak laat rusten, is dat voldoende voor de auto om de denken dat ik mee stuur :) Maar dat is slecht voor mijn nek en schouders. Vandaar 't knietje :)

[ Voor 4% gewijzigd door JackBol op 04-01-2021 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Knie lichtjes onder je stuur klemmen werkt ook. Heb je niet van mij natuurlijk, ik doe dat nooooooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dnns85 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[P2]

[Afbeelding]

Vandaag iets heel vreemds. Ik vertrok thuis met accu op 90% en kwam krap 65 km later met een gemiddeld verbruik van 25,9 kWh met slechts 39% aan op bestemming.

Normaal als ik deze rit doe is dat zo'n 65%. Zou nu bijna het dubbele hebben verbruikt. Auto zelfs voorverwarmd vanochtend en verbruik wijkt niet ver af van gemiddelde laatste tijd (TM).

Grote vraag is nu of het idd verbruikt is, of die 90% van vanochtend niet klopte of dat de 39% van nu niet klopt.

Auto hangt inmiddels weer te laden, maar als je het percentage zo hard ziet terugkopen tijdens het rijden kan de verwarming wel een standje lager 😅

Dat klinkt heel erg vreemd en onverklaarbaar. Maar je bent er wel 100% zeker van dat hij bij vertrek op 90% stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
P2

Ook gehad. Reset van de tablet (long-press van de home knop net zolang tot ie herstart) was de oplossing. Daarna nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ToAoM schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ook gehad. Reset van de tablet (long-press van de home knop net zolang tot ie herstart) was de oplossing. Daarna nooit meer gehad.
Hoeveel seconden is dat ongeveer voor een P8? Ik probeerde dat en toen ging het scherm in de 'poets modus'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Hoeveel seconden is dat ongeveer voor een P8? Ik probeerde dat en toen ging het scherm in de 'poets modus'.
Zeker 30, heb hem lang ingedrukt moeten houden

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

nikagl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:20:
[...]

@darwusch @frankkie12345, Ik heb vannacht de eerste versie van een app gereleased voor productie, ben benieuwd of en wanneer hij doorkomt. Alleen getest middels de emulator... daar nog wel een uitdaging, aangezien er voor de app om zowel landscape als portrait foto's worden gevraagd voor AAOS en de emulator alleen portrait heeft... hoe hebben jullie dat opgelost?

Overigens zag ik die EasyPark app ook niet in de emulator... vraag me af hoe die dan op de P2 terecht komt? Of zouden ze de emulator ook uitgesloten hebben?
Dat probleem had ik ook; De landscape screenshots zijn ook verplicht.
Je kan een emlator starten en dan met het volgende commando de resolutie aanpassen:
`adb shell wm size 800x1280`
Dan een screenshot maken en klaar.
https://twitter.com/frankkienl/status/1295370093854162945

Erg jammer dat dit nergens in een documentatie is genoemd, moest hier ook zelf maar achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
JackBol schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Net gecheckt, was 5 seconden voor poets modus en 15 seconden voor reset...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikagl
frankkie12345 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Dat probleem had ik ook; De landscape screenshots zijn ook verplicht.
Je kan een emlator starten en dan met het volgende commando de resolutie aanpassen:
`adb shell wm size 800x1280`
Dan een screenshot maken en klaar.
https://twitter.com/frankkienl/status/1295370093854162945

Erg jammer dat dit nergens in een documentatie is genoemd, moest hier ook zelf maar achter komen.
Ah, adb, had ik inderdaad niet aan gedacht, thanks voor de tip. Je hebt er een volger bij :)

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
dnns85 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:14:
[P2]

[Afbeelding]

Jep, ik heb ook eens iets dergelijk gehad. Van 80 naar 45 op een goeie 30km. Daar kon ik niet laden, maar bij vertrek gaf hij weer 65% aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Mga1600 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Dat klinkt heel erg vreemd en onverklaarbaar. Maar je bent er wel 100% zeker van dat hij bij vertrek op 90% stond?
Ja 100% zeker dat ie op 90% stond bij wegrijden. Ook nog gezien bij het voorverwarmen. Extra op gelet juist omdat ik vorige week een keer de limiet op 100% had gezet vanwege een lange rit. Die trouwens prima ging (280 km op één lading met nog ruim 20% over daarna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Laurent1602 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Jep, ik heb ook eens iets dergelijk gehad. Van 80 naar 45 op een goeie 30km. Daar kon ik niet laden, maar bij vertrek gaf hij weer 65% aan... :)
Ok thx. Hij is nu aan het laden en zal straks kijken of ie weer op 90% staat en hoeveel er dan geladen is. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Wow! Ik heb misschien enorm veel geluk! Ik kreeg net van de Volvo dealer door dat er misschien een optie voor mij ligt voor de XC40 P8 die vorig jaar op kenteken is gezet en dus in de 8% bijtelling valt. Ik weet verder nog niet de details en specificaties, maar ik neem aan dat het gaat om een showmodel of P8 die ze ingezet hebben voor proefritten/vervangend vervoer. Je hebt dan dus niks meer te kiezen qua kleur/pakketten maar als die variant een beetje voldoet aan mijn wensen/eisen dan kan het maar zo een lucky shot zijn! 4% minder bijtelling doet best veel op je uiteindelijke maandbedrag als ik het zo even snel check via Raet. Zo'n €100 netto onder aan de streep.

Ben super benieuwd!

Edit: alsof bovenstaande nog niet mooi genoeg is... ik krijg ook net een mailtje binnen dat een partij nog een Polestar 2 op voorraad heeft met kenteken op 2020 en dus ook 8% bijtelling!

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 04-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:09
Pure8 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Ik gebruik nu bv. een aantal Apple-app's in de auto waar ik dan op zou moeten wachten tot Apple CarPlay er is. Zeker niet in de minste plaats Apple Music waar al m'n muziek zoals albums, playlists, enz... in zitten. ;(
Gaat dit over de P2 of P8. In het geval van de P2:
Als ik de iPhone met de P2 connect via bluetooth zie ik gewoon mijn playlists en kan ik ze bedienen vanaf het touchscreen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Pure8 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Volgens sommigen hier heeft dit te maken met de hellingshoek sensor. Zaakje voor de dealer.
ik heb het pas 1x gehad in de 3 weken dat ik de auto heb- en hij stond echt kaarsrecht op het asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:09
JohnDoe77 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Oh, misschien moeten we dan een Thunder meetup doen! :P
+1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:23:
Wow! Ik heb misschien enorm veel geluk! Ik kreeg net van de Volvo dealer door dat er misschien een optie voor mij ligt voor de XC40 P8 die vorig jaar op kenteken is gezet en dus in de 8% bijtelling valt. Ik weet verder nog niet de details en specificaties, maar ik neem aan dat het gaat om een showmodel of P8 die ze ingezet hebben voor proefritten/vervangend vervoer. Je hebt dan dus niks meer te kiezen qua kleur/pakketten maar als die variant een beetje voldoet aan mijn wensen/eisen dan kan het maar zo een lucky shot zijn! 4% minder bijtelling doet best veel op je uiteindelijke maandbedrag als ik het zo even snel check via Raet. Zo'n €100 netto onder aan de streep.

Ben super benieuwd!

Edit: alsof bovenstaande nog niet mooi genoeg is... ik krijg ook net een mailtje binnen dat een partij nog een Polestar 2 op voorraad heeft met kenteken op 2020 en dus ook 8% bijtelling!
Het scheelt meer dan alleen die 4%, want het drempelbedrag waarop het lage percentage berekend wordt is in 2021 ook lager (40k in 2021 ipv 45k in 2020).

P8

Pagina: 1 ... 138 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.