Ik heb die versie daar ook staan, maar wel programmeerbare voorverwarming (bij klimaat en dan bovenin kiezen voor Parkeer)nikagl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:09:
Mijn P8 vanmiddag opgehaald. Weinig issues, alleen bekende t mobile issue. September software versie dus geen programmeerbare voorverwarming...
[Afbeelding]
Verder verschillende hacks geprobeerd, maar nog weinig voor elkaar gekregen zonder in developer mode te kunnen komen...
Ik rij doorgaans rond de 27-30 kWh/100 km met de P8. Ik heb de meeste luxe uitgeschakeld, stuur- en stoelverwarming daargelaten en rij niet heel erg hard... Vooralsnog heb ik vrijwel enkel korte ritten gemaakt en zijn de temperaturen niet echt top, dus dat zal zeker van invloed zijn.Z___Z schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:40:
[...]Is de P8 echt zo onzuinig als Björn’s filmpje? 32 kWh/100 km is wel erg onzuinig. Zijn er überhaupt EV’s die meer verbruiken dan dit?
Ik zit met het huidige weer (regen), op winterbanden (20” en warmtepomp) en 110 á 115 km/h vrijwel volledig snelweg van 85km gemiddeld op 31 kWhZ___Z schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:40:
[...]
Is de P8 echt zo onzuinig als Björn’s filmpje? 32 kWh/100 km is wel erg onzuinig. Zijn er überhaupt EV’s die meer verbruiken dan dit?
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben E op 31-12-2020 00:59 ]
Ik in zelfde configuratie kwam toch echt wel zuiniger weg voor de Kerst; het was toen wel 3/4 graden warmer en veel regen;Ruben E schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:40:
[...]
Ik zit met het huidige weer (regen), op winterbanden (20” en warmtepomp) en 110 á 115 km/h vrijwel volledig snelweg van 85km gemiddeld op 31 kWh
:strip_exif()/f/image/ttZgnY9wxAI9xHuT9VYo9XaE.jpg?f=fotoalbum_large)
Gefeliciteerd! Wat een eindejaarsgeschenk. En geniet er nog van.nikagl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:09:
Mijn P8 vanmiddag opgehaald. Weinig issues, alleen bekende t mobile issue. September software versie dus geen programmeerbare voorverwarming...
[Afbeelding]
Verder verschillende hacks geprobeerd, maar nog weinig voor elkaar gekregen zonder in developer mode te kunnen komen...
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
[P8 / verbruik]Z___Z schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:40:
[...]
Ja en nee. De yield zou veel lager zijn als de 2.0 TDI alleen als 240 pk aangeboden zou worden. De blokken die buiten de toleranties vallen zijn nog prima te gebruiken als 130 pk blok. Dus op papier zijn de onderdelen misschien gelijk, maar in de praktijk zitten de onderdelen met toleranties dichter bij het ontwerp in de blokken met meer pk’s. Dat is ook de reden dat chippen risicovol is. Je kan geluk hebben dat jouw blok goed genoeg is voor meer pk’s, maar ook pech dat je door de toleranties je blok in de soep draait.
Bij EV is meer PK veel meer recht toe recht aan. Enige wat aangepast hoeft te worden is dat er meer stroom door de motor kan en dat de remmen bijvoorbeeld beter zijn.
Is de P8 echt zo onzuinig als Björn’s filmpje? 32 kWh/100 km is wel erg onzuinig. Zijn er überhaupt EV’s die meer verbruiken dan dit?
Hou het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3,5 week bij. Gemiddelde verbruik over 1.860 km is 26,7 kWh/100 km. Wel veel korte ritten (waarbij het verbruik hoog is).
P6 19" | EVBox Elvi
Wat bedoel jij met korte ritten? Welke afstand bedragen die?Petzun schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:43:
[...]
[P8 / verbruik]
Hou het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3,5 week bij. Gemiddelde verbruik over 1.860 km is 26,7 kWh/100 km. Wel veel korte ritten (waarbij het verbruik hoog is).
P8 - maandag ritje Eindhoven - Zandvoort, niet voorverwarmd, buiten 5 graden, 3x stoel verwarming aan, stuur verwarming aan, temp op 20. Cruise control op 105. Gemiddelde van 24,1 kWh / 100km. Er valt bij mij vooralsnog niet echt een pijl op te trekken.
P8
Helaas heeft mijn Polestar ook een meerdere persoonlijkheden. Hij dacht dat de laadkabel er nog in zat.
Keurig geholpen door Polestar Connect (ANWB) Hebben de welbekende fix toegepast:strip_exif()/f/image/AcKEoOfbLc0rQZNgBC8mCdhM.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu in afwachting van de dealer afspraak a.s. woensdag. Ik was gelukkig niet de enige met dit probleem.
Wel de recall en laatste update gehad.
Keurig geholpen door Polestar Connect (ANWB) Hebben de welbekende fix toegepast
:strip_exif()/f/image/AcKEoOfbLc0rQZNgBC8mCdhM.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu in afwachting van de dealer afspraak a.s. woensdag. Ik was gelukkig niet de enige met dit probleem.
Iedereen weet het beter
Met een beetje schaamte moet ik bekennen dat de rit tussen mijn huis en kantoor exact 4 km bedraagt. Dat ritje maak ik nu iedere dag heen en weer. Zou eigenlijk moeten fietsen, maar koud heh.Pure8 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:08:
[...]
Wat bedoel jij met korte ritten? Welke afstand bedragen die?
Daarnaast veel ritjes van ongeveer 5 km / 15 km / 20 km enkele reis (boodschappen, dochters chaufferen, familie/vrienden, wandelen met hond etc).
Woon in een klein dorpje zonder voorzieningen waardoor de auto veel wordt gebruikt voor kortere ritten.
In de afgelopen 3,5 week slechts 4 langere ritten met vooral snelweg km's gemaakt, dan zie je het gemiddelde verbruik weer redelijk dalen. Maar die vele korte ritjes laten met deze temperaturen dus wel een hoog verbruik zien. Zal met hogere temperaturen wel anders worden.
P6 19" | EVBox Elvi
Netjes.Montalbano schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:21:
P8 - maandag ritje Eindhoven - Zandvoort, niet voorverwarmd, buiten 5 graden, 3x stoel verwarming aan, stuur verwarming aan, temp op 20. Cruise control op 105. Gemiddelde van 24,1 kWh / 100km. Er valt bij mij vooralsnog niet echt een pijl op te trekken.
Jullie hebben de nieuwjaarsduik i.v.m. Coronadrukte een aantal dagen vervroegd?
Verbruik valt idd niet echt goed te peilen.
P6 19" | EVBox Elvi
Ik ken die hele bjorn niet maar wel leuke en interessante video's. Schrik wel een beetje van zijn 1000km resultaten want zijn XC40 is idd erg dorstig. Al viel me wel op dat hij vaak 120 rijdt waar je 100 mag. Volgens mij scheelt dat ook enorm veel toch?
Verder ben ik vooral ook benieuwd naar jullie resultaten als het weer wat zachter wordt. Als het verbruik en de range dan nog tegenvallen en je kan bij de nieuwe benzine xc40s ook Google kiezen als systeem... Dan brengt me dat wel aan het twijfelen...
Verder ben ik vooral ook benieuwd naar jullie resultaten als het weer wat zachter wordt. Als het verbruik en de range dan nog tegenvallen en je kan bij de nieuwe benzine xc40s ook Google kiezen als systeem... Dan brengt me dat wel aan het twijfelen...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Gister rond de 26kWh, 105 op de acc constantRuben E schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:40:
[...]
Ik zit met het huidige weer (regen), op winterbanden (20” en warmtepomp) en 110 á 115 km/h vrijwel volledig snelweg van 85km gemiddeld op 31 kWh
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Doe een proefrit in zowel de BEV als de ICE, dan is je twijfel wel weg denk ikJuancho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:24:Verder ben ik vooral ook benieuwd naar jullie resultaten als het weer wat zachter wordt. Als het verbruik en de range dan nog tegenvallen en je kan bij de nieuwe benzine xc40s ook Google kiezen als systeem... Dan brengt me dat wel aan het twijfelen...

[P8]
Sinds vorig week in het bezit van een P8 Sage Green. Erg blij mee! Alleen er jammer van de kinderziektes als het wegvallen van internet, ontbreken van Volvo On Call + OTA, ontbreken verlichtingspack 2, etc.
Gister bij de dealer, Broekhuis Groningen, geweest voor het weg vallen van internet + niet vindenvan alle WiFi netwerken. De monteur heeft een reset van de auto gedaan waarna wij een persoonlijk account hebben aangemaakt voor Hotspot Drive. Daarna helemaal geen verbinding meer gehad met internet....terwijl de website van Hotspot Drive aangeeft dat de auto online is (met WiFi en zonder WiFi)....
Erg irritant voor een auto die sterk afhankelijk is van een internet verbinding.
:strip_exif()/f/image/y1cWUVq2cMIBhJcQuUXFYklf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vy9vSSZuVtNm1hyzt0acdNmC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Monteur gaf aan alle meldingen/storingen/gebreken te melden. Zij zetten dit door naar Volvo NL. Zeker als er meer meldingen komen en blijkt dat er een structureel probleem is zal er sneller/eerder op geacteerd worden om het op te lossen.
Sinds vorig week in het bezit van een P8 Sage Green. Erg blij mee! Alleen er jammer van de kinderziektes als het wegvallen van internet, ontbreken van Volvo On Call + OTA, ontbreken verlichtingspack 2, etc.
Gister bij de dealer, Broekhuis Groningen, geweest voor het weg vallen van internet + niet vindenvan alle WiFi netwerken. De monteur heeft een reset van de auto gedaan waarna wij een persoonlijk account hebben aangemaakt voor Hotspot Drive. Daarna helemaal geen verbinding meer gehad met internet....terwijl de website van Hotspot Drive aangeeft dat de auto online is (met WiFi en zonder WiFi)....
Erg irritant voor een auto die sterk afhankelijk is van een internet verbinding.
:strip_exif()/f/image/y1cWUVq2cMIBhJcQuUXFYklf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vy9vSSZuVtNm1hyzt0acdNmC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Monteur gaf aan alle meldingen/storingen/gebreken te melden. Zij zetten dit door naar Volvo NL. Zeker als er meer meldingen komen en blijkt dat er een structureel probleem is zal er sneller/eerder op geacteerd worden om het op te lossen.
Heb onlangs al een proefrit gehad in de P8. Twijfel totaal niet over de auto zelf (mits alle problemen wel snel opgelost worden) maar nog wel sterke twijfels over de range in praktijk. En waarschijnlijk krijg ik als voorloop/leen/huur auto een XC40 T2 mee. Dus kan ik idd mooi vergelijken en rustig eind eind maar/april een keuze maken._--[]--__ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:56:
[...]
Doe een proefrit in zowel de BEV als de ICE, dan is je twijfel wel weg denk ik
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik had een proefrit gemaakt in een T3 en alleen het interieur kan je vergelijken. Motorgedrag, wegligging etc is totaal niet vergelijkbaar.Juancho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
[...]
Heb onlangs al een proefrit gehad in de P8. Twijfel totaal niet over de auto zelf (mits alle problemen wel snel opgelost worden) maar nog wel sterke twijfels over de range in praktijk. En waarschijnlijk krijg ik als voorloop/leen/huur auto een XC40 T2 mee. Dus kan ik idd mooi vergelijken en rustig eind eind maar/april een keuze maken.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Had zo’n een T2 als vervangauto bij recall Polestar 2. In mijn beleving (niemand hoeft het daarmee eens te zijn, voor alle duidelijkheid en om allerlei commentaar voor te zijn) ellendigste auto waar ik de laatste jaren mee gereden heb. Kan me niet voorstellen dat hij de vergelijking met een P8 enigszins zou kunnen doorstaan.
Dat begrijp ik natuurlijk, die benzine en elektrische auto's zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken qua alles wat je opnoemt. Dus dat is mijn insteek ook niet. Sterker nog, ik was na 15 min proefrijden eigenlijk al verkocht aan de P8 qua manier van rijden. Gewoon briljant!JackBol schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:53:
[...]
En ook als reactie op @Poleposition :
Ik had een proefrit gemaakt in een T3 en alleen het interieur kan je vergelijken. Motorgedrag, wegligging etc is totaal niet vergelijkbaar.
Maar het hele plaatje moet wel kloppen straks, dus ook de prijs/kosten en zeker ook de range. Ik zou trouwens zelf niet kiezen voor een T2 maar dan een XC40 T3 Business Pro met de meest belangrijke opties er wel op. Dan zit je nog net binnen de 50k. Wel 22% bijtelling dus ik ben benieuwd hoe dat zich verhoudt qua kosten met een P8 van 63k en een combi van 12/22% bijtelling.
Blijft wel lastig overigens want het zijn nog altijd inschattingen (oa de bruto/netto berekening van Raet) en je weet eigenlijk pas hoe het zit na je eerste loonstrookje
Mochten er hier mensen zijn die hier veel meer verstand van hebben en met de juiste bedragen van mijn kant mij kunnen helpen... stuur gerust een PM! Ondanks dat het lease is gaat het nog altijd om een bak met geld waarbij een goede afweging ook gewoon belangrijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 31-12-2020 12:20 ]
Is gewoon tot op de cent uit te rekenenJuancho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:19:
[...]
Dat begrijp ik natuurlijk, die benzine en elektrische auto's zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken qua alles wat je opnoemt. Dus dat is mijn insteek ook niet. Sterker nog, ik was na 15 min proefrijden eigenlijk al verkocht aan de P8 qua manier van rijden. Gewoon briljant!
Maar het hele plaatje moet wel kloppen straks, dus ook de prijs/kosten en zeker ook de range. Ik zou trouwens zelf niet kiezen voor een T2 maar dan een XC40 T3 Business Pro met de meest belangrijke opties er wel op. Dan zit je nog net binnen de 50k. Wel 22% bijtelling dus ik ben benieuwd hoe dat zich verhoudt qua kosten met een P8 van 63k en een combi van 12/22% bijtelling.
Blijft wel lastig overigens want het zijn nog altijd inschattingen (oa de bruto/netto berekening van Raet) en je weet eigenlijk pas hoe het zit na je eerste loonstrookje.
Mochten er hier mensen zijn die hier veel meer verstand van hebben en met de juiste bedragen van mijn kant mij kunnen helpen... stuur gerust een PM! Ondanks dat het lease is gaat het nog altijd om een bak met geld waarbij een goede afweging ook gewoon belangrijk is.
Ik heb even €5000 aan opties aangehouden, maar als je aangeeft wat de catalogus waarde is van de wagens die je uitgezocht hebt, wil ik die wel even in deze spreadsheet inpluggen.
/f/image/pdHl3x8TCHyPRscCNIcWmL8l.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 31-12-2020 12:59 ]
Mijn P8 staat inmiddels alweer een week bij de dealer, de verlichting werkt niet ivm een kortsluiting die ze niet kunnen traceren. Auto is 2 weken oud. Is een vrij specifiek probleem vermoed ik, zal hopelijk niet bij andere auto's voor komen. Er is een technisch journaal aangemaakt wat betekent dat Volvo NL meekijkt. Hoop dat ze eea snel kunnen fixen want ik mis de P8 al :-)
Ps. mijn P8 gaf ook onterecht de melding 'verwijder kabel alvorens te starten', maar die melding verdween na exact een uur. Volvo NL is van deze fout op de hoogte en werkt aan een software update.
Ps. mijn P8 gaf ook onterecht de melding 'verwijder kabel alvorens te starten', maar die melding verdween na exact een uur. Volvo NL is van deze fout op de hoogte en werkt aan een software update.
P2:
Update over ‘aandrijving service vereist’: elektrische aandrijfpomp en de waterpomp zijn vervangen. Nu is de melding weer weg. Internet vandaag toch weer uitgevallen, blijft toch problematisch
Update over ‘aandrijving service vereist’: elektrische aandrijfpomp en de waterpomp zijn vervangen. Nu is de melding weer weg. Internet vandaag toch weer uitgevallen, blijft toch problematisch
Vergeet de bijtelling voor de btw niet.JackBol schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:59:
[...]
Is gewoon tot op de cent uit te rekenen
Ik heb even €5000 aan opties aangehouden, maar als je aangeeft wat de catalogus waarde is van de wagens die je uitgezocht hebt, wil ik die wel even in deze spreadsheet inpluggen.
[Afbeelding]
Al 2 dagen bijna structureel internet problemen. Net werkte hij even maar nu al niet meer. Reset geprobeerd niets werkt
Schiet mij maar neer
[p2] Ja hier blijft het ook maar heen-en-weer gaan... Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om hem gewoon via de wifi van mn telefoon te laten verbinden. Dan werkt alles tenminste weer (maar ik meende gelezen te hebben dat dat niet meer zou werken na de update met de inplanbare voorverwarming)
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb de nieuwste software inclusief verwarmings planning en toch lijkt hotspot normaal te werken.
Schiet mij maar neer
Er zijn er nog even veel op kenteken gezet (P8) afgelopen dagen: https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/#statistieken
Ik verwacht dat er vandaag nog veel meer volgen, of ze ook afgeleverd zijn vraag ik me af
Ik verwacht dat er vandaag nog veel meer volgen, of ze ook afgeleverd zijn vraag ik me af
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik begrijp wel waarom bijna alle recent geproduceerde P8'en naar NL zijn gegaan.mvrooij schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:15:
Er zijn er nog even veel op kenteken gezet (P8) afgelopen dagen: https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/#statistieken
Heb er zojuist nog eentje verzekerd, klant is kort geleden op zoek gegaan en heeft toen gekocht (er zijn dus nog 2020 - P8'en te vinden). Gisteren op naam gezet en vandaag geleverd.
P6 19" | EVBox Elvi
[P2]MaxxMark schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:58:
[p2] Ja hier blijft het ook maar heen-en-weer gaan... Ik heb er uiteindelijk maar voor gekozen om hem gewoon via de wifi van mn telefoon te laten verbinden. Dan werkt alles tenminste weer (maar ik meende gelezen te hebben dat dat niet meer zou werken na de update met de inplanbare voorverwarming)
Ik was ook van plan hem via de WiFi en een hotspot op mijn telefoon aan het internet te hangen maar hoe doe ik dat? De handleiding zegt 'ga naar instellingen -> communicatie -> WiFi' maar die menukeuze komt niet bij mij voor???
Ik heb inderdaad de software update met voorverwarming op timer. Voorheen heb ik geen hotspot nodig gehad omdat internet connectie prima was maar de laatste dagen is het drama.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Internet werkte gister (en vandaag) bij mij wel na activatie. Moest wel een aantal keer proberen. Lijkt er inderdaad op dat het nogal buggy is, dus gebruik de hotspot (via wifi) van mijn telefoon nog maar even als het niet blijkt te werken.MaartenR4 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:13:
[P8]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat mist er aan Verlichtingspack 2? Ik mis volgens mij alleen de meerkleurigheid.
Verlichtingspack 2:
- sfeerverlichting voor en achter (meerkleurig)
- verlichting vanuit geopende achterklep
- achterzijde middenconsole
- deurvakken voor
- sfeerverlichting in de voorportieren en leeslampjes achter
Iemand trouwens al andere talen geprobeerd? Vanuit het testen van Android toestellen gebleken dat er vaak functies in talen kunnen missen die er in andere talen wel zijn
XC40 P8
Haha ja paar dagen strand vakantie:-)Petzun schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:49:
[...]
Netjes.
Jullie hebben de nieuwjaarsduik i.v.m. Coronadrukte een aantal dagen vervroegd?
Verbruik valt idd niet echt goed te peilen.
Net weet terug gereden naar huis. Zelfde route, zelfde temperatuur en parameters. 25,5kWh gemiddeld. Wel weer internet eruit eerste 15 minuten.
P8
Bekend brugje, de volvo dealer was niet blij met mijn P8 bruggetje. Werkte gelukkig wel maar Volvo zou met ANWB in overleg gaan om advies te geven auto op te takelen ipv bruggetje toe te passen. Heb software update gehad en tot nu toe is die melding weg gebleven.Flugeltje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:29:
Helaas heeft mijn Polestar ook een meerdere persoonlijkheden. Hij dacht dat de laadkabel er nog in zat.
Keurig geholpen door Polestar Connect (ANWB) Hebben de welbekende fix toegepast[Afbeelding]
Juancho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:19:
[...]
Dat begrijp ik natuurlijk, die benzine en elektrische auto's zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken qua alles wat je opnoemt. Dus dat is mijn insteek ook niet. Sterker nog, ik was na 15 min proefrijden eigenlijk al verkocht aan de P8 qua manier van rijden. Gewoon briljant!
Blijft wel lastig overigens want het zijn nog altijd inschattingen (oa de bruto/netto berekening van Raet) en je weet eigenlijk pas hoe het zit na je eerste loonstrookje.
Moet de loonstrook afwachten maar volgens internet calculatie kost mij de p8 (basis uitvoering) EUR 479,- netto per maand.
Zit nu zelf ook op 27kWh op een ritje van 100km naar Vlissingen. Lijkt erop dat sinds mijn winterbanden wissel(Michelin’s) het verbruik is toegenomen.4v4t4r schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:49:
[...]
Gister rond de 26kWh, 105 op de acc constant
Moet nog wat extra km’s maken voor een gegrond oordeel.
Vreemd want mijn dealer vertelde toevallig laatst dat ze een aantal stekkers hebben gemaakt waarin dat bruggetje zit voor hun eigen service auto's maar dat ze zelfs ook aan het kijken waren of ze iets dergelijks voor de klanten konden maken voor nood - tot er een echte oplossing is.RHF schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:13:
[...]
Bekend brugje, de volvo dealer was niet blij met mijn P8 bruggetje. Werkte gelukkig wel maar Volvo zou met ANWB in overleg gaan om advies te geven auto op te takelen ipv bruggetje toe te passen. Heb software update gehad en tot nu toe is die melding weg gebleven.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
De T2 ken ik niet, de T3 wel, maar dat is echt niet te vergelijken met de P8.Juancho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
[...]
Heb onlangs al een proefrit gehad in de P8. Twijfel totaal niet over de auto zelf (mits alle problemen wel snel opgelost worden) maar nog wel sterke twijfels over de range in praktijk. En waarschijnlijk krijg ik als voorloop/leen/huur auto een XC40 T2 mee. Dus kan ik idd mooi vergelijken en rustig eind eind maar/april een keuze maken.
Ik heb als leenauto een paar keer een xc40 meegekregen als mijn eigen auto in service was. Mijn conclusie was dat het minimaal een T4 zou moeten zijn, maar liever een T5 maar in ieder geval met AWD, die rijden ook lekker.
Maar zelfs de AWD versies rijden lang niet ‘alsof je op rails rijdt’ zoals de P8 dat doet met zijn constante 4WD. De gewone AWD is namelijk in basis een voorwiel aangedreven auto waarbij de achterwielen alleen bijspringen als dat nodig is.
Ik ben bang dat je dat hele fijne stuurgevoel ook gaat missen met een P4 (als die komt)
[quote]Quark2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:42:
[...]
[P2]
Ik was ook van plan hem via de WiFi en een hotspot op mijn telefoon aan het internet te hangen maar hoe doe ik dat? De handleiding zegt 'ga naar instellingen -> communicatie -> WiFi' maar die menukeuze komt niet bij mij voor???
Het zijn (op de p2) 2 aan/uit opties waarbij de “WiFi” stiekem ook een menu is waar je op kunt klikken. Had ik eerst ook niet door...
[...]
[P2]
Het zijn (op de p2) 2 aan/uit opties waarbij de “WiFi” stiekem ook een menu is waar je op kunt klikken. Had ik eerst ook niet door...
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Het zijn (op de p2) 2 aan/uit opties waarbij de “WiFi” stiekem ook een menu is waar je op kunt klikken. Had ik eerst ook niet door...Quark2 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:42:
[...]
[P2]
Maar dan kunnen ze 'm eerst uitlezen voor ze de brug plaatsen.Mga1600 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:32:
[...]
Vreemd want mijn dealer vertelde toevallig laatst dat ze een aantal stekkers hebben gemaakt waarin dat bruggetje zit voor hun eigen service auto's maar dat ze zelfs ook aan het kijken waren of ze iets dergelijks voor de klanten konden maken voor nood - tot er een echte oplossing is.
Nu weet je alleen de bijtelling, maar dat is vanuit gaande dat je geen eigen bijdrage betaalt? De P8 zal duurder zijn dan de gewone XC40, dus het norm leasebedrag ook.JackBol schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:59:
[...]
Is gewoon tot op de cent uit te rekenen
[Afbeelding]
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
[ Voor 4% gewijzigd door JohnDoe77 op 31-12-2020 19:52 ]
Zoek even in het forum, is al behandel (kleuren volgen nog, inklappen kan).nikagl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:39:
[...]
Internet werkte gister (en vandaag) bij mij wel na activatie. Moest wel een aantal keer proberen. Lijkt er inderdaad op dat het nogal buggy is, dus gebruik de hotspot (via wifi) van mijn telefoon nog maar even als het niet blijkt te werken.
Wat mist er aan Verlichtingspack 2? Ik mis volgens mij alleen de meerkleurigheid.
Verlichtingspack 2:En ik heb nog niet ontdekt hoe ik de hoofdsteunen achterin kan inklappen ;-)
- sfeerverlichting voor en achter (meerkleurig)
- verlichting vanuit geopende achterklep
- achterzijde middenconsole
- deurvakken voor
- sfeerverlichting in de voorportieren en leeslampjes achter
Iemand trouwens al andere talen geprobeerd? Vanuit het testen van Android toestellen gebleken dat er vaak functies in talen kunnen missen die er in andere talen wel zijn
Née, misschien was ik niet duidelijk, maar ze wilden juist kijken of ze die plugjes ook voor de klanten konden maken zodat die zichzelf weer op gang kunnen brengen.ToAoM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:18:
[...]
Maar dan kunnen ze 'm eerst uitlezen voor ze de brug plaatsen.
Als ik binnenkort mijn auto ga halen zal ik vragen of ze dat doorgezet hebben (en dan wil ik er een uiteraard) .
[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 31-12-2020 21:24 ]
Iedereen een positief (in de juiste betekenis van het woord) en gezond nieuwjaar gewenst...!
Vanuit mij hetzelfde! Dat we maar veel plezier en genot mogen beleven van onze P2's en P8en!Mga1600 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:43:
Iedereen een positief (in de juiste betekenis van het woord) en gezond nieuwjaar gewenst...!
(en misschien dit jaar zelfs een een meetup!)
P2
Beste wensen inderdaad. En dat we maar een hoop fijne OTA updates mogen krijgen
Update: de Polestar heeft inmiddels nog 2 palen uitgeschakeld. Dinsdag naar de dealer.eLScha schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:46:
Sinds een week of 2 problemen met het laden van de Polestar. De laadpaal gaat "pendelen" en je hoort de zekering in de paal in en uitschakelen. Gebeurt bij 2 verschillende palen van verschillende leveranciers. Vorige week in een parkeergarage klapte zelfs de hoofdzekering eruit toen ik mijn wagen aansloot. Alle 8 de palen hadden geen stroom meer.
Wanneer ik de stekker heel erg hard in de auto duw en een seconde of 10 vasthoud laad 'ie vervolgens zonder problemen.
Kun je me vertellen hoe de aandrijf fout is opgelost? Mijn p8 staat hiervoor al een week bij de garage en ze wachten nu op Brussel om de auto over te nemen.JTHZZ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]
Hier het volgende hoofdstuk in het Polestar drama. 3 uur geleden opgehaald bij de dealer na de aandrijvingstoring. En nu dit. Berger is onderweg 😡
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de tekst op het Connect knopje niet verlicht is? Sinds vanochtend een nieuwe bug.
Voor de aandrijving service vereist melding had men het over het vervangen van de elektrische aandrijfpomp en een waterpomp. Maar ik begreep dat deze melding verschillende oorzaken kan hebben en pas bij uitlezen van de fout in de werkplaats een hint kan geven waar het vandaan komt.
Nu dus weer met remfout terug bij Volvo. Maandag wordt er pas naar gekeken en weet ik hopelijk meer. In de tussentijd weer ouderwets CO2 uitstoten met een gloednieuwe XC60. Op zich ook geen straf.
Nu dus weer met remfout terug bij Volvo. Maandag wordt er pas naar gekeken en weet ik hopelijk meer. In de tussentijd weer ouderwets CO2 uitstoten met een gloednieuwe XC60. Op zich ook geen straf.
[ Voor 33% gewijzigd door JTHZZ op 01-01-2021 08:33 ]
“Short circuit” benoemt dezelfde issues:MaxxMark schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:16:
[...]
YouTube: Polestar 2 problems - annoying software issues, Polestar please fix!
Gister de P8 opgehaald en meteen een rit van 230km retour gedaan. Onderweg even een snellader geprobeerd (in 20min van 63% naar 83%, was niet nodig, maar wilde ik wel geprobeerd hebben). Allemaal probleemloos verlopen. Verbruik van iets meer dan 25kWh/100km met 3 graden buiten.
We hebben het alarmsysteem genomen. Uiteindelijk kregen we 3 sleutels bij de auto. Twee grote en een orange key. In de kofferbak de normale laadkabel en een granny. En ook nog een bluetooth speaker die fantastisch is voor telefonisch overleg, maar niet voor muziek.
We hebben het alarmsysteem genomen. Uiteindelijk kregen we 3 sleutels bij de auto. Twee grote en een orange key. In de kofferbak de normale laadkabel en een granny. En ook nog een bluetooth speaker die fantastisch is voor telefonisch overleg, maar niet voor muziek.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Gistermiddag wederom geen verwarming en daardoor volledig beslagen ramen. Dit is met de voorruit blower ook amper weg te krijgen, want die blaast koude lucht.Wors schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:13:
[...]
Goede tip, ik heb ongeveer alle standen geprobeerd en niet gelukt. Vanavond deed hij het wel weer.
Eens kijken of ik deze storing ergens bij Polestar kan melden.
Tevens een foutmelding dat bepaalde functies uitvallen die gerelateerd zijn aan de sensor achter de spiegel. Na uitstappen zag ik dat de voorruit bij de sensor aan de binnenkant beslagen was, dus deze storing veroorzaakt.
Ik heb online een melding gedaan bij Polestar. In afwachting op een reactie.
Ik heb gisteren mijn rode p8 geleverd gekregen. Nu voel het mij op dat de achterbak geen room divider heeft zoals ik dat wel in reviews heb gezien het lijkt gewoon een vaste plank te zijn. Is dit correct? Ik vond die verdeler juist wel handig.
Verder heb ik ook geen granny ontvangen dus moet toch nog even met de dealer bellen.
Verder heb ik ook geen granny ontvangen dus moet toch nog even met de dealer bellen.
Mooie kleur!Sander28 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:30:
Ik heb gisteren mijn rode p8 geleverd gekregen. Nu voel het mij op dat de achterbak geen room divider heeft zoals ik dat wel in reviews heb gezien het lijkt gewoon een vaste plank te zijn. Is dit correct? Ik vond die verdeler juist wel handig.
Die kofferbak krijg je alleen bij versatility pack. Heb de auto nu een kleine maand maar heb het nog niet gemist.
Heerlijke auto om te rijden. Range in de winter rond de 300km. In de zomer ongetwijfeld een stuk beter. Hier een zeer tevreden p8 rijder. Hij stond gisteren naast een model 3. Ondanks dat je daarmee iets verder komt is mijn p8 onvergelijkbaar veel mooier en completer.
Als je de laadvloer bedoeld, dat is een optie. Zat in hetzelfde pakket als de neerklapbare hoofdsteunen.Sander28 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:30:
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik dacht mij goed te hebben ingelezen, maar dit dan toch beetje gemist. Jammer maar inderdaad niet onoverkomelijk.Lancer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Als je de laadvloer bedoeld, dat is een optie. Zat in hetzelfde pakket als de neerklapbare hoofdsteunen.
Het ontbreken van de granny ook niet trouwens, maar altijd handig om die achter de hand te hebben denk ik.
Ik had gisteren problemen met het openen van het dak. Ik kreeg maar niet de juiste swype beweging. Toen ik het tijdens het rijden probeerde ging het plots wel. (Dus deze optie heb ik wel) Maar hebben meer moeite met de bediening? Lijkt niet heel intuïtief of zo.
Balen zeg!JTHZZ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]
Hier het volgende hoofdstuk in het Polestar drama. 3 uur geleden opgehaald bij de dealer na de aandrijvingstoring. En nu dit. Berger is onderweg 😡
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de tekst op het Connect knopje niet verlicht is? Sinds vanochtend een nieuwe bug.
Mbt de Connect knop: die brandt bij mij ook niet. In de menu’s zie ik het volgende:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIBwXHITfUMuOeLoqgfNsWBQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VnSAnpzeQWFwVFCDEx6SUoK2.jpg?f=user_large)
Er lijkt niets gekoppeld en er is ook niets te koppelen?! Wat is hier te zien als de Connect knop wel brandt?!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ging ook over het gevaar van een eigen gemaakt bruggetje en kans dat je die in de verkeerde gaten stopt. Een prefab stekker zal er maar op 1 manier op passen neem ik aan. Ik heb voor noodgeval ook een bruggetje in de auto, wil niet op vervelende plek stil blijven staan.Mga1600 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:32:
[...]
Vreemd want mijn dealer vertelde toevallig laatst dat ze een aantal stekkers hebben gemaakt waarin dat bruggetje zit voor hun eigen service auto's maar dat ze zelfs ook aan het kijken waren of ze iets dergelijks voor de klanten konden maken voor nood - tot er een echte oplossing is.
Ik las op het Duitse forum dat dit na de laatste software update is gebeurd. Een ander probleem is dat je met Volvo On Call wordt verbonden en niet met Polestar. En als de internetverbinding het dan ook niet doet kunnen ze ook geen ID uitlezen. Ze konden me wel doorverbinden met Polestar maar daar liep ik vast in het keuzemenu omdat je via Connect geen keuze kunt maken en ze dan de hele privacy notice gaan voorlezenP2Hattem schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:54:
[...]
Balen zeg!
Mbt de Connect knop: die brandt bij mij ook niet. In de menu’s zie ik het volgende:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er lijkt niets gekoppeld en er is ook niets te koppelen?! Wat is hier te zien als de Connect knop wel brandt?!

Verder schijnt de Connect optie een eigen accu te hebben en de niet verlichte knop werd in het forum hieraan gelinkt.
Polestar en accu’s is geen goede combi lijkt het .... ze zijn óf helemaal leeg óf heel snel leeg 😳JTHZZ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Ik las op het Duitse forum dat dit na de laatste software update is gebeurd. Een ander probleem is dat je met Volvo On Call wordt verbonden en niet met Polestar. En als de internetverbinding het dan ook niet doet kunnen ze ook geen ID uitlezen. Ze konden me wel doorverbinden met Polestar maar daar liep ik vast in het keuzemenu omdat je via Connect geen keuze kunt maken en ze dan de hele privacy notice gaan voorlezen![]()
Verder schijnt de Connect optie een eigen accu te hebben en de niet verlichte knop werd in het forum hieraan gelinkt.
Gelukkig is het maar een elektrische auto, dus dan zijn accu’s niet zo belangrijk 😂
[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 01-01-2021 11:46 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Nope. Net nogmaals gecheckt. Inklappen is bij mij niet mogelijk en ik heb wel het Versatility Pack. Twee plekken gecheckt voor het inklappen:JohnDoe77 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:53:
[...]
Zoek even in het forum, is al behandel (kleuren volgen nog, inklappen kan).
- In de achterbak rechtsachterin zitten in andere XC40's knopjes voor het neerklappen van de bank + hoofdsteunen. Zie het volgende filmpje:
YouTube: New Volvo XC40 the Premium family SUV: 2019 Volvo XC40 Review & Road... - Via het middendisplay:
https://www.volvocars.com...nen-achterbank-verstellen
XC40 P8
Aan iedereen op dit forum: het allerbeste voor het nieuwe jaar! De meesten onder ons hebben net een nieuwe P of verwachten er een. Dus dat zit al goed.
Wanneer alle 'dingetjes' opgelost zullen zijn dan wordt het nog een leuke zomer, dunkt me.
Wanneer alle 'dingetjes' opgelost zullen zijn dan wordt het nog een leuke zomer, dunkt me.
Dat lijkt verdacht. Heb ooit een Volvo gehad waar een Pack op ontbrak en dat kon er niet even bijgeplaatst worden. Er is toen een nieuwe auto voor me gebouwd.nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Nope. Net nogmaals gecheckt. Inklappen is bij mij niet mogelijk en ik heb wel het Versatility Pack. Twee plekken gecheckt voor het inklappen:
- In de achterbak rechtsachterin zitten in andere XC40's knopjes voor het neerklappen van de bank + hoofdsteunen. Zie het volgende filmpje:
YouTube: New Volvo XC40 the Premium family SUV: 2019 Volvo XC40 Review & Road...- Via het middendisplay:
Hopelijk is het bij jou maar een kleinigheidje waardoor het kan opgelost worden.
Is het alleen deze functie in het versatilitypack die mist, dus de andere onderdelen van het Versatility pack (opvouwbare bodem voor de bagageruimte en het veilgheidsnet) heeft hij wel?nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:00:
[...]
Nope. Net nogmaals gecheckt. Inklappen is bij mij niet mogelijk en ik heb wel het Versatility Pack. Twee plekken gecheckt voor het inklappen:
YouTube: New Volvo XC40 the Premium family SUV: 2019 Volvo XC40 Review & Road...- Via het middendisplay:
Yep, 100% alleen die hoofdsteunen. Kan ik herkennen of ze elektrisch zijn? Ik kan wel een foto delen, zal er straks eentje maken...Mga1600 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Is het alleen deze functie in het versatilitypack die mist, dus de andere onderdelen van het Versatility pack (opvouwbare bodem voor de bagageruimte en het veilgheidsnet) heeft hij wel?
XC40 P8
Nog een raar iets gevonden: op sommige snelheden zoomt de kaartweergave achter het stuur continu in en uit, dit gebeurt bv. met de cruise control op 75 km/h.
Als ze dit nu met een beetje marge hadden geprogrammeerd, bv uitzoomen bij 75 en weer inzoomen bij vertragen tot 73 was dit een stuk minder irritant.
Als ze dit nu met een beetje marge hadden geprogrammeerd, bv uitzoomen bij 75 en weer inzoomen bij vertragen tot 73 was dit een stuk minder irritant.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Volgens mij kan dit via het menu, maar mis je de laatste update nog?nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Yep, 100% alleen die hoofdsteunen. Kan ik herkennen of ze elektrisch zijn? Ik kan wel een foto delen, zal er straks eentje maken...
Inderdaad, de fysieke knoppen zijn volgens mijn vervallen, er zou alleen dat bewuste menu-‘knopje’ moeten zijn.4v4t4r schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Volgens mij kan dit via het menu, maar mis je de laatste update nog?
Ik heb mijn auto nog niet, dus kan nog niet voor je kijken. Maar er zijn toch vast wel anderen die opklapbare hoofdsteunen hebben en een foto’s kunnen maken van dat menu item?
[P8]P2Hattem schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:54:
[...]
Balen zeg!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor alle Tweakers veel geluk en gezondheid in 2021. En veel plezier van de P2/P8!
Heb zojuist toch even naar het "On call" knopje in mijn P8 gekeken, de tekst is bij mij ook niet verlicht. Heb ik niet eerder op gelet en zou best eens vanaf het begin kunnen zijn. Is dit bij andere P8 bezitters ook het geval?
Dacht even dat ik het knopje in moest drukken. Maar dan gaat er natuurlijk iets anders gebeuren (gelukkig pas na 2 seconden)

P6 19" | EVBox Elvi
Mga1600 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Inderdaad, de fysieke knoppen zijn volgens mijn vervallen, er zou alleen dat bewuste menu-‘knopje’ moeten zijn.
Ik heb mijn auto nog niet, dus kan nog niet voor je kijken. Maar er zijn toch vast wel anderen die opklapbare hoofdsteunen hebben en een foto’s kunnen maken van dat menu item?
:strip_exif()/f/image/kM1YmPE7d6XkwkN1GfhZgDfO.jpg?f=fotoalbum_large)
[P8]
Ik had de optie eerst ook niet. Pas na een update bij de dealer had ik én de mogelijkheid on de voorverwarming in te plannen én de optie om de achterhoofdsteunen in te klappen.
Overigens zitten er ook fysieke knoppen, want als je de knop/hendel om de bank naar beneden te klappen lift, dan klappen de hoofdsteunen ook naar beneden.
[ Voor 7% gewijzigd door Curly68 op 01-01-2021 14:53 ]
Volvo XC40 P8 (MY2021)
[P8]Curly68 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:49:
[...]
[Afbeelding]
[P8]
Ik had de optie eerst ook niet. Pas na een update bij de dealer had ik én de mogelijkheid on de voorverwarming in te plannen én de optie om de achterhoofdsteunen in te klappen.
Ok, ik heb die opties in ieder geval nog niet, dus zal om de update vragen...zie bijgevoegd nog wat foto's 👍
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
XC40 P8
[P2]
Ik heb naast een aantal andere softwarematige problemen al een week het volgende probleem. Ik kan enkel laden aan een laadpaal waar nog geen andere auto staat te laden, het lampje van de laadpaal kleurt wel blauw maar die van de auto oranje. Op verschillende plaatsen geprobeerd, overal hetzelfde resultaat. Wanneer ik heb dan toch laat staan begint hij wel te laden zodra de andere auto vertrekt. In de praktijk moet ik dus altijd op zoek naar een volledige vrije laadpaal, wat praktisch niet te doen is. In het laadmenu staat de snelheid ook nog steeds op 6A ingesteld, wat niet te wijzigen is.
Het wordt een steeds vermoeiendere ervaring deze Polestar.. Iemand anders dit probleem ook al gehad?
Ik heb naast een aantal andere softwarematige problemen al een week het volgende probleem. Ik kan enkel laden aan een laadpaal waar nog geen andere auto staat te laden, het lampje van de laadpaal kleurt wel blauw maar die van de auto oranje. Op verschillende plaatsen geprobeerd, overal hetzelfde resultaat. Wanneer ik heb dan toch laat staan begint hij wel te laden zodra de andere auto vertrekt. In de praktijk moet ik dus altijd op zoek naar een volledige vrije laadpaal, wat praktisch niet te doen is. In het laadmenu staat de snelheid ook nog steeds op 6A ingesteld, wat niet te wijzigen is.
Het wordt een steeds vermoeiendere ervaring deze Polestar.. Iemand anders dit probleem ook al gehad?
[p2] het is dat het nu hier benoemd wordt... ik dacht namelijk ook dat toen ik de auto kreeg het connect lampje brandde en dat doet hij nu niet meet. Niet gecheckt of ik op hotspot of 4g zat. En ik heb nog niet de “planbare verwarming” update.
Dat van dat laden schreef je een week geleden ook.......wat zei de dealer hierover...?VoidPS2 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:09:
[P2]
[p8] het lijkt wel of de auto last heeft van het feit dat hij aan mijn WiFi netwerk zit. 4g is dan weg. Daarna komt 4g wel weer terug, soms met wat vertraging. Ik kn via WiFi wel spotify starten en navigeren. En dat geeft onderweg ook geen problemen. Maar de 4g komt later pas weer terug. Ik zal de WiFi eens uitzetten om te zien of 4g dan actief blijft. Heb iig het idee dat hier iets van interactie mee is. Want ik ben alleen 4g kwijt als ik net van huis ga. Anders nergens
[P2]VoidPS2 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:09:
[P2]
Ik had het eerder ook al gemeld maar toen kreeg ik niet echt reactie. Ik heb bij Allego voor het eerst aan de snellader gestaan en kwam niet boven de 70 km/h laadsnelheid bij 11% soc. Er stond nog een andere auto maar ook toen die vertrok was er geen verbetering. Ik heb Allego gevraagd of er in de logs iets te zien is maar nog geen reactie.
Verder heb ik thuis nu al 2 keer gehad dat ik hem aan de lader leg en de paal blauw kleurt zonder foutmelding. 's Ochtends heeft hij dan echter niets bijgeladen. In de logfile van evbox heeft hij keurig de hele nacht geladen met 0 ampère (in auto op max 12a, wel instelbaar). Ik heb evbox gevraagd of zij nog iets kunnen ontdekken dat ik als gewone gebruiker niet kan zien maar ook nog geen reactie. Zal ook wel door feestdagen komen dus ik wacht nog even tot volgende week.
Afhankelijk van uitkomst kan ik (gerichter) met dealer in overleg over oorzaak en oplossing.
Dat zal ik laten weten.
Overigens brandt bij mij ook de connect knop niet meer en ben ik er vrij zeker van dat hij dat eerder wel deed.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
[P8/wifi]
Wellicht nog een handige toevoeging maar ik las iemand die aangaf geen WiFi netwerken te kunnen vinden. Dit had ik ook en vond het al vreemd omdat het vrij dicht in de buurt van de router was. Blijkt dat je alleen met dedicated 2.4ghz kunt verbinden. Combinatie netwerken/ssids met 5ghz vond hij niet. In mijn Amplifi repeater een andere ssid voor 2.4ghz gemaakt en opgelost.
Wellicht nog een handige toevoeging maar ik las iemand die aangaf geen WiFi netwerken te kunnen vinden. Dit had ik ook en vond het al vreemd omdat het vrij dicht in de buurt van de router was. Blijkt dat je alleen met dedicated 2.4ghz kunt verbinden. Combinatie netwerken/ssids met 5ghz vond hij niet. In mijn Amplifi repeater een andere ssid voor 2.4ghz gemaakt en opgelost.
@Tweaqer Bij mijn P2 vond ie wel mijn gecombineerde 2,4 en 5 GHz netwerk, maar alleen als WPS in het menu van de router uitgeschakeld werd. Ik heb een Fritzbox en vond deze tip op het Duitse Polestar forum.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Tweaqer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:36:
[P8/wifi]
Bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad een gecombineerd 2,4 en 5 ghz netwerk van Ziggo.guido66 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 18:46:
@Tweaqer Bij mijn P2 vond ie wel mijn gecombineerde 2,4 en 5 GHz netwerk, maar alleen als WPS in het menu van de router uitgeschakeld werd. Ik heb een Fritzbox en vond deze tip op het Duitse Polestar forum.
Ik ga morgen eerst WPS uitschakelen. Indien dit niet lukt zal ik toch een separaat 2,4 ghz netwerk moeten maken. Wel lastig, aangezien ik ook een aantal apparaten heb die gebruik maken van het bestaande 2,4 ghz netwerk.
[ Voor 28% gewijzigd door MaartenR4 op 01-01-2021 19:14 ]
Ik heb bjjna elke dag als ik wegrij geen internet. En ik doe hem bijna nooit aan de wifi.Spanky79 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:38:
[p8] het lijkt wel of de auto last heeft van het feit dat hij aan mijn WiFi netwerk zit. 4g is dan weg. Daarna komt 4g wel weer terug, soms met wat vertraging. Ik kn via WiFi wel spotify starten en navigeren. En dat geeft onderweg ook geen problemen. Maar de 4g komt later pas weer terug. Ik zal de WiFi eens uitzetten om te zien of 4g dan actief blijft. Heb iig het idee dat hier iets van interactie mee is. Want ik ben alleen 4g kwijt als ik net van huis ga. Anders nergens
In ieder geval even het kaartje van NL downloaden ;-)4v4t4r schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Ik heb bjjna elke dag als ik wegrij geen internet. En ik doe hem bijna nooit aan de wifi.
XC40 P8
Hier hetzelfde.4v4t4r schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Ik heb bjjna elke dag als ik wegrij geen internet. En ik doe hem bijna nooit aan de wifi.
P8
hier ook 3 keer gehad, ff uitgestapt en opnieuw gestart verhielp het probleemWors schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:47:
[...]
Dit is wat mij ook verteld werd door de dealer toen ik mijn P2 vorige week ophaalde. De software versie is geschikt voor OTA, maar er worden nog enkele praktijktests uitgevoerd voordat ze grootschalig gaan updaten via OTA.
Vanmiddag had ik trouwens geen verwarming tijdens het rijden. Alleen maar koude lucht uit de roosters. Temperatuur verhogen had geen invloed. Gelukkig werkte de stoel- en stuurverwarming wel, maar aangenaam was het niet. Vanochtend werkte het nog wel. Ik heb het hier nog niet eerder gelezen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Mbt wel of geen brandend on-call lampje. Bij mij brandt die wel, maar ik heb ook het Volvo account aangemeld in de instellingen. Wellicht dat dat nog iets te maken kan hebben met wel of geen brandend on call lampje?
P8
Zelfde en meetup...Ovinomis schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:18:
[...]
Vanuit mij hetzelfde! Dat we maar veel plezier en genot mogen beleven van onze P2's en P8en!
(en misschien dit jaar zelfs een een meetup!)
Foto!!!Lancer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:58:
Gister de P8 opgehaald en meteen een rit van 230km retour gedaan. Onderweg even een snellader geprobeerd (in 20min van 63% naar 83%, was niet nodig, maar wilde ik wel geprobeerd hebben). Allemaal probleemloos verlopen. Verbruik van iets meer dan 25kWh/100km met 3 graden buiten.
Ik heb juist het versatility pack gekozen voor die verdeler. Is echt een briljante optie; ik heb er zo vaak wat boodschappen achter liggen, kistjes wijn, etc. Schuift niet door de auto en dus plezierig!Spanky79 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Mooie kleur!
Die kofferbak krijg je alleen bij versatility pack. Heb de auto nu een kleine maand maar heb het nog niet gemist.
Heerlijke auto om te rijden. Range in de winter rond de 300km. In de zomer ongetwijfeld een stuk beter. Hier een zeer tevreden p8 rijder. Hij stond gisteren naast een model 3. Ondanks dat je daarmee iets verder komt is mijn p8 onvergelijkbaar veel mooier en completer.
Jep! Kan dus wel, maar je hebt de screenprints inmiddels gezien. Kan jij je standkachel programmeren?nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:00:
[...]
NopeJohnDoe77 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Jep! Kan dus wel, maar je hebt de screenprints inmiddels gezien. Kan jij je standkachel programmeren?
nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:54:
[...]
[P8]
Ok, ik heb die opties in ieder geval nog niet, dus zal om de update vragen...zie bijgevoegd nog wat foto's 👍
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
XC40 P8
[P8] Waar heb jij jouw Volvo account aangemeld? Ik heb geen plek om mijn Volvo account aan te melden. Is overigens wel hetzelfde als mijn Google account.Montalbano schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:30:
Mbt wel of geen brandend on-call lampje. Bij mij brandt die wel, maar ik heb ook het Volvo account aangemeld in de instellingen. Wellicht dat dat nog iets te maken kan hebben met wel of geen brandend on call lampje?
Ik heb alleen de volgende opties voor Volvo/Polestar:
![]() | ![]() |
Dus grote kans dat dit ook de bij mij missende update is 🙂
XC40 P8
Ik heb geen update gehad nog. Ik kan bij accounts een Google account aanmelden, maar ook een Volvo account. Ik heb niet de indruk dat dat Volvo account al ergens nut voor heeft maar wellicht is het toch op een of andere manier met on call gerelateerd.nikagl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:46:
[...]
[P8] Waar heb jij jouw Volvo account aangemeld? Ik heb geen plek om mijn Volvo account aan te melden. Is overigens wel hetzelfde als mijn Google account.
Ik heb alleen de volgende opties voor Volvo/Polestar:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dus grote kans dat dit ook de bij mij missende update is 🙂
P8
Bij Polestar hetzelfde. Ik heb me daar ook aangemeld met mijn Polestar ID, maar het lijkt voorlopig geen functie te hebben.
Dan moet je eerst een update krijgen, maar ik zou dan wachten op de versie met OTA... paar weekjes.
Omdat je er zo lief om vraagt 😉
:strip_exif()/f/image/Ay9B2F2RxkmQlUdp3EW92tnS.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de to-do lijst:
*) Nummerplaathouder zonder reclame (vergeten te vragen bij aflevering)
*) Volvo logo op de achterkant in zwart (het enige chromen detail op de auto)
*) Zonnebrilhouder. Schijnt niet te kunnen met een panoramisch dak. Ik heb er nog een liggen in de verkeerde kleur. Prima om het eens mee uit te proberen.
Laat me weten als je iets vindt dat makkelijk bereikbaar is in het center console (onder of boven).Lancer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:57:
[...]
*) Zonnebrilhouder. Schijnt niet te kunnen met een panoramisch dak. Ik heb er nog een liggen in de verkeerde kleur. Prima om het eens mee uit te proberen.
Ik mag morgen me p8 op halen ook met panoramisch dak en ook de brillenhouder besteld ik ben benieuwd.....Lancer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:57:
[...]
[Afbeelding]
Op de to-do lijst:
Wauw.....en met eland logo op het voorspatbord zie ik....Nice!Lancer schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:57:
[...]
[Afbeelding]
Op de to-do lijst:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.