Owner of DBIT Consultancy
Geen Justin Bieber voor jou?Recharge365 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:48:
[...]
Eindelijk gelukt. Eerlijk gezegd wist ik niet precies wat het berichtenscherm was. En ik maar klikken op het icoontje met de initialen ernaast... moest ik naar beneden vegen ipv klikken. Maar zoals gezegd gelukt. 2 profielen aangemaakt. Een voor mijn echtgenote en een voor mij, beide gekoppeld aan een eigen sleutel. Hopelijk heeft zij straks bij het instappen automatisch haar eigen TIDAL account en ik de mijne. Onze muzieksmaken zijn nogal verschillend
:strip_exif()/f/image/91wgQPY9riBeDj3TiPdHyKDG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cy0PP3e4uSMG8YmyQVfZ6Wuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kkhm47UhzMiNW4DRV84zK9wA.jpg?f=fotoalbum_large)
P2 Thunderstrucked Den Bosch
De methode die ik gebruikte staat al op internet, op het Engelse forum.BlacKstaR- schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:47:
[...]
Maybe niet handig als het antwoord openbaar wordt gepost. Dan wordt de loophole net zo snel weer dichtgezet. @darwusch Kun je ook YouTube bekijken? Zo ja, zou je mensen die je post hebben geliked een DM willen kunnen sturen? Pritty please
Directe link:
https://www.polestar-foru...-simulator.517/#post-9868
Het werkt nog op de versie met patch datum van 1 november.
We hebben er nog niet veel aan. Youtube en Netflix zijn niet mogelijk.
Verder is javascript disabled dus is er weinig mogelijk op de websites. Je kan je bijvoorbeeld niet aanmelden op sites.
Ik heb nog geprobeerd om zelf geschreven apps (apk files) te downloaden vanaf mijn eigen site (en andere) om te installeren maar het downloaden is geblokkeerd.
Al met al is het leuk om websites te zien op het scherm, maar voorlopig heb ik er nog niet veel meer dan dat mee kunnen bereiken.
Mooie machine! Ik twijfel toch ergens nog over de thunder kleur hij ziet er soms zo “blauwig” uit op foto’s hoe is dat in het echt in verschillende omstandigheden. Heb de kleur 1x gezien pas in een polestar studioJazzjunkie schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:26:
Ik heb mijn Polestar nu een week, 1400km verder en wat een fijne wagen. OnePedal drive met de sterkste regen is echt heerlijk rijden. Ik kom uit een Alfa Romeo Giulia maar de P2 stuurt gelukkig ook echt goed en heeft het dubbele aan vermogen. Vanuit Den Bosch ook al naar Groningen geweest, heen zonder aanhanger 115km/u-22kwh en terug met lichte motor aanhanger 24kwh. Je vergeet soms gewoon dat je er iets achter hebt hangen zo mooi zwaar dat het stuurt en snel dat het optrekt. En het interieur is echt gaaf gedesigned, hoog omsloten ‘cockpit’ gevoel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Dat blauwige is prachtig! Vooral bij een blauwe lucht of in de volle zon. Met het weer vandaag is ie net zo grijs als de lucht.xeoMe schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:37:
[...]
Mooie machine! Ik twijfel toch ergens nog over de thunder kleur hij ziet er soms zo “blauwig” uit op foto’s hoe is dat in het echt in verschillende omstandigheden. Heb de kleur 1x gezien pas in een polestar studio
De reden dat er aan de achterzijde bredere velgen zijn gemonteerd met dezelfde bandenmaat is om te helpen het oversturende karakter van een zware EV te corrigeren. De banden zullen wat "getrokken" op de velg staan waardoor er minder "rol" in de wang van de band zit. Een fabrikant wil liever een onderstuurde auto dan een overstuurde. Onderstuur is makkelijker te corrigeren, dus veiliger.De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:56:
[...]
Gewoon 4 maal 8j, banden over laten zetten. ET bijna gelijk.
Niemand (ook niet van Polestar) kan mij vertellen wat het voordeel is van bredere velgen achter met verder identieke bandenmaat. Het is erg onhandig omdat je altijd moet opletten welk wiel je waar zet En je kunt de banden voor en achter niet wisselen ivm ongelijk slijtage.
Verder is het maar een gezinsauto en geen circuittijger.
Om dezelfde reden heeft de P8 235 voor en 255 achter.
Rijdt een thunder bij mij in de buurt die ik regelmatig tegenkom. Prachtige kleur in het echt en zeker niet "blauwig". Zelf nog steeds ontzettend blij met moon.xeoMe schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:37:
[...]
Mooie machine! Ik twijfel toch ergens nog over de thunder kleur hij ziet er soms zo “blauwig” uit op foto’s hoe is dat in het echt in verschillende omstandigheden. Heb de kleur 1x gezien pas in een polestar studio
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Waarbij de P8 volgens mij wèl verschillende velgmaten heeft voor en achter.Sracovlov schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:16:
[...]
De reden dat er aan de achterzijde bredere velgen zijn gemonteerd met dezelfde bandenmaat is om te helpen het oversturende karakter van een zware EV te corrigeren. De banden zullen wat "getrokken" op de velg staan waardoor er minder "rol" in de wang van de band zit. Een fabrikant wil liever een onderstuurde auto dan een overstuurde. Onderstuur is makkelijker te corrigeren, dus veiliger.
Om dezelfde reden heeft de P8 235 voor en 255 achter.
P8
Yip. Had ook te maken met het gewicht en zwaartepunt begreep ik.Montalbano schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:30:
[...]
Waarbij de P8 volgens mij wèl verschillende velgmaten heeft voor en achter.
Ik heb een appje klaar voor Android Auto, om te kunnen navigeren naar contactpersonen.JohnDoe77 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:58:
Toch bizar dat er bij de P8 nog zo betrekkelijk weinig problemen zijn? Even afkloppen, maar tot nu toe werkt alles perfect!
Even een Google vraag; wat is de workaround om wel naar contactpersonen te kunnen navigeren? Ben niet zo thuis in Google nog...
Nu nog maar wachten tot Polestar een update uitbrengt zodat Android Auto-apps ook kunnen draaien.
Demo video te vinden hiero:
https://github.com/frankkienl/Nav2Contacts
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Klopt ben erg blij met een zwarte 😁JohnDoe77 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:34:
[...]
Klopt ja! Is vooral vervelend dat je zomaar iets kwijt bent waar je veel van genoot. Stel je voor dat je nu je raam uit kijke en je P2/8 staat er niet meer, dat gevoel...
Maar belangrijker in deze kerst tijd is gezondheid en geluk en daarover geen klachten; iedereen komt tot nu toe goed door Corona heen en onze tweede is onderweg!![]()
Gister kwam ik trouwens een zwarte P8 tegen in Noordwijk. Ook een dikke kleur met die grill.
:strip_exif()/f/image/SrNHgCUX27XfbIuoKRc1whG4.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk, kunnen we eindelijk die P8 meetup doen!bartjaap schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:21:
[...]
Klopt ben erg blij met een zwarte 😁
[Afbeelding]
Dat ziet er prima uit. Ik heb echter nog nergens vernomen dat Android Auto apps beschikbaar gaan komen binnen Android Automotive. Kun je je app niet ook geschikt maken voor Android Automotive?frankkie12345 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:03:
[...]
Ik heb een appje klaar voor Android Auto, om te kunnen navigeren naar contactpersonen.
Nu nog maar wachten tot Polestar een update uitbrengt zodat Android Auto-apps ook kunnen draaien.
Demo video te vinden hiero:
https://github.com/frankkienl/Nav2Contacts
bartjaap schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:21:
[...]
Klopt ben erg blij met een zwarte 😁
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Mo8DxvYTrrZWSsQ1zxVQUIDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Off-road doet ie het ook prima!
(wat we hier in NL off-road noemen iig)
JP8, je bent een man naar m'n hart!JP8 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Slijk, sneeuw, regen en eventueel graniet. Dát is het beste biotoop voor 'onze' auto. (met iets hogere temperaturen, natuurlijk)
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Helaas heb ik binnen de eerste 700 km al wel 4x een probleem gehad met wegrijden. Ik kreeg de auto niet gestart. Na de auto een een tijdje met rust te laten ben ik wel elke keer weer weg gekomen maar soms duurde dat minimaal een uur.
Hebben andere mensen hier ook last van? Kon het niet zo snel terug vinden.
YouTube: Volvo XC40 Geilo test
[ Voor 10% gewijzigd door AartJW op 28-12-2020 10:51 ]
P2 LRDM Thunder 20"
Ik had vanmorgen de auto middels de timer functie laten voorverwarmen (auto stond niet aan laadpaal). Buitentemperatuur was 3 graden. Wat me opviel is dat de regeneratie bij remmen meteen bij het wegrijden voor 100% werkte. Ofwel, er was geen rood gedeelte te zien rondom de power meter rechts onder wat wegtrok naarmate de auto warmer wordt. Een aantal eerdere keren toen ik NIET eerst de auto had voorverwarmd was de rem regeneratie balk initieel grotendeels rood (omdat de accu nog te koud was heb ik me laten vertellen) wat dan in de loop van de rit weg trok. Op basis hiervan zou je zeggen dat er iets aan de accu wordt voorverwarmd? Herkent iemand dit?
Volvo XC40 P8 (MY2021)
nee (gelukkig) nog nooit gehad!bartjaap schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:12:
Ik heb de p8 nu ruim een week en ben er erg blij mee. Hiervoor had ik een Kona maar de rijeigenschappen zijn niet te vergelijken, de p8 steekt er met kop en schouders bovenuit.
Helaas heb ik binnen de eerste 700 km al wel 4x een probleem gehad met wegrijden. Ik kreeg de auto niet gestart. Na de auto een een tijdje met rust te laten ben ik wel elke keer weer weg gekomen maar soms duurde dat minimaal een uur.
Wel gister weer even geen internet, en 1x de melding dat grootlicht sensor etc niet meer werkte
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nou....ik kan het niet beamen omdat ik nog geen auto heb (duurt nog een paar weken) maar het zou kloppen met de punt tijdens de introductie-presentatie aan het volvoforum (door Volvo Nederland) waarin is genoemd dat er sprake is van accu verwarming <5 gr. C.Curly68 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:54:
[P8]
Ik had vanmorgen de auto middels de timer functie laten voorverwarmen (auto stond niet aan laadpaal). Buitentemperatuur was 3 graden. Wat me opviel is dat de regeneratie bij remmen meteen bij het wegrijden voor 100% werkte. Ofwel, er was geen rood gedeelte te zien rondom de power meter rechts onder wat wegtrok naarmate de auto warmer wordt. Een aantal eerdere keren toen ik NIET eerst de auto had voorverwarmd was de rem regeneratie balk initieel grotendeels rood (omdat de accu nog te koud was heb ik me laten vertellen) wat dan in de loop van de rit weg trok. Op basis hiervan zou je zeggen dat er iets aan de accu wordt voorverwarmd? Herkent iemand dit?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Recent heb ik een aantal keer gehad dat ik als ik de auto aan een lader hang en hem op slot doe. Ik na een tijdje weer bij de auto kom en hij dat hij open is? In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon niet goed op zat te letten. Maar met kerst heb ik bij bezoek op straat moeten laden, en ik weet zeker dat ik de auto op slot heb gedaan. 2x toen ik terug kwam was de auto gewoon open? De auto stond een paar honderd meter verderop, dus het kon ook niet zijn dat de sleutel te dichtbij was.
[P8]bartjaap schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:12:
Ik heb de p8 nu ruim een week en ben er erg blij mee. Hiervoor had ik een Kona maar de rijeigenschappen zijn niet te vergelijken, de p8 steekt er met kop en schouders bovenuit.
Heb de auto nu een maand en heb dit nog niet meegemaakt. 4x in een week lijkt me voer voor de dealer.
P6 19" | EVBox Elvi
Die van groot licht heb ik ook 1 keer gehad.4v4t4r schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:56:
[...]
nee (gelukkig) nog nooit gehad!
Wel gister weer even geen internet, en 1x de melding dat grootlicht sensor etc niet meer werkte
Maar dat zijn kleine punten in mijn ogen die ik voor lief neem tot de updates. Stil staan is echt een probleem die z.s.m. verholpen moet worden.
De auto staat nu bij de dealer, ze gaan de auto uitlezen en er een rapport van maken die ze opsturen naar Brussel.
Haha..... mooi! Asfalt is alleen voor watjes zul je misschien gedacht hebben.....?JP8 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Precies 😉.Mga1600 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:04:
[...]
Haha..... mooi! Asfalt is alleen voor watjes zul je misschien gedacht hebben.....?
Namens "ons" tweakers vind ik dat we naast alle verbruikscijfers en laadperikelen ook de andere auto eigenschappen moeten testen, waaronder de "off-road stand"!
Maarja, een echte test kan je een boerenlandweggetje niet noemen. Een autotrip naar Zweden zit er nu helaas niet in.....
Vandaag gepoogd de dashcam te installeren, helaas niet gelukt, door een erg krakkemikkige opsteekzekering houder, van nog ouderwetse Chinese kwaliteit.guido66 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:08:
[...]
Idd, door die video ben ik ook maar eens naar de zekeringkast gaan kijken. Het vinden van een geaard boutje is nog het lastigste. Dit weekend zit het er niet meer in, ben door mijn rug gegaan na het uitdelen van kerstpakketten.
Waar ik al wel achter ben: er zit een eenvoudig bereikbaar massapunt ongeveer in het midden op de dorpel aan de passagierskant: er zit daar een draadstiftje wat een stuk plastic op zijn plaats moet houden, maar bij mij zat er geen moer op. Foto volgt als ik weer een poging waag.
Nog een raar iets waar ik achter kwam: de zekeringkast is spiegelbeeld t.o.v. de handleiding! En nee, voor rechts gestuurde auto's is de zekeringkast niet gespiegeld, zie het eerder gelinkte Youtube filmpje.
/f/image/1gZVSH7DCFMvYmMrPG6jcqWV.png?f=fotoalbum_large)
Ik wilde op zekering 52 aftakken net als in het filmpje, maar die zit links van het midden! Ook de 12V hoofdaansluiting zit op de tekening overduidelijk aan de andere kant.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bijna 2 jaar geleden hebben we in Australië een echte tour gedaan met een levensgrote 4wd door een natuurgebied. Eerst een veiligheidscursus en de inhoud van de verbandkoffer, daarna instructie over het rijden zelf en de auto, vervolgens over de communicatie met de satelliet telefoon en daarna eindelijk rijden. Onvergetelijk mooi...JP8 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:14:
[...]
Precies 😉.
Namens "ons" tweakers vind ik dat we naast alle verbruikscijfers en laadperikelen ook de andere auto eigenschappen moeten testen, waaronder de "off-road stand"!
Maarja, een echte test kan je een boerenlandweggetje niet noemen. Een autotrip naar Zweden zit er nu helaas niet in.....
Dat gespiegeld zijn is vreemd en verwarrend.guido66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:47:
[...]
Vandaag gepoogd de dashcam te installeren, helaas niet gelukt, door een erg krakkemikkige opsteekzekering houder, van nog ouderwetse Chinese kwaliteit.Alleen als je er aanzit maakt ie contact, waardeloos. Mijn lokale garage had er geen in het juiste Micro2 formaat liggen, dus ik moet nog even geduld hebben.
Waar ik al wel achter ben: er zit een eenvoudig bereikbaar massapunt ongeveer in het midden op de dorpel aan de passagierskant: er zit daar een draadstiftje wat een stuk plastic op zijn plaats moet houden, maar bij mij zat er geen moer op. Foto volgt als ik weer een poging waag.
Nog een raar iets waar ik achter kwam: de zekeringkast is spiegelbeeld t.o.v. de handleiding! En nee, voor rechts gestuurde auto's is de zekeringkast niet gespiegeld, zie het eerder gelinkte Youtube filmpje.
[Afbeelding]
Ik wilde op zekering 52 aftakken net als in het filmpje, maar die zit links van het midden! Ook de 12V hoofdaansluiting zit op de tekening overduidelijk aan de andere kant.
Dit gaat over een P2 gaat toch (er staat wel Volvo in de zekeringenkast)
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bedankt! Ik vind zelf de kleur Thunder het mooiste juist in daglicht, dan lijkt hij op Audi Nardo Grey en vind ik die iets blauwe zeem erover juist nog mooier. ‘s avonds oogt de kleur iets meer antraciet metallic, tikkie saaier. Heel blij met de keuze al staan alle fabriekskleuren de P2 goed.xeoMe schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:37:
[...]
P2 Thunderstrucked Den Bosch
Mijn partner 2 of 3 keer, daarna niet meer.kmvoges schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:40:
Ik geniet al een paar weken van de P2 en heb geen enkele quirks meegemaakt tot vandaag. Stapte in en moest mijn iPhone opnieuw koppelen met Bluetooth terwijl dit gewoon goed gewerkt heeft de afgelopen weken. Voor de zekerheid ook "forget device" gedaan op iPhone om zo weer helemaal clean te koppelen en vervolgens werkte alles weer. Uurtje later stap ik weer in, mag ik weer gaan koppelen? Iemand hier last van gehad?
Was opvallend, maar aangezien het daarna werkte niet meer naar omgekeken.
Hopelijk is dat bij jou ook het geval straks
Ja zelfde gedoe, soms denk ik dat ik de enige ben met rare kwesties zoals 2 fase laden en geen 4G (kruisje naast 4G), gelukkig ben niet de enige.kmvoges schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:40:
Ik geniet al een paar weken van de P2 en heb geen enkele quirks meegemaakt tot vandaag. Stapte in en moest mijn iPhone opnieuw koppelen met Bluetooth terwijl dit gewoon goed gewerkt heeft de afgelopen weken. Voor de zekerheid ook "forget device" gedaan op iPhone om zo weer helemaal clean te koppelen en vervolgens werkte alles weer. Uurtje later stap ik weer in, mag ik weer gaan koppelen? Iemand hier last van gehad?
Staat voor mij standaard helemaal prima, maar ik geloof wel dat het afhankelijk is van welke versie software je hebt. Ik heb de laatste, dus die met parkeertimer.max.jansen schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:22:
Heeft er al iemand een goede equalizer instelling afgesteld op zijn harman kardon P2? En zoja hoe heb je hem ingesteld, ben er nu zelf een beetje mee aan het spelen maar nog niet helemaal tevreden..
Geen Bieber voor mij inderdaad
Twee accounts en profielen gemaakt en gekoppeld aan de sleutels. Elk onze eigen instellingen voor TIDAL. Instellingen van buitenspiegels en andere auto instellingen heb ik nog niet getest.
In tegenstelling tot anderen nog geen problemen meegemaakt. Behalve dat ik de juiste "voet move" nog moet repeteren om de kofferbak (in 1x) open te krijgen.
Top wagen

In geval van een P2, links van het kenteken een zwiepende beweging in de breedte van de auto maken met je been. Werkt 9 van de 10 keer bij mijRecharge365 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:58:
[...]
Twee accounts en profielen gemaakt en gekoppeld aan de sleutels. Elk onze eigen instellingen voor TIDAL. Instellingen van buitenspiegels en andere auto instellingen heb ik nog niet getest.
In tegenstelling tot anderen nog geen problemen meegemaakt. Behalve dat ik de juiste "voet move" nog moet repeteren om de kofferbak (in 1x) open te krijgen.
Top wagen
idemguido66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:36:
Ik maak nooit een beweging in de breedte, maar schop altijd naar voren zo'n 30 cm links van het midden. Nog niet meegemaakt dat ik mis zat
Vergeet sneeuw niet!Pure8 schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:34:
[...]
JP8, je bent een man naar m'n hart!![]()
Slijk, sneeuw, regen en eventueel graniet. Dát is het beste biotoop voor 'onze' auto. (met iets hogere temperaturen, natuurlijk)
Heb zelf nog maar 300km (P8) gereden, tot nu toe nog geen gekke dingen gemerkt. Wel 1X dat mijn vrouw ging (proefrijden) en ik met sleutel in mijn zak wat in een brievenbus ging gooien, stond ze daar met een auto midden op de weg met een melding sleutel buiten bereik.....maar dat is logisch.bartjaap schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:12:
Welke melding zag toen er problemen waren met wegrijden?
Ja dat heb ik ook sinds een paar dagen met mijn p2. Elke keer moet ik opnieuw koppelen.kmvoges schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:40:
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Vandaag na 8.500 km voor het eerst eens echt aan de snellader gehangen, van de 350 kW variant (maar dat maakt niet zo heel veel uit natuurlijk). Had de wagen opgereden van 90 tot rond de 27%, en daarna weer bijgeladen tot 60%. De hoogste snelheid die ik voorbij heb zien komen was rond de 312km/h. Ik vind dat echt een waardeloze en gebruikersonvriendelijke meeteenheid. Ik zou het liever in kWh zien, of in ieder geval die optie hebben. Rond de 250 kilometer gereden op ehhh... stevige wijze, a 22.x kWh/100 op de winterbandjes zonder ACC/CC. Dan zou je dus als het 5 graden is rond de 350 kilometer kunnen rijden als je niet echt rekening houdt met hoe zuinig je rijdt. Ik vind het acceptabel, maar ook niet meer dan dat. Verder blijft het een briljant-rijdend ruimteschip.
Vandaag werkte 'Hey Google' trouwens niet, via de knop werkte het soms wel, soms niet.
[ Voor 4% gewijzigd door ach-jee op 28-12-2020 18:08 ]
P8
Ik heb dit ook twee keer gehad, maar toen ik de eerste keer even de boel bekeek bleek de voorruit beslagen. (Dus ook het sensorgebied)4v4t4r schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:56:
[...]
nee (gelukkig) nog nooit gehad!
Ik heb daarna de voorruitverwarming aangezet en na een minuutje werkte alles weer. De tweede keer was dit ook de oplossing die bij mij werkte.
Ik snap je punt, en kiezen zou mogelijk moeten zijn. Maar de gemiddelde persoon weet helemaal niet wat een kWh is en hoe zich dat verhoudt tot afstand.ach-jee schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:22:
Hier geen probleem met de iPhone 12 Pro, wel om de zoveel tijd het oplaadgeluid omdat er iets niet lekker zit met de contacten. Zal het eens proberen zonder hoesje binnenkort.
Vandaag na 8.500 km voor het eerst eens echt aan de snellader gehangen, van de 350 kW variant (maar dat maakt niet zo heel veel uit natuurlijk). Had de wagen opgereden van 90 tot rond de 27%, en daarna weer bijgeladen tot 60%. De hoogste snelheid die ik voorbij heb zien komen was rond de 312km/h. Ik vind dat echt een waardeloze en gebruikersonvriendelijke meeteenheid. Ik zou het liever in kWh zien, of in ieder geval die optie hebben.
Dit is voor eenvoudige mensen duidelijk. Uurtje wachten en dan kan ik weer 300km doorhobbelen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ja, zelfde hier. Ik heb ook een verwarmbare voorruit. Dat was van een Ford die ik ooit had met stip de beste feature. Dat heb ik nu dus weee genomen.EHAS schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:54:
[...]
Ik heb dit ook twee keer gehad, maar toen ik de eerste keer even de boel bekeek bleek de voorruit beslagen. (Dus ook het sensorgebied)
Ik heb daarna de voorruitverwarming aangezet en na een minuutje werkte alles weer. De tweede keer was dit ook de oplossing die bij mij werkte.
Ik vind die reacties zelf wel nuttig en het is alsnog ontopic. Je reactie komt erg zuur en power machtig over. Bedoel je vast niet zo, maar we zitten hier samen. Zijn allemaal liefhebbers van de auto en delen er dus graag veel over.P2void19noPP schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:05:
Graag ophouden met onzinnige verdere discussies over ik reed van hier naar daar met de stoelverwarming op twee, de stuur verwarming op drie, het was buiten 3 graden, op de terugweg 5 graden, bergop in Oostenrijk was het verbruik.., bergafwaarts minder terwijl er twee personen meer in de P2 zaten en we ook nog boodschappen hadden gedaan. Gewoon een beetje meer zakelijk. Updates, problemen waar je tegen aan loopt, oplossingen daarvoor, en ervaring dealer.
Het staat je vrij reacties te negeren of ergens anders heen te gaan. Maar om nou eigenhandig te bepalen wat wel of niet mag...eh...doe relaxed joh. Ga anders ff een stukkie rijden in je mooie P2
Dat is jouw opinie, maar van het gros van de mensen hier niet schat ik in.P2void19noPP schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:05:
Graag ophouden met onzinnige verdere discussies over ik reed van hier naar daar met de stoelverwarming op twee, de stuur verwarming op drie, het was buiten 3 graden, op de terugweg 5 graden, bergop in Oostenrijk was het verbruik.., bergafwaarts minder terwijl er twee personen meer in de P2 zaten en we ook nog boodschappen hadden gedaan. Gewoon een beetje meer zakelijk. Updates, problemen waar je tegen aan loopt, oplossingen daarvoor, en ervaring dealer.
Ik zie hier ook veel issues van de P2, die (tot nu toe) niet bij de P8 zijn voorgekomen. Die scan in een beetje en ga naar de volgende.
Sla lekker alle dingen over die jou niet boeien en deel dingen die je wilt delen of waar je reactie op wilt. Dan zullen er vast weer andere Tweakers zijn die daar weer weinig aan vinden, net alsof je met elkaar in de kroeg staat te ouwehoeren toch? Ook daar is niet altijd ieders bijdrage even boeiend, maar gemiddeld is het er wel gezellig!
[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-12-2020 21:53 ]
Ja, het mag van mij ook wel wat zakelijker, nu moet je scrollen en hopen dat je iets inhoudelijks tegenkomt. Ik weet wel hoe hij eruit ziet maar vooral benieuwd waar mensen tegenaan lopen of wat oplossingen lijken te zijn. Beetje afwijken is prima maar nu lijkt het eerder een fanboy forum te worden met foto’s en alles lol.
Ook ik [P8] was een tijdje zoekende hoe de automatische achterklep goed te bedienen met mijn voet heen en weer zwiepend onder de achterbumper. Maar dat werkt niet goed. Als je onder je achterklep staat en je kijkt omhoog dan staat daar exact wat je moet doen. Éen Klein schopje in een rechte lijn van achter naar voor onder de achter bumper en meteen weer terug (dus niet van links naar rechts ‘zwiepen’) net links van het midden van de auto. Werkt altijd en feilloos. Zie ook hier:Recharge365 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:58:
[...]
Top wagen
https://www.volvocars.com...nen-met-een-schopbeweging
Suc6 !
Volvo XC40 P8 (MY2021)
Sorry, Ik trek mijn woorden terug. Ben zelf héél blije P2 bezitter.vdtweak schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:26:
[...]
Ik vind die reacties zelf wel nuttig en het is alsnog ontopic. Je reactie komt erg zuur en power machtig over. Bedoel je vast niet zo, maar we zitten hier samen. Zijn allemaal liefhebbers van de auto en delen er dus graag veel over.
Het staat je vrij reacties te negeren of ergens anders heen te gaan. Maar om nou eigenhandig te bepalen wat wel of niet mag...eh...doe relaxed joh. Ga anders ff een stukkie rijden in je mooie P2
Het probleem is dat er maar een topic is waarin alles door elkaar staat. Je zou eigenlijk willen dat er sub-tropics waren voor bijv. Android Automotive, laden, overige technische onderwerpen, accessoires, kletspraat. Kortom bijvoorbeeld een structuur met mappen zoals die bijvoorbeeld op het Volvo-Forum is, maar waar weinig EV inhoud is omdat iedereen hier zit......en veelBdogNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:22:
[P8]
Ja, het mag van mij ook wel wat zakelijker, nu moet je scrollen en hopen dat je iets inhoudelijks tegenkomt. Ik weet wel hoe hij eruit ziet maar vooral benieuwd waar mensen tegenaan lopen of wat oplossingen lijken te zijn. Beetje afwijken is prima maar nu lijkt het eerder een fanboy forum te worden met foto’s en alles lol.
Informatie is maar geen mappen.
[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 28-12-2020 23:35 ]
Ik vind de reacties die jij noemt eerlijk gezegd nuttiger dan de bijdrage van jou. Of je het nu leuk vind of niet praktijkverbruik en range blijft gewoon een belangrijk onderwerp voor nieuwe EV rijders.P2void19noPP schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:05:
Speciaal voor jou, de Geilo test met de P8 door uncle Bjorn
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Gaat hij niet een tijdje (na 10 minuten of zo) na het afsluiten van de auto ‘vanzelf’ op slot? Dat is bij de ICE Volvo’s wel het geval.Mr_Music schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:02:
Het viel me op dat bij de P2 de "tankklep / laadklep" niet op slot kan en altijd open te maken is. Zit hier een logische gedachte achter?
Nope, ik kan hem ten alle tijden open doen door hem in te drukken. Lukt na pakweg een uur nog steeds.Mga1600 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:06:
[...]
Gaat hij niet een tijdje (na 10 minuten of zo) na het afsluiten van de auto ‘vanzelf’ op slot? Dat is bij de ICE Volvo’s wel het geval.
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Er valt toch niets te jatten, zoals bij een brandstof tank. Natuurlijk is het iets vandalisme gevoeliger, maar als iemand besluit je tank klep af te breken kan die persoon er net zo goed een spiegel af trekken.Mr_Music schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:02:
Het viel me op dat bij de P2 de "tankklep / laadklep" niet op slot kan en altijd open te maken is. Zit hier een logische gedachte achter?
Toch zonder de sleutel op zak mag ik hopenMr_Music schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:10:
[...]
Nope, ik kan hem ten alle tijden open doen door hem in te drukken. Lukt na pakweg een uur nog steeds.

Al snel kwam ik op tweakers uit waar toch wel veel te vinden is, maar niks over de P2.
Dus zonder nadenken dan maar eens een draadje gestart zonder er bij na te denken dat dat wel eens 'hot' zou kunnen worden .... zelf ben ik wel IT'er maar daarom niet in website toestanden om er een fancy topic van te maken.
Gelukkig snel een paar andere mede forummers die wel wilden helpen (dank @JackBol en @BartWNL ) die er toch wat meer van bakten. En al snel kwam er ook de P8 bij.
De laatste tijd geraak ik zelfs niet mer bijgelezen; maar >500 pagina's op een klein jaar is niet slecht denk ik.
Een goed 'topic beheerder' ben ik niet echt vrees ik, eerder een enthousiasteling!
Ik geniet nog steeds van mijn P2 (en ook mijn S2000
Dit maar om te zeggen, wees lief voor elkaar hier op dit forum, iedereen heeft zijn ideetjes, zijn issues, zijn gelukzalige momenten die ze ook wel willen delen al dan niet uit frustratie.
Iets wat hier ik zonet nog las dat er weinig structuur in de thread is, dat kan ik beamen, maar wederom, ik ken er niet genoeg van om te weten of subtopics of folders mogelijk zijn binnen een draadje.
Nog héél véél plezier met jullie P2/P8 en alsvast een véél beter 2021 gewenst!
Jan
Ik kreeg mijn auto met de versie van 1 september geleverd. Sta nu bij de garage voor een foutmelding en ze zeggen dat er een terugroep actie is.
Wat is de meest courante sw versie voor de P8 momenteel en welke features komen erbij?
Naar mijn weten kun je het beste bij verwarmingsinstellingen drukken. In het filmpje van Tesla Björn zie je daar bijvoorbeeld de parkeerverwarming en timer niet bij staan. In de laatste versie (november update) zitten die wel.JackBol schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:24:
Wat is de meest courante sw versie voor de P8 momenteel en welke features komen erbij?
MBT topic:
Ik begrijp het punt overigens ook wel. Het is vrij veel
[ Voor 39% gewijzigd door Tweaqer op 29-12-2020 09:01 ]
Ik kom vanochtend bij mijn auto nadat ik hem gisteren aan de thuislader had gehangen, en warempel me laadkabel geeft gewoon status wachten op de auto. Ik check laadpoort auto en er brand geen lampje idd. Kabel had zichzelf dus gereleased. Bekijk ik de temperatuur grafiek van mijn slimme meter die ik heb dan zie ik dat het wel -2 is geweest.
Toeval of meer mensen ervaring mee? Aangezien mijn thuis laadkabel sowieso vast zit is het geen probleem redeneer ik maar vond het wel opvallend.
Op Facebook is het per onderwerp gegroepeerd (al is Facebook heel onoverzichtelijk) maar daar word je overladen met mensen die foto’s posten van de P2 die de net opgehaald hebben en vragen stellen die al 100x beantwoord zijn. Ik merk als rijder van het eerste uur dat ik daar ook wel klaar mee ben
Dat houd je dan toch alsnog? Je ziet dat ook in het Tesla M3 topic. Met name nu in december. Maar gun die mensen ook hun plezier, snap ook wel dat ze niet het hele topic gaan doorspitten.XeNeRgY schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:13:
Ik blijf erbij dat splitsen tussen P2 en P8 ook structuur brengt en minder ‘nutteloze’ posts tussendoor. Als je dan iets over de andere auto wilt weten kun je altijd nog in het andere topic kijken.
Op Facebook is het per onderwerp gegroepeerd (al is Facebook heel onoverzichtelijk) maar daar word je overladen met mensen die foto’s posten van de P2 die de net opgehaald hebben en vragen stellen die al 100x beantwoord zijn. Ik merk als rijder van het eerste uur dat ik daar ook wel klaar mee ben
P8/p2 splitsen ben ik heel dubbel in. Ik negeer de p8 posts regelmatig maar soms staat er iets nuttigs in. Als p8 af zou splitsen lees ik dikke kans het p8 topic nooit meer. En dat terwijl ze zoveel overeenkomsten hebben. Ik vind het super interessant om af en toe het dashboard van de p8 te zien en de overeenkomsten maar vooral ook de verschillen met de p2 te bemerken.
Wel vind ik dat iedereen netjes moet starten met p8 / p2. Heb al een paar keer gehad dat ik dacht “huh? Dat heb ik nooit gezien!” Of “maar das toch standaard op de p2?”
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
10 mins op de snelweg tussen dr 40 en 50 kWh, zakt langzaam.. 105 op de acc
Wanneer ik de stekker heel erg hard in de auto duw en een seconde of 10 vasthoud laad 'ie vervolgens zonder problemen.
Mijn thuislader geeft 11kW en in september - toen het nog warm was - zei het dashboard dat ik laadde met 54km/h wat een theoretische range geeft van 397 km (78 / 10,6 * 54)
momenteel gaat het laden met 41km/h, dus theoretische range van 301km
Zien jullie ook een lagere 'laadsnelheid' op het dashboard (in km/h)?
Fakemvrooij schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:23:
Deze toevallig al gedeeld? Weet niet of het perse in dit topic hoort maar dacht wel leuk om even te delen.
De coupe versie van de Recharge (P8?) zoals al eerder besproken.
[Afbeelding]
P2 thunder 20" non-PP
haha, vind hem eigenlijk niet eens zo verkeerd!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ben wel benieuwd naar de aangekondigde terugroepactie. Dus mocht je hier vandaag meer over horen.JackBol schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:24:
Ik ben even niet helemaal bij over de software versies en toegevoegde features voor de P8.
Ik kreeg mijn auto met de versie van 1 september geleverd. Sta nu bij de garage voor een foutmelding en ze zeggen dat er een terugroep actie is.
Ik heb zelf niet de meest recente update incl. timer voor de parkeerverwarming laten doorvoeren. Zou bij jouw recent geleverde P8 eigenlijk wel het geval moeten zijn, zou vreemd zijn als jij de oudere versie van de software nog hebt.
P6 19" | EVBox Elvi
P2 LRDM Thunder 20"
Zelfde bij mij, geen idee wat de reden hiervoor is.S2000jan schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:26:
[P2 - Laden]
Mijn thuislader geeft 11kW en in september - toen het nog warm was - zei het dashboard dat ik laadde met 54km/h wat een theoretische range geeft van 397 km (78 / 10,6 * 54)
momenteel gaat het laden met 41km/h, dus theoretische range van 301km
Zien jullie ook een lagere 'laadsnelheid' op het dashboard (in km/h)?
Bedoel je fake in de zin van dat er geen coupe komt of dat er wel een coupe komt maar dat deze foto fake is?
Vanochtend voor laten verwarmen, op kWh meter is verbruik op dat moment mooi zichtbaar (piek van 4110 watt). Rest van laden tot 90% +/-10,6kWh, dus gaat ook prima4v4t4r schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:38:
P8 , Voorverwarmen lijkt me zon fijne optie (heb de update nog niet)
10 mins op de snelweg tussen dr 40 en 50 kWh, zakt langzaam.. 105 op de acc
/f/image/UjPKZVkdSOsqZ3q4UwUxSfhe.png?f=fotoalbum_large)
Oja gister opgehaald trouwens 🥳
:strip_exif()/f/image/H8M8JeZKqST7mH4q27Rd1BxF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GxzHsYPlEdUqhR1vQqQkcWkk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Ruben E op 29-12-2020 13:38 ]
Dat laatste herken ik wel, maar ik lees daar dan gewoon wat overheen. Die mensen willen dan ook gewoon hun vraag stellen en lezen vaak -helaas- niet terug.XeNeRgY schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:13:
Ik blijf erbij dat splitsen tussen P2 en P8 ook structuur brengt en minder ‘nutteloze’ posts tussendoor. Als je dan iets over de andere auto wilt weten kun je altijd nog in het andere topic kijken.
Gaaf, prachtige kleur dat blauw in het wild. Alleen mis ik toch echt de 20” wielen onder de P8! Maakt hem helemaal af!4v4t4r schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:05:
P8, Net ging mn alarm ineens af. Denk indd de warmtepomp ofzo.. stond niet aan de lader en was na 20km rijden.
Toch leuk, net de 2e p8 gespot hier in de wijk en een broertje aan de lader.
[Afbeelding]
Persoonlijk irriteer ik me echt totaal niet. Ik vind juist eigenlijk al die ervaringen, waar ze ook over gaan, super leuk en interessant om te lezen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom je daar iets in zou willen veranderen, puur omdat jij als rijder de meeste info al hebt. Dan denk ik, gun nieuwe berijders toch ook even hun voorpret?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
En van dezelfde gozer een winter range test net geupload:AartJW schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:23:
Voor de P8 rijders onder ons de 1.000km challenge:[YouTube: title]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Bij mij is het lampje 's ochtends altijd uit, maar dan zit de kabel echt nog vast. Ik moet dan 2x drukken om de laadkabel los te kunnen nemen.vdtweak schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:04:
Even iets interessants. Las laatst over tesla laadkabels onder 4 graden en dat ze dan los gaan etc.
Ik kom vanochtend bij mijn auto nadat ik hem gisteren aan de thuislader had gehangen, en warempel me laadkabel geeft gewoon status wachten op de auto. Ik check laadpoort auto en er brand geen lampje idd. Kabel had zichzelf dus gereleased. Bekijk ik de temperatuur grafiek van mijn slimme meter die ik heb dan zie ik dat het wel -2 is geweest.
Toeval of meer mensen ervaring mee? Aangezien mijn thuis laadkabel sowieso vast zit is het geen probleem redeneer ik maar vond het wel opvallend.
Zou kunnen, maar zou een hoop tijd kosten._--[]--__ schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:08:
[...]
Dat ziet er prima uit. Ik heb echter nog nergens vernomen dat Android Auto apps beschikbaar gaan komen binnen Android Automotive. Kun je je app niet ook geschikt maken voor Android Automotive?
En ik ben niet zeker of die tijd-investering het waard is...
- Misschien werkt Android Auto binnenkort toch wel op Automotive
- Android Auto heeft op het moment een grotere doelgroep.
- Een simpele verbetering van Google Assistant kan de hele app overbodig maken.
- Grote kans dat Google in hun oneindige wijsheid de app niet zal toelaten op de Google Play Store voor Android Automotive.
En ik heb zelf geen Polestar...
Maar de broncode is open, als iemand zich geroepen voelt

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
In de zekeringhouder heb ik rechtsboven een klein sleufje in het plastic gemaakt met een boortje, anders moest ik de 12V kabel verlengen:
:strip_exif()/f/image/p20F26EFukAXA179o9EyeJ4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zit de aarde:
:strip_exif()/f/image/yGtISMx4IzpxIbid9sDMPYU0.jpg?f=fotoalbum_large)
Vastgemaakt met een plaatmoertje, met een tang vastgedraaid:
:strip_exif()/f/image/9y5wL1Kv242bAASiML3OQaqr.jpg?f=fotoalbum_large)
Achter dit stuk plastic zit de 12V naar USB adapter met dubbelzijdige plakband + tie-wraps:
:strip_exif()/f/image/33VlMXqg385m4dNZ2eMtJytZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder de kabel eenvoudig weggewerkt achter de rubbers, zoals in het eerder gelinkte Youtube filmpje.
Ander onderwerp: ik vind het achteruitrijlicht beneden alle peil, ik was benieuwd wat er nou eigenlijk brandt achter de auto. Mijn dochter even achter het stuur gezet en een foto gemaakt van het armzalige streepje licht:
:strip_exif()/f/image/0wLW5DSzh1wT8JtwLaCcuIAP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop dat er een aftermarket oplossing voor komt!
Hallo, zijn er Tweakers die hun P2 ook begin januari kunnen ophalen en al weten of hun auto nog dit jaar wordt/is geregistreerd?
Ik kan m'n P2 op 12 Jan ophalen, heb VIN 164xx maar CS kan mij geen bevestiging geven of registratie nog dit jaar plaatsvindt.
Is het niet mogelijk om hier zelf een ander (led)lampje in te steken? Of is dat tegenwoordig niet meer mogelijkguido66 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:31:
Vandaag dan eindelijk de dashcam geplaatst en vast aangesloten. Fluitje van een cent met een werkende zekeringhouder!
In de zekeringhouder heb ik rechtsboven een klein sleufje in het plastic gemaakt met een boortje, anders moest ik de 12V kabel verlengen:
[Afbeelding]
Hier zit de aarde:
[Afbeelding]
Vastgemaakt met een plaatmoertje, met een tang vastgedraaid:
[Afbeelding]
Achter dit stuk plastic zit de 12V naar USB adapter met dubbelzijdige plakband + tie-wraps:
[Afbeelding]
Verder de kabel eenvoudig weggewerkt achter de rubbers, zoals in het eerder gelinkte Youtube filmpje.
Ander onderwerp: ik vind het achteruitrijlicht beneden alle peil, ik was benieuwd wat er nou eigenlijk brandt achter de auto. Mijn dochter even achter het stuur gezet en een foto gemaakt van het armzalige streepje licht:
[Afbeelding]
Ik hoop dat er een aftermarket oplossing voor komt!
Misschien dat er een specialist bestaat die er fellere LED's in kan solderen?
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.