Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.465.319 views

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Wow prachtig chique! Maar hoe heb je dat besteld? Ik dacht dat je alleen half leer half stof kon kiezen of volledig leer. En beide in zwart. Blijkbaar heb ik over het hoofd gezien dat je ook die bruinachtige kleur kan kiezen? Wordt dat niet snel vies of vallen vlekken niet heel snel op?

Wat ik tof vind is dat het het interieur een beetje breekt. Wat ik na m'n testrit al zei, ik vind het zeker mooi met dat zwart en zilver maar ergens vind ik het ook iets saai en het mist gewoon iets. Wat ik van je foto's kan maken is het wel een heel toffe toevoeging. Extra vraag, blijft dat zilver in het interieur wel? Of kan je dat ook nog wijzigen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:39
S2000jan schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:16:
[P2]

Hier nog maar eens aangeven dat - buiten dat ik weinig kan rijden vanwege thuiswerk/corona - ik best wel tevreden ben van de P2!

Na de recall nog geen foutmeldingen gekregen en daarvoor ook uiterst weinig :)

Verbruik opvolgen is een sport: gisteren een kort ritje van 5km gedaan, na 1km verbruik van 70kWh/100km, na 3km 45 en na 5km 35 :) zonder voorverwarmen

Heb mezelf een heel lange laadkabel voor thuis gekocht (12 meter!) zodat ik de wagen gewoon de oprit kan oprijden zonder iedere keer ook de korte meegeleverde kabel uit te halen.
Dat had ik misschien beter niet gedaan: 12 meter weegt dik 5kg en die kabel is zo onhandig om terug een beetje fatsoenlijk op te rollen .... daar moet ik nog iets op vinden, iemand een ideetje ? (ik ben zo stom geweest mijn laadpaal te bestellen ZONDER vaste kabel :( )
12 meter is 12 slagen :?
Stel je hebt uit ervaring altijd aan 7 meter genoeg, dan gewoon de andere 5 slagen even met een paar tywraps vastzetten, blijft dat stuk altijd opgerold :)

Met dat ik dit typ: misschien vast tapen, tywraps kunnen nog weleens scherp zijn, zou vervelend als je steeds je handen openhaalt met oprollen van je laadkabel :P

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:08:
[...]

Dit is echt supermooi! Dat had ik echt veel liever gehad dan dat zwarte leer wat uit de prijslijst bij te bestellen is ( en wat ik gedaan heb......)
Je vertelde dat het via de dealer is gelopen maar wie heeft het ingebouwd? Ziet er echt prachtig uit.....!

( ik was vanochtend weg, dus kon niet eerder reageren)
Geen idee wie het gedaan heeft, dat heeft de dealer geregeld. Ik hem em gewoon afgehaald :)

Ik maak ook nog wel een keer foto’s van de achterbank, maar ik heb de U van SUV al goed gebruikt ;) hij ligt al helemaal vol.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 24-12-2020 15:23 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:08:
[...]

Wow prachtig chique! Maar hoe heb je dat besteld? Ik dacht dat je alleen half leer half stof kon kiezen of volledig leer. En beide in zwart. Blijkbaar heb ik over het hoofd gezien dat je ook die bruinachtige kleur kan kiezen? Wordt dat niet snel vies of vallen vlekken niet heel snel op?

Wat ik tof vind is dat het het interieur een beetje breekt. Wat ik na m'n testrit al zei, ik vind het zeker mooi met dat zwart en zilver maar ergens vind ik het ook iets saai en het mist gewoon iets. Wat ik van je foto's kan maken is het wel een heel toffe toevoeging. Extra vraag, blijft dat zilver in het interieur wel? Of kan je dat ook nog wijzigen?
Dit leer is besteld vanuit de dealer. Vanuit de fabriek is de auto geleverd met stoffen bekleding.

Dan gaat hij voor oplevering naar een leer inbouwcenter, halen ze alles eruit en stofferen ze de stoelen opnieuw.

Je kan alle kleuren van de regenboog bestellen!

Voor de rest is de auto standaard af fabriek qua interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:47
JackBol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:22:
[...]

Geen idee wie het gedaan heeft, dat heeft de dealer geregeld. Ik hem em gewoon afgehaald :)

Ik maak ook nog wel een keer foto’s van de achterbank, maar ik heb de U van SUV al goed gebruikt ;) hij ligt al helemaal vol.
Niet alleen mooi maar ok erg netjes gedaan! Als ik dat op tijd had gezien/ geweten had ik het beslist ook gedaan.
Ik heb ooit een XC60 gehad met ongeveer die leerkleur - en als ik er over nadenk: onze eetkamerstoelen hebben ook die kleur......
Ik kreeg altijd de vraag of het niet een besmettelijke kleur is, maar met af en toe een onderhoudsmomentje met een setje reiniging en onderhoud setje) bleef het prachtig.....

Geniet er van!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:35:
[...]

Niet alleen mooi maar ok erg netjes gedaan! Als ik dat op tijd had gezien/ geweten had ik het beslist ook gedaan.
Ik heb ooit een XC60 gehad met ongeveer die leerkleur - en als ik er over nadenk: onze eetkamerstoelen hebben ook die kleur......
Ik kreeg altijd de vraag of het niet een besmettelijke kleur is, maar met af en toe een onderhoudsmomentje met een setje reiniging en onderhoud setje) bleef het prachtig.....

Geniet er van!
Mijn eerste lease auto 13 jaar geleden kwam in deze leerkleur en daar ben ik altijd verliefd op geweest. Deze keer heb ik weer besloten deze kleur te doen.

Die wagen zag er na 4 jaar nog altijd prima uit, dus ik maak me geen enkele zorgen mbt besmettelijkheid. Maar ik heb wel een kantoorbaan dus het heeft ook niet veel te lijden.

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:38:
[...]

Mijn eerste lease auto 13 jaar geleden kwam in deze leerkleur en daar ben ik altijd verliefd op geweest. Deze keer heb ik weer besloten deze kleur te doen.

Die wagen zag er na 4 jaar nog altijd prima uit, dus ik maak me geen enkele zorgen mbt besmettelijkheid. Maar ik heb wel een kantoorbaan dus het heeft ook niet veel te lijden.
Maar ook geen afgevende jeans (op casual Friday’s.... haha)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41
P8
vandaag weer een paar keer geen internet in de auto (ik kan overigens wel gewoon via een hotspot connecten van mn phone)

Ik heb niet de laatste updates. Werd vandaag toevallig gebeld of ik tevreden ben met de auto door de dealer. Ik heb aangegeven dat ik best snap dat het druk is, maar het wel fijn was geweest als ze de laatste updates erop hadden gezet. Maar goed, de auto doet het verder :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:57:
[...]

Maar ook geen afgevende jeans (op casual Friday’s.... haha)
Ik draag 80% vd tijd jeans, dus ook daarvoor geen zorgen.

• 4v4t4r
Lijkt heel erg op het leer wat ik in mn BMW had. Mooi wel !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het leer wel mis (alcatara zitten snel vlekken op met de kids)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:06:
[...]

Lijkt heel erg op het leer wat ik in mn BMW had. Mooi wel !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het leer wel mis (alcatara zitten snel vlekken op met de kids)
Ja ik had destijds een 320d met dit leer :)

• T0V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

T0V schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:56:
Ik had vanavond ook het befaamde probleem met de melding ' verwijder laadkabel alvorens te starten'. In de parkeergarage van de supermarkt. Volvo on Call gebeld en die hebben de ANWB gebeld. Na een uur verdwenen de foutmeldingen weer en kon ik starten en wegrijden. ANWB afgemeld maar ik ga morgen toch naar de dealer om de auto te laten uitlezen. Als toegift kreeg ik onderweg nog extra foutmeldingen over de verlichting en de richtingaanwijzers...
Auto vandaag achtergelaten bij de dealer, aan het probleem 'verwijder laadkabel alvorens te starten' wordt gewerkt in Zweden, ze willen daar verder naar kijken. Verlichting werkte ineens niet meer, zowel led verlichting als richtingaanwijzers. Er zijn dus de nodige storingen en na 2 weken rijplezier nu weer even in een vervangende auto. Hoop dat ze snel met een oplossing komen.

• Mga1600
Ook al weer zo mooi daar achterin! Ze hebben het patroon van de originele stoelen helemaal gevolgd valt me op, erg netjes gedaan!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Er is momenteel een golf aan diefstallen van laadkabels.
De laadkabels worden als tweedehands verkocht voor €150.
Dieven hebben de vergrendeling in enkele seconden open.

P8-19”-WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHF
  • Laatst online: 24-04 11:03

RHF

vandaag de P8 opgehaald, wat een fijne auto. Het lukt me niet om in te loggen op google play, krijg de melding 'deze wijziging is niet toegestaan door je beheerder'. Iemand ervaring mee? Heb wel auto kunnen aanmelden en heb LTE bereik. Heb ook wifi geprobeerd.

• Mga1600
Pet66 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:31:
Er is momenteel een golf aan diefstallen van laadkabels.
De laadkabels worden als tweedehands verkocht voor €150.
Dieven hebben de vergrendeling in enkele seconden open.
Dan de kabel toch maar met een hangslot aan een wielspaak doen denk ik?

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:04:
[...]

Dan de kabel toch maar met een hangslot aan een wielspaak doen denk ik?
Advies van de politie is om hem tussen 2 latjes te leggen, en dan de auto met 1 wiel op die 2 latjes te parkeren.

Maar voor zover ik weet zijn het voornamelijk laadkabels van Tesla, omdat onder een bepaalde temperatuur de vergrendeling er vanaf gaat. Dit om te voorkomen dat je met een vastgevroren laadkabel zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Fladder80 op 24-12-2020 18:33 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Okay, in de laatste 24u wat rare quirks mee gemaakt.

Van maps overschakelen naar dab+ en dan weer naar maps laat het hele systeem crashen.

Twee maal kort op het scherm rode melding gehad dat de accu leeg was, maar in werkelijkheid 62%.

Die dame van Google maps is zinloos. Iets als ‘navigatie stoppen’ snapt ze al niet.

• VoidPS2
  • Laatst online: 21-03-2021
Naast een aantal andere issues zit ik momenteel met het volgende. Auto wil niet starten met laden, lichtje bij de laadingang blijft oranje. Laadpaal zelf kleurt wel blauw. Ook staat hij plotseling op 6A, wat niet gewijzigd kan worden. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VoidPS2
Inmiddels ook bij twee andere laadpalen geprobeerd, waar beide ook al een andere auto stond te laden. Wederom hetzelfde probleem, uiteindelijk een laadpaal gevonden waar nog geen auto stond, nu doet hij het wel. Ik heb eerder een situatie gehad waar de laadsessie niet wilde starten toen er ook al een andere auto stond. Wat is hier aan de hand?

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
MaxxMark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:54:
[...]

Ja. Ware het niet dat als hij over een jaar wordt gejat (of total loss wordt gereden), je in 2021 zit. En ondanks dat je een nieuwe auto krijgt is je bijtelling dan dus het percentage van 2021. Ofwel dik ongunstig. Das iets waar veel mensen niet vaak bij stilstaan.
Naast dit feit ben je dan ook al je spullen in je auto kwijt; € 250 vergoeding. Kostte mij dus € 1.750. Daarnaast hoop gezeik met aangifte doen, verzekeraar die ook een onderzoek instelt, tijdelijke lease auto die je niet bevalt, iets nieuws bestellen (misschien niet meer je eerste keus), etc. Maar jouw feest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 14-04 08:36
JackBol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:41:
Okay, in de laatste 24u wat rare quirks mee gemaakt.

Van maps overschakelen naar dab+ en dan weer naar maps laat het hele systeem crashen.

Twee maal kort op het scherm rode melding gehad dat de accu leeg was, maar in werkelijkheid 62%.

Die dame van Google maps is zinloos. Iets als ‘navigatie stoppen’ snapt ze al niet.
Hey google stop met navigeren

Werkt prima bij mij (P2).

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

VoidPS2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:45:
Naast een aantal andere issues zit ik momenteel met het volgende. Auto wil niet starten met laden, lichtje bij de laadingang blijft oranje. Laadpaal zelf kleurt wel blauw. Ook staat hij plotseling op 6A, wat niet gewijzigd kan worden. Iemand enig idee?
Heb helaas geen oplossing voor je. Heb wel iets soortgelijks, bij mij wil het laden niet starten bij een snellader. Heb er meerdere van verschillende merken geprobeerd. 11 kW ac lader doet het gek genoeg wel.

Ik krijg de foutcode en rode rand: " FOUT sluit opnieuw aan".

Aangezien het mij eerder deze week al was overkomen (toen startte hij wel na 3 pogingen). Toch langs de dealer gegaan. Die herkende het probleem niet, en heb ook de laatste software update. Ze willen de auto wel graag hebben en uitzoeken alleen eerst volgende mogelijkheid was begin januari.....

Heeft iemand deze foutmelding icm een snellader al eens gehad? Enige tips/ideeën zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K75YIKovbuJ5wHqTphxE0a8ZyVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqVdc00dNi0TdEa1MfzNhpfg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
JP8 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:32:
[...]

Heb helaas geen oplossing voor je. Heb wel iets soortgelijks, bij mij wil het laden niet starten bij een snellader. Heb er meerdere van verschillende merken geprobeerd. 11 kW ac lader doet het gek genoeg wel.

Aangezien het mij eerder deze week al was overkomen (toen startte hij wel na 3 pogingen). Toch langs de dealer gegaan. Die herkende het probleem niet, en heb ook de laatste software update. Ze willen de auto wel graag hebben en uitzoeken alleen eerst volgende mogelijkheid was begin januari.....

Heeft iemand deze foutmelding icm een snellader al eens gehad? Enige tips/ideeën zijn welkom!

[Afbeelding]
1x meegemaakt toen toen ik de snellader niet goed had aangedrukt.
Misschien helpt dit:

1. Druk stekker stevig in laadpoort auto en houd deze stevig aangedrukt.
2. Wacht tot je de klik van de vergrendeling hoort
3. en dan dus authenticeren tegen snellader (deze stap ligt aan hoe de snellader werkt, meeste snelladers die ik ken toe je pas authenticeren als de stekker er al inzet)

Tesla Bjorn had dit ook opgemerkt in zijn challenge.

• VoidPS2
Bij mij blijft hij gewoon staan op laden initialiseren maar er gebeurt niks.

Toevallig had ik vanochtend de auto bij de dealer neergezet voor het probleem van geen internetverbinding. Eerder had ik een X bij het 4G teken staan, nu staat er helemaal niks meer en kan ook met Wi-Fi geen connectie gemaakt worden.

Na een paar uur werd ik gebeld dat ze met hun apparatuur helemaal geen verbinding konden krijgen met de auto en hem dus niet konden uitlezen. Ze hebben een rapport hiervan gemaakt en naar Polestar gestuurd, die zouden er weer op terug moeten komen..

• VoidPS2
Ik heb ook nog niet de nieuwe software versie maar deze kunnen ze dus ook niet updaten omdat er geen verbinding gemaakt kan worden. Wederom niet verder gekomen dus.

• vdtweak
VoidPS2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:40:

Toevallig had ik vanochtend de auto bij de dealer neergezet voor het probleem van geen internetverbinding. Eerder had ik een X bij het 4G teken staan, nu staat er helemaal niks meer en kan ook met Wi-Fi geen connectie gemaakt worden.

Na een paar uur werd ik gebeld dat ze met hun apparatuur helemaal geen verbinding konden krijgen met de auto en hem dus niet konden uitlezen. Ze hebben een rapport hiervan gemaakt en naar Polestar gestuurd, die zouden er weer op terug moeten komen..
oef dat klinkt zuur, klinkt als een groter probleem. ;w

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 14:27
VoidPS2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:40:

Klinkt serieus. Succes ermee. Hopelijk geven ze je een goede leen auto mee.

• VoidPS2
Ik ben dus gewoon weer met de Polestar naar huis gestuurd, hij rijdt verder nog wel gewoon... tot nu toe.

• Spanky79
VoidPS2 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:53:
Ik ben dus gewoon weer met de Polestar naar huis gestuurd, hij rijdt verder nog wel gewoon... tot nu toe.
Urgh. Hoop dat alles het blijft doen dan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pepehv schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:24:
[P8]
19”, warmtepomp, zomerbanden
Zojuist ritje 105km, circa 95% snelweg.
ACC 105km/h, OPD aan.
Niet voorverwarmd, kachel op 19c.
Regenachtig, 12 graden buiten.

23.9kWh / 100km
[P8]
20”, warmtepomp, winterbanden
Zojuist ritje 335km, circa 75% snelweg, 20% 60/80 rest dorp.
ACC 110km/h, OPD aan.
Kort voorverwarmd aan lader, kachel op 19c, stuur- en stoelverwarming op 1.
Regenachtig, 9 graden buiten.

25,4kWh / 100km.
En geladen; 30,8kWh in precies 20min! Vind ik totaal niet slecht!! :9~

En wat rijdt die auto geniaal! Vandaag even een sprintje gedaan met een gassie in een behoorlijk uitgebouwde Golf GTI! 0-100 was de Volvo veel rapper, toen hoorde ik een hoop kabaal (echt mooie klappen bij het schakelen) en bij 140 kwam hij voorbij, beide een dikke grijns op ons gezicht! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VoidPS2
Spanky79 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:55:
[...]

Urgh. Hoop dat alles het blijft doen dan.
Ik hoop het ook, helemaal omdat ze het hadden over waarschijnlijk pas in januari verder te kunnen. Als het laden nu al zo problematisch gaat is het vast een kwestie van tijd voor het helemaal misloopt ben ik bang 😞

• JohnDoe77
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:29:
[...]

Diefstal van een auto heeft geen gevolgen voor de no-claim korting van de bezitter van de auto.
Vaak wel eigen risico en vooral een hoop gedoe. Eigen spullen in de auto vaak maar beperkt verzekerd. Een schade expert die je als rechercheur komt ondervragen. Mogelijk gevolgen voor je bijtelling als dit van toepassing is. En we betalen met zijn allen uiteindelijk de premies, hoe meer schade / diefstal etc. , hoe hoger de premies (of leasetarieven).
Er zijn toch wel wat Tesla's gestolen de afgelopen jaren. Met de pin-to-drive van Tesla zal ook dit lastiger worden.
Diefstal heeft gedurende je lease geen gevolgen. Wil je daarna zelf een auto kopen en verzekeren, moet je van de leasemaatschappij een verklaring van je schadevrije jaren krijgen en dan opeens doen de diefstal en alle andere dingen wel mee... B)

• JohnDoe77
JP8 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
P8 (P2)

Zijn er meer mensen die zich afgevragen waarom volvo de "lifehammer" op deze plek gemonteerd heeft?

Ideaal, tegen je been.......🤔

[Afbeelding]
Ik heb hem zelf gemonteerd, een stuk meer naar achter. Je kunt hem eenvoudig verschuiven, ik heb echt twee linker handen... :Y)

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
[...]Heeft iemand deze foutmelding icm een snellader al eens gehad? Enige tips/ideeën zijn welkom!

[Afbeelding]
Vandaag kreeg ik deze foutmelding ook bij een snellader. Meerdere keren ontkoppelen en weer aankoppelen hielpen niet. Stukje rijden en na 15 minuten nog eens proberen gek genoeg wel :? Lijkt iets van een kinderziekte te zijn nog..?

• JohnDoe77
BartWNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:46:
[...]

Congrats!

Mbt licht, als je die op automatisch zet heb je daar ook geen omkijken meer naar toch?

Automatische ruitenwisser stoei ik ook mee. Zelfs in mijn Golf 4 jaar niet aangeraakt, nu moet ik inderdaad soms ingrijpen. Ligt misschien aan sensor, wellicht kan dat nog geupdate worden.
Wat ervaren jullie voor problemen dan? Ik heb afgelopen twee dagen ruim 700km gereden door 80% regen en geen enkele issue. Ding niet aangeraakt, alleen af en toe voor de achterruit. :Y

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:35:
[...]

Geniet er van!
Dan lijkt mij de optie; stoelen en achterbank eruit en vijf eetkamerstoelen op de bodemplaat vast draaien! _O-

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
[...]

[Afbeelding]
Gisteren deze ervaring ook gehad. Bij de snellader de kabel aangesloten, auto had wel iets verder naar achteren gekund, dus kabel stond een beetje onder spanning. 3 keer de melding "Fout, sluit opnieuw aan".

Toen de stekker erin gedrukt terwijl mijn zoon het laden startte. Eindelijk ging het goed, snel in de auto want het plensde. Na 7 min weer de melding "Fout, sluit opnieuw aan". Toen had ik er genoeg van en ben naar huis gereden. Misschien dat de connectie nogal gevoelig is?

Morgen weer proberen en dan de auto iets verder naar achteren, hopelijk helpt dat. Zowieso vind ik de kabels van de DC laders nogal grof en zwaar...
Nog met de dealer gebeld maar die had er ook verder nog geen ervaring mee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05 19:15
JohnDoe77 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:22:
[...]

Wat ervaren jullie voor problemen dan? Ik heb afgelopen twee dagen ruim 700km gereden door 80% regen en geen enkele issue. Ding niet aangeraakt, alleen af en toe voor de achterruit. :Y
Gaat juist om de keren dat het wisselvallig is. Dan blijft die doorwissen terwijl het al droog is (niet al te best voor de wisserbladen) of hij schroeft het tempo niet op als het ineens harder gaat regenen.

Meestal gaat het goed, maar het valt op dat ik soms moet ingrijpen (voor mijn gevoel) en dat had ik bij mijn voorgaande auto’s minder.

Ik kan me er niet al te druk over maken om eerlijk te zijn, maar viel gewoon op.

• 4v4t4r
Recharge365 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:38:
[...]

Gisteren deze ervaring ook gehad. Bij de snellader de kabel aangesloten, auto had wel iets verder naar achteren gekund, dus kabel stond een beetje onder spanning. 3 keer de melding "Fout, sluit opnieuw aan".

Toen de stekker erin gedrukt terwijl mijn zoon het laden startte. Eindelijk ging het goed, snel in de auto want het plensde. Na 7 min weer de melding "Fout, sluit opnieuw aan". Toen had ik er genoeg van en ben naar huis gereden. Misschien dat de connectie nogal gevoelig is?

Morgen weer proberen en dan de auto iets verder naar achteren, hopelijk helpt dat. Zowieso vind ik de kabels van de DC laders nogal grof en zwaar...
Nog met de dealer gebeld maar die had er ook verder nog geen ervaring mee....
Die kabels zijn liquid cooled.. (meeste dan) dus dat maakt ze erg stug. Gewoon goed kijken hoe de kabels erbij hangen en je wagen zo neer zetten dat ze weinig spanning hebben (waar mogelijk). Na een laar keer weet je het wel bij de usual suspects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:49:
[...]

Die kabels zijn liquid cooled.. (meeste dan) dus dat maakt ze erg stug. Gewoon goed kijken hoe de kabels erbij hangen en je wagen zo neer zetten dat ze weinig spanning hebben (waar mogelijk). Na een laar keer weet je het wel bij de usual suspects.
Ik heb tot nu toe vier keer geladen aan een snellader en gelukkig gaat dat steeds foutloos! Gister geladen met meer dan 90kWh gemiddeld en het viel mij op dat de P8 ook als een malle ging koelen! Wel leuk om mee te maken dat opladen, zo kom ik ook mooi aan mijn stappen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:10:
[...]

Diefstal heeft gedurende je lease geen gevolgen.
Nou, geen gevolgen... als je nieuwe auto dan op een kenteken van 2021 of later staat, kun je fluiten naar de 8%...

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb nog de 1 september software versie op mijn P8.

Dealer heeft die dus niet geüpdatet voor aflevering.

Dee heeft nog geen OTA of wel? Als ik op ‘update zoeken’ druk vindt de auto geen nieuwe versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:03:
[...]

[P8]
20”, warmtepomp, winterbanden
Zojuist ritje 335km, circa 75% snelweg, 20% 60/80 rest dorp.
ACC 110km/h, OPD aan.
Kort voorverwarmd aan lader, kachel op 19c, stuur- en stoelverwarming op 1.
Regenachtig, 9 graden buiten.

25,4kWh / 100km.
En geladen; 30,8kWh in precies 20min! Vind ik totaal niet slecht!! :9~

En wat rijdt die auto geniaal! Vandaag even een sprintje gedaan met een gassie in een behoorlijk uitgebouwde Golf GTI! 0-100 was de Volvo veel rapper, toen hoorde ik een hoop kabaal (echt mooie klappen bij het schakelen) en bij 140 kwam hij voorbij, beide een dikke grijns op ons gezicht! _/-\o_
Niet slecht toch?

Hier gisteren met de p8 , 19’ en warmtepomp. 2x 145km. Heenweg braaf 105 gereden,maar de sukkels bij de bandenboer hadden mijn winterbanden te zacht opgepompt. Ik kon dus na 14km snelweg (en 12% accu) banden oppompen. Uiteindelijk met 45% aangekomen. 43% voor 130km dus. Redelijk, dan rijd je net iets meer dan 300km met 6 graden, door de regen en wind tegen.

Terug was ik weer 100% vol en ben ik met 130-135 teruggereden zodra dat kon. Kwam met 35% aan. Maar zoals gezegd, ook echt lekker doorgereden. Gebruik is dan wel boven de 30kwh//100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Montalbano schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:15:
[...]

Nou, geen gevolgen... als je nieuwe auto dan op een kenteken van 2021 of later staat, kun je fluiten naar de 8%...
Zoals ik eerder al reageerde klopt dat niet helemaal:

https://www.uitspraken.nl...g/ecli-nl-rbams-2014-6715

Bovenstaande was bij een ongeval. Verzekeraar moest omdat er sprake was van vermogensschade ook een bedrag uitbetalen ivm nieuwe bijtelling.

Bij diefstal is het verhaal iets complexer omdat er dan niemand eigenlijk is om de schade op te verhalen. Niettemin is er nog steeds sprake van vermogensschade. Er is geen juridische correspondentie zover ik kan zien te vinden in die exacte situatie maar ik zou het dan toch aan de rechtsbijstand voorleggen. Als je auto allrisk verzekert is zou het die schade eigenlijk ook moeten dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
@vdtweak onze leaseauto’s zijn WA verzekerd. Kan me voorstellen dat een LM dat ook doet. Bij diefstal zie ik niet snel iemand de hogere bijtelling vergoeden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Inspired schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:44:
@vdtweak onze leaseauto’s zijn WA verzekerd. Kan me voorstellen dat een LM dat ook doet. Bij diefstal zie ik niet snel iemand de hogere bijtelling vergoeden.
Zie ook

https://www.vandenbergacc...tellingsschade-vergoeden/

https://rechtennieuws.nl/...oor-schade-aan-leaseauto/ (WA verzekering uitspraak kosten die medewerker zelf moest betalen. Hoeft toch niet).

Ik probeer te illustreren dat het verhaal niet zo zwart wit is als de meeste mensen denken. Zeg ik dat je bij een ongeval garanties hebt op vergoeding bijtelling? Nee. Ik zeg alleen dat er een aantal zaken zijn geweest en dus juridische correspondentie enigszins bestaan die wijzen dat het niet zo zwart wit is als de verzekeraar je zou willen doen geloven.

Realiseer je ook dat er extra verzekeringen bestaan die dit soort schade specifiek dekken. Ergo. Als je je hier om druk maakt, wellicht eens met je lease maatschappij babbelen.

Ik zeg alleen dus dat op basis van eerdere juridische correspondentie er wel een zaak gemaakt zou kunnen worden om de verhoging in bijtelling vergoed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
vdtweak schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:42:
[...]

Zoals ik eerder al reageerde klopt dat niet helemaal:

https://www.uitspraken.nl...g/ecli-nl-rbams-2014-6715

Bovenstaande was bij een ongeval. Verzekeraar moest omdat er sprake was van vermogensschade ook een bedrag uitbetalen ivm nieuwe bijtelling.

Bij diefstal is het verhaal iets complexer omdat er dan niemand eigenlijk is om de schade op te verhalen. Niettemin is er nog steeds sprake van vermogensschade. Er is geen juridische correspondentie zover ik kan zien te vinden in die exacte situatie maar ik zou het dan toch aan de rechtsbijstand voorleggen. Als je auto allrisk verzekert is zou het die schade eigenlijk ook moeten dekken.
Ah ik had je eerdere bericht daarover gemist. Alsnog zou ik het sterk vinden. Een verzekeraar verzekert een auto, niet een fiscale regeling tussen een berijder en de fiscus want daar staat zowel de leasemaatschappij als de verzekering m.i. volledig buiten.

Ik maak me er overigens verder niet te druk over. Shit happens en als je overal op voorbereid wilt zijn heb je geen leven (of geld) meer over. Ik geloof ook niet dat ik mijn laad kabel tussen 2 plankjes onder mijn wiel ga leggen zoals ik hierboven al ergens las (maar wellicht denk ik daar anders over als hij 3x weggehaald is).

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 09:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Autoblog.NL auto van het jaar 2020

spoiler:
Polestar 2 *O*

Bron: BNR uitzending van vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

P8 vragen:
1. hebben jullie een profiel aan kunnen maken? Bij mij staat er 'gast' profiel.
2. kan geen sleutels koppelen, moet dat nog vrijgegeven worden door Volvo?
3. heb wel een LTE verbinding, als ik bij huis mijn wifi selecteer krijg ik de melding 'geen internet'. Mis ik ergens een instelling?
4. kunnen jullie al inloggen in de app store, heb je daar naast het activeren van LTE nog wat anders moeten instellen?
5. kunnen jullie in google inloggen, zo ja waar en hoe kan kan dat?
6. Hoe reset ik het info systeem, zie wel uitleg over reset maar geen reset 'functie die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
RHF schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:14:
P8 vragen:
3. heb wel een LTE verbinding, als ik bij huis mijn wifi selecteer krijg ik de melding 'geen internet'. Mis ik ergens een instelling?
4. kunnen jullie al inloggen in de app store, heb je daar naast het activeren van LTE nog wat anders moeten instellen?
6. Hoe reset ik het info systeem, zie wel uitleg over reset maar geen reset 'functie die werkt.
Ik heb het eigenaar profiel van naam veranderd.
Als je de Google account aanmaakt moet je eerst tmobile activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
P8 vragen:
Je moet een profiel aanmaken met je Google assistent/account. Dan kun je sleutels koppelen etc. Bij mij deed de afleverspecialist me er doorheen loodsen. Maar is niet zo moeilijk even zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:15:
[...]

Ik reageerde op het stukje waarin stond dat het voor je bijtelling wellicht wel gevolgen had... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:19:
Ik heb nog de 1 september software versie op mijn P8.

Dealer heeft die dus niet geüpdatet voor aflevering.

Dee heeft nog geen OTA of wel? Als ik op ‘update zoeken’ druk vindt de auto geen nieuwe versie.
Jack, het is al heel vaak langs gekomen dat de OTA update in het nieuwe jaar komt. Niemand heeft dus nu OTA. Het enige dat ik gemerkt heb aan de update die mijn P8 heeft is dag deze nu een timer functie voor de standkachel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:45:
[...]

Niet slecht toch?

Hier gisteren met de p8 , 19’ en warmtepomp. 2x 145km. Heenweg braaf 105 gereden,maar de sukkels bij de bandenboer hadden mijn winterbanden te zacht opgepompt. Ik kon dus na 14km snelweg (en 12% accu) banden oppompen. Uiteindelijk met 45% aangekomen. 43% voor 130km dus. Redelijk, dan rijd je net iets meer dan 300km met 6 graden, door de regen en wind tegen.

Terug was ik weer 100% vol en ben ik met 130-135 teruggereden zodra dat kon. Kwam met 35% aan. Maar zoals gezegd, ook echt lekker doorgereden. Gebruik is dan wel boven de 30kwh//100km.
Ja ik vind het prima! En wellicht kan het nog een beetje efficiënter door updates, maar voor nu prima te doen. En ik vind het super chargen wel cool!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:46:
[...]
Ja ik vind het prima! En wellicht kan het nog een beetje efficiënter door updates, maar voor nu prima te doen. En ik vind het super chargen wel cool!
Ja, werkt prima voor mij ook.

Denk dat er nog wel iets aan efficiency komt mbt motorbeheer en accamanagement. En daarnaast zou accuverwarming in de winter bij het preheaten echt veel bijdragen aan een flink grotere range, want dat eerste stukje vreet batterij, zelfs als je voorverwarmt.

Als ze dan de laadcurve nog wat kunnen boosten dan is deze auto prima.

Ik hoop dat ze a la Tesla steeds verbeteringen aan gaan brengen, dan hebben wij er komende twee jaar elke maand een betere auto mee.

En dan nog, als je op plaats van bestemming kunt bijladen is het in Nederland sowieso nooit echt een issue, zelfs als je harder wilt dan 100-110.

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 25-12-2020 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:19:
[...]

Ja, werkt prima voor mij ook.

Denk dat er nog wel iets aan efficiency komt mbt motorbeheer en accamanagement. En daarnaast zou accuverwarming in de winter bij het preheaten echt veel bijdragen aan een flink grotere range, want dat eerste stukje vreet batterij, zelfs als je voorverwarmt.

Als ze dan de laadcurve nog wat kunnen boosten dan is deze auto prima.

Ik hoop dat ze a la Tesla steeds verbeteringen aan gaan brengen, dan hebben wij er komende twee jaar elke maand een betere auto mee.

En dan nog, als je op plaats van bestemming kunt bijladen is het in Nederland sowieso nooit echt een issue, zelfs als je harder wilt dan 100-110.
Klopt, ik heb nu twee dagen circa 800km gereden, kort even geladen (eens per dag 20min) en daarna lekker genieten!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Recharge365
Vandaag na het ontbijt er even op uit, korte rit om wat foto's te maken :)
Schitterende auto, daarom zijn een aantal focus minder mooi. Erg tevreden met de auto en de uitvoering.
Later deze week wat langere ritten en dan het snelladen maar weer eens proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VpwJOa_HL6FvcZx7a-2IzDZkUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO4wYbeWZyvySWrW2XjYrPcp.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een stoere wagen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7a_GbLryP_uKjNBYvYhZoEDdqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vgjqf5CA5hTt52hYx6VmEGW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
@Recharge P8 , mooie kleur ook chrystal white zeker met de zwarte accenten. Twijfelde ook om een witte te nemen, alleen vind ik dat het mooist met echt een schone auto en zo vaak ga ik nu ook niet naar de wasstraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

P8 vragen:
opgelost na reset kon ik wel profiel aanpassen en app store openen. heb nu werkend profiel. sleutel koppelen ook gelukt. nu de Volvo On Call update nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
TheRebell schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:55:
@Recharge P8 , mooie kleur ook chrystal white zeker met de zwarte accenten. Twijfelde ook om een witte te nemen, alleen vind ik dat het mooist met echt een schone auto en zo vaak ga ik nu ook niet naar de wasstraat ;)
Bedankt voor je compliment. Ik ben ook niet van de wasstraat maar het moet er nu toch echt van komen. Gelukkig is hij nu nog schoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
RHF schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:10:
[...]
opgelost na reset kon ik wel profiel aanpassen en app store openen. heb nu werkend profiel. sleutel koppelen ook gelukt. nu de Volvo On Call update nog afwachten.
Hoi, heb je een reset gedaan met de knop onder het display?
Ik probeer ook verschillende profielen te maken en deze met behulp van de sleutels aan de verschillende tidal accounts te koppelen.

Helaas kan ik nergens vinden waar ik extra profielen aan kan maken en als ik een extra account aan wil maken dan moet ik eerst de vorige verwijderen :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05 19:15
Goede kerst allen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHaOSvrv4Fip36xXSGTVEomJjig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xieY3GrmRmcRrGFRFmv2py0v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 23-07-2023
JohnDoe77 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:10:
[...]

Diefstal heeft gedurende je lease geen gevolgen. Wil je daarna zelf een auto kopen en verzekeren, moet je van de leasemaatschappij een verklaring van je schadevrije jaren krijgen en dan opeens doen de diefstal en alle andere dingen wel mee... B)
Las je dat je (helaas) ervaringsdeskundige bent en waarschijnlijk een mooie 330e ergens in het Oost Europa rond toert. :( Zijn pittige gebeurtenissen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Het is weer foutmelding parade! Ik kan wel gewoon door karren gelukkig!

Net een uur aan de 350kW charger gehangen, kom ik terug, laad sessie afgebroken op 54%. Lekker dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cYysO0d8vKqj7av4k8NkeJOuTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoMwDcSHxbLdYsiEwXXFWx1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wvSkkmFOq_xp_AuoWtoco4dwrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqXppMuSTsf9I2rj7LRjRYmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JackBol schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:53:

Net een uur aan de 350kW charger gehangen, kom ik terug, laad sessie afgebroken op 54%. Lekker dan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je treft het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

En precies hiervoor is een werkende app gewoon een basis vereiste voor een EV. Je moet kunnen zien / bericht krijgen hoe de status van de auto is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:23:
[...]

En precies hiervoor is een werkende app gewoon een basis vereiste voor een EV. Je moet kunnen zien / bericht krijgen hoe de status van de auto is.
Nog een laar weekjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
YouTube: Volvo XC40 banana box test , nieuwe van born over de p8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
Recharge365 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:22:
[...]

Ik probeer ook verschillende profielen te maken en deze met behulp van de sleutels aan de verschillende tidal accounts te koppelen.

Helaas kan ik nergens vinden waar ik extra profielen aan kan maken en als ik een extra account aan wil maken dan moet ik eerst de vorige verwijderen :?
Als je op je middendisplay helemaal bovenin op de initialen naast het profiel icoontje drukt, kom je in het berichtenscherm. Vanuit daar kun je profielen toevoegen of bv switchen van het ene naar het andere profiel.

https://www.volvocars.com...bruikersprofiel-gebruiken

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Recharge365 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor je compliment. Ik ben ook niet van de wasstraat maar het moet er nu toch echt van komen. Gelukkig is hij nu nog schoon. :)
Zeker prachtig in Christal! Ik heb zelf een Thunder, maar jouw kleur staat verderop in de straat (mensen hebben qua auto’s hier allemaal smaak :Y ). Het mooie aan de Volvo kleuren vind ik het verschil in look door de lichtval.

Wat betreft wassen; als het droog is en boven de 10 graden wil ik dat zelf gaan doen. Heb een speciale foamlans gekocht en coating! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Hopelijk heb je hier wat aan;

Profiel aanmaken
Open het berichtenscherm om naar gebruikersprofielen te gaan.

Kies Profiel toevoegen.

Het profiel wordt aangemaakt.

Het profiel wordt als actief profiel ingesteld.

Bij het aanmaken van een nieuw profiel verschijnt er een instructie voor het instellen van het nieuwe profiel.

Er kunnen maximaal zes verschillende profielen worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Je had je auto net iets meer naar voren moeten rijden, nu zien we hem niet. _O-

Fijne Kerst! o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Petzun schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:37:
[...]

Las je dat je (helaas) ervaringsdeskundige bent en waarschijnlijk een mooie 330e ergens in het Oost Europa rond toert. :( Zijn pittige gebeurtenissen.
Klopt ja! Is vooral vervelend dat je zomaar iets kwijt bent waar je veel van genoot. Stel je voor dat je nu je raam uit kijke en je P2/8 staat er niet meer, dat gevoel...

Maar belangrijker in deze kerst tijd is gezondheid en geluk en daarover geen klachten; iedereen komt tot nu toe goed door Corona heen en onze tweede is onderweg! :*)

Gister kwam ik trouwens een zwarte P8 tegen in Noordwijk. Ook een dikke kleur met die grill. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:23:
[...]

De keren dat ik aan de supercharger gestaan heb (4x) kon ik via de Fastned app wel live meekijken. Als ik dan een rondje liep keek ik af en toe wel even, tussen het bellen door.

@JackBol Wel balen kerel! Gelukkig kon je rijden en kans is groot dat je volgende keer instapt en hij foutloos werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

JohnDoe77 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:22:
[...]

Ik had ook de indruk dat de regensensor niet werkte. Blijkt dat je die moet activeren met een knop op de handle. Zodat je het ook kunt uitzetten, b.v. voor in de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik moet ‘s morgens altijd 2x drukken op de ontgrendelknop van de laadkabel.

Als ik bij de auto aan kom lopen brandt er geen lichtje bij de laadpoort, de Zappi is “waiting for ev”. Na 1 keer drukken gaat het lichtje aan en wordt groen. Pas dan kan ik voor de 2e keer drukken om de kabel te ontgrendelen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze melding nu nog steeds? Lijkt voor beide meldingen wat vuil op de sensoren of camera.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
JohnDoe77 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:34:
[...]

Klopt ja! Is vooral vervelend dat je zomaar iets kwijt bent waar je veel van genoot. Stel je voor dat je nu je raam uit kijke en je P2/8 staat er niet meer, dat gevoel...

Maar belangrijker in deze kerst tijd is gezondheid en geluk en daarover geen klachten; iedereen komt tot nu toe goed door Corona heen en onze tweede is onderweg! :*)

Gister kwam ik trouwens een zwarte P8 tegen in Noordwijk. Ook een dikke kleur met die grill. :P
Gefeliciteerd man! Straks 2 stoeltjes achterin. Je prioriteiten staan goed, hier gaat het uiteindelijk om.En dan af en toe een beetje genieten van onze "speeltjes".
.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
[...]

Ik kreeg van mijn dealer onderstaande link, hiermee moet het lukken :)

YouTube: Google Account Aanmaken | Volvo Nieuwenhuijse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHF

RHF

[...]

Heb nog maar 1 account aangemaakt met daaraan 1 sleutel en spotify en Tidal gekoppeld. Kan kijken of een tweede profiel toegevoegd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 21:54
Vervelend dat de laadsessie afgebroken is, maar een uur aan een snellader hangen is wel enigszins aso als ik heel eerlijk ben. Daar zijn die laders niet voor bedoeld natuurlijk.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHF

RHF

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik krijg die melding (onderste foto) als er druppels of waas voor de camera zit, even poetsen en dan is het weg....bij mij dan. Heb jij idee dat er meer aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recharge365
Curly68 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:37:
[...]

Als je op je middendisplay helemaal bovenin op de initialen naast het profiel icoontje drukt, kom je in het berichtenscherm. Vanuit daar kun je profielen toevoegen of bv switchen van het ene naar het andere profiel.

https://www.volvocars.com...bruikersprofiel-gebruiken
Eindelijk gelukt. Eerlijk gezegd wist ik niet precies wat het berichtenscherm was. En ik maar klikken op het icoontje met de initialen ernaast... moest ik naar beneden vegen ipv klikken 8)7 . Maar zoals gezegd gelukt. 2 profielen aangemaakt. Een voor mijn echtgenote en een voor mij, beide gekoppeld aan een eigen sleutel. Hopelijk heeft zij straks bij het instappen automatisch haar eigen TIDAL account en ik de mijne. Onze muzieksmaken zijn nogal verschillend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:09
Is er nu wel of niet een app beschikbaar voor de P2?

Zo ja wat kan je er nu allemaal mee doen, ik vind het een beetje onduidelijk allemaal wat ik lees en hoor in reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
xeoMe schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:45:
Is er nu wel of niet een app beschikbaar voor de P2?

Zo ja wat kan je er nu allemaal mee doen, ik vind het een beetje onduidelijk allemaal wat ik lees en hoor in reviews.
Nee. Nog niet. Voor zowel P8 als P2 niet. In de loop van 2021.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:39
P2Hattem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:33:
[...]

Vervelend dat de laadsessie afgebroken is, maar een uur aan een snellader hangen is wel enigszins aso als ik heel eerlijk ben. Daar zijn die laders niet voor bedoeld natuurlijk.
want :? Meestal staan er meer dan 1, en als er geen rij staat, lekker volladen als je dat wil :Y

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 11:26
Omdat het kan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afDVdPe5QfqnjXukCuEiYSfFaxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg4dxd1utCrl1rMzuKNk8Q2s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjaPcoUZK21mHcszga3OwRWj6fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uc09q38Tt9lRcQyLqpAQqJOx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
Hoe doe je dit? Kun je nu ook Netflix of zo kijken als je stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
ybos schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:00:
[...]

want :? Meestal staan er meer dan 1, en als er geen rij staat, lekker volladen als je dat wil :Y
Als je de ‘laadstraat’ in de gaten houdt en vertrekt i.g.v. eventuele filevorming dan is er niets aan de hand.
Tijdens de vakantie op weg van/naar je bestemming kon het wel eens lastig zijn om een uur te laden zonder een paal onnodig te bezetten (lees SoC > 80%). Maar met alle landen om ons heen met code oranje hoeven we om daar niet druk om te maken ... helaas 🙁

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 22:38
FW423130 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:39:
[...]

Hoe doe je dit? Kun je nu ook Netflix of zo kijken als je stil staat?
Maybe niet handig als het antwoord openbaar wordt gepost. Dan wordt de loophole net zo snel weer dichtgezet. @darwusch Kun je ook YouTube bekijken? Zo ja, zou je mensen die je post hebben geliked een DM willen kunnen sturen? Pritty please d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 10:27
De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:56:
[...]

Gewoon 4 maal 8j, banden over laten zetten. ET bijna gelijk.

Niemand (ook niet van Polestar) kan mij vertellen wat het voordeel is van bredere velgen achter met verder identieke bandenmaat. Het is erg onhandig omdat je altijd moet opletten welk wiel je waar zet En je kunt de banden voor en achter niet wisselen ivm ongelijk slijtage.

Verder is het maar een gezinsauto en geen circuittijger.
Is dit echt zo? Als ik de voor en achterbanden bekijk staat er op alle banden exact dezelfde breedte. Dus alle banden gelijk.

Of zie ik iets over het hoofd?

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 10:27
BlacKstaR- schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:47:
[...]

Maybe niet handig als het antwoord openbaar wordt gepost. Dan wordt de loophole net zo snel weer dichtgezet. @darwusch Kun je ook YouTube bekijken? Zo ja, zou je mensen die je post hebben geliked een DM willen kunnen sturen? Pritty please d:)b
Goed idee ik ben ook geïnteresseerd @darwusch :) Bij voorbaat dank!

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:20
@Mr_Music is hier al vaker gemeld, banden zijn alle 4 gelijk, maar de velgbreedte voor en achter zijn verschillend.

De velgbreedte beïnvloedt de dwars stabiliteit van de band/velg combinatie, en men zal er een voordeel in gezien hebben om dit voor en achter verschillend te hebben.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
P2Hattem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:33:
[...]

Als die sessie niet was afgebroken had hij precies vol gezeten, precies wat ik nodig had. Zolang je niet vol aan de paal staat vind ik het niet aso.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
JackBol schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:56:
[...]

Als die sessie niet was afgebroken had hij precies vol gezeten, precies wat ik nodig had. Zolang je niet vol aan de paal staat vind ik het niet aso.
Tsja, om nou een discussie te voeren over wat wel of niet aso is, lijkt me dit niet de plek voor 😉.

Maar effectief is het iig niet: Boven de 80% SoC haal je nog 30 kW en die laatste 20% duren zo lang (30 min voor 15 kWh) dat je beter kunt vertrekken en iets eerder weer gaat laden tegen 120 kW. Routeplanners als ABRP bepalen de optimale rit obv de laadcurve van de auto en die zie ik nooit tot hoge percentages laden. Zeker niet als je op je bestemming niet kunt laden (tot een behoorlijke SoC) en je weer terug naar huis gaat en ook weer moet snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
P2Hattem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:29:
[...]

Tsja, om nou een discussie te voeren over wat wel of niet aso is, lijkt me dit niet de plek voor 😉.

Maar effectief is het iig niet: Boven de 80% SoC haal je nog 30 kW en die laatste 20% duren zo lang (30 min voor 15 kWh) dat je beter kunt vertrekken en iets eerder weer gaat laden tegen 120 kW. Routeplanners als ABRP bepalen de optimale rit obv de laadcurve van de auto en die zie ik nooit tot hoge percentages laden. Zeker niet als je op je bestemming niet kunt laden (tot een behoorlijke SoC) en je weer terug naar huis gaat en ook weer moet snelladen.
En precies hierom zou ik het fijn vinden als volvo de volle speed tot 55 a 60% zou zetten ipv 45%. 60 % en door maar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
P2Hattem schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:29:
[...]

Ik had een volle (90%) lading nodig om in 1x op bestemming te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:09
Wellicht een hele stomme vraag maar kan je een P2 nu ook opladen bij de Tesla superchargers?
Pagina: 1 ... 133 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.