Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Davy_Rx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:27:
[...]

Identiek aan mijn configuratie. Enkel met trekhaak terwijl ik na wat twijfelen besloten had om die eraf te laten. Bedankt voor alle reacties! Het helpt 😄
Koop je hem privé dan, dat je hem op 2021 kenteken wilt hebben?
In elk geval: doen, de auto is echt waanzinnig!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Inspired schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:45:
[...]

Geen idee. :) Auto is van Leaseplan. Heb nooit iets gezien van ze. Denk ook niet dat het een issue is op dit moment. In 2019 was er geen enkele Tesla gestolen als ik het goed heb.
Duidelijk, leasemaatschappijen gaan hier wat meer ontspannen mee om dan verzekeraars merk ik. Een aantal verzekeraars vindt EV's en vooral de Tesla nog wel spannend. Niet alleen het diefstalrisico, maar ook de grotere kans op schade en de hogere herstelkosten bij schade van EV's.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Inspired schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:45:
[...]

Geen idee. :) Auto is van Leaseplan. Heb nooit iets gezien van ze. Denk ook niet dat het een issue is op dit moment. In 2019 was er geen enkele Tesla gestolen als ik het goed heb.
Mijn verzekeraar eist een SCM Klasse TV01 (Klasse Terugvindsysteem). Op zich niet een heel duur systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:51
Quark2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:58:
[...]

Koop je hem privé dan, dat je hem op 2021 kenteken wilt hebben?
In elk geval: doen, de auto is echt waanzinnig!
Nee, ik koop hem op mijn BV (dat ik heb vanaf 01/01/2021). Maar het lijkt me met een latere doorverkoop in het achterhoofd goed om hem niet meer in 2020 in te schrijven. Het zal sowieso niet meer lukken om de auto dit jaar te hebben m.b.t. lening, verzekering,... Het ziet er naar uit dat ik hem midden januari ga hebben. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Stap zojuist in mn auto. En geen internetverbinding. Hij zegt 4g en het icoontje er naast geeft een bereikindicator met een kruisje. Uit en aan gezet. Ook WiFi/4g uit en aan gezet. Hielp niks. Dan maar gewoon audio over Bluetooth streamen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
Polestar heeft ook Kerstvakantie: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#13916550

Gooien alle update servers dicht voor OTA, hebben denk nog niet de volle vertrouwen in het systeem mocht het mis gaan.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjanborghuis
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-01-2024
MaxxMark schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:12:
Stap zojuist in mn auto. En geen internetverbinding. Hij zegt 4g en het icoontje er naast geeft een bereikindicator met een kruisje. Uit en aan gezet. Ook WiFi/4g uit en aan gezet. Hielp niks. Dan maar gewoon audio over Bluetooth streamen.
Hier hetzelfde. Net 30 seconden weer verbinding en daarna weer weg.

Update:
Nu is de verbinding weer terug. Beetje ‘klapperende’ lijn lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door henkjanborghuis op 23-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 14:12
mvrooij schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:15:
Polestar heeft ook Kerstvakantie: https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#13916550

Gooien alle update servers dicht voor OTA, hebben denk nog niet de volle vertrouwen in het systeem mocht het mis gaan.
Dat was al aangekondigd: er zou eerst een proef komen met een beperkt aantal auto’s in Scandinavië , daarna pas uitrol. Lijkt me juist heel zorgvuldig en verstandig

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:18:
[...]

Dat was al aangekondigd: er zou eerst een proef komen met een beperkt aantal auto’s in Scandinavië , daarna pas uitrol. Lijkt me die juist heel zorgvuldig en verstandig
Klopt zeker verstandig en inderdaad aangekondigd maar nu ook bevestigd via hun status pagina. Mocht het mis gaan en er zijn geen dealers open dan sta je toch raar te kijken.

Vind het erg positief dat Polestar via die webpagina updates blijft geven betreft bepaalde zaken, wanneer zal Volvo met zoiets komen?

[ Voor 6% gewijzigd door mvrooij op 23-12-2020 13:21 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:20:
[...]

Klopt zeker verstandig en inderdaad aangekondigd maar nu ook bevestigd via hun status pagina. Mocht het mis gaan en er zijn geen dealers open dan sta je toch raar te kijken.

Vind het erg positief dat Polestar via die webpagina updates blijft geven betreft bepaalde zaken, wanneer zal Volvo met zoiets komen?
Onder ‘service’ op de website van Volvo zit een actieve link naar Support, daaronder zit downloads en daaronder zit ergens software updates. Nog niet ingevuld voor dr P8 maar wel staat daar altijd al van alles over software versies van de andere types. Zal dus wel volgen denk ik.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:52:
[...]

Onder ‘service’ op de website van Volvo zit een actieve link naar Support, daaronder zit downloads en daaronder zit ergens software updates. Nog niet ingevuld voor dr P8 maar wel staat daar altijd al van alles over software versies van de andere types. Zal dus wel volgen denk ik.....
Klopt deze staat ook in mijn favorieten (vanwege mijn vorige XC40 T4). Hier inderdaad nog helaas niks te vinden betreft de P8, laten we het afwachten tot er iets komt.

Eventueel voor de nieuwsgierige mensen, dit is de pagina die @Mga1600 bedoeld: https://www.volvocars.com...-updates/software-updates

[ Voor 13% gewijzigd door mvrooij op 23-12-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:08
[P8]

Hebben diegene die al een P8 in ontvangst hebben mogen nemen standaard zowel een 10 A laadkabel met Schukostekker als een Type 2 "Mennekes" mode 3 kabel gekregen?

Via "bekijk de standaarduitrustingen" zie ik enkel de schukokabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:07:
[...]

Klopt deze staat ook in mijn favorieten (vanwege mijn vorige XC40 T4). Hier inderdaad nog helaas niks te vinden betreft de P8, laten we het afwachten tot er iets komt.

Eventueel voor de nieuwsgierige mensen, dit is de pagina die @Mga1600 bedoeld: https://www.volvocars.com...-updates/software-updates
Ja. Sorry maar ik had geen pc bij de hand om is link te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

C.QL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:42:
[P8]

Hebben diegene die al een P8 in ontvangst hebben mogen nemen standaard zowel een 10 A laadkabel met Schukostekker als een Type 2 "Mennekes" mode 3 kabel gekregen?

Ja, beide door jou genoemde stekkers waren aanwezig bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8

JP8

.

[ Voor 99% gewijzigd door JP8 op 23-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8

JP8

P8 (P2)

Zijn er meer mensen die zich afgevragen waarom volvo de "lifehammer" op deze plek gemonteerd heeft?

Ideaal, tegen je been.......🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxL6INH3f88TmCiSnX3RRXQHGPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKYDO9N8M131evpBuweNGhFM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
JP8 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:13:
P8 (P2)

Zijn er meer mensen die zich afgevraagd waarom volvo de "lifehammer" op deze plek gemonteerd heeft?

[Afbeelding]
Hier kiest de dealer zelf voor, ik heb hem los meegekregen zodat ik hem kan plaatsen waar ik zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[P8]

Standaard wordt alleen de Type 2 "Mennekes" kabel meegeleverd. Maar ik heb na overleg met de verkoper wel beide kabels gekregen. De 10A kabel is de kabel die wordt meegeleverd bij een hybride XC40.

Een P8 volledig opladen met de 10A kabel duurt ~32 uur. Als je dagelijks alleen kleine stukjes rijdt is deze kabel best een goeie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
mvrooij schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:14:
[...]
Hier kiest de dealer zelf voor, ik heb hem los meegekregen zodat ik hem kan plaatsen waar ik zelf wil.
Hier ook los gekregen, keuze van de dealer idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
[P8]

Ik heb beide kabels gekregen zover ik weet. Ik heb daar niks over afgesproken maar stond al in de overeenkomst vanuit de lease maatschappij. Erg prettig overigens. Zie foto's ter referentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgLKf4TztWyXaudrbcITCSgXIcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2q01UPRc0WjVaNLufz2MQqSH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PbhpS33l2R_UF00ZqhMch9-od8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7D6laDwRmyHwJ99tmj48cmsZ.jpg?f=user_large

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
erikloman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:15:
[...]

Standaard wordt alleen de Type 2 "Mennekes" kabel meegeleverd. Maar ik heb na overleg met de verkoper wel beide kabels gekregen. De 10A kabel is de kabel die wordt meegeleverd bij een hybride XC40.

Een P8 volledig opladen met de 10A kabel duurt ~32 uur. Als je dagelijks alleen kleine stukjes rijdt is deze kabel best een goeie optie.
Dat ik begreep worden alle P8's die in 2020 afgeleverd worden geleverd met deze 10A kabel (Granny noemen ze dit toch?) Ik heb er ook 1 en gebruik hem inderdaad weleens thuis om bij te laden, gelukkig maar zelden nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
erikloman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:15:
[...]

Volgens een brief van Volvo NL aan de dealers zouden alle P8-en tot eind 2020 van beide kabels voorzien worden, daarna alleen de type 2 kabel.

Omdat ik de levering van mijn auto in ‘ algemeen belang’ doorgeschoven heb tot januari wilde ik wel even zeker stellen dat ik de 1 fase kabel toch ook krijg. Dat is bevestigd. Ik heb als derde kabel ook de CEE kabel meebesteld zodat ik straks niet voor èèn gat te vangen zal zijn.....l.
Die 10A kabel lijkt me alleen handig om als je ergens, zonder andere voorzieningen bent, net een beetje te laden om tot de eerstvolgende laadpaal te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
P8 (P2)

Zijn er meer mensen die zich afgevragen waarom volvo de "lifehammer" op deze plek gemonteerd heeft?

[Afbeelding]
....fijn! Die van mij zit in mijn deur zijvak. Aan de binnenkant. En vind dat prima, aangezien ik daar toch nooit drinkflesjes o.d. in zet. en er is nog wat ruimte over ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
P8 (P2)

[Afbeelding]
Dat is niet zo handig nee, maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt een handige plek gevonden heb, hij ligt nu naast mijn telefoonoplader in de middenconsole.... Wel apart dat volvo hier neit apart een plaats voor heeft meegenomen in het ontwerp.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
De eerste kilometers staan erop! Wat een apparaat! Voelt nu nog erg groot aan, maar als ik na het parkeren een rondje om mijn wagen loop, blijkt aan alle kanten toch nog wel een meter over te zijn 🤣

The good:
  • Bliksemsnel!!
  • Ruikt naar nieuwe auto
  • Het bruine leer staat geweldig! (@Mga1600 de fotos komen nog, maar er was nog geen goed licht)
The bad:
  • Range. Op 160 km 29,6kW/100km (ok, ik trap redelijk door, volgens google moet ik op normaal tempo net naar mijn ouders heen en weer kunnen (280km) en dat is wel weer praktisch).
  • Ruitenwissers, ik kom uit een Mercedes en ik heb 5 jaar niet aan die knop gezeten. Ik heb die interval setting van de XC40 nog niet onder de knie. Waarom moet ik uberhaupt over ruitewissers nadenken? Hebben we daar geen computers voor?
  • Idem voor licht. Nooit aangezeten in mijn Mercedes. Waarom is daar uberhaupt een knop voor?
  • Stoel, ik kom uit een Mercedes, yada yada yada. Je snapt het wel.
The Ugly:
  • Ik parkeer op -2 waar geen Internet is. Wanneer je de garage uit rijdt heeft Google 5 minuten nodig om bij te komen voordat je er zinnig mee kan navigeren. Echt irritant!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
P2

Vandaag weer geen internet - herstelde zichzelf na 20 min. Half uur later weer op de terugweg en weer geen internet. Weer na 20 a 30 min deed het het ineens weer.

4g en kruisje in het logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Arie van Dijk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:48:
P2

Vandaag weer geen internet - herstelde zichzelf na 20 min. Half uur later weer op de terugweg en weer geen internet. Weer na 20 a 30 min deed het het ineens weer.

Had hetzelfde vandaag, lekker zen in de auto met regendruppels op het dak was ook ff chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik ook vandaag rond 14:30~15:00.
Misschien een T-mobile probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:50:
Ik ook vandaag rond 14:30~15:00.
Misschien een T-mobile probleem?
Denk het haast wel, Tele2 klanten worden overgezet. Dus zou misschien daarmee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSBREDA
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
vdtweak schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:20:
[...]

....fijn! Die van mij zit in mijn deur zijvak. Aan de binnenkant. En vind dat prima, aangezien ik daar toch nooit drinkflesjes o.d. in zet. en er is nog wat ruimte over ook.
Beter om hem vast te maken, heb ooit op zijkant gelegen met een auto en gemerkt dat het dan erg handig is als de hammer niet naar beneden is gevallen... Bij mij (P2) zat er geen bevestigingsclip bij. Heb hem in het net aan de achterkant van de bestuurdersstoel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:44
Weet iemand hier hoe je het automatisch aanpassen van het volume van je muziek op de snelheid uitzet of aanpast?

Hebben daarnaast meer mensen last van een klein kraakje? Komt volgens mij ergens links achter bij m’n riem vandaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

henkjanborghuis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:17:
[...]

Hier hetzelfde. Net 30 seconden weer verbinding en daarna weer weg.

Update:
Nu is de verbinding weer terug. Beetje ‘klapperende’ lijn lijkt mij.
Yep. Hier ook. Ene keer werkte het andere keer niet. En mn hele spotify is nu stuk. Die is uitgelogd. En inloggen met de pair link zegt op telefoon dat hij authorized is. En de auto zegt dat user of pass verkeerd is. Handmatig inloggen werkt ook niet. Na authorized reload de auto wel maar blijft hetzelfde zeggen. 1000 en 1x geprobeerd maar geen sjoege. Morgen maar weer eens kijken.

Wel weer een retourtje Arnhem gedaan. Heenweg “normaal” en terugweg met warme auto en volledig afgeladen met 3 personen een baby, kat en een volksverhuizing aan kleding. Opvallend dat een warme auto en geen stoel/stuurverwarming en de airco alleen aanzetten als de boel beslaat best wel impact heeft:

Trip automatisch is heen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Pj4rUivBfwM1TsUr-SyWsJTqLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WVUwMdXVYyqgI8r62D0t76X.jpg?f=fotoalbum_large

Trip handmatig terug (in deze is trip automatisch heen en terug samen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhhISB9zEpODx2cARdq-mx0QUIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgSQesGvaEbKdhYi582v1x73.jpg?f=fotoalbum_large

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 09:52
MaxxMark schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:12:
[P2]
Ik lees dit nu al meerdere keren. En ook ik heb nu in de afgelopen dagen al 3x geen internet gehad. Variërend van 10 minuten tot een klein half uur. Internet hersteld zichzelf wel, maar vreemd dat dit nu telkens gebeurt terwijl ik dit in de afgelopen 11 weken/ca 6700km niet eerder gehad heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recharge365
  • Laatst online: 15-11-2021
Vandaag de auto ontvangen :)
P8, Inscription Crystal white, Audio , Park assist, draadloos telefoon opladen en trekhaak.

Korte uitleg (met mondkapje), sleutels uitwisselen en gaan. Fantastische wagen. _/-\o_
Vanaf de overhandiging naar huis zo'n 150km gereden.
Gemiddeld verbruik van ongeveer 23kW/100km. De eerste km waren rond de 50kW/100km ik neem aan dat het voorverwarmen dus een grote invloed heeft.

Vlak voor het thuiskomen een DC laadstation uitgezocht met een hoge capaciteit, 150kW.
Helaas had ik een aantal keren een foutmelding tijdens het starten. Stekker terughangen en nogmaals proberen. Dit 3x opnieuw geprobeerd, ook met het vasthouden van de stekker. uiteindelijke is het goed gekomen. Snel de auto in want het regende vrij stevig.
Tot mijn grote vreugde een laadsnelheid gehaald van 300km/h. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV8kBHsgWKtRR_zgvWcdpEK_keE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1AjAE7f0Wp7Kk5swJH7Yeko.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik er even over nadenk is dat eigenlijk zo hoog nog niet? :? Anyway.... na 7 minuten laden weer een foutmelding, terwijl ik rustig in de auto zat.
Stekker eruit gehaald en naar huis. Daar hangt hij nu rustig aan de eigen laadpaal. Laden met 1 fase, erfenis van mijn vorige auto (audi A3 e-tron). Maar na een nachtje zal hij wel vol zitten.

Zijn er vele anderen met laadproblemen met de DC laders?
Trouwens had ik ook onderweg problemen met de internet verbinding, ging automatisch over.

Morgen samen met mijn echtgenote een rijden, het is tenslotte onze auto :)

[ Voor 12% gewijzigd door Recharge365 op 23-12-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:42:
De eerste kilometers staan erop! Wat een apparaat! Voelt nu nog erg groot aan, maar als ik na het parkeren een rondje om mijn wagen loop, blijkt aan alle kanten toch nog wel een meter over te zijn 🤣

The good:
  • Bliksemsnel!!
  • Ruikt naar nieuwe auto
  • Het bruine leer staat geweldig! (@Mga1600 de fotos komen nog, maar er was nog geen goed licht)
The bad:
  • Range. Op 160 km 29,6kW/100km (ok, ik trap redelijk door, volgens google moet ik op normaal tempo net naar mijn ouders heen en weer kunnen (280km) en dat is wel weer praktisch).
  • Ruitenwissers, ik kom uit een Mercedes en ik heb 5 jaar niet aan die knop gezeten. Ik heb die interval setting van de XC40 nog niet onder de knie. Waarom moet ik uberhaupt over ruitewissers nadenken? Hebben we daar geen computers voor?
  • Idem voor licht. Nooit aangezeten in mijn Mercedes. Waarom is daar uberhaupt een knop voor?
The Ugly:
  • Ik parkeer op -2 waar geen Internet is. Wanneer je de garage uit rijdt heeft Google 5 minuten nodig om bij te komen voordat je er zinnig mee kan navigeren. Echt irritant!
Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben erg benieuwd naar de interieur foto’s, maar ik ben een geduldig type.....(not!)
Dat verbruik laat inderdaad ruimte voor verbetering.......volgens mij ben je topscorer hier.....! Wel weer knap....
Ik kwam bij die testrit die toch ook best pittig verliep net boven de 26 maar toen was het wel droog en bijna windstil. Heb je winterwielen? En een warmtepomp?

In mijn andere Volvo’s hoefde ik ook nooit aan licht- of ruitenwisser knoppen te zitten. Licht stond gewoon altijd aan op automatisch, ruitenwisser stond op de regensensor en die regelde het goed. Je kon wel een klein beetje spelen me de gevoeligheid van die sensor, enmwaarom zou dat bij de P8 niet kunnen? (Knop op de voorkant van de rechterhandel indrukken activeert de sensor, de draaiknop aan diezelfde handle (die anders het interval regelt) regelt dan de gevoeligheid.

Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

The good:
  • Bliksemsnel!!
  • Ruikt naar nieuwe auto
The bad:
The Ugly:
Congrats!

Mbt licht, als je die op automatisch zet heb je daar ook geen omkijken meer naar toch?

Automatische ruitenwisser stoei ik ook mee. Zelfs in mijn Golf 4 jaar niet aangeraakt, nu moet ik inderdaad soms ingrijpen. Ligt misschien aan sensor, wellicht kan dat nog geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0V
  • Laatst online: 15-08-2023

T0V

Ik had vanavond ook het befaamde probleem met de melding ' verwijder laadkabel alvorens te starten'. In de parkeergarage van de supermarkt. Volvo on Call gebeld en die hebben de ANWB gebeld. Na een uur verdwenen de foutmeldingen weer en kon ik starten en wegrijden. ANWB afgemeld maar ik ga morgen toch naar de dealer om de auto te laten uitlezen. Als toegift kreeg ik onderweg nog extra foutmeldingen over de verlichting en de richtingaanwijzers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:45:
[...]

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben erg benieuwd naar de interieur foto’s, maar ik ben een geduldig type.....(not!)
Morgen! Beloofd!
Dat verbruik laat inderdaad ruimte voor verbetering.......volgens mij ben je topscorer hier.....! Wel weer knap....
Ik kwam bij die testrit die toch ook best pittig verliep net boven de 26 maar toen was het wel droog en bijna windstil. Heb je winterwielen? En een warmtepomp?
Ik hoefde niet ver van huis, dus hoefde niet echt rekening te houden met de range. Ik heb me prima aan de Vmax gehouden, maar daar was ik iedere keer wel redelijk vlot! ;)
In mijn andere Volvo’s hoefde ik ook nooit aan licht- of ruitenwisser knoppen te zitten. Licht stond gewoon altijd aan op automatisch, ruitenwisser stond op de regensensor en die regelde het goed. Je kon wel een klein beetje spelen me de gevoeligheid van die sensor, enmwaarom zou dat bij de P8 niet kunnen? (Knop op de voorkant van de rechterhandel indrukken activeert de sensor, de draaiknop aan diezelfde handle (die anders het interval regelt) regelt dan de gevoeligheid.
Misschien is het nog even wennen :)
Geniet er van!
Ik vindt de ACC en lane assist briljant. Je hebt drie icoontjes onderin voor Cruise control, of een voorganger gevolgd wordt en lane assist. Zo snel mogelijk alle drie aan en je hebt een zorgeloze rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Iemand een PDF handleiding voor die XC40 P8?
Die website van Volvo is niet doorheen te klikken zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[/list]
Zorg dat je de kaart van NL offline beschikbaar hebt, dan ben je niet meer afhankelijk van internet. GPS moet natuurlijk wel weer even wakker worden!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:23:
Iemand een PDF handleiding voor die XC40 P8?
Die website van Volvo is niet doorheen te klikken zeg!
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:48:
P2

Yep, hier ook. Gisteravond ook. Na een kwartier ineens weer internet.
Vandaag einde middag wel weer meteen verbinding overigens.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
max.jansen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:11:
Weet iemand hier hoe je het automatisch aanpassen van het volume van je muziek op de snelheid uitzet of aanpast?

Hebben daarnaast meer mensen last van een klein kraakje? Komt volgens mij ergens links achter bij m’n riem vandaan..
Ik heb de eerste paar dagen een kraak gehad waarvan ik vermoedde dat ie uit of onder de stoel vandaan kwam. Daarna spontaan verdwenen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Thanks! Geen pdf kunnen vinden op die site.
Iemand al eens door de automatische wasstraat geweest met de P8?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3FU6W22GEWj0xvj1RKJi6KBMB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rdO5WRI9r3o6yTlB64KNAwXL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:23:
[...]

[Afbeelding]
Kun je dat uitzetten, die sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Auto afsluiten wellicht. Nog niet geprobeerd. Weet ook niet of ik de eerste wil zijn 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Laatst online: 30-05 05:31
MSBREDA schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:58:
[...]

Beter om hem vast te maken, heb ooit op zijkant gelegen met een auto en gemerkt dat het dan erg handig is als de hammer niet naar beneden is gevallen... Bij mij (P2) zat er geen bevestigingsclip bij. Heb hem in het net aan de achterkant van de bestuurdersstoel gedaan.
hij zit aan een houder, maar is naar binnen gekeert in mijn zijvak. Dus als mijn auto op de kop komt kan ik er prima bij. Net achterkant bestuurdersstoel lijkt mij juist niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Mga1600 op 23-12-2020 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:28:
[...]

Kun je dat uitzetten, die sensor?
Er is denk ik nog geen pdf, alleen deze interactieve versie van het manual. Is al een paar keer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:25
JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:23:
[...]

Er schijnt ook een app te zijn voor puur de handleiding?
Gebruikershandleiding op mobiele apparaten
Bijgewerkt 10-11-2020
De gebruikershandleiding is beschikbaar als mobiele app en is verkrijgbaar via zowel App Store als Google Play. De app is aangepast voor zowel smartphones als tablets. De gebruikershandleiding is ook bereikbaar via de Volvo On Call-app.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
Beste P8 forum vrienden ;) , Ik heb sinds half november een mooie Bursting Blue P8 en ben er op zich erg blij mee. Zoals ik lees, heeft vrijwel iedereen last (gehad) van kinderziektes in de software en ook ik ben daar helaas geen uitzondering op. 360 camera's die bleven hangen, "voorruitsensor afgedekt" en een alarm dat continu ongevraagd afgaat.
Het thuisladen met de Zappi gaat eigenlijk prima. Op het werk (lease auto) staat een "domme" lader die altijd energie geeft als de auto daar om zou vragen. Ik heb door alle bugs en bezoekjes aan de volvo dealer inmiddels de meest recente software versie draaien met nu de optie "geplande voorverwarming" in het klimaat menu.
Mijn huidige probleem is dat deze voorverwarming eigenlijk nooit werkt. Ik heb netjes onder elkaar meerdere tijden aangegeven op alle werkdagen (bijvoorbeeld 7:35 en een andere om 17:05), maar hij is nooit warm. Wat gaat er mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:15:
[...]

Er schijnt ook een app te zijn voor puur de handleiding?

[...]
Is voor wat betreft e P8 dezelfde beperkte informatie.
Als je bijvoorbeeld bij een gewone XC40 kijkt, of een van de ander modellen, dan zie je een manual van 600 pagina`s of zoiets. Komt vast wel goed. Voor de gewone auto-dingen kun je natuurlijk zo lang het gewone XC40 boek daarnaast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vincent78_2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:20:
Beste P8 forum vrienden ;) , Ik heb sinds half november een mooie Bursting Blue P8 en ben er op zich erg blij mee. Zoals ik lees, heeft vrijwel iedereen last (gehad) van kinderziektes in de software en ook ik ben daar helaas geen uitzondering op. 360 camera's die bleven hangen, "voorruitsensor afgedekt" en een alarm dat continu ongevraagd afgaat.
Het thuisladen met de Zappi gaat eigenlijk prima. Op het werk (lease auto) staat een "domme" lader die altijd energie geeft als de auto daar om zou vragen. Ik heb door alle bugs en bezoekjes aan de volvo dealer inmiddels de meest recente software versie draaien met nu de optie "geplande voorverwarming" in het klimaat menu.
Mijn huidige probleem is dat deze voorverwarming eigenlijk nooit werkt. Ik heb netjes onder elkaar meerdere tijden aangegeven op alle werkdagen (bijvoorbeeld 7:35 en een andere om 17:05), maar hij is nooit warm. Wat gaat er mis?
Ik heb dan nog geen P8 maar de hoeveel problemen stapelen zich wel op heb ik het idee. Is dat gewoon een kwestie van dat het normaal is bij een 1e generatie nieuwe auto en nu helemaal omdat het volledig elektrisch is? Ik zou al die dingen namelijk niet meer scharen onder slechts wat "kinderziektes". Sommige problemen lijken me behoorlijk vervelend/storend en die je niet direct mag verwachten van een auto van zo'n 60k (zowel P8 als P2).

Iets om je zorgen over te maken of is het dus gewoon redelijk te verklaren bij een nieuw model auto?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent78_2
Juancho schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:26:
[...]

Ik heb dan nog geen P8 maar de hoeveel problemen stapelen zich wel op heb ik het idee. Is dat gewoon een kwestie van dat het normaal is bij een 1e generatie nieuwe auto en nu helemaal omdat het volledig elektrisch is? Ik zou al die dingen namelijk niet meer scharen onder slechts wat "kinderziektes". Sommige problemen lijken me behoorlijk vervelend/storend en die je niet direct mag verwachten van een auto van zo'n 60k (zowel P8 als P2).

Iets om je zorgen over te maken of is het dus gewoon redelijk te verklaren bij een nieuw model auto?
Ik denk eigenlijk meer dat Volvo het model misschien nog niet echt voldoende grondig heeft kunnen doortesten op grote schaal; daar gebruiken ze nu ons voor :+ . Van Tesla auto's reden er in korte tijd al gauw vele duizenden waardoor ze veel eerder de kinderziektes herkenden en "over the air" eruit konden halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vincent78_2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:31:
[...]

Ik denk eigenlijk meer dat Volvo het model misschien nog niet echt voldoende grondig heeft kunnen doortesten op grote schaal; daar gebruiken ze nu ons voor :+ . Van Tesla auto's reden er in korte tijd al gauw vele duizenden waardoor ze veel eerder de kinderziektes herkenden en "over the air" eruit konden halen
Dan hoop ik dat jullie netjes al het voorwerk al voor mij en anderen gedaan hebben op moment dat ik mag bestellen 😁😏. Zal rond eind maart zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ja Android automotive is nieuw, de modellen zijn nieuw voor Polestar/Volvo en er komt door het vele rijden van alle nieuwe gebruikers gewoon steeds meer aan het licht.

Neemt niet weg dat je hier verschillende problemen leest van verschillende gebruikers, die maar een klein percentage van de berijders in NL/BE vertegenwoordigen. Mensen zonder klachten zal je hier niet snel zien (posten).

Devies is om je niet teveel zorgen te maken, bugs zijn er, worden pro actief opgepakt, en zodra je instapt verdwijnen (iig voor mij) alle zorgen als sneeuw voor de zon.

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 23-12-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Wellicht hele domme vraag, maar vink je de geplande tijd wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun

The good:
  • Bliksemsnel!!
  • Ruikt naar nieuwe auto
The bad:
The Ugly:
Gefeliciteerd! Ben wel benieuwd naar het bruine leer.
T.a.v. licht en ruitenwissers: ik heb beide op auto staan, tevens op auto grootlicht.
Licht geen omkijken naar, automatische ruitenwissers nog wel eens de gevoeligheid iets aanpassen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
[...]

[P8]
Even afkloppen, maar ik ervaar weinig problemen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu weinig rij en Covid me aan het kantoor gekluisterd houdt. Maar de eerste 1900 km zijn redelijk smooth gegaan. Heb de update met klimaat timer wel even laten passeren. Dat komt later wel bij de grote update.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
BartWNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:39:
[...]

Wellicht hele domme vraag, maar vink je de geplande tijd wel aan?
Bedankt voor het snelle meedenken, wordt gewaardeerd! Jazeker, alle vinkjes staan aan, en ook het vinkje "elke week herhalen" staat aan 8) , mag helaas niks baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ5A9SZeD9L8KcNVcUHOHZwVHiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UEIYDlK5ppp1An68sALw2bz.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nogmaals de ingestelde voorverwarming.
Is het zo, dat de P8 stroom moet kunnen krijgen tijdens het verwarmen, of kan ie ook voorverwarmen met de energie vanuit zijn eigen accu? Ik denk namelijk dat mogelijk de lader (zowel thuis als op het werk) in slaap is gevallen waardoor ie geen stroom meer levert als de verwarming aan gaat. De accu was inmiddels al volgeladen die nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Vincent78_2 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:58:
[Afbeelding]

Hierbij nogmaals de ingestelde voorverwarming.
Is het zo, dat de P8 stroom moet kunnen krijgen tijdens het verwarmen, of kan ie ook voorverwarmen met de energie vanuit zijn eigen accu? Ik denk namelijk dat mogelijk de lader (zowel thuis als op het werk) in slaap is gevallen waardoor ie geen stroom meer levert als de verwarming aan gaat. De accu was inmiddels al volgeladen die nacht
Bij de/mijn P2, hoeft die niet aan de oplader te staan om voor te verwarmen.

Heb wel meer berichten gelezen van mensen waarbij het niet naar behoren werkt, wellicht toch nog wat problemen er mee in het algemeen.

Al eens geprobeerd om gewoon 1 simpele timer zonder herhaling aan te zetten? Wellicht kan het systeem je voorkeuren nog niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:54:
[...]

[P8]
Even afkloppen, maar ik ervaar weinig problemen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu weinig rij en Covid me aan het kantoor gekluisterd houdt. Maar de eerste 1900 km zijn redelijk smooth gegaan. Heb de update met klimaat timer wel even laten passeren. Dat komt later wel bij de grote update.
Ik ook. Alleen een keer het ontkoppel laadkabel-issue. Uit zichzelf opgelost. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
max.jansen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:11:

Heb je een PP versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
BartWNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:22:
[...]

Bij de/mijn P2, hoeft die niet aan de oplader te staan om voor te verwarmen.

Heb wel meer berichten gelezen van mensen waarbij het niet naar behoren werkt, wellicht toch nog wat problemen er mee in het algemeen.

Al eens geprobeerd om gewoon 1 simpele timer zonder herhaling aan te zetten? Wellicht kan het systeem je voorkeuren nog niet aan :+
Euhm, ja, dat is eigenlijk een goed idee om te proberen. Ga ik meteen instellen morgen, bedankt.

• jarjarstar
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-01-2024
Vertrek je ook op de ingestelde tijden? Op mn zappi kon ik zien dat hij 10min voor de ingestelde tijd begon met voorverwarmen tot 5min erna. Als je dan nog 15 min later pas instapt is de auto weer afgekoeld.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP8

JP8

[quote]JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:23:
[...]

Inmiddels nu 2x door een wasstraat (op rolband) geweest. 2x probleemloos. Wel werd mij gevraagd beide spiegels in te klappen. Waarom weer ik eigenlijk niet (breedte van de auto?)

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:50
JP8 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:01:
[quote]JackBol schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:23:
[...]

Inmiddels nu 2x door een wasstraat (op rolband) geweest. 2x probleemloos. Wel werd mij gevraagd beide spiegels in te klappen. Waarom weer ik eigenlijk niet (breedte van de auto?)
Dus achterklep bleef dicht zonder extra acties?

• JP8

JP8

Pepehv schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:12:
[...]

Dus achterklep bleef dicht zonder extra acties?
Gelukkig wel. Ik had het issue ook niet eerder gelezen en dus zonder over na te denken gegaan. Niks gebeurt.

Inderdaad wel even de parkeersensoren uitzetten (camera).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Iedere nieuwe ontwikkeling, op ieder gebied, lijdt aan kinderziekten. Je leest er vaak over in de krant. Of het nu een nieuwe tunnel is waar de software van afgeregeld moet worden, bruggen die niet open of docht willen , telefoons die niet draadloos willen opladen etc,
Dat is onvermijdelijk, want pas als die zaken volop in gebruik worden genomen begint de gebruikersdata zich te verzamelen onder echte omstandigheden.
Dat geldt ook voor de P2/P8 die op veel vlakken nieuw zijn. Niet alleen de aandrijving en alles wat daarbij hoort aan management en remmen etc., maar ook het infotainment gedeelte.
Een beetje vergelijkbaar met wat Volvo eind 2015/ begin 2016 had met de introductie van de XC9T8. Daar werd her toen splinternieuwe Sensus Connect met het ipad-achtige scherm voor het eerst toegepast (nu nog standaard bij alle non-EV Volvo’s) en werd de hybride techniek voor het eerst in combinatie met een benzinemotor toegepast. Die eerste auto’s hebben qua updates best roerige tijden meegemaakt, tot frustratie van de berijders soms, maar Volvo heeft het opgelost! Mijn XC9T8 ( in 2017 gebruikt gekocht) was van eind 2016 en daar mankeerde helemaal niets aan.
Het gaat er dus om hoe een leverancier met de problemen omgaat, of er een wil is om ze goed op te lossen. En die zal er zijn bij Volvo want het voornemen is om de rol van EV in hun programma steeds groter te krijgen en dan zullen de eerste types daarvan toch een voorbeeldfuncite moeten hebben toch?

Ik heb vertrouwend in de houding van Volvo! Bij die 90 serie hebben ze het ook geflikt om de problemen goed op te lossen en dat gaat hier ook gebeuren!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:26
BartWNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:46:
[...]

Congrats!

Mbt licht, als je die op automatisch zet heb je daar ook geen omkijken meer naar toch?

Automatische ruitenwisser stoei ik ook mee. Zelfs in mijn Golf 4 jaar niet aangeraakt, nu moet ik inderdaad soms ingrijpen. Ligt misschien aan sensor, wellicht kan dat nog geupdate worden.
Het is misschien de Volvo manier van doen, ik weet het niet. Heb nooit eerder Volvo gereden en ik heb er ook mee liggen klooien. Misschien heb jij hetzelfde.
Er zit een intervalstand op, die je standaard gebruikt (ik kom van voornamelijk VW en Ford) en waarvan je verwacht dat daarop de regensensor zijn werk doet en je met het gereliëfde wiel de gevoeligheid instelt. Maar dat is niet het geval. Dat is enkel een instelbare intervalstand.
Voor de sensor wis-functie moet de hendel op OFF staan en druk je op de grote platte knop/vlak op de hendel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlDZHU9VxN6kYPbarXEiLaAEg1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dA69dHFhzWZqkKMGbfUcUaN8.jpg?f=fotoalbum_large.
Dan stel je vervolgens met het wiel de gevoeligheid.
https://support.polestar....le/Regensensor-gebruiken/

• Mga1600
JP8 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:14:
[...]

Gelukkig wel. Ik had het issue ook niet eerder gelezen en dus zonder over na te denken gegaan. Niks gebeurt.

Inderdaad wel even de parkeersensoren uitzetten (camera).
Mijn vorige Volvo had ook al die sensoren inclusief een schopsensor. Nooit problemen gehad. Het enige wat ik deed als die auto in de wasserette ging was spiegels inklappen, de auto op slot en met de sleutel op zak weglopen een buiten bereik van de auto op een bankje zitten en rustig het proces van een afstandje bekijken.

Die opmerking dat je met die schopsensor en wassen op moet passen wordt m.i. meer bedoeld voor wassen met de hand. Als je met een spons onder de bumper komt, terwijl jezelf gebukt staat, kun je de klep tegen je hoofd krijgen omdat je die dan geactiveerd hebt,
Oplossing bij het met de hand wassen is het zelfde: eerst even de deursponningen etc, soppen, daarna de auto dicht en de sleutel even binnen neerleggen buiten bereik. Nooit een issue geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:50:
[...]

Het is misschien de Volvo manier van doen, ik weet het niet. Heb nooit eerder Volvo gereden en ik heb er ook mee liggen klooien. Misschien heb jij hetzelfde.
Er zit een intervalstand op, die je standaard gebruikt (ik kom van voornamelijk VW en Ford) en waarvan je verwacht dat daarop de regensensor zijn werk doet en je met het gereliëfde wiel de gevoeligheid instelt. Maar dat is niet het geval. Dat is enkel een instelbare intervalstand.
Voor de sensor wis-functie moet de hendel op OFF staan en druk je op de grote platte knop/vlak op de hendel:
[Afbeelding].
Dat schreef ik toch al? Dat wieltje heeft twee functies: afhankelijk van de vraag af je de toets bediend hebt is het ofwel om de intervaltijd rte regelen ofwel om de gevoeligheid van de sensor aan te passen. Als je voor regensensor gekozen hebt (wat ik altijd deed) blijft die instelling gewoon aanwezig ook als je de auto uitgezet hebt en de volgende keer weer opstart. Ideaal hoef je er nooit meer aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:50:
[...]

[Afbeelding].
Ja ik heb hetzelfde.

Ik gebruik de knop die je aangaf voor automatische sensor en probeer dan de juiste gevoeligheid in te stellen.

Echter de ene keer blijft die doorwissen terwijl het al droog is, terwijl hij de andere keer niet vaak genoeg wist terwijl het hard regent.

Bij mijn voorgaande auto's liep dat toch een stuk beter, dat ik het zelf nooit hoefde aan te passen.

Maar, het zijn allemaal first world problems natuurlijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
[P2] Ik heb mijn P2 gisteren besteld en dankzij een gelukje (zelfde configuratie beschikbaar wegens annulatie) ga ik hem half januari al op kunnen halen. Ik ben daar enerzijds heel blij mee en anderzijds heb ik het gevoel van ik had beter nog even gewacht op mijn nieuw geproduceerd model zonder (?) kinderziektes 😄 Wat zijn de grootste problemen momenteel nog? Ik ken er 3. Omvormers = terugroepactie, daar ga ik normaal geen last van hebben. Systeemfout = oorzaak onbekend? Probleem dat de auto denkt dat de stekker nog insteekt = op te lossen door 12V af te koppelen of brugje te leggen op 2 pinnetjes. Fix waarschijnlijk via software. Mis ik nog iets van de problemen die er effectief voor zorgen dat je auto niet meer start? 😊

• BartWNL
Davy_Rx schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:26:
[P2] Ik heb mijn P2 gisteren besteld en dankzij een gelukje (zelfde configuratie beschikbaar wegens annulatie) ga ik hem half januari al op kunnen halen. Ik ben daar enerzijds heel blij mee en anderzijds heb ik het gevoel van ik had beter nog even gewacht op mijn nieuw geproduceerd model zonder (?) kinderziektes 😄 Wat zijn de grootste problemen momenteel nog? Ik ken er 3. Omvormers = terugroepactie, daar ga ik normaal geen last van hebben. Systeemfout = oorzaak onbekend? Probleem dat de auto denkt dat de stekker nog insteekt = op te lossen door 12V af te koppelen of brugje te leggen op 2 pinnetjes. Fix waarschijnlijk via software. Mis ik nog iets van de problemen die er effectief voor zorgen dat je auto niet meer start? 😊
Niet teveel denken in problemen, gewoon uitkijken naar de levering :)

Het gros geniet zonder enig probleem van zijn P2/P8. Veel is al opgelost in de tussentijd en kleine bugs zullen zich voor blijven doen, maar die kunnen binnenkort via OTA aangepakt worden.
Mocht iets gebeuren, is het vaak te verhelpen door een reset, of weg te lopen van de auto en een kwartier/half uur later terug te komen. Mocht je er echt niet uit komen, is Volvo/Polestar pro-actief om je te assisteren.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben dan toch wel benieuwd of je nog een 8% model kon bemachtigen of dat je naar 12% gaat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Och, zoals ik in een eerdere post zei kan het ook zo zijn dat de soep niet zo heet gegeten wordt als je hier staat. Ja je kunt pech hebben. Maar ik acht de kans groter dat je helemaal niets aan problemen ondervindt.

Ik heb tot nu toe (sinds begin december) één keer iets meegemaakt dat ik echt vervelend vond, en dat was gisteren, toen de verbinding met enige regelmaat wegviel. En zelfs in die situatie blijft GoogleMaps (met offline kaarten) gewoon werken en kan je nog altijd prima muziek afspelen vanaf je telefoon via de BlueTooth Mediaplayer.

Verder geen problemen gehad met laden (ook in regen). Doorgaans doe ik eerst afmelden op laadpaal, dan loshalen bij laadpaal, gaandeweg oproollen, knopje drukken, en bij de auto loshalen. Heb het eenkeer omgekeerd gedaan (knopje, daarna afmelden, etc) en dat ging ook prima.

Al mijn andere 'negatieve' ervaringen zijn allemaal first-world problems en hebben niets van doen met het functioneren van de auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
MaxxMark schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:37:
Och, zoals ik in een eerdere post zei kan het ook zo zijn dat de soep niet zo heet gegeten wordt als je hier staat. Ja je kunt pech hebben. Maar ik acht de kans groter dat je helemaal niets aan problemen ondervindt.

Ik heb tot nu toe (sinds begin december) één keer iets meegemaakt dat ik echt vervelend vond, en dat was gisteren, toen de verbinding met enige regelmaat wegviel. En zelfs in die situatie blijft GoogleMaps (met offline kaarten) gewoon werken en kan je nog altijd prima muziek afspelen vanaf je telefoon via de BlueTooth Mediaplayer.

Verder geen problemen gehad met laden (ook in regen). Doorgaans doe ik eerst afmelden op laadpaal, dan loshalen bij laadpaal, gaandeweg oproollen, knopje drukken, en bij de auto loshalen. Heb het eenkeer omgekeerd gedaan (knopje, daarna afmelden, etc) en dat ging ook prima.

Al mijn andere 'negatieve' ervaringen zijn allemaal first-world problems en hebben niets van doen met het functioneren van de auto :)
Zelfde ervaring hier, sinds midden October heb ik er inmiddels meer dan 4000 kilometer op zitten met afgezien van wat foutmeldingen (die na een tijdje uit zichzelf verdwenen) 0 problemen.

Het is de 1e massa-geproduceerde auto van een nieuw merk, ik had eerlijk gezegd wel meer problemen verwacht (knock-on-wood)...

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:44
Ja heb een PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
DennusB schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:36:
[...]

Ben dan toch wel benieuwd of je nog een 8% model kon bemachtigen of dat je naar 12% gaat?
Ik woon in België. Daar speelt dit momenteel niet. (Denk ik toch) :)

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Kans is aanwezig dat het verzoorzaakt wordt door je veerpoten achter. Is een bekend PP probleem. Soms is de oplossing het loshalen en opnieuw afstellen van de schotels achter en als dat niet helpt, krijg je een nieuwe set dempers achter (bij mij het geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
BartWNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:08:
[...]

Ja ik heb hetzelfde.

Ik gebruik de knop die je aangaf voor automatische sensor en probeer dan de juiste gevoeligheid in te stellen.

Echter de ene keer blijft die doorwissen terwijl het al droog is, terwijl hij de andere keer niet vaak genoeg wist terwijl het hard regent.

Bij mijn voorgaande auto's liep dat toch een stuk beter, dat ik het zelf nooit hoefde aan te passen.

Maar, het zijn allemaal first world problems natuurlijk :+
Als hij doorgeeft als het droog is staat de handel niet in de juiste op en neer stand denk ik. Die overrulend de sensor namelijk... als het hard regent moet je de sensor inderdaad wat opdraaien..

Jij schreef dat het bij voorgaande auto’s beter liep.....ik denk dat het ‘anders’ gaat, niet noodzakelijk beter.
Bij mijn VW werkt het in ieder geval heel anders.....daar zit namelijk helemaal geen sensor op.....dat is pas armoedig....ll

• PvS_68
Die laatste heb ik hier - als ik het goed heb - alleen bij P8 rijders gelezen. Ik kan me vergissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:19:
[...]

Als hij doorgeeft als het droog is staat de handel niet in de juiste op en neer stand denk ik. Die overrulend de sensor namelijk... als het hard regent moet je de sensor inderdaad wat opdraaien..

Jij schreef dat het bij voorgaande auto’s beter liep.....ik denk dat het ‘anders’ gaat, niet noodzakelijk beter.
Bij mijn VW werkt het in ieder geval heel anders.....daar zit namelijk helemaal geen sensor op.....dat is pas armoedig....ll
Als de Sensor goed geactiveerd is (Dus hendel in de '0' en de knop is ingedrukt), dan gaat er ook een indicatie branden op het bestuurder display (Bestaat uit: voorruit + wisser + regendruppel). Ik heb niet gehad dat de wisser over een droge ruit heen en weer gaat. Ik heb deze stand eigenlijk altijd aanstaan en bevalt prima. Bij miezer regen of harde regen moet je soms een beetje bij stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
[P8]

Ik denk dat ze dit jaar toch over de 2000 P8'en heen gaan! Toch netjes gedaan in 2 maanden tijd.
https://sanderpotjer.nl/volvoxc40p8/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
[P2]

Hier nog maar eens aangeven dat - buiten dat ik weinig kan rijden vanwege thuiswerk/corona - ik best wel tevreden ben van de P2!

Na de recall nog geen foutmeldingen gekregen en daarvoor ook uiterst weinig :)

Verbruik opvolgen is een sport: gisteren een kort ritje van 5km gedaan, na 1km verbruik van 70kWh/100km, na 3km 45 en na 5km 35 :) zonder voorverwarmen

Heb mezelf een heel lange laadkabel voor thuis gekocht (12 meter!) zodat ik de wagen gewoon de oprit kan oprijden zonder iedere keer ook de korte meegeleverde kabel uit te halen.
Dat had ik misschien beter niet gedaan: 12 meter weegt dik 5kg en die kabel is zo onhandig om terug een beetje fatsoenlijk op te rollen .... daar moet ik nog iets op vinden, iemand een ideetje ? (ik ben zo stom geweest mijn laadpaal te bestellen ZONDER vaste kabel :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
[...]

P8
Ja dat hoort deels bij een nieuwe auto. Maar het is in ieder geval niet Cyberpunk 2077 erg qua bugs.
En het blijft Volvo dus als als het onveilig zou zijn zouden ze het niet op de markt brengen.
Het merendeel van de tijd nergens last van, maar het is goed om te weten dat de home knop de reset knop is en dat je voor andere problemen de auto moet uitzetten en iets van 15 minuten met de sleutel bij de auto weg moet zijn. Dat laatste heb ik nog niet nodig gehad, maar voor wat kleine dnigetjes (geen internet, geen blauwe navigatie lijn in Google maps) het Android systeem wel eens opnieuw opgestart. Hier iig nog steeds tevreden met de auto.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
P8:

Iemand deze knop al gevonden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twb07zuVH1rukceBDnwht56nslU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c420CbIaSA9siuTVAHiuo6Ma.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Is dit tijdelijk of doe ik iets verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTIQiJ6OhQpRSp23iih0Ysm14PM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0qK3iPWIBRQX5BRcXaIdapL8.png?f=fotoalbum_large

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Niet geheel ontevreden. 100 op de ACC naar mijn ouders. Net niet genoeg voor een retourtje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osjf2QyuLYaVJUYb_bTVZdGWRS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaP1FwmDLdKAYkK3mUdxUn71.jpg?f=fotoalbum_large

• BartWNL
JackBol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:28:

[Afbeelding]
Volgens mij correleert de app voor de P8 heel erg met die van de P2 omdat allebei de systemen op Google draaien. App voor P2 zou begin 2021 komen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:31:
[...]

Volgens mij correleert de app voor de P8 heel erg met die van de P2 omdat allebei de systemen op Google draaien. App voor P2 zou begin 2021 komen.
Volvo dealer zei dat ik een voc account moest maken. Wat voor zin heeft dat als de app niet werkt :(

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
De google assistant vind ik soms nog lastig met het geven van de juiste commando's.
Sommige lijken ook te veranderen.
Zo zei ik altijd "Ok google, navigeer naar huis"
en dat werkte prima, tot rond afgelopen dinsdag.
Nu krijg ik de reactie dat ze het niet verstaan heeft, ondanks dat ze wel nog steeds de juiste zin in beeld laat zien.
Maar als ik nu zeg: "Ok google, navigeer naar mijn huis", dus met "mijn" erbij, dan werkt het wel weer.
Tot daarvoor was "mijn" niet nodig.

Verder lijkt het me handig om iets als "zoek laadstations vlakbij mijn bestemming" te kunnen zeggen, maar ik heb nog geen zin ontdekt die tijdens het navigeren de laadstations in de buurt van mijn bestemming toont.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
Ik gebruik hey Google zeer weinig, vooral omdat na het uitvoeren van de opdracht, youtube music niet automatisch de muziek hervat. Moet ik alsnog op een knop drukken...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• PvS_68
S2000jan schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:16:
[P2]

Dat had ik misschien beter niet gedaan: 12 meter weegt dik 5kg en die kabel is zo onhandig om terug een beetje fatsoenlijk op te rollen .... daar moet ik nog iets op vinden, iemand een ideetje ? (ik ben zo stom geweest mijn laadpaal te bestellen ZONDER vaste kabel :( )
De partij die voor mijn werkgever de laadpaal regelt heeft me geadviseerd een paal met vaste kabel te nemen. Ik had toen geen flauw idee en ben daarin mee gegaan. Achteraf gelukkig!
Er hangt een kabel van 4 meter netjes opgerold op de haak bij de paal. Ik heb max 1,5e meter nodig om bij mijn auto te komen (1 a 2 lussen, dus dat ruimt makkelijk op). Dat werkt echt fantastisch en ik heb de kabels in de auto pas één keer gebruikt in 2,5e maand bij een publieke laadpaal.

Ik weet niet of de paal nog aanpasbaar is met een vaste kabel? Kap eraf en de kabel monteren? Zou je best eens onderzoek naar kunnen doen, of dat mogelijk is. Desnoods zaag je daarvoor die 12m kabel doormidden om hem aan te sluiten in de laadpaal.

[ Voor 12% gewijzigd door PvS_68 op 24-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:28:

[Afbeelding]
Dat de VOC app er voorlopig nog niet is was je toch wel bekend neem ik aan?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
[...]

Dat de VOC app er voorlopig nog niet is was je toch wel bekend neem ik aan?
Ja dat was mijn herinnering, maar toen die dealer zei dat ik een voc account moest aanmaken nam ik daar enigszins impliciet mee aan dat het gefikst was. Ijdele hoop dus.

Maaruh, wat vind je van het leer?

• Mga1600
Dit is echt supermooi! Dat had ik echt veel liever gehad dan dat zwarte leer wat uit de prijslijst bij te bestellen is ( en wat ik gedaan heb......)
Je vertelde dat het via de dealer is gelopen maar wie heeft het ingebouwd? Ziet er echt prachtig uit.....!

( ik was vanochtend weg, dus kon niet eerder reageren)

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 24-12-2020 15:10 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.