Ik zie alsnog een attack vector: mannetjes wachten op parkeer terrein. Mannetje loopt voorbij, maatje zit in een auto iets verderop. En terwijl jij langsloopt kunnen ze het signaal versterken, je auto van het slot halen en weghalen.
Of, aangezien je een signaal meerdere keren kan versterken en de sleutel pas uitschakelt bij niet-beweging (ergo, als je loopt is die actief). Mannetje loopt voorbij, relayed signaal naar volgende mannetjes, die relayed naar volgende mannetje. Hopsakee, auto weg. En daar betaal je dan 269 euro voor. Goed RFID zakje kost je 30 euro.
Ik vertrouw persoonlijk gewoon op mijn RFID zakje. Ik heb het mijzelf aangeleerd om:
1. Auto op slot te doen
2. Sleutel in zakje te doen.
3. Dubbelchecken (trekken aan deurhendel) dat deur op slot zit en zakje zijn werk doet.
Kleine moeite, en geeft mij iig wel 100% zeker dat het signaal vangen niet kan.
Als ik thuis kom zit de sleutel ook in het zakje en hangt die in een ijzeren sleutelkastje. Succes dieven
Met boodschappen enzo vind ik het ook niet veel moeite om even de sleutel uit het zakje te halen, soms doe ik dat voor de helft en dan kan ik in mijn auto.
Maaaaaaar als je echt dat certificaat nodig hebt is het wel zuur, maar dan zou ik alsnog zeggen. Doe het in een RFID zakje als je wegloopt. Kleine moeite, voorkomt veel gedoe bij diefstal.
[
Voor 40% gewijzigd door
vdtweak op 22-12-2020 21:29
]