Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.217 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:54:
@JP8 dat begint erop te lijken. In de zomer komt hij nog wel wat hoger uit. Bjorn haalde na een flink rit (dus warme accu) tot 133kW dacht ik gezien te hebben. Dat moet je in de zomer bij 20+ graden sneller kunnen halen. Dus zomervakanties is prima te doen. Wintersport wellicht nog wat lastiger maar dat gaat dit jaar toch niet gebeuren. :)
133 haalde ik onlangs ook, wel kortstondig. Was na een ochtendje vol met ritten en opladen vanaf 11% capaciteit.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Jur gen schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:40:
[P2]
Mijn P2 op 9 oktober gekregen, tot aan de 2e terugroep actie waarbij o.a. de omvormers zijn vervangen en de laatste software is geïnstalleerd op 7 december had ik geen enkele foutmelding ontvangen. Gisteravond gaf hij de foutmelding dat het aandrijfsysteem service vereist. Vanochtend nog steeds, hebben meerdere dit al gehad na de terugroepactie en na de laatste software update?
Mijn omvormers zijn vorige week woensdag vervangen, heb in de tussentijd nog een kilometer of 200 gereden en tot nu toe probleemloos.

Als de melding niet uit zichzelf weggaat dan zou ik er toch even mee naar de garage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:02
[P8]

Bij mij greep gisteravond zowaar de parkeerrem heel kortstondig in toen ik even omhoog veerde in m'n stoel, alsof de auto dacht dat ik uit wilde stappen. Terwijl ik 30 km/h+ reed. Iemand dit ook al eens gehad?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
[P2]
Mijn P2 op 9 oktober gekregen, tot aan de 2e terugroep actie waarbij o.a. de omvormers zijn vervangen en de laatste software is geïnstalleerd op 7 december had ik geen enkele foutmelding ontvangen. Gisteravond gaf hij de foutmelding dat het aandrijfsysteem service vereist. Vanochtend nog steeds, hebben meerdere dit al gehad na de terugroepactie en na de laatste software update?
geen meldingen gehad, maar ik had het door de recall ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:51
Quark2 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:32:
[...]

Het is niet alleen een beslissing van 1000 euro imho. Veel eerder van comfort en range. En natuurlijk van brembo remmen en gouden wieldopjes. Als het kan zou ik met beiden een proefrit maken en dan beslissen.
Klopt wat je zegt. Maar ik vraag me af of ik tijdens de testrit ga merken of de remmen nu net iets beter zijn en dat ik onder alle omstandigheden dezelfde remafstand heb bv. Ik zal een paar noodstops proberen simuleren 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
Juancho schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:49:
[...]

Vandaar mijn interesse ook in de P4 😏, die kost volgens de 1e berichten rond de 45k. Maarja, als dat pas Q4 wordt kan ik de 12% bijtelling vergeten. En vanaf 2022 is het voordeel zo goed als compleet verdwenen voor elektrische auto's. Dus in dat kader is het misschien nu met de P8 ook wel een kwestie van nu of nooit.

Maar het is serieus geld idd, even afwachten wat begin 2021 bekend wordt over nieuwe modellen. Oa ook de elektrische GLA. Of alsnog de XC40 maar dan benzine variant MET het nieuwe Android systeem. Dat vind ik namelijk echt een hele dikke pre.
Even tot 2 Maart wachten! https://www.autoweek.nl/a...teert-nieuwe-ev-in-maart/

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
Bij Volvo zit er altijd zo’n beetje een jaar tussen introductie en eerste uitlevering, ergo deze is dan pas beschikbaar in 2022.
Op internet zweefde laatst al een plaatje......eens soort SUV met aflopende daklijn in de sfeer van BMW x6.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Davy_Rx schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:44:
[...]

Klopt wat je zegt. Maar ik vraag me af of ik tijdens de testrit ga merken of de remmen nu net iets beter zijn en dat ik onder alle omstandigheden dezelfde remafstand heb bv. Ik zal een paar noodstops proberen simuleren 😅
Nou die remmen zijn met name voor de looks - ziet er heel stoer uit natuurlijk. Ik vraag me af of je in normaal verkeer (niet op circuit) het voordeel daarvan in de praktijk gaat merken. Het verschil tussen PP en 19 inch non PP is qua comfort wel heel duidelijk merkbaar en ik denk dat je dat moet ervaren. De instelbare dempers veranderen hebben enkelen hier in dit forum ook al gedaan waarna comfort is toegenomen.

Voor de andere meelezers: ik heb na vervangen inverters geen foutmeldingen meer gehad.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om een route vanuit google maps op je telefoon te sharen met de navigatie in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
[P2]
Wie van jullie gebruikt een anti-diefstal hoesje (signaal blokkerend) om de sleutel in op te bergen?

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
pepijnkummel schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:23:
Weet iemand of (en hoe) het mogelijk is om een route vanuit google maps op je telefoon te sharen met de navigatie in de auto?
Ik gebruik zelfde account op telefoon als in de auto.
Telkens als ik een route heb gestart naar iets op mijn telefoon, is die ook direct te vinden in mijn recenten lijst in de auto.

Weet niet of er een methode is om een route te starten in je auto vanaf je telefoon tbh

[ Voor 9% gewijzigd door BartWNL op 22-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
Jehanthar schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:26:
[P2]
Wie van jullie gebruikt een anti-diefstal hoesje (signaal blokkerend) om de sleutel in op te bergen?
Ik heb er 1 besteld dus ben ook benieuwd. Kan het je pas vertellen als meneer alibaba hem bezorgd heeft. En dat duurt tegenwoordig wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Jehanthar schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:26:
[P2]
Ik heb deze, werkt goed maar het blijft een gedoe om de sleutel telkens uit het zakje te halen.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
[P2]
Vanmiddag direct naar de Volvo garage gereden, tijdens het rijden verdween echter de melding. Toch na laten kijken en ze gaven aan dat ze de melding gezien hebben en dat Polestar geadviseerd had om een software update uit te voeren. Blijkbaar komen regelmatig er patches en updates maar doordat OTA nog altijd niet werkt krijg je de updates dus alleen bij de Volvo dealer. Het wachten is op OTA. Verder nog niets van de nieuwe software gemerkt overigens.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Nice! Ben super benieuwd! Lijkt me niet dat dit de nieuwe XC40 P4 variant gaat worden (wordt van gezegd dat daar pas eind 2021 meer duidelijkheid over komt) maar ze willen ook geen nieuwe V40 stijl.
Mga1600 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:50:
[...]
Bij Volvo zit er altijd zo’n beetje een jaar tussen introductie en eerste uitlevering, ergo deze is dan pas beschikbaar in 2022.
Ik hoop het niet en zou het ook niet heel dom zijn gezien de forse bijtelling die Nederland in 2021 gaat krijgen? Nederland is toch wel een Volvo land dus ik zou het best vreemd vinden als ze dat nieuwe model pas in 2021 gaan leveren.
Op internet zweefde laatst al een plaatje......eens soort SUV met aflopende daklijn in de sfeer van BMW x6.
Heb je die nog zo voorhanden? Ben wel benieuwd...Die BMW vind ik qua bouw/stijl ergens wel wat van de Polestar hebben, zou Volvo dat echt gaan doen?

Edit: even contact gehad met mijn vaste contactpersoon bij Volvo en die gaf idd aan dat die pas eind 2021 of zelfs begin 2022 in de showroom staat. En het zal waarschijnlijk een coupe achtige variant van de XC40 worden die misschien zelfs (was een aanname) duurder kon worden dan de XC40.

Via Volvo concept kwam ik op dit (excuses als het te veel offtopic is, dan wis ik dit allemaal wel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahsOVzj_LCgSZg2srlCUbHj52-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Czo5aANhwmlfLRHEIYFsXUwb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hdg8fmDeMDdeBvvuNgDIoCf25g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yARF0Zlk1yo24U3uUP7Oj571.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOLCQ4IN77T6FeRSexWm24O9q3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOFLHgzxPu3j9ZfKESC5qwvl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 22-12-2020 15:50 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroegop
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Rubu123 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb er 1 besteld dus ben ook benieuwd. Kan het je pas vertellen als meneer alibaba hem bezorgd heeft. En dat duurt tegenwoordig wel even.
Even uit nieuwsgierigheid: waarom zo'n hoesje?

Het tracken / uitlezen van een sleutel duurt een paar seconden: als iemand dichtbij loopt met een tracker heb je dat wel in de gaten denk ik.

Als de sleutel niet beweegt (dus thuis of op een terras, als dat ooit weer mogelijk is) zend hij niet uit. Deze generatie sleutels zenden alleen uit als de bewegingssensor doorheeft dat er bewogen wordt, dus als je loopt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:41
dvroegop schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:32:
[...]

Het tracken / uitlezen van een sleutel duurt een paar seconden: als iemand dichtbij loopt met een tracker heb je dat wel in de gaten denk ik.

Als de sleutel niet beweegt (dus thuis of op een terras, als dat ooit weer mogelijk is) zend hij niet uit. Deze generatie sleutels zenden alleen uit als de bewegingssensor doorheeft dat er bewogen wordt, dus als je loopt bijvoorbeeld.
Niet de sleutel van de P2, die moet je daarvoor zelf "om laten bouwen". En volgens mij is de standaard bij de P8 dat de sleutel nog 30 minuten lang blijft zenden nadat deze stil ligt

[ Voor 8% gewijzigd door _--[]--__ op 22-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:56:
[...]

Niet de sleutel van de P2, die moet je daarvoor zelf "om laten bouwen". En volgens mij is de standaard bij de P8 dat de sleutel nog 30 minuten lang blijft zenden nadat deze stil ligt
Bij mij is het "kleine" sleuteltje van de P2 juist uitgeschakeld omdat deze continu zendt. Iets wat niet mag van het klasse 3 alarm wat er bij mij op zit. Dus zit wel verschil tussen de sleutels in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
P8, nou hier ook het eerste issue : het beruchte 'ontkoppel laadkabel alvorens te starten' geval. De auto staat nu half op mijn oprit, want hij moest even opzij om de garage open te doen.

Eerst een kwartier afgesloten laten staan.... anders sturen ze iemand langs. Beetje jammer, gaan zien of dit vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:28:
[...]

Nice! Ben super benieuwd! Lijkt me niet dat dit de nieuwe XC40 P4 variant gaat worden (wordt van gezegd dat daar pas eind 2021 meer duidelijkheid over komt) maar ze willen ook geen nieuwe V40 stijl.

[...]

Ik hoop het niet en zou het ook niet heel dom zijn gezien de forse bijtelling die Nederland in 2021 gaat krijgen? Nederland is toch wel een Volvo land dus ik zou het best vreemd vinden als ze dat nieuwe model pas in 2021 gaan leveren.

[...]

Heb je die nog zo voorhanden? Ben wel benieuwd...Die BMW vind ik qua bouw/stijl ergens wel wat van de Polestar hebben, zou Volvo dat echt gaan doen?

Edit: even contact gehad met mijn vaste contactpersoon bij Volvo en die gaf idd aan dat die pas eind 2021 of zelfs begin 2022 in de showroom staat. En het zal waarschijnlijk een coupe achtige variant van de XC40 worden die misschien zelfs (was een aanname) duurder kon worden dan de XC40.

Via Volvo concept kwam ik op dit (excuses als het te veel offtopic is, dan wis ik dit allemaal wel):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit plaatje bedoelde ik. Bron is niet bekend, dus Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTfa22jFPxqw-iZl7Es8tHDBHos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A66BucO73zFdTrZDwpY6Qs7P.jpg?f=user_largehecht er niet teveel waarde aan, want het kan ook in elkaar geknutseld zijn door een enthousiaste Volvo fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hmmm... “opeens” vandaag geen internet verbinding meer. Vijf weken in bezit en dit probleem nooit gehad en nu opeens weg? Ik heb hier terug gelezen, maar niet echt de oplossing kunnen vinden. Het opnieuw opstarten zorgt in ieder geval voor een keer of drie opnieuw -automatisch- opstarten van het systeem maar geen internet verbinding. Het bekende kruisje links boven in het status balkje...

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
BartWNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik zelfde account op telefoon als in de auto.
Telkens als ik een route heb gestart naar iets op mijn telefoon, is die ook direct te vinden in mijn recenten lijst in de auto.

Weet niet of er een methode is om een route te starten in je auto vanaf je telefoon tbh
Dank, dat had ik inderdaad ook al ontdekt. Misschien als de app er is dat je het er ook actief heen kan sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:24:
[...]

Dit plaatje bedoelde ik. Bron is niet bekend, dus [Afbeelding]hecht er niet teveel waarde aan, want het kan ook in elkaar geknutseld zijn door een enthousiaste Volvo fan.
Die ziet er totaal anders uit dan mijn voorbeelden hierboven van Volvo zelf. Gezien hun opzetjes van de XC40 en de (nu) Polestar 2 lijken me die van Volvo wel redelijk betrouwbaar? Die SUV Coupe foto komt denk ik ook wel een beetje overeen met wat je kan verwachten? Maargoed, wat ik al zei, waarschijnlijk komt die auto maar ook de P4 te laat om nog in de 12% bijtelling te vallen. Even goed onderhandelen in maart dus met mijn vaste Volvo dealer voor de P8 ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Werkt dit?

https://www.google.com/maps/sendtocar

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:00:
[...]

Bij mij lijkt het er allemaal in te zitten, auto is twee weken geleden geleverd
Heeft die van jou Beta software? De OTA komt pas Q1 2021 (februari/maart). Enige dat er nu sinds een week of 3/4 is betreft het programmeren van je standkachel. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Polestar & Volvo niet beschikbaar helaas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptif4V5ccCScfY1XQMWUCpNhil0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxquXLrgk6Nu4cvTPtIwfTR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:50:
[...]

Die ziet er totaal anders uit dan mijn voorbeelden hierboven van Volvo zelf. Gezien hun opzetjes van de XC40 en de (nu) Polestar 2 lijken me die van Volvo wel redelijk betrouwbaar? Die SUV Coupe foto komt denk ik ook wel een beetje overeen met wat je kan verwachten? Maargoed, wat ik al zei, waarschijnlijk komt die auto maar ook de P4 te laat om nog in de 12% bijtelling te vallen. Even goed onderhandelen in maart dus met mijn vaste Volvo dealer voor de P8 ;)
Die plaatjes die jij had zijn al jaren oud en waren studies voor de designtaal van de 90 serie. Je kunt ze zelf als modelautootje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnkummel
Helaas niet, Polestar en Volvo staan niet in de lijst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
JohnDoe77 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:42:
Hmmm... “opeens” vandaag geen internet verbinding meer. Vijf weken in bezit en dit probleem nooit gehad en nu opeens weg? Ik heb hier terug gelezen, maar niet echt de oplossing kunnen vinden. Het opnieuw opstarten zorgt in ieder geval voor een keer of drie opnieuw -automatisch- opstarten van het systeem maar geen internet verbinding. Het bekende kruisje links boven in het status balkje...

Iemand suggesties?
Ik weet niet op welk tijdstip de internetverbinding eruit ging, maar afgelopen zondag had ik ongeveer een uur geen internet. Kwam spontaan weer terug.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09 21:11
Vandaag P2 software updates uit laten voeren. Volgens de dealer is deze OTA ready, is dat ook echt zo? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdO6-jiYCqUP2V48mgrISGLK4tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlLoygJQneVy2u8nCq6basTS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
EVdriver schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:44:
Vandaag P2 software updates uit laten voeren. Volgens de dealer is deze OTA ready, is dat ook echt zo? [Afbeelding]
Je hebt P2048.3 nodig, maar dit scherm wat je deelt zegt hier niets over. Op dit moment is het niet mogelijk om in de auto te zien wat de softwareversie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaqer op 22-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien komt er wel een Volvo XC20 P4 ipv XC40 P4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38NQ0Uyqq0rW2iGKlPtx14a5s3w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vblAQ2IlFUT3gBt4qSOwlTc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuKY--tehaK-op0zR-U2NW__lDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzVJYWRQl3YU8DFDEG6yhzkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Iemand suggesties?
Ik had het vandaag ook even.. net weer even op pad geweest en het werkte gewoon weer?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
4v4t4r schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:02:
[...]

Ik had het vandaag ook even.. net weer even op pad geweest en het werkte gewoon weer?
Ja ik ook, rond 15 uur. En volgens mij had ik rond 15:30 wel weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:56:
[...]

Hoe zit dit nu precies? Klopt het dat het probleem is dat iemand anders je auto zou kunnen openen als je nog dicht genoeg in de buurt bent? Want als je ver weg bent kan de auto natuurlijk sowieso niet meer geopend worden. En dat dit vooral een probleem is voor de Nederlandse verzekeringen maar in België niet zo speelt? Dus bv. in de praktijk kan iedereen je auto die voor je huis geparkeerd is nog openen als je sleutel in huis binnen bereik van de auto ligt? Dit doordat de sleutel actief blijft ipv uit te schakelen als er geen beweging is? Oplossing: je steekt hem in een metalen doosje? Of je laat hem op eigen kosten ‘ombouwen’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

MaxxMark

HT is Tof!

Nou wat ik begreep zijn er versterkers. De manual zegt dat je binnen een meter (of iets meer) van je deuren of achterklep moet zijn voordat hij iets doet. Dus theoretisch gezien is er niets aan de hand.

Maar de praktijk leert dat je signalen kunt vesterken en dat er een rel was dat als je sleutels in de buurt van je voordeur liggen, ze het (zwakke) signaal op kunnen pikken, versterken, en vervolgens je auto kunnen ontgrendelen, starten en wegrijden.

Ik vraag mij zelf ook af hoe extreem dit speelt. Ik gebruik de kleine sleutel (hangt aan mijn sleutelbos) en vind dat super handig. M'n sleutelbos ligt zeker niet bij de voordeur, maar ik vraag me tegelijkertijd wel af of hij dan niet alsnog een signaal stuurt dat uiteindelijk goed vetsterkbaar is...

Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurt als ze je auto unlocken, instappen en vervolgens wegrijden en het buiten bereik raken van je sleutel. Ik heb anekdotes gehoord mbt v60's waarin vrouwlief de sleutel had, manlief hem was vergeten en vervolgens vrouw naar huis rijdt, waarna manlief op bestemming uiteindelijk niet meer weg kwam omdat hij zijn sleutel was vergeten.

Als ik dat doorvertaal zouden ze kunnen wegrijden, maar nadat ze stil staan zal hij uiteindelijk vergrendelen en dan is het klaar... of...?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
MaxxMark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:17:
Nou wat ik begreep zijn er versterkers. De manual zegt dat je binnen een meter (of iets meer) van je deuren of achterklep moet zijn voordat hij iets doet. Dus theoretisch gezien is er niets aan de hand.

Maar de praktijk leert dat je signalen kunt vesterken en dat er een rel was dat als je sleutels in de buurt van je voordeur liggen, ze het (zwakke) signaal op kunnen pikken, versterken, en vervolgens je auto kunnen ontgrendelen, starten en wegrijden.

Ik vraag mij zelf ook af hoe extreem dit speelt. Ik gebruik de kleine sleutel (hangt aan mijn sleutelbos) en vind dat super handig. M'n sleutelbos ligt zeker niet bij de voordeur, maar ik vraag me tegelijkertijd wel af of hij dan niet alsnog een signaal stuurt dat uiteindelijk goed vetsterkbaar is...

Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurt als ze je auto unlocken, instappen en vervolgens wegrijden en het buiten bereik raken van je sleutel. Ik heb anekdotes gehoord mbt v60's waarin vrouwlief de sleutel had, manlief hem was vergeten en vervolgens vrouw naar huis rijdt, waarna manlief op bestemming uiteindelijk niet meer weg kwam omdat hij zijn sleutel was vergeten.

Nee. Ze kopiëren het signaal dat jouw sleutel zendt naar de auto. Auto weet niet beter en denkt dat jij het zelf bent.

Als ik dat doorvertaal zouden ze kunnen wegrijden, maar nadat ze stil staan zal hij uiteindelijk vergrendelen en dan is het klaar... of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41

Iemand suggesties?
Hier ook vanmiddag. Na een minuut of 10 rijden deed hij het weer.
Iets met de abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
Spanky79 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:19:
P8, nou hier ook het eerste issue : het beruchte 'ontkoppel laadkabel alvorens te starten' geval. De auto staat nu half op mijn oprit, want hij moest even opzij om de garage open te doen.

Eerst een kwartier afgesloten laten staan.... anders sturen ze iemand langs. Beetje jammer, gaan zien of dit vaker voorkomt.
Probeer hem even hoger in te stellen dan je geladen had. Dus even op max 100 procent zetten en het laden weer starten. Probeer hem dan opnieuw juist af te breken door eerst op het ontgrendeld knopje te drukken.
Gelezen dat dat kan helpen.

Zal met een software update wel opgelost worden binnenkort.

[ Voor 4% gewijzigd door Arie van Dijk op 22-12-2020 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

[...]

[...]
Neen het heeft niets met die P4 te maken, dat is maar een andere "motorisatie". Het is dan ook wat vreemd dat we het hier altijd over "de P8" hebben, want binnen enkele jaren is er een XC60 P8, XC90 P8, S60 P8 enz, net zoals er nu verschillende T4, T5, T6, D5, ... modellen zijn. (puur voorbeelden, ik weet niet in welke volgorde ze EV versie krijgen maar tegen 2030 zou alles EV moeten zijn volgens volvo dus ja...)

Ook deze nieuwe zal eerst trouwens een P8 zijn ;)
Zelf werk ik er al sinds begin dit jaar aan en heb ik hem afgelopen zomer in de pilotplant in zweden gezien, mooi ding geloof mij :Y

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
erikloman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:01:
[...]

Misschien komt er wel een Volvo XC20 P4 ipv XC40 P4.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even los van de kleur, wat een leuk bakkie! De XC40 vind ik van voren heel vet maar de achterkant toch wat minder. Deze concept foto's van de xc20 ziet er wat strakker uit qua lijnen. Benieuwd of deze dan in februari aangekondigd wordt. En uiteraard helemaal met alle specificaties. Staat men er trouwens hier ook voor open om de nieuwe versies van de Polestar en XC te bespreken of is dat te veel offtopic?

Om ontopic deze post af te sluiten, ik reed vandaag, in m'n nog altijd mooie v40, vandaag im omgeving Utrecht en daar reed een Belgische vrachtwagen met een stuk of 8 nieuw XC40 P8 auto's erop in diverse kleuren. Gaaf om te zien! Vers van de pers lijkt me ook. Dus voor de gelukkigen... Veel plezier 🥂

@GeForceFX_BE bedankt voor je inside info, super leuk! Kan/mag/Wil je ook aangeven of het gaat om de XC coupe variant of toch de xc20 variant?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 22-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Zonder hoesje bij dit type sleutel; hele auto foetsie! Vraag mij niet waarom ik dat weet... er rijdt een hele dikke BMW 330e in Bulgarije denk ik! :(

P8 heeft de beveiligde sleutels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:02:
[...]

Duimen maar kerel! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
MaxxMark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:17:

Er zijn diverse filmpjes van en komt regelmatig bij Opsporing verzocht. Ik ben dus goed twee jaar geleden mijn BMW 330e op deze manier kwijt geraakt. Sleutel lag tenniste 10 meter van de voordeur, uitleg gekregen van Politie en verzekeraar; ze hebben inderdaad een versterker, ontvanger/repeater en een stoorzender. De stoorzender blokkeert je thuis WiFi, gps en wat ik begreep mobiele netwerk. Bij mij klopte dat; de twee WiFi camera’s (Ring) aan de voorkant van mijn huis (bij garage waar auto stond en bij vootdeur) zijn later uitgelezen. Deze hadden beweging gedetecteerd maar kregen geen respons van mijn router dus niets opgenomen. De router was dus offline. Na een halve minuut nadat ze weg waren kwam de WiFi terug en was er wel beeld; een lege plek met alleen een laadkabel die zielig op de grond lag. Boeffie 1 scant het zwakke signaal van je sleutel, boeffie 2 staat bij de auto, ontvangt dit signaal met een apparaatje en zendt het door naar de auto. Die denkt dat het de baas is met de sleutel en gaat open. Wegrijden geen probleem, ik heb hem in elk geval niet meer zien staan aan het einde van de straat...

België of niet; je auto is weg. Dat het een verzekerings ding is zal mij worst zijn, het was gewoon flink balen en kost toch nog € 2.000 aan onverzekerde spullen die je in je auto hebt (zonnebril op sterkte, laptop in kofferbak en gloednieuwe kinderstoel met airbags). Laat die sleutel dus ombouwen of zorg dat beide goed opgeborgen zijn! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:17:
[...]

Even los van de kleur, wat een leuk bakkie! De XC40 vind ik van voren heel vet maar de achterkant toch wat minder. Deze concept foto's van de xc20 ziet er wat strakker uit qua lijnen. Benieuwd of deze dan in februari aangekondigd wordt. En uiteraard helemaal met alle specificaties. Staat men er trouwens hier ook voor open om de nieuwe versies van de Polestar en XC te bespreken of is dat te veel offtopic?

Om ontopic deze post af te sluiten, ik reed vandaag, in m'n nog altijd mooie v40, vandaag im omgeving Utrecht en daar reed een Belgische vrachtwagen met een stuk of 8 nieuw XC40 P8 auto's erop in diverse kleuren. Gaaf om te zien! Vers van de pers lijkt me ook. Dus voor de gelukkigen... Veel plezier 🥂

@GeForceFX_BE bedankt voor je inside info, super leuk! Kan/mag/Wil je ook aangeven of het gaat om de XC coupe variant of toch de xc20 variant?
Enige dat ik kan zeggen is dat het niet die XC20 is, als die er komt zou die niet op het CMA platform gebouwd worden, maar mogelijk op het SEA platform van geely.(volgens verschillende media, ikzelf heb daar ook geen inside-info over)

In het artikel staat dat de nieuwe wel op het CMA platform staat en er staat letterlijk een "meer gestroomlijnde" koets.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayz
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 14:28

rayz

Ik lees meerdere malen het probleem dat de auto het laadprobleem heeft. En dat dit verholpen kan worden door de anwb met het verbinden van de controller pin aan de aarde.
Zijn er al mensen die deze uit voorzorg in de auto hebben liggen?

The Surf's Up... let's Ride...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:31:
[...]

Enige dat ik kan zeggen is dat het niet die XC20 is, als die er komt zou die niet op het CMA platform gebouwd worden, maar mogelijk op het SEA platform van geely.(volgens verschillende media, ikzelf heb daar ook geen inside-info over)

In het artikel staat dat de nieuwe wel op het CMA platform staat en er staat letterlijk een "meer gestroomlijnde" koets.
Klopt maar tis lastig daar wat uit te halen. De XC40 coupe is vast veel gestroomlijnder maar ik vind het geen suv meer. En er werd wel gesproken over een SUV. Ben nu wel razend benieuwd zeg!

Mag/kan/wil je dan ook aangeven of het wel een auto is in de categorie huidige XC40 of juist een type auto die daar onder komt te zitten? En natuurlijk... Is het de bedoeling om die in 2021 te bouwen en te kunnen leveren gezien de bijtelling van 12%? Of stel ik dan al te veel vragen... 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:41:
[...]

Klopt maar tis lastig daar wat uit te halen. De XC40 coupe is vast veel gestroomlijnder maar ik vind het geen suv meer. En er werd wel gesproken over een SUV. Ben nu wel razend benieuwd zeg!

Mag/kan/wil je dan ook aangeven of het wel een auto is in de categorie huidige XC40 of juist een type auto die daar onder komt te zitten? En natuurlijk... Is het de bedoeling om die in 2021 te bouwen en te kunnen leveren gezien de bijtelling van 12%? Of stel ik dan al te veel vragen... 😉
Goh de V in SUV staat voor vehicle dus dat is best ruim te nemen toch? :*)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:12
Ik heb nog geen P8 (31 december mag ik hem ophalen), maar bij mijn Tesla stuur ik de route / locatie vanuit Google maps (of andere App) naar de Tesla App, die zet hem dan in de auto. Werkt dit niet met de Volvo on call app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als je 1 en dezelfde Google account aanmaakt kan je toch altijd bij dezelfde data? Je kan routes toch bijv opslaan in maps en gezien het volledig geïntegreerde Google /android systeem zou het me verbazen als je die zaken niet terug ziet in je Google maps van de auto. Als je straks zelfs je smart lampen in huis kan bedienen met Google vanuit de auto... Dan moet het delen van maps tussen Google apparaten toch ook easy zijn 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 22-12-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:09:
Als je 1 en dezelfde Google account aanmaakt kan je toch altijd bij dezelfde data? Je kan routes toch bijv opslaan in maps en gezien het volledig geïntegreerde Google /android systeem zou het me verbazen als je die zaken niet terug ziet in je Google maps van de auto. Als je straks zelfs je smart lampen in huis kan bedienen met Google vanuit de auto... Dan moet het scharen van maps toch easy zijn 😉
Je kan locaties inderdaad labellen en die zal je direct terugvinden in je navigatie op je auto. Zelfde als je de navigatie op je telefoon naar een locatie start, zal die locatie ook bij recent komen te staan in je auto.

Denk dat Pepijn op zoek is naar het starten van je navigatie in je auto via je telefoon.

Bovenstaande mogelijkheden zijn al behoorlijk snel, maar het kan altijd sneller :+

En lampen zijn momenteel al aan te zetten vanuit de auto, techniek gaat snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39
Spanky79 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:24:
[...]

Niet goed, herken het gelukkig niet. Klinkt als een kapotte motor van de stuurbekrachtiging of de autopilot.
Het is op wonderbaarlijke wijze weer verdwenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Spanky79 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:24:
[...]

Niet goed, herken het gelukkig niet. Klinkt als een kapotte motor van de stuurbekrachtiging of de autopilot.
"autopilot" beetje vloeken in de kerk eh. Stuurondersteuning heet het ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Nog 13 uur wachten....

Vanwege COVID geen uitleg, enkel de sleutels omwisselen aan de balie en wieberen.

Ze hebben een instructie filmpje voor me opgenomen waarin aangegeven wordt hoe je 4G kan instellen en je Google account kan koppelen.

Daarna PLANKEN!!!! 🚙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
JohnDoe77 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:29:
[...]

Er zijn diverse filmpjes van en komt regelmatig bij Opsporing verzocht. Ik ben dus goed twee jaar geleden mijn BMW 330e op deze manier kwijt geraakt. Sleutel lag tenniste 10 meter van de voordeur, uitleg gekregen van Politie en verzekeraar; ze hebben inderdaad een versterker, ontvanger/repeater en een stoorzender. De stoorzender blokkeert je thuis WiFi, gps en wat ik begreep mobiele netwerk. Bij mij klopte dat; de twee WiFi camera’s (Ring) aan de voorkant van mijn huis (bij garage waar auto stond en bij vootdeur) zijn later uitgelezen. Deze hadden beweging gedetecteerd maar kregen geen respons van mijn router dus niets opgenomen. De router was dus offline. Na een halve minuut nadat ze weg waren kwam de WiFi terug en was er wel beeld; een lege plek met alleen een laadkabel die zielig op de grond lag. Boeffie 1 scant het zwakke signaal van je sleutel, boeffie 2 staat bij de auto, ontvangt dit signaal met een apparaatje en zendt het door naar de auto. Die denkt dat het de baas is met de sleutel en gaat open. Wegrijden geen probleem, ik heb hem in elk geval niet meer zien staan aan het einde van de straat...

België of niet; je auto is weg. Dat het een verzekerings ding is zal mij worst zijn, het was gewoon flink balen en kost toch nog € 2.000 aan onverzekerde spullen die je in je auto hebt (zonnebril op sterkte, laptop in kofferbak en gloednieuwe kinderstoel met airbags). Laat die sleutel dus ombouwen of zorg dat beide goed opgeborgen zijn! 8)7
Los van de verzekering wil je natuurlijk niet dat hij gestolen wordt, klopt. En waar kan je dat dan om laten bouwen en wat kost het? En dat ombouwen wil dan zeggen dat het signaal van de sleutel wegvalt als hij niet meer beweegt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
JackBol schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:35:
Nog 13 uur wachten....

Vanwege COVID geen uitleg, enkel de sleutels omwisselen aan de balie en wiebelen.

Ze hebben een instructie filmpje voor me opgenomen waarin aangegeven wordt hoe je 4G kan instellen en je Google account kan koppelen.

Daarna PLANKEN!!!! 🚙
Na 10 maanden en 520 pagina's tweakeren heb jij volgens mij geen uitleg meer nodig.
Veel plezier morgen!

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Petzun schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:41:
[...]

Na 10 maanden en 520 pagina's tweakeren heb jij volgens mij geen uitleg meer nodig.
Veel plezier morgen!
Ik had gemengde gevoelens hierover 🤣
Teleurstelling dat het filmpje niet veel voorstelde, blijdschap dat ik geen half uur naar een of andere dodo hoeft te luisteren die alle knopjes wil aanwijzen 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog 13 uur wachten....

Vanwege COVID geen uitleg, enkel de sleutels omwisselen aan de balie en wieberen.
Als je dat graag wil kan het echt wel hoor. Ik had vorige week vrijdag een proefritje en mijn vaste contactpersoon bij Volvo stond gewoon aan de andere kant van de auto, deuren open en op zeker 1,5 met nog eens mondkapje op. Dan kan je prima en veilig de belangrijkste dingen doornemen hoor! Ik zou ook nog met hem praten over een voorloop auto maar dat kon idd niet rustig binnen in zijn kantoor.
Daarna PLANKEN!!!! 🚙
Met die instelling wordt het eerder LADEN!! 😉😬😁. Zonder gekheid, heel veel plezier en blijf vooral veel posten met je ervaringen, zowel positief als negatief als actieradius! 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Davy_Rx schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:37:
[...]

Los van de verzekering wil je natuurlijk niet dat hij gestolen wordt, klopt. En waar kan je dat dan om laten bouwen en wat kost het? En dat ombouwen wil dan zeggen dat het signaal van de sleutel wegvalt als hij niet meer beweegt?
Ik heb het door de Volvo dealer laten doen met dit product: https://www.keylessprotec...or.html?id=224475227&Key=

De sleutel stopt hiermee na 3 minuten stil liggen met zenden. Je moet je kleine “sport sleutel” laten deactiveren door de dealer als je een certificaat wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jswinkels schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:00:
[...]

Ik heb nog geen P8 (31 december mag ik hem ophalen), maar bij mijn Tesla stuur ik de route / locatie vanuit Google maps (of andere App) naar de Tesla App, die zet hem dan in de auto. Werkt dit niet met de Volvo on call app?
Dat werkt zo ook al jaren met de VOC app voor de de reguliere Volvo’s met verschillende generaties Sensus systemen, maar de app voor het nieuwe Android systeem is helaas nog niet af.
Zodra die beschikbaar is zal het ook weer werken neem ik aan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
[...]

Bij de P2 zendt hij continu. Tenzij je je sleutels laat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:09:
Als je 1 en dezelfde Google account aanmaakt kan je toch altijd bij dezelfde data? Je kan routes toch bijv opslaan in maps en gezien het volledig geïntegreerde Google /android systeem zou het me verbazen als je die zaken niet terug ziet in je Google maps van de auto. Als je straks zelfs je smart lampen in huis kan bedienen met Google vanuit de auto... Dan moet het delen van maps tussen Google apparaten toch ook easy zijn 😉
Je doet wel vaak een aanname, terwijl je zelf geen p8/p2 rijdt! Het kan niet.... anders had ik het al gedaan en gedeeld.

XC40 P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vdtweak
Actieradius P2.

Ben vandaag op en neer naar Lexmond gereden, dat was 218 KM deur tot deur (volgens Google Maps).

Toen ik weer thuis kwam had ik nog 20% lading. Google Maps gaf aan, als ik naar een adres zou navigeren waar ik vaak kom in Wijchen nog 3% zou hebben bij aankomst. Tot nu toe, in mijn beleving, klopt Google Maps eigenlijk exact met de schatting met aankomst percentage batterij. De afstand naar dat adres in Wijchen is voor mij 45KM.

218 (gereden afstand)+45 (fictieve afstand tot 3%)=263 KM. Het was vandaag wel "redelijk warm" met zo'n 8-13 graden wat ik zag.

Had zelf in mijn hoofd zitten dat de batterij in de winter met regen en meuk zeker zo'n 260 KM wel moet kunnen halen, lijkt erop dat ik gelijk had. Gok dat als ik hem leeg had gereden ik was uitgekomen op zo'n 275 KM totaal.

Verbruik was circa 22,50 KW/h en ik vertrok met 90% batterij. Verder niet tussentijds opgeladen. Leek mij eens een keer interessant om te vermelden. Reed vrijwel constant op de ACC, paar keer iets lomper opgetrokken dan ik normaal zou doen, maar dan moet die Audi rijder ook niet zo stoer doen met zijn benzine bak terwijl ik toch echt sneller kan optrekken O-) :-)

[ Voor 15% gewijzigd door vdtweak op 22-12-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:01:
[...]

Ik heb het door de Volvo dealer laten doen met dit product: https://www.keylessprotec...or.html?id=224475227&Key=

De sleutel stopt hiermee na 3 minuten stil liggen met zenden. Je moet je kleine “sport sleutel” laten deactiveren door de dealer als je een certificaat wilt
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Nog 13 uur wachten....

Daarna PLANKEN!!!! 🚙
Heel veel plezier morgen, geniet er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:01:
[...]

Ik zie alsnog een attack vector: mannetjes wachten op parkeer terrein. Mannetje loopt voorbij, maatje zit in een auto iets verderop. En terwijl jij langsloopt kunnen ze het signaal versterken, je auto van het slot halen en weghalen. :+

Of, aangezien je een signaal meerdere keren kan versterken en de sleutel pas uitschakelt bij niet-beweging (ergo, als je loopt is die actief). Mannetje loopt voorbij, relayed signaal naar volgende mannetjes, die relayed naar volgende mannetje. Hopsakee, auto weg. En daar betaal je dan 269 euro voor. Goed RFID zakje kost je 30 euro.

Ik vertrouw persoonlijk gewoon op mijn RFID zakje. Ik heb het mijzelf aangeleerd om:

1. Auto op slot te doen
2. Sleutel in zakje te doen.
3. Dubbelchecken (trekken aan deurhendel) dat deur op slot zit en zakje zijn werk doet.

Kleine moeite, en geeft mij iig wel 100% zeker dat het signaal vangen niet kan.
Als ik thuis kom zit de sleutel ook in het zakje en hangt die in een ijzeren sleutelkastje. Succes dieven :+

Met boodschappen enzo vind ik het ook niet veel moeite om even de sleutel uit het zakje te halen, soms doe ik dat voor de helft en dan kan ik in mijn auto.

Maaaaaaar als je echt dat certificaat nodig hebt is het wel zuur, maar dan zou ik alsnog zeggen. Doe het in een RFID zakje als je wegloopt. Kleine moeite, voorkomt veel gedoe bij diefstal.

[ Voor 40% gewijzigd door vdtweak op 22-12-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
vdtweak schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:23:
[...]

Ik zie alsnog een attack vector: mannetjes wachten op parkeer terrein. Mannetje loopt voorbij, maatje zit in een auto iets verderop. En terwijl jij langsloopt kunnen ze het signaal versterken, je auto van het slot halen en weghalen. :+

Ik vertrouw persoonlijk gewoon op mijn RFID zakje. Ik heb het mijzelf aangeleerd om:

1. Auto op slot te doen
3. Dubbelchecken (trekken aan deurhendel) dat deur op slot zit en zakje zijn werk doet.

Als ik thuis kom zit de sleutel ook in het zakje en hangt die in een ijzeren sleutelkastje. Succes dieven :+

Met boodschappen enzo vind ik het ook niet veel moeite om even de sleutel uit het zakje te halen, soms doe ik dat voor de helft en dan kan ik in mijn auto.
Dat is ook wel een goede tip 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
[...]

Of, aangezien je een signaal meerdere keren kan versterken en de sleutel pas uitschakelt bij niet-beweging (ergo, als je loopt is die actief). Mannetje loopt voorbij, relayed signaal naar volgende mannetjes, die relayed naar volgende mannetje. Hopsakee, auto weg. En daar betaal je dan 269 euro voor. Goed RFID zakje kost je 30 euro.

1. Auto op slot te doen

Maaaaaaar als je echt dat certificaat nodig hebt is het wel zuur, maar dan zou ik alsnog zeggen. Doe het in een RFID zakje als je wegloopt. Kleine moeite, voorkomt veel gedoe bij diefstal.
Als ik eerlijk ben: beetje overdreven. Ik wet dat het tweakers is, maar ik zet de auto op slot en dan zie ik het wel. Als hij gejat wordt regelt de leasemaatschappij vast een nieuwe.

Als je hebt gekocht ben je ook verzekerd, maar snap dat je no claim geen feest is. Overigens is er nog geen enkele tesla gestoken toch? Zouden zo’n auto ook op afstand moeten kunnen ‘uitschakelen ‘ natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P2 heeft nog geen optie tot instellen van pin to drive? Niet dat ik het gebruik in de Tesla maar zou een optie kunnen zijn voor de mensen die wat ongerust zijn. Anderen met een Tesla gebruiken dit ook daarom.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
Inspired schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:40:
P2 heeft nog geen optie tot instellen van pin to drive? Niet dat ik het gebruik in de Tesla maar zou een optie kunnen zijn voor de mensen die wat ongerust zijn. Anderen met een Tesla gebruiken dit ook daarom.
Nee, enige wat je kan doen is jouw profiel op het scherm afschermen met een pincode of een pattern. Dat beschermt alleen de persoonlijke gegevens voor zover ik kon zien / weet. Je kan alsnog dan wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
[...]

Je kunt ook een “double tap” versie van keylessprotector kopen die ook na 20 tot 30 stappen doen uitschakelt. Is wel een stuk duurder dan een rfid hoesje :-). Ik heb het laten doen omdat de verzekering een scm3 certificaat eiste.

Test wel of je rfid hoesje echt werkt, ik heb hier al een paar posts gezien van mensen die iets hadden aangeschaft dat niet voldoende bleek te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
jswinkels schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:00:
[...]

als de app er is wel ;)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:04:
[...]
Je kunt ook een “double tap” versie van keylessprotector kopen die ook na 20 tot 30 stappen doen uitschakelt. Is wel een stuk duurder dan een rfid hoesje :-). Ik heb het laten doen omdat de verzekering een scm3 certificaat eiste.

Test wel of je rfid hoesje echt werkt, ik heb hier al een paar posts gezien van mensen die iets hadden aangeschaft dat niet voldoende bleek te werken.
Goeie tip. En gebruik altijd het juiste vakje van je hoesje! Meeste hoesjes hebben 1 vakje wat niet beschermd is, en de andere wel. Met de logische gedachte gang dat je dan je sleutel in het hoesje kan houden maar wel een ander vakje dus gebruikt (beschermd/niet beschermd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Volgens mij mist er in mijn P2 een afdekkapje in de frunk.
Voor over de bandenreparatieset heen.
Ik meen te hebben gezien op foto's dat anderen daar een plaatje overheen hebben liggen.
Wie heeft dat wel?
Bij mij ziet het er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnkFB01Ywd4O9vttAMEs3zgHaFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXx1yMD7UhK4CFNsW5B5RBYL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
darwusch schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:09:
Volgens mij mist er in mijn P2 een afdekkapje in de frunk.
Voor over de bandenreparatieset heen.
Ik meen te hebben gezien op foto's dat anderen daar een plaatje overheen hebben liggen.
Wie heeft dat wel?
Bij mij ziet het er zo uit.

[Afbeelding]
Klopt, standaard hoort daar een afdekplaatje overheen te zitten. Heb nog niet eerder gezien dat het ontbreekt. Melding van maken, dat hoort er gewoon te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

MaxxMark

HT is Tof!

Spanky79 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:37:
[...]

Als ik eerlijk ben: beetje overdreven. Ik wet dat het tweakers is, maar ik zet de auto op slot en dan zie ik het wel. Als hij gejat wordt regelt de leasemaatschappij vast een nieuwe.
Ja. Ware het niet dat als hij over een jaar wordt gejat (of total loss wordt gereden), je in 2021 zit. En ondanks dat je een nieuwe auto krijgt is je bijtelling dan dus het percentage van 2021. Ofwel dik ongunstig. Das iets waar veel mensen niet vaak bij stilstaan.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
[...]

Dat laatste wist ik niet en er was op dit topic tijdje terug een discussie over de veiligheid.
Maar meer voor het esthetische hoor. Ik heb een mooie leren hoesje vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubu123
Maar ik lees dus net hierboven dat de P2 key niet daartegen beveiligd is???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
[P2] Ik ben gisteren mijn Polestar 2 gaan bestellen. Verwachte leverdatum eind februari, al kan dat wat later worden. Nu blijkt er een auto in mijn configuratie beschikbaar te zijn wegens annulatie door de oorspronkelijke koper. Ik schat dat deze dan begin november of misschien zelfs vroeger geproduceerd is. Nog niet ingeschreven dus wordt een 2021 wagen en 0km op de teller. Reeds voorzien van de nieuwe omvormers. Zijn er de afgelopen maanden nog issues die aangepast zijn op de nieuwe wagens waarvan jullie weet hebben? M.a.w. deze wagen nemen of nog enkele maanden geduld hebben en misschien een nog iets beter exemplaar krijgen? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Petzun schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:46:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Is bij mij inmiddels ook goed gekomen. Had de autostart functie aangevinkt. Deze eraf gehaald en de paal via de app een herstart gegeven, daarna werkte het geheel. En het werkt nog altijd prima.
Hey. Hoe werkt de Elvi momenteel nog? Heb je er nog problemen mee gehad? Is er een maandelijkse kost verbonden aan het gebruik van de app/website voor laadbeheer? Zo ja, hoeveel bedraagt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Davy_Rx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:44:
[P2] Ik ben gisteren mijn Polestar 2 gaan bestellen. Verwachte leverdatum eind februari, al kan dat wat later worden. Nu blijkt er een auto in mijn configuratie beschikbaar te zijn wegens annulatie door de oorspronkelijke koper. Ik schat dat deze dan begin november of misschien zelfs vroeger geproduceerd is. Nog niet ingeschreven dus wordt een 2021 wagen en 0km op de teller. Reeds voorzien van de nieuwe omvormers. Zijn er de afgelopen maanden nog issues die aangepast zijn op de nieuwe wagens waarvan jullie weet hebben? M.a.w. deze wagen nemen of nog enkele maanden geduld hebben en misschien een nog iets beter exemplaar krijgen? 😊
Lekker voor het "voorraad" model gaan, althans dat zou mijn keuze zijn.
1. Hoef je minder te lang te wachten op een geweldige auto
2. Die auto van eind feb zal ook een dezer weken geproduceerd worden, als er noodzakelijke fouten/issues aan het licht waren gekomen in de productie van de P2 tov voorheen geproduceerde auto's zou dat doormiddel van een update of recall ook bekend gemaakt worden. Na de omvormers is het behoorlijk stil gebleven, waarmee ik denk dat het onderhuidse verschil tussen de voorraad P2 en de P2 van eind feb minimaal zal zijn.

Dit is natuurlijk afgezien van het feit of de nieuwe zo snel wel handig is voor jezelf. Huidige auto kwijt raken, laadmogelijkheden bekijken, etc.
Daarnaast kan het wachten op een nieuwer model je een fijner/veiliger gevoel geven.
Dus ja, het is wel echt je persoonlijke voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 23-12-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
BartWNL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:35:
[...]

Lekker voor het "voorraad" model gaan, althans dat zou mijn keuze zijn.
1. Hoef je minder te lang te wachten op een geweldige auto
2. Die auto van eind feb zal ook een dezer weken geproduceerd worden, als er noodzakelijke fouten/issues aan het licht waren gekomen in de productie van de P2 tov voorheen geproduceerde auto's zou dat doormiddel van een update of recall ook bekend gemaakt worden. Na de omvormers is het behoorlijk stil gebleven, waarmee ik denk dat het onderhuidse verschil tussen de voorraad P2 en de P2 van eind feb minimaal zal zijn.

Dit is natuurlijk afgezien van het feit of de nieuwe zo snel wel handig is voor jezelf. Huidige auto kwijt raken, laadmogelijkheden bekijken, etc.
Daarnaast kan het wachten op een nieuwer model je een fijner/veiliger gevoel geven.
Dus ja, het is wel echt je persoonlijke voorkeur.
Er is een beetje twijfel natuurlijk. Vandaar mijn vraag. Maar ik denk ook wel dat er weinig of geen verschil gaat zitten tussen de voorraad P2 en de P2 van eind februari. Klein verschil met de voorraad P2 en mijn configuratie is wel dat deze een trekhaak heeft. Kleine meerkost maar kan ook handig zijn dus ja... :) Ik heb verder al heel wat voorbereidingen getroffen omtrent de laadvoorzieningen en dergelijke dus dat komt wel in orde en in het slechtste geval gebruik ik tijdelijk de granny. Eigenlijk houdt me weinig tegen. Heb enkel nog wat reacties zoals deze nodig om de knoop door te hakken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Davy_Rx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:58:
[...]

Er is een beetje twijfel natuurlijk. Vandaar mijn vraag. Maar ik denk ook wel dat er weinig of geen verschil gaat zitten tussen de voorraad P2 en de P2 van eind februari. Klein verschil met de voorraad P2 en mijn configuratie is wel dat deze een trekhaak heeft. Kleine meerkost maar kan ook handig zijn dus ja... :) Ik heb verder al heel wat voorbereidingen getroffen omtrent de laadvoorzieningen en dergelijke dus dat komt wel in orde en in het slechtste geval gebruik ik tijdelijk de granny. Eigenlijk houdt me weinig tegen. Heb enkel nog wat reacties zoals deze nodig om de knoop door te hakken denk ik :)
Doennnn Doennnn Doennnn. Helpt dit? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
MaxxMark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:54:
[...]

Ja. Ware het niet dat als hij over een jaar wordt gejat (of total loss wordt gereden), je in 2021 zit. En ondanks dat je een nieuwe auto krijgt is je bijtelling dan dus het percentage van 2021. Ofwel dik ongunstig. Das iets waar veel mensen niet vaak bij stilstaan.
Klopt niet helemaal. Er is juridische correspondentie dat de verzekering dan ook wat het je extra gaat kosten aan bijtelling dient uit te keren (als je een beetje googled op bijtelling diefstal auto, of total loss auto bijtelling kom je dit vanzelf tegen). Of dat natuurlijk echt zo is, is ten tweede. Rechtsbijstand is aan te raden ;-) Mijn punt is meer dat dit verhaal minder zwart wit is dan je zou denken.

Behalve diefstal geld je auto in de prak rijden hier ook voor natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door vdtweak op 23-12-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Is het de goede kleur en uitvoering?: gewoon lekker doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Davy_Rx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:23:
[...]

Hey. Hoe werkt de Elvi momenteel nog? Heb je er nog problemen mee gehad? Is er een maandelijkse kost verbonden aan het gebruik van de app/website voor laadbeheer? Zo ja, hoeveel bedraagt deze?
De Elvi werkt prima. Het is nu plug & play. Heb de Elvi langs de oprit een meter of 5 van mijn huis op een paal laten plaatsen. Met vaste kabel van 8 meter zodat ik op de oprit en evt. op de straat kan laden. Is een mooi geheel, alhoewel mijn vrouw het over die "parkeerautomaat op de oprit" heeft.
Ik vond het initieel instellen wat omslachtig en onlogisch, maar dit is uiteindelijk gelukt. En de kaart + sleutelhanger had ik dus kennelijk niet op autostart moeten zetten. Heb de paal zakelijk aangekocht, stroom wordt privé geleverd en maandelijks automatisch gefactureerd aan mijn bedrijf en direct aan mij privé terugbetaald. Heb deze week de 1e factuur incl. credit factuur voor terugbetaling aan privé ontvangen. Is keurig zo.
Voor het laadbeheer c.q. de backoffice incl. automatisch factureren rekent EVBox € 48,- excl. BTW per jaar. Ik heb de laadkaart ook aangemeld voor publiek laden, hier rekenen ze € 4,- per maand wordt (ik heb begrepen dat dit volgend jaar € 2,- per maand wordt). Omdat ik weinig publiek laad en ook een pasje van Shell heb haal ik dit abonnement er misschien af. Alhoewel 2 pasjes voor de zekerheid wellicht wel slim is.
Op de site kan je ingeven vanaf welke tijdstip en tot welke tijdstip je wilt laden, handig als je een dag- en nachttarief hebt. Dit hebben wij, maar ik kies ervoor om 's avonds bij het laatste rondje hond uitlaten de kabel in te pluggen en het laden te starten. En dat is in de huidige Corona periode ongeveer 3x per week.

Succes met je keuze!

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:49
[...]

Gewoon doen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39
[P8]
19”, warmtepomp, zomerbanden
Zojuist ritje 105km, circa 95% snelweg.
ACC 105km/h, OPD aan.
Niet voorverwarmd, kachel op 19c.
Regenachtig, 12 graden buiten.

23.9kWh / 100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:15:
[...]

De Elvi werkt prima. Het is nu plug & play. Heb de Elvi langs de oprit een meter of 5 van mijn huis op een paal laten plaatsen. Met vaste kabel van 8 meter zodat ik op de oprit en evt. op de straat kan laden. Is een mooi geheel, alhoewel mijn vrouw het over die "parkeerautomaat op de oprit" heeft.
Ik vond het initieel instellen wat omslachtig en onlogisch, maar dit is uiteindelijk gelukt. En de kaart + sleutelhanger had ik dus kennelijk niet op autostart moeten zetten. Heb de paal zakelijk aangekocht, stroom wordt privé geleverd en maandelijks automatisch gefactureerd aan mijn bedrijf en direct aan mij privé terugbetaald. Heb deze week de 1e factuur incl. credit factuur voor terugbetaling aan privé ontvangen. Is keurig zo.
Voor het laadbeheer c.q. de backoffice incl. automatisch factureren rekent EVBox € 48,- excl. BTW per jaar. Ik heb de laadkaart ook aangemeld voor publiek laden, hier rekenen ze € 4,- per maand wordt (ik heb begrepen dat dit volgend jaar € 2,- per maand wordt). Omdat ik weinig publiek laad en ook een pasje van Shell heb haal ik dit abonnement er misschien af. Alhoewel 2 pasjes voor de zekerheid wellicht wel slim is.
Op de site kan je ingeven vanaf welke tijdstip en tot welke tijdstip je wilt laden, handig als je een dag- en nachttarief hebt. Dit hebben wij, maar ik kies ervoor om 's avonds bij het laatste rondje hond uitlaten de kabel in te pluggen en het laden te starten. En dat is in de huidige Corona periode ongeveer 3x per week.

Succes met je keuze!
Thanks! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Mga1600 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:12:
[...]

Is het de goede kleur en uitvoering?: gewoon lekker doen!
Identiek aan mijn configuratie. Enkel met trekhaak terwijl ik na wat twijfelen besloten had om die eraf te laten. Bedankt voor alle reacties! Het helpt 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Spanky79 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:37:
[...]

Als je hebt gekocht ben je ook verzekerd, maar snap dat je no claim geen feest is. Overigens is er nog geen enkele tesla gestoken toch? Zouden zo’n auto ook op afstand moeten kunnen ‘uitschakelen ‘ natuurlijk.
Diefstal van een auto heeft geen gevolgen voor de no-claim korting van de bezitter van de auto.
Vaak wel eigen risico en vooral een hoop gedoe. Eigen spullen in de auto vaak maar beperkt verzekerd. Een schade expert die je als rechercheur komt ondervragen. Mogelijk gevolgen voor je bijtelling als dit van toepassing is. En we betalen met zijn allen uiteindelijk de premies, hoe meer schade / diefstal etc. , hoe hoger de premies (of leasetarieven).
Er zijn toch wel wat Tesla's gestolen de afgelopen jaren. Met de pin-to-drive van Tesla zal ook dit lastiger worden.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Inspired schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:40:
Stelt jouw verzekeraar het gebruik van de pin niet verplicht? Is bij meerdere verzekeraars die geen aanvullend terugvindsysteem op de Tesla eisen wel het geval. Of heb je aanvullend terugvindsysteem laten installeren?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:34:
[...]

Stelt jouw verzekeraar het gebruik van de pin niet verplicht? Is bij meerdere verzekeraars die geen aanvullend terugvindsysteem op de Tesla eisen wel het geval. Of heb je aanvullend terugvindsysteem laten installeren?
Geen idee. :) Auto is van Leaseplan. Heb nooit iets gezien van ze. Denk ook niet dat het een issue is op dit moment. In 2019 was er geen enkele Tesla gestolen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:29:
[...]

Diefstal van een auto heeft geen gevolgen voor de no-claim korting van de bezitter van de auto.
Vaak wel eigen risico en vooral een hoop gedoe. Eigen spullen in de auto vaak maar beperkt verzekerd. Een schade expert die je als rechercheur komt ondervragen. Mogelijk gevolgen voor je bijtelling als dit van toepassing is. En we betalen met zijn allen uiteindelijk de premies, hoe meer schade / diefstal etc. , hoe hoger de premies (of leasetarieven).
Er zijn toch wel wat Tesla's gestolen de afgelopen jaren. Met de pin-to-drive van Tesla zal ook dit lastiger worden.
Ik dacht dat Tesla’s nauwelijks/niet gestolen worden. Want uiteindelijk niet te verkopen en wellicht ook nog op afstand te deactiveren. Te volgen door heel Europa etc.

Maargoed. Je hebt gelijk hoor. Alleen schat ik het risico laag in en vind ik het daarom te veel moeite/gedoe met hoesjes etc te werken. Dan moet de leasemaatschappij maar iets regelen/me instructies geven. Dat doen ze niet dus het zal wel voldoende zijn zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Volgend jaar een gele P2? *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Zp4am5aqeVgrysCWBdjgbmCEeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3jx0Ht5iY9TZr2kqKDOXTn4.jpg?f=fotoalbum_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Petzun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:29:
[...]
..

In 2019 zijn er twee Tesla's gestolen, en beide terug gevonden. Kans van 1 op 20k dat een Tesla gestolen wordt. Bij een beetje gangbare ICE is het 1 op 128 (A1 op de eerste plek) tot 1 op 752 (BMW 3-serie op plek 10)

Bron; https://liv.nl/fileadmin/...Voertuigdiefstal_2019.pdf

Er zijn overigens wel EVs die een grotere kans hebben. Audi (e-tron) heeft kans van 1 op 167. Ook hoog dus. Dus dat een Tesla amper gestolen wordt wil niet meteen zeggen dat het bij een P2/P8 ook zo gaat zijn.

Nu zou ik nog wel even wachten als dief zijnde totdat de software wat goed werkt. :+ Laten updaten zal lastig zijn als je hem jat.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 23-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:55:
[...]

Ik dacht dat Tesla’s nauwelijks/niet gestolen worden. Want uiteindelijk niet te verkopen en wellicht ook nog op afstand te deactiveren. Te volgen door heel Europa etc.

Maargoed. Je hebt gelijk hoor. Alleen schat ik het risico laag in en vind ik het daarom te veel moeite/gedoe met hoesjes etc te werken. Dan moet de leasemaatschappij maar iets regelen/me instructies geven. Dat doen ze niet dus het zal wel voldoende zijn zo.
Alle beetje duurdere auto’s hebben tegenwoordig een tracking systeem toch, zelfs verplicht dacht ik in de Europese wetten. Bij Volvo was vroeger het VOC systeem zelfs goed voor een klasse 5 certificatie, nu niet meer omdat de eisen daarover aangepast zijn. Maar nog altijd zijn de auto’s te volgen en (na overleg met de autoriteiten in verband me veiligheid) door VOC zelfs op afstand stil te zetten. Maar ik geloof niet dat het terugzoeken van gestolen auto’s een hoge prioriteit heeft bij internationale gezagsdragers.

Wat boefjes vaak schijnen te doen is de gestolen autoin een stalen zeecontainer of ander metalen ding rijden zodat het signaal wegvalt. Dan hebben ze alle tijd om te bedenken wat ze er mee doen, alle alarmen eraf knutselen en dan verschepen naar Verweggistan of de auto reduceren tot losse onderdelen die dan verkocht worden via allerlei sites.
Er was op het Volvo forum ooit ( 10 jaar geleden misschien) een verhaal van iemand van wie de V70 gestolen werd. Op VOC niet meer terug te vinden, maar maanden later was hij ineens weer in de lucht - nu ergens ver weg.

Nu misschien nog niet interessant, maar zodra Verweggistan de infrastructuur voor elektrisch laden ook op orde heeft zullen ev’s ook doelwit worden vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Rubu123 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 00:25:
Maar ik lees dus net hierboven dat de P2 key niet daartegen beveiligd is???
Klopt, je kunt op de Polestar met het (gratis) alarm dan ook geen klasse 3 certificaat krijgen, tenzij je de sleutels laat aanpassen en de zwembroeksleutel laat wegschrijven.
Bij de P8 krijg je als je het (optionele en best dure) alarm desgewenst wel meteen zo’n certificaat als je dat wenst. En een zwembroeksleutel zit er niet bij. Onder de streep kost het daarom op beide auto’s behoorlijk geld om een certificaat te krijgen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Spanky79 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:55:
[...]

Tesla's worden inderdaad wel zeer weinig gestolen. Ik verzekerd zelf redelijk wat EV's waaronder Tesla's en lees in jouw en andere reacties dat leasemaatschappijen wat minder eisen stellen dan verzekeraars aan kopers van Tesla's e.d. stellen. En dan mag je er al berijder inderdaad vanuit gaan dat het voldoende is.

P6 19" | EVBox Elvi

Pagina: 1 ... 131 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.