Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.230 views

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
GeForceFX_BE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:37:
[...]

Ik weet dat dit in NL de snelwegsnelheid is, maar is niet zo dat jullie vanaf een bepaald uur wel 130km/u mogen?
Op onze snelwegen geldt tussen 06.00 en 19.00 uur een maximumsnelheid van 100 km/h. In de avond en nacht (tussen 19.00 en 06.00 uur) mag je 120 of 130 km/h. Wanneer de spitsstrook open is, geldt een aangepaste maximumsnelheid (80 of 100 km/h).

[ Voor 32% gewijzigd door vdtweak op 17-12-2020 08:48 ]

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:18
SMGee1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:10:
[...]

Vanaf MY22 (juni2021) ook beschikbaar op de “normale” modellen
Is dat echt zo? Ik dacht dat het alleen op nieuwe generatie Volvo’s werd toegepast, te beginnen met de nieuwe XC90?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Buitentemperatuur (en waarschijnlijk het feit dat de warmtepomp vanaf een bepaalde temperatuur ook meedoet) lijkt een hele grote factor.
Vanmorgen op hetzelfde korte 15km ritje als waar ik afgelopen week nauwelijks onder de 30 kWh/100km kon blijven ineens weer 24,5 kWh/100km. Stoel- en stuurverwarming aan, airco aan, 20 graden binnen temperatuur. Buiten temp was 9 graden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5DMrPfGLsQ9Yt93BB_dEnpQEYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKGeshpsax92lQt2kFAzCbw5.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien toch een beetje een ontwerpfoutje. Vanmorgen flink plasje water onderin de stekker-aansluiting. Het "tank-klepje" dekt alleen de buitenste rand af (het randje links naast het plastic lusje van de onderste dop), dus alles wat zich daar binnen bevindt blijft daar dan binnen en kan lekker gaan liggen klotsen, bijvoorbeeld tegen de niet-afgeschermde pennetjes. Misschien kan dat allemaal geen kwaad, maar lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling.

P8

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:08
GeForceFX_BE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:14:
Ik lees hier veel ervaringen van verbruik bij 100km/u maar zijn er eigenlijk al mensen met ervaring aan "echte snelweg snelheden", 120-130km/u? Als ik zo lees dat je bij 100km/u al tevreden mag zijn met 25kW/100km ben ik wel benieuwd naar wat we hier in belgië zouden mogen verwachten :)
Zie hier mijn ervaring met de P2 en 130km/h in oktober (ik had de auto net 2 dagen toen):
https://gathering.tweaker...message/64029858#64029858
Het staat er niet bij, maar toen was het plmin 7 a 8 graden Celcius en de af-fabriek banden lagen eronder (19").
Met de temperaturen van afgelopen week kom je plmin 5kWh/100km hoger uit, vrees ik.

De rit was nl. eigenlijk 2 x 120km (stop van 5 minuten).
Vorige week heb ik de heenreis met dezelfde snelheden van 96% naar 52% gereden en dus 34,3kWh op 120km met een verbruik van 28,6kWh/100km. Temp was toen 0 graden Celcius en winterbanden eronder.

• PvS_68
Montalbano schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:05:
[Afbeelding]

Misschien toch een beetje een ontwerpfoutje. Vanmorgen flink plasje water onderin de stekker-aansluiting. Het "tank-klepje" dekt alleen de buitenste rand af (het randje links naast het plastic lusje van de onderste dop), dus alles wat zich daar binnen bevindt blijft daar dan binnen en kan lekker gaan liggen klotsen, bijvoorbeeld tegen de niet-afgeschermde pennetjes. Misschien kan dat allemaal geen kwaad, maar lijkt me toch eigenlijk niet de bedoeling.
Bij mijn vorige brandstofauto (VW) zat er aan de onderkant van die rubber afscherming een gaatje waardoor water afgevoerd werd. Die moest je som schoonmaken omdat die verstopt raakte, maar het principe werkt wel. Met elektrische aansluitingen dat ik dat ook minstens verwacht idd.
Het was mij ook al opgevallen.

• vdtweak
Was mij ook opgevallen, beetje matig inderdaad. Maar heb ook gezien dat als je gaat rijden het vrij snel verdampt en of wegloopt (gok door aerodynamica waardoor er net wind in kan komen en het water er dus uit gaat). Heb nog niet gezien dat het water hoger kwam dan de onderste rand van de onderste poort. Dus ansich lijkt het mee te vallen.

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 12:44
In mijn oude auto had ik een mooi bakje erbij voor muntgeld die in een cupholder paste. Nu ben ik opzoek naar een mooie oplossing voor de P2. Heeft iemand hier toevallig een goeie tip voor? Liefst iets wat past onder de middenarmsteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
[P2]

Ik kreeg gisteren terwijl ik wou wegrijden na het laden de melding "Verwijder laadkabel alvorens te starten". Dit terwijl de laadkabel al lang en breed in m'n achterbak lag. Uiteindelijk ANWB er aan te pas moeten komen om een kabeltje in de laadpoort te maken, iets wat schijnbaar ook een bekende workaround is.

Ik begreep dat dit een bekend probleem was van een aantal maanden terug en welke opgelost zou moeten zijn? Volgens de dealer is de auto 2 weken geleden volledig up-to-date afgeleverd. Iemand anders die dit probleem nog recent heeft gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Shorteh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:53:
[P2]

Ik kreeg gisteren terwijl ik wou wegrijden na het laden de melding "Verwijder laadkabel alvorens te starten". Dit terwijl de laadkabel al lang en breed in m'n achterbak lag. Uiteindelijk ANWB er aan te pas moeten komen om een kabeltje in de laadpoort te maken, iets wat schijnbaar ook een bekende workaround is.

Ik begreep dat dit een bekend probleem was van een aantal maanden terug en welke opgelost zou moeten zijn? Volgens de dealer is de auto 2 weken geleden volledig up-to-date afgeleverd. Iemand anders die dit probleem nog recent heeft gehad?
Volgens de dealer werd er aan een definitieve oplossing gewerkt want het komt vaker voor. Zij hadden zelf daarom als tijdelijke oplossing een stekker gemaakt die een doorverbinding maakt en als je dan de auto op slot zet en weer open doet met die stekker er in zou de melding weg moeten zijn.

Maar zelf even met een los draadje prutsen zou ook moeten werken......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYY_ezd_eAZPiJIWYh5i5PhuIsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dlirvdrhljKwj7KdP5kd9mWW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 19-09 02:21
Shorteh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:53:
[P2]

Heb op de Polestar facebook pagina een workaround voorbij zien komen. Weet niet of het werkt: Zet het laadmaximum op 100%, sluit kabel aan op paal en wacht tot de auto weer laadt, daarna gewone volgorde van handelingen.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
max.jansen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:35:
In mijn oude auto had ik een mooi bakje erbij voor muntgeld die in een cupholder paste. Nu ben ik opzoek naar een mooie oplossing voor de P2. Heeft iemand hier toevallig een goeie tip voor? Liefst iets wat past onder de middenarmsteun.
Muntgeld ?? Wat is dat precies? 😜

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik heb m'n muntgeld in een klein zakje in het opbergcompartiment bij m'n rechterknie gedaan. Goed genoeg, wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Dreadnought schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:05:
[P8]

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een P8, welke ik rij op 19" velgen. De auto rijdt heerlijk, maar er toch één puntje van aandacht voor me en dat is wel het verbruik / de range.

Ik heb er amper 800km opzetten dus het is wellicht wat vroeg om echt goede uitspraken te doen, maar ik zie hier allerhande screenshots langskomen van meen verbruik van 25kWh/100km of lager. Ik blijf maar rond de 30 hangen, terwijl ik m.i. alles uit de kast trek om zuinig te rijden.

Op een rijtje:
  • Auto voorverwarmen middels de parkeerverwarming
  • OPD uitgeschakeld
  • Niet remmen, maar laten uitrollen en / of regenereren
  • Weinig tot geen gebruik van verwarmingen
  • Niet hard rijden of hard optrekken, gewoon gemoedelijk met het verkeer mee
  • M.n. ritjes van een minuut of 30, 105km/h max
Wat doe ik fout? Hoe halen sommigen hier 25 of minder?
[P8]

Lijken mij de juiste keuzen die je maakt. Wellicht dat je bij het voorverwarmen de auto niet aan laadpaal hebt gekoppeld? Dit zal dan wat procenten kosten en zal bij korte ritten een groter aandeel vormen.
We zien wel verbruikscijfers van de P2 en de P8 door elkaar verschijnen in dit topic. De P2 is, schat ik in, 15% zuiniger dan de P8 op vooral langere ritten.

Starten met een (zeer) koude accu levert bij korte ritten i.i.g. een hoog verbruikscijfer op is mijn ervaring. Starten met een accu van plus 10 graden in combinatie met een korte rit gaat al heel wat beter. Als je de auto binnen kan stallen met een hogere temperatuur dan buiten, dan altijd doen.

Jij hebt de auto nu 2 weken, ik denk dat het aandeel ritten in de koude vorige week een groot aandeel in het totaal van jouw aantal km's vormt. En als je dan ook alleen nog maar korte/middellange ritten hebt gereden dan kan ik me het 30 kWh gemiddelde voorstellen. Het verbruikscijfer vanaf dit weekend zou wel lager moeten zijn dan de koude dagen daarvoor. Bij een rit van een half uur zou deze nu wel flink onder de 30 kWh moeten komen, zeker bij de instellingen die jij aanhoudt. Tenzij de factor wind mee speelt. Tegenwind is wel een spelbreker voor onze niet sterk gestroomlijnde P8. Ik ben wel benieuwd hoe hoog jouw verbruik is bij een langere rit die je hebt gemaakt of gaat maken.

Rij de auto (19", warmtepomp) zelf bijna drie weken, heb nu ongeveer 1.700 km gereden waarbij ik sinds 2 weken over een afstand van nu 1.100 km geen reset van de meter heb gedaan. 2 weken met veel korte/middellange ritten en 3 langere ritten. Het gemiddelde verbruik is nu 25,6 kWh. Korte ritten startend met een koude accu en zonder voorverwarmen leveren een verbruik per rit van > 30 kWh op. Langere ritten waarbij de accu warmer wordt levert met heen- en terugrit uiteindelijk een verbruik van een kleine 23 kWh op. Ritten waarbij ik de "overdag-snelheden" heb aangehouden en waarbij er weinig wind stond. Kachel op 18 graden, 1 streepje stoel- en 1 streepje stuurverwarming. Niet voorverwarmen (wel 2x bij lichte nachtvorst gedaan) en wel met OPD. Die EV Database cijfers van een sterk lager winterverbruik in de stad dan op de snelweg is bij mij dus zeker niet de werkelijkheid.

Maakte me bij het bekend worden van de WLTP en EVDB cijfers ook wat zorgen. Had ik de juist keuze gemaakt? Maar omdat juist het verbruik bij langere ritten lager is (en lager wordt naarmate de rit langer is), er een laadpaal op mijn erf staat en het me nu opvalt dat er overal snelladers/oplaadpalen onderweg staan is de range-anxiety bij mij wel verdwenen.

P6 19" | EVBox Elvi

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:08:
[...]

Volgens de dealer werd er aan een definitieve oplossing gewerkt want het komt vaker voor. Zij hadden zelf daarom als tijdelijke oplossing een stekker gemaakt die een doorverbinding maakt en als je dan de auto op slot zet en weer open doet met die stekker er in zou de melding weg moeten zijn.

[Afbeelding]
De dealer hier had er nog nooit van gehoord, terwijl het wel een officieel Polestar service punt is volgens de website. Dat stekkertje was inderdaad ook de oplossing waar de ANWB mee kwam.
Cello66 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:17:
[...]

Heb op de Polestar facebook pagina een workaround voorbij zien komen. Weet niet of het werkt: Zet het laadmaximum op 100%, sluit kabel aan op paal en wacht tot de auto weer laadt, daarna gewone volgorde van handelingen.
Thanks! Hoop dat het niet nog eens voorkomt, maar zo wel dan zal ik deze zeker proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Hoewel er op heel veel snelheden overdag de snelheid van 100km/u geldt, is de originele maximum snelheid op een snelweg nog altijd 130km/h. Dus feitelijk heeft @GeForceFX_BE gewoon gelijk :)

Dat we nergens overdag harde dan 100 mogen doet niet af aan het feit dat de maximum snelheid in NL 130 is.

Maar om ietsje antwoord te geven op zijn vraag, ik heb in een retourtje Delft <> Arnhem op de heenweg ~100 gereden en op de terugweg hoofdzakelijk 100 met een paar stukken 130 à 140. Het verbruik was vrijwel hetzelfde, wat er bij mij op duidt dat ik op de heenweg wind tegen had en op de terugweg wind mee. En dus dat een heftige wind tegen (of mee) het verschil is tussen 100 en 130 :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Nou ligt overdag, zelfs als de max op 130km/h zou liggen, de gemiddelde snelheid over het algemeeen toch lager. Voor Covid kon je in Nederland gedurende je reis overdag op een gemiddelde van ~50-60 km/u rekenen van de ene kant van het land naar de andere.
Dus dan is gewoon lekker 100 rijden ook niet zo veel meer gevraagd ;)

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[Afbeelding]

Dat was mij ook opgevallen. Inderdaad echt een ontwerpfout. Denk niet dat het meteen kwaad kan, maar een gaatje en afvoer van water zou handig zijn. Of een ‘slope’ waar geen water in kan blijven staan, eigenlijk nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Persies
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2022
Sinds vrijdag 4 december ben ik de gelukkige eigenaar van de Volvo XC40 P8. Ondanks dat er best nog wel een aantal punten verbeterd moeten worden qua software ben ik over het algemeen erg tevreden, de auto rijdt heerlijk.

Helaas kan ik thuis nog steeds niet opladen, ondanks dat ik 2 maanden geleden al een EVBox Elvi heb opgehangen.
Vrijdagavond 4 dec, toen ik thuis kwam met mijn nieuwe auto wilde ik hem aan mijn oplader hangen. Nadat ik de stekkers erin had gestoken en het kaartje had aangeboden ging het lampje eerst groen knipperen en vervolgens rood knipperen. Volgens de handleiding betekend dit dat de pas niet geautoriseerd is om te laden. Maar dat is vreemd, want het is het pasje dat bij het apparaat hoort.
De volgende ochtend het servicenummer gebeld maar helaas kon die mij niet helpen, ik moest 2e lijns support hebben en die waren in het weekend niet beschikbaar.
Maandag gelijk weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat de melding was doorgezet maar dat het erg druk was, het kon rustig donderdag worden voor ik weer iets zou horen.
Donderdag weer gebeld omdat ik wilde weten waar ik aan toe was, toen kreeg ik te horen dat het nummer dat je kunt bellen, de 1e lijns, niet in contact staat met EVBox zelf, maar dat ze de opdrachten per Email aanmelden.
Afgelopen dinsdagochtend weer gebeld en geeist dat ik zou worden doorverbonden. uiteindelijk werd ik doorverbonden met de receptioniste. Zij zou een terugbel verzoek aanmaken bij de TD.
Dinsdagmiddag kreeg ik een mail van de TD (had blijkbaar toch iets geholpen), maar de inhoud was ronduit belachelijk:

Bedankt voor uw bericht. U heeft bij onze storing lijn aangegeven dat uw laadpaal in storing staat.
Als ik deze op zoek dan staat het station online en is deze beschikbaar.

Als u nog problemen ervaart met dit station dan hoor ik graag een korte beschrijving van wat er precies gebeurd.

Met vriendelijke groet, | Kind regards,

Thomas
Customer Support

Je zult snappen dat ik behoorlijk gefrustreerd ben inmiddels.

zijn er nog meer mensen met vergelijkbare ervaringen of heeft iemand een tip hoe ik EVBox kan bereiken?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Persies schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:25:
Sinds vrijdag 4 december ben ik de gelukkige eigenaar van de Volvo XC40 P8. Ondanks dat er best nog wel een aantal punten verbeterd moeten worden qua software ben ik over het algemeen erg tevreden, de auto rijdt heerlijk.

Helaas kan ik thuis nog steeds niet opladen, ondanks dat ik 2 maanden geleden al een EVBox Elvi heb opgehangen.
Vrijdagavond 4 dec, toen ik thuis kwam met mijn nieuwe auto wilde ik hem aan mijn oplader hangen. Nadat ik de stekkers erin had gestoken en het kaartje had aangeboden ging het lampje eerst groen knipperen en vervolgens rood knipperen. Volgens de handleiding betekend dit dat de pas niet geautoriseerd is om te laden. Maar dat is vreemd, want het is het pasje dat bij het apparaat hoort.
De volgende ochtend het servicenummer gebeld maar helaas kon die mij niet helpen, ik moest 2e lijns support hebben en die waren in het weekend niet beschikbaar.
Maandag gelijk weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat de melding was doorgezet maar dat het erg druk was, het kon rustig donderdag worden voor ik weer iets zou horen.
Donderdag weer gebeld omdat ik wilde weten waar ik aan toe was, toen kreeg ik te horen dat het nummer dat je kunt bellen, de 1e lijns, niet in contact staat met EVBox zelf, maar dat ze de opdrachten per Email aanmelden.
Afgelopen dinsdagochtend weer gebeld en geeist dat ik zou worden doorverbonden. uiteindelijk werd ik doorverbonden met de receptioniste. Zij zou een terugbel verzoek aanmaken bij de TD.
Dinsdagmiddag kreeg ik een mail van de TD (had blijkbaar toch iets geholpen), maar de inhoud was ronduit belachelijk:

Bedankt voor uw bericht. U heeft bij onze storing lijn aangegeven dat uw laadpaal in storing staat.

Als u nog problemen ervaart met dit station dan hoor ik graag een korte beschrijving van wat er precies gebeurd.

Thomas
Customer Support

zijn er nog meer mensen met vergelijkbare ervaringen of heeft iemand een tip hoe ik EVBox kan bereiken?
Kan je openbaar wel laden ? Heb je iemand in je omgeving met een EV die bij jou thuis even kan laden (om te testen of dat wel werkt?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:36
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:08:
[...]

[Afbeelding]
Moet je niet per ongeluk de verkeerde pennetjes kortsluiten, dat zou zomaar flink fout kunnen gaan denk ik 8)7

• _--[]--__

Thomas
Customer Support

Yep, ik heb dat ook gehad, probleem lag in de manier waarop de bijgeleverde pas aan de Elvi gekoppeld was. Ik heb het gefixed door dat opnieuw te doen. Welke stappen heb jij doorlopen om je pas aan de Elvi te koppelen?

• Persies
4v4t4r schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:28:
[...]

Kan je openbaar wel laden ? Heb je iemand in je omgeving met een EV die bij jou thuis even kan laden (om te testen of dat wel werkt?
Ja, gelukkig kan ik openbaar wel laden, anders had ik de afgelopen 2 weken niet kunnen rijden.
Mijn thuispaal staat ingesteld op 'niet publiek', dus alleen de passen die bij de paal horen kunnen gebruikt worden en die doen het alle twee niet. volgens de laatste dame van de 1e lijns support die ik sprak komt er een disconnected error in de box op het moment dat hij probeert aan te melden met de pas. maar hij is via het internet gewoon zichtbaar en te benaderen, maar blijkbaar heeft dat niets met de verificatie van de pas te maken.

• Persies
_--[]--__ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:40:
[...]

Yep, ik heb dat ook gehad, probleem lag in de manier waarop de bijgeleverde pas aan de Elvi gekoppeld was. Ik heb het gefixed door dat opnieuw te doen. Welke stappen heb jij doorlopen om je pas aan de Elvi te koppelen?
Ik heb zowel in de app, die direct aan de lader verbonden is, als ook via het beheerplatform van EVBox, de passen meerdere keren aangemaakt en weer verwijderd. toch blijft het resultaat hetzelfde.
In de app kun je dit doen door de rfid te scannen met je telefoon, dat werkt simpel, maar blijkbaar niet feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Er zijn kaarthouders aanwezig. Heb je geen muntgeld meer nodig. Dit is een state of the art techno-auto dus laat die muntjes eens voor wat ze zijn. ;w

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Petzun

Thomas
Customer Support

Ik heb bijna hetzelfde gehad met de Elvi, bij mij knipperde de paal wel 1 keer kort rood en vervolgens gingen de leds uit. Het euvel in mijn geval was ik de laadpas en de laaddruppel op "Autostart" had staan. Ik heb de "Autostart" eraf had gehaald, de laadpaal via de app herstart en koppeling van de kaart en de druppel aan de laadpaal gecontroleerd. En warempel het werkte. Kan dit bij jou ook het euvel zijn?

P6 19" | EVBox Elvi

• Montalbano
  • Niet online

Thomas
Customer Support

Yep, exact hetzelfde. Ligt aan de Volvo kabel. Iedere andere kabel werkt wel.

Edit en aanvulling: dat geldt uiteraard alleen voor laadstation met losse kabel.

Het hangt een beetje af van hoe vaak de leds rood knipperen. Als ze 10x kort knipperen en daarna uit (of weer op groen) dan duidt dat op een aardingsfout. Die werd in mijn geval veroorzaakt door de Volvo kabel. Daar werd ik door de installateur op gewezen die dat weer van EV-Box had gehoord. Schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn met de Volvo laadkabel icm EV-box, omdat die nogal strict zijn in de metingen op de kabel.
Vervolgens heb ik het getest met een aantal andere kabels en auto's en de conclusie was dat de Volvo kabel het met geen enkele andere auto deed, en mijn auto het met iedere andere kabel wel deed. Conclusie: er is iets niet lekker met de Volvo kabel.
Dat heb ik een maand geleden aangekaart bij de dealer, maar daar blijft het helaas angstvallig stil. Heb uit frustratie maar een goede nieuwe kabel gekocht want als je op Volvo Nederland moet wachten bij dit soort dingen dan duurt het blijkbaar erg lang.

Het zou als je een vaste kabel hebt ook het probleem kunnen zijn dat @Petzun benoemd, namelijk dat autostart ingesteld staat (of niet goed ingesteld).

[ Voor 18% gewijzigd door Montalbano op 17-12-2020 16:29 ]

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Pure8 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:51:
[...]
Er zijn kaarthouders aanwezig. Heb je geen muntgeld meer nodig. Dit is een state of the art techno-auto dus laat die muntjes eens voor wat ze zijn. ;w
Ik reed eerder dit jaar nog door een dorp waar je tol moest betalen om over de brug te gaan wat alleen met muntgeld kon en ik heb ook bij de hogedruk doehetzelf spuit straat dat je alleen met muntjes kunt betalen. Soms is het gewoon wel handig om wat te hebben liggen al zijn het wel zeldzame gevallen.

P8
Overigens heb ik geen inductie laden als optie, maar zit er een klepje met een klein opslag plekje. Weet iemand waar je dit voor kunt/dient te gebruiken? In de handleiding staat alleen dat daar het inductief laden normaal zou zitten..

• Petzun
Montalbano schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:58:
[...]

Ah, kijk.
Toevoeging @Persies na deze reactie: ik gebruik een Elvi met een vaste kabel.

P6 19" | EVBox Elvi

• _--[]--__
Persies schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb zowel in de app, die direct aan de lader verbonden is, als ook via het beheerplatform van EVBox, de passen meerdere keren aangemaakt en weer verwijderd. toch blijft het resultaat hetzelfde.
In de app kun je dit doen door de rfid te scannen met je telefoon, dat werkt simpel, maar blijkbaar niet feilloos.
Bij mij lukte het lezen van de barcode met de camera ook niet en de ID op de pas was niet de goede om handmatig op te geven, ik kon dat wel opvoeren maar er niet mee laden. Ik ben helaas vergeten hoe ik het ID heb achterhaald waarmee ik de pas wel toe heb kunnen voegen maar mijn pas staat in de app nu geregistreerd onder een ID van 14 karakters, het ziet er zo uit: (alleen de cijfers iets gewijzigd :-) "04968BCAC43C90"

[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 17-12-2020 16:07 ]

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
Ik lees hier veel ervaringen van verbruik bij 100km/u maar zijn er eigenlijk al mensen met ervaring aan "echte snelweg snelheden", 120-130km/u? Als ik zo lees dat je bij 100km/u al tevreden mag zijn met 25kW/100km ben ik wel benieuwd naar wat we hier in belgië zouden mogen verwachten :)
[P2] Ik weet niet of je vraag over de P2 of P8 gaat? Ik zag je vraag in ieder geval net voordat ik weer uit België terug naar NL ging, dus heb speciaal voor jou de TM reset gegeven en van Antwerpen naar Hazeldonk even bijgehouden met "echte snelweg snelheden" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWSO-hYCkn2-om_OvVcWXn8xqv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XFiVLJ0K3qOCwvgqJoky9IH.jpg?f=fotoalbum_large

P2 op de PP winterwielen.

Eind van de 417 km rit van vandaag, heen en terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti2iagk75nsu2Uykxmo2HU4-fD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVyDBMQJiYs3Oue0T7UWaQf1.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft overigens ontzettend fijne auto. Pluspunt van vandaag was de ingebouwde Google Maps die 30 min ellende bij Antwerpen bespaarde door alternatieve route voor te stellen. Data van verkeersdrukte komt steeds goed door dus :)

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
-sander schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:17:
[...]

[P2] Ik weet niet of je vraag over de P2 of P8 gaat? Ik zag je vraag in ieder geval net voordat ik weer uit België terug naar NL ging, dus heb speciaal voor jou de TM reset gegeven en van Antwerpen naar Hazeldonk even bijgehouden met "echte snelweg snelheden" :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijft overigens ontzettend fijne auto. Pluspunt van vandaag was de ingebouwde Google Maps die 30 min ellende bij Antwerpen bespaarde door alternatieve route voor te stellen. Data van verkeersdrukte komt steeds goed door dus :)
Heb je dit op 1 lading gedaan? Of tussendoor nog wat juice bijgeladen?
Nette cijfers iig!

• Persies
[...]

...

Het zou als je een vaste kabel hebt ook het probleem kunnen zijn dat @Petzun benoemd, namelijk dat autostart ingesteld staat (of niet goed ingesteld).
Dank voor je reactie, ik ga het even met een andere kabel proberen (even denken of ik iemand weet die een niet Volvo kabel heeft :)). De passen staan niet op autostart.

• Montalbano
  • Niet online
Persies schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:39:
[...]

Dank voor je reactie, ik ga het even met een andere kabel proberen (even denken of ik iemand weet die een niet Volvo kabel heeft :)). De passen staan niet op autostart.
Als je een Elvi met losse kabel hebt, ben ik vrij zeker van het probleem en de oplossing ;-)
Hopelijk kun je iemand vinden. Weet niet waar je woont, als het toevallig rond Eindhoven is wil ik best een keer langsrijden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
BartWNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:22:
[...]

Heb je dit op 1 lading gedaan? Of tussendoor nog wat juice bijgeladen?
Nette cijfers iig!
Heenweg kop koffie gehaald net voor grens en ondertussen 13kWh geladen, daarna op locatie uurtje aan 11kWh lader.

Overigens heb ik net als velen op kortere ritten ook hoger gebruik, maar bij langere ritten daalt het dus.

Zelfde rit bij 15-17 graden was 20.6kWh/100km. Dus ben benieuwd naar de zomer ;)

• Mga1600
_--[]--__ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:36:
[...]

Moet je niet per ongeluk de verkeerde pennetjes kortsluiten, dat zou zomaar flink fout kunnen gaan denk ik 8)7
A
Ik beroep me op onwetendheid......haha.....

Die foto was hier door een ‘slachtoffer’ van het probleem eerder geplaatst, maar ik had hem op mijn telefoon gezet voorgeval ik op mijn nog te leveren auto tegen hetzelfde aan zou lopen.
Mijn dealer begon laatst spontaan over dit probleem waar ze met hun demo ook tegenaan waren gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Even tussendoor een hele stomme vraag misschien, maar ik ben gister netjes begonnen met het lezen van het HELE topic, dus 510 paginas.... _/-\o_ . Ik was tot pagina 60 en wil vanavond verder. Ik zie alleen nergens hoe je direct naar pagina 60 kan gaan. Je hebt een knop voor vorige/volgende/laatste, daar tussen een knop voor pagina 1 en nog 2 of 3 paginas. Maar in mijn geval zou ik dus handmatig moeten door klikken naar pagina 60. Super irritant natuurlijk. Ik neem aan dat op een Tweakers forum dit wel anders kan maar dat ik te blind ben om te zien na het lezen van al die paginas? :*)

Iemand een gouden tip? _/-\o_

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:56:
[...]

Is dat echt zo? Ik dacht dat het alleen op nieuwe generatie Volvo’s werd toegepast, te beginnen met de nieuwe XC90?
@SMGee1 ik kan dit ook (nog) nergens terug vinden. Is dit 100% zeker of een verwachting van jouw kant?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Afhankelijk van je pagina instellingen is het laatste deel van de URL gewoon de pagina :)

Dus bijv /forum/list_messages/1974938/60 en je gaat naar pagina 60

[ Voor 8% gewijzigd door MaxxMark op 17-12-2020 17:31 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Juancho
MaxxMark schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:31:
Afhankelijk van je pagina instellingen is het laatste deel van de URL gewoon de pagina :)

Dus bijv /forum/list_messages/1974938/60 en je gaat naar pagina 60
Dit truckje werkt idd op mijn pc/laptop. Maar niet op mobiel want dan zie je de URL niet en kan je dus niks aanpassen.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook P2 hier, maar ik zie bij jou allemaal info die ík niet zie!

Wat betekent het schildpad icoontje? (Beperkte teruglevercapaciteit?)
En waarom heb jij wel een kWh/100km indicator en ik niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti2iagk75nsu2Uykxmo2HU4-fD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVyDBMQJiYs3Oue0T7UWaQf1.jpg?f=fotoalbum_large

vs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUjtEkDBi80KGHIosdUk4wYDT7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKUpxuZeMn5xclc13JtyG3jz.jpg?f=fotoalbum_large

• Spanky79
Pure8 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:51:
[...]

Kaarthouders? Waar?

• vdtweak
denk dat die het clipje bedoelt bij de zonnenklep bestuurderskant. Daar zit een klein haakje rechts van de spiegel, dat is bedoelt voor kaarten/parkeerkaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
MaxxMark schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:35:
[...]

Ook P2 hier, maar ik zie bij jou allemaal info die ík niet zie!

Wat betekent het schildpad icoontje? (Beperkte teruglevercapaciteit?)
En waarom heb jij wel een kWh/100km indicator en ik niet:
[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]
Schildpad zie je als Polestar vindt dat je niet genoeg doorrijdt :P Nee, schildpad kwam in beeld toen de P2 vond dat ik niet langer al het vermogen mocht gebruiken omdat bereik niet ver meer was. Ook de pilot assist schakelt dan uit.

Wat verder aan info zichtbaar wordt kan je instellen onder Instellingen -> Display -> Tripcomputer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgayCJDnlB_0_PTZJWbd7Zrcvx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gx7gnge2ckthWXsltySpNUr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -sander
In de P2 zit deze onze je instructieboekje in het dashboardkastje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxdEumgLtmO2mOTT5O1wqSqaWjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBJPuv5hGiFCuJ2oEER55SKU.jpg?f=fotoalbum_large

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Goh.. ik had dat menu wel gezien, maar niet gerealiseerd dat dat ook wat deed mbt je instrumentenpaneel. Ik was al zo boos dat zulke vitale informatie niet standaard zichtbaar was :) Thanks @-sander!

Overigens ook meteen nog even de handmatige controle gedaan of er een update was. Die was er niet :(

[ Voor 20% gewijzigd door MaxxMark op 17-12-2020 18:09 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens bemerkte ik dat ik in de auto een irritante (zachte) 'piep' hoor. Alsof de elektronica aan het piepen is. Is dat iets wat anderen ook herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
[...]

Edit en aanvulling: dat geldt uiteraard alleen voor laadstation met losse kabel.

Het hangt een beetje af van hoe vaak de leds rood knipperen. Als ze 10x kort knipperen en daarna uit (of weer op groen) dan duidt dat op een aardingsfout. Die werd in mijn geval veroorzaakt door de Volvo kabel. Daar werd ik door de installateur op gewezen die dat weer van EV-Box had gehoord. Schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn met de Volvo laadkabel icm EV-box, omdat die nogal strict zijn in de metingen op de kabel.
Vervolgens heb ik het getest met een aantal andere kabels en auto's en de conclusie was dat de Volvo kabel het met geen enkele andere auto deed, en mijn auto het met iedere andere kabel wel deed. Conclusie: er is iets niet lekker met de Volvo kabel.
Dat heb ik een maand geleden aangekaart bij de dealer, maar daar blijft het helaas angstvallig stil. Heb uit frustratie maar een goede nieuwe kabel gekocht want als je op Volvo Nederland moet wachten bij dit soort dingen dan duurt het blijkbaar erg lang.

Zelfde verhaal. Bij lukt het laden niet net de Elvi en meegeleverde kabel (P2). Heb een nieuwe kabel gekocht en die werkt wel. Bij mij staat hij openbaar zodat ik mijn tankpas kan gebruiken btw.

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:45
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:05:
[...]

A
Ik beroep me op onwetendheid......haha.....

Die foto was hier door een ‘slachtoffer’ van het probleem eerder geplaatst, maar ik had hem op mijn telefoon gezet voorgeval ik op mijn nog te leveren auto tegen hetzelfde aan zou lopen.
Mijn dealer begon laatst spontaan over dit probleem waar ze met hun demo ook tegenaan waren gelopen.
Ik was dat slachtoffer, had die foto moeten verkopen ;)

Overigens heb ik dat probleem maar een maal gehad. Heb ook nog nergens gelezen dat iemand 2x met dit probleem te maken heeft gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Naast het stuur links en in de middenconsole boven de inductielader. (in ieder geval volgens de info op de Volvo-site)
Ik voeg hier schermafbeeldingen van het filmpje toe want ik denk niet dat je filmpjes kan toevoegen hier in het forum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSLCJImMJvrOUz5WNGDpkQeLoUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVSe01Tzu5Ztvu2lA0BnfmIC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJkIhnUgsQqry8euO0D72jgKDsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3oZlJvksx9SXuiu5hS4uG4t.jpg?f=fotoalbum_large

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
pepijnkummel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:13:
[...]

Zelfde verhaal. Bij lukt het laden niet net de Elvi en meegeleverde kabel (P2). Heb een nieuwe kabel gekocht en die werkt wel. Bij mij staat hij openbaar zodat ik mijn tankpas kan gebruiken btw.
Hier ook een Elvi en PS2. Ik heb contact gehad met installatiebedrijf en die had het erover dat de tolleranties op de kabel niet overeen komen met de IEC certificering.

"De kabel van de polestar is in totaal minimaal 0.3mm en maximaal 0.7mm langer dan de officiële iec 62196-2 specificaties, waardoor de kabel dus wel werkt als je hard duwt.."

Ik krijg dus het laden wel aan de praat als ik de kabel heel erg hard aandruk terwijl ik het laad proces start met mijn laadpas. De kabel werkte trouwens prima bij een openbare laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
Pure8 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:36:
[...]

Naast het stuur links en in de middenconsole boven de inductielader. (in ieder geval volgens de info op de Volvo-site)
Ik voeg hier schermafbeeldingen van het filmpje toe want ik denk niet dat je filmpjes kan toevoegen hier in het forum.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, wow, dat was me echt nog niet opgevallen! Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Bij 130/uur kwam ik vorige week rond de 31 uit en deze week rond de 27 op trajecten van zo’n 50 km totaal waarvan 35-40 km ‘doorrijden’ voor zover mogelijk. Dit verschil is dus voornamelijk aan de buitentemperatuur te relateren.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• PvS_68

Thomas
Customer Support

Ik heb ze zo een keer gebeld:
https://www.telefoonboek....87394/almere/ev-box-b.v./
Omdat mijn Elvi via JustPlugin geleverd is moest ik uiteindelijk daar terecht, maar ze hielpen me wel (konden zien dat mijn paal niet aangemeld was).

• P2Hattem
Zit ik te kijken naar die foto en denk ik: bij mij zit het statuslampje toch tussen de connector en de ontgrendelknop, dus rechts van de connector ... heb ik iets anders dan anderen?!

[ Voor 25% gewijzigd door P2Hattem op 17-12-2020 19:19 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• 4v4t4r
Zelfde omstandigheden als van de week, nu met een koude batterij aan dezelfde lader..

Even warm jojo helpt dus wel degelijk 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_d_T6hDmy03vELDZQCjArpaXzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qCUYOnsBUHfJf8dP96l8Qs6.jpg?f=fotoalbum_large

• PvS_68
P2Hattem schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:18:
[...]

Zit ik te kijken naar die foto en denk ik: bij mij zit het statuslampje toch tussen de connector en de ontgrendelknop, dus rechts van de connector ... heb ik iets anders dan anderen?!
Volgens mij is de foto van de laadpoort van de P8 en jij rijdt een P2. Die is inderdaad anders dan de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
pepijnkummel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:13:
[...]

ahbruinsma schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:39:
[...]
Hier ook een Elvi en PS2. Ik heb contact gehad met installatiebedrijf en die had het erover dat de tolleranties op de kabel niet overeen komen met de IEC certificering.

"De kabel van de polestar is in totaal minimaal 0.3mm en maximaal 0.7mm langer dan de officiële iec 62196-2 specificaties, waardoor de kabel dus wel werkt als je hard duwt.."

Ik krijg dus het laden wel aan de praat als ik de kabel heel erg hard aandruk terwijl ik het laad proces start met mijn laadpas. De kabel werkte trouwens prima bij een openbare laadpaal.
Dank voor jullie reacties. Ik ben nog steeds "in gevecht" met de dealer over de kabel en na een eerste voorzichtige "daar lijkt inderdaad iets mee te zijn" is het sindsdien een stilzwijgen. Waarschijnlijk commercieel niet zo'n fijne actie om alle kabels om te ruilen.
Maar ik heb ze nu op basis van jullie meldingen nogmaals verzocht met een oplossing te komen.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
"hey Google, wat is 14*305" wilde weten wat het uitgansvermogen van mijn zonnepanelen is en google geeft daar antwoord op.

Ook kun je een notitie laten aanmaken door de assistent. Dat vind ik bijzonder prettig wand ik bedenkt nog wel eens wat in de auto. zo worden netjes aangemaakt en hij/zij leest ze nog voor ook. online kan ik ze echter nergens vinden hahaha

XC40 P8

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 10:55
ahbruinsma schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:39:
[...]

Openbare laadpaal gaat bij mij ook goed met de P2 kabel
Dit is overigens wat EVBox er over zegt:
Voor wat betreft de storing:
Uit de logs kan ik opmaken dat de laadpaal het slot niet kan vinden. Ik krijg hierbij ook de melding Connectorlockfailure.

Dit houdt in dat de laadpaal de kabel niet kan vastzetten. Een reset heeft niet gewerkt. Wij raden aan om contact op te nemen met de leverancier van de laadpaal zodat hun hiernaar kunnen kijken
Ik hoor hoor hem ook niet op slot springen, en bij mijn nieuwe kabel wel...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Ook ik kon vandaag eindelijk de p2 ophalen. Alles dik in orde in Beesd! Helaas waren ze hem vergeten op te laden en had ik maar 25% in de accu. Dus direct door naar de snellader. Heb ik dat ook meteen maar getest. Eerste indruk is top! En alle updates zijn gedaan. Begreep dat in de
Nieuwste update alle laadstops in Google maps vermeld worden Ipv alleen de eerstvolgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPvME-lNv-ZVXcRZYBdJIM1ZkfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RD10DLzhaawbO0Xjm3hTrM6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_r2Y7oDgFmq4d85ahUBvnK-U0bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtCh8CBXWrYROeBQ70nyuTVW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fv_fznorg7uPtDJR_VaVG1RsGrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjLMIB8mlmW03TkBzLLSwuS2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
PvS_68 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:25:
[...]

Volgens mij is de foto van de laadpoort van de P8 en jij rijdt een P2. Die is inderdaad anders dan de foto.
Dat zou idd een hoop verklaren ... en gelukkig dat het een P8 issue is en deze keer eens geen P2 ... No offense 🤓

• P2Hattem
Vandaag weer goede service mogen ervaren van Broekhuis Hoogeveen 👍

Ze hebben alsnog de november update er opgezet omdat bij de omvormer recall deze nog niet beschikbaar was. Ik wilde natuurlijk wel graag kunnen voorverwarmen, maar met de huidige stand van zaken in NL is dat minder relevant geworden 😏.
Maar goed, keurig gewassen stond ‘zij’ voor weer voor me klaar. Snow is nu niet meer zo Magnesium/Thunder 🤪

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
robklink schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:40:
Ook ik kon vandaag eindelijk de p2 ophalen. Alles dik in orde in Beesd! Helaas waren ze hem vergeten op te laden en had ik maar 25% in de accu. Dus direct door naar de snellader. Heb ik dat ook meteen maar getest. Eerste indruk is top! En alle updates zijn gedaan. Begreep dat in de
Nieuwste update alle laadstops in Google maps vermeld worden Ipv alleen de eerstvolgende.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor! Complimenten. Kan niet wachten. 30-12 mag ik hem ophalen. Exact dezelfde configuratie. Wat is ie mooi in Thunder. Hoe lang doen ze over de aflevering. Snel snel ivm Corona? Heb je winterbanden? Ze zeggen dat ze die op de achterbank leggen? Wat moet je er dan mee?
Veel plezier er mee. Dat wordt genieten. Voor mij nog 2 weekjes wachten.

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Rubu123 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:09:
[...]

Mooi hoor! Complimenten. Kan niet wachten. 30-12 mag ik hem ophalen. Exact dezelfde configuratie. Wat is ie mooi in Thunder. Hoe lang doen ze over de aflevering. Snel snel ivm Corona? Heb je winterbanden? Ze zeggen dat ze die op de achterbank leggen? Wat moet je er dan mee?
Ze namen alle tijd. Toch een uurtje gezeten daar. Kon hij nog wat bijladen.. ik heb nog geen winterbanden die moeten er nog op.

• Juancho
robklink schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave bak man, gefeliciteerd! Peroonlijk vind ik de voorkant super tof maar hoe verder het naar achteren gaat hoe minder ik de auto vind. Dat plus het feit dat ik wel eens een SUV wil rijden doet mij toch neigen naar de XC40 P8. Maargoed, beide punten zijn natuurlijk smaak!

Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:34:
[...]

Gave bak man, gefeliciteerd! Peroonlijk vind ik de voorkant super tof maar hoe verder het naar achteren gaat hoe minder ik de auto vind. Dat plus het feit dat ik wel eens een SUV wil rijden doet mij toch neigen naar de XC40 P8. Maargoed, beide punten zijn natuurlijk smaak!

Geniet ervan!
Hoewel ik een P8 besteld heb (en in januari geleverd krijg) vind ik de P2 de mooiere auto, zeker in deze kleur. Bij mij als ouwe knar geeft de hoge instap en zithoogte die bij een SUV horen de doorslag. Zal wel zoiets zijn als “wijsheid komt met de jaren....”

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 17-12-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGee1
  • Laatst online: 26-07-2024
Juancho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:30:
[...]

@SMGee1 ik kan dit ook (nog) nergens terug vinden. Is dit 100% zeker of een verwachting van jouw kant?
Het is hoogstwaarschijnlijk, echter zal dit op niet al te lange termijn wel definitief bekend worden. Ik gok zo rond januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGee1
  • Laatst online: 26-07-2024
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:56:
[...]

Het is hoogstwaarschijnlijk! Maar we weten het pas zeker als de MY22 prijslijst er is.

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Rubu123 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:09:
[...]

Mag ik vragen welke vins jullie hebben? Ik heb vin 184xx en kreeg gisteren email bericht dat de auto in NL zou zijn. Ik hoop vurig dat registratie dit jaar nog plaatsvindt maar het zal spannend worden.
Heb dezelfde configuratie: thunder, winterbanden, 19 inch, trekhaak :)

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:37
MaxxMark schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:11:
Overigens bemerkte ik dat ik in de auto een irritante (zachte) 'piep' hoor. Alsof de elektronica aan het piepen is. Is dat iets wat anderen ook herkennen?
Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het de navigatie is als ik de navigatie niet volg. Bij elke afslag en jij rijdt door gaat ie opnieuw berekenen en komt dat 'piepje'.

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:41:
[...]

Hoewel ik een P8 besteld heb (en in januari geleverd krijg) vind ik de P2 de mooiere auto, zeker in deze kleur. Bij mij als ouwe knar geeft de hoge instap en zithoogte die bij een SUV horen de doorslag. Zal wel zoiets zijn als “wijsheid komt met de jaren....”
Is dat zo? Ik zie namelijk ook best veel "jongere" mensen of jonge gezinnen in een XC40 rijden. Ik vind het ook totaal geen stijl/type auto die je direct zou koppelen aan de ouderen onder ons, zeg maar de 50 plussers. Heb heb zelf beide autos zelf kunnen zien toen ik onlangs voor een bandenwissel bij de Volvo dealer was en daar stonden toen ook een aantal Polestars in de garage. Ze waren zo aardig dat ik even mocht kijken, van binnen en buiten. Begrijp me niet verkeerd, zeker een mooie auto die ik zo zou accepteren. Echter vind ik het gewoon wat tegenvallen na die mooie voorkant. De overgang naar de achterkant vind ik gewoon vreemd, beetje futuristisch.

Al moet ik wel zeggen dat ik een jaar of 2 ook eerst zo dacht over de XC40. Prachtige voorkant maar die daklijn en achterkant vond ik aardig tegenvallen. Ik ging er toen vanuit dat er nog een aparte nieuwe V40 zou komen die mijn nieuwe leaseauto wou worden, maar helaas. Die gaat er wat ik begreep niet meer komen.

Maar nu ik de XC wat vaker zie op de weg en zelf ook een paar keer heb bewonderd bij de dealer... er staat wel wat voor je neus hoor! Poeh wat een beest! Maar ik kom dus van de V40, dat is sowieso qua bouw en grootte een totaal verschillende auto :)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Wesnam schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:14:
[...]

Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat het de navigatie is als ik de navigatie niet volg. Bij elke afslag en jij rijdt door gaat ie opnieuw berekenen en komt dat 'piepje'.
Ik stond geparkeerd en het was vol continu. Alsof het een powesupply is oid. Echt de electronica zelf. Dus niet uit speakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:56:
[...]

Is dat zo? Ik zie namelijk ook best veel "jongere" mensen of jonge gezinnen in een XC40 rijden. Ik vind het ook totaal geen stijl/type auto die je direct zou koppelen aan de ouderen onder ons, zeg maar de 50 plussers. Heb heb zelf beide autos zelf kunnen zien toen ik onlangs voor een bandenwissel bij de Volvo dealer was en daar stonden toen ook een aantal Polestars in de garage. Ze waren zo aardig dat ik even mocht kijken, van binnen en buiten. Begrijp me niet verkeerd, zeker een mooie auto die ik zo zou accepteren. Echter vind ik het gewoon wat tegenvallen na die mooie voorkant. De overgang naar de achterkant vind ik gewoon vreemd, beetje futuristisch.

Al moet ik wel zeggen dat ik een jaar of 2 ook eerst zo dacht over de XC40. Prachtige voorkant maar die daklijn en achterkant vond ik aardig tegenvallen. Ik ging er toen vanuit dat er nog een aparte nieuwe V40 zou komen die mijn nieuwe leaseauto wou worden, maar helaas. Die gaat er wat ik begreep niet meer komen.

Maar nu ik de XC wat vaker zie op de weg en zelf ook een paar keer heb bewonderd bij de dealer... er staat wel wat voor je neus hoor! Poeh wat een beest! Maar ik kom dus van de V40, dat is sowieso qua bouw en grootte een totaal verschillende auto :)
Ik bedoelde het eigenlijk omgekeerd, een P2 is me gewoon te laag, en lage auto’s wil ik al lang niet meer, de P2 viel daarom regelrecht af. De P8 vind ik niet een oude mensen auto, in tegendeel misschien zelfs, en volgens mij probeerde volvo met deze auto juist een jonger publiek aan te spreken. Persoonlijk vind ik de strakke lijnen van een XC90 mooier.

Ik rijd al lang in allerlei SUV-achtigen waaronder 2 maal een XC60’s en recent een XC90 juist omdat ik het comfort van een SUV erg op prijs stel.
Onze XC90T8 (hybride) was een heerlijke auto, uiterst comfortabel met luchtvering etc,etc. maar voor mijn vrouw gewoon te groot om te managen (het is een joekel) en gezien ons huidige rijpatroon echt ‘over the top’. De elektrische kilometers in de XC90 waren het lekkerste van alle kilometers, maar dat was maar een kilometer of 30 voordat de benzine motor bijschakelde.

Daarom wilden we nu een SUV-achtige EV die kleiner is, maar een die wel alle Volvo-veiligheid aan boord heeft. Dus werd het de P8 (als mijn 11e Volvo)! Hij rijdt heerlijk, we hebben veel opties aangekruist en hij heeft daarmee wel alles wat we zullen gebruiken, maar die oplopende lijn bij de ramen aan de zijkant vind ik gewoon niet zo mooi. Belangrijk....? Nee..... niet echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
raoel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:06:
[P8]
en misschien ook [P2]?

Daarna even een stuk naar voren gereden en dan eens een flinke maar korte duw naar beneden, hoe hard kan dit ding achteruit? De versnelling is dan in ieder geval enorm. Wat mij betreft mag dit wat minder.
Misschien is het ook nog wennen, maar toch.
Bij electro motoren gaat het achteruit net zo dnl als vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:45
JohnDoe77 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:50:
[...]

Bij electro motoren gaat het achteruit net zo dnl als vooruit.
dnl = snel?

Waarom dat? Men kan software matig de pedaal respons totaal anders inregelen.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga er sowieso vanuit dat de snelheid achteruit lager begrenst is dan 180km/u... Anders straks eens achteruit invoegen op de snelweg :+

Acceleratie kan men net zo goed anders inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeryno
  • Laatst online: 14-03-2022
michr schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:19:
[...]

Haha, ja en de NL versie ook al, jij leest ook Twitter? https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021-early/

Hadden we het gisteravond ook al over ;)
[...]
Ik krijg met geen mogelijkheid meer de volledige Polestar 2 handleiding in het Nederlands gevonden
(PDF versie 500+ pagina's).
Het lijkt of Polestar hem van de website afgehaald heeft. Als ik Polestar bel zeggen ze dat ze hem niet meer hebben?!
Is er toevallig iemand die het PDF bestand van de Nederlandse versie nog heeft?

Alvast duizendmaal dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Juancho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:56:
[...]

Gelukkig ben je niet de enige. Met mijn 26 jaar kan ik zeggen dat ik bewust voor de P8 heb gekozen en de P2 links heb laten liggen. Maar het blijft natuurlijk smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
[P2]
Voor de geïnteresseerden. Leaseplan meldt dat ze nog een aantal P2's kunnen leveren met 8%.

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
4v4t4r schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:15:

P8
gister mn eerste 2 issuetjes.

1. kon bij inschakelen achteruit geen cameras meer selecteren. Kreeg alleen het 360 beeld (wilde camera naar achter ivm klein paaltje. kreeg het op geen mogelijkheid voor elkaar. Dacht dat ik zelf een setting had veranderd, maar kon zo 1 2 3 niet vinden wat. Heb uiteindelijk het systeem gereset en dat hielp.

2. tijdens het rijden kreeg ik de melding dat mn sensor vies (of iets wat er op lijkt) was waardoor bepaalde functies niet meer werken (groot licht assistentie enzo) ik was pas net aan het rijden en het was vochtig buiten. ik heb de melding weggedrukt en de voorruit verwarming aangezet (no idea why, dacht wellicht helpt het) en de melding niet meer gezien. (toeval?)
[P8]
Gister weer puntje 2. Weer savonds .. Melding weg gedrukt, niet meer gezien. Het lijkt dat die sensor erg gevoelig is. Is er ergens een "meldpunt" voor dit soort dingen of moet ik de dealer stalken? Het zou fijn zijn als Volvo een website heeft waar we dit soort dingen kunnen melden.. Kunnen zij ook zien of het incidentele dingen zijn of issues die bij iedereen steeds terug komen en dus een software aanpassing nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Pure8 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:36:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aaah die eerste kende ik nog niet! Erg handig.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt om eens aan mij te denken :*)

Ben er nog steeds niet helemaal uit of het P2 of P8 wordt, maar dit lijken mij toch hoopgevende cijfers naar de zomer toe (in de winterperiode doe ik zelden langere afstanden dus dan maakt het verbruik mij zoveel niet uit)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:30:
[...]

[P8]
Gister weer puntje 2. Weer savonds .. Melding weg gedrukt, niet meer gezien. Het lijkt dat die sensor erg gevoelig is. Is er ergens een "meldpunt" voor dit soort dingen of moet ik de dealer stalken? Het zou fijn zijn als Volvo een website heeft waar we dit soort dingen kunnen melden.. Kunnen zij ook zien of het incidentele dingen zijn of issues die bij iedereen steeds terug komen en dus een software aanpassing nodig hebben
Ik spreek de dealer een dezer dagen waarschijnlijk nog wel en al hem dan vragen of er zo’n meldpunt is of nog gemaakt kan worden. Toen we een tijd geleden in de P8 proefreden wilde de radio pas afspelen na een reset van het scherm. Toen ik dat na terugkomst meldde zei hij: “die staat al op de lijst”, dus kennelijk bestaat er iets. Maar of dat op dealer-niveau, landelijk niveau of Volvo niveau zo is moet hij me maar uitleggen dan.

Als ik ze gesproken heb kom ik er op terug, tenzij iemand anders me een klapje voor is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
raoel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:53:
[...]

dnl = snel?

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga er sowieso vanuit dat de snelheid achteruit lager begrenst is dan 180km/u... Anders straks eens achteruit invoegen op de snelweg :+

Werkt die off-road stand niet in die omstandigheden, die beperkt de respons toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gschouten
  • Laatst online: 21-04-2024
raoel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:53:
[...]

dnl = snel?

Hij is begrenst achteruit. YouTube: Tesla Model 3 Vs Polestar 2: DRAG RACE (And In REVERSE GEAR) 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Jeryno schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:11:
[...]

Ik krijg met geen mogelijkheid meer de volledige Polestar 2 handleiding in het Nederlands gevonden
(PDF versie 500+ pagina's).
Het lijkt of Polestar hem van de website afgehaald heeft. Als ik Polestar bel zeggen ze dat ze hem niet meer hebben?!
Is er toevallig iemand die het PDF bestand van de Nederlandse versie nog heeft?

Alvast duizendmaal dank! _/-\o_
[P2]
Ik heb de PDF wel in het Engels mocht dat helpen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeryno
  • Laatst online: 14-03-2022
Quark2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:04:
[...]

[P2]
Ik heb de PDF wel in het Engels mocht dat helpen.
Die heb ik ook gevonden, nu ik weet dat er ook een Nederlandse is zou ik die graag willen hebben haha.

Toch super bedankt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Jeryno schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:34:
[...]

Die heb ik ook gevonden, nu ik weet dat er ook een Nederlandse is zou ik die graag willen hebben haha.

Toch super bedankt! :D
Hij zit bij de P8 in de auto (digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJZW
  • Laatst online: 17-01-2022
Petzun schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tadaaaaa...

Wat een blok op de weg en wat een rust. Heerlijk.
Alleen nog een probleem met de Elvi laadpaal, gaat op inactief nadat ik de stekker in de auto heb gedaan.
Is dit voor iemand een bekend probleem?
Wordt nu dus even publiek laden.
ik rijd een van de eerste P2's en had dit in het begin ook met de Elvi. lag aan de aansluiting van Smappee. moet anders worden aangesloten dan bij de voorloper van de Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
DJZW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:33:
[...]

ik rijd een van de eerste P2's en had dit in het begin ook met de Elvi. lag aan de aansluiting van Smappee. moet anders worden aangesloten dan bij de voorloper van de Elvi
Bedankt voor je reactie.
Is bij mij inmiddels ook goed gekomen. Had de autostart functie aangevinkt. Deze eraf gehaald en de paal via de app een herstart gegeven, daarna werkte het geheel. En het werkt nog altijd prima.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:33
dnns85 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:03:
[...]

Ik heb 'm vandaag 17 dagen, dus zou best kunnen idd.
Bij mij ook exact op 17 dagen na aflevering de voucher voor €500,- laadtegoed ontvangen :)

De eerste week deed de timer voor de verwarming het feilloos, daarna is het onvoorspelbaar geworden en doet ie het vaker niet dan wel.

[ Voor 20% gewijzigd door guido66 op 18-12-2020 12:37 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4v4t4r
P8 laden net met 120kW tot 45% daarna naar 80kW.

De meneer van Allego die erbij stond gaf aan dat hij de P2 hier niet boven de 100 heeft zien laden. Ik had redelijk koude batterij zelfs. 38 mins geladen van 15% naar 78% ik ben tevreden! Kan alleen maar beter gaan als het warmer word

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben nog maar op pagina 75 dus nog ruim 500 te gaan _/-\o_ maar toch even mijn 1e reactie aangezien ik net terugkom van een paar uurtjes proef rijden in de XC40 P8!

Ik kom dus zelf van jarenlang V40 rijden af dus in niets is zo'n SUV te vergelijken. Niet qua rijden, niet qua uiterlijk, niet qua zitpositie. Vooraf was ik dus best gespannen omtrent het elektrisch rijden en sowieso het rijden in een automaat. Nooit gedaan. Mijn vaste contactpersoon zei al, je moet leren je linkerbeen echt "uit te zetten" en dan zou het vrij snel wennen. Geen woord gelogen! Ik was amper een paar minuten onderweg en ik snapte het rijden al en mijn hemel wat fijn rijden! Zelfs het hele one pedel drive gebeuren had ik direct goed onder de knie en het begon zelfs een leuk spelletje te worden om te leren hoe je die moet gebruiken om zonder remmen te stoppen voor bijv. stoplichten etc. Met een beetje gevoel lukt dat eigenlijk vrij simpel en de rem heb ik dan ook amper gebruikt. Wat volgens mij dus weer ten goede komt van het terugwinnen van extra KM bereik. Geen idee hoeveel trouwens....Ik reed weg met 80% en kwam terug met 56%. Had de auto 3 uur mee maar natuurlijk niet 3 uur lang gereden. Ook rustig het infotainment systeem ontdekt, even langs ouders en vriendin en verder qua rijden stukjes over de snelweg, stukjes door het dorp en wat achteraf wegen. En uiteraard ook regelmatig ff fijn die 400pk getest. Dus geen idee of mijn verbruik extreem veel was, maar dit was natuurlijk geen "normale" rit met constante snelheden en op de CC/ACC.

Over dat laatste gesproken, ik had ook nog nooit met adaptieve cruise control gereden maar ik wil nu eigenlijk al niet meer anders. Op mijn V40 is de knop voor cruise control bij wijze van bijna versleten omdat je zovaak met remmen omdat je niet dezelfde snelheid kan blijven rijden. Echt bizar hoe fijn het rijdt met een vaste afstand tussen mijn auto en de voorligger zonder dat de CC eraf gaat. In het begin vond ik dat de auto best zwaar leek te sturen, maar na even gekeken te hebben bleek het aan de rij assistent te liggen. Die stuurt gewoon wat tegen |:( . Handig voor bepaalde wegen, maar ik houd nu nog liever zelf controle. Eenmaal uitgezet merkte je maar weinig van het zware gewicht en sturen is vederlicht. Zijn mijn vriendin, die ook een klein stukje gereden heeft en best iel is in de zin van weinig kracht in de armen... die vond het heerlijk rijden. En owja, ik las hier iemand die vond dat de P8 te snel achteruit reed. Ik heb een paar keer ingeparkeerd en juist omdat ik de auto niet ken heb ik dus heel rustig en kalm gedaan. Ik merk totaal geen verschil met vooruit/achteruit rijden. Kwestie van je gaspedaal rustig gebruiken.

Zijn er dan helemaal geen mindere punten te noemen? Nou toch ook wel:

1. ik vind eigenlijk dat het hele dashboard wel een stuk strakker en in een eenheid had gekunt. De V40 is vrij rustig maar de XC40 P8 vind ik toch wat drukker door al die losse dingetjes zoals die ventilatieroosters, wat uitstekende delen in het dashbord. Zeker niet lelijk of storend, maar Volvo kennende had het net ff iets fijner in elkaar mogen vloeien. En het was leuk geweest als je wat keuzes had in materiaal/kleur gebruik
2. het scherm is top, zeker als je zoals mij nog vanaf het oude Sensus scherm komt in de V40, maar toch ook dat voelt voor mij alweer een beetje achterhaald. Let op, niet de werking maar puur het scherm zelf. ER zit bijv. een dikke rand om heen. Het was helemaal hip en toekomstgericht geweest als ze net als een mobiel/tables het scherm mooi naadloos hadden weg gewerkt. Wat dat betreft moet ik wel eerlijk zeggen dat ik vind dat Polestar daarin wel weer een stapje verder in is. Dat ziet er gewoon qua scherm super strak en modern uit. Echt jammer dat dat scherm ook niet in de P8 zit. Overigens werkt het scherm in de P8 wel geweldig. Super snel, Android is gewoon geweldig (veel met spraak gedaan, niet normaal wat dat scheelt aan drukken/klikken etc).
3. Het klinkt misschien gek, maar toch wel het aantal PK vs de prijs. Het is zeker in het begin super leuk hoor, lekker mensen laten schrikken door vol gas te geven, maar ik merkte al snel dat het maar zo vreselijk kort is (op de snelweg mag je bijv. maar 100/110 en daar zit je zo aan). Dus als de prijs van rond de 60k mede komt door de power die de auto heeft... dan zou ik absoluut kiezen voor een versie met bijv. de helft aan PK maar die wel rond de 45k zal kosten. Ik begreep dat die er ook komt overigens, maar pas einde 2021? Betekent dat dat je gelijk de 12% bijtelling van 2021 kan vergeten? Want dat heft alweer veel prijsverschil op helaas.... 8)7

Ik was zelf door alle spanning/enthousiasme vergeten foto's te maken 8)7 maar gelukkig had mijn vriendin er nog snel 2 gemaakt. Die kleur is echt geweldig mooi! Ik was eerst bang dat het te groen zou zijn, maar afhankelijk van het zonlicht is de kleur vaak steeds net iets anders wat het echt uniek en heel gaaf maakt. Als ik ga bestellen denk ik wel dat ik deze kleur neem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXEGUHxTihiOT1dmtiei4HiveEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ao8d9B1ZdaDPf3Wmu1QCMnQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnBGRBQ6-6E5bixF7HDbwrTAFHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EDfTGJKVYaMSNknwOW1ad2P0.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:00:
Ik ben nog maar op pagina 75 dus nog ruim 500 te gaan _/-\o_ maar toch even mijn 1e reactie aangezien ik net terugkom van een paar uurtjes proef rijden in de XC40 P8!

Ik kom dus zelf van jarenlang V40 rijden af dus in niets is zo'n SUV te vergelijken. Niet qua rijden, niet qua uiterlijk, niet qua zitpositie. Vooraf was ik dus best gespannen omtrent het elektrisch rijden en sowieso het rijden in een automaat. Nooit gedaan. Mijn vaste contactpersoon zei al, je moet leren je linkerbeen echt "uit te zetten" en dan zou het vrij snel wennen. Geen woord gelogen! Ik was amper een paar minuten onderweg en ik snapte het rijden al en mijn hemel wat fijn rijden! Zelfs het hele one pedel drive gebeuren had ik direct goed onder de knie en het begon zelfs een leuk spelletje te worden om te leren hoe je die moet gebruiken om zonder remmen te stoppen voor bijv. stoplichten etc. Met een beetje gevoel lukt dat eigenlijk vrij simpel en de rem heb ik dan ook amper gebruikt. Wat volgens mij dus weer ten goede komt van het terugwinnen van extra KM bereik. Geen idee hoeveel trouwens....Ik reed weg met 80% en kwam terug met 56%. Had de auto 3 uur mee maar natuurlijk niet 3 uur lang gereden. Ook rustig het infotainment systeem ontdekt, even langs ouders en vriendin en verder qua rijden stukjes over de snelweg, stukjes door het dorp en wat achteraf wegen. En uiteraard ook regelmatig ff fijn die 400pk getest. Dus geen idee of mijn verbruik extreem veel was, maar dit was natuurlijk geen "normale" rit met constante snelheden en op de CC/ACC.

Over dat laatste gesproken, ik had ook nog nooit met adaptieve cruise control gereden maar ik wil nu eigenlijk al niet meer anders. Op mijn V40 is de knop voor cruise control bij wijze van bijna versleten omdat je zovaak met remmen omdat je niet dezelfde snelheid kan blijven rijden. Echt bizar hoe fijn het rijdt met een vaste afstand tussen mijn auto en de voorligger zonder dat de CC eraf gaat. In het begin vond ik dat de auto best zwaar leek te sturen, maar na even gekeken te hebben bleek het aan de rij assistent te liggen. Die stuurt gewoon wat tegen |:( . Handig voor bepaalde wegen, maar ik houd nu nog liever zelf controle. Eenmaal uitgezet merkte je maar weinig van het zware gewicht en sturen is vederlicht. Zijn mijn vriendin, die ook een klein stukje gereden heeft en best iel is in de zin van weinig kracht in de armen... die vond het heerlijk rijden.

Zijn er dan helemaal geen mindere punten te noemen? Nou toch ook wel:

1. ik vind eigenlijk dat het hele dashboard wel een stuk strakker en in een eenheid had gekunt. De V40 is vrij rustig maar de XC40 P8 vind ik toch wat drukker door al die losse dingetjes zoals die ventilatieroosters, wat uitstekende delen in het dashbord. Zeker niet lelijk of storend, maar Volvo kennende had het net ff iets fijner in elkaar mogen vloeien. En het was leuk geweest als je wat keuzes had in materiaal/kleur gebruik
2. het scherm is top, zeker als je zoals mij nog vanaf het oude Sensus scherm komt in de V40, maar toch ook dat voelt voor mij alweer een beetje achterhaald. Let op, niet de werking maar puur het scherm zelf. ER zit bijv. een dikke rand om heen. Het was helemaal hip en toekomstgericht geweest als ze net als een mobiel/tables het scherm mooi naadloos hadden weg gewerkt. Wat dat betreft moet ik wel eerlijk zeggen dat ik vind dat Polestar daarin wel weer een stapje verder in is. Dat ziet er gewoon qua scherm super strak en modern uit. Echt jammer dat dat scherm ook niet in de P8 zit. Overigens werkt het scherm in de P8 wel geweldig. Super snel, Android is gewoon geweldig (veel met spraak gedaan, niet normaal wat dat scheelt aan drukken/klikken etc).
3. Het klinkt misschien gek, maar toch wel het aantal PK vs de prijs. Het is zeker in het begin super leuk hoor, lekker mensen laten schrikken door vol gas te geven, maar ik merkte al snel dat het maar zo vreselijk kort is (op de snelweg mag je bijv. maar 100/110 en daar zit je zo aan). Dus als de prijs van rond de 60k mede komt door de power die de auto heeft... dan zou ik absoluut kiezen voor een versie met bijv. de helft aan PK maar die wel rond de 45k zal kosten. Ik begreep dat die er ook komt overigens, maar pas einde 2021? Betekent dat dat je gelijk de 12% bijtelling van 2021 kan vergeten? Want dat heft alweer veel prijsverschil op helaas.... 8)7

Ik was zelf door alle spanning/enthousiasme vergeten foto's te maken 8)7 maar gelukkig had mijn vriendin er nog snel 2 gemaakt. Die kleur is echt geweldig mooi! Ik was eerst bang dat het te groen zou zijn, maar afhankelijk van het zonlicht is de kleur vaak steeds net iets anders wat het echt uniek en heel gaaf maakt. Als ik ga bestellen denk ik wel dat ik deze kleur neem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed verhaal, en fijn dat het allemaal naar de zin ging! Ben wel met je eens dat ze de P8 uiterlijk en qua interieur wel wat meer hadden kunnen pimpen ten opzichte van de gewone XC40, ook inderdaad dat scherm.

Ben nu wel benieuwd of en wat je gaat bestellen. Ik wens je veel wijsheid bij de afwegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:12:
[...]
Goed verhaal, en fijn dat het allemaal naar de zin ging! Ben wel met je eens dat ze de P8 uiterlijk en qua interieur wel wat meer hadden kunnen pimpen ten opzichte van de gewone XC40, ook inderdaad dat scherm.
Ja dat vond ik eigenlijk best een tegenvaller. Op foto's viel het me helemaal niet op, maar eenmaal zelf in de auto merk/voel je toch gewoon dat het scherm zelf alweer een paar jaar oud is. Die zat toch ook al in de allereerste XC40? Eigenlijk best bizar dat Volvo niet bij de lancering van hun allereerste volledige EV de binnenkant even hebben vernieuwd of alleen een upgrade hebben gegeven. Dat zou die auto ook van binnen echt anders maken. Goed, nu is het Android systeem wel nieuw en hyper modern dus ik verwacht niet dat het een probleem gaat worden als je bijv. 4 jaar die auto rijdt/leased, maar toch. Dat had in mijn ogen gewoon beter gemoeten. Het scherm van de P2 is gewoon een stuk strakker en moderner. Als je dan toch veel dingen van elkaar gebruikt... had Volvo dan ff dat scherm laten jatten van Polestar 8)7 .
Ben nu wel benieuwd of en wat je gaat bestellen. Ik wens je veel wijsheid bij de afwegingen!
Die afweging kan ik helaas nu nog niet maken, daarvoor heb ik eerst meer duidelijkheid nodig van de auto's die in 2021 gaan komen. Zowel de XC40 P4 (heb je daar nog 12% bijtelling mee bijv.), de GLA elektrisch lijkt me nog een serieuze optie als die uit komt en wellicht zakt de prijs van de P8 nog iets. Als alles goed gaat mag ik ook pas eind maart bestellen dus ik heb nog even de tijd om alles in de gaten te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:29:
[...]

Ja dat vond ik eigenlijk best een tegenvaller. Op foto's viel het me helemaal niet op, maar eenmaal zelf in de auto merk/voel je toch gewoon dat het scherm zelf alweer een paar jaar oud is. Die zat toch ook al in de allereerste XC40? Eigenlijk best bizar dat Volvo niet bij de lancering van hun allereerste volledige EV de binnenkant even hebben vernieuwd of alleen een upgrade hebben gegeven. Dat zou die auto ook van binnen echt anders maken. Goed, nu is het Android systeem wel nieuw en hyper modern dus ik verwacht niet dat het een probleem gaat worden als je bijv. 4 jaar die auto rijdt/leased, maar toch. Dat had in mijn ogen gewoon beter gemoeten. Het scherm van de P2 is gewoon een stuk strakker en moderner. Als je dan toch veel dingen van elkaar gebruikt... had Volvo dan ff dat scherm laten jatten van Polestar 8)7 .

[...]

Die afweging kan ik helaas nu nog niet maken, daarvoor heb ik eerst meer duidelijkheid nodig van de auto's die in 2021 gaan komen. Zowel de XC40 P4 (heb je daar nog 12% bijtelling mee bijv.), de GLA elektrisch lijkt me nog een serieuze optie als die uit komt en wellicht zakt de prijs van de P8 nog iets. Als alles goed gaat mag ik ook pas eind maart bestellen dus ik heb nog even de tijd om alles in de gaten te houden ;)
Weet het niet zeker maar ik geloof dat het scherm ( hardware) zelf wel anders is qua resolutie en snelheid, maar de looks van het frame zijn niet gewijzigd. Dat geldt ook eigenlijk voor de menu’s. Die zijn in tegenstelling tot de P2 visueel eigenlijk zo’n beetje nagebouwd van de huidige Sensus systemen.

Had het ook leuker gevonden als ze daar iets meer eigenheid aan gegeven hadden maar wellicht komt dat nog als er andere Volvo’s overgaan op Android. Mijn dealer vertelde dat een aantal schermen (menu’s bedoel ik nu) van de P8 er nu al anders uitzien dan bij de dealer- introductie een tijdje geleden. Bij mijn vorige Volvo veranderde er ook wel eens wat......dus we houden moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien dat de P4 wel weer een update/facelift krijgt buiten de helft minder Pk. Tis afwachten of meer info daarover. Voor mij is het belangrijkste punt eigenlijk: biedt Volvo NLse rijders de kans om de P4 nog met 12% te rijden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:29:
[...]

[...]

Ik dacht dat het scherm in de P8 exact hetzelfde scherm is als in de P2, en dus een ander scherm als in de originele XC40.
Maar misschien doelde je alleen op de omlijsting.
Ik kom uit een V60 en heb nog een V40, maar ik vind het interieur van de P8 echt 3 stappen omhoog hoor.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:30:
[...]

Ik dacht dat het scherm in de P8 exact hetzelfde scherm is als in de P2, en dus een ander scherm als in de originele XC40.
Maar misschien doelde je alleen op de omlijsting.
Ik kom uit een V60 en heb nog een V40, maar ik vind het interieur van de P8 echt 3 stappen omhoog hoor.
Nee het scherm in de Polestar en XC40 P8 zijn echt totaal verschillend. Enige dat ze gemeen hebben is dat ze op Android draaien. Bekijk de foto's maar eens, het scherm in de Polestar ziet er gewoon een stuk strakker uit. Kan ook komen misschien omdat die los in de auto staat ipv ingebouwd. Maar het zijn 100% zeker niet dezelfde schermen. Sowieso is die in de Polestar ook nog iets groter dacht ik.

Verder wel met je eens, vanuit de V40 is het een enorme upgrade. Alleen dat scherm bestaat dus alweer een paar jaar en is blijkbaar alleen software matige en misschien qua snelheid wat aangepast. Qua ontwerp (net als het dashboard) zie ik geen verschil met XC40's die al een paar jaar op de markt zijn.

Maar nogmaals, het is geen storing iets hoor, helemaal niet want het ziet er alsnog prachtig uit. Alleen als je praat over details, en ik vind dat je dat mag/moet doen als je over bedragen van 60k praat, dan valt dat me wel iets tegen. Zeker gezien de P8 echt een nieuw model zou moeten zijn voor Volvo als eerste elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Juancho schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:34:
[...]

Nee het scherm in de Polestar en XC40 P8 zijn echt totaal verschillend. Enige dat ze gemeen hebben is dat ze op Android draaien. Bekijk de foto's maar eens, het scherm in de Polestar ziet er gewoon een stuk strakker uit. Kan ook komen misschien omdat die los in de auto staat ipv ingebouwd. Maar het zijn 100% zeker niet dezelfde schermen. Sowieso is die in de Polestar ook nog iets groter dacht ik.

Verder wel met je eens, vanuit de V40 is het een enorme upgrade. Alleen dat scherm bestaat dus alweer een paar jaar en is blijkbaar alleen software matige en misschien qua snelheid wat aangepast. Qua ontwerp (net als het dashboard) zie ik geen verschil met XC40's die al een paar jaar op de markt zijn.

Maar nogmaals, het is geen storing iets hoor, helemaal niet want het ziet er alsnog prachtig uit. Alleen als je praat over details, en ik vind dat je dat mag/moet doen als je over bedragen van 60k praat, dan valt dat me wel iets tegen. Zeker gezien de P8 echt een nieuw model zou moeten zijn voor Volvo als eerste elektrische auto.
P2 heeft een 11,15 inch display en de P8 is 9 inch.

Ik ben zelf veel meer voorstander van het P8 scherm dit omdat het gewoon mooi ingebouwd is en niet net als bij de P2 als soort tablet erop gezet is. Maar dat is puur smaak. Wat wel jammer is zijn de inch verschillen natuurlijk. Van mij had hij ook gerust wat groter mogen zijn maar is niet anders. Werking is verder top!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Pagina: 1 ... 128 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.