Alleen als je de vloeistof gebruikt. Je kunt ook alleen de pompfunctie gebruiken zonder de vloeistof.P2void19noPP schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:46:
[...]
Noodset kost je wel je band.Dus mooi laten zitten.
P8
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Alleen als je de vloeistof gebruikt. Je kunt ook alleen de pompfunctie gebruiken zonder de vloeistof.P2void19noPP schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:46:
[...]
Noodset kost je wel je band.Dus mooi laten zitten.
P8
[P8]Insan1313 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:42:
[P8]
Laadperikelen... Ik heb nu bij 2 verschillende laadpalen het volgende gehad (alles met meegeleverde kabels):
Kabel in paal
Kabel in auto
Paal geeft groen aan (kan gaan laden)
Haal pas voor paal langs
Paal wordt langzaam blauw
Bij volledig blauw een harde doffe klap in de paal en alle lampen uit van de paal (ook van het andere laadpunt)
Hierna reageerde de paal op niets meer.
Klonk alsof er een stop om klapte. Iemand anders die dit ook al meegemaakt heeft?
Daarnaast een middag + nacht aan een 11kw paal in de buurt gehangen.
Laadtijd was +-16 uur, hij was geladen van 15% naar 36%.... Lijkt mij niet goed?
Shell laadstation (175kw) langs snelweg gebruikt. Uiteindelijk een max snelheid van 77kw weten te halen. Dit was tijdens een lange rit en na +- 25 min laden. Viel me ook wat tegen gezien hij volgens mij wel wat sneller dan 77kw moet kunnen.
Valt me allemaal wat tegen dat laden. Hoop dat het merendeel hiervan komt te vervallen zodra ik mijn thuislaadpaal heb.
Goed om te weten en idd staat het ook in de manual van de P2. In geval van nood erg handig, thanks voor de tip.Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:52:
[...]
Alleen als je de vloeistof gebruikt. Je kunt ook alleen de pompfunctie gebruiken zonder de vloeistof.
Eerste gedachte is, zou dit niet meer voor de laadpaal installateur zijn? Als de hoofdschakelaar eruit klapt, heb je wellicht teveel verbruikt. Is het een paal met load-balancing? Had je wasmachine/droger/oven etc aan staan?Insan1313 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:01:
[...]
[P8]
Nou, met betrekking tot mijn laad perikelen:
Laadpaal thuis is vandaag geïnstalleerd. Inclusief kabel aan de paal zelf.
Ik blij, paal geregistreerd, eerste keer laden!
Ware het niet dat ik bij de laadpaal een doffe klap hoorde ergens wat verder in huis... Alle stoppen eruit geslagen (hoofdschakelaars). Zit nu dus maar weer bij de Volvo dealer die er nu naar kijkt... Nog niemand anders dit gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door Montalbano op 09-12-2020 14:06 ]
P8
Dit had ik kunnen geloven, als het niet al 2 keer eerder was gebeurd bij publieke laad palen.Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:04:
[...]
Eerste gedachte is, zou dit niet meer voor de laadpaal installateur zijn? Als de hoofdschakelaar eruit klapt, heb je wellicht teveel verbruikt. Is het een paal met load-balancing? Had je wasmachine/droger/oven etc aan staan?
Ik las inderdaad je originele bericht te laat. Ik zou het op basis daarvan ook bij de dealer leggen.Insan1313 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:06:
[...]
Dit had ik kunnen geloven, als het niet al 2 keer eerder was gebeurd bij publieke laad palen.
Toen maar weggewuifd als een foutje of iets dergelijks. Laad paal heeft load balancer erin.
Alle stoppen behalve de 2 van de wasmachine en droger waren eruit geklapt. Dus dat lijkt het ook niet te zijn.
Overigens stond ook geen enkel veel verbruikend apparaat aan (volgens mij wat lampen, thats it).
P8
Dit... Had initieel dezelfde gedachte, maar toen ik vroeg of de volvo medewerker een compressor bij had (band was te leeg om mee te rijden) kwam hij met een wel heel bekend kastje aanzetten.. Vandaar de tip...Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:52:
[...]
Alleen als je de vloeistof gebruikt. Je kunt ook alleen de pompfunctie gebruiken zonder de vloeistof.
Hierbij een tweetal kabels:Recharge P8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:49:
[p8 zonder inducatief laden]
Heeft iemand al een mooi kabeltje gevonden om je telefoon te laden aan de usb-c poort?
Ik denk aan:
usb-c naar lighting (iphone 6)
en usb-c naar micro-usb
Niet te lang, 10 -15 cm zou wel genoeg moeten zijn, en misschien een 90 graden kop aan de usb-c kant?
In de audi had ik hier een hele mooi weggewerkte kabel voor gemaakt, hier is vast ook al iemand creatief? :)_
tot slot, ik begreep dat Apple Carplay straks ook alleen via kabel gaat werken en niet via bluetooth... kan dat kloppen?
[P8]Insan1313 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:01:
[...]
[P8]
Nou, met betrekking tot mijn laad perikelen:
Laadpaal thuis is vandaag geïnstalleerd. Inclusief kabel aan de paal zelf.
Ik blij, paal geregistreerd, eerste keer laden!
Ware het niet dat ik bij de laadpaal een doffe klap hoorde ergens wat verder in huis... Alle stoppen eruit geslagen (hoofdschakelaars). Zit nu dus maar weer bij de Volvo dealer die er nu naar kijkt... Nog niemand anders dit gehad?
USB-c naar lightning, maar dit is precies de reden dat ik wel inductief laden heb genomen. Zat al jaren een kabeltje ergens beetje rond te slingeren, naast nog de kabels voor de tablets van de kinderen en gare android telefoon van mijn vrouw (die vindt vervangen zo veel gedoe dat ze hem liever helemaal opgebruikt, tot hij dood is met alle gevolgen van dien)Recharge P8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:49:
Heeft iemand al een mooi kabeltje gevonden om je telefoon te laden aan de usb-c poort?
Ik denk aan:
en usb-c naar micro-usb
Niet te lang, 10 -15 cm zou wel genoeg moeten zijn, en misschien een 90 graden kop aan de usb-c kant?
In de audi had ik hier een hele mooi weggewerkte kabel voor gemaakt, hier is vast ook al iemand creatief? :)_
tot slot, ik begreep dat Apple Carplay straks ook alleen via kabel gaat werken en niet via bluetooth... kan dat kloppen?
Dat is even balen maar wel fijn dat het grondig aangepakt wordt. Heb je een fatsoenlijke vervanger gekregen?Insan1313 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:01:
[...]
[P8]
Blijkbaar is de transformator van mijn 3 fase wissel -> gelijkstroom defect.
Vandaar dat hij het op de langzame laad palen wel werkte (1 fase) maar op de normale palen niet.
Nu wachten totdat er een vervangend onderdeel uit Zweden is gekomen en ik mijn auto terug krijg
P8
Ik heb voor mn kids 1m achterin gekocht en 0.5 m voorin (ondanks inductie laden)dôh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:32:
[...]
Hierbij een tweetal kabels:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001484769431.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000802127824.html
Heb ze besteld, vandaag binnengekregen en net getest. Werkt perfect.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
S90. Is wel wat anders, gezien het geen suv is, maar het was het beste wat ze zo snel konden vinden.Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:08:
[...]
Dat is even balen maar wel fijn dat het grondig aangepakt wordt. Heb je een fatsoenlijke vervanger gekregen?
Zeer snel gefixt vandaag door Bluekens Roosendaal. Bleek dat de internetvoorwaarden nog geaccepteerd moesten worden, wat vorige week mij en de HOS nog niet lukte, maar nu dus wel.guido66 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:39:
Zojuist Polestar support gebeld over de niet werkende 4G omdat op de support site nu staat dat het is opgelost, en dat je contact moet opnemen als dat bij jouw auto niet zo is.
Supportmedewerker had dit nog niet gelezen en begon het standaard verhaal van er wordt aan gewerkt in Zweden. Toen hij van mij hoorde dat de site was bijgewerkt werd het: u kunt contact opnemen met de Volvo dealer. Ik had gehoopt dat ze remote de sim een schop zouden geven, maar daar lijkt het dus niet op.
Morgen Bluekens bellen dan maar.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ziet er goed uit, linkje?FBMG schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:33:
[Afbeelding] [Afbeelding]
[P8] AliExpress sleutelcover ontvangen. Best een aardig ding. Sleutel past er goed. Alleen Volvo Logo ontbreekt maar je hebt nu wel iets in je handen.
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Hmm vandaag mijn p2 opgehaald en dit lukt mij dus ook niet. De dealer ook niet. Als ik naar de voorwaarden ga krijg ik geen internet. Als ik er met mijn hotspot heen ga staat dat ik een auto moet koppelen aan mijn account ....guido66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:40:
[...]
Zeer snel gefixt vandaag door Bluekens Roosendaal. Bleek dat de internetvoorwaarden nog geaccepteerd moesten worden, wat vorige week mij en de HOS nog niet lukte, maar nu dus wel.
Heb je linksboven in een driehoekje met LTE erbij staan? Of een driehoekje met kruisje?Gee_Jee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:49:
[...]
Hmm vandaag mijn p2 opgehaald en dit lukt mij dus ook niet. De dealer ook niet. Als ik naar de voorwaarden ga krijg ik geen internet. Als ik er met mijn hotspot heen ga staat dat ik een auto moet koppelen aan mijn account ....
Iemand de gouden tip?
P8
Toevallig net mailtje gehad van dealer dat uit navraag bij Volvo NL inderdaad blijkt dat er een update beschikbaar is... en dat hun niet bekend is wat daar wel en niet in zit... maar dat ik wel een afspraak in mag plannen. Eerste mogelijkheid 7 januari ivm drukte. Nou dat doen we dan toch maar, anders heb ik de timer pas na de winter.Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:29:
[...]
[...]
Ze zullen het ongetwijfeld extreem druk hebben met de uitleveringen in november en december, en dan ook nog de Polestar support die er is bijgekomen. Die drukte zal ook wel mede de oorzaak zijn dat ze niet alle P8 rijders er ook nog weer bij willen hebben in de werkplaats om een update te draaien. En daarom maar niets communiceren.
Maar aan de andere kant, dat zag iedereen toch al een jaar aankomen?
P8
Volvo XC40 P8 >> XC30
Aliexpress is your friend 😊Recharge P8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:49:
Ik denk aan:
en usb-c naar micro-usb
Een driehoekje zonder ietsMontalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:31:
[...]
Heb je linksboven in een driehoekje met LTE erbij staan? Of een driehoekje met kruisje?
(Gebaseerd op P8)
Als je Harman Kardon audio hebt besteld: de bluetooth speaker ..?4v4t4r schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:28:
Ik ga dus zondag mn P8 halen, mar wat zijn nou de "slimme" dingen om nog even te checken ?
- 4.5 of 7m kabel (en is de 7m 3 fase)
- welke software update zit erop ? (versie)
- ik heb een google account
- volvo on call geinstalleerd
Wat vergeet ik ?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dan heb je teveel betaald, dit is de zelfde maar dan goedkoper:
Volvo XC 40 P8
ja lounge pakket, maar heel eerlijk hang ik niet zo aan die speaker. Gaat me meer om de dingen in de auto.Mga1600 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:34:
[...]
Als je Harman Kardon audio hebt besteld: de bluetooth speaker ..?
De 7m hebben ze alleen in 1 fase. Dus tenzij er iets veranderd is even opletten. Ik heb de 4,5m maar meegenomen.4v4t4r schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:28:
Ik ga dus zondag mn P8 halen, mar wat zijn nou de "slimme" dingen om nog even te checken ?
- 4.5 of 7m kabel (en is de 7m 3 fase)
- welke software update zit erop ? (versie)
- ik heb een google account
- volvo on call geinstalleerd
Wat vergeet ik ?
Gevonden op het Duitse forum, voor mij niet meer nodig, maar mogelijk is er wel iemand mee geholpen:Gee_Jee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:49:
[...]
Hmm vandaag mijn p2 opgehaald en dit lukt mij dus ook niet. De dealer ook niet. Als ik naar de voorwaarden ga krijg ik geen internet. Als ik er met mijn hotspot heen ga staat dat ik een auto moet koppelen aan mijn account ....
Iemand de gouden tip?
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 09-12-2020 21:25 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Die had de dealer ook geprobeerd ....guido66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:23:
[...]
Gevonden op het Duitse forum, voor mij niet meer nodig, maar mogelijk is er wel iemand mee geholpen:
Hmm bij mij (P8) stond er een kruis door het driehoekje toen de simkaart niet actief was en een ingekleurd driehoekje nu hij geactiveerd is.Gee_Jee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:44:
[...]
Die had de dealer ook geprobeerd ....
Ik zie dit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P8
Maar dat is eigenlijk gek want op de P8 was het kruisje echt alleen op te lossen door het op afstand activeren van de simkaart door Volvo / Tmobile.guido66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:53:
Deze workaround werkt volgens het Duitse forum alleen voor de gevallen met het kruisje.
P8
Zou het niet zo kunnen zijn dat beide nodig zijn? Eerst op afstand activeren, daarna de workaround toepassen?Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:07:
[...]
Maar dat is eigenlijk gek want op de P8 was het kruisje echt alleen op te lossen door het op afstand activeren van de simkaart door Volvo / Tmobile.
Zo is het bij mij ook gegaan, op een gegeven moment zag ik het icoontje van de verbinding veranderen en kon ik stap 3 in de voorwaarden afronden. Geen workaround nodig gehad, alleen geduld.guido66 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:24:
[...]
Zou het niet zo kunnen zijn dat beide nodig zijn? Eerst op afstand activeren, daarna de workaround toepassen?
Ik kreeg trouwens van mijn garage niet het idee dat ze de workaround toegepast hebben. Ik vermoed dat ergens in de afgelopen dagen mijn sim remote geactiveerd is, en dat daarna alleen nog het akkoord gaan met de voorwaarden nodig was.
P8
Thanks - heb ze even gemaild over die update & internet (vraag me af of ik wat hoor van ze!)Spanky79 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:00:
[...]
De 7m hebben ze alleen in 1 fase. Dus tenzij er iets veranderd is even opletten. Ik heb de 4,5m maar meegenomen.
Volvo on call werkt nog niet.
Even vooraf vragen of ze de laatste update met ota erop zetten.
Internet verbinden (bij mij t-mobile).
Alles wijst zich eigenlijk vanzelf, bij mij liepen ze netjes alle instellingen door! Vooral even opletten bij de accounts en koppelen sleutel aan de account.
En het speakertje is best prima.
Ligt inderdaad o.a. aan hoe vol de accu is, maar zeker ook de temperatuur van de accu.. Zie ook het filmpje van NextMove uit het andere topic..Brekie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:58:
Iemand een idee of de accu capaciteit op het moment van laden hierin de bepalende factor is of dat het aan de shell laadstation ligt?? (exact hetzelde model overigens)
bottom line schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:38:
[...]
Dus jij hebt al 1,2 miljoen km'ers afgelegd
Volvo XC40 P8 (MY2021)
De temperatuur van de accu moet onngeveer gelijk zijn geweest omdat de afgelegde afstand en buiten temp ook hetzelfde was. Ik vind de verschillen wel erg groot en lijkt dus qua benodigde laadtijd veel efficiënter om bij een lage accu capaciteit te snelladen(<20%) dan met een wat vollere accu(>60%)P2Void schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:15:
[...]
Ligt inderdaad o.a. aan hoe vol de accu is, maar zeker ook de temperatuur van de accu.. Zie ook het filmpje van NextMove uit het andere topic..
[...]
Ik wilde hem ook bestellen, maar ben eigenlijk w tevreden met de gewone sleutel!FBMG schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:33:
[P8] AliExpress sleutelcover ontvangen. Best een aardig ding. Sleutel past er goed. Alleen Volvo Logo ontbreekt maar je hebt nu wel iets in je handen.
OTA is er dus nog niet voor de P8, of hij moet in het nieuwe jaar hem gaan ophalen!Spanky79 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:00:
[...]
De 7m hebben ze alleen in 1 fase. Dus tenzij er iets veranderd is even opletten. Ik heb de 4,5m maar meegenomen.
Volvo on call werkt nog niet.
Even vooraf vragen of ze de laatste update met ota erop zetten.
Internet verbinden (bij mij t-mobile).
Alles wijst zich eigenlijk vanzelf, bij mij liepen ze netjes alle instellingen door! Vooral even opletten bij de accounts en koppelen sleutel aan de account.
En het speakertje is best prima.
Valt me niet helemaal mee. Op de heenweg wellicht met een hogere snelheid dan 100 km/h gereden?FBMG schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:41:
Vanmorgen op en neer naar schiphol.
Voorverwarmd, 100% opgeladen, temp tussen -1 en 1 en weinig wind.
19inch met warmtepomp (al vraag ik me af of dat ding er wel inzit).
33% over.
[ Voor 3% gewijzigd door Petzun op 10-12-2020 09:25 ]
XC40 EV Pro
Met een gemiddelde snelheid van bijna 100, dus ook stukken 110/120 gereden denk ik?, en de lage temperatuur vind ik het niet heel gek.FBMG schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:41:
33% over.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
P8
daar ontkom je echt niet aan en dat heeft elke EV, kijk dat filmpje anders nog even waarbij ze het uitleggen a.d.h.v. een ID3. vond ik heel verhelderendMontalbano schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Temperatuur rond het vriespunt is wel echt een ding hoor, ik kom nu op korte rit (15km) zo'n 4-5 Kwh/100km hoger uit dan de 10 graden van twee weken geleden.
XC40 P8
Die video geeft inderdaad een hoop nuttige informatie!Sebas84! schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]
daar ontkom je echt niet aan en dat heeft elke EV, kijk dat filmpje anders nog even waarbij ze het uitleggen a.d.h.v. een ID3. vond ik heel verhelderend
Maakt mij overigens weinig uit hoor, op dit soort ritjes scheelt het me een kleine 20 cent aan elektriciteit. Dat valt te overzien :-)Sebas84! schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]
daar ontkom je echt niet aan en dat heeft elke EV, kijk dat filmpje anders nog even waarbij ze het uitleggen a.d.h.v. een ID3. vond ik heel verhelderend
P8
[P2]Montalbano schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Temperatuur rond het vriespunt is wel echt een ding hoor, ik kom nu op korte rit (15km) zo'n 4-5 Kwh/100km hoger uit dan de 10 graden van twee weken geleden.
[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2020 13:25 ]
En die warmtepomp doet het dan ook niet, website Volvo ...Montalbano schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:36:
Volvo XC40 P8 >> XC30
[P2]S2000jan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:
[...]
[P2]
idem dito ... moeilijk onder 25kwh te geraken bij +-15km ritjes (mijn werkplek)
ondertussen is de P2 binnen sinds vanmorgen voor de recall + wintersloefjes .... ben benieuwd want ik had eigenlijk niet echt problemen (in den beginne paar foutmeldingen en af en toe doorladen door de ingestelde grens)
Vervangwagen XC40 T2 automaat ... doet zijn werk in alle comfort alhoewel niet overtuigd van de automaat, geen racemachien uiteraard
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
[P2] (maar zelfde systeem volgens mij)Tweaqer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:58:
[P8]
Nog maar een paar ritjes gemaakt en ook autonoom rijden gebruikt maar dat viel mij toch wel een klein beetje tegen. De registratie van 'hand aan het stuur' werkt niet optimaal. Je moet twee handen stevig aan het stuur hebben, dus niet één hand of een beetje. Zo heb ik zelfs al gehad dat de auto (bij 50 kmpu) de noodsignaal knipperlichten aan had gezet. Ik begreep eerst niet helemaal waarom maar later begreep ik dat dit was omdat ik mijn handen niet stevig genoeg aan het stuur gehad zou hebben. Is dit ook jullie ervaring?
Vindt de meeste rijhulpsystemen (OPD, ACC, lane keeping) erg prettig rijden, maar de pilot assist is ook lastig wennen voor mij. Ik heb berichten gelezen dat dit op den duur went en dan wel prettig werkt, maar gebruik deze nu weinig/niet. Een beetje het idee dat mijn rij-instructeur van heel veel jaren geleden aan mijn stuur aan het trekken is.Tweaqer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:58:
[P8]
Nog maar een paar ritjes gemaakt en ook autonoom rijden gebruikt maar dat viel mij toch wel een klein beetje tegen. De registratie van 'hand aan het stuur' werkt niet optimaal. Je moet twee handen stevig aan het stuur hebben, dus niet één hand of een beetje. Zo heb ik zelfs al gehad dat de auto (bij 50 kmpu) de noodsignaal knipperlichten aan had gezet. Ik begreep eerst niet helemaal waarom maar later begreep ik dat dit was omdat ik mijn handen niet stevig genoeg aan het stuur gehad zou hebben. Is dit ook jullie ervaring?
XC40 EV Pro
Gevaarlijk wel dat ze zomaar opeens de Pilot Assist uitknallen. Doet Tesla dan beter, hij blijft er op (na 8756743 waarschuwingen), maar daarna kan je hem de hele rit niet nog een keer gebruiken, als een soort strafPetzun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:29:
[...]
Vindt de meeste rijhulpsystemen (OPD, ACC, lane keeping) erg prettig rijden, maar de pilot assist is ook lastig wennen voor mij. Ik heb berichten gelezen dat dit op den duur went en dan wel prettig werkt, maar gebruik deze nu weinig/niet. Een beetje het idee dat mijn rij-instructeur van heel veel jaren geleden aan mijn stuur aan het trekken is.
En je hebt gelijk, ik heb toch even op een rustig stukje weg getest wat er gebeurd als je volhardend het stuur te licht blijft vasthouden zoals ik vaak doe. Het stuursymbool gaat dan naar oranje, vervolgens naar rood en vervolgens wordt ACC/Pilot Assist eraf gegooid en gaan de knipperlichten aan. Wel goed om te weten.
Het mooie aan de P8 is wel dat je gebruik kunt maken van de systemen die je graag inzet.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Geeft het systeem geen waarschuwende trilling in het stuur en een geluidje als de PA afschakelt? Deed PA bij de XC90 wel....DennusB schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:31:
[...]
Gevaarlijk wel dat ze zomaar opeens de Pilot Assist uitknallen. Doet Tesla dan beter, hij blijft er op (na 8756743 waarschuwingen), maar daarna kan je hem de hele rit niet nog een keer gebruiken, als een soort straf
[ Voor 25% gewijzigd door Mga1600 op 10-12-2020 13:45 ]
Wel als het afschakelt omdat je te lang zelf aan het "overrulen" bent.Mga1600 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:40:
[...]
Geeft het systeem geen waarschuwende trilling in het stuur en een geluidje als de PA afschakelt? Deed PA bij de XC90 wel....
Overigens volstond 1 hand losjes aan het stuur daar wel.
P8
Dat is een goede. Volgens mij wel een oplopend geluid(je) vanaf het rode stuursymbool. In praktijk is de berijder dus wel voldoende gewaarschuwd. Kan me niet voorstellen dat alle waarschuwingen langs iemand heen gaan.Mga1600 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:40:
[...]
Geeft het systeem geen waarschuwende trilling in het stuur en een geluidje als de PA afschakelt? Deed PA bij de XC90 wel....
Overigens volstond 1 hand losjes aan het stuur daar wel.
XC40 EV Pro
Tip: Bovenbeen lichtjes tegen het stuur.Tweaqer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:58:
[P8]
Klopt, maar je moet dan wel een ruk aan het stuur geven om aan te geven dat je het stuur weer in je hand hebt. Inplaatst dat je rustig je hand op het stuur kan leggen.Petzun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:52:
[...]
Dat is een goede. Volgens mij wel een oplopend geluid(je) vanaf het rode stuursymbool. In praktijk is de berijder dus wel voldoende gewaarschuwd. Kan me niet voorstellen dat alle waarschuwingen langs iemand heen gaan.
Helemaal eens met alleen gebruik op snelwegen.ach-jee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
De pilot assist is wat mij betreft alleen 'veilig' bruikbaar als je op de snelweg rijdt, op N-wegen en binnen de bebouwde kom is het wat te 'net niet'. Ik zou al een paar keer behoorlijke schade gehad hebben als ik alleen zou sturen met het bovenbeenHou dus vooral je handen aan het stuur als je met je tank van 2.3 ton op de weg zit.
Toch niet van 100 tot 0 in 4,9 seconden op de snelweg?fyr0 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:04:
[...]
Klopt, maar je moet dan wel een ruk aan het stuur geven om aan te geven dat je het stuur weer in je hand hebt. Inplaatst dat je rustig je hand op het stuur kan leggen.
Ik heb al een keer gehad dat hij waarschuwingen gaf, ik mijn hand op het stuur legde maar daarna alsnog ging afremmen enzo
XC40 EV Pro
Dat ziet er netjes uit qua verbruik ga je toch naar de 300 kilometer bij 1 graadFBMG schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:41:
33% over.
Richting de 300Spanky79 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:00:
[...]
Dat ziet er netjes uit qua verbruik ga je toch naar de 300 kilometer bij 1 graad
Volvo XC40 P8 >> XC30
[P2]ach-jee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:05:
De pilot assist is wat mij betreft alleen 'veilig' bruikbaar als je op de snelweg rijdt, op N-wegen en binnen de bebouwde kom is het wat te 'net niet'. Ik zou al een paar keer behoorlijke schade gehad hebben als ik alleen zou sturen met het bovenbeenHou dus vooral je handen aan het stuur als je met je tank van 2.3 ton op de weg zit.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Ik ben al lang blij dat je Adaptive kunt uitzetten en met traditionele CruiseControl kunt rijden. Bij VW kan dat niet en was ik dus constant bezig met ACC uit en aan te zetten om te voorkomen dat hij veel te vroeg ging afremmen (vooral op vrachtwagens als je zelf 130km/h rijdt). Heel vaak is het een kwestie van timing wanneer je gaat inhalen (gat kiezen op de linkerbaan) en dat gaat veel gemakkelijker als ik zelf het gaspedaal bedien.Petzun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:29:
[...]
Vindt de meeste rijhulpsystemen (OPD, ACC, lane keeping) erg prettig rijden, maar de pilot assist is ook lastig wennen voor mij. Ik heb berichten gelezen dat dit op den duur went en dan wel prettig werkt, maar gebruik deze nu weinig/niet. Een beetje het idee dat mijn rij-instructeur van heel veel jaren geleden aan mijn stuur aan het trekken is.
En je hebt gelijk, ik heb toch even op een rustig stukje weg getest wat er gebeurd als je volhardend het stuur te licht blijft vasthouden zoals ik vaak doe. Het stuursymbool gaat dan naar oranje, vervolgens naar rood en vervolgens wordt ACC/Pilot Assist eraf gegooid en gaan de knipperlichten aan. Wel goed om te weten.
Het mooie aan de P8 is wel dat je gebruik kunt maken van de systemen die je graag inzet.
Is je polestar profiel gekoppeld aan je Google account?kmvoges schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:15:
[P2] Ik krijg de app van easypark niet geïnstalleerd.
Ik heb eerst de app geïnstalleerd op mijn mobiel, mijn kenteken en een betaalmethode toegevoegd.
Vervolgens heb ik de app geïnstalleerd in de P2.
Ik doorloop het aanmeld proces tot de stap dat je een kenteken moet invoeren (gek dat ik dit nog moet doen terwijl ik deze al via mijn mobiel heb ingesteld. Deze voer ik in, en dan zie je in een flits het vervolgscherm en daarna weer het invoerscherm voor kenteken. Verder dan dit kom ik niet.
Iemand tips?
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Ja dat heb ik direct als eerste gedaan toen ik de auto kreegQuark2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:18:
[...]
Is je polestar profiel gekoppeld aan je Google account?
Haha gelukkig niet, maar het ging wel hard omdat ik toen OPD nog op maximaal had staan. Dus ACC ging uit en remde daardoor vrij hardPetzun schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:24:
[...]
Toch niet van 100 tot 0 in 4,9 seconden op de snelweg?
Ik heb ze bestelden gekregen. Nog niet gepast echter.Tommees schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:53:
(P2)
Iemand toevallig al dakdragers besteld? Ik probeer deze nu alsnog bij m'n order te krijgen maar schijnen helemaal niet beschikbaar te zijn, ook niet via de webshop.
Zou je die dakdragers ook via Volvo dealer kunnen krijgen?
Ik heb de dakdragers voor de P2. Het zijn thule dakdragers zonder label. Passen prima op de auto, ook de thule fietsdragers passen er goed op.Tommees schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:53:
(P2)
Iemand toevallig al dakdragers besteld? Ik probeer deze nu alsnog bij m'n order te krijgen maar schijnen helemaal niet beschikbaar te zijn, ook niet via de webshop.
Ik vind juist dat hij te ver naar rechts aanhoudt, als je op de linkerbaan rijdt dat zit je bijna tegen de auto op de rechterbaan aan..guido66 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:31:
[P2] ben ik de enige die vindt dat Pilot Assist de auto te ver naar links in de rijstrook houdt? Vooral in de meeste linkse strook wil ie wel erg dicht bij de vangrail.
[ Voor 3% gewijzigd door fyr0 op 10-12-2020 18:05 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Je bent niet de enige die hem 'afwijkend' vindtguido66 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:31:
[P2] ben ik de enige die vindt dat Pilot Assist de auto te ver naar links in de rijstrook houdt? Vooral in de meeste linkse strook wil ie wel erg dicht bij de vangrail.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Of misschien zit het er wel in, maar dat zie je natuurlijk niet zelf..........ach-jee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:16:
Herinneren de P2 bezitters zich nog dat de achterlampen extra functies zouden hebben om de mate van remkracht en de richting bij achteruit rijden weer te geven? Daar hebben we nooit meer wat van vernomen of wel? Zal wel gestrand zijn in allerlei wetgeving.
[p2] Ik weet het eerlijk gezegd ook niet... Bij de hand-over in Beesd werd gezegd dat alles geüpdatet was en dat de auto klaar was voor OTA updates. Aan het einde toen een andere dude er bij was gekomen met wat meer technische details werd tussen neus en lippen door gezegd dat er nog een dealer-update gedaan zou moeten worden ("maar dat dat daar niets voor gerekend wordt", ja dat mag ik hopenPvS_68 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:17:
[P2]
Hij gaf tevens aan dat deze nog geen OTA ondersteunt en dat ik daarvoor dus nog een keer terug moet komen.
Ik meende hier gelezen te hebben dat het bij sommigen er wel al in zat?!
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik vind de P2 na de recall ook stiller. Vooral op lage snelheid is het elektrische “gezoem” veel minder te horen, dus zeg maar als je weg rijdt en de play knop van de audio nog moet indrukkenQuark2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:07:
[...]
[P2]
Eens, op snelwegen werkt het prima, op N wegen zeker niet goed genoeg. Ik heb een keer de Tesla Bjorn ervarnig 'wow the car just tried to kill me' ervaring gehad. Gaf ineens een ruk aan het stuur richting het midden van de weg (en niet: midden van mijn rijbaan) Was blij dat ik handjes aan het stuur had. Sinds die tijd gebruik ik pilot assist alleen nog op snelweg.
Overigens zijn bij mij inmiddels ook de inverters vervangen van de week. Ik heb het idee dat hij echt stiller is met de nieuwe inverters.
Ook de laatste software update met parkeer timer geeft verbeteringen in de aandrijving. Iets in de brake release is aangepast waardoor hij soepeler vertrekt als je achteruit wegrijdt.
De Brembo PP klauwen passen volgens mij niet onder de standaard velgen. Dus ruilen kan niet.Davy_Rx schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:10:
[P2] Ik bestel mijn Polestar 2 begin januari. Ik vind de velgen van het PP mooier dan de standaard 19” of 20”. Enkel daarvoor het PP nemen is natuurlijk wat gek. Of zijn de Ohlins en de Brembo remmen toch echt wel de meerprijs waard? (Voor een niet auto freak) 😊 Durf te vragen: is er iemand die het PP overweegt maar net niet de velgen van het PP wil en eventueel wil ‘ruilen’? 😅
Ik heb ze erbij gekregen bij aflevering (zitten nog in de doos)Tommees schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:53:
(P2)
Thanks voor de tip, heb ze besteld via de LM dus dat maakt het lastig om geld terug te krijgen.guido66 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:14:
@AartJW bestellen bij https://www.involve.nl/rubber-mattenset-polestar-2 ?
Als je er later nog van Polestar ontvangt stuur je ze toch terug?
Spijtig. Dan maar hopen dat ze begin volgend jaar los te kopen zijn. 😅 Ze zijn wel te bestellen met winterbanden als je het PP hebt.Arie van Dijk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:19:
[...]
De Brembo PP klauwen passen volgens mij niet onder de standaard velgen. Dus ruilen kan niet.
Nee. Bij mij rijdt de auto bijna met de wielen over de rechterstreep op de snelweg. Heel irritant als je in de middelste baan zit en erg dicht bij de auto’s in de rechterbaan komt.guido66 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:31:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq