Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:46:
[...]
Ik vind het echt een super-auto en aangezien ik tot op heden redelijk "probleem-vrij" ben gebleven heb ik nu eigenlijk meer zoiets van "if it aint broke, don't fix it". Aan de andere kant, die timer zou wel heel prettig zijn.
Waar ik me wel steeds meer aan begin te storen is de totale afwezigheid van enige vorm van communicatie bij zowel Volvo Nederland als de dealer. Volvo Nederland zou gewoon transparant moeten communiceren wat de status is en wanneer er wat verwacht kan worden.
De dealer zou moeten communiceren over gemelde problemen (laadkabel) en over beschikbare updates. Maar zelfs na meerdere mails en telefoontje waarin ik heb aangegeven dat zelfs "we weten het nog niet" beter is dan gewoon helemaal niet reageren, komt er nada-noppes. Daar had ik echt meer van verwacht.
Helemaal eens: Volvo Nederland stond altijd dicht bij zijn klanten, maar communicatie is nu om te huilen zo slecht! Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit iets echt helemaal niet goed daar. Je hoort niets, je ziet niets.
Ik heb nog geen voorbeelden van gebrek aan communicatie over fouten of problemen ( omdat ik mijn P8 nog niet heb maar wel over het voortraject): elders biedt Volvo Plugsurfing laadpassen en complete thuislaad-oplossingen aan, hier werd dat wel geroepen (persbericht in juni) maar het wordt tegengehouden/ niet doorgezet.. Ze hebben me met het verhaal over de all-in laadoplossing maanden aan het lijntje gehouden maar uiteindelijk zelf dus maar een Wallbox geregeld. Vragen of er een laadpas komt worden niet beantwoord.
Ander voorbeeld: je kunt je op de site inschrijven voor een nieuwsbrief over elektrisch rijden - al lang geleden gedaan en van de zomer nog eens - nooit iets over ontvangen.
Ernstiger: je bestelt een auto met een batterijgarantie van 78% begin dit jaar, zonder enige vorm van communicatie denken ze nu weg te komen met 70% ( het wettelijk minimum)
Ik krijg eerlijk gezegd meer ongevraagde informatie van Hyundai, MG en VW over hun elektrische auto’s dan wel gevraagde informatie van Volvo over het bestelde exemplaar.
Mijn opmerkingen gaan niet over de dealer (TVK) daar heb ik een goede relatie mee en die doen altijd hun best.
[
Voor 4% gewijzigd door
Mga1600 op 09-12-2020 11:11
]