Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:36
gerkie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:55:
[P8]

Werkt bij jullie de verkeersbord herkenning (RSI)?
Volgens de handleiding werkt deze niet in alle landen en zijn de snelheidsborden op basis vd navigatie. Ik heb alleen nog maar snelheidsborden gezien op mijn display terwijl volgens de handleiding het systeem meer zou moeten herkennen.
[P8]
Ik heb ook al het "niet inhalen" bord gezien op het display .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
wht_nl schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:50:
[...]

Uit de handleiding:

https://www.volvocars.com...isplay/bestuurdersdisplay

Kan zelf nog niet checken want zaterdag mogen we hem eindelijk ophalen *O*
Op het rondje recht op stuur drukken. Zie je TA, TM en ODO

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:37
Jur gen schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:16:
Sjezus... wat een wiskundige berekeningen hier allemaal zeg, blij dit ik leaserijder ben. Verbruik interesseert me geen reet, gewoon laden en gaan.
Denk niet dat het de meeste te doen is om de kosten. Als je een langer stuk moet rijden is het wel prettig dat je ergens kunt komen zonder te vaak te moeten laden. Soms is het net fijn dat je ergens met één lading kunt komen. Dan is het wel fijn dat je weet wat je kunt doen omdat te bewerkstelligen. Niet om een paar kWh aan stroom te besparen voor de kosten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Mijn "eCall - Service vereist" melding is spontaan verdwenen. Gister en vandaag niet meer gehad... CC @eLScha

Ik had vandaag alleen wel 't idee dat mijn voorverwarm schema het niet gedaan heeft :-/ Die was op 7:45 ingesteld, maar zat pas 8:15 in de auto, dus mogelijk was ik gewoon alweer te laat ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Sebas84! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:00:
[...]

Op het rondje recht op stuur drukken. Zie je TA, TM en ODO
Dank gelukt! ODO had ik nog niet zien staan:) Weer wat wijzer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kramon
P2]

Ik kon met geen mogelijkheid de ruitenwisser achter aan de praat krijgen. Zie ik nu dat de P2 helemaal geen ruitenwisser heeft achter 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
kramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
P2]

Ik kon met geen mogelijkheid de ruitenwisser achter aan de praat krijgen. Zie ik nu dat de P2 helemaal geen ruitenwisser heeft achter 😂
Hahah fantastisch, jij al schelden op de software,hahah

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
kramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
P2]

Haha, en de P2 kan wel een ruitenwissertje gebruiken. Je ziet al weinig als je achteruit moet rijden en met een natte / vieze ruit blijft er helemaal niets meer over. Zeker in het donker, want de achteruitrijverlichting lijkt ook meer op een nachtkaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik kon er inderdaad eerst wel om lachen, maar het is eigenlijk best wel dom dat ie er niet is. Vanochtend ook, dan wil je wegrijden, terwijl het geregend heeft, maar je ziet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennonl87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07-2022
[p8]

krijg net bericht dat mijne p8 thunder grey en helemaal vol opties https://www.volvocars.com/configuration/B6XWG8N (kon tussen 3 kleuren kiezen) op 16 December klaar is voor aflevering.

Maar mag haar alleen pas vanwege nieuwe baan pas op 2 januari ophalen :-( gaan nog lange weken worden....

Hier door even gemaild met de dealer deze heeft het over een update van vorige week en dat de rest volgt Q1 2021......

Tot die tijd blijf ik hier lekker mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
kramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:47:
Ik kon er inderdaad eerst wel om lachen, maar het is eigenlijk best wel dom dat ie er niet is. Vanochtend ook, dan wil je wegrijden, terwijl het geregend heeft, maar je ziet helemaal niets.
Daar heb je gewoon de achterruitverwarming voor, en die zorgt er ook nog voor dat je spiegels verwarmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
JP8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:53:
[...]

Heb mijn P8 met normaal glas besteld. Ik geloof dat volvo 595 EUR vraagt voor alle ramen achter de B-stijl. Maar misschien is dat per dealer verschillend. Ik laat het ivm drukte in januari doen.
Af fabriek geloof ik 380 voor de P8, via mijn dealer achteraf veel meer namelijk bijna 600 euro.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:03:
Zonet deze anti diefstal/skim/keyless protect dinges besteld: zal wel even laten weten of ze werken:

Bekijk Zybbit Multipack bruin/zwart , Anti diefstal / anti skimming autosleutel etui

[Afbeelding]
Inmiddels heb ik ze binnen en ze werken eigenlijk perfect. Past goed, zelfs ruimte over en de auto gaat niet meer open als ik 'm in het zakje heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzactgFpMg7rlkug-Y3c4bI4e78=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CC6xfhqaPwbIVi1umSh5nBmd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gerkie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:55:
[P8]

Werkt bij jullie de verkeersbord herkenning (RSI)?
Volgens de handleiding werkt deze niet in alle landen en zijn de snelheidsborden op basis vd navigatie. Ik heb alleen nog maar snelheidsborden gezien op mijn display terwijl volgens de handleiding het systeem meer zou moeten herkennen.
Het werkt een beetje apart volgens mij. Als ik de automatische snelheidslimiet aanzet, lijkt hij borden niet te zien of met heel veel vertraging. Op de lokale ringweg blijft hij 30 volhouden. Zodra ik daar de automatische snelheidslimiet uitzet, weet ie ineens wél dat daar 50 gereden mag worden.

P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag op m'n werk wéér een "broertje" gezien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAYjo3c2CQzdDInIgx7aS7CsNOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzrv3ZOOPGabzlrOsgZ2Y3ww.jpg?f=fotoalbum_large

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Vanmorgen iets op het display dat ik nog niet eerder gezien had, de "uitslag-meter" van het regenereren is normaal gesproken in wit of blauw. maar vanmorgen was dat in het rood. Ik vermoed dat dat betekent dat er niet geregenereerd kon worden, maar verder geen melding gezien waarom dat zo zou zijn.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
MaxxMark schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:49:

[Afbeelding]
Je zal binnenkort daar mijn p8 zien ook als ik naar de kapper ga :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:50:
Vanmorgen iets op het display dat ik nog niet eerder gezien had, de "uitslag-meter" van het regenereren is normaal gesproken in wit of blauw. maar vanmorgen was dat in het rood. Ik vermoed dat dat betekent dat er niet geregenereerd kon worden, maar verder geen melding gezien waarom dat zo zou zijn.
Koude volle batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Yep, dat zal het zijn geweest. Was op dat moment van 90% terug naar 85%, maar was nog steeds 1 graad buiten.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:33
AWEF schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:41:
[...]

Gisteren avond ook nog even aan de lader gehangen (was eigenlijk niet nodig), en toen pakte die ook weer gewoon 3 fases.
Gedurende de avond viel de laadsnelheid ineens terug van 10,8 naar 9 kW. Kom ík vanochtend bij de auto, is ie gestopt bij 89% en op de Zappi de melding dat de ALS getript was. Iets om in de gaten te houden voor me.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarjarstar
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-01-2024
RuudWieP8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:35:
P8

En zo ineens was het instellingen menu vanochtend weer beschikbaar. Niets aan gedaan, niet bij de dealer geweest

Zou OTA dan toch werken? 😉
Oorzaak lag bij Google begreep ik van mijn dealer, en zou met enkele dagen zijn opgelost. Bij mij werken de instellingen ook weer sinds vanochtend.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.130 Mon Oct 26 2020 | Android 10 | Patch Sep 1 2020 | (warmtepomp, 20”)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:13:
[...]

Yep, dat zal het zijn geweest. Was op dat moment van 90% terug naar 85%, maar was nog steeds 1 graad buiten.
Ik had dat gezien op een filmpje van Bjorn. was precies hetzelfde

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35
Goed nieuws voor de P2 gebruikers:

We have now begun the roll-out of the first OTA updates for Polestar 2. We will initially push these out to a small number of selected vehicles in Sweden and Norway before increasing the scope to include all vehicles. The ramp-up is geared to carefully control pressure on the system and guarantee sufficient support of the services involved, which have all performed well during our testing phase. Customers who receive the update will be informed directly via email with an overview of how the update works and what they should expect. Some customers will not receive the first OTA update. This is because their cars have already received the latest software package (P2048.3) as part of a recent workshop visit, or their car was delivered with the latest software already applied.

Nu hopen dat de P8 ook snel volgt, ze zullen het wel eerst weer willen gaan testen op de Polestar's :P

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
mvrooij schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:41:

We have now begun the roll-out of the first OTA updates for Polestar 2. We will initially push these out to a small number of selected vehicles in Sweden and Norway before increasing the scope to include all vehicles. The ramp-up is geared to carefully control pressure on the system and guarantee sufficient support of the services involved, which have all performed well during our testing phase. Customers who receive the update will be informed directly via email with an overview of how the update works and what they should expect. Some customers will not receive the first OTA update. This is because their cars have already received the latest software package (P2048.3) as part of a recent workshop visit, or their car was delivered with the latest software already applied.

Nu hopen dat de P8 ook snel volgt, ze zullen het wel eerst weer willen gaan testen op de Polestar's :P
Volgens de dealer was mijn nieuwe P8 vorgie donderdag al uitgerust met OTA. Of dat klopt weet ik niet, maar lijkt er op of mijn auto die update al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:49:
[...]

Volgens de dealer was mijn nieuwe P8 vorgie donderdag al uitgerust met OTA. Of dat klopt weet ik niet, maar lijkt er op of mijn auto die update al heeft.
Ja de mijne is vrijdag geupdate, mijn dealer dacht (met enige twijfel) dat OTA er nog niet in zat. Maar hij wist niet of er nog gewoon geen OTA updates uitkomen of dat de functie er nog niet is.

Misschien heeft iemand anders meer duidelijkheid gehad vanuit de dealer?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
mvrooij schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:41:

Waar kun je zien welke software package je hebt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Eindelijk, na maanden van meelezen en af en toe reageren kan ik ook zeggen dat mijn P8 vorige week bij de dealer is aangekomen.. alleen kan ik hem pas 23 december ophalen.. :?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
kramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:
[...]

Goede vraag, ben ik ook erg benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:12
Spanky79 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:49:
[...]

De update om OTA mogelijk te maken is inderdaad al aanwezig in sommige auto's, maar dit is dus de eerste update die ook daadwerkelijk over the air gepushed gaat worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:40
kramon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:
[...]

Ja dat is lastig, want komt het update nummer niet tegen in het About scherm. Neem aan dat P2048.3 de update is die in wk48 (2020 wk48 versie3) uit is gekomen (die met geplande voorverwarming). Mensen die rond die week de recall hebben gehad hadden deze optie soms wel of niet. Ik zelf had mijn recall in wk49 en zat deze functie er wel in, dus denk dat deze eerste OTA aan mij voorbij gaat.

Ben wel benieuwd naar de mails die verstuurd gaan worden en of die ook een volledige changelog bevatten.

[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 08-12-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
Vandaag de P8 in ontvangst genomen, wat een heerlijke wagen. Ik heb ook wireless charging maar merk dat zowel mij Iphone 12 maar ook een Iphone X niet lekker laden, ze gaan steeds aan en uit (qua laden). Iemand anders ook deze ervaring en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb niet alle laatste 10 pagina's teruggelezen (het gaat een beetje hard hier tegenwoordig) maar sinds de recall afspraak heb ik veel gedoe met laden. Gemiddeld genomen moet ik 3x de laadkabel koppelen en de pas gebruiken voordat ik kan laden. De eerste 2x krijg ik steeds de rode dashboard lampen dat er iets fout is met laden. Dit heb ik werkelijk nog nooit gehad voorafgaand aan de recall en laatste software update. Daar moet het dus aan liggen.

Anderen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
JP8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:49:
[P8]

Misschien een 'ouderwetse' vraag, Ik heb gisteren mijn P8 in ontvangst genomen, maar kan ik ook ergens mijn kilometerstand/teller vinden. Heb even lopen zoeken, niet kunnen vinden. Behalve het aantal kilometers tot de volgende service beurt.
Je kunt op je stuur rechts op het rondje drukken (tussen de 4 pijltjes). Dan krijg je op je bestuurdersdisplay het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMQ0VnIYk2wmRA86yjrL3JgKl34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0cPKfTvoXTiGYre6KTZE5pdl.png?f=user_large

Rechtsonders staat bij 'ODO' je kilometerstand.

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik zie niet echt een versie ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNyY9OferhT_yprQnyqFYgxJ5AQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ySSTiM4Y729f1TW7IhkkQV9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
FirstEV schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:53:
[...]

Vandaag via een e-mail van Polestar de voucher ontvangen. Heb het ingewisseld en 'gewoon' 500 euro tegoed bijgeschreven. Prima dus.
Zijn er al meer mensen die dit ontvangen hebben? Ik nog niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
guido66 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:22:
[...]

Zijn er al meer mensen die dit ontvangen hebben? Ik nog niet.
Neen en mijn LM blijft bij hoog en laag beweren dat dit enkel is voor mensen die besteld hebben in Oktober .... maar ik dacht wel dat er hier genoeg voorbeelden waren van mensen die de voucher gehad hebben én besteld voor die tijd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Ik heb eerder een mail gehad van Polestar dat ik ze ga krijgen, dus ik verwacht dat het nog komt. Maar in de nog korte Polestar traditie, gaat het proces natuurlijk geheel onlogisch en onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Peterfilius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:10:
Vandaag de P8 in ontvangst genomen, wat een heerlijke wagen. Ik heb ook wireless charging maar merk dat zowel mij Iphone 12 maar ook een Iphone X niet lekker laden, ze gaan steeds aan en uit (qua laden). Iemand anders ook deze ervaring en mogelijk een oplossing?
Ik heb begrepen dat het aan de Apple iOs ligt of aan de Iphone12 en dat het opgelost zou moeten worden in een volgende iOs update

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
S2000jan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:24:
[...]

Neen en mijn LM blijft bij hoog en laag beweren dat dit enkel is voor mensen die besteld hebben in Oktober .... maar ik dacht wel dat er hier genoeg voorbeelden waren van mensen die de voucher gehad hebben én besteld voor die tijd, niet?
Volgens Polestar krijgen LM-rijders deze voucher niet. Mijn LM Arval heeft de volgende reactie ontvangen van Polestar:
“Deze actie geldt inderdaad niet voor leaserijders. Voor hen wordt er 2 extra jaar connectivity gratis voorzien.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Jehanthar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:04:
[...]

Ik heb begrepen dat het aan de Apple iOs ligt of aan de Iphone12 en dat het opgelost zou moeten worden in een volgende iOs update
Klopt mijn collega, mijn vriendin en ik hebben het ook (iphone 12 en iphone 12 Pro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
MaxxMark schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:49:

[Afbeelding]
Dit is Den Haag (Bink) toch?

Dan zul je er meerdere zien, volgens mij hebben mijn collega's (en ik) 5+ P2's en 2+ P8's besteld. Maar we zitten niet zo vaak op kantoor..
Ik stond gisteren aan de andere kant van het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

fyr0 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:20:
[...]

Dit is Den Haag (Bink) toch?

Dan zul je er meerdere zien, volgens mij hebben mijn collega's (en ik) 5+ P2's en 2+ P8's besteld. Maar we zitten niet zo vaak op kantoor..
Ik stond gisteren aan de andere kant van het gebouw.
Klopt inderdaad! Gezien je genoemde aantallen zou mijn gok zijn M gebouw 4e verdieping?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 14:44
Curly68 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:13:
[...]

Je kunt op je stuur rechts op het rondje drukken (tussen de 4 pijltjes). Dan krijg je op je bestuurdersdisplay het volgende te zien:

[Afbeelding]

Rechtsonders staat bij 'ODO' je kilometerstand.
Dus jij hebt al 1,2 miljoen km'ers afgelegd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
Ik zag zojuist een afschrijving van €1353 van mijn credit card door EasyPark. Dat is zeker niet juist. Uiteraard ga ik contact met ze opnemen hierover, maar vroeg me af of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
misteriks schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:46:
Ik zag zojuist een afschrijving van €1353 van mijn credit card door EasyPark. Dat is zeker niet juist. Uiteraard ga ik contact met ze opnemen hierover, maar vroeg me af of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Oeps....dat is wel heul veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
[P2]

Vandaag de auto net terug van recall. Ging meteen ff checken of ik nu ook de voorverwarming kan plannen, maar kon de functie nergens vinden. Er lijkt wel een update uitgevoerd te zijn, want sommige dingen zijn nét ff anders. Iemand hier die deze functie al wel heeft weten te vinden?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Deze kun je vinden bij de verwarming, niet bij de overige instellingen. Heb ik de 1e keer ook lang naar gezocht.

[ Voor 22% gewijzigd door guido66 op 08-12-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:43
[P2 (en waarschijnlijk P8)]

Weet iemand hoe je het licht kan laten branden en uitstappen?
Lijkt me toch in het (naar blijkt niet geheel onwaarschijnlijke) geval van pech wel een prettig idee als je dat aan kan laten.

Mij lukt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Volgens mij is dat het 'follow me home' gebeuren. Daar kan je opgeven hoe lang dat het geval moet zijn.

Wat ik zelf interessant vind is of de mogelijkheid er is om het 'kort knipperen' te verlengen van 3x naar 5x. Dat kan in bijv een e-Niro wel. In de P2 heb ik dat niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
guido66 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:11:
Deze kun je vinden bij de verwarming, niet bij de overige instellingen. Heb ik de 1e keer ook lang naar gezocht.
Hmm dat is wel vreemd. Heb je toevallig een screenshot? Ik zie noch bij hoofdklimaat, noch bij instellingen een functie om gepland de auto voor te verwarmen...

There can be only fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:16:
[P2 (en waarschijnlijk P8)]

Weet iemand hoe je het licht kan laten branden en uitstappen?
Lijkt me toch in het (naar blijkt niet geheel onwaarschijnlijke) geval van pech wel een prettig idee als je dat aan kan laten.

Mij lukt het niet.
Door de lichtknopje aan de linker stuur handel te verdraaien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AktMaZUWTRfX2e-h15jbjwKMIHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mMI1jmKFX4QrmzZBgT2kbcPN.png?f=fotoalbum_largeZie ‘boekje’ tweede symbool van boven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
secret17 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:27:
[...]

Hmm dat is wel vreemd. Heb je toevallig een screenshot? Ik zie noch bij hoofdklimaat, noch bij instellingen een functie om gepland de auto voor te verwarmen...
Verwarming >> parkeer >> timer!

Vandaag ook de update gehad

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:07
Jazeker, ik ben voor 2107 EUR aangeslagen, al 7 dagen bezig om dit bedrag retour te krijgen. Mijn advies deze app NIET gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:43
Mga1600 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:29:
[...]

Door de lichtknopje aan de linker stuur handel te verdraaien. [Afbeelding]Zie ‘boekje’ tweede symbool van boven
Bij mij blijft ie dan niet branden als ik uitstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
MaxxMark schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:36:
[...]

Klopt inderdaad! Gezien je genoemde aantallen zou mijn gok zijn M gebouw 4e verdieping?
5de ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
secret17 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:27:
[...]

Is in dit topic te vinden:
wijmabrouwer23 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Sebas84! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:29:
[...]

Precies daar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLJcRY51QsBVhIXODDzVKbrG4Ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWo01PZHR8IUYbxbxB83BPeK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Sebas84! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:29:
[...]

Thnx, gevonden. 🙂 Werd ff op het verkeerde been gezet door de term ‘parkeren’, niet echt logisch op die plek IMHO. Maar goed, t werkt, dus laat de app en overige updates maar komen ;)

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[...]

Ik heb in maart besteld (koop, pre-order juni 2019) en ook direct de voucher gekregen toen dit bekend gemaakt werd.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Arie van Dijk schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:41:
[...]

Bij mij blijft ie dan niet branden als ik uitstap.
Ik kan het niet checken, heb mijn P8 nog niet. Iemand anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Op de Engelse site is te lezen dat de eerste OTA upgrades er aan zitten te komen!

https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#10660216

Blijkbaar werkt men ook aan een oplossing om de geïnstalleerde versie zichtbaar te maken.
Maar eerst de Noren en de Zweden en dan wij? Misschien bepaalt de weersverwachting de volgorde met het oog op de voorverwarming 😜

[ Voor 42% gewijzigd door P2Hattem op 08-12-2020 19:40 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Zojuist Polestar support gebeld over de niet werkende 4G omdat op de support site nu staat dat het is opgelost, en dat je contact moet opnemen als dat bij jouw auto niet zo is.

Supportmedewerker had dit nog niet gelezen en begon het standaard verhaal van er wordt aan gewerkt in Zweden. Toen hij van mij hoorde dat de site was bijgewerkt werd het: u kunt contact opnemen met de Volvo dealer. Ik had gehoopt dat ze remote de sim een schop zouden geven, maar daar lijkt het dus niet op.

Morgen Bluekens bellen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:34:
[...]

Ik kan het niet checken, heb mijn P8 nog niet. Iemand anders?
Mijn licht blijft gewoon aan als ik uitstap. Maar ik heb het niet specifiek ingesteld. Gaat uit als ik de auto vergrendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:50:
[...]

Mijn licht blijft gewoon aan als ik uitstap. Maar ik heb het niet specifiek ingesteld. Gaat uit als ik de auto vergrendel.
Maar het gaat juist over parkeerverlichting. Auto uit, op slot, lampen aan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AartJW
P2Hattem schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:38:
Op de Engelse site is te lezen dat de eerste OTA upgrades er aan zitten te komen!

https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/#10660216

Blijkbaar werkt men ook aan een oplossing om de geïnstalleerde versie zichtbaar te maken.
Maar eerst de Noren en de Zweden en dan wij? Misschien bepaalt de weersverwachting de volgorde met het oog op de voorverwarming 😜
Dit zijn de release notes van software update: P2048.3
  • Climate control timer: activate the climate control to pre-heat your Polestar 2 from inside the car according to your desired schedule, accessible in the Parking climate control settings
  • Drivability: improvements when starting from standstill, including smoother brake release
  • Charging: stability improvements
  • Range: improved range accuracy
  • Supplementary battery: stability improvements to the 12-volt battery system
  • Connectivity: stability improvements
  • Rear windows: improved closing to create tighter seal against the glass
En zo ziet dat er dan uit in de auto. Duurt tot 1,5 uur om te updaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCeTStOSqRwKsv43IyvZ98kuEZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRZLChzervd1nK22OtQuqG7s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door AartJW op 08-12-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:42:
[...]

Maar het gaat juist over parkeerverlichting. Auto uit, op slot, lampen aan...
Auto uit: licht blijft aan. Op slot: licht gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
AartJW schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:58:
[...]

Dit zijn de release notes van software update: P2048.3
  • Climate control timer: activate the climate control to pre-heat your Polestar 2 from inside the car according to your desired schedule, accessible in the Parking climate control settings
  • Drivability: improvements when starting from standstill, including smoother brake release
  • Charging: stability improvements
  • Range: improved range accuracy
  • Supplementary battery: stability improvements to the 12-volt battery system
  • Connectivity: stability improvements
  • Rear windows: improved closing to create tighter seal against the glass
Meest bijzondere verbetering is het laatste punt. Wat ik me daar bij voor moet stellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
P2Hattem schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:07:
[...]

Meest bijzondere verbetering is het laatste punt. Wat ik me daar bij voor moet stellen?!
Waarschijnlijk de toegelaten motor stroom bij sluiten wat omhoog gezet zodat het iets harder in de rubbers drukt voor het uitschakelt. Goed plan. Zag dat na de hogedruk spuit behandeling er een beetje aan de binnenzijde zat. Dus hopelijk is dat nu over 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
EVdriver schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:33:
[...]

Jazeker, ik ben voor 2107 EUR aangeslagen, al 7 dagen bezig om dit bedrag retour te krijgen. Mijn advies deze app NIET gebruiken.
Ik ben benieuwd wat er dan bij Parkeeracties in de app staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:57
Ik heb parkeren via EasyPark vandaag voor het eerst gebruikt. Ging uit bij het wegrijden maar stond €0. In de app op m'n telefoon stond €16 maar nog niks afgeschreven van creditcard. Heb 'm voor de zekerheid maar aan een virtuele bunq pas gehangen met een vrij lage limiet 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:11
[P8]
Moet je voor (binnenkort) te kunnen voorverwarmen het Climate Pro pakket hebben? Of kan dat ook gewoon met het normale Climate pakket?

Ik lees op de documentatie:
Climate Pro
Verbeter vóór vertrek al het comfort en zicht bij koud weer – in het voordeel van iedereen die met u meereist.
Het normale "Climate pakket" is bovendien standaard inbegrepen bij de P8 toch?

[ Voor 11% gewijzigd door C.QL op 08-12-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mij het volgende opgevallen:

Als ik een constante snelheid, bijvoorbeeld 50 km/h, aanhoud met 'OnePedalDrive' op max en ik schakel dat vervolgens uit dan gaat de P2 harder rijden. Het lijkt wel of 'OnePedalDrive' ook energie kost.
Zijn er nog anderen die dit ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:04:
Vandaag is mij het volgende opgevallen:

Als ik een constante snelheid, bijvoorbeeld 50 km/h, aanhoud met 'OnePedalDrive' op max en ik schakel dat vervolgens uit dan gaat de P2 harder rijden. Het lijkt wel of 'OnePedalDrive' ook energie kost.
Zijn er nog anderen die dit ook ervaren?
Is logisch, bij OPD is 0% indrukken remmen, 10% indrukken het punt waar je niet meer remt en 20% indrukken is dan bijvoorbeeld uw 50km/u

Zonder OPD is 10% indrukken dan die 50km/u en 20% indrukken dus sneller.

De getallen zijn maar voorbeelden maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik :)
Die OPD is niets meer dan een andere curve voor die pedaal in de software

[ Voor 5% gewijzigd door GeForceFX_BE op 08-12-2020 22:18 ]

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
[...]

Hier wel ontvangen. Besteld in augustus en geleverd in november. Voucher kwam tweeënhalve week na de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 21-09 22:04
C.QL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:51:
[P8]
Moet je voor (binnenkort) te kunnen voorverwarmen het Climate Pro pakket hebben? Of kan dat ook gewoon met het normale Climate pakket?

Ik lees op de documentatie:

[...]

Het normale "Climate pakket" is bovendien standaard inbegrepen bij de P8 toch?
Climate Pro is verwarmde achterste zitplaatsen (max 2).
Voorverwarmen is standaard. En prettig :)

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
GuiltyNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:25:
[...]

Haha, en de P2 kan wel een ruitenwissertje gebruiken. Je ziet al weinig als je achteruit moet rijden en met een natte / vieze ruit blijft er helemaal niets meer over. Zeker in het donker, want de achteruitrijverlichting lijkt ook meer op een nachtkaars.
De achteruitrijverlichting van de P8 is ook vreselijk slecht. Moest vanavond achteruit een donkere uitrit uitrijden. Je ziet werkelijk niet waar je bent. Moest af en toe remmen om met behulp van dat licht te zien waar ik reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Jehanthar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:04:
[...]

Ik heb een iPhone 12 (pro max) en deze werkt prima met opladen :*)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
Yes, zie mijn eerdere bericht: -sander in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Al was dat lang niet zo hoog. Ik had na belletje dag later bedrag weer terug.

Zag ook dat de EasPpark app in de P2 een update heeft gehad. Er staat nu een melding bij dat de auto in P moet staan voordat je timer start. Ik denk dat dit een bug is geweest waardoor sessies niet automatisch zijn gestopt bij wegrijden.

Ik vermoed dus bugs, hopelijk lossen ze het bij jou ook netjes op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNzvycJBpn4F1uFYNCKCj_PG1F0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3kLwTyUEYpn3yMoe1lcQuTA.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik er over las.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
P8

Ik zie hier veel verwarring omtrent het al dan niet aanwezig zijn van OTA updates bij de P8. Daarom heb ik het team dat o.a. daar mee bezig is even gecontacteerd. En ik mocht het communiceren. (y)
Actuele situatie bij P8: (in gewone-mensen-taal) er waren allerlei transformatie-problemen die er voor zorgden dat de software niet correct werd gedownload door de auto's. Dit lag niet aan de software in de auto's maar aan de software die de update moet uitvoeren. Dit euvel lijkt nu verholpen. Er is dan een test uitgevoerd op testauto's en de eerste 5 auto's hebben op 7 december de OTA update succesvol ontvangen. Dit gaat nu verder getest worden met een uitgebreide reeks testauto's en wanneer dit dan ook goed gaat zal OTA updates uitgerold worden naar alle P8's. Wanneer dit dan zal zijn konden ze me niet vertellen, dat hangt af van de testresultaten.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Pure8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:42:
P8

Ik zie hier veel verwarring omtrent het al dan niet aanwezig zijn van OTA updates bij de P8. Daarom heb ik het team dat o.a. daar mee bezig is even gecontacteerd. En ik mocht het communiceren.
Actuele situatie bij P8: (in gewone-mensen-taal) er waren allerlei transformatie-problemen die er voor zorgden dat de software niet correct werd gedownload door de auto's. Dit lag niet aan de software in de auto's maar aan de software die de update moet uitvoeren. Dit euvel lijkt nu verholpen. Er is dan een test uitgevoerd op testauto's en de eerste 5 auto's hebben op 7 december de OTA update succesvol ontvangen. Dit gaat nu verder getest worden met een uitgebreide reeks testauto's en wanneer dit dan ook goed gaat zal OTA updates uitgerold worden naar alle P8's. Wanneer dit dan zal zijn konden ze me niet vertellen, dat hangt af van de testresultaten.
Wil dit zeggen dat als je auto vorige week succesvol geupdate is bij de garage je wel deze functie erin hebt zitten en dat OTA updates in de komende tijd wel gaan werken zonder nog langs de garage te moeten?

Dank voor je duidelijkheid betreft OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Wat ik nu niet helemaal begrijp.
Is de OTA update dezelfde update als de november update die sommigen al gekregen hebben? Of is dit weer een nieuwe update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
mvrooij schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:45:
[...]

Wil dit zeggen dat als je auto vorige week succesvol geupdate is bij de garage je wel deze functie erin hebt zitten en dat OTA updates in de komende tijd wel gaan werken zonder nog langs de garage te moeten?

Dank voor je duidelijkheid betreft OTA updates.
BartWNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:45:
Wat ik nu niet helemaal begrijp.
Is de OTA update dezelfde update als de november update die sommigen al gekregen hebben? Of is dit weer een nieuwe update?
Ik weet niet welke software versie de OTA updates mogelijk moet maken maar vermits de fout niet in de software van de auto zat ga ik er van uit dat de recentste update dit wel mogelijk zou moeten maken. De testauto's hebben de update kunnen ontvangen. Let wel! Dit is een aanname van mij. Ik heb deze specifieke vraag niet gesteld dus ik weet het niet zeker.
Wat ik wel kan zeggen is dat we hier volgende week in vakantie gaan dus een uitrol naar alle P8's zal hoogstwaarschijnlijk niet meer voor dit jaar zijn. ( tenzij dat team langer doorwerkt, natuurlijk. Maar dat betwijfel ik. Het blijven Zweden, niet? :Y )

[ Voor 4% gewijzigd door Pure8 op 09-12-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Pure8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:55:
[...]

[...]

Ik weet niet welke software versie de OTA updates mogelijk moet maken maar vermits de fout niet in de software van de auto zat ga ik er van uit dat de recentste update dit wel mogelijk zou moeten maken. De testauto's hebben de update kunnen ontvangen. Let wel! Dit is een aanname van mij. Ik heb deze specifieke vraag niet gesteld dus ik weet het niet zeker.
Wat ik wel kan zeggen is dat we hier volgende week in vakantie gaan dus een uitrol naar alle P8's zal hoogstwaarschijnlijk niet meer voor dit jaar zijn. ( tenzij dat team langer doorwerkt, natuurlijk. Maar dat betwijfel ik. Het blijven Zweden, niet? :Y )
Nee ik had ook niet anders verwacht hoor maar ik hoop gewoon dat ik dan in Januari OTA updates krijg en niet perse meer naar de dealer moet voor updates. Maar we wachten het gewoon even af. Hopelijk gaan ze iets transparanter worden met hoe het er nu voorstaat qua updates etc. Volvo is hier heel onduidelijk over! Dit vinden de dealers net zo goed want die krijgen ook geen duidelijke informatie.

We wachten het af, bedankt voor je informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Pure8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:42:
P8

Ik zie hier veel verwarring omtrent het al dan niet aanwezig zijn van OTA updates bij de P8. Daarom heb ik het team dat o.a. daar mee bezig is even gecontacteerd. En ik mocht het communiceren. (y)
Was dat team dat je sprak van Volvo, en uitsluitend voor de P8 bezig, of ook de P2?

P8 heeft andere infotainment software dan de P2. Zelfs een andere versie van Android Automotive. Versie 10 bij P8 en versie 9 bij P2.
Vraag me nog steeds af of het samen, en door 1 team, ontwikkeld wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door darwusch op 09-12-2020 09:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
Hier vele status updates van Polestar betreft versies en OTA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dIgmUwG2JmGuljsfY8M0_dtKt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32Nim84Pt5CXircZSfWt8OfL.jpg?f=fotoalbum_large

Eventueel via hier duidelijker te zien zoals al vaker aangegeven: https://support.polestar....2158545-12158785-12158870

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
mvrooij schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:34:
Hier vele status updates van Polestar betreft versies en OTA:

[Afbeelding]

Eventueel via hier duidelijker te zien zoals al vaker aangegeven: https://support.polestar....2158545-12158785-12158870
Nu dus ook de bevestiging dat het nog niet mogelijk is om je versienummer te zien, maar dat het binnenkort dus wel zichtbaar wordt welke versie je hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pure8
darwusch schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:09:
[...]

Was dat team dat je sprak van Volvo, en uitsluitend voor de P8 bezig, of ook de P2?

P8 heeft andere infotainment software dan de P2. Zelfs een andere versie van Android Automotive. Versie 10 bij P8 en versie 9 bij P2.
Vraag me nog steeds af of het samen, en door 1 team, ontwikkeld wordt.
Nee, dat vermelde ik hier al eerder. Volvo en Polestar zijn twee aparte bedrijven. Uiteraard zijn er gebieden waar we samenwerken maar laat ons zeggen dat we elk onze eigen filosofie hebben.
Zo werk ik voor Volvo in het team Autonomous drive van Zenseact waar we systemen voor Volvo ontwikkelen. Deze staan gedeeltelijk ook ter beschikking van Polestar maar niet gratis. Dus Polestar is vrij om deze al dan niet over te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pure8 op 09-12-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:01:
[...]

Nee ik had ook niet anders verwacht hoor maar ik hoop gewoon dat ik dan in Januari OTA updates krijg en niet perse meer naar de dealer moet voor updates. Maar we wachten het gewoon even af. Hopelijk gaan ze iets transparanter worden met hoe het er nu voorstaat qua updates etc. Volvo is hier heel onduidelijk over! Dit vinden de dealers net zo goed want die krijgen ook geen duidelijke informatie.

We wachten het af, bedankt voor je informatie.
Ik vind het echt een super-auto en aangezien ik tot op heden redelijk "probleem-vrij" ben gebleven heb ik nu eigenlijk meer zoiets van "if it aint broke, don't fix it". Aan de andere kant, die timer zou wel heel prettig zijn.

Waar ik me wel steeds meer aan begin te storen is de totale afwezigheid van enige vorm van communicatie bij zowel Volvo Nederland als de dealer. Volvo Nederland zou gewoon transparant moeten communiceren wat de status is en wanneer er wat verwacht kan worden.
De dealer zou moeten communiceren over gemelde problemen (laadkabel) en over beschikbare updates. Maar zelfs na meerdere mails en telefoontje waarin ik heb aangegeven dat zelfs "we weten het nog niet" beter is dan gewoon helemaal niet reageren, komt er nada-noppes. Daar had ik echt meer van verwacht.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:46:
[...]

Ik vind het echt een super-auto en aangezien ik tot op heden redelijk "probleem-vrij" ben gebleven heb ik nu eigenlijk meer zoiets van "if it aint broke, don't fix it". Aan de andere kant, die timer zou wel heel prettig zijn.

Waar ik me wel steeds meer aan begin te storen is de totale afwezigheid van enige vorm van communicatie bij zowel Volvo Nederland als de dealer. Volvo Nederland zou gewoon transparant moeten communiceren wat de status is en wanneer er wat verwacht kan worden.
De dealer zou moeten communiceren over gemelde problemen (laadkabel) en over beschikbare updates. Maar zelfs na meerdere mails en telefoontje waarin ik heb aangegeven dat zelfs "we weten het nog niet" beter is dan gewoon helemaal niet reageren, komt er nada-noppes. Daar had ik echt meer van verwacht.
Helemaal eens: Volvo Nederland stond altijd dicht bij zijn klanten, maar communicatie is nu om te huilen zo slecht! Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit iets echt helemaal niet goed daar. Je hoort niets, je ziet niets.

Ik heb nog geen voorbeelden van gebrek aan communicatie over fouten of problemen ( omdat ik mijn P8 nog niet heb maar wel over het voortraject): elders biedt Volvo Plugsurfing laadpassen en complete thuislaad-oplossingen aan, hier werd dat wel geroepen (persbericht in juni) maar het wordt tegengehouden/ niet doorgezet.. Ze hebben me met het verhaal over de all-in laadoplossing maanden aan het lijntje gehouden maar uiteindelijk zelf dus maar een Wallbox geregeld. Vragen of er een laadpas komt worden niet beantwoord.
Ander voorbeeld: je kunt je op de site inschrijven voor een nieuwsbrief over elektrisch rijden - al lang geleden gedaan en van de zomer nog eens - nooit iets over ontvangen.
Ernstiger: je bestelt een auto met een batterijgarantie van 78% begin dit jaar, zonder enige vorm van communicatie denken ze nu weg te komen met 70% ( het wettelijk minimum)

Ik krijg eerlijk gezegd meer ongevraagde informatie van Hyundai, MG en VW over hun elektrische auto’s dan wel gevraagde informatie van Volvo over het bestelde exemplaar.

Mijn opmerkingen gaan niet over de dealer (TVK) daar heb ik een goede relatie mee en die doen altijd hun best.

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 09-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 21-09 22:04
[...]

Je verwoordt exact hoe ik er tegenaan kijk. De auto rijdt perfect, ik had de eerste dagen wat startproblemen met de laadpaal en telefoon. Maar nadat deze punten snel waren verholpen en het instellingenmenu weer te benaderen is, laat ik het ook even zo. Heb op een telefonisch en mailverzoek voor de "instellingen update" ook geen reactie gehad. Ben ik anders gewend.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:03:
[...]

Helemaal eens: Volvo Nederland stond altijd dicht bij zijn klanten, maar communicatie is nu om te huilen zo slecht! Wat er aan de hand is weet ik niet, maar er zit iets echt helemaal niet goed daar. Je hoort niets, je ziet niets.

Ik heb nog geen voorbeelden van gebrek aan communicatie over fouten of problemen ( omdat ik mijn P8 nog niet heb maar wel over het voortraject): elders biedt Volvo Plugsurfing laadpassen en complete thuislaad-oplossingen aan, hier werd dat wel geroepen (persbericht in juni) maar het wordt tegengehouden/ niet doorgezet.. Ze hebben me met het verhaal over de all-in laadoplossing maanden aan het lijntje gehouden maar uiteindelijk zelf dus maar een Wallbox geregeld. Vragen of er een laadpas komt worden niet beantwoord.
Ander voorbeeld: je kunt je op de site inschrijven voor een nieuwsbrief over elektrisch rijden - al lang geleden gedaan en van de zomer nog eens - nooit iets over ontvangen.
Ernstiger: je bestelt een auto met een batterijgarantie van 78% begin dit jaar, zonder enige vorm van communicatie denken ze nu weg te komen met 70% ( het wettelijk minimum)

Ik krijg eerlijk gezegd meer ongevraagde informatie van Hyundai, MG en VW over hun elektrische auto’s dan wel gevraagde informatie van Volvo over het bestelde exemplaar.

Mijn opmerkingen gaan niet over de dealer (TVK) daar heb ik een goede relatie mee en die doen altijd hun best.
Petzun schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:09:
[...]

Je verwoordt exact hoe ik er tegenaan kijk. De auto rijdt perfect, ik had de eerste dagen wat startproblemen met de laadpaal en telefoon. Maar nadat deze punten snel waren verholpen en het instellingenmenu weer te benaderen is, laat ik het ook even zo. Heb op een telefonisch en mailverzoek voor de "instellingen update" ook geen reactie gehad. Ben ik anders gewend.
Ze zullen het ongetwijfeld extreem druk hebben met de uitleveringen in november en december, en dan ook nog de Polestar support die er is bijgekomen. Die drukte zal ook wel mede de oorzaak zijn dat ze niet alle P8 rijders er ook nog weer bij willen hebben in de werkplaats om een update te draaien. En daarom maar niets communiceren.
Maar aan de andere kant, dat zag iedereen toch al een jaar aankomen?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Mga1600 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:03:
[...]

Ken anders het persoonlijke verhaal van een getrouwe volvo rijder die een diesel V60 had, waarbij het blok olie uit het carter begon te pompen en te verbranden en dus alleen maar harder begon te draaien op de snelweg. Volvo nederland reageerde amper op hem en zijn hulpvraag, die gaven als reactie een figuurlijke "niet ons probleem, succes ermee" aan de telefoon.
Volvo Duitsland daarentegen gaf als eerste reactie: "maar hoe is het met u?"
Voorval is van een jaartje of 8 terug.
Dus heb nooit het idee gehad dat Volvo nederland bepaald betrokken was bij z'n klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
[...]

Hier ook helemaal mee eens, ben zeer tevreden over mijn P8. Nu ook blij met dit koude weer met het inplannen voor het voorverwarmen en heb zelf 0 problemen. Laden gaat goed, afstand vind ik prima met dit weer en zelf geen storingen enkel het Instellingen probleem gehad maar dit is opgelost.

Ik stoor me ook wel aan de onduidelijke communicatie maar laten we hopen dat dit beter gaat worden! Het is gewoon duidelijk dat de P8 eigenlijk (softwarematig) nog niet afwas. De dealer doet zijn best qua communicatie maar ze weten zelf ook gewoon niks. Wij weten op dit forum eerder over storingen en updates dan hunzelf.. eigenlijk niet hoe het zou moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

[P2]
Helemaal met je eens, daarom wacht ik ook maar ff met de update, als ik de issues hier zo lees.
Ik doe het wel ff zonder de timer en loop wel eerst ff naar de auto op en neer om voorverwarmen aan te zetten. (werkt erg goed trouwens kan ik na vanochtend zeggen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Persoonlijk heb ik alleen maar positieve ervaring met de dealer. Ok, ze zijn niet pro-actief aan het communiceren mbt de problemen die er spelen, maar als ik een mailtje stuur/bel heb ik direct (meestal binnen 30 min via mail) antwoord.

Verder nu 2 keer "problemen" gehad met mijn P8, waar ik beide keren direct langs kon komen om het even na te kijken (instellingen menu en een laad issue, waar het probleem aan mijn kant lag). Al met al ligt het denk ik ook aan de dealer waar je zit?

Verder zoals ook al gezegd hebben ze het enorm druk mbt de uitlevering van de P8. Hoop echter dat er wel iets komt van een roadmap voor de P8 zoals die er nu ook is voor de P2 (ik zag iets voorbij komen dacht ik hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Insan1313 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:43:
Persoonlijk heb ik alleen maar positieve ervaring met de dealer. Ok, ze zijn niet pro-actief aan het communiceren mbt de problemen die er spelen, maar als ik een mailtje stuur/bel heb ik direct (meestal binnen 30 min via mail) antwoord.

Verder nu 2 keer "problemen" gehad met mijn P8, waar ik beide keren direct langs kon komen om het even na te kijken (instellingen menu en een laad issue, waar het probleem aan mijn kant lag). Al met al ligt het denk ik ook aan de dealer waar je zit?

Verder zoals ook al gezegd hebben ze het enorm druk mbt de uitlevering van de P8. Hoop echter dat er wel iets komt van een roadmap voor de P8 zoals die er nu ook is voor de P2 (ik zag iets voorbij komen dacht ik hier).
Hier ook. Denk zal ook maar even reageren, want anders zie je alleen maar de problemen. Ik heb precies 0 problemen gehad tot nu toe. Geweldig auto. Range valt mee als je een beetje slim handelt met dit weer.

Enige minpuntje was rondom de langere laadkabel, die van 7 m is slechts 1 fase, dat heeft geen nut, dus ik zit nog even met de 4,5m kabel. Het was duidelijk dat ze wat dat betreft nog wat weinig ervaring hebben met 100% elektrische auto's.

De dealer zelf was altijd snel met antwoorden, netjes en kreeg nog gratis extraatjes van ze zoals de brillenhouder en een kunststof mat in de kofferbak, een paraplu en wat veiligheidsspullen. Kortom - gewoon zoals je mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE9EJrhD4SOHO40thBq3kpR5kPk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVyBUNaGM0GlhRzoEJdof7Wd.jpg?f=fotoalbum_tile Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il6BpkdoooLynT39tK4EzOcNDEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FXpAoNdcRrI23YQ1XvU1u8O.jpg?f=fotoalbum_tile

[P8] AliExpress sleutelcover ontvangen. Best een aardig ding. Sleutel past er goed. Alleen Volvo Logo ontbreekt maar je hebt nu wel iets in je handen.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
[P2]

Gisteren blijkbaar ergens in een schroef gereden.. Nog wel een heel eind naar huis kunnen komen, bij het lokale tankstation nog een keer wat lucht erbij gedaan, maar toch even op de Connect knop gedrukt (is dat ook een keer getest). Vriendelijke dame aan de lijn die een en ander registreert. De vraag gekregen of ze meteen iemand langs moest sturen of dat de volgende morgen ook goed was (was na 23:00 en had aangegeven dat ik thuis kon komen) Vanmorgen even gebeld. Mannetje van de lokale dealer die even langs kwam om het euvel te constateren.
Had me trouwens niet gerealiseerd dat je met een P2 in theorie niet meer naar het tankstation hoeft voor lucht aangezien je de noodset die voorin ligt ook kun gebruiken om je bandenspanning te controleren en aan te vullen. (wel iets trager, maar kan wel eens praktisch zijn)

Band gefixt en maar meteen even de winterbanden laten bestellen die ze er volgende week op leggen.

Prima service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
P2Void schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:36:
[P2]

Gisteren blijkbaar ergens in een schroef gereden.. Nog wel een heel eind naar huis kunnen komen, bij het lokale tankstation nog een keer wat lucht erbij gedaan, maar toch even op de Connect knop gedrukt (is dat ook een keer getest). Vriendelijke dame aan de lijn die een en ander registreert. De vraag gekregen of ze meteen iemand langs moest sturen of dat de volgende morgen ook goed was (was na 23:00 en had aangegeven dat ik thuis kon komen) Vanmorgen even gebeld. Mannetje van de lokale dealer die even langs kwam om het euvel te constateren.
Had me trouwens niet gerealiseerd dat je met een P2 in theorie niet meer naar het tankstation hoeft voor lucht aangezien je de noodset die voorin ligt ook kun gebruiken om je bandenspanning te controleren en aan te vullen. (wel iets trager, maar kan wel eens praktisch zijn)

Band gefixt en maar meteen even de winterbanden laten bestellen die ze er volgende week op leggen.

Prima service..
Noodset kost je wel je band.Dus mooi laten zitten.
Pagina: 1 ... 123 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.