Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Vandaag met de P8 vanuit Venlo naar Hannover gereden. 29,5kwu/100 km. Na 200 km geprobeerd te laden langs de snelweg. Lukte niet. Begint te laden en breekt dan na een paar seconden af. Na 2% (voor €16,50) en 3 pogingen gestaakt en van de snelweg af andere snellader gevonden. Bij de shell, na 4 pogingen van 0% pakte deze wel. In Hannover geladen aan een 11kW punt tot 95%. Nu op de tetugweg in Dortmund 5 snelladers geprobeerd en geen van allen doen het. Nu staan we (met nog 15%)aan een 22kW punt, waar we natuurlijk maar met 11 kW kunnen laden. Moet nog 120 km en durf niet onder 50% lading hier weg te gaan.
Had 40% ingesteld, maar kan dat bij gebrek aan menu moet ik de stekker er nog een keer in doen bij 40%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o25OEt33AGrfU-FveNJf_YbjG2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeELwzAxTv8CirEv5qaom8A0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Repmek op 06-12-2020 22:39 . Reden: Foto vervangen. ]

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Repmek vervelend zo die laadtoestanden. Ook met meerdere laadpassen geprobeerd? En was de foutmelding telkens hetzelfde?

Wat was je gemiddelde snelheid eigenlijk? Het is natuurlijk geen hoogzomer maar je verbruik met die afstand overstijgt zelfs het verbruik van mijn E-tron 55.
Ik ben de laatste die zegt dat verbruik belangrijk is maar zuinig is je rit in ieder geval niet geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 06-12-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Repmek schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
Vandaag met de P8 vanuit Venlo naar Hannover gereden. 29,5kwu/100 km. Na 200 km geprobeerd te laden langs de snelweg. Lukte niet. Begint te laden en breekt dan na een paar seconden af. Na 2% (voor €16,50) en 3 pogingen gestaakt en van de snelweg af andere snellader gevonden. Bij de shell, na 4 pogingen van 0% pakte deze wel. In Hannover geladen aan een 11kW punt tot 95%. Nu op de tetugweg in Dortmund 5 snelladers geprobeerd en geen van allen doen het. Nu staan we (met nog 15%)aan een 22kW punt, waar we natuurlijk maar met 11 kW kunnen laden. Moet nog 120 km en durf niet onder 50% lading hier weg te gaan.
Had 40% ingesteld, maar kan dat bij gebrek aan menu moet ik de stekker er nog een keer in doen bij 40%.
[Afbeelding]
Oei... dat is niet goed voor de “range anxiety”...
Ben ook wel benieuwd naar de passen die je gebruikt hebt? Alhoewel dat geen reden kan zijn voor laad sessies die eerst wel starten maar dan meteen weer stoppen natuurlijk.
Wordt een latertje dus?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
GeeMoney schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:56:
@Repmek vervelend zo die laadtoestanden. Ook met meerdere laadpassen geprobeerd? En was de foutmelding telkens hetzelfde?

Wat was je gemiddelde snelheid eigenlijk? Het is natuurlijk geen hoogzomer maar je verbruik met die afstand overstijgt zelfs het verbruik van mijn E-tron 55.
Ik ben de laatste die zegt dat verbruik belangrijk is maar zuinig is je rit in ieder geval niet geweest.
Absurd die laadperikelen - die waren we hier op deze manier nog niet eerder tegengekomen toch?
Dat verbruik is alweer spectaculair .... welke rijsnelheid en andere omstandigheden horen daarbij....?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Weggegaan met 100% , 20 min voorverwarmd, staat overdekt bij 1° en na 20km 3°. 110 km op de acc. Bij 75% rest 50 km gereden, bij 54% 100km en bij 15% bij 213 km. Terugweg we iets zuiniger gestart bij 97% en bij 23% 192 km.

Ja wordt laat, maar je ziet zo ook wel opmerkelijke zaken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbHSiEX3bd86vPV4JqcBVo3fDQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQ4BLrCSjF7RIxOByAHParop.jpg?f=fotoalbum_large

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Repmek schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:43:
Weggegaan met 100% , 20 min voorverwarmd, staat overdekt bij 1° en na 20km 3°. 110 km op de acc. Bij 75% rest 50 km gereden, bij 54% 100km en bij 15% bij 213 km. Terugweg we iets zuiniger gestart bij 97% en bij 23% 192 km.

[Afbeelding]
Ik moest even goed kijken maar dat is inderdaad wel heel opmerkelijk!
De instellingen doen het ook weer? Of bedoelde je dat je die tijdens het laden niet aan kunt passen?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb sinds een week of 2-3 nu dat ik iets hoor rammelen achterin, zeer irritant maar ik kom er maar niet achter wat dat is. Ik dacht eens eerder wat gelezen te hebben hier over het 3e remlicht dat niet goed vast zit, maar ik heb niet het idee dat dat het is. Op vlakke wegen hoor ik niets, maar een klein bultjes of klinkerwegen en je hoort het heel goed.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Jur gen schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:41:
Ik heb sinds een week of 2-3 nu dat ik iets hoor rammelen achterin, zeer irritant maar ik kom er maar niet achter wat dat is. Ik dacht eens eerder wat gelezen te hebben hier over het 3e remlicht dat niet goed vast zit, maar ik heb niet het idee dat dat het is. Op vlakke wegen hoor ik niets, maar een klein bultjes of klinkerwegen en je hoort het heel goed.

P2 of P8??

Bij P2 met PP kunnen het de achterdempers zijn, daar hebben veel mensen last van (wij ook, gaat morgen naar de dealer hiervoor). Geeft dan een krakend geluid, alsof plastic of metaal langs elkaar heen gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Jur gen schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:41:

Op een Duits forum las ik dat dit de kunststof panelen aan de binnenzijde van de achterklep waren. Die persoon heeft er stukjes schuim onder geplakt en toen was het weg.

Edit: https://polestar.fans/t/k...sche-vom-fahrwerk/2113/81

[ Voor 11% gewijzigd door P2Hattem op 07-12-2020 20:11 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
petervanstuiven schreef op maandag 7 december 2020 @ 06:53:
[...]

P2 of P8??

Bij P2 met PP kunnen het de achterdempers zijn, daar hebben veel mensen last van (wij ook, gaat morgen naar de dealer hiervoor). Geeft dan een krakend geluid, alsof plastic of metaal langs elkaar heen gaat
Sorry, een P2 zonder PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

[Afbeelding]
Bedoel je 42% vs 44%?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:22
Balen @Repmek. Dit wil je natuurlijk echt niet.. auto redelijk up to date? Dacht dat er in het begin wat issues waren met DC laden en de auto dicht doen oid? Zou anders zeker even goed testen in NL en dealer het uit laten zoeken. Veel vertrouwen geeft je dit natuurlijk niet voor een mogelijke vakantierit. Hoop dat ze het snel oplossen!

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
[P8]

GM heeft iemand, die de mogelijkheid al heeft, de timer functie uitgeprobeerd voor de parkeerverwarming.
Heb nu 3 dagen op rij geprobeerd aan de praat te krijgen met verschillende tijden met en zonder stekker maar hij doet niks.
Handmatig starten gaat prima maar als ik de timer instel gebeurt er niks. Wellicht zie ik iets over het hoofd of hij doet het gewoon niet.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 22-09 18:02
Alingsås schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De sensoren detecteren deze buizen niet. De camera ziet ze heel even. Ik besloot zelf maar te stoppen en alles is heel gebleven d:)b
[P2]
Over die sensoren gesproken.
Ik heb regelmatig dat er geen piepjes komen, maar enkel camerabeeld. Als je dan in je spiegels zit te kijken worden de balkjes op je scherm oranje/rood en je hoort niets. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Hebben meer mensen dit ervaren? Volgens mij ook al eens gehad dat ik maar één piepje hoorde en dat het daarna stopte, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
PvS_68 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:38:
[...]

[P2]
Ik heb regelmatig dat er geen piepjes komen, maar enkel camerabeeld. Als je dan in je spiegels zit te kijken worden de balkjes op je scherm oranje/rood en je hoort niets. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Hebben meer mensen dit ervaren? Volgens mij ook al eens gehad dat ik maar één piepje hoorde en dat het daarna stopte, maar dat weet ik niet meer zeker.
[P2]
Ja hier ook; vanochtend nog toen ik de auto weer op de oprit zette, in z'n achteruit, geen piepjes, wel (vaag - door de regen denk ik) beeld van de achter-camera. Gisteren viel me ook op dat BLIS (zo heet dat lampje in je spiegel toch?) gewoon een klein autotje op de snelweg over 't hoofd zag.

[ Voor 4% gewijzigd door kramon op 07-12-2020 08:44 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[Afbeelding]
Pfff en dat onderweg lijkt mij echt drama.
Als ik mijn vrouw bij mij zou hebben, zou er nooit van haar leven meer een EV komen 😅

Wat zegt de dealer hiervan?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
PvS_68 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:38:
[...]

[P2]
[P2]
Klopt, dat heb ik ook regelmatig.
Ook heb ik in ongeveer 1 op de 3 keer a;s ik wegrij dat de camera niet werkt. 'Camera systeem tijdelijk niet beschikbaar'. Ik heb het vermoeden (maar dat weet ik niet 100% zeker) dat dat radar systeem dat waarschuwt voor naderend verkeer als je wegrijdt, dan ook niet funcioneert.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
FBMG schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:27:
[P8]

GM heeft iemand, die de mogelijkheid al heeft, de timer functie uitgeprobeerd voor de parkeerverwarming.
Heb nu 3 dagen op rij geprobeerd aan de praat te krijgen met verschillende tijden met en zonder stekker maar hij doet niks.
Handmatig starten gaat prima maar als ik de timer instel gebeurt er niks. Wellicht zie ik iets over het hoofd of hij doet het gewoon niet.
Jazeker. Hier doet ie het wel. Had de auto voor zondagochtend ingesteld dat ie om 8:45 opgewarmd moest zijn. En ik kon in een verwarmde en ijsvrije auto instappen. Ik heb nog geen laadpaal thuis, dus dat heeft ie gedaan zonder dat de auto aan de stroom hing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
gerkie schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:54:
[...]

Jazeker. Hier doet ie het wel. Had de auto voor zondagochtend ingesteld dat ie om 8:45 opgewarmd moest zijn. En ik kon in een verwarmde en ijsvrije auto instappen. Ik heb nog geen laadpaal thuis, dus dat heeft ie gedaan zonder dat de auto aan de stroom hing.
[P2]
Hier werkt het ook gewoon. Heb 'm voor 7:45 en 16:45 ingesteld voor hier thuis als we naar de opvang moeten (enige rijden wat ik momenteel doe). Overigens heb ik wel een laadpaal, maar daar stond ie vanochtend niet op aangesloten en hij was netjes voorverwarmd.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

[Afbeelding]
[P2]
De mijne doet dat iig niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 20:12
Ik moet zeggen dat ik dat het nadeel vindt van alle driver support systemen in de P2. Als je Pilot Assist gebruikt op N-wegen zonder in te grijpen knal je op het eerste verkeerseiland dat je tegen komt. Als het nat en donker is werkt de Pilot Assist überhaupt niet. Lane detection werkt alleen in specifieke gevallen. De BLIS wil nog wel eens een auto over het hoofd zien. De Pixel lampen zien bv. fietsers niet (of auto's op heuvelachtig terrein). De parkeersensoren gooien het anker uit wanneer je achteruit rijdt langs een heg/struik. De collision detection heeft bij mij al twee keer ingegrepen toen ik langs een bus wilde die in een halte stopte, of wanneer een auto voor mij afsloeg. De parkeercamera's zijn waardeloos als het erg donker is, en ze worden snel vuil, of ze gaan aan als ik bij een stoplicht sta te wachten. Op zich allemaal niet verwondelijk dat het zo werkt, maar het gevolg is dat je eigenlijk nooit altijd het gevoel hebt dat je supportsystemen je zullen supporten. Geeft allemaal wel aan hoe moeilijk het is om auto's echt autonoom te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
[Afbeelding]
Rot zeg ! iHoor graag als je erachter bent wat de oorzaak is !

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 07-12-2020 10:32 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
kramon schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:44:
[...]

[P2]
Ja hier ook; vanochtend nog toen ik de auto weer op de oprit zette, in z'n achteruit, geen piepjes, wel (vaag - door de regen denk ik) beeld van de achter-camera. Gisteren viel me ook op dat BLIS (zo heet dat lampje in je spiegel toch?) gewoon een klein autotje op de snelweg over 't hoofd zag.
[P2]
Dat vage beeld komt van vuil op de camera's. Ik heb vorige week de camera's met een zakdoek schoongemaakt en het beeld was weer kraakhelder. Ik denk niet dat die camera's ook voor Bliss gebruikt worden want gisteren haalde iemand me in met een hoog snelheidsverschil en Bliss gaf echt al heel vroeg (dus niet in tijd, maar op vrij grote afstand) een melding. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat met die 'vervormde' camera's op die manier kan 'zien'.

Ik moet donderdag terug voor de recall, dus zal het eens melden bij de dealer over de piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:57
guido66 schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:17:
Vanavond laadt mijn P2 aan mijn Zappi v2 met slechts 5,1kW. Tot nu toe was het elke keer meer dan 10kW, zeer dicht bij de verwachte 11kW in elk geval.

Gisteravond heb ik niet geladen, dus dit is de eerste keer bij deze lage temperatuur (3 graden nu).
Ik had zaterdag hetzelfde met mijn P2 en Wallbox thuis. Als ik de Wallbox op 16A instel dan pakt ie 10/11 (2,5 kWh), als ik 'm op 32 zet dan pakt ie 25A, zo'n 5 kWh (heb maar één fase thuis).

Het lijkt erop dat de auto dus onder de max van de paal blijft, afhankelijk van het vermogen. Heel vreemd. Daarna niet meer gereden dus zo op kantoor bij andere paal weer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
PvS_68 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:24:
[...]

[P2]
Dat vage beeld komt van vuil op de camera's. Ik heb vorige week de camera's met een zakdoek schoongemaakt en het beeld was weer kraakhelder. Ik denk niet dat die camera's ook voor Bliss gebruikt worden want gisteren haalde iemand me in met een hoog snelheidsverschil en Bliss gaf echt al heel vroeg (dus niet in tijd, maar op vrij grote afstand) een melding. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat met die 'vervormde' camera's op die manier kan 'zien'.

Ik moet donderdag terug voor de recall, dus zal het eens melden bij de dealer over de piepjes.
Vroegâh werkte BLIS met camera's, tegenwoordig met 'sensoren in de achterkant van de auto', waar die precies zitten weet ik niet, maar ik neem aan dat die niet gevoelig zouden moeten zijn voor regen/donkerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:59:
[...]

Vroegâh werkte BLIS met camera's, tegenwoordig met 'sensoren in de achterkant van de auto', waar die precies zitten weet ik niet, maar ik neem aan dat die niet gevoelig zouden moeten zijn voor regen/donkerte.
Bliss werkt inderdaad met sensoren die aan de zijkant achter het plaatwerk zitten achter de achterwielen. Die worden ook gebruikt bij CTA (cross traffic alert)
Cameras worden inderdaad in dit jaargetijde gauw smerig, da’s met andere auto’s niet anders. Van de VWbus moet ik ‘m ook iedere dag schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerkie
Mijn vorige auto was een Passat waarbij de camera achter het logo zat. Die klapte open om de camera vrij te maken. werkte perfect en ik heb in 5 jaar niet een keer die camera schoon hoeven te maken. Het enige was dat iedereen mij er op wilde wijzen dat mijn klep nog open stond omdat het logo "ingedrukt" leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
[Afbeelding]
Oef...... :X

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 19:22
[P8]

[P2]

Gebeurt er helemaal niks, of krijg je wel een foutmelding?

Ik heb nu ook al een aantal keer de timer functie ingesteld, maar deze werkt ook bij mij vaker niet dan wel. Wel krijg ik dan een foutmelding in mijn dashboard te zien, iets van: voorverwarmen mislukt.

Ik heb het geprobeerd aan de paal en zonder paal, maar kan nog niet ontdekken of het probleem in beide situatie voorkomt.

Is dit voor andere herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 14:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[Afbeelding]
Wat balen zeg, hier zit je niet op te wachten. Heb je geprobeerd om de accupolen te ontkoppelen? Vaak los je dit soort problemen hiermee op.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
ach-jee schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:59:
[...]

Met RADAR boven de wielkasten. Zijn dus niet gevoelig voor vuil.
Opgelet: deze kunnen wel gestoord worden door sterk magnetische velden in de buurt. Plaats of leg nooit zulke voorwerpen in de koffer. (bv.: extra luidsprekers)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
[P8]
In mijn contract staat: 3-fasige snellaadkabel 16A, Type2, Mode 3. Ik moet dus even goed controleren of ik die daadwerkelijk krijg volgende week!
gerkie schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:28:
Mijn vorige auto was een Passat waarbij de camera achter het logo zat. Die klapte open om de camera vrij te maken. werkte perfect en ik heb in 5 jaar niet een keer die camera schoon hoeven te maken. Het enige was dat iedereen mij er op wilde wijzen dat mijn klep nog open stond omdat het logo "ingedrukt" leek.
[Offtopic] Hahaha precies hetzelfde hier! Nog dik een week dat ik van mijn Passat mag genieten, maar idd met regelmaat mensen die 'hulpvaardig' zwaaien en wijzen, je kofferklepje staat nog open.. manman :F En daarnaast, altijd als je achteruit ingeparkeerd bent en rap uit je auto bent om je kofferbak te openen, even wachten tot de camera weg is, want mijn vingers hebben twee keer ertussen gezeten :+ daardoor wel afgeleerd. Evenals mijn kids dat inmiddels ook weten :P

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Tommie01 schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:36:
[...]

[P2]

Ik heb nu ook al een aantal keer de timer functie ingesteld, maar deze werkt ook bij mij vaker niet dan wel. Wel krijg ik dan een foutmelding in mijn dashboard te zien, iets van: voorverwarmen mislukt.

Ik heb het geprobeerd aan de paal en zonder paal, maar kan nog niet ontdekken of het probleem in beide situatie voorkomt.

Gisteren ingesteld voor vanochtend 715 uur. Werkte gewoon. Auto aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
[...]

[P2]

Er gebeurt helemaal niks! ook geen melding oid

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:00
[P8]

Vrijdag timer ook ingesteld en hij was lekker warm op moment van vertrekken! Overdag de updates gehad voor mijn P8.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
gerkie schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:28:
Die camera zat daardoor ook wat hoger en je zag echt meer.... ik heb de camera er nu bij genomen (P8) omdat ik geen schade wil rijden aan de achterkant. Maar ik vind hem, als ik eerlijk ben, erg slecht! Zowel qua hardware als positionering.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 07:53

Rianata

Have you played Atari today?

Dat de achteruitrij camera snel vies wordt valt mij op en tegen [P8]. Bij mijn voorgaande auto (BMW 2 serie) nooit last van gehad en in 5 jaar nooit handmatig hoeven schoonmaken.

Ik zat te denken of een techniek als hier getoond voor spiegels ook op een cameralens zou kunnen werken:
https://nl.aliexpress.com/item/4001332909591.html

[ Voor 12% gewijzigd door Rianata op 07-12-2020 12:46 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
[...]

[P2]

Helaas (gelukkig) niet. Vooralsnog werkt het elke keer prima, of die nu aan de oplader staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sebas84! schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:33:
[...]

Die camera zat daardoor ook wat hoger en je zag echt meer.... ik heb de camera er nu bij genomen (P8) omdat ik geen schade wil rijden aan de achterkant. Maar ik vind hem, als ik eerlijk ben, erg slecht! Zowel qua hardware als positionering.
Wat is er slecht aan die camera dan? Hier echt geen problemen mee. Is ook nog niet vies geworden trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:03
JFDv schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:03:
[...]

Gisteren ingesteld voor vanochtend 715 uur. Werkte gewoon. Auto aan de paal.
Hier ook geen problemen met de parkeertimer aan de Zappi

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Spanky79 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:28:
[...]

Wat is er slecht aan die camera dan? Hier echt geen problemen mee. Is ook nog niet vies geworden trouwens.
Wordt erg snel vuil. Had ik bij mijn vorige auto (Prius) ook. Toen pakte ik elke keer de spons bij het tankstation. Nu moet ik er aan denken om thuis wat vaker met een spons er heen te lopen.

Bij de P2 vind ik de achteruitrijlampen wel ver onder de maat, eigenlijk zouden ze infrarood moeten zijn, dan gaf de camera ook in het donker een beter beeld?

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 07-12-2020 12:39 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Spanky79 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:28:
[...]

Ik woon in een nieuwbouwwijk (heb een P2, geen P8) maar zo'n beetje elke keer als het een beetje geregend heeft dan mag ik wel met een lapje langs de camera om weer iets te kunnen zien.

Als je in een gebied woont waar veel zand/modder op de weg ligt en het wegdek is wat vochtig dan kom je d'r snel genoeg achter dat de plaatsing van de camera niet echt ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-07 11:06
Sebas84! schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:33:
[...]

Ik was ook de achteruitrij camera van de passat gewend. Nu met de polestar zit deze een stuk lager. Nu dus een deuk in mijn achterklep van een laadpaal :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]
Dat niet willen laden lijkt op wat er in Duitsland met een P2 (niet): gebeurde. Zie video.
De schuld werd daar vooral bij ionity gelegd.

YouTube: KEIN STROM: Polestar 2 und Ionity! LADECHAOS beim Langstreckentest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
cHo91 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:17:
[...]

Ik woon in een nieuwbouwwijk (heb een P2, geen P8) maar zo'n beetje elke keer als het een beetje geregend heeft dan mag ik wel met een lapje langs de camera om weer iets te kunnen zien.

Als je in een gebied woont waar veel zand/modder op de weg ligt en het wegdek is wat vochtig dan kom je d'r snel genoeg achter dat de plaatsing van de camera niet echt ideaal is.
Mijn huidige foutlander heeft hem ook redelijk hoog zitten, word ook erg vies. Eens in de zoveel tijd even papiertje langs en klaar

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
[P8]

Laadperikelen... Ik heb nu bij 2 verschillende laadpalen het volgende gehad (alles met meegeleverde kabels):
Kabel in paal
Kabel in auto
Paal geeft groen aan (kan gaan laden)
Haal pas voor paal langs
Paal wordt langzaam blauw
Bij volledig blauw een harde doffe klap in de paal en alle lampen uit van de paal (ook van het andere laadpunt)

Hierna reageerde de paal op niets meer.
Klonk alsof er een stop om klapte. Iemand anders die dit ook al meegemaakt heeft?

Daarnaast een middag + nacht aan een 11kw paal in de buurt gehangen.
Laadtijd was +-16 uur, hij was geladen van 15% naar 36%.... Lijkt mij niet goed?

Shell laadstation (175kw) langs snelweg gebruikt. Uiteindelijk een max snelheid van 77kw weten te halen. Dit was tijdens een lange rit en na +- 25 min laden. Viel me ook wat tegen gezien hij volgens mij wel wat sneller dan 77kw moet kunnen.

Valt me allemaal wat tegen dat laden. Hoop dat het merendeel hiervan komt te vervallen zodra ik mijn thuislaadpaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Insan1313 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:42:
[P8]

Laadperikelen... Ik heb nu bij 2 verschillende laadpalen het volgende gehad (alles met meegeleverde kabels):
Kabel in paal
Kabel in auto
Haal pas voor paal langs
Bij volledig blauw een harde doffe klap in de paal en alle lampen uit van de paal (ook van het andere laadpunt)

Klonk alsof er een stop om klapte. Iemand anders die dit ook al meegemaakt heeft?

Laadtijd was +-16 uur, hij was geladen van 15% naar 36%.... Lijkt mij niet goed?

Shell laadstation (175kw) langs snelweg gebruikt. Uiteindelijk een max snelheid van 77kw weten te halen. Dit was tijdens een lange rit en na +- 25 min laden. Viel me ook wat tegen gezien hij volgens mij wel wat sneller dan 77kw moet kunnen.

Valt me allemaal wat tegen dat laden. Hoop dat het merendeel hiervan komt te vervallen zodra ik mijn thuislaadpaal heb.
Dat snelladen is (jammer genoeg) normaal, bij bepaalde omstandigheden haal je bijlange niet de gewenste snelheden.

Maar uw AC laadproblemen zijn helemaal niet normaal uiteraard. Kan aan de kabel liggen of aan de auto, zou ik zeker naar laten kijken. Op een 11kW paal moet je ongeveer 15% per uur bijkrijgen.
Zijn dit uitzonderingen of raak je gewoon nooit in de buurt van die 11kW of 15%/u ?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
[P2]

Even los van alle laadperikelen die ik voorbij zie komen (waar ik gelukkig zelf nog geen last van heb gehad): weet iemand al wanneer de Polestar App uit komt waarmee de auto op afstand uit te lezen dan wel bedienen is?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
secret17 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:13:
[P2]

Even los van alle laadperikelen die ik voorbij zie komen (waar ik gelukkig zelf nog geen last van heb gehad): weet iemand al wanneer de Polestar App uit komt waarmee de auto op afstand uit te lezen dan wel bedienen is?
Lente/Zomer 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
cHo91 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:17:
[...]

Ok, hier met de P8 geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insan1313
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
GeForceFX_BE schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:57:
[...]

Dat snelladen is (jammer genoeg) normaal, bij bepaalde omstandigheden haal je bijlange niet de gewenste snelheden.

Maar uw AC laadproblemen zijn helemaal niet normaal uiteraard. Kan aan de kabel liggen of aan de auto, zou ik zeker naar laten kijken. Op een 11kW paal moet je ongeveer 15% per uur bijkrijgen.
Zijn dit uitzonderingen of raak je gewoon nooit in de buurt van die 11kW of 15%/u ?
Jammer van het (niet al te) snel laden.
Dezelfde paal die nu in een middag en nacht +- 15% heeft geladen heeft mijn auto eerder vol geladen in een nacht. Dus wellicht een contactje los/stekker er niet goed genoeg in... M'n vrouw heeft hem aan de oplader gegooid, denk dat dat het hem is geweest :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
secret17 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:13:
[P2]

Ligt eraan wat je wilt uitlezen/bedienen maar in principe een deel al vanaf begin 2021. Staat ook op de Polestar site:
Remote climate control will be available in the Polestar App early 2021. However, by the end of 2020 you will be able to programme the heating timer (setting the heater in your car according to a schedule) from inside the car itself. This functionality will be made available at your next workshop visit or via a future Over-The-Air update.

Zie hier de link evt: https://support.polestar....-7323166-7325055-10865560

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Insan1313 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:42:
[P8]

Kabel in paal
Kabel in auto
Haal pas voor paal langs

Als je de mogelijkheid hebt zou ik eens een andere kabel proberen. Er loopt een onderzoekje bij Volvo naar de meegeleverde kabel (tenminste, als ik de dealer mag geloven).
Mijn kabel is in ieder geval ook niet goed. Mijn thuis laadpaal detecteert dat zelf en weigert dienst. Sommige openbare palen doen het wel (zijn wellicht minder kritisch).

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:54:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik eens een andere kabel proberen. Er loopt een onderzoekje bij Volvo naar de meegeleverde kabel (tenminste, als ik de dealer mag geloven).
Mijn kabel is in ieder geval ook niet goed. Mijn thuis laadpaal detecteert dat zelf en weigert dienst. Sommige openbare palen doen het wel (zijn wellicht minder kritisch).
[P8]

Wat mij opviel is dat sinds de laatste update ik mijn Volvo On Call account kon koppelen in de wagen, weet niet of dit al zo was? Als ik nu mijn Volvo On Call app opstart ziet hij ook dat ik een XC40 P8 Recharge heb. Hij zegt dan (helaas) Volvo On Call kan momenteel niet gekoppeld worden met een XC40 Recharge. Zorg dat u uw autosleutels bij u hebt als u een Volvo met Android infotainment hebt.
Als je toch volgende doet dan zegt hij dat het niet werkt/niet bestaat.

Helaas als je dan volgende doet en het VIN nummer opgeeft dan werkt het nog niet natuurlijk. Maar merk wel dat er voorbereidingen bezig zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door mvrooij op 07-12-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Vanavond laadt mijn P2 aan mijn Zappi v2 met slechts 5,1kW. Tot nu toe was het elke keer meer dan 10kW, zeer dicht bij de verwachte 11kW in elk geval.

Gisteravond heb ik niet geladen, dus dit is de eerste keer bij deze lage temperatuur (3 graden nu).
Dit probleem had ik gisteren dus ook met m'n P2 (donderdag ontvangen). Vrijdag trok die de volle 11kW en gistern dus ook maar net iets meer dan 5kW. Via m'n slimme meter zag ik dat maar 2 van de 3 fases gebruikt werden voor laden.

Ik heb het eerder voorbij zien komen in dit topic, maar volgens mij nog geen oplossing gezien. Gaat hier trouwens om een Alfen lader met vaste kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:12:
[...]

[P8]

Wat mij opviel is dat sinds de laatste update ik mijn Volvo On Call account kon koppelen in de wagen, weet niet of dit al zo was? Als ik nu mijn Volvo On Call app opstart ziet hij ook dat ik een XC40 P8 Recharge heb. Hij zegt dan (helaas) Volvo On Call kan momenteel niet gekoppeld worden met een XC40 Recharge. Zorg dat u uw autosleutels bij u hebt als u een Volvo met Android infotainment hebt.
Als je toch volgende doet dan zegt hij dat het niet werkt/niet bestaat.

Helaas als je dan volgende doet en het VIN nummer opgeeft dan werkt het nog niet natuurlijk. Maar merk wel dat er voorbereidingen bezig zijn!
Helaas, dat kon voor de update ook al 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:18:
[...]

Helaas, dat kon voor de update ook al 😀
Ah ja ik wist het niet zeker maar heb toen eigenlijk alles eigenlijk gehad in de instellingen maar dit nooit tegengekomen, het viel me pas op sinds vrijdag toen ik de updates had. Maar dan is het helaas nog geen stap er naar toe haha en was dit er al! Excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Laatst online: 07-09 09:03
De eenheid km/h als laadsnelheid op het display achter het stuur houdt me bezig.
Op zich is het best logisch omdat de eenheid kW niemand iets zegt over hoe snel je de range aan het vergroten bent.
km/h doet dat wel; iedereen snapt dat als je een half uur laadt met 100 km/h dat je daarna 50 km extra kan rijden.

Neemt niet weg dat we gewoon de keuze moeten hebben om kW te zien in plaats van km/h.
Al is het maar om te zien of we de maximale laadsnelheid halen.

Ik heb zitten puzzelen hoe de omzetting van km/h naar kW gemaakt kan worden aan de hand van alle foto's die mensen lieten zien en de data die ik zelf heb bijgehouden.

Dan lijkt het er op dat de laad-eenheid km/h afhankelijk is van wat de auto op dat moment ziet als maximaal bereik bij een volle batterij, dus rekening houdend met de buitentemperatuur en je rijstijl.
Op zich logisch, maar de omrekenfactor van [km/h] naar [P] is dus niet een enkel getal maar een formule met het maximum bereik van de volle batterij er in.

In ieder geval zie ik dat tijdens een laadsessie, de verhouding tussen P (op display van de laadpaal) en km/h (op display in de auto) constant blijft, en dat klopt natuurlijk omdat de buitentemperatuur redelijk constant blijft. En de auto gewoon je recente verbruik pakt.

Hier kom ik op uit:

P = 78 x V / Bereik_met_volle_bat
Die 78 komt van de 78 kWh, de capaciteit van de batterij.

Dus stel ik lees op het display achter het stuur 306 km/h en ik zou met volle batterij 325 km kunnen rijden, dan is de laadsnelheid P gelijk aan
78 x 306 / 325 = 73 kW

En omgekeerd, als ik aan het laden ben en ik lees op de laadpaal 108 kW, dan zou ik met datzelfde bereik van 325 km (op basis van volle batterij) dus 108 x 325 / 78 = 450 km/h moeten zien op het display achter het stuur.

Je moet dus wel de het bereik weten dat je zou halen met volle batterij op dat moment, om de omrekening te maken, maar dat is eenvoudig te berekenen met de gegeven huidige actieradius en het accupercentage in je display.

Volledig is het dus:
P = 78 x V x 0,01 x Bat% / actieradius

Kunnen we eens testen of dit ongeveer klopt met real life data?

[ Voor 4% gewijzigd door darwusch op 07-12-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2moon
  • Laatst online: 06-07-2021

Gisteravond heb ik niet geladen, dus dit is de eerste keer bij deze lage temperatuur (3 graden)

Ook donderdag mijn P2 opgehaald..... kom niet verder dan laden aan een snel lader en ook hier max 65KW/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@darwusch zo lijkt het te werken inderdaad. Met de kanttekening dat er geen 78kWh beschikbaar is maar 75kWh toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:21:
[...]

Ah ja ik wist het niet zeker maar heb toen eigenlijk alles eigenlijk gehad in de instellingen maar dit nooit tegengekomen, het viel me pas op sinds vrijdag toen ik de updates had. Maar dan is het helaas nog geen stap er naar toe haha en was dit er al! Excuses.
En dan is de enige logische verklaring dat mijn instellingen knop het nog steeds gewoon doet, het feit dat ik dat account al had gekoppeld! 😀

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
[p8]

stoeien met de 'knopjes' van de stoel- en stuurverwarming.
Deze lopen regelmatig achter op het aantal keren dat je drukt, soms frustreert het en dan zet ik het uit via de stembediening, dan werkt het tenminste direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:57
[P2]

Zowel zaterdag thuis als vandaag op kantoor (beide 1 fase laadpaal) bleef de auto onder de toegestane hoeveelheid kWh laden. Op kantoor kan ie tot 4,6 en bleef op 4,1 kWh steken met laden. Thuis vergelijkbaar, bij terugschroeven snelheid op laadpaal ging de auto ook terug, maar bleef er onder zitten. Het lijkt er bijna op dat het bewust is.

Op beide palen eerder gewoon op "volle" snelheid geladen. Mogelijk toch iets met temperatuur te maken. Beide palen hebben maar één fase, dus het is niet zo dat ie op twee ipv drie fasen laadt. Zal het in de gaten houden en melden als ie het weer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06

MaxxMark

HT is Tof!

[p2]

Ik herken de sensor issues met achteruit rijden ook. Hoor regelmatig geen piepjes. Moet goed naar het scherm kijken om te zien wat er gebeurt. De v60 was daar veel consequenter in. Ook als het display er mee kapte, of nog niet opgestart was, gingen de piepjes van de sensoren al af.

Ook viel me op dat de P2 meerdere grenssituaties heeft voor de camera's. Zo is het al een paar keer voorgekomen dat boven een bepaalde snelheid de 360gr view niet meer werkt, maar hij geforceerd overschakelt nara de front camera, die vervolgens tot redelijk hoge snelheid actief blijft. In die situatie kan ik achteruit en 360 niet (meer) kiezen tot ik binnen 'echt langzaam' kom.

Overigens is het bij mij nog niet voorgekomen dat hij voorbij de toegestane instelling is gaan opladen. Maar wat niet is kan nog komen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Recharge P8 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:51:
[p8]

Deze lopen regelmatig achter op het aantal keren dat je drukt, soms frustreert het en dan zet ik het uit via de stembediening, dan werkt het tenminste direct...
Daar zit bij de P2 naar mijn smaak ook net iets teveel vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
darwusch schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:23:

P = 78 x V / Bereik_met_volle_bat
Die 78 komt van de 78 kWh, de capaciteit van de batterij.

Dus stel ik lees op het display achter het stuur 306 km/h en ik zou met volle batterij 325 km kunnen rijden, dan is de laadsnelheid P gelijk aan
78 x 306 / 325 = 73 kW

En omgekeerd, als ik aan het laden ben en ik lees op de laadpaal 108 kW, dan zou ik met datzelfde bereik van 325 km (op basis van volle batterij) dus 108 x 325 / 78 = 450 km/h moeten zien op het display achter het stuur.

Je moet dus wel de het bereik weten dat je zou halen met volle batterij op dat moment, om de omrekening te maken, maar dat is eenvoudig te berekenen met de gegeven huidige actieradius en het accupercentage in je display.

Volledig is het dus:
P = 78 x V x 0,01 x Bat% / actieradius

Kunnen we eens testen of dit ongeveer klopt met real life data?
Met eerder geposte getallen van mij:
Bij volle batterij geeft hij aan 440km
Ik laadde op 298km/h en volgens de laadpaal was dat 73kW
Jouw formule geeft:
78 x 298/440 = 52,8kW
Ik vind je formule te ingewikkeld om er iets van te vinden (ik ging er vanuit dat het gewoon een omrekening van het laatste verbruikscijfer zou zijn) maar deze afwijking is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
PvS_68 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:55:
[...]

Met eerder geposte getallen van mij:
Bij volle batterij geeft hij aan 440km
Komt de 440 km overeen met wat bleek uit de actieradius en bat.percentage op het moment dat je 73 kW op de laadpaal zag?

Wat ik ook merk is dat de getallen vaak achter lopen omdat ze niet continu bijgewerkt worden.
Blijft lastig.
Dank voor de feedback, zo krijgen we het uiteindelijk verduidelijkt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
Het gaat ten koste van je bereik, maar je bent wel lekker snel op de plek van bestemming. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqpm0Kl4Xa5G2BIQPK4_ZJhHS5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6k1Gkpypzol3zH0sSfv9L8AZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
ach-jee schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
Het gaat ten koste van je bereik, maar je bent wel lekker snel op de plek van bestemming.
_/-\o_ dat zijn snelheden...
En je verbruik is ook super laag 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
bakbakbak schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:02:
[P8]
In mijn contract staat: 3-fasige snellaadkabel 16A, Type2, Mode 3. Ik moet dus even goed controleren of ik die daadwerkelijk krijg volgende week!

[...]

[Offtopic] Hahaha precies hetzelfde hier! Nog dik een week dat ik van mijn Passat mag genieten, maar idd met regelmaat mensen die 'hulpvaardig' zwaaien en wijzen, je kofferklepje staat nog open.. manman :F En daarnaast, altijd als je achteruit ingeparkeerd bent en rap uit je auto bent om je kofferbak te openen, even wachten tot de camera weg is, want mijn vingers hebben twee keer ertussen gezeten :+ daardoor wel afgeleerd. Evenals mijn kids dat inmiddels ook weten :P
Krijg je een 4,5m. Ben ik inmiddels vrij zeker van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Recharge P8 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:51:
[p8]

Even home button ingedrukt houden tot hij herstart. Dan werkt het weer vlot. Heb er ook geregeld last van gehad. Zo traag dat je hem niet uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Zie op Facebook net de eerste melding (die ik gezien heb) van een Scandinavische P8 die afgesleept wordt met een “drivsystem” error.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm-2q_NKXyMtCVJW6bnRVlaSsuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b8BoP6p4D4TzXz7mpdLFvbt.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde soort melding als waar veel P2’s last van hadden volgens mij.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Montalbano schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:07:
Zie op Facebook net de eerste melding (die ik gezien heb) van een Scandinavische P8 die afgesleept wordt met een “drivsystem” error.

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUKNhLFY-yhht8RznYKsR-6fcpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIhlnWjeTQDWa7nElS3xU5W1.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zag hem ook voorbij komen ... staan :-(

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
ach-jee schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
Het gaat ten koste van je bereik, maar je bent wel lekker snel op de plek van bestemming. [Afbeelding]
Die van mij gaat harder 😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RFPaC0dZE2M3aMHg0cVoFknREY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9MSsYMvtTXQsMFGJl7HwhGC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:20
[p2]
Heb er al eerder iets over gelezen maar ook zojuist bij mij gebeurd. Ik had de sleutel gepakt om ergens heen te gaan, nog even snel iets gepakt en naar de auto. Daar aangekomen stonden alle ramen open maar ook de achterklep open. Zal vast iets met de sleutel te maken hebben maar niet bewust. Heb t geprobeerd na te bootsen en je moet toch wel echt de knopjes een poosje goed indrukken om dit voor elkaar te krijgen.

Toch wel zorgelijk als de sleutel zo gevoelig is, als t de sleutel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JNetze
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01-2023
Rianata schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:06:
Dat de achteruitrij camera snel vies wordt valt mij op en tegen [P8]. Bij mijn voorgaande auto (BMW 2 serie) nooit last van gehad en in 5 jaar nooit handmatig hoeven schoonmaken.

Ik zat te denken of een techniek als hier getoond voor spiegels ook op een cameralens zou kunnen werken:
https://nl.aliexpress.com/item/4001332909591.html
[P8]
Ik kom ook van een BMW 2-serie (Gran Tourer), maar mij valt juist op dat de camera schoner blijft dan ik bij de BMW gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvdtoorn
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
P2

Qua laden heb ik eigenlijk ook problemen, maar dan gewoon met een thuislader. Zowel met de orginele volvo/polestar laadkabel (afgezekerd op 10A) als wel instelbare volvo laadkabel (afgezekerd op 13A).

Alles is aangesloten op 1 aparte groep, waar verder niets anders op aangesloten is.

In onderstaande grafieken (P1 poort) is duidelijk te zien dat er een tijdje geladen wordt, waarna het laden even onderbroken wordt en even later weer opstart. Bij beide laadkabels treedt hetzelfde probleem op. De polestar kabel (10A) gaat rood branden, en even daarna weer knipperend wit. Het lijkt dus dat de kabel in storing gaat. Logischerwijs vanwege mogelijke oververhitting? Maar met 2,3 kW per uur mag dit toch nóóit een probleem zijn?

Of zie ik iets anders over het hoofd?

Kijkend naar de grafieken zie je duidelijk het probleem zich een lange tijd herhaald (accu 70/80% vol). Vervolgens vanaf 21 uur wordt er "normaal" door geladen.

In de auto heb ik al geprobeerd op 16A, 10A maar beide geeft hetzelfde probleem.

Probleem is hierdoor dat het laden heel erg lang duurt. Op het werk laad ik ook op dezelfde wn gevoelsmatig speelt daar hetzelfde probleem. Daar kan ik alleen het verbruik niet monitoren zoals thuis.

Met beide laders kan ik mijn Volvo V60 hybride zonder problemen opladen.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_SV99Xn-ZsHQhNh1wqKsNFXP1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvKq2iHcAAyxLYX6QEuz9T5q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZQzkpYL1vCJfIrdDhD9nAo_SeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbyUmvemYOcT7DcY0pyHVk4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvdtoorn
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
P2

Heb de P2 nu een paar dagen, maar wat een geweldige auto! Wat een power en een fijne wegligging.

Nog wel wat kleine kinderziektes :
Net als bij anderen werkt de timer parkeerverwarming niet. Kan het het wel instellen maar als ik op het gewenste tijdstip instap, krijg ik de melding dat het verwarmen niet gelukt is. Vrijdagochtend werkte het nog wel, maar daarna niet meer
Hey google werkt niet, via de knop op het stuur wel. Alles staat juist aangevinkt.
Foutmelding service aandrijving vereist. Deze baart mij wel zorgen omdat meerdere met deze melding na een tijdje niets meer deden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiTK9ZBrmBE9rVF8rWeSzv_Xw_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJ3DURfvHU2jgozrl6hFgCVp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
darwusch schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:05:
[...]

Komt de 440 km overeen met wat bleek uit de actieradius en bat.percentage op het moment dat je 73 kW op de laadpaal zag?

Wat ik ook merk is dat de getallen vaak achter lopen omdat ze niet continu bijgewerkt worden.
Blijft lastig.
Dank voor de feedback, zo krijgen we het uiteindelijk verduidelijkt!
Heb het nog even opgezocht. Actieradius was 120km bij batterij percentage 38 procent.
Dan is actieradius volle batterij dus 316 km.
Dan wordt de rekensom dus 78 * 298/316 = 73.5 kW

Je rekensom lijkt gebaseerd op mijn laadsessie dus te kloppen!

Daarmee is het dus toch gekoppeld aan je actuele verbruik omdat daarop het actieradius getal wordt berekend. Laatst zag ik nl na vol laden 440km staan

[ Voor 10% gewijzigd door PvS_68 op 07-12-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:07:

[Afbeelding]

Pittig gebruik voor hij er mee ophield.... (36,6 kWh/100:km)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jur gen
Sjezus... wat een wiskundige berekeningen hier allemaal zeg, blij dit ik leaserijder ben. Verbruik interesseert me geen reet, gewoon laden en gaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sebas84!
Jur gen schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:16:
Sjezus... wat een wiskundige berekeningen hier allemaal zeg, blij dit ik leaserijder ben. Verbruik interesseert me geen reet, gewoon laden en gaan.
Je bent op tweakers.net

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
AWEF schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:14:
[...]

Dit probleem had ik gisteren dus ook met m'n P2 (donderdag ontvangen). Vrijdag trok die de volle 11kW en gistern dus ook maar net iets meer dan 5kW. Via m'n slimme meter zag ik dat maar 2 van de 3 fases gebruikt werden voor laden.

Ik heb het eerder voorbij zien komen in dit topic, maar volgens mij nog geen oplossing gezien. Gaat hier trouwens om een Alfen lader met vaste kabel.
Vanavond alles weer normaal, laden met 10,8 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ook even een kleine update, de P2 laat zich prima met een obd scanner uitlezen.
Maar, de obd pid's en andere benodigde queries zijn nog niet bekend bij de makers van de diverse applicaties. En om daar achter te komen moet je een mitm opzetten. Wat helaas niet zonder extra hardware kan. Dus dat wordt nog even wachten voorb het echt zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[P8]

Hier werkt hij aan de laadkabel ook gewoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Heeft iemand al ramen laten blinderen?
Ben benieuwd naar of het 'nodig' is, standaard glas is helder toch?
Uiteraard ook benieuwd naar foto's en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
guido66 schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:47:
[...]

Vanavond alles weer normaal, laden met 10,8 kW.
Gisteren avond ook nog even aan de lader gehangen (was eigenlijk niet nodig), en toen pakte die ook weer gewoon 3 fases.

[ Voor 15% gewijzigd door AWEF op 08-12-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eFJee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 07:49
Fladder80 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:46:
Ook even een kleine update, de P2 laat zich prima met een obd scanner uitlezen.
Heb je toch al wat info eruit gekregen? Ik heb een AutoPi gekocht en zou graag al wat willen uitlezen. Laadsnelheid of batterij info zou fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

[P8]

Misschien een 'ouderwetse' vraag, Ik heb gisteren mijn P8 in ontvangst genomen, maar kan ik ook ergens mijn kilometerstand/teller vinden. Heb even lopen zoeken, niet kunnen vinden. Behalve het aantal kilometers tot de volgende service beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP8
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Ronndr83 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:27:
Heeft iemand al ramen laten blinderen?
Ben benieuwd naar of het 'nodig' is, standaard glas is helder toch?
Uiteraard ook benieuwd naar foto's en kosten.
Heb mijn P8 met normaal glas besteld. Ik geloof dat volvo 595 EUR vraagt voor alle ramen achter de B-stijl. Maar misschien is dat per dealer verschillend. Ik laat het ivm drukte in januari doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Heeft iemand dat probleem van 2-fase laden al eens aangekaart bij z'n dealer? Lijkt me toch niet normaal dat de auto een fase zou afsluiten om laadsnelheid te verlagen door bijvoorbeeld te koude accu?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
Ik kan weer bij de instellingen in mijn P8. Ineens, hoe dan??? Hahah

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:32
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:53:
Heeft iemand dat probleem van 2-fase laden al eens aangekaart bij z'n dealer? Lijkt me toch niet normaal dat de auto een fase zou afsluiten om laadsnelheid te verlagen door bijvoorbeeld te koude accu?
[P2]

Ik heb er melding van gemaakt toen ik mn winterbanden afspraak maakte. Ze hebben de software bijgewerkt en getest (ook het doorladen over de laadlimiet). Bij het ophalen heb ik er weer naar gevraagd maar ze hadden geen duidelijke oorzaak kunnen vinden. De software update zou deze problemen moeten oplossen was de conclusie.

Het 2 (of zelfs 1 fase) laden is na de update nog niet voorgekomen dus misschien is het idd met de update opgelost maar ik check toch elke keer even als ik em aan de lader heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 18:36
Sebas84! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:57:
Ik kan weer bij de instellingen in mijn P8. Ineens, hoe dan??? Hahah
Dat heb ik ook ervaren. De dealer zei ook afgelopen vrijdag tegen mij dat het met een paar dagen op magische wijze verholpen zou zijn :) . Steeds een stapje verder :P Nu nog hopen dat de netbeheerder een beetje snel komt om mijn lijn van 1 naar 3 fase te verzwaren. Laden gaat nu wel erg traag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:46
GeForceFX_BE schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:53:
[P2]Ik had ook last van traag thuis laden (max 5kWh terwijl het eerder wel ca 10kWh was) en volgens de Volvo garage was er een software update voor het traag AC laden. Deze is gelijk met de recall uitgevoerd en ik heb er sindsdien inderdaad geen last meer van. (maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Laatst online: 20-09-2024
P8

En zo ineens was het instellingen menu vanochtend weer beschikbaar. Niets aan gedaan, niet bij de dealer geweest

Zou OTA dan toch werken? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
eFJee schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:49:
[...]

Heb je toch al wat info eruit gekregen? Ik heb een AutoPi gekocht en zou graag al wat willen uitlezen. Laadsnelheid of batterij info zou fijn zijn...
Nee, dat zijn helaas juist de dingen die achter hun eigen onbekende Pid's en queries hangen, waar geen standaard binnen de obd voor is. Wat je er wel uit kunt halen zijn de standaard dingen als snelheid, versnelling/afremming... Maar die zijn dan weer niet zo boeiend vind ik.
Vrees dat het wachten is tot iemand die dingen achterhaald en deelt met de community.

[ Voor 7% gewijzigd door Fladder80 op 08-12-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JP8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:53:
[...]

Heb mijn P8 met normaal glas besteld. Ik geloof dat volvo 595 EUR vraagt voor alle ramen achter de B-stijl. Maar misschien is dat per dealer verschillend. Ik laat het ivm drukte in januari doen.
{pP8} Bij mij is af fabriek gedaan en koste me zo'n 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:58
JP8 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:49:
[P8]

Misschien een 'oudewetse' vraag, Ik heb gisteren mijn P8 in ontvangst genomen, maar kan ik ook ergens mijn kilometerstand/teller vinden. Heb even lopen zoeken, niet kunnen vinden. Behalve het aantal kilometers tot de volgende service beurt.
Uit de handleiding:

https://www.volvocars.com...isplay/bestuurdersdisplay

Kan zelf nog niet checken want zaterdag mogen we hem eindelijk ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
[P8]

Werkt bij jullie de verkeersbord herkenning (RSI)?
Volgens de handleiding werkt deze niet in alle landen en zijn de snelheidsborden op basis vd navigatie. Ik heb alleen nog maar snelheidsborden gezien op mijn display terwijl volgens de handleiding het systeem meer zou moeten herkennen.
Pagina: 1 ... 122 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.