Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.288 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
AartJW schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:04:
[P2]
Iemand die net als ik al maanden aan het wachten is op de rubbermatten? Of heeft iedereen die ze besteld heeft netjes bij aflevering gekregen?

Heb zelf iedereen al gesproken bij Polestar, maar het lukt ze maar niet om het te regelen of mij überhaupt terug te bellen. Boos worden lijkt ook niet te helpen. Iemand nog een idee?
Toen ik ze 6 weken na levering van de auto nog niet ontvangen had (net als de factuur voor de auto) heb ik via LinkedIn contact gezocht met de directeur verkoop NL geloof ik. Dat leek te helpen, een paar dagen later had ik de matten en mijn factuur.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
_--[]--__ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
[...]

Toen ik ze 6 weken na levering van de auto nog niet ontvangen had (net als de factuur voor de auto) heb ik via LinkedIn contact gezocht met de directeur verkoop NL geloof ik. Dat leek te helpen, een paar dagen later had ik de matten en mijn factuur.
Goede tip, maar geef ze nog 1 kans en ga morgen voor de 7de 8)7 keer bellen. Thanks!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Lexieee68 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:29:
[...]

Nee. Bij mij rijdt de auto bijna met de wielen over de rechterstreep op de snelweg. Heel irritant als je in de middelste baan zit en erg dicht bij de auto’s in de rechterbaan komt.
Bizar dat het bij jou andersom is, heb je al de laatste november update? (Ik wel)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Laatst online: 11-10-2024
AartJW schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:04:
[P2]
Iemand die net als ik al maanden aan het wachten is op de rubbermatten? Of heeft iedereen die ze besteld heeft netjes bij aflevering gekregen?

Heb zelf iedereen al gesproken bij Polestar, maar het lukt ze maar niet om het te regelen of mij überhaupt terug te bellen. Boos worden lijkt ook niet te helpen. Iemand nog een idee?
Bestelde rubbermatten lagen keurig in de auto bij aflevering in november. De standaardmatten lagen nog in het plastic in de achterbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
guido66 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:35:
[...]

Bizar dat het bij jou andersom is, heb je al de laatste november update? (Ik wel)
Nee, software is versie van ergens in september. Nog geen serieuze issues gehad in afgelopen maand dus met updaten wacht ik wel tot OTA beschikbaar komt. If it ain’t broke...

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
Davy_Rx schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:29:
[...]

Spijtig. Dan maar hopen dat ze begin volgend jaar los te kopen zijn. 😅 Ze zijn wel te bestellen met winterbanden als je het PP hebt.
Heb je al bij een Volvo dealer geïnformeerd? Lijkt me dat ze los te bestellen moeten zijn, iemand kan een velg kapot rijden.

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:56
Arie van Dijk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:48:
[...]

Heb je al bij een Volvo dealer geïnformeerd? Lijkt me dat ze los te bestellen moeten zijn, iemand kan een velg kapot rijden.
Tijdens mijn testrit. Toen was het nog niet mogelijk. Ik ga nu nog eens informeren 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Lexieee68 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:29:
[...]

Nee. Bij mij rijdt de auto bijna met de wielen over de rechterstreep op de snelweg. Heel irritant als je in de middelste baan zit en erg dicht bij de auto’s in de rechterbaan komt.
Apart, bij mijn p8 netjes in het midden.

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Davy_Rx schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:06:
[...]

Tijdens mijn testrit. Toen was het nog niet mogelijk. Ik ga nu nog eens informeren 😊
PP velgen schijnen los rond de €1000 te kosten.

Ik heb een PP velg beschadigd in een parkeergarage en die hoefde gelukkig niet vervangen te worden. (De band wel en dat was al €360.) De dealer zei toen dat een velg iets van €1000 zou zijn.

En dat terwijl een set PP winterbanden met velg €3000 is?! Dus misschien is er iemand met een PP die een setje voor je wil bestellen?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Repmek schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
Vandaag met de P8 vanuit Venlo naar Hannover gereden. 29,5kwu/100 km. Na 200 km geprobeerd te laden langs de snelweg. Lukte niet. Begint te laden en breekt dan na een paar seconden af. Na 2% (voor €16,50) en 3 pogingen gestaakt en van de snelweg af andere snellader gevonden. Bij de shell, na 4 pogingen van 0% pakte deze wel. In Hannover geladen aan een 11kW punt tot 95%. Nu op de tetugweg in Dortmund 5 snelladers geprobeerd en geen van allen doen het. Nu staan we (met nog 15%)aan een 22kW punt, waar we natuurlijk maar met 11 kW kunnen laden. Moet nog 120 km en durf niet onder 50% lading hier weg te gaan.
Had 40% ingesteld, maar kan dat bij gebrek aan menu moet ik de stekker er nog een keer in doen bij 40%.
[Afbeelding]
Hoe is het met jouw laad perikelen afgelopen? Heb je er nog iets mee gedaan of kunnen uitzoeken of het aan de auto of aanbieders lag?
Ik had toevallig vandaag bij 2 Ecotap HPC laders dat de sessie direct werd afgebroken.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXm4RKpmQGQ9CUf583KpPiPnjt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viCvy7D0o1jsgAylE1HJK94U.jpg?f=fotoalbum_large

Dit oranje stukje bovenin de vermogens balk heb ik de laatste tijd eigenlijk altijd, meestal nog wat meer als op de foto. Als ik me niet vergis betekent het verminderd vermogen beschikbaar. Is dat een temperatuur gerelateerd ding? Hebben anderen dat ook?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Tweaqer schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:58:
[P8]
Nog maar een paar ritjes gemaakt en ook autonoom rijden gebruikt maar dat viel mij toch wel een klein beetje tegen. De registratie van 'hand aan het stuur' werkt niet optimaal. Je moet twee handen stevig aan het stuur hebben, dus niet één hand of een beetje. Zo heb ik zelfs al gehad dat de auto (bij 50 kmpu) de noodsignaal knipperlichten aan had gezet. Ik begreep eerst niet helemaal waarom maar later begreep ik dat dit was omdat ik mijn handen niet stevig genoeg aan het stuur gehad zou hebben. Is dit ook jullie ervaring?
Het is ook geen “autonoom rijden” maar het is een rij-assistent. De Tesla rijdt autonoom, dit helpt je maar je moet zelf altijd blijven opletten anders zit je binnen twee minuten op een middenberm, stoeprand, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Montalbano schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:34:
[Afbeelding]

Dit oranje stukje bovenin de vermogens balk heb ik de laatste tijd eigenlijk altijd, meestal nog wat meer als op de foto. Als ik me niet vergis betekent het verminderd vermogen beschikbaar. Is dat een temperatuur gerelateerd ding? Hebben anderen dat ook?
Ja heb ik ook de laatste dagen, heb zelf het idee dat het temperatuur gerelateerd is. Rijd jij net als ik veelal kleine stukjes?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Even een sfeer fotootje! Ik baal er van dat het zo koud is, wil hem graag netjes wassen enzo, maar dat gaat nu even niet. Maar toch; genieten!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj99br-EQdQKRDER7oYdTuHQvps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE3J5qHNG6wkllUdptuzCnTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Wanneer krijgt Tesla Björn eigenlijk de P8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
[P2]

Ik heb, sinds deze week, af en toe een krakend geluid door de speakers, alsof een kabeltje soms beetje los zit. Komt voornamelijk voor bij nummers met veel bass.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:06
Ze worden al een beetje gangbaar in het verkeer! Vanochtend eerst een P8 gespot (Langdonk, Roosendaal) en daarna werd ik op de A17 richting Dordrecht ingehaald door een andere P2.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
guido66 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:02:
Ze worden al een beetje gangbaar in het verkeer! Vanochtend eerst een P8 gespot (Langdonk, Roosendaal) en daarna werd ik op de A17 richting Dordrecht ingehaald door een andere P2.
Inderdaad, bij ons al een P8 en P2 gespot! ik was deze week bij de dealer om de koplampen af te laten stellen en ik telde wel 15 p8'n voor aflevering.... dus we gaan ze vaker zien

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
-sander schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:11:
[...]

Ik vind de P2 na de recall ook stiller. Vooral op lage snelheid is het elektrische “gezoem” veel minder te horen, dus zeg maar als je weg rijdt en de play knop van de audio nog moet indrukken ;)
Ik merkte het gisteravond ook. Het is idd bij wegrijden en optrekken op lage snelheden dat de 'zoooeeeefff' zachter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gee_Jee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-04 08:42
Gee_Jee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:44:
[...]

Die had de dealer ook geprobeerd ....
MIjn probleem met activeren van 4g is vanochtend ineens magisch opgelost. Lijkt iets op afstand geactiveerd. Maar hij doet het! _/-\o_

Is er ergens een overzicht van google assistent/polestar opdrachten ergens te vinden?

Ben nog wat aan het uitproberen met bellen (contacten worden niet goed herkent) en radio (komt nu altijd op fm ipv dab).

Maar wat rijdt het heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

guido66 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:02:
Ik heb inmiddels al 5 P8’s in het wild gespot. Waarvan 2 bij mij om de hoek.
En dat terwijl ik nauwelijks buiten de deur kom. Nog een week en dan ik er iedere dag 1. Kenteken is inmiddels bekend 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:04
Montalbano schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:34:
[Afbeelding]

Dit oranje stukje heb ik inderdaad ook in het scherm. In de handleiding staat dat het beschikbare vermogen van de accu dan beperkt is. Zal een beveiliging vanwege de lage accu temperatuur zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Petzun op 11-12-2020 09:44 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
[P2,20" non-PP]
Net even lekker stukje gereden en wat beter op verbruik gelet.
Vertrokken op 90%, al had de auto voorverwarmd op de accu. (Airco, stoel/stuur verwarming aan)
55 km gereden, kwam aan met 66%. (60% snelweg, 30% N-Weg, 10% stad)
Gemiddeld verbruik 26.0 kWh

Na 5 min rit terug hervat, dus auto was nog goed op temperatuur.
Ongeveer zelfde gemiddelde snelheid, zelfde temperatuur. Aangekomen met 49%, gemiddeld verbruik 21.9 kWh.
Flink verschil, wat denk ik wel aangeeft dat mits de auto goed op temperatuur het verbruik goed te doen is.

Zou lekker zijn als de accu ook voorverwarmd kan worden aan de paal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWF7Csls_1KrXl6qTII4x4QU4KA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SUh4puKlShDLf4WPMGnRIWW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkF_zUZ9MU8t2QKDjzuB9XsmYqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuMTjGx6dewnunYaerIgC7vj.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door BartWNL op 11-12-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:26
BartWNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:49:
[P2,20" non-PP]
Net even lekker stukje gereden en wat beter op verbruik gelet.
Vertrokken op 90%, al had de auto voorverwarmd op de accu.
55 km gereden, kwam aan met 66%. (60% snelweg, 30% N-Weg, 10% stad)
Gemiddeld verbruik 26.0 kWh

Na 5 min rit terug hervat, dus auto was nog goed op temperatuur.
Ongeveer zelfde gemiddelde snelheid, zelfde temperatuur. Gemiddeld verbruik 21.9 kWh.
Flink verschil, wat denk ik wel aangeeft dat mits de auto goed op temperatuur het verbruik goed te doen is.

Zou lekker zijn als de accu ook voorverwarmd kan worden aan de paal.

[Afbeelding][Afbeelding]
Het verschil tussen een koude accu en een warme accu is inderdaad flink. Zelf ook gemerkt met een zelfde spec P2 als jou. Accu voorverwarmen aan de paal zou echt een hoop schelen verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 18-09 21:57
P2

Heeft iemand bij aflevering van zijn P2 geklaagd over de slechte passing van de delen van de middenconsole, aan de achterzijde op de midden naad?

In de demo auto's paste dit naadloos, in andere auto's zit er een flink verschil in. Bij mijn P2 past het net niet mooi. Het is aangetekend op de leveringsdocumenten als een gebrek. De Volvo dealer wil/kan er niets aan doen. Ik wil ze er niet mee lastig vallen in deze periode met afleveringsdrukte maar ik wil wel dat het beter passend wordt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7RsUjUIiyMsaujgiBOqcsuneAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohFw7btq85bduEL0YvbwB0Le.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
De fiscalist schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:52:
P2

Heeft iemand bij aflevering van zijn P2 geklaagd over de slechte passing van de delen van de middenconsole, aan de achterzijde op de midden naad?

In de demo auto's paste dit naadloos, in andere auto's zit er een flink verschil in. Bij mijn P2 past het net niet mooi. Het is aangetekend op de leveringsdocumenten als een gebrek. De Volvo dealer wil/kan er niets aan doen. Ik wil ze er niet mee lastig vallen in deze periode met afleveringsdrukte maar ik wil wel dat het beter passend wordt gemaakt.

[Afbeelding]
Bij mij zit er ook een kleine speling in, maar je ziet het alleen als je er op let.
Zou het zelf ook wel graag passend hebben, maar eigenlijk niet meer aan gedacht om dit na te vragen. Het is dat jij het nu weer opbrengt, anders was het ik oprecht vergeten.

Wacht ook nog steeds op een reactie van Polestar mbt mijn bekraste middenconsole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

P2

[Afbeelding]
Blijf het toch een onduidelijke constructie vinden; kun een Polestar rijder idd met dit soort klachten bij (een) Volvo (dealer) terecht of moeten ze het gewoon met Polestar proberen te regelen, die dan eventueel opdracht geeft aan een Volvo dealer?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Tommees schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:53:
(P2)

Iemand toevallig al dakdragers besteld? Ik probeer deze nu alsnog bij m'n order te krijgen maar schijnen helemaal niet beschikbaar te zijn, ook niet via de webshop.

Zou je die dakdragers ook via Volvo dealer kunnen krijgen?
Ja je kunt ze het beste via de Volvo-dealer bestellen. Die levert ze dan gewoon voor je. Ik heb ze in huis gekregen via de dealer die ze voor me heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
P2

[Afbeelding]
Bij mij lijkt die naad een beetje over elkaar geplakt te zijn, bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 18-09 21:57
Het hoort bijna onzichtbaar tegen elkaar aan te zitten, bij sommige auto's is dat niet het geval, soms zit het ronduit scheef.

Dat is niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik sta nu bij een snellader omdat mijn laadpaal thuis pas aankomende dinsdag wordt geïnstalleerd. Echter kan ik na de update vorige week de stroomlimiet niet meer aanpassen.
Weet niet of dat van invloed is op de snelheid van laden aangezien ik niet het idee heb dat het nu veel langzamer gaat dan voorgaande keren.

De laadsnelheid op het display fluctueert, waarbij ik de km/h sowieso niet snap :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zgfTy3ft251MtRctHIMzzF-Ock=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSwAm9F1SokoRGdfqHBuWQOh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9DzIucYynGqGZ2EiUGTY0UaKWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxku7ASH4OUBn7O0F4GAzb8s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
gerkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:12:
Ik sta nu bij een snellader omdat mijn laadpaal thuis pas aankomende dinsdag wordt geïnstalleerd. Echter kan ik na de update vorige week de stroomlimiet niet meer aanpassen.
Weet niet of dat van invloed is op de snelheid van laden aangezien ik niet het idee heb dat het nu veel langzamer gaat dan voorgaande keren.

De laadsnelheid op het display fluctueert, waarbij ik de km/h sowieso niet snap :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij wordt die laad snelheidslimiet enkel voor AC-laden gebruikt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
PvS_68 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:48:
[...]

Volgens mij wordt die laad snelheidslimiet enkel voor AC-laden gebruikt
Klopt volgens mij.
Als je niet thuis laadt, werd mij geadviseerd door de HOS om het gewoon op 32A te zetten. Bij een publieke (AC) lader is het niet van belang dat je de stroom beperkt. Thuis kan dat wel zijn omdat je bijvoorbeeld niet je huisinstallatie te ver wil belasten.
22KW publieke laders zijn ook AC. Snelladers zijn DC, en daarbij is het dus volgens mij al helemaal niet van belang om de stroom te beperken. Al is het maar omdat die kabels er ook sowieso op berekend zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
gerkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt met je P8 hetzelfde probleem dat P2 rijders hebben, waaronder ik. Ik had een uur snelweg gereden. Besloot bij Shell Recharge te gaan laden, en kwam omgerekend niet hoger uit dan 57kWh, terwijl alles toch redelijk warm zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
zap681 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:27:
[P2}

Even een vraag aan de private lease rijders. Levert Polestar Leasing de auto af inclusief automatten of moet je die zelf kopen?
Er zitten inderdaad standaard matten bij.
Deze heb ik er direct uit gehaald en de rubberen matten (die ik erbij besteld had) er in gelegd.
Daar ben ik nog steeds heel blij mee; makkelijker schoon te houden en vrijwel geen slijtage.
Ik dwaal af....🤪
Standaard matten zaten er bij mij in ieder geval dus bij😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
[P8]

Auto was op 1 december geleverd. Sindsdien geen enkel issue, alles prima. Miste echter de optie voor het plannen van de parkeerverwarming en het neerklappen van de achterhoofdsteunen via het bedieningspaneel (onderdeel versatility pack). Zojuist update uit laten voeren bij de dealer. Beide opties nu aanwezig, was ongeveer 1,5 uur kwijt. Helemaal top !

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
GuiltyNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[...]

Je hebt met je P8 hetzelfde probleem dat P2 rijders hebben, waaronder ik. Ik had een uur snelweg gereden. Besloot bij Shell Recharge te gaan laden, en kwam omgerekend niet hoger uit dan 57kWh, terwijl alles toch redelijk warm zou moeten zijn.
Ik ben net ook even bij een Shell Recharge geweest, omdat ik gisteren problemen had met 2 andere palen (Ecotap) wilde ik even zeker weten dat het niet aan de auto lag.

Het was koud, maar auto was toch al behoorlijk warm gereden. Accu was 30% bij aankomst. Kwam op de 150kW lader niet boven de 75kW uit, in de auto laadsnelheid 212km/u.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
ach-jee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:16:
Herinneren de P2 bezitters zich nog dat de achterlampen extra functies zouden hebben om de mate van remkracht en de richting bij achteruit rijden weer te geven? Daar hebben we nooit meer wat van vernomen of wel? Zal wel gestrand zijn in allerlei wetgeving.
Ik bedenk me nu dat ze hiermee ook een soort emergency break light mee kunnen bedoelen. Ik weet niet hoe het heet, maar er zijn meer auto's waarvan de knipperlichten aangaan als je vol in de ABS schiet. Het kan goed zijn dat ze hiervoor nog iets met de lichtbalk extra (willen) doen.
Ik heb er verder geen communicatie meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 18:38
Montalbano schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:02:
[...]

Ik ben net ook even bij een Shell Recharge geweest, omdat ik gisteren problemen had met 2 andere palen (Ecotap) wilde ik even zeker weten dat het niet aan de auto lag.

Het was koud, maar auto was toch al behoorlijk warm gereden. Accu was 30% bij aankomst. Kwam op de 150kW lader niet boven de 75kW uit, in de auto laadsnelheid 212km/u.
En ligt dat aan de auto of aan shell?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:53:
[...]

En ligt dat aan de auto of aan shell?
Ik heb me eerder door Fastned laten vertellen dat de laadsnelheid altijd en alleen wordt bepaald door de auto. Dus vanuit die redenering kan het alleen aan de auto liggen. Waarschijnlijk zorgen de kou en een nog redelijk volle (30%) accu voor een "niet optimale" laadsnelheid.

Bij Fastned laatst geladen bij iets warmer weer en accu van 11% en haalde toen wel hogere snelheden, piekje van 133kW en gemiddeld rond de 100. Dus het kan wel. Maar net als het verbruik van de auto lijkt ook het laden behoorlijk afhankelijk van ideale omstandigheden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Curly68 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[P8]

Auto was op 1 december geleverd. Sindsdien geen enkel issue, alles prima. Miste echter de optie voor het plannen van de parkeerverwarming en het neerklappen van de achterhoofdsteunen via het bedieningspaneel (onderdeel versatility pack). Zojuist update uit laten voeren bij de dealer. Beide opties nu aanwezig, was ongeveer 1,5 uur kwijt. Helemaal top !
Die neerklappende achterhoofdsteunen optie had ik nog niet ontdekt sinds de update, maar het werkt inderdaad haha!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik zie net dat je bij de bestelling van de Polestar 2 een thuislaadkabel met industrieel stopcontact kan meebestellen voor 450 euro. Specificaties: 4,5m - 16A - 11kW. Nadeel is dan dat je dit niet kan monitoren zoals bij een laadpaal en geen load balancing hebt. Anderzijds kan je het laden binnenkort via de app van de auto volgen en is load balancing niet echt nodig als ik thuis 3x25A heb.(Met 3x9A over moet ik wel toekomen) Load balancing is dan vooral toekomstgericht interessant om pieken te vermijden. Klopt? :-) Heeft hier iemand ervaring mee? Ik zet dit maar even in het topic van thuisladen en Polestar. Sorry voor de dubbele post aan degenen die in beide topics lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Davy_Rx schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:24:
Ik zie net dat je bij de bestelling van de Polestar 2 een thuislaadkabel met industrieel stopcontact kan meebestellen voor 450 euro. Specificaties: 4,5m - 16A - 11kW. Nadeel is dan dat je dit niet kan monitoren zoals bij een laadpaal en geen load balancing hebt. Anderzijds kan je het laden binnenkort via de app van de auto volgen en is load balancing niet echt nodig als ik thuis 3x25A heb.(Met 3x9A over moet ik wel toekomen) Load balancing is dan vooral toekomstgericht interessant om pieken te vermijden. Klopt? :-) Heeft hier iemand ervaring mee? Ik zet dit maar even in het topic van thuisladen en Polestar. Sorry voor de dubbele post aan degenen die in beide topics lezen...
Ik heb ook 3x25A en een laadpaal die load balancing ondersteunt. Echter is mijn slimme meter te oud en die ondersteunt het niet. Die moet ik eigenlijk laten updaten volgens de installateur, maar dat kost iets van 300 euro geloof ik. Dus ben ik eerst maar eens gaan kijken hoe het in de praktijk werkt. Ik laad continu met 11kW en ondertussen staan er wasmachines en ovens en wat andere apparaten aan. Tot heden (10 weken) probleemloos. Zo lang ik niet op inductie ga koken geloof ik het wel.
stevenkoppens schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:32:
[P2]

Ik heb, sinds deze week, af en toe een krakend geluid door de speakers, alsof een kabeltje soms beetje los zit. Komt voornamelijk voor bij nummers met veel bass.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben bang dat ik het ook heb. Het is een 'ploppend' geluid dat linksboven het stuur vandaan komt. Mogelijk vanuit die kleine speaker. Ik hoor het overigens juist zonder radio aan. Het is echt bloedirritant want zodra je het eenmaal gehoord hebt....de Volvo dealer kon het probleem niet vinden bij de recall, auto is een dag langer weggeweest en moet opnieuw ervoor ingepland worden.
Petzun schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:39:
[...]

Dit oranje stukje heb ik inderdaad ook in het scherm. In de handleiding staat dat het beschikbare vermogen van de accu dan beperkt is. Zal een beveiliging vanwege de lage accu temperatuur zijn.
Bij mij is er geen peil op te trekken. Vandaag kon ik vol vermogen (geen oranje) terwijl het echt niet warmer was dan eerder deze week. Het is voor mijn gevoel net het humeur van de dag van de P2. Ik zal eens opletten of het verschil maakt als de auto van de laadpaal af komt of niet.

Geldt overigens ook voor de voorverwarming op timer. Die doet het de helft van de tijd ook niet. Ik snap echt niet dat zoiets niet gewoon kan werken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brekie
  • Laatst online: 07-02 19:11
Montalbano schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:02:
[...]

Haalde woensdag toch 380km/h bij een Shell recharge. Warmte van de accu is de bepalende factor vermoed ik. Gestart bij 18%, en 20min aan de lader gehangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxVRT9HuvpWXQQOqvTixXoBSygY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16FfQCv2JifTiL0iEmcMYira.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Heb thuis een wallbox met energiemeter, en een CEE laadkabel. Kan thuis op 11Kw laden en verrekenen en op kantoor aan een CEE wandcontact hangen omdat daar verder nergens mee rekening gehouden hoeft te worden. Verrekenen kan niet met de CEE thuis. Omdat er standaard een granny en type 2 kabel bij de auto zit zijn alle laadopties afgedekt mocht ik ergens (bijna) stil komen staan. Op de Volvo site is die CEE trouwens 50 euro goedkoper?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Laden met zo weinig marge vergt een strakke discipline lijkt me. Je hebt dan per fase maar 9A over, ofwel 2000 watt. Een stofzuiger is soms al 1000 of 1500..... een espresso apparaat 1600, een elektrische oven 3600.....een wasmachine of droger 2000. Een Quooker heeft ook een aansluitwaarde van 3000 watt.

Ik wil thuiskomen en zonder nadenken in kunnen pluggen. Dus heb ik voor mijn gemoedsrust zo’n load balancer (power boost) laten installeren in de meterkast. Die geeft de verbruikers in huis prioriteit en stuurt wat per fase over is naar de wallbox. De wallbox communiceert via 3 dunne draadjes met die load balancer en tijdens de setup moet je aangeven wat de waarde van de hoofdzekeringen is (25A) en er is een hardwarematige instelling voor wat je maximaal wilt kunnen laden (nu 16 A per fase maar dat kan later eventueel opgehoogd worden naar 32A).

Ik heb een Wallbox Pulsar Plus met vaste kabel van 7 meter en die load adjuster wordt daar als ‘setje’ bijgeleverd. Kan het systeem nog niet op mijn eigen auto testen (die moet nog komen) maar op een auto van een kennis werkte het goed. Ik hoop binnenkort de demo van de dealer nog even te mogen lenen om te kijken of de P8 zo ook goed laadt, zo niet kunnen we nog aanpassingen doen voordat mijn auto in januari komt.
:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Mga1600 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:14:
[...]

Laden met zo weinig marge vergt een strakke discipline lijkt me. Je hebt dan per fase maar 9A over, ofwel 2000 watt. Een stofzuiger is soms al 1000 of 1500..... een espresso apparaat 1600, een elektrische oven 3600.....een wasmachine of droger 2000. Een Quooker heeft ook een aansluitwaarde van 3000 watt.

Ik wil thuiskomen en zonder nadenken in kunnen pluggen. Dus heb ik voor mijn gemoedsrust zo’n load balancer (power boost) laten installeren in de meterkast. Die geeft de verbruikers in huis prioriteit en stuurt wat per fase over is naar de wallbox. De wallbox communiceert via 3 dunne draadjes met die load balancer en tijdens de setup moet je aangeven wat de waarde van de hoofdzekeringen is (25A) en er is een hardwarematige instelling voor wat je maximaal wilt kunnen laden (nu 16 A per fase maar dat kan later eventueel opgehoogd worden naar 32A).

Ik heb een Wallbox Pulsar Plus met vaste kabel van 7 meter en die load adjuster wordt daar als ‘setje’ bijgeleverd. Kan het systeem nog niet op mijn eigen auto testen (die moet nog komen) maar op een auto van een kennis werkte het goed. Ik hoop binnenkort de demo van de dealer nog even te mogen lenen om te kijken of de P8 zo ook goed laadt, zo niet kunnen we nog aanpassingen doen voordat mijn auto in januari komt.
:
Die 3x9A leek meer dan het in werkelijkheid is. Opletten is idd ook niet fijn dus load balancing is dan toch geen overbodige luxe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Arie van Dijk schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:41:
[...]

Bij mij blijft ie dan niet branden als ik uitstap.
[P8] Ik heb het net even getest en bij mij werkt het wel: de parkeerverlichting blijft voor (thorhammers) en achter branden. Als volgt gedaan: Auto in P, lichtknop draaien naar 'stadslicht', uitstappen en vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
RoyTerWelle schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:38:
[...]

[P8] Ik heb het net even getest en bij mij werkt het wel: de parkeerverlichting blijft voor (thorhammers) en achter branden. Als volgt gedaan: Auto in P, lichtknop draaien naar 'stadslicht', uitstappen en vergrendelen.
Doet de P2 ook. Ik zou graag dimlicht aan kunnen laten als ik uitstap. Tal van situaties waar dat wenselijk is. Iemand te water - assistentie bij wisselen van een een wiel. In een bos een tent opzetten op vakantie etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Curly68 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:52:
[P8]

Waar kan ik die optie van de hoofdsteunen vinden? Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
P2

[Afbeelding]
Heb dat al eerder gehoord, maar bij mij zit het strak tegen elkaar.

Soms heb ik wel eens het idee dat ik een uitzondering model heb. Alleen begin september een keer de 12V melding gehad, maar dat was alleen een spookmelding. Op een Duits forum is er zelfs iemand waar de lak losgelaten heeft op de dorpel aan de bestuurderskant, dus de problemen zijn heel divers 😕.
En dan valt een kiertje wel mee, maar toch vervelend als het jouw auto betreft natuurlijk.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Arie van Dijk schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:07:
[...]

Doet de P2 ook. Ik zou graag dimlicht aan kunnen laten als ik uitstap. Tal van situaties waar dat wenselijk is. Iemand te water - assistentie bij wisselen van een een wiel. In een bos een tent opzetten op vakantie etc etc.
Ah, ik had niet gelezen dat het over je dimlicht ging. "Vroeger" was dit inderdaad een kwestie van de motor te laten draaien, maar nu zou ik dat ook niet weten. Wellicht dat het via een OBD instelling kan bij de garage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb de verlichting op auto staan en bij mij blijft de verlichting aan als ik uitstap en niet vergrendel. Zodra je vergrendelt, gaat hij wel uit. Maar voor het voorbeeld wat je noemt kan dat dus wel werken.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Montalbano schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:17:
[...]

Ik heb de verlichting op auto staan en bij mij blijft de verlichting aan als ik uitstap en niet vergrendel. Zodra je vergrendelt, gaat hij wel uit. Maar voor het voorbeeld wat je noemt kan dat dus wel werken.
Ik kwam er op die manier achter toen ik laatst een kinderzitje aan het overzetten was in de andere auto. Binnen twee minuten viel het licht uit. Stond toen langs een weg in de regen in het donker en dat voelde niet heel fijn.

Ik zal nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Arie van Dijk schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:22:
[...]

Ik kwam er op die manier achter toen ik laatst een kinderzitje aan het overzetten was in de andere auto. Binnen twee minuten viel het licht uit. Stond toen langs een weg in de regen in het donker en dat voelde niet heel fijn.

Ik zal nogmaals testen.
Je kan misschien ook eens testen met de bestuurdersgordel ingeklikt. Zo kon Bjørn hem ook aanlaten voor zijn "campingmode" dacht ik. (heel de nacht verwarming aanlaten)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:22:
[...]

Ik zal nogmaals testen.
Ah, ik moet zeggen dat ik de tijd niet getest heb.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
Nonderjuutjes. Polestar 2 opgehaald vandaag. Helemaal in mijn nopjes maaaaar de normale langzame laadkabel met stekker werkt niet. Heb 4 verschillende stopcontacten thuis geprobeerd. Plug hem eerst in de auto. Dan stopcontact. Lampje op deel laadkabel zelf Gaat heel even wit knipperen. En blijft dan rood branden. Normale laadkabel met laadpaal werkt wel (Sta nu bij een van der valk omdat ik het deed testen).

Ook al geprobeerd om amperage aan te passen van 32 naar 16. Ook 10 en zelfs 6 geprobeerd. Krijg steeds weer het rode brands lampje wat "storing" betekend volgend handleiding. Iemand een suggestie of idee? Doe ik iets verkeerds? Of heb ik gewoon een brakke laadkabel? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
P2:
Heel verhaal op de Support pagina over OTA-updates:

“Als je Polestar 2 nog geen update heeft gehad bij bijvoorbeeld een bezoek aan een van onze servicelocaties, dan wordt de eerste OTA-update vanzelf naar je auto gestuurd in de komende tijd. Het kan overigens zijn dat je auto de nieuwste software al heeft. Als je auto een OTA-update nodig heeft, krijg je hiervan vanzelf een melding op het middenscherm van je Polestar. De update kost overigens niets.
Dit kun je verwachten:
1. Het softwarepakket wordt automatisch gedownload op de achtergrond terwijl de auto rijdt. Het pakket is vrij groot en het kan dan ook tot maximaal 2 uur duren voordat de download klaar is. Als je stopt met rijden voordat het hele pakket binnen is, dan begint je auto de volgende keer dat je rijdt weer met downloaden.
2. Als de update helemaal binnen is, dan laat je Polestar 2 je de volgende keer dat je de auto start weten dat je de installatie kunt doen. Je ziet dan een melding met uitleg.
3. Je kunt kiezen of je de installatie direct wilt doen of later. In het laatste geval verdwijnt de melding. Je vindt deze melding weer terug in je notificaties, die je altijd kunt zien door naar beneden te swipen vanaf de bovenkant van het scherm.
4. De installatie duurt zo'n 90 minuten. Hiervoor moet de auto niet in gebruik zijn. Opladen kan tijdens de installatie wel.
5. Als de installatie klaar is, zie je een melding hiervan op het middenscherm.
6. Mocht er iets niet goed zijn gegaan, dan zie je in het middenscherm wat je hieraan kunt doen. Je kunt altijd Polestar support bellen voor advies. Als je niet in de gelegenheid bent om de installatie opnieuw te doen, dan kun je de melding wegklikken. Je kunt dan gewoon autorijden. Zodra het je uitkomt, kun je de installatie opnieuw starten door naar je notificaties te gaan: swipe van de bovenkant van het scherm naar beneden en je vindt de melding die je naar de installatie leidt.”

Met daaronder nog de volgende mededeling:

“Waarom heeft mijn auto nog geen OTA-update gekregen?

Dit kan zijn omdat je auto al het nieuwste softwarepakket (P2048.3) heeft, bijvoorbeeld omdat je naar een van onze servicelocaties bent geweest met je auto. Het kan ook zijn dat je Polestar is geleverd met deze versie van de software er al op geïnstalleerd. Het kan ook zijn dat je Polestar 2 nog een handmatige software update nodig heeft, om je auto geschikt te maken voor de OTA-update. Als dat voor jouw auto geldt, dan heb je bericht van ons gehad over de terugroepactie voor OTA-updates. De auto's waar het om gaat, krijgen dan in een van onze servicelocaties een update. Daarna heeft je auto de nieuwste software. Als je geen melding van de OTA-update krijgt, dan heeft je auto de nieuwste software al. Je krijgt dan automatisch de volgende OTA-update als het zover is.”

Nu heb ik dit meerdere malen gelezen maar kan er geen chocola van maken. Ik weet zeker dat ik de laatste update nog niet heb, dat voor mijn auto ook geen terugroepactie met handmatige update is uitgevoerd en ook dat ik geen mail heb ontvangen hierover. En toch kan ik mij niet voorstellen dat ik de laatste software al heb aangezien de Android versie van september is en ook de dealer mij had gemeld dat de befaamde OTA-update later nog zou plaatsvinden. Mis ik hier iets, of kan Polestar gewoon geen begrijpelijke supportteksten schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
vdtweak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:54:
Nonderjuutjes. Polestar 2 opgehaald vandaag. Helemaal in mijn nopjes maaaaar de normale langzame laadkabel met stekker werkt niet. Heb 4 verschillende stopcontacten thuis geprobeerd. Plug hem eerst in de auto. Dan stopcontact. Lampje op deel laadkabel zelf Gaat heel even wit knipperen. En blijft dan rood branden. Normale laadkabel met laadpaal werkt wel (Sta nu bij een van der valk omdat ik het deed testen).

Ook al geprobeerd om amperage aan te passen van 32 naar 16. Ook 10 en zelfs 6 geprobeerd. Krijg steeds weer het rode brands lampje wat "storing" betekend volgend handleiding. Iemand een suggestie of idee? Doe ik iets verkeerds? Of heb ik gewoon een brakke laadkabel? :-)
Laadkabel bij laden moet eerst in het stopcontact en pas daarna in de auto. Bij stoppen knop indrukken naast de stekker dan de stekker eerst uit de auto en daarna uit het stopcontact.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Pr8chtig schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:17:
[...]

Laadkabel bij laden moet eerst in het stopcontact en pas daarna in de auto. Bij stoppen knop indrukken naast de stekker dan de stekker eerst uit de auto en daarna uit het stopcontact.
Hoi hoi. Had allebei geprobeerd maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
JohnDoe77 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:48:
[...]

Waar kan ik die optie van de hoofdsteunen vinden? Foto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj_wnRGQSvHgnhHAFh-1t2yqRC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kM1YmPE7d6XkwkN1GfhZgDfO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Curly68 op 12-12-2020 00:42 . Reden: Foutje met quote ]

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Davy_Rx schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:38:
[...]

Die 3x9A leek meer dan het in werkelijkheid is. Opletten is idd ook niet fijn dus load balancing is dan toch geen overbodige luxe :-)
Ik denk wel dat het kan zonder die balancer, maar dan moet je meer nadenken en meer discipline hebben dan ik dagelijks op wil brengen.

Maar wellicht nog even goed kijken of de andere grote verbruikers goed verdeeld zijn over alle 3 de fasen. Want als je 2 fasen hebt waar het laden nog wel bij kan, maar een fase die al een beetje aan de max zit gaat het anders misschien toch fout met die ene hoofdzekering.

We hebben zoals gezegd net een nieuwe meterkast laten maken omdat de oude 40 jaar oud was en het huis verschillende keren is verbouwd en uitgebreid. De verdeling was niet meer optimaa l (understatement) .
Ik heb voor een betere verdeling eerst een aantal scenario’s gemaakt variërend van “we hebben een uitgebreid etentje hier in huis” (post-Corona mag dat weer), waarbij oven en kookplaat en espresso apparaat, een magnetron en van mijn part ook nog de airfryer en een keukenmachine tegelijk aanstaan. Dat was een situatie. Een andere is wasmachine en droger tegelijk aan terwijl er ook nog ‘gewoon’ gekookt wordt met de inductieplaat en/of de oven. En nog een paar andere situaties bijvoorbeeld met hobbyen met zware zaagmachines en grote bouwstofzuiger terwijl de wasmachine en droger aan staan.
Het was een heel gepuzzel maar met een hoop heen en weer schuiven van groepen tussen de fases en dan kijken of het voor ieder scenario nog een beetje klopt. Nu is het nu onder alle omstandigheden altijd onder de grens van 25A per fase. De load balancer moet de boel bewaken als de auto er dan ook nog bij geplugd wordt.
De auto zal op zo’n moment niet veel laden omdat de stroom er naartoe dan geknepen wordt, maar hij zal de boel ook niet om zeep helpen (hoop ik...)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 13:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0qv3I4FGdNcoDSH_9R5wuSrk0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ij0Lg77wSOgMIMRrsGHUwcG.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij dan. Hele fijne overdracht gehad, 1,5 uur om alles door te nemen. Ook de uitleg gehad over de fastned curve en dat je niet continue de volle snelheid moet verwachten.

Laatste update zit erop (voorverwarmen timer) en voor de OTA update krijgen we bericht. Waarschijnlijk januari, maar dat is afwachten natuurlijk.

Zeer blij met de zwarte velgen! Alleen het neusje moet nog even gedaan worden. Maar wat een beest en wat rijd hij prettig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 08:35
Op autoblog kan op de auto van het jaar gestemd worden. Stemmen jullie mee op de Polestar 2? ⚡2️⃣💪🏼

Zou mooi zijn als de Polestar 2 ook in ons land een trofee weet te winnen!

https://www.autoblog.nl/n...-van-het-jaar-2020-193511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 19-09 02:21
Mga1600 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:14:
[...]

:
Kleine betweterige correctie >:)
Er zit geen load balancer in je meterkast, maar iets wat ze bij Wallbox een powerboost noemen.
Het is echter gewoon een kWh meter van Carlo Gavazzi.
Deze meet het stroomverbruik over de gehele installatie en levert deze info aan de Wallbox via de 3 draadjes.
De loadbalancer in de Wallbox gebruikt deze info en instrueert de auto om met een lager amperage te laden wanneer het totale stroomverbruik hoger is dan de capaciteit, meestal 25 ampere per fase bij 3 fase installaties.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 21-09 15:29

Lancer

What the......

Cello66 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:31:
[...]

Kleine betweterige correctie >:)
Er zit geen load balancer in je meterkast, maar iets wat ze bij Wallbox een powerboost noemen.
Het is echter gewoon een kWh meter van Carlo Gavazzi.
Deze meet het stroomverbruik over de gehele installatie en levert deze info aan de Wallbox via de 3 draadjes.
De loadbalancer in de Wallbox gebruikt deze info en instrueert de auto om met een lager amperage te laden wanneer het totale stroomverbruik hoger is dan de capaciteit, meestal 25 ampere per fase bij 3 fase installaties.
Correct. Die meter is trouwens wel een geinig dingetje. Kun je zo'n beetje alle parameters mee opvragen over de aangeleverde en afgenomen stroom. Wel ff opletten dat de tx en rx vakjes aan zijn, bij mij had de elektricien per ongeluk een van de adertjes gebroken. @Mga1600 Volgens mij hebben we exact dezelfde lader. De enige variatie kan nog zijn dat je een witte hebt. (En ook wachten tot januari om de lader te kunnen gebruiken)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
wht_nl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:25:
[Afbeelding]

Daar is hij dan. Hele fijne overdracht gehad, 1,5 uur om alles door te nemen. Ook de uitleg gehad over de fastned curve en dat je niet continue de volle snelheid moet verwachten.

Laatste update zit erop (voorverwarmen timer) en voor de OTA update krijgen we bericht. Waarschijnlijk januari, maar dat is afwachten natuurlijk.

Zeer blij met de zwarte velgen! Alleen het neusje moet nog even gedaan worden. Maar wat een beest en wat rijd hij prettig.
Gefeliciteerd! Leuk die zwarte velgen. Zou ik eigenlijk ook wel willen. Heb je die zelf gespoten of heb je dat laten doen door de dealer? En is dit gedaan met speciale velgenverf of gewone autolak?

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
Pure8 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:14:
[...]

Gefeliciteerd! Leuk die zwarte velgen. Zou ik eigenlijk ook wel willen. Heb je die zelf gespoten of heb je dat laten doen door de dealer? En is dit gedaan met speciale velgenverf of gewone autolak?
Thanks! Door de dealer laten doen / regelen. Die heeft ze laten poedercoaten. Was nog even bang dat de vlakken van de 19” te groot zouden zijn en dat het niet uitzag in het zwart. 20” geloofde ik wel omdat die meer spaken heeft. Maar het resultaat mag er zijn! Nu nog mooi houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:04
[Afbeelding]

Van Harte. Ziet er prachtig met zwarte wielen!
Geniet ervan.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Telefoonhouder tip, superfijn zo dichtbij!
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V28sKbP4Z8duiGqbP6z9cIe9YK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoiXV9NfxonhpdSyIjEqB59C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taEhToJnK6gEzCbyYWlES_EsXRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2R82YK6wgOcbkAmdFgCiQyP.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
ewdevries schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:31:
Op autoblog kan op de auto van het jaar gestemd worden. Stemmen jullie mee op de Polestar 2? ⚡2️⃣💪🏼

Gestemd :-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Gewoon met de zuignap op het centrale display/tablet plakken. Voorlopig kan je daar toch nog niet alles wat je wilt :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:13:
[...]

Correct. Die meter is trouwens wel een geinig dingetje. Kun je zo'n beetje alle parameters mee opvragen over de aangeleverde en afgenomen stroom. Wel ff opletten dat de tx en rx vakjes aan zijn, bij mij had de elektricien per ongeluk een van de adertjes gebroken. @Mga1600 Volgens mij hebben we exact dezelfde lader. De enige variatie kan nog zijn dat je een witte hebt. (En ook wachten tot januari om de lader te kunnen gebruiken)
Nee hoor, ook zwart! Wat bedoel je precies met rx en tx vakjes? Waar zitten die?

Als ik de hoofdschakelaar van de wallbox aan zet (staat in afwachting van de auto nu uit) start er communicatie tussen de wallbox en de powerboost. Na korte tijd zie ik op de display van dat metertje een soort huisje verschijnen. Da’s goed toch? Moet ik nog meer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]

Zeker mooi zo met die velgen! Heeft de dealer ze gespoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 21-09 15:29

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:37:
[...]

Nee hoor, ook zwart! Wat bedoel je precies met rx en tx vakjes? Waar zitten die?

Als ik de hoofdschakelaar van de wallbox aan zet (staat in afwachting van de auto nu uit) start er communicatie tussen de wallbox en de powerboost. Na korte tijd zie ik op de display van dat metertje een soort huisje verschijnen. Da’s goed toch? Moet ik nog meer zien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W34B7tqwPDcGtoILI5KKOYevsbo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Jbe4zEmmJUyAT9j1whjWQWS1.gif?f=fotoalbum_large

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zie wat anders bij mij, op dezelfde plek zie een soort huisje in verschillende verschijningsvormen afhankelijk van status. Zie foto uit gebruiksaanwijzing.
Andere versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkMdK2pprzfL_LLuAQXymnfWIo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QB5iATPVRGqmW0ucE9gp11UD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 12-12-2020 16:58 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5W7AJ7625dHfQu96DpFMwP1Ldk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zZn3DrKL1LWEAiatlFd7UEN.jpg?f=fotoalbum_large
Super blij met de P8.
Vanmiddag mijn camera en een losse flitser gepakt en heb in de buurt wat foto's van hem gemaakt.
Beetje miezerig, mistig en niet al teveel daglicht en een ongewassen auto, maar die zie je dan ook het meest voorbij komen in dit deel van het jaar. Ideaal om een beetje stemmige foto te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
Mga1600 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:38:
[...]

Zeker mooi zo met die velgen! Heeft de dealer ze gespoten?
Poedercoaten :) en denk dat ze dat gewoon hebben uitbesteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
dirkkk! schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:35:
[Afbeelding]
Super blij met de P8.
Vanmiddag mijn camera en een losse flitser gepakt en heb in de buurt wat foto's van hem gemaakt.
Beetje miezerig, mistig en niet al teveel daglicht en een ongewassen auto, maar die zie je dan ook het meest voorbij komen in dit deel van het jaar. Ideaal om een beetje stemmige foto te maken ;)
Mooie foto! Wij hebben de p8 ook even uitgelaten vandaag en hij ziet er nu tenminste uit zoals een suv eruit hoort te zien... lekker modderig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]
Super blij met de P8.
Sfeervol plaatje....en mooi dat je zo blij bent met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-09 18:51

Gestemd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
vdtweak schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:59:
[...]

Hoi hoi. Had allebei geprobeerd maar helaas.
zelf opgelost :-) had ff een ander stopcontact gepakt. Werkte wel. Net de stopcontacten buiten bleken niet goed ge-aard. Zelf opgelost. Laden lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[P2]
Een tevreden engelse P2 rijder. Gebruik bij huidige temperaturen omgerekend 20,6 kWh/100 km

YouTube: Polestar 2 UK winter range test - how far will it go!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[P2]
Niet ontevreden met het verbruik vandaag, nog geen idee wat de bandenspanning is trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYvfL4BiLlPz6w_f5J8bkZhkDKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAFohniigEQRcBUvdjv6Ll89.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
vdtweak schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:02:
[...]

zelf opgelost :-) had ff een ander stopcontact gepakt. Werkte wel. Net de stopcontacten buiten bleken niet goed ge-aard. Zelf opgelost. Laden lukt.
Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
[P2 PP]

Mijn trekhaak was vergeten (niet goed doorgekomen bij bestelling), maar wordt er door de dealer alsnog opgezet.

Ik heb vandaag een flink stuk gereden. Veel binnenweggetjes a 110km met een verbruik van 27kWh/100km. Dat had ik later ook met CC op 110. Temp was 4 graden en het miezerde.

Ik vind het comfort niet fijn op slechtere wegen. Ik stuiter best raar over de weg. Ik heb ook geen idee wat mijn vering stand of bandenspanning is, maar wil bij de winterbanden wissel daar wat aan laten doen. Zijn er hier 20” inch / PP rijders die een wat meer comfy stand hebben ontdekt?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
kramon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:10:
[P2 PP]

Mijn trekhaak was vergeten (niet goed doorgekomen bij bestelling), maar wordt er door de dealer alsnog opgezet.

Ik heb vandaag een flink stuk gereden. Veel binnenweggetjes a 110km met een verbruik van 27kWh/100km. Dat had ik later ook met CC op 110. Temp was 4 graden en het miezerde.

Ik vind het comfort niet fijn op slechtere wegen. Ik stuiter best raar over de weg. Ik heb ook geen idee wat mijn vering stand of bandenspanning is, maar wil bij de winterbanden wissel daar wat aan laten doen. Zijn er hier 20” inch / PP rijders die een wat meer comfy stand hebben ontdekt?
Een weekje geleden stond hier iets van een van de P2 PP rijders die zijn dempers anders heeft ingesteld en daar tevreden over was.

Maar 110. Kmh over binnenweggetjes.......? Hoop voor je dat er geen als kliko vermomde radar stond opgesteld....haha......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
Handige oplossing! Metalen sticker op je hoesje geplakt of op je telefoon met hoesje erover heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries

Inmiddels al een mooie voorsprong. Eventueel een andere browser of apparaat gebruiken is mogelijk! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
ewdevries schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:05:
[...]

Handige oplossing! Metalen sticker op je hoesje geplakt of op je telefoon met hoesje erover heen?
Metalen sticker onder het hoesje

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
ewdevries schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:09:
[...]

Inmiddels al een mooie voorsprong. Eventueel een andere browser of apparaat gebruiken is mogelijk! 😉
Voor een 2e keer gestemd :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Een keer gestemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
ewdevries schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:09:
[...]

Heb jij aandelen Geely? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[Afbeelding]
Super blij met de P8.
Pfffff wat een foto! Echt heelbaar, is deze onbewerkt? Mooi ook in deze kleur het contrast met de kit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkkk!
JohnDoe77 schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:13:
[...]

Pfffff wat een foto! Echt heelbaar, is deze onbewerkt? Mooi ook in deze kleur het contrast met de kit!
Ja, deze foto's zijn in raw formaat gemaakt en daarom bewerkt. Het was 'dompig weer' en raw i.c.m. dit weer geeft hele fletse resultaten. De nevel iets weggewerkt en wat meer detail en contrast. Er is niets aan geshopt (behalve het kenteken) maar omdat de auto in het gras staat, lijkt hij een iets verlaagd onderstel te hebben, vind ik wel wat hebben 8)
Ik zou het leuk vinden als meer mensen wat foto's plaatsen, we praten er veel over maar er naar kijken is toch ook niet verkeerd? Ik zal er vandaag ook nog wat posten.

[ Voor 10% gewijzigd door dirkkk! op 13-12-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy-zm
  • Laatst online: 07-08-2021
[p8]
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een P8, maar ik vroeg me af of iemand weet of je een Google Nest kan gebruiken voor het bedienen van de auto vanuit huis.

Denk hierbij aan het activeren van de pre conditioning vanuit huis, of opvragen laad status. Dit lijkt me een goede mogelijkheid zolang de app nog niet in de lucht is.

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratselop
  • Laatst online: 21-09 08:48
kramon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:10:
[P2 PP]

Omdat je PP hebt kun je de dempers iets 'zachter' zetten. Ik heb ook slechte wegen bij mij in het dorp. Ze staan nu op stand 11 (8=std). Scheelt enorm veel. Perfect nu. De dealer moet het volgens mij 1x gratis doen voor Polestar. Ik heb het gewoon zelf gedaan. Nog geen 20min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Mga1600 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:26:
[...]

Een weekje geleden stond hier iets van een van de P2 PP rijders die zijn dempers anders heeft ingesteld en daar tevreden over was.

Maar 110. Kmh over binnenweggetjes.......? Hoop voor je dat er geen als kliko vermomde radar stond opgesteld....haha......!
Hahaha sorry: was stukje Groningen naar Harlingen over binnenweggetjes en weer terug over snelweg.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dirkkk!
Nog een paar foto's van gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukxcWWYauHoLuLNmjo79KVacDDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AYHXq4H2YeuymxCafMtsILU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93bjPJ3GF9sUY0L9BzwvpE8n884=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9kzeLlq4FsjpLoI7nUH5vS7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-sHQXuMITrLnO-usjoxeli6dYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWb5FCrKbWbLJwHjwV2nCzbQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er trouwens sinds gisteren weer een dingetje bij. Tijdens het fotograferen regelmatig de follow me home verlichting ingeschakeld (bij uitstappen met geopend portier even de linker stuurhendel richting groot licht tikken). Toen ik weg reed, hoorde ik geen knipperlicht meer (knipperlicht werkt trouwens wel) Later merkte ik ook dat de parkeersensoren geen geluid meer geven 7(8)7

[ Voor 13% gewijzigd door dirkkk! op 13-12-2020 11:10 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.