Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 07:53

Rianata

Have you played Atari today?

GuiltyNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:47:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een Play Store update?
Nee hoor, het is een Android Webview update. Zie ik ook maar je kunt het niet handmatig updaten, deze blijft gewoon staan om te installeren.

https://play.google.com/s...droid.webview&hl=nl&gl=US

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rianata schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:45:
[...]

Nee hoor, het is een Android Webview update. Zie ik ook maar je kunt het niet handmatig updaten, deze blijft gewoon staan om te installeren.

Ook niet als je je auto met een WiFi netwerk verbindt?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Montalbano schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:10:
[...]

Ook niet als je je auto met een WiFi netwerk verbindt?
Zou niet uit mogen maken of de auto via LTE of WiFi verbonden is toch?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Pr8chtig schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:08:
@FBMG

Hoe kom je op dat schem met de 5.1.0 versie?

In de handleiding app en dan instellingen

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Rianata schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:17:
[...]

Zou niet uit mogen maken of de auto via LTE of WiFi verbonden is toch?
Ik zou me voor kunnen stellen dat software updates niet via de mobiele verbinding gaan, net als op sommige telefoons. Maar ik weet het ook niet hoor, vind het alleen gek dat je een update ziet maar niet kunt uitvoeren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:56
Montalbano schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:24:
[...]

Ik zou me voor kunnen stellen dat software updates niet via de mobiele verbinding gaan, net als op sommige telefoons. Maar ik weet het ook niet hoor, vind het alleen gek dat je een update ziet maar niet kunt uitvoeren.
[P2] Je kunt in de instellingen aangeven of nieuwe app installaties en/of updates via alle verbindingen of alleen via "auto gebonden verbindingen" (of iets van die strekking) gedaan kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Rianata schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:45:
[...]

Ik bedoelde dus een update via de Play Store van een (systeem)app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
mvrooij schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:34:
[...]

Dit wieltje past bij mij enkel de felheid aan van de avond/nacht stand dus als de schermen donker zijn. Overdag doet deze knop niks enkel bij On Call en Sos lijkt.
Haha, dan is dat ook duidelijk! Zal wel door de update komen dat die schermen er zoveel scherper uitzien? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
GuiltyNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:05:
[...]

Ik bedoelde dus een update via de Play Store van een (systeem)app.
Bij mij werkt na de update alles weer top! En ook ik kreeg een update;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkharAccUO5-fK6NqbpU7enl7zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQmodlEpVlHvYtlA1J45XxRP.jpg?f=fotoalbum_large

De echte “OTA” is het nog niet volgens de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JohnDoe77 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:09:
[...]

Bij mij werkt na de update alles weer top! En ook ik kreeg een update;

[Afbeelding]

De echte “OTA” is het nog niet volgens de monteur.
Nee dit zijn gewoon updates van apps via de Play Store. Dus updates voor je auto zelf of voor je Android Automotive OS komen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:47
_--[]--__ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:54:
Het GPS issue is na een dag gelukkig vanzelf opgelost :-)
[P2]

Vandaag winterbanden erop laten zetten en een software update gehad. Heb er bij het ophalen niet op gelet, maar zag net dat GPS het niet meer lijkt te doen, ondanks het icoontje bovenin :-( "Wacht op locatie" zegt Maps als je een bestemming invoert... De kaart is wel geladen maar geen positie meer.

Ik geef het nog wel een dagje, en anders toch maar bellen voor een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
P2 kan de preconditioning will aanzetten, maar helaas nog geen planning maken.
Jammer maar komt wel hoop ik.
Wat ik wil echt stom vind is dit, mijn talisman deed het, de fiesta van mijn vrouw doet het. Maar nee polestar geeft je niet de bandenspanning van alle banden, alleen maar de melding dat alles goed is. :? 8)7 |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be8Fj3BryFE6950UNxJnr95Q_SQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIF6WsYk98Gsjpcf4Mh6Zqq9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:08
darwusch schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:29:
[...]

Je ziet op de foto wel de werkelijke stroom:
"11/32 A 227V"
Die 11A is 3 fase? Dus wortel 3 x 6A = ongeveer 11A die er staat?
En iedereen die zojuist heeft gereageerd vanwgee de onduidelijkheid omtrent het laden:
@Inspired, @PvS_68, @JackBol, @secret17, @_--[]--__, @EVdriver

Eigenlijk is er dus niemand die snapt wat een P2 of P8 aangeeft tijdens het laden?

Ik snap het ook niet helemaal, maar volgens mij kan ik iets meer duidelijkheid scheppen omtrent de mogelijkheden. Want ik lees hierboven dat @darwusch met wortel 3 rekent. Dat is niet juist.
Dat is alleen "nodig" als je met "krachtstroom" gaat rekenen. Dan krijg je met een 3 fase 230V aansluiting 400V. Dit wordt vaak bij zware machines gebruikt, men sluit dan een machine over de fases aan. (dan zou je zeggen 230v + 230V = 460V, maar vanwege de sinussen kun/mag je dat niet optellen, je meet dan 400V over de fases heen. Wil je vervolgens je vermogen uit gaan rekenen, dan komt wortel 3 om de hoek kijken.
Stel 16A aansluiting.
1 * 400 * 16 * V3 = 11kW
3 * 230 * 16 = 11kW
Maar ik ben geen elektro expert... Dit is kort door de bocht.

Kortom; krachtstroom is heel wat anders dan het 3 fases laden met 3 x 230V.

Zowel de Polestar 2 als de XC40 P8 kunnen volgens onderstaande tabel laden. Deze tabel is een screenshot van https://ev-database.org/c...AWD-Recharge#charge-table

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxqzRNiZbGqUkJr-9M10Uq7hNRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZg75T9evsC2wKNVRuk44qmb.png?f=user_large

Op 1 fase kun je dus max 32A laden, maar dan heb je wel een flinke aansluiting en kabel nodig.
Meestal is een 1 fase groep in Nederland 16A. Dat is voor thuis laden.
Laadpalen hebben meestal 3 fases van 16A. 3 fases van 32A kan, maar daar kunnen deze auto's niet mee omgaan.

Waarom het bestuurdersdisplay die 32A zo prominent toont? Dat is alleen maar verwarrend in mijn ogen.
Het getal voor de 32A is volgens mij het Amperage wat maximaal is ingesteld of het amperage wat de auto aangeboden krijgt, indien dat lager is dan het max. wat is ingesteld. (is me niet geheel duidelijk).

Het meest onduidelijk is op hoeveel fases de auto dan aan het laden is...
Dan moet je eigenlijk het km/h terug gaan rekenen. Maar ook dan heb je volgens mij geen zekerheid, want misschien laad je wel op 3 fases, maar door andere factoren laad je met minder ampere dan de 16A:
- Als je accu koud is
- Als je accu voller raakt
- Als de paal simpelweg minder geeft? Dat kan volgens mij ook, als het stroomnet meer belast is?

Iemand die zegt dat ik nog onzin praat hierboven, corrigeer me aub.
Iemand die meer duidelijkheid kan scheppen?

Momenteel ben ik ook aan het laden.
Ik ga zo weer eens naar de auto kijken die nu aan de laadpaal hangt.
Omdat ik mijn instellingen niet kan benaderen was ik benieuwd wat er zou gebeuren, maar na het inpluggen komt wel het de laad gebeuren op de middenconsole. Mijn stroomsterkte staat op 32A, ik kon dat verlagen en verhogen.

Op mijn bestuurdersdisplay kwam te staan
Laadsnelheid 40km/h
16/32A 231V
De SOC was 47% en de auto staat ingesteld op 90% laden. Dat is 43% van 72kWh = 31kWh.
Toch gaf het display om 18:10 aan dat het laden klaar zou zijn om 20:11.
Dan zou er dus met 15kWh geladen worden.... Dat kan dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 21:40
harrewarre schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:12:
[...]

Vandaag winterbanden erop laten zetten en een software update gehad. Heb er bij het ophalen niet op gelet, maar zag net dat GPS het niet meer lijkt te doen, ondanks het icoontje bovenin :-( "Wacht op locatie" zegt Maps als je een bestemming invoert... De kaart is wel geladen maar geen positie meer.

Ik geef het nog wel een dagje, en anders toch maar bellen voor een oplossing..
Zelfde gehad na de recall en update. Reset gedaan etc maar geen succes. De volgende dag werkte het weer gewoon. Dagje wachten inderdaad dus beste oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Fladder80 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:31:
Wat ik wil echt stom vind is dit, mijn talisman deed het, de fiesta van mijn vrouw doet het. Maar nee polestar geeft je niet de bandenspanning van alle banden, alleen maar de melding dat alles goed is. :? 8)7 |:(
[Afbeelding]
De timer voor de P2 is toegevoegd in de november update. Echt een top update, al enkele ochtenden weggereden in een voorverwarmde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
AartJW schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:37:
[...]

Zelfde gehad na de recall en update. Reset gedaan etc maar geen succes. De volgende dag werkte het weer gewoon. Dagje wachten inderdaad dus beste oplossing.
Toch wel weer wat issues na de recall/update.

Ik heb nu steeds dat het profiel dat gekoppeld is aan de sleutel niet automatisch ingesteld wordt. Dus als mijn vriendin heeft gereden met haar sleutel, en ik stap in met mijn sleutel, blijft het profiel op die van haar staan (en vice versa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 21:40
BartWNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:45:
[...]

Ik heb nu steeds dat het profiel dat gekoppeld is aan de sleutel niet automatisch ingesteld wordt. Dus als mijn vriendin heeft gereden met haar sleutel, en ik stap in met mijn sleutel, blijft het profiel op die van haar staan (en vice versa)
Net even gevraagd en mijn vriendin had hetzelfde vanmorgen. Stond op mijn profiel ondanks dat ze haar sleutel gebruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
[P8] Vraagje..... Gisteren kreeg ik via mijn Shell Recharge App de melding dat de auto klaar was meyt laden (klopt ook hij was netjes tot 90% geladen) Maar vervolgens fungeerde de app als een soort van flipperkast, if you know what I mean. Zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben gehad. Btw ik was de Volvo aan het opladen voor de deur met mijn New Motion laadpaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs2gS_AFcpskbkn7HGGUnUKUpqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYoA0XdqW30bSq46RFpiIzYa.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
BartWNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:45:
[...]

[P2]
Dus precies wat ik ook had.
Ik heb het net kunnen oplossen door beide sleutels uit onze profielen te halen, en vervolgens ze per profiel weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Als ik dat bij de P2 doe, dan zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIXgkO3uqZHiYE5CyWbVhNQ7Pmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRn2VKAQ3cLpkFYBMEOFzJec.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt gewoon de versie van de handleiding te zijn.

Die handleiding geeft bij mij overigens alleen de inhoudsopgave, zodra ik verder klik zie ik alleen maar witte schermen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Beosoft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:53:
[P8] Vraagje..... Gisteren kreeg ik via mijn Shell Recharge App de melding dat de auto klaar was meyt laden (klopt ook hij was netjes tot 90% geladen) Maar vervolgens fungeerde de app als een soort van flipperkast, if you know what I mean. Zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben gehad. Btw ik was de Volvo aan het opladen voor de deur met mijn New Motion laadpaal.

[Afbeelding]
Druppelladen, bericht per druppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Spanky79 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:02:
[...]

Druppelladen, bericht per druppel?
Ik zou zeggen vol = vol, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
[P8] Iemand al iets gehoord of gelezen over off road rijden met de Volvo? 8) :+ 8) :+
Staat nu nog uitgegrijsd......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa86kSTLtdi7p1vOmu5U1xiWKXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIdhMCAqImueDXffA3aaB9Ye.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Fladder80 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:31:
[Afbeelding]
Had mijn A3 ook zo, heeft dat er niet mee te maken dat hij gewoonweg geen druk meet maar alleen verschil in omtreksnelheid via ABS registreert ten opzichte van een referentiewaarde die je kunt opslaan in het menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
jorikk59 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:02:
[P8]
Ik probeerde vandaag de hoofdsteun achter te verwijderen.(voor het goed plaatsen van een kinderzitje).
Maar in de handleiding hebben ze het over knopjes die ik niet kan vinden. Heeft iemand anders dit al gedaan?

Daarnaast als ik de hoedeplank onder de afdekplaat van de kofferbak neerleg past het net niet. Er werd mij verteld dat dat juist prima past.
Even de hoedenplank omdraaien voordat je onder de afdekplaat legt.... dan past hij wel

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Beosoft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:09:
[P8] Iemand al iets gehoord of gelezen over off road rijden met de Volvo? 8) :+ 8) :+

[Afbeelding]
nog ff stilstaand proberen... werkt tot 25 kmh dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Beosoft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:09:

[Afbeelding]
Ik kan die off road gewoon aanzetten hoor

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Recharge P8 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:16:
[...]

nog ff stilstaand proberen... werkt tot 25 kmh dacht ik?
Ik stond stil toen ik deze foto nam, ik kan het niet selecteren, maar begrijp dus dat dit wel zou moeten kunnen?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Montalbano schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:16:
[...]

Ik kan die off road gewoon aanzetten hoor
Wat doet dat met de rijeigenschappen?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Recharge P8 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:10:
[...]

Had mijn A3 ook zo, heeft dat er niet mee te maken dat hij gewoonweg geen druk meet maar alleen verschil in omtreksnelheid via ABS registreert ten opzichte van een referentiewaarde die je kunt opslaan in het menu?
Behoort zeker tot de mogelijke onderliggende reden, volgens mij doet de fiesta van mijn vrouw het ook op die manier, maar die geeft wel de berekende waarde per band weer. En die klopt redelijk in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik ben het met je eens dat het onduidelijk is!

Maar verder kan een 400V krachtstroom groep even veel werk verzetten als 3x 230V. Bij 16A is dat namelijk 11kW voor beide.

Het verschil tussen krachtstroom en 3x230V is dat bij krachtstroom de 3 lijnspanningen een fase verschuiving van 120 graden tov elkaar hebben.

Het voordeel is dat je maar 1 nul draad nodig hebt en vooral efficiënt in de transport dus.

Als je thuis je auto op 3x230Vx16A laadt, is dat gewoon krachtstroom.

Je kan dat zien aan de stekker, omdat die 1xN heeft, en niet een N per lijnspanning.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 03-12-2020 22:25 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Beosoft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:20:
[...]

Wat doet dat met de rijeigenschappen?
Het werkt alleen onder de 25km/u en dat is praktisch onmogelijk met deze auto 😄

Heb eigenlijk nog niet gekeken wat het precies doet.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Montalbano schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:34:
[...]

Heb eigenlijk nog niet gekeken wat het precies doet.
Daar ben ik wel benieuwd naar :-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22-09 17:06
Beosoft schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:49:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar :-)
Uit ‘het boekje’:

Off road-stand
Een aangepaste stand voor lage snelheden waardoor de tractie van de auto toeneemt bij rijden in moeilijk terrein, op steile, aflopende hellingen en op een slechte ondergrond.

U regelt de snelheid met het gaspedaal. Bij het loslaten van het gaspedaal remt de auto tot stapvoets, ongeacht het hellingspercentage en zonder dat u daarvoor het rempedaal hoeft te bedienen.

Bij activering van het systeem gaan de remlichten branden. Met het rempedaal kunt u de auto altijd remmen en langzamer stapvoets rijden of de auto helemaal tot stilstand brengen.

Denk aan het volgende:

De stand is uitsluitend beschikbaar bij lage snelheden, tot 40 km/h (25 mph). Als de snelheid wordt overschreden, wordt de Off road-stand afgebroken.

N.B.
De Off road-stand is niet geschikt voor gebruik op de openbare weg.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Voor de mensen met de laatste update: zijn er nog meer veranderingen? W49 zou ook uitgebreidere settings voor Harman Kardon audio moeten geven bijvoorbeeld.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
JackBol schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:24:
[...]

Als je thuis je auto op 3x230Vx16A laadt, is dat gewoon krachtstroom.
Dat klopt volgens mij toch echt niet.

Zie ook:
Enexis uitleg over krachtstroom
Krachtstroom of 3-fasen
In de praktijk wordt het begrip 'krachtstroom' vaak verkeerd gebruikt. Uw installateur of leverancier van elektrische apparatuur adviseert u om krachtstroom aan te laten leggen. Wat hij meestal bedoelt, is dat u een 3-fasenaansluiting nodig hebt. De meeste huishoudelijke apparatuur is namelijk niet geschikt om aan te sluiten op krachtstroom.

Wat is krachtstroom?
Krachtstroom, ook wel draaistroom genoemd, is nodig voor apparaten die heel veel elektriciteit verbruiken en meer spanning vragen dan de standaard 230 volt. Dit zijn meestal apparaten voor industriële toepassingen, zoals compressoren of andere zware machines. Krachtstroom wordt door uw installateur aangelegd. Hij maakt dan een aanpassing in uw installatie zodat de elektrische apparatuur aangesloten kan worden 'tussen de fasen'. Tussen de fasen ontstaat dan een hogere spanning van 400 volt. Een installateur kan alleen krachtstroom aanleggen als u een 3-fasenaansluiting hebt.
JackBol schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:24:
[...]

Je kan dat zien aan de stekker, omdat die 1xN heeft, en niet een N per lijnspanning.
De stekkers zijn, voor zover ik weet, inderdaad hetzelfde. Maar er is wel degelijk een aanpassing in je meterkast nodig voor krachtstroom.
Een 3-fase of krachtstroom machine kun je dan ook gewoon in hetzelfde stopcontact steken volgens mij.
Ik kan zo geen goede info vinden, ga ik toch eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fladder80 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:23:
[...]

Behoort zeker tot de mogelijke onderliggende reden, volgens mij doet de fiesta van mijn vrouw het ook op die manier, maar die geeft wel de berekende waarde per band weer. En die klopt redelijk in mijn ervaring.
Daar zullen TPMS sensoren in de wielen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Helaas! Alleen de timer functie voor de verwarming is erbij *O*

[ Voor 4% gewijzigd door JohnDoe77 op 04-12-2020 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Weet iemand of het elektrisch neerklappen van de hoofdsteunen achter ook een functie is die later komt? Ik heb het versatility pack waar het onderdeel van uitmaakt, maar niet die functie kunnen vinden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57j2Eb7kTV6WaIeTZKrAgqQK_dg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLOZLymv17rsDFXTJxSLNXxH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
Net te horen gekregen dat de service update vandaag is uitgekomen voor het instellingen probleem. Ik ga hem dadelijk naar de dealer brengen voor alle laatste updates. OTA zit er helaas nog niet in en kunne ze nog geen datum aangeven wanneer dit wel komt. Het is nogal druk dus heb afgesproken dat ik mijn auto daar neer zet en een vervangende mee krijg zodat ze hem tussendoor kunnen updaten. Ik hou jullie up to date zodra het gelukt is.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:53
Brekie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:04:
P8:
Leuk te lezen al dat enthousiasme over de Volvo. Ben zelf ook erg tevreden nu ik mijn eerste rij uurtjes erop heb zitten.
Wel 3x het alarm afgegaan nadat ik ongeveer 5 min in huis was. Geen idee waarom. Hebben andere dit ook al gehad?

Een blijde P8 rijder
Bij mij gaat het alarm ook at random af. Voor mijn gevoel met name als ik de auto sluit via de portieren en niet via de sleutel....maar dat kan mijn gevoel zijn. Kennis van me heeft gisteren zijn auto opgehaald en heeft het ook al 1 x gehad. Naja...maar tot januari wachten en dan komt de grote update volgens mijn dealer...

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:49:
Weet iemand of het elektrisch neerklappen van de hoofdsteunen achter ook een functie is die later komt? Ik heb het versatility pack waar het onderdeel van uitmaakt, maar niet die functie kunnen vinden...

[Afbeelding]
Ik gaf dit ook aan bij mijn puntjes die ik nog miste, dit zit helaas nog niet in de software dus zal nog wel gaan komen zoals ook beloofd. Zelfde als de verlichting om van kleur te veranderen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
boldg1974 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:12:
[...]

Bij mij gaat het alarm ook at random af. Voor mijn gevoel met name als ik de auto sluit via de portieren en niet via de sleutel....maar dat kan mijn gevoel zijn. Kennis van me heeft gisteren zijn auto opgehaald en heeft het ook al 1 x gehad. Naja...maar tot januari wachten en dan komt de grote update volgens mijn dealer...
Hier nog geen last van gehad.

Klopt, grootste update is naar verwachting Januari (ook met de Volvo On Call app mogelijkheden) maar mijn dealer wil er geen harde beloftes aangeven en ik geef hem daar ook groot gelijk in :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Nou, het is bekend! De P8 gaat geleverd worden in de week van 21 December.
Afgelopen vrijdag is de auto in NL aangekomen. Door het leer achteraf hebben ze daar 2 weken voor nodig (1 week bestellen, 1 week inbouwen).

Ik heb wel de garantie dat deze nog in 2020 op kenteken komt!

Van mijn mijn huidige auto verloopt de 7% bijtelling op 1-1-2021. Dus die heb ik maximaal uitgenut. Ik troost me maar met de gedachte dat ik deze 8%'er ook weer 5 jaar maximaal kan uitnutten voordat het ik in het volgende bijtellingsregime terecht ga komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
(p8)

Naast het first world problem dat je op play moet drukken om muziek te horen, stoor ik me ook enorm aan het feit dat je nergens kunt zien welke muziek aanstaat... :)

Meestal blijft er (ook bij navigatie of andere schermen) nog een klein balkje in dashboard met welk nr of zender speelt, dat heeft de p8 niet.

(zeurmodus uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2moon
  • Laatst online: 06-07-2021
goedemorgen,

Gisteren mijn P2 opgehaald, ook geen verbinding kunnen maken met interne...helaas.

Nu ben ik benieuwd of iemand een manier heeft gevonden om de flitsmeister over de boxen te krijgen?
Of is dit allen maar mogelijk als er in mijn geval car play geïnstalleerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:37
P2moon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:24:
goedemorgen,

Gisteren mijn P2 opgehaald, ook geen verbinding kunnen maken met interne...helaas.

Nu ben ik benieuwd of iemand een manier heeft gevonden om de flitsmeister over de boxen te krijgen?
Of is dit allen maar mogelijk als er in mijn geval car play geïnstalleerd kan worden?
Ik heb hier ook mee zitten experimenteren, maar volgens mij lukt dat alleen als je je muziek ook via je iPhone laat lopen (of natuurlijk je telefoon helemaal niet connect, maar ja...). Ik hoor het ook graag als anderen hier wel een werkbare oplossing voor gevonden hebben.

Overigens v.w.b. de winterbanden, ik heb de indruk dat het 'inslijten' geholpen heeft, veel meer grip nu (@Aghanim ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
Nou, het is bekend! De P8 gaat geleverd worden in de week van 21 December.
Afgelopen vrijdag is de auto in NL aangekomen. Door het leer achteraf hebben ze daar 2 weken voor nodig (1 week bestellen, 1 week inbouwen).

Ik heb wel de garantie dat deze nog in 2020 op kenteken komt!

Van mijn mijn huidige auto verloopt de 7% bijtelling op 1-1-2021. Dus die heb ik maximaal uitgenut. Ik troost me maar met de gedachte dat ik deze 8%'er ook weer 5 jaar maximaal kan uitnutten voordat het ik in het volgende bijtellingsregime terecht ga komen.
Ben wel erg benieuwd naar dat leer wat ingebouwd wordt. Ik heb besloten voor het standaard zwarte Ariane leer te gaan, dat zag er op zich goed uit voor de betrekkelijk kleine meerprijs. Diep in mijn hart liever een ander kleur leer gehad, maar aan de andere kant als je er op zit zie je het toch niet.....haha.

We gaan de foto’s tzt zien....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59
Recharge P8 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:20:
(p8)

Naast het first world problem dat je op play moet drukken om muziek te horen, stoor ik me ook enorm aan het feit dat je nergens kunt zien welke muziek aanstaat... :)

Meestal blijft er (ook bij navigatie of andere schermen) nog een klein balkje in dashboard met welk nr of zender speelt, dat heeft de p8 niet.

(zeurmodus uit)
Ik heb de nav in de cockpit zitten en de tablet op het home screen. Daar staat dan mooi wat er speelt in de rechter onderhoek op de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:48:
[...]
We gaan de foto’s tzt zien....toch?
Uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
ach-jee schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ik heb hier ook mee zitten experimenteren, maar volgens mij lukt dat alleen als je je muziek ook via je iPhone laat lopen (of natuurlijk je telefoon helemaal niet connect, maar ja...). Ik hoor het ook graag als anderen hier wel een werkbare oplossing voor gevonden hebben.

Overigens v.w.b. de winterbanden, ik heb de indruk dat het 'inslijten' geholpen heeft, veel meer grip nu (@Aghanim ).
Ik heb nu maar tijdelijk flitsmeister via de iphone luidspreker op vol volume staan. Het is een schel geluid, maar werkt wel voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

BartWNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:21:
[...]
Ik heb nu maar tijdelijk flitsmeister via de iphone luidspreker op vol volume staan. Het is een schel geluid, maar werkt wel voor nu.
Jammer dat het voor nu zo moet, maar beter dan de weg op zonder Flitsmeister ;-) !
Hopelijk snel Flitsmeister op Android Automotive zelf.
(Al heeft Android Auto door het grotere aantal gebruikers even voorrang)

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:02
[...]

Iphone via bluetooh koppelen en dan in flitsmeister kiezen: Instellingen --> Geluidopties --> Bluetooth --> via A2DP alternatief. Dan werkt als flitsmeister als een telefoongesprek, dus muziek gaat uit en automatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:37
BlacKstaR- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:47:
[...]

Iphone via bluetooh koppelen en dan in flitsmeister kiezen: Instellingen --> Geluidopties --> Bluetooth --> via A2DP alternatief. Dan werkt als flitsmeister als een telefoongesprek, dus muziek gaat uit en automatisch aan.
Fantastisch, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
BlacKstaR- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:47:
[...]

Zeker weten? Wisselt hij dan van geluidsbron? Ik probeerde dit met mijn Audi ooit en toen bleef het oorverdovend stil. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

[P8]

Ik was na mijn vorige laadtest benieuwd naar de prestaties bij een lader die 150kW kan leveren, dus een 'blokje om' gereden om bij deze locatie op te laden: https://www.plugshare.com/location/286241

Deze biedt tot 300kW laadpalen aan. Om daar te komen heb ik ongeveer 60 km moeten rijden. We kunnen daarmee veronderstellen dat aan alle voorwaarden voldaan zou moeten zijn om op maximale snelheid te kunnen laden. Auto en accupakket voorverwarmd, laadpaal zou voldoende moeten kunnen leveren. Misschien is alleen de buitentemperatuur niet ideaal met 5 a 6 graden. Maar zou dat zoveel invloed kunnen/mogen hebben? Ook was ik de enige, die op dat moment aan het laden was.

Hierbij de resultaten, die mij dus tegenvallen en niet in de buurt komen van de laadtijden/-vermogen, die Volvo beloofd :'(

Ik heb de laadgegevens naast elkaar gezet van de auto en wat FastNed aangeeft (via de app). Wat je ziet is dat de laadsnelheid vanaf 20% volle accu omhoog gaat en een piek laat zien tussen 40 en 55% volle accu. Daarna neemt het af en komt het tot 80% niet boven de 65kW uit.

Samengevat komt de laadsessie uit op 49,49kWh in 49min.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jXH32pc.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VEpxUCG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AKgasRw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/biZTNsH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nCLHduk.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/57uXhq9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDtxqdX.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d76Vp48.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KbswqnY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 15:38
[P2]

Ik heb gelijksooritige ervaringen met snelladen. Komt niet bij de 80-90 kwh uit. Dat is toch echt veel minder dan ons beloofd is. Erg jammer..

Geen idee of dit nog te verbeteren valt, laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Rianata schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:23:
[P8]

Ik heb de laadgegevens naast elkaar gezet van de auto en wat FastNed aangeeft (via de app). Wat je ziet is dat de laadsnelheid vanaf 20% volle accu omhoog gaat en een piek laat zien tussen 40 en 55% volle accu. Daarna neemt het af en komt het tot 80% niet boven de 65kW uit.
Fastned geeft dit als gemiddelde laadcurve aan voor de P2, ik vermoed dat het voor de P8 hetzelfde is.
Was volgens mij al eens gepost hier.

Er is dus maar een klein stuk waar 150 kW gehaald wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3MMqU10iojvDJZJBFH1k44UIAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4I9EhUdA5AqjZYvlcWN7ArlS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Thx, ik dacht er vanmorgen aan jou te contacten hierover. Dan ga ik maar een afspraak maken. Heb ik tenminste ook weer 4 fatsoenlijke banden. Mijn vriendin had na 1 week al een stuk band en velg weggeschuurd :X

Over het laden: het is 2x klote. En het bereik is om te huilen en de laadsnelheid idem. Ben blij dat ik met een BMW 3 GT op vakantie kan, die rijdt wel in 1x naar Italie: )

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 04-12-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Rianata schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:23:
[P8]

Ik was na mijn vorige laadtest benieuwd naar de prestaties bij een lader die 150kW kan leveren, dus een 'blokje om' gereden om bij deze locatie op te laden: https://www.plugshare.com/location/286241

Deze biedt tot 300kW laadpalen aan. Om daar te komen heb ik ongeveer 60 km moeten rijden. We kunnen daarmee veronderstellen dat aan alle voorwaarden voldaan zou moeten zijn om op maximale snelheid te kunnen laden. Auto en accupakket voorverwarmd, laadpaal zou voldoende moeten kunnen leveren. Misschien is alleen de buitentemperatuur niet ideaal met 5 a 6 graden. Maar zou dat zoveel invloed kunnen/mogen hebben? Ook was ik de enige, die op dat moment aan het laden was.

Hierbij de resultaten, die mij dus tegenvallen en niet in de buurt komen van de laadtijden/-vermogen, die Volvo beloofd :'(

Samengevat komt de laadsessie uit op 49,49kWh in 49min.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
En in de prijslijst zou hij van 0 naar 80% in principe in 40 minuten moeten kunnen toch? Dan is dit inderdaad nog niet geweldig.. hij zou dus eigenlijk 60kw moeten laden in 40 minuten (80% van 75kw bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
mvrooij schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:37:
[...]

En in de prijslijst zou hij van 0 naar 80% in principe in 40 minuten moeten kunnen toch? Dan is dit inderdaad nog niet geweldig.. hij zou dus eigenlijk 60kw moeten laden in 40 minuten (80% van 75kw bruikbaar).
75 kWh bedoel je.
En inderdaad, als je 80% daarvan (dus 60 kWh) in 40 minuten moet kunnen opladen dan heb je een gemiddeld laadvermogen nodig van 60 / (40/60) = 90 kW.
En dat lijkt redelijk te kloppen in de realistische grafiek van Fastned.
Dus het laadt zoals beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:08
darwusch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:44:
[...]

75 kWh bedoel je.
En inderdaad, als je 80% daarvan (dus 60 kWh) in 40 minuten moet kunnen opladen dan heb je een gemiddeld laadvermogen nodig van 60 / (40/60) = 90 kW.
Huh. Niemand komt boven de 90kW uit toch? Laat staan 90kW gemiddeld.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
GuiltyNL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:12:
[...]

Zeker weten? Wisselt hij dan van geluidsbron? Ik probeerde dit met mijn Audi ooit en toen bleef het oorverdovend stil. Ik ga het proberen!
Dit werkt voor mij in de P2. Dus het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Inspired schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:46:
[...]

In de filmpjes van Bjorn zie je dat de hoge snelheden wel gehaald worden, maar dat de temperatuur van de batterij wel degelijk van invloed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
darwusch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:51:
[...]

In de filmpjes van Bjorn zie je dat de hoge snelheden wel gehaald worden, maar dat de temperatuur van de batterij wel degelijk van invloed is.
Ja, als iemand al 60km rijdt moet het pack toch warm zijn? Anders kun je in de herfst/winter/lente dus nooit de beloofde snelheid halen. Polestar geeft zelf ook aan dat 10>80 in 30 minuten zou moeten kunnen. Dat lijkt zelf in de zomer nog niet realistisch. Hopelijk kunnen ze daar nog iets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
[...]

Ik heb geladen bij een 150kw lader van Shell Recharge kwam met 3% aan in de nacht rond de drie graden. Ik begon bij 80-90 daarna 100-110 en toen een tijdje 120kw en toen weer naar 80-85kw.

66kWh geladen in 56 min (3% - 91% procent volgens mij).
3% - 80% ging in 45 min.

Ik verwacht in de zomer dat 35-40min in beslag gaat nemen (0%-80%.

[ Voor 16% gewijzigd door BlacKstaR- op 04-12-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
darwusch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:44:
[...]

75 kWh bedoel je.
Klopt 75 kWh bedoelde ik. Mijn berekening zoals ik hem zei klopt dus _/-\o_

Ja klopt, omdat de belofte op de prijslijst natuurlijk van 0% naar 80% is. Je hebt hem nooit 0% maar zo is wel de berekening gemaakt. Eigenlijk onder aan de streep klopt het wel wat er beloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BlacKstaR- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb geladen bij een 150kw lader van Shell Recharge kwam met 3% aan in de nacht rond de drie graden. Ik begon bij 80-90 daarna 100-110 en toen een tijdje 120kw en toen weer naar 80-85kw.

66kWh geladen in 56 min (3% - 91% procent volgens mij).
3% - 80% ging in 45 min.

Ik verwacht in de zomer dat 35-40min in beslag gaat nemen (0%-80%.
Ja oftewel als hij 0% zou zijn zou je de 40 minuten misschien wel moeten halen naar 80%. Dit is ook wat Volvo beloofd in de prijslijst dus eigenlijk werkt het wel zoals het moet? Ik gebruik het snelladen (nog) niet maar was wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
mvrooij schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:00:
[...]

Ja oftewel als hij 0% zou zijn zou je de 40 minuten misschien wel moeten halen naar 80%. Dit is ook wat Volvo beloofd in de prijslijst dus eigenlijk werkt het wel zoals het moet? Ik gebruik het snelladen (nog) niet maar was wel benieuwd!
Vergeten te vermelden ik heb een P2. Maar 40 min is prima te doen, voorwaarde is wel dat je met een laag percentage (0-5%) aankomt bij de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:56
[...]

Ik in ieder geval niet, in het begin heb ik een keer kortstondig 130kWh gezien bij een fastned lader maar dat is al een tijd geleden. Nu komt de piek meestal niet boven de 90kWh uit. Ik laad bij de snelleaders (Fastned & Shell Recharge) regelmatig vanaf ongeveer 20% en kom de laatste tijd meestal niet hoger dan gemiddeld ongeveer 1,2 kWh per minuut en dan laad ik meestal niet eens verder dan 50% want daarna zakt de snelheid nog verder in. Dat is dus een gemiddelde van 72 kWh op alleen het stukje tussen de 20% en 50%. De beloofde 20% tot 80% in een half uur ga ik dus echt niet halen.

[edit]
Nu ik de ervaringen van anderen lees moet ik toch maar eens wat extra testen en dan contact opnemen met de dealer want de snelheden die jullie halen haal ik echt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door _--[]--__ op 04-12-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
_--[]--__ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:
[...]

Ik in ieder geval niet, in het begin heb ik een keer kortstondig 130kWh gezien bij een fastned lader maar dat is al een tijd geleden. Nu komt de piek meestal niet boven de 90kWh uit. Ik laad bij de snelleaders (Fastned & Shell Recharge) regelmatig vanaf ongeveer 20% en kom de laatste tijd meestal niet hoger dan gemiddeld ongeveer 1,2 kWh per minuut en dan laad ik meestal niet eens verder dan 50% want daarna zakt de snelheid nog verder in. Dat is dus een gemiddelde van 72 kWh op alleen het stukje tussen de 20% en 50%. De beloofde 20% tot 80% in een half uur ga ik dus echt niet halen.

[edit]
Nu ik de ervaringen van anderen lees moet ik toch maar eens wat extra testen en dan contact opnemen met de dealer want de snelheden die jullie halen haal ik echt niet.
Snelladen, gaat minder snel als je batterij koud is. Dus vanaf snelweg met 130 aan de laadpaal, gaat veel sneller dan als je met 10 procent aan komt de volgende ochtend via 50 wegen en je binnen 5 min aan de lader staat. In de zomer zal dit veel minder spelen dan is de kans groter dat de batterij binnen de optimale operating window zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
_--[]--__ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:03:
[...]

[edit]
Ze geven overigens ook nog eens aan dat 30 minuten genoeg moet zijn voor 10 - 80. Tenminste, dit staat op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:27:
[...]

Ze geven overigens ook nog eens aan dat 30 minuten genoeg moet zijn voor 10 - 80. Tenminste, dit staat op de website.
Zou op zich ook moeten kunnen, dan moet je 52,5kW(h?) laden (70% van 75kWh). Dat kan in een half uur bij een gemiddelde van 100.
Mijn eerste Fastned poging was bedroevend (maar was ritje van 10km naar Fastned en dan laden van 50%-80%).
Tweede poging werd ik enthousiaster. 28kWh geladen in 18 minuten. Top van 133, stukken van 90-100 en stukken van 100-115. Accu was op 11% toen ik begon.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Montalbano schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:06:
[...]

Zou op zich ook moeten kunnen, dan moet je 52,5kW(h?) laden (70% van 75kWh). Dat kan in een half uur bij een gemiddelde van 100.
Mijn eerste Fastned poging was bedroevend (maar was ritje van 10km naar Fastned en dan laden van 50%-80%).
Tweede poging werd ik enthousiaster. 28kWh geladen in 18 minuten. Top van 133, stukken van 90-100 en stukken van 100-115. Accu was op 11% toen ik begon.
Precies, voorwaarde voor snelladen is lage batterij percentage en warme batterij. Hopelijk gaat Polestar net als Tesla, de batterij voor verwarmen zodra een laadstation in de navigatie wordt toegevoegd. Dat zou de randomness van laadsnelheden kunnen tegengaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ratselop
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:28
[P2]

Vandaag de Öhlins aangepast naar standje 11 (8=std.) Wereld van verschil. Scherpe is er vanaf. Zodra ik het dorp in kom stuiter ik niet meer door elkaar. Kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanDeMann
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
[p8]

Volvo kwam met een oplossing voor mijn niet werkende simkaart:

Eerst via hotspot verbinden met data Sim uit, WiFi aan. Dan naar instellingen, profielen, internetvoorwaarden. Dan verschijnt dan t-mobile scherm om te registreren, vul niets in.

Dan terug naar connectiviteit, WiFi uit, data Sim aan. Weer naar internetvoorwaarden en voila, ineens een optie accepteren en verbinden. Het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Om het Polestar gevoel nog verder uit te bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eR8CZ6p2doNzHJeC5giED00fbw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCSETWrWmFT8keF7GQwsjVuv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B59VBGGdj1mDY0zeDeKYHdjagHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0L4PxdvE5JExBDOPc16DSN0N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4uubtlqZABcvKRZJwJj_ATJcP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0g5Be0h4MeSxoiXLwh3Gzh34.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
SanDeMann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:51:
[p8]

Volvo kwam met een oplossing voor mijn niet werkende simkaart:

Eerst via hotspot verbinden met data Sim uit, WiFi aan. Dan naar instellingen, profielen, internetvoorwaarden. Dan verschijnt dan t-mobile scherm om te registreren, vul niets in.

Dan terug naar connectiviteit, WiFi uit, data Sim aan. Weer naar internetvoorwaarden en voila, ineens een optie accepteren en verbinden. Het werkt!
Dat werkt voor een deel van het probleem. Sommige P8-ers hadden een niet-geactiveerde simkaart, te herkennen aan een kruisje door het driehoekje bovenin.
Pas als de simkaart geactiveerd is, werken de genoemde stappen om het data abonnement te activeren.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanDeMann
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Montalbano schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:14:
[...]

Dat werkt voor een deel van het probleem. Sommige P8-ers hadden een niet-geactiveerde simkaart, te herkennen aan een kruisje door het driehoekje bovenin.
Pas als de simkaart geactiveerd is, werken de genoemde stappen om het data abonnement te activeren.
Ik had dus zo’n kruisje met daarnaast LTE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:52
BlacKstaR- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:12:
[...]

Precies, voorwaarde voor snelladen is lage batterij percentage en warme batterij. Hopelijk gaat Polestar net als Tesla, de batterij voor verwarmen zodra een laadstation in de navigatie wordt toegevoegd. Dat zou de randomness van laadsnelheden kunnen tegengaan.
Ja, daar hoop ik ook op. Het snelladen is juist belangrijk in relatie tot het hoge verbruik. Ik had uiteraard al wel verwacht dat de P8 een stuk meer zou verbruiken dan mijn Model S. Mijn aanname was dat ik iets verder zou kunnen rijden met de P8 in vergelijking met mijn Model S met (softwarematig) 60kWh accupakket. In de praktijk is mijn huidige range van iets meer dan 200 km als het vriest tot 300 km hartje zomer meer dan voldoende.

Alleen moet je er dan wel vanuit kunnen gaan dat je bij langere afstanden snel kan bijladen. Bij mijn Tesla haal ik (sinds een update van vorig jaar) max 120 kW bij de supercharger, dit betekent op vakantie effectief 2 uur rijden om vervolgens een half uurtje te laden en weer 2 uur vooruit te kunnen. Dit kost uiteraard al wel meer tijd dan in een ICE, maar het is best relaxed. Als ik echter de huidige laadsnelheden lees dan wordt dat half uurtje al gauw 3 kwartier en dan moet je ook nog wel een beetje goed timen ook omdat de snelheid behoorlijk inkakt. Mijn Tesla laadt vrij lang op volle snelheid door en gaat dan terug naar 80kW (dit komt denk ik mede doordat mijn accupakket softwarematig beperkt is en daardoor nooit 100% van de fysieke capaciteit kan laden).

Ik heb bij Tesla ook gemerkt dat in de 4 jaar dat ik de auto nu heb er meerder updates zijn geweest voor het laden. Enerzijds is de snelheid van het laden verhoogd, maar ook de aanpassing dat de accu wordt voorverwarmd als naar een supercharger navigeert werkt positief. Daarnaast heeft Tesla ook nog wat tweaks uitgevoerd waardoor mijn verbruik iets lager uitpakt.

Ik hoop dat ze dit bij Volvo / Polestar in de toekomst ook gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Hey iedereen,

Gisteren is mijn P8 geleverd. Erg fijne auto.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al meer handige weetjes/truucjes kennen voor de auto. Of dingen zoals verstopte functies/instellingen.

De gedachte om 480 paginas terug te lezen sprak me niet echt aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-08 15:03

LSH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
7Sins schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:35:
Hey iedereen,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die al meer handige weetjes/truucjes kennen voor de auto. Of dingen zoals verstopte functies/instellingen.

Tsja.....maar je verwacht wel dat iemand anders dat even voor je op een rijtje zet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:40
Montalbano schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:14:
[...]

Dit geldt ook voor de P2. Bij mij 3 dagen na aflevering nog steeds een kruisje.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
7Sins schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:35:
Hey iedereen,

Van Harte en lekker genieten!

Zou vanaf ongeveer 1 november de pagina's diagonaal lezen. Rond deze datum zijn de eerste leveringen gestart en lees je de ervaringen. Zaken die daarvoor aan bod zijn gekomen, komen vaak ook terug.
Vanavond bij pakjesavond gewoon de tablet op schoot.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Vandaag heb ik de Volvo 3 fase mobiele laadkabel / granny charger met rode CEE stekker ontvangen.

Meteen even getest bij ons op het bedrijf, werkte prima.
Op de groep waar ik de rode stekker in had gestoken werd op dat moment verder niks gedaan. De auto gaf aan dat deze met 14A aan het laden was. Er stond 25km/h, voor wat het waard is. Wanneer ik de stroomsterkte op het middendisplay lager zette gebeurde dat ook netjes volgens het bestuurdersdisplay.

Heb het maar heel even getest, verder geen tijd.

Omdat ik nog nergens foto's van de volledige kabel heb gezien; zie hieronder.
Er zit een flinke controller op, zoals te zien is. De controller is uitgevoerd met een LED ring, die met wit en rood al dan niet knipperend aangeeft wat er gebeurd.

Het kleine stukje kabel met CEE stekker is heel eenvoudig van de controller te halen. Een ring op die controller kun je draaien en dan is dit te verwijderen. Ik denk dat je hier dan ook eenvoudig een mennekes stekker aan kun zetten. Of misschien ook een schuko? Een 32A CEE?
Er zitten naast de 5 pinnen voor de CEE stekker namelijk ook 3 andere pinnen. Wellicht dat deze tegen de controller zeggen wat voor "stekker" erop aangesloten is. Dit ga ik navragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA2wJY1nQ_T0n80-m3byHsOa_9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ay7VYgu6xCO0peIqvQLRC4cP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiJB9wWYVrcwnxY-e5odMGmj1Io=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MWGE0HMAMK9xfthNtTLAwDg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7jJRp8VEbg3Kd5X6LrLpw7FvLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hBARb1UJeXbgoi0pd7Oi05e.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:40
Verwisselbare stekker? Een beetje zoals bij een https://www.juice-world.com/juice-booster ?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Vanmiddag net dezelfde voor het eerst aangesloten. Wel een hoop feestverlichting met al dat geknipper. Laad met 46km/h.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Ja, dat lijkt min of meer hetzelfde te zijn.
Maar er zit bij de kabel verder geen informatie of die je de stekkers kunt wisselen. Het bijgesloten boekje toont een kabel met schuko stekker. Dat terwijl ik een 16A CEE stekker heb. Dus daarom verwacht ik dat die uit te wisselen zijn en dat de controller dat detecteert en aan de auto doorgeeft hoeveel ampere die maximaal mag vragen.

Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker.
Pr8chtig schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:17:
Vanmiddag net dezelfde voor het eerst aangesloten. Wel een hoop feestverlichting met al dat geknipper. Laad met 46km/h.
En het is een behoorlijke LED 8)
Tja, 46km/h? Ik blijf het vreemd vinden hoe dit aangegeven wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door raoel op 04-12-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jswinkels schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:32:
[...]

Ja, daar hoop ik ook op. Het snelladen is juist belangrijk in relatie tot het hoge verbruik. Ik had uiteraard al wel verwacht dat de P8 een stuk meer zou verbruiken dan mijn Model S. Mijn aanname was dat ik iets verder zou kunnen rijden met de P8 in vergelijking met mijn Model S met (softwarematig) 60kWh accupakket. In de praktijk is mijn huidige range van iets meer dan 200 km als het vriest tot 300 km hartje zomer meer dan voldoende.

Alleen moet je er dan wel vanuit kunnen gaan dat je bij langere afstanden snel kan bijladen. Bij mijn Tesla haal ik (sinds een update van vorig jaar) max 120 kW bij de supercharger, dit betekent op vakantie effectief 2 uur rijden om vervolgens een half uurtje te laden en weer 2 uur vooruit te kunnen. Dit kost uiteraard al wel meer tijd dan in een ICE, maar het is best relaxed. Als ik echter de huidige laadsnelheden lees dan wordt dat half uurtje al gauw 3 kwartier en dan moet je ook nog wel een beetje goed timen ook omdat de snelheid behoorlijk inkakt. Mijn Tesla laadt vrij lang op volle snelheid door en gaat dan terug naar 80kW (dit komt denk ik mede doordat mijn accupakket softwarematig beperkt is en daardoor nooit 100% van de fysieke capaciteit kan laden).

Ik heb bij Tesla ook gemerkt dat in de 4 jaar dat ik de auto nu heb er meerder updates zijn geweest voor het laden. Enerzijds is de snelheid van het laden verhoogd, maar ook de aanpassing dat de accu wordt voorverwarmd als naar een supercharger navigeert werkt positief. Daarnaast heeft Tesla ook nog wat tweaks uitgevoerd waardoor mijn verbruik iets lager uitpakt.

Ik hoop dat ze dit bij Volvo / Polestar in de toekomst ook gaan doen.
Zo maar een gedachte: Volvo geeft ( wat ik lees) een betere garantie op de accu (15% degradatie ipv 30% over 8 jaar) en wil misschien vanuit die invalshoek wat voorzichtiger met het laden omspringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Mga1600 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:33:
[...]

Zo maar een gedachte: Volvo geeft ( wat ik lees) een betere garantie op de accu (15% degradatie ipv 30% over 8 jaar) en wil misschien vanuit die invalshoek wat voorzichtiger met het laden omspringen?
Waar heb je dat gelezen? (van die 15% i.p.v. 30%)

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pet66 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:55:
[...]

Waar heb je dat gelezen? (van die 15% i.p.v. 30%)
Die 15% is hier eerder aan de orde geweest en staat ook op de site van Volvo. Die 30% vond ik met Google in een Tesla forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
[P2]

Vandaag mijn P2 opgehaald. Machtig ding, rijdt goed, heb ruimte zat en voelt groter dan toen we de proefrit in maart deden. De handover stelde niet veel voor, maar dat gevoel zal elke tweaked hebben. Mijn vrouw vond het gelukkig wel handig.

Heb wel een heb een aantal rare dingen:
- Elke keer bij aandoen: “eCall, service vereist”. Ik lees dat @eLScha dit ook had. Nog iets uitgekomen? Ik kreeg ‘m zo opgeleverd met de mededeling van de handover persoon: “dat doen ze allemaal”
- Elke keer bij aandoen: “bandenspanningsbewaking, opslag spanning vereist voor TPMS door bijgewerkte software”. Maar ik kan dus niet opslaan...?
- ik heb het idee dat mijn raamrubbers al groene aanslag hebben... morgen bij daglicht nog ff goed bekijken
- Hier en daar wat vlekjes op de bekleding waar ze nog maar even naar moeten kijken.
- Trekhaak was vergeten. Weenie of dat aan polestar of LM ligt. Gaan we nog achteraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKgBltgtb91QvReLBYZVMCBH8dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4VLirJ7DFwCaxn5FnDYhtJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K2QIr-VYv82A5s_tOG4g1P3c78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQ1a4a4W1Z3MPN9WBlzRURFm.jpg?f=fotoalbum_large

De bijgeleverde laadkabel is echt absurd kort. Had zelf een 32A kabel gekocht (zie hier) maar dat gaat ook niet heel hard, denk ik, met Max 40km per uur erbij, whatever that means.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
kramon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:32:
[P2]

Vandaag mijn P2 opgehaald. Machtig ding, rijdt goed, heb ruimte zat en voelt groter dan toen we de proefrit in maart deden. De handover stelde niet veel voor, maar dat gevoel zal elke tweaked hebben. Mijn vrouw vond het gelukkig wel handig.

- Elke keer bij aandoen: “eCall, service vereist”. Ik lees dat @eLScha dit ook had. Nog iets uitgekomen? Ik kreeg ‘m zo opgeleverd met de mededeling van de handover persoon: “dat doen ze allemaal”
- Elke keer bij aandoen: “bandenspanningsbewaking, opslag spanning vereist voor TPMS door bijgewerkte software”. Maar ik kan dus niet opslaan...?
- ik heb het idee dat mijn raamrubbers al groene aanslag hebben... morgen bij daglicht nog ff goed bekijken
- Hier en daar wat vlekjes op de bekleding waar ze nog maar even naar moeten kijken.
- Trekhaak was vergeten. Weenie of dat aan polestar of LM ligt. Gaan we nog achteraan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De bijgeleverde laadkabel is echt absurd kort. Had zelf een 32A kabel gekocht (zie hier) maar dat gaat ook niet heel hard, denk ik, met Max 40km per uur erbij, whatever that means.
40km per uur komt wel ongeveer overeen met 11kW laden denk ik

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 14:44
Mga1600 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:06:
[...]

Die 15% is hier eerder aan de orde geweest en staat ook op de site van Volvo. Die 30% vond ik met Google in een Tesla forum.
Denk dat je beter eens wat research doet. Dit is van toepassing op de P8 EN de P2
Belangrijk
Batterijen vertonen natuurlijke gebruiks- en ouderdomsslijtage. Indien de batterijcapaciteit binnen de looptijd van acht - 8 - jaar of tot 160.000 km (afhankelijk van wat het eerst bereikt wordt) daalt tot onder 70% van de originele capaciteit (zie specificatie), wordt de batterij gerepareerd of vervangen zonder verdere kosten voor de klant.
https://legal.polestar.co...df55d047c0a80151747a3d34/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik ben erg benieuwd wat updates brengen mbt range en laadsnelheid. Verwacht nog wel wat verbetering nu er een hoop auto’s uitgeleverd worden.

Hier voorlopig dik tevreden. En voor vakanties huur ik wel iets. Geeft me een mooi excuus een camper te huren komende zomer... als we op vakantie kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
kramon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:32:
[P2]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toevallig vandaag ook de bandenspanning opnieuw ingesteld ivm Winterbanden wissel. Kun je alleen doen als je stilstaat. Ging bij mij beetje traag maar uiteindelijk deed de knop het wel gewoon en werd het uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
bottom line schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:38:
[...]

Denk dat je beter eens wat research doet. Dit is van toepassing op de P8 EN de P2

[...]

https://legal.polestar.co...df55d047c0a80151747a3d34/
Je hebt een beetje gelijk en ik een beetje ongelijk want wat Volvo garandeert is 78% Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-5mHqKxsVb9dJAZBV2ngc-6ayM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dROVaoNec9LvJo1nF5F1dfrg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[quote]kramon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:32:
[P2]

Heb wel een heb een aantal rare dingen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo toch?

Zet de auto uit.

Pomp de banden op tot de juiste spanning, zie de sticker aan de binnenkant van de portierstijl aan bestuurderszijde voor de aanbevolen spanning voor originele banden.

Start de motor.

Tik op op het middendisplay.

Druk op Car status.

Druk op Store pressure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsnipes82
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
[P8]
Iemand ervaring met welk media type ondersteund wordt voor een USB-C harde schijf? Ik heb hem geformatteerd naar exFat en NTFS, maar beiden lijkt deze niet te ondersteunen. Ik zie geen USB station op het hoofdscherm naar boven komen. Iemand suggesties?
Pagina: 1 ... 120 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.