[p2]
Vandaag opgehaald in Beesd!

Leuk gesprek gehad. Wist natuurlijk wel veel (dingen die er nog niet zijn, maar wel daad werkelijk moeten komen), maar er kwamen ook wel wat dingetjes langs die ik eigenlijk nog niet wist.
Een vraag was voornamelijk over 'community support'. Met name dat wij als echte tweakers natuurlijk willen 'meedenken' en adviezen willen aandragen. Ik vroeg of dat gewaardeerd werd, of dat het wordt aangenomen en vervolgens in een mailbox belandt en er niets meer mee gedaan wordt (of erger, dat er wel wat mee gedaan wordt, maar dat niet teruggekoppeld wordt). Er was geen sluitend antwoord in die zin dat of daar actief iets mee gedaan wordt. Wel liet hij weten dat als je met mensen daar uit het team zou bellen (dus Polestar Nederland), dat zij daar in ieder geval wel wat meer terugkoppeling op kunnen geven. Evenals dat het natuurlijk super nuttig is om ervaringen uit eerste hand te krijgen van gebruikers.
Daarnaast gevraagd over hoe het nou zou zitten met situaties zoals bij Tesla waarbij het mogelijk is om een (hardware)computer upgrade te doen. En dus de vraag of dat bij Polestar ook mogelijk zou zijn. Er werd iemand bijgehaald die iets meer wist van de hardware in de auto, en daar kwamen wel wat leuke feitjes naar voren. Ik weet niet in hoeverre alles écht public knowledge is dus zal niet te veel in detail treden, maar op basis van wat ik hoorde heb ik er veel vertrouwen in dat er de komende jaren erg veel mogelijk kan gaan worden via OTA updates! Hardware upgrades zouden vanuit dat perspectief niet per se nodig hoeven zijn. Daar las ik tussen de regels door dat het dus níet upgrade-able is. Maar dat werd niet bevestigd of ontkend.
De vraag of de P2 al 5G ready was en dus of die daarmee vehicle 2 vehicle communicatie via 5g zou kunnen ondersteunen werd echter met een 'nee' beantwoord.
Daarna met een grote glimlach naar huis gereden!
Een glimlach

die zich later op de avond toch weer omzette naar een boos
Ik had namelijk de bug die ik eerder langs zag komen. Voor het eten even een rondje gereden. Daarna geparkeerd, netjes afgesloten, naar binnen gegaan, gegeten, en na het eten weer weg. Kom ik buiten... Staat één van mn ramen helemaal open (rechts vóór). En die was met 100% zekerheid dícht toen we naar binnen gingen. De reden dat ik dat weet is omdat we met het rondje voor het eten de ramen open hadden staan en tijdens het ritje bemerkten dat dat raam nog open stond, en dus dicht deden(!).
Heel erg bizar dus... En tot overmaat van ramp miezerde het ook nog eens... Dus mn deur was aan de binnenkant goed vochtig

Dermate dat afnemen met een doekje het daadwerkelijk droger maakte. Niet dat het kletsnat was. Al met al aardig kl*te... Vooral omdat hij nu aan de laadpaal hangt en ik niet weet of ik straks nog een keer moet dubbelchecken of het raam wel dicht zit, en of ie niet vanacht alsnog open gaat (om whatever reason...)
Ik meen dat het eerder in het topic al benoemd was (sterker, ik reageerde er toen ook op) maar was er bij anderen een conclusie op oorzaak getrokken of een oplossing gevonden?