Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ratio heeft inderdaad 2 varianten, goedkopere geschroefde en de gegoten versies.
In verband met de problemen die ik met de Volvo laadkabel had op mijn laadpaal heb ik deze aangeschaft, hangt mooi tussen laadpaal en auto en dus niet op de grond, wat een hoop vuiligheid scheelt:
https://www.laadkabelwink...-2-16a-3fase-coiled-zwart

3-fase 32A heeft naar mijn idee niet zoveel zin, omdat thuis laden toch niet snel meer dan 11kWh aan kan op een normale 3-fase installatie (en je er ook niet zo heel veel mee opschiet, in een nacht is ie helemaal vol).
Ah ja die kabels zijn zeker interessant die opkrullen, nadeel is dat mijn 4,5 meter al te kort is die er standaard bij zit dus 4 meter gaat helemaal niet lukken haha. Ik heb nu 4,5 en 8m dus kan nu kiezen welke ik op dat moment nodig heb. Als de laadpaal verder weg staat (helaas bij mij op kantoor) dan pak ik de 8m kabel, bij achteruit inparkeer mogelijkheden bij een paal pak ik natuurlijk gewoon de 4,5 meter kabel. Mooi onder de laadvloer achter zodat je er ook geen last van hebt!

Klopt het heeft (nu) ook zeker niet zoveel zin maar ik kreeg wel het advies mee omdat de meerprijs en gewicht minimaal is dus dacht ik waarom niet!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mvrooij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:27:
[...]

Ah ja die kabels zijn zeker interessant die opkrullen, nadeel is dat mijn 4,5 meter al te kort is die er standaard bij zit dus 4 meter gaat helemaal niet lukken haha. Ik heb nu 4,5 en 8m dus kan nu kiezen welke ik op dat moment nodig heb. Als de laadpaal verder weg staat (helaas bij mij op kantoor) dan pak ik de 8m kabel, bij achteruit inparkeer mogelijkheden bij een paal pak ik natuurlijk gewoon de 4,5 meter kabel. Mooi onder de laadvloer achter zodat je er ook geen last van hebt!

Klopt het heeft (nu) ook zeker niet zoveel zin maar ik kreeg wel het advies mee omdat de meerprijs en gewicht minimaal is dus dacht ik waarom niet!
Ja klopt, ik heb de krulversie voor thuis, en nog een 8m in de auto.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik lees op Facebook berichten van P8 rijders die een issue met de cruisecontrol hebben. Een berijder rapporteert dat het begint met de "koplamp melding". Daarna onder het rijden schakelt de ACC zichzelf plots uit en accelereert de auto plots hard.
Nog niet duidelijk of de door ACC afgeremde auto accelereert naar de ingestelde snelheid of nog verder.
Auto moest in ieder geval terug voor een software update. Ook nog niet bekend van welke week de auto is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
Claude schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ik zie verder bij laadkabelleveranciers deze tekst terugkomen:
Heeft u een Volkswagen of een Audi? In dat geval is het zeer van belang dat u de juiste kabel qua amperage kiest. Kan uw auto met maximaal 1, 2 of 3 keer 16A (3,7kW) laden? Dan is het van belang dat u een kabel kiest die geschikt is voor 16A maximaal. Dat mag 1 of 3 fasig zijn, maar 16A qua amperage is echt van belang. De auto zal het laden niet starten als u een kabel gebruikt die afgezekerd is op een ander amperage dan 16A.

Nou gaat het in dit topic over Polestar en Volvo en die zijn wellicht niet zo gevoelig voor het amperage als auto's van de VAG-groep. Maar het is kennelijk toch een aandachtspunt bij laadkabels.
Met een 16A kabel vermijd je dus risico's.
Lijkt mij een broodje aap. (kan best waar zijn maar dan verneem ik graag van hun de motivatie)

"X" ampere geeft door dunnere koperaders, een hógere spanningsval en dát lijkt mij nu juist iets waar een auto van kan afschakelen.

Indien je dikkere koperaders gebruikt heb je een lagere spanningsval.

Wat zóu kunnen zijn, is dat de stuurkabel een iets andere afwijkende kabelweerstand heeft in een 16A en een 32A kabel.

Zou mij niet verbazen want op deze manier/check kan je een 16A blokkeren om er 32A doorheen te jassen.
Maar dit zou toch zéker niet het geval mogen zijn als je een betere (32A) kabel op een 16A gaat laden.

just my 2 eurocents :X

edit: hoe zit het dan met mijn Zappi die 32A kan laden?? die heeft toch óók een stuurdraad met bijbehorende weerstand..

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 27-11-2020 13:30 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
PvS_68 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:17:
[P2]

Ik las dat er zijn meer mensen die merken dat laden maar op 2 fasen lijkt te gaan.
Bij mij werkte het steeds op 3 fasen (11kW), maar nu zie ik vanochtend dat mijn verbruik vannacht (tijdens het laden) constant tussen de 7 en 8 kW gelegen heeft (inclusief gebruik woning). Dat duidt ook sterk op een laadsnelheid van 7,2kW en mogelijk dus maar 2 fasen.
Ik begin me af te vragen of het temperatuur gerelateerd kan zijn en hij misschien bij koude terugschakelt in laadsnelheid van 3 naar 2 fasen?
Zijn er meer mensen die iets soortgelijks zien?
Ik zou de fasebelasting moeten kunnen zijn op mijn Raspberry Pi P1 meter, maar dat overzicht laat me enkel een zandloper zien, dus daar heb ik helaas geen inzicht in.
Slechts een keer gezien. En al 40x geladen. Lijkt mij niet temperatuur afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hansieo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:28:
[...]

Lijkt mij een broodje aap. (kan best waar zijn maar dan verneem ik graag van hun de motivatie)

"X" ampere geeft door dunnere koperaders, een hógere spanningsval en dát lijkt mij nu juist iets waar een auto van kan afschakelen.

Wat zóu kunnen zijn, is dat de stuurkabel een iets andere afwijkende kabelweerstand heeft in een 16A en een 32A kabel.

Zou mij niet verbazen want op deze manier/check kan je een 16A blokkeren om er 32A doorheen te jassen.
Maar dit zou toch zéker niet het geval mogen zijn als je een betere (32A) kabel op een 16A gaat laden.

edit: hoe zit het dan met mijn Zappi die 32A kan laden?? die heeft toch óók een stuurdraad met bijbehorende weerstand..
Ligt aan hoe ze de logic voor de proximity pin (PP) hebben gemaakt. Als die een weerstand van 680 Ohm verwacht, zal een 32A kabel niet gaan werken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansieo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:28:
[...]

Die auto's zouden anders ook niet kunnen laden bij 22kW laadstations met vast kabel.

Lijkt mij ook heel vreemd. En anders was het wellicht een issue dat misschien ook al lang opgelost is in de firmware. Veel VAG EVs (bv E-Golf & E-Tron) kunnen gewoon laden met meer dan 16A. Dus dan moet het wel werken. Als de auto de 32A kabel detecteerd kan hij gewoon gaan laden.

En anders zou de auto ook niet op 22kW palen met vaste kabel laden. Lijkt mij iets dat VAG wel op zou lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 27-11-2020 14:00 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Pre Conditioning P8

Ik zou nog even mij ervaring delen met de pre-conditioning op weg naar werk : 65,5 km.

Zonder preconditioning 63% van 90% bij 100 km/h op de ACC Buiten ca. 5°.
Preconditioning 30 min aan, op de laadstroom : lekker warm binnen 64% van 90% bij 100 km/h op de ACC Buiten ca. 8° besparing ca.4%
Preconditioning 30 min aan op de accu (gestart met 90%, ingestapt met 90%) lekker warm binnen 67% van 90% bij 100 km/h op de ACC. buiten ca. 8° Besparing ca. 14%.

Dit was eenmalig getest, maar ga dit vaker proberen, op de laadpaal en op de accu.

Verklaring, wanneer de accu stroom levert wordt deze warm en verbruikt sneller minder stroom.

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 17:06
4v4t4r schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:24:
[P8]

Zondag 13 december mn auto ophalen ! :D
Zin in !!
Bijzonder.....op zondag......maar wel erg leuk natuurlijk...!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
dnns85 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:21:
[...]

Zelfde hier. Ik heb de update gister gehad (auto gister geleverd) en ook de versie van 1 oktober en niet november. Lijkt er bijna op dat niet elke dealer de meest recente software heeft (gedownload)? Kan me voorstellen dat ze niet bij elke update de software opnieuw ophalen. Wel jammer. Bijwerken naar de versie van november dus blijkbaar nog niet OTA.
Belletje naar de dealer gedaan en kon gelijk langs komen. Half uur later zat de november software versie in de auto. De auto opwarmen kan nu via een schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:11
weghorst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
[...]

Belletje naar de dealer gedaan en kon gelijk langs komen. Half uur later zat de november software versie in de auto. De auto opwarmen kan nu via een schema.
Thx! Heb ook even gebeld met m'n eigen dealer (niet die HOS) en ik moet daar dinsdag toch zijn voor m'n andere auto en dan zetten ze die update er ook meteen ff op 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Claude schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ik zie verder bij laadkabelleveranciers deze tekst terugkomen:
Heeft u een Volkswagen of een Audi? In dat geval is het zeer van belang dat u de juiste kabel qua amperage kiest. Kan uw auto met maximaal 1, 2 of 3 keer 16A (3,7kW) laden? Dan is het van belang dat u een kabel kiest die geschikt is voor 16A maximaal. Dat mag 1 of 3 fasig zijn, maar 16A qua amperage is echt van belang. De auto zal het laden niet starten als u een kabel gebruikt die afgezekerd is op een ander amperage dan 16A.

Nou gaat het in dit topic over Polestar en Volvo en die zijn wellicht niet zo gevoelig voor het amperage als auto's van de VAG-groep. Maar het is kennelijk toch een aandachtspunt bij laadkabels.
Met een 16A kabel vermijd je dus risico's.
Net de 32A kabel aangesloten en gaat perfect, kabel is inderdaad iets zwaarder maar scheelt bijna niks (7,5M) tegen over de 4,5M kabel die er standaard bij zit. Je merkt wel dat het voor mijn gevoel kwalitatief veel beter is als die van Volvo zelf, die komt een beetje plastic over maar dat zal wel puur gevoel zijn want hij doet ook gewoon zijn werk!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Repmek schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:16:
Pre Conditioning P8

Ik zou nog even mij ervaring delen met de pre-conditioning op weg naar werk : 65,5 km.

Zonder preconditioning 63% van 90% bij 100 km/h op de ACC Buiten ca. 5°.
Preconditioning 30 min aan, op de laadstroom : lekker warm binnen 64% van 90% bij 100 km/h op de ACC Buiten ca. 8° besparing ca.4%
Preconditioning 30 min aan op de accu (gestart met 90%, ingestapt met 90%) lekker warm binnen 67% van 90% bij 100 km/h op de ACC. buiten ca. 8° Besparing ca. 14%.

Dit was eenmalig getest, maar ga dit vaker proberen, op de laadpaal en op de accu.

Verklaring, wanneer de accu stroom levert wordt deze warm en verbruikt sneller minder stroom.
Heb je ook naar de windrichting gekeken? Kan ook veel verschil maken. En zelfde gemiddelde snelheid ongeveer? Heeft ook de nodige impact. En bij je test met verwarmen van de accu. Je starte met 90% en ging weg met 90%? En ook een half uur voorverwarmen? Dat lijkt me niet te kloppen. Of had je hem geladen tot 100% en daarna 10% eraf? Ook kan 64% 63,6 zijn en 64,4. Ook bijna al 1% verschil. Maw; lastig om dit soort testen te doen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:42:
[...]

Ja dat is nog zachtjes uitgedrukt, “vervelend”. Dat wil je echt niet na een paar dagen. Na een paar maanden ook niet trouwens.
Hopelijk kan het toch snel opgelost worden.
Vandaag is de nieuwe onboard Charger binnen gekomen voor mijn Collega, erin gezet zodat de oude opgestuurd kan worden naar Zweden voor verder onderzoek. Hij kan de auto vanmiddag weer ophalen! Nog best snel gegaan dus, nu hopen dat hij ook KM's kan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Peterfilius schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:25:
[...]

Tof! De eerste die ik zie met RVS pakket. Die heb ik ook op de sage besteld, in mijn geval zonder sideskirts. Heel fraai!
Wel op blijven letten he..... 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
weghorst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:28:
[...]

Je bedoeld inplannen wanneer hij het moet gaan opwarmen?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:45:
[...]

Net de 32A kabel aangesloten en gaat perfect, kabel is inderdaad iets zwaarder maar scheelt bijna niks (7,5M) tegen over de 4,5M kabel die er standaard bij zit. Je merkt wel dat het voor mijn gevoel kwalitatief veel beter is als die van Volvo zelf, die komt een beetje plastic over maar dat zal wel puur gevoel zijn want hij doet ook gewoon zijn werk!
Tenzij je een EV-box laadpaal hebt want die vindt ook dat die van Volvo kwalitatief niet goed genoeg is... en doet het dus gewoon niet met die kabel (alle andere kabels werken wel).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:03:
[...]

Tenzij je een EV-box laadpaal hebt want die vindt ook dat die van Volvo kwalitatief niet goed genoeg is... en doet het dus gewoon niet met die kabel (alle andere kabels werken wel).
Ja, dat is wel erg balen.. vervelend dat deze dan niet goed is want EV-box zie je erg veel bij particulieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:15
Ik heb net de winterbanden onder de P2 laten zetten, dat kun je teleurstellend goed merken in het rijgedrag. Normaliter had ik altijd grip ongeacht hoe snel er geaccelereerd wordt, nu heb ik toch wel erg snel wheelspin, niet genoeg rubber om het vermogen over te brengen op de weg. Andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Inspired schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:47:
[...]

Heb je ook naar de windrichting gekeken? Kan ook veel verschil maken. En zelfde gemiddelde snelheid ongeveer? Heeft ook de nodige impact. En bij je test met verwarmen van de accu. Je starte met 90% en ging weg met 90%? En ook een half uur voorverwarmen? Dat lijkt me niet te kloppen. Of had je hem geladen tot 100% en daarna 10% eraf? Ook kan 64% 63,6 zijn en 64,4. Ook bijna al 1% verschil. Maw; lastig om dit soort testen te doen. :)
Van de week even voorverwarmd met dezelfde insteek, ik begon op 81% en had na 30 minuten verwarmen tot 22 *C nog 79% over. Dan zou ik iets van 1,5 kwh hebben verstookt aan de elektrische kachel, ofwel een kachel van 3000 Watt een half uur aan om maximaal vermogen.

Klinkt niet onrealistisch als je aan een straalkacheltje denkt..
Afbeeldingslocatie: https://www.bol.com/nl/p/eurom-elektrische-kachel-3000w-werkplaatskachel-230v/9200000039277805/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DX8EXnVW%40gpS5Rhgzi4t4ewAABxg%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000039277805&bltgh=oXXPE5XLFDMo1ahrF8FE-Q.1_8_9.11.ProductTitle

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan zit met voorverwarmen op de laadkabel. Zou denken dat dit inderdaad accu procenten moet besparen bij je rit erna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ach-jee schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:14:
Ik heb net de winterbanden onder de P2 laten zetten, dat kun je teleurstellend goed merken in het rijgedrag. Normaliter had ik altijd grip ongeacht hoe snel er geaccelereerd wordt, nu heb ik toch wel erg snel wheelspin, niet genoeg rubber om het vermogen over te brengen op de weg. Andere mensen hier ook last van?
Originele winterwielen/banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 14:35
Ik heb het op mijn winterbanden 1 keer geprobeerd, maar op een nat wegdek. En toen idd wielspin. Ik had het aan het natte wegdek toegeschreven. Moet het dus nog eens droog proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb het op mijn winterbanden 1 keer geprobeerd, maar op een nat wegdek. En toen idd wielspin. Ik had het aan het natte wegdek toegeschreven. Moet het dus nog eens droog proberen.
Banden moeten ook altijd even hun gladde laagje kwijtraken als ze nieuw zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grgur9ByOUsYLS7QhBy9oGxUYDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4zEwIKnOsRXHA13awGRiolU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vLQHXOs54LrJN7RKUjX-KiKxeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9yivjrEdTgZdT9NpVJPYhmP.jpg?f=fotoalbum_tile

[P8] Verkeerde update gehad denk ik ...Onder autostatus > Service ... Polestar Connect ?? :?

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 14:35
FBMG schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:52:

[P8] Verkeerde update gehad denk ik ...Onder autostatus > Service ... Polestar Connect ?? :?
Had je je post niet moeten beginnen met [P2] ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Mga1600 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:
[...]

Bijzonder.....op zondag......maar wel erg leuk natuurlijk...!
Ja vanwege afleverdrukte doen ze dus ook zondag.
Ik vind het prima, geen gedoe met meetings verzetten voor werk 😁

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Mga1600 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:18:
[...]

Originele winterwielen/banden?
Het is een bandenwissel. Ik heb er nu Dunlop SP Winter Sport 3D banden onder zitten. Nog een klein ritje gemaakt, maar ze slippen onder alle snelheden als je snel accelereert. Wegdek was overigens wel vochtig vandaag, maar dat was voor de zomerbandjes geen probleem. Ik hoop dat het nog wat slijt, ik zou toch graag alle 408 PK’s blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Overigens nogmaals bedankt @BartWNL voor het mededelen van je velgenproblematiek. Ik heb het nog even aangegeven bij de bandenboer voor de zekerheid. Volgens hem gaan de velgen in principe altijd weer terug naar dezelfde plek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag de recall gehad en nu de november update met timer voor de standkachel. Erg blij mee!

@ach-jee ik denk dat ik de winterbanden voorlopig maar even skip als je problemen blijft hebben met de acceleratie. Ze zijn in NL toch niet nodig en zeker niet met de 100km die ik wekelijks maak momenteel.

Overigens had ik met die V60 T5 ook continu wheelspin vandaag. Zal wel door voorwielaandrijving komen.

[ Voor 63% gewijzigd door Aghanim op 27-11-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:08:
Vandaag de recall gehad en nu de november update met timer voor de standkachel. Erg blij mee!

@ach-jee ik denk dat ik de winterbanden voorlopig maar even skip als je problemen blijft hebben met de acceleratie. Ze zijn in NL toch niet nodig en zeker niet met de 100km die ik wekelijks maak momenteel.

Overigens had ik met die V60 T5 ook continu wheelspin vandaag. Zal wel door voorwielaandrijving komen.
Ik zal wel even laten weten volgende week of het ‘inrijden’ helpt. Mijn P2 zal ook nooit sneeuw zien op het eventuele prut in Nederland na, dus ik ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Laatst online: 08-01-2021
Vandaag door LM (ALD) te horen gekregen dat mijn P2 3 dagen geleden in Beesd is aangekomen. Iemand ervaring hoelang ik waarschijnlijk nog geduld moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb nog een paar dagen om evt. wijzigingen in de leveringsomvang van de P8 door te geven voordat hij geproduceerd wordt. Tijd voor hard nadenken dus......

Ik ging voor 20” wielen maar er zijn inmiddels hier wat ervaringen over stroomverbruik en range eb die stemmen nog niet tot vreugde..... Maar de gegevens kan ik niet genoeg doorgronden om echt te oordelen

Daarom een open vraag aan de P8 rijders: is er al een beetje inzicht in het meerverbruik van 20” en is al gevoel voor de besparing die de eveneens bestelde warmtepomp geeft?

Dank voor jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
PvS_68 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:20:
[...]

zelfde ervaring hier met p8 en Conti Wintercontact, ook nog nauwelijks mee gereden dus kan "nieuwe laagje" zijn en was idd nat. Met de zomerbanden altijd het gevoel gehad dat alle pk's zich via de banden vastbijten en totaal niet slippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
FBMG schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:52:
[Afbeelding][Afbeelding]

Staat er bij mij ook al vanaf het begin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:14

MaxxMark

HT is Tof!

Rubu123 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:40:
Vandaag door LM (ALD) te horen gekregen dat mijn P2 3 dagen geleden in Beesd is aangekomen. Iemand ervaring hoelang ik waarschijnlijk nog geduld moet hebben?
Het is geen exact science. 2 November kreeg ik brief van mn LM (Athlon) dat de auto begin december gelverd zou worden. Na contact met PS was toen alleen bekend dat hij of op de boot of in de EU was. In het ergste geval dus op de boot.

2 weken terug was mijn kenteken bekend en toen werd ook genoemd dat hij in Beesd stond. De 17e mail gekregen om mn afspraak te maken maar door een foute koppeling tussen mn PS-id en mn order kon ik die niet bevestigen. Afgelopen woensdag (25 nov) de bevestiging gekregen vanuit PS Support dat de afspraak voor woensdag 2 december stond.

Als hij in Beesd staat zou ik op basis van mijn tijdlijn denken dat het 2 weken kan duren.

Wat meespeelt is natuurlijk of mijn wagen nog de terugroepacties gedaan moest krijgen. Het kan best zijn dat latere wagens fabriek-af al correct zijn en het sneller gaat.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:41:
Ik heb nog een paar dagen om evt. wijzigingen in de leveringsomvang van de P8 door te geven voordat hij geproduceerd wordt. Tijd voor hard nadenken dus......

Ik ging voor 20” wielen maar er zijn inmiddels hier wat ervaringen over stroomverbruik en range eb die stemmen nog niet tot vreugde..... Maar de gegevens kan ik niet genoeg doorgronden om echt te oordelen

Daarom een open vraag aan de P8 rijders: is er al een beetje inzicht in het meerverbruik van 20” en is al gevoel voor de besparing die de eveneens bestelde warmtepomp geeft?

Ik heb 19” en warmtepomp, maar kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat daar veel winst uit gehaald wordt. Verbruik is gewoon hoog. Maar hij rijdt wel lekker.

Vanmiddag wel eerste echte probleempje ervaren, de kachel doet (hopelijk deed) het niet meer. Ijskoude auto dus, niet prettig.
Morgen maar kijken of het op magische wijze opgelost is.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Over de winterbanden, ik lees dat mensen last hebben van spinnende wielen. Daar heb ik op de Nokian’s geen last van.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:11:
Over de winterbanden, ik lees dat mensen last hebben van spinnende wielen. Daar heb ik op de Nokian’s geen last van.
Nee hier ook geen last van 20’’, ook niet op nat wegdek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:09:
[...]

Ik heb 19” en warmtepomp, maar kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat daar veel winst uit gehaald wordt. Verbruik is gewoon hoog. Maar hij rijdt wel lekker.

Vanmiddag wel eerste echte probleempje ervaren, de kachel doet (hopelijk deed) het niet meer. Ijskoude auto dus, niet prettig.
Morgen maar kijken of het op magische wijze opgelost is.
Hij rijdt zeker lekker, dat weet ik van de testrit.....!
Er was nog iemand met het koude-kachelprobleem dat door een reset verholpen werd als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij

Ik durf het echt niet te zeggen.. het rijd super de 20 inch en of de warmtepomp iets doet tja zeg jij het maar! Ieder ritje is weer anders, temperatuur, wind, trek ik hard op of rij ik juist rustig.. wil je graag helpen maar ben bang dat ik dit ook niet kan testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
mvrooij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:30:
[...]

Nee hier ook geen last van 20’’, ook niet op nat wegdek!
Dat komt natuurlijk door al die extra kilo’s die de dikke zus van de P2 meetorst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:28
PvS_68 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:17:
[P2]

Ik las dat er zijn meer mensen die merken dat laden maar op 2 fasen lijkt te gaan.
Bij mij werkte het steeds op 3 fasen (11kW), maar nu zie ik vanochtend dat mijn verbruik vannacht (tijdens het laden) constant tussen de 7 en 8 kW gelegen heeft (inclusief gebruik woning). Dat duidt ook sterk op een laadsnelheid van 7,2kW en mogelijk dus maar 2 fasen.
Ik begin me af te vragen of het temperatuur gerelateerd kan zijn en hij misschien bij koude terugschakelt in laadsnelheid van 3 naar 2 fasen?
Zijn er meer mensen die iets soortgelijks zien?
Ik heb het nu 3x gehad.

1ste keer was na rit van 65km met een hoog gemiddeld verbruik van rond de 30. Gisteravond nogmaals proberen te reproduceren met dezelfde rit en verbruik rond de 31 - hij laadde nu gewoon 3 fasen bij terugkomst.

Eergisterochtend hetzelfde: voorverwarmen en bijladen ging op 2 fasen ipv 3. Normaal zie ik 3x 8A of 3x 10A toen maar 2 x 8A. Bijladen ging ook langzaam maar accu boven de 80 procent dus daar kon het ook aan liggen.

Gisteravond geladen tot 60 procent en vanochtend had hij het weer. Kon nu testen op de publieke laadpaal en daar ging de laadsnelheid hetzelfde. (onder de de 30 km/u) Nu dus in ieder geval vast kunnen stellen dat het niet aan mijn laadpaal ligt.
Na een rit van 15 km deed ie het wel weer gewoon op 3 fasen.

Beide ochtenden rond de 5 graden. Kan daar dus aan liggen? De temperatuur op de avond weet ik niet meer.

Als ie het morgen weer heeft zal ik testen of een reset helpt en zien wat hij dan op de loadbalancer doet als het huis meer vraag heeft. Ik ga ervan uit dat hij dan de twee fasen terugschroeft en het nog slechter wordt.

Als het is om de laadstroom te beperken is het wel vreemd dat hij niet na even laden (opgewarmd) die fase bijschakeld en vreemd dat hij die fase ook niet gebruikt voor het voorverwarmen.

Als het kou gerelateerd is lijkt het me quick en dirty programmeerwerk om de laadstroom te beperken en niet de communicatie met de rest van de auto hoeven af te handelen. We hopen maar op updates. Zal het voor de recall (over twee weken) bij de dealer aangeven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNCGzjhICUmATyjHgzkejtPPN3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guzUmXBo0cI8nTZkYZTeShVU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Arie van Dijk op 27-11-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
ach-jee schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:35:
[...]

Dat komt natuurlijk door al die extra kilo’s die de dikke zus van de P2 meetorst ;)
Vandaag niet gereden, maar eigenlijk in een week pas 1 keer wielspin gehad bij vol op trekken bij het stoplicht op een wat natter wegdek. Voor de rest niet. Geen idee hoe dat dan bij jou komt. Wellicht heb je een zeer krachtige P2 :+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
BartWNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:34:
[...]

Vandaag niet gereden, maar eigenlijk in een week pas 1 keer wielspin gehad bij vol op trekken bij het stoplicht op een wat natter wegdek. Voor de rest niet. Geen idee hoe dat dan bij jou komt. Wellicht heb je een zeer krachtige P2 :+?
Ik zal morgen de lachgastank eens loskoppelen en kijken wat er gebeurt. Maar zonder dollen, ik heb er alleen ‘last’ van als ik ‘m ineens tot op de bodem trap, wat ik normaliter niet vaak doe. Komend vanaf een dieseltje met 120 pk en heel veel extra Volvo-kilo’s is het gewoon opvallend dat je merkt dat je andere banden onder je auto hebt liggen. Het ontneemt wel wat plezier van de stoplichtsprintjes als er niks gebeurt wanneer je stroom geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:31:
[...]

Hij rijdt zeker lekker, dat weet ik van de testrit.....!
Er was nog iemand met het koude-kachelprobleem dat door een reset verholpen werd als ik het goed heb.
Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben maar kon het zo snel niet terugvinden. Heb al rijdende een reset van het systeem gedaan maar dat hielp niet. Hopelijk na “15 minuten uit de buurt” wel.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 22-09 19:33
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:20:
[...]

Ja dat dacht ik ook gelezen te hebben maar kon het zo snel niet terugvinden. Heb al rijdende een reset van het systeem gedaan maar dat hielp niet. Hopelijk na “15 minuten uit de buurt” wel.
https://gathering.tweaker...message/64897940#64897940

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag overigens een P8 Sage Green bij de dealer gezien. Die was echt gruwelijk. Als ik nu een P8 zou bestellen werd het 100% die kleur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Zo, vanmiddag dan mijn 2 in ontvangst mogen nemen.
Accounts gekoppeld, eerste instellingen van de stoel gedaan, ff overal gaan zitten, rond gekeken, klein ritje gemaakt om de kleine naar opa en oma te brengen. Ff de snellader van Shell uitgeprobeerd. Van 30 naar 70% in een 25 minuten. Duidelijk nog niet waar het moet zijn, maar ook niet bijzonder slecht gezien een koude accu.

Eerste indrukken; herken me niet in de verontwaardiging omtrent de zogenaamde goedkope sleutels. Komende van een talisman, en daarvoor een Auris en een Polo vind ik het juist praktische degelijk aanvoelende sleutels waar ik juist niet bang ben voor krassen doordat ik 'm bij mijn huissleutel in mijn broek/jaszak heb.
Vind het ook geen krappe auto voorin, zat in de talisman (geen kleine auto) ook met mijn rechterknie tegen de midden console en hou juist van een auto die om de bestuurder heen zit. Afwerking vind ik goed, hoewel het materiaal op de pilaren/dak stukken wat goedkoop aandoet.

En qua rijden: _/-\o_ dan merk je toch wel dat er echt aandacht besteed is aan het onderstel en het rijgedrag.
Dat gaat de komende jaren genieten worden :9

Nog gekeken of ik via de obd-link hem uit kon lezen, maar dat leek zo gauw niet te lukken. Ben benieuwd of ik daar morgen meer succes in heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Fladder80 op 27-11-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 22-09 19:33
[P2]

In de app "Rijprestaties" zie ik een merkwaardig grote waarde als rittijd staan.
Enig idee hoe ik dit kan resetten? Via de instellingen (rechtsboven) resetten heeft geen effect.
Ik heb mijn auto overigens pas sinds vorige week donderdag. Ik gok dat de auto 104 dagen geleden gefabriceerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUQ_CJ9q3x1tLBaBP6H0K0JY7OU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q2KgSdW4d9bfxZeVyeXMiZPk.jpg?f=user_large

En die gemiddelde snelheid slaat trouwens ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
FirstEV schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:24:
[P2]

In de app "Rijprestaties" zie ik een merkwaardig grote waarde als rittijd staan.
Enig idee hoe ik dit kan resetten? Via de instellingen (rechtsboven) resetten heeft geen effect.
Ik heb mijn auto overigens pas sinds vorige week donderdag. Ik gok dat de auto 104 dagen geleden gefabriceerd is.

[Afbeelding]

Same here. Lijkt op een softwarefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:11
FirstEV schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:24:
[P2]

[Afbeelding]

Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb de auto een dag, stond 32 km op toen ik 'm kreeg, maar ook al 12 dagen op die "teller". Terwijl hij in september geproduceerd is en ook al 14 dagen bij de dealer heeft gestaan. Kan me niet voorstellen dat ie zo lang aan geeft gestaan ook in de tussentijd. Misschien op transport met de sleutel in de auto en daardoor niet helemaal uit.

Resetten kon ik ook zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
dnns85 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:17:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb de auto een dag, stond 32 km op toen ik 'm kreeg, maar ook al 12 dagen op die "teller". Terwijl hij in september geproduceerd is en ook al 14 dagen bij de dealer heeft gestaan. Kan me niet voorstellen dat ie zo lang aan geeft gestaan ook in de tussentijd. Misschien op transport met de sleutel in de auto en daardoor niet helemaal uit.

Gaat dat resetten niet met de knop op het uiteinde van de linkerhandel achter het stuur?

[Ik wacht nog op mijn P8, dus weet het niet zeker, maar een soortgelijk menu werd in mijn vorige Volvo meen ik met die knop gereset.]

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 27-11-2020 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

vandaag even na overgeven van de auto van vriendin met boodschappen naar mij om te parkeren, gemerkt dat geen bluetooth verbinding kreeg met de telefoon. Opnieuw opgestart en ik kon verbinden.
Ik hoorde een harde klik over de speakers bij het uitschakelen van de infotainment.

15 km verder hoorde ik tussendoor dezelfde klik over de speakers en startte het syteem opnieuw op...

Verder ervaar ik vooral veel gemakt en plezier, maar ook dat onder 20kmh de camera af en toe uit zichzelf in beeld komt en wegschakelt, dat is soms irritant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
ach-jee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Volgens mij zijn die twee ‘quick selections’ geheel dynamisch toch, gebaseerd op recent gedrag of opgeslagen plaatsen? Bij mij is het soms thuis, soms werk, soms een plek die ik net opgezocht heb in Maps.
Ja die begrijp ik maar dat bedoel ik niet. Stel je gaat rijden en moet voor je werk naar punt A, B en C rijden. Je begint dan met reisdoel C, B en dan A op te geven aan Google, blijkbaar is zelfs Maps niet zo intelligent dat die zelf de meest logische route plot. Voorbeeld daarvan; ik was bijna op een voor mij onbekende bestemming zo’n 25km van mijn huis en wilde snel terug. Dus dacht ik -wachten voor het stoplicht 2km van de eindbestemming af- alvast het thuis adres toe te voegen. Dan spreek je die in, maar gaat Google er vanuit dat je eerst 23km terug wilt om vervolgens weer 25km heen te rijden ipv die laatste 2km af te maken en dan 25km naar huis... :?

Terug naar het voorbeeld; in de routeplanning heb je dus drie bestemmingen (A/B/C). Stel je beluit dat je na A eerst naar C wilt en dan naar B, hoe doe je dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
dnns85 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:17:
[...]

Als je op het middelste knopje aan de rechterkant van het stuur drukt (terwijl je niets anders aan het doen bent qua menu’s) dan opent hij de tellers. Daar kun je hem ook resetten.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
PvS_68 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:50:
[...]

Ik zat na te denken over een antwoord op deze vraag en realiseerde me ineens het volgende:

Als ik mijn telefoon koppel herkent hij alle contacten uit de telefoon, dus ook die niet in mijn Google account staan, maar wel in mijn Outlook (zakelijk) account. Hetzelfde geldt als je een andere telefoon koppelt. Hij kent dus de contactpersonen uit de telefoon die verbonden is.

Er is/lijkt dus geen link tussen de Google assistent in de auto en de Google contactpersonen: Voor bellen gebruikt hij gewoon het adresboek uit de telefoon.

Misschien lukt het daarom dus ook niet om te navigeren naar een contactpersoon. Hij kijkt waarschijnlijk niet eens in de Google contactpersonen (cloud) en al helemaal niet in de adressen van de contactpersonen in je telefoon.

Zijn er al mensen die 'navigeer naar mijn volgende afspraak' (uit de Google agenda) hebben gedaan? Ik ben dus wel benieuwd of hij daar wel naar kijkt/zoekt omdat ik dus nu de indruk heb dat hij niets met Google contacts doet.
Dit is precies mijn ervaring; hoe bizar dat niemand bij zo’n groot bedrijf zich bedenkt dat navigeren naar een contactpersoon vaak voor komt?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:00:
[p8]

vandaag even na overgeven van de auto van vriendin met boodschappen naar mij om te parkeren, gemerkt dat geen bluetooth verbinding kreeg met de telefoon. Opnieuw opgestart en ik kon verbinden.
Ik hoorde een harde klik over de speakers bij het uitschakelen van de infotainment.

15 km verder hoorde ik tussendoor dezelfde klik over de speakers en startte het syteem opnieuw op...

Verder ervaar ik vooral veel gemakt en plezier, maar ook dat onder 20kmh de camera af en toe uit zichzelf in beeld komt en wegschakelt, dat is soms irritant...
Die harde “pang” (klik) bij het resetten hoor ik ook. Het lijkt alsof de reset redelijk lomp gaat.
Dat de Bluetooth niet verbindt heb ik af en toe ook. Meestal als ik de auto verlaat en binnen een paar minuten weer terug in stap.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
ach-jee schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:04:
[...]

Het is een bandenwissel. Ik heb er nu Dunlop SP Winter Sport 3D banden onder zitten. Nog een klein ritje gemaakt, maar ze slippen onder alle snelheden als je snel accelereert. Wegdek was overigens wel vochtig vandaag, maar dat was voor de zomerbandjes geen probleem. Ik hoop dat het nog wat slijt, ik zou toch graag alle 408 PK’s blijven gebruiken.
Zoals mga1600 aangaf MOETEN de banden eerst de toplaag opruwen (dit kan bets een paar 100 km duren)

Voorts raad ik TEN ZEERSTE af om gedurende die periode FEL op te trekken (vreemd dat de bandenboer dit niet heeft aangegeven)

Zelfs bij een gewone snelle ICE is dit af te raden.
Je hebt en nieuwe velg met nieuwe banden en die zijn er op gezet met aardig wat "pasta" die natuurlijk niét zomaar weg is.

Gezien het ONWIJZE koppel dat je teweeg kan brengen zou het míj niet verbazen dat/als je een verschuiving van je band kan oproepen.
Wees blij dat dit koppel nu ontsnapte wiel wielspin, en wácht nog even geduldig (moeilijk ja.. :9~ ) die paar 100km af, en test dan nogmaals in/bij wínterse omstandigheden en niet zoals nu bij ~10°C.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
JohnDoe77 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:09:
[...]

Ja die begrijp ik maar dat bedoel ik niet. Stel je gaat rijden en moet voor je werk naar punt A, B en C rijden. Je begint dan met reisdoel C, B en dan A op te geven aan Google, blijkbaar is zelfs Maps niet zo intelligent dat die zelf de meest logische route plot. Voorbeeld daarvan; ik was bijna op een voor mij onbekende bestemming zo’n 25km van mijn huis en wilde snel terug. Dus dacht ik -wachten voor het stoplicht 2km van de eindbestemming af- alvast het thuis adres toe te voegen. Dan spreek je die in, maar gaat Google er vanuit dat je eerst 23km terug wilt om vervolgens weer 25km heen te rijden ipv die laatste 2km af te maken en dan 25km naar huis... :?

Terug naar het voorbeeld; in de routeplanning heb je dus drie bestemmingen (A/B/C). Stel je beluit dat je na A eerst naar C wilt en dan naar B, hoe doe je dat? :D
Ah, dan begrijp ik het. Volgens mij kun je de volgorde veranderen als je drukt (mogelijk lang drukt) op de (tussen)bestemming, nadat je ‘m in hebt gevoerd. Ik geloof niet dat dat efficiënter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Ik zal de rechtervoet nog even onder controle houden, dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sten2017 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:14:
P8 Daar is die

[Afbeelding]

Frontje wordt zwart gespoten.
En halen ze dan ook die zwarte penis sticker ook van je kenteken? _O-

Mooie kleur, benieuwd naar het frontje. Ben nu wel erg gewend aan de dichte in kleur van de auto (Thunder). Ik vind het persoonlijk steeds mooier worden.

[ Voor 15% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-11-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ik heb tot nu toe alleen winterbanden gehad, Alpine Sport 5. Onder de P8 geen enkele wheelspin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Rubu123 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:40:
Als je hier terug leest (of beter in het leverings topic); gemiddeld een maandje of twee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77

Ik heb beide. Ik schat mijn range nu op 300km. Dat is met winterbanden en nog geen actief gebruik van voorverwarmen (soms vind ik dat teveel gedoe om een half uur voor vertrek in de kou dat aan te gaan zetten). Met goed weer en zomerbanden zie ik dat wel naar 375 gaan en wie weet wat ze verder vanuit Volvo verbeteren.

Denk dat het belangrijk is naar je gebruik te kijken; ik rijd zelfs meer dan 150km per dag en toen ik dat een keer gedaan had, heb ik ff een fastcharger gebruikt en was hij zo weer 40% voller. Ik krijg over de 20” velgen alleen maar complimenten en vind het natuurlijk zelf ook echt veel dikker staan, vooral als je hem naast een P8 op 19” ziet staan bij de dealer.

Wil je iedere dag je maximale range en meer gaan benutten; 19”. Carguy; 20”. Zo zit ik erin! ;)

Hoe dan ook; wat een top wagen! Geen enkel probleem mee en dat is toch wel heel fijn als je ook de P2 verhalen leest. Die paar maanden later produceren maakt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
BartWNL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:34:
[...]

Type banden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:12:
[...]

Die harde “pang” (klik) bij het resetten hoor ik ook. Het lijkt alsof de reset redelijk lomp gaat.
Dat de Bluetooth niet verbindt heb ik af en toe ook. Meestal als ik de auto verlaat en binnen een paar minuten weer terug in stap.
Klopt; als je even snel een winkel in loopt en terug komt heb ik het ook 2x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
ach-jee schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:37:
[...]

Ah, dan begrijp ik het. Volgens mij kun je de volgorde veranderen als je drukt (mogelijk lang drukt) op de (tussen)bestemming, nadat je ‘m in hebt gevoerd. Ik geloof niet dat dat efficiënter kan.
Is dat echt zo of denk je dat? Ik heb mijn vinger meerdere keren lang erop gedrukt of gehouden maar er gebeurt niets. Behalve dat je dan af en toe naar een detail scherm van de tussenstop gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
JohnDoe77 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:17:
[...]

Is dat echt zo of denk je dat? Ik heb mijn vinger meerdere keren lang erop gedrukt of gehouden maar er gebeurt niets. Behalve dat je dan af en toe naar een detail scherm van de tussenstop gaat...
Ik heb het even gecheckt, ik denk dat je gelijk hebt en dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
Weer iemand toevallig hoe je in Spotify “nummers die vaak beluistert” kan wissen? Sinds ingebruikname van de auto is deze niet meer gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik heb beide. Ik schat mijn range nu op 300km. Dat is met winterbanden en nog geen actief gebruik van voorverwarmen (soms vind ik dat teveel gedoe om een half uur voor vertrek in de kou dat aan te gaan zetten). Met goed weer en zomerbanden zie ik dat wel naar 375 gaan en wie weet wat ze verder vanuit Volvo verbeteren.

Denk dat het belangrijk is naar je gebruik te kijken; ik rijd zelfs meer dan 150km per dag en toen ik dat een keer gedaan had, heb ik ff een fastcharger gebruikt en was hij zo weer 40% voller. Ik krijg over de 20” velgen alleen maar complimenten en vind het natuurlijk zelf ook echt veel dikker staan, vooral als je hem naast een P8 op 19” ziet staan bij de dealer.

Wil je iedere dag je maximale range en meer gaan benutten; 19”. Carguy; 20”. Zo zit ik erin! ;)

Hoe dan ook; wat een top wagen! Geen enkel probleem mee en dat is toch wel heel fijn als je ook de P2 verhalen leest. Die paar maanden later produceren maakt verschil.
Hier net 55km gereden. 10% dorp, 10% 80weg en 80% snelweg ACC 105km/h. Van 84% batterij naar 65%. Ging weg bij 3 graden en kwam terug met 4 graden. Kachel op 18 anders beslaan de ramen licht, stoel en stuurverwarming op 1.

Zie hier de trip:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEWhJuJ8hhPkX4hCR2OqrmaPDvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72crwbVfZvmn0NuZCRoSMvG8.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het gevoel dat onder de 5 graden het verbruik wel echt stuk hoger ligt. Maar ik zie ook dat de warmtepomp het beste werkt tussen de 5 en 15 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
mvrooij schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:17:
[...]

Hier net 55km gereden. 10% dorp, 10% 80weg en 80% snelweg ACC 105km/h. Van 84% batterij naar 65%. Ging weg bij 3 graden en kwam terug met 4 graden. Kachel op 18 anders beslaan de ramen licht, stoel en stuurverwarming op 1.

Zie hier de trip:
[Afbeelding]

Heb het gevoel dat onder de 5 graden het verbruik wel echt stuk hoger ligt. Maar ik zie ook dat de warmtepomp het beste werkt tussen de 5 en 15 graden.
Als je niet hebt voorverwarmd is dat lang niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:33:
[...]

Mijn verbruik wijkt hier echt niet veel vanaf; verwarming gewoon lekker op 20 met AC aan en stoelverwarming en stuur aan! *O*

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Beosoft
Zie hier een P8 in zijn natuurlijke habitat met een mooie oplossing voor het opladen 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr_6XEOyW76zvWsGsvuMrHeScak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkKpzbv82wler6DePiHVP8uX.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:33:
[...]

Excuses vergeten te vermelden, heb hem 15 min voorverwarmd. 1%.ging daardoor er vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
Beosoft schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:45:
Zie hier een P8 in zijn natuurlijke habitat met een mooie oplossing voor het opladen 8) [Afbeelding]
Ben ik ineens extra blij met mijn oprit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Spanky79 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:47:
[...]

Ben ik ineens extra blij met mijn oprit :)
Dat wordt de volgende stap een vrijstaand huis, alles op zijn tijd maar komt goed O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Zie hier een P8 in zijn natuurlijke habitat met een mooie oplossing voor het opladen 8) [Afbeelding]
Prachtig en ik ben zo fan van die 20”!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:20:
[...]

Is het weer warm in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
P8, hebben jullie ook die spatlappen voor en achter?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie oplossing @Beosoft. Fijn dat je in een gemeente woont die er open voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Sten2017 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:10:
[...]

Groet
Is een optie die je er bij kunt nemen 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
Inspired schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:15:
Mooie oplossing @Beosoft. Fijn dat je in een gemeente woont die er open voor staat.
Hahaha dat had je gedacht, ben maanden bezig geweest maar geen steek verder gekomen......
Dan maar mijn eigen plan getrokken O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Beosoft schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:50:
[...]

Dat wordt de volgende stap een vrijstaand huis, alles op zijn tijd maar komt goed O-)
Hetnis wel een goede oplossing, dat gootje. Kun je daar we altijd parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:35

Rianata

Have you played Atari today?

Beosoft schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:20:
[...]

Hahaha dat had je gedacht, ben maanden bezig geweest maar geen steek verder gekomen......
Dan maar mijn eigen plan getrokken O-)
Maar hoe werkt dit nu dan? Span jij die kabel iedere keer over het trottoir als je thuis wilt opladen? Ik neem aan dat je de kabel niet gewoon aan de weg laat liggen wanneer je wegrijdt.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Sten2017 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:10:
[...]

Groet
Geen idee, denk het niet. Nog nooit over nagedacht. Maar sowieso neem ik niets dat de aërodynamica negatief kan beïnvloeden bij zo’n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mooie auto zo met die getinte ramen en vooral ook die rvs details bij de drempels, staat goed bij een zwarte auto. Geniet ervan!
Spatlappen zaten ook op mijn XC90 toen ik ‘m kreeg (tweedehands) staat stoer! Maar zouden ze niet extra luchtweerstand opleveren (en dus range kosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:01:
[...]

Die 300 km is heel netjes en daar kan ik mee leven! Ik kan de auto binnen gaan parkeren en opladen in een enigszins verwarmde garage (nooit onder de 12-14 graden denk ik, ook niet bij vorst). Is dat gunstig voor de range of maakt dat niet uit als je sowieso van plan bent aan de kabel voor te warmen of hij nou binnen of buiten staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:40:
[...]

Die 300 km is heel netjes en daar kan ik mee leven! Ik kan de auto binnen gaan parkeren en opladen in een enigszins verwarmde garage (nooit onder de 12-14 graden denk ik, ook niet bij vorst). Is dat gunstig voor de range of maakt dat niet uit als je sowieso van plan bent aan de kabel voor te warmen of hij nou binnen of buiten staat?
Ik denk zeker dat dit scheelt, nu het in de nacht onder mijn carport ongeveer 3 graden is gaat het harder met het verbruik de eerste kilometers dan de eerste dagen toen ik hem had en het 10 graden was. Maar heb het toen niet gemeten dus het is even afwachten op hogere temperaturen om zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mga1600 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:40:
[...]

In de winter maakt dat wel degelijk verschil. Voorverwamen zal niet snel in de winter je pack op temperatuur krijgen. Als de auto buiten staat met vorst is het pack echt flink koud. Dat warm je ook niet even zo op. Ook voor de levensduur van je pack beter. (Zowel in de zomer als winter.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:50:
[...]

Ik denk zeker dat dit scheelt, nu het in de nacht onder mijn carport ongeveer 3 graden is gaat het harder met het verbruik de eerste kilometers dan de eerste dagen toen ik hem had en het 10 graden was. Maar heb het toen niet gemeten dus het is even afwachten op hogere temperaturen om zeker te zijn.
Dan ga ik zeker binnen parkeren! Dank voor jullie mening (ook Inspired)!

Mijn wallbox is besteld en wordt over een week of 2 geïnstalleerd. Alles is al voorbereid, de meterkast is aangepast met een load balancer en extra hoofdschakelaar en de dikke (5 x 4 mm2) voedingskabel en utp-kabel liggen al klaar in de garage om aangesloten te worden. Ik moest alleen nog beslissen of ik die wallbox aan de binnenkant of juist de buitenkant van de garagemuur zou zetten.

Dat is nu besloten: wordt aan de binnenkant en dan kan ik ‘s zomers eventueel de 7m lange kabel onder de deur door naar buiten brengen als de auto (tussendoor) op de oprit staat. Probleem opgelost!

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 28-11-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijk71
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-09 17:10
Door het thuiswerken nog bijna niet gereden maar vandaag even weer in de auto gezeten en ja internet werkt bij eindelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:21:
[...]

Mijn wallbox is besteld en wordt over een week of 2 geïnstalleerd. Alles is al voorbereid, de meterkast is aangepast met een load balancer en extra hoofdschakelaar en de dikke (5 x 4 mm2) voedingskabel en utp-kabel liggen al klaar in de garage om aangesloten te worden.
Ik weet dat dit of-topic is maar gewoon een vraagje: is de load balancer een apart toestelletje dat je in de meterkast plaatst of zit dit in het laadpunt (of allebei)?

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 12:16
Pure8 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:22:
[...]

Ik weet dat dit of-topic is maar gewoon een vraagje: is de load balancer een apart toestelletje dat je in de meterkast plaatst of zit dit in het laadpunt (of allebei)?
De load balancer zit los in de meterkast.
Houdt de rest van het gebruik in huis in de gaten en stemt dit af met de wallbox.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEl6dYnib2aqLNywNCGHgiGYzPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MxPrs0afz8KDSrJflL9wIsv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1so8b8XCK43tziM8nq5FFwG84o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9V4I0VLO5b8ekhzHIu1526N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sh3gOQlkxWdLPr5ZKe4lqu4B4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNsrd38iRUE1lYv5aj3QdEez.jpg?f=fotoalbum_large

Tadaaaaa...

Wat een blok op de weg en wat een rust. Heerlijk.
Alleen nog een probleem met de Elvi laadpaal, gaat op inactief nadat ik de stekker in de auto heb gedaan.
Is dit voor iemand een bekend probleem?
Wordt nu dus even publiek laden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
p8

de winterbanden inmiddels voor de tweede keer laten monteren, nu loadindex 100+

Bij het ophalen was TM / TA verdwenen, dus ik dacht dat ze hadden gespeeld en geprobeerd, je kunt het immers uitzetten in het menu.. Stond echter nog gewoon op automatisch maar werd dus niet weer gegeven op dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Gs320 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:32:
[...]

De load balancer zit los in de meterkast.
Houdt de rest van het gebruik in huis in de gaten en stemt dit af met de wallbox.
De loadbalancer zit niet in de meterkast. Daar zit slechts een slimme meter, die de laadpaal verteld hoeveel stroom er totaal door alle apparaten in huis gebruikt wordt. De paal dient daar zelf het vermogen op aan te passen. Soms is hiervoor wel een extra module in de laadpaal nodig.

Zie;: https://www.eneco-emobili...e%20laadsnelheid%20omlaag.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:22:
[...]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TidZqOUPLrowaubQKA8143DYm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kik9zMzzNTILBQgNcgsrc2O.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een ding dat bij mij bij de Wallbox hoort zit vast in de meterkast (verdeelkast) is ingebouwd. Hier wordt er continu gemeten hoe de vraag van het huis is (per fase) en hij vergelijkt dat met het maximale beschikbare vermogen.
Wat over is mag naar de laadpaal die daartoe met een utp-kabel met die load balancer is verbonden om de informatie ‘te horen’. De Wallbox knijpt op basis daarvan de laadstroom als het nodig is.

[ Voor 33% gewijzigd door Mga1600 op 28-11-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
P8:
Leuk te lezen al dat enthousiasme over de Volvo. Ben zelf ook erg tevreden nu ik mijn eerste rij uurtjes erop heb zitten.
Wel 3x het alarm afgegaan nadat ik ongeveer 5 min in huis was. Geen idee waarom. Hebben andere dit ook al gehad?

Een blijde P8 rijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:00:
[...]

Is het weer warm in de auto?
Ja gelukkig wel!
Vandaag 280km gereden in een heerlijk warme auto. Gemiddeld 25,5kWh/100km, verwarming/airco aan, stoel verwarming aan en normaal gereden, tussen de 100 en 120km/u.

Wat een fantastische auto is het toch *O*

P8

Pagina: 1 ... 115 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.