Ah ja die kabels zijn zeker interessant die opkrullen, nadeel is dat mijn 4,5 meter al te kort is die er standaard bij zit dus 4 meter gaat helemaal niet lukken haha. Ik heb nu 4,5 en 8m dus kan nu kiezen welke ik op dat moment nodig heb. Als de laadpaal verder weg staat (helaas bij mij op kantoor) dan pak ik de 8m kabel, bij achteruit inparkeer mogelijkheden bij een paal pak ik natuurlijk gewoon de 4,5 meter kabel. Mooi onder de laadvloer achter zodat je er ook geen last van hebt!Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:27:
[...]
Ratio heeft inderdaad 2 varianten, goedkopere geschroefde en de gegoten versies.
In verband met de problemen die ik met de Volvo laadkabel had op mijn laadpaal heb ik deze aangeschaft, hangt mooi tussen laadpaal en auto en dus niet op de grond, wat een hoop vuiligheid scheelt:
https://www.laadkabelwink...-2-16a-3fase-coiled-zwart
3-fase 32A heeft naar mijn idee niet zoveel zin, omdat thuis laden toch niet snel meer dan 11kWh aan kan op een normale 3-fase installatie (en je er ook niet zo heel veel mee opschiet, in een nacht is ie helemaal vol).
Klopt het heeft (nu) ook zeker niet zoveel zin maar ik kreeg wel het advies mee omdat de meerprijs en gewicht minimaal is dus dacht ik waarom niet!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart