Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beosoft schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:27:
[P8]

Hoi hoi. Ivm extreme drukte van mijn webshop heb ik geen tijd/geduld gehad om uit te vogelen hoe ik bij de instelling kom om de auto voor te verwarmen als hij aan de oplader staat. Kan dit ingepland worden of is het een kwestie van aanzetten? En hoe lang is noodzakelijk? Thanks guys! _/-\o_
Plannen kan niet, aanzetten door op temperatuur te klikken en dan bovenin het scherm op parkeer verwarming.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26
Polestar2Thund schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:43:
Laadpaalvraag NewMotion

Bij mijn vorige elektrische auto (BMW i3S), laadde de paal altijd netjes op 3x 16 Ampère, nu met de Polestar 2 laad hij op 3x 8 Ampère terwijl ik bij de instellingen van de auto dit op maximaal heb gezet (32 Ampère).

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Bij voorbaat hartelijk dank!
Hij zou dan gewoon op 16A (3x) moeten laden. Misschien een communicatie-probleempje tussen paal en auto?
Wat gebeurt er als je het Amperage in de auto op 16 of 10 of 6A zet? Krijg je dan andere resultaten?
Misschien nog een loadbalancer die e.e.a. doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Montalbano schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:03:
[...]

Plannen kan niet, aanzetten door op temperatuur te klikken en dan bovenin het scherm op parkeer verwarming.
En hoe lang voor dat je gaat rijden?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Beosoft schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:50:
[...]

Thanks. Zie dat ik geen certificaat zou hebben, heb wel met Alarmklasse 3 besteld (en ja die zit er op want ik hoorde hem gisteren af gaan ;-)
Ik heb het certificaat inmiddels per mail en per post binnengekregen :-) Dik in orde allemaal 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:24
Polestar2Thund schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:24:
Klein vraagje. Weet iemand of er voor die ontzettend simpele (lelijke?) sleutel van de Polestar 2 mooie sleutelcovers zijn? Van bijv. leer o.i.d.?
Zoek dit topic eens door, XC40 hoes past, er staat genoeg spul bij Alie

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
De timer voor de preconditioning is in Duitsland al beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkSh1za8CTBCJsM-zsm9dXpiq_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7V3KYp8Qxtcxdgwnov3Ga7zm.jpg?f=user_large

Wanneer zijn wij aan de beurt?! Zo ff kijken of het misschien al OTA geregeld is 🧐

Update: nee, helaas

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:05
Polestar2Thund schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:43:
Laadpaalvraag NewMotion

Bij mijn vorige elektrische auto (BMW i3S), laadde de paal altijd netjes op 3x 16 Ampère, nu met de Polestar 2 laad hij op 3x 8 Ampère terwijl ik bij de instellingen van de auto dit op maximaal heb gezet (32 Ampère).

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Bij voorbaat hartelijk dank!
Heb je verschillende kabels geprobeerd? Ik had de kabel van mijn mobiele teslalader in eerste instantie thuis in een (te strakke) bocht opgehangen, daardoor is de kabel beschadigd geraakt en laadde hij ook maar met 2 fasen. Ik heb een nieuwe kabel gekregen en sindsdien laadt hij gewoon op drie fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGee1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
JackBol schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:40:
[...]

Mij is altijd verteld dat hij binnen de NL landsgrens moet zijn.
Voor kenteken aanvraag moet de auto inderdaad fysiek in Nederland zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 22-09 16:37
Als iemand zijn € 500 Plugsurfing tegoed niet hoeft te hebben, wil ik hem wel overnemen (tegen een discount uiteraard).

Misschien een leaserijder die per ongeluk iets heeft gehad.

Graag per pb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Beosoft schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:04:
[...]

En hoe lang voor dat je gaat rijden?
Vanmorgen half uur maar dan is ie wel echt goed warm

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:11
P2Hattem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:14:

[Afbeelding]

Wanneer zijn wij aan de beurt?! Zo ff kijken of het misschien al OTA geregeld is 🧐

Ik krijg morgen mijn P2, voordat ik hem om 18:30 uur krijg staat ie morgen in de werkplaats voor een software-update. Zal morgenavond even kijken of het erop zit en welke softwareversie er dan op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
dnns85 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:43:
[...]

Ik krijg morgen mijn P2, voordat ik hem om 18:30 uur krijg staat ie morgen in de werkplaats voor een software-update. Zal morgenavond even kijken of het erop zit en welke softwareversie er dan op zit.
Wat ik hier lees is het de november update: https://polestar.fans/t/z...vorklimatisierung/4049/21

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
[P2]
Voor degene die nog met smart zitten te wachten, heb geduld. Die van mij heeft iets meer dan 6 weken op kenteken bij de dealer gestaan alvorens ik hem mocht ontvangen. Maar een prima wagen, heb hem nu bijna 7 weken en het rijd fantastisch.

Wegligging is uitstekend, acceleratie geweldig en komende van een diesel is het nagenoeg geluidloos rijden heerlijk rustig. Ik heb thuis een EVbox lader, werkt prima. Laad hem telkens tot 90% en rijd gemiddeld ongeveer 22kWh/100km.

De geluidskwaliteit is wat mij betreft prima, zeker icm Spotify. Het infotainment systeem vind ik ietwat uitgekleed en de OA updates zullen het in de nabije toekomst wat uitbreiden. Ik weet zeker dat er nog mooie dingen ontwikkeld gaan worden.

Ik heb de eerste terugroepactie een aantal weken geleden gehad en volgende week de 2e terugroepactie. In de 7 weken dat ik hem nu heb, heb ik 1x een melding gehad voor een defect kentekenverlichting (wat ik daarna niet meer heb gezien) en 1x kreeg ik hem niet gestart. Na het inmiddels bekend kwartiertje wachten deed ie het weer. Verder dus geen andere issues ervaren.

Het automatische grootlicht werkt echt super, geen enkele tegenliggers gehad die met hun lichten knipperde en je ziet hoe zij in een donkere vlek uit de lichtbundel gehouden worden. Wat een goed werkend systeem zeg. De kofferbak en de achterbank is voor mijn gezin met 3 kinderen meer dan voldoende op die enkele vakantietrip per jaar na dan.

Gisteren de Michelin pilot Alphin 5 winterbanden eronder gelegd gekregen en daar merk ik verder niets van. Nu het wat kouder wordt verwarm ik de auto steeds vaker een half uurtje voor vertrek, daardoor merk ik dat ie weer een stukje zuiniger rijd en je stapt in een heerlijke warme auto in, weer een plusje.

ACC, pilot assist en CC gebruik ik niet erg veel eerlijk gezegd, het voelt wat chaotisch aan al die kleine stuurmomentjes maar op lange rechte stukken snelweg rijd dat toch wel ontspannen. Navigeren met Google maps werkt zoals verwacht prima, al herkend de Google assistant niet altijd mijn ingesproken afdressen.

Al met al een meer dan prima auto voor mij en ik vind daarnaast ook gewoon erg mooi, veel mooier dan een model 3, maar puur persoonlijk dus. Nog altijd wordt de auto nagekeken en ik geniet nog elke dag van mijn ritjes

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
Een verse update inderdaad tot verrassing van een aantal Duitsers. Maar hoe dan? Er is toch nog geen OTA?
Of heeft deze tegelijk met de hardware vervanging plaatsgevonden? Dit is een functie die ik erg prettig zou vinden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Petzun schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:58:
[...]

Een verse update inderdaad tot verrassing van een aantal Duitsers. Maar hoe dan? Er is toch nog geen OTA?
Of heeft deze tegelijk met de hardware vervanging plaatsgevonden? Dit is een functie die ik erg prettig zou vinden.
Dit was direct na de update icm de recall als ik het zo las.

Dat heb ik allemaal al gehad, dus OTA zou moeten kunnen?! Wellicht later deze week een klein wonder 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:21
P2Hattem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:13:
[...]

Dit was direct na de update icm de recall als ik het zo las.

Dat heb ik allemaal al gehad, dus OTA zou moeten kunnen?! Wellicht later deze week een klein wonder 😊
Maar kun je dan ook de climate plannen? Dat zou dan het geval moeten zijn aldus het Duitse topic. Of hebben die alweer een nieuwe versie ontvangen? OTA komt pas volgend jaar toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 22-09 19:33
Inspired schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:15:
[...]

Maar kun je dan ook de climate plannen? Dat zou dan het geval moeten zijn aldus het Duitse topic. Of hebben die alweer een nieuwe versie ontvangen? OTA komt pas volgend jaar toch?
Zij hebben een patch van begin november. Ik heb vorige week die van oktober gekregen. Dus nog zonder de instelmogelijkheid voor de pre-conditioning.
En de Duitsers hebben ook nog geen OTA hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
FirstEV schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:22:
[...]

Zij hebben een patch van begin november. Ik heb vorige week die van oktober gekregen. Dus nog zonder de instelmogelijkheid voor de pre-conditioning.
En de Duitsers hebben ook nog geen OTA hoor.
Wat mij is verteld is dat de update die ik heb gekregen ook de deur open heeft gezet voor OTA?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
P2Hattem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:29:
[...]

Wat mij is verteld is dat de update die ik heb gekregen ook de deur open heeft gezet voor OTA?!
Zo is het wel vooraf gebracht, maar ik kreeg te horen dat ik alsnog later terug zou moeten voor een software-update via de dealer om OTA-updates mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
FirstEV schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:30:
[...]

Zo is het wel vooraf gebracht, maar ik kreeg te horen dat ik alsnog later terug zou moeten voor een software-update via de dealer om OTA-updates mogelijk te maken.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Komende zaterdag kan ik eindelijk mijn P8 ophalen (zat in de productie die voortijdig is terug gehaald voor een software update en vervolgens vanuit Oosterhout naar de verkeerde dealer was getransporteerd). Mijn zwager heeft hem dan al een week zodat er al een paar vragen zijn boven komen drijven. Zijn er mensen die het volgende weten:
Hoe zet je cruise controll aan, zonder de adaptive functie te activeren?
Op welke waarde zet je de stroomlimiet om de maximale laadsnelheid te halen ( zit er nog verschil in instelling, tussen AC en DC)?
Zijn er mensen die het voor elkaar kregen om een langere laadkabel dan de standaard 4,5 mtr bij hun dealer te regelen? We kregen de indruk dat de 4,5 mtr bij openbare laadpalen nog wel eens 'te kort' kan schieten (in de praktijk al ondervonden)
Het viel ons op dat het witte led lampje in het laadvakje naast de stekker-aansluitingen je recht in het gezicht schijnt, daardoor zie je s'avonds met moeite de stekker aansluiting. Een heel klein minpuntje op een voor de rest prachtige auto met superieur rijgedrag en comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
dirkkk! schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:33:
Bij de XC40 was het dat je met de pijltjes toetsen daartussen kon schakelen meen ik mij te herrinneren (links op het stuur naar links of rechts drukken)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 25-11-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:35

Rianata

Have you played Atari today?

Komende zaterdag kan ik eindelijk mijn P8 ophalen (zat in de productie die voortijdig is terug gehaald voor een software update en vervolgens vanuit Oosterhout naar de verkeerde dealer was getransporteerd). Mijn zwager heeft hem dan al een week zodat er al een paar vragen zijn boven komen drijven. Zijn er mensen die het volgende weten:
Op welke waarde zet je de stroomlimiet om de maximale laadsnelheid te halen ( zit er nog verschil in instelling, tussen AC en DC)?
Zijn er mensen die het voor elkaar kregen om een langere laadkabel dan de standaard 4,5 mtr bij hun dealer te regelen? We kregen de indruk dat de 4,5 mtr bij openbare laadpalen nog wel eens 'te kort' kan schieten (in de praktijk al ondervonden)
Het viel ons op dat het witte led lampje in het laadvakje naast de stekker-aansluitingen je recht in het gezicht schijnt, daardoor zie je s'avonds met moeite de stekker aansluiting. Een heel klein minpuntje op een voor de rest prachtige auto met superieur rijgedrag en comfort!
Misschien even de moeite nemen om in dit topic te zoeken, want het meeste is hier al voorbij gekomen! O-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
FirstEV schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:30:
[...]

Ik heb de dealer maar de vraag gesteld hoe en wanneer ik de nieuwe software kan krijgen.
To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Sander28 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:39:
[...]

Ja dat is naar mijn weten ook zo. Ik heb van mijn dealer bevestigd gekregen dat mijn p8 22 december in gent van de band rolt. Hij worden de volgende dag in Oosterhout in een distributie centrum van Volvo geleverd. Daar worden de benodigde nummers voor registratie naar de lokale nummers gestuurd. Die zetten de auto's direct op naam, zodat zelfs alle auto's die in de laatste week van december worden geleverd nog in 2020 op naam komen. Er zal een reden zijn dat ze niet direct in België op naam worden gezet.
Ik heb zelf ook altijd begrepen dat ze op Nederlandse bodem moesten zijn. Polestar gaf echter Europa aan. Zeebrugge Nl grens is een steenworp. Met een P2 binnen een keer flink het pedaal indrukken.
Hoop dat het lukt🙏

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
P2

Mijn Polestar valt onder de terugroepactie om de inverters te vervangen. Ik heb op 7 dec een afspraak bij de garage. In de brief staat echter ook vermeld dat hij OTA voorbereid wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrnTFIFUHJli0CHqeuYjP_rG_XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM2BYplyWmSfFPLhRbZf9QQj.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• Mga1600
  • Laatst online: 22-09 17:06
FW423130 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf ook altijd begrepen dat ze op Nederlandse bodem moesten zijn. Polestar gaf echter Europa aan. Zeebrugge Nl grens is een steenworp. Met een P2 binnen een keer flink het pedaal indrukken.
Hoop dat het lukt🙏
De NL douane moet de importdocumenten hebben goedgekeurd (en dat moet vanaf Nederlands grondgebied gebeuren) alvorens een kenteken kan worden aangevraagd en de auto op naam kan komen. Die procedure kwam ik zojuist al Google-ende tegen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Inspired
P2Hattem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:05:
[...]

Ik heb de dealer maar de vraag gesteld hoe en wanneer ik de nieuwe software kan krijgen.
To be continued!
Ja, zou hem graag willen hebben. Komt wat nachtvorst aan. Dan is het wel lekker dat de auto gewoon warm is als je weg moet in de ochtend. Helemaal omdat je anders eerst naar buiten moet. Neem aan dat de dealer het gewoon wil doen. Hadden ze maar moeten zorgen dat OTA vanaf dag 1 werkte. :)

• Mga1600
Quark2 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:22:
P2

Mijn Polestar valt onder de terugroepactie om de inverters te vervangen. Ik heb op 7 dec een afspraak bij de garage. In de brief staat echter ook vermeld dat hij OTA voorbereid wordt

[Afbeelding]
Mooi! Nog twee lange weken geduld dus.....!

Dat de auto dan OTA-ready is heb ik hier al vaker gelezen- da’s alvast geregeld- maar ik las nog nergens dat er op dit moment al daadwerkelijk OTA update-pakketjes naar auto’s worden verstuurd - of gebeurt dat wel?

• Inspired
Mga1600 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:50:
[...]

Mooi! Nog twee lange weken geduld dus.....!

Dat de auto dan OTA-ready is heb ik hier al vaker gelezen- da’s alvast geregeld- maar ik las nog nergens dat er op dit moment al daadwerkelijk OTA update-pakketjes naar auto’s worden verstuurd - of gebeurt dat wel?
Volgens de Polestar support site begin 2021. Heb niet de indruk dat ze inlopen op de planning dus lijkt me niet dat het ineens nog in 2020 komt. Weet iemand ook wat de planning van app toegang is? Komt die samen met phonekey? (Spring 2022) Of samen met climate plannen via de App? (Mid 2022)

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:38
Inspired schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:05:
[...]

Volgens de Polestar support site begin 2021. Heb niet de indruk dat ze inlopen op de planning dus lijkt me niet dat het ineens nog in 2020 komt. Weet iemand ook wat de planning van app toegang is? Komt die samen met phonekey? (Spring 2022) Of samen met climate plannen via de App? (Mid 2022)
Bij de P8 zou dit week 49 zijn maar is nu uitgesteld naar Jan/Feb 2021. Verwacht dat dit heel eind gelijk zal zijn. Zonde om het wiel 2x uit te vinden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• mvrooij
Inspired schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:05:
[...]

Hopelijk blijft het wel bij 2021 :9

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Bij de XC40 kan je schakelen tussen de speedlimiter en cruisecontrol mbv de pijltjestoetsen. Als je de adaptive uit wil zetten, en wijzigen naar normale cruisecontrol, moet je dit in het menu doen op het grote scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 26-11-2020 09:49 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
P2Hattem schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:14:

[Afbeelding]

Zojuist mijn P2 opgehaald, en onder klimaat kan ik ook de timer instellen, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycarkMhUvBwmUnF55ZrkfgMlrts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m69DJBhPXfJBmu609edHquim.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam het toevallig tegen en moest net even goed zoeken om het terug te vinden, maar het zit dus onder de klimaat instellingen (eigenlijk ook wel logisch 8)7)

• Petzun
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

Ik kwam het toevallig tegen en moest net even goed zoeken om het terug te vinden, maar het zit dus onder de klimaat instellingen (eigenlijk ook wel logisch 8)7)
Wauw, dit is een prettige. Ben benieuwd of ik dit zaterdag nu ook op de P8 tegen ga komen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
Daarnaast lijkt mijn software versie ook OTA updates te ondersteunen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9Q1krBPeh68uE3eirzGETfkGaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0NQ8WlBz9Vdu6oBymcFzQmP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS7eE8XdqkZEdyzYSdKLxsg_w9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECCChe8ZyctGyShJBh0XHhAh.jpg?f=fotoalbum_large

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:08
JackBol schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:29:
[...]

Volgens mij had @Mga1600 of @JohnDoe77 een dergelijke kabel bijbesteld.

Waar wil je overigens gaan laden? Je komt dit soort stekkers alleen in fabrieken, bouwterreinen of festivals tegen.
Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:06:
[Laadkabels - CEE rood 5p 3fase]

De website van Vstore klopte niet helemaal, maar ik heb met ze gemaild en nu is de kabel te bestellen via:

https://www.vstore.nl/com...l-recharge-pure-electric/

:)
Naar aanleiding van mijn bericht eerder deze week, bovenstaande berichten en contact met onze elektricien neig ik ernaar om deze kabel aan te gaan schaffen. In ieder geval voor de korte termijn.
Misschien later toch nog een laadpaal op de zaak plaatsen, maar daar zijn zoveel "opties" voor dat ik dat goed uit wil zoeken.

Iemand al ervaring met de mobiele lader / laadkabel van Vstore?
@Mga1600, @JohnDoe77, @Recharge P8?

• Mga1600
raoel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:23:
[...]

[...]

Naar aanleiding van mijn bericht eerder deze week, bovenstaande berichten en contact met onze elektricien neig ik ernaar om deze kabel aan te gaan schaffen. In ieder geval voor de korte termijn.
Misschien later toch nog een laadpaal op de zaak plaatsen, maar daar zijn zoveel "opties" voor dat ik dat goed uit wil zoeken.

Iemand al ervaring met de mobiele lader / laadkabel van Vstore?
@Mga1600, @JohnDoe77, @Recharge P8?
Ik nog niet, wacht nog op mijn auto. Ik heb ‘m overigens gewoon bij de dealer besteld, dat zal dezelfde kabel zijn want achter VStore zit ook een dealer heb ik begrepen....

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Goed nieuws dat er in de laatste update weer iets meer kan (parkeerverwarming plannen)!

Nergens een lijst te vinden zeker (een version log) waarin staat wat in welke 'release' zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 23-09 19:28
S2000jan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:12:
Goed nieuws dat er in de laatste update weer iets meer kan (parkeerverwarming plannen)!

Nergens een lijst te vinden zeker (een version log) waarin staat wat in welke 'release' zit?
Helaas is er geen lijstje beschikbaar.
Ik zou zelf liever het laden kunnen plannen - ik weet nooit precies hoe laat ik weg ga.

• Arie van Dijk
[P2] Vanochtend weer op twee fasen laden. Voorverwarmen gaat normaal met 3x 8A nu met 2x 8A. Fase 2 doet 1A.
Lijkt toch iets mis met de auto. Vervelende is dat ik aan publieke lader niet goed kan zien of hij het daar ook niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
[P2 & P8]
Waar ik gisteren tegenaan liep en wat wellicht voor de gebruikers handig is om bewust van te zijn: Wilde even voor het stoplicht wat uit mijn zak halen wat niet ging met de gordel om. Gordel even los om het te pakken- kwam niet meer weg bij het stoplicht. Vandaag nogmaals getest. Gordel los is automatisch in P.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Arie van Dijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:20:
[P2 & P8]
Waar ik gisteren tegenaan liep en wat wellicht voor de gebruikers handig is om bewust van te zijn: Wilde even voor het stoplicht wat uit mijn zak halen wat niet ging met de gordel om. Gordel even los om het te pakken- kwam niet meer weg bij het stoplicht. Vandaag nogmaals getest. Gordel los is automatisch in P.
Ik heb dat ook echt nog nooit gedaan... terecht eigenlijk dat de auto dan 'stopt'

• PvS_68
Arie van Dijk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:17:
[P2] Vanochtend weer op twee fasen laden. Voorverwarmen gaat normaal met 3x 8A nu met 2x 8A. Fase 2 doet 1A.
Lijkt toch iets mis met de auto. Vervelende is dat ik aan publieke lader niet goed kan zien of hij het daar ook niet doet.
Het enige waar je dat aan kunt herkennen is idd de laadsnelheid (km/h) die hij laat zien. Dat zou een indicatie kunnen zijn voor 2 of 3 fasen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[P2 & P8]
Deur open (bestuurderszijde i.i.g.) volgens mij ook. Dus als je even je jas tussen de deur uit wilt halen bij een stoplicht........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2000jan
Toch leuk dat zo'n community al die kleine wetenswaardigheden deelt!

Top !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
S2000jan schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:29:
Toch leuk dat zo'n community al die kleine wetenswaardigheden deelt!

Top !!
Zeker. Want we kunnen niet van iedereen verwachten dat ze de handleiding doorgeplozen hebben.
Moet wel toegeven dat veel van de kleine dingetjes daar 'gewoon' in staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
PvS_68 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:24:
[...]

Deur open (bestuurderszijde i.i.g.) volgens mij ook. Dus als je even je jas tussen de deur uit wilt halen bij een stoplicht........
Ja dan gaat je auto zelfs "uit", omdat je je kont van de startknop haalt.

• Montalbano
  • Niet online
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 12:21:
Daarnaast lijkt mijn software versie ook OTA updates te ondersteunen:

[Afbeelding]
Dat eerste zit op de P8 ook, de mogelijkheid om te checken op een Android update. Maar volgens mij is dat niet de OTA update waar we op zitten te wachten.

P8

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
wat mij opviel toen ik onlangs in het donker bij ons achter op het erf moest zijn - moest auto uit om hek te openen:

Auto netjes in p zetten en deur open om uit te stappen - dimlicht schakelt uit - dagrijverlichting blijft branden
Auto in d laten staan en uitstappen (sorry) - alle verlichting voor schakelt uit - dagrijverlichting ook. Achterlichten bleven wel branden.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
FirstEV schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:49:
[...]

Zeker. Want we kunnen niet van iedereen verwachten dat ze de handleiding doorgeplozen hebben.
Ik weet niet of dat bewust is. In mijn geval, "vroeger" bij een nieuwe auto, stapte ik 's avonds op de oprit de auto in met een kop koffie en las ik de papieren handleiding door.
Nu met de digitale handleiding wordt je van hot naar her gelinkt, dus je weet eigenlijk nooit of je nou alles al gelezen hebt.

P8

• Mga1600
FirstEV schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:49:
[...]

Mijn motto was altijd “een gebruiksaanwijzing is alleen voor watjes...”, maar nu heb ik - tijdens het lange wachten op de auto - de gebruiksaanwijzing op mijn iPad gedownload en op de bank gezeten vluchtig door gebladderd. Onderhuids is alles anders, maar qua bediening lijkt het het sprekend op wat ik in mijn XC90 T8 had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:55:
[...]

Mijn motto was altijd “een gebruiksaanwijzing is alleen voor watjes...”, maar nu heb ik - tijdens het lange wachten op de auto - de gebruiksaanwijzing op mijn iPad gedownload en op de bank gezeten vluchtig door gebladderd. Onderhuids is alles anders, maar qua bediening lijkt het het sprekend op wat ik in mijn XC90 T8 had.
Zeg je nu eigenlijk dat je een watje bent geworden, of wat? >:) ;)

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2000jan
RTFM is helaas niet aan mij besteed, das pas in uiterste nood :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:59:
[...]

Zeg je nu eigenlijk dat je een watje bent geworden, of wat? >:) ;)
Ik denk inderdaad dat de toenemende leeftijd me softer heeft gemaakt ja.....haha.
Overigens: de gebruiksaanwijzing van eerdere Volvo’s was ofwel 600-700 pagina`s papier of een korte versie op papier en 600-700 pagina interactieve PDF en een summiere digitale versie op het scherm Zit er vandaag de dag helemaal geen papierwerk meer bij?

[ Voor 32% gewijzigd door Mga1600 op 26-11-2020 15:37 ]

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
[P2 & P8]
Ja klopt, mijn dealer zei dat als je zonder gordel rijdt en stopt. De auto automatisch in zijn P springt zodra je tot stilstand komt, dus ook bij stoplichten ed.
Dus deze auto verplicht je daardoor een soort van om met gordel te rijden, wat alleen maar goed is in mijn ogen

• fyr0
Een andere vraag, ik sta op het punt om de volgende laadkabel te bestellen.
Deze lijkt mij prima zo toch?

• mvrooij
fyr0 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:11:
Een andere vraag, ik sta op het punt om de volgende laadkabel te bestellen.
Deze lijkt mij prima zo toch?
Die lijkt me zeker prima, ik ben zelf vandaag voor de 32A versie gegaan via hier

Je hebt ook eventueel de volgende versie als je 8 meter wilt zie hier

Ze rade mij dit ook aan mocht in de toekomst eventueel 22kW mogelijk worden!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51
Ohhhhh.... spannend!!

Geachte heer,

Zojuist geprobeerd u telefonisch te benaderen, echter heb ik uw telefoonnummer niet.
Graag zouden wij de aflevering van uw nieuwe Volvo XC40 willen inplannen.

Op welke telefoonnummer mogen bij u bellen om de aflevering in te plannen?

Met vriendelijke groet,

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Nogmaals. Ik vraag me af. "Waarom slaagt Polestar er nog steeds niet in helder te communiceren over beschikbare updates en de inhoud daarvan". Ook Volvo-dealer weet het niet (wordt er waarschijnlijk ook ziek van) en met Helpdesk PS kom je niet veel verder.

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Is het als particuliere koper inruilwaardetechnisch nog steeds beter om te wachten met levering auto tot januari of maakt dat tegenwoordig geen verschil meer uit of de auto van 2020 of 2021 is? (Kreeg nl. mail dat auto half december al geleverd kan worden ipv in januari)

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Jehanthar schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:34:
Is het als particuliere koper inruilwaardetechnisch nog steeds beter om te wachten met levering auto tot januari of maakt dat tegenwoordig geen verschil meer uit of de auto van 2020 of 2021 is? (Kreeg nl. mail dat auto half december al geleverd kan worden ipv in januari)
Als het beter is voor je gemoedsrust mag je gerust ruilen met die van mij O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Toch wel! Dat scheelt meestal behoorlijk.
Om die reden heb ik in ieder geval die van mij ook naar januari laten tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Oude achterhaalde verkoopsmoes van dealers om quota voor het lopende jaar te behalen. Ieder zinnig mens begrijpt toch dat er tussen 1 december en 1 januari van het volgende jaar hooguit één maand kan zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
Had ik al gezegd dat ik donderdag eindelijk mijn p8 krijg?

• fyr0
mvrooij schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:16:
[...]

Die lijkt me zeker prima, ik ben zelf vandaag voor de 32A versie gegaan via hier

Oh dat is een goede tip, met 32a en 22kW mogelijkheid is hij dus toekomstbestendiger?

• Mga1600
fyr0 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:57:
[...]

Oh dat is een goede tip, met 32a en 22kW mogelijkheid is hij dus toekomstbestendiger?
Is die kabel niet een stuk stugger dan de 16A versie?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
[...]

Ik zou alleen niet weten waarom je thuis 22 kW nodig hebt. Met 11kW krijg je toch elke batterij op een nachtje vol.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Inspired
Tommie12 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:24:
[...]

Ik zou alleen niet weten waarom je thuis 22 kW nodig hebt. Met 11kW krijg je toch elke batterij op een nachtje vol.
Zal meer voor onderweg zijn en dan op 1F - 32A kunnen laden misschien? Al zijn die palen niet echt te vinden in NL volgens mij. :) P2/P8 kan toch niet met 22kW laden.

• Spanky79
[...]

Volgens mij een beetje overkill. De auto kan het niet en bij een nieuwe auto krijg je ongetwijfeld ook een nieuwe kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:08
TheRebell schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:12:

Wat doen jullie trouwens met Android en je Gmail account? Maken jullie een aparte aan of gebruiken jullie je bestaande account? Ik gebruik Gmail alleen voor mail, contacten zitten in m’n iPhone/Outlook.
Naar aanleiding van bovenstaande bijdrage hebben diverse mensen aangegeven of ze wel of geen apart Google account voor de auto maakten. Toch is het mij niet helemaal helder waarom je voor het een of ander zou kiezen.

Mij lijkt het vooral handig om het gelijk te houden. Waarom zou je het niet doen?
Of blijft de auto "schoner" met een speciaal auto account? Is privacy een reden? (Dan had je sowieso geen P2 of P8 moeten gaan rijden :+ )

Mijn vrouw en ik hebben beiden al een Google account en Android telefoon. Zelf gebruik ik ook Gmail, mijn vrouw niet. We maken beiden gebruik van Google contacten en agenda. Onze agenda's delen we met elkaar.
Op de Windows computer/laptop doen we alles onder 1 gebruiker. Ik ben "altijd" ingelogd in Google. Alles wat we dus met Google doen, Zoeken, Maps, gaat via mijn account.

Hoe is de automotive integratie met hetzelfde account? Staan je laatste Maps zoekacties ook in de auto. Kun je op de computer een "route uitstippelen" en deze naar de auto sturen?
Kun je onderweg met spraak agenda afspraken toevoegen of wijzigen, reminders in je takenlijst zetten? Dan is een gekoppeld account een voordeel lijkt me, of valt dat mee?

Zijn er al gebruikers die ervaring met beide hebben?
In mijn geval krijg ik zaterdag de P8, maar ik neem aan dat dit bij de P2 allemaal hetzelfde werkt.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik houd het bewust gescheiden vanwege privacy. Ik heb ook geen enkele Google dienst (meer) in gebruik.

De dingen die jij noemt zoals reminders en takenlijsten in de auto gebruiken (moet je niet gewoon op de weg letten trouwens?) wegen voor mij niet op tegen het totaalbeeld dat Google van jou als persoon heeft.

Dat dat in 2020 nog geen bedreiging is wil niet zeggen dat dit in 2025 ook nog zo is.

Google Automotive klinkt natuurlijk leuk maar vooralsnog is het weinig meer dan Google Maps en de assistent.

• P2Hattem
[...]

Meer dan 11 kW trekt de auto toch niet, dus alleen over 3-4 jaar is het misschien handig?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
P2Hattem schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:53:
[...]

Meer dan 11 kW trekt de auto toch niet, dus alleen over 3-4 jaar is het misschien handig?!
Klopt, dit kon de Audi E-Tron ook niet maar is nu met een upgrade wel mogelijk. Wie weet waar Volvo mee komt? Heb navraag gedaan en in de kabel zit zo goed als geen verschil qua dikte plus prijstechnisch ook geen verschil dus waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
mvrooij schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:57:
[...]

Klopt, dit kon de Audi E-Tron ook niet maar is nu met een upgrade wel mogelijk. Wie weet waar Volvo mee komt? Heb navraag gedaan en in de kabel zit zo goed als geen verschil qua dikte plus prijstechnisch ook geen verschil dus waarom niet?
Bij de e-tron is het een optie. Dan komen er dubbele laders in. De P2/P8 (of andere EV die 11kW kan laden) krijgt geen upgrade naar 22kW. De hardware kan het gewoon niet aan.

Het is dus alleen nuttig voor als je thuis op 1F zit, of wel eens bij 1F/32A laders komt. In Duitsland komen deze wel eens voor oa. Daarnaast eventueel voor een volgende auto die wellicht wel 22kW zou kunnen laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 26-11-2020 21:05 ]

• Petzun
Misschien heb ik iets gemist, maar in dit bericht van 17 november wordt gesproken over de uitgestelde w49 update en zie ik hier staan "klimaatregeling (zonder timer)".
In eerdere w49 update omschrijvingen werd excpliciet de timer functie genoemd.
Weet iemand of we als P8 rijders volledig van de timer functie verstoken blijven? Of komt de timerfunctie alleen op het bestuurdersdisplay (kom ik nu niet tegen in de manual)?

XC40 EV Pro

• mvrooij
Inspired schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:02:
[...]

Bij de e-tron is het een optie. Dan komen er dubbele laders in. De P2/P8 (of andere EV die 11kW kan laden) krijgt geen upgrade naar 22kW. De hardware kan het gewoon niet aan.

Het is dus alleen nuttig voor als je thuis op 1F zit, of wel eens bij 1F/32A laders komt. In Duitsland komen deze wel eens voor oa. Daarnaast eventueel voor een volgende auto die wellicht wel 22kW zou kunnen laden.
Oké dat was niet duidelijk maar dan is het alsnog omdat er qua prijs en gewicht zo goed als geen verschil in zit een goede keuze naar mijn mening. Hoop dat een kabel wel langer mee gaat!

• Mga1600
[...]

22kw thuis leveren gaat een flink vermogen gaat kosten aan hardware van de installatie en bekabeling en jaarlijkse extra afdracht aan de netbeheerder.
.

• Mga1600
P2void19noPP schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]
Oude achterhaalde verkoopsmoes van dealers om quota voor het lopende jaar te behalen. Ieder zinnig mens begrijpt toch dat er tussen 1 december en 1 januari van het volgende jaar hooguit één maand kan zitten.
Ja, maar toch betekent het een paar duizend extra. Smoes of niet.

• mvrooij
Mga1600 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:35:
[...]

22kw thuis leveren gaat een flink vermogen gaat kosten aan hardware van de installatie en bekabeling en jaarlijkse extra afdracht aan de netbeheerder.
.
Klopt dit is thuis bijna niet te doen! Ik laad ook niet thuis enkel op kantoor, daar staat hij overdag 9 van de 10 keer lange periodes. Thuis als t echt nodig is aan de normale 230 aansluiting!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[P2]

Ik zit met het volgende: we gaan twee sleutels gebruiken en aan elke sleutel zit een profiel met stoel instellingen en dergelijke.

Nu t volgende: ik en mijn vrouw hebben allebei een Google account, waarbij ik alles erin heb en zij helemaal niets.

1.Is het daarom een idee om mijn Google account aan beide profielen te koppelen? Of is het 1 account per profiel?
2. Stel, zij gebruikt ook mijn Google account en verbindt haar iPhone met de auto. Komen haar iPhone contacten dan ook bij de al bestaande Google contacten? Is dit permanent of zolang de iPhone verbonden is?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
kramon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:46:
[P2]

Ik zit met het volgende: we gaan twee sleutels gebruiken en aan elke sleutel zit een profiel met stoel instellingen en dergelijke.

Nu t volgende: ik en mijn vrouw hebben allebei een Google account, waarbij ik alles erin heb en zij helemaal niets.

1.Is het daarom een idee om mijn Google account aan beide profielen te koppelen? Of is het 1 account per profiel?
2. Stel, zij gebruikt ook mijn Google account en verbindt haar iPhone met de auto. Komen haar iPhone contacten dan ook bij de al bestaande Google contacten? Is dit permanent of zolang de iPhone verbonden is?
1. Kan allebei, net wat je fijner vindt met bepaalde google zaken.

2. Alleen zolang de iphone verbonden is :)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
BartWNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:54:
[...]

1. Kan allebei, net wat je fijner vindt met bepaalde google zaken.

2. Alleen zolang de iphone verbonden is :)
Fijn! Dan gaan we mooi voor mijn account 😎

XPENG G9 Performance 2024

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
Niemand hier antwoord op?

Toch nog een Google Maps vraag;

Navigeerde vandaag naar een voor mij onbekend adres. Bijna daar dacht ik; even Google vragen of ze naar huis wil navigeren. Ik zag even kort links boven bestemming 1&2, alleen was bestemming 1 mijn huis en dat was niet de bedoeling. Hoe kun je dat nu omwisselen?

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
P2void19noPP schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:32:
[...]
Valt best mee... ik zou wachten!

https://www.anwb.nl/exper...e-auto-op-kenteken-zetten

Sterker nog; mijn vrouw krijgt haar auto week 51, maar die komt week 1 pas op naam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
JohnDoe77 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:42:
Niemand hier antwoord op?

Toch nog een Google Maps vraag;

Navigeerde vandaag naar een voor mij onbekend adres. Bijna daar dacht ik; even Google vragen of ze naar huis wil navigeren. Ik zag even kort links boven bestemming 1&2, alleen was bestemming 1 mijn huis en dat was niet de bedoeling. Hoe kun je dat nu omwisselen?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Volgens mij zijn die twee ‘quick selections’ geheel dynamisch toch, gebaseerd op recent gedrag of opgeslagen plaatsen? Bij mij is het soms thuis, soms werk, soms een plek die ik net opgezocht heb in Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
ach-jee schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
[...]

Volgens mij zijn die twee ‘quick selections’ geheel dynamisch toch, gebaseerd op recent gedrag of opgeslagen plaatsen? Bij mij is het soms thuis, soms werk, soms een plek die ik net opgezocht heb in Maps.
Volgens mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
kramon schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:46:
[P2]

Ik zat na te denken over een antwoord op deze vraag en realiseerde me ineens het volgende:

Als ik mijn telefoon koppel herkent hij alle contacten uit de telefoon, dus ook die niet in mijn Google account staan, maar wel in mijn Outlook (zakelijk) account. Hetzelfde geldt als je een andere telefoon koppelt. Hij kent dus de contactpersonen uit de telefoon die verbonden is.

Er is/lijkt dus geen link tussen de Google assistent in de auto en de Google contactpersonen: Voor bellen gebruikt hij gewoon het adresboek uit de telefoon.

Misschien lukt het daarom dus ook niet om te navigeren naar een contactpersoon. Hij kijkt waarschijnlijk niet eens in de Google contactpersonen (cloud) en al helemaal niet in de adressen van de contactpersonen in je telefoon.

Zijn er al mensen die 'navigeer naar mijn volgende afspraak' (uit de Google agenda) hebben gedaan? Ik ben dus wel benieuwd of hij daar wel naar kijkt/zoekt omdat ik dus nu de indruk heb dat hij niets met Google contacts doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Nog even de trekhaak eronder en morgen gaan met de banaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDdiJPM98r5-8z3rMoROAHWx5jE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gH1TurJ2DCHtVDZNg9yNKwJD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weghorst
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2023
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

Welke software versie heb je? Mijn P2 is dinsdag naar de dealer geweest voor de terug roep actie, maar deze feature heb ik nog niet. Software versie is bij mij van 1 september naar 1 oktober gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[P2]

Ik las dat er zijn meer mensen die merken dat laden maar op 2 fasen lijkt te gaan.
Bij mij werkte het steeds op 3 fasen (11kW), maar nu zie ik vanochtend dat mijn verbruik vannacht (tijdens het laden) constant tussen de 7 en 8 kW gelegen heeft (inclusief gebruik woning). Dat duidt ook sterk op een laadsnelheid van 7,2kW en mogelijk dus maar 2 fasen.
Ik begin me af te vragen of het temperatuur gerelateerd kan zijn en hij misschien bij koude terugschakelt in laadsnelheid van 3 naar 2 fasen?
Zijn er meer mensen die iets soortgelijks zien?
Ik zou de fasebelasting moeten kunnen zijn op mijn Raspberry Pi P1 meter, maar dat overzicht laat me enkel een zandloper zien, dus daar heb ik helaas geen inzicht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
mvrooij schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:16:
[...]

Dit zijn geschroefde kabels, en ik dacht dat "aangespoten" beter zijn.
(minder warm worden in de stekkers en dus minder verliezen en dus minder gevoelig voor "ouderdom" )

Maar ik kan het best fout hebben (of pietluttig op kwaliteit :(:) )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Hansieo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:53:
[...]

Dit zijn geschroefde kabels, en ik dacht dat "aangespoten" beter zijn.
(minder warm worden in de stekkers en dus minder verliezen en dus minder gevoelig voor "ouderdom" )

Maar ik kan het best fout hebben (of pietluttig op kwaliteit :(:) )
Nee dit zijn geen geschroefde kabels, zelfs nagevraagd bij de leverancier. Hun hebben wel de Ratio Basic kabels, deze zijn inderdaad wel geschroefd op de aders en is inderdaad kwalitatief minder en meer gevoelig!

Bij de kabel die ik besteld heb zijn de aders plus de plug gegoten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51
[P8]

Zondag 13 december mn auto ophalen ! :D
Zin in !!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:00:
[...]

Nee dit zijn geen geschroefde kabels, zelfs nagevraagd bij de leverancier. Hun hebben wel de Ratio Basic kabels, deze zijn inderdaad wel geschroefd op de aders en is inderdaad kwalitatief minder en meer gevoelig!

Bij de kabel die ik besteld heb zijn de aders plus de plug gegoten.
Ratio heeft inderdaad 2 varianten, goedkopere geschroefde en de gegoten versies.
In verband met de problemen die ik met de Volvo laadkabel had op mijn laadpaal heb ik deze aangeschaft, hangt mooi tussen laadpaal en auto en dus niet op de grond, wat een hoop vuiligheid scheelt:
https://www.laadkabelwink...-2-16a-3fase-coiled-zwart

3-fase 32A heeft naar mijn idee niet zoveel zin, omdat thuis laden toch niet snel meer dan 11kWh aan kan op een normale 3-fase installatie (en je er ook niet zo heel veel mee opschiet, in een nacht is ie helemaal vol).

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Montalbano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:27:
[...]
3-fase 32A heeft naar mijn idee niet zoveel zin, omdat thuis laden toch niet snel meer dan 11kWh aan kan op een normale 3-fase installatie (en je er ook niet zo heel veel mee opschiet, in een nacht is ie helemaal vol).
Ik zie verder bij laadkabelleveranciers deze tekst terugkomen:
Heeft u een Volkswagen of een Audi? In dat geval is het zeer van belang dat u de juiste kabel qua amperage kiest. Kan uw auto met maximaal 1, 2 of 3 keer 16A (3,7kW) laden? Dan is het van belang dat u een kabel kiest die geschikt is voor 16A maximaal. Dat mag 1 of 3 fasig zijn, maar 16A qua amperage is echt van belang. De auto zal het laden niet starten als u een kabel gebruikt die afgezekerd is op een ander amperage dan 16A.

Nou gaat het in dit topic over Polestar en Volvo en die zijn wellicht niet zo gevoelig voor het amperage als auto's van de VAG-groep. Maar het is kennelijk toch een aandachtspunt bij laadkabels.
Met een 16A kabel vermijd je dus risico's.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Claude schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ik zie verder bij laadkabelleveranciers deze tekst terugkomen:
Heeft u een Volkswagen of een Audi? In dat geval is het zeer van belang dat u de juiste kabel qua amperage kiest. Kan uw auto met maximaal 1, 2 of 3 keer 16A (3,7kW) laden? Dan is het van belang dat u een kabel kiest die geschikt is voor 16A maximaal. Dat mag 1 of 3 fasig zijn, maar 16A qua amperage is echt van belang. De auto zal het laden niet starten als u een kabel gebruikt die afgezekerd is op een ander amperage dan 16A.

Nou gaat het in dit topic over Polestar en Volvo en die zijn wellicht niet zo gevoelig voor het amperage als auto's van de VAG-groep. Maar het is kennelijk toch een aandachtspunt bij laadkabels.
Met een 16A kabel vermijd je dus risico's.
Begint bijna op een ICE brandstof-topic te lijken:
Diesel/B7Diesel/Euro95/Super98/E10/AdBlue/...
Dat zou met elektriciteit toch allemaal veel gebruiksvriendelijker kunnen? Stroom is stroom.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:11
weghorst schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:08:
[...]

Welke software versie heb je? Mijn P2 is dinsdag naar de dealer geweest voor de terug roep actie, maar deze feature heb ik nog niet. Software versie is bij mij van 1 september naar 1 oktober gegaan.
Zelfde hier. Ik heb de update gister gehad (auto gister geleverd) en ook de versie van 1 oktober en niet november. Lijkt er bijna op dat niet elke dealer de meest recente software heeft (gedownload)? Kan me voorstellen dat ze niet bij elke update de software opnieuw ophalen. Wel jammer. Bijwerken naar de versie van november dus blijkbaar nog niet OTA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
P8 Daar is die

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcjeEy8qx8e2o4PbqVuFXzh17jc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0UdjH6LCGAh9UPCR0UoL9HmM.jpg?f=user_large

Frontje wordt zwart gespoten.

[ Voor 25% gewijzigd door Sten2017 op 27-11-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
Sten2017 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:14:
Mijn p8 staat bij de dealer....... Ah

Op verzoek van @Sten2017 de link naar de foto verwijderd ivm zichtbaarheid van het kenteken.

Frontje wordt zwart gespoten.
Tof! De eerste die ik zie met RVS pakket. Die heb ik ook op de sage besteld, in mijn geval zonder sideskirts. Heel fraai!

[ Voor 31% gewijzigd door deepbass909 op 27-11-2020 13:52 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.