Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
BartWNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:56:
[...]

Congrats!

- Ja lak is wel belangrijk. Als je swirls of krassen ziet, zowel op de lak buiten als op de middenconsole binnen, aankaarten. Dan kunnen ze je doorverwijzen naar een lokale dealer om het te laten fixen.
Verder goed om te vragen of alle updates doorgevoerd zijn (recall updates, 12V, koplamphoogte)
Vragen naar PlugSurfing pas
En goed blijven kijken, je niet laten overweldigen door de prachtige auto die er staat ;)
- PP dempers helaas geen ervaring mee, maar weet wel dat zelf aanpassen behoorlijk lastig is. Daar kan je evt ook voor bij een lokale dealer terecht, die het gratis voor je moeten doen (doorbelasten aan Polestar)
- Als het niet gedaan is, met een fohn in enkele minuten makkelijk eraf te halen idd. (zelf ook gedaan)
- Officieel worden ze nu allemaal achteraf gemonteerd, maar weet niet of het al beschikbaar is voor geleverde P2's. Zou je moeten navragen in Beesd of wederom bij je lokale HO dealer.

Veel plezier!
Super! Zal dit lijstje over 2 weken ook hanteren. Hoe zit het eigenlijk met de (achter)ramen die los konden zitten? Las die verhalen in het begin van het uitlevering van de P2’s nog wel eens, maar de laatste tijd lees ik er niets meer over. Net als overigens over de 12V error. Die lijkt de wereld uit na de updates.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
[b]

Alle Garo's zijn met loadbalancing
:)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:15
Dan had de dealer het fout! Maar zit die loadbalancing module die in de meterkast moet er dan standaard bij?

De complete aanbieding (wallbox + aansluiting + laadpas etc.) is er nog altijd niet. In de laatste prijslijst op de Volvo site staat nu ‘‘binnenkort’ waar eerder “medio dit jaar” stond. Maar mijn dealer twijfelt of die überhaupt komt omdat er onenigheid in de tent is tussen de partijen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:04
Vraagje:

Op de website staat dat als je winterwielen mee bestelde bij Polestar, dat ze dan achterin liggen.

Maar je kan óók aanvinken dat ze bij afleveren er onder zittten.

Moet je daar dan extra voor betalen??

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-09 20:41
Cello66 schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:34:
Weet iemand waarom de P2 niet is te vinden op de euroNCAP?
Zelfs de P8 kan ik niets over vinden, wel de gewone XC40 (2018) of kijk ik verkeerd?
Misschien wil je weten waarom het nog niet door ze getest is?
https://www.euroncap.com/nl/contact/

Succes!

(In de tussentijd... zie https://www.polestar.com/...risch-rijden-extra-veilig)

[ Voor 15% gewijzigd door FirstEV op 22-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Vandaag de offerte even doorgenomen van de LM en schrok toch wel van de leaseprijzen van de XC40 P8
Alles is eigenlijk fors duurder dan vergelijkbare auto's (P2, BMW iX3 en de Audi E-tron)

Met name het voorschot 'Brandstof'kosten maak het grote verschil.

Ter vergelijk een iX3 van 70k (inclusief stelpost laadpaal) is per saldo fors goedkoper dan een XC40 P8 van circa 65K inclusief stelpost laadpaal.

Meer Tweakers die tegen deze verschillen aan lopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Gek op Excel. Zie bijgaande grafiek. Na 5000+ km (zonder echte issues) begint er wat zinsvolle informatie te ontstaan. Jammergenoeg (achteraf) niet ieder ritje afzonderlijk geregistreerd maar ook hieruit lijken me al wat zaken duidelijk te worden. Zit toch zo tussen de 25 en 21 kWh/100 km bij de wat langere ritten. Volgende week de 19’’ winter wielen eronder. Zien wat dat in het verbruik gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Efx5SufXQDEzrRphpt7RGsvN4nw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XaT0EwbZsGF3uwskWMC2V051.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ManiacScum schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:48:
Vandaag de offerte even doorgenomen van de LM en schrok toch wel van de leaseprijzen van de XC40 P8
Alles is eigenlijk fors duurder dan vergelijkbare auto's (P2, BMW iX3 en de Audi E-tron)

Ter vergelijk een iX3 van 70k (inclusief stelpost laadpaal) is per saldo fors goedkoper dan een XC40 P8 van circa 65K inclusief stelpost laadpaal.

408 pk vs. 280pk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:54

Volvo bouwt prima auto’s maar beseft kennelijk nog niet dat totaal ‘ontzorgen’ òòk onderdeel van een premium beleving is.
Deze uitspraak kan zo op een tegeltje :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Xc40p8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:48:
[...]Het is overigens wel mogelijk om op de site van Kiwa een kentekencheck te doen om te controleren of er een alarmsysteem is geregistreerd.
Heb je hier een linkje voor ik zoek me wezenloos op die site van KIWA 8)7

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 24-09 22:44
Beosoft schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:38:
[...]
Heb je hier een linkje voor ik zoek me wezenloos op die site van KIWA 8)7
Bij deze: https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
Pure8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat dit niet nodig is wanneer het een 'af fabriek' alarm is.
Deze alarmen zijn bij de verzekeringsmaatschappijen gekend.
Bij m'n vorige auto's was dit steeds voldoende. (maar ik heb het nooit nodig gehad dus vraag eerst maar eens aan de maatschappij)
Ja, als het gelijkwaardig is... dat was bij de P2 dus niet omdat de sleutel 30 min signaal bleef zenden ipv 2 min. Na aanpassing kon zonder meer een certificaat worden afgegeven.

Ik kreeg geen dekking obv gelijkwaardig bij Univé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Thanks. Zie dat ik geen certificaat zou hebben, heb wel met Alarmklasse 3 besteld (en ja die zit er op want ik hoorde hem gisteren af gaan ;-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 20:50
JFDv schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:51:
[...]

Heb nu een keer gehad dat er slechts met 7.4kw geladen werd ipv met de normale bijna 11Kw. Ondanks meerdere malen inpluggen bleef er slechts een max van 7.4kw gehaald. Ook ik denk dat hij toen maar op twee fasen laadde op dat moment.
Was dit na een lange rit? Ik kwam gisteravond laat thuis met flinke wind tegen en een veel hoger gebruik dan normaal.
Zie op de paal dat hij maar op twee fasen laadt. 7.4 kw ipv de normale 11kw.

Meerdere keren inpluggen maakte geen verschil. Vanochtend opnieuw geprobeerd en toen deed hij het gewoon weer.

Vreemd omdat de accu voor snelladen juist warm moet zijn. Misschien brengen ze zo de snelheid omlaag om te voorkomen dat de fan aanslaat? Gek dat hij niet gewoon terugschroeft op 3 fasen in dat geval.

Meer mensen die dit opgemerkt hebben? Zal nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
mn sleutel uit china is binnen ( voelt erg stevig aan !) met allemaal schroevendraaiertjes enzo :) nu de auto nog :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ManiacScum schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:48:

Wat is fors duurder? Mijn xc40 van 65k is 938 in de lease. Als ik een iX3 configureer met HE kom ik op 980 uit. Beide met dezelfde km/looptijd/LM assistentie pakket.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
4v4t4r schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:58:
mn sleutel uit china is binnen ( voelt erg stevig aan !) met allemaal schroevendraaiertjes enzo :) nu de auto nog :D
Vrijdag de auto opgehaald en zaterdag de sleutel uit China moegn ontvangen, goede kwaliteit hoor!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Shx0DuWvGSze16Q6Jv1MADvmO7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cI4GZPVuozNkQy73xSujhuEg.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JackBol schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:00:
[...]

Wat is fors duurder? Mijn xc40 van 65k is 938 in de lease. Als ik een iX3 configureer met HE kom ik op 980 uit. Beide met dezelfde km/looptijd/LM assistentie pakket.
1195 voor de XC40 tegen 1105 voor de iX3
Gaat niet op de voor de P2 maar voor de overige auto's wel inderdaad

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacScum op 22-11-2020 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ManiacScum schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:04:
[...]

1195 voor de XC40 tegen 1105 voor de iX3
Mijne is 4j /20k.
Wellicht rekent je lease maatschappij minder residual value.

Ik ben super blij met mijn xc40 bestelling overigens. Ik heb wel even naar de ix3 gekeken maar die kon ik niet in de 8% krijgen en ik ben wel benieuwd naar awd.

[ Voor 56% gewijzigd door JackBol op 22-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
JackBol schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:06:
[...]

Mijne is 4j /20k.
Wellicht rekent je lease maatschappij minder residual value.

Ik ben super blij met mijn xc40 bestelling overigens. Ik heb wel even naar de ix3 gekeken maar die kon ik niet in de 8% krijgen en ik ben wel benieuwd naar awd.
De mijne is inderdaad 4j/35k, het is in ieder geval een belletje waard
Een hybride Mercedes GLC of BMW X3 is overigens nog goedkoper, uiteraard een stuk duurder in de bijtelling.

8% zit er voor mij sowieso niet meer in, helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door ManiacScum op 22-11-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Arie van Dijk schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:57:
[...]

Was dit na een lange rit? Ik kwam gisteravond laat thuis met flinke wind tegen en een veel hoger gebruik dan normaal.
Zie op de paal dat hij maar op twee fasen laadt. 7.4 kw ipv de normale 11kw.

Meerdere keren inpluggen maakte geen verschil. Vanochtend opnieuw geprobeerd en toen deed hij het gewoon weer.

Vreemd omdat de accu voor snelladen juist warm moet zijn. Misschien brengen ze zo de snelheid omlaag om te voorkomen dat de fan aanslaat? Gek dat hij niet gewoon terugschroeft op 3 fasen in dat geval.

Meer mensen die dit opgemerkt hebben? Zal nog eens testen.
Niet meer te achterhalen maar dacht eigenlijk van niet...ook niet weer gezien. Ook meerdere keren ingeplugd toen maar bleef op de 7.4 steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:01
[P2] Sinds vanmiddag is ineens het geluid van mijn richtingaanwijzers weg. Totale stilte bij gebruik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:46
_--[]--__ schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
[P2] Sinds vanmiddag is ineens het geluid van mijn richtingaanwijzers weg. Totale stilte bij gebruik.....
Hier ook eens gehad, de boel al gereset? Dat hielp bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Beosoft schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:50:
[...]

Thanks. Zie dat ik geen certificaat zou hebben, heb wel met Alarmklasse 3 besteld (en ja die zit er op want ik hoorde hem gisteren af gaan ;-)
Of de dealer ziet dit als een af fabriek systeem dat gelijkwaardig is aan een VbV / SCM goedgekeurd alarmysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3).
Of de dealer dient nog een VbV / SCM certificaat aan te vragen.
Voor een certicaat dient de "slaapstand" van de sleutel wel van 30 minuten naar ik meen 2 minuten gezet te worden. Ik heb gelezen dat dit door het wijzigen van een parameter mogelijk is.

Wel goed om met de dealer te bespreken als je verzekeraar een klasse 3 alarm eist. Als de verzekeraar genoegen neemt met een vergelijkbaar af-fabriek systeem zonder certificaat, dan is het mijn advies bij de dealer een verklaring op de vragen dan het een systeem gelijkwaardig aan klasse 3 betreft.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:32:
[...]

Of de dealer ziet dit als een af fabriek systeem dat gelijkwaardig is aan een VbV / SCM goedgekeurd alarmysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3).
Of de dealer dient nog een VbV / SCM certificaat aan te vragen.
Voor een certicaat dient de "slaapstand" van de sleutel wel van 30 minuten naar ik meen 2 minuten gezet te worden. Ik heb gelezen dat dit door het wijzigen van een parameter mogelijk is.

Wel goed om met de dealer te bespreken als je verzekeraar een klasse 3 alarm eist. Als de verzekeraar genoegen neemt met een vergelijkbaar af-fabriek systeem zonder certificaat, dan is het mijn advies bij de dealer een verklaring op de vragen dan het een systeem gelijkwaardig aan klasse 3 betreft.
Mijn Volvo dealer is geaccrediteerd om zelf SCM certificaten af te geven, heeft hij voor mijn vorige 3 Volvo’s gedaan en dat gaat hij nu weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:21:
[...]

Die MGA heb ik al lang niet meer (voor ik ‘m wegdeed heb ik er nog een sterk opgevoerde MGB motor ingezet met Ford Sierra 5-Bak. Ging als de brandweer..... ).
Ik heb ook veel gesleuteld aan een Jaguar XK150S en een Austin Healey. Prachtig werk.....

Nu helaas geen klassiekers meer...... maar wel een P8 in het verschiet......
@Mga1600 Die ouwe meuk blijft leuk, aan een P8 valt niets meer te sleutelen. Wat moet je anders met die garage van 60m²?

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:55:
[...]

Mijn Volvo dealer is geaccrediteerd om zelf SCM certificaten af te geven, heeft hij voor mijn vorige 3 Volvo’s gedaan en dat gaat hij nu weer doen.
Geldt volgens mij voor veel Volvo dealers.
Ik schat in dat in het geval van Beosoft het certificaat inderdaad nog afgegeven dient te worden en de aanmelding nog dient plaats te vinden.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Repmek
Mga1600 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:21:
[...]

Over die verschillen tussen prijslijst en werkelijkheid (en evt. andere verbeter suggesties) zou hier eigenlijk misschien een lijstje aangelegd kunnen worden wat op een gegeven moment als petitie aan Volvo aangeboden kan worden.....
Dat vind ik een heel strak plan. En dan niet alleen tussen de prijslijst en de werkelijkheid, maar wat in de folder wordt voorgespiegeld. Bijvoorbeeld dat snelladen, Sta ik bij een 175 kW laadpunt, verwacht je toch zeker 150 kW/uur, nee 75. Dat is de helft. In de folder wordt dat toch heel anders verteld. Maar ook het ontbreken van de app en een laadkabel van 4,5 meter, die niet van de laadpaal tot het gaatje komt...Leuk zo´n kabel als ie de laadaansluiting in de grille zit!

Lijst van @Pure8

- Opbergvak onder bestuurdersstoel
- Afsluitbaar handschoenkastje
- Sfeerverlichting 2 (meerkleurig)
- Met leder beklede afstandbediening
- Ontbrekende app
- Actuele verbruiksmeter
- Geen 150 kWu mogelijk.

Komt later (dus moet je geruime tijd missen maar heb je toch al voor betaald)
- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA update
- Beperkte instelling Harman Kardon
- Geen nuttige app te laden in google playstore (Filtsmeister, parkmobile, new mobility, ABRP)

[ Voor 18% gewijzigd door Repmek op 22-11-2020 19:26 ]

XC40P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Repmek schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:10:
[...]

Dat vind ik een heel strak plan. En dan niet alleen tussen de prijslijst en de werkelijkheid, maar wat in de folder wordt voorgespiegeld. Bijvoorbeeld dat snelladen, Sta ik bij een 175 kW laadpunt, verwacht je toch zeker 150 kW/uur, nee 75. Dat is de helft. In de folder wordt dat toch heel anders verteld. Maar ook het ontbreken van de app en een laadkabel van 4,5 meter, die niet van de laadpaal tot het gaatje komt...Leuk zo´n kabel als ie de laadaansluiting in de grille zit!

Lijst van @Pure8

- Ontbrekende app
- Actuele verbruiksmeter
- Geen 150 kWu mogelijk.

- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA update
- Geen nuttige app te laden in google playstore (Filtsmeister, parkmobile, new mobility, ABRP)
Boehoe wat hebben we het allemaal slecht!

Een bèta auto rijden die met pijn en moeite in de 8% valt en dan lekker klagen.... het merendeel betaalt nog niet eens voor de auto.

Heb het wel weer gezien hier.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:58:
[...]

Dan had de dealer het fout! Maar zit die loadbalancing module die in de meterkast moet er dan standaard bij?
Bij Alfen moeten er 2 UTP kabels van de meterkast naar de laadpaal. 1 voor internetconnectie en een voor het signaal van de P1 uitgang van de slimme meter. Let op: deze afstand mag niet langer dan ca 20 meter zijn. Diverse meldingen dat het vanaf 15 meter al fout gaat, Ik heb er 25 meter tussen zitten en het volgende gekocht:

https://webshop.cedel.nl/p1-s0-verlenger

Werkt perfect. Internetverbinding met de lader werkt gewoon op 25 meter en CAT 6e kabel.

Zelf geïnstalleerd, alleen meterkast laten uitbreiden door de elektricien.

Heb alleen nog geen inlog voor de backoffice mogen ontvangen van Alfen.

XC40P8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Repmek
Sebas84! schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:30:
[...]

het merendeel betaalt nog niet eens voor de auto.
Jammer van zo´n reactie @Sebas84! (ook omdat je bijdragen zeer worden gewaardeerd.) Er zijn hier vast mensen, die net zo als ik, er namelijk wel net €68K voor hebben neergelegd (en voor het eerst in 16 jaar een nieuwe auto kopen) en dat stukje over een Beta-auto in de folder niet zijn tegengekomen. Een paar andere dingen wel en daar mogen we Volvo toch best over aanspreken?

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[...]

Lijst van @Pure8

- Ontbrekende app
- Actuele verbruiksmeter
- Geen 150 kWu mogelijk.

- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA update
Ze hebben steeds gecommuniceerd dat nog niet alles 100% vast zou staan, volgens mij staat het ook in de prijslijst. En ook is aangegeven dat niet alles vanaf dag 1 er is of foutloos zou werken. Kun je met wat gezond verstand ook zelf bedenken lijkt mij, gaat altijd zo als je een volledig nieuw model koopt (de bekende kinderziektes). Natuurlijk zijn die niet fijn, maar dan had je even 2/3 jaar moeten wachten en hem dan moeten kopen. Weet je exact hoe alles werkt enzo. Dan nog kunnen ze dingen uit een standaarduitrusting aanpassen, zoek ik even voor je op. Tja, 68k... je hebt toch met deze algemene kennis vrijwillig voor deze auto nu gekozen? 7(8)7

Edit; lijstje kan het digitale ronde archief in;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dk9BYdobXc3GtXJXK2Om35ooEUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15vLcXdqlxMJlwwKp5qH4ukZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door JohnDoe77 op 22-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

... Maar ook het ontbreken van de app en een laadkabel van 4,5 meter, die niet van de laadpaal tot het gaatje komt...Leuk zo´n kabel als ie de laadaansluiting in de grille zit!
Wanneer heb jij daar dan problemen mee? Ik heb op een aantal plekken nu gestaan, geen enkel probleem! Kan met een kabel van 2,5m ook prima af schat ik zo in. Kwestie van de juiste paal kiezen en er op de juiste manier parkeren. Maar persoonlijk schat ik dat ik -naast het even proberen of mijn laadpassen en backups werken- hoogstens af en toe zal snelladen en verder 99% thuis doe. Zit ook drie meter te lang kabel aan; ik parkeer hem achteruit tegen de garage en daar hangt ook de lader. Half metertje zat!

Ben benieuwd hoe vaak en waar jij dan aan 4,5m te kort hebt? Je moet het ook elke keer weer opruimen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Een bèta auto rijden die met pijn en moeite in de 8% valt en dan lekker klagen.... het merendeel betaalt nog niet eens voor de auto.

Voel een mening opkomen die ik graag wil delen. Ik denk dat veel P8 rijders hier nl. ongeveer hetzelfde over denken, maar het op verschillende wijzen benoemen/benaderen.

Een deel van het lijstje dat hier spontaan ontstaat, kan wel en een deel niet gekoppeld worden aan het feit dat we de early adopters zijn van de 1e electrische auto van Volvo.

De zaken die niet geleverd worden, maar niets te maken hebben met het electrisch rijden en wel in de prijslijst (en in de koopovereenkomst) staan kunnen naar mijn mening gewoon met Volvo besproken worden.
Is gewoon vreemd dat deze kennelijk zijn geschrapt en ook nu nog in de prijslijst staan. Zijn echter niet de meest belangrijkste opties.

De zaken die wel te maken hebben met electrisch rijden dienen we juist te bespreken met Volvo. Zelfs mooi als dit Tweakers topic hierin een rol kan spelen.
Ik denk dan aan het niet halen van de laadlimiet, het ontbreken van een actuele verbruiksmeter, het niet tonen van het verwachte bereik in km's, het weergeven van de laadsnelheid in km's i.p.v,. in kW's.
Hoeven we Volvo niet keihard kwalijk te namen, maar lijkt mij goede feedback waarmee in toekomstige updates (wellicht) iets kan worden gedaan. We rijden inderdaad als eersten (testers?) in een soort beta auto. Dit laatste heb ik me bij de aankoop ook niet beseft, maar dat is me wel duidelijk geworden. De eerste P2 rijders kunnen hierover meepraten. Gewoon laten horen aan Volvo met als doel verbeteringen.

Het uitstel van de W49 update vind ik ook erg jammer. Ik zou deze liever ook de komende weken zien, maar
denk niet dat Volvo dit uit luxe heeft verplaatst. Ik maak voor het eerst kennis met Volvo als merk en als organisatie, maar vertrouw erop dat dit goed gaat komen.

En ook ik ben inderdaad blij dat de auto toch dit jaar wordt/is afgeleverd en Volvo niet heeft gewacht tot 2021. Scheelt over 5 jaar toch gezien toch een prettig bedragje.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Repmek schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:38:
[...]

Jammer van zo´n reactie @Sebas84! (ook omdat je bijdragen zeer worden gewaardeerd.) Er zijn hier vast mensen, die net zo als ik, er namelijk wel net €68K voor hebben neergelegd (en voor het eerst in 16 jaar een nieuwe auto kopen)
Ik ben het met je eens dat er onmiskenbare mankementen aan deze auto’s zijn. Vervelend voor de leasers (dat hen toch 1000€ in de maand kost) maar zeker ook voor de kopers.
en dat stukje over een Beta-auto in de folder niet zijn tegengekomen. Een paar andere dingen wel en daar mogen we Volvo toch best over aanspreken?
Je mag Volvo er zeker over aanspreken. Je bent een consument en je mag een werkend product verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
JohnDoe77 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:08:
[...]

Ben benieuwd hoe vaak en waar jij dan aan 4,5m te kort hebt? Je moet het ook elke keer weer opruimen.
Als je bijv. in een parkeergarage schuin vooruit in moet rijden en de lader aan de muur hangt, o.a. dan heb je aan 4,5 meter echt niet genoeg.
Achteruit inparkeren is dan echt geen optie 😒

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:30
JohnDoe77 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:08:
[...]

Bijna elke keer als ik moet opladen in de buurt. Ik woon in de stad en 9/10 laadplekken staan aan eenrichtingswegen en dan met name schuine-insteekparkeervlakken. (Van de week maar half op de stoep geparkeerd). En een enkele file-parkeerplekken waar je geluk moet hebben dat de juiste parkeerplek vrij is..

Ik heb gisteren een offerte aangevraagd bij de dealer, hopende op een beetje korting voor de laadkabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Repmek schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:01:
[...]

@Mga1600 Die ouwe meuk blijft leuk, aan een P8 valt niets meer te sleutelen. Wat moet je anders met die garage van 60m²?
Wat weet jij van mijn garage.....? Kan er misschien het beste stapelbedden inzetten en verhuren aan seizoenswerkers...dat levert tenminste geld op, auto’s kosten alleen maar......!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Het zijn mijn bloedeigen centjes die ik in deze auto steek (de tijd van leaseauto’s ben ik voorbij....! ) Bijtelling interesseert me dus niet, maar er wordt (door mij als privé-persoon of in andere gevallen door een leasemaatschappij) een premiumprijs voor deze auto betaald - dan verwacht je ook een auto die op zijn minst alles bevat wat er toegezegd was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Repmek schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:32:
[...]

Bij Alfen moeten er 2 UTP kabels van de meterkast naar de laadpaal. 1 voor internetconnectie en een voor het signaal van de P1 uitgang van de slimme meter. Let op: deze afstand mag niet langer dan ca 20 meter zijn. Diverse meldingen dat het vanaf 15 meter al fout gaat, Ik heb er 25 meter tussen zitten en het volgende gekocht:

https://webshop.cedel.nl/p1-s0-verlenger

Werkt perfect. Internetverbinding met de lader werkt gewoon op 25 meter en CAT 6e kabel.

Zelf geïnstalleerd, alleen meterkast laten uitbreiden door de elektricien.

Heb alleen nog geen inlog voor de backoffice mogen ontvangen van Alfen.

Bel E-Flux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Beosoft schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:50:
[...]

Bij een af fabriek systeem kan de dealer bij Kiwa een certificaat aanvragen. Dit certificaat is 3 jaar geldig, daarna dient het systeem opnieuw gekeurd te worden. Staat in de voorwaarden van verzekeraars, maar wordt vaak vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou de eerste dag “echt op pad” met de P8 zit erop. Heb met een vriend een hondenbench verbouwd naar XC40 formaat, zal morgen kiekje maken van het resultaat.

De ritgegevens (TM is heen en terug, TA is terug). Beide ritten op de cruise control, heen grotendeels 105, terug 110.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADrpvuclWBLsjtELkxs9FmQHp1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tamcoKJjFjHq0xnWtVchvAqH.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ik het wel een tikje spannend vond heb ik bewust niet opgeladen op locatie of onderweg. Ik dacht dat het misschien wel goed zou zijn de accu een paar keer goed vol en goed leeg te rijden. Ik ben van 91% naar 13% gegaan.

Wat opviel:
  • Wat een ontzettend fijne reisbak is het toch 😀
  • Het vooraf verwachte accu percentage bij aankomst was zowel heen als terug spot-on
  • Navigatie werkt echt grandioos
  • 220-250km lijkt voor mij nu een beetje de realistische range. Hopelijk trekt dat nog wel een beetje bij, ik lees ook bemoedigende berichten over “met gemak 22kWh/100km. Winterbanden zullen zeker een rol spelen.
Heel erg blij met mijn beta auto 😉

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Gewoon lekker blijven plakken hier Sebas84. Je hoeft het toch niet altijd met alles en iedereen eens te zijn.
Ik wissel graag ervaringen uit, de positieve maar ook de verbeterpunten. Nou kunnen opberg vakjes en sleutel covers mij persoonlijk niet zo boeien maar dat neemt niet weg dat zaken als niet werkende Sim kaarten en in mijn geval ook een niet werkende laadkabel toch benoemd mogen worden? En verder inderdaad vooral over het enthousiasme, want mijn glimlach is al dagen van oor tot oor.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sebas84! schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:39:
Aankomende dinsdag krijg ik een lojack kastje ingebouwd namens de leasemaatschappij. Als de auto meegenomen wordt dan treedt dat systeem in werking....
Interessant, kwamen ze daar nu pas mee of was dat al eerder bekend dat dat zou gebeuren?
Bij mij werd er niet eens een alarm verplicht gesteld.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zie hier redelijk hoge verbruikscijfers passeren.
Tussen 20 en 21 kW (P2 19" non-pp) voor een trip van 90km waarvan 25km autostrade tegen 115-120km/u is echt niet moeilijk, starten met zetelverwarming, geen airco, 19 graden (ben geen koukleum), voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Petzun schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:22:
[...]

Voel een mening opkomen die ik graag wil delen. Ik denk dat veel P8 rijders hier nl. ongeveer hetzelfde over denken, maar het op verschillende wijzen benoemen/benaderen.

Een deel van het lijstje dat hier spontaan ontstaat, kan wel en een deel niet gekoppeld worden aan het feit dat we de early adopters zijn van de 1e electrische auto van Volvo.

De zaken die niet geleverd worden, maar niets te maken hebben met het electrisch rijden en wel in de prijslijst (en in de koopovereenkomst) staan kunnen naar mijn mening gewoon met Volvo besproken worden.
Is gewoon vreemd dat deze kennelijk zijn geschrapt en ook nu nog in de prijslijst staan. Zijn echter niet de meest belangrijkste opties.

De zaken die wel te maken hebben met electrisch rijden dienen we juist te bespreken met Volvo. Zelfs mooi als dit Tweakers topic hierin een rol kan spelen.
Ik denk dan aan het niet halen van de laadlimiet, het ontbreken van een actuele verbruiksmeter, het niet tonen van het verwachte bereik in km's, het weergeven van de laadsnelheid in km's i.p.v,. in kW's.
Hoeven we Volvo niet keihard kwalijk te namen, maar lijkt mij goede feedback waarmee in toekomstige updates (wellicht) iets kan worden gedaan. We rijden inderdaad als eersten (testers?) in een soort beta auto. Dit laatste heb ik me bij de aankoop ook niet beseft, maar dat is me wel duidelijk geworden. De eerste P2 rijders kunnen hierover meepraten. Gewoon laten horen aan Volvo met als doel verbeteringen.

Het uitstel van de W49 update vind ik ook erg jammer. Ik zou deze liever ook de komende weken zien, maar
denk niet dat Volvo dit uit luxe heeft verplaatst. Ik maak voor het eerst kennis met Volvo als merk en als organisatie, maar vertrouw erop dat dit goed gaat komen.

En ook ik ben inderdaad blij dat de auto toch dit jaar wordt/is afgeleverd en Volvo niet heeft gewacht tot 2021. Scheelt over 5 jaar toch gezien toch een prettig bedragje.
Eigenlijk groot gelijk, Petzun.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:38
_--[]--__ schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
Ik had deze week geen 4G. Dus de reset uitgevoerd onder het rijden. Toen was het geluid van de richtingaanwijzers idd ook even weg tijdens de reboot.
Een reset zal je probleem waarschijnlijk wel oplossen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Operatie kofferbak/hondenpaleis is afgerond. Stalen veiligheidsrek geplaatst en het scheidingsrek en hondenrek dat ik nog van de V60 overhad verbouwd naar XC40 model.
Kussentje ónder de bootector gelegd zodat de koningin lekker ligt en het kussen toch mooi schoon blijft en niet gaat stinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6hFQiwXqlHMjlsBB3H9fw-cpcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFDatqEzEeTty8dIo7iBsayZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLi9BMTu6qVpHRQR6K66wrT9Msg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHFmgcKuWCQ6qClV3UwQ6nhh.jpg?f=fotoalbum_large

Het mooie van het getint glas is dat je er van buitenaf nauwelijks iets van ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Montalbano op 23-11-2020 08:49 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Sebas84! schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ik ben bezig aan een lange rit van Amersfoort naar Groningen. Heen met de kachel aan en terug wil ik het zonder de kachel doen maar wel met stuur en stoelverwarming. Gister even de bandjes op 3.0bar gezet. Volvo zegt 2.8 maar 3.0 mag best van de dealer en op de banden zelf staat zelf 3.5

Ik sta nu bij mijn eerste laadstop en verbaas me over het eigen verbruik. Ik haal echt op mijn (19") sloffen 22 kWh/100km, met de kachel aan en de CC op 105.
[Afbeelding]

Zal als ik de reis vanavond gedaan heb eens beide tonen.
Gaat misschien nergens over, maar het valt me op dat de blauwe delen op de foto bij mij oranje zijn....... Hoe heb je dat gedaan? Dit is toch een foto van een P2 dash?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Beetje off-topic, maar denk goed nieuws voor ons allemaal
Fastned gaat naar Frankrijk:

23 Nov - 07:31:46 [RTRS] - FASTNED BV - WINS TENDER FOR FAST CHARGING STATIONS ALONG KEY FRENCH MOTORWAYS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
PvS_68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:52:
[...]

Gaat misschien nergens over, maar het valt me op dat de blauwe delen op de foto bij mij oranje zijn....... Hoe heb je dat gedaan? Dit is toch een foto van een P2 dash?!
P8 ;) Ik vind het verbruik, zoals verwacht, vrij stevig.

Edit: overigens zit er bij P2-rijders ook vrij veel variantie in, dus het zal vast nog wel wat naar beneden te krijgen zijn op basis van de omstandigheden.

Ik heb onlangs een rit van zo'n 100 kilometer gemaakt, gemiddelde snelheid rond de 45 km/h, en ik zat alsnog op de 19 kWh/100. Als ik eenzelfde rit maak met vooral snelwegkilometers kom ik ook rond de 19/20 uit. Dus dat constante afremmen en optrekken in de bebouwde kom is ook niet per se goed voor het bereik.

[ Voor 40% gewijzigd door ach-jee op 23-11-2020 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:48:
Operatie kofferbak/hondenpaleis is afgerond. Stalen veiligheidsrek geplaatst en het scheidingsrek en hondenrek dat ik nog van de V60 overhad verbouwd naar XC40 model.
Kussentje ónder de bootector gelegd zodat de koningin lekker ligt en het kussen toch mooi schoon blijft en niet gaat stinken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het mooie van het getint glas is dat je er van buitenaf nauwelijks iets van ziet.
Erg netjes gedaan!

Nu niet te hard optrekken, anders heb je straks dogliatelle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duurt te lang
  • Laatst online: 25-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuIZIknJOMxh80vwnavRj-u9muU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bx53NbUI0zf4TFIAlszms9rx.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds afgelopen weekend krijg ik regelmatig foutmeldingen. Daarnaast werkt de adaptieve verlichting dan niet meer, doet de ACC het niet en zijn ook Lane Keeping Aid, Driver Alert en Road Sign Information niet beschikbaar. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31
Duurt te lang schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:14:
[Afbeelding]

Sinds afgelopen weekend krijg ik regelmatig foutmeldingen. Daarnaast werkt de adaptieve verlichting dan niet meer, doet de ACC het niet en zijn ook Lane Keeping Aid, Driver Alert en Road Sign Information niet beschikbaar. Herkent iemand dit?
[P8]

Wij met onze P8 kunnen heel dit geheel nog niet eens zien, of heb ik iets gemist P8 rijders?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Duurt te lang schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:14:
[Afbeelding]

Beetje standaard antwoord, maar heb je geprobeerd het systeem te resetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31
ach-jee schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:06:
[...]

Edit: overigens zit er bij P2-rijders ook vrij veel variantie in, dus het zal vast nog wel wat naar beneden te krijgen zijn op basis van de omstandigheden.

Ik heb onlangs een rit van zo'n 100 kilometer gemaakt, gemiddelde snelheid rond de 45 km/h, en ik zat alsnog op de 19 kWh/100. Als ik eenzelfde rit maak met vooral snelwegkilometers kom ik ook rond de 19/20 uit. Dus dat constante afremmen en optrekken in de bebouwde kom is ook niet per se goed voor het bereik.
Klopt ik vind het ook erg stevig bij mijn P8, maar wat ik vooral merk is het koude accupakket. Dit maakt zoveeeel verschil. Met voorverwarmen (wat je handmatig in de auto nu enkel kunt) aan de stekker en je gaat dan rijden dan zakt het gemiddelde over een langere rit flink. Ik ben alleen bang dat nu in deze koude tijd met 20 inch winterbanden het niet beter gaat worden dan 25/100.. als je dit al haalt. Ik rij vooral erg veel korte afstanden dus als het eindelijk is opgewarmd dan ben ik er al..

Voordeel is dat we nu de minst gunstige tijd in gaan dus het alleen maar beter kan gaan worden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:35:
[...]

Het zijn mijn bloedeigen centjes die ik in deze auto steek (de tijd van leaseauto’s ben ik voorbij....! ) Bijtelling interesseert me dus niet, maar er wordt (door mij als privé-persoon of in andere gevallen door een leasemaatschappij) een premiumprijs voor deze auto betaald - dan verwacht je ook een auto die op zijn minst alles bevat wat er toegezegd was.....
Na een nacht slapen ben ik van mening dat ik mijn reactie van gister wat meer had moeten nuanceren!

Lees: Sorry dat ik zo bot reageerde!

Ik ben zelf enorm blij met de auto en stoor me dan soms aan het feit dat er m.i. teveel gelet wordt op de kleine zaken die (nog niet) kloppen! neemt niet weg dat jullie gelijk hebben. Als iets in de specificaties staat moet het er zijn of komen.

@Mga1600 Ik wilde jou gister nog benoemen omdat ik weet dat je hem privé aanschaft! maar ook die nuance bleef uit!

Ik hoop dat ik nog mee mag doen omdat het stiekem wel heel leuk is om ervaringen te delen over deze (béta 8)7 ) auto

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

Ik heb zelf nog geen ervaring en ga vanaf zaterdag de P8 rijden. Maar zie inderdaad bij zowel de P2 als de P8 ook grote verschillen. Als ik op de WLTP / USA / EV-database cijfers afga dan is de P2 i.i.g. 10 tot 15% zuiniger dan de P8. 19/20 kWh bij de P2 zal dan dus ongeveer 21,5/22,5 bij de P8 zijn.
En als ik het goed zie is dat nu alleen haalbaar met een lichte linkervoet, voorverwarmen, gematigde verwarmingsinstellingen en juiste bandkeuze.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
mvrooij schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:16:
[...]

[P8]

Wij met onze P8 kunnen heel dit geheel nog niet eens zien, of heb ik iets gemist P8 rijders?
mijn ervaringen is dat dit komt door doordat het raam vies is precies waar de sensor zit voor de automatische lichtregeling. aangezien deze ook meedoet in het semi autonome verhaal krijg je dus al die foutmeldingen.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Petzun schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb zelf nog geen ervaring en ga vanaf zaterdag de P8 rijden. Maar zie inderdaad bij zowel de P2 als de P8 ook grote verschillen. Als ik op de WLTP / USA / EV-database cijfers afga dan is de P2 i.i.g. 10 tot 15% zuiniger dan de P8. 19/20 kWh bij de P2 zal dan dus ongeveer 21,5/22,5 bij de P8 zijn.
En als ik het goed zie is dat nu alleen haalbaar met een lichte linkervoet, voorverwarmen, gematigde verwarmingsinstellingen en juiste bandkeuze.
vanochtend naar werk heb ik (een rit over 40km) 21,5kWh/100km gehaald. Gewoon netjes 100km/u en rustig cruisen. Echter wel met de kachel uit, maar wel met stuur en stoelverwarming aan! dit is zonder voorverwarmen.

XC40 P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
Sebas84! schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:51:
[...]

vanochtend naar werk heb ik (een rit over 40km) 21,5kWh/100km gehaald. Gewoon netjes 100km/u en rustig cruisen. Echter wel met de kachel uit, maar wel met stuur en stoelverwarming aan! dit is zonder voorverwarmen.
Hier heb ik toch wat bedenkingen bij. Koop je een dure bak, en dan moet je gaan rijden met de verwarming uit.

Volvo en Polestar moeten toch maar eens zorgen dat die auto een beetje efficienter wordt, en sneller kan laden.
Nu ziet het er toch naar uit dat je 80-20 kan rijden aan rustig tempo, maar niet verder dan goed 200km geraakt. Dat maakt de auto op langere ritten toch minder bruikbaar.

Bjorn Nyland... this car is thirsty ...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:51:
[...]

Erg netjes met deze buitentemperatuur, zeker zonder voorverwarmen en voor een relatief korte rit.
Met de stuur en stoelverwarming in mijn huidige auto aan zet ik de kachel altijd op 18 graden, is prettig en behaaglijk. Zo zal ik de P8 ook gaan gebruiken. Ik hoop dat de warmtepomp ook nog enig effect heeft.
Ben er niet zeker van, maar ik denk dat het al dan niet monteren van winterbanden een groot effect heeft. Stond zaterdag tussen 2 P8'en met 19", eentje met Conti zomerbanden en eentje met Nokian winterbanden. Deze leken een groot verschil in loopvlak te hebben. De Conti banden zijn (of lijken?) boller/ronder met een geringer loopvlak.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Op korte ritten heb ik me er tegenwoordig bij neergelegd dat het verbruik erg hoog is. Wil echter ook lekker rijden (als ik al een keer ergens naartoe moet) en nergens rekening mee hoeven houden, dan laad ik wel een keer extra op.

Op lange ritten altijd wel een mooie challenge om rustig te rijden en die kWh zoveel mogelijk richting de 20 per 100 km te krijgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:20
Tommie12 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:07:
[...]

Hier heb ik toch wat bedenkingen bij. Koop je een dure bak, en dan moet je gaan rijden met de verwarming uit.

Volvo en Polestar moeten toch maar eens zorgen dat die auto een beetje efficienter wordt, en sneller kan laden.
Nu ziet het er toch naar uit dat je 80-20 kan rijden aan rustig tempo, maar niet verder dan goed 200km geraakt. Dat maakt de auto op langere ritten toch minder bruikbaar.

Ach ja. In Nederland kom je er doorgaans overal mee. Dat de auto meer zou gaan verbruiken stond al wel vast toch? Kijk naar de vorm & het gewicht. Mijn auto heeft een WLTP waarde van 13kWh/100km. Ik rij hem gewoon als een ICE en zit op 20kWh overall per 100km na 26k kms. Dit is overigens de waarde die de auto aangeeft. Hier komen nog laadverliezen, drain en voorverwarmen bij.

Een P8 heeft een normverbruik van 17kWh/100. Dus als je overall qua verbruik op de weg op 24-25kWh/100 zit doe je het niet gek. Ook hier komt nog laadverlies/voorverwarmen etc bij.

Mijn vorige ICE (A4 2.0TFSI) zou 1 op 20 rijden. Ik zat rond de 1 op 11. Bij een EV let je er meer op.

Veel efficienter zal de auto niet worden, ze zullen wellicht nog wel wat kunnen doen aan het snelladen. Hier is nog wel flink wat winst te behalen. Met name op vakantieritten wel zo prettig.

Ps. Ik rij doorgaans korte afstanden. Woon/werk is 20km retour. Dit is redelijk killing voor je verbruik. Bij langere afstanden kun je wel iets zuiniger rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 23-11-2020 10:58 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
BartWNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:24:
Op korte ritten heb ik me er tegenwoordig bij neergelegd dat het verbruik erg hoog is. Wil echter ook lekker rijden (als ik al een keer ergens naartoe moet) en nergens rekening mee hoeven houden, dan laad ik wel een keer extra op.

Op lange ritten altijd wel een mooie challenge om rustig te rijden en die kWh zoveel mogelijk richting de 20 per 100 km te krijgen
Eens, zo zie ik het gebruik ook.
Het is ook gewoon lekker rijden in een lekkere auto met 408 PK.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Ah, vandaar het kleurverschil.

Ik heb me al neergelegd bij het hoge verbruik. Heeft misschien ook te maken met de periode waarin we hem krijgen. Het wordt steeds kouder en het verbruik daarmee steeds hoger. Hopelijk wordt het vanaf het voorjaar weer beter.
Ik rijdt regelmatig een stuk van 2 x 120km in de avond (60km op 50-80km/h en 180km op 120-130km/h) en daarvoor moet ik nu opladen naar plmin 95% en dan kom ik op 11% thuis. Een maand geleden (temperatuur hoger dan nu) was dat van 90% naar 12%.
De 8-10 graden die het dus inmiddels kouder is zorgt over die afstand voor een hoger verbruik van plmin 5% van de accucapaciteit (58,5kWh vs. 63kWh) en dus een 7,5% hoger verbruik.
Met echte vorst haal ik die rit dus waarschijnlijk al niet meer op één lading (Ik wil toch vermijden onder de 10% uit te komen, zeker in de kou).
Ik heb pas om te testen een korte laadstop (12 min) gedaan en dan kom ik wel gemakkelijk thuis. Overigens is die laadstop ongeveer de helft van het tijdverlies als ik 100 ga rijden i.p.v. 130km/h en dus nog steeds sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:46:
[...]

Ah, vandaar het kleurverschil.

Ik heb me al neergelegd bij het hoge verbruik. Heeft misschien ook te maken met de periode waarin we hem krijgen. Het wordt steeds kouder en het verbruik daarmee steeds hoger. Hopelijk wordt het vanaf het voorjaar weer beter.
Ik rijdt regelmatig een stuk van 2 x 120km in de avond (60km op 50-80km/h en 180km op 120-130km/h) en daarvoor moet ik nu opladen naar plmin 95% en dan kom ik op 11% thuis. Een maand geleden (temperatuur hoger dan nu) was dat van 90% naar 12%.
De 8-10 graden die het dus inmiddels kouder is zorgt over die afstand voor een hoger verbruik van plmin 5% van de accucapaciteit (58,5kWh vs. 63kWh) en dus een 7,5% hoger verbruik.
Met echte vorst haal ik die rit dus waarschijnlijk al niet meer op één lading (Ik wil toch vermijden onder de 10% uit te komen, zeker in de kou).
Ik heb pas om te testen een korte laadstop (12 min) gedaan en dan kom ik wel gemakkelijk thuis. Overigens is die laadstop ongeveer de helft van het tijdverlies als ik 100 ga rijden i.p.v. 130km/h en dus nog steeds sneller.
Da’s interessante informatie....ik bedoel dat effect van de temperatuur op dr cijfers van dezelfde auto.......bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Tommie12 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:07:
[...]

Snap ik! maar het moet niet, ik merk dat ik sinds mijn hybride auto hier bewuster mee bezig ben.... het is niet omdat ik anders niet thuiskom maar meer een sport om in de ochtend, als ik toch al wat rustiger rijd, een zo laag mogelijk verbruik te halen.

In de middag terug van werk is dat meestal wat hoger...

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Inspired schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ach ja. In Nederland kom je er doorgaans overal mee. Dat de auto meer zou gaan verbruiken stond al wel vast toch? Kijk naar de vorm & het gewicht. Mijn auto heeft een WLTP waarde van 13kWh/100km. Ik rij hem gewoon als een ICE en zit op 20kWh overall per 100km na 26k kms. Dit is overigens de waarde die de auto aangeeft. Hier komen nog laadverliezen, drain en voorverwarmen bij.

Een P8 heeft een normverbruik van 17kWh/100. Dus als je overall qua verbruik op de weg op 24-25kWh/100 zit doe je het niet gek. Ook hier komt nog laadverlies/voorverwarmen etc bij.

Mijn vorige ICE (A4 2.0TFSI) zou 1 op 20 rijden. Ik zat rond de 1 op 11. Bij een EV let je er meer op.

Veel efficienter zal de auto niet worden, ze zullen wellicht nog wel wat kunnen doen aan het snelladen. Hier is nog wel flink wat winst te behalen. Met name op vakantieritten wel zo prettig.

Ps. Ik rij doorgaans korte afstanden. Woon/werk is 20km retour. Dit is redelijk killing voor je verbruik. Bij langere afstanden kun je wel iets zuiniger rijden.
Ben blij dat er nog mensen reëel tegen iets aankijken.

Glas nog half vol of glas al half leeg, aan bepaalde reacties kan je zien bij welke groep iemand ingedeeld moet worden _/-\o_

Dank voor je input als "collega" rijder d:)b

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Petzun schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:20:
[...]

Erg netjes met deze buitentemperatuur, zeker zonder voorverwarmen en voor een relatief korte rit.
Met de stuur en stoelverwarming in mijn huidige auto aan zet ik de kachel altijd op 18 graden, is prettig en behaaglijk. Zo zal ik de P8 ook gaan gebruiken. Ik hoop dat de warmtepomp ook nog enig effect heeft.
Ben er niet zeker van, maar ik denk dat het al dan niet monteren van winterbanden een groot effect heeft. Stond zaterdag tussen 2 P8'en met 19", eentje met Conti zomerbanden en eentje met Nokian winterbanden. Deze leken een groot verschil in loopvlak te hebben. De Conti banden zijn (of lijken?) boller/ronder met een geringer loopvlak.
Zonder dat vergelijk te kunnen maken, ik heb de winterbanden er nog niet onder, denk ik dat je gelijk hebt. die conti's staan inderdaad erg bol.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Hansieo schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ben blij dat er nog mensen reëel tegen iets aankijken.

Glas nog half vol of glas al half leeg, aan bepaalde reacties kan je zien bij welke groep iemand ingedeeld moet worden _/-\o_

Dank voor je input als "collega" rijder d:)b
Om over hybride nog maar niet te spreken 🤣.
Mijn Mercedes C350e uit 2015 heeft een norm verbruik van 1:46. In werkelijkheid is het 1:15 na 100k gereden te hebben in 5 jaar (woon/werk, familiebezoek, autovakanties e.d.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Sebas84! schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:46:
[...]

Ik hoop dat ik nog mee mag doen omdat het stiekem wel heel leuk is om ervaringen te delen over deze (béta 8)7 ) auto
Ik zou zeggen vanzelfsprekend en blijf alsjeblieft ‘spuien’!

Een deel van de ergernis komt denk ik voort uit de complete onoverzichtelijkheid van de informatie hier omdat alles in een enkel draadje staat en onderwerpen daarom steeds opnieuw ter discussie worden gesteld terwijl er een paar honderd pagina’s terug al van alles over is gezegd.
En dat geldt in het bijzonder ook m.b.t. de ‘tekortkomingen’ van de auto zoals die nu geconstateerd zijn: doordat ze steeds herhaald worden in een andere bewoording lijkt het een enorme lijst is wat weer wat frustrerend werkt en de pret die je met de auto hebt tempert

Ik ben ook aktief op het Volvo forum en daar wordt alle inbreng netjes per auto en onderwerp gerangschikt (soms door de moderators verplaatst naar de juiste plek).
De P2 en P8 komen er nauwelijks voor omdat alle ‘verkeer’ hier plaats vindt.
En dat is in zoverre jammer omdat we straks meer/andere elektrische Volvo’s en de andere Volvo’s ook Google gaan krijgen (en nu al zijn er algemenere onderwerpen (ook over de XC40) die daar behandeld worden). Maar ook Volvo nieuwtjes, evenementen etc. komen daar aan de orde.

Het zou fijn zijn als beide bronnen van informatie op de een of andere manier bij elkaar konden komen: de mate van activiteit en diepgang van dit forum en de overzichtelijkheid en terugvindbaarheid (en breedte) van het andere forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:20:
[...]

Om over hybride nog maar niet te spreken 🤣.
Mijn Mercedes C350e uit 2015 heeft een norm verbruik van 1:46. In werkelijkheid is het 1:15 na 100k gereden te hebben in 5 jaar (woon/werk, familiebezoek, autovakanties e.d.).
Dat gemiddelde verbruik had ik met de XC90T8 hybride ook gemeten over 2 jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister moest ik wat afdroppen bij een vriendin van ons en ik zag dat bij hun overburen een PoleStar2 stond.
aangezien ik die nog niet IRL gezien had stapte ik even uit om te kijken terwijl mrsT de spullen afzette..
MrsT vroeg wat doe jij nou? dus ik uitleggen dat het die auto was waar ik laatst zo enthousiast over was en dat dit de eerste keer was dat ik hem zag..
Op dat moment kwam er toevallig een dame aan lopen in onze richting. Het bleek de huisgenote te zijn van de 'eigenaar' van de polestar, en ze moest lachen om mijn reactie en zei dat ze altijd het gevoel kreeg een celebrity te zijn als ze met haar huisgenote meerijd in de polestar omdat hij veel aandacht krijgt.
De huisgenote werkt blijkbaar voor polestar, dat verklaarde ook waarom de spec op de zijkant stond (wel in subtiele letters).
Ook viel me op dat het een sports pack was (met gouden gorderls, remklauwen en ventieldopjes) maar dat 2 van de ventieldopjes al misden.. gejat door carnerds die iets bijzonders wouden hebben??

Ik vond het een mooie auto IRL trouwens, zelfs iets groter dan ik verwacht had. MrsT vond het gelukkig ook een mooie auto :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
ToolkiT schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:40:
Gister moest ik wat afdroppen bij een vriendin van ons en ik zag dat bij hun overburen een PoleStar2 stond.
aangezien ik die nog niet IRL gezien had stapte ik even uit om te kijken terwijl mrsT de spullen afzette..
MrsT vroeg wat doe jij nou? dus ik uitleggen dat het die auto was waar ik laatst zo enthousiast over was en dat dit de eerste keer was dat ik hem zag..
Op dat moment kwam er toevallig een dame aan lopen in onze richting. Het bleek de huisgenote te zijn van de 'eigenaar' van de polestar, en ze moest lachen om mijn reactie en zei dat ze altijd het gevoel kreeg een celebrity te zijn als ze met haar huisgenote meerijd in de polestar omdat hij veel aandacht krijgt.
De huisgenote werkt blijkbaar voor polestar, dat verklaarde ook waarom de spec op de zijkant stond (wel in subtiele letters).
Ook viel me op dat het een sports pack was (met gouden gorderls, remklauwen en ventieldopjes) maar dat 2 van de ventieldopjes al misden.. gejat door carnerds die iets bijzonders wouden hebben??

Ik vond het een mooie auto IRL trouwens, zelfs iets groter dan ik verwacht had. MrsT vond het gelukkig ook een mooie auto :)
Grappig, ik vond hem juist veel kleiner dan verwacht, mooi om dat verschil in perceptie te zien. Ik deel de mening dat het een mooie bak is, ik zag hem zaterdag ook voor het eerst.
Wat mij wel duidelijk is dat en Profile het eigenlijk een S40 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
PvS_68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:52:
[...]

Nee, een P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
S2000jan schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:37:
Ik zie hier redelijk hoge verbruikscijfers passeren.
Tussen 20 en 21 kW (P2 19" non-pp) voor een trip van 90km waarvan 25km autostrade tegen 115-120km/u is echt niet moeilijk, starten met zetelverwarming, geen airco, 19 graden (ben geen koukleum), voorverwarmen.
Zonder airco; gaat de boel dan niet beslaan en waarom zou je het doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
[P8]

Sinds vorige week ook mijn P8 opgehaald bij de dealer, wat een bak!

Maar ook sinds afgelopen donderdag geen internet verbinding meer, dan vallen er ineens toch heel wat functies uit...

Ook het koppelen met mijn iPhone als hotspot gaat niet. Het lijkt dat het scherm met beschikbare wifi netwerken bevroren is. Waar ik ook sta met de auto en mijn iPhone als persoonlijke hotspot openzet er worden steeds 4 netwerken getoond die op die plaats er helemaal niet zijn, en mij iPhone komt er niet tussen te staan.

Ik heb al geprobeerd om de netwerken te resetten en de home knop 20 seconde ingedrukt te houden. Dit geeft wel een reset, maar nog steeds komen de 4 'beschikbare' netwerken naar voren en geen iPhone...

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Iemand al iets gehoord vanuit Volvo wanneer het issue met de SIM kaarten opgelost zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Sebas84! schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:46:
[...]

Na een nacht slapen ben ik van mening dat ik mijn reactie van gister wat meer had moeten nuanceren!

Lees: Sorry dat ik zo bot reageerde!

Ik ben zelf enorm blij met de auto en stoor me dan soms aan het feit dat er m.i. teveel gelet wordt op de kleine zaken die (nog niet) kloppen! neemt niet weg dat jullie gelijk hebben. Als iets in de specificaties staat moet het er zijn of komen.

@Mga1600 Ik wilde jou gister nog benoemen omdat ik weet dat je hem privé aanschaft! maar ook die nuance bleef uit!

Tuurlijk mag je meedoen! Ik herken precies je gevoel. In de basis vindt iedereen de P8 een prachtige auto en een droom om in te rijden. Alleen kijken we allemaal net opeen andere manier naar de kleine dingen die nog niet perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijk71
  • Laatst online: 22-09 17:10
MMookhoek schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:20:
[P8]

Maar ook sinds afgelopen donderdag geen internet verbinding meer, dan vallen er ineens toch heel wat functies uit...

Ook het koppelen met mijn iPhone als hotspot gaat niet. Het lijkt dat het scherm met beschikbare wifi netwerken bevroren is. Waar ik ook sta met de auto en mijn iPhone als persoonlijke hotspot openzet er worden steeds 4 netwerken getoond die op die plaats er helemaal niet zijn, en mij iPhone komt er niet tussen te staan.

Ik heb al geprobeerd om de netwerken te resetten en de home knop 20 seconde ingedrukt te houden. Dit geeft wel een reset, maar nog steeds komen de 4 'beschikbare' netwerken naar voren en geen iPhone...

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Iemand al iets gehoord vanuit Volvo wanneer het issue met de SIM kaarten opgelost zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag.
Ik heb ook geen internet maar het lukt wel met mijn iPhone. Nog geen reactie dan dat ze het aan het oplossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:28
Ik krijg donderdag m'n P2 (als alles mee zit) en wil graag m'n KPN datasim overzetten van m'n huidige Volvo naar de P2, ik herken (helaas) de problemen met de sim die er standaard in zit.

Iemand al geprobeerd een eigen sim erin te zetten? Las eerder dat er een simkaarthouder in de unit bij de binnenspiegel zou zitten. In mijn huidige V90 zit ie onder de bodem in de achterbak. Eens kijken of ik die aan de praat kan krijgen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
dnns85 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
Ik krijg donderdag m'n P2 (als alles mee zit) en wil graag m'n KPN datasim overzetten van m'n huidige Volvo naar de P2, ik herken (helaas) de problemen met de sim die er standaard in zit.

Iemand al geprobeerd een eigen sim erin te zetten? Las eerder dat er een simkaarthouder in de unit bij de binnenspiegel zou zitten. In mijn huidige V90 zit ie onder de bodem in de achterbak. Eens kijken of ik die aan de praat kan krijgen 😇
Besef dat die SIM ook gebruikt wordt voor OTA, wanneer beschikbaar. Ik kan me zomaar voorstellen dat Polestar/Volvo qua security wel een link legt met de (geregistreerde) SIM. Ik weet dus niet of het zomaar kan, maar is uiteraard wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
JohnDoe77 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:19:
[...]

Zonder airco; gaat de boel dan niet beslaan en waarom zou je het doen?
Ik kan je verzekeren dat de boel gisteren niet beslagen was zonder airco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
p8

Nog even een paar foto’s;

- verbruik over 200 km+
(zomerbanden, ac uit, kachel 20 gr, 100 kmh ACC)

- Koplampstoring > ACC out of order en pilot assist out of order en grootlichtassistent. Melding voor garage, volgende dag niets meer van te traceren: alles werkt weer.

- tot slot melding van km indicatie;
Dit is niet “vast” bij een percentage. Dit keer pas bij 14%, vorige keer ergens tussen 20-25%.

- Nu winterbanden monteren, ben benieuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1T200jm0PwTRrw4ybtbC4WHacM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmUGsewtE8wHUAXO60SqIhQB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKjG8f6TadgleXOERelfjOURWl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeZ9pNYJIhcB9oEIpJ2ULqJr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMztESFURxrVGlIrXwzoohiWT9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irCNpv8KDfNY3Nm20exFubLX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwU0pIBgP8EgrOYfc3tcvvGOEiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kk4MYNCFW37qoQRCPOYriZc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ManiacScum schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:04:
[...]

Grappig, ik vond hem juist veel kleiner dan verwacht, mooi om dat verschil in perceptie te zien. Ik deel de mening dat het een mooie bak is, ik zag hem zaterdag ook voor het eerst.
Laat ik mijn opmerking iets nuanceren..
Hij is kleiner dan mijn oorspronkelijke indruk, maar groter (iig van buiten) dan ik dacht na het lezen van reviews..
Zoals alle volv familie producten zal de binnenruimten relatief klein zijn tov de buitenruimte, maar ik heb er nog niet in gezeten dus kan daar niet over oordelen..

Ik rij nu een mazda 6 station, en de polestar is wel en slag kleiner, maar minder dan ik had verwacht..
De XC40 was ook groter dan ik dacht toen ik mijn auto ernaast zette.. en het verschil zit met name in de mega baggage ruimte van mijn station.. Als je bedenkt dat je bij een polestar/P8 ook een frunk hebt is dat verschil een stuk kleiner..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
ToolkiT schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:04:
[...]

Hij is kleiner dan mijn oorspronkelijke indruk, maar groter (iig van buiten) dan ik dacht na het lezen van reviews..
Zoals alle volv familie producten zal de binnenruimten relatief klein zijn tov de buitenruimte, maar ik heb er nog niet in gezeten dus kan daar niet over oordelen..

Ik rij nu een mazda 6 station, en de polestar is wel en slag kleiner, maar minder dan ik had verwacht..
De XC40 was ook groter dan ik dacht toen ik mijn auto ernaast zette.. en het verschil zit met name in de mega baggage ruimte van mijn station.. Als je bedenkt dat je bij een polestar/P8 ook een frunk hebt is dat verschil een stuk kleiner..
Ja ik snap het helemaal, ik kom van een Skoda Superb dus ik mijn ogen is alles klein van binnen (en buiten).... het vroeg best wel wat inlevingsvermogen om me daar over heen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MMookhoek schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:20:
[P8]

Ik hoor het graag.
Proficiat met je auto!

Aangaande de internetverbinding: die van mij heeft een uur geleden voor het eerst internetverbinding gekregen. Dus het "er wordt aan gewerkt" lijkt te kloppen, hopelijk blijft het nu actief.

Aangaande hotspot: bij mij helpt het als ik de hotspot op de telefoon even uitschakel en opnieuw inschakel, dan ziet ie hem na een seconde of 10-20 alsnog.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:58:
p8

Nog even een paar foto’s;

- verbruik over 200 km+
(zomerbanden, ac uit, kachel 20 gr, 100 kmh ACC)

- Koplampstoring > ACC out of order en pilot assist out of order en grootlichtassistent. Melding voor garage, volgende dag niets meer van te traceren: alles werkt weer.

- tot slot melding van km indicatie;
Dit is niet “vast” bij een percentage. Dit keer pas bij 14%, vorige keer ergens tussen 20-25%.

- Nu winterbanden monteren, ben benieuwd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben ook benieuwd naar het verschil met winterbanden, want dit soort cijfers haal ik met de beste wil van de wereld (nog) niet. Ik hoop dat het aan de winterbanden ligt.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar het verschil met winterbanden, want dit soort cijfers haal ik met de beste wil van de wereld (nog) niet. Ik hoop dat het aan de winterbanden ligt.
Ik houd je op de hoogte!
Rijstijl is wel; bijna geen gas bijgeven.
Dus hier en daar inhalen met vrachtauto stijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Recharge P8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:14:
[...]

Ik houd je op de hoogte!
Rijstijl is wel; bijna geen gas bijgeven.
Dus hier en daar inhalen met vrachtauto stijl...
Ben ook erg benieuwd, ik twijfel over het laten monteren van winterbanden. Ik schat in dat het in 2021 geen wintersport wordt. Wordt dan alleen in NL rijden. Met zomerbanden een mooi verbruik.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
Weekje eerder dan de planning!

Inmiddels hebben wij terugkoppeling ontvangen van de fabrikant. De verwachte leverweek van uw nieuwe Volvo is week 50-2020.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik ben geheel nieuw in de wereld van EV’s en stel dus een waarschijnlijk domme vraag:
Is het inderdaad waar dat een batterijpakket eerst een paar keer geladen en ontladen moet zijn om tot maximale opslagcapaciteit te komen?
Dat werd bij de elektrische fietsen verteld toen we die kochten en lijkt ook wel in de praktijk verschil te maken. Broodje aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:57:
Ik ben geheel nieuw in de wereld van EV’s en stel dus een waarschijnlijk domme vraag:
Is het inderdaad waar dat een batterijpakket eerst een paar keer geladen en ontladen moet zijn om tot maximale opslagcapaciteit te komen?
Dat werd bij de elektrische fietsen verteld toen we die kochten en lijkt ook wel in de praktijk verschil te maken. Broodje aap?
Ik heb dat óók een keer aangegeven, maar is door een paar mensen tegengesproken.

Míjn ervaring met (semi-profi) Li-Ion is dat ik idd merk dat na een paar keer juist laden/ontladen ik méér uit de cellen kan halen, en daarna geleidelijke afname.

va 1/2 (?) Januari ga ik óók ervaring met de Polestar opdoen,
ik moet nog even een anti kwijl slabbetje boven het keyboard houden.. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
ToolkiT schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:04:
[...]

Die frunk zou ik eerlijk gezegd niet meerekenen in de bagageruimte hoor, het is groot genoeg om een laadkabel in op te slaan en misschien een laptoptas en dan houdt het wel een klein beetje op. Ook het feit dat je elke keer de motorkap er voor open moet doen zorgt er wel voor dat je de frunk niet heel regelmatig gaat gebruiken. Veel praktischer om dingen in de achterbak te doen.

Over het formaat ben ik het met je eens, ik kom van een Mazda 3 HB en de P2 is zeker wel een grotere auto, maar echt niet heel veel groter. Voornamelijk iets langer en hoger, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

Gelukkig maar! Een XC40 is echt wel een heel stuk groter dan wat ik nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:57:
Ik heb dat ook nog steeds in mijn achterhoofd, dat de volle capaciteit van de batterij nog door de auto "ontdekt" moet worden, door hem een paar keer goed te laden en ontladen. Geen idee of dat ergens op slaat, bij telefoons denk ik ook altijd dat dat zo werkt.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000

MaxxMark

HT is Tof!

ManiacScum schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:04:
[...]

Is ook iets wat ik heel erg merkte toen ik een proefrit maakte. Zeker toen ik uit mn V60 stapte en in de Polestar. Mijn eerste indruk was "Wow.. van buiten oogt ie zo groot en van binnen is het maar klein..."

Mijn conclusie was dat ik een "v40"-auto niet met vergelijken met een v60. Evenals dat ik een dergelijke wagen niet met een cross-over SUV (eNiro) moet vergelijken.

Bij de 2e proefrit was dat gevoel overigens volledig weg. Wat mij er van overtuigde er voor te gaan :*)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Wpuu0wrmhCRg-8041QHTr2oaFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laE9EpXsfdE62zG1iBRTdaJA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGJlVRv2nIy6TTPfY_nqfWtxjxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vV7FqCiw0Goz5xaqDtEtyi1.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist banden gewisseld, zomerset (af-Volvo) heeft 4 banden met XL aanduiding (extra load). Winterset is nu achter XL geworden en voor heeft men H gemonteerd... Geen idee, maar er is toch niet voor niets XL gekozen af-fabriek?

Zomer
Continental Ecocontact 6
235/50 R19 V XL
255/45 R19 V XL

Winter
Continental Wintercontact
235/50 R19 H
255/45 R19 V XL

Nog iets heel anders:
De aziatische EV's hebben bijna allemaal 'geluid' onder bepaalde snelheden (VESS). Door de stad merk ik dat ik bijna niet opval en vermoedelijk maakt de Volvo dus geen extra geluid. Los van het feit dat ik het stille wel mooi vind, Tesla heeft het ook niet geloof ik, dacht ik dat er regelgeving aan vast zat?

[ Voor 18% gewijzigd door Recharge P8 op 23-11-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000

MaxxMark

HT is Tof!

Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:22:
[...]

Ik heb dat ook nog steeds in mijn achterhoofd, dat de volle capaciteit van de batterij nog door de auto "ontdekt" moet worden, door hem een paar keer goed te laden en ontladen. Geen idee of dat ergens op slaat, bij telefoons denk ik ook altijd dat dat zo werkt.
Bij iPhones is het eerder andersom. Dat hij 'vergeet' wat het maximum is als hij vaak niet volledig wordt opgeladen/ontladen. Dan moet je hem op een specifieke manier ontladen en opladen.

Logischerwijs zou het dan zijn dat je hem volledig naar 100% laadt, daarna in één keer volledig naar 0 laat gaan (absoluut laagste punt) en daarna weer in één keer volledig naar 100% (absoluut maximum) en dat hij dan weer 'getraind' is op wat zn min en max is.

Maar of dat bij EV's net zo werkt weet ik niet

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eijk71
  • Laatst online: 22-09 17:10
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:10:
[...]

Proficiat met je auto!

Aangaande de internetverbinding: die van mij heeft een uur geleden voor het eerst internetverbinding gekregen. Dus het "er wordt aan gewerkt" lijkt te kloppen, hopelijk blijft het nu actief.

Aangaande hotspot: bij mij helpt het als ik de hotspot op de telefoon even uitschakel en opnieuw inschakel, dan ziet ie hem na een seconde of 10-20 alsnog.
Net door dealer gebeld. Geeft aan dat Volvo er druk mee bezig is. Meerder meldingen van het internet probleem. Dealer geeft een vergoeding voor het verhogen van mijn databundel. Netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist banden gewisseld, zomerset (af-Volvo) heeft 4 banden met XL aanduiding (extra load). Winterset is nu achter XL geworden en voor heeft men H gemonteerd... Geen idee, maar er is toch niet voor niets XL gekozen af-fabriek?

Zomer
Continental Ecocontact 6
235/50 R19 V XL
255/45 R19 V XL

Winter
Continental Wintercontact
235/50 R19 H
255/45 R19 V XL

Nog iets heel anders:
De aziatische EV's hebben bijna allemaal 'geluid' onder bepaalde snelheden (VESS). Door de stad merk ik dat ik bijna niet opval en vermoedelijk maakt de Volvo dus geen extra geluid. Los van het feit dat ik het stille wel mooi vind, Tesla heeft het ook niet geloof ik, dacht ik dat er regelgeving aan vast zat?
De H is meer dan genoeg (tot 210km/u). Maar de 99 is twijfelachtig wellicht, dat is gewichtsindex 775kg. Aan de andere kant, stel dat je die 4x zou hebben, zou je auto nog 3100kg mogen wegen met alles erop en erin. Dat is meer dan toegestaan dus het *lijkt* mij meer dan voldoende.
Gevoelsmatig denk ik hetzelfde als jij, waarom hebben ze er als zomerbanden anders wel XL op gedaan.

Bij mij hebben ze denk ik om die reden (en om de centen waarschijnlijk) Nokian's eronder gedaan. 104V XL.

P8

Pagina: 1 ... 111 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.