Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.337 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:15
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
[...]

De H is meer dan genoeg (tot 210km/u). Maar de 99 is twijfelachtig wellicht, dat is gewichtsindex 775kg. Aan de andere kant, stel dat je die 4x zou hebben, zou je auto nog 3100kg mogen wegen met alles erop en erin. Dat is meer dan toegestaan dus het *lijkt* mij meer dan voldoende.
Gevoelsmatig denk ik hetzelfde als jij, waarom hebben ze er als zomerbanden anders wel XL op gedaan.

Bij mij hebben ze denk ik om die reden (en om de centen waarschijnlijk) Nokian's eronder gedaan. 104V XL.
Zie bijlage uit manual van de P8. H is goed, 99 is niet goed! Moet 100 zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNHmgQo64BeoD5ff_J5V-zewhbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0rkGpANAaOaNMt0qhKwqEgaE.png?f=fotoalbum_large

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:01:
[...]

Zie bijlage uit manual van de P8. H is goed, 99 is niet goed! Moet 100 zijn.

[Afbeelding]
@Recharge P8 Daar moet je mee terug dus! Was zeker niet bij de dealer zelf?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:16
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:53:
[...]

De H is meer dan genoeg (tot 210km/u). Maar de 99 is twijfelachtig wellicht, dat is gewichtsindex 775kg. Aan de andere kant, stel dat je die 4x zou hebben, zou je auto nog 3100kg mogen wegen met alles erop en erin. Dat is meer dan toegestaan dus het *lijkt* mij meer dan voldoende.
Gevoelsmatig denk ik hetzelfde als jij, waarom hebben ze er als zomerbanden anders wel XL op gedaan.

Bij mij hebben ze denk ik om die reden (en om de centen waarschijnlijk) Nokian's eronder gedaan. 104V XL.
Mm, niet helemaal die 4x775kg. Je gaat dan uit van een vlakke weg/belasting, maar bij een deining komt er (veel) meer druk op de banden/velgen. 99 vs 104 > = 3.100 vs 3.600 ofwel 500kg minder!

Neem gerust eens een slo-mo van een wat vlug genomen verkeersheuvel (al is deze glooiend)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:14:
[...]

@Recharge P8 Daar moet je mee terug dus! Was zeker niet bij de dealer zelf?
pff. ik dacht voorbereid te zijn met schone velgen, foto's etc :)

Moest bij bandenfitter, die ik overigens ook al gewaarschuwd had van te voren (schonen krasvrije velgen, breedset dus niet wisselen etc)

Schijnt 25 kg te schelen voor het verschil tussen die index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:24:
[...]

pff. ik dacht voorbereid te zijn met schone velgen, foto's etc :)

Moest bij bandenfitter, die ik overigens ook al gewaarschuwd had van te voren (schonen krasvrije velgen, breedset dus niet wisselen etc)

Schijnt 25 kg te schelen voor het verschil tussen die index
Pff nou, daar word je wel een beetje moe van, van dit soort dingen. Ik moest met eerdere auto's ook altijd naar de bandenboer. Ging altijd supersnel, maar de kwaliteit liet soms te wensen over. Een keer met 2 ontbrekende bouten op pad gestuurd en een andere keer monteerden ze een afwijkende bandenmaat "want dat scheelde bijna niks". Even doorrekenend zou dat met 20.000 km voor heel wat onterecht gereden kilometers zorgen. Beide keren wel netjes en met veel excuses opgelost overigens, daar valt niks van te zeggen.
Toch blij dat het nu bij de dealer mag.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
Bij de Audi dealer ook wel krassen gehad en bandenvet op de velgen enzo..

in ieder geval bedankt voor het snelle meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:31
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar het verschil met winterbanden, want dit soort cijfers haal ik met de beste wil van de wereld (nog) niet. Ik hoop dat het aan de winterbanden ligt.
Hier ook erg benieuwd naar, ik haal met mijn 20" winterbanden (airco uit en 20 graden) dit ook echt niet.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik snap nu dat vrijwel iedereen zegt dat jullie met een grote glimlach in de P8 rijden.....
Vandaag mocht ik ff genieten van deze auto en ik moet eerlijk zeggen: Wat een genot om in te rijden

ik had de keus in een tweetal auto's 1 met 20 inch wielen en in met 19 inch en heb bewust gekozen voor de 19 inch, omdat ik vertik om 60 euro per maand extra bij te lappen (terwijl het puur esthetisch is)

Maar ik heb 2 uur lang ontzettend veel plezier gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVyMpXrD80OXz2iGmM3uhDcYd0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMv7i7W1ep0s5G85InaZUYIH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Interessante test van de ADAC mbt verbruik gemeten (en opgegeven). De polestar staat er nog niet in maar qua hoe ver je komt denk ik dat de p2 zeker in de top 5 staat (van de onderste tabel 😉)

https://www.adac.de/rund-...h-elektroautos-adac-test/

[ Voor 5% gewijzigd door JFDv op 23-11-2020 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
JFDv schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:48:
Interessante test van de ADAC mbt verbruik gemeten (en opgegeven). De polestar staat er nog niet in maar qua hoe ver je komt denk ik dat de p2 zeker in de top 5 staat.

https://www.adac.de/rund-...h-elektroautos-adac-test/
In de top 5 van onderen bedoel je?
Of kijken we naar een ander staatje?
Het verbruik per 100km is in de top 5 ruim onder de 20.
Dat gaat je niet lukken met de P2/P8 in de test die zij doen.

En natuurlijk is verbruik/range belangrijk maar ik geniet eigenlijk nog veel liever dan dat ik mij druk maak om de airco uit te zetten om zodoende onder de 22kWh/100km te duiken hoor :).
Lekker zoeven en kilometers vreten :).

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 23-11-2020 17:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
ManiacScum schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:40:
Ik snap nu dat vrijwel iedereen zegt dat jullie met een grote glimlach in de P8 rijden.....
Vandaag mocht ik ff genieten van deze auto en ik moet eerlijk zeggen: Wat een genot om in te rijden

ik had de keus in een tweetal auto's 1 met 20 inch wielen en in met 19 inch en heb bewust gekozen voor de 19 inch, omdat ik vertik om 60 euro per maand extra bij te lappen (terwijl het puur esthetisch is)

Maar ik heb 2 uur lang ontzettend veel plezier gehad.

[Afbeelding]
Niet doorvertellen hè, maar stiekem zijn die 19" velgen qua ontwerp ook nog eens veel mooier ;-)

P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-12-2023
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:06:
[...]

Niet doorvertellen hè, maar stiekem zijn die 19" velgen qua ontwerp ook nog eens veel mooier ;-)
Let's agree to disagree.. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Pr8chtig op 23-11-2020 17:11 ]

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:38
GeeMoney schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:06:
[...]

En natuurlijk is verbruik/range belangrijk maar ik geniet eigenlijk nog veel liever dan dat ik mij druk maak om de airco uit te zetten om zodoende onder de 22kWh/100km te duiken hoor :).
Dat was ook mijn eerste reactie.
Maar @JFDv bedoelt volgens mij de 2e tabel op die webpagina waarin de afstand wordt genoemd. Dat is dus niet alleen afhankelijk van efficientie, maar ook van betterij capaciteit. Daar heeft nr. 6 (i-Pace) een range van 366km. Het zal - denk ik- afhangen van hun testmethodiek of de P2/P8 dat haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
GeeMoney schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:06:
[...]

Bedoelde de top 5 van haalbare kilometers. Verbruik en accu combinatie. Beetje vaag geformuleerd van mij idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ManiacScum schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:40:
Precies de reden waarom ik voor 19 inch heb gekozen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

19 rijd waarschijnlijk ook fijner..
In mijn auto heb ik de grootste wielen voor het model en dat merk je in de wegligging (veel harder) voor mijn volgende auto ga ik zeker niet meer voor (te) grote wielen. Ja ze zien er mooier uit, maar als je er in rijd zie je dat niet maar merk je het comfort verschil wel..
Het is niet dat het over een sportwagen gaat en je de beste performance eruit wil halen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:06:
[...]

19 rijd waarschijnlijk ook fijner..
In mijn auto heb ik de grootste wielen voor het model en dat merk je in de wegligging (veel harder) voor mijn volgende auto ga ik zeker niet meer voor (te) grote wielen. Ja ze zien er mooier uit, maar als je er in rijd zie je dat niet maar merk je het comfort verschil wel..
Het is niet dat het over een sportwagen gaat en je de beste performance eruit wil halen..
19inch
- het rijdt comfortabeler
- grotere range
- 60€/maand goedkoper

20inch
- het staat gewoon enorm DIK!

Als ik 5 jaar jonger was en geen kind had, had ik zeker die 20” sloffen eronder gehengst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Oké gaan we dan... wie kan mijn collega helpen.. vandaag voor het eerst volledig laten laden tot 80% op kantoor (ik zelf ook) en nu krijgt hij de volgende melding en kan niet meer wegrijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNgCEPMM8P75WfcKpCsFIray0PI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c80KVHoHAKgfTF7XZL1zMo99.jpg?f=fotoalbum_large

Wat we al hebben geprobeerd:
- heel het systeem resetten (20 seconden home knop)
- Kabel erin, opnieuw laden dan weer eruit
- Andere kabel
- Laadpaal ernaast
- Auto op slot en paar minuten gewacht

Helaas niks van alles werkt.. iemand nog ideeën?

Zo volvo assistance bellen maar ben bang dat hun ervaring ook nog niet voldoende zal zijn..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sebas84! schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:46:
[...]

Na een nacht slapen ben ik van mening dat ik mijn reactie van gister wat meer had moeten nuanceren!

Lees: Sorry dat ik zo bot reageerde!

Ik ben zelf enorm blij met de auto en stoor me dan soms aan het feit dat er m.i. teveel gelet wordt op de kleine zaken die (nog niet) kloppen! neemt niet weg dat jullie gelijk hebben. Als iets in de specificaties staat moet het er zijn of komen.

@Mga1600 Ik wilde jou gister nog benoemen omdat ik weet dat je hem privé aanschaft! maar ook die nuance bleef uit!

Ik hoop dat ik nog mee mag doen omdat het stiekem wel heel leuk is om ervaringen te delen over deze (béta 8)7 ) auto
Sportieve reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
mvrooij schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:14:
Oké gaan we dan... wie kan mijn collega helpen.. vandaag voor het eerst volledig laten laden tot 80% op kantoor (ik zelf ook) en nu krijgt hij de volgende melding en kan niet meer wegrijden:

[Afbeelding]

- Andere kabel
- Laadpaal ernaast

Zo volvo assistance bellen maar ben bang dat hun ervaring ook nog niet voldoende zal zijn..
Afsluiten en 10-15 minuten wachten heb ik ergens gelezen als oplossing voor vage kwalen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
JackBol schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:11:
[...]

19inch
- grotere range
- 60€/maand goedkoper

20inch

Als ik 5 jaar jonger was en geen kind had, had ik zeker die 20” sloffen eronder gehengst!
20" ziet er echt een stukje beter uit, helemaal als ze naast elkaar staan.
Maar goed, ik vind de auto nog best stug met 19" (niet oncomfortabel, maar wel behoorlijk S-line achtig).
Ik had hiervoor S-line met 18" en 'platte' banden en dan is alles comfortabeler ....

Anyhow, op zich is de XC40 een stoere grote bak, tot je hem naast XC90 zet.. alles is relatief.

Ook de 19" wielen zijn mooi en behoorlijk groot als je ze in het echt ziet ipv op een foto in verhouding tot de auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb met d P8 op 20” proefgereden en vond dat een prima mix van strakheid bij het rijden en sturen en comfort. Het doel van die proefrit was juist om vast te stellen of ik mijn bestelling op 20” moest laten staan of zou moeten wijzigen naar 19, want ik kon nog aanpassingen doorgeven.
Ik heb het lekker op 20” laten staan.....stond mooi en reed perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
[...]

Ik hoop dat ik nog mee mag doen omdat het stiekem wel heel leuk is om ervaringen te delen over deze (béta 8)7 ) auto
Gelukkig, het is maar een auto waar we het over hebben, niets om je druk over te maken! ;)

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
JackBol schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:11:
[...]

19inch
- grotere range
- 60€/maand goedkoper

20inch

Ik heb voor mijn huidige auto een Volvo V40 gereden met 18 inch en rij nu een Skoda Superb met 19 inch, beide auto's allemaal meerdere maten groter dan de standaard velg en dat merk je vooral in verbruik maar ook in stoeprandschade...... te meer een reden om nu het verstand te laten spreken.

Ik laat normaal behoorlijk mijn emotie spreken als het om looks van de auto gaat maar dan is het contrast tussen de 'sport'velgen en de standaard velgen ook veel groter dan bij deze auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6ms71aDPkbVsIqckP7LakFMy0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv1FnrlhxOsaJx3k6xN6zuuI.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen (5°) maar eens geprobeerd de pre-conditioner aan te zetten voordat ik weg reed. Merkte geen verschil, toen ik bij het werk aan kwam (65,5 km - 9km 50/80 km/u rest 100 km/u) stond ie op 63%. doorsnee 27 kWu/100km.

Terugweg de preconditioner weer halfuur aangezet en toen ik instapte was het lekker warm in de auto en de lading was......64%! Begrijp dat maar eens.

Weggereden en al na 10 minuten zat ik om m´n gemiddelde van 27. en bij thuiskomst 22,9. en 43% lading. Heen dus 27% en terug 20% ladingsverlies. ca. 25% verschil in verbruik. Door alleen de temperatuur?

(kachel op 19° hele rit op adaptive cc)

XC40P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 16:59

[Afbeelding]

- Andere kabel
- Laadpaal ernaast

Mijn lijstje van 'handig om te weten' van de P2:

20 seconden home knop = Android reset
20 seconden play/pauze knop (bij P2) = Auto reset
Je kan de eject knop naast de stekker een paar keer proberen.

Er is een emergency cable unlock handel achter de achterbank: https://support.polestar....-of-high_voltage-battery/

Je kan ook in het settings menu de 'auto uitschakelen' optie proberen, dan de auto afsluiten en 15 tot 20 minuten wachten voor een boord computer reset.

In het laadmenu zit ook een "ontkoppel kabel" optie.

Je kan de 12v accu los koppelen (hoop gedoe).

[ Voor 5% gewijzigd door ToAoM op 24-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Repmek schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:07:
[Afbeelding]

Vanmorgen (5°) maar eens geprobeerd de pre-conditioner aan te zetten voordat ik weg reed. Merkte geen verschil, toen ik bij het werk aan kwam (65,5 km - 9km 50/80 km/u rest 100 km/u) stond ie op 63%. doorsnee 27 kWu/100km.

Terugweg de preconditioner weer halfuur aangezet en toen ik instapte was het lekker warm in de auto en de lading was......64%! Begrijp dat maar eens.

Weggereden en al na 10 minuten zat ik om m´n gemiddelde van 27. en bij thuiskomst 22,9. en 43% lading. Heen dus 27% en terug 20% ladingsverlies. ca. 25% verschil in verbruik. Door alleen de temperatuur?

(kachel op 19° hele rit op adaptive cc)
Net ook eens voorverwarmd aan de laadpaal en ik kan geen verschil ontdekken 🧐.

Vanochtend 4 graden, schemer/licht en geen voorverwarming tegenover vanavond 7 graden, donker en 20 minuten voorverwarming aan laadpaal en het verbruik blijft rond de 28 (!) kWh/100 km voor een rit van 55 km.

Mijn vermoeden is dat de voorverwarming alleen het interieur betreft en niet de batterij?! Tijdens het verwarmen werd er 4A door de laadpaal afgegeven.

De eerste paar honderd meter was het verbruik net zo hoog (van 178 naar 35) als zonder verwarmen en dat durf ik dan wel toe te rekenen aan een koude batterij.

Donderdag weer op kantoor en dan maar eens de volle 30 minuten voorverwarmen, kijken of dat verbetering brengt?!

[ Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 23-11-2020 19:24 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4DFR65XEVTjPtTNpJNg5ufitu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/icDLzPKYX31qruHW4rLZJPbU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

[Afbeelding]

- Andere kabel
- Laadpaal ernaast

Balen! Benieuwd of het nog “makkelijk” opgelost is uiteindelijk?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
@mvrooij Er is ook nog een kabel ontkoppeling optie in het het laad menu. Hoop dat het helpt

https://support.polestar....iddendisplay-van-de-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Volvo is Zweeds, denk dat die iets anders verstaan onder "zeer koud" dan u en ik :*) :*)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
Er daagt mij wat. Stel dat de pre-conditioner voor de accu alleen werkt als de laadstroom is afgesloten? En hij dus de stroom uit de accu haalt? Dan warmt de accu goed op en zal een betere prestatie leveren. Als ie aan de kabel hangt, haalt ie het vermogen uit de laadkabel en blijft de accu even koud of warm als ie is.
Dat zou in ieder geval verklaren waarom ik vanmorgen (aan de lader) geen verschil in verbruik had, en vanmiddag (niet aan de lader) wel. Blijft een raadsel hoe ik de preconditioner een half uur heb laten draaien en 1% meer lading krijg.
Hoef pas donderdag weer naar werk, maar kan niet wachten dit uit te proberen....

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
ToAoM schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:09:
[...]

Mijn lijstje van 'handig om te weten' van de P2:

20 seconden home knop = Android reset
20 seconden play/pauze knop (bij P2) = Auto reset
Je kan de eject knop naast de stekker een paar keer proberen.

Er is een emergency cable unlock handel achter de achterbank: https://support.polestar....-of-high_voltage-battery/

Je kan ook in het settings menu de 'auto uitschakelen' optie proberen, dan de auto afsluiten en 15 tot 20 minuten wachten voor een boord computer reset.

Je kan de 12v accu los koppelen (hoop gedoe).
Alles geprobeerd maar helaas! Nu is het een Fout geworden, rood. Kunnen niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
DGh0st schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:56:
@mvrooij Er is ook nog een kabel ontkoppeling optie in het het laad menu. Hoop dat het helpt

https://support.polestar....iddendisplay-van-de-auto/
Bedankt maar ook al geprobeerd, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:47:
[...]

Balen! Benieuwd of het nog “makkelijk” opgelost is uiteindelijk?
Volvo heeft de ANWB laten komen die hebben de 12volt accu 2x helemaal los gehad. Je ziet dat alles dan reset maar helaas ook geen oplossing. Een collega van de ANBW monteur gaf aan dat ze dit ook ooit bij een hybride XC60 gehad hebben toen bleek het een kapotte relais te zijn.. we laten hem nu op de zaak staan en bellen morgenvroeg met de Volvo Garage.

Mooi vervelend zo meteen binnen 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:23:
[...]

Volvo heeft de ANWB laten komen die hebben de 12volt accu 2x helemaal los gehad. Je ziet dat alles dan reset maar helaas ook geen oplossing. Een collega van de ANBW monteur gaf aan dat ze dit ook ooit bij een hybride XC60 gehad hebben toen bleek het een kapotte relais te zijn.. we laten hem nu op de zaak staan en bellen morgenvroeg met de Volvo Garage.

Ja dat is nog zachtjes uitgedrukt, “vervelend”. Dat wil je echt niet na een paar dagen. Na een paar maanden ook niet trouwens.
Hopelijk kan het toch snel opgelost worden.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eFJee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:02
JFDv schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:11:
[...]

Niet meer te achterhalen maar dacht eigenlijk van niet...ook niet weer gezien. Ook meerdere keren ingeplugd toen maar bleef op de 7.4 steken.
Ik heb ook gemerkt dat mijn P2 soms maar op 2 fasen laadt ipv 3. Geen gemene deler nog gevonden wanneer. Dit weekend na een wat langere rit, maar eerder ook na een korte rit een keer gezien. Ik dacht eerst dat het te maken had met de instelling van het maximale laad amperage. Die had ik de eerste keer dat ik het zag net van 16A naar 32A gezet, maar dat is het niet.

Ik weet ook niet of dit alleen thuis gebeurd of ook op publieke laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 22:44
mvrooij schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
[...]

Alles geprobeerd maar helaas! Nu is het een Fout geworden, rood. Kunnen niks helaas.
Balen voor je collega. Zo wil je niet starten met een nieuwe auto. Hopelijk wordt het snel hersteld en komt er een duidelijke oorzaak en oplossing naar voren.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
[...]

Haha fantastisch! Ik krijg er veel complimenten over maar kan me ook voorstellen dat je die krijgt met de 20"

XC40 P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 22:30
Vandaag mijn P2 met PP ontvangen. Onderstel is stevig, hard en veroorzaakt best wat bijgeluiden.

Ik heb 6 maanden met een Peugeot 508 SW zwabberbak als voorloop auto gereden, wat ben ik blij dat ie morgen wordt opgehaald.

Wat volgens mij niet in de tests van de P2 duidelijk naar voren komt: wat kun je waanzinnig hoeken met deze auto zeg. Je kunt voordat je bij de apex van de bocht bent al VOL op het gas gaan en de P2 sleurt je zonder tractieverlies of onderstuur door de bocht heen. Zonder dat de wielen recht staan kun je dus lekker planken.

Mijn Mitsubishi Evo 6 met rally 3-weg Proflex onderstel kan dit trucje echt niet met zoveel snelheid door de bocht heen nadoen.

Dus voor mij geen gemier en gezever over de hardheid van het onderstel en wel of niet 19 of 20 inch, ik vind het helemaal top zo!

Voor de Kerst komt er nog een leer/alcantara interieur in, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
Bijgeluiden hoort niet....

Ik heb proefgereden in de non pp (met bijgeluiden, die auto bleek stuk te zijn) en direct daarna de pp. daar was het onderstel stil.

Mijn eigen non pp 19 inch is nagenoeg stil op het onderstel. Alleen op korte richels hoor je hem soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Zijn er Polestar2 rijders die recent thuis hun auto via WiFi aan hun thuisnetwerk hebben verbonden? Afgelopen donderdag de auto gekregen. Ik heb dit weekend meerdere pogingen ondernomen om de auto te verbinden maar tevergeefs. De auto detecteert het thuisnetwerk en vraagt om wachtwoord. So far so good lijkt het. Daarna is de auto ogenschijnlijk verbonden met het netwerk maar verschijnt er geen “geen internet “ melding. Bij de details zie in bij de router een IP-adres staan die niet bij mijn router hoort, heeft de auto een IP-adres gekregen welke mijn router niet kan hebben uitgegeven en klopt ook het subnetmasker niet. Iemand enig idee? Is dit een symptoom van “Internetverbinding hapert” zoals op de Supportpagina wordt genoemd of kan de schuld bij mijn thuisnetwerk liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexieee68
pertinent schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:14:
Vandaag mijn P2 met PP ontvangen. Onderstel is stevig, hard en veroorzaakt best wat bijgeluiden.

Ik heb 6 maanden met een Peugeot 508 SW zwabberbak als voorloop auto gereden, wat ben ik blij dat ie morgen wordt opgehaald.

Wat volgens mij niet in de tests van de P2 duidelijk naar voren komt: wat kun je waanzinnig hoeken met deze auto zeg. Je kunt voordat je bij de apex van de bocht bent al VOL op het gas gaan en de P2 sleurt je zonder tractieverlies of onderstuur door de bocht heen. Zonder dat de wielen recht staan kun je dus lekker planken.

Mijn Mitsubishi Evo 6 met rally 3-weg Proflex onderstel kan dit trucje echt niet met zoveel snelheid door de bocht heen nadoen.

Dus voor mij geen gemier en gezever over de hardheid van het onderstel en wel of niet 19 of 20 inch, ik vind het helemaal top zo!

Voor de Kerst komt er nog een leer/alcantara interieur in, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.
Kun je meteen een set nieuwe banden vragen van de kerstman. o<:) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:23:
[...]

Dat is een hele nare start voor je collega!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Lexieee68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:19:
Zijn er Polestar2 rijders die recent thuis hun auto via WiFi aan hun thuisnetwerk hebben verbonden? Afgelopen donderdag de auto gekregen. Ik heb dit weekend meerdere pogingen ondernomen om de auto te verbinden maar tevergeefs. De auto detecteert het thuisnetwerk en vraagt om wachtwoord. So far so good lijkt het. Daarna is de auto ogenschijnlijk verbonden met het netwerk maar verschijnt er geen “geen internet “ melding. Bij de details zie in bij de router een IP-adres staan die niet bij mijn router hoort, heeft de auto een IP-adres gekregen welke mijn router niet kan hebben uitgegeven en klopt ook het subnetmasker niet. Iemand enig idee? Is dit een symptoom van “Internetverbinding hapert” zoals op de Supportpagina wordt genoemd of kan de schuld bij mijn thuisnetwerk liggen?
Misschien is het zo dat de mobiele verbinding altijd voorrang krijgt op de WiFi.
Ik kon met mijn P8 wel verbinden met mijn thuisnetwerk en heb dan ook gewoon internet. Of via de hotspot van mijn telefoon.
Echter, op dat moment was de mobiele verbinding niet actief.
Op mijn auto kun je de mobiele verbinding ook uitschakelen, wellicht kan dat op de P2 ook en lukt het dan wel?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 19:39
P2Hattem schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:19:
[...]

Net ook eens voorverwarmd aan de laadpaal en ik kan geen verschil ontdekken 🧐.

Vanochtend 4 graden, schemer/licht en geen voorverwarming tegenover vanavond 7 graden, donker en 20 minuten voorverwarming aan laadpaal en het verbruik blijft rond de 28 (!) kWh/100 km voor een rit van 55 km.

Mijn vermoeden is dat de voorverwarming alleen het interieur betreft en niet de batterij?! Tijdens het verwarmen werd er 4A door de laadpaal afgegeven.

De eerste paar honderd meter was het verbruik net zo hoog (van 178 naar 35) als zonder verwarmen en dat durf ik dan wel toe te rekenen aan een koude batterij.

Donderdag weer op kantoor en dan maar eens de volle 30 minuten voorverwarmen, kijken of dat verbetering brengt?!
Een deel van de terugroepactie (nr 10055) is het vervangen van de HVCH.
Als deze ook de koeling en verwarming van de batterij regelt, en dit functioneert momenteel niet goed kan dat een hele hoop verklaren. Niet alleen het hoger verbruik, maar ook de diverse software foutmeldingen. Immers de hardware doet niet wat de software verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:47:
[...]

Misschien is het zo dat de mobiele verbinding altijd voorrang krijgt op de WiFi.
Ik kon met mijn P8 wel verbinden met mijn thuisnetwerk en heb dan ook gewoon internet. Of via de hotspot van mijn telefoon.
Echter, op dat moment was de mobiele verbinding niet actief.
Op mijn auto kun je de mobiele verbinding ook uitschakelen, wellicht kan dat op de P2 ook en lukt het dan wel?
Dank je voor de tip. Ik ga het morgen uitproberen. Blijft hoe dan ook wel bijzonder dat de auto aangeeft een IP-adres te hebben gekregen dat mijn router nooit kan hebben uitgegeven. Misschien een programmeerfoutje met een dummy defaultwaarde :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Lexieee68 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:54:
[...]

Dank je voor de tip. Ik ga het morgen uitproberen. Blijft hoe dan ook wel bijzonder dat de auto aangeeft een IP-adres te hebben gekregen dat mijn router nooit kan hebben uitgegeven. Misschien een programmeerfoutje met een dummy defaultwaarde :?
Misschien is het het IP adres van de mobiele verbinding?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
Montalbano schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:55:
[...]

Misschien is het het IP adres van de mobiele verbinding?
Nee. Lijkt er totaal niet op. Gewoon de standaard 192.168.x.xxx reeks. Mijn router gebruikt een 0 bij de eerste x en de auto maakt er sowieso een 1 van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:19
P2
Iemand hier met een lease P2 die de 500 euro Plugsurfing tegoed heeft gekregen?

Wil er nog wel even een paar belletjes aan wagen richting PS en de leasemaatschappij. Zou toch wel handig zijn op vakantie zo af en toe en die 1 jaar extra garantie hebben zo ook al in de zak gestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
RobboNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:52:
[...]

Een deel van de terugroepactie (nr 10055) is het vervangen van de HVCH.
Als deze ook de koeling en verwarming van de batterij regelt, en dit functioneert momenteel niet goed kan dat een hele hoop verklaren. Niet alleen het hoger verbruik, maar ook de diverse software foutmeldingen. Immers de hardware doet niet wat de software verwacht.
Helaas, de recall is al uitgevoerd (inverters & HVCH) 😏

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 22:30
De fiscalist schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:16:
Bijgeluiden hoort niet....

Ik heb proefgereden in de non pp (met bijgeluiden, die auto bleek stuk te zijn) en direct daarna de pp. daar was het onderstel stil.

Mijn eigen non pp 19 inch is nagenoeg stil op het onderstel. Alleen op korte richels hoor je hem soms.
Klopt. Hangt ook af van wat je onder bijgeluiden verstaat. Op korte richels en slecht wegdek maakt het onderstel best veel afrol geluid en korte richels werkt ie niet helemaal netjes weg. Dat maakt herrie, maar vind ik acceptabel. Sterker nog: boeien!

Ik zit weer met een glimlach achter het stuur van mijn leasebak. Dat is na een A3 e-tron en de Peugeot 508 gewoon heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
[...]

Na een nacht slapen ben ik van mening dat ik mijn reactie van gister wat meer had moeten nuanceren!

Lees: Sorry dat ik zo bot reageerde!

Ik ben zelf enorm blij met de auto en stoor me dan soms aan het feit dat er m.i. teveel gelet wordt op de kleine zaken die (nog niet) kloppen! neemt niet weg dat jullie gelijk hebben. Als iets in de specificaties staat moet het er zijn of komen.

@Mga1600 Ik wilde jou gister nog benoemen omdat ik weet dat je hem privé aanschaft! maar ook die nuance bleef uit!

Fideel!!!! Tuurlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik lees hier soms dat mensen “de kachel uit” zetten in besparingsmodus. Wat wordt daar mee bedoeld? Temperatuur omlaag? A-C uit? Want een knopje kachel uit heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik ben uiteindelijk niet van plan om comfort-zaken uit te gaan schakelen onder het rijden, maar ik vind het voor nu wel leuk om uit te vinden waar de echte “winst” nou zou liggen mbt verbruik.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
pertinent schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:49:
[...]

Klopt. Hangt ook af van wat je onder bijgeluiden verstaat. Op korte richels en slecht wegdek maakt het onderstel best veel afrol geluid en korte richels werkt ie niet helemaal netjes weg. Dat maakt herrie, maar vind ik acceptabel. Sterker nog: boeien!

Ik zit weer met een glimlach achter het stuur van mijn leasebak. Dat is na een A3 e-tron en de Peugeot 508 gewoon heel fijn!
Alle geluid is bijgeluid... meest irritant: klapperen, schuren etc.

De eerste P2 die ik proefreed klapperde op het onderstel. Ook van journalisten hoor je veel dat het onderstel bijgeluiden maakt. Er is maar een beperkt aantal persauto’s dus het kan goed zijn dat de klagende journalisten allemaal dezelfde auto hebben gereden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
Montalbano schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:11:
Ik lees hier soms dat mensen “de kachel uit” zetten in besparingsmodus. Wat wordt daar mee bedoeld? Temperatuur omlaag? A-C uit? Want een knopje kachel uit heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik ben uiteindelijk niet van plan om comfort-zaken uit te gaan schakelen onder het rijden, maar ik vind het voor nu wel leuk om uit te vinden waar de echte “winst” nou zou liggen mbt verbruik.
boven is aan, onder is uit! gewoon de blower uitzetten. scheelt bij mij minimaal 2kWh/100km. Als ik zin heb om te "hypermilen" anders gewoon gaan met dat dingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SbW7M2RRJwVkHx5CKMNoQNph48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxqlyFuMu0hliK3LoqThrhC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWCmzLU8Px_06Jk23CDvthsr6Ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txipOOj6K2GvVgoUpTowK1PG.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:39:
Ik heb met d P8 op 20” proefgereden en vond dat een prima mix van strakheid bij het rijden en sturen en comfort. Het doel van die proefrit was juist om vast te stellen of ik mijn bestelling op 20” moest laten staan of zou moeten wijzigen naar 19, want ik kon nog aanpassingen doorgeven.
Ik heb het lekker op 20” laten staan.....stond mooi en reed perfect.
Hier exact hetzelfde, kom van 19" af maar vind de 20" op deze wagen zeer strak en comfortabel rijden.Plus het oogt echt heel mooi de 20". Zelf vond ik gewoonweg de 19" niet zo mooi maar dat is puur smaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:36:
[...]

Dat is een hele nare start voor je collega!
Oké we zijn een nachtje verder, proberen weg te rijden en je raad het al. Niks meer aan de hand...
Het lijkt dat als hij een hele lange tijd stilstaat nog iets meer reset ofzo.. Zo meteen Volvo eens bellen wat ze hiermee willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
En op deze koude korte ochtend rit ineens het zuinigste tot nu toe.
5 minuten parkeer verwarming aangehad aan de kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QneHhF-XIjQ4KUQsdyAg4zSWQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blfcPuoa5TovzxsCksUD3v0Y.jpg?f=fotoalbum_large

TM gereset bij het wegrijden. Vreemd dat verbruik dan hoger is dan TA.

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Montalbano schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:41:
En op deze koude korte ochtend rit ineens het zuinigste tot nu toe.
5 minuten parkeer verwarming aangehad aan de kabel.

[Afbeelding]

TM gereset bij het wegrijden. Vreemd dat verbruik dan hoger is dan TA.
No kidding maar vanmorgen met de P2 exact hetzelfde gedaan en ongeveer even ver. En kwartiertje voorverwarmen , geen airco, 19 graden, even stoelverwarming.
Op zomerbanden nog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MesqAG9depvT-IegP7iv7c-9iSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWNWRDw0PtEBLPs3QzHPLYV3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 20:26
AartJW schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:20:
P2

Wil er nog wel even een paar belletjes aan wagen richting PS en de leasemaatschappij. Zou toch wel handig zijn op vakantie zo af en toe en die 1 jaar extra garantie hebben zo ook al in de zak gestoken.
Nee hier een Athlon lease P2, maar nog niks gehoord over de 500 euro Plugsurfing tegoed. Vraag mij ook heel erg af of er andere lease rijders zijn die dit wel hebben gekregen.
Zou dit bij de leasemaatschappij blijven liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Tommie01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:58:
[...]

Nee hier een Athlon lease P2, maar nog niks gehoord over de 500 euro Plugsurfing tegoed. Vraag mij ook heel erg af of er andere lease rijders zijn die dit wel hebben gekregen.
Hier ook niet via Axus/ALD (BE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29

Rianata

Have you played Atari today?

nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Blij dat dit (nog) niet op de P2 & P8 is toegepast :-D

Zal wat zijn dat Volvo straks geld gaat vragen voor OTA updates die functionaliteit toevoegt...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Rianata schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:53:
nieuws: Audi-bezitters kunnen tegen betaling functies toevoegen aan auto via app

Blij dat dit (nog) niet op de P2 & P8 is toegepast :-D

Zal wat zijn dat Volvo straks geld gaat vragen voor OTA updates die functionaliteit toevoegt...
Dit was al een tijd lang bekend.
Het mooie is dus dat je bijvoorbeeld de standaard led verlichting af-fabriek hebt gekocht (en dus een lagere catalogus waarde hebt voor eventueel de bijtelling)
En nu achteraf de optie matrix-led kan activeren tegen betaling een maand, een jaar of oneindig.
Qua netto kosten niet goedkoper dan af-fabriek (optie in de portal is dus net zo duur of een paar tientjes duurder) maar je hebt er geen bijtelling over.
Zo zijn er nog een 6 tal functies tot nu toe die ja dus kan unlocken op die manier afhankelijk van je basis uitvoering.

Ik zou dus niet weten waarom je dit niet zou willen hebben. Als je niets koopt, kost het ook niets extra's maar het geeft je wel altijd de mogelijkheid tot.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 24-11-2020 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:19
De fiscalist schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:38:
[...]

Alle geluid is bijgeluid... meest irritant: klapperen, schuren etc.

De eerste P2 die ik proefreed klapperde op het onderstel. Ook van journalisten hoor je veel dat het onderstel bijgeluiden maakt. Er is maar een beperkt aantal persauto’s dus het kan goed zijn dat de klagende journalisten allemaal dezelfde auto hebben gereden...
Lees op het Duitse PS forum wel meer mensen met bijgeluiden uit het onderstel voor de Performance versie. Dit zou door de Ohlin dempers komen en moeten dan vervangen worden. Hier de link naar het forum waar sommigen zelfs al de gehele auto gesloopt hadden om het te vinden:

https://polestar.fans/t/k...usche-vom-fahrwerk/2113/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
S2000jan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:52:
[...]

No kidding maar vanmorgen met de P2 exact hetzelfde gedaan en ongeveer even ver. En kwartiertje voorverwarmen , geen airco, 19 graden, even stoelverwarming.
Op zomerbanden nog

[Afbeelding]
Was jouw accu ook redelijk vol? Die van mij was 90% (de ingestelde limiet), wellicht dat de state of charge ook nog wat invloed heeft op hoeveel er verbruikt wordt?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Montalbano schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:26:
[...]

Was jouw accu ook redelijk vol? Die van mij was 90% (de ingestelde limiet), wellicht dat de state of charge ook nog wat invloed heeft op hoeveel er verbruikt wordt?
Vertrokken op 80% (mijn huidige ingestelde limiet)

[ Voor 5% gewijzigd door S2000jan op 24-11-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
AartJW schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:20:
P2

goed idee, ik ga FrieslandLease mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Rianata schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:53:

Blij dat dit (nog) niet op de P2 & P8 is toegepast

Hmmm.... het is nog niet voor direct maar verwacht je daar in de toekomst maar aan.
Ik kan je 'of the record' al zeggen dat de autoconstructeurs wel degelijk in die richting denken.
Het is op software van andere toepassingen toch ook al het geval. (telefoon, computer, ...)

En het heeft ook z'n voordelen:
- je hebt een optie niet genomen en hebt daar nu spijt van: je kan ze achteraf tóch toevoegen
- er wordt een nieuwe functie gelanceerd maar je rijd net met jouw nieuwe wagen: toevoegen
- je koopt een tweedehands die dat extra niet heeft: nu kan je het er achteraf toch aan toe voegen.

Minder interessant wordt het met het systeem van Porsche. Die gaan met een abonnement werken. Periodiek betalen voor functies. Stopt de betaling - verdwijnt de functie.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
Pure8 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:02:
[...]Minder interessant wordt het met het systeem van Porsche. Die gaan met een abonnement werken. Periodiek betalen voor functies. Stopt de betaling - verdwijnt de functie.
Punten die je maakt zijn zeker waar, maar in het voorbeeld van Audi was het ook een abbo vorm..

Zal afhangen van de kosten. Gratis nieuwe features is natuurlijk altijd leuker, maar aan de andere kant moet van de R&D toch ook wat terug verdient worden. Als je dat niet enkel op nieuwe auto's hoeft te doen is het gemiddeld voor de gebruiker goedkoper (immers meer potentiële gebruikers).

Als het alternatief overigens zou zijn dat het - net als nu - is dat de auto is en blijft (qua functionaliteit) zoals hij was toen je hem kocht, dan is het enkel een toegevoegde waarde waarvoor je kunt bepalen of je dit het geld waard vind.

Denk dat het voor leaserijders minder uit zal maken. Als een optie via abbo voor 4 a 5 jaar even veel kost als de optie eenmalig bij aanschaf. Voor auto kopers ligt dit uiteraard heel anders, daar gaat de fabrikant verdienen na die 4 a 5 jaar.

Sowieso is het pas van de laatste tijd dat je zelfs voor iets als een auto updates kunt downloaden.. De tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik denk dat het zal gaan als met mobiel internet. Er komt een concurrent die alles 'gratis' bij de auto geeft en uiteindelijk gaan mensen alleen nog betalen voor iets dat waarde toevoegt. Nutteloze onzin houdt snel op te bestaan - zinvolle opties zullen beter worden.

Uiteindelijk denk ik dat autobezit veel minder wordt. Veel mensen zouden prima kunnen leven met 1 auto in eigendom- of in abo-vorm is genoeg want alrtijd beschikbaar en dan roep je een extra auto af als het nodig is. Mooi als die zelfstandig rijden en zichzelf parkeren en opladen op een plek waar niemand er last van heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
S2000jan schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:37:
Ik zie hier redelijk hoge verbruikscijfers passeren.
Tussen 20 en 21 kW (P2 19" non-pp) voor een trip van 90km waarvan 25km autostrade tegen 115-120km/u is echt niet moeilijk, starten met zetelverwarming, geen airco, 19 graden (ben geen koukleum), voorverwarmen.
Mooi om te horen dat het echt niet moeilijk is om 20-21 kW te halen. Dan kun je mij vast vertellen wat ik verkeerd doe met mijn non-PP 20" :)

Dit weekend een trip van 120km waarvan 112km snelweg (93%). Continu op ACC gereden met 105km/u. Geen enkele keer hard opgetrokken (bewust!) en de auto voorverwarmd aan de laadpaal. Airco op 20C en geen stoelverwarming aan.

Start 100%
Aankomst 61%
Verbruik 23.1 kW

Waar kan ik verbeteringen doorvoeren om ook 20-21 te behalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:28
Aghanim schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
[...]

Mooi om te horen dat het echt niet moeilijk is om 20-21 kW te halen. Dan kun je mij vast vertellen wat ik verkeerd doe met mijn non-PP 20" :)

Dit weekend een trip van 120km waarvan 112km snelweg (93%). Continu op ACC gereden met 105km/u. Geen enkele keer hard opgetrokken (bewust!) en de auto voorverwarmd aan de laadpaal. Airco op 20C en geen stoelverwarming aan.

Start 100%
Aankomst 61%
Verbruik 23.1 kW

Afvallen en alleen rijden als je wind mee hebt.

Of eens proberen wat het effect is als je de airco uit zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
[...]

Start 100%
Aankomst 61%
Verbruik 23.1 kW

Zelfde hier, geen PP, wel 20”, 20 nog nooit gezien, 23 of hoger wel frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 22:09
[...]

Start 100%
Aankomst 61%
Verbruik 23.1 kW

19inch banden er onder zetten helpt |:(

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Ik zie veel berichten over het verbruik van zowel de P2 en P8. Ik lees dit topic uit interesse en omdat m'n vader binnenkort z'n P8 krijgt. Ik rijd echter zelf ook al enkele jaren elektrisch (E-Golf) en zat destijds met dezelfde vragen als de meesten hier die voor het eerst elektrisch rijden. Ook al rijd ik dus geen P2 of P8, ik denk dat de principes redelijk overeenkomen:

- Mijn auto is eind november geleverd, de range kwam bij lange na niet in de buurt van WLTP (WLTP: 230km, praktijk max 160/170). Ik heb een warmtepomp, collega's zonder warmtepomp halen amper de 150. Naarmate het voorjaar werd, zag ik de range langzaam omhoog kruipen. Op een gemiddelde dag zonder extreme weersomstandigheden en temperaturen rond de 20 graden haal ik zonder al te veel moeite 200km. Temperatuur maakt dus een groot verschil!

- Wind en regen: wat voor de Golf geldt, zou nog meer moeten gelden voor de P8 en P2, wind is killing. Ik heb een keer van Groningen naar Den Haag moeten rijden en ben bijna gestrand met een lege accu. Met 100% weg gereden, windkracht 7 tegen in de polder, na 120km was de accu leeg met CC op 105 km/u. De andere kant van de medaille: rit in de zomer van Den Haag naar Enschede (~210km), nog 40km range over bij aankomst (Windkracht 4 in de rug, CC op 105 km/u.

- Voorverwarmen: Groot verschil, vooral op korte ritten. Het kost meer energie om een rijdende auto op temperatuur te krijgen dan een auto die stil staat, daarnaast is de accu al op temperatuur als je wegrijdt. Scheelt zeker enkele procenten. De verwarming een paar graden lager en de stoelverwarming aan scheelt ook in de marge.

- Snelheid: Het verbruik stijgt exponentieel naarmate je harder rijdt dan ~110 km/u. Met 130 op de CC, heb ik 130km range, met 100 op de CC is de range ~200km. Afhankelijk van de weersomstandigheden. Daarbij komt ook soepel rijden, probeer zo min mogelijk stil te staan en op tijd de auto af te laten rollen (laten rollen is efficienter dan regenereren)

- Banden: elektrische auto's zijn zwaar, kan best wat meer lucht in de band. Ik pomp ze standaard op tot 3.0 bar (E-Golf = 1.700kg). Scheelt enkele procenten in verbruik. Daarnaast zit er ook enkele procenten verschil tussen winter- en zomerbanden.

Kortom, het najaar is wat dat betreft de perfecte tijd om te beginnen met elektrisch rijden, het wordt alleen maar beter ;) Niet verbaasd zijn dat de range langzaam richting WLTP kruipt in het voorjaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
[...]

Continu op ACC gereden met 105km/u.
Ik rij ook met ACC, maar vraag me af of dat niet killing is voor het verbruik. Mijn gevoel zegt dat zonder (A)CC rijden beter is voor de actieradius.

Bij ACC remt hij continue af als je een voorligger hebt die langzamer rijdt. Vraag me af of dat met regenereren gebeurt of gewoon remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Fismeister schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:
Ik zie veel berichten over het verbruik van zowel de P2 en P8. Ik lees dit topic uit interesse en omdat m'n vader binnenkort z'n P8 krijgt. Ik rijd echter zelf ook al enkele jaren elektrisch (E-Golf) en zat destijds met dezelfde vragen als de meesten hier die voor het eerst elektrisch rijden. Ook al rijd ik dus geen P2 of P8, ik denk dat de principes redelijk overeenkomen:

- Mijn auto is eind november geleverd, de range kwam bij lange na niet in de buurt van WLTP (WLTP: 230km, praktijk max 160/170). Ik heb een warmtepomp, collega's zonder warmtepomp halen amper de 150. Naarmate het voorjaar werd, zag ik de range langzaam omhoog kruipen. Op een gemiddelde dag zonder extreme weersomstandigheden en temperaturen rond de 20 graden haal ik zonder al te veel moeite 200km. Temperatuur maakt dus een groot verschil!

- Wind en regen: wat voor de Golf geldt, zou nog meer moeten gelden voor de P8 en P2, wind is killing. Ik heb een keer van Groningen naar Den Haag moeten rijden en ben bijna gestrand met een lege accu. Met 100% weg gereden, windkracht 7 tegen in de polder, na 120km was de accu leeg met CC op 105 km/u. De andere kant van de medaille: rit in de zomer van Den Haag naar Enschede (~210km), nog 40km range over bij aankomst (Windkracht 4 in de rug, CC op 105 km/u.

- Voorverwarmen: Groot verschil, vooral op korte ritten. Het kost meer energie om een rijdende auto op temperatuur te krijgen dan een auto die stil staat, daarnaast is de accu al op temperatuur als je wegrijdt. Scheelt zeker enkele procenten. De verwarming een paar graden lager en de stoelverwarming aan scheelt ook in de marge.

- Snelheid: Het verbruik stijgt exponentieel naarmate je harder rijdt dan ~110 km/u. Met 130 op de CC, heb ik 130km range, met 100 op de CC is de range ~200km. Afhankelijk van de weersomstandigheden. Daarbij komt ook soepel rijden, probeer zo min mogelijk stil te staan en op tijd de auto af te laten rollen (laten rollen is efficienter dan regenereren)

- Banden: elektrische auto's zijn zwaar, kan best wat meer lucht in de band. Ik pomp ze standaard op tot 3.0 bar (E-Golf = 1.700kg). Scheelt enkele procenten in verbruik. Daarnaast zit er ook enkele procenten verschil tussen winter- en zomerbanden.

Kortom, het najaar is wat dat betreft de perfecte tijd om te beginnen met elektrisch rijden, het wordt alleen maar beter ;) Niet verbaasd zijn dat de range langzaam richting WLTP kruipt in het voorjaar!
Wat een fantastische samenvatting! thanks

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:28
theusibo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:13:
[...]

Ik rij ook met ACC, maar vraag me af of dat niet killing is voor het verbruik. Mijn gevoel zegt dat zonder (A)CC rijden beter is voor de actieradius.

Bij ACC remt hij continue af als je een voorligger hebt die langzamer rijdt. Vraag me af of dat met regenereren gebeurt of gewoon remmen.
Dat is regeneratief remmen, maar dan denk ik dat het wellicht alsnog efficienter is om te anticiperen en te rollen. Ik zal bij de volgende lange snelwegrit ACC eens uitzetten, ik heb daar eerlijk gezegd nog steeds niet mee geëxperimenteerd sinds ik de P2 heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Tommie01 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb een bericht doorgestuurd gekregen van mijn leasemaatschappij, Connectlease. Zojuist de voucher geactiveerd, lijkt allemaal goed te werken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToAoM
ach-jee schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:31:
[...]

Dat is regeneratief remmen, maar dan denk ik dat het wellicht alsnog efficienter is om te anticiperen en te rollen. Ik zal bij de volgende lange snelwegrit ACC eens uitzetten, ik heb daar eerlijk gezegd nog steeds niet mee geëxperimenteerd sinds ik de P2 heb.
In de Polestar 2 facebook group kwam al langs dat het op de snelweg doorgaans zuiniger is om zonder regenerative breaking te rijden. Polestar zou onderzoeken of bij hoge snelheid het gedrag van het pedaal aan te passen om eerst te gaan rollen en pas bij grotere verschillen regen in te zetten. Ik heb 'm zelf op de middelste stand staan.

Full Regenerative Breaking in combinatie met ACC kan ook nare situaties opleveren.Als de radar z'n pad kwijt raakt in de regen dan gaat de auto vol in de ankers als ACC uitgeschakeld wordt.

Voor beide zaken zou een software update mogelijk in de toekomst komen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
ToAoM schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:54:
[...]

In de Polestar 2 facebook group kwam al langs dat het op de snelweg doorgaans zuiniger is om zonder regenerative breaking te rijden. Polestar zou onderzoeken of bij hoge snelheid het gedrag van het pedaal aan te passen om eerst te gaan rollen en pas bij grotere verschillen regen in te zetten. Ik heb 'm zelf op de middelste stand staan.

Full Regenerative Breaking in combinatie met ACC kan ook nare situaties opleveren.Als de radar z'n pad kwijt raakt in de regen dan gaat de auto vol in de ankers als ACC uitgeschakeld wordt.

Voor beide zaken zou een software update mogelijk in de toekomst komen,
Heel persoonlijk voel ik me er zelf ook gewoon fijner bij om nog gewoon "ouderwets" zelf te remmen, de overgang van een handgeschakelde benzine-auto naar een auto waarbij ik alleen nog maar gas hoef te geven is wel een hele grote sprong.

Het gevoel van controle weegt voor mij zwaarder dan het stukje comfort dat ik alleen met één pedaal hoef te rijden..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tapeshirt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoi.

Ook ik ben de gelukkige berijder van een P2. Fijne auto. Maar, zoals bij alle elektrische auto's, je moet er mee om kunnen gaan. Met ofwel rustig rijden, ofwel regelmatiger laden. Ben ondertussen in nog geen 2 weken 2600 km verder. Waarin een rit op en neer naar Goteborg zit, met op de heenreis een gemiddeld verbruik van net geen 22kW/100km (cruise control op 110, AC uit) en de terugreis op 26-27 kWh/100km (cruise control op 120-130 waar dat mocht, AC uit) Enkele reis was 1100 km. Op de heenreis gepland met ABRP (handig omdat er veel laadpunten in staan) en dan overgezet (helaas handmatig, was handiger als je de route naar google kan sturen en dan oppakken in de auto in mijn google account) in de auto. dat betekend dus laadpunt in de navigatie zetten en daarheen navigeren. Ging op zich wel goed, maar in vergelijking met een niet vollledig elektrische auto wel lang onderweg. (een aantal weken geleden dezelfde route met mijn vorige auto die hybride was, scheelde toch wel een uur of 4 in reistijd.)
De terugreis was wat sneller, maar ook een extra laadstop vanwege de hogere snelheid.

Wat me verder opviel is de achteruitrijdcamera die erg snel vies is. (wellicht is dit al gemeld hiervoor) En als ie een beetje vies is zie je niets meer. In mijn vorige auto, die ook een cameratje had, heb ik hier helemaal geen last van gehad, nog nooit schoongemaakt in 120000 km. (deze zat wel achter een klepje, dat zal vast geholpen hebben.) Ook zit er een portier scheef en vind ik het rijgeluid vrij hoog als je boven de 80 km/u komt.

De stoelen zijn wel echt fijn, geven voldoende steun en gaan tijdens lange ritten nergens irriteren. Ik mis wel de lengteverstelling van het stuur. Dak is fijn, veel licht binnen, maar niet hinderlijk.

Laden gaat eigenlijk overal prima, soms een paar keer de stekker opnieuw er in doen en vasthouden. (bij de snelladers, andere laadpunten niet geprobeerd) Een keer werkte het helemaal niet, maar dat lag waarschijnlijk aan mijn laadpas, was in Denemarken. Na een hele tijd aan de telefoon omdat het laadpunt geen nummers had (was bij/op Farø, mocht je daar in de buurt komen houd er rekening mee....) heeft een vriendelijke medewerker gewoon een voor een de laders aangezet en jawel, hij begon. Gevraagd of ie m alsjeblieft niet uit wilde zetten want anders kon ik niet laden. (en ik moest nog een stukje...)

Al met al prima te doen, maar je moet gewoon niet te veel haast hebben.... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 19:39
AartJW schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:08:
[...]

Lees op het Duitse PS forum wel meer mensen met bijgeluiden uit het onderstel voor de Performance versie. Dit zou door de Ohlin dempers komen en moeten dan vervangen worden. Hier de link naar het forum waar sommigen zelfs al de gehele auto gesloopt hadden om het te vinden:

https://polestar.fans/t/k...usche-vom-fahrwerk/2113/2
Ik las in de P2 facebook groep een paar weken geleden dat het bij iemand verholpen is door de montage adapter van de veerpoot goed uit te lijnen tov het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:39
Enige tijd geleden al aangegeven dat ik ook een P8 heb besteld op ons bedrijf. Ondertussen dit topic aardig gevolgd. Vandaag werden we gebeld dat wij de auto zaterdag op kunnen halen! Ik kan niet wachten oOo

In eerste instantie zouden we de wagen pas week 53, misschien 52, kunnen verwachten. Men loopt dus aardig voor op schema. We hebben hem besteld bij de lokale Volvo specialist, maar die regelt dat met een dealer elders in het land. Weet niet of ik die naam mag noemen.

In eerste instantie hadden we de auto overigens op 20" besteld. Maar toen kregen we te horen dat er een tekort zou zijn aan deze dikke wielen. Die orders werd door de fabriek blijkbaar naar achter geduwd, terwijl 19" orders wel ingepland werden. Daarom onze order omgezet naar 19", want ivm bijtelling wilden we de auto zeker in 2020 ontvangen. Opzich ook tevreden mee, maar nu ik de eerste auto's op 20" echt heb gezien denk ik; WOW. 19" nog niet in het echt gezien...
Meer mensen die ook dit bericht van de dealer hebben gehad en die keus hebben gemaakt? Ik heb dat niet gelezen hier (of gemist).

Vraag mbt laden
Omdat de auto er ineens veel sneller is dan verwacht ben ik nog niet klaar met het uitzoeken en regelen van de laad voorziening. Voor thuis krijgen we waarschijnlijk een openbare laadpaal welke door de gemeente/Vattenfall geplaatst wordt (wacht nog op definitieve bevestiging). Vattenfall heeft momenteel zeer gunstige tarieven in Brabant en Limburg (€0,23/kwh). Dan is het niet interessant om thuis te investeren in een laadpaal. Bovendien hebben we niet direct een parkeer vak op eigen grond, dan moeten we wat gaan afspreken met de buren en gemeente en schuiven met parkeervakken, dan is het in principe pas mogelijk. Voorlopig ga ik die moeite niet doen.
Maar wel benieuwd hoe lang dit tarief zo blijft.

Helaas duurt het nog wel even voordat die paal er staat. Tot die tijd zijn we gebonden aan een paal elders in de wijk (EVnet) en eventueel laden bij ons op het bedrijf. Over dat laatste heb ik een vraag, want laden middels een CEE stekker is met nog niet helemaal duidelijk.
Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:06:
[Laadkabels - CEE rood 5p 3fase]

De website van Vstore klopte niet helemaal, maar ik heb met ze gemaild en nu is de kabel te bestellen via:

https://www.vstore.nl/com...l-recharge-pure-electric/

:)
Is dit een "domme" kabel met een de ene kant een Mennekes stekker en aan de andere kant een 5-polige (rode) CEE stekker? [edit, vragende zin van gemaakt]
Op ons bedrijf hebben we volgens mij 3x35A aansluiting.

Als ik zo'n kabel aanschaf, dan kan ik die gewoon inpluggen en gaan met die banaan?
Ik kan het in de auto het eventueel zo instellen dat deze niet te veel stroom moet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
raoel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:44:
Enige tijd geleden al aangegeven dat ik ook een P8 heb besteld op ons bedrijf. Ondertussen dit topic aardig gevolgd. Vandaag werden we gebeld dat wij de auto zaterdag op kunnen halen! Ik kan niet wachten oOo

In eerste instantie zouden we de wagen pas week 53, misschien 52, kunnen verwachten. Men loopt dus aardig voor op schema. We hebben hem besteld bij de lokale Volvo specialist, maar die regelt dat met een dealer elders in het land. Weet niet of ik die naam mag noemen.

In eerste instantie hadden we de auto overigens op 20" besteld. Maar toen kregen we te horen dat er een tekort zou zijn aan deze dikke wielen. Die orders werd door de fabriek blijkbaar naar achter geduwd, terwijl 19" orders wel ingepland werden. Daarom onze order omgezet naar 19", want ivm bijtelling wilden we de auto zeker in 2020 ontvangen. Opzich ook tevreden mee, maar nu ik de eerste auto's op 20" echt heb gezien denk ik; WOW. 19" nog niet in het echt gezien...
Meer mensen die ook dit bericht van de dealer hebben gehad en die keus hebben gemaakt? Ik heb dat niet gelezen hier (of gemist).

Vraag mbt laden
Omdat de auto er ineens veel sneller is dan verwacht ben ik nog niet klaar met het uitzoeken en regelen van de laad voorziening. Voor thuis krijgen we waarschijnlijk een openbare laadpaal welke door de gemeente/Vattenfall geplaatst wordt (wacht nog op definitieve bevestiging). Vattenfall heeft momenteel zeer gunstige tarieven in Brabant en Limburg (€0,23/kwh). Dan is het niet interessant om thuis te investeren in een laadpaal. Bovendien hebben we niet direct een parkeer vak op eigen grond, dan moeten we wat gaan afspreken met de buren en gemeente en schuiven met parkeervakken, dan is het in principe pas mogelijk. Voorlopig ga ik die moeite niet doen.

Helaas duurt het nog wel even voordat die paal er staat. Tot die tijd zijn we gebonden aan een paal elders in de wijk (EVnet) en eventueel laden bij ons op het bedrijf. Over dat laatste heb ik een vraag, want laden middels een CEE stekker is met nog niet helemaal duidelijk.

[...]

Dit is een "domme" kabel met een de ene kant een Mennekes stekker en aan de andere kant een 5-polige (rode) CEE stekker. Op ons bedrijf hebben we volgens mij 3x35A aansluiting.

Als ik zo'n kabel aanschaf, dan kan ik die gewoon inpluggen en gaan met die banaan?
Ik kan het in de auto het eventueel zo instellen dat deze niet te veel stroom moet vragen?
Mijn dealer gaf enkele maanden geleden aan dat de 20'' velgen al ruime tijd er voor dit jaar doorheen waren, als mensen deze te laat besteld hadden dan kon het inderdaad uitgesteld worden. Er zijn in de afgelopen maanden nog enkele productie plaatsen vrijgekomen maar de optie voor 20" was er dan niet wilde je hem dit jaar ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Aargh! Duurt allemaal lang. Net de dealer gesproken, blijkt dat volgende week mijn auto pas in NL is. Op z'n vroegst vrijdag, maar die transporteur mag er max 5 dagen over doen, dus kan ook volgende week woensdag zijn. Dan nog een week wachten op inbouw leer..... En dat voor iemand die geen geduld heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29

MaxxMark

HT is Tof!

cHo91 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ik heb een bericht doorgestuurd gekregen van mijn leasemaatschappij, Connectlease. Zojuist de voucher geactiveerd, lijkt allemaal goed te werken!
(en @Tommie01)

Dit verbaast mij, want ik meende eerder in het topic een verwijzing naar de PS site te hebben gezien waarop stond dat dit alleen voor consumentenaankopen zou gelden!

Misschien dat PS daar toch vanaf is gestapt als tegemoetkoming (?)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:55:
Aargh! Duurt allemaal lang. Net de dealer gesproken, blijkt dat volgende week mijn auto pas in NL is. Op z'n vroegst vrijdag, maar die transporteur mag er max 5 dagen over doen, dus kan ook volgende week woensdag zijn. Dan nog een week wachten op inbouw leer..... En dat voor iemand die geen geduld heeft :(
Ja... Vraag mij eens? Mijn auto staat al 2 weken in Beesd... :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Vraagje, mijn auto is een hybride uit 2015. Ik heb nu 7% bijtelling. Op 11 December staat deze auto 60 maanden op kenteken. Rond 16 December krijg ik mijn nieuwe wagen. Betekent dat ik voor die 5 dagen 22% bijtelling betaal? Of wordt ik meteen voor een maand aangeslagen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Toevallig in 2018 uitgezocht. En het is in ieder geval tot het einde van de maand waarin hij 60 maanden wordt.

Deze 60 maanden gaan in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 10 april, dan start de periode van 60 maanden dus op 1 mei.

[ Voor 44% gewijzigd door MaxxMark op 24-11-2020 16:02 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[/quote]

Vraag mbt laden
[...]

Dit is een "domme" kabel met een de ene kant een Mennekes stekker en aan de andere kant een 5-polige (rode) CEE stekker. Op ons bedrijf hebben we volgens mij 3x35A aansluiting.

[/quote]

Dit geen domme kabel maar een kabel met ingebouwde controller, daarom kost hij ook bijna 400 euro.
Met een 3 x 35 A aansluiting zou je probleemloos kunnen laden met de CEE Kabel. De auto laadt op AC niet sneller dan 11 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
JackBol schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:57:
Vraagje, mijn auto is een hybride uit 2015. Ik heb nu 7% bijtelling. Op 11 December staat deze auto 60 maanden op kenteken. Rond 16 December krijg ik mijn nieuwe wagen. Betekent dat ik voor die 5 dagen 22% bijtelling betaal? Of wordt ik meteen voor een maand aangeslagen?
Naar rato als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:38
Fismeister schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:

Dank je voor dit uitgebreid verhaal. Goede tips.

Voorverwarmen is nu nog lastig, maar wordt straks makkelijker als de app er is. Dan kun je de auto ook aan de paal laten hangen en met de telefoon regelen wanneer hij moet laden en voorverwarmen. Ik hoop dat dat idd wat gaat helpen.
Voor de rest mag ik nu niet naar kantoor en rijdt dus voornamelijk 's-avonds, dus 130km/h. Dat is idd killing. Ik haal nu met moeite 240km bereik (95% --> 11%). Als we straks weer naar kantoor moeten wordt dat allemaal 100km/h en dan gaat het vanzelf beter. Op en neer naar kantoor (300km) zal vrees ik enkel voor de mooie lentedagen gaan passen. Maar goed, ik wist al dat dat krap zou gaan worden zonder op kantoor te laden.
Zolang de A van ACC voor adaptief staat i.p.v. Anticiperend, vind ik zelf dat ik het beter kan. Ik rijdt dus standaard al met CC en daaraan gekoppeld dus ook OPD op off. ('old skool').

De overige verschillen/tips die je noemt zijn voor mij op de korte termijn dat ik de auto heb nog niet/nauwelijks meetbaar. Maar ik ga er zeker mee aan de slag. Van de week bijv. eens naar het tankstation om de ballonnetjes op te blazen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:39
[quote]Mga1600 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:
Vraag mbt laden
[...]

[/quote]

Dit geen domme kabel maar een kabel met ingebouwde controller, daarom kost hij ook bijna 400 euro.
Met een 3 x 35 A aansluiting zou je probleemloos kunnen laden met de CEE Kabel. De auto laadt op AC niet sneller dan 11 kW
Bedoel je dat ik probleemloos kan laden met domme kabel of heb je wel zo'n kabel met controller nodig?

Want als je de auto zo in kunt stellen dat deze niet te veel stroom trekt zie ik het nut niet van zo'n controller. Of mis ik iets?

Daarnaast is 11kW inderdaad niet zomaar een probleem met 3x35 A, maar als wij ondertussen ook machines hebben draaien wil je de auto mogelijk wel "terug knijpen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
raoel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:29:
[quote]Mga1600 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:

[...]

Bedoel je dat ik probleemloos kan laden met domme kabel of heb je wel zo'n kabel met controller nodig?

Want als je de auto zo in kunt stellen dat deze niet te veel stroom trekt zie ik het nut niet van zo'n controller. Of mis ik iets?

Daarnaast is 11kW inderdaad niet zomaar een probleem met 3x35 A, maar als wij ondertussen ook machines hebben draaien wil je de auto mogelijk wel "terug knijpen".
De controller is, naar mij verteld is, expliciet nodig voor de communicatie tussen net en auto. Dus een domme kabel gaat niet werken.
Ik was eerder van plan zo’n slimme rode stekker kabel thuis te gaan gebruiken (weliswaar met 3 * 25 A) maar ben vanwege andere verbruikers in huis geadviseerd om dat niet te doen omdat ik dan de hoofdzekeringen zou kunnen killen. Natuurlijk kun je de laadsnelheid in de auto terugschroeven of het laden uitstellen tot een moment waarop de andere gebruikers niet actief zijn, maar dat is allemaal niet fool-proof.
Ik wil kunnen inpluggen als ik thuis kom en niet hoeven te vrezen of het allemaal goed gaat. Daarom toch voor een wallbox gekozen met een loadbalancer in de meterkast die regelt dat het huis ‘prioriteit krijgt’ en auto laden zich aan de het beschikbare overschot aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Repmek schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:10:
[...]

Komt later (dus moet je geruime tijd missen maar heb je toch al voor betaald)
- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA update
- Beperkte instelling Harman Kardon
- Geen nuttige app te laden in google playstore (Filtsmeister, parkmobile, new mobility, ABRP)
Dit zijn wel echt dingen waar mensen op zitten te wachten.. Hopelijk komen ze snel!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
raoel schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:44:

Vraag mbt laden

[...]

3x35A bestaat volgens mij niet, dat zal 3x32A zijn. Een 32A stopcontact is een stuk groter. Je gaat dus ook nog een verloop van 5p-32A naar 5p-16A nodig hebben.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
[P2]

Mijn P2 is eind oktober afgeleverd zonder blackbox voor de ritten registratie. Geen enkele informatie van de LM/werkgever of en wanneer deze ingebouwd zou gaan worden. Vandaag kreeg ik een email van onze wagenparkbeheerder, of de leverancier van de ritregistratiehardware, mijn P2 een dag mag lenen, om de hardware te testen. Blijkbaar kunnen ze nergens aan een testvoertuig komen :D De zakelijke P8 rijders zullen waarschijnlijk tegen een vergelijkbaar probleem aan gaan lopen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Polestar2Thund
  • Laatst online: 10-03-2021
Vanochtend was het zover, eindelijk ophalen in het handover centre van Polestar.

Jongeman heeft alles keurig uitgelegd en nam uitgebreid de tijd. Wel zaten er allerlei krasjes op de auto en miste ik de 4 gele Performance dopjes. Deze werden gelijk geregeld en ter plekke gewisseld. De auto mag ik opnieuw laten poetsen bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer.

Het rijden is echt fantastisch, de auto ligt als een blok op de weg en voelt echt zeer solide aan. De terugweg van ca. 60 km ging ook prima en het verbruik lijkt erg netjes.

Alleen zojuist kwam erachter dat de auto helaas alleen maar koude lucht blaast, zéér frustrerend met dit weer. Niks lijkt te helpen, op HI (warmste stand), op 27 graden etc. etc. niks geeft warme lucht. Heeft iemand een gouden tip voor me of is er ook mee bekend?

Verder misschien goed om te weten dat een iPhone 12 Pro Max te groot is om op te laden op de draadloze lader. Best jammer, maar kan er goed mee leven.

Ik hoop snel dat het verwarmingsverhaal opgelost wordt, ik wordt gebeld door Volvo als het goed is, dit bederft nu wel even heel erg het feestje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8ardJ-94gIXsLVKiptZe90Opk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBG6Fhh0uwzHhlXfAMsnxiza.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 112 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.