Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.345 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
SMGee1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:54:
[...]

Jazeker! Aan de binnenkant van de velg staat de maat en voor is dat 8J en achter 9J.
Dank hiervoor!
Stonden inderdaad aan de binnenkant van een spaak zeiden ze bij de bandenboer.
Banden waren inderdaad verkeerd gemonteerd.

Ze hebben het (natuurlijk) direct opgelost, reed weer merkbaar meter

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
Had nog geen tijd gehad maar hier alvast een korte samenvatting van mijn geleverde P8.

Aflevering ging zeer soepel, verzekering, innamen vorige XC40 etc. ging goed. We hebben mooi 1 sleutel kunnen omzetten van de huidige XC40 (de reserve nieuwe) waardoor mijn hoofdsleutel nu wel een mooie leren cover heeft!

Auto is afgeleverd op 20" winterbanden van Pirelli de Sottozero 2 235/45 R20 Heavy Load. Wat een wielen! Dealer gaf al duidelijk aan dat we voorbereid moesten zijn op een hoog verbruik met deze banden en de winter! Dit had ik natuurlijk ook niet anders verwacht..

De auto zelf, wat een prachtige wagen. Sage Green heel erg blij mee, vooral samen met de zwarte grill. We hebben er in de showroom nog meerdere complimenten overgehad dat de grill spuiten wel echt een verbetering is. Meerdere klanten gaat dit ook doen nu ze het gezien hebben. Maar nogmaals dit is ieder zijn smaak natuurlijk! De kleur Sage Green is zoals bekend in ieder daglicht anders, dat maakt het wel echt een interessante kleur!

Het instellen ging zeer soepel, zelf in de ICT dus van te voren al Google account gereed waardoor het instellen peanuts is. Dealer heeft ons ook gewoon alles zelf laten doen omdat hij wist dat wij er meer vanaf wisten dan hij zelf. Hij heeft meegekeken zodat hij hier ook van kon leren :P. Instellen is fluitje van een cent en de mobiele verbinding was al actief via T-mobile dus hier geen problemen met activeren gehad. Enkele apps vast erop gezet zoals Spotify en TuneIn en dit werkt echt super! Een hele verademing tegenover de apps in de nu vorige XC40. Heel veel apps zijn er zoals bekend helaas nog niet beschikbaar, hopen dat dit snel komt!

Dan het rijden, wat een beest! Zoals de meeste zeggen het is echt een raket. Gewicht merk je niks van met optrekken/snelheid. Enige wat ik wel vooral merk is dat hij iets stugger is dan mijn vorige XC40 T4 R-design. Maar dit komt natuurlijk door het gewicht, stuggere vering plus 20" velgen met winterbanden. Vind het zeker niet storend en rijd erg soepel. Ook rustig rijden is een verademing in deze auto. OnePedal drive meteen aangewend, ik vind het echt een uitvinding.. Het is even doorhebben maar zodra je het goed onder de knie hebt wil je niet anders meer. Rem eigenlijk maar zelden nodig!

Verbruik van de auto kan ik nog niet heel veel over zeggen maar wat duidelijk mag zijn is dat voorverwarmen via de stekker veel voordeel op zal leveren. Het rijden met een volledig koud accupakket kost je erg veel stroom. Je ziet per km het verbruik afnemen, vooral nu deze ochtend met een buiten temp van 5 graden bijvoorbeeld.

Opladen ook nog niet echt goed kunnen testen, thuis de gewone 230 kabel eens gebruikt. Dit werkt goed maar duurt natuurlijk heel stuk langer en hij verbruikt inderdaad constant iets van 2000/3000 watt. Heel kort gedaan, stekker eruit en de pinnetjes waren gloeiend heet dus een goede aansluiting is echt een must anders hou je denk ik niks over! Op de zaak de 22kw getest en dit ging goed met onze passen. Laadsnelheden weet ik helaas nog niks van.

Het instappen en in zijn R of D zetten is ideaal. Niet meer starten of stoppen gewoon gas geven. Jammer is wel dat ze de knop met een soort van afdekplaatje hebben weggewerkt. Het valt niet perse op maar had naar mijn mening net wat anders gemogen.

De frunk voorin, tja ga je dit veel gebruiken? Ik denk het niet. Het is werkelijk de motorkap openen onder bij het stuur en dan de deksel die er nog op zit. Mijn laadkabels gaan gewoon in de kofferbak!

Korte opsommingen van de minpunten of onduidelijkheden:
- Laadkabel 4,5 meter erg kort, meteen 8 meter besteld vandaag. Laden op kantoor vanwege het schuin parkeren kan niet achteruit dus 4,5 meter gewoonweg te kort helaas
- Geen laadpas gekregen vanuit Volvo, zal dit nog eens navragen
- Update week 49 gaat er komen als het goed is, we mogen het wel pas inplannen op moment deze er echt is want dealer geeft aan dat hij geen beloftes meer kan doen omdat dus nu ook die VOC app naar Feb. 2021 gezet is en hij dit wel mensen beloofd had.
- Meerdere instellingen naar mijn idee gewoonweg nog niet beschikbaar die ik voorheen op mijn XC40 wel had. Als klein voorbeeld de sfeerverlichting kan maar in 1 kleur, geen aanpassing hiervoor mogelijk.
- Missen van de VOC app, gebruikte dit erg veel op mijn huidige XC40. Laten we hopen dat dit snel komt (verwachting Feb. 2021 volgens mijn dealer).
- Geluidsinstellingen minimaal, maar prima voor nu. Update week 49 gaat dit (als 't goed is) oplossen.
- Verbruik is wat mij nu opvalt niet super, vandaag 10% eraf gereden 28km verder en een verbruik van 25/100.
- Geen duidelijkheid wat de warmtepomp nu doet, zit hij er wel in :P ?

Korte opsommingen van de plus punten:
- Merk echt niks van het hele accupakket in de auto, ruimte is exact hetzelfde als mijn oude XC40. Enig verschil is dat er onder de kofferbak iets minder ruimte is maar dit is minimaal
- Auto staat strak op de grond en heeft erg goede wegligging.
- 3 sleutels, 2 met profielen te koppelen en zoals bekend een oranje voor snelheid beperking (niet getest).
- Snel, absurd snel.
- Interface zeer soepel en snel
- Hey Google, echt top!
- Stoelverwarming, stuurverwarming etc. werkt erg snel en fijn. Dit was op mijn huidige XC40 ook al top!

Als er nog dingen in mijn opkomen post ik ze zeker! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irhONjb6kE1nDZ6ZEtCRTe_A_nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/499VsXuJ329KHPOHhqmMqbRE.jpg?f=fotoalbum_large

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:43:
Zijn er al P8 mensen die ook geen internet hadden waarbij het Sim probleem automagisch is opgelost? Of iets meer van hun dealer hebben gehoord?
Onze dealer gaf aan dat dit inderdaad op moment speelt, maar blijkbaar werkte het bij ons wel..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Kan je nog een foto posten die iets meer recht van voren is genomen? Ik ben benieuwd naar de grill.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
mvrooij schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:
Had nog geen tijd gehad maar hier alvast een korte samenvatting van mijn geleverde P8.

Aflevering ging zeer soepel, verzekering, innamen vorige XC40 etc. ging goed. We hebben mooi 1 sleutel kunnen omzetten van de huidige XC40 (de reserve nieuwe) waardoor mijn hoofdsleutel nu wel een mooie leren cover heeft!

Auto is afgeleverd op 20" winterbanden van Pirelli de Sottozero 2 235/45 R20 Heavy Load. Wat een wielen! Dealer gaf al duidelijk aan dat we voorbereid moesten zijn op een hoog verbruik met deze banden en de winter! Dit had ik natuurlijk ook niet anders verwacht..

De auto zelf, wat een prachtige wagen. Sage Green heel erg blij mee, vooral samen met de zwarte grill. We hebben er in de showroom nog meerdere complimenten overgehad dat de grill spuiten wel echt een verbetering is. Meerdere klanten gaat dit ook doen nu ze het gezien hebben. Maar nogmaals dit is ieder zijn smaak natuurlijk! De kleur Sage Green is zoals bekend in ieder daglicht anders, dat maakt het wel echt een interessante kleur!

Het instellen ging zeer soepel, zelf in de ICT dus van te voren al Google account gereed waardoor het instellen peanuts is. Dealer heeft ons ook gewoon alles zelf laten doen omdat hij wist dat wij er meer vanaf wisten dan hij zelf. Hij heeft meegekeken zodat hij hier ook van kon leren :P. Instellen is fluitje van een cent en de mobiele verbinding was al actief via T-mobile dus hier geen problemen met activeren gehad. Enkele apps vast erop gezet zoals Spotify en TuneIn en dit werkt echt super! Een hele verademing tegenover de apps in de nu vorige XC40. Heel veel apps zijn er zoals bekend helaas nog niet beschikbaar, hopen dat dit snel komt!

Dan het rijden, wat een beest! Zoals de meeste zeggen het is echt een raket. Gewicht merk je niks van met optrekken/snelheid. Enige wat ik wel vooral merk is dat hij iets stugger is dan mijn vorige XC40 T4 R-design. Maar dit komt natuurlijk door het gewicht, stuggere vering plus 20" velgen met winterbanden. Vind het zeker niet storend en rijd erg soepel. Ook rustig rijden is een verademing in deze auto. OnePedal drive meteen aangewend, ik vind het echt een uitvinding.. Het is even doorhebben maar zodra je het goed onder de knie hebt wil je niet anders meer. Rem eigenlijk maar zelden nodig!

Verbruik van de auto kan ik nog niet heel veel over zeggen maar wat duidelijk mag zijn is dat voorverwarmen via de stekker veel voordeel op zal leveren. Het rijden met een volledig koud accupakket kost je erg veel stroom. Je ziet per km het verbruik afnemen, vooral nu deze ochtend met een buiten temp van 5 graden bijvoorbeeld.

Opladen ook nog niet echt goed kunnen testen, thuis de gewone 230 kabel eens gebruikt. Dit werkt goed maar duurt natuurlijk heel stuk langer en hij verbruikt inderdaad constant iets van 2000/3000 watt. Heel kort gedaan, stekker eruit en de pinnetjes waren gloeiend heet dus een goede aansluiting is echt een must anders hou je denk ik niks over! Op de zaak de 22kw getest en dit ging goed met onze passen. Laadsnelheden weet ik helaas nog niks van.

Het instappen en in zijn R of D zetten is ideaal. Niet meer starten of stoppen gewoon gas geven. Jammer is wel dat ze de knop met een soort van afdekplaatje hebben weggewerkt. Het valt niet perse op maar had naar mijn mening net wat anders gemogen.

De frunk voorin, tja ga je dit veel gebruiken? Ik denk het niet. Het is werkelijk de motorkap openen onder bij het stuur en dan de deksel die er nog op zit. Mijn laadkabels gaan gewoon in de kofferbak!

Korte opsommingen van de minpunten of onduidelijkheden:
- Laadkabel 4,5 meter erg kort, meteen 8 meter besteld vandaag. Laden op kantoor vanwege het schuin parkeren kan niet achteruit dus 4,5 meter gewoonweg te kort helaas
- Geen laadpas gekregen vanuit Volvo, zal dit nog eens navragen
- Update week 49 gaat er komen als het goed is, we mogen het wel pas inplannen op moment deze er echt is want dealer geeft aan dat hij geen beloftes meer kan doen omdat dus nu ook die VOC app naar Feb. 2021 gezet is en hij dit wel mensen beloofd had.
- Meerdere instellingen naar mijn idee gewoonweg nog niet beschikbaar die ik voorheen op mijn XC40 wel had. Als klein voorbeeld de sfeerverlichting kan maar in 1 kleur, geen aanpassing hiervoor mogelijk.
- Missen van de VOC app, gebruikte dit erg veel op mijn huidige XC40. Laten we hopen dat dit snel komt (verwachting Feb. 2021 volgens mijn dealer).
- Geluidsinstellingen minimaal, maar prima voor nu. Update week 49 gaat dit (als 't goed is) oplossen.
- Verbruik is wat mij nu opvalt niet super, vandaag 10% eraf gereden 28km verder en een verbruik van 25/100.
- Geen duidelijkheid wat de warmtepomp nu doet, zit hij er wel in :P ?

Korte opsommingen van de plus punten:
- Merk echt niks van het hele accupakket in de auto, ruimte is exact hetzelfde als mijn oude XC40. Enig verschil is dat er onder de kofferbak iets minder ruimte is maar dit is minimaal
- Auto staat strak op de grond en heeft erg goede wegligging.
- 3 sleutels, 2 met profielen te koppelen en zoals bekend een oranje voor snelheid beperking (niet getest).
- Snel, absurd snel.
- Interface zeer soepel en snel
- Hey Google, echt top!
- Stoelverwarming, stuurverwarming etc. werkt erg snel en fijn. Dit was op mijn huidige XC40 ook al top!

Als er nog dingen in mijn opkomen post ik ze zeker! [Afbeelding]
Wat een vette bak en goede review! Ben ook benieuwd naar de voorkant.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:48
GeeMoney schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:54:
[...]

Er komen ook weer 3 boten met Tesla’s aan dus wie weet :).
De aantallen zijn niet zo groot als vorig jaar gok ik maar wel meer diversiteit en dat is goed!
4 inmiddels. Die eerste plek voor december staat al wel vast denk ik. :) Maar goed, zou persoonlijk als P8 rijder ook liever de auto niet op 1 hebben. Denk dat er ook nog wel de nodige ID.3s op kenteken gezet worden in december.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:01:
[...]

Post die print screen eens? Dan moet ik nog € 220 terug krijgen... B-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onqtAyMt2eoU23Oc85MA_EHuyZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y2m6oePFIeGWPdqenB60Llg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
“Er is voorzien...” dat betekent dus dat er ruimte/mogelijkheid toe is maar het er niet zomaar inzit. Anders staat er: “Voorzien van...”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik geloof dat er wat extra van dat soort vakjes en vakjes in het versatility pack zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Vraag: interieur voorverwarmen ZONDER te laden kan dat? Als ik de kabel inplug en ik zit niet op 80%begint hij standaard te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijk71
  • Laatst online: 22-09 17:10
Zijn er al P8 mensen die ook geen internet hadden waarbij het Sim probleem automagisch is opgelost? Of iets meer van hun dealer hebben gehoord?
Nope. Nog steeds niet opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Vraagje; Of iemand het even kan uitproberen :D
Als je je Android telefoon aansluit, kan je dan gebruik maken van Android Auto apps?

Om te testen kan je kan deze app (Plugshare) installeren op je telefoon, je telefoon aansluiten, en kijken of je dan PlugShare kan gebruiken op je auto.
(Even er vanuit gaande dat je niet al Plugshare op de auto zelf hebt geinstalleerd)
https://play.google.com/apps/testing/com.xatori.Plugshare

Alvast bedankt!

Ik werk aan een app die het makkelijker maakt om naar je contactpersonen te navigeren;
Maar kan het niet echt gaan uitproberen zonder auto... haha

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
frankkie12345 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:39:
Vraagje; Of iemand het even kan uitproberen :D
Als je je Android telefoon aansluit, kan je dan gebruik maken van Android Auto apps?

Om te testen kan je kan deze app (Plugshare) installeren op je telefoon, je telefoon aansluiten, en kijken of je dan PlugShare kan gebruiken op je auto.
(Even er vanuit gaande dat je niet al Plugshare op de auto zelf hebt geinstalleerd)
https://play.google.com/apps/testing/com.xatori.Plugshare

Alvast bedankt!

Ik werk aan een app die het makkelijker maakt om naar je contactpersonen te navigeren;
Maar kan het niet echt gaan uitproberen zonder auto... haha
Android Auto werkt nog niet op de P2/P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
De fiscalist schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:42:
[...]

Dan is waarschijnlijk je 4g offline. Je hebt dan ook geen verkeersinfo, spotify, radio etc.

Gelukkig kun je via een WiFi hotspot met je telefoon De auto wel het internet Verbinden.
Daar lijkt het inderdaad op, ik heb LTE in beeld staan. Is niet normaal toch dat deze al 2 dagen niet werkt? En spotify werkt verder prima!

Gisteren bij de dealer geweest en gratis de 4,5m kabel mogen omruilen voor een 7m exemplaar. Dat was het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat de auto met de nieuwe kabel nog maar 3-4km/h laadt. Toch weer terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
strikkert schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:16:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op, ik heb LTE in beeld staan. Is niet normaal toch dat deze al 2 dagen niet werkt? En spotify werkt verder prima!

Gisteren bij de dealer geweest en gratis de 4,5m kabel mogen omruilen voor een 7m exemplaar. Dat was het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat de auto met de nieuwe kabel nog maar 3-4km/h laadt. Toch weer terug dus.
Waar staat dat LTE dan? Bij mij staat er een driehoekje met een kruisje links bovenin.
Het lijkt dus een andere variant van het probleem dat de simkaart helemaal niet werkt.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Voor de P8 hondenbezitters (of liefhebbers van een schone kofferbak): ik kan de bootector van harte aanbevelen, past als gegoten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWaU0EbOfsIELFU9drwbH1xzB5g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SprdYOdDzKZr2NyrS14l8GPf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XrLk9vo6JwMsJaTkcs1kG3LevM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dux41nVSvClGJHgN2zOr7OH8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3Fz1vtCXToj8JnyRPS73zbhCN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSjN8BynnhDJgFkceCPS7oX4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXY5M7Rkm6fQrWKEROYJOJzb3I4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffaB3us3lB21rU7aOzF5wc4i.jpg?f=fotoalbum_tile

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:26:
[...]

Waar staat dat LTE dan? Bij mij staat er een driehoekje met een kruisje links bovenin.
Het lijkt dus een andere variant van het probleem dat de simkaart helemaal niet werkt.
Op de middendisplay helemaal linksboven. Er is dus wel verbinding, maar niet snel genoeg? Is gewoon rondom huis, waar dat eerder wel was. En Spotify streamt gewoon zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[...]

Wat een gezeur zeg! Vervelend

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09

Rianata

Have you played Atari today?

Heeft iemand hier wellicht een OBDII adapter, die compatible is met de P8? Zou het wel interessant vinden om gegevens uit te kunnen lezen :-) Ik vermoed dat de bestaande OBDII adapters niet compatible zijn / de bijbehorende software (nog) niet gereed is om elektrische voertuigen te kunnen analyseren?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:48
Rianata schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:10:
Heeft iemand hier wellicht een OBDII adapter, die compatible is met de P8? Zou het wel interessant vinden om gegevens uit te kunnen lezen :-) Ik vermoed dat de bestaande OBDII adapters niet compatible zijn / de bijbehorende software (nog) niet gereed is om elektrische voertuigen te kunnen analyseren?
De dongle zal het probleem niet zijn lijkt me. Dat is gewoon een standaard. Zal er meer om gaan of er een app is die wat met de data kan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
€10 op bol.com!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 23:41
Helaas heeft de P2 de recall niet gehaald. Zo beetje alle foutmeldingen gezien. Auto start niet meer, ook niet na alle mogelijke resets. Tijdens de rit werd het binnen al koud, dus zal de kachel wel wezen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZqrMNu1B_RU9_V96sdAbgMwyrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKngp9HLkizOCq4FwuNAXw9D.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xk-iDD8YS7dd8EhBNPXTDNIYfU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuFWsnXgWQOVVzut11Q7KKyG.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:11
ODB2 adapter is volgens mij gewoon std. Maar wat je nodig hebt is de speciale BEV software.

De gewone is Torque (paar euro appje) maar wat je nodig hebt is de uitgebreide Torgue (voor BEV)
Deze info is al wat oud, dus kan maar zo anders zijn. Zag er toendertijds gelikt uit met info per cell etc.

edit: Voorbeeldje van enternet geplukt..
https://www.speakev.com/t...#lg=thread-131584&slide=2

[ Voor 8% gewijzigd door Hansieo op 21-11-2020 16:22 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
[...]

LTE is toch 4G als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:40
[P8]
Ik heb al zitten zoeken en zoeken, maar ik kan de afmetingen van de binnenkant van de kofferbak nergens vinden. Ik wil namelijk een kofferbakbescherming halen maar weet niet zeker of hij past in de XC40. Dus de vraag, wie kan z'n meetlint tevoorschijn halen om de dimensies aan mij door te geven? Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

jorikk59 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[P8]
Ik heb al zitten zoeken en zoeken, maar ik kan de afmetingen van de binnenkant van de kofferbak nergens vinden. Ik wil namelijk een kofferbakbescherming halen maar weet niet zeker of hij past in de XC40. Dus de vraag, wie kan z'n meetlint tevoorschijn halen om de dimensies aan mij door te geven? Alvast bedankt voor de moeite!
Helaas is mijn vrouw weg in de P8 :'( deze auto valt te goed in de smaak bij haar ;w

Maar misschien kun je hier iets mee?

https://www.volvocars.com...ns-and-weights/dimensions

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
jorikk59 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[P8]
Paar berichten hierboven heb ik kiekjes van een mooie kofferbak bescherming geplaats. Die past echt perfect.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik sta nu bij Fastned, daar vallen 2 dingen op:
1. Wat is het hier druk! Bijna alles bezet.
2. Misschien gerelateerd aan puntje 1, maar de snelheid wordt ik nog niet heel enthousiast van. Hoogste tot nu is 65kW.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Vandaag bij toeval een Polestar 2 gespot in Groningen bij de Volvo dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPBL6KEMPpETrJ5Um6ewC-BOaDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWn5hkv2fd1zrGbJ7e95vJCl.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas heeft mij dit wel geleerd dat de Polestar 2 voor ons geen optie is met 2 tieners en ik zal dus dieper in de buidel moeten tasten of een alternatief als de Skoda Enyaq moeten overwegen. Vooralsnog neig ik sterk naar de P8, die ik bij toeval vandaag in de showroom zag staan (net binnen) en maandag ga ik rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
Bootecter kan ik nergens iets van vinden op internet. Typo?🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
jorikk59 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:08:
Bootecter kan ik nergens iets van vinden op internet. Typo?🤪
BootectOr inderdaad. Gekocht via Bol (weet niet of dat mag, linkjes plaatsen, maar anders horen we het wel).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikk59
Bedankt. Ik kan hem vinden 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Die bootector dekt mooi de gehele kofferbak af, maar qua prijs niet echt aantrekkelijk vind ik.

Zat zelf even ook te zoeken en kwam deze tegen, die alleen het vloergedeelte 'beschermt', maar daarmee wel eenvoudig is te plaatsen en te verwijderen en veel scherper geprijst :-)

https://www.aliexpress.co...t.0.0.32db3c00uA0IFw&mp=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
JackBol schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:43:
[...]

Kan je nog een foto posten die iets meer recht van voren is genomen? Ik ben benieuwd naar de grill.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsznSNee8PZIczCFnnYOluVHf_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLslkz54k92NVLuzNckuRXqe.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een hele mooie zwarte gril...... *O* _O- *O*

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:15:
[...]

Paar berichten hierboven heb ik kiekjes van een mooie kofferbak bescherming geplaats. Die past echt perfect.
Ik haalde gister tot boven de 80 bij FastNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Beosoft schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:24:
[...]

[Afbeelding]

Hier een hele mooie zwarte gril...... *O* _O- *O*
Haha, en hier vind ik het wél echt mooi zo’n zwarte gril 😀
Zonder gekheid, ik vind de dichte gril in kleur van de auto echt het mooist bij deze auto.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Is er eigenlijk een mogelijkheid om het Android systeem te herstarten? Ik had vandaag dat hij even geen muziek (radio/spotify) of telefoon wilde laten horen. Kwam nadat ik hem had laten voorverwarmen, dat wilde niet uit.

Toen ik uitgestapt was om even een boodschap te doen en weer opnieuw de auto in ging, deed hij het weer. Dat zal een reboot zijn, maar is het ook mogelijk vanuit de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-09 22:44
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:28:
Voor de P8 hondenbezitters (of liefhebbers van een schone kofferbak): ik kan de bootector van harte aanbevelen, past als gegoten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Goeie tip. Deze oplossing beschermd alles achterin de auto. M.n. in dit jaargetijde prettig. Ik krijg een kunststof mat/bak van de dealer t.b.v. onze hond meegeleverd en wacht deze eerste nog even af.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:29:
[...]

Zonder gekheid, ik vind de dichte gril in kleur van de auto echt het mooist bij deze auto.
Ik zou nog kunnen overwegen om hem Sage Green te laten wrappen of spuiten _O- :)F

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:19:
Die bootector dekt mooi de gehele kofferbak af, maar qua prijs niet echt aantrekkelijk vind ik.

Zat zelf even ook te zoeken en kwam deze tegen, die alleen het vloergedeelte 'beschermt', maar daarmee wel eenvoudig is te plaatsen en te verwijderen en veel scherper geprijst :-)

Ja maar dat is dan ook echt heel iets anders. Die heb ik vroeger ook gehad in auto’s maar die houden je kofferruimte echt niet schoen als je een hond hebt.
Tja, het is inderdaad duur. Maar dat was de auto verder ook al dus gewoon nog ietsje harder slikken...

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Rianata schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:19:

Dat is een prettig prijsje inderdaad. Bij Volvo zelf flink duurder.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:26:
[...]

Ik haalde gister tot boven de 80 bij FastNed.
Ik tikte hem uiteindelijk ook heel even aan, maar grotendeels tussen de 50 en 60.
Naast me stond iemand met een iPace te klagen over de snelheid.
Misschien waren mijn verwachtingen van de snel lader te hoog, ik dacht dat dat sowieso wel boven de 100 zou komen.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:30:
P8

Is er eigenlijk een mogelijkheid om het Android systeem te herstarten? Ik had vandaag dat hij even geen muziek (radio/spotify) of telefoon wilde laten horen. Kwam nadat ik hem had laten voorverwarmen, dat wilde niet uit.

Toen ik uitgestapt was om even een boodschap te doen en weer opnieuw de auto in ging, deed hij het weer. Dat zal een reboot zijn, maar is het ook mogelijk vanuit de auto?
Ja, de knop onder het scherm een seconde of 20 ingedrukt houden, dan start ie opnieuw op.

Edit: het knopje met het liggende streepje bedoel ik dan. Eerst komt ie dan in de scherm-schoonmaak modus en als je vast blijft houden dan reboot ie.

[ Voor 11% gewijzigd door Montalbano op 21-11-2020 17:37 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Vandaag zijn er 81 P8'n op naam gezet! WoW.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:34:
[...]

Ik tikte hem uiteindelijk ook heel even aan, maar grotendeels tussen de 50 en 60.
Naast me stond iemand met een iPace te klagen over de snelheid.
Misschien waren mijn verwachtingen van de snel lader te hoog, ik dacht dat dat sowieso wel boven de 100 zou komen.
De I-pace is ook geen uitblinker op de snelladers en er geld gewoon een hele rits voorwaarden om optimaal te kunnen snelladen en daarbij komt dat ook de P2/P8 hopelijk nog software verbeteringen krijgen hiervoor.

Warme accu, zo leeg mogelijk, daarvoor even flink doorgereden en een paar keer goed regenereren en dan gaan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Yup hier ook het probleem. Bij het afleveren vertelde de dealer me dat het reeds in onderzoek is in Zweden.

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDllEhgU0Je0bmhhnNXa7C74NK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v96Ss5bbfETmler7GFeFQCxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJO8sf3tkXjNVcnLhv6YB8AS9Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9TUDohklh9GHdFUpAuVeJyu.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een week en dan wordt het ook voor ons P8'en. Vandaag even een kijkje genomen bij de dealer in Hoorn. Staan een stuk of 15 om uitgeleverd te worden. 1 rode, dit wordt een zeldzaamheid maar is een erg mooie kleur voor de P8. Het front in kleur is toch wel mooi en zal bij onze auto zo blijven. Na de winter nog wel de achterruiten laten tinten.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:27:
[...]

Volgens de prijslijst heeft de auto wel een indicator voor actueel verbruik. In werkelijkheid niet? Zie plaatje bij tripcomputer
[Afbeelding]
@Mga1600 Hé MGA (hier E-type 3.8) Nee, zit er echt niet in, maar dank voor je oplettendheid, dit plaatje gaat vanavond nog naar de dealer, kijken wat ie zegt!

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
p8

vandaag snelladen, 20>80% in 40 minuten bij Ionity 350kW zuil. Max 100 kw kortstondig/ 380km/h. Meeste tijd rond 225 km/h, 60-80kw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx83dqI5j_LRjptU29Gh1A07YIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2nBIVOy2K3Zbl8Z5lTluEyu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZdX9okPUW9iyO7lzoHZsITZcus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmP8HBvCyen39oHXUjfqxSJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FLvse2H3c0rV_CeIEMhVZvNbXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it7ZODakVVYi2FiFKQFRs6K7.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een bug gehad. Vanmorgen werkt geen van de assistentsystemen en gek genoeg verdween het geluid van de richtingaanwijzers cq alarmlichten... lang op de knop en opnieuw gestart en toen was het ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Recharge P8 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:01:
p8

vandaag snelladen, 20>80% in 40 minuten bij Ionity 350kW zuil. Max 100 kw kortstondig/ 380km/h. Meeste tijd rond 225 km/h, 60-80kw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook nog een bug gehad. Vanmorgen werkt geen van de assistentsystemen en gek genoeg verdween het geluid van de richtingaanwijzers cq alarmlichten... lang op de knop en opnieuw gestart en toen was het ok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvqPWnkM9SzGVjyboIXkKdpfKks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/squ2TzYlkWMq123RPHchleW0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had vorige week 554km/u toen was het nog wel wat warmer en de auto was bijna leeg

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 20:10
Sander28 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:33:
[...]

Deze maand nog wel, volgende maand verwacht ik de p8 bovenaan. Er komen zelfs nog extra batches naar Nederland, want ik ben nog naar dit jaar opgeschoven. Volvo gaat dit doen door direct uit de fabriek auto's naar een distributie centrum in Oosterhout te verschepen. Ze geven daar direct de chassis nummers door aan de lokale dealers zodat die ze op naam kunnen zetten.

Dit zal gelden voor alle auto's die in de laatste 2 weken van december worden geproduceerd. De aflevering van die auto's zal wel in januari zijn. Ze kunnen in december dus wel eens records verbreken de aantallen gaan bij Volvo op dit moment niet om verkopen maar om productie dat is de grootste bottleneck.
Dit jaar 2000 P8-en was ee mededeling. Nog 1500 te gaan...l.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Repmek schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:23:
[...]

@Mga1600 Hé MGA (hier E-type 3.8) Nee, zit er echt niet in, maar dank voor je oplettendheid, dit plaatje gaat vanavond nog naar de dealer, kijken wat ie zegt!
Die MGA heb ik al lang niet meer (voor ik ‘m wegdeed heb ik er nog een sterk opgevoerde MGB motor ingezet met Ford Sierra 5-Bak. Ging als de brandweer..... ).
Ik heb ook veel gesleuteld aan een Jaguar XK150S en een Austin Healey. Prachtig werk.....

Nu helaas geen klassiekers meer...... maar wel een P8 in het verschiet......

Over die verschillen tussen prijslijst en werkelijkheid (en evt. andere verbeter suggesties) zou hier eigenlijk misschien een lijstje aangelegd kunnen worden wat op een gegeven moment als petitie aan Volvo aangeboden kan worden.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:29:
[...]

Klopt, bij zwart vind ik dit ook het mooiste bij deze auto :9

Hier nog een foto even vlug genomen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9kGrZbZXQK8DHyWQ8Z-700tbxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CA9GYzh0GO03As5DeJz8aCLV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JackBol schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:43:
[...]

Zie hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Sebas84! schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

Ik had vorige week 554km/u toen was het nog wel wat warmer en de auto was bijna leeg
wow! hangt er ook vanaf of je tijdens het laden nog verwarming aan hebt enzo..

ook de granny geprobeerd heel voorzichtig op 10A, dan komt er 6 a 7 km/h bij :)

Overigens vandaag was de km indicatie net onder de 30% bij 5 graden buitentemperatuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaJ5m2CVMWS50dgZL9lq2Tj2U3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kA0vRn37l6JLb4fUdulCYSJw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZdX9okPUW9iyO7lzoHZsITZcus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmP8HBvCyen39oHXUjfqxSJ2.jpg?f=fotoalbum_large

even snel gerekend van 22 naar 80% accu, hebben we 50kW gekocht en daarvan is 44kW in de accu gegaan en 6kW laadverlies geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
mvrooij schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:32:
[...]

Hier nog een foto even vlug genomen:[Afbeelding]
Is dit nu Sage Green? Of verpest de nachtstand van mijn telefoon mijn perceptie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
ManiacScum schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:18:
[...]

Is dit nu Sage Green? Of verpest de nachtstand van mijn telefoon mijn perceptie?
Klopt maar als ik 5 foto’s zou posten van verschillende plaatsen en momenten van de dag dan is de kleur telkens anders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:32:
[...]

Hier nog een foto even vlug genomen:[Afbeelding]
Blijft mooi....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Er is een tijdje wat gediscussieerd over de autosleutel en de mogelijkheid om die wel of niet op afstand uit te lezen. De reguliere XC40 sleutel heeft als het goed is beveiliging daartegen.
Weten we 100% zeker dat de P8 dat ook heeft? Of is het wellicht een ander systeem (omdat de rest van de auto ook behoorlijk anders is qua techniek en de P2 het ook niet lijkt te hebben)?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:22:
Er is een tijdje wat gediscussieerd over de autosleutel en de mogelijkheid om die wel of niet op afstand uit te lezen. De reguliere XC40 sleutel heeft als het goed is beveiliging daartegen.
Weten we 100% zeker dat de P8 dat ook heeft? Of is het wellicht een ander systeem (omdat de rest van de auto ook behoorlijk anders is qua techniek en de P2 het ook niet lijkt te hebben)?
P8/ Mijn dealer gaf aan dat de sleutel in ruste gaat. Dus dat is anders dan bij de P2, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 21:51
Hebben jullie een SCM certificaat bij de P8 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
De fiscalist schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:09:
Heb mijn P8 nog niet, maar wel de toezegging dat hij met certificaat geleverd gaat worden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik denk dat dit niet nodig is wanneer het een 'af fabriek' alarm is.
Deze alarmen zijn bij de verzekeringsmaatschappijen gekend.
Bij m'n vorige auto's was dit steeds voldoende. (maar ik heb het nooit nodig gehad dus vraag eerst maar eens aan de maatschappij)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Heeft een van jullie die niet het extra lichtpakket heeft (dus met o.a. de meedraaiende lampen) kunnen constateren dat, er een automatische dimfunctie op groot licht zit? Dacht ergens gelezen te hebben dat deze functie ook op de standaart verlichting zou zitten. Konden het gisteren iig nog nergens in de instellingen vinden. Het gevolg was, wat medeweggebruikers met een 'naijlende blinde vlek' op't netvlies;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Mijn dealer kwam deze week met een kant en klaar laadpakket voor de P8.
Omvat laadpunt van Garo, installatie van meterkast tot aan laadpunt en een gratis premium lidmaatschap voor 1 jaar bij Plugsharing. Kostprijs SEK 19400,-
Daar ik dit niet kan nemen omdat ik in Nederland woon (installatiekosten) ben ik hier gisteren naar de plaatselijke dealer gegaan om het een en ander te vernemen over dit pakket maar hier konden ze niet méér vertellen dan dát er een totaal-pakket komt maar wat dat inhoudt en hoeveel het gaat kosten was nog onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:22:
P8

Ja, 100% zeker een sleutel met extra beveiliging (signaal gaat uit na 30min geen beweging). Ik heb het expliciet gevraagd bij wat dealers voor bestelling en vorige week tijdens aflevering ook omdat ik zo mijn vorig auto kwijt geraakt ben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
dirkkk! schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:27:
Heeft een van jullie die niet het extra lichtpakket heeft (dus met o.a. de meedraaiende lampen) kunnen constateren dat, er een automatische dimfunctie op groot licht zit? Dacht ergens gelezen te hebben dat deze functie ook op de standaart verlichting zou zitten. Konden het gisteren iig nog nergens in de instellingen vinden. Het gevolg was, wat medeweggebruikers met een 'naijlende blinde vlek' op't netvlies;)
Ik heb dat Lightning pakket; briljant die draaiende koplampen. Grootlicht assistent zit er ook op. Aan de linker hendel waar je de verlichting mee op auto zet, kun je hen één korte draai naar achter geven en dan zet je grootlicht assistent aan. Er verschijnt dat een symbool van een lamp met een A erin bovenin het displayed. Dit doe je dus niet in het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:29:
Omvat laadpunt van Garo, installatie van meterkast tot aan laadpunt en een gratis premium lidmaatschap voor 1 jaar bij Plugsharing. Kostprijs SEK 19400,-
Daar ik dit niet kan nemen omdat ik in Nederland woon (installatiekosten) ben ik hier gisteren naar de plaatselijke dealer gegaan om het een en ander te vernemen over dit pakket maar hier konden ze niet méér vertellen dan dát er een totaal-pakket komt maar wat dat inhoudt en hoeveel het gaat kosten was nog onbekend.
Mijn dealer vertelde dat maanden geleden al en raadde ne toen af nog even af te wachten voor ik zelf actie zou ondernemen.
Inmiddels zegt hij dat er diverse partijen in NL geen zin in hebben en dat het daarom zeer twijfelachtig is of dat pakket hier in NL überhaupt wel doorgaat.
(Dat de Nederlandse dealer-vereniging dwarsligt is wel vaker het geval, ook verlengde garantie is hier niet te koop terwijl dat in andere landen wel vaak het geval is).

Hij raadde me daarom aan zelf maar wat te gaan regelen met een laadpaal waarbij hij toe voegde dat die volvo (garo) laadpaal niet geschikt is voor loadbalancing en daarom ook niet overal toepasbaar is.

Ik heb daarom inmiddels elders een wallbox met load balancer besteld. Deze heeft in mijn geval 7 meter vast snoer en kan tot 22 kW laden.Alke voorbereidingen zijn getroffen (extra zware stroomkabel en een utp kabel) en de balancer is ook al ingebouwd. De wallbox zelf komt binnenkort.
Of we in NL een Plugsurfing kaart krijgen is ook twijfelachtig, ondanks de mededelingen daarovetcis is daar kennelijk ook nog geen consensus.

Volvo bouwt prima auto’s maar beseft kennelijk nog niet dat totaal ‘ontzorgen’ òòk onderdeel van een premium beleving is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 22-11-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik zal straks even in de auto kijken, maar in de handleiding staat van wel. Het werkt wel anders dan in mijn vorige V60, daar werd het automatisch ingeschakeld als je het groot licht activeerde. Nu moet je blijkbaar de lichthendel in een bepaalde stand zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZJMRsSmTtRLf7k6_Z4HRooA4YY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/20cmH3jkP9MzLTOBeLvkoF7Z.png?f=fotoalbum_large

Edit: overigens zou het voor mij nog de eerste keer moeten worden dat ik die functie prettig zou vinden, op de vorige auto’s vond ik hem onvoldoende goed om er op te vertrouwen dat hij altijd op tijd het grootlicht weer uit zou zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Montalbano op 22-11-2020 09:52 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Pure8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat dit niet nodig is wanneer het een 'af fabriek' alarm is.
Deze alarmen zijn bij de verzekeringsmaatschappijen gekend.
Bij m'n vorige auto's was dit steeds voldoende. (maar ik heb het nooit nodig gehad dus vraag eerst maar eens aan de maatschappij)
Dan zou je dat hier moeten kunnen zien: https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/

Standaard geen goedkeuring voor KE 01 (tegen relay attack) volgens de database van SCM

Als je daar de P2 met de P8 vergelijkt:
De P2 is SCM klasse 3 na maatregel tegen relay attack
Bij de XC40 wordt er geen klasse vermeld. Er wordt zo te zien geen onderscheid gemaakt tussen gewone XC40's en de P8. Knap, gezien de totaal andere software architectuur, of gewoon stiekem niets gemeld bij SCM?

[ Voor 20% gewijzigd door guido66 op 22-11-2020 10:34 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
JohnDoe77 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:36:
[...]

P8

Ja, 100% zeker een sleutel met extra beveiliging (signaal gaat uit na 30min geen beweging). Ik heb het expliciet gevraagd bij wat dealers voor bestelling en vorige week tijdens aflevering ook omdat ik zo mijn vorig auto kwijt geraakt ben. :(
30 minuten is wel erg veel, voor ke01 moet het veel korter zijn: 5 minuten is de norm:

https://hetccv.nl/fileadm...e_1.1__11_juli_2019__.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 22-11-2020 10:40 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:28:
[...]

Dan zou je dat hier moeten kunnen zien: https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/

Standaard geen goedkeuring voor KE 01 (tegen relay attack) volgens de database van SCM

Als je daar de P2 met de P8 vergelijkt:
De P2 is SCM klasse 3 na maatregel tegen relay attack
Bij de XC40 wordt er geen klasse vermeld. Er wordt zo te zien geen onderscheid gemaakt tussen gewone XC40's en de P8. Knap, gezien de totaal andere software architectuur, of gewoon stiekem niets gemeld bij SCM?
Deze discussie is al oeverloos gevoerd hier.
Logisch dat het niet standaard aangevinkt staat voor de XC40, want het goedgekeurde alarm is optioneel op de P8 in tegenstelling tot het gratis alarm van de P2.
In de orderbevestiging van de P8 (omdoen voorzien van dat alarm) staat wel degelijk klasse 3 voorzien van certificaat. Er is ergens een bericht van Volvo over die in slaap vallende sleutels op nieuwe Volvo. Software architectuur heeft er niets mee te maken want het is ook voor oudere Volvo’s na te leveren.
Kunnen we nou niet gewoon aannemen dat wat Volvo opgeeft waar is...., waarom toch die twijfel en achterdocht?

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 22-11-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Die software architectuur is wel degelijk van belang, want telefoon apps om de auto te bedienen moeten ook mee worden genomen in de certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:45:
Die software architectuur is wel degelijk van belang, want telefoon apps om de auto te bedienen moeten ook mee worden genomen in de certificering.
De P8 krijgt geen phone as key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Ah, dat verklaart een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Gisteren mijn P8 in ontvangst genomen, inscription crystal white met 20” wielen. Realiseerde mij vanmorgen dat er geen Kiwa SCM certificaat bijgeleverd was m.b.t. het alarmsysteem. Dit zou wel moeten, morgen maar even informeren. Het is overigens wel mogelijk om op de site van Kiwa een kentekencheck te doen om te controleren of er een alarmsysteem is geregistreerd.

De dealer had overigens nog wel een aardige suggestie naast het zwart maken van de grille. Aan de achterkant de typeaanduidingen verwijderen en vervolgens de letters “Volvo” mat zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Maar ook de P2’s met aangepaste sleutels hebben een certificaat - terwijl die wel Phone ad key gaan krijgen- hoe verklaar je dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Laatst online: 13-11-2022
Pure8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:29:
Ben zeer tevreden met totaalpakket van Vandebron in combinatie met Alfen laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:50:
[...]

Maar ook de P2’s met aangepaste sleutels hebben een certificaat - terwijl die wel Phone ad key gaan krijgen- hoe verklaar je dat dan?
Niet, want dat ontgaat mij ook. Ik kan me slecht voorstellen dat de certificeringsinstantie dit over het hoofd heeft gezien. Misschien hebben zij al wel inzage in de app gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
guido66 schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:01:
[...]

Niet, want dat ontgaat mij ook. Ik kan me slecht voorstellen dat de certificeringsinstantie dit over het hoofd heeft gezien. Misschien hebben zij al wel inzage in de app gekregen?
Is het niet zo dat Phone-as-Key alleen naast de auto werkt en die relay dan geen issue is?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Weet iemand waarom de P2 niet is te vinden op de euroNCAP?
Zelfs de P8 kan ik niets over vinden, wel de gewone XC40 (2018) of kijk ik verkeerd?

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Aankomende dinsdag krijg ik een lojack kastje ingebouwd namens de leasemaatschappij. Als de auto meegenomen wordt dan treedt dat systeem in werking....

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Denk dat in Nederland ook veel laadinstallaties via leasemaatschappijen geleverd worden. Maakt de markt een heel stuk kleiner.

In Nederland is een nieuwe auto kopen zo duur dat het vrijwel alleen nog maar gaat om kleine ‘tweede’ auto’s of lease. En zo leidt het beleid om autorijden duur te maken tot een enorme vloot oudere en daarmee vervuilende auto’s op de weg.

Discussies over tesla subsidie ten spijt slaagt onze overheid er niet in vervulling terug te dringen door het wagenpark op deze manier.

Sowieso niet zolang oude oost Europese vrachtwagens niet bij de grens worden tegen gehouden en zaken als tweetakt brommers en diesel bezorgbusjes financier gunstig door de woonwijken kunnen scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Sebas84! schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:39:
Aankomende dinsdag krijg ik een lojack kastje ingebouwd namens de leasemaatschappij. Als de auto meegenomen wordt dan treedt dat systeem in werking....
Mijn dealer gaf nog aan dat de auto sowieso gevolgd kan worden middels gps door Volvo on call. Daarom heb ik alarmklasse 4 niet genomen, 3 wel.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
P2Hattem schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:03:
[...]

Is het niet zo dat Phone-as-Key alleen naast de auto werkt en die relay dan geen issue is?
Ja, dat zou kunnen, maar het is een keuringseis dat dergelijke apps ook moeten worden meegenomen in het certificeringsproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Net een rit van 112km gemaakt, verbruik uiteindelijk net onder de 26kWh.
Netjes 105 gereden op de cruise control. Vooraf preconditioning aan de kabel. Nat weer en 10 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ph-PK4f3rmlzYyJTAt6Epoy51Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qf1l3kwaTvRBdNuIYtQITM5R.jpg?f=fotoalbum_large

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:46:
[...]

De P8 krijgt geen phone as key!
Er zit NFC ondersteuning in en mij is verteld dat het uiteindelijk openen met je watch of telefoon wel een mogelijkheid gaat zijn. Of je dan ook kunt rijden is mij niet bekend maar dat zal dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:32:
Netjes 105 gereden op de cruise control. Vooraf preconditioning aan de kabel. Nat weer en 10 graden.

[Afbeelding]
Wat ik ook vooral merk is dat preconditioning wel een must is wil je met korte afstanden nu fatsoenlijke afstanden totaal kunnen maken. Met deze temperaturen is de VOC app eigenlijk wel een must. De eerste KM’s met koude accu’s en interieur (buiten temp van 5-8 graden) is het verbruik extreem hoog. Als je hem tussen de 20 en 80 procent wilt houden haal je zonder preconditioning net de 200km denk ik.

Het missen van de VOC app vind ik wel een dingetje maar het is niet anders dus ik zal er vrede mee moeten hebben. Nu afwachten tot begin nieuwe jaar.

Van mijn dealer vernomen dat er nog steeds niks duidelijk is betreft laadpassen etc. Hij raad aan zelf passen en oplaad mogelijkheden te bekijken. Dit had ik al geregeld dus geen punt.

Laadkabel gaat wel naar een 7 of 8 meter versie, 4,5 is gewoonweg te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
zit erop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
mvrooij schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:58:
[...]

Wat ik ook vooral merk is dat preconditioning wel een must is wil je met korte afstanden nu fatsoenlijke afstanden totaal kunnen maken. Met deze temperaturen is de VOC app eigenlijk wel een must. De eerste KM’s met koude accu’s en interieur (buiten temp van 5-8 graden) is het verbruik extreem hoog. Als je hem tussen de 20 en 80 procent wilt houden haal je zonder preconditioning net de 200km denk ik.

Het missen van de VOC app vind ik wel een dingetje maar het is niet anders dus ik zal er vrede mee moeten hebben. Nu afwachten tot begin nieuwe jaar.

Van mijn dealer vernomen dat er nog steeds niks duidelijk is betreft laadpassen etc. Hij raad aan zelf passen en oplaad mogelijkheden te bekijken. Dit had ik al geregeld dus geen punt.

Laadkabel gaat wel naar een 7 of 8 meter versie, 4,5 is gewoonweg te kort.
Laadkabel ruilen bij de dealer, kan dat? Dat zou ik ook graag doen, vaak te kort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Recharge P8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:38:
[...]

Laadkabel ruilen bij de dealer, kan dat? Dat zou ik ook graag doen, vaak te kort!
Ze gaan dinsdag kijken wat mogelijk is. Deze mogen ze dan namelijk terug hebben dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:40:
[...]

Ze gaan dinsdag kijken wat mogelijk is. Deze mogen ze dan namelijk terug hebben dan.
Ik heb mijn auto nog (lang) niet, maar wel direct afgesproken dat ik een langere kabel wil. De dealer vertelde dat de kabels van verschillende leveranciers komen en dat er 4,5 als 7 meter kabels in omloop zijn. Ik heb de toezegging dat ik een lange kabel ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Mga1600 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:21:
[...]

Over die verschillen tussen prijslijst en werkelijkheid (en evt. andere verbeter suggesties) zou hier eigenlijk misschien een lijstje aangelegd kunnen worden wat op een gegeven moment als petitie aan Volvo aangeboden kan worden.....
Het begint inderdaad de spuigaten uit te lopen. :'(
Laat ik dan maar beginnen.

Dit zijn de zaken die zwart op wit op de lijst "Standaarduitrusting" of opties vermeld stonden en die nooit op de auto aanwezig zullen zijn:
- Opbergvak onder bestuurdersstoel
- Afsluitbaar handschoenkastje
- Sfeerverlichting 2 (meerkleurig)
- Met leder beklede afstandbediening

Komt later (dus moet je geruime tijd missen maar heb je toch al voor betaald)
- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA updates

Deze lijst kan verder aangevuld worden wanneer diegenen die er al één in bezit hebben nieuwe ontbrekende zaken ontdekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebas84!
Montalbano schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:32:

[Afbeelding]
Ik ben bezig aan een lange rit van Amersfoort naar Groningen. Heen met de kachel aan en terug wil ik het zonder de kachel doen maar wel met stuur en stoelverwarming. Gister even de bandjes op 3.0bar gezet. Volvo zegt 2.8 maar 3.0 mag best van de dealer en op de banden zelf staat zelf 3.5

Ik sta nu bij mijn eerste laadstop en verbaas me over het eigen verbruik. Ik haal echt op mijn (19") sloffen 22 kWh/100km, met de kachel aan en de CC op 105.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt4e9XGi8p2aHZrR81n3mbWUdZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjBSNIC046XBLi6IxPJBAVPt.jpg?f=fotoalbum_large

Zal als ik de reis vanavond gedaan heb eens beide tonen.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Mga1600 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:54:
[...]

Hij raadde me daarom aan zelf maar wat te gaan regelen met een laadpaal waarbij hij toe voegde dat die volvo (garo) laadpaal niet geschikt is voor loadbalancing en daarom ook niet overal toepasbaar is.
Ik zie op de Garo site dat er wel varianten met loadbalancing leverbaar zijn:
http://www.garo.se/en/ev-...lbox-t2fc-22kw-dc-mm-wlan
Op de Volvo site is niet te achterhalen welk type ze leveren maar het moet dus wel kunnen. Zowieso met energiemeter.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Pr8chtig schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ik zie op de Garo site dat er wel varianten met loadbalancing leverbaar zijn:
http://www.garo.se/en/ev-...lbox-t2fc-22kw-dc-mm-wlan
Op de Volvo site is niet te achterhalen welk type ze leveren maar het moet dus wel kunnen. Zowieso met energiemeter.
Alle Garo's zijn met loadbalancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 13:51
Na de storing van j.l. woensdag de P2 donderdag naar Henk scholten gebracht en vrijdag weer op kunnen halen. Storing was gerelateerd aan de actuele terugroepactie dus die is direct uitgevoerd. Laat die ota updates maar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 13:51
Montalbano schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:49:
[...]

Ik zal straks even in de auto kijken, maar in de handleiding staat van wel. Het werkt wel anders dan in mijn vorige V60, daar werd het automatisch ingeschakeld als je het groot licht activeerde. Nu moet je blijkbaar de lichthendel in een bepaalde stand zetten:

[Afbeelding]

Edit: overigens zou het voor mij nog de eerste keer moeten worden dat ik die functie prettig zou vinden, op de vorige auto’s vond ik hem onvoldoende goed om er op te vertrouwen dat hij altijd op tijd het grootlicht weer uit zou zetten.
Ik vind die automatische grootlicht functie op de P2 echt super. Nog geen enkel signaal van tegenliggers gekregen dat ze er last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:23:
[...]

Het begint inderdaad de spuigaten uit te lopen. :'(
Laat ik dan maar beginnen.

Dit zijn de zaken die zwart op wit op de lijst "Standaarduitrusting" of opties vermeld stonden en die nooit op de auto aanwezig zullen zijn:
- Opbergvak onder bestuurdersstoel
- Afsluitbaar handschoenkastje
- Sfeerverlichting 2 (meerkleurig)
- Met leder beklede afstandbediening

Komt later (dus moet je geruime tijd missen maar heb je toch al voor betaald)
- Apple CarPlay
- Android Auto
- Timer verwarming
- OTA updates

Deze lijst kan verder aangevuld worden wanneer diegenen die er al één in bezit hebben nieuwe ontbrekende zaken ontdekken.
- Actuele verbruikswaarde op display
- phone as key (stond in eerste prijslijst)

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 22-11-2020 15:51 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.