Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
JFDv schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:28:
[...]

Ingewisseld en €500 tegoed bijgeschreven. Misschien had je nog een openstaande rekening en werd dat gelijk verrekend?

Nette actie van Polestar.
Mooi inzicht! Ik heb het een keer aan de snellader gedaan (gewoon blijven zitten en kijken) en kwam tot de conclusie dat je eigenlijk bij 80% al zou moeten stoppen met laden.

Hoe krijg je dit inzicht, via de software van je paal of heb je wat in je meterkast hangen?

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Duurt te lang schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:01:
Sinds ruim een maand heb ik nu mijn Polestar 2. Wat een fijne auto is het zeg! Uiteraard is het elektrisch rijden een geheel nieuwe beleving, maar het went erg snel. Geen moment spijt gehad dat ik uiteindelijk wat langer heb gewacht op de PS, dan meteen te kiezen voor een Tesla met 4% bijtelling.

Ik heb een PS Void. Het enige wat ik hier niet mooi aan vind, is de chromen/grijze bar aan de voorkant bij de grille. Ik zou het interessant vinden om deze te wrappen o.i.d. Heeft iemand suggesties en/of een gedeelde mening?
Wat "goed" dat je geen Tesla hebt genomen (niets mis mee, we hebben er 5 op de zaak en rijdt fantastisch). ik heb vorig jaar november het leasecontract van mijn passat GTE met een jaar verlengd om uiteindelijk, sinds 2 weken, de P8 te gaan rijden. Het was een lastige keuze toen maar ik ben nu echt superblij. de P2 én P8 zijn zoveel meer auto dan een model 3. Daarnaast ben ik ook bijzonder blij met Android Automotive en met name het feit dat dit systeem toekomstbestendig is.

Kortom, een blij mens hier!

XC40 P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:00
Duurt te lang schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:01:
Sinds ruim een maand heb ik nu mijn Polestar 2. Wat een fijne auto is het zeg! Uiteraard is het elektrisch rijden een geheel nieuwe beleving, maar het went erg snel. Geen moment spijt gehad dat ik uiteindelijk wat langer heb gewacht op de PS, dan meteen te kiezen voor een Tesla met 4% bijtelling.

Ik heb een PS Void. Het enige wat ik hier niet mooi aan vind, is de chromen/grijze bar aan de voorkant bij de grille. Ik zou het interessant vinden om deze te wrappen o.i.d. Heeft iemand suggesties en/of een gedeelde mening?
Ik krijg donderdag mijn Void en de maandag erop gaat ie naar de wrapper om chroom accenten te laten wrappen naar zwart en ramen te laten tinten 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wraHN-tw2zdD_f8DZWFtjSmJ-HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7INcFMcwimCZ7payyj2o6DS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W8UDrOG5bElBaBMpk1f8aXAX8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcTfsGJEzwMDG80b7RwYWqcA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKuNzG87PKk6LzF6z1q214U2msE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVNDhoDnaXwUshqGQdWNFpE0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 14:44
Ik heb deze week eindelijk mijn P2 ontvangen, ben er erg blij mee en alleen maar positieve reacties. Veel vermogen maar het nodigt niet perse uit om extreem hard te gaan rijden. Gewoon lekker cruisen op acc is ideal op de snelweg.

Maar gisteren voor het eerst voor de deur aan de laadpaal gehangen en ik merk dat de kabel toch wel erg kort is. Ik woon aan een straat waar ze een richtingsverkeer hebben en je met de neus inparkeerd richting de laadpaal. Ik heb de neus maar op de stoep gezet bijna tegen de laadpaal aan, anders was de lengte te kort.

Dus ik wil eigenlijk opzoek naar een nieuwe kabel, hebben jullie goede ervaringen met bepaalde sites? En waar moet ik op letten bij het aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[P8]
Vanmorgen voor het eerst woon-werk ritje gemaakt met de P8. Afstand 13km. Vooraf even de parkeerverwarming aangezet, werkt snel!
Met een glimlach van oor tot oor naar kantoor gezweefd. Echt niet normaal hoe dat rijdt. Verbruik lag wel boven de 30kW(h?) / 100km. Maar weet niet of de parkeerverwarming (niet aan kabel) daar ook nog in meetelt.

Ik ben er erg blij mee!

Mijn puntjes tot dusver:
- Geen internet (lijkt algemeen SIM kaart issue bij sommige recent uitgeleverde modellen). Is gelukkig tijdelijk te ondervangen door het koppelen van een hotspot op de telefoon. Laatste bericht is dat ze verwachten dat dat op korte termijn automatisch opgelost zal zijn (iets met activeren van abonnementen bij Volvo).
- Laadkabel van Volvo werkt niet met mijn laadpaal. Andere kabels wel. Heb het bij Volvo neergelegd. Anders wordt het nog een keer in de buidel tasten voor een fatsoenlijke kabel.
- Ik had gisteren 2x dat na 15minuten rijden binnen bebouwde kom (veel bochten), dat de bestuurdersstoel begon te kraken in de bochten. Leek vanuit of onder de stoel af te komen. Stoel nog in wat andere standen gezet en vanmorgen had ik het niet. Moet ik even in de gaten houden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
fyr0 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:45:
Ik heb deze week eindelijk mijn P2 ontvangen, ben er erg blij mee en alleen maar positieve reacties. Veel vermogen maar het nodigt niet perse uit om extreem hard te gaan rijden. Gewoon lekker cruisen op acc is ideal op de snelweg.

Maar gisteren voor het eerst voor de deur aan de laadpaal gehangen en ik merk dat de kabel toch wel erg kort is. Ik woon aan een straat waar ze een richtingsverkeer hebben en je met de neus inparkeerd richting de laadpaal. Ik heb de neus maar op de stoep gezet bijna tegen de laadpaal aan, anders was de lengte te kort.

Dus ik wil eigenlijk opzoek naar een nieuwe kabel, hebben jullie goede ervaringen met bepaalde sites? En waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
Ik ben daar toevallig ook mee bezig geweest, omdat de meegeleverde kabel bij mij niet werkt icm mijn laadpaal. Blijkbaar is het belangrijk om een kabel te pakken die afgezekerd is op hetzelfde Amperage als wat de auto en/of lader kunnen leveren/ontvangen. Hoger is niet altijd beter (begreep ik).
Verder lijken er wat Chinese merken met geschroefde connectoren, ik zou zelf (omdat ik met 1 kabel al issues heb) voor een zo hoog mogelijke kwaliteit gaan met gegoten connectoren. Maar welke dat dan precies is durf ik nog niet te zeggen.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ingewisseld en €500 tegoed bijgeschreven. Misschien had je nog een openstaande rekening en werd dat gelijk verrekend?

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk want ik heb ook € 431,04 op mijn Plugsurfing account na de voucher te hebben ingewisseld. De kans dat @Mickvanderveen en ik op de cent af exact hetzelfde openstaande verbruik hadden toen we de voucher inwisselden lijkt me verwaarloosbaar.

-Edit-
Het Duitse btw tarief is moment 16%. Als je dat erbij rekent is het precies € 500.
Wel vreemd dat ze de btw eraf trekken

[ Voor 11% gewijzigd door _--[]--__ op 20-11-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
_--[]--__ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:26:
[...]

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk want ik heb ook € 431,04 op mijn Plugsurfing account na de voucher te hebben ingewisseld. De kans dat @Mickvanderveen en ik op de cent af exact hetzelfde openstaande verbruik hadden toen we de voucher inwisselden lijkt me verwaarloosbaar.
Misschien een global actie en is per abuis 500 USD uitgekeerd? Dat is ongeveer zo'n bedrag

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 19:09
[...]

Verschil is precies 16%. Weet niet of het er iets mee the maken heeft maar dat is het tijdelijke Duitse BTW tarief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
niroot schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:31:
[...]

Verschil is precies 16%. Weet niet of het er iets mee the maken heeft maar dat is het tijdelijke Duitse BTW tarief...
Dollar is nu 85 eurocent dus dat kan het verklaren

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
Polestar2Thund schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
Goedemorgen allen!

Sinds kort dit forum ontdekt en moet zeggen al veel leuke dingen kunnen ontdekken en lezen. Ik ben zelf in afwachting van een Polestar 2 met Performance Pack in de kleur Thunder Grey en ben nu al onrustig voor het feit dat ik hem a.s. dinsdag mag ophalen in Beesd bij het handdover centrum.

Nu heb ik een paar vragen waar jullie me wellicht mee kunnen helpen?

- waar moet ik wat jullie betreft op letten bij het afleveren? Ik heb al vanalles gelezen over de lak, T-Mobile etc.
- ik heb gevraagd via support center (gaat er lastig en omslachtig) om de demping op de meest comfortabel stand te zetten. En ander hier ervaring mee hoe makkelijk dit gaat? Ik heb namelijk nog geen reactie gehad.
- verder ook verzocht om gelijk de stickers van de deuren te halen. Als ze dit nou niet doen, is het wellicht ook makkelijk om zelf met een fohn te doen?
- is het mogelijk om een elektrische trekhaak achteraf te monteren?

Mijn dank is alvast groot!! _/-\o_

Hartelijke groet,
Joost :)
Aanvulling op wat Bartwnl al heeft geantwoord: de dame van de Space waar ik in september naar de P2 ging kijken meldde mij toen dat je ook later nog de trekhaak kon bestellen en laten installeren omdat montage inderdaad toch pas in NL plaatsvindt.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
@mvrooij Geniet ervan tijdens het ophalen vanmiddag! We zien de foto's en eerste review graag tegemoet.

Mocht je straks bij Vos ergens een Thunder grijze met 20" en dicht dak zien staan zou dat wel eens de mijne kunnen zijn, zou vandaag bij de dealer geleverd moeten worden..

[ Voor 8% gewijzigd door Pr8chtig op 20-11-2020 11:49 ]

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:25
die van mij rolt vandaag de fabriek uit als het goed is :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 20:57
Pr8chtig schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:47:
@mvrooij Geniet ervan tijdens het ophalen vanmiddag! We zien de foto's en eerste review graag tegemoet.

Mocht je straks bij Vos ergens een Thunder grijze met 20" en dicht dak zien staan zou dat wel eens de mijne kunnen zijn, zou vandaag bij de dealer geleverd moeten worden..
Dankje, gaat helemaal goedkomen. Natuurlijk, zodra ik hem heb post ik wel wat foto's. Review komt denk wat later, eerst even wat KM's maken!

Ik zal het in de gate houden, ik maak wel wat foto's mocht ik hem zien maar waarschijnlijk staat hij achter.

ps. ik heb ook een dicht dak, met mijn 198cm was dit verstandiger! (scheelt bijna 10cm namelijk).

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:23
[P2]
Dat ventilated seats, is dat alleen voor of ook achter? ik dacht alleen voor, maar kan zo niets vinden.
Zijn er al bezitters die dit weten?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
[P2]

Met de bandenboer en LM gesproken, die vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is. Zeiden dat het niet mocht gebeuren, maar dat dit geen vaak voorkomende casus is (was geen excuus). Ze gaan er ieder geval werk van maken dat dit bij soortgelijke auto's niet meer gebeurd en vroegen of ik een keer langs kon komen zodat ze de zaak konden bekijken/onderzoeken.

Iedereen die zijn winterbanden laat monteren bij een niet Volvo-dealer, geef van tevoren aan dat de velgen niet verwisseld mogen worden. (van voor naar achter en vice versa)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Hansieo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:59:
[P2]
Dat ventilated seats, is dat alleen voor of ook achter? ik dacht alleen voor, maar kan zo niets vinden.
Zijn er al bezitters die dit weten?

tia
P2
Alleen voor, achter wel stoelverwarming

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:06
BartWNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:03:
[P2]

Met de bandenboer en LM gesproken, die vinden het erg vervelend dat het zo gelopen is. Zeiden dat het niet mocht gebeuren, maar dat dit geen vaak voorkomende casus is (was geen excuus). Ze gaan er ieder geval werk van maken dat dit bij soortgelijke auto's niet meer gebeurd en vroegen of ik een keer langs kon komen zodat ze de zaak konden bekijken/onderzoeken.

Iedereen die zijn winterbanden laat monteren bij een niet Volvo-dealer, geef van tevoren aan dat de velgen niet verwisseld mogen worden. (van voor naar achter en vice versa)
Hang net de telefoon op om het door te geven. Thanks voor de tip. Deze Kwikfit gaf aan dat ze dat in principe nooit doen ivm de bandendruksensoren die sommige auto's hebben en die dan van slag zijn. Staat er op de non performance 20" iets op de velgen om het verschil te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
AartJW schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:31:
[...]

Hang net de telefoon op om het door te geven. Thanks voor de tip. Deze Kwikfit gaf aan dat ze dat in principe nooit doen ivm de bandendruksensoren die sommige auto's hebben en die dan van slag zijn. Staat er op de non performance 20" iets op de velgen om het verschil te zien?
Niet dat ik heb kunnen achterhalen.
Maar je kan het zien aan de diepte van de velg en de wang van de band is bij de achtervelgen boller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
[...]

Zou niet weten waarmee... heb de PlugSurfing nog nooit gebruikt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Rubu123 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:18:
Vraag aan de gelukkige P2 Thunder bezitters.
Hoe bevalt de kleur?
Zit de auto strak in de lak?
Lijkt ie snel vuil of juist niet?
Wat is er in de praktijk waar dat men zegt dat Thunder bij verschillende weertypes/lichtinvallen een andere kleur lijkt?
Is wil leuk detail als dat echt zo is.
Misschien is er vaker over geschreven maar het is teveel om terug te lezen.
Bedankt alvast voor de reacties.
Staat super en strak. Tot nu toe niet snel smerig, alleen de zwart plastic delen aan de onderkant pakken snel zand op (en ze zejn hier in bn buurt de hele boel aan het veranderen aan de weg, ds wit zand te over).

Er zit wat blauwig in, dat komt extra uit bij een blauwe lucht. En dan is 'ie wat mij betreft op z'n mooist. In de avond is ie meer grauw en een bozer kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:12
Zijn er al gelukkige P8 eigenaren die een trip van 150-200 kilometer hebben gemaakt en iets kunnen zeggen over het verbruik? Ben erg benieuwd wat het verschil in vorm en gewicht tussen de P2 en P8 voor een invloed heeft op het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
ach-jee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:28:
Zijn er al gelukkige P8 eigenaren die een trip van 150-200 kilometer hebben gemaakt en iets kunnen zeggen over het verbruik? Ben erg benieuwd wat het verschil in vorm en gewicht tussen de P2 en P8 voor een invloed heeft op het gebruik.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Dat zou kunnen bijdragen in de keuzen die ik tussen de P2 en de P8 moet maken.
Vooralsnog zie ik veel overeenkomsten en enkele kleine verschillen (Ruimte, zithoogte etc)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-09 20:10
ManiacScum schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:49:
[...]

Vooralsnog zie ik veel overeenkomsten en enkele kleine verschillen (Ruimte, zithoogte etc)
Ik heb zelf een P8 in bestelling maar eerlijk gezegd vind ik de P2 mooier. Echter eenmaal een hogere auto (en ik had al 4 SUV’s hiervoor) dan wil je nooit meer wat anders...! Tuurlijk rijdt een lage auto iets strakker en zal hij iets minder verbruik hebben, maar de P8 rijdt ook als een scheermes met zijn continue 4wd.

Het grote verschil is instapgemak (ik ben 70+ dus vind dat belangrijk), overzicht in het verkeer, ruimte om je heen, iets soepeler, comfortabeler onderstel en dat is bij elkaar wat mij betreft belangrijker dan de “looks”.
Zo heb ik de afweging destijds gemaakt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PV_3hki2yoqcJKMRSmSXSk0xa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsD82HrpSvraMc9RRausHpoR.jpg?f=fotoalbum_large

zoiets? 235 km rit, op de snelweg 100km/hr. verwarming op 20 gr. AC grotendeels uit. muziek aan, licht aan. Redelijk weer, graad of 10, geen bizare wind

aanvang 100%
aankomst 30% ofzo
geschatte range 100% naar 0% > 335km

[ Voor 6% gewijzigd door Recharge P8 op 20-11-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:29
Recharge P8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:
[Afbeelding]

zoiets? 235 km rit, op de snelweg 100km/hr. verwarming op 20 gr. AC grotendeels uit. muziek aan, licht aan. Redelijk weer, graad of 10, geen bizare wind

aanvang 100%
aankomst 30% ofzo
Dat valt me niet tegen voor een snelweg rit met een kruissnelheid van 100 km/u. Netjes.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[Afbeelding]

aanvang 100%
aankomst 30% ofzo
Precies dat ja, lijkt me een nette score. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Ik kreeg net minder dan een seconde lang een melding 'beperkt acceleratievermogen beschikbaar' te zien, inclusief geluidssignaal. Dan zit je toch wat minder comfortabel op de linkerbaan van de snelweg tijdens de spits. Ik heb de eerste afrit gepakt en ben binnendoor gereden voor de zekerheid, maar ik kreeg verder geen melding meer. Het acceleratievermogen leek me ook niet beperkt (zat achter een BMZ Z4 M40i bij het stoplicht :D). Iemand bekend met deze melding?

Ik wacht helaas nog steeds op de lokale dealer om een afspraak te maken voor de terugroepactie, zij hebben de onderdelen nog niet in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Dit is wel de laagste score die we gezien hebben qua verbruik, ik zit doordeweeks met korte rittten op 24 a 25 kwh/100km.

Vriendinlief reedt deze rit grotendeels, het zal toch niet ... :p

Stilstandverwarming e.d lijkt allemaal meegeteld te worden. Omdat er nog maar nauwelijks meters geteld zijn (vaak 0), begin je dan met een verbruik van 85kwh/ 100km ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Recharge P8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:09:
Dit is wel de laagste score die we gezien hebben qua verbruik, ik zit doordeweeks met korte rittten op 24 a 25 kwh/100km.

Vriendinlief reedt deze rit grotendeels, het zal toch niet ... :p

Stilstandverwarming e.d lijkt allemaal meegeteld te worden. Omdat er nog maar nauwelijks meters geteld zijn (vaak 0), begin je dan met een verbruik van 85kwh/ 100km ofzo :)
Bedoel je met stilstandverwarming dat je de auto voordat je weggaat voorverwarm?
En dat je de auto dan niet hebt gekoppeld aan de laadpaal?
In deze situatie kan ik mee voorstellen je op een korte rit hoger uitkomt. Ben benieuwd.
En als dit niet het geval is, dan toch je vriendin voortaan laten rijden ;)

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[P8] de dealer vroeg mij vandaag naar mijn actieradius over de afgelopen 2 weken. heb hem onderstaande gestuurd:

Voor mijn actieradius kijk ik naar het verbruik in kWh/100km. Ik kijk expres naar dit cijfer omdat ik de auto tussen 20% en 90% probeer te houden met laden. Dit geeft mij een range in kilometers van ongeveer 220km.

Als ik erg rustig rijd krijg ik het onder de 20 kWh/100km echter is het verbruik volgens de EV database (https://ev-database.nl/auto/1188/Volvo-XC40-P8-AWD-Recharge) beter te halen, dat is 22,7 kWh/100km

75/22,7*100= 326km actieradius.

om de WLTP opgave te halen moet je naar een verbruik van 17,1 kWh/100km toe maar dat is niet helemaal realistisch denk ik. Het kan echter wel.

75/17,1*100= 438km

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:18:
[P8] de dealer vroeg mij vandaag naar mijn actieradius over de afgelopen 2 weken. heb hem onderstaande gestuurd:

Voor mijn actieradius kijk ik naar het verbruik in kWh/100km. Ik kijk expres naar dit cijfer omdat ik de auto tussen 20% en 90% probeer te houden met laden. Dit geeft mij een range in kilometers van ongeveer 220km.

Als ik erg rustig rijd krijg ik het onder de 20 kWh/100km echter is het verbruik volgens de EV database (https://ev-database.nl/auto/1188/Volvo-XC40-P8-AWD-Recharge) beter te halen, dat is 22,7 kWh/100km

75/22,7*100= 326km actieradius.

om de WLTP opgave te halen moet je naar een verbruik van 17,1 kWh/100km toe maar dat is niet helemaal realistisch denk ik. Het kan echter wel.

75/17,1*100= 438km
22,7 is lekker cruisen met alle verbruikers aan en af en toe een sprintje.....

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:19:
[...]

22,7 is lekker cruisen met alle verbruikers aan en af en toe een sprintje.....
Lijkt mij prima voor het dagelijkse gebruik. Laad je bij langere ritten niet door tot 100%?
Moet incidenteel denk ik geen probleem zijn als je de accu standaard tussen de 90% en 20% houd.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
P8

sinds woensdag een Witte P8.

verbruik gemiddeld 27 kWh/100 km bij strak 100 en geen porsches pesten ;-\

@sebas84: 70% van 78 = 54.6/220 is 24.8 kWu/100 km.

Ligt het aan mij of is er geen indicator voor het actuele verbruik?

Andere vraag heeft er iemand een draadloze telefoonoplader in z´n auto (zou in de middenconsole moeten zijn). Ik dacht dat is zo´n beetje alle boxjes had aangetikt, maar zal wel iets over het hoofd hebben gezien.

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]

aanvang 100%
aankomst 30% ofzo
Netjes! Heb je een warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
JFDv schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:32:
[Afbeelding]

Voor de eerste keer volledig doorgeladen naar 100% (opzettelijk) en je ziet duidelijk de afbouw in laadsnelheid op de laatste 20%. Laatste stuk gaat zeer voorzichtig. Start laden bij 45%.
Heb ik net ook gedaan, alleen kan ik nog niet zo´n mooie grafie uit m´n Alfen halen, heb nog geen account, maar ik heb de live stream van de Amperes even aangehad en zag m heel mooi naar 6A gaan en daarna nog even 4 en toen klaar.

Dat loadbalancing is wel top, heb een warmtepomp en 3x25A aansluiting en theoretisch zou het net gaan, maar leuk te zien dat toen de kookplaat (nooit aan gedacht!) aan ging dat ie mooi terug ging (en niet het licht uit!)

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
Mga1600 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:33:
[...]

Netjes! Heb je een warmtepomp?
geen warmtepomp - ook niet eerder zo laag verbruik gehad. onder 20 lijkt me alleen haalbaar op eindeloze N wegen van 80kmh ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Petzun schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:25:
[...]

Lijkt mij prima voor het dagelijkse gebruik. Laad je bij langere ritten niet door tot 100%?
Moet incidenteel denk ik geen probleem zijn als je de accu standaard tussen de 90% en 20% houd.
Nee, die belasting is echt niet goed voor je batterij en het duurt mij te lang! hang ik hem liever 15min aan de snellader of ik plan het zo dat ik bij de klant kan laden. meestal heb ik voldoende aan de range tussen 20% en 90%

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Recharge P8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:37:
[...]

geen warmtepomp - ook niet eerder zo laag verbruik gehad. onder 20 lijkt me alleen haalbaar op eindeloze N wegen van 80kmh ofzo
Nope, geen wartepomp! ik zet dat de verwarming helemaal uit, niet alleen de a/c. dat helpt echt! verder is vooral die 22,7 realistischer.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:30:
P8

Andere vraag heeft er iemand een draadloze telefoonoplader in z´n auto (zou in de middenconsole moeten zijn). Ik dacht dat is zo´n beetje alle boxjes had aangetikt, maar zal wel iets over het hoofd hebben gezien.
Klopt die is er niet! had ik wel in mijn passat GTE en dat geeft je wel goed inzicht.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
P8

@ @Sebas84! Dank, weet ik dat zeker.

Maar wel raar eigenlijk, je wilt toch weten wat werkt en wat niet.

Ik heb wel een warmtepomp er in en heb vandaag bij 5 en 7 graden in totaal 135KM en van 90 naar 42% teruggegaan. !00 op de cruisecontrol.

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:51:
P8

Ik heb wel een warmtepomp er in en heb vandaag bij 5 en 7 graden in totaal 135KM en van 90 naar 42% teruggegaan. !00 op de cruisecontrol.
Airco en kachel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
P8

...

Ja, is een soort rubber matje in het open vak onder het scherm

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Vooral de kachel is een grootverbruiker. @Repmek dat baseer ik op ervaringen uit mijn passat GTE. Ik zou inderdaad graag zien wat het uitzetten van de a/c bijvoorbeeld voor effect heeft op het actuele verbruik.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Montalbano schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:01:
[...]

Die heb ik ook gemist in mijn bestelling. Was in de veronderstelling dat het standaard was op de P8. Gelukkig is het vak zo groot dat je er makkelijk en aftermarket iQ lader op USB-c in kwijt kan. Datheb ik nu gedaan. Kosten 35 euro

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polestar2Thund
  • Laatst online: 10-03-2021
BartWNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:56:
[...]

Congrats!

- Ja lak is wel belangrijk. Als je swirls of krassen ziet, zowel op de lak buiten als op de middenconsole binnen, aankaarten. Dan kunnen ze je doorverwijzen naar een lokale dealer om het te laten fixen.
Verder goed om te vragen of alle updates doorgevoerd zijn (recall updates, 12V, koplamphoogte)
Vragen naar PlugSurfing pas
En goed blijven kijken, je niet laten overweldigen door de prachtige auto die er staat ;)
- PP dempers helaas geen ervaring mee, maar weet wel dat zelf aanpassen behoorlijk lastig is. Daar kan je evt ook voor bij een lokale dealer terecht, die het gratis voor je moeten doen (doorbelasten aan Polestar)
- Als het niet gedaan is, met een fohn in enkele minuten makkelijk eraf te halen idd. (zelf ook gedaan)
- Officieel worden ze nu allemaal achteraf gemonteerd, maar weet niet of het al beschikbaar is voor geleverde P2's. Zou je moeten navragen in Beesd of wederom bij je lokale HO dealer.

Veel plezier!
Bedankt! Nuttige tips!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:07:
[...]
[...]
Vooral de kachel is een grootverbruiker. @Repmek dat baseer ik op ervaringen uit mijn passat GTE. Ik zou inderdaad graag zien wat het uitzetten van de a/c bijvoorbeeld voor effect heeft op het actuele verbruik.
@Sebas84! @Mga1600 Daar had ik nu juist een warmtepomp voor aangevinkt. In een Duits forum had ik gelezen dat bij de E-golf dit in de winter 35-50 range scheelde. Mijn verbruik is zonder stoel- en/of stuurverwarming en de kachel op 19. En dus zonder vrouw in de auto...

Wat ik raar vindt is dat ik aan het begin van de rit een hoog gemiddelde heb en dat ik naar mate ik bij de bestemming kom dit gemiddelde steeds lager wordt. Eerst dacht ik dat het de parkeerverwarming is, maar die staat niet aan en ik haal ´m pas van de lader af als ik wegrij. Je zou toch verwachten dat ie pas het verbruik gaat meten als de stekker er uit is. Opstarten systeem, zelftest lampen? Echt jammer dat er geen actuele verbruiksmeter in zit, dan kun je op zoek naar iets.

Ik heb ook winterbanden op originele velgen bij de dealer weg. Dat was wel grappig, ik zei ik wil graag gebruik aken van de winterbanden actie 4e velg en band cadeau. Keek die verkoper me aan zo van heb ik wat gemist? Ik zei ik heb net een mail gekregen van Volvo met die actie. Hij zoeken, kon niks vinden. Stuur ik hem de link, is dat van Volvo België (afzenden Volvo Benelux). Ik zeg luister, sinds ik hier een auto besteld heb krijg ik die mails. Na veel bellen zou ik dan ook gebruik kunnen maken van die actie, blijkt dat die velgen banden voor de P8 heel ander load index hebben als die uit de aanbieding. Maar de verkoper was wel sportief om dat voor de huidige set ook te laten gelden. Blijft de vraag waarom ik mails uit België krijg. Heb toch een onvervalst Amsterdamse tongval..

[ Voor 3% gewijzigd door Repmek op 20-11-2020 19:44 ]

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:08:
[...]

Die heb ik ook gemist in mijn bestelling. Was in de veronderstelling dat het standaard was op de P8. Gelukkig is het vak zo groot dat je er makkelijk en aftermarket iQ lader op USB-c in kwijt kan. Datheb ik nu gedaan. Kosten 35 euro
Ik redt het meestal met één acculading wel en heb een USB-C kabel voor het geval dat er in liggen. Maar de vrouw heeft een veel slechtere accu dan ik heb en had gehoopt dat ie er wil in zou zitten.

XC40P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:37:
[...]

@Sebas84!
Wat ik raar vindt is dat ik aan het begin van de rit een hoog gemiddelde heb en dat ik naar mate ik bij de bestemming kom dit gemiddelde steeds lager wordt. Eerst dacht ik dat het de parkeerverwarming is, maar die staat niet aan en ik haal ´m pas van de lader af als ik wegrij. Je zou toch verwachten dat ie pas het verbruik gaat meten als de stekker er uit is. Opstarten systeem, zelftest lampen? Echt jammer dat er geen actuele verbruiksmeter in zit, dan kun je op zoek naar iets.
Dit komt zeer waarschijnlijk omdat de batterij nog koud is. Dit zou je met pre-conditioning kunnen voorkomen/verbeteren. De eerste 10 km zit ik altijd rond de 28kWh, daarna gaat het gemiddelde richting de 23kWh (P2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 21:20
[P*2] kan iemand mij vertellen of ik op de Polestar onder auto’s iets terug zou moeten zien? Ik zie nu alleen onderstaande, terwijl mijn P* al een tijdje lekker rondtuft.
Is het zover?
De garage ziet er nogal leeg uit. Boek daarom een proefrit en ervaar zelf de elektrische prestaties van Polestar.
Ik zie mijn order wel staan op de site, maar de garage is leeg... kennelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

@Sebas84! Daar had ik nu juist een warmtepomp voor aangevinkt. In een Duits forum had ik gelezen dat bij de E-golf dit in de winter 35-50 range scheelde. Mijn verbruik is zonder stoel- en/of stuurverwarming en de kachel op 19. En dus zonder vrouw in de auto...

Ik heb ook winterbanden op originele velgen bij de dealer weg. Dat was wel grappig, ik zei ik wil graag gebruik aken van de winterbanden actie 4e velg en band cadeau. Keek die verkoper me aan zo van heb ik wat gemist? Ik zei ik heb net een mail gekregen van Volvo met die actie. Hij zoeken, kon niks vinden. Stuur ik hem de link, is dat van Volvo België (afzenden Volvo Benelux). Ik zeg luister, sinds ik hier een auto besteld heb krijg ik die mails. Na veel bellen zou ik dan ook gebruik kunnen maken van die actie, blijkt dat die velgen banden voor de P8 heel ander load index hebben als die uit de aanbieding. Maar de verkoper was wel sportief om dat voor de huidige set ook te laten gelden. Blijft de vraag waarom ik mails uit België krijg. Heb toch een onvervalst Amsterdamse tongval..
Had je aan het begin van de rit een reset van de dagtellers etc. gedaan waardoor er een nieuw gemiddelde bepaald kon worden? Of ben je met een bestaand (hoog) gemiddelde vertrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[...]

Ik heb nog ergens een printscreen van een configuratie van de p8 waarin op de laatste pagina bij samenvatting te zien is dat de lader erin zit. In dezelfde configurator kun je ook de optie aanvinken echter...

Klinkt als eenzelfde verhaal als de verkleurende interieurverlichting van de configurator die er niet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
p8

net een korte rit (20km) binnendoor met 50 en 70 km/u, stoelverwarming aan,Ac en interieur 21 gr. en veel stoplichten:

resultaat 30 kwh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Drakonian schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:
[P*2] kan iemand mij vertellen of ik op de Polestar onder auto’s iets terug zou moeten zien? Ik zie nu alleen onderstaande, terwijl mijn P* al een tijdje lekker rondtuft.

[...]

Ik zie mijn order wel staan op de site, maar de garage is leeg... kennelijk ;)
Heb hetzelfde en heb de Polestar website wel een beetje opgegeven. Die cookie notice die bij elke pagina weer verschijnt, accessoires die nog steeds niet geleverd zijn en error toont met de tekst "DHL gaat ze uitleveren". Betwijfel of ze wel eens op hun eigen site komen... *einde rant :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
AartJW schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:43:
[...]

Dit komt zeer waarschijnlijk omdat de batterij nog koud is. Dit zou je met pre-conditioning kunnen voorkomen/verbeteren. De eerste 10 km zit ik altijd rond de 28kWh, daarna gaat het gemiddelde richting de 23kWh (P2)
@AartJW In de handleiding staat bij pre-conditioning niets over dat de accu wordt opgewarmd. Er staat alleen iets in over het interieur. Ik zal er op letten, maar weet bijna zeker dat ik vanmorgen met 34 kWu/100km de straat uit ben gereden.
Ik kijk nu net even bij actieradius in de handleiding, daar staat pre-conditioning wel genoemd als factor die van invloed kan zijn op de actieradius. Jammer dat er nu niet even bij staat hoe dan. Nog verder gelezen bij zuinig rijden, daar wordt geadviseerd de pre-conditioning zoveel mogelijk aan te zetten en als dat niet kan weg te rijden met de stoel en stuurverwarming aan. Dat zou er op kunnen wijzen dat ze de accu inderdaad voorverwarmen. Maar goed als ik die s´avonds aanzet wordt toch de hele nacht de auto opgewarmd. Zolang er geen app is met tijdschakelaar ga ik dat niet doen.

XC40P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:06:
[...]

Mooi inzicht! Ik heb het een keer aan de snellader gedaan (gewoon blijven zitten en kijken) en kwam tot de conclusie dat je eigenlijk bij 80% al zou moeten stoppen met laden.

Hoe krijg je dit inzicht, via de software van je paal of heb je wat in je meterkast hangen?
Allebei (in de meter kast via de solaredge meter en op de Alfen paal software). En hopelijk straks op de p2 app 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:22
Ik lees veel berichten over de range. Ik heb nu bijna 4 jaar en model S en bij deze even de ervaringen tav verbruik:

bij lagere buitentemperatuur gaat het gebruik enorm omhoog (in de winter zit ik gemiddeld op 23,5 en gedurende mijn vakantie naar Italië had ik een gemiddelde van 18,2 over 6000km).

Het verbruik is aan het begin van de rit altijd hoger (vanwege de koude accu volgens mij). Veel korte ritjes levert dus ook een hoger verbruik op. Ook scheelt het dat de regeneratie het onder een bepaalde accuduur niet doet (ik ga ervanuit dat dat niet alleen voor Tesla geldt)

Uiteraard is de snelheid ook enorm van invloed. 80 of 100 km/h maakt niet zo heel veel uit, maar bij 130 (of harder) gaat het verbruik snel omhoog. Gezien het verschil in aerodynamica is die invloed voor de P8 (die mijn Model S gaat opvolgen) waarschijnlijker nog veel groter.

Overigens rijdt mijn vrouw ook substantieel zuiniger dan ik. Zij houdt zich beter aan de snelheid en trekt iets rustiger op (chill stand staat bij haar standaard aan)

[ Voor 8% gewijzigd door jswinkels op 20-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[...]

@Sebas84! @Mga1600 Daar had ik nu juist een warmtepomp voor aangevinkt. In een Duits forum had ik gelezen dat bij de E-golf dit in de winter 35-50 range scheelde. Mijn verbruik is zonder stoel- en/of stuurverwarming en de kachel op 19. En dus zonder vrouw in de auto...

Hahha geniaal! Ik stond net even naast de auto, keek ik even naar de banden maar er zitten gewoon heavy load banden onder! En je moet ze op 2,8 bar zetten. Lijkt wel een bus met dubbellucht.

@Repmek heb jij 20 of 19". Ik heb het idee dat dat best veel uitmaakt. Met name de banden. De 20" banden zijn van pirelli volgens mij. Op mijn passat had ik pirelli banden (om de 15000km want dat ding gumt ze op) en die waren zo onzuinig, niet normaal.

Met dunlop sportmaxx ging het beter en uiteindelijk met continental helemaal. De 19" onder de P8 zijn van continental en ik heb het idee dat dat aanzienlijk kan schelen in het verbruik

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
[...]

-Edit-
Het Duitse btw tarief is moment 16%. Als je dat erbij rekent is het precies € 500.
Wel vreemd dat ze de btw eraf trekken
Vreemd hoor. Ik heb gewoon 500 euro tegoed staan na het activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:44:
[...]

Nee, die belasting is echt niet goed voor je batterij en het duurt mij te lang! hang ik hem liever 15min aan de snellader of ik plan het zo dat ik bij de klant kan laden. meestal heb ik voldoende aan de range tussen 20% en 90%
Snellader belast meer dan op AC opladen tot 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:36:
[...]

Heb ik net ook gedaan, alleen kan ik nog niet zo´n mooie grafie uit m´n Alfen halen, heb nog geen account, maar ik heb de live stream van de Amperes even aangehad en zag m heel mooi naar 6A gaan en daarna nog even 4 en toen klaar.

Dat loadbalancing is wel top, heb een warmtepomp en 3x25A aansluiting en theoretisch zou het net gaan, maar leuk te zien dat toen de kookplaat (nooit aan gedacht!) aan ging dat ie mooi terug ging (en niet het licht uit!)
Top, mijn laadpaal komt 3 december, ook met een load balancer! Heb ook een warmtepomp en elektrische kookplaat dus ben blij dat ik die optie erbij heb genomen.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
GuiltyNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:11:
[...]

Snellader belast meer dan op AC opladen tot 100%
Eens! Alleen duurt het dan nog steeds lang en heb ik in de regel die laatste 10% niet nodig. Dan spaar ik hem liever.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golow
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-11-2020
[...]

Heb je een link?
Het matje onder de armsteun lijkt het logo ook te hebben maar als je de optie niet hebt aangevinkt dan gebeurt er niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Golow schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:17:
[...]

Heb je een link?
Het matje onder de armsteun lijkt het logo ook te hebben maar als je de optie niet hebt aangevinkt dan gebeurt er niks
https://www.kabeldirect.n...dmat-voor-in-de-auto.html

Zelf nog even een korte usb-c kabel bij de media markt halen/bestellen en je bent klaar om te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiV10YVNZAbTni_DEl7YdsN2cb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ww7LD1K77jEQO8BJZ6TMDP6J.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
[...]

Heb je een link?
Als er een Qi logo opstaat dan moet je draadloos kunnen laden. Maar onder de armsteun hoort er volgens mij geen te zitten.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:07:
[...]
Ik zal er op letten, maar weet bijna zeker dat ik vanmorgen met 34 kWu/100km de straat uit ben gereden.
Bij mij ook. 37kWh/100km zelfs, na de eerste 6km... ik had wel voorverwarmt maar niet heel lang.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
[quote]Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:09:
[...]

@Repmek heb jij 20 of 19". Ik heb het idee dat dat best veel uitmaakt. Met name de banden. De 20" banden zijn van pirelli volgens mij. Op mijn passat had ik pirelli banden (om de 15000km want dat ding gumt ze op) en die waren zo onzuinig, niet normaal.

@Sebas84! Ja dat was wel een dingetje, ik kon er voor die prijs geen continentals op krijgen. En dan heb ik het over de winterbanden, daar zitten nu Nokians onder, die zitten toch wel in dezelfde verbruiksklasse C. Dat kun je nazien op de betere bandensites, daar staan die gegevens bij de banden. Zomerbanden heb ik nog niet gezien, die hebben ze gelijk gehouden daar. Ik heb gewoon de 19". Op de V50 D5 had ik van die platte dingen en een sportonderstel, mooie wegligging, maar ook last van m´n onderste rugwervel.

Ik heb bewust niet voor 4 seizoen banden gekozen, omdat voor t.o.v. zomerbanden echt een hogere rolweerstand hebben. Wel zaak z.s.m. naar zomerbanden te gaan. Ik rij veel in Duitsland en daar zijn ze verplicht. In Nederland zou ik geen winterbanden meer nemen.

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:47:
[quote]Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:09:
[...]

@Sebas84! Ja dat was wel een dingetje, ik kon er voor die prijs geen continentals op krijgen. En dan heb ik het over de winterbanden, daar zitten nu Nokians onder, die zitten toch wel in dezelfde verbruiksklasse C. Dat kun je nazien op de betere bandensites, daar staan die gegevens bij de banden. Zomerbanden heb ik nog niet gezien, die hebben ze gelijk gehouden daar. Ik heb gewoon de 19". Op de V50 D5 had ik van die platte dingen en een sportonderstel, mooie wegligging, maar ook last van m´n onderste rugwervel.

Ik heb bewust niet voor 4 seizoen banden gekozen, omdat voor t.o.v. zomerbanden echt een hogere rolweerstand hebben. Wel zaak z.s.m. naar zomerbanden te gaan. Ik rij veel in Duitsland en daar zijn ze verplicht. In Nederland zou ik geen winterbanden meer nemen.
Kijk, ik denk dat een deel van het hogere verbruik dan bij de winterband vandaan komt. Ik heb ze in mijn contract zitten maar nog niet laten monteren, ik twijfel of ik het nog ga laten doen. Doet de volvo dealer aan een standaard merk winterbanden dat iemand weet. Ik wil er namelijk echt geen pirelli's onder, haha

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Montalbano schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-37jIkEUROLJIV_dM1tIj9rW1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBSZ34Sc1d0LGuykj5gpHeXa.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repmek
Volvo levert hun auto´s standaard op Continental, Nokian en....Pirelli!

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P8

Volgens de prijslijst heeft de auto wel een indicator voor actueel verbruik. In werkelijkheid niet? Zie plaatje bij tripcomputer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQvzE4AnaBmZwfVDWjPqC8oT4bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CChohhcA2bykTnDdSeBqsIOF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Mga1600 op 20-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Mga1600 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:27:
[...]

Volgens de prijslijst heeft de auto wel een indicator voor actueel verbruik. In werkelijkheid niet? Zie plaatje bij tripcomputer
[Afbeelding]
Ik heb hem niet kunnen ontdekken en ik heb echt alles in de verschillende menu's bekeken. De auto heeft alleen TM (manuele trip) en TA (automatische trip) het actuele verbruik kun je nergens aflezen.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:33:
[...]

Ik heb hem niet kunnen ontdekken en ik heb echt alles in de verschillende menu's bekeken. De auto heeft alleen TM (manuele trip) en TA (automatische trip) het actuele verbruik kun je nergens aflezen.
Je kunt het hooguit opmaken uit de “rechterboog” van het display. Maar dat is wel héél actueel en nietszeggend.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:06:
Volvo levert hun auto´s standaard op Continental, Nokian en....Pirelli!
Dan worden het de Nokian's haha

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:00:
[...]

Kijk, ik denk dat een deel van het hogere verbruik dan bij de winterband vandaan komt. Ik heb ze in mijn contract zitten maar nog niet laten monteren, ik twijfel of ik het nog ga laten doen. Doet de volvo dealer aan een standaard merk winterbanden dat iemand weet. Ik wil er namelijk echt geen pirelli's onder, haha
Ik heb via de dealer Nokian WR SUV 4 eronder gekregen.
Update: voor de volledigheid, betreft 19”. Zomerbanden zijn Continental.

[ Voor 7% gewijzigd door Montalbano op 20-11-2020 21:51 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Montalbano schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:41:
[...]

Ik heb via de dealer Nokian WR SUV 4 eronder gekregen.
Mijn P8 is geleverd met Pirelli’s, ik moet nog een afspraak maken voor winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
gerkie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:47:
[...]

Mijn P8 is geleverd met Pirelli’s, ik moet nog een afspraak maken voor winterbanden.
Het zal ook met de maat te maken hebben, ik heb 19”. De zomerbanden zijn Continental.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
gerkie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:47:
[...]

20" zijn pirelli's

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Sebas84! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:33:
[...]

Wat is het verschil tussen die twee eigenlijk? TA en TM, snap het nog niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:01:
[...]

Wat is het verschil tussen die twee eigenlijk? TA en TM, snap het nog niet helemaal
Automatisch start zelf opnieuw na x tijd stilstand, handmatig moet je zelf resetten. Dus TA is eigenlijk de tripcomputer, waarbij meerdere ritten binnen een bepaalde tijd wel bij elkaar geteld worden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGee1
  • Laatst online: 26-07-2024
BartWNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:35:
[...]

Niet dat ik heb kunnen achterhalen.
Maar je kan het zien aan de diepte van de velg en de wang van de band is bij de achtervelgen boller.
Jazeker! Aan de binnenkant van de velg staat de maat en voor is dat 8J en achter 9J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
P8

Had vandaag iets vreemds. Via Google Maps navigatie ingesteld. Via display op de middenconsole alles prima, maar op de rijders display is de blauwe lijn van de uitgestippelde route er niet meer. Wel verder navigatie symbolen. Iemand anders ook al gehad? Zou toch zweren dat dit eerst gewoon hetzelfde werd aangegeven als in het middendisplay. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64o8p3w8x1E1M7ApW4ppOWFjR6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKVZl3bw7hcF1MRv3gyXxv25.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19

Rianata

Have you played Atari today?

Voor wie het nog niet opgemerkt had en ik kan me voorstellen dat het niet het eerste is wat je doet... maar een kind met poep onder haar schoen in je nog nieuw ruikende P8 maakte het noodzakelijk. Als je de matten optilt (alle 4) zitten er keurige veiligheidshesjes 'verstopt'.

[ Voor 6% gewijzigd door Rianata op 20-11-2020 23:30 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Rianata schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:29:
Voor wie het nog niet opgemerkt had en ik kan me voorstellen dat het niet het eerste is wat je doet... maar een kind met poep onder haar schoen in je nog nieuw ruikende P8 maakte het noodzakelijk. Als je de matten optilt (alle 4) zitten er keurige veiligheidshesjes 'verstopt'.
Waar hondenpoep al niet goed voor is.

Heeft de P2 dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:16
strikkert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:04:
P8

Had vandaag iets vreemds. Via Google Maps navigatie ingesteld. Via display op de middenconsole alles prima, maar op de rijders display is de blauwe lijn van de uitgestippelde route er niet meer. Wel verder navigatie symbolen. Iemand anders ook al gehad? Zou toch zweren dat dit eerst gewoon hetzelfde werd aangegeven als in het middendisplay. [Afbeelding]
Dan is waarschijnlijk je 4g offline. Je hebt dan ook geen verkeersinfo, spotify, radio etc.

Gelukkig kun je via een WiFi hotspot met je telefoon De auto wel het internet Verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Montalbano schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:46:
[P8]
Vanmorgen voor het eerst woon-werk ritje gemaakt met de P8. Afstand 13km. Vooraf even de parkeerverwarming aangezet, werkt snel!
Met een glimlach van oor tot oor naar kantoor gezweefd. Echt niet normaal hoe dat rijdt. Verbruik lag wel boven de 30kW(h?) / 100km. Maar weet niet of de parkeerverwarming (niet aan kabel) daar ook nog in meetelt.
Dat is gewoon de “pre conditioning” die je via de temperatuur regeling in kan stellen? Die is nog niet op tijd te programmeren toch? Dus even de auto in en tien minuten voor vertrek aanzetten oid? Die verwarming kost volgens de handleiding wel energie. Dus zit hij aan de kabel dan gaat hij laden, anders loopt je bereik terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnDoe77
ach-jee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:28:
Toevallig gister een rit van 200km gedaan, kwam rond de 24kWh uit. Moet het zo nog even exact voor je uitlezen. Had stuurverwarming aan en was buiten 8 graden. Temperatuur in de auto op 20. Ik schat 65% 105km/h en de rest door dorpjes en af en toe natuurlijk flink versnellen.

Ook gister de supercharger uitgeprobeerd. Aangekomen met 39% en ik zag hem op een goed moment even boven de 80kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGB0JeQn6g5lRyCK2iSuR7pMgv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVKSumFKhrRRAnPmLT2BMxf0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrmGWbua0hGEkibCfKMa2_RvhjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2fXLyvwTh8A55o3OA8otKCET.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe-MGBquv9tV0nTpHH6WUnoz24w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qi17saO1fdHHJ8NqOToOzcL1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKp6gth_N2_3shRKCAj--Pr4aK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lliN0CPegnStkWeCfFGTDYch.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P-EiWZBBAOZcvg-Inz-xrF6P2g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PXa7BkRYRSNvpU419qm9RgXi.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door JohnDoe77 op 21-11-2020 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
ManiacScum schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zie heel veel verschillen.

Polestar is sportief, compacter. Je zit laag, redelijk ingebouwd door de hoge schouderlijn (zijraam begint wat hoger) en het middenconsole dat prominent aanwezig is. Veel licht door het grote glazen dak. Vegan interieur vond ik plakken. Maar je zit daar dus vooral sportief en laag in.

De P8 is een echte SUV; je zit hoog (erop en niet erin?), voelt allemaal aan als een tank en je hebt veel ruimte in het interieur. De stof van de stoelen vind ik fantastisch en na een tijdje BMW 330e (qua zit voor mij vergelijkbaar met de P2 al zat die nog iets lager) vind ik nu het stoere grote en hoge van de XC40 juist wel heel gaaf! Range is belangrijk, maar zal 50km op een accu negatief zijn tov de P2.

Tot slot de wegligging; je hebt geen idee dat je met een SUV van 2100+ kg onderweg bent. Hij ligt als een blok op de weg, helt nauwelijks over in bochten. Mijn ervaring met de Audi E-tron was heel anders; die hangt echt in de bocht en dan voelde je echt het gewicht. Hij is dan ook nog 300kg zwaarder, maar ik ben heel erg positief verrast door de P8!

[ Voor 14% gewijzigd door JohnDoe77 op 21-11-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Ja die heb ik; zit helemaal voorin het middenconsole. Je ziet in het midden echt een soort plaatje met een rond deel erop. Werkt prima! Overigens zag ik net dat er daarvoor een klepje zit die je open kunt doen en waar je telefoon in kan staan? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:49:
[...]

Ik zie heel veel verschillen.

Polestar is sportief, compacter. Je zit laag, redelijk ingebouwd door de hoge schouderlijn (zijraam begint wat hoger) en het middenconsole dat prominent aanwezig is. Veel licht door het grote glazen dak. Vegan interieur vond ik plakken. Maar je zit daar dus vooral sportief en laag in.

De P8 is een echte SUV; je zit hoog (erop en niet erin?), voelt allemaal aan als een tank en je hebt veel ruimte in het interieur. De stof van de stoelen vind ik fantastisch en na een tijdje BMW 330e (qua zit voor mij vergelijkbaar met de P2 al zat die nog iets lager) vind ik nu het stoere grote en hoge van de XC40 juist wel heel gaaf! Range is belangrijk, maar zal 50km op een accu negatief zijn tov de P2.

Tot slot de wegligging; je hebt geen idee dat je met een SUV van 2100+ kg onderweg bent. Hij ligt als een blok op de weg, helt nauwelijks over in bochten. Mijn ervaring met de Audi E-tron was heel anders; die hangt echt in de bocht en dan voelde je echt het gewicht. Hij is dan ook nog 300kg zwaarder, maar ik ben heel erg positief verrast door de P8!
Eens, en toch zit je ook wel lekker ingebouwd in de P8. Het voelt ook wel knus doordat het standaard allemaal zwart is. Wat vooral opvalt is dat hij verrassend goed instuurt. Mijn passat GTE die ik hiervoor had was echt een draak daarin

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Repmek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:51:
P8

Ik heb die warmtepomp ook, maar hoe weet je dat eigenlijk zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:55:
[...]

Ja die heb ik; zit helemaal voorin het middenconsole. Je ziet in het midden echt een soort plaatje met een rond deel erop. Werkt prima! Overigens zag ik net dat er daarvoor een klepje zit die je open kunt doen en waar je telefoon in kan staan? :/
De asbak _O-

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:30:
[...]

Dat is gewoon de “pre conditioning” die je via de temperatuur regeling in kan stellen? Die is nog niet op tijd te programmeren toch? Dus even de auto in en tien minuten voor vertrek aanzetten oid? Die verwarming kost volgens de handleiding wel energie. Dus zit hij aan de kabel dan gaat hij laden, anders loopt je bereik terug.
Klopt, aanzetten, hond uitlaten en daarna lekker warm rijden

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Recharge P8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:55:
[...]

Ik heb nog ergens een printscreen van een configuratie van de p8 waarin op de laatste pagina bij samenvatting te zien is dat de lader erin zit. In dezelfde configurator kun je ook de optie aanvinken echter...

Klinkt als eenzelfde verhaal als de verkleurende interieurverlichting van de configurator die er niet is
Post die print screen eens? Dan moet ik nog € 220 terug krijgen... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Heb je een link?
Het matje onder de armsteun is een matje om je sleutel op uit te lezen in de auto, heeft niets met je telefoon van doen. Dat zit echt voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Nee, die is verder naar achter. Het is direct voor je telefoon lader. o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Populaire karretjes, die P2/P8!

Ze leggen het enkel af tegen de allemans-wagens in de verkoopcijfers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptovbPAhOQ9AoSUaezIDTangEco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMc8o1wcRFsvbTfWsQvgUHr6.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:59
JackBol schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:08:
Populaire karretjes, die P2/P8!

Ze leggen het enkel af tegen de allemans-wagens in de verkoopcijfers.

[Afbeelding]
Deze maand nog wel, volgende maand verwacht ik de p8 bovenaan. Er komen zelfs nog extra batches naar Nederland, want ik ben nog naar dit jaar opgeschoven. Volvo gaat dit doen door direct uit de fabriek auto's naar een distributie centrum in Oosterhout te verschepen. Ze geven daar direct de chassis nummers door aan de lokale dealers zodat die ze op naam kunnen zetten.

Dit zal gelden voor alle auto's die in de laatste 2 weken van december worden geproduceerd. De aflevering van die auto's zal wel in januari zijn. Ze kunnen in december dus wel eens records verbreken de aantallen gaan bij Volvo op dit moment niet om verkopen maar om productie dat is de grootste bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Zijn er al P8 mensen die ook geen internet hadden waarbij het Sim probleem automagisch is opgelost? Of iets meer van hun dealer hebben gehoord?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:04
Sander28 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:33:
[...]

Deze maand nog wel, volgende maand verwacht ik de p8 bovenaan. Er komen zelfs nog extra batches naar Nederland, want ik ben nog naar dit jaar opgeschoven. Volvo gaat dit doen door direct uit de fabriek auto's naar een distributie centrum in Oosterhout te verschepen. Ze geven daar direct de chassis nummers door aan de lokale dealers zodat die ze op naam kunnen zetten.

Dit zal gelden voor alle auto's die in de laatste 2 weken van december worden geproduceerd. De aflevering van die auto's zal wel in januari zijn. Ze kunnen in december dus wel eens records verbreken de aantallen gaan bij Volvo op dit moment niet om verkopen maar om productie dat is de grootste bottleneck.
Er komen ook weer 3 boten met Tesla’s aan dus wie weet :).
De aantallen zijn niet zo groot als vorig jaar gok ik maar wel meer diversiteit en dat is goed!
Pagina: 1 ... 109 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.