Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.348 views

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 15:07
Recharge P8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:12:
gaan we proberen!

Dealer was heel trots op "OK Google, ik heb het warm" maar dat werkt niet, dan vertelt ze een grapje ofzo.
Expliciet vermelden dat de temperatuur omlaag moet, of zoveel graden werkt wel.

Wat anders, de achterklep met je voet openen vind ik nog niet heel soepel werken.
Regelmatig moet ik hem alsnog met de hand openen. Sensor zou ongeveer bij de linker parkeersensor/ NL plaatje van je kenteken moeten zitten.
Mij werd ook verteld dat de sensor bij de linker parkeersensor zit. Hij zit volgens mij gewoon in het midden wat ook logischer is gezien je van twee kanten kan komen en met twee benen zou kunnen schoppen. Dat laatste zou ik niet tegelijk proberen overigens.
Schopje recht naar voren en weer terug in het midden onder het kenteken. Gaat bij mij nooit meer fout. [P2]

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:09
Arie van Dijk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:10:
[...]

Mij werd ook verteld dat de sensor bij de linker parkeersensor zit. Hij zit volgens mij gewoon in het midden wat ook logischer is gezien je van twee kanten kan komen en met twee benen zou kunnen schoppen. Dat laatste zou ik niet tegelijk proberen overigens.
Schopje recht naar voren en weer terug in het midden onder het kenteken. Gaat bij mij nooit meer fout. [P2]
Wat bij mijn huidige XC40 vooral de truc is om met je rechterbeen iets links van het middenpunt rustig te trappen en vooral de auto (ook niet zachtjes) niet te raken. Dan werkt het 9 van de 10 keer goed.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Arie van Dijk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:10:
[...]

De sensor zit bij de P8 volgens mij op een andere plek dan de P2! althans dat werd mij verteld door de dealer. Ik moet recht naar voren trappen recht onder de tweede sensor van links. Ik heb nog geen misser gehad en ik gebruik de kofferbak ook om mijn jas in te leggen.

PS: ik duik zo even onder de auto om te kijken.

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Sebas84! schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:46:
[...]

De sensor zit bij de P8 volgens mij op een andere plek dan de P2! althans dat werd mij verteld door de dealer. Ik moet recht naar voren trappen recht onder de tweede sensor van links. Ik heb nog geen misser gehad en ik gebruik de kofferbak ook om mijn jas in te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iE7ojlKVxRSDQqB4iI4X8k5pm28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk2q2EoSpq1z3GISbFIlugj2.jpg?f=fotoalbum_large

Zit dus recht onder de tweede sensor van links. Ben wel benieuwd waar hij bij de P2 zit

XC40 P8

• mvrooij
Sebas84! schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:50:
[...]

[Afbeelding]

Zit dus recht onder de tweede sensor van links. Ben wel benieuwd waar hij bij de P2 zit
Juist, exact wat ik dus zei. Iets links van het midden zachtjes trappen. Hier werkt het ook echt goed! Gebruik het aardig veel als ik spullen vast heb.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:49
JohnDoe77 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:58:
[...]

Werkt dus alleen als je niet de acc maar limiet gebruikt. Jammer, zou wel gaaf zijn voor de acc!

Iemand al inzicht in hoe je in Google Maps een route met meerdere stops plant, inziet en aanpast?
"Hey Google, vindt een laadstation langs de route" werkt volgens mij gewoon als je al een route hebt gepland.
Je kan ook op het vergrootglas in Google Maps klikken en dan komen er enkele standaard zoekacties waaronder ook laadstations.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-09 20:10
gaan we proberen!

Dealer was heel trots op "OK Google, ik heb het warm" maar dat werkt niet, dan vertelt ze een grapje ofzo.
Expliciet vermelden dat de temperatuur omlaag moet, of zoveel graden werkt wel.

Wat anders, de achterklep met je voet openen vind ik nog niet heel soepel werken.
Regelmatig moet ik hem alsnog met de hand openen. Sensor zou ongeveer bij de linker parkeersensor/ NL plaatje van je kenteken moeten zitten.
Dat “ik heb het warm (of koud)” komt uit het Sensus-systeem tijdperk, daar gebruikte ik het altijd...en dan deed de auto er een graadje bij of af.

SENSOR - Paar waarschuwingen

[Het gebruik van de trapsensor is een kunstje wat je even te pakken moet krijgen, daarna lukt het vrijwel altijd (weet ik van mijn vorige Volvo). Op de juiste plaats gewoon even naar voren schoppen alsof je een al onder de auto wilt trappen. Het kan zijn dat de sensor iets verplaatst is als je een trekhaak hebt - dat was bij mijn Volvo destijds ook het geval (iets verder naar links dan de instructies luidden)]

Bij die auto kon je de sensor niet uitschakelen, weet niet of dat nu wel kan, maar dat hield in dat je bij het handmatig autowassen de auto het beste even op slot zet met de sleutel buiten bereik anders krijg je (als je gebukt staat te soppen onder de bumper) de klep tegen je hoofd. Doet niet zeer want de klep beweging stopt als er weerstand wordt gevoeld., maar het is wel even een schrik.

Zo moet je ook even oppassen met het gebuik van een fietsendrager: als je een fiets op de drager tilt en per ongeluk je voet iets te ver onder de auto zet kan de klep ook open gaan. Om lakschade aan de achterklep te voorkomen is een stukje schuimrubber (bijv. leiding isolatie) om een stang van de. fietsendrager wellicht handig.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
ach-jee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:48:
[...]

Het helpt als je zegt 'NPO Radio 2', ik heb het vermoeden dat 'Radio 2' een andere zender is.
Dat klopt, dat doet de reguliere google assistent namelijk ook. Daar moet je ook zeggen NPO Radio 2, anders probeert ie NTR 2 aan te zetten of iets dergelijks.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
PS2Driver schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:24:
[...]

Dat klopt, dat doet de reguliere google assistent namelijk ook. Daar moet je ook zeggen NPO Radio 2, anders probeert ie NTR 2 aan te zetten of iets dergelijks.
Bij mij thuis kan ik gewoon zeggen "Hej Google speel radio 2" werkt altijd :?

Volvo XC 40 P8

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 15:07
[...]

[Afbeelding]

Volgens de handleiding van de P2 zit hij in het midden. Sinds ik daar schop heb ik nooit meer problemen. In het begin schopte ik links van het nummerbord bij de sensor op aanraden van de dealer en dat ging niet altijd goed. Kan ook zijn dat ik inmiddels heb leren schoppen - dat het nu beter gaat.

Het komt met bakken uit de lucht, ik ga er nu niet onder liggen om te kijken waar hij zit.

https://support.polestar....sluiten-met-voetbeweging/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
Beosoft schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:40:
[...]

Bij mij thuis kan ik gewoon zeggen "Hej Google speel radio 2" werkt altijd :?
http://mijn-google-home.nl/google-assistant/commandos/

Dit is handig (en vermakelijk als je je wat entertainment zoekt in de auto).

• Sebas84!
Arie van Dijk schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:47:
[...]

Volgens de handleiding van de P2 zit hij in het midden. Sinds ik daar schop heb ik nooit meer problemen. In het begin schopte ik links van het nummerbord bij de sensor op aanraden van de dealer en dat ging niet altijd goed. Kan ook zijn dat ik inmiddels heb leren schoppen - dat het nu beter gaat.

Het komt met bakken uit de lucht, ik ga er nu niet onder liggen om te kijken waar hij zit.

https://support.polestar....sluiten-met-voetbeweging/
beetje jammer ;)

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svlugt
  • Niet online
Sebas84! schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:46:
[...]

Kijk uit trouwens als je je laadkabel neerlegt en deze per ongeluk langs de sensor beweegt! Zeker in parkeergarages heb je vaak van die grote borden waar de laadpaal aan bevestigd is. Als je kabel dan langs de sensor beweegt gaat je klep open, en knalt tegen dat bord/laadpaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Ludiek intermezzo: 'Hey Google, I am your father'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

[Afbeelding]

Lijkt op 2 sensoren bij de P2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBXHoI2iRvljcDcMevrks79ff24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLepONgs1ETncRb2UdGSYVGK.jpg?f=fotoalbum_large

• Sebas84!
en ook andere sensoren zo te zien!

XC40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Klopt, bij P2 heb je links en rechts een sensor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 13:51
ach-jee schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:33:
[...]

Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar volgens mij is dit toch juist de melding die je wel serieus moet nemen (in tegenstelling tot de kortstondige 12-volt accu meldingen e.d.)? Dat kunnen de heren hier die de auto terug hebben moeten voor service ongetwijfeld bevestigen. Hopelijk heb ik het verkeerd!
De P2 vanochtend naar Henk Scholten Arnhem gebracht en een Volvo S60 als vervangend vervoer gekregen.
Meldingen worden bekeken en direct de terugroep werkzaamheden uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:58:
[...]

Werkt dus alleen als je niet de acc maar limiet gebruikt. Jammer, zou wel gaaf zijn voor de acc!

Iemand al inzicht in hoe je in Google Maps een route met meerdere stops plant, inziet en aanpast?
Dit is dat bericht waarin staat dat de snelheidsinformatie van buitenaf ook naar de ACC wordt gebracht. Stond eerder op dit forum.,het was even zoeken maar gevonden:

https://www.autoevolution...ntrol-systems-148862.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:59:
[...]

En wat hen niet lukte in die anderhalf uur lijkt me zelf nu na 10 minuten pielen toch te lukken. Met WiFi verbonden van huis en nu kan ik via de internetvoorwaarden op een T-mobile pagina komen:
[Afbeelding]

Zal ik? What could possibly go wrong toch?
En.....? Brandt er al licht in de duisternis....?

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
geertkb schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:21:
[...]

De P2 vanochtend naar Henk Scholten Arnhem gebracht en een Volvo S60 als vervangend vervoer gekregen.
Meldingen worden bekeken en direct de terugroep werkzaamheden uitgevoerd.
Ben benieuwd of ze wat vinden bij het uitlezen.

Beetje off-topic, maar hoe rijdt die?
Als ik geen P2 gekozen had, was ik daarvoor gegaan. Vind dat ook een prachtige auto!

[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 19-11-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:05:
[...]

En.....? Brandt er al licht in de duisternis....?
De laatste update op mijn beide problemen is:

- Volvo Nederland heeft aangegeven dat er een storing is met de SIM kaarten, omdat ze abonnementen aan het wijzigen/activeren zijn. Heeft de hoogste prio, dealer verwacht dat het medio volgende week opgelost moet kunnen zijn. Het positieve is dat de auto blijkbaar wel ook via eigen WIfi (iphone hotspot) kan werken als workaround.

- Het niet opladen van mijn EVbox Elvi icm de Volvo laadkabel wordt onderzocht bij Volvo. Er zijn volgens de dealer signalen dat de Volvo kabel niet altijd volledig aan de specs voldoet (afwijking in de massa aansluiting), Ik ga vanavond even verder testen met mijn auto en een andere kabel, en andersom.

P8

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Montalbano schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:37:
[...]

- Het niet opladen van mijn EVbox Elvi icm de Volvo laadkabel wordt onderzocht bij Volvo. Er zijn volgens de dealer signalen dat de Volvo kabel niet altijd volledig aan de specs voldoet (afwijking in de massa aansluiting), Ik ga vanavond even verder testen met mijn auto en een andere kabel, en andersom.
Pff dat vind ik toch wel een beetje Volvo-onwaardig...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• mvrooij
Montalbano schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:37:
[...]

De laatste update op mijn beide problemen is:

- Volvo Nederland heeft aangegeven dat er een storing is met de SIM kaarten, omdat ze abonnementen aan het wijzigen/activeren zijn. Heeft de hoogste prio, dealer verwacht dat het medio volgende week opgelost moet kunnen zijn. Het positieve is dat de auto blijkbaar wel ook via eigen WIfi (iphone hotspot) kan werken als workaround.
Gaat dit ook voor auto's gelden die nog moeten worden opgeleverd? Ik zou erg balen als ik morgen geen internet in mijn auto heb. Hotspot is natuurlijk zeker een goede oplossing maar zou wel jammer zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
mvrooij schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
[...]

Gaat dit ook voor auto's gelden die nog moeten worden opgeleverd? Ik zou erg balen als ik morgen geen internet in mijn auto heb. Hotspot is natuurlijk zeker een goede oplossing maar zou wel jammer zijn.
Morgen kan ik je hier antwoord op geven T minus 17 hours.....and counting :+

Volvo XC 40 P8

• Montalbano
  • Niet online
mvrooij schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:55:
[...]

Ik verwacht eigenlijk van niet hoor, zou mij sterk lijken, heb er verder nog niemand over gehoord.
Ik wacht een weekendje af, maar volgende week ga ik er wel wat harder achteraan als het moet.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023

Gaat de koffer klep ook open als er een kat of hond onderdoor loopt? In dat geval zou de klep hier nogal eens open en dicht gaan..

[ Voor 106% gewijzigd door Pr8chtig op 19-11-2020 16:25 ]

P8

• Montalbano
  • Niet online
Quark2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]

Ik weet niet of ze bedoelden dat ik degene was die ze dat signaal gegeven heb of dat er meer signalen waren. Maar dat hoor ik nog wel.

P8

• BartWNL
Pr8chtig schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:23:
Gaat de koffer klep ook open als er een kat of hond onderdoor loopt? In dat geval zou de klep hier nogal eens open en dicht gaan..
Als de sleutel in de buurt is, dan ja. Soms sleep ik de laadkabel eronder door en dan gaat de bak ook open of dicht. Maar die sleutel moet echt in een straal van een meter oid aanwezig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas84!
Pr8chtig schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:23:
[...]

Ala de kat een sleutel om zijn nek heeft zal die inderdaad open gaan

XC40 P8

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
Ze gaan er hier met vanalles vandoor. Zal dus blij zijn als de auto via gsm te starten zal zijn. Hoef ik mijn sleutels ook nooit meer te zoeken.

P8

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Sebas84! schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:27:
[...]

_O- Zal de kat instrueren dat niet te doen _O-

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

• Eijk71
  • Laatst online: 22-09 17:10
Montalbano schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:24:
[...]

Ik weet niet of ze bedoelden dat ik degene was die ze dat signaal gegeven heb of dat er meer signalen waren. Maar dat hoor ik nog wel.
Ik heb hetzelfde probleem. Alles is al gereset maar het ligt dus aan de simkaarten. Werkt wel goed met hotspot iPhone.

• BartWNL
[P2]

Heb het idee dat de bandenboer mijn voor en achtervelg omgewisseld heeft, wat ik kon herkennen door een kras op de velg (ja klote, maar niet het punt).

Het is toch zo dat voor en achter velgen van maat verschillen? Zou er ergens een markering op de velg staan, of iets waardoor goed te onderscheiden is wat het verschil is in de maat? Anders ga ik voor spek en bonen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:43:
[P2]

Heb het idee dat de bandenboer mijn voor en achtervelg omgewisseld heeft, wat ik kon herkennen door een kras op de velg (ja klote, maar niet het punt).

Het is toch zo dat voor en achter velgen van maat verschillen? Zou er ergens een markering op de velg staan, of iets waardoor goed te onderscheiden is wat het verschil is in de maat? Anders ga ik voor spek en bonen terug.
Zijn idd andere velgen.
Mijn bandenboer zij me dat het het zien is dat de achterband wat rechter op de band staat als de voorband (of andersom, maar dacht dat achter de breedste velg was). De wang van de banden voor en achter moet dus verschillen. Het is me zo nooit opgevallen, maar als je er goed naar kijkt zou je het moeten kunnen zien.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63365506

[ Voor 4% gewijzigd door PvS_68 op 19-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 08:29
Sebas84! schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:27:
[...]

En dan moet de kat ook nog een schoppende beweging maken iets links van het midden. ;)

Maar serieus: is wel een mooie functie, maar nu soms ook irritant. Als ik bij mijn huidige auto een aanhanger aankoppel, dan moet de stekker iets onder de bumper ingestoken worden. En als je dit een beetje snel wil doen, dan gaat de klep open. Zit ik gehurkt de klep met mijn hoofd tegen te houden. Dit is straks met de P8 opgelost omdat de stekker aan de zijkant van de uitgeklapte trekhaak ingestoken dient te worden. Een erg mooie oplossing.
Wel Nodig om op te gaan voor het BE-rijbewijs vanwege het hoge maximale gewicht van de P8. :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Petzun op 19-11-2020 17:06 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:47:
[...]

Zijn idd andere velgen.
Mijn bandenboer zij me dat het het zien is dat de achterband wat rechter op de band staat als de voorband (of andersom, maar dacht dat achter de breedste velg was). De wang van de banden voor en achter moet dus verschillen. Het is me zo nooit opgevallen, maar als je er goed naar kijkt zou je het moeten kunnen zien.
Bij de P8 zijn zowel banden als velgen voor vs. achter verschillend van maat en er wordt nadrukkelijk vermeld dat die niet verwisseld mogen worden! Of dat ook het geval is met de P2 weet ik het niet.

Daarom vind ik dat gedoe met losse winterbanden ipv velgen met banden een hoop gepruts met een hoop kans op fouten (en beschadigingen).

[ Voor 19% gewijzigd door Mga1600 op 19-11-2020 17:05 ]

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:47:
[...]

Zijn idd andere velgen.
Thanks voor het opzoeken. Ik ga ff meten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
[P2]

Exact waar ik bang voor ben dat gebeurt. Ik heb geen vertrouwen in de bandenboer (zal niet melden welke) omdat ik al 2 keer heb gehad dat een band tegen de rijrichting is gemonteerd. Ik heb gevraagd of het gelijk bij de dealer kon als hij toch voor de terugroepactie in de werkplaats staat maar daar wil de LM niet aan.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: ja voor- en achtervelg verschillen.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• PvS_68
Quark2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:06:
[...]

Exact waar ik bang voor ben dat gebeurt. Ik heb geen vertrouwen in de bandenboer (zal niet melden welke) omdat ik al 2 keer heb gehad dat een band tegen de rijrichting is gemonteerd. Ik heb gevraagd of het gelijk bij de dealer kon als hij toch voor de terugroepactie in de werkplaats staat maar daar wil de LM niet aan.

Ik wilde winterwielen (dus met banden) bijbestellen om die ellende te voorkomen, maar mocht niet van LeasePlan omdat er al standaard winterbanden in mijn pakket zit...... ;(

• BartWNL
Quark2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:06:
[...]

Als het echt fout gegaan is, ga ik toch weer terug naar de LM en aandringen op wisselen bij de dealer. Bij mijn vorige LM was dat geen probleem en voel me daar veel en veel beter bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
JohnDoe77 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:03:
[...]

Dik met die velgen! Is dit sage?
RDW zegt zilver

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Het is nog mooier, aan de rechterkant zitten de achtervelgen en aan de linkerkant de voorvelgen.

Drama dit

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
Vraag aan de gelukkige P2 Thunder bezitters.
Hoe bevalt de kleur?
Zit de auto strak in de lak?
Lijkt ie snel vuil of juist niet?
Wat is er in de praktijk waar dat men zegt dat Thunder bij verschillende weertypes/lichtinvallen een andere kleur lijkt?
Is wil leuk detail als dat echt zo is.
Misschien is er vaker over geschreven maar het is teveel om terug te lezen.
Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
BartWNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:59:
Het is nog mooier, aan de rechterkant zitten de achtervelgen en aan de linkerkant de voorvelgen.

Drama dit
Drama idd. Want als ik dan ff snel denk moeten dus opnieuw bij 2 velgen de banden eraf.

Balen zeg

• Montalbano
  • Niet online
Eijk71 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Alles is al gereset maar het ligt dus aan de simkaarten. Werkt wel goed met hotspot iPhone.
Oh! Balen voor jou, maar ergens ook wel prettig te weten dat het inderdaad een generieker probleem is.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:56

Drama dit
Erg vervelend, maar bedankt dat je het even meldt. Die van mij moet volgende week voor de winterwielen, dankzij deze berichten ga ik het even expliciet melden...

Ik zit overigens over de 5.000 km, dus ik zal binnenkort eens wat eerste indrukken delen :Y

[ Voor 10% gewijzigd door ach-jee op 19-11-2020 18:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JackBol schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:57:
[...]

Dit is iets wat @Pure8 wellicht kan beantwoorden!
De nieuwe ADAS die nu klaar is heeft de mogelijkheid om Park Pilot toe te voegen aan de uitrusting.
Let op! Ik zeg expliciet 'heeft de mogelijkheid'. Het is nog altijd aan Volvo om te beslissen wat het uitrustingsniveau van de wagen is. Zo hebben we in het verleden nog al zaken gehad die perfect werkten en die dan uiteindelijk niet op de auto's werden aangeboden terwijl de concurrentie ze wel had. Heeft met prijspolitiek te maken, denk ik. Ik weet het niet.

Wat betreft de opmerkingen inzake de hardware: de huidige P8 heeft de benodigde hardware aan boord. Mits een kleine aanpassing in de software (wat perfect mogelijk is en geregeld wordt gedaan om 1 bepaald softwarepakket op verschillende modellen te implementeren) kan de P8 met deze functie uitgerust worden.
Maar ja, zoals ik al zei ligt de bal bij diegenen die over de uitrusting van de wagen gaan.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft

Drama dit
Schandalig dit! |:(

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022

Drama dit
Is het bij de P2 dan zo moeilijk te zien wat de achter- en wat de voorwielen zijn?
Een beetje deskundige bandenboer moet dit toch opmerken en zo niet dan op zijn minst een merkteken met bv krijt aanbrengen. :S

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Pure8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:58:
[...]

Is het bij de P2 dan zo moeilijk te zien wat de achter- en wat de voorwielen zijn?
Een beetje deskundige bandenboer moet dit toch opmerken en zo niet dan op zijn minst een merkteken met bv krijt aanbrengen. :S
Mijn idee, zijn gewoon prutsers......

Volvo XC 40 P8

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:47
Beosoft schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:01:
[...]

Mijn idee, zijn gewoon prutsers......
Mja. Polestar had er wellicht ook iets aan kunnen doen. Banden zijn identiek. Velg is alleen (iets) breder dacht ik? Als je de hele dag banden staat te wisselen kan ik me voorstellen dat dit mis gaat. Op de banden gaat wel een sticker. De velgen zijn doorgaans gelijk en wisselen ze gewoon. Helemaal zo bij de eerste P2s. Had Polestar ook kunnen weten en bijvoorbeeld een markering op de achterkant aan kunnen brengen oid.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Inspired schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:13:
[...]

Mja. Polestar had er wellicht ook iets aan kunnen doen. Banden zijn identiek. Velg is alleen (iets) breder dacht ik? Als je de hele dag banden staat te wisselen kan ik me voorstellen dat dit mis gaat. Op de banden gaat wel een sticker. De velgen zijn doorgaans gelijk en wisselen ze gewoon. Helemaal zo bij de eerste P2s. Had Polestar ook kunnen weten en bijvoorbeeld een markering op de achterkant aan kunnen brengen oid.
Bij de Performance staat het uitdrukkelijk op iedere velg :) Front wheel en rear wheel!! Dit staat achter de afschermkap van/over de wielmoeren en kan je echt niet missen. Ik weet niet hoe dit bij de normale velgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:47
petervanstuiven schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:24:
[...]

Bij de Performance staat het uitdrukkelijk op iedere velg :) Front wheel en rear wheel!! Dit staat achter de afschermkap van/over de wielmoeren en kan je echt niet missen. Ik weet niet hoe dit bij de normale velgen is.
Als ze dit missen dan zijn het wel prutser ja. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Laatst online: 10:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbljUmJUxikiEqWyAaOsQ2hl13A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pRYKXntOvlxIiG9aVB0KgeJ2.png?f=fotoalbum_large

• Johnbeer
  • Laatst online: 10:30
Ik denk dat ik de bandenboer dit maar even laat zien

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Aardig van Polestar: €500 Plugsurfing laadtegoed!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETNuOThGtd2o1sY7trM7zRw7uyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvWxyU3Sf2r9OvW8PLlEmPef.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

• P2Hattem
Had het ook al gepost, ze zijn goed bezig met een inhaalslag daar!!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• BartWNL
Ook opmerkelijk. Net deed de airco het niet, ramen besloegen behoorlijk snel.
Reset deed wonderen, maar is de eerste keer dat het me gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:50
Ik heb het ook gekregen, ook al word de auto pas op 1 december geleverd! :)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Rubu123 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:18:
Hoe bevalt de kleur?
Wat is er in de praktijk waar dat men zegt dat Thunder bij verschillende weertypes/lichtinvallen een andere kleur lijkt?
Ik heb een Thunder en ik vind het nog steeds de mooiste en de beste passende kleur. Maar niets is zo persoonlijk als de kleur!

Maar ik ben erg tevreden over Thunder.

De auto glanst goed, maar de lakkwaliteit zelf is matig. De orangepeel is meer dan gemiddeld als je naar de hedendaagse auto's kijkt en de lak is minder hard dan gemiddeld.

De lak lijkt inderdaad in de zon weer anders dan in de schaduw. Het is een interessante kleur in ieder geval.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Pure8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:58:
[...]

Bij de PP wielen, zijn de velgen gemarkeerd met front & rear, achter het beschermkapje:

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Deze week was m’n P2 na bijna 4 weken terug hersteld. Wat een plezier om terug er mee te kunnen rijden :) Net kreeg ik ook nog een mailtje met een voucher voor €500 Plugsurfing tegoed omdat onze ervaringen als early adopters niet waren wat ze moesten zijn volgens Polestar. Ik denk dat het nog helemaal goed komt ;)

• geertkb
Hier ook een voucher ter waarde van €500 bij Plugsurfing. 👍

• Mga1600
[P8]
Heeft een van de P8 eigenlijk een Plugsurfing laadpas bij de auto gekregen?

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:31:
[P8]
Heeft een van de P8 eigenlijk een Plugsurfing laadpas bij de auto gekregen?
Nee, ik kreeg er een van New Motion bij.

P8

• Montalbano
  • Niet online
Eijk71 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:43:
[...]

Werd daar bij aflevering nog iets over gezegd door de dealer? Of moest je het zelf uitzoeken?

P8

• Montalbano
  • Niet online
Quark2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
[...]

Ik heb vandaag getest met andere kabels en die geven geen probleem.
Ook is er in vergelijking met die andere kabels ook wel echt een kwaliteitsverschil te zien. De connectoren van de andere kabels zijn veel zwaarder en voelen veel degelijker, ook de kabel is dikker bij de andere kabels. De Volvo kabel oogt en voelt als goedkoop, niet als premium.
Dat heb ik nu ook teruggekoppeld, ik hoor wel wat ze daar van zeggen.

P8

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Hier ook een sympathieke mail en een voucher.
Dit is echt hoe het hoort. Top!

[ Voor 4% gewijzigd door Poleposition op 19-11-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:33:
[...]

Nee, ik kreeg er een van New Motion bij.
Gek he, eerst een mededeling over de samenwerking door Volvo met Plugsurfing en daarna werd het uitermate stil daarover.

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:16
Ook hier de voucher,... netjes!

Wordt gewaardeerd.

Nu even de laadpas ergens opsnorren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:03
Geen voucher ontvangen.
Misschien niet voor lease rijders?
Zou hem in het buitenland zeker kunnen gebruiken.

• Eijk71
  • Laatst online: 22-09 17:10
Montalbano schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:35:
[...]

Werd daar bij aflevering nog iets over gezegd door de dealer? Of moest je het zelf uitzoeken?
Helemaal niks. Afgeleverd en volgende dag kwam ik erachter. 1,5 uur bij de dealer gezeten en ze snapte er niks van. Na 2 resetten weer weggegaan. Vandaag bericht gehad over de simkaarten. Nu afwachten maar ik weet niks van een voucher. Ze gaven aan dat je met je telefoon en een hotspot voorlopig kan doen. Slechte zaak.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 25-09 23:23
[P2]

Ik heb een iets andere e-mail met de belofte van 500 euro Plugsurfing-tegoed ruim een uur geleden ontvangen. (Nog geen voucher.) Alleen jammer dat ik het pasje zelf nog niet heb. Dus eerst zien en dan geloven. In dezelfde mail staat ook de verlenging van de garantie met een jaar. Ik ben geen leaserijder, dus ook dat is meegenomen.

Maar het beste nieuws van vandaag kwam van de handover specialist: mijn auto kon vanmiddag - na 7,5 maanden wachten - afgeleverd worden. De herstelwerkzaamheden waren afgerond. Ik had zelf op nog een week langer gerekend. Een meevaller dus.
Ik ben uiteindelijk op eigen verzoek de auto gaan ophalen. (10 minuutjes bij mij vandaan)

Voordat ik de sleutels in ontvangst nam, heb ik geverifieerd of alle euvels bij mijn auto verholpen zouden zijn:
- vervanging van de omvormers
- software van de battery energy control module
- problemen met 12 volt accu
- afstelling van lichten
- te lage bandenspanning
- stickers verwijderd (had ik specifiek verzocht)

Gelukkig kon de beste man mij geruststellen. Auto zag er ook picobello uit. En dit was de eerste keer dat ik de Midnight Blue in het echt zag. Mooi hoor. Ik heb trouwens verder geen extra's erop.

Voor de OTA-updates zal t.z.t. teruggekeerd moeten worden om via de dealer eenmalig een software update uit te laten voeren.

Ik heb 100 km kunnen rijden en heb weinig toe te voegen aan de ervaringen van de rijders die de auto soms al 2 maanden eerder hebben ontvangen: het is een geweldige auto! En:
  • de rest van het gezin is ook enthousiast
  • heb (nog) geen Spotify, dus niet 'mijn' muziek kunnen uitproberen
  • zitpositie moet ik morgen nog even verder mee experimenteren. Gelukkig heb ik een redelijk standaardlengte van 1,80 m. Ik kom in ieder geval niet met mijn knie in de knel met de zijkant van de middenconsole.
  • voor het eerst de ACC en de Pilot Assist uitgeprobeerd. ACC werkt goed. Pilot Assist zal ik waarschijnlijk alleen op de snelweg gebruiken. Op andere type wegen komt het nog onzeker over. Moet ook nog wennen aan die kleine rukjes aan het stuur.
  • lichten werken geweldig, ook die automatische grootlicht-stand
  • de flitspalen in Google Maps heb ik niet gezien, terwijl ik wel een instelling daarvoor ergens meen te hebben ingeschakeld
  • de herkenning van de borden met snelheidsaanduiding werkt beter dan ik gezien had in filmpjes
  • verwarmen in de parkeerstand werkt ook goed. De ingestelde 22 graden is niet aan te passen.
Hoe dan ook, er is de komende tijd nog genoeg om uit te proberen. Ik heb nog geen foutmelding gezien, dus fingers crossed !!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pmax
  • Laatst online: 25-09 21:51
Lang getwijfeld tussen P2 en P8. Na een proefrit in de P2 deze zomer definitief de knoop doorgehakt en voor de P8 gekozen. De P2 is voor mij helaas te klein.

Nu al enkele weken enthousiast mee aan het lezen met alle ervaringen op het forum en af aan het tellen naar de grote dag morgen...

Dan mag ik eindelijk mijn P8 in kleur Thunder gaan ophalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Congrats @FirstEV , veel rijplezier!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Recharge P8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:50:
Het grappige is, dat als ik iets zeg als "hey Google, voeg een tussenstop in" dat hij/zij dan een tekst gaat voorlezen van een of andere website waarin wordt toegelicht hoe je op google maps een tussenstop kunt invoegen :D

werkt dus niet op die manier, misschien andere bewoording?

Overigens" hey google, zet radio 10 aan" werkt ook niet (radio 2, BNR etc etc).
Ze zegt dan dat dit niet beschikbaar is, terwijl ik handmatig wel de FM en DAB+ zender kan selecteren.
Wat variaties geprobeerd, maar radio aanzetten is minder makkelijk dan een playlist op spotify afspelen.
Zenders staan dan zelfs als op de favorieten lijst, dus zijn bekend
Hej Google speel Radio 538 werkt bij mij prima.

Dus voor Google Maps is het gewoon op de kaart drukken en dan krijg je de tussenstop optie? En als je later stop 2 & 3 zou willen omdraaien? In mijn vorige auto was er gewoon een route plan....

• JohnDoe77
ach-jee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:58:
Als je een nieuwe bestemming toevoegt terwijl er al één in staat, wordt van de nieuwe bestemming een tussenstop gemaakt, althans in de P2. Dat werkt wel allemaal gewoon via ‘Hey Google’, je kan gewoon een lijstje met bestemmingen invoeren.
Ah oké, daarmee vervalt mijn voorgaande vraag. En volgorde later wijzigen?

• JohnDoe77
Svlugt schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:36:
[...]

Als ik in de auto tegen Google zeg dat ik het warm heb, gaat ze thuis de thermostaat omlaag zetten (en andersom)....

Als ik specifiek de temperatuur benoem verandert ze deze wel in de auto.
Jep.... kwam gister thuis en er waren 9 thermostaten op 27,5 graden gezet! :9

• JohnDoe77
PvS_68 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:06:
[...]

"Hey Google, vindt een laadstation langs de route" werkt volgens mij gewoon als je al een route hebt gepland.
Je kan ook op het vergrootglas in Google Maps klikken en dan komen er enkele standaard zoekacties waaronder ook laadstations.
Ik zoek niet echt naar een laadstation, maar stel je gaat van a naar b, c en d. Hoe zie je die hele reis (hoeveel km en welke tijd kom ik op die verschillende punten) en hoe wissel ik C met D om bijvoorbeeld? O-)

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:56
JohnDoe77 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:35:
[...]

Ah oké, daarmee vervalt mijn voorgaande vraag. En volgorde later wijzigen?
Dat moet wel via het scherm, maar het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertkb
BartWNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:15:
[...]

Ben benieuwd of ze wat vinden bij het uitlezen.

Beetje off-topic, maar hoe rijdt die?
Als ik geen P2 gekozen had, was ik daarvoor gegaan. Vind dat ook een prachtige auto!
Het is een S 60 R special, dat rijdt echt goed zeg. Merkte wel direct dat als je one pedal drive gewend bent dat een andere auto wel weer echt wennen is, dat rijdt gewoon door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pmax schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:29:
Lang getwijfeld tussen P2 en P8. Na een proefrit in de P2 deze zomer definitief de knoop doorgehakt en voor de P8 gekozen. De P2 is voor mij helaas te klein.

Nu al enkele weken enthousiast mee aan het lezen met alle ervaringen op het forum en af aan het tellen naar de grote dag morgen...

Dan mag ik eindelijk mijn P8 in kleur Thunder gaan ophalen. :)
Gaaf! Ik heb hem nu 5dg en wat een apparaat!! Tot nu toe storingsvrij, je zit er echt in als een koning en hij is ook fors. Een echte SUV dus. En de souplesse van de aandrijving gecombineerd met geen geluid of trillingen. _/-\o_ Beste auto waar ik tot nu toe in gereden heb! 8) Ik vond de P2 sportiever ogen en als je erin zit ook, maar ik vond dat vegan stofje te plakkerig en zat met mijn been steeds tegen het midden console. Icm de raam lijst vond ik hem redelijk krap, maar wel sportief. De Volvo is meer comfort.

Veel plezier vast!

• JohnDoe77
ach-jee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:50:
[...]

Dat moet wel via het scherm, maar het kan wel.
Enig idee hoe? Anders ga ik morgen even pielen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Heeft iemand al de Voucher van “€ 500” ingewisseld op zijn / haar Plugsurfing kaart? Je zult tot een verrassende ontdekking komen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbQqeQ9vpz-dDkZN4M5kFWKG2W0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/opaOICAwpf7f0MROWxYq9mxO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Hier helaas nog geen voucher, ben wel lease rijder.

Zijn er al lease rijders met voucher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:22
Rubu123 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:18:
Hoe bevalt de kleur?
Kleur bevalt heel goed. Normaliter hou ik niet van grijze kleuren, maar ik heb me nog geen één keer gestoord aan Thunder. Ik heb op het oog geen afwijkingen in de lak kunnen ontdekken, maar om heel eerlijk te zijn ben ik daar ook niet heel kritisch op.

Bij zonnig weer lijkt de lak inderdaad meer blauwig dan wanneer het bewolkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Mickvanderveen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:54:
Heeft iemand al de Voucher van “€ 500” ingewisseld op zijn / haar Plugsurfing kaart? Je zult tot een verrassende ontdekking komen...[Afbeelding]
Ingewisseld en €500 tegoed bijgeschreven. Misschien had je nog een openstaande rekening en werd dat gelijk verrekend?

Nette actie van Polestar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRaJ52ttr0ZzMR2wLkRWVN0eAys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GIHESyb79nr3iTeXw0lwfsQ2.png?f=fotoalbum_large

Voor de eerste keer volledig doorgeladen naar 100% (opzettelijk) en je ziet duidelijk de afbouw in laadsnelheid op de laatste 20%. Laatste stuk gaat zeer voorzichtig. Start laden bij 45%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mickvanderveen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:54:
Heeft iemand al de Voucher van “€ 500” ingewisseld op zijn / haar Plugsurfing kaart? Je zult tot een verrassende ontdekking komen...[Afbeelding]
Dat is ook niet het ex btw bedrag of zo?! Vreemd!

[ Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 20-11-2020 07:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polestar2Thund
  • Laatst online: 10-03-2021
Goedemorgen allen!

Sinds kort dit forum ontdekt en moet zeggen al veel leuke dingen kunnen ontdekken en lezen. Ik ben zelf in afwachting van een Polestar 2 met Performance Pack in de kleur Thunder Grey en ben nu al onrustig voor het feit dat ik hem a.s. dinsdag mag ophalen in Beesd bij het handdover centrum.

Nu heb ik een paar vragen waar jullie me wellicht mee kunnen helpen?

- waar moet ik wat jullie betreft op letten bij het afleveren? Ik heb al vanalles gelezen over de lak, T-Mobile etc.
- ik heb gevraagd via support center (gaat er lastig en omslachtig) om de demping op de meest comfortabel stand te zetten. En ander hier ervaring mee hoe makkelijk dit gaat? Ik heb namelijk nog geen reactie gehad.
- verder ook verzocht om gelijk de stickers van de deuren te halen. Als ze dit nou niet doen, is het wellicht ook makkelijk om zelf met een fohn te doen?
- is het mogelijk om een elektrische trekhaak achteraf te monteren?

Mijn dank is alvast groot!! _/-\o_

Hartelijke groet,
Joost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
Laadvraag:

Zie ik 12/32A, 231V, effectief zou dat dus 12A zijn (kan dat het laadpunt zo is ingesteld), verdeeld over 3 fase zou dat dus 8.3kW opmoeten leveren, -10% laadverlies dus netto laadsnelheid is 7.5kW.

De laadsnelheid in km/h (gebruik van deze dimensie door Polestar is stom) is 29 km/h, op basis van verbruik van 24.5 kWh/100 (4.1 km/kW) => laadsnelheid is dus 7.1 kW. Dit komt over een met Ampere indicatie.

Dan de laadtijd, gereed om 11:18, gestart om 07:48 is precies 3.5 uur.
Het aantal kWh te laden in die periode is 90%-33%=57%*77kWh batt capaciteit =44 kWh, in 3.5 uur zou een gemiddelde van 12.5kW per uur zijn als laadsnelheid. Ik ben benieuwd of de laadsessie om 11:18 gereed is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WktSLffr3it1CZuAfniM-ydmYgk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Ek1Q6fLEFImi71EibSBmYOJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w21db2oSV93HoGX5hk8PtpCJMYU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qHT7t8c86bQ6DpE1pA0wgLM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:39
[P2]

Ik weet niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik een keer een originele foto gezien van de velgen, en staat in de velgnaaf (dus onder het afdekkapje) de positie van de velg.
Nogmaals.. weet niet 100% zeker... ik zal nog eens zoeken, of iemand hier moet het kunnen bevestigen.

edit: sry zie al andere die de juiste info hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 20-11-2020 08:27 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
P2Hattem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:27:
Aardig van Polestar: €500 Plugsurfing laadtegoed!
S2000jan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:15:
Hier helaas nog geen voucher, ben wel lease rijder.

Zijn er al lease rijders met voucher?
Hier nog een leaserijder zonder voucher. Zou het wel belachelijk vinden als wij geen voucher krijgen. Zal de leasemij er eens naar vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb nog geen P2, wel lease en ook nog geen voucher. Verwachte levering 2-3 weken.

[ Voor 33% gewijzigd door kramon op 20-11-2020 08:29 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16
theusibo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:28:
[...]

[...]

Hier nog een leaserijder zonder voucher. Zou het wel belachelijk vinden als wij geen voucher krijgen. Zal de leasemij er eens naar vragen.
De leasemij zal dat bedrag vast als korting hebben bedongen voor zichzelf want de “brandstof” wordt toch wel betaald ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Pure8 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:42:
[...]

De nieuwe ADAS die nu klaar is heeft de mogelijkheid om Park Pilot toe te voegen aan de uitrusting.
Let op! Ik zeg expliciet 'heeft de mogelijkheid'. Het is nog altijd aan Volvo om te beslissen wat het uitrustingsniveau van de wagen is. Zo hebben we in het verleden nog al zaken gehad die perfect werkten en die dan uiteindelijk niet op de auto's werden aangeboden terwijl de concurrentie ze wel had. Heeft met prijspolitiek te maken, denk ik. Ik weet het niet.

Wat betreft de opmerkingen inzake de hardware: de huidige P8 heeft de benodigde hardware aan boord. Mits een kleine aanpassing in de software (wat perfect mogelijk is en geregeld wordt gedaan om 1 bepaald softwarepakket op verschillende modellen te implementeren) kan de P8 met deze functie uitgerust worden.
Maar ja, zoals ik al zei ligt de bal bij diegenen die over de uitrusting van de wagen gaan.
Duidelijk, dit is wat ik ooit ergens ook gelezen heb en wat mijn dealer ook aangaf maar hij wist ook toen der tijd niet zeker of en wanneer dit eventueel zou komen. De hardware (camera's en andere sensoren op de P8?) zal dan wel wat anders werken als met de huidige XC40. Dank je voor je informatie, we wachten het gewoon af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Polestar2Thund schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
Goedemorgen allen!

Sinds kort dit forum ontdekt en moet zeggen al veel leuke dingen kunnen ontdekken en lezen. Ik ben zelf in afwachting van een Polestar 2 met Performance Pack in de kleur Thunder Grey en ben nu al onrustig voor het feit dat ik hem a.s. dinsdag mag ophalen in Beesd bij het handdover centrum.

Nu heb ik een paar vragen waar jullie me wellicht mee kunnen helpen?

- waar moet ik wat jullie betreft op letten bij het afleveren? Ik heb al vanalles gelezen over de lak, T-Mobile etc.
- ik heb gevraagd via support center (gaat er lastig en omslachtig) om de demping op de meest comfortabel stand te zetten. En ander hier ervaring mee hoe makkelijk dit gaat? Ik heb namelijk nog geen reactie gehad.
- verder ook verzocht om gelijk de stickers van de deuren te halen. Als ze dit nou niet doen, is het wellicht ook makkelijk om zelf met een fohn te doen?
- is het mogelijk om een elektrische trekhaak achteraf te monteren?

Mijn dank is alvast groot!! _/-\o_

Hartelijke groet,
Joost :)
Congrats!

- Ja lak is wel belangrijk. Als je swirls of krassen ziet, zowel op de lak buiten als op de middenconsole binnen, aankaarten. Dan kunnen ze je doorverwijzen naar een lokale dealer om het te laten fixen.
Verder goed om te vragen of alle updates doorgevoerd zijn (recall updates, 12V, koplamphoogte)
Vragen naar PlugSurfing pas
En goed blijven kijken, je niet laten overweldigen door de prachtige auto die er staat ;)
- PP dempers helaas geen ervaring mee, maar weet wel dat zelf aanpassen behoorlijk lastig is. Daar kan je evt ook voor bij een lokale dealer terecht, die het gratis voor je moeten doen (doorbelasten aan Polestar)
- Als het niet gedaan is, met een fohn in enkele minuten makkelijk eraf te halen idd. (zelf ook gedaan)
- Officieel worden ze nu allemaal achteraf gemonteerd, maar weet niet of het al beschikbaar is voor geleverde P2's. Zou je moeten navragen in Beesd of wederom bij je lokale HO dealer.

Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duurt te lang
  • Laatst online: 25-10-2024
Sinds ruim een maand heb ik nu mijn Polestar 2. Wat een fijne auto is het zeg! Uiteraard is het elektrisch rijden een geheel nieuwe beleving, maar het went erg snel. Geen moment spijt gehad dat ik uiteindelijk wat langer heb gewacht op de PS, dan meteen te kiezen voor een Tesla met 4% bijtelling.

Ik heb een PS Void. Het enige wat ik hier niet mooi aan vind, is de chromen/grijze bar aan de voorkant bij de grille. Ik zou het interessant vinden om deze te wrappen o.i.d. Heeft iemand suggesties en/of een gedeelde mening?
Pagina: 1 ... 108 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.