Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.356 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGee1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
JackBol schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:43:
[...]

Waarom? Volvo heeft in Januari al gezegd dat de eerste autos in W43 van de band zouden lopen en dat hebben ze ook gehaald. Ik heb op dit moment geen indicatie dat W49 niet gehaald zal worden. Er zijn juist bevestigen vanuit de P2 en P8 community gekomen dat de update juist wel in W49 gaat komen.
Met name de koppeling tussen de nieuwe VOC app en de P8 voor onder andere preconditioning stuit nog op problemen. Althans dit is vorige week intern mede gedeeld. Er zal wellicht wel een update komen maar het is de vraag of daar dan gelijk alle functies in zitten die vooraf toegezegd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:57
SMGee1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:48:
[...]

Met name de koppeling tussen de nieuwe VOC app en de P8 voor onder andere preconditioning stuit nog op problemen. Althans dit is vorige week intern mede gedeeld. Er zal wellicht wel een update komen maar het is de vraag of daar dan gelijk alle functies in zitten die vooraf toegezegd waren.
Mijn dealer zei ook al semi-grappend dat ze volgens de berichten uit de Volvo samenleving met zweet op hun rug aan het programmeren zijn (vooral inderdaad de VOC app)..... Even afwachten dus maar en nog niet in paniek raken....hoewel ik er wel enorm van zou balen als het in W02/2021 nog niet voor elkaar is....haha...... (dan wordt mijn auto in elkaar gezet)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twee vraagjes:

1. Over de komende ADAS software: bevat de huidige P8 al de hardware die daarmee kan omgaan?

2. Over het AVAS systeem: gebruikt de P8 hetzelfde geluid als de Polestar om voetgangers te waarschuwen?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Claude schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:30:
Twee vraagjes:

1. Over de komende ADAS software: bevat de huidige P8 al de hardware die daarmee kan omgaan?
De P2/P8 hebben Zenuity/Veoneer gebaseerde ADAS hardware aan boord. Maar de Zenuity JV is sindsdien ontbonden, dus de vraag is hoe de toekomst eruit ziet. Voornamelijk met betrekking tot de toekomst vastheid van ADAS op het CMA platform.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
JackBol schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:29:
[...]

Volgens mij had @Mga1600 of @JohnDoe77 een dergelijke kabel bijbesteld.

Waar wil je overigens gaan laden? Je komt dit soort stekkers alleen in fabrieken, bouwterreinen of festivals tegen.
@JohnDoe77 - heb je de rode CEE stekker laadkabel meegeleverd gekregen bij jouw p8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Laatst online: 07-12-2023
In de opties staan deze twee kabels, hebben ze beide de geintegreerde control box? En is het dus alleen een andere connector?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Lv27PQ1BMypyezzJUL5-gSy-U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEeRQFzTWD83tffeeGwv7YTw.jpg?f=fotoalbum_large
En welke twee kabel types worden nu met de p8 mee geleverd?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Pr8chtig schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:50:
In de opties staan deze twee kabels, hebben ze beide de geintegreerde control box? En is het dus alleen een andere connector?
[Afbeelding]
De "normale" linkse image, en dit jaar nog een "granny" normale 220V stekker.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[Afbeelding]
type 2 (links) en granny 230v werden meegeleverd bij mij, rechter rode CEE ben ik naar opzoek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:56:
[...]

Volvo heeft daar in diverse publicaties aandacht aan besteed ongeveer onder het motto : “het is het beste wat er bestaat”. Geeft mij ook wel
te denken dat die joint venture nu geklapt is.
Ok, ik heb uit de verschillende reacties hier begrepen dat de naam 'Zenuity' onder de Volvo-geïnterreseerden wel bekent is. Die publicaties in de pers zijn me dus duidelijk helemaal ontgaan. Dat komt ervan wanneer je tijdens de week enkel maar met je werk bezig bent. 7(8)7

Ik kan hier natuurlijk niet veel over kwijt maar als antwoord op enkele vragen hierboven zal ik proberen voorzichtig te antwoorden.
De autonome systemen waar we nu aan werken zijn voorzien om geïmplementeerd te worden op SPA2.
De nu in ontwikkeling zijnde rijhulpsystemen zijn niet platformspecifiek dus zullen ook op de huidige P8 verschijnen. Natuurlijk met dien verstande dat de benodigde hardware aanwezig moet zijn.
De huidige P8 zal dus niet autonoom gaan rijden omdat de hardware daar niet op voorzien is. Wel kan ik zeggen dat we net klaar zijn met de huidige rijhulpsystemen naar een hoger niveau te tillen. Maar wanneer dit zal toegevoegd worden aan de actuele systemen dat weet ik niet. En dan nog zou ik het zeker niet mogen communiceren.

Ik behoor niet tot de leiding van Volvo, ik ben maar een gewone werknemer van dat bedrijf die aan een onderdeel van een auto werkt. Dus vragen over de strategie en toekomstige toepassingen zal ik waarschijnlijk niet kunnen beantwoorden.
Ik ben hier dit forum beginnen lezen uit professionele interesse maar ben ondertussen een in-afwachting-van-zijn-nieuwe-wagen deelnemer geworden. Even ongeduldig en blij als jullie allemaal. *O*

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
Recharge P8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:54:
[...]

type 2 (links) en granny 230v werden meegeleverd bij mij, rechter rode CEE ben ik naar opzoek
Als de linker alleen een kabel met twee connectoren is, waarom dan net zo duur als de rechter met control box? Of heeft de linker ook een control box? Is het dan ook mogelijk de connector van de linker te vervangen door een CEE connector als die niet leverbaar is?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:56:
[...]
Geeft mij ook wel te denken dat die joint venture nu geklapt is.
Niet geklapt maar waarschijnlijk door 'voortschrijdend inzicht' van Volvo zijn de activiteiten overgegaan in een eigen firma.
Voor de ontwikkeling van producten maakt dit voor de consument écht geen verschil.
Ik heb het vermoeden dat Volvo een dikkere vinger in de pap wou hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Pure8 op 15-11-2020 14:08 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ok, ik heb uit de verschillende reacties hier begrepen dat de naam 'Zenuity' onder de Volvo-geïnterreseerden wel bekent is. Die publicaties in de pers zijn me dus duidelijk helemaal ontgaan. Dat komt ervan wanneer je tijdens de week enkel maar met je werk bezig bent. 7(8)7

Ik kan hier natuurlijk niet veel over kwijt maar als antwoord op enkele vragen hierboven zal ik proberen voorzichtig te antwoorden.
De autonome systemen waar we nu aan werken zijn voorzien om geïmplementeerd te worden op SPA2.
De nu in ontwikkeling zijnde rijhulpsystemen zijn niet platformspecifiek dus zullen ook op de huidige P8 verschijnen. Natuurlijk met dien verstande dat de benodigde hardware aanwezig moet zijn.
De huidige P8 zal dus niet autonoom gaan rijden omdat de hardware daar niet op voorzien is. Wel kan ik zeggen dat we net klaar zijn met de huidige rijhulpsystemen naar een hoger niveau te tillen. Maar wanneer dit zal toegevoegd worden aan de actuele systemen dat weet ik niet. En dan nog zou ik het zeker niet mogen communiceren.

Ik behoor niet tot de leiding van Volvo, ik ben maar een gewone werknemer van dat bedrijf die aan een onderdeel van een auto werkt. Dus vragen over de strategie en toekomstige toepassingen zal ik waarschijnlijk niet kunnen beantwoorden.
Ik ben hier dit forum beginnen lezen uit professionele interesse maar ben ondertussen een in-afwachting-van-zijn-nieuwe-wagen deelnemer geworden. Even ongeduldig en blij als jullie allemaal. *O*
Daar kunnen we alleen maar respect voor hebben (voor het feit dat je niet alles mag communiceren bedoel ik)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Recharge P8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:37:
[...]

@JohnDoe77 - heb je de rode CEE stekker laadkabel meegeleverd gekregen bij jouw p8?
Alles zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:49:
[...]

Die 90% stond inderdaad in de dat bericht van Volvo Nederland aan de dealers (ik kreeg daarvan een kopie van mijn dealer). Ik had dat stukje over het laden van de week al in een bericht geplakt, hier nogmaals die tekst:

Charging level advies
Het geadviseerde maximale laadniveau voor zowel AC-laden als DC-laden is 90%. Let wel, om de laadtijden te verkorten is het advies om tot 80% te laden. Verder wordt geadviseerd om niet de accu leeg te rijden, maar bij te laden bij een niveau vanaf 20%.
Regelmatig opladen tot 100% of doorrijden tot minder dan 20% verkort de levensduur van de batterij.
Heeft de laadsnelheid nog invloed op de levensduur van de batterij? Zoals eerder vermeld rijd ik sinds 5 jaar een Audi A3 E-tron die ik elke werkdag helemaal leeg rijd en 100% vul. Althans daar ga ik vanuit omdat ik dit verder niet in kan stellen. Tot op heden geen degradatie van de batterij vernomen. Ik kan me voorstellen dat bij 3kW/h laden de batterij minder te verduren krijgt en je dus best tot 100% kan laden.
Je komt anders toch ook niet aan een WLTP van 400 km?

De P8 die voor mij besteld is wordt als het goed is op 17 december gebouwd, het word steeds spannender. En ik kijk steeds vaker op de Arval app om te checken of de datum verandert is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Herkenbaar. Ik laad mijn v60 in de winter elke dag en in de zomer bijna elke dag naar 100%. Daar komt het ook nogal eens voor dat hij volledig naar 0% is.

Op basis van mijn laadpas-geschiedenis zie ik dat de hoogst geladen waarde 9.5kWh is (augustus 2020). De v60 had initiëel 11.6kWh. Dat betekent dus dat er nog 82% van de initiële capaciteit over is en dus een degradatie van 18% in 7.5 jaar tijd.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
net mn eerste P8 in het wild gezien :) Witte variant in Voorburg, stond aan een laadpal en dacht -oh hybride, totdat ik ineens het P8 logo achterop zag en de witte grill :)

Mooie bak !!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
ok, dus wel geleverd die kabel met 5polige stekker, alleen zwart gekleurd ipv rood? begrijp ik dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Dat bestaat niet, die 5 polige bestaat alleen in het rood. Je kunt deze ook gewoon elders kopen, Volvo maakt hem ook niet zelf...

Voorbeeld: https://www.laadkabeldisc...e-2-naar-cee-5-meter.html

[ Voor 27% gewijzigd door guido66 op 15-11-2020 15:27 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
guido66 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:26:
Dat bestaat niet, die 5 polige bestaat alleen in het rood. Je kunt deze ook gewoon elders kopen, Volvo maakt hem ook niet zelf...

Voorbeeld: https://www.laadkabeldisc...e-2-naar-cee-5-meter.html
klopt, is alleen 50% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

In het rijtje bij de muziek die niet automatisch af gaat spelen als je op de stoel gaat zitten (contact aan);

- het valt me nu op dat de regensensor (automatisch wissen) vaak opeens uit blijkt te staan. Blijkbaar blijft deze niet in het geheugen staan en moet je opnieuw activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Recharge P8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:28:
- het valt me nu op dat de regensensor (automatisch wissen) vaak opeens uit blijkt te staan. Blijkbaar blijft deze niet in het geheugen staan en moet je opnieuw activeren.
Volgens mij is dat intended behaviour. Als het bijvoorbeeld vriest wil je niet dat bij het starten van je auto hij opeens gaat proberen te wissen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[p8]

In het rijtje bij de muziek die niet automatisch af gaat spelen als je op de stoel gaat zitten (contact aan);

Dat is bij mij bij alle auto’s nog zo geweest. Heb me ooit wijs laten maken dat dat is om te voorkomen dat bij vastgevroren wissers de boel kapot gaat als ze automatisch aan zouden gaan. Geen idee of dat echt de reden is.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
MB Vito en Viano gereden, autom wissers bleven altijd geactiveerd. Nooit (vorst)problemen mee gehad. Moest erg wennen in de V60 dat die telkens weer geactiveerd moesten worden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:12:
Herkenbaar. Ik laad mijn v60 in de winter elke dag en in de zomer bijna elke dag naar 100%. Daar komt het ook nogal eens voor dat hij volledig naar 0% is.

Op basis van mijn laadpas-geschiedenis zie ik dat de hoogst geladen waarde 9.5kWh is (augustus 2020). De v60 had initiëel 11.6kWh. Dat betekent dus dat er nog 82% van de initiële capaciteit over is en dus een degradatie van 18% in 7.5 jaar tijd.
Nee dat sommetje klopt gelukkig niet: bij de hybrides was ingesteld dat maar 80% beschikbaar was! De resterende 20% was de ‘reservetank’. De reden is dat je dan onmiddellijk AWD of Off Road tot je beschikking hebt als je die modus selecteert en het helpt je om altijd, ook als de range al lang op 0 staat toch iedere keer weer in de file elektrisch op gang te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Laatst online: 25-01-2022
Recharge365 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:00:
[...]

Heeft de laadsnelheid nog invloed op de levensduur van de batterij? Zoals eerder vermeld rijd ik sinds 5 jaar een Audi A3 E-tron die ik elke werkdag helemaal leeg rijd en 100% vul. Althans daar ga ik vanuit omdat ik dit verder niet in kan stellen. Tot op heden geen degradatie van de batterij vernomen. Ik kan me voorstellen dat bij 3kW/h laden de batterij minder te verduren krijgt en je dus best tot 100% kan laden.
Je komt anders toch ook niet aan een WLTP van 400 km?

De P8 die voor mij besteld is wordt als het goed is op 17 december gebouwd, het word steeds spannender. En ik kijk steeds vaker op de Arval app om te checken of de datum verandert is :)
Same here! Mijn passat GTE heb ik elke, en soms meerdere keren per, dag volgeladen en leeg gereden zonder dat hij op het eind minder ver kwam ofzo. Ook het laden ging niet langzamer.

Het vermogen waarmee de batterij geladen wordt vind ik wel een goed punt. Wel het uitzoeken waard.

Los van het feit dat het wellicht niet goed is voor de batterij om hem tot boven de 80 a 90 procent te laden duurt het ook erg lang. Ik kan me voorstellen dat deze constante belasting uiteindelijk niet goed is voor de batterij.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch even moet wennen aan de range tussen de 20 en 90% houden. Mijn laadpaal komt pas 3 december ivm een nieuwe woning

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
[p8]

Haha ben ik vandaag ook achter gekomen. Even 1x wipen pakt hij hem ook op

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
MaxxMark schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is dat intended behaviour. Als het bijvoorbeeld vriest wil je niet dat bij het starten van je auto hij opeens gaat proberen te wissen :)
Zit wat in, ooit wel eens gehad met de A3 ja, daar bleef hij gewoon aanstaan. Ook in de wasstraat al meermaals tegenaan gelopen :).
Misschien toch zo slecht niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]
Die kabel met rode stekker (officieel Volvo accessoire ) is gewoon te koop bij VStore.nl
Op voorraad staat er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:43:
[...]

Nee dat sommetje klopt gelukkig niet: bij de hybrides was ingesteld dat maar 80% beschikbaar was! De resterende 20% was de ‘reservetank’. De reden is dat je dan onmiddellijk AWD of Off Road tot je beschikking hebt als je die modus selecteert en het helpt je om altijd, ook als de range al lang op 0 staat toch iedere keer weer in de file elektrisch op gang te komen.
Zonder al te veel/lang off-topic te gaan, weet je dat héél zeker? Ik wil er in meegaan dat hij reserves aanhoudt (misschien zelfs 20% overcapaciteit), maar mijn ervaring is toch steevast dat "op" daadwerkelijk "op" is. Misschien dat hij de accu dan nog op x% heeft om volledige ontlading te voorkomen. maar gebruik ervan maken kan ik dan niet. Ook niet wat jij beschrijft dat hij met AWD/Hybrid/Power alsnog wat heeft. Bij mij gaat hij dan echt gewoon volle bak dieselen. Ook in de statistieken (Zowel in het verbruiksdisplay als geëxporteerd via VoC) zie ik dan dat hij gewoon niets meer elektrisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:53:
[...]

Die kabel met rode stekker (officieel Volvo accessoire ) is gewoon te koop bij VStore.nl
Op voorraad staat er!
Linkje? Ik zie alleen de blauwe 3 polige CEE.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
guido66 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:33:
[...]

Linkje? Ik zie alleen de blauwe 3 polige CEE.
same here, wel CEE maar niet 5P. Die ik zie staan is max 230v, 1 fase, 16A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
https://www.volvocars.com...c&recharge=true&s=B3DAX5Y

Helemaal onderaan

[ Voor 5% gewijzigd door Pr8chtig op 15-11-2020 17:52 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Inderdaad dat is de juiste, maar daar staat weer niet bij of deze op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:03:
[...]

Zonder al te veel/lang off-topic te gaan, weet je dat héél zeker? Ik wil er in meegaan dat hij reserves aanhoudt (misschien zelfs 20% overcapaciteit), maar mijn ervaring is toch steevast dat "op" daadwerkelijk "op" is. Misschien dat hij de accu dan nog op x% heeft om volledige ontlading te voorkomen. maar gebruik ervan maken kan ik dan niet. Ook niet wat jij beschrijft dat hij met AWD/Hybrid/Power alsnog wat heeft. Bij mij gaat hij dan echt gewoon volle bak dieselen. Ook in de statistieken (Zowel in het verbruiksdisplay als geëxporteerd via VoC) zie ik dan dat hij gewoon niets meer elektrisch doet.
Mijn referentie is de XC90T8 waarbij dat zeker waar is en het staat ook in in het manual. Maar ik begrijp nu dat je het over dieselen hebt (en dus de D6), dat had ik niet eerder tot mij door laten dringen, sorry! Daar kan het anders zijn - dat weet ik gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Recharge P8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:35:
[...]

same here, wel CEE maar niet 5P. Die ik zie staan is max 230v, 1 fase, 16A
Gewoon even op VStore kijken. XC40 uitkiezen en dan in de zoekbalk laadkabel kiezen. dan kun je bladeren naar de rode stekker-kabel. VStore is de website van een Volvo dealer, kun je dus rustig bestellen, heb ik ook vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Nee, dat is de blauwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Je kunt doorbladeren naar de rode.... echt waar, net nog gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor 295 euro, foto (tekening) 3? Die is 3 polig en dus 1 fase 230v

De rode is 5 polig en staat er echt niet bij.

[ Voor 31% gewijzigd door guido66 op 15-11-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8chtig
Je kan kiezen tussen een CEE mode 2 en mode 3, afhankelijk of je een plug-in hybrid of pure electric kiest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3C3Xw-oHHLmm9wEXU0RWKjklMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkW1HXnLbnICCJxmosQklypZ.jpg?f=fotoalbum_large

P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Even geen foto’s, snert weer! Net wel gelezen hoe ik de regen sensor aanzet, maar toen was ik al klaar met rijden! :)

Paar dingen; persoonlijk ben ik heel blij dat ik voor de P8 en niet P2 heb gekozen. De ruimte in de auto is geweldig, je hebt erg goed zicht naar buiten en ook binnen heb ik veel meer ruimte met mijn benen. En dan de hoge zit en die P8 is echt een soort tank op de weg. Dat gecombineerd met de 408pk is echt fantastisch! Iedereen die de P8 nog mag ophalen (sommige nog 2 nachtjes ;)) die gaan echt goed genieten. En mochten er nog tweakers de mogelijkheid hebben om aan te passen; ik vind de meedraaiende koplampen echt geweldig (net uurtje schemer/donker gereden), maar belangrijkste de velgen. Die 20” zijn echt zo dik onder deze auto, krijg er alleen maar complimenten over. Dat hij dan een paar kilometer minder ver gaat.... lekker belangrijk!

Verder geen bijzonderheden behalve continue genieten! Geen storingen, hij laadt prima op, spotify werkt als een malle (je kunt gewoon roepen “Speel (song, artiest) af op Spotify.” Werkt foutloos. Net als “Hej Google, zet de verlichting bij de voordeur aan!” oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
En als je dan de bijbehorende tekst leest is het weer mode 2 en verwijst men naar de 3 polige stekker. CEE kan nooit mode 3 zijn. Zeer verwarrend en als iemand deze wil bestellen zou ik zeker eerst verifieren.

Daarnaast zijn zowel 16A als 32A stopcontacten vrij gangbaar in bedrijven. Als iemand op die wijze wilt laden moet dat ook nog eens op elkaar afgestemd zijn.

Uit de artikelnummers daar deze link gegoogeld:

https://accessories.volvo...tDocument/VCC-518473/2021

Artikelnummer: 32257658

[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 15-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mga1600 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:07:
[...]
Mijn referentie is de XC90T8 waarbij dat zeker waar is en het staat ook in in het manual. Maar ik begrijp nu dat je het over dieselen hebt (en dus de D6), dat had ik niet eerder tot mij door laten dringen, sorry! Daar kan het anders zijn - dat weet ik gewoon niet.
No harm no foul :D Ik begon eerder aan mezelf te twijfelen (of eigenlijk misschien zelfs de auto...). Ik kan me zomaar voorstellen dat ze met wat meer iteraties op de wagen meer 'veiligheden' hebben ingebouwd.

Maar och, nog een paar weekjes, en dan gaat de d6 de verkoop in, en dan kan ik in mn p2 rijden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:40:
P8

Even geen foto’s, snert weer! Net wel gelezen hoe ik de regen sensor aanzet, maar toen was ik al klaar met rijden! :)

Paar dingen; persoonlijk ben ik heel blij dat ik voor de P8 en niet P2 heb gekozen. De ruimte in de auto is geweldig, je hebt erg goed zicht naar buiten en ook binnen heb ik veel meer ruimte met mijn benen. En dan de hoge zit en die P8 is echt een soort tank op de weg. Dat gecombineerd met de 408pk is echt fantastisch! Iedereen die de P8 nog mag ophalen (sommige nog 2 nachtjes ;)) die gaan echt goed genieten. En mochten er nog tweakers de mogelijkheid hebben om aan te passen; ik vind de meedraaiende koplampen echt geweldig (net uurtje schemer/donker gereden), maar belangrijkste de velgen. Die 20” zijn echt zo dik onder deze auto, krijg er alleen maar complimenten over. Dat hij dan een paar kilometer minder ver gaat.... lekker belangrijk!

Verder geen bijzonderheden behalve continue genieten! Geen storingen, hij laadt prima op, spotify werkt als een malle (je kunt gewoon roepen “Speel (song, artiest) af op Spotify.” Werkt foutloos. Net als “Hej Google, zet de verlichting bij de voordeur aan!” oOo
Ik heb die verlichting niet en 19" maar niet het idee dat ik er minder blij van ga zijn (kom uit een Foutlander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou, nog een week of twee a drie en dan krijg ik die van mij. (P8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
4v4t4r schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:56:
[...]

Ik heb die verlichting niet en 19" maar niet het idee dat ik er minder blij van ga zijn (kom uit een Foutlander)
Dat gaat met functionaliteiten en eigenschappen van de P8 wel lukken schat ik in.
Was de Outlander echt een Foutlander voor je? De PHEV leek me een jaar of 5 a 6 jaar geleden geen gekke keuze. Met nu idd qua functionaliteiten een flinke stap vooruit.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Inmiddels 234 P8'en op naam gezet zie ik in het overzicht van Sander. Met de eerste K-ketekens.
Volvo en de dealers komen aardig op stoom.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Petzun schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:23:
[...]

Dat gaat met functionaliteiten en eigenschappen van de P8 wel lukken schat ik in.
Was de Outlander echt een Foutlander voor je? De PHEV leek me een jaar of 5 a 6 jaar geleden geen gekke keuze. Met nu idd qua functionaliteiten een flinke stap vooruit.
qua ruimte top wagen, maar echt veel plastic en begint nu aan alle kanten te kraken en te piepen (lampjes branden, sensoren gaan vaak stuk nu, rubbers laten los etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:40:Iedereen die de P8 nog mag ophalen (sommige nog 2 nachtjes ;)) die gaan echt goed genieten.
3... :+

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
4v4t4r schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:56:
[...]

Ik vond de 20" ook fantastisch maar met 19" hoef je je echt totaal geen zorgen te maken over stoepranden, echt wel lekker. Daarnaast paste het niet meer in mijn leasebudget en vond ik een achteruitrijcamera belangrijker....

Ik vind de bediening van de achterklep ook heerlijk. Met de hand, sleutel, voet en naast het stuur.... grappig en heel handig

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:40:
P8

Kan niet wachten .... moet me al een tijdje ‘behelpen’ met ons VW busje sinds ik de XC90 eind juni inleverde (omdat ik er toen een (hele) goede prijs voor kreeg van de Volvo dealer maar ik moest ‘ m dan wel gauw inleveren).
We (vooral mijn vrouw) wilde(n) kleiner en elektrisch en hoog zitten en ook het gemak en comfort van alle systemen die we gewend waren. Dan kom je vanzelf bij de P8 uit....l

De proefrit met de P8 vorige week was absoluut overtuigend! Het ‘officiële’ doel ervan was om vast te stellen of 20” me eigenlijk wel comfortabel genoeg zou zijn (het antwoord was een stellig Ja!) maar ik was natuurlijk ook ziekelijk nieuwsgierig hoe ‘het ding’ rijdt.
Ik had al eerder de hele optielijst aangekruist dus die lampen zitten er ook op. Het enige jammere is dat er geen HUD bestaat op de XC40, die had de XC90 wel en is en super fijne optie! Op de ‘bus’ heb ik die er zelf opgezet (Ali) werkt prima, kost weinig maar heeft eigenlijk alleen de werkelijke snelheid aan en evt. foutmeldingen. Toch beter dan niets....en misschien doe ik dat ook nog wel met de P8 (als dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Sebas84! schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:31:
[...]

Ik vond de 20" ook fantastisch maar met 19" hoef je je echt totaal geen zorgen te maken over stoepranden, echt wel lekker. Daarnaast paste het niet meer in mijn leasebudget en vond ik een achteruitrijcamera belangrijker....

Ik vind de bediening van de achterklep ook heerlijk. Met de hand, sleutel, voet en naast het stuur.... grappig en heel handig
die 20" was bijna 50 EUR per maand extra bij mij. vond ik het niet waard indd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
4v4t4r schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:27:
[...]

qua ruimte top wagen, maar echt veel plastic en begint nu aan alle kanten te kraken en te piepen (lampjes branden, sensoren gaan vaak stuk nu, rubbers laten los etc)
Oké, ik heb rond 2015 na de facelift voor de keuze gestaan de Outlander PHEV aan te schaffen. Heb dat toen niet gedaan en nog een paar jaar langer doorgereden met de diesel die ik toen reed. Had de indruk dat het een degelijke auto was, zeker ruim, maar wel een wat "Amerikaans" interieur. Heb 3 jaar geleden een Renault Koleos gekocht, heerlijke ruime, luxe en complete auto (die bijna niet is verkocht). Maar voor een 3 jaar oude auto is hiermee de laatste maanden (vanaf 135.000 km) ook iets te veel mee aan de hand. Nog een week of 4 volhouden en dan de P8.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
4v4t4r schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:42:
[...]

die 20" was bijna 50 EUR per maand extra bij mij. vond ik het niet waard indd
Inderdaad, en bij ons zijn winterbanden verplicht dus dat was in totaal 60! Maar met 19" ben ik bijzonder tevreden

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

Zeker een fijne wagen, afsluiten met de klep en direct op slot is praktisch.

Domme vraag:
Ik zie bij Pilot Assist soms wel en soms niet het autootje oplichten in beeld (dus links adaptive cruise control, rechts meestuurassistent, maar wat is eigenlijk het autootje?)

Onderstaande uitleg is iets anders dat ik in de auto merk. Meestal zie ik alleen het icoon links en rechts branden en het autootje niet branden, en als de auto nog niet zelf kan sturen (ontbrekende lijnen bijv) dan zie ik het stuurtje grijs branden maar niet het autootje oplichten... klinkt dat bekend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0hYzAdqkmt4WwBlQ3SGodeB93E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGJi58QvGmMs3SgyYeEicLTV.png?f=fotoalbum_large

Over plastic gesproken, zoals Johndoe77 al zei klinken de deuren en kofferklep allemaal erg solide.
Handschoenenvakje en middensteun vind ik wat karig, wat plastic. Afwerking van de middenconsole is mooi, maar er zit geen demping op (klapt dicht) en er ontbreken verschillende standen (voor/ achter en hoogte).

Juist met het grote scherm, mis ik soms een steuntje voor mijn hand op het touchscreen.
Van de week met thermoskan in het midden gereden, en dat geeft wat steun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Recharge P8 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:48:
[p8]

Zeker een fijne wagen, afsluiten met de klep en direct op slot is praktisch.

Domme vraag:
Ik zie bij Pilot Assist soms wel en soms niet het autootje oplichten in beeld (dus links adaptive cruis controle, rechts meestuurassistent, maar wat is eigenlijk het autootje?)

Onderstaande uitleg is iets anders dat ik in de auto merk. Meestal zie ik alleen het icoon links en rechts branden en het autootje niet branden, en als de auto nog niet zelf kan sturen (ontbrekende lijnen bijv) dan zie ik het stuurtje grijs branden maar niet het autootje oplichten... klinkt dat bekend?

[Afbeelding]

Over plastic gesproken, zoals Johndoe77 al zij klinken de deuren en kofferklep allemaal erg solide.
Handschoenenvakje en middensteun vind ik wat karig, wat plastic. Afwerking van de middenconsole is mooi, maar er zit geen demping op (klapt dicht) en er verschillende standen (voor/ achter en hoogte).

Juist met het grote scherm, mis ik soms een steuntje voor mijn hand op het touchscreen.
Van de week met thermoskan in het midden gereden, en dat geeft wat steun.
Auto krijgt alleen een goude kleur of licht op als er daadwerkelijke een auto voor je zit én je de adaptive cruise/pilot assist aanhebt.

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[P2]

Zojuist weer een terugkerende ergernis gehad: bij achteruit inparkeren op de oprit greep 3x de botsbeveiliging in en alleen omdat het regent. Geen obstakel in de buurt en als ik dezelfde actie uitvoer in het donker en het droog is, dan gaat het zonder een piepje of ingreep. Maar regent het, dan is het dus waardeloos.

Hebben meer tweakers dat?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
harrewarre schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:29:
[P2]

Vandaag m'n eerste glitch/bug/fout (?) meegemaakt. Had een stukje gereden om m'n zoontje weg te brengen. Zoontje afgeleverd, weer ingestapt, melding bij in drive zetten:

"Start de motor. Wacht op systeemcontrole".

Pogingen om em in drive te zetten gaf de melding.

"Trek keuzehendel helemaal naar u toe om te starten"

Uiteindelijk met instructie van assistance de auto op slot gedaan, ver weg gelopen en na 5 minuten weer proberen. Alle fouten verdwenen en alles weer alsof er niets aan de hand is :+

Hopelijk een one-off, want ik hoefde gelukkig nergens op tijd te zijn haha
Vandaag ook mijn eerste echte probleempje gehad, precies dezelfde melding. Had geprobeerd de auto aan een publieke paal aan te sluiten maar lukte niet (laadindicator rood). Nog geprobeerd aan de andere aansluiting te laden met zelfde resultaat. Wilde de auto even een keer voor en achteruit rijden en kreeg toen de melding. Gelukkig had ik dit bericht gelezen en gingen we net wandelen en had er vertrouwen in dat bij terugkomst we zonder problemen weg konden rijden. En dat was inderdaad het geval. Tnx @harrewarre! d:)b en uiteraard alle anderen die hier hun ervaringen delen natuurlijk. _/-\o_

P2 Moon 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Toch bizar dat er bij de P8 nog zo betrekkelijk weinig problemen zijn? Even afkloppen, maar tot nu toe werkt alles perfect!

Even een Google vraag; wat is de workaround om wel naar contactpersonen te kunnen navigeren? Ben niet zo thuis in Google nog... :?

[ Voor 12% gewijzigd door JohnDoe77 op 15-11-2020 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56
JohnDoe77 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:58:
Toch bizar dat er bij de P8 nog zo betrekkelijk weinig problemen zijn? Even afkloppen, ,aar tot nu toe werkt alles perfect!

Even een Google vraag; wat is de oplossing om naar je contactpersonen te kunnen navigeren?
Het adres onthouden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Toch bizar dat er bij de P8 nog zo betrekkelijk weinig problemen zijn? Even afkloppen, maar tot nu toe werkt alles perfect!

Even een Google vraag; wat is de workaround om wel naar contactpersonen te kunnen navigeren? Ben niet zo thuis in Google nog... :?
Werkt “hey Google navigeer naar <naam van contact>” niet?

Moet je natuurlijk wel het adres in de contactgegevens hebben staan.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
JackBol schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:02:
[...]

Werkt “hey Google navigeer naar <naam van contact>” niet?

Moet je natuurlijk wel het adres in de contactgegevens hebben staan.
Haha ja “hey Google” werkt perfect! Enige nadeel is dat iedereen in de auto “hey Googled”

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!

Best wel, ja! aan de andere kant hebben ze kunnen leren van de P2. ik heb in de afgelopen week slechts 1 klein probleempje (koplampstoring) ervaren wat makkelijk op te lossen is, verder niets anders dan lof

XC40 P8

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:30
Hier een uitgebreide beschrijving van hoe het vervangen van de inverters en de HVCH unit er aan toe gaat. Kost deze monteur nu nog maar 4 uur om de werkzaamheden uit te voeren

https://www.polestar-foru...date-work-being-done.847/

Hier een P2 zonder de batterij (meer info en afbeeldingen in de link) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRIt-pHsQ43B79zZzEfSIi92qfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWDZ9DsRl7H9eozlpJSWhqZo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr8chtig
"You know what else is great here? Years from now, when batteries are better and cheaper, it's apparent a swap will be fairly easy to do!"

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32

Iemand schreef dat je dan in je Google account die persoon in je favorieten moet hebben staan. Dat is voor mij niet werkbaar, dus heb het niet geprobeerd.
Op standaard namen uit je Google adresboek werkt het niet.
Ik heb er e.e.a. over gelezen en het schijnt jaren gewerkt te hebben en ineens niet meer. Ik moet wil me er ook nog wel eens in verdiepen, maar ben er nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:03
[P2]
Weet iemand of de sneeuwkettingen (die van de webshop) op de voor- of achterwielen moeten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge P8
darwusch schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:00:
[P2]
Weet iemand of de sneeuwkettingen (die van de webshop) op de voor- of achterwielen moeten?
Volgens mij bij AWD op de voorwielen.
Lijkt me ook het fijnste idee, dan heb je niet alleen grip voor je aandrijving maar ook om te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge P8
[Laadkabels - CEE rood 5p 3fase]

De website van Vstore klopte niet helemaal, maar ik heb met ze gemaild en nu is de kabel te bestellen via:

https://www.vstore.nl/com...l-recharge-pure-electric/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:22
Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:06:

De website van Vstore klopte niet helemaal, maar ik heb met ze gemaild en nu is de kabel te bestellen via:

In mijn garage heb ik dus een kracht (16a 3 fase aansluiting). Wil dat dan zeggen dat ik met deze kabel net zo snel kan laden als met een Wallbox 11kw bijv.? Ik zou dan eventueel een mid meter 3 fase https://www.elektramat.nl...0iSwsAEAQYASABEgLn2fD_BwE er tussen kunnen zetten om het verbruik zakelijk te kunnen verrekenen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PvS_68
[P2]
Gisteravond mijn eerste echte ervaring (behalve 1 minuut testen of mijn laaddruppel van de LM werkte) met snelladen. Ik had 240km voor de boeg en was vergeten door de 80% heen te laden, dus met 130km/h kon ik niet op en neer zonder de batterij nagenoeg helemaal leeg te rijden.
Op de heenweg netjes 100 gereden met verbruik van plmin 33% (dus nog 47% over). Weet zo niet meer exact wat de boordcomputer aangaf, maar ergens in de 21kWh/100km. Was slecht weer: regen en wind.

Op de terugweg eerst ook netjes 100 en stukje 80 binnendoor naar een Allego tussenstop bij Van der Valk in Uden. Ik heb de 320kW paal gebruikt en stond alleen.

Bij achteruit zetten gingen de parkeersensoren in het rood op waarschijnlijk blad o.i.d waardoor ik wat ver van de paal af stond. Kabel was lang genoeg dus gewoon laden. Sloeg meteen af en paal zei "Auto heeft laden onderbroken". 2e keer hetzelfde en toen viel me op dat de stekker (door het horizontaal hangen van de kabel) licht bewoog in de laadpoort als ik hem losliet. Ook toen meteen onderbroken.
Toen de auto verder achteruit gereden en opnieuw geprobeerd. De kabel hing veel meer verticaal, dus minder zijdelingse krachten op de laadstekker/poort. En jawel, gewoon laden.
Dit lijkt dus te maken te hebben met de gevoeligheid die TeslaBjorn ook al eens heeft aangekaart. Die zware kabels van die snelladers moeten dus niet teveel zijdelingse druk op je laadpoort geven, lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gn5abTCs_Z6GKZ3PczIn-vOdjj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5VplwtW5pC6oMP4j5HKCOSW.jpg?f=fotoalbum_large
Daarna laadde hij op max 298km/h en dat kwam overeen met 73kW op de laadpaal.
Dat zou 4,1km/kW zijn en dus gerekend met een verbruik van 24,5kWh/100km. Mijn handmatige tripcomputer stond op 20,7kWh/100km en de automatische tripcomputer ergens hoog in de 21kWh/100km.

Die hele km/h berekening tijdens het laden kan ik dus echt nergens aan herleiden en is dus voor mij volledig zinloos. Ik zie liever de kWh's per uur die hij erin jast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
PvS_68 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:29:
[P2]
Gisteravond mijn eerste echte ervaring (behalve 1 minuut testen of mijn laaddruppel van de LM werkte) met snelladen. Ik had 240km voor de boeg en was vergeten door de 80% heen te laden, dus met 130km/h kon ik niet op en neer zonder de batterij nagenoeg helemaal leeg te rijden.
Op de heenweg netjes 100 gereden met verbruik van plmin 33% (dus nog 47% over). Weet zo niet meer exact wat de boordcomputer aangaf, maar ergens in de 21kWh/100km. Was slecht weer: regen en wind.

Op de terugweg eerst ook netjes 100 en stukje 80 binnendoor naar een Allego tussenstop bij Van der Valk in Uden. Ik heb de 320kW paal gebruikt en stond alleen.

Bij achteruit zetten gingen de parkeersensoren in het rood op waarschijnlijk blad o.i.d waardoor ik wat ver van de paal af stond. Kabel was lang genoeg dus gewoon laden. Sloeg meteen af en paal zei "Auto heeft laden onderbroken". 2e keer hetzelfde en toen viel me op dat de stekker (door het horizontaal hangen van de kabel) licht bewoog in de laadpoort als ik hem losliet. Ook toen meteen onderbroken.
Toen de auto verder achteruit gereden en opnieuw geprobeerd. De kabel hing veel meer verticaal, dus minder zijdelingse krachten op de laadstekker/poort. En jawel, gewoon laden.
Dit lijkt dus te maken te hebben met de gevoeligheid die TeslaBjorn ook al eens heeft aangekaart. Die zware kabels van die snelladers moeten dus niet teveel zijdelingse druk op je laadpoort geven, lijkt het.
[Afbeelding]
Daarna laadde hij op max 298km/h en dat kwam overeen met 73kW op de laadpaal.
Dat zou 4,1km/kW zijn en dus gerekend met een verbruik van 24,5kWh/100km. Mijn handmatige tripcomputer stond op 20,7kWh/100km en de automatische tripcomputer ergens hoog in de 21kWh/100km.

Die hele km/h berekening tijdens het laden kan ik dus echt nergens aan herleiden en is dus voor mij volledig zinloos. Ik zie liever de kWh's per uur die hij erin jast.
Wellicht houden ze dat liever nog even voor zich gezien de lagere laadsnelheden die men haalt?
Geen idee of er nog een update komt die de batterij helpt voorverwarmen en hogere laadsnelheid toestaat - zo ja, misschien dat er dan gelijk een software update komt die kW/u laat zien? (just guessing...)

Ik heb gewoon heel erg het idee dat voornamelijk de P2 (maar ook wel de P8) echt te snel de markt in zijn gezet vanwege de bijtelling. De auto is gewoon niet af (software matig) . Ik vind het persoonlijk geen probleem en ergens ook wel weer leuk om de auto te zien ontwikkelen de komende 12 maanden en echt te zien waar de verbeteringen zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 16-11-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

darwusch schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:00:
[P2]
Bij AWD altijd op de wielen waarmee je stuurt. En normaal gesproken ook het meest mee remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
[p8]

1. Over sneeuwkettingen gesproken, iemand al kettingen gekocht voor de p8?
Centrax van Volvo is wel mooi, maar ook wel prijzig zeg!

2. Ik heb ergens (in dit forum?) een keer een vergelijking gezien van een wintersportreis, waarbij harder rijden en 1x extra (super)snel laden (150kw+ paal) sneller was dan 100 rijden en precies uitkomen. Ondanks dat het wellicht helemaal niet door kan gaan (covid), vind ik het wel grappig om het alvast een beetje te plannen en te zien watvoor impact het heeft. Ik ben vast niet de enige? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:27
Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:59:
[p8]

2. Ik heb ergens (in dit forum?) een keer een vergelijking gezien van een wintersportreis, waarbij harder rijden en 1x extra (super)snel laden (150kw+ paal) sneller was dan 100 rijden en precies uitkomen. Ondanks dat het wellicht helemaal niet door kan gaan (covid), vind ik het wel grappig om het alvast een beetje te plannen en te zien watvoor impact het heeft. Ik ben vast niet de enige? :)
Dat was waarschijnlijk een vergelijking van een Tesla. Daar werkt dat zeker omdat die zo snel kunnen laden.
De Polestart is niet zo snel, tenzij je gaat rijden en laden tussen 10 en 50%.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
[p8]

Ik heb mn zomer vakantie al helemaal ingeplanned qua stops (hotels + lader) en onderweg laden in een sheet met prijzen, laadsnelheden, waar de laders staan en wat er toen doen is (speeltuin/eten etc)

En ja, dat gaat allemaal veranderen als ik verbruik etc beter weet, maar vond het gewoon leuk om te doen :) Stukje voorpret !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:18:
[...]

In mijn garage heb ik dus een kracht (16a 3 fase aansluiting). Wil dat dan zeggen dat ik met deze kabel net zo snel kan laden als met een Wallbox 11kw bijv.? Ik zou dan eventueel een mid meter 3 fase https://www.elektramat.nl...0iSwsAEAQYASABEgLn2fD_BwE er tussen kunnen zetten om het verbruik zakelijk te kunnen verrekenen.
Ja, je kunt net zo snel laden, maar die kabel trekt dus 11 kW uit je huis. Dat moet wel ten alle tijden kunnen zonder dat de hoofdzekeringen er uit vliegen. Ik had dat plan ook, maar ik heb een aansluiting van 3 * 25A op het stroomnetwerk da’s max 17,3 kW. Daarvan pakt de auto er 11. Aangezien we ook elektrisch koken (7,4 kW) en uiteraard andere zware gebruikers hebben (quooker, elektrische oven etc.) gaat dat bij ons niet zonder meer goed.
Dan kun je 2 kanten op: de aansluiting laten verzwaren door het nutsbedrijf naar bijvoorbeeld 3 * 35A = ruim 24 kW - maar dat kost een extra 700 euro per jaar aan vastrecht ofwel je moet een load adjuster laten installeren die de auto niet meer stroom geeft dan er op enig moment beschikbaar is, met andere woorden het huis krijgt prioriteit. Dus als je gaat koken terwijl de auto aan de lader hangt wordt de laadstroom omlaag geschroefd ‘tot het eten op tafel staat’ ...... Nu is het vervelende dat zo’n load adjuster alleen kan samenwerken met een slimme laadpaal en niet met een ‘dom’ 3 fasen stopcontact.
Dan is het op termijn toch voordeliger om een laadpaal of wallbox aan te schaffen, want die kost inclusief load adjuster eenmalig vanaf ca. 1000 euro

Daar heb ikzelf uiteindelijk zelf dan ook voor gekozen omdat we de auto ook overdag willen kunnen laden terwijl ik aan het hobbyen ben met een zaagmachine en mijn vrouw heet water tapt uit de Quooker en er een ovenschotel in de oven staat.

Maar de situatie is voor iedereen anders en je moet je eigen stroom-situatie gewoon eerst even goed in kaart brengen qua aansluiting op het net en qua grote verbruikers. Als je ( in tegenstelling tot onze werkelijkheid) wel heel gedisciplineerd bent en bijvoorbeeld alleen ‘s nachts de auto oplaadt en geen andere grote gebruikers aan hebt staan (en je geen kinderen hebt die na een avondje stappen na thuiskomst even ‘een eitje gaan bakken’ op de keramische kookplaat ....) kun je in principe gewoon met 3 * 25 A en een CEE stopcontact met rode kabel uit de voeten. De laadsnelheid van de auto is volgens ‘ de geleerden’ dan hetzelfde als die van een paal of wallbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas84!
Tommie12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:08:
[...]

Dat was waarschijnlijk een vergelijking van een Tesla. Daar werkt dat zeker omdat die zo snel kunnen laden.
De Polestart is niet zo snel, tenzij je gaat rijden en laden tussen 10 en 50%.
Op basis van mijn ervaring met de p8 afgelopen week:

Range van max 200km tussen 20 en 90% bij max 130km/u = 5 a 6x een stop van 40minuten bij de snellader. lost dat ik het rijden in deze auto heerlijk vind weet ik niet of het de meest comfortabele manier is v.w.b. snelheid en stress

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

[p8]

Ik heb ze besteld, maar zijn inderdaad wel erg prijzig. Ik heb met mijn huidige auto in vijf jaar wel 7 keer de kettingen om moeten doen. En ik heb echt een hekel aan dat tobben langs de rand van een drukke weg, met koude vingers, achter de wielkast etc.

Bijgaand; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTUcWXgG0e3gvZJtzUdutsxu8ZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/siJIhJZJ4Z6oe54qMPwTSQBQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:22
Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
[...]

Ja, je kunt net zo snel laden, maar die kabel trekt dus 11 kW uit je huis. Dat moet wel ten alle tijden kunnen zonder dat de hoofdzekeringen er uit vliegen. Ik had dat plan ook, maar ik heb een aansluiting van 3 * 25A op het stroomnetwerk da’s max 17,3 kW. Daarvan pakt de auto er 11. Aangezien we ook elektrisch koken (7,4 kW) en uiteraard andere zware gebruikers hebben (quooker, elektrische oven etc.) gaat dat bij ons niet zonder meer goed.
Dan kun je 2 kanten op: de aansluiting laten verzwaren door het nutsbedrijf naar bijvoorbeeld 3 * 35A = ruim 24 kW - maar dat kost een extra 700 euro per jaar aan vastrecht ofwel je moet een load adjuster laten installeren die de auto niet meer stroom geeft dan er op enig moment beschikbaar is, met andere woorden het huis krijgt prioriteit. Dus als je gaat koken terwijl de auto aan de lader hangt wordt de laadstroom omlaag geschroefd ‘tot het eten op tafel staat’ ...... Nu is het vervelende dat zo’n load adjuster alleen kan samenwerken met een slimme laadpaal en niet met een ‘dom’ 3 fasen stopcontact.
Dan is het op termijn toch voordeliger om een laadpaal of wallbox aan te schaffen, want die kost inclusief load adjuster eenmalig vanaf ca. 1000 euro

Daar heb ikzelf uiteindelijk zelf dan ook voor gekozen omdat we de auto ook overdag willen kunnen laden terwijl ik aan het hobbyen ben met een zaagmachine en mijn vrouw heet water tapt uit de Quooker en er een ovenschotel in de oven staat.

Maar de situatie is voor iedereen anders en je moet je eigen stroom-situatie gewoon eerst even goed in kaart brengen qua aansluiting op het net en qua grote verbruikers. Als je ( in tegenstelling tot onze werkelijkheid) wel heel gedisciplineerd bent en bijvoorbeeld alleen ‘s nachts de auto oplaadt en geen andere grote gebruikers aan hebt staan (en je geen kinderen hebt die na een avondje stappen na thuiskomst even ‘een eitje gaan bakken’ op de keramische kookplaat ....) kun je in principe gewoon met 3 * 25 A en een CEE stopcontact met rode kabel uit de voeten. De laadsnelheid van de auto is volgens ‘ de geleerden’ dan hetzelfde als die van een paal of wallbox.
Thanks voor je duidelijke uitleg. Maar dit zal geen probleem zijn, bij mij is het ook afgezekerd op 3x 25 A inderdaad maar heb geen andere groot verbruikers. Ofja de groot verbruikers zijn enkel droger, vaatwasser, oven(s) etc. Maar ik zou daar nog 6,3kw voor over hebben langs het 11Kw laden dan (laad enkel in de nacht). Dan gebruik ik deze groot verbruikers niet, misschien soms enkel mijn vaatwasser.

Ik heb een realtime monitor op mijn stroomverbruik zitten (Domoticz op mijn meter in de meterkast) en zie dat ik daar qua verbruik werkelijk nooit hoger kom dan 2000/3000 watt maximaal plus als ik wil gaan laden is het enkel in de nacht.

Bedankt voor je uitleg!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

P2Hattem schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:47:
[P2]

Zojuist weer een terugkerende ergernis gehad: bij achteruit inparkeren op de oprit greep 3x de botsbeveiliging in en alleen omdat het regent. Geen obstakel in de buurt en als ik dezelfde actie uitvoer in het donker en het droog is, dan gaat het zonder een piepje of ingreep. Maar regent het, dan is het dus waardeloos.

Hebben meer tweakers dat?
same here, iets hogere stoep rand bij het achteruit inparkeren. schrok me de leplazerus. Gelukkig niets geraakt :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

AartJW schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:08:
Hier een uitgebreide beschrijving van hoe het vervangen van de inverters en de HVCH unit er aan toe gaat. Kost deze monteur nu nog maar 4 uur om de werkzaamheden uit te voeren

[Afbeelding]
dat ziet er mooi uit :) mijn auto wordt vandaag gedaan, kost nu maar een dag werk. Ze hadden al 2 andere p2 gedaan. Kreeg wel een V40 mee, weer ff wennen om een ICE te rijden.

[ Voor 66% gewijzigd door DancePlaza op 16-11-2020 12:29 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:30
AartJW schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:08:

[Afbeelding]
Helaas originele FB post is offline gehaald. Was blijkbaar iemand niet blij met het delen van de foto's en info. Samenvatting was: 4 uur werk ipv een dag en het zijn nieuwe onderdelen met nieuw onderdeelnummer. Staat nog wat andere info in de comments.

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 16-11-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

JohnDoe77 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:22:
[...]
Kun je Flitsmeister dan bijvoorbeeld op het middenconsole laten draaien en Maps op het bestuurdersdisplay of is het dan kiezen?
Als ik kijk naar hoe het werkt op Android Auto,
(Ja, is *niet* hetzelfde als Android Automotive, weet ik)
dan kan er 1 navigatie app tegelijk actief zijn.
Je zou dus moeten kiezen.

Maar het kan zijn dat het anders werkt op Automotive.
In de Automotive emulator op de PC kan het bestuurdersdisplay helaas niet getest worden;
En op de echte auto mag je niet zomaar in-development-apps draaien..

Conclusie, kan er niet veel zinnig over zeggen op het moment :?

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

dnns85 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:56:
[...]

De remote services werken prima inderdaad, dat wordt nog even wennen straks als dat nog niet kan (vooral verwarmen). Maar mijn grootste hoop is dat Spotify beter werkt en er meer apps beschikbaar komen, waaronder Flitsmeister.
Dat komt zeker goed ;-) Weet alleen niet wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Hmmm... Herrinner me hier later nog eens aan. Zal vast niet al te moeilijk moeten zijn om hier een simpel appje voor te schrijven.

Wat de app moet doen:
1) Leest je Google Contactpersonen uit
2) Filtert de lijst, zodat je allen contactpersonen ziet met adres ingevuld.
3) Druk op een naam in de lijst --> start navigatie naar dat adres.

Lijkt me geen rocket science in ieder geval.

Een P2 of P8 zit niet in mijn budget; Dus zal het alleen in de Emulator kunnen testen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:46
Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:06:

Jammer dat er niet een afbeelding van het geheel bij zit. Ik heb nu iets soortgelijks maar daar zit een redelijke "kast" in en daarom lastig oprollen/meenemen. Als deze compact is heb ik daar wel een kleine 400 voor over :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:46
mvrooij schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:18:
[...]

Jep. Dat heb ik thuis ook.

Je hebt ook een reactie gehad dat je wel de boel in de gaten moet houden zodat je hoofdzekering er niet uit gaat. Dat klopt, maar in de praktijk loopt dit vaak wel los.
Daarnaast kan je ook in de auto vaak kiezen hoe snel je wil laden. Je kan natuurlijk ook de laadstroom in de auto iets terugschroeven (bij mij, tesla model 3, onthoud de auto de laatst gebruikte laadsnelheid thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsnipes82
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
PvS_68 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:25:
[...]

Ah, Nice. Had het op de foto's niet herkend. Was voor mij ook de 1e keer dat ik daar was, vandaar. Moet je nog lang wachten?
4 December mag ik hem gaan afhalen. Kon al eerder maar er gaat een gunstigere leaseregeling voor mij in per 01 december. Even wachten nog dus...

Wanneer verwacht je die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
wsnipes82 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:15:
[...]

4 December mag ik hem gaan afhalen. Kon al eerder maar er gaat een gunstigere leaseregeling voor mij in per 01 december. Even wachten nog dus...

Spannende weken......
Ik rijd al vanaf 30 sep in een P2 Thunder. Ben al helemaal verwend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsnipes82
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
PvS_68 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:27:
[...]

Spannende weken......
Ik rijd al vanaf 30 sep in een P2 Thunder. Ben al helemaal verwend.
ah netjes hoor, mooie kleur! Veel rijplezier in ieder geval gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

P8
(Nog?) zonder ondertiteling. Dus voor diegene die Noors kunnen verstaan:
YouTube: Kort test av Volvo XC40 Recharge P8 Pure Electric AWD

Er is ook een geschreven review bij.
Dan helpt Google alvast wel:
https://translate.googleu...RtKEWCHXL6-CWgQV0HnlqzjMQ

[ Voor 45% gewijzigd door RJV2 op 16-11-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
RJV2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:38:
P8
Noors is nu net één van die talen die ik wat minder versta... 8)7
Maar het goede nieuws is dus dat er in Noorwegen een test-P8 beschikbaar is, dus misschien wel binnenkort een Bjørn Nyland review *O*

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

GeForceFX_BE schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:04:
[...]

Noors is nu net één van die talen die ik wat minder versta... 8)7
Maar het goede nieuws is dus dat er in Noorwegen een test-P8 beschikbaar is, dus misschien wel binnenkort een Bjørn Nyland review *O*
Ze laten expliciet ruimte voor Bjorn en zijn ‘signature’ testen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RJV2 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:38:
P8

Er is ook een geschreven review bij.
Dan helpt Google alvast wel:
https://translate.googleu...RtKEWCHXL6-CWgQV0HnlqzjMQ
Hij had denk ik niet door dat hij het zitkussen handmatig kon uittrekken.........., maar voor de rest een goed verhaal toch? Dat verhaal van stil of lawaaiig ging denk ik verloren in de vertaling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
DancePlaza schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:28:
[...]

dat ziet er mooi uit :) mijn auto wordt vandaag gedaan, kost nu maar een dag werk. Ze hadden al 2 andere p2 gedaan. Kreeg wel een V40 mee, weer ff wennen om een ICE te rijden.
Hier ook vandaag aan de beurt en ook V40 mee en inderdaad weer ff wennen, zeker met een automaat waar Creep Off geen optie is 😊

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
PvS_68 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:49:
[...]

Iemand schreef dat je dan in je Google account die persoon in je favorieten moet hebben staan. Dat is voor mij niet werkbaar, dus heb het niet geprobeerd.
Op standaard namen uit je Google adresboek werkt het niet.
Ik heb er e.e.a. over gelezen en het schijnt jaren gewerkt te hebben en ineens niet meer. Ik moet wil me er ook nog wel eens in verdiepen, maar ben er nog niet aan toe gekomen.
Voor mij is dat ook geen optie, dus mocht je er achter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
[...]

Je kunt ook in de auto instellen dat hij minder stroom pakt. Wellicht ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
frankkie12345 schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:33:
[...]

Hmmm... Herrinner me hier later nog eens aan. Zal vast niet al te moeilijk moeten zijn om hier een simpel appje voor te schrijven.

Wat de app moet doen:
1) Leest je Google Contactpersonen uit
2) Filtert de lijst, zodat je allen contactpersonen ziet met adres ingevuld.
3) Druk op een naam in de lijst --> start navigatie naar dat adres.

Lijkt me geen rocket science in ieder geval.

Een P2 of P8 zit niet in mijn budget; Dus zal het alleen in de Emulator kunnen testen O-)
Is het nu al “later”? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
wsnipes82 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:15:
[...]

P8 toch? Veel plezier! Wat een forse maar soepele auto! Geniaal en het fijnste dat ik tot nu toe gereden heb! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:42:
[...]

Je kunt ook in de auto instellen dat hij minder stroom pakt. Wellicht ook een optie.
Dat kan natuurlijk ook .... als je genoeg tijd hebt.....

Pagina: 1 ... 105 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.