Ja eens, ik laad nu met 3,7kW (oude paal) maar dat is meer dan goed voor mij, vooral deze tijd!Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:48:
[...]
Dat kan natuurlijk ook .... als je genoeg tijd hebt.....
Dan doe je er waarschijnlijk iets van 20 uur over om van 20 op 90% te komen?JohnDoe77 schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:50:
[...]
Ja eens, ik laad nu met 3,7kW (oude paal) maar dat is meer dan goed voor mij, vooral deze tijd!
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Zo auto is helaas niet terug, omvormers zijn wel gedaan. Maar er werd gemeld dat er vloeistof aan de matten rechtsachter zijn tegengekomen. Net waar de hoofdschakelaar zit van de p2.DancePlaza schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:28:
[...]
dat ziet er mooi uitmijn auto wordt vandaag gedaan, kost nu maar een dag werk. Ze hadden al 2 andere p2 gedaan. Kreeg wel een V40 mee, weer ff wennen om een ICE te rijden.
na lang zoeken bleek het de airco afvoer kabel niet zijn aangesloten aan de afvoer van de auto. Met als resultaat dat de afgelopen periode alle air vocht is gaan ophopen aan de bijrijders kant en daar achter. Nu is all vocht eruit gezogen en moeten de isolatie matten gaan drogen hopelijk is het morgen droog en kan ik mijn auto terug krijgen.
Perfecte afhandeling van de Volvo dealer
Wat foto's van de hoofdschakelaar, de vochtplekken en airco afvoer slang. En de omvormer van de vooras. Deze onderdelen kosten 3000 euro ex arbeid.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik krijg er mn vinger nog niet op. Vandaag stond hij opeens wel weer aan, misschien op dezelfde dag na een eerdere rit ofzo.. koppeling aan buitentemperatuur lijkt me niet onmogelijk op zo'n intelligente auto.MaxxMark schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:30:
[...]
Volgens mij is dat intended behaviour. Als het bijvoorbeeld vriest wil je niet dat bij het starten van je auto hij opeens gaat proberen te wissen
Wat anders, [p8]
Ik heb het gevoel dat de pilot assist altijd een plekje op de weg kiest dat net iets meer naar rechts is dan ik zelf uitkies. Met name passeren van vrachtwagens zou ik zelf meer naar links doen, en dat is soms een wat spannend gevoel
Ik dacht hetzelfde toen ik mn verhaal tikte. Alleen was mijn gedachte toen "dat de temperatuursensor meet dat het > 0 betekent niet dat het op de ruit daadwerkelijk > 0 is" dus had ik het maar niet genoemd. Misschien dat ze denken als het > 4 (of hoger?) is weten ze het wel zeker
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Die beleving is ook zo in de P2 en ik heb ergens gelezen dat dat met de recall update aangepast zou worden. Hopelijk kan ik het morgen bevestigen wanneer de auto weer terug is 😬Recharge P8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:59:
[...]
Ik heb het gevoel dat de pilot assist altijd een plekje op de weg kiest dat net iets meer naar rechts is dan ik zelf uitkies. Met name passeren van vrachtwagens zou ik zelf meer naar links doen, en dat is soms een wat spannend gevoel
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Alles is relatief. Om de terugroepacties van de Polestar in perspectief te plaatsen, is hier een website die een overzicht geeft van de meest recente acties van ook andere merken.
https://www.autoevolution.com/news/recalls/
Ik geloof je direct!Mga1600 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:38:
[...]
Dan doe je er waarschijnlijk iets van 20 uur over om van 20 op 90% te komen?
(74*0,7)/3,7 = 14 uur. Volkomen theoretisch, ik verwacht zelfde zo laag thuis te komen. Mocht het na een lange rit eens voorkomen; op 10 minuten van mijn huis staan veel snel kaders en plug ik hem daar een kwartiertje in!
[ Voor 33% gewijzigd door JohnDoe77 op 17-11-2020 07:39 ]
En toch is het verschil op dit gebied tussen de P2/P8 groot... ik had zelf wel wat issues verwacht die beide merken treffen. Maar mijn dealer gooit het erop dat de P2 bewust een aantal maanden voorloopt qua productie. Zo kunnen ze voor de P8 iets afleveren waarbij de eerste kinderziektes al opgelost zijn. Zou het van de individuele merken een vreemd idee vinden, maar vanuit Geely gezien wel logisch.FirstEV schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:29:
Alles is relatief. Om de terugroepacties van de Polestar in perspectief te plaatsen, is hier een website die een overzicht geeft van de meest recente acties van ook andere merken.
Er zijn natuurlijk nog maar weinig P8's uitgeleverd, waarvan er nog veel minder hier op het forum. Bij de P2 had ook niet iedereen (meteen) issues. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar in de tussentijd klop ik nog even enthousiast op ieder stuk hout dat ik tegen kom ;-)JohnDoe77 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:45:
[...]
En toch is het verschil op dit gebied tussen de P2/P8 groot... ik had zelf wel wat issues verwacht die beide merken treffen. Maar mijn dealer gooit het erop dat de P2 bewust een aantal maanden voorloopt qua productie. Zo kunnen ze voor de P8 iets afleveren waarbij de eerste kinderziektes al opgelost zijn. Zou het van de individuele merken een vreemd idee vinden, maar vanuit Geely gezien wel logisch.
P8
Volgens mij doet hij het helemaal nog niet ip dit moment.Montalbano schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:26:
Hoe zit het nou ook alweer me de Volvo On Call app? Is die op dit moment helemaal niet te gebruiken/koppelen met de P8? Of doen alleen sommige functies (zoals starten/timen van de verwarming) het niet?
Er rijden er nu zo’n 250 in de rondte. Nog niet veel inderdaad , maar bij dat aantal P2’s op de weg was er wel al het een en ander aan de hand. Kennelijk is er een verbetertraject ingezetMontalbano schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:25:
[...]
Er zijn natuurlijk nog maar weinig P8's uitgeleverd, waarvan er nog veel minder hier op het forum. Bij de P2 had ook niet iedereen (meteen) issues. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar in de tussentijd klop ik nog even enthousiast op ieder stuk hout dat ik tegen kom ;-)
De P8 krijgt vast en zeker ook nog wel een portie problemen, maar hopelijk zijn dat minder ingrijpende zaken die overwegend met software opgelost kunnen worden. Fingers crossed.....
VOC doet het helemaal nog niet! zit in de wk49 update waar ook OTA in zit!Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:28:
[...]
Volgens mij doet hij het helemaal nog niet ip dit moment.
XC40 P8
Ik kan me niet voorstellen dat de P8 dezelfde problemen (hardware) krijgt als de P2. die de P2 al een keer heeft gehad.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:38:
[...]
Er rijden er nu zo’n 250 in de rondte. Nog niet veel inderdaad , maar bij dat aantal P2’s op de weg was er wel al het een en ander aan de hand. Kennelijk is er een verbetertraject ingezet
De P8 krijgt vast en zeker ook nog wel een portie problemen, maar hopelijk zijn dat minder ingrijpende zaken die overwegend met software opgelost kunnen worden. Fingers crossed.....
Ik ben nu ruim een week onderweg en heb eigenlijk vrij weinig aan te merken op de auto. behoudens dat het een verdomd fijn apparaat is! een soort zwevende tank.
XC40 P8
Een zwevende "rocket powered" tankSebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:05:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat de P8 dezelfde problemen (hardware) krijgt als de P2. die de P2 al een keer heeft gehad.
Ik ben nu ruim een week onderweg en heb eigenlijk vrij weinig aan te merken op de auto. behoudens dat het een verdomd fijn apparaat is! een soort zwevende tank.
PSNID : HoefMeistert
Pfff Ik lees de verhalen en moet zelf maar rustig blijven afwachten tot wanneer mijn P8 geleverd gaat worden. Ondanks dat de planning 3-dec bij de dealer in de buurt komt voelt het nog als een eeuwigheid 
Zoals ik nu een beetje lees krijg je bij de P8 de volgende "losse" delen?
- Harmon Kardon boxje (indien je de lounge pack hebt gekozen)
- 1x 4,5 meter Mennekes – Mennekes 3-fase laadkabel
Ik zie in de noorse review dat er USB-C aansluitingen zowel voor/achter zijn, is dit ook in de modellen die wij hier geleverd krijgen? Ik heb dit wellicht gemist in dit topic.
Ik zie in de noorse review dat er USB-C aansluitingen zowel voor/achter zijn, is dit ook in de modellen die wij hier geleverd krijgen? Ik heb dit wellicht gemist in dit topic.
--
Excuus, ik verwar de opties van een ander merk. met die van de XC40
Voor de XC40 staat dit in de standaard uitrusting:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yFSwjUW8BbHp7iCxTOqHcrN5.png?f=user_large)
[ Voor 156% gewijzigd door ManiacScum op 17-11-2020 10:43 ]
Nee, ik verwacht ook niet dat het dezelfde problemen zijn. Maar het is en blijft nieuwe techniek en daar kan altijd wat mee mis gaan. Er is onderhuids niet zo heel veel hetzelfde als de gewone XC40, dus heel veel nieuwheid en ze kunnen dus nog totaal niet op statistiek blindvaren.Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:05:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat de P8 dezelfde problemen (hardware) krijgt als de P2. die de P2 al een keer heeft gehad.
Vergelijk bijvoorbeeld met de berichten dat BMW zijn hybrides terug moet halen wegens batterij-fouten. Dat geldt voor Hyundai ook trouwens terwijl die toch wel tot de EV pioniers gerekend mogen worden.
Ik heb met mijn 10 of 11 Volvo’s tot dusverre weinig serieuze problemen gehad, maar als er eens iets was werd het netjes opgelost. Ik heb dus wel alle vertrouwen ‘in de goede afloop’ anders was ik er niet aan deze privé aankoop begonnen en ik kijk uit naar het moment dat ik ‘m ook kan gaan ophalen (in januari)
Volgens mij zijn die aansluitingen alleen om je spullen mee op te laden toch? Je kunt geen usb stick met mp3’s aansluiten dacht ik?ManiacScum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:38:
--
[Afbeelding]
ja, achter ook usb-c standaardBlankinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:37:
Pfff Ik lees de verhalen en moet zelf maar rustig blijven afwachten tot wanneer mijn P8 geleverd gaat worden. Ondanks dat de planning 3-dec bij de dealer in de buurt komt voelt het nog als een eeuwigheid
XC40 P8
Ik kan het niet testen maar met een USB-C naar USB-A koppelstukje kan je denk ik gewoon via USB muziek afspelen.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:48:
[...]
Volgens mij zijn die aansluitingen alleen om je spullen mee op te laden toch? Je kunt geen usb stick met mp3’s aansluiten dacht ik?
Eens! mijn auto heeft een week bij dealer gestaan aan de computer omdat ze hem niet aan de praat kregen. in de tussentijd een xc40 van de dealer mogen rijden en zeer goed op de hoogte gehouden van de status. Als er wat komt de komende maanden/jaren dat het ik er vertrouwen in dat ze dat netjes oplossen. de software blijft het wel doen, die doet het nu en is niet aan slijtage onderhevig. de hardware heb ik ook vertrouwen in omdat ze geleerd hebben van de P2. wat dan nog stuk kan gaan t.o.v. die P2 is de motor of het batterypack.... zie ik ook niet zo snel gebeuren eigenlijk hahah!Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:39:
[...]
Nee, ik verwacht ook niet dat het dezelfde problemen zijn. Maar het is en blijft nieuwe techniek en daar kan altijd wat mee mis gaan. Er is onderhuids niet zo heel veel hetzelfde als de gewone XC40, dus heel veel nieuwheid en ze kunnen dus nog totaal niet op statistiek blindvaren.
Vergelijk bijvoorbeeld met de berichten dat BMW zijn hybrides terug moet halen wegens batterij-fouten. Dat geldt voor Hyundai ook trouwens terwijl die toch wel tot de EV pioniers gerekend mogen worden.
Ik heb met mijn 10 of 11 Volvo’s tot dusverre weinig serieuze problemen gehad, maar als er eens iets was werd het netjes opgelost. Ik heb dus wel alle vertrouwen ‘in de goede afloop’ anders was ik er niet aan deze privé aankoop begonnen en ik kijk uit naar het moment dat ik ‘m ook kan gaan ophalen (in januari)
kortom, ik heb alle vertrouwen in deze auto en dealer(organisatie) één en andere gestaafd door anderhalve week rijden.
XC40 P8
Oké net 2 foto's gekregen van mijn dealer nu de grill gespoten is, ben echt heeeeel blij dat ik dit gedaan heb. Bij de dealer ook alleen maar enthousiaste reacties, ze zijn van andere dealers komen kijken en er zijn nu andere klanten die dit ook gaan doen. We waren blijkbaar de aller eerste!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5vASdNbyw4IQL4TqQYBr4WN3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/juGYOfubwU7vhdQFyq33HIpZ.jpg?f=user_large)
Erg blij met de Sage Green met de zwarte accenten!
Nu nog tot vrijdag 14:00 wachten!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5vASdNbyw4IQL4TqQYBr4WN3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/juGYOfubwU7vhdQFyq33HIpZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door mvrooij op 17-11-2020 11:20 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Wow ik moet zeggen dat ik dit ook echt super mooi vind staan bij deze kleur! Het volvo logo springt er nu ook echt uit.mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
Erg fraai, zeker een optie om over na te denken.mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
Oké net 2 foto's gekregen van mijn dealer nu de grill gespoten is, ben echt heeeeel blij dat ik dit gedaan heb. Bij de dealer ook alleen maar enthousiaste reacties, ze zijn van andere dealers komen kijken en er zijn nu andere klanten die dit ook gaan doen. We waren blijkbaar de aller eerste!
Heb je ook een indicatie van de kosten?
Bij onze dealer 350 euro.ManiacScum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:26:
[...]
Erg fraai, zeker een optie om over na te denken.
Heb je ook een indicatie van de kosten?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ook over beide zitten denken, maar heb toch alles gedaan omdat mijn huidige XC40 R-Design dit ook heeft en vind het dan inderdaad wat lomper/stoerder overkomen en daar hou ik zelf persoonlijk meer van.Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
Overweeg ook om de grill zwart te maken, maar dan alleen de dichte plaat, niet de omranding. En in mat ipv hoogglans, vind persoonlijk het geheel anders te groot worden zo. [Afbeelding]
Mat even naar zitten kijken maar vind dit gewoonweg niet kloppen, spiegels, dak etc. is allemaal glimmend. Dan heb je 1 klein onderdeel wat anders is. Maar dit kan natuurlijk ook smaak zijn!
Hij is nu in ieder geval exact dezelfde kleur als het dak en spiegels.
Tof! Ik heb dezelfde kleur besteld. Nu denk ik de dealer te herkennen (Nijmegen) wellicht dat ik even langs rij om je grill te checkenmvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk vwb mat eerder naar de kunststof delen bij de mistlampen, wielomranding etc. Afstand daarnaar toe is kleiner dan naar het dak of spiegels, vandaar. Maar gelukkig ieder zijn eigen voorkeur. Veel plezier met je auto vrijdag!
P8
Ik vind persoonlijk de rand in de andere originele kleur laten nog toffer kijkend naar dit voorbeeld!
Het idee had ik al voorgesteld bij mijn dealer/verkoper dus ga dit maar eens even concreet maken voor mij Thunder Grey P8.
@Pr8chtig heb jij deze optie al besteld en zo ja wat zijn de kosten?
Het idee had ik al voorgesteld bij mijn dealer/verkoper dus ga dit maar eens even concreet maken voor mij Thunder Grey P8.
[ Voor 14% gewijzigd door Blankinho op 17-11-2020 11:43 ]
Ja ik snap je zeker! Ik heb het gewoon vooral afgekeken van mijn huidige XC40 en dat vond ik en mijn compagnon het mooiste maar weet zeker dat jou samenstelling ook zeer vet is!Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Kijk vwb mat eerder naar de kunststof delen bij de mistlampen, wielomranding etc. Afstand daarnaar toe is kleiner dan naar het dak of spiegels, vandaar. Maar gelukkig ieder zijn eigen voorkeur. Veel plezier met je auto vrijdag!
Nee helaas, hij staat in Oss!Peterfilius schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:40:
[...]
Tof! Ik heb dezelfde kleur besteld. Nu denk ik de dealer te herkennen (Nijmegen) wellicht dat ik even langs rij om je grill te checken
In de P2 iig (nog) niet. Ik verwacht wel dat het uiteindelijk gaat kunnen. Er zijn volgens mij mensen die muziek vanaf hun telefoon af kunnen spelen (en dan bedoel ik niet bluetooth), dus dan zou er (met een stuk software aan de client zijde) wel iets mogelijk moeten zijn.Blankinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:55:
[...]
Ik kan het niet testen maar met een USB-C naar USB-A koppelstukje kan je denk ik gewoon via USB muziek afspelen.
Ik vind dit veel mooier, als je de rand ook doet lijkt het als een vrouw die te veel lippenstift op heeft gedaanPr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
Overweeg ook om de grill zwart te maken, maar dan alleen de dichte plaat, niet de omranding. En in mat ipv hoogglans, vind persoonlijk het geheel anders te groot worden zo. [Afbeelding]
XC40 P8
Dacht Oss al te herkennen aan je foto van op de parkeerplaats, komt de mijne binnenkort ook vandaan.
P8
Eens, als je het doet wel glanzend hahahmvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:36:
[...]
Ook over beide zitten denken, maar heb toch alles gedaan omdat mijn huidige XC40 R-Design dit ook heeft en vind het dan inderdaad wat lomper/stoerder overkomen en daar hou ik zelf persoonlijk meer van.
Mat even naar zitten kijken maar vind dit gewoonweg niet kloppen, spiegels, dak etc. is allemaal glimmend. Dan heb je 1 klein onderdeel wat anders is. Maar dit kan natuurlijk ook smaak zijn!
Hij is nu in ieder geval exact dezelfde kleur als het dak en spiegels.
XC40 P8
Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:
[...]
Ik vind dit veel mooier, als je de rand ook doet lijkt het als een vrouw die te veel lippenstift op heeft gedaan
Grappig hoe iedereen hier verschillend over denkt, dat maakt het ook juist leuk dat niet alles hetzelfde is. Ik snap je mening, maar vind het bij mijn huidige XC40 ook erg vet dus dat was vooral onze reden om het zo te doen. Ben erg benieuwd in werkelijkheid vrijdag!Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:48:
[...]
Eens, als je het doet wel glanzend hahah
[ Voor 10% gewijzigd door mvrooij op 17-11-2020 11:52 ]
Is geen concrete optie dus niet besteld, ga er waarschijnlijk zelf een sjabloon voor maken om het uit folie te kunnen laten plotten en als sticker erop te kunnen kleven. Kan het er ook altijd weer af. Of een andere glansgraad, kleur, of iets met een patroon (carbon effect, logo) etc. Dus nog geen zicht op de kosten maar waarschijnlijk fraktie van die 350 euro. Kan pas iets maken als ik de auto heb, over een paar weken.Blankinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Ik vind persoonlijk de rand in de andere originele kleur laten nog toffer kijkend naar dit voorbeeld!
Lijkt me ook wel iets met camouflagepatroon op een Sage Green
[ Voor 6% gewijzigd door Pr8chtig op 17-11-2020 12:43 ]
P8
Prachtig geheel zo!mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt een trend gezet die wel eens veel gevolgd kan worden.
XC40 EV Pro
Wel mooi, een vrouw met teveel lippenstift. Of is dit off-topic?Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:
[...]
Ik vind dit veel mooier, als je de rand ook doet lijkt het als een vrouw die te veel lippenstift op heeft gedaan
XC40 EV Pro
Ja, ik moet zeggen dat ik dit ook wel mooi vind!Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:32:
Krijg zojuist een belletje van de dealer dat ik de P8 op 28 november mag ophalen!
Komt een weekje eerder binnen en dus voor mij ook een weekje eerder.
Moet dan wel terug voor de W49 update, maar dat zou een "klaar terwijl u wacht" update worden.
Ze gaan er in december overigens ongeveer 50 uitleveren.
Komt een weekje eerder binnen en dus voor mij ook een weekje eerder.
Moet dan wel terug voor de W49 update, maar dat zou een "klaar terwijl u wacht" update worden.
Ze gaan er in december overigens ongeveer 50 uitleveren.
XC40 EV Pro
Inderdaad! feit blijft dat het een dichte "grill" is en dat ik zo een herkenbaar aspect wel gaaf vind aan de P8. Althans, ik merk dat ik nu bij iedere XC40 kijk of hij een dichte grill heeft. Overigens valt de auto verder (helemaal in het zwart omdat de grill dan niet goed zichtbaar is) niet op in het dagelijkse verkeer. totdat je besluit om in te voegen of op te trekken. hahahamvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:52:
[...]
[...]
Grappig hoe iedereen hier verschillend over denkt, dat maakt het ook juist leuk dat niet alles hetzelfde is. Ik snap je mening, maar vind het bij mijn huidige XC40 ook erg vet dus dat was vooral onze reden om het zo te doen. Ben erg benieuwd in werkelijkheid vrijdag!
XC40 P8
Als je dit zelf gaat (laten) doen ben ik ook wel geïnteresseerd! Als je eenmaal een sjabloon hebt kun je er makkelijk meer maken.Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:28:
[...]
Is geen concrete optie dus niet besteld, ga er waarschijnlijk zelf een sjabloon voor maken om het uit folie te kunnen laten plotten en als sticker erop te kunnen kleven. Kan het er ook altijd weer af. Of een andere glansgraad, kleur, of iets met een patroon (carbon effect, logo) etc. Dus nog geen zicht op de kosten maar waarschijnlijk fraktie van die 350 euro. Kan pas iets maken als ik de auto heb, over een paar weken.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
+1JackBol schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:04:
[...]
Als je dit zelf gaat (laten) doen ben ik ook wel geïnteresseerd! Als je eenmaal een sjabloon hebt kun je er makkelijk meer maken.
Als je het inderdaad zou overwegen om dit te ‘commercialiseren’ wordt vast een bestseller.....ik ben i.i.g. ook in de markt voor een exemplaar...
Ik ben ook zeker geïnteresseerd, van mij betreft een lease wagen, dus spuiten is niet echt een optie. Ik wil zeker kijken wat er met wrappen mogelijk is.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:19:
[...]
+1
Als je het inderdaad zou overwegen om dit te ‘commercialiseren’ wordt vast een bestseller.....ik ben i.i.g. ook in de markt voor een exemplaar...
Dus, wordt vervolgd.JackBol schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:04:
[...]
Als je dit zelf gaat (laten) doen ben ik ook wel geïnteresseerd! Als je eenmaal een sjabloon hebt kun je er makkelijk meer maken.
P8
+1Sander28 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ik ben ook zeker geïnteresseerd, van mij betreft een lease wagen, dus spuiten is niet echt een optie. Ik wil zeker kijken wat er met wrappen mogelijk is.
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Je kunt het ook heel makkelijk plastidippen, heb je in mat en glans en trek je er zo weer afSander28 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ik ben ook zeker geïnteresseerd, van mij betreft een lease wagen, dus spuiten is niet echt een optie. Ik wil zeker kijken wat er met wrappen mogelijk is.
XC40 P8
Mooi om te horen hoeveel interesse ervoor is, ben erg benieuwd naar jullie resultaat mocht iemand dit gaan doen. Snap dat het voor mensen met lease net wat lastiger is dan zou een sjabloon/sticker een hele mooie oplossing zijn.
Misschien nog wel gemakkelijker, Kan dat ook gedeeltelijk? En moet de grille dan eerst van de auto af?Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
[...]
Je kunt het ook heel makkelijk plastidippen, heb je in mat en glans en trek je er zo weer af
P8
Ik had er nog nooit van gehoord en heb even gegoogeld. Ik ben wel benieuwd hoe makkelijk dit gaat met het logo? Ook ik krijg de P8 in Sage als leaseauto. De foto's zien er wel erg gaaf uit, ik denk dat ik de omlijsting overigens niet zwart zo willen hebben, maar de grill zelf zeker wel.Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
[...]
Je kunt het ook heel makkelijk plastidippen, heb je in mat en glans en trek je er zo weer af
+1.Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:28:
[...]
Is geen concrete optie dus niet besteld, ga er waarschijnlijk zelf een sjabloon voor maken om het uit folie te kunnen laten plotten en als sticker erop te kunnen kleven. Kan het er ook altijd weer af. Of een andere glansgraad, kleur, of iets met een patroon (carbon effect, logo) etc. Dus nog geen zicht op de kosten maar waarschijnlijk fraktie van die 350 euro. Kan pas iets maken als ik de auto heb, over een paar weken.
Liefst mat. Evt met een (carbon) patroontje. Of geperforeerd zodat de kleur nog wel wat zichtbaar is.
Kortom: sjabloon zou top zijn.
Die van ons is ook lease en de dealer gaat het frontje wrappen. Hij staat nu voor 12 dec bij de dealer dus hopelijk weekje later ophalenmvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:39:
Mooi om te horen hoeveel interesse ervoor is, ben erg benieuwd naar jullie resultaat mocht iemand dit gaan doen. Snap dat het voor mensen met lease net wat lastiger is dan zou een sjabloon/sticker een hele mooie oplossing zijn.

Heel makkelijk en je kunt de grille gewoon laten zitten, alleen even afplakken. Eventuele nevel van de spuitbus veeg je zo weg!Pr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:49:
[...]
Misschien nog wel gemakkelijker, Kan dat ook gedeeltelijk? En moet de grille dan eerst van de auto af?
Ik heb zelfs de wielen van de auto van mijn vriendin gedaan, in dezelfde "kleur" als ze waren/zijn puur om de wielen te beschermen...
Bij eentje heeft ze een stoeprand geraakt, hup het spul er weer af en even opnieuw gedaan.
Enige wat je nodig hebt is een beetje geduld.
Ik zat er aan te denken om de logo's zwart te maken maar vind het niet helemaal bij deze auto passen.
XC40 P8
Quanta coata af dealer?wht_nl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:28:
[...]
Die van ons is ook lease en de dealer gaat het frontje wrappen. Hij staat nu voor 12 dec bij de dealer dus hopelijk weekje later ophalen
Inderdaad stuk makkelijker nog. Ga dit denk ik eerst proberen voordat ik een sjabloon ga maken. Wel wasstraat bestendig als het op de velgen ook kan?Sebas84! schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:33:
[...]
Heel makkelijk en je kunt de grille gewoon laten zitten, alleen even afplakken. Eventuele nevel van de spuitbus veeg je zo weg!
Ik heb zelfs de wielen van de auto van mijn vriendin gedaan, in dezelfde "kleur" als ze waren/zijn puur om de wielen te beschermen...
Bij eentje heeft ze een stoeprand geraakt, hup het spul er weer af en even opnieuw gedaan.
Enige wat je nodig hebt is een beetje geduld.
Ik zat er aan te denken om de logo's zwart te maken maar vind het niet helemaal bij deze auto passen.
P8
Ja, zeker! Je koopt een busje voor 12 euro en kunt lekker zelf aan de gang! Ook goed voor het gevoel, verder valt er niet veel te knutselen aan deze bakPr8chtig schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:37:
[...]
Inderdaad stuk makkelijker nog. Ga dit denk ik eerst proberen voordat ik een sjabloon ga maken. Wel wasstraat bestendig als het op de velgen ook kan?
XC40 P8
Is het nog mogelijk om te traceren wanneer je reeds geproduceerde auto op de boot gaat? en wélke boot?
Volgens een eerdere link (die niet meer lijkt te werken) gaat het dus niet meer.
Is er een andere mogelijkheid?
tia
Volgens een eerdere link (die niet meer lijkt te werken) gaat het dus niet meer.
Is er een andere mogelijkheid?
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Geen idee
Flink lopen lurken in dit topic, maar heb inmiddels ook mijn P8 op de oprit staan. Wat eerste ervaringen:
:strip_exif()/f/image/TRjqLPwOG9PdNuVfafinkN31.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al natuurlijk superblij mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
:strip_exif()/f/image/TRjqLPwOG9PdNuVfafinkN31.jpg?f=fotoalbum_large)
Algemeen
- Rij-ervaring, heel fijn. De kracht en snelheid komen heel soepel. Als je rustig wil rijden gaat dat ook heel makkelijk.
- Auto is heel stil en de deuren voelen als kluisdeuren.
- Ik heb het loungepakket, kreeg geen HK bluetooth speakertje mee van de dealer. Zag pas hier op het forum dat dat wel de bedoeling was. Dus gemaild. Ze belden net dat die niet meer op voorraad waren, maar volgende week weer komen. Ben benieuwd of ze er zelf mee waren gekomen als ik niet had gemaild
Laden
- Ik vind zelf de laadkabel vrij kort met 4,5m. Als je laadpaal vóór je staat en je parkeert met de neus naar voren in, dan red je het net wel / net niet. Als ik op mijn oprit nog voor de auto wil langslopen, red ik het dus niet.
- Het klepje steekt heel ver uit als de kabel erin zit. De AH-bezorger liep deze er daardoor op de eerste dag al af! Gelukkig geen zichtbare schade, de gekleurde klep schuif je zo weer op het mechanisme.
Software
- Veel dingen voelen softwarematig nu nog als karig, gaat gelukkig in in week 49 veel komen. Ik heb ook een lijst van toekomstige updates van de dealer gekregen.
- De popup over 'deuren' en gordels' komt ook naar voren als er niets aan de hand is. Gaat vanzelf weg, maar voelt als een bugje nu.
- Ik had gedacht dat ik 'hey google' heel onnatuurlijk zou vinden, maar dat gaat echt héél soepel en snel als je zit en aan het rijden bent.
Dingen die ik van te voren had kunnen weten, maar die ik opvallend vind:
- Keyless werkt alleen met indrukken touchknop op de deur. Als je sleutel in je zak hebt, en wegloopt bij de auto gaat deze bijv. niet op slot (dat ben ik bij andere merken wel gewend)
- Ik had verwacht dat met alle geavanceerde techniek deze auto ook actieve parkeerhulp zou hebben. Knopje indrukken en de auto doet de rest. Heeft 'ie dus niet. Niet dat ik het echt nodig heb, maar toch.
Voor de toekomst
Ik ben echt van plan om een normaal formaat caravan met deze auto te gaan trekken. Erg benieuwd wat er van de range over blijft!Al met al natuurlijk superblij mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Mooie auto! Ik heb diezelfde kleur besteld.strikkert schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:37:
Flink lopen lurken in dit topic, maar heb inmiddels ook mijn P8 op de oprit staan. Wat eerste ervaringen:
[Afbeelding]Algemeen
- Rij-ervaring, heel fijn. De kracht en snelheid komen heel soepel. Als je rustig wil rijden gaat dat ook heel makkelijk.
- Auto is heel stil en de deuren voelen als kluisdeuren.
- Ik heb het loungepakket, kreeg geen HK bluetooth speakertje mee van de dealer. Zag pas hier op het forum dat dat wel de bedoeling was. Dus gemaild. Ze belden net dat die niet meer op voorraad waren, maar volgende week weer komen. Ben benieuwd of ze er zelf mee waren gekomen als ik niet had gemaild
Laden
- Ik vind zelf de laadkabel vrij kort met 4,5m. Als je laadpaal vóór je staat en je parkeert met de neus naar voren in, dan red je het net wel / net niet. Als ik op mijn oprit nog voor de auto wil langslopen, red ik het dus niet.
- Het klepje steekt heel ver uit als de kabel erin zit. De AH-bezorger liep deze er daardoor op de eerste dag al af! Gelukkig geen zichtbare schade, de gekleurde klep schuif je zo weer op het mechanisme.
Software
- Veel dingen voelen softwarematig nu nog als karig, gaat gelukkig in in week 49 veel komen. Ik heb ook een lijst van toekomstige updates van de dealer gekregen.
- De popup over 'deuren' en gordels' komt ook naar voren als er niets aan de hand is. Gaat vanzelf weg, maar voelt als een bugje nu.
- Ik had gedacht dat ik 'hey google' heel onnatuurlijk zou vinden, maar dat gaat echt héél soepel en snel als je zit en aan het rijden bent.
Dingen die ik van te voren had kunnen weten, maar die ik opvallend vind:
- Keyless werkt alleen met indrukken touchknop op de deur. Als je sleutel in je zak hebt, en wegloopt bij de auto gaat deze bijv. niet op slot (dat ben ik bij andere merken wel gewend)
- Ik had verwacht dat met alle geavanceerde techniek deze auto ook actieve parkeerhulp zou hebben. Knopje indrukken en de auto doet de rest. Heeft 'ie dus niet. Niet dat ik het echt nodig heb, maar toch.
Voor de toekomst
Ik ben echt van plan om een normaal formaat caravan met deze auto te gaan trekken. Erg benieuwd wat er van de range over blijft!
Al met al natuurlijk superblij mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik had al met mijn dealer afgesproken dat hij de laadkabel omruilt voor een langere (7 m) want het is inderdaad te weinig die 4,5m.
Die Park Pilot komt pas in het volgende modeljaar, maar ‘ onze’ heeft de hardware nog niet en zal het dus niet krijgen. In mijn vorige Volvo zat het wel. Ik heb het zegge en schrijven twee maal gedemonstreerd maar nooit meer gebruikt. Met die camera’s en piepers staat de auto veel sneller op zijn plaats als je het zelf doet dan als dan het systeem voor je kan regelen....
Het was bij mijn vorige Volvo wel zo dat hij, als je uitgestapt bent, het systeem een melding gaf op je telefoon. Dat handmatig op slot doen was ook een soort ‘enter’ om te vertellen dat hij mocht gaan laden. Wat hier geïmplementeerd gaat worden na de update weet ik niet...
[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 17-11-2020 16:08 ]
Ik begreep van mijn dealer iets anders, dat dit met een software update wel kan gaan komen omdat de camera's plus hardware er wel voor is. Ik heb het op mijn huidige XC40 wel zitten maar in die ruim 2 jaar tijd nooit gebruikt. Zelfs mijn V40 daarvoor had het, 2x gebruikt om te testen toen.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:06:
[...]
Die Park Pilot komt pas in het volgende modeljaar, ‘onze’ heeft de hardware nog niet. In mijn vorige Volvo zat het wel. Ik heb het zegge en schrijven twee maal gedemonstreerd maar nooit meer gebruikt. Met die camera’s en piepers staat de auto veel sneller op zijn plaats dan dat systeem voor je kan regelen....
Het was bij mijn vorige Volvo wel zo dat hij, als je uitgestapt bent, het systeem een melding gaf op je telefoon. Dat handmatig op slot doen was ook een soort ‘enter’ om te vertellen dat hij mocht gaan laden. Wat hier geïmplementeerd gaat worden na de update weet ik niet...
Werkte wel goed, enkel heb ik het zelf veel sneller gedaan.
Nee, kijk maar naar de zijkant van de voorbumper daar missen een paar opzij kijkende sensoren.........mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]
Ik begreep van mijn dealer iets anders, dat dit met een software update wel kan gaan komen omdat de camera's plus hardware er wel voor is. Ik heb het op mijn huidige XC40 wel zitten maar in die ruim 2 jaar tijd nooit gebruikt. Zelfs mijn V40 daarvoor had het, 2x gebruikt om te testen toen.
Ah wacht, je bedoeld de sensor voor de band/zijkant voorbumper?Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
[...]
Nee, kijk maar naar de zijkant van de voorbumper daar missen een paar opzij kijkende sensoren.........
Klopt in de werkelijkheid zit hij er niet op maar op de foto's als je hem samenstelt wel daarom zag ik geen verschil qua sensoren. Maar nu is het duidelijk!
Niet erg hoor, gebruik het nooit. Hoop alleen niet dat het meerdere functies in de toekomst zal tegenhouden.
Zojuist langs de bandenboer geweest voor winterbanden (daaraan gebonden door leasemaatschappij)
Heb de Continental Winter Contact TS860S erop gekregen, volgens mij een prima band! (20")
Had gevraagd om deze, of de Sottozero 3 of de Michelin Pilot Alpin.
Wat voor winterbanden gaan jullie er onder leggen? (of hebben jullie er al onder zitten)
Heb de Continental Winter Contact TS860S erop gekregen, volgens mij een prima band! (20")
Wat voor winterbanden gaan jullie er onder leggen? (of hebben jullie er al onder zitten)
Dit is iets wat @Pure8 wellicht kan beantwoorden!mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:15:
[...]
Ik begreep van mijn dealer iets anders, dat dit met een software update wel kan gaan komen omdat de camera's plus hardware er wel voor is. Ik heb het op mijn huidige XC40 wel zitten maar in die ruim 2 jaar tijd nooit gebruikt. Zelfs mijn V40 daarvoor had het, 2x gebruikt om te testen toen.
@SMGee1 je had gelijk (helaas).
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is bovenstaande voor een P2? Met PP?BartWNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:04:
Zojuist langs de Profile geweest voor winterbanden (daaraan gebonden door leasemaatschappij)
Ik mag 4-12 mijn P2 PP ophalen en moet dan ook redelijk snel langs de bandenboer voor een wissel.
P2
19 inch winterbanden zijn de Michelin Pilot Alpin 5 geworden. Tip van mij, maak foto's van je velgen voor de bandenwissel, helaas had het apparaat voor het plaatsen van de band om de velg schade veroorzaakt. Gelukkig wordt dat opgelost.
19 inch winterbanden zijn de Michelin Pilot Alpin 5 geworden. Tip van mij, maak foto's van je velgen voor de bandenwissel, helaas had het apparaat voor het plaatsen van de band om de velg schade veroorzaakt. Gelukkig wordt dat opgelost.
En dan is de hamvraag nog: komt er dan nog wel een W49 update van de auto of wordt die ook uitgesteld?
P8
Balen! Maar hopelijk komt de rest van die update wel?
Da's balen en ook wel erg slecht. De WiFi hotspot komt zelfs pas in de loop van 2022 (misschien!). Mijn P8 wordt waarschijnlijk pas in januari in februari afgeleverd, dus misschien is ie dan wel wel opgeleverd. Vooral de klimaatcontrole via de app is echt iets wat ik nou bij mijn Tesla veel gebruik.
Range zichtbaar percentage van de accu
In het bestuurdersdisplay is wordt de actieradius in percentage van de accu getoond. De range in kilometers wordt niet getoond. VCC is hiermee bezig, maar een wijziging in dit modeljaar wordt niet verwacht.
Er is wel een alternatief! blahblahblah
Betekent de bewoording 'dit modeljaar' dat dit voor geproduceerde en uitgeleverde P8's achteraf via een (software)update niet wordt toegevoegd/aangepast?
In het bestuurdersdisplay is wordt de actieradius in percentage van de accu getoond. De range in kilometers wordt niet getoond. VCC is hiermee bezig, maar een wijziging in dit modeljaar wordt niet verwacht.
Er is wel een alternatief! blahblahblah
Betekent de bewoording 'dit modeljaar' dat dit voor geproduceerde en uitgeleverde P8's achteraf via een (software)update niet wordt toegevoegd/aangepast?
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Toch wel jammer dat een aantal features (carplay, volvo app etc) tijdens het bestellen begin dit jaar allemaal mooi als marketing is gebruikt en dan blijkt dat we nog een behoorlijke periode moeten wachten...
Met name het ontbreken van Carplay is iets wat elke auto tegenwoordig standaard erbij heeft. Het mag de pret natuurlijk niet drukken maar vind het wel karig..
Met name het ontbreken van Carplay is iets wat elke auto tegenwoordig standaard erbij heeft. Het mag de pret natuurlijk niet drukken maar vind het wel karig..
Niet leuk voor de P8 kopers, maar ik begon een beetje het gevoel te krijgen dat updates voor de P8 met meer prioriteit werd behandeld dan voor de P2 en dat vond ik als P2 koper verre van fijn. Maar nu lijkt het er op dat voor beide auto’s toch een vergelijkbaar traject wordt aangehouden...
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Normaliter zou het missen van Carplay een absolute NoGo betekenen voor een auto wat mij betreft.Blankinho schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:22:
Toch wel jammer dat een aantal features (carplay, volvo app etc) tijdens het bestellen begin dit jaar allemaal mooi als marketing is gebruikt en dan blijkt dat we nog een behoorlijke periode moeten wachten...
Echter nu kies bewust een auto met een volwaardig Android of Apple systeem (bij het ontbreken van die laatste blijft er weinig te kiezen over)
Ik heb namelijk sterk het idee dat met Carplay en een EV er veel functionaliteit verloren gaat, zoals het bepalen van de resterende range aan de hand van de navigatie (ik kan het mis hebben maar volgens mij kan Carplay en Google Maps/Waze niet bepalen hoeveel range de EV nog heeft)
Bij mijn keuze is dat vooralsnog geen factor, tenzij iemand anders mij kan overtuigen dat Carplay en EV een goede combo is.
Hierdoor is bijvoorbeeld de Skoda Enyaq afgevallen als keuze omdat het navigatiesysteem in deze auto nauwelijks van deze tijd lijkt (vergelijkbaar met mijn Superb)
[ Voor 0% gewijzigd door ManiacScum op 17-11-2020 19:45 . Reden: Typo's ]
Mooi geworden hoor. Enne ik heb vrijdag ook een afspraak om 14:00 bij de dealer om de mijne op te halenNu nog tot vrijdag 14:00 wachten!
Volvo XC 40 P8
Ik vond CarPlay in mijn vorige Volvo al volslagen overbodig en gebruikte het dan ook nooit. De ingebouwde apps gaven me alles wat ik nodig heb. En dat geldt voor de P8 nog veel meer, dus van het voorlopig ontbreken daarvan lig ik niet wakker. Dat geldt ook voor die Hotspot functie.ManiacScum schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:43:
[...]
Normaliter zou het missen van Carplay een absolute NoGo betekenen voor een auto wat mij betreft.
Echter nu kies bewust een auto met een volwaardig Android of Apple systeem (bij het ontbreken van die laatste blijft er weinig te kiezen over)
Ik heb namelijk sterk het idee dat met Carplay en een EV er veel functionaliteit verloren gaat, zoals het bepalen van de resterende range aan de hand van de navigatie (ik kan het mis hebben maar volgens mij kan Carplay en Google Maps/Waze niet bepalen hoeveel range de EV nog heeft)
Bij mij keuze is dat vooralsnog geen factor, tenzij iemand anders mij kan overtuigen dat Carplay en EV een goede combo is.
Hierdoor is bijvoorbeelde de Skoda Enyaq afgevallen als keuze omdat het navigatiesysteem in deze auto nauwelijks van deze tijd lijkt (vergelijkbaar met mijn Superb)
Maar het nog enige tijd ontbreken van de app om op afstand controle over het laden en het klimatiseren te houden (en de andere VOC functionaliteiten) is echt wel ‘een heel vervelend dingetje’
Ik daar in tegen gebruik het erg veel voor de fatsoenlijke navigatie, spotify die wel beter werkt, flitsmeister en het siri gebeuren werkt gewoon fijn. Nu is het dadelijk zo dat dit allemaal (op flitsmeister na) in de P8 fatsoenlijk zit dus ik ga de CarPlay ook niet missen en had ik me ook bij neergelegd dat dit er niet in zou zitten vanaf de start. En waarschijnlijk ga ik dit ook niet gebruiken mocht het er in de toekomst opkomen.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:53:
[...]
Ik vond CarPlay in mijn vorige Volvo al volslagen overbodig en gebruikte het dan ook nooit. De ingebouwde apps gaven me alles wat ik nodig heb. En dat geldt voor de P8 nog veel meer, dus van het voorlopig ontbreken daarvan lig ik niet wakker. Dat geldt ook voor die Hotspot functie.
Maar het nog enige tijd ontbreken van de app om op afstand controle over het laden en het klimatiseren te houden (en de andere VOC functionaliteiten) is echt wel ‘een heel vervelend dingetje’
VOC app gebruik ik nu erg veel op mijn huidige XC40 dus ik baal erg dat deze app nu pas begin 2021 klaar is. Vooral omdat dit nogal een ruim begrip is. Zal het dan Januari zijn of gaan ze dan zeggen ja Maart is ook begin 2021. Vind het een slechte zaak, eigenlijk is de P8 gewoonweg nog niet af en wilde ze hem zo graag al in NL hebben vanwege de bijtelling. Maarja we mogen niet klagen, rij liever nu 5 jaar lang met deze bijtelling dan dat ik zou wachten tot 2021 met de hogere bijtelling
Vandaag de auto weer terug gekregen na de recall. De 3 onderdelen zijn vervangen en de sw is geüpgraded. De Google omgeving (kernel) is nog van september, dus daar is weinig aan gebeurd lijkt het.
De voorverwarming zit er jammer genoeg nog niet in, maar zou nu dus OTA toegevoegd kunnen worden.
Verbruik was vanavond wel hoger, 20% verbruikt ipv 19% en dat kon ik ook al enigszins herleiden uit de kWh/100km. Kan aan de winterbanden liggen die vandaag ook gemonteerd zijn.
Maar de temperatuur was 12-13 graden dus dat is zeker niet heel veel kouder dan vorige week, dus die factor kan wel weggestreept worden. Maar nu dus van 27 naar 28 kWh/100km. Had gehoopt dat het wat gunstiger uit zou vallen, maar dat was meer op gevoel dan op feiten gebaseerd.
Maar goed, het was weer lekker om in te stappen en weg te rijden zonder motorgeluid 😊.
De voorverwarming zit er jammer genoeg nog niet in, maar zou nu dus OTA toegevoegd kunnen worden.
Verbruik was vanavond wel hoger, 20% verbruikt ipv 19% en dat kon ik ook al enigszins herleiden uit de kWh/100km. Kan aan de winterbanden liggen die vandaag ook gemonteerd zijn.
Maar de temperatuur was 12-13 graden dus dat is zeker niet heel veel kouder dan vorige week, dus die factor kan wel weggestreept worden. Maar nu dus van 27 naar 28 kWh/100km. Had gehoopt dat het wat gunstiger uit zou vallen, maar dat was meer op gevoel dan op feiten gebaseerd.
Maar goed, het was weer lekker om in te stappen en weg te rijden zonder motorgeluid 😊.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UrCy7vGxUUSHg1iPB9XTPbdl.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door P2Hattem op 17-11-2020 20:48 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ik vind dat ik wel mag klagen want ik kocht de auto privé en dus niet onder de druk van veranderende bijteliing-regels.mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:17:
[...]
Ik daar in tegen gebruik het erg veel voor de fatsoenlijke navigatie, spotify die wel beter werkt, flitsmeister en het siri gebeuren werkt gewoon fijn. Nu is het dadelijk zo dat dit allemaal (op flitsmeister na) in de P8 fatsoenlijk zit dus ik ga de CarPlay ook niet missen en had ik me ook bij neergelegd dat dit er niet in zou zitten vanaf de start. En waarschijnlijk ga ik dit ook niet gebruiken mocht het er in de toekomst opkomen.
VOC app gebruik ik nu erg veel op mijn huidige XC40 dus ik baal erg dat deze app nu pas begin 2021 klaar is. Vooral omdat dit nogal een ruim begrip is. Zal het dan Januari zijn of gaan ze dan zeggen ja Maart is ook begin 2021. Vind het een slechte zaak, eigenlijk is de P8 gewoonweg nog niet af en wilde ze hem zo graag al in NL hebben vanwege de bijtelling. Maarja we mogen niet klagen, rij liever nu 5 jaar lang met deze bijtelling dan dat ik zou wachten tot 2021 met de hogere bijtelling
In jou geval zou ik ook zeker klagen! Vind het ook erg slecht, had dan meteen open kaart gespeeld zodat je wist dat dit in t begin zou missen. We wachten het af..Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:34:
[...]
Ik vind dat ik wel mag klagen want ik kocht de auto privé en dus niet onder de druk van veranderende bijteliing-regels.
P2 met 20 inch, non-PP. Maar denk wel dat daar dezelfde banden omheen mogen.JoeMusashi schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:11:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is bovenstaande voor een P2? Met PP?
Ik mag 4-12 mijn P2 PP ophalen en moet dan ook redelijk snel langs de bandenboer voor een wissel.
Belangrijkste is om op de lastindex (99) en snelheidsklasse (H) te letten, zie:
https://support.polestar....heidsklassen-voor-banden/
H is redelijk schaars volgens mij, meeste banden zitten er onder of boven.
Dat is een goeie. Wat was de totale W49 update ook al weer? I.i.g. de OTA meen ik.Montalbano schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:40:
[...]
En dan is de hamvraag nog: komt er dan nog wel een W49 update van de auto of wordt die ook uitgesteld?
Vond het ook al apart dat de P2 en P8 op dit gebied uit elkaar liepen, is tenslotte software die gedeeld wordt.
En het sterke is dat ik vanmiddag rond 13.00 uur nog over de update nog met de dealer heb gesproken omdat mijn P8 in week 48 wordt geleverd. De update W49 zou ik op kunnen wachten. Wordt op deze manier inderdaad een korte update.
Was dit lijstje dus:
- Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
- Connected safety: Introductie 20w49
- Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
- Mobile app integratie: Introductie 20w49
- Apple Carplay: Introductie per MY22
- Rijlogboek: Introductie per MY22
- Motor op afstand starten (engine remote start): Introductie per MY22
- Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
- WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
- Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.
[ Voor 40% gewijzigd door Petzun op 17-11-2020 21:06 ]
XC40 EV Pro
Ik vraag me af waarom P8 rijders denken dat de ontwikkeling van tools sneller zou gaan dan bij de PS2 en alles er vanaf dag 1 op zou zitten?!mvrooij schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:39:
[...]
In jou geval zou ik ook zeker klagen! Vind het ook erg slecht, had dan meteen open kaart gespeeld zodat je wist dat dit in t begin zou missen. We wachten het af..
Als er iemand met enig financieel inzicht werkt bij Volvo als moederbedrijf dan zal die toch echt voorkomen dat 2 teams onafhankelijk van elkaar dezelfde functionaliteit gaan ontwikkelen op hetzelfde platform. Het dunne interface laagje is het enige verschil tussen de auto’s en dat is niet het moeilijkste stuk.
Kortom, kijk naar de roadmap van de PS2 en je weet wat je wanneer kunt verwachten voor je P8.
Wel is het natuurlijk (soort van) schandalig dat beide auto’s geleverd worden zonder de functionaliteit die op internet gespecificeerd was toen de auto’s verkocht werden. Polestar heeft ooit wel gezegd dat CarPlay later zou komen, maar de andere missende opties bleken pas veel later te ontbreken ... jammer 😌.
Dit was het W49 lijstje in het kort:Petzun schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:54:
[...]
Dat is een goeie. Wat was de totale W49 update ook al weer? I.i.g. de OTA meen ik.
Vond het ook al apart dat de P2 en P8 op dit gebied uit elkaar liepen, is tenslotte software die gedeeld wordt.
En het sterke is dat ik vanmiddag rond 13.00 uur nog over de update nog met de dealer heb gesproken omdat mijn P8 in week 48 wordt geleverd. De update in week 49 / 50 zou ik op kunnen wachten. Wordt op deze manier inderdaad een korte update.
- Harman Kardon: Full settings introductie 20w49.
- Uitbreiding van VOC app functionaliteiten: instellen klimaat, afstandsstart, sluiten van de auto Deze updates moeten plaats vinden bij de dealer. Een andere belangrijke update in 20w49 is het mogelijk maken van Over The Air updates voor toekomstige software updates.
Blijft dus misschien over voor W49
OTA voorbereiding
Harman Kardon settings
Connected Safety (de ene Volvo die de andere waarschuwt als er onheil dreigt op de weg)
Heb ik me zelf ook eerder afgevraagd. Ik begreep het uit elkaar lopen van de P2 en P8 t.a.v. de updates ook niet, maar als de W49 update meerdere keren wordt bevestigd door informatie aan en vervolgens van dealers, dan ga je er toch in geloven. We gaan maar een beetje geduld hebben, kan ik me eerst focussen op leren EV te rijden.P2Hattem schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:05:
[...]
Ik vraag me af waarom P8 rijders denken dat de ontwikkeling van tools sneller zou gaan dan bij de PS2 en alles er vanaf dag 1 op zou zitten?!
Als er iemand met enig financieel inzicht werkt bij Volvo als moederbedrijf dan zal die toch echt voorkomen dat 2 teams onafhankelijk van elkaar dezelfde functionaliteit gaan ontwikkelen op hetzelfde platform. Het dunne interface laagje is het enige verschil tussen de auto’s en dat is niet het moeilijkste stuk.
Kortom, kijk naar de roadmap van de PS2 en je weet wat je wanneer kunt verwachten voor je P8.
Wel is het natuurlijk (soort van) schandalig dat beide auto’s geleverd worden zonder de functionaliteit die op internet gespecificeerd was toen de auto’s verkocht werden. Polestar heeft ooit wel gezegd dat CarPlay later zou komen, maar de andere missende opties bleken pas veel later te ontbreken ... jammer 😌.
XC40 EV Pro
Nou heel simpel antwoord: omdat er een duidelijke mededeling was van Volvo over de inhoud van de W49 update.P2Hattem schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:05:
[...]
Ik vraag me af waarom P8 rijders denken dat de ontwikkeling van tools sneller zou gaan dan bij de PS2 en alles er vanaf dag 1 op zou zitten?!
En ik loop niet te vergelijken met de P2 ontwikkelingen, maar ga gewoon af op wat voor de P8 medegedeeld werd.
[P2]BartWNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:04:
Zojuist langs de Profile geweest voor winterbanden (daaraan gebonden door leasemaatschappij)
Ik ben door de leasemaatschappij gebonden aan Quickfit of Euromaster. Ben bij de laatste geweest. Is dichtbij en daar ben ik met vorige lease-auto's ook geweest. Altijd prima service gehad.
Zij hebben de volgende banden eronder gelegd:
Bridgestone Blizzak LM005 - 245-45-R19-102V-ExtraLoad
Ze lijken iets meer geluid te produceren dan de Michelin Primacy 4's die eronder lagen, maar zijn verder prima.
Op nat wegdek een sprint-start gedaan met een klein slipje (hoorbaar), maar prima tractie.
Komt de timer mogelijkheid in de auto dit jaar ook niet meer dan? Zodat je niet op de winterdag eerst naar buiten moet als je weer dat je vroeg weg moet.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:07:
[...]
Dit was het W49 lijstje in het kort:
- Uitbreiding van VOC app functionaliteiten: instellen klimaat, afstandsstart, sluiten van de auto Deze updates moeten plaats vinden bij de dealer. Een andere belangrijke update in 20w49 is het mogelijk maken van Over The Air updates voor toekomstige software updates.
OTA voorbereiding
Harman Kardon settings
Connected Safety (de ene Volvo die de andere waarschuwt als er onheil dreigt op de weg)
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
We gaan het mee maken. Laten we maar hopen dat het voorjaar vroeg valt in 2021.Mga1600 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:07:
[...]
Dit was het W49 lijstje in het kort:
OTA voorbereiding
Harman Kardon settings
XC40 EV Pro
Betekent dit dat het ook gebonden is aan hardware voor MY22? Of komt het nog via OTA beschikbaar?Petzun schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:54:
[...]
- WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
Ik heb nog even een P8 geconfigureerd op de website en in de printversie staat WiFi hotspot nog gewoon als onderdeel van de standaard uitrusting. Ik heb twee tieners, dus dit was voor ons een belangrijke feature.
/f/image/rBMZxcbNpwnuEPtfnkIEiPtq.png?f=fotoalbum_large)
YouTube: Volvo Car Nederland - YouTube
Volvo nederlands heeft wat filmpjes van de p8 gemaakt met "volvo tips"
Geinig
Volvo nederlands heeft wat filmpjes van de p8 gemaakt met "volvo tips"
Geinig
XC40 P8
Obv de info van @Recharge P8 zou ik zeggen dat de hardware niet voor 22wk17 erin komt. Als het alleen software zou zijn hoeft het geen 1,5 jaar te duren lijkt me.jswinkels schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:07:
[...]
Betekent dit dat het ook gebonden is aan hardware voor MY22? Of komt het nog via OTA beschikbaar?
Ik heb nog even een P8 geconfigureerd op de website en in de printversie staat WiFi hotspot nog gewoon als onderdeel van de standaard uitrusting. Ik heb twee tieners, dus dit was voor ons een belangrijke feature.
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.