Sinds 4 maart in Antwerpen...Derknl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:58:
[...]
Al 7 weken! Wachten. Stof happen in Antwerpen. Geen first in and out.
Gewoon random wat naar Nederland sturen. Zit geen enkele logica in. Ford heeft aan zijn import haven en kwaliteit controle geen enkel overzicht.
Dank je wel LeoWestLeoWest schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:49:
[...]
Ik ben een leek op dit gebied. Maar voor zover ik mij herinner waren er keuzes. Ik heb gekozen voor snelle lading en hem op krachtstroom laten zetten. Ik zal eens op zoek gaan in het boekje , maar geef mij ff tijd beetje druk komende dagen.
Hi, de MME staat op mijn short list. Wel goed te zien dat er een 'lief' forum voor elkaar is!
Om de WAF te vergroten zit ik aan de Extended Range te denken. Al enige ervaring hier met hoe groot de range echt is? Kan ik ook in de winter 2x200km snelweg a 100km/h doen?
Om de WAF te vergroten zit ik aan de Extended Range te denken. Al enige ervaring hier met hoe groot de range echt is? Kan ik ook in de winter 2x200km snelweg a 100km/h doen?
Sinds ontvangst stuk of 10 laadsessies gehad. Nog nooit 1 probleem ondervonden, allemaal publieke laadpalen of semi publieke laadpalen gebruikt.F1dude schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:32:
Even een vraagje voor de MME bezitters; hoe gaat het laden tot nu toe? Zowel thuis als publieke laders, zijn er issues met het aansluiten/starten van laden - zoals in de US wel eens voorkwam.
Echt bizar en onacceptabel als je het mij vraagt. Die van mij staat sinds 23 april in Antwerpen en vind ik al op het randje.
Er is hier nog niet echt winterervaring, maar dat lijkt mij wel te doen, kun/wil je niet laden? Als je wind tegen hebt bij vorst zal het alsnog kritiek worden denk ik en zou je wel iets achter de hand moeten hebben.marcelmg2 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:37:
Hi, de MME staat op mijn short list. Wel goed te zien dat er een 'lief' forum voor elkaar is!
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
[quote]MarcelGo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Er is hier nog niet echt winterervaring, maar dat lijkt mij wel te doen, kun/wil je niet laden? Als je wind tegen hebt bij vorst zal het alsnog kritiek worden denk ik en zou je wel iets achter de hand moeten hebben.
Denk dat 2x200 km zonder bijladen hartje winter ook met de RWD ER niet gaat lukken. EPA bij koud weer op de snelweg geeft ca 315 km aan op 1 lading voor de RWD ER.
[...]
Er is hier nog niet echt winterervaring, maar dat lijkt mij wel te doen, kun/wil je niet laden? Als je wind tegen hebt bij vorst zal het alsnog kritiek worden denk ik en zou je wel iets achter de hand moeten hebben.
Denk dat 2x200 km zonder bijladen hartje winter ook met de RWD ER niet gaat lukken. EPA bij koud weer op de snelweg geeft ca 315 km aan op 1 lading voor de RWD ER.
Halifax?Nicootje3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:45:
Nou die van mij is (eindelijk) aangekomen bij de dealer, stonden er meer bij Stern Naaldwijk van vrijdagmiddag lossen. Volgende week ergens ophalen
[Afbeelding]
Kleine update na 1000km in een week 
Rijden blijft geweldig! Automatisch grootlicht en eigenlijk gewoon de manier waarom hij de weg verlicht zijn al redenen op zichzelf om laat in de avond nog een rondje te gaan rijden!
De auto voelt gewoon enorm goed en solide aan. Afwerking is heel goed, maar ook niet meer dan dat.
Gewoon heel goed.
De auto trekt enorm veel aandacht van mensen! Dat is leuk zolang de auto nog wat uniek is.. maar hij zal snel de Model3 en Polestar2 achteraan gaan. Dit is zoveel meer auto voor hetzelfde geld.
Vermogen is meer dan voldoende! Het is geen Tesla snel om bijrijders echt te laten gillen, maar in de praktijk heb je altijd power te over.
Het ontgrendelen van de auto is een ramp.. met je telefoon werkt het vaker niet dan wel.. backup wachtwoord heb ik inmiddels al tig keer ingevoerd. Spiegels klappen ooit wel of ooit niet uit...
Het paardje op de grond is volgens mij een unicorn.. die is ook heel zeldzaam.
Weet je wanneer het ontgrendelen wel perfect werkt?? Wanneer ik alleen maar even naar de WC loop in huis..
De afstand naar de voordeur > oprit is 2 meter.. dus de auto staat de hele dag met de spiegels en lampen te flikkeren als ik met m'n telefoon door huis loop.....
Opladen werkt elke keer vlekkeloos AC/DC/stopcontact..
DC gaat automatisch maar tot 80%.
AC gaat naar volle 100% (moet dit niet ook 80% zijn?)
Andoid auto werkt redelijk goed, 9/10 keer direct connected (ik gebruik alleen spotify, dat moet native in sync komen!)
Alleen 1000 meldingen op mijn telefoon en m'n telefoon smelt zowat.. is ook na 4 uur leeg dankzij de Fordpass app die op de achtergrond god weet wat doen.
Rijden blijft geweldig! Automatisch grootlicht en eigenlijk gewoon de manier waarom hij de weg verlicht zijn al redenen op zichzelf om laat in de avond nog een rondje te gaan rijden!
De auto voelt gewoon enorm goed en solide aan. Afwerking is heel goed, maar ook niet meer dan dat.
Gewoon heel goed.
De auto trekt enorm veel aandacht van mensen! Dat is leuk zolang de auto nog wat uniek is.. maar hij zal snel de Model3 en Polestar2 achteraan gaan. Dit is zoveel meer auto voor hetzelfde geld.
Vermogen is meer dan voldoende! Het is geen Tesla snel om bijrijders echt te laten gillen, maar in de praktijk heb je altijd power te over.
Het ontgrendelen van de auto is een ramp.. met je telefoon werkt het vaker niet dan wel.. backup wachtwoord heb ik inmiddels al tig keer ingevoerd. Spiegels klappen ooit wel of ooit niet uit...
Het paardje op de grond is volgens mij een unicorn.. die is ook heel zeldzaam.
Weet je wanneer het ontgrendelen wel perfect werkt?? Wanneer ik alleen maar even naar de WC loop in huis..
De afstand naar de voordeur > oprit is 2 meter.. dus de auto staat de hele dag met de spiegels en lampen te flikkeren als ik met m'n telefoon door huis loop.....
Opladen werkt elke keer vlekkeloos AC/DC/stopcontact..
DC gaat automatisch maar tot 80%.
AC gaat naar volle 100% (moet dit niet ook 80% zijn?)
Andoid auto werkt redelijk goed, 9/10 keer direct connected (ik gebruik alleen spotify, dat moet native in sync komen!)
Alleen 1000 meldingen op mijn telefoon en m'n telefoon smelt zowat.. is ook na 4 uur leeg dankzij de Fordpass app die op de achtergrond god weet wat doen.
Hebben ze je gebeld dat hij binnen was of kwam je er zelf achter?Nicootje3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:45:
Nou die van mij is (eindelijk) aangekomen bij de dealer, stonden er meer bij Stern Naaldwijk van vrijdagmiddag lossen. Volgende week ergens ophalen
[Afbeelding]
Ik heb dit nu ook op mijn Tiguan, ziet er indrukwekkend uit vanuit de auto maar ik heb ook gemerkt dat het voor de tegenliggers lang niet altijd zo indrukwekkend is. Het werkt, maar feilloos is het niet. Uiteindelijk heb ik het vaker niet gebruikt dan wel omdat na 2 of 3 keer een grootlicht tegen gekregen te hebben ik constant de indruk had de tegenliggers te verblinden. Wellicht dat Ford dit beter voor elkaar heeft maar ik betwijfel het.Predje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:11:
Kleine update na 1000km in een week
Automatisch groot licht heb ik ook direct uitgezet op Ford Mondeo. Werkt prima maar is mij veel te onrustig.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:48:
[...]
Ik heb dit nu ook op mijn Tiguan, ziet er indrukwekkend uit vanuit de auto maar ik heb ook gemerkt dat het voor de tegenliggers lang niet altijd zo indrukwekkend is. Het werkt, maar feilloos is het niet. Uiteindelijk heb ik het vaker niet gebruikt dan wel omdat na 2 of 3 keer een grootlicht tegen gekregen te hebben ik constant de indruk had de tegenliggers te verblinden. Wellicht dat Ford dit beter voor elkaar heeft maar ik betwijfel het.
Automatische afstelling van de koplampen bij de Ford was dan wel weer erg prettig, rijd je dicht op een voorganger dan past hij automatisch de koplampinstelling aan zodat je je voorganger niet verblindt. Is er niemand in de buurt dan krijg je een mooie langgerekte lichtbundel.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Oh die functie ken ik dan weer niet.LuPo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Automatisch groot licht heb ik ook direct uitgezet op Ford Mondeo. Werkt prima maar is mij veel te onrustig.
Automatische afstelling van de koplampen bij de Ford was dan wel weer erg prettig, rijd je dicht op een voorganger dan past hij automatisch de koplampinstelling aan zodat je je voorganger niet verblindt. Is er niemand in de buurt dan krijg je een mooie langgerekte lichtbundel.
Ben benieuwd naar de RWD verlichting. Automatisch groot licht zit er niet op (wat ik dus geen issue vind) maar zoiets zoals op de mondeo zou wel fijn zijn.
Automatisch grootlicht assistent zit er bij mij wel op. RWD SR TP+FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Oh die functie ken ik dan weer niet.
Ben benieuwd naar de RWD verlichting. Automatisch groot licht zit er niet op (wat ik dus geen issue vind) maar zoiets zoals op de mondeo zou wel fijn zijn.
Weet ik 100% zeker
Die functie heet Dynamic LED (adaptieve verlichting).FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Oh die functie ken ik dan weer niet.
https://www.ford.nl/handi...g/verlichtingstechnologie
[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 25-05-2021 12:04 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik had het ook op mijn Mercedes C350e en had het eigenlijk ook altijd uitstaan. Hij was vaak (veel) te laat met uitzetten. Ook in de bergen in Frankrijk was het een groot drama.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:48:
[...]
Ik heb dit nu ook op mijn Tiguan, ziet er indrukwekkend uit vanuit de auto maar ik heb ook gemerkt dat het voor de tegenliggers lang niet altijd zo indrukwekkend is. Het werkt, maar feilloos is het niet. Uiteindelijk heb ik het vaker niet gebruikt dan wel omdat na 2 of 3 keer een grootlicht tegen gekregen te hebben ik constant de indruk had de tegenliggers te verblinden. Wellicht dat Ford dit beter voor elkaar heeft maar ik betwijfel het.
Just here for the fun
Ok, dat had ik niet verwacht. Maar deze gaan dan uit zodra er een tegenligger aan komt en past niet de bundel aan zoals bij de AWD? Zelfde dan voor het meedraaien in de bocht dit zullen ze niet doen neem ik aan?makooy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:59:
[...]
Automatisch grootlicht assistent zit er bij mij wel op. RWD SR TP+
Weet ik 100% zeker
Zit er wel zoiets op zoals de functie als lupo beschreef? Zal haast wel niet ...
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 25-05-2021 12:04 ]
Er zit een behoorlijk verschil tussen de lampen van de RWD en de AWD volgens mij. Of ligt dat aan het TP pakket?FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Ok, dat had ik niet verwacht. Maar deze gaan dan uit zodra er een tegenligger aan komt en past niet de bundel aan zoals bij de AWD? Zelfde dan voor het meedraaien in de bocht dit zullen ze niet doen neem ik aan?
Zit er wel zoiets op zoals de functie als lupo beschreef? Zal haast wel niet ...
Ik zag van de week in het donker automatisch groot licht aan gaan (icoontje op kleine scherm wordt ook actief). Bij een tegenligger gaat die automatisch weer uit.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Ok, dat had ik niet verwacht. Maar deze gaan dan uit zodra er een tegenligger aan komt en past niet de bundel aan zoals bij de AWD? Zelfde dan voor het meedraaien in de bocht dit zullen ze niet doen neem ik aan?
Meedraaien doen ze bij de RWD volgens mij niet, nog niet op gelet.
Net even opgezocht, automatisch groot licht icm adaptive lightning van de AWD is wat ik nu heb op de Tiguan. Groot licht blijft ook bij tegenliggers aan staan maar de koplamp zorgt er voor dat het gedeelte van de tegenligger geen groot licht krijgt. Recht voor je blijft het dus groot licht maar de linkerbaan niet.makooy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:07:
[...]
Ik zag van de week in het donker automatisch groot licht aan gaan (icoontje op kleine scherm wordt ook actief). Bij een tegenligger gaat die automatisch weer uit.
Meedraaien doen ze bij de RWD volgens mij niet, nog niet op gelet.
Dit systeem hebben meerdere Fords en is niet uniek voor de MME.
De RWD heeft enkel "aan" / "uit" groot licht.
https://www.fordserviceco...bled=False&userMarket=NLDFreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:10:
[...]
Net even opgezocht, automatisch groot licht icm adaptive lightning van de AWD is wat ik nu heb op de Tiguan. Groot licht blijft ook bij tegenliggers aan staan maar de koplamp zorgt er voor dat het gedeelte van de tegenligger geen groot licht krijgt. Recht voor je blijft het dus groot licht maar de linkerbaan niet.
Dit systeem hebben meerdere Fords en is niet uniek voor de MME.
De RWD heeft enkel "aan" / "uit" groot licht.
AUTOMATISCHE GROOTLICHTREGELING IN- EN UITSCHAKELEN
1. Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
2. Druk op INSTELLINGEN.
3. Druk op Voertuig.
4. Druk op Verlichting.
5. Schakel Automatisch groot licht in of uit.
Ik heb echt een groot-licht icoontje in mijn scherm gezien toen het automatisch aanging en na enkele seconden ging die weer uit vanwege een tegenligger.
Of misbruiken ze het groot-licht icoontje voor wat jij zegt?

Ik bedoelde dat het wel automatisch groot licht is maar dat hij niet dynamisch is in dat hij mee beweegt met tegenliggers zoals bij de AWD.makooy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:17:
[...]
https://www.fordserviceco...bled=False&userMarket=NLD
AUTOMATISCHE GROOTLICHTREGELING IN- EN UITSCHAKELEN
1. Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
2. Druk op INSTELLINGEN.
3. Druk op Voertuig.
4. Druk op Verlichting.
5. Schakel Automatisch groot licht in of uit.
Ik heb echt een groot-licht icoontje in mijn scherm gezien toen het automatisch aanging en na enkele seconden ging die weer uit vanwege een tegenligger.
Of misbruiken ze het groot-licht icoontje voor wat jij zegt?
Die verlichting is idd wel vet. Gister voor het eerst mee gereden in schemer, past zich erg mooi aan.
Maar de vragensteller gaf aan 100km/h te rijden, dan zal je het heel vaak wel halen...Tolfree schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:44:
[quote]MarcelGo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Mooi , dat zal dan ook mijn onderhoudsplek worden. Ik kocht hem 2-1-2020 en toen mocht volgens mij alleen stern den haag ze verkopen. Hoe ben jij in Naaldwijk terecht gekomen ? Is voor mij wel een handigere locatie.Nicootje3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:45:
[Afbeelding]
Ik zag er een paar staan, dus ik was er langs gereden op zaterdag. Bleek dat ze vrijdag al binnen waren gekomen en die van mij er ook bijstond. Ik stond op de lijst om gebeld te worden....

CarloH1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Hebben ze je gebeld dat hij binnen was of kwam je er zelf achter?
Wanneer zijn de klanten van de Florida nou eindelijk eens aan de beurt? 😡😡😡
In principe door er langs te rijden en een offerte op te laten maken daar.
Ze hebben ze volgen mij wel centraal besteld, maar je kan hem gewoon bij Naaldwijk laten afleveren/ophalen.
Staan er nu 5/6 in totaal, dus ik was iig niet de enige.
Ze hebben ze volgen mij wel centraal besteld, maar je kan hem gewoon bij Naaldwijk laten afleveren/ophalen.
Staan er nu 5/6 in totaal, dus ik was iig niet de enige.
LeoWest schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:32:
[...]
Mooi , dat zal dan ook mijn onderhoudsplek worden. Ik kocht hem 2-1-2020 en toen mocht volgens mij alleen stern den haag ze verkopen. Hoe ben jij in Naaldwijk terecht gekomen ? Is voor mij wel een handigere locatie.
Beste mensen.. ook ik wacht met smart al veel te lang op mijn Mach E (AWD, ER, infinite blue). Ik vraag me af hoe velen van jullie kunnen zien waar de auto is. Ik heb de Fordpass app gedownload en de auto ingevoerd (VIN-nr.) maar kan zonder op 'bevestigen' te klikken in de auto geen contact krijgen.
De dealer gaf aan dat de auto 29 mei bij de dealer binnenkomt, maar tot op heden zijn alle uitspraken van de Ford dealer niet uitgekomen dus ik bescherm mezelf door dit niet al te serieus te nemen.
De dealer gaf aan dat de auto 29 mei bij de dealer binnenkomt, maar tot op heden zijn alle uitspraken van de Ford dealer niet uitgekomen dus ik bescherm mezelf door dit niet al te serieus te nemen.
29e mei = zaterdag en dat is de standaard datum om aan te geven "ergens in de week van de 29e".MachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:50:
Beste mensen.. ook ik wacht met smart al veel te lang op mijn Mach E (AWD, ER, infinite blue). Ik vraag me af hoe velen van jullie kunnen zien waar de auto is. Ik heb de Fordpass app gedownload en de auto ingevoerd (VIN-nr.) maar kan zonder op 'bevestigen' te klikken in de auto geen contact krijgen.
De betrouwbaarheid daarvan is helaas erg dubieus gebleken.
Sommige kunnen via google chrome F12 trucje (even terugzoeken hier) zien waar hij staat maar voor leaserijders blijkt dat niet te werken op een enkeling na.
NB,
Mijn dealer heeft vorige week woensdag nog aangegeven dat mijn auto op "begin deze week" stond om afgeleverd te worden. Week eerder kreeg ik door week van 29e mei. Begin deze week is mijn inziens vandaag maar tot op heden (uiteraard) niets gehoord. Zal wel weer volgende week worden als ik nu zou bellen

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 25-05-2021 13:59 ]
Hier een auto van de Halifax, hij zal volgende week donderdag geleverd worden. Helaas communicatie blijft eenzijdig. Zelf gebeld met de lokatie omdat ik kon zien waar de auto stond in de Fordpass. Zij hebben na mijn belletje Stern Den Haag gebeld, waarna ik voor het eerst!!!!!! door hen terug gebeld werd. De auto is nu in het proces van aflever gereed maken. Dit zal helaas nog even duren, terwijl de auto al op lokatie is sinds de 12e (kan ik met enige zekerheid stellen).
PS afleverrouting zou zijn: Van de dealer (hoofddorp) op transport naar Den Haag. Vanaf Den Haag met een chauffeur naar mijn adres (Alkmaar). Heb gevraagd om de auto op te halen in Hoofddorp, wat gelukkig akkoord is bevonden.
PS afleverrouting zou zijn: Van de dealer (hoofddorp) op transport naar Den Haag. Vanaf Den Haag met een chauffeur naar mijn adres (Alkmaar). Heb gevraagd om de auto op te halen in Hoofddorp, wat gelukkig akkoord is bevonden.
MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Dat je al je auto kan zien waar hij staat hoort overigens niet, je hoort geen contact te kunnen maken totdat je hem bij de dealer koppelt. Iemand heeft in de 3 minuten window waar je om connectie gevraagd hebt kennenlijk op OK gedrukt. Dat is bij enkeling meer gelukt maar zou eigenlijk niet moeten kunnen.Aboma schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
Hier een auto van de Halifax, hij zal volgende week donderdag geleverd worden. Helaas communicatie blijft eenzijdig. Zelf gebeld met de lokatie omdat ik kon zien waar de auto stond in de Fordpass. Zij hebben na mijn belletje Stern Den Haag gebeld, waarna ik voor het eerst!!!!!! door hen terug gebeld werd. De auto is nu in het proces van aflever gereed maken. Dit zal helaas nog even duren, terwijl de auto al op lokatie is sinds de 12e (kan ik met enige zekerheid stellen).
Bij mij eerst december 2020, toen februari, toen april, toen 8 mei, 15 mei, 22 mei en nu 29 mei............FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
[...]
29e mei = zaterdag en dat is de standaard datum om aan te geven "ergens in de week van de 29e".
Sommige kunnen via google chrome F12 trucje (even terugzoeken hier) zien waar hij staat maar voor leaserijders blijkt dat niet te werken op een enkeling na.
NB,
Mijn dealer heeft vorige week woensdag nog aangegeven dat mijn auto op "begin deze week" stond om afgeleverd te worden. Week eerder kreeg ik door week van 29e mei. Begin deze week is mijn inziens vandaag maar tot op heden (uiteraard) niets gehoord.
Wordt hier zo moe van!
Yup, hier ook. Alle weken van mei ook al doorgekregen gehad als verwachte leverdatum. Zoals gezegt, de betrouwbaarheid is ongeveer 0.AlexE71 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Bij mij eerst december 2020, toen februari, toen april, toen 8 mei, 15 mei, 22 mei en nu 29 mei............
Wordt hier zo moe van!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ook bij mij gelukt. Als je in fordpass activeren klikt en de auto gestart wordt staat er groot in het scherm akkoord button voor activeren. Als een rijder dat op klikt heb je toegang 💪FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:57:
[...]
Dat je al je auto kan zien waar hij staat hoort overigens niet, je hoort geen contact te kunnen maken totdat je hem bij de dealer koppelt. Iemand heeft in de 3 minuten window waar je om connectie gevraagd hebt kennenlijk op OK gedrukt. Dat is bij enkeling meer gelukt maar zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Het ging bij mij vanzelf, geen bewuste actie. Er bleef wel al die tijd een melding in de app open staan (rood icoontje, maar ik kon niet zien wat die melding was) opeens was daar een melding op mijn telefoon van de Fordpass-app. Hierop kon ik zien dat hij aan de lader was gezet. Na wat geprutst door de dealer op het laadstation is het laden daadwerkelijk gestart en heb ik heel af en toe nog een update gezien. Ik krijg nu de melding:FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:57:
[...]
Dat je al je auto kan zien waar hij staat hoort overigens niet, je hoort geen contact te kunnen maken totdat je hem bij de dealer koppelt. Iemand heeft in de 3 minuten window waar je om connectie gevraagd hebt kennenlijk op OK gedrukt. Dat is bij enkeling meer gelukt maar zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Ik krijg na 2 minuten steevast de melding dat het connecten mislukt is (omdat er niet op OK gedrukt is).rvee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:04:
[...]
Ook bij mij gelukt. Als je in fordpass activeren klikt en de auto gestart wordt staat er groot in het scherm akkoord button voor activeren. Als een rijder dat op klikt heb je toegang 💪
Wat ik wel weet is dat er een bug zat in deze software tot een bepaald productiedatum welke in Antwerpen met een software update opgelost zou zijn. Wellicht dat jullie software nog net van voor de update is en het leed al geleden was.
Thanks! Is gelukt, echter snap ik niet wat de data zeggen:FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:53:
[...]
29e mei = zaterdag en dat is de standaard datum om aan te geven "ergens in de week van de 29e".
NB,
Mijn dealer heeft vorige week woensdag nog aangegeven dat mijn auto op "begin deze week" stond om afgeleverd te worden. Week eerder kreeg ik door week van 29e mei. Begin deze week is mijn inziens vandaag maar tot op heden (uiteraard) niets gehoord. Zal wel weer volgende week worden als ik nu zou bellen
vmacsStatusDate":"2021-05-17 10:03:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 14:40:46.0"
Ik vermoed dat sommige dan inderdaad geluk hebben gehad dat er iemand op akkoord heeft geklikt terwijl er aan de auto gewerkt werd.
Nog een paar uur en dan kan ik de auto ophalen
Deze stond op de Halifax en was sinds 13/14 mei bij de dealer. Vanwege pinksteren duurde het een dag langer voor de aflevering. Zal wel een foto plaatsen zodra ik hem heb, een van de zeldzaam witte welke tot nu toe rondrijden

En wat staat er bij oa Compound ? Compound IN of OUT en wat is de rest van de data?MachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:17:
[...]
Thanks! Is gelukt, echter snap ik niet wat de data zeggen:
vmacsStatusDate":"2021-05-17 10:03:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 14:40:46.0"
Ik vermoed dat sommige dan inderdaad geluk hebben gehad dat er iemand op akkoord heeft geklikt terwijl er aan de auto gewerkt werd.
Wel schijnt er een paar dagen vertraging te zitten in deze data.
Compound INFreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:19:
[...]
En wat staat er bij oa Compound ? Compound IN of OUT en wat is de rest van de data?
Wel schijnt er een paar dagen vertraging te zitten in deze data.
,"contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VPRT","gobStatusDesc":"AtPort","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-17 10:03:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 14:40:46.0"}},"error":null}
Bij mij hetzelfde: activeren lukt, maar "Setup Phone as a Key" (zodat de MME automatisch opent/start als je je mobiel bij je hebt) niet. Telkens zelfde foutmelding na 2 minuten. Heb echt 1,5 week alles geprobeerd, maar geef het voor nu op. Hoor het graag als iemand een reproduceerbare manier heeft gevonden om het alsnog te laten lukken.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:12:
[...]
Ik krijg na 2 minuten steevast de melding dat het connecten mislukt is (omdat er niet op OK gedrukt is).
Wat ik wel weet is dat er een bug zat in deze software tot een bepaald productiedatum welke in Antwerpen met een software update opgelost zou zijn. Wellicht dat jullie software nog net van voor de update is en het leed al geleden was.
Feest! Ik heb een testrit gedaan in een witte; staat 'm erg goed!Maurice_S schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:17:
Nog een paar uur en dan kan ik de auto ophalen![]()
Deze stond op de Halifax en was sinds 13/14 mei bij de dealer. Vanwege pinksteren duurde het een dag langer voor de aflevering. Zal wel een foto plaatsen zodra ik hem heb, een van de zeldzaam witte welke tot nu toe rondrijden
:strip_exif()/f/image/9VVJhVKOP9AcRIEMBmoDkdop.jpg?f=fotoalbum_large)
gobStatusDesc":"AtPort". Laatste wijzingsdatum is 1-5 wat nogal lang geleden is. VMAC status is echter compound IN en is op 17-05 nog voor het laatst gewijzigt.MachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:21:
[...]
Compound IN
,"contractSource":"PartialOffline","gobStatusCode":"VPRT","gobStatusDesc":"AtPort","vmacs2CharCode":"91","vmacs3CharCode":"711","vmacsStatusDesc":"COMPOUND IN ","vmacsStatusDate":"2021-05-17 10:03:00.0","gobStatusDate":"2021-05-01 14:40:46.0"}},"error":null}
Wat je er precies uit op kan maken durf ik niet te zeggen, daarvoor heb je eigenlijk alle tussenliggende wijzigingen ook nodig zoals QPDI om te weten in welke fase hij zit.
ahah top, ik krijg hem (ooit) precies zo in die kleur maar dan zonder de zwarte 20 inch (dat worden polished / black 20 inchMachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Feest! Ik heb een testrit gedaan in een witte; staat 'm erg goed![Afbeelding]
FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
[...]
gobStatusDesc":"AtPort". Laatste wijzingsdatum is 1-5 wat nogal lang geleden is. VMAC status is echter compound IN en is op 17-05 nog voor het laatst gewijzigt.
Wat je er precies uit op kan maken durf ik niet te zeggen, daarvoor heb je eigenlijk alle tussenliggende wijzigingen ook nodig zoals QPDI om te weten in welke fase hij zit.
Thanks! Ik blijf geduldig afwachten. Ik hoop vurig dat de Ford dealer beter gaat bevallen als het om het onderhoud gaat.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
[...]
gobStatusDesc":"AtPort". Laatste wijzingsdatum is 1-5 wat nogal lang geleden is. VMAC status is echter compound IN en is op 17-05 nog voor het laatst gewijzigt.
Ik heb de zelfde status. Stond op de boot die vorige week vrijdag (14-05) is aangekomen in Antwerpen. Op maandag stond die volgens de status nog op de boot stond en 1 dag later was dat aangepast.FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Toen een belletje gedaan naar de dealer en die zag toen ook dat die in Antwerpen staat. Ik ga er dus vanuit dat die 17-05 de datum is waarop de "ingechecked" is in Antwerpen en de update in het systeem van de dealer is gedaan.
Welke passen gebruik jij? Ik moet voor vakantie naar Italie een pas aanvragen, ik denk zelf aan Newmotion (shell), die heeft een zeer goede dekking.makooy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:13:
[...]
"1 jaar premium tarieven" tot IONITY
0,32 ipv 0,79, alleen bij IONITY
"3 jaar premium toegang" tot FordPass laadnetwerk
Oftewel CPO tarieven (hier in de regio 0,37 voor EV-box), waar ik met bijna alle passen goedkoper ben.
Iemand anders aanbevelen?
Edit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1974344/0
Deze ook maar even bookmarken.
[ Voor 9% gewijzigd door F1dude op 25-05-2021 14:36 ]
En jawel, zoals verwacht het volgende uitstel. Een lijstje leverdata die ik heb gehad:FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:30:
[...]
Echt bizar en onacceptabel als je het mij vraagt. Die van mij staat sinds 23 april in Antwerpen en vind ik al op het randje.
- 11-2020
- 1-3-2021
- 1-2-2021
- 26-2-2021
- 10-5-2021
- 29-5-2021
- 10-6-2021
Op dezelfde dag geeft mijn dealer mij een andere leverdatum dan de leasemaatschappij.... dat geeft een beetje aan wat leverdata waard zijn...Meester_J schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:44:
[...]
En jawel, zoals verwacht het volgende uitstel. Een lijstje leverdata die ik heb gehad:
- 11-2020
- 1-3-2021
- 1-2-2021
- 26-2-2021
- 10-5-2021
- 29-5-2021
- 10-6-2021
Auto is nog niet binnen maar ik heb de laad passen van Shell Recharge en Maingau al in huis. Ik ga via Ionity chargers op vakantie naar Oostenrijk in augustus dus tegen gereduceerd tarief laden bij ionity komt mooi van pas.F1dude schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Welke passen gebruik jij? Ik moet voor vakantie naar Italie een pas aanvragen, ik denk zelf aan Newmotion (shell), die heeft een zeer goede dekking.
Iemand anders aanbevelen?
Edit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1974344/0
Deze ook maar even bookmarken.
Thanks! Gereduceerd tarief via de Fordpass app? Of Shell? Ander vraagje, hoezo ook de Maingau pas? Is dat een goede toevoeging op Newmotion?Falch schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:08:
[...]
Auto is nog niet binnen maar ik heb de laad passen van Shell Recharge en Maingau al in huis. Ik ga via Ionity chargers op vakantie naar Oostenrijk in augustus dus tegen gereduceerd tarief laden bij ionity komt mooi van pas.
Hier m'n rs-data:
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2487,"vehicleDateTime":"2021-05-18T10:13:48Z","tappsDateTime":"2021-05-18T12:42:09.461Z"}},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T13:22:22.233","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Terwijl de F12-data een beter beeld geeft:
'gobStatusCode":"VAFD","gobStatusDesc":"VehicleAtFinalDestination","vmacs2CharCode":"96","vmacs3CharCode":"912","vmacsStatusDesc":"DEALER DELIVERY ","vmacsStatusDate":"2021-05-18 19:22:00.0","gobStatusDate":"2021-05-19 07:25:10.0"}},"error":null}
Bij rs-data is auto nooit uit transport geweest...bij F12 ook compound in gezien...die QPDI is niet voorbij gekomen
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":2487,"vehicleDateTime":"2021-05-18T10:13:48Z","tappsDateTime":"2021-05-18T12:42:09.461Z"}},"vinFeature":{"vin":"","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T13:22:22.233","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
'gobStatusCode":"VAFD","gobStatusDesc":"VehicleAtFinalDestination","vmacs2CharCode":"96","vmacs3CharCode":"912","vmacsStatusDesc":"DEALER DELIVERY ","vmacsStatusDate":"2021-05-18 19:22:00.0","gobStatusDate":"2021-05-19 07:25:10.0"}},"error":null}
Bij rs-data is auto nooit uit transport geweest...bij F12 ook compound in gezien...die QPDI is niet voorbij gekomen
Ahh dan is het eerst geregistreerde #bord ook gespot 😎MachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:24:
[...]
Feest! Ik heb een testrit gedaan in een witte; staat 'm erg goed![Afbeelding]
Welk onderhoudMachE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:27:
[...]
[...]
Thanks! Ik blijf geduldig afwachten. Ik hoop vurig dat de Ford dealer beter gaat bevallen als het om het onderhoud gaat.
Banden. veel banden. Verder interieurfilter, ruitenwisserbladen, airco-onderhoud. Die dingen hebben gewoon een onderhoudsinterval hoor. Bij een Elektrische Kia Niro bijvoorbeeld van 15K km of 1 x per jaar.
Heb jij jouw auto al?Luffbra schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:29:
Hier m'n rs-data:
Transport is een modus van de auto, dwz, dan staat nog in sleep modus. Lifecyclemode zou naar NORMAL moeten gaan
Een Ford Focus zit op dit moment op een interval van 2 jaar/30.000 km. Kan me niet voorstellen dat de Mach-e een kortere interval heeft. Enige wat er vervangen moest worden bij mijn laatste beurt was een ruitenwisserblad. Interieurfilter vast ook als onderdeel van het standaard pakket.Meester_J schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:42:
[...]
Banden. veel banden. Verder interieurfilter, ruitenwisserbladen, airco-onderhoud. Die dingen hebben gewoon een onderhoudsinterval hoor. Bij een Elektrische Kia Niro bijvoorbeeld van 15K km of 1 x per jaar.
Ben overigens wel benieuwd wat de app van de bezitters zegt ten aanzien van de onderhoudsinterval van de Mach-e.
Ter aanvulling: voor de Transit Custom PHEV is het zelfs 2 jaar/40.000 km.
[ Voor 17% gewijzigd door TIGER1125 op 25-05-2021 15:50 ]
App geeft aan onderhoud per 30.000 kmTIGER1125 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Een Ford Focus zit op dit moment op een interval van 2 jaar/30.000 km. Kan me niet voorstellen dat de Mach-e een kortere interval heeft. Enige wat er vervangen moest worden bij mijn laatste beurt was een ruitenwisserblad. Interieurfilter vast ook als onderdeel van het standaard pakket.
Ben overigens wel benieuwd wat de app van de bezitters zegt ten aanzien van de onderhoudsinterval van de Mach-e.
15K km zo te zien.TIGER1125 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Een Ford Focus zit op dit moment op een interval van 2 jaar/30.000 km. Kan me niet voorstellen dat de Mach-e een kortere interval heeft. Enige wat er vervangen moest worden bij mijn laatste beurt was een ruitenwisserblad. Interieurfilter vast ook als onderdeel van het standaard pakket.
https://owner.ford.com/to...maintenance-schedule.html
Zou daar niet al te veel waarde aan hechten:Meester_J schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:50:
[...]
15K km zo te zien.
Your vehicle is equipped with an Intelligent Oil-Life Monitor that determines when you should change the engine oil based on how your vehicle is used.
Dat zal vast niet gaan over de noodzakelijke vloeistoffen.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 25-05-2021 15:53 ]
Kaartje van dealer staat 2 jaar of 30kMeester_J schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:50:
[...]
15K km zo te zien.
Vers van de pers.
"vehicleDateTime":"2021-05-21T22:03:01Z","tappsDateTime":"2021-05-25T11:41:00.122Z"
Wel vreemd dat vehicledatetime nu pas verandert naar 21-05 terwijl dit 3 uur geleden nog 19-05 was.
Op 18-05 en 19-05 veel activiteit gehad en nu weer.
Waar blijft dat belletje van de dealer toch
"vehicleDateTime":"2021-05-21T22:03:01Z","tappsDateTime":"2021-05-25T11:41:00.122Z"
Wel vreemd dat vehicledatetime nu pas verandert naar 21-05 terwijl dit 3 uur geleden nog 19-05 was.

[ Voor 33% gewijzigd door FreeMen op 25-05-2021 16:10 ]
Yes, dat is wat bij mij in het kaartje, en ook in de Ford Pass app staat: elke 30k/2jaar
User Error -- Please Replace User
Hopelijk gaan de banden ook zolang mee..Ikke_Niels schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:11:
[...]
Yes, dat is wat bij mij in het kaartje, en ook in de Ford Pass app staat: elke 30k/2jaar
1e beurt na 30.000 km zegt FordTIGER1125 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:48:
[...]
Ter aanvulling: voor de Transit Custom PHEV is het zelfs 2 jaar/40.000 km.
Wat is je F12-status? Ook Final destination?FreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:08:
Vers van de pers.
Ik las iets over een gereduceerd tarief bij Ionity via de FordPass.F1dude schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:09:
[...]
Thanks! Gereduceerd tarief via de Fordpass app? Of Shell? Ander vraagje, hoezo ook de Maingau pas? Is dat een goede toevoeging op Newmotion?
Maingau voornamelijk voor de palen in het buitenland die niet via Shell recharge kunnen + goede tarieven. Check ook www.laadpastop10.nl voor veel info.
Fordpass zegt 30.000 of 2 jaar.
Tevens eerste onderhoud al gehad
Ik denk dat wij bij levering de primeur hebben van een elektrische oldtimer met 0 km op de teller en rijden auto’s tegen die tijd op waterstof of kernenergieFreeMen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:08:
Vers van de pers.
Filmpje met kofferbak afmetingen:
YouTube: Alle Kofferraum und Frunk Abmessungen | FORD MUSTANG MACH-E
YouTube: Alle Kofferraum und Frunk Abmessungen | FORD MUSTANG MACH-E
Om de 30K km of 2jrMeester_J schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:50:
[...]
15K km zo te zien.
Net terug, echt een heerlijke autoMaurice_S schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:17:
Nog een paar uur en dan kan ik de auto ophalen![]()
:strip_exif()/f/image/MJDtZJBxnFHqpdf1RN6FhdDt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ehqczx22ULaYEFBmG34xip9N.jpg?f=fotoalbum_large)
Dik hoor, hopelijk kan ik de mijne in die kleur ook ooit in ontvangst nemen.Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:01:
[...]
Net terug, echt een heerlijke autoinstellen Paak gaat echt in etappes (bij mij), eerst Ford pass activeren - uur later kreeg ik de melding in de auto, dan Paak zelf activeren duurde ook nog een paar uur voordat de optie naar voren kwam, maar tot nu toe werkt het goed, ook de pony welkomst verlichting
met het natte weer al weer 2x gehad dat de achterkant wil uitbreken dus rustig aan doen. Verder is de auto echt een stuk groter dan ik me van de proefrit herinner, echt ruimte genoeg. Tot nu toe gaat het goed, ook met afleveren geen punten die eerder voorbij zijn gekomen. Hierbij nog wat foto’s van de auto, had vanmiddag er niet meer aan gedacht om een foto te maken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NB,
Die verlichte pony is stuk groter dan ik dacht....
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1710,"vehicleDateTime":"2021-05-25T16:26:43Z","tappsDateTime":"2021-05-25T18:42:10.008Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T14:23:03.347","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Hier eindelijk weer update van vehicle date time (laatste was 14 mei, auto op 7 mei met Cristiana aangekomen in Antwerpen). Volgens dealer volgende week of week daarna bij hen, zou het?
Hier eindelijk weer update van vehicle date time (laatste was 14 mei, auto op 7 mei met Cristiana aangekomen in Antwerpen). Volgens dealer volgende week of week daarna bij hen, zou het?
Ik hoop het voor jou/jullie maar eigenlijk niet voor ons Florida auto's. Dat zijn er namelijk 450 en is er nog geen enkele van uitgeleverd....martijnvds schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 04:37:
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"XXX","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1710,"vehicleDateTime":"2021-05-25T16:26:43Z","tappsDateTime":"2021-05-25T18:42:10.008Z"}},"vinFeature":{"vin":"XXX","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T14:23:03.347","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Gisteren zag ik geen update tov maandag op de RS, had het vermoeden dat er iets aan de hand is met de auto hij zou eind deze week bij de dealer moeten staan naar tal van verschuivingen en om 16:00 kwam het telefoontje hij staat bij de dealer! 3 juni wordt hij afgeleverd ( precies 16 maanden -1 dag na bestelling!) ophalen gaat hem niet worden er zijn er meerdere die uitgeleverd moeten worden..en dan moet ik nog langer wachten dus vutters gaan hem nu brengen en nemen de tijdelijke lease auto mee terug.
Update van de RS was gisterenavond ook te zien van transport naar Normaal.
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2603,"vehicleDateTime":"2021-05-25T14:44:49Z","tappsDateTime":"2021-05-25T14:44:57.655Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T22:24:56.52","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
De MM-EDDY stond ook op de Halifax.
en op de Ford website bij F12 krijg ik nog steeds een error.
Update van de RS was gisterenavond ook te zien van transport naar Normaal.
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"NORMAL","oemCorrelationId":2603,"vehicleDateTime":"2021-05-25T14:44:49Z","tappsDateTime":"2021-05-25T14:44:57.655Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-25T22:24:56.52","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
De MM-EDDY stond ook op de Halifax.
en op de Ford website bij F12 krijg ik nog steeds een error.
Geweldig dat je wagen er is! Ziet er zeer goed uit. Vleuten kleurt iedere dag mooier met al die MME's.Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:01:
[...]
Net terug, echt een heerlijke autoinstellen Paak gaat echt in etappes (bij mij), eerst Ford pass activeren - uur later kreeg ik de melding in de auto, dan Paak zelf activeren duurde ook nog een paar uur voordat de optie naar voren kwam, maar tot nu toe werkt het goed, ook de pony welkomst verlichting
met het natte weer al weer 2x gehad dat de achterkant wil uitbreken dus rustig aan doen. Verder is de auto echt een stuk groter dan ik me van de proefrit herinner, echt ruimte genoeg. Tot nu toe gaat het goed, ook met afleveren geen punten die eerder voorbij zijn gekomen. Hierbij nog wat foto’s van de auto, had vanmiddag er niet meer aan gedacht om een foto te maken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat "in etappes" herken ik ook. Het synchroniseren van mijn profiel van de FordPass app naar de auto ging 'telkens' mis. Maar gisteren stapte ik in de auto en toen kreeg ik de melding "We hebben uw FordPass profiel gevonden, wilt u deze laden in de auto (of zoiets)". Let wel op dat je een bestaand profiel niet kunt overschrijven. Dus kies voor herinner me later en verwijder eerst je oude profiel zodat je je voorkeursnummer kunt behouden. Sluit de auto af en kom dan iets later weer terug. Als je dan weer start komt de vraag van het profiel weer en toen kon ik het profiel laden in de auto. Door het dezelfde naam te geven werden in mijn geval mij oude settings "gemerged". Uiteindelijk ben ik echt heel dik tevreden over de werking van SYNC4. Ik gebruik als echte Apple fan de CarPlay niet eens meer. Als de boel eenmaal gelukt is, en ja dat is best een gedoe en frusterend, maar dan heb je het wel goed voor mekaar.
Ik heb uiteindelijk maar één ding dat ik aan de hardware echt slecht vind, en dat is de laadklep (het klepje van de laadaansluiting). Dat is echt heel groot (lang), steekt enorm uit bij laden en voelt gammel aan. Het is echt wachten dat iemand er een keer tegenaan loopt of duwt Zelfs de wind heeft invloed op de openstaande klep. Ik heb nu maar een elastiek gemaakt aan de kabel en dat elastiek om het palletjes gedaan bij het laden zodat de klep zo dicht mogelijk bij de auto blijft. Ik ga dit melden bij Ford.
Apart, dat idee had ik niet bij de demo auto welke ik gezien heb. Ik ben 1.88m en kan er gewoon onder staan dus dat je er tegenaan loopt of duwt lijkt mij niet echt aan de orde. Vond hem ook niet echt gammel maar ik heb daar dan ook niet zo heel veel aandacht aan besteed.MME_Maurice schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:48:
[...]
Ik heb uiteindelijk maar één ding dat ik aan de hardware echt slecht vind, en dat is de laadklep. Dat is echt heel groot (lang), steekt enorm uit bij laden en voelt gammel aan. Het is echt wachten dat iemand er een keer tegenaan loopt of duwt Zelfs de wind heeft invloed op de openstaande klep. Ik heb nu maar een elastiek gemaakt aan de kabel en dat elastiek om het palletjes gedaan bij het laden zodat de klep zo dicht mogelijk bij de auto blijft. Ik ga dit melden bij Ford.
Ik weet niet of iedereen actief is wie in de spreadsheet staat maar er moeten er nog heel wat geleverd gaan worden ex Halifax. Lijkt toch wel enige vorm van volgorde in te zitten want de Halifax komt regelmatig voorbij sinds een week of 2-3 maar de Florida welke een week later is aangekomen nog 0,0....
klep van de laadkabel denk ik....
Klopt.Aboma schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:59:
klep van de laadkabel denk ik....
oh

Ja daar heb je een punt. Dat hebben meerdere al eens opgemerkt en is ooko een soort van oplossing voor in de vorm van een 3d print. Of het de gammelheid verhelpt durf ik niet te zeggen maar het zorgt ervoor dat de klep niet tegen de carressorie meer aan komt
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67376932
Dat je er tegenaan loopt zal wel meevallen. De laadkabel zit er ook in als klep openstaat. Maar het is wel een flex klepje die idd makkelijk doorduwt.MME_Maurice schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:48:
[...]
Geweldig dat je wagen er is! Ziet er zeer goed uit. Vleuten kleurt iedere dag mooier met al die MME's.
Dat "in etappes" herken ik ook. Het synchroniseren van mijn profiel van de FordPass app naar de auto ging 'telkens' mis. Maar gisteren stapte ik in de auto en toen kreeg ik de melding "We hebben uw FordPass profiel gevonden, wilt u deze laden in de auto (of zoiets)". Let wel op dat je een bestaand profiel niet kunt overschrijven. Dus kies voor herinner me later en verwijder eerst je oude profiel zodat je je voorkeursnummer kunt behouden. Sluit de auto af en kom dan iets later weer terug. Als je dan weer start komt de vraag van het profiel weer en toen kon ik het profiel laden in de auto. Door het dezelfde naam te geven werden in mijn geval mij oude settings "gemerged". Uiteindelijk ben ik echt heel dik tevreden over de werking van SYNC4. Ik gebruik als echte Apple fan de CarPlay niet eens meer. Als de boel eenmaal gelukt is, en ja dat is best een gedoe en frusterend, maar dan heb je het wel goed voor mekaar.
Ik heb uiteindelijk maar één ding dat ik aan de hardware echt slecht vind, en dat is de laadklep (het klepje van de laadaansluiting). Dat is echt heel groot (lang), steekt enorm uit bij laden en voelt gammel aan. Het is echt wachten dat iemand er een keer tegenaan loopt of duwt Zelfs de wind heeft invloed op de openstaande klep. Ik heb nu maar een elastiek gemaakt aan de kabel en dat elastiek om het palletjes gedaan bij het laden zodat de klep zo dicht mogelijk bij de auto blijft. Ik ga dit melden bij Ford.
Binnenkort de stopper binnen om te testen. Ga eens kijken of dat goed helpt.
Ook hier (Cristiana) weer heel erg veel veranderingen in de RS-data. Zou hij dan toch echt de 29e aankomen bij de dealer?...
29e = week van 29e. Naar het schijnt hebben alle MME's deze datum bij de dealers.Mache2021 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:49:
Ook hier (Cristiana) weer heel erg veel veranderingen in de RS-data. Zou hij dan toch echt de 29e aankomen bij de dealer?...
Ford is echt de weg kwijt...
Ja, het zou mij niet verbazen dat ik begin volgende week (na zelf informeren) van de dealer te horen krijg dat het eind juni wordt.FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:23:
[...]
29e = week van 29e. Naar het schijnt hebben alle MME's deze datum bij de dealers.
Ford is echt de weg kwijt...
Tjsa, de vraag is wat logisch is. De Halifax wordt momenteel uitgeleverd.martijnvds schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Ja, het zou mij niet verbazen dat ik begin volgende week (na zelf informeren) van de dealer te horen krijg dat het eind juni wordt.
Van de 450x Florida een week later (23 april) nog geen spoor.
Ik mag hopen dat ze de 2 latere boten begin en midden mei na de Flordia gaan afhandelen.
Als dat echt zo is dan kan het niet anders zijn dan dat die 2 pas eind juni bij de dealers gaan komen maar wie het weet mag het zeggen.
Inmiddels heb ik die van mij ontvangen (eindelijk). Wat een beest van een auto zeg. Ik had wel meteen een issue bij het opladen bij palen van Pitpoint (Total). Iemand elders ervaring ermee? Ik vond ook de kabel van Ford zelf er lastig ingaan terwijl een kabel van een Fastned punt er zo in gaat.
Nieuwigheid?Chronoseifer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
Ik vond ook de kabel van Ford zelf er lastig ingaan terwijl een kabel van een Fastned punt er zo in gaat.
Vreemd. Was dat de Fordkabel voor thuisladen of kabel voor oplaadpunt?Chronoseifer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
Inmiddels heb ik die van mij ontvangen (eindelijk). Wat een beest van een auto zeg. Ik had wel meteen een issue bij het opladen bij palen van Pitpoint (Total). Iemand elders ervaring ermee? Ik vond ook de kabel van Ford zelf er lastig ingaan terwijl een kabel van een Fastned punt er zo in gaat.
adblocker uit staan?
En niet op een terminal?
Ik had op mn PC geen toegang omdat adblocker aanstond en op kantoor niet ivm een thinclient waar ik op werk. Vanuit mn gewone desktop geen problemen nadat de blocker uit stond.
Inloggen op dashboard - F12 - F5
Logica is uberhaupt ver te zoeken. Ik heb veel eerder de bestelling gedaan dan de meesten op de Florida, maar die van mij is pas vorige week aangekomen. Dus ik hoop eigenlijk dat ze nu op besteldatum bezig gaan, maar dat zal wel niet.FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Tjsa, de vraag is wat logisch is. De Halifax wordt momenteel uitgeleverd.
Van de 450x Florida een week later (23 april) nog geen spoor.
Ik mag hopen dat ze de 2 latere boten begin en midden mei na de Flordia gaan afhandelen.
Als dat echt zo is dan kan het niet anders zijn dan dat die 2 pas eind juni bij de dealers gaan komen maar wie het weet mag het zeggen.
Helaas maakt dat niet uit, ons leaserijders lijken in een andere database te zitten. De F12 geeft 404 error forbidden als return.RensJ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:43:
[...]
adblocker uit staan?
En niet op een terminal?
Ik had op mn PC geen toegang omdat adblocker aanstond en op kantoor niet ivm een thinclient waar ik op werk. Vanuit mn gewone desktop geen problemen nadat de blocker uit stond.
Inloggen op dashboard - F12 - F5
dat had ik ook.FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Helaas maakt dat niet uit, ons leaserijders lijken in een andere database te zitten. De F12 geeft 404 error forbidden als return.