Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 63 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:46:
[...]
Helaas maakt dat niet uit, ons leaserijders lijken in een andere database te zitten. De F12 geeft 404 error forbidden als return.
Ik heb ook een lease-auto. Kon een tijdje niet via F12 maar kan nu al weer een klein maandje wel alles zien.
Evt. via Chrome incognito?

En F12 is meer up-to-date dan rs blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
ik heb vanalles geprobeerd, thuis PC (geen adblocker), werk PC (geen thin client en zover ik weet ook geen adblocker).

Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.

Opvallend is dat het bij nagenoeg alle leaserijders niet werkt.
RS data kan ik bv wel gewoon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Evt. via Chrome incognito?
Zojuist geprobeerd, helaas...

{"result":null,"error":{"errorCode":"404","messages":null,"dataErrors":[{"code":"100257","name":"Vin","value":"WF0TKXXXXXXXXX","message":"No Record found"}],"attributes":{}}}

Vraag me af wat die code 100257 is

[ Voor 92% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronoseifer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07 23:10
-

[ Voor 100% gewijzigd door Chronoseifer op 26-05-2021 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronoseifer
  • Laatst online: 28-07 23:10
rvee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Vreemd. Was dat de Fordkabel voor thuisladen of kabel voor oplaadpunt?
Dit betrof de originele Fordkabel voor een oplaadpunt. Ik denk dat ik vanmiddag de garage ga contacten. Ik was benieuwd of meerdere dit hebben ondervonden, of dat men vond dat de kabel nogal stroef in de auto gaat. Misschien doe ik wat verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MME_Maurice
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik ben het met je eens. De originele Ford kabel is erg stug. Ik ben de soepele kabel van de e-Golf gewend en dit is echt een veel stuggere kabel. Ik kan me wel voorstellen dat dit komt omdat de kabel voor de MME zwaarder uitgevoerd moet zijn omdat er hogere stromen doorheen moeten kunnen, bij e-Golf max 50 kVh en MME 3x zo veel. Dus de geleider (aders in de kabel) zal dikker en daardoor stugger zijn. Ook zal de kabel na gebruik steeds soepeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MME_Maurice schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Ik ben het met je eens. De originele Ford kabel is erg stug. Ik ben de soepele kabel van de e-Golf gewend en dit is echt een veel stuggere kabel. Ik kan me wel voorstellen dat dit komt omdat de kabel voor de MME zwaarder uitgevoerd moet zijn omdat er hogere stromen doorheen moeten kunnen, bij e-Golf max 50 kVh en MME 3x zo veel. Dus de geleider (aders in de kabel) zal dikker en daardoor stugger zijn. Ook zal de kabel na gebruik steeds soepeler worden.
Wat voor een kabel is de originele kabel? Ik vermoed (hoop) 3 fase 16A. Deze zijn inderdaad een stuk stugger en dikker dan de 1 fase 16A kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romarre
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
De Grande Baltimora komt vandaag rond 14u aan in Antwerpen. En dan kan het aftellen beginnen: 3, 5, 7,...weken. We'll see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aboma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 13:03
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Tjsa, de vraag is wat logisch is. De Halifax wordt momenteel uitgeleverd.
Van de 450x Florida een week later (23 april) nog geen spoor.
Ik mag hopen dat ze de 2 latere boten begin en midden mei na de Flordia gaan afhandelen.

Als dat echt zo is dan kan het niet anders zijn dan dat die 2 pas eind juni bij de dealers gaan komen maar wie het weet mag het zeggen.
Deze snap ik ook niet helemaal, even snel gekeken maar ICE auto's lijken wel door te lopen, de laatste EV's (MME/Enyaq/ID4) zijn 22e op naam gezet. Zal dit ook zo'n grote drempel zijn...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OZd9HdO3s5VuVloM-CasJBgSs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5XUcQRg1R1E2DNlGYc6EUiD.jpg?f=fotoalbum_large

MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Aboma schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Deze snap ik ook niet helemaal, even snel gekeken maar ICE auto's lijken wel door te lopen, de laatste EV's (MME/Enyaq/ID4) zijn 22e op naam gezet. Zal dit ook zo'n grote drempel zijn...?

[Afbeelding]
Die data loopt achter, 24e was een feestdag, vanmiddag zien we pas alle registraties van gisteren.
Aantal MME per dag op kenteken is iig triest tov de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Hieronder de aantallen NL MME's per boot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkDWTDqETdba94tJ6RZ318cdOKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ktoLbC4QRgrzl0Geus1apwfb.png?f=user_large

Aantal op kenteken nu net 300....

Ik wens ons alle wachtende veel geluk en vooral heeeel veeeeel geduld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexE71
  • Laatst online: 23-08-2021
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:42:
Hieronder de aantallen MME's per boot.

[Afbeelding]

Aantal op kenteken nu net 300....

Ik wens ons alle wachtende veel geluk en vooral heeeel veeeeel geduld....
Die van mij (Florida) staat sinds een uurtje bij de dealer volgens de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qD2qYDx8JDNUzkhaPwj-NpkUOo0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GUtfNqqo9jY6KO7EiwYJm4Us.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AlexE71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:43:
[...]

oh...serieus, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyRUdQaP_TZZpLTvcSLJ_gpj_FQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ym3xljwxC8MCVL5C4LlivcJQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
...

[ Voor 98% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Die update is toch heel recent en dus geen sprake van vertraging in update van die data.
Ik heb echter ook diverse voorbeelden gezien waar de auto tot net voor aflevering op "transport" blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
Nu staat de status op normal

Zie mijn laatste screenshot

[ Voor 4% gewijzigd door AlexE71 op 26-05-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AlexE71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:46:
[...]

Nu staat de status op normal

Zie mijn laatste screenshot
Jouw laatste update van de rs data voor vandaag was op 7 mei (andere prinscreen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
  • Laatst online: 22-11-2024
MME_Maurice schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Geweldig dat je wagen er is! Ziet er zeer goed uit. Vleuten kleurt iedere dag mooier met al die MME's.

Dat "in etappes" herken ik ook. Het synchroniseren van mijn profiel van de FordPass app naar de auto ging 'telkens' mis. Maar gisteren stapte ik in de auto en toen kreeg ik de melding "We hebben uw FordPass profiel gevonden, wilt u deze laden in de auto (of zoiets)". Let wel op dat je een bestaand profiel niet kunt overschrijven. Dus kies voor herinner me later en verwijder eerst je oude profiel zodat je je voorkeursnummer kunt behouden. Sluit de auto af en kom dan iets later weer terug. Als je dan weer start komt de vraag van het profiel weer en toen kon ik het profiel laden in de auto. Door het dezelfde naam te geven werden in mijn geval mij oude settings "gemerged". Uiteindelijk ben ik echt heel dik tevreden over de werking van SYNC4. Ik gebruik als echte Apple fan de CarPlay niet eens meer. Als de boel eenmaal gelukt is, en ja dat is best een gedoe en frusterend, maar dan heb je het wel goed voor mekaar.

Ik heb uiteindelijk maar één ding dat ik aan de hardware echt slecht vind, en dat is de laadklep (het klepje van de laadaansluiting). Dat is echt heel groot (lang), steekt enorm uit bij laden en voelt gammel aan. Het is echt wachten dat iemand er een keer tegenaan loopt of duwt Zelfs de wind heeft invloed op de openstaande klep. Ik heb nu maar een elastiek gemaakt aan de kabel en dat elastiek om het palletjes gedaan bij het laden zodat de klep zo dicht mogelijk bij de auto blijft. Ik ga dit melden bij Ford.
Ik heb de app niet gebruikt voor het instellen van een Profiel. Heb dit in de auto gedaan en daarna 3gekoppeld aan de telefoon, Paak etc. Ik heb alleen 1 foutmelding en dat is met starten op afstand, als ik dat wil aanzetten in de app zonder dat de auto is ingeplugd geeft die een foutmelding, maar het werkt wel gewoon dus vind dat verder wel best zo :) Straks maar eens de telefoon van mijn vrouw koppelen en kijken of dat ook gewoon goed loopt. Heb de sleutel iig niet meer gebruikt na de rit naar huis en tot nu toe gaat het nog goed. Voor de zekerheid wel de toegangs en start code gecheckt mocht het een keer niet werken/tel leeg zijn.

Klepje bij de laadopening zal ik eens op letten, was me nu nog niks opgevallen, heb wel een ander probleem en dat is dat de vast kabel aan het laadstation veel te kort is, had de 8 meter versie moeten hebben maar dat leek me veel te lang... kan de auto nu maar op 1 manier laden maar is nogal lastig met in/uit parkeren. Ga nog wel even overleggen met de LM of ze die kabel kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:48:
[...]

Jouw laatste update van de rs data voor vandaag was op 7 mei (andere prinscreen)?
Nee, daartussen zitten nog een aantal andeee data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AlexE71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:
[...]

Nee, daartussen zitten nog een aantal andeee data
Ah ok, bij mij veel RS activiteit vorige week en gisteren weer dus wie weet.
Blijft een waiting game maar ben er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Ah ok, bij mij veel RS activiteit vorige week en gisteren weer dus wie weet.
Blijft een waiting game maar ben er wel klaar mee.
Begrijp ik, ik ook….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
AlexE71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:43:
[...]

Bizar en hier Halifax en nog geen enkel teken van leven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolfree
  • Laatst online: 18-09 17:47
Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:48:
[...]

Ik heb de app niet gebruikt voor het instellen van een Profiel. Heb dit in de auto gedaan en daarna 3gekoppeld aan de telefoon, Paak etc. Ik heb alleen 1 foutmelding en dat is met starten op afstand, als ik dat wil aanzetten in de app zonder dat de auto is ingeplugd geeft die een foutmelding, maar het werkt wel gewoon dus vind dat verder wel best zo :) Straks maar eens de telefoon van mijn vrouw koppelen en kijken of dat ook gewoon goed loopt. Heb de sleutel iig niet meer gebruikt na de rit naar huis en tot nu toe gaat het nog goed. Voor de zekerheid wel de toegangs en start code gecheckt mocht het een keer niet werken/tel leeg zijn.

Klepje bij de laadopening zal ik eens op letten, was me nu nog niks opgevallen, heb wel een ander probleem en dat is dat de vast kabel aan het laadstation veel te kort is, had de 8 meter versie moeten hebben maar dat leek me veel te lang... kan de auto nu maar op 1 manier laden maar is nogal lastig met in/uit parkeren. Ga nog wel even overleggen met de LM of ze die kabel kunnen vervangen.
Ik had hetzelfde probleem. Heb net mijn 5 meter kabel laten omwisselen voor een 8 meter versie. Kost euro 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:08
Tolfree schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Heb net mijn 5 meter kabel laten omwisselen voor een 8 meter versie. Kost euro 250.
Ja je verkijkt je snel op de nodige lengte. Heb de max 7m. bij de wallbox genomen na proeftest met verlengkabel in jan. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
AvantBlack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Bizar en hier Halifax en nog geen enkel teken van leven..
Net zo bizar als dat ze de Halifax bijna allemaal hebben geleverd en van de Florida tot op heden nog niets..

Maar blijft natuurlijk klote voor jou, ik hoop dat die van jou er ook nu snel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
AlexE71 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Net zo bizar als dat ze de Halifax bijna allemaal hebben geleverd en van de Florida tot op heden nog niets..

Maar blijft natuurlijk klote voor jou, ik hoop dat die van jou er ook nu snel aankomt.
Zo bedoelde ik het ook niet, de hele situatie is klote ongeacht de boot!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHhAvhK28McEF43-f1BEhpYQZ94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9glEASkZ8ngnTyihH127t46p.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreeMen
Waren het maar letterlijke ALLE mache's.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexE71
AvantBlack schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Zo bedoelde ik het ook niet, de hele situatie is klote ongeacht de boot!
Je hebt helemaal gelijk, echt een chaos bij ford Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 19:07

m24

maar euuhhh iemand al een auto van de MSC Cristiana geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:45:
maar euuhhh iemand al een auto van de MSC Cristiana geleverd gekregen?
Nope, noch de Florida.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maddy999
  • Laatst online: 06-09-2021
Hoe weet je eigenlijk op welke boot je auto staat/heeft gestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m24

m24

mijn dealer weet zeker dat mijn auto van de MSC Cristiana volgende week bij hem afgeleverd wordt.... dus de Florida's worden vast allemaal dit weekend geleverd.... 8)7

Ik bedoel, het zal toch niet dat ze de leverdatum gaan herplannen? :X

Ok, dat was té cynisch hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
Tolfree schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Dat is niet zo goedkoop, zal wel eens kijken of het nog in de lease erbij kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

maddy999 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:48:
Op pag1 van dit topic staat een lijst, sommige zijn achterhaald met shipment nummers en vin's van de auto's, sommige op basis van de "f12" methode (search) en de data die daaruit komen (werkt voor mij niet) en ik heb het van mijn dealer die kon zien dat mijn auto in Antwerpen staat. (op basis van het overzicht van boten welke ook eerder hier gedeeld is....) Hogere wiskunde zeg maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
maddy999 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:48:
Kijk eens hier https://www.macheforum.co...ers-vessel-tracking.5172/

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
m24 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:52:
[...]

mijn dealer weet zeker dat mijn auto van de MSC Cristiana volgende week bij hem afgeleverd wordt.... dus de Florida's worden vast allemaal dit weekend geleverd.... 8)7

Ik hoop dat hij gelijk heeft :) Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

martijnvds schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Ik hoop dat hij gelijk heeft :) Welke dealer?
tot nu toe is zijn trackrecord 0, dus ik zou er niet op rekenen.... FordStore Utrecht

ze zijn nu zo'n 4 weken aan het uitleveren? met 400 auto's op de eerste boot, waar ze nog niet klaar mee zijn, maar laten we het toch op 100 per week houden.... dan nog 400 op de florida..... Ik denk dat ze Juni niet eens gaan halen..... :'( :F

[ Voor 32% gewijzigd door m24 op 26-05-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]

tot nu toe is zijn trackrecord 0, dus ik zou er niet op rekenen.... FordStore Utrecht

ze zijn nu zo'n 4 weken aan het uitleveren? met 400 auto's op de eerste boot, waar ze nog niet klaar mee zijn, maar laten we het toch op 100 per week houden.... dan nog 400 op de florida..... Ik denk dat ze Juni niet eens gaan halen..... :'( :F
Was dat maar zo, het is nog erger. ruim 800 TOT de Florida, incl. Florida 1266....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkDWTDqETdba94tJ6RZ318cdOKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ktoLbC4QRgrzl0Geus1apwfb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maddy999
  • Laatst online: 06-09-2021
[...]

als de website klopt. staat de mijne ook op Cristiana. ik duim mee dat ze volgende week worden geleverd bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Was dat maar zo, het is nog erger. ruim 800 TOT de Florida, incl. Florida 1266....

[Afbeelding]
oh ja.... it's worse..... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Als er één ding duidelijk geworden is het afgelopen half jaar, de logistieke nachtmerrie van niet gelijk kunnen doorschuiven van de auto's is het wel dat er geen logische volgorde is. Niet van productie, niet van verscheping, niet van controle, niet van uitlevering aan dealers en niet van aflevering aan klanten.
Dus ik snap dat je conclusies wil trekken van de aflevering van iemand anders in relatie tot jou auto maar eigenlijk is dat zinloos🙁

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:41:
Als er één ding duidelijk geworden is het afgelopen half jaar, de logistieke nachtmerrie van niet gelijk kunnen doorschuiven van de auto's is het wel dat er geen logische volgorde is. Niet van productie, niet van verscheping, niet van controle, niet van uitlevering aan dealers en niet van aflevering aan klanten.
Dus ik snap dat je conclusies wil trekken van de aflevering van iemand anders in relatie tot jou auto maar eigenlijk is dat zinloos🙁
Dit is/lijkt een feit. Enige wat we zeker weten is dat er pas een fractie van de totaal aantal NL auto's in Antwerpen zijn afgeleverd en dat je min of meer een loterij moet winnen met kans 1:10 om hem afgeleverd te krijgen binnen 2 weken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
  • Laatst online: 11-07-2021
Mijn auto stond ook op de Cristiana en de dealer geeft aan er nog steeds vanuit te gaan dat de auto deze week bij hen binnenkomt... Maar ook hier; tot op heden zijn hun uitspraken nog niet uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:
Mijn auto stond ook op de Cristiana en de dealer geeft aan er nog steeds vanuit te gaan dat de auto deze week bij hen binnenkomt... Maar ook hier; tot op heden zijn hun uitspraken nog niet uitgekomen.
Echt bizar dat ze dit nog vol durven te houden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL900
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-09 09:00
[...]

Haha ik ben benieuwd, mijn dealer weet er in ieder geval geen touw meer aan vast te knopen.
Mijn auto staat nu al bijna 2 weken bij de quality controle. De Dealer kan overgens geen datummeer vinden wanneer hij bij hem geleverd gaat worden dat vakje staat nu leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik heb vandaag bericht gekregen dat de dealer mijn MME eind volgende week binnen krijgt. We kruipen langzaam naar de aflevering. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
Falch schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
Ik heb vandaag bericht gekregen dat de dealer mijn MME eind volgende week binnen krijgt. We kruipen langzaam naar de aflevering. :9
Ik hoop het voor je :).. Op welke boot stond ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Falch schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
Die heb ik helaas al 4x gehoord.

Als laatste gaf vorige week woensdag de dealer nog aan dat hij begin deze week binnen zou komen.
Weer niet dus...

Trust me, zolang de auto niet binnen is bij de dealer is het voor de dealer net zo'n grote gok of hij wel of niet binnen komt als voor ieder van ons. De data's in de Ford systemen zijn ongeveer 0,0 waard.

edit
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de dealers met alle wetenschap die ze inmiddels hebben dergelijke verwachtingen blijven scheppen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Trust me, zolang de auto niet binnen is bij de dealer is het voor de dealer net zo'n grote gok of hij wel of niet binnen komt als voor ieder van ons. De data's in de Ford systemen zijn ongeveer 0,0 waard.
Van Mossel Eindhoven gaf mij begin februari aan dat de auto 22 mei zou worden uitgeleverd. Uiteindelijk stond hij 20 mei bij hun op het terrein, dus zeer accuraat :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:02:
[...]

Die heb ik helaas al 4x gehoord.

Als laatste gaf vorige week woensdag de dealer nog aan dat hij begin deze week binnen zou komen.
Weer niet dus...

edit
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de dealers met alle wetenschap die ze inmiddels hebben dergelijke verwachtingen blijven scheppen |:(
Ja, inderdaad irritant.. En het stomme is; zelfs al weet je beter dan nog ga je hopen 'zal het nu wel kloppen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Luffbra schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Van Mossel Eindhoven gaf mij begin februari aan dat de auto 22 mei zou worden uitgeleverd. Uiteindelijk stond hij 20 mei bij hun op het terrein, dus zeer accuraat :) _/-\o_
Mazzel kan je uiteraard altijd hebben (of dwing je dat af?), iemand moet de eerste zijn maar dan ben jij in de 10% kans gevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MachE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Ja, inderdaad irritant.. En het stomme is; zelfs al weet je beter dan nog ga je hopen 'zal het nu wel kloppen'...
Klopt helemaal zeker als ze woensdag nog zeggen begin volgende week en dan nog niet.

Ik ga morgen bellen en ze echt 2 weken geven, ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vixseboxse
  • Laatst online: 15-10-2021
Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Werkt de PAAK bij jou dan ook zo dat je deur kan openen zonder dat je je telefoon uit je zak haalt? Ik krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat. Krijg na 2 minuten altijd een time-out.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagb
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-04-2023
Vandaag reed ik langs Soesterberg bij een parkeerplaats van Broekhuis. Ik kon mijn ogen niet geloven, er stonden daar wel 25 Mache’s en een vrachtwagen waarop nog eens 8 stonden. Allemaal First editions.... ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Net een telefoontje met de leasemaatschappij achter de rug, die hadden maar eens gebeld met de dealer. En surprise ! De auto is nog in Antwerpen en komt over een week of 2 pas.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:49:
Net een telefoontje met de leasemaatschappij achter de rug, die hadden maar eens gebeld met de dealer. En surprise ! De auto is nog in Antwerpen en komt over een week of 2 pas.
Heb jij geen direct contact met de dealer? Ik ben zo snel mogelijk afgestapt van contact via de leasemij want dat loopt echt voor geen meter.

Jouw auto stond op de Cristiana of niet?
Ik zou er voor tekenen als hij over 2 weken er is maar gevoelsmatig roepen ze maar wat om je "tevreden" te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Heb jij geen direct contact met de dealer? Ik ben zo snel mogelijk afgestapt van contact via de leasemij want dat loopt echt voor geen meter.

Jouw auto stond op de Cristiana of niet?
Ik zou er voor tekenen als hij over 2 weken er is maar gevoelsmatig roepen ze maar wat om je "tevreden" te houden.
Ik had toevallig de leasemaatschappij aan de lijn voor wat anders, maar ik heb ook rechtstreeks contact met de dealer als ik dat wil.

Ze roepen maar wat inderdaad (in mijn geval 31 Mei). Cristiana stond hij op.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Ik had toevallig de leasemaatschappij aan de lijn voor wat anders, maar ik heb ook rechtstreeks contact mer de dealer als ik dat wil.

Ze roepen maar wat inderdaad. Cristiana stond hij op.
Ah zo.

Ik vraag mij af of een leasemij wat zou kunnen afdwingen tav leveringen. Voor hen is het ook een kostenpost als de huidige auto langer door moet dan gewenst. Ik heb alleen het idee dat de mijne (Leaseplan) er allemaal geen zak om geeft. VIN nummer konden ze mij destijds niet geven want was nog niet bekend volgens de dealer gaven ze mij aan. Zelf gebeld en 2 minuten later had ik hem en zo heb ik nog wel 10 voorbeelden van ondermaatse prestaties van Leaseplan |:(

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Ah zo.

Ik vraag mij af of een leasemij wat zou kunnen afdwingen tav leveringen. Voor hen is het ook een kostenpost als de huidige auto langer door moet dan gewenst. Ik heb alleen het idee dat de mijne (Leaseplan) er allemaal geen zak om geeft. VIN nummer konden ze mij destijds niet geven want was nog niet bekend volgens de dealer gaven ze mij aan. Zelf gebeld en 2 minuten later had ik hem en zo heb ik nog wel 10 voorbeelden van ondermaatse prestaties van Leaseplan |:(
Deze leasemaatschappij ken ik vrij goed en zal altijd hard lopen voor zijn klanten. Daar geloof ik 100% in, maar zelfs dan kunnen ze niets versnellen. Alleen mij een tijdelijke andere auto beschikbaar stellen.

Ik heb erg het gevoel dat de dealer(s) in NL helemaal niets aan dit issue kunnen doen. Ik hoorde de dealer over personeelsproblemen in Antwerpen praten. Zou wel verklaren waarom het allemaal zo lang duurt.

Iets met het aantal personen in de haven die alles moeten wegwerken. Ford NL zal dit nooit openlijk toegeven natuurlijk. Overigens is het probleem niet Mach-E specifiek. Ook andere Ford modellen duren veel langer op dit moment.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Brotuck schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Deze leasemaatschappij ken ik vrij goed en zal altijd hard lopen voor zijn klanten. Daar geloof ik 100% in, maar zelfs dan kunnen ze niets versnellen. Alleen mij een tijdelijke andere auto beschikbaar stellen.

Ik heb erg het gevoel dat de dealer(s) in NL helemaal niets aan dit issue kunnen doen. Ik hoorde de dealer over personeelsproblemen in Antwerpen praten. Zou wel verklaren waarom het allemaal zo lang duurt.

Iets met het aantal personen in de haven die alles moeten wegwerken. Ford NL zal dit nooit openlijk toegeven natuurlijk. Overigens is het probleem niet Mach-E specifiek. Ook andere Ford modellen duren veel langer op dit moment.
Het is zeker niet de schuld van de dealers, zoveel heb ik inmiddels wel begrepen maar zij representeren wel Ford bij ons en wij hebben niemand anders om ons beklacht bij de te kunnen doen. Ford heeft het gewoon enorm slecht geregeld in Antwerpen en zou maatregelen moeten nemen door ze desnoods bij de dealers laten te controleren. Het is niet dat ze retour Mexico gaan als er iets ontdekt wordt dus het is totaal zinloos om alles door een QC bottleneck te laten gaan in Antwerpen. Geef de dealers die lijst en ze kunnen het 10x zo snel.

Onbegrijpelijk die organisatorisch chaos bij Ford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
MachE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Ik hoop het voor je :).. Op welke boot stond ie?
Weet ik eigenlijk niet.

Heb nu tegen beter weten in toch vertrouwen dat ik binnen 2-3 weken in mijn MME rijd. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CarloH1
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik heb inmiddels ook overwogen om mijn order te annuleren en voor de Mercedes EQA te gaan maar ben vandaag bij de dealer gaan kijken en daar stond er precies 1 in mijn kleur. Pfffffff wat een auto niet normaal. Had hem eigenlijk nog nooit “echt” gezien behalve een keer in een glazen box bij de sneakpreview maar ik ga toch echt wachten nu.
Ook de mijne stond op de cristiana en wordt nog steeds 5 juni verwacht bij de dealer.

[ Voor 15% gewijzigd door CarloH1 op 26-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
CarloH1 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:44:
Ik heb inmiddels ook overwogen om mijn order te annuleren en voor de Mercedes EQA te gaan maar ben vandaag bij de dealer S3-20160668 kijken en daar stond er precies 1 in mijn kleur. Pfffffff wat een auto niet normaal. Had hem eigenlijk nog nooit “echt” gezien behalve een keer in een glazen box bij de sneakpreview maar ik ga toch echt wachten nu.
[...]
Ja dat is het 'frustrerende' aan de mme. Het is gewoon een te gave auto op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:
[...]

Het is zeker niet de schuld van de dealers, zoveel heb ik inmiddels wel begrepen maar zij representeren wel Ford bij ons en wij hebben niemand anders om ons beklacht bij de te kunnen doen. Ford heeft het gewoon enorm slecht geregeld in Antwerpen en zou maatregelen moeten nemen door ze desnoods bij de dealers laten te controleren. Het is niet dat ze retour Mexico gaan als er iets ontdekt wordt dus het is totaal zinloos om alles door een QC bottleneck te laten gaan in Antwerpen. Geef de dealers die lijst en ze kunnen het 10x zo snel.

Ik ga ervan uit dat Ford de auto's ook liever zo snel mogelijk zou leveren en dat er dus factoren zijn waar ze niet om heen kunnen. Echter, vind ik dat de communicatie, vanuit Ford en de dealer, 100% beter zou kunnen. Ik krijg 29 mei door en zit nu op het puntje van mijn stoel te wachten op de auto, met alle frustraties van dien. Vorig jaar hield mijn dealer nog vol dat de Mach E nog in 2020 zou komen terwijl de krant al schreef dat dit niet lukte. Ik had begrip voor vertraging als gevolg van Covid, maar de teleurstelling was groter doordat de dealer mijn verwachting hoog hield. Anyways, ik ga uit van nov 2021, dan zal het vast een meevaller worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
CarloH1 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:44:
Ik heb inmiddels ook overwogen om mijn order te annuleren en voor de Mercedes EQA te gaan maar ben vandaag bij de dealer kijken en daar stond er precies 1 in mijn kleur. Pfffffff wat een auto niet normaal. Had hem eigenlijk nog nooit “echt” gezien behalve een keer in een glazen box bij de sneakpreview maar ik ga toch echt wachten nu.
Ook op de cristiana staat de mijne en steeds 5 juni verwacht bij de dealer.
[...]
Mja, ik vind de MME OK en de concurrentie doet veel zaken zeker zo goed zo niet beter.

Mijn annulering twijfel neemt met de dag toe. Enige wat mij eigenlijk echt weerhoud is weer achteraan te moeten sluiten bij een ander merk waarbij je ook geen idee hebt wanneer die dan weer komt met alle chip issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
vixseboxse schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Werkt de PAAK bij jou dan ook zo dat je deur kan openen zonder dat je je telefoon uit je zak haalt? Ik krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat. Krijg na 2 minuten altijd een time-out.
Ja werkt heel goed zelfs, op een afstand van 2 a 3 meter gaan de lampen al aan dat ik de auto kan openen. Zelfs als de app uit is blijft alles goed werken. Zojuist ook de telefoon van mijn vrouw toegevoegd, ging ook probleemloos en werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachE
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Mja, ik vind de MME OK en de concurrentie doet veel zaken zeker zo goed zo niet beter.

Mijn annulering twijfel neemt met de dag toe. Enige wat mij eigenlijk echt weerhoud is weer achteraan te moeten sluiten bij een ander merk waarbij je ook geen idee hebt wanneer die dan weer komt met alle chip issues.
Ja, ik had vorig jaar al afstand genomen van de MME, en lang getwijfeld over de Polestar of een 2 jaar oude Model X... Toch ben ik weer gezwicht voor de MME. Met name de vormgeving en de 'hoeveelheid' auto voor de prijs (in vergelijking tot de Polestar) hebben me doen terugkomen. De Skoda Enyaq kwam nog het dichtste bij, maar zou niet sneller geleverd kunnen worden (dacht ik toen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:30:
[...]

De dealer heeft mij vanaf moment van bestellen (midden maart 2021) van de juiste leverdatum voorzien (eind mei) en ik kon de auto gister ophalen. Dat de auto langer in Antwerpen stond was waarschijnlijk bekend maar met de leverdatum dus rekening mee gehouden. Ik begreep van de dealer dat bij quality control er zaken (schade) ontdekt worden en in Antwerpen verholpen moeten worden, maar dan eerst dus de onderdelen besteld moeten worden en dergelijke. De dealer zou dit zelf liever ook herstellen omdat dat veel sneller zou gaan, maar mag schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Ja werkt heel goed zelfs, op een afstand van 2 a 3 meter gaan de lampen al aan dat ik de auto kan openen. Zelfs als de app uit is blijft alles goed werken. Zojuist ook de telefoon van mijn vrouw toegevoegd, ging ook probleemloos en werkt ook goed.
Wat voor telefoons heb je gekoppeld aan je mme???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachE
Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:11:
[...]

De dealer heeft mij vanaf moment van bestellen (midden maart 2021) van de juiste leverdatum voorzien (eind mei) en ik kon de auto gister ophalen. Dat de auto langer in Antwerpen stond was waarschijnlijk bekend maar met de leverdatum dus rekening mee gehouden. Ik begreep van de dealer dat bij quality control er zaken (schade) ontdekt worden en in Antwerpen verholpen moeten worden, maar dan eerst dus de onderdelen besteld moeten worden en dergelijke. De dealer zou dit zelf liever ook herstellen omdat dat veel sneller zou gaan, maar mag schijnbaar niet.
Dan heb je een topdealer of geluk, of allebei :)
Maart 2021 bestellen en nu al rijden..... had ik in april 2020 toen ik bestelde moeten weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

Ik begreep van de dealer dat bij quality control er zaken (schade) ontdekt worden en in Antwerpen verholpen moeten worden, maar dan eerst dus de onderdelen besteld moeten worden en dergelijke. De dealer zou dit zelf liever ook herstellen omdat dat veel sneller zou gaan, maar mag schijnbaar niet.
En daar slaat Ford de plank dus totaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
[...]

De dealer heeft mij vanaf moment van bestellen (midden maart 2021) van de juiste leverdatum voorzien (eind mei) en ik kon de auto gister ophalen.
Het zij je gegund maar dit is gewoon 100% pure mazzel dat ze die van jouw toevallig er als één van de eerste uitgepikt hebben.

Overigens kan je van die dealer van jou ook wat vinden. Waarschijnlijk zitten er nu een aantal te wachten op een exact dezelfde spec veel eerder besteld bij dezelfde dealer maar heeft hij deze order hen nooit gegeven uit eigen belang.

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 26-05-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreeMen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:28:
[...]

En daar slaat Ford de plank dus totaal mis.
en dan NOG worden er auto's uitgeleverd met kwaliteitsproblemen
ahum... panoramadak wat scheef zit (ikzelf)
ahum... frunk die niet goed afsluit
ahum... achterkel die niet goed zit
ahum... achterdeur zit te veel ruimte tussen

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
makooy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:15:
[...]

en dan NOG worden er auto's uitgeleverd met kwaliteitsproblemen
ahum... panoramadak wat scheef zit (ikzelf)
ahum... frunk die niet goed afsluit
ahum... achterkel die niet goed zit
ahum... achterdeur zit te veel ruimte tussen

:X
Ik had afgelopen zaterdag even naar mijn MME gekeken bij de dealer maar de frunk moet je wel geweld voor gebruiken om hem dicht te doen.
We gaan het maandag zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvee
MarcelK64 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Ik had afgelopen zaterdag even naar mijn MME gekeken bij de dealer maar de frunk moet je wel geweld voor gebruiken om hem dicht te doen.
Is een eenvoudig truukje voor. Gewoon klep naar beneden en dan met 2 handen bij kap drukken. Altijd dicht.
YouTube: How to properly close the front trunk hood of a Mustang Mach E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luffbra
Heeft iemand de auto al door een goede wasstraat gereden?
Gaat dat soepel met in neutral zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MarcelK64 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Ik heb morgen een afspraak om de achterklep af te stellen en te zorgen dat de frunk op een normale manier te sluiten is. Ben nu bang dat ik bij het sluiten een deuk in duwt.

Raam gaat bij het sluiten soms halverwege al weer open. (loopt te zwaar)

Zal het ook over de te flexibele/fragiele klep van de laadconnector hebben. Daar zullen ze wel niets aan kunnen doen maar hoop wel dat ze het doorgegeven.

Iets anders: wat vinden jullie van de line assist, of hoe die functie ook heet. Ik vind dat hij veel te rechts in de baan rijdt. hij lijnt de bestuurder midden in de baan uit en rijdt dus rechts tegen de streep. Dit is mooi als je de rechter baan rij, maar in de linker baan kom je heel dicht bij andere weggebruikers in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TheoQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Iets anders: wat vinden jullie van de line assist, of hoe die functie ook heet. Ik vind dat hij veel te rechts in de baan rijdt. hij lijnt de bestuurder midden in de baan uit en rijdt dus rechts tegen de streep. Dit is mooi als je de rechter baan rij, maar in de linker baan kom je heel dicht bij andere weggebruikers in de buurt.
Dit lijkt mij niet juist, de auto moet in het midden rijden niet de bestuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_S
alex81 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Wat voor telefoons heb je gekoppeld aan je mme???
iPhone XR en IPhone 8. Beide laatste versie van iOS en FordPass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Maurice_S schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:34:
[...]

iPhone XR en IPhone 8. Beide laatste versie van iOS en FordPass.
Hier ook PAAK probleemloos, 12 mini en 11 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
TheoQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Ik heb morgen een afspraak om de achterklep af te stellen en te zorgen dat de frunk op een normale manier te sluiten is. Ben nu bang dat ik bij het sluiten een deuk in duwt.

Raam gaat bij het sluiten soms halverwege al weer open. (loopt te zwaar)

Zal het ook over de te flexibele/fragiele klep van de laadconnector hebben. Daar zullen ze wel niets aan kunnen doen maar hoop wel dat ze het doorgegeven.

Achterklep stellen ben ik wel nieuwsgierig naar, ik heb e.e.a. bestudeerd en zie niet zoveel mogelijkheden. Frunk duw ik inderdaad met 2 handen dicht maar voelt toch niet helemaal lekker.
Lane assist, zou de positie van jou over moeten nemen, dus na consequent in het midden of juist aan een zijde. Zal alleen na elke herstart weer even moeten leren, had mijn e Golf trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelK64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08 12:56
rvee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Is een eenvoudig truukje voor. Gewoon klep naar beneden en dan met 2 handen bij kap drukken. Altijd dicht.
YouTube: How to properly close the front trunk hood of a Mustang Mach E
Zal het uittesten maandag, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_S
MarcelGo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:45:
[...]

Achterklep stellen ben ik wel nieuwsgierig naar, ik heb e.e.a. bestudeerd en zie niet zoveel mogelijkheden. Frunk duw ik inderdaad met 2 handen dicht maar voelt toch niet helemaal lekker.
Lane assist, zou de positie van jou over moeten nemen, dus na consequent in het midden of juist aan een zijde. Zal alleen na elke herstart weer even moeten leren, had mijn e Golf trouwens ook.
Ik heb geen probleem met de lane assist, houdt de auto netjes binnen de lijnen. Ik heb hiervoor een ford kuga gehad en die deed het ook goed, totdat de voorruit was vervangen, toen klopte het niet meer en moest het systeem opnieuw uitgelijnd / ingeleerd (door Ford) worden waarna het weer goed ging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
MachE schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Ja, ik had vorig jaar al afstand genomen van de MME, en lang getwijfeld over de Polestar of een 2 jaar oude Model X... Toch ben ik weer gezwicht voor de MME. Met name de vormgeving en de 'hoeveelheid' auto voor de prijs (in vergelijking tot de Polestar) hebben me doen terugkomen. De Skoda Enyaq kwam nog het dichtste bij, maar zou niet sneller geleverd kunnen worden (dacht ik toen).
Ik ben zaterdag wezen kijken bij de enyaq en wat een mooie premium auto zeg. Er stond een auto met alles erop en eraan en kost hetzelfde als de mme. En uit voorraad leverbaar! Ze hebben er gewoon al ruim 900 op kenteken staan he! Als ford zo door gaat dan halen ze die 900 voor het eind van het jaar niet. Kom Ford Nederland laat nu je spierballen eens zien en geen braafste jongetje van de klas. Die vikkingen halen ze gewoon op met 2 boten en hebben er al bijna 4000! En suffertje nederland 300-400.
Zeg gewoon we halen ze nu op. De klanten hebben nu echt te lang gewacht en niet aankomen zetten met een lullig dealer wijntje als het toch nog zover mag komen. Nee jullie moeten de kopers! Nu informeren ieder persoonlijk. Een brief een mail een belletje jullie hebben de gegevens. En geen stomme doorschuif mail zoals jullie mij stuurden dat de dealer de exacte data weet. Lulkoek de dealer ziet alleen elke keer als de eta er bijna is oeps weer 2 weken verder.
Ik heb al eerder gezegd als hij eind mei niet komt dan kijk ik verder. Maar elke info dan heb je weer zoiets van nog 2 weken dan komt ie echt. Nu al maanden aan het lijntje. En velen met mij. Ford doe iets en anders zouden wij als groep maar iets in de media moeten gaan plaatsen dat de soul van de mme ver te zoeken is.
De kopers die hun auto op de grande houston hadden staan zijn helemaal het wachten beu. Het eerste op de kade in antwerpen maar achteraan gepleurd en maanden niet na omkjjken.
Ford Nederland als jullle meelezen en hopelijk doen julie dat laat deze week wat horen naar jullie kopers en dealers. We praten over serieus geld wat zo'n auto kost maar jullie gaan er mee om of je een bol.com pakketje zit te verwachten. Stel de kopers iets in het vooruitzicht , stuur een sorry kaart met een attentie en leg het uit maar doe iets. Er is toch een marketing afdeling? Of werken die ook thuis en gaat dit alles langs ze heen ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
Derknl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:08:
[...]

Ik ben zaterdag wezen kijken bij de enyaq en wat een mooie premium auto zeg. Er stond een auto met alles erop en eraan en kost hetzelfde als de mme. En uit voorraad leverbaar! Ze hebben er gewoon al ruim 900 op kenteken staan he! Als ford zo door gaat dan halen ze die 900 voor het eind van het jaar niet. Kom Ford Nederland laat nu je spierballen eens zien en geen braafste jongetje van de klas. Die vikkingen halen ze gewoon op met 2 boten en hebben er al bijna 4000! En suffertje nederland 300-400.
Zeg gewoon we halen ze nu op. De klanten hebben nu echt te lang gewacht en niet aankomen zetten met een lullig dealer wijntje als het toch nog zover mag komen. Nee jullie moeten de kopers! Nu informeren ieder persoonlijk. Een brief een mail een belletje jullie hebben de gegevens. En geen stomme doorschuif mail zoals jullie mij stuurden dat de dealer de exacte data weet. Lulkoek de dealer ziet alleen elke keer als de eta er bijna is oeps weer 2 weken verder.
Ik heb al eerder gezegd als hij eind mei niet komt dan kijk ik verder. Maar elke info dan heb je weer zoiets van nog 2 weken dan komt ie echt. Nu al maanden aan het lijntje. En velen met mij. Ford doe iets en anders zouden wij als groep maar iets in de media moeten gaan plaatsen dat de soul van de mme ver te zoeken is.
De kopers die hun auto op de grande houston hadden staan zijn helemaal het wachten beu. Het eerste op de kade in antwerpen maar achteraan gepleurd en maanden niet na omkjjken.
Ford Nederland als jullle meelezen en hopelijk doen julie dat laat deze week wat horen naar jullie kopers en dealers. We praten over serieus geld wat zo'n auto kost maar jullie gaan er mee om of je een bol.com pakketje zit te verwachten. Stel de kopers iets in het vooruitzicht , stuur een sorry kaart met een attentie en leg het uit maar doe iets. Er is toch een marketing afdeling? Of werken die ook thuis en gaat dit alles langs ze heen ofzo?
Best een aardige rand zo...

Ford leest hier niet mee, Dealers lezen hier niet mee. Wij zijn ook maar "simpele" gebruikers/kopers die elkaar helpen. Niemand hier kan er wat aan doen dat je auto er zo lang over doet, sterker nog, de meeste zitten in exact hetzelfde schuitje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWidow
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 08:07
Luffbra schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
Heeft iemand de auto al door een goede wasstraat gereden?
Gaat dat soepel met in neutral zetten?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
M.b.t. wasstraat. Ik las op het USA-forum of Facebook dat je de auto in ieder geval uit de auto-hold (stop) stand moet zetten. Kijk ook even of er geen speling zit in de metaalkleurige Mach-E strips op de zijkanten van de auto. Als de borstels daar langs gaan bestaat de kans dat er een stukje van af breekt als deze niet goed vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
makooy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Best een aardige rand zo...

Ford leest hier niet mee, Dealers lezen hier niet mee. Wij zijn ook maar "simpele" gebruikers/kopers die elkaar helpen. Niemand hier kan er wat aan doen dat je auto er zo lang over doet, sterker nog, de meeste zitten in exact hetzelfde schuitje... ;)
Maar hij heeft wel 100%.

En er kan wel degelijk iemand iets aan doen en dat is Ford zelf. Deze kan andere instructies afgeven door de QC bij de dealers neer te leggen maar om de één of andere reden heeft Ford global een (hele dikke) plaat voor de kop.

[ Voor 22% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 08:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
MachEric schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:32:
M.b.t. wasstraat. Ik las op het USA-forum of Facebook dat je de auto in ieder geval uit de auto-hold (stop) stand moet zetten. Kijk ook even of er geen speling zit in de metaalkleurige Mach-E strips op de zijkanten van de auto. Als de borstels daar langs gaan bestaat de kans dat er een stukje van af breekt als deze niet goed vast zitten.
Van het weekend door de wasstraat geweest (na "verplichte" info sessie te hebben moeten geven aan de mensen van de wasstraat.. want zo'n gave auto hadden ze nog niet eerder gezien :P).
Gewoon in N (autohold gewoon aan) en hij rolt vrij over de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Auto net afgeleverd bij van de Burgh in Maasdam, staan er nog 2 MMe compleet met plastic bescherming en Raamstickers.
Ik zie de VINS niet in de lijst voorkomen, ze eindigen op 6338 en 17693, hoop dat ik hiermee iemand gelukkig kan maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachEric
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Zijn er nog goede tips m.b.t. het verwijderen van geplette insectrestanten waar we met de MME-voorkant ongetwijfeld veel mee te maken gaan krijgen ? Voorbehandeling ? Goed en veilig verwijdermiddel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Okeeeee dan, krijg net bericht dat de RWD geen interieur sensoren en hellingshoek detectie heeft...de AWD wel. Dus kan ik nu op zoek naar een andere verzekeraar😡 tenzij dit al voldoet aan (gelijkwaardig)
SCM klasse 2

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 27-05-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:15:
Okeeeee dan, krijg net bericht dat de RWD geen interieur sensoren en hellingshoek detectie heeft...de AWD wel. Dus kan ik nu op zoek naar een andere verzekeraar😡
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 09:37
MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:15:
Okeeeee dan, krijg net bericht dat de RWD geen interieur sensoren en hellingshoek detectie heeft...de AWD wel. Dus kan ik nu op zoek naar een andere verzekeraar😡
Dat is wel interessant. Ik kon erg weinig vinden over het alarmsysteem van de ME. Maar kan me toch niet voorstellen dat dit gekoppeld zit aan RWD/AWD. Al verbaasd niets me echt meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ford Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Is nog even twijfel bij mij of dit voldoet aan SCM klasse 2, zonder interieur beveiliging????

Pagina: 1 ... 63 ... 179 Laatste