MME (01/07/2021)/RWD/SR/IB - 7,2kWp solar
Raar verhaal weer. Ik heb ook contact met Ford opgenomen om een duidelijk antwoord te krijgen. Anders moet ik ook verzekering aanpassen.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:23:
Is nog even twijfel bij mij of dit voldoet aan SCM klasse 2, zonder interieur beveiliging????
Zie: FreeMen in "Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic"
Handleiding:
https://www.fordserviceco...f&vFilteringEnabled=False
Ook zie ik dit:
https://www.fordserviceco...bled=False&userMarket=NLDHOE HET SYSTEEM VAN HET DIEFSTALALARM WERKT
Wanneer het diefstalalarm is ingeschakeld, kan het op een van de volgende manieren worden geactiveerd:
Indien iemand een portier, de achterklep of de motorkap opent zonder correct gecodeerde sleutel of afstandsbediening.
- Indien u het contact aanzet met een correct gecodeerde sleutel.
- Indien de interieursensoren bewegingen in de auto detecteren.
- Indien de hellingsensoren een poging om de auto op te heffen detecteren.
- Indien iemand de voertuigaccu of het alarm back-up accu loskoppelt.
Wanneer het diefstalalarm is geactiveerd, klinkt de claxon gedurende 30 seconden en knipperen de richtingaanwijzers 5 minuten.
Bij elke verdere poging om een van bovenstaande handelingen uit te voeren gaat het alarm opnieuw af.
Zou vreemd zijn aangezien de handleiding hier wel over spreekt. Het lijkt mij dan ook niet dat hier verschil is gemaakt tussen verschillende versies... maar ben zeer benieuwd.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:15:
Okeeeee dan, krijg net bericht dat de RWD geen interieur sensoren en hellingshoek detectie heeft...de AWD wel. Dus kan ik nu op zoek naar een andere verzekeraar😡 tenzij dit al voldoet aan (gelijkwaardig)
SCM klasse 2
@makooy jij hebt toch ook de ANWB verzekering? Nu nog achterhalen of dit voldoende is, ik denk van niet.
Wat ook wel raar is dat het uit geen enkele documentatie blijkt, instructie boekje of koopbrochure o.i.d.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
Druk op INSTELLINGEN.
Druk op Voertuig.
Druk op Alarminstallatie.
Druk op Bewegingssensoren.
Druk op een instelling.
Bovenstaande volgens het instructie boekje uitgevoerd. Echter, in het Menu "Voertuig" zie ik geen optie "Alarminstallatie". Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb ANWB inderdaad. de informatie van @FreeMen en handleiding van Ford telefonisch doorgegeven en dat was voldoende. Echter begin ik door jouw berichten wel te twijfelen.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:45:
Even een snelle test, raam open auto op slot en daarna met arm/bovenlichaam naar binnen...geen alarm
@makooy jij hebt toch ook de ANWB verzekering? Nu nog achterhalen of dit voldoende is, ik denk van niet.
Wat ook wel raar is dat het uit geen enkele documentatie blijkt, instructie boekje of koopbrochure o.i.d.
Heb Ford een mail gestuurd, in de hoop dat ze nu wel ooit antwoorden.
Ik weet niet of de US specs anders zijn als bij ons maar volgens de US tech spec zijn de safetry & security specs voor ALLE uitvoering hetzelfde inclusiefmakooy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:18:
[...]
Ik heb ANWB inderdaad. de informatie van @FreeMen en handleiding van Ford telefonisch doorgegeven en dat was voldoende. Echter begin ik door jouw berichten wel te twijfelen.
Heb Ford een mail gestuurd, in de hoop dat ze nu wel ooit antwoorden.
AdvanceTrac,® Advanced Security Pack: Includes SecuriLock® Passive Anti-Theft System (PATS) and Inclination/Intrusion Sensors
Bron
https://media.ford.com/co...ang-Mach-E-Tech-Specs.pdf
Zou te bizar zijn voor woorden als dit er niet op zit
[ Voor 44% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 12:16 ]
Ik merk soms ook een afwijking naar rechts. Maar meestal wel in het midden van de rijbaan..TheoQ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Ik heb morgen een afspraak om de achterklep af te stellen en te zorgen dat de frunk op een normale manier te sluiten is. Ben nu bang dat ik bij het sluiten een deuk in duwt.
Raam gaat bij het sluiten soms halverwege al weer open. (loopt te zwaar)
Zal het ook over de te flexibele/fragiele klep van de laadconnector hebben. Daar zullen ze wel niets aan kunnen doen maar hoop wel dat ze het doorgegeven.
Iets anders: wat vinden jullie van de line assist, of hoe die functie ook heet. Ik vind dat hij veel te rechts in de baan rijdt. hij lijnt de bestuurder midden in de baan uit en rijdt dus rechts tegen de streep. Dit is mooi als je de rechter baan rij, maar in de linker baan kom je heel dicht bij andere weggebruikers in de buurt.
Als je RWD hebt valt er niets in te stellen en komt ie ook niet in het menu naar voren (volgens Ford NL)Tolfree schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:07:
HET BEVEILIGINGSNIVEAU VAN HET ALARM INSTELLEN
Open het voertuigmenu op het aanraakscherm.
Druk op INSTELLINGEN.
Druk op Voertuig.
Druk op Alarminstallatie.
Druk op Bewegingssensoren.
Druk op een instelling.
Bovenstaande volgens het instructie boekje uitgevoerd. Echter, in het Menu "Voertuig" zie ik geen optie "Alarminstallatie". Heeft iemand ervaring hiermee?
Het is iets later geworden. De Baltimora heeft gisteravond en vannacht stil gelegen voor de kust.Romarre schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:05:
De Grande Baltimora komt vandaag rond 14u aan in Antwerpen. En dan kan het aftellen beginnen: 3, 5, 7,...weken. We'll see
Deze ochtend is hij wel gearriveerd
:fill(white):strip_exif()/f/image/IuDlRImcrwOLlSsMZXjVQLGU.png?f=user_large)
Weer 86 MME's erbij op het terrein in Antwerpen. Als er nog maar plaats is
Bij deze bied ik mij vrijwillig aan om een handje te komen helpen in Antwerpen
Dank je!MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Als je RWD hebt valt er niets in te stellen en komt ie ook niet in het menu naar voren (volgens Ford NL)
Nu moet ik telkens 2x op het stuur drukken en elke nieuwe start staat het weer aan.
Ik vind dat getrek aan m'n stuur niet fijn!
Al met al weekje later dan eerst werd aangegeven, maar dit houden we denk ik nog wel vol haha
Als hij eenmaal bij de dealer is dan heb je houvast, tot die tijd...niet echt.T-Weaked schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:43:
Zojuist gehoord dat mijn MME bij de Dealer staat... nog een paar daagjes nodig.
Al met al weekje later dan eerst werd aangegeven, maar dit houden we denk ik nog wel vol haha
Enig idee op welke boot hij stond?
Ik heb al rond gebeld voor eventuele vergelijkbare modellen in Nederland maar nergens deze versie van te vinden (uiteraard)
Om heel eerlijk te zijn zou ik er niet op gokken dat die dit jaar nog komt met alle ellende die wij nu ervaren icm de chip ellende die 100% zeker ook de MME gaat treffen en er alles aan doen om een 'lege" order te pakken te krijgen.Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:56:
Morgen tekenen voor de RWD ER TP+! Kom net achter dat er een heel uitgebreid topic is op Tweakers over problemen met levering/leveringstijden. Mij werd al verteld 22 weken dus november op z'n vroegst. Realistisch?
Ik heb al rond gebeld voor eventuele vergelijkbare modellen in Nederland maar nergens deze versie van te vinden (uiteraard)
Nee, helaas hadden wij niet zoveel info gedeeld gekregen.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:52:
[...]
Als hij eenmaal bij de dealer is dan heb je houvast, tot die tijd...niet echt.
Enig idee op welke boot hij stond?
Dus waar anderen het konden volgen, zat ik meer in het ongewisse.
Scheelt frustratie wellicht, wie weet heeft ie wel 2 maanden in antwerpen gestaan
Wat niet weet wat niet deert

Elke nadeel heeft z'n voordeelT-Weaked schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Nee, helaas hadden wij niet zoveel info gedeeld gekregen.
Scheelt frustratie wellicht, wie weet heeft ie wel 2 maanden in antwerpen gestaan
Haha ja misschien beter, zalig zijn de onwetenden zei mijn oma altijdT-Weaked schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Nee, helaas hadden wij niet zoveel info gedeeld gekregen.
Een wijze dame dus hahamartijnvds schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Haha ja misschien beter, zalig zijn de onwetenden zei mijn oma altijd
Dat klinkt niet positief. Hij moest sowieso nog geproduceerd worden (wat de dealer vertelde...) maar geen nieuws over de chip tekort. Een insider bij Stern vertelde mij dat Ford anders heeft ingeslagen t.o.v. Daimler/PSA. Desondanks houd ik wel al rekening ermee. Andere die ook de afgelopen week hebben besteld en vergelijkbare wachttijden hebben meegekregen van de dealer ?FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:59:
[...]
Om heel eerlijk te zijn zou ik er niet op gokken dat die dit jaar nog komt met alle ellende die wij nu ervaren icm de chip ellende die 100% zeker ook de MME gaat treffen en er alles aan doen om een 'lege" order te pakken te krijgen.
In de USA krijgen ze ook 24 weken door als levertermijn aldus het US forum. Zoals Ford het nu allemaal geregeld heeft duurt het ca 6 weken vanaf fabriek naar dealer in NL als alles mee zit (de meeste hier zitten daar nu al lang en breed op maar nog geen zicht op de auto).Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:06:
[...]
Dat klinkt niet positief. Hij moest sowieso nog geproduceerd worden (wat de dealer vertelde...) maar geen nieuws over de chip tekort. Een insider bij Stern vertelde mij dat Ford anders heeft ingeslagen t.o.v. Daimler/PSA. Desondanks houd ik wel al rekening ermee. Andere die ook de afgelopen week hebben besteld en vergelijkbare wachttijden hebben meegekregen van de dealer ?
Ford wil zijn F150 lightning gaan produceren en er wordt ook al gezegt dat daar de chips naar toe gaan tlv de MME. Wie het weet mag het zeggen maar Ford is wel gebleken één van de minst betrouwbare bronnen te zijn.
Daarbij schijnt de hele productie voor 2021 ook al vergeven te zijn. Ik lees regelmatig dat veel productieorders vertraagd zijn dan wel men al weken tot zelfs maanden zit te wachten op informatie over een productiedatum. Dit zijn allemaal tekenen dat het allemaal niet zo soepel loopt.
[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 13:15 ]
Idem getest met mijn awd.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:45:
Even een snelle test, raam open auto op slot en daarna met arm/bovenlichaam naar binnen...geen alarm
:strip_exif()/f/image/IxkiaYn6JWGFQp0wzglhIOP7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat verklaard wel weer de specs van de EU mach E waarbij elke vorm van toelichting ontbreekt rondom beveiliging. Kunnen ze zich lekker verschuilen achter het feit dat ze nooit gezegd hebben dat het erop zou moeten zitten.
Keep it comming Ford, hoe langer hoe meer redenen om mijn order te annuleren.
Ik ben zelf nog niet door de wasstraat gegaan, maar was het al wel in de handleiding tegengekomen.MachEric schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:32:
M.b.t. wasstraat. Ik las op het USA-forum of Facebook dat je de auto in ieder geval uit de auto-hold (stop) stand moet zetten. Kijk ook even of er geen speling zit in de metaalkleurige Mach-E strips op de zijkanten van de auto. Als de borstels daar langs gaan bestaat de kans dat er een stukje van af breekt als deze niet goed vast zitten.
Zie ook pagina 184 van de handleiding (nederlands)
TIJDELIJKE NEUTRAALMODUS
Wat is tijdelijke neutraalmodus
Deze modus houdt de auto in neutraal (N)wanneer u het contact uitzet.
Gebruik dezemodus als u uitstapt of om het contact uit te zetten in een automatische carwash.
Tijdelijke neutraalmodus starten
1.Zet de auto aan
2. Breng de auto volledig tot stilstand.
3. Trap het rempedaal in en houd het ingetrapt.
4. Schakel naar neutraal (N).
5. Druk op de knop Low (L)
6. Laat het rempedaal los.
7. Zet de auto uit.
Binnenkort maar eens testen als ik op een heuveltje sta
User Error -- Please Replace User
chek dan eerst je achteruitkijk spiegelIkke_Niels schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Ik ben zelf nog niet door de wasstraat gegaan, maar was het al wel in de handleiding tegengekomen.
Zie ook pagina 184 van de handleiding (nederlands)
TIJDELIJKE NEUTRAALMODUS
Wat is tijdelijke neutraalmodus
Deze modus houdt de auto in neutraal (N)wanneer u het contact uitzet.
Gebruik dezemodus als u uitstapt of om het contact uit te zetten in een automatische carwash.
Tijdelijke neutraalmodus starten
1.Zet de auto aan
2. Breng de auto volledig tot stilstand.
3. Trap het rempedaal in en houd het ingetrapt.
4. Schakel naar neutraal (N).
5. Druk op de knop Low (L)
6. Laat het rempedaal los.
7. Zet de auto uit.
Binnenkort maar eens testen als ik op een heuveltje sta
Het zou gaan om koop. Ik lees al vele over z&z daar heb ik eentje uitgezet. Deze hadden er geen. Ik heb Utrecht tot Enschede afgebeld om te horen of ze er hier nog eentje hebben staan maar helaas allemaal negatief. Ze zijn het allemaal net niet... Missen tp+ of net de kleur die ik niet wil. Ik heb verder niet direct naast maar je wilt natuurlijk op een gegeven moment gewoon je auto hebben (zoals iedereen hier). Ik ga bij de huidige dealer nog aangeven als hij er eentje binnenkrijgt die gecanceld is maar een andere kleur heeft in een donkere tint hij ons altijd mag benaderen. Dan maar een beetje toegeven op een van m'n eisen.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:14:
@Jerome.c ik weet niet of je gaat leasen of zelf kopen maar zeker in het geval van het laatste zou ik elke dealer af gaan om na te vragen of ze niet toevallig een order hebben lopen met jouw specs. Je geeft aan dat je al nagevraagd hebt maar ik zou gaan voor een 100% check.
Daarbij schijnt de hele productie voor 2021 ook al vergeven te zijn. Ik lees regelmatig dat veel productieorders vertraagd zijn dan wel men al weken tot zelfs maanden zit te wachten op informatie over een productiedatum. Dit zijn allemaal tekenen dat het allemaal niet zo soepel loopt.
Bij mij ging het alarm gister wel af toen ik in de auto zat en hem op slot deed, heb ook een rwd. Daarnaast heeft de LM geen extra eisen gesteld dus neem aan dat het goed zit. Als extra kan je nog aangeven dat je de auto kan tracken via de appMarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Als je RWD hebt valt er niets in te stellen en komt ie ook niet in het menu naar voren (volgens Ford NL)
Zelf achter het stuur gaan zitten, raam open, sleutel aan je vrouw, deur op slot en bewegen ook niet?MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:45:
Zou volgens de handleiding namelijk wel moeten, maar kan me wel voorstellen dat het niet allemaal met IR sensoren werkt (en hij dus beweging moet voelen).
zie: https://www.fordserviceco...69&vFilteringEnabled=True
[ Voor 14% gewijzigd door RensJ op 27-05-2021 14:29 ]
Toen ik met mijn paak bezig was is het meerdere keren gelukt om het alarm af te laten gaan en ik had niet expliciet iets ingesteld qwa alarmRensJ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Zelf achter het stuur gaan zitten, raam open, sleutel aan je vrouw, deur op slot en bewegen ook niet?
Zou volgens de handleiding namelijk wel moeten, maar kan me wel voorstellen dat het niet allemaal met IR sensoren werkt (en hij dus beweging moet voelen).
User Error -- Please Replace User
Wat een soap is dit toch!!!
Mijn auto staat al sinds 12-5 bij de dealer. Staat nog steeds in "transport"AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:
Weer een nieuwe variant. Status auto is sinds gisteren gewijzigd van transport naar normal. Dus dan zou de auto bij de dealer moeten staan. Na een dag ……reactie van de dealer op mijn mail; de auto is nog niet bij hun….
Status nog steeds normaal?AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:
Weer een nieuwe variant. Status auto is sinds gisteren gewijzigd van transport naar normal. Dus dan zou de auto bij de dealer moeten staan. Na een dag ……reactie van de dealer op mijn mail; de auto is nog niet bij hun….
Ik zag bij een demo auto bij een dealer namelijk op het scherm staan toen ik hem aan wilde zetten dat hij in transportmodus stond waardoor je er niets mee kon. Zou het kunnen dat de auto bij checks tijdelijk de status normaal krijgt omdat ze anders niets kunnen bedienen?
Broekhuisook al geprobeerd? Deze heeft er nu al 7 als te koop staan maar geen RWD ER. Mogelijk hebben ze deze wel al in bestelling staan.Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Het zou gaan om koop. Ik lees al vele over z&z daar heb ik eentje uitgezet. Deze hadden er geen. Ik heb Utrecht tot Enschede afgebeld om te horen of ze er hier nog eentje hebben staan maar helaas allemaal negatief. Ze zijn het allemaal net niet... Missen tp+ of net de kleur die ik niet wil. Ik heb verder niet direct naast maar je wilt natuurlijk op een gegeven moment gewoon je auto hebben (zoals iedereen hier). Ik ga bij de huidige dealer nog aangeven als hij er eentje binnenkrijgt die gecanceld is maar een andere kleur heeft in een donkere tint hij ons altijd mag benaderen. Dan maar een beetje toegeven op een van m'n eisen.
https://www.broekhuis.nl/...s_fk_model=Mustang+Mach-E
Als je de autodeur sluit terwijl deze nog "aan" staat gaat de toeter...maar bij jouw ging het alarm af?Maurice_S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Bij mij ging het alarm gister wel af toen ik in de auto zat en hem op slot deed, heb ook een rwd. Daarnaast heeft de LM geen extra eisen gesteld dus neem aan dat het goed zit. Als extra kan je nog aangeven dat je de auto kan tracken via de app
Tracken via app is waarschijnlijk erg makkelijk te jammen, dat is wel op te lossen door een aparte tracker te installeren...maar dan is switchen naar Allianz makkelijker
Ik heb er flink aan lopen schudden, maar geen sjoege...RensJ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:27:
[...]
Zelf achter het stuur gaan zitten, raam open, sleutel aan je vrouw, deur op slot en bewegen ook niet?
Tja als ik de handleiding na lees, zou je dan de interieur sensoren uit hebben staan. Wel vreemd dat Ford NL blijkbaar hele andere informatie heeft dan wat er in de jongste handleiding staat.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Ik heb er flink aan lopen schudden, maar geen sjoege...
Daar staat gewoon in dat je het alarm op 2 manieren kunt instellen. Met en zonder die interieur sensoren, zodat je een hond gewoon in de auto kunt laten zitten.
461 dagen nadat ik dit topic heb aangemaakt heb ik vandaag mijn MachE (Halifax) opgehaald bij de dealer. Het is al vaker gezegd, maar toch nog een keer voor de mensen die het zwaar hebben: het is al het gedoe, wachten en slechte communicatie waard wat mij betreft. WAT EEN AUTO
Ter plekke wat bekende dingen nagelopen (uitlijning dak en andere panelen, transportschade etc.) maar geen grote bijzonderheden kunnen ontdekken. Ik merkte wel een paar hele dunne krasjes op 3 van de 4 zij-ramen. Dat schijnt van het verwijderen van bepaalde stickers te komen en de dealer gaat dit proberen nog weg te polijsten. Lukt dat niet, dan komt er een andere oplossing. Misschien iets voor de rest om ook te checken. Overigens heb ik louter complimenten vooralsnog voor Stern Haarlem. Uitgebreid de tijd genomen om alle features en aandachtspunten door te nemen.
De eerste zaken in de auto ook al ingesteld, zoals profiel, Phone As A Key, de backup codes etc. Vooralsnog werkt alles eigenlijk vlekkeloos. Later vandaag nog van plan om cruise control/lane keeping, opladen en parkeerhulp uit te proberen.
Ik had trouwens bijna ANWB pechulp afgesloten, maar de dealer wees mij er gelukkig op dat je tot de eerste onderhoudsbeurt Ford Assistance hebt.
Nou doei, ik ga rijden
Til hem eens op aan de achterkant, kan je de hellingshoek testenMarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Ik heb er flink aan lopen schudden, maar geen sjoege...
[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 14:51 ]
achterwielen 6 centimeter los van de grond is voldoende.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:50:
[...]
Til hem eens op aan de achterkant, kan je de hellingshoek testen

https://images.app.goo.gl/jaC6n4tvaUfHw6ieARensJ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:52:
[...]
achterwielen 6 centimeter los van de grond is voldoende.

Een Florida auto. De dealer zal een paar foto's doorsturen. Als ik ze zal ik ze hier posten....
Het gaat nu toch zachtjes aan de goede kant op lijkt het....
Had jij recentelijk nog RS data mutaties?Waps61 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:56:
Zojuist door de dealer gebeld voor het afleveren van de auto, die inmiddels bij hun is binnen gekomen.![]()
Een Florida auto. De dealer zal een paar foto's doorsturen. Als ik ze zal ik ze hier posten....
Het gaat nu toch zachtjes aan de goede kant op lijkt het....
Net voordat ik werd gebeld zag ik het volgende en dacht "Hé de tappsdate is weer gewijzigd naar vandaag..." De vorige was van 17 mei.
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF......","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1927,"vehicleDateTime":"2021-05-27T09:29:39Z","tappsDateTime":"2021-05-27T09:29:46.049Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF.....","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-27T12:36:37.537","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
en vehicleDateTime":"2021-05-27T09:29:39Z ookWaps61 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Net voordat ik werd gebeld zag ik het volgende en dacht "Hé de tappsdate is weer gewijzigd naar vandaag..." De vorige was van 17 mei.
{"tappsResponseTemplate":{"vin":"WF......","status":200,"lifeCycleModeStatus":{"lifeCycleMode":"TRANSPORT","oemCorrelationId":1927,"vehicleDateTime":"2021-05-27T09:29:39Z","tappsDateTime":"2021-05-27T09:29:46.049Z"}},"vinFeature":{"vin":"WF.....","radioFlag":"N","siriusXmIpFlag":"N","otaFlag":"N","wifiFlag":"N","driveModeFlag":"Y","updateDate":"2021-05-27T12:36:37.537","packageCode":"RMVS_PK00201","model":"CX727"}}
Ja die ook, maar daar dacht ik niet aan op dat momentFreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:02:
[...]
en vehicleDateTime":"2021-05-27T09:29:39Z ook

Helemaal van slag 🤣Waps61 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:05:
[...]
Ja die ook, maar daar dacht ik niet aan op dat moment
Gefeliciteerd! Ik heb ook krassen op mijn zijraam achter, waarschijnlijk ook door een sticker. Maar moet nu wachten op een nieuw raam....brainovic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:50:
Dames en heren, het is dan toch echt gebeurd!
461 dagen nadat ik dit topic heb aangemaakt heb ik vandaag mijn MachE (Halifax) opgehaald bij de dealer. Het is al vaker gezegd, maar toch nog een keer voor de mensen die het zwaar hebben: het is al het gedoe, wachten en slechte communicatie waard wat mij betreft. WAT EEN AUTO.
Ter plekke wat bekende dingen nagelopen (uitlijning dak en andere panelen, transportschade etc.) maar geen grote bijzonderheden kunnen ontdekken. Ik merkte wel een paar hele dunne krasjes op 3 van de 4 zij-ramen. Dat schijnt van het verwijderen van bepaalde stickers te komen en de dealer gaat dit proberen nog weg te polijsten. Lukt dat niet, dan komt er een andere oplossing. Misschien iets voor de rest om ook te checken. Overigens heb ik louter complimenten vooralsnog voor Stern Haarlem. Uitgebreid de tijd genomen om alle features en aandachtspunten door te nemen.
De eerste zaken in de auto ook al ingesteld, zoals profiel, Phone As A Key, de backup codes etc. Vooralsnog werkt alles eigenlijk vlekkeloos. Later vandaag nog van plan om cruise control/lane keeping, opladen en parkeerhulp uit te proberen.
Ik had trouwens bijna ANWB pechulp afgesloten, maar de dealer wees mij er gelukkig op dat je tot de eerste onderhoudsbeurt Ford Assistance hebt.
Nou doei, ik ga rijden
Tsja, jij hebt hem tenminste. Ik zou zo met je ruilen....baszz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:33:
[...]
Gefeliciteerd! Ik heb ook krassen op mijn zijraam achter, waarschijnlijk ook door een sticker. Maar moet nu wachten op een nieuw raam....
Welke configuratie heb je? Misschien pakt die ruil wel gunstig uit voor mijFreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:45:
[...]
Tsja, jij hebt hem tenminste. Ik zou zo met je ruilen....
{
"result": {
"vin": "W",
"order": {
"type": "order",
"number": "100151xx",
"contractSource": "Web",
"gobStatusCode": "VPRT",
"gobStatusDesc": "AtPort",
"vmacs2CharCode": "91",
"vmacs3CharCode": "711",
"vmacsStatusDesc": "COMPOUND IN ",
"vmacsStatusDate": "2021-05-17 10:03:00.0",
"gobStatusDate": "2021-05-01 08:07:00.0"
}
},
"error": null
}
vs
tappsResponseTemplate
vin "W"
status 200
lifeCycleModeStatus
lifeCycleMode "TRANSPORT"
oemCorrelationId 2363
vehicleDateTime "2021-05-25T18:50:54Z"
tappsDateTime "2021-05-26T06:22:39.311Z"
vinFeature
vin "W"
radioFlag "N"
siriusXmIpFlag "N"
otaFlag "N"
wifiFlag "N"
driveModeFlag "Y"
updateDate "2021-05-27T13:40:15.897"
packageCode "RMVS_PK00201"
model "CX727"
w00t
Dus toch aangekomen...AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Eindelijk het verlossende telefoontje; donderdag 3 juni kan mijn auto opgehaald worden (florida).
Denk het niet, SR RWD TP (non plus), veel minder kan je niet hebben...baszz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:06:
[...]
Welke configuratie heb je? Misschien pakt die ruil wel gunstig uit voor mij
He jammer. Dan sla ik inderdaad even overFreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Denk het niet, SR RWD TP (non plus), veel minder kan je niet hebben...
[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 16:32 ]
Helemaal klote ja, alleen ik denk nu toch echt dat jouw auto ook snel geleverd gaat worden.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:31:
Belletje met de dealer leert mij dat de verwachte leverdatum gisteren, zoals bij velen en voor wat het waard is is verzet naar 1 juni. Zo vermoeiend dit.
Ik heb veel RS activiteit gehad dus je zou denken van wel maar er is geen peil meer op te trekken. Datum stond op 18-05 (di) toen 25-05 (di), gisteren dus aangepast naar 1-06 (weer dinsdag). Vind het allemaal maar dubieus en voelt meer aan als een standaard datum. Zou mij niets verbazen als alle Florida auto's dezelfde datum hebben.AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Helemaal klote ja, alleen ik denk nu toch echt dat jouw auto ook snel geleverd gaat worden.
Normaal is de data van ford heel betrouwbaar, alleen bij de MME even niet (aldus de dealer). Koop ik wat voor

[ Voor 9% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 16:38 ]
Ze worden nu toch volop vanuit de Florida geleverd. Nog even geduld hebben ben ik bang, hoe lastig het ook steeds is met die onduidelijke informatie.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:37:
[...]
Ik heb veel RS activiteit gehad dus je zou denken van wel maar er is geen peil meer op te trekken. Datum stond op 18-05 (di) toen 25-05 (di), gisteren dus aangepast naar 1-06 (weer dinsdag). Vind het allemaal maar dubieus en voelt meer aan als een standaard datum. Zou mij niets verbazen als alle Florida auto's dezelfde datum hebben.
Zit inderdaad niks anders op (buiten annuleren) maar de helft van de voorgaande boten is nog niet eens geleverd en het aantal auto's op kenteken gaat bedroevend traag.AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:39:
[...]
Ze worden nu toch volop vanuit de Florida geleverd. Nog even geduld hebben ben ik bang, hoe lastig het ook steeds is met die onduidelijke informatie.
Contact was uit en auto op slot maar ik zat er nog in. Na een sec of 15 /20 ging het alarm af. Let wel dat dit de toeter was maar bleef door gaan totdat ik de auto ontgrendelde.MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:42:
[...]
Als je de autodeur sluit terwijl deze nog "aan" staat gaat de toeter...maar bij jouw ging het alarm af?
Tracken via app is waarschijnlijk erg makkelijk te jammen, dat is wel op te lossen door een aparte tracker te installeren...maar dan is switchen naar Allianz makkelijker
De auto was bij mij pas een dag later bij de dealer bij deze wijziging.AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:
wordt nog druk op de weg as donderdag 3 juni dan worden er een aantal paarden losgelatenAlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Eindelijk het verlossende telefoontje; donderdag 3 juni kan mijn auto opgehaald worden (florida).
Gefeliciteerd en veel plezier! Ter info, als je de auto bij de dealer in onderhoud blijft houden dan blijf je recht hebben op ford assistence europebrainovic schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:50:
Dames en heren, het is dan toch echt gebeurd!
461 dagen nadat ik dit topic heb aangemaakt heb ik vandaag mijn MachE (Halifax) opgehaald bij de dealer. Het is al vaker gezegd, maar toch nog een keer voor de mensen die het zwaar hebben: het is al het gedoe, wachten en slechte communicatie waard wat mij betreft. WAT EEN AUTO.
Nou doei, ik ga rijden
Zelfde als bij Alex dus. Dat is dus een goed aanknopingspunt lijkt het.Maurice_S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:48:
[...]
De auto was bij mij pas een dag later bij de dealer bij deze wijziging.
Dat is end weg Florida 🤣AlexE71 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:05:
Als je het over de duivel hebt. Broekhuis belde mij net. Dat precies het model wat ik zocht alleen in Iconic silver in de showroom staat onder reservering die kwam te vervallen. Met andere woorden, wij hebben gisteren besloten om een mme aan te schaffen en volgende week staat hij dus al voor de deur? Nu heb ik problemen met het niet tijdig kunnen aanvragen van een laadpas. Ondanks dat zij mij hebben gebeld, toch bedankt voor de tip van Broekhuis!!!FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Broekhuisook al geprobeerd? Deze heeft er nu al 7 als te koop staan maar geen RWD ER. Mogelijk hebben ze deze wel al in bestelling staan.
https://www.broekhuis.nl/...s_fk_model=Mustang+Mach-E
Kijk zo kan het dus ook!Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Als je het over de duivel hebt. Broekhuis belde mij net. Dat precies het model wat ik zocht alleen in Iconic silver in de showroom staat onder reservering die kwam te vervallen. Met andere woorden, wij hebben gisteren besloten om een mme aan te schaffen en volgende week staat hij dus al voor de deur? Nu heb ik problemen met het niet tijdig kunnen aanvragen van een laadpas. Ondanks dat zij mij hebben gebeld, toch bedankt voor de tip van Broekhuis!!!
Van de andere kant vraag ik mij af hoeveel kopers zitten te wachten bij Broekhuis op hun order precies in die spec 🙄
Dan vind ik het vreemd dat hij het niet eerder al heeft verkocht. Ik bedoel ik zal niet de enige zijn die alle ford dealers heeft afgebeld om dit voor elkaar te krijgen, toch?FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:20:
[...]
Kijk zo kan het dus ook!
Van de andere kant vraag ik mij af hoeveel kopers zitten te wachten bij Broekhuis op hun order precies in die spec 🙄
Iemand moet de eerste zijn maar het zou een dealer sieren om hem aan te bieden aan klanten welke al maanden wachten op hun order maar dat doen ze dus niet. Die vertellen ze gewoon iedere week opnieuw dat hij weer een week is uitgesteld....Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:31:
[...]
Dan vind ik het vreemd dat hij het niet eerder al heeft verkocht. Ik bedoel ik zal niet de enige zijn die alle ford dealers heeft afgebeld om dit voor elkaar te krijgen, toch?
Moet qua specs natuurlijk wel net passen. Dus wellicht zijn er al meerdere geweest zonder succes.Jerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:31:
[...]
Dan vind ik het vreemd dat hij het niet eerder al heeft verkocht. Ik bedoel ik zal niet de enige zijn die alle ford dealers heeft afgebeld om dit voor elkaar te krijgen, toch?
Waarschijnlijk wel. Al zou het natuurlijk netter zijn geweest als ze wisten dat iemand specifiek naar deze opzoek zou zijn, dat deze ook eerst aan hun zou worden aangeboden.rvee schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Moet qua specs natuurlijk wel net passen. Dus wellicht zijn er al meerdere geweest zonder succes.
Ik ga er dan gemakshalve vanuit dat dat gedaan is...
Cache wissen en evt geheugen ookMcie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:42:
Bij mij blijft nu sinds gisteren de laadstatus in de app hangen. Zag net dat er een update was dus die even gedaan en de telefoon een keer uit en aan maar maakt niet uit.
Eerlijk gezegd snap ik het ook nog ook.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Iemand moet de eerste zijn maar het zou een dealer sieren om hem aan te bieden aan klanten welke al maanden wachten op hun order maar dat doen ze dus niet. Die vertellen ze gewoon iedere week opnieuw dat hij weer een week is uitgesteld....
Jij hebt nu al een VIN, een VIN die in allerlei systemen verwerkt is met jouw gegevens.
Dan moeten ze alles gaan omzetten/veranderen etc, wat waarschijnlijk niet of nauwelijks te doen is omdat er allerlei systemen in elkaar verweven zitten.
En ja, wij als Tweakers weten dat altijd alles veranderd kan worden echter kan dit ook dusdanige bedrijfsprocessen verstoren dat ze hier niet aan willen beginnen.
Heb je een punt maar 90% weet zijn vin niet en ze kunnen dit intern eenvoudig omhangen. Maar goed, normaal gesproken zou dit ook niet nodig zijn als er normale levertijden zouden zijn wat bij de MME helaas niet het geval is.makooy schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:04:
[...]
Eerlijk gezegd snap ik het ook nog ook.
Jij hebt nu al een VIN, een VIN die in allerlei systemen verwerkt is met jouw gegevens.
Dan moeten ze alles gaan omzetten/veranderen etc, wat waarschijnlijk niet of nauwelijks te doen is omdat er allerlei systemen in elkaar verweven zitten.
En ja, wij als Tweakers weten dat altijd alles veranderd kan worden echter kan dit ook dusdanige bedrijfsprocessen verstoren dat ze hier niet aan willen beginnen.
Zou dus zeker open staan voor een “ander voorraadmodel”, maar zoals al gezegd is dat waarschijnlijk valse hoop en teveel werk. Voorlopige leverdatum staat op de week van 9 juni, hoop er in augustus mee op vakantie te kunnen🤔
Ik heb het in email bevestigd gekregen, voor een RWD "De Ford Mustang Mach-E is vanaf de fabriek voorzien van een alarmsysteem (deuren, motorkap en kofferbak). Deze heeft geen SCM classificering."rvee schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:38:
Heeft iemand al de antidiefstal functie helder? Voldoet deze aan eu en tot welk niveau?
Ik ben spoor bijster.
Daarna gebeld met een onafhankelijke installateur volgsystemen en SCM alarmsystemen Fleetaccess, voor de Mach-E is er op dit moment geen alarmsysteem compatibel, alleen een volgsysteem.
Toen met ANWB gebeld, omdat er geen interieur beveiliging opzit en er geen certificaat bij de auto zit kunnen zij hem niet verzekeren.
Tot slot een chat met Allianz, geen eisen aan een alarmsysteem, we gaan ervan uit dat de fabrikant een voldoende beveiliging op de auto heeft geplaatst.
Dus ik stap over...(uiteindelijk de makkelijkste oplossing)
In de F12 JSON data op de ford pagina (detail?vin=WFXXXXXXX ) kom ik wat interessante specs tegen op mijn RWD tav beveiligingMarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:15:
Okeeeee dan, krijg net bericht dat de RWD geen interieur sensoren en hellingshoek detectie heeft...de AWD wel. Dus kan ik nu op zoek naar een andere verzekeraar😡 tenzij dit al voldoet aan (gelijkwaardig)
SCM klasse 2
Onderstaande zit er dus op, als het er niet op zit staat er LESS voor
,{"code":"HNAAD","description":"PERIMETER ANTI-THEFT" <-- interieur beveilging?
,{"code":"HNDAF","description":"ENGINE IMMOBILIZER'SECURILOCK'" <-- start onderbreking
Benieuwd wat er hier (of nog extra) staat bij de AWD.
onderstaande staat er als het er niet op zit, TP heb ik wel comfort pack (+ pack?) dus niet
,{"code":"J4WAK","description":"TECHNOLOGY AND SAFETY PACKAGE"
,{"code":"J5XAA","description":"LESS COMFORT PACK"
en dus ook geen strepen op de motorkap of zijkant

,{"code":"CJTAA","description":"LESS HOOD ACCENT STRIPE"
,{"code":"CJPAA","description":"LESS ACCT STRIPE-BDYSD COLOR"
Die volg ik even niet, er zit een alarmsysteem op de deuren, motorkap en kofferbak maar geen interieur beveiliging? Ofwel als ze een raam intikken gebeurt er niets?MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:16:
[...]
Ik heb het in email bevestigd gekregen, voor een RWD "De Ford Mustang Mach-E is vanaf de fabriek voorzien van een alarmsysteem (deuren, motorkap en kofferbak). Deze heeft geen SCM classificering."
Daarna gebeld met een onafhankelijke installateur volgsystemen en SCM alarmsystemen Fleetaccess, voor de Mach-E is er op dit moment geen alarmsysteem compatibel, alleen een volgsysteem.
Toen met ANWB gebeld, omdat er geen interieur beveiliging opzit en er geen certificaat bij de auto zit kunnen zij hem niet verzekeren.
Hellingshoek vind ik zelf niet zo interessant, auto staat altijd op handrem en de motoren blokkeren dus even op een trailer laden lijkt mij niet logisch. De remote key hack doe je weinig aan, dan helpt geen enkel alarm en dat is volgens mij de meeste voorkomende diefstalvorm vandaag de dag.
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 20:34 ]
Kan je ergens op de auto wel een rood knippert lichtje zien als hij op slot is en alarm ingeschakeld is?MarcelGo schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:30:
@FreeMen perimeter is deuren, kofferbak en frunk sluitingen. Immobilizer is tegenwoordig standaard op elke nieuwe auto..inderdaad ruitje intikken heeft geen gevolgen
Dat dan interieur weer wel op de awd versie maar dan blijkbaar zonder certificaat.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Die volg ik even niet, er zit een alarmsysteem op de deuren, motorkap en kofferbak maar geen interieur beveiliging? Ofwel als ze een raam intikken gebeurt er niets?
[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 27-05-2021 20:40 ]
Ja vindt dat toch wel een blunder van Ford eu om geen beveiliging certificaat te regelen. Typisch Amerikaans product zeg maar.FreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:40:
Blijf het merkwaardig vinden dat in de US alle uitvoeringen exact dezelfde beveiligingspecs hebben maar dat we hier in europa dus (ongedocumenteerde!) verschillen hebben tussen de rwd en awd.
[ Voor 4% gewijzigd door rvee op 27-05-2021 20:42 ]
Ik heb niets gezienFreeMen schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:37:
[...]
Kan je ergens op de auto wel een rood knippert lichtje zien als hij op slot is en alarm ingeschakeld is?
Grappige opmerking van de dealer; ze kunnen geen Mustang meer zien... het is 24/7 mustang mustang.
Heel de dag telefoon roodgloeiend, uitleveringen, geen info van ford, veel quality rework.. en ze verdienen er relatief weinig aan.
De auto is echt geweldig, maar alles er omheen kan enorm veel beter!
Gelukkig is alles vergeven en vergeten als ik erin rijd of zelfs maar een blik werp op de oprit!
Er zit een laadpas bij de auto dus dat is geen probleem, ook via de LM is een pas zo binnen en als je privé koopt kan je op vele sites passen zo aanvragen die zo binnen zijnJerome.c schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:14:
[...]
Als je het over de duivel hebt. Broekhuis belde mij net. Dat precies het model wat ik zocht alleen in Iconic silver in de showroom staat onder reservering die kwam te vervallen. Met andere woorden, wij hebben gisteren besloten om een mme aan te schaffen en volgende week staat hij dus al voor de deur? Nu heb ik problemen met het niet tijdig kunnen aanvragen van een laadpas. Ondanks dat zij mij hebben gebeld, toch bedankt voor de tip van Broekhuis!!!
Ja we kopen zakelijk maar ik heb even snel eentje van de ANWB aangevraagd voor de zaak. Tegen de tijd dat de auto er is gaan we het wel goed regelen. De privé kilometers kunnen dan op de pas Ford!Maurice_S schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Er zit een laadpas bij de auto dus dat is geen probleem, ook via de LM is een pas zo binnen en als je privé koopt kan je op vele sites passen zo aanvragen die zo binnen zijn