Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 173 ... 177 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:07:
[...]

Heb jij die nieuwe grijze icoontjes boven aan het scherm nog niet?
Deze ?

Geen idee of dat nieuw is of oude,. die heb ik al wat maanden, maar dat heeft niet met Sync4 te maken, maar met de update nummers daartussen die je met OTA krijg (of niet krijgt)

Zie ook https://www.macheforum.co...anding-ota-updates.13111/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5CzqqEFhklfJaDtWekOGI-GF3M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EcwE6qHXaLUunihbtSVKzsEt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50
Aldusso schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Deze ?

Geen idee of dat nieuw is of oude,. die heb ik al wat maanden, maar dat heeft niet met Sync4 te maken, maar met de update nummers daartussen die je met OTA krijg (of niet krijgt)

Zie ook https://www.macheforum.co...anding-ota-updates.13111/

[Afbeelding]
Dat zijn nog de oude icoontjes. Paar weken geleden heb ik een update gehad met nieuwe.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Dat zijn nog de oude icoontjes. Paar weken geleden heb ik een update gehad met nieuwe.
dat zou kunnen idd. Maar hangt dus niet van van Sync4. Garage zegt dat er niks verder klaarstaat voor mijn VIN dus ze kunnen ook niets updaten. Ooit komt het, maar vermoedt dat dat dan de volgende berijder gaat zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Ja hier ook nog niet gehad. Ook niet handmatig te vinden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy51
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-02 19:42
Hallo allemaal,

Sinds de software-update 6.14.0 van 6 januari staat mijn auto bij de dealer(al twee weken) vanwege de volgende meldingen:

• High-Voltage Battery Warning
• Powertrain Malfunction/Reduced...

Dit betekent voor de eerste melding het laden duurt nog langer en de tweede dat er geen vermogen meer is.
Anderen hier ook last van?

Mme awd SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 17:01
Bizzy51 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:46:
Hallo allemaal,

Sinds de software-update 6.14.0 van 6 januari staat mijn auto bij de dealer(al twee weken) vanwege de volgende meldingen:

• High-Voltage Battery Warning
• Powertrain Malfunction/Reduced...

Dit betekent voor de eerste melding het laden duurt nog langer en de tweede dat er geen vermogen meer is.
Anderen hier ook last van?

Mme awd SR
Ik zou hem vooral weer naar de dealer brengen voor diagnose. De mijne had deze melding laatst ook en staat inmiddels al 1,5 maand bij de dealer ter reparatie. Voor de tweede keer het issue waarbij het accupakket eruit moet en 1 of andere aanstuur module vervangen moet worden. Veel mach-e's hebben hier last van. Als je door blijft rijden heb je kans dat je een keer (net als ik de eerste keer) langs de weg stil komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
@Bizzy51 @baszz
Google eens op "mach-e hvbjb".
Het is een zeer bekend issue en er is een terugroepactie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 17:01
FlowDesign schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:42:
@Bizzy51 @baszz
Ik weet het. Echter was die van mij al daarvoor voor hetzelfde probleem gerepareerd. Nu een tweede keer aan de beurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
baszz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:52:
[...]

Ik weet het. Echter was die van mij al daarvoor voor hetzelfde probleem gerepareerd. Nu een tweede keer aan de beurt...
Een tweede keer? Dat heb ik nog niet eerder gelezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-05 18:31
Waps61 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ze stonden er niet voor niets op he 8)

[...]

Lijstje is wat aangepast en idd KIA's zijn er af. De EV3 bij de dealer gezien maar kan mij in het echt niet bekoren. De ev6 is sinds de MME al een discussie thuis, maar wordt het nu echt niet meer. Qua model blijft er iets vreten...
Polestar 2 LR SM valt af en blijven de 2 LR DM en de 4 SM over; performance over mileage of andersom
De EQB blijft ook nog even op de lijst; in de juiste kleurstelling blijft het imo een stoer ding
De BYD, XPENG en ZEEKR blijven ook nog even en zal ik tzt eens in het echt gaan proefrijden...
Proefrijden heb ik nog niet gedaan....

Lijstje is verder ingekort; alle Chinese modellen zijn er af. Het lijstje is wel erg kort geworden met de EQB 250+ als enige nog.
Al die Chinese modellen, maar ook P2 en P4, Ev6, kampen met sw-issues (en soms hw issues) die we zelfs met de MME niet hebben gehad, en daar heb ik geen zin (meer) in. De basis zaken moeten gewoon werken (en het liefst alle features ook ;-) ) Lees de betreffende fora maar eens door.... :X
Als alternatieven zijn er nog:
  • kale eqe 300
  • kale i4
  • of toch een LR RWD MME 2025 model
Zijn er intussen ervaringen met het 2025 model van de MME. Ik irriteer mijn aan de ACC icm met lane assist; de auto jojoot tussen de lijnen (21 model), het stuiteren (alhoewel het minder lijkt te worden na 112K km)
Als een van de belangrijkste criterium is toch de (WLTP)range van 500+km (en 350-400 km in de winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:01:
[...]

Proefrijden heb ik nog niet gedaan....

Lijstje is verder ingekort; alle Chinese modellen zijn er af. Het lijstje is wel erg kort geworden met de EQB 250+ als enige nog.
Al die Chinese modellen, maar ook P2 en P4, Ev6, kampen met sw-issues (en soms hw issues) die we zelfs met de MME niet hebben gehad, en daar heb ik geen zin (meer) in. De basis zaken moeten gewoon werken (en het liefst alle features ook ;-) ) Lees de betreffende fora maar eens door.... :X
Als alternatieven zijn er nog:
  • kale eqe 300
  • kale i4
  • of toch een LR RWD MME 2025 model
Zijn er intussen ervaringen met het 2025 model van de MME. Ik irriteer mijn aan de ACC icm met lane assist; de auto jojoot tussen de lijnen (21 model), het stuiteren (alhoewel het minder lijkt te worden na 112K km)
Als een van de belangrijkste criterium is toch de (WLTP)range van 500+km (en 350-400 km in de winter)
Ben je in de markt voor koop of voor lease? En nieuwkoop of tweedehands?

Als ik iets anders zou kopen, dan zou ik zelf voor een jong gebruikt model gaan. Met name de gebruikte elektrische Mercedessen kun je echt flink geld op besparen.

Als ik nieuw zou kopen zou ik denk ik voor een i4 eDrive40 gaan, maar het blijft een enorme smak geld. De EQE 300 vind ik voor een EV wat langzaam optrekken en de i4 kan sneller snelladen.

Als een MME zo snel kon snelladen als de i4 en wat minder hoog verbruik op de snelweg zou hebben, zou ik zonder twijfel een (tweedehands) MME kopen als LR of GT.

Wat voor SW/HW problemen heeft de Polestar 4 trouwens?

https://ev-database.org/s...a44b4b47dfd12f35ded7e49af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Ben je in de markt voor koop of voor lease? En nieuwkoop of tweedehands?

Als ik iets anders zou kopen, dan zou ik zelf voor een jong gebruikt model gaan. Met name de gebruikte elektrische Mercedessen kun je echt flink geld op besparen.

Als ik nieuw zou kopen zou ik denk ik voor een i4 eDrive40 gaan, maar het blijft een enorme smak geld. De EQE 300 vind ik voor een EV wat langzaam optrekken en de i4 kan sneller snelladen.

Als een MME zo snel kon snelladen als de i4 en wat minder hoog verbruik op de snelweg zou hebben, zou ik zonder twijfel een (tweedehands) MME kopen als LR of GT.

Wat voor SW/HW problemen heeft de Polestar 4 trouwens?

https://ev-database.org/s...a44b4b47dfd12f35ded7e49af
Het gaat om zakelijke lease.
Privé rijden we een EQE300 intussen van een jaar oud :-) en stoplichtsprintjes ben ik wel ontgroeid intussen >:) De top licht ver boven wat tegenwoordig gemiddeld is voor EV's het comfort is onovertroffen net zoals de range en dat is waar ik naar op zoek ben.

De P4 lijdt aan problemen waar de P2 4jaar geleden ook al aan leed. Lees het forum maar een door zie:https://gathering.tweaker...ist_messages/2237058/last
De i4 is ook niet zonder problemen lees ik op het forum en de range van i4 35 is beperkt
De EV database heb ik doorgespit en gebruik ik the factchecken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:15:
[...]

Een tweede keer? Dat heb ik nog niet eerder gelezen :o
Ik wel hoor, ik was een van diegenen en ik heb een lijstje van mensen gezien die het ook twee of zelfs drie keer hebben gehad ( in verband met claim Ford Nederland) . Ik heb hem voor de update gehad maar ook nadat ik de update/recall heb gehad heb ik nog een keer hetzelfde probleem gehad incl afslepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Privé rijden we een EQE300 intussen van een jaar oud :-) en stoplichtsprintjes ben ik wel ontgroeid intussen >:) De top licht ver boven wat tegenwoordig gemiddeld is voor EV's het comfort is onovertroffen net zoals de range en dat is waar ik naar op zoek ben.

De P4 lijdt aan problemen waar de P2 4jaar geleden ook al aan leed. Lees het forum maar een door zie:https://gathering.tweaker...ist_messages/2237058/last
De i4 is ook niet zonder problemen lees ik op het forum en de range van i4 35 is beperkt
Als je zo redeneert kun je beter geen 1 auto kopen. Ook de i4 heeft zn issues, net zoals de Tesla, de Ev6, de Mach-E, de P2 etc. Zoek er dan die er in ieder geval goed uitziet, goede range heeft, snel kan laden en bruikbaar is in de winter. Kom je eigenlijk toch bij de i4 uit......... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Ik wel hoor, ik was een van diegenen en ik heb een lijstje van mensen gezien die het ook twee of zelfs drie keer hebben gehad ( in verband met claim Ford Nederland) . Ik heb hem voor de update gehad maar ook nadat ik de update/recall heb gehad heb ik nog een keer hetzelfde probleem gehad incl afslepen
Hadden ze de eerste keer de HVBJB ook daadwerkelijk vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Het is niet dat ik continu hard optrek (de MME staat altijd in Whisper) maar het kan mij niet snel genoeg optrekken. Misschien omdat ik ook motor rijd :) Topsnelheid vind ik dan weer minder boeiend. Dat test je één keer uit in Duitsland en dat was het dan.
Vind eigenlijk de SR RWD al niet super snel en de EQE 300 is nog langzamer.
Maar dat het comfort top is geloof ik meteen en ik vind het ook wel een mooie auto :) Heb je ook luchtvering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
Aldusso schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Als je zo redeneert kun je beter geen 1 auto kopen. Ook de i4 heeft zn issues, net zoals de Tesla, de Ev6, de Mach-E, de P2 etc. Zoek er dan die er in ieder geval goed uitziet, goede range heeft, snel kan laden en bruikbaar is in de winter. Kom je eigenlijk toch bij de i4 uit......... :) ;)
Het gaat om leasen. De koop hebben we al gedaan :)
Dat snelladen is zo overhyped en iedereen kijkt naar piekvermogen. Dat is totaal irrelevant, want kortdurig. Wat wel belangrijk is wat he vermogen is gedurende de 20-80%, maar daar hoor je niemand over.
Verder heb ik in de afgelopen 3,5 jaar 5x aan een snellader gestaan en dan nog om de laatste paar km naar huis te kunnen halen. Dus voor mij is snelladen een non-issue. En ja ik kan thuis laden.

Als ik het i4 forum mag geloven is er best wel wat ongemak. Eigenlijk komt de EQ series er goed vanaf en dat is ook mijn ervaring. Sw-matig is MBUX echt goed gebleken ( afgelopen 4 jaar met een PHEV gereden met 27K km electriscgh van de 49K km gereden en echt nooit problemen ervaren) .

Ik kom dus steeds weer op de EQB uit (of de EQE in basic uitvoering, maar om daar nu 2 van op de oprit te hebben staan...) Maar ik laat mij graag adviseren hier op het forum :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Het gaat om leasen. De koop hebben we al gedaan :)
Dat snelladen is zo overhyped en iedereen kijkt naar piekvermogen. Dat is totaal irrelevant, want kortdurig. Wat wel belangrijk is wat he vermogen is gedurende de 20-80%, maar daar hoor je niemand over.
Verder heb ik in de afgelopen 3,5 jaar 5x aan een snellader gestaan en dan nog om de laatste paar km naar huis te kunnen halen. Dus voor mij is snelladen een non-issue. En ja ik kan thuis laden.

Als ik het i4 forum mag geloven is er best wel wat ongemak. Eigenlijk komt de EQ series er goed vanaf en dat is ook mijn ervaring. Sw-matig is MBUX echt goed gebleken ( afgelopen 4 jaar met een PHEV gereden met 27K km electriscgh van de 49K km gereden en echt nooit problemen ervaren) .

Ik kom dus steeds weer op de EQB uit (of de EQE in basic uitvoering, maar om daar nu 2 van op de oprit te hebben staan...) Maar ik laat mij graag adviseren hier op het forum :7
Persoonlijk vind ik beide niet echt mooie auto's, maar smaken verschillen. Als je toch zo weinig eisen hebt dan zou ik gewoon nog even lekker rustig rond kijken en serieus gaan proef rijden met verschillende modellen en uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
Wellicht eens naar de Ford Explorer kijken ?

Die vind ik echt leuk, het is wel een model wat lager gepositioneerd is dan de MME.
Waar ik ook met een schuin oog naar kijk is een tweedehands Porsche Taycan.

Overigens vind ik de Xpeng en Zeekr ook erg grappig.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Iemand deze opties al in de app bij de klimaatinstellingen? Zag hem op een ander forum. TS heeft versie 5.11.0, die heb ik ook, maar deze opties heb ik helaas niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjKmAUyN1rR4400__3lB5fS-aCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eonRRTylSHOVrUfBPygmj108.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Brotuck schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:21:

Die vind ik echt leuk, het is wel een model wat lager gepositioneerd is dan de MME.

Of wachten tot een Lotus Eletre of Emeya een beetje betaalbaar wordt :7

Vind de Explorer ook erg geslaagd indd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Aldusso schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:36:
Iemand deze opties al in de app bij de klimaatinstellingen? Zag hem op een ander forum. TS heeft versie 5.11.0, die heb ik ook, maar deze opties heb ik helaas niet

[Afbeelding]
Heb ook 5.11.0 maar alleen maar de knop met de ventilator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g4aYic_Ra6_llqujZys0d_QcWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HTjxCMZsTsWVKHtpx1pWkuy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 03-02-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
Brotuck schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:21:

Ik vind die Explorer echt een pak minder dan een MME. Wellicht is de Scenic nog het overwegen waard voor @Waps61 ?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Die explorer is gewoon een net iets betere vw id4. Ik heb er mee proefgereden. Onder de motorkap geen frunk, maar wel stickers van VW. Overigens vond ik de auto wel prima sturen, snel en de infotainment zoals de Mustang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 15:16
Aldusso schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:36:

[Afbeelding]
Al lang, werkt super fijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAH-7RpRxbtM-vgvuc01S__mcls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xR58yRAPzxxD2gRzSXADUAM0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-03 13:47
[quote]Aldusso schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:36:

Misschien is er een verschil tussen Android en Apple. Ik heb zelf de android versie V5.11.0, zie ook niet deze functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:01:
[...]

Hadden ze de eerste keer de HVBJB ook daadwerkelijk vervangen?
Tis al even geleden, maar volgens mij kreeg ik eerst de recall-update via software, daarna pas de HVBJB storing incl afslepen. Auto ging naar Ford die niets konden vinden - niks gedaan, na 6 weken ofzo kreeg ik de auto terug. Daana nog een keer dezelfde storing incl afslepen. Toen wel iets vervangen (andere dealer). En jaartje later nog 1 keer incl afslepen, toen niets gedaan behalve updates. Nu sinds 8 maanden storingsvrij van dit item tenminste. 110.000 km inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
Rkie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:54:
[quote]Aldusso schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:36:

Misschien is er een verschil tussen Android en Apple. Ik heb zelf de android versie V5.11.0, zie ook niet deze functionaliteit.
Ik heb deze instellingen gewoon op mijn Android toestel.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waps61
marteltor schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:18:
Die explorer is gewoon een net iets betere vw id4. Ik heb er mee proefgereden. Onder de motorkap geen frunk, maar wel stickers van VW. Overigens vond ik de auto wel prima sturen, snel en de infotainment zoals de Mustang.
@MaSw85 Explorer heb ik niet zoveel mee, dan zou de Capri mijn voorkeur hebben, maar sw-issues houden mij tegen. Ik heb ook teveel irritaties aan bepaalde functes in het Sync-4 systeem van de MME
@marteltor ik begreep dat onderliggen aan het infotainmentsyteem het VW systeem zit en Ford afhankelijk is van updates vanuit VW. Dat komt m.i.de updates niet ten goede.
Als de MME 2025 net zo rijdt als de huidige MME 2021 dan gaat 'm dat niet worden.

Voor de komende 5 jaar wil ik een stabiel besturingssysteem zonder het gevoel te hebben dat ik een beta-tester ben.
Hierdoor wordt de spoeling wel dun zeker icm met een beetje acceptabele range, zeker in de winter. Zeer regelmatig rij ik tussen de 300-400km op een dag, maar dat kost in de winter wel wat planning; laden bij een klant (palen vaak bezet of OOO), tussendoor laden op kantoor (te weinig palen) of kort aan de snellader om thuis te komen.
Allemaal goed te doen, maar met wat meer range wordt het wel gebruiksvriedelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Brotuck schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:43:
[...]

Ik heb deze instellingen gewoon op mijn Android toestel.
Ik heb deze versie wel, maar zowel op mijn Android als Iphone die opties niet. Zou het gelinkt zijn aan de software versie in de auto, die in mijn geval behoorlijk achterloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:02:
[...]

@MaSw85 Explorer heb ik niet zoveel mee, dan zou de Capri mijn voorkeur hebben, maar sw-issues houden mij tegen. Ik heb ook teveel irritaties aan bepaalde functes in het Sync-4 systeem van de MME
@marteltor ik begreep dat onderliggen aan het infotainmentsyteem het VW systeem zit en Ford afhankelijk is van updates vanuit VW. Dat komt m.i.de updates niet ten goede.
Als de MME 2025 net zo rijdt als de huidige MME 2021 dan gaat 'm dat niet worden.

Voor de komende 5 jaar wil ik een stabiel besturingssysteem zonder het gevoel te hebben dat ik een beta-tester ben.
Hierdoor wordt de spoeling wel dun zeker icm met een beetje acceptabele range, zeker in de winter. Zeer regelmatig rij ik tussen de 300-400km op een dag, maar dat kost in de winter wel wat planning; laden bij een klant (palen vaak bezet of OOO), tussendoor laden op kantoor (te weinig palen) of kort aan de snellader om thuis te komen.
Allemaal goed te doen, maar met wat meer range wordt het wel gebruiksvriedelijker.
i4 (40) dus...of PS2 Single Motor Long Range beide goede opties.

"Voor de komende 5 jaar wil ik een stabiel besturingssysteem zonder het gevoel te hebben dat ik een beta-tester ben"' SUCCES...ga je lastig vinden in deze range, tenzij je naar Tesla gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
Aldusso schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb deze versie wel, maar zowel op mijn Android als Iphone die opties niet. Zou het gelinkt zijn aan de software versie in de auto, die in mijn geval behoorlijk achterloopt ?
Geen idee. Je kan er pas wat mee doen als je hem daadwerkelijk aan hebt staan. Overigens is het niet helemaal kloppend, want in de app staat de stoelverwarming uit en in de auto is die echt aan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

@MaSw85 Ik heb ook teveel irritaties aan bepaalde functes in het Sync-4 systeem van de MME
Zoals? Ik heb echt niks te klagen over Sync4. Zou niet weten wat er mis mee is. Misschien ben je gewoon overdreven kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Kan iemand mij uitleggen hoe je in je voertuig of nog liever via de Fordpass app kan instellen dat je auto dagelijks of vaste dagen in de week automatisch voorverwarmd zonder dat je dit zelf aan moet zetten?
Ik vertrek vaak vaste tijden rond 7 uur sochtends en zou dus graag de MME vooraf automatisch willen laten voorverwarmen.

Via Energie >> Vertrektijden al iets ingevuld maar dit werk dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy51
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-02 19:42
FlowDesign schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:42:
@Bizzy51 @baszz
Thnx FlowDesign dan gaat mijn auto voor de tweede keer nu :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-05 18:41
[...]

ik heb de Scenic esperit alpine long range, het google systeem werkt subliem,
ik heb hem nog te kort om hem betrouwbaar te noemen maar ik heb met de Mustang ook nog nooit problemen gehad.
de Renault haalt met normaal rijden wel 400km in de winter, warmte pomp helpt wel wat en ik vind de kachel 10x beter.
verder is het voorwiel aandrijving dat kan wel eens wat wielspin geven, qua rijden vind ik hem prima in vergelijk met de mustang,
het interieur is vele male mooier , uiterlijk is wel wat minder sportief, maar met het alpine pakket goed te pruimen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5acl1INsJsAAKXOh1ryDgHIrW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4r91xpVoxVkXU8LCUUI5EGi8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otPSfG-IqUqZOldISVTEvRavdVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2kw1JiBQ5UOooNjgLDrkALw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Zoals? Ik heb echt niks te klagen over Sync4. Zou niet weten wat er mis mee is. Misschien ben je gewoon overdreven kritisch?
Zoals; jojoende lane assist en steering assist icm ACC, traag koppelende Carplay, achterstallige updates, sterk wisselende DBA/FM ontvangst, matige kwaliteit camerabeelden, PaaK is onbetrouwbaar, guess-o-meter die gewoon niet betrouwbaar bereik aangeeft (bv 100% vol 385km range en na 105 snelwegkm nog 200km range en 67-68% de laatste dagen waarbij ik 104kmu op de GPS met ACC rijdt). Hier leer je overigens wel mee rijden/leven om maar eens wat te noemen.
Ik vind de MME geen slechte EV, maar ik ben mij hier wel aan gaan storen in de afgelopen jaren.
Afgelopen jaren ook met een CLA 250e (PHEV) en recentlijk met een EQE op pad en daar heb 0 issues met MBUX gehad . Het kan dus ook anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
hwpaints schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:21:
[...]

ik heb de Scenic esperit alpine long range, het google systeem werkt subliem,
ik heb hem nog te kort om hem betrouwbaar te noemen maar ik heb met de Mustang ook nog nooit problemen gehad.
de Renault haalt met normaal rijden wel 400km in de winter, warmte pomp helpt wel wat en ik vind de kachel 10x beter.
verder is het voorwiel aandrijving dat kan wel eens wat wielspin geven, qua rijden vind ik hem prima in vergelijk met de mustang,
het interieur is vele male mooier , uiterlijk is wel wat minder sportief, maar met het alpine pakket goed te pruimen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eens! Heb deze ook (in matgrijs) en inmiddels 14k km gereden. Moest gisteren/vandaag vanuit Noord-Drenthe naar Maastricht en kan gewoon op een volle lading de enkele reis (314 km) maken en constant 110+ rijden met de verwarming aan. Qua infotainment werkt Android Automotive OS echt top idd. Enige waar ik me aan stoor, is dat ie soms een split second ghost breaking doet maar dat is zo kort dat het niet gevaarlijk wordt gelukkig en je went er ook aan.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:35:
[...]

Zoals; jojoende lane assist en steering assist icm ACC, traag koppelende Carplay, achterstallige updates, sterk wisselende DBA/FM ontvangst, matige kwaliteit camerabeelden, PaaK is onbetrouwbaar, guess-o-meter die gewoon niet betrouwbaar bereik aangeeft (bv 100% vol 385km range en na 105 snelwegkm nog 200km range en 67-68% de laatste dagen waarbij ik 104kmu op de GPS met ACC rijdt). Hier leer je overigens wel mee rijden/leven om maar eens wat te noemen.
Ik vind de MME geen slechte EV, maar ik ben mij hier wel aan gaan storen in de afgelopen jaren.
Afgelopen jaren ook met een CLA 250e (PHEV) en recentlijk met een EQE op pad en daar heb 0 issues met MBUX gehad . Het kan dus ook anders...
Al die dingen die je noemt heb ik met mijn MME geen last van en PaaK gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:47:
[...]

Al die dingen die je noemt heb ik met mijn MME geen last van en PaaK gebruik ik niet.
uitvoering en jaartal.
ALs de MME 2025 beter is dan de MMe21 dan staat op de shortlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waps61 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 06:51:
[...]

uitvoering en jaartal.
ALs de MME 2025 beter is dan de MMe21 dan staat op de shortlist
Is die van jou van vóór juli 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
FlowDesign schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Is die van jou van vóór juli 2021?
Ja gebouwd maart april 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dan vermoed ik dat het door het verschil tussen job 1 en job 2 komt. Job 2 was al een hele verbetering, dus een 2025 MME zul je ook beter vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
Ach iedere auto heeft wel wat, maar de GT is voor mij wel de eerste die ik gewoon erg leuk vind.
Natuurlijk is dat het topmodel en heeft hij bizar veel koppel en het is een model uit (december) 2021 en ik heb wat kinderziektes gehad.

Ik had vorige week een andere vervangende auto vanwege wat schade reparatie, maar dan merk je pas goed wat een stap terug is. Dus zelfs een andere auto benzine of EV zal toch echt moeten voldoen aan een hoge lat wat mij betreft.

En dan valt er best veel af....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:16:
[...]

Dan vermoed ik dat het door het verschil tussen job 1 en job 2 komt. Job 2 was al een hele verbetering, dus een 2025 MME zul je ook beter vinden.
Ik heb een Job2, en de 1e daarvan zijn ook bar slecht (een aantal). Ik begrijp dat er 2023-24 wel wat dingen verbeterd zijn met het onderstel en andere kleinere zaken, en wsl nog dingen die we niet weten.
Ook hoor je de ene zeggen dat de auto zo comfortabel is, en de ander vindt het een spijkharde stuiterbak...kortom lastig te zeggen, iedereen heeft andere ervaringen en vergelijkingen. Enige wat je kan doen is paar keer PROEFRIJDEN, niet 1 keer, want mijn proefritten destijds waren ook best verschillend. 1e auto was erg hard geveerd, 2e juist niet. Zelfde type.. Ondanks dat ik geen Mach-E meer mag kiezen ga ik nog wel ff rijden met komende bezoek bij de garage als vervangend vervoer, ff voelen of ie daadwerkelijk flink anders )(beter) is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
Ik heb mijn mach e (uit juli 2021, job 1?) weer terug. De parkeerrem liet niet meer los, en volgens de garage was een kabelboompje dat stuk was. Volgens mij ben ik niet de eerste die dit heeft. Ford zou hier naar mijn mening een terugroepactie voor moeten opzetten, want het betekent gewoon dat je strand en nergens meer heen kan. Dat heb ik in de 20 jaar dat ik rij met geen enkele andere auto gehad.

De garage heeft ook software updates doorgevoerd en een terugroepactie gedaan, terwijl de auto de week ervoor een aantal dagen bij de Ford dealer in Amsterdam ZO stond. Die hebben dat blijkbaar niet gedaan. Ik heb nu nieuwe icoontjes bovenin het media-systeem en kan youtube kijken.

Nadat de ID4 ingeleverd is wel weer blij met de mach e. Misschien is het weer even wennen, maar de rem lijkt bij de mach e zoveel directer in te grijpen...dat is wel weer even wennen. Gelukkig gaat 90% van de remsituaties via de one-pedal-drive.

Mbt een nieuwe volgend jaar, als de auto 5 jaar oud is: misschien. Ik vind dat de mach e een warmtepomp moet krijgen, ik zou graag willen dat de verbinding met android auto beter/sneller is, zitpositie (stoel) zou nog wel wat lager mogen, en ze zouden meer moeten investeren in de app. En knopje om accu te preheaten voor het laden. Als die zaken opgepakt zouden worden zou het een no brainer zijn, want deze auto geeft zoveel meer rijplezier dan de vervangende autos die ik afgelopen 2 weken heb gehad (lynk en co 1, kia niro, vw id4...waarbij van deze 3 de lynk en co het beste was imho).

[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 06-02-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:26:
Ik heb mijn mach e (uit juli 2021, job 1?) weer terug. De parkeerrem liet niet meer los, en volgens de garage was een kabelboompje dat stuk was. Volgens mij ben ik niet de eerste die dit heeft. Ford zou hier naar mijn mening een terugroepactie voor moeten opzetten, want het betekent gewoon dat je strand en nergens meer heen kan. Dat heb ik in de 20 jaar dat ik rij met geen enkele andere auto gehad.

De garage heeft ook software updates doorgevoerd en een terugroepactie gedaan, terwijl de auto de week ervoor een aantal dagen bij de Ford dealer in Amsterdam ZO stond. Die hebben dat blijkbaar niet gedaan. Ik heb nu nieuwe icoontjes bovenin het media-systeem en kan youtube kijken.

Nadat de ID4 ingeleverd is wel weer blij met de mach e. Misschien is het weer even wennen, maar de rem lijkt bij de mach e zoveel directer in te grijpen...dat is wel weer even wennen. Gelukkig gaat 90% van de remsituaties via de one-pedal-drive.

Mbt een nieuwe volgend jaar, als de auto 5 jaar oud is: misschien. Ik vind dat de mach e een warmtepomp moet krijgen, ik zou graag willen dat de verbinding met android auto beter/sneller is, zitpositie (stoel) zou nog wel wat lager mogen, en ze zouden meer moeten investeren in de app. En knopje om accu te preheaten voor het laden. Als die zaken opgepakt zouden worden zou het een no brainer zijn, want deze auto geeft zoveel meer rijplezier dan de vervangende autos die ik afgelopen 2 weken heb gehad (lynk en co 1, kia niro, vw id4...waarbij van deze 3 de lynk en co het beste was imho).
Bij de hele VAG groep vind ik het ook super irritant dat ze geen echte one pedal driving hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 14:18

m24

FlowDesign schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Bij de hele VAG groep vind ik het ook super irritant dat ze geen echte one pedal driving hebben.
Ik vond vooral het stuurgedrag van de ID4 een ramp. Het voelt echt alsof je opeens in een boot zit ipv een auto.. en de drive selector op het stuur vind ik niks... helaas geldt dat ook voor de nieuwe MME.... maar Ford is sowieso uit onze leasemerken verdwenen, dus ik ben bang dat het de Scenic moet worden... nog een jaartje genieten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
m24 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:45:
[...]

Ik vond vooral het stuurgedrag van de ID4 een ramp. Het voelt echt alsof je opeens in een boot zit ipv een auto.. en de drive selector op het stuur vind ik niks... helaas geldt dat ook voor de nieuwe MME.... maar Ford is sowieso uit onze leasemerken verdwenen, dus ik ben bang dat het de Scenic moet worden... nog een jaartje genieten... :)
Stuurgedrag vond ik niet storend. Het is een ander soort auto; minder sportief.
Vooral de knopjes op het stuur vond ik waardeloos. Met een soort vertraagde trilling na indrukken. Dat is op de Mustang echt beter.

Weten jullie of je de granny charger kan instellen op een maximaal vermogen, bijvoorbeeld maximaal 2kw?

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 06-02-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:34:
[...]
Weten jullie of je de granny charger kan instellen op een maximaal vermogen, bijvoorbeeld maximaal 2kw?
Nee, dat kan niet op de granny charger zelf. Dan zou je op één of andere manier de stroomtoevoer moeten knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
FlowDesign schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:00:
[...]

Nee, dat kan niet op de granny charger zelf. Dan zou je op één of andere manier de stroomtoevoer moeten knijpen.
Ik weet dat de granny bij de Kia e Niro het kon.
Ik vraag het omdat ik niet de stoppen van een vakantiehuisje wil laten doorslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
marteltor schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:04:
[...]

Ik weet dat de granny bij de Kia e Niro het kon.
Ik vraag het omdat ik niet de stoppen van een vakantiehuisje wil laten doorslaan.
Daar kom je vanzelf achter :D

Bij mij thuis trekt ie maximaal 2,8 kW. Oftewel ongeveer 12 Ampère.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 15:16
marteltor schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:26:

Ik heb dus precies hetzelfde gehad 31/12 vreemd dat dit nu bij behoorlijk wat auto's tegelijk gebeurd. Lijkt bijna iets meer dan een los kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Goofy001 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:25:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde gehad 31/12 vreemd dat dit nu bij behoorlijk wat auto's tegelijk gebeurd. Lijkt bijna iets meer dan een los kabeltje.
Russische hackers >:)

Bij zo een technisch gebrek wat er voor zorgt dat je stilvalt en waar een anwb ook niks kan uithalen moet Ford een terugroepactie doen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
janbus schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:14:
Ik betaal vanaf nu een maandelijks abonnement voor BlueCruise. Bij m'n abonnementen zag ik dit staan:

[Afbeelding]

Gebruikt iemand dit al?

Enig idee wat het concreet inhoudt?

Ik doe nu alles via Apple CarPlay, dus ik vermoed dat ik er weinig zal aan hebben.
Ik heb die Ford Connect Premium trial nu sinds een tweetal weken geactiveerd: Ik merk daar niks van. Ik dacht dat ik films zou kunnen streamen of zo, maar ik zie nergens iets terug van nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Sinds ik betaal voor BlueCruise let ik er op of het wel de moeite is. Vanaf dat er mist is of regen, werkt het systeem niet. Dat is in België vrij vaak het geval geweest de laatste weken.

Dat zal wel beteren. Ik wacht nog af. Wanneer het werkt, is het heerlijk rijden. Ford blijft uniek in België met handenvrij rijden op de snelweg.

Bij file is het jammer dat hij in België niet automatisch een reddingstrook vrij laat. Dat doet hij wel in andere landen (Zwitserland?), heb ik gemerkt, dus lijkt me gewoon kwestie van configuratie.

Ook jammer dat ik niet kan instellen dat hij twee km per uur sneller rijdt dan de maximumsnelheid die op verkeersborden aangegeven staat. Ik dacht me te herinneren dat ook dat iets landspecifiek is?

Ik blijf heel tevreden. Voor mij staat de Mustang nog steeds op nummer één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
janbus schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:44:
Ik ben vandaag binnen geweest voor de terugroepactie van de ruitenwisser. Nu moet ik wachten tot het stuk binnen is en dan een nieuwe afspraak maken.

Ik dacht eigenlijk dat het stuk al binnen zou zijn. Ze moeten dat eerst nakijken, zeiden ze. Dan moet ik twéé keer binnen gaan voor één terugroepactie? Klopt dat wel?
Ik heb vorige week contact genomen, omdat ik niks meer gehoord had van de bestelling van dit stuk voor de terugroepactie. De dealer laat weten: "Het betreffende onderdeel is nog steeds niet geleverd. Ook is er op heden geen leverdatum gekend."

Ik vraag me af waarom ik me toen gehaast heb om een afspraak te maken voor die terugroepactie. Fleet had me toen ook al gecontacteerd, omdat ze wisten dat er een dringende terugroepactie was voor m'n wagen.

Ik heb totaal geen ervaring met terugroepacties. Ik vind het wel knap dat ze dat doen. Ik dacht alleen dat dat vlotter ging ... Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marteltor
De Mustang mag weer uitgelaten worden.
Nu wil ik de interne navi gebruiken zodat de accu preheat voor de snellader. Ik heb in de navi daadwerkelijk de laders bij Fastned en auchan toegevoegd als stop, maar toch lijkt hij het te zien als een reguliere tussenstop, en niet als een laadstop. Vervolgens voegt hij zelf een Fastned lader als laadstop toe. Veel te lastig dit. Hoe moeilijk kan het zijn om een knopje "precondition battery" te maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii9r2V97kAzF-kkO_O2svjT5XBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igYHZ0WmV5QH0qC62Nfr60M9.jpg?f=fotoalbum_large

Het is uiteindelijk gelukt. Bestemming toevoegen gedrukt, dan rechtsboven 'zoeken op stad' (oid) en toen kwamen de laders bij de Auchan in beeld en kom ik hem toevoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door marteltor op 08-02-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
janbus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:40:
[...]

Ik heb die Ford Connect Premium trial nu sinds een tweetal weken geactiveerd: Ik merk daar niks van. Ik dacht dat ik films zou kunnen streamen of zo, maar ik zie nergens iets terug van nieuwe functies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgcZTzlwbcj4UwGE45bKvAU-7_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUu1bU8PViat1G2Cu8vxcocs.jpg?f=fotoalbum_large

Ford Premium Connectiviteit, gaat dat over die wifi hotspot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Ford Premium Connectiviteit, gaat dat over die wifi hotspot?
Zou kunnen dat je Premium connectivity indd nodig hebt om je auto als wifi hotspot te gebruiken. Maar waarom zou je dat willen? Je hebt wss veel goedkopere 5G data op je mobiel zelf.

De Premium Connectivity gebruikt de auto volgens mij om media te kunnen streamen en voor live verkeersinformatie enzo.
Maarja, ook dat is geen goede business case voor Ford, want je kunt gewoon Carplay of AA gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
FlowDesign schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Zou kunnen dat je Premium connectivity indd nodig hebt om je auto als wifi hotspot te gebruiken. Maar waarom zou je dat willen? Je hebt wss veel goedkopere 5G data op je mobiel zelf.

De Premium Connectivity gebruikt de auto volgens mij om media te kunnen streamen en voor live verkeersinformatie enzo.
Maarja, ook dat is geen goede business case voor Ford, want je kunt gewoon Carplay of AA gebruiken.
Live verkeersinfo heb je geen abbo extra voor nodig, die gebruikt de bestaande LTE verbinding al. Premium connectivity is niks anders dan een hele dure hotspot. Totaal onnodig en het enige voordeel wat ik kan bedenken is het gemak van geen extra handelingen te doen op je telefoon of extra apparaat om internet te delen

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Alleen al het afsluiten van die premium connectivity is een uitdaging. Hoe moet ik de voorwaarden accepteren als er geen checkbox is? Hoe kan Ford dit soort crap uitleveren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h57S7nDzcNi9EnlPcH5YZ5LfOww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EnQ5yNAJPpyYTLDYCOVCqtO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-06 17:38
Sinds de update van mij auto op 7 feb (was update 6.8.0) heb ik ineens niet meer de blauwe lijnen om de auto in het scherm dat hij zelf stuurt (met zo'n stuurtje erin). Andere ook last van? Ze blijven nu alleen groen van lane keeping assist. Ik heb wel het idee dat die nog in het midden blijft en zelf bochten neemt. Maar vind het wel vervelend.
Zijn de blauwe lijnen terug te krijgen? (het was geen BlueCruise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusNectar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 11:17
Ik ben sinds twee weken eigenaar van de Mach-E standaard range. Echter krijg ik veel klachten over het storende achtergrond geluid bij een telefoongesprek. Ik ben vaak heel slecht te verstaan. Ik heb al met de dealer contact gehad en die geven aan dat het aan mijn telefoon ligt. Echter bij een test met een andere telefoon heb ik dit probleem ook.

Meer mensen last van en weet iemand mogelijk een oplossing? In Android Auto kan ik niks qua geluid instellen en ook niet in de software van de auto blijkbaar.

Weet iemand ook waar de microfoon zit in de auto?

[ Voor 9% gewijzigd door TinusNectar op 10-02-2025 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 08:24

martjah

Appel

2Bond schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:57:
Sinds de update van mij auto op 7 feb (was update 6.8.0) heb ik ineens niet meer de blauwe lijnen om de auto in het scherm dat hij zelf stuurt (met zo'n stuurtje erin). Andere ook last van? Ze blijven nu alleen groen van lane keeping assist. Ik heb wel het idee dat die nog in het midden blijft en zelf bochten neemt. Maar vind het wel vervelend.
Zijn de blauwe lijnen terug te krijgen? (het was geen BlueCruise)
Ik heb ook 6.8.0 en bij mij werkt het zoals voorheen met de blauwe lijntjes.

Ik heb sinds 4 weken de Ford in Home Assistant. Daar ben ik stiekem heel blij mee omdat het "starten op afstand" nu wel snel gestart kan worden. Ik krijg geen feedback van HA of hij daadwerkelijk gestart is, maar ik klik op het knopje en hij doet het gewoon. Het is nu een handeling geworden van een paar seconden i.p.v. 1 minuut+ per keer :) (luxeproblemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
FlowDesign schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 00:19:
[...]

Daar kom je vanzelf achter :D

Bij mij thuis trekt ie maximaal 2,8 kW. Oftewel ongeveer 12 Ampère.
Yes, vannacht getest bij de Davy Crockett Ranch van Disney, en de granny charger doet inderdaad 2.7-2.8kw, en de stoppen zijn niet doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
martjah schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook 6.8.0 en bij mij werkt het zoals voorheen met de blauwe lijntjes.

Ik heb sinds 4 weken de Ford in Home Assistant. Daar ben ik stiekem heel blij mee omdat het "starten op afstand" nu wel snel gestart kan worden. Ik krijg geen feedback van HA of hij daadwerkelijk gestart is, maar ik klik op het knopje en hij doet het gewoon. Het is nu een handeling geworden van een paar seconden i.p.v. 1 minuut+ per keer :) (luxeproblemen)
een minuut per keer omdat je moest wachten tot de auto bevestigde dat verwarming gestart was bedoel je? Dat is inderdaad vrij irritant. Ik ga me maar eens verdiepen in hoe ik de auto dan in HA krijg. Neem aan dat je hem dan ook kan verwarmen met "hey google, verwarm auto", toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
TinusNectar schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:44:
Ik ben sinds twee weken eigenaar van de Mach-E standaard range. Echter krijg ik veel klachten over het storende achtergrond geluid bij een telefoongesprek. Ik ben vaak heel slecht te verstaan. Ik heb al met de dealer contact gehad en die geven aan dat het aan mijn telefoon ligt. Echter bij een test met een andere telefoon heb ik dit probleem ook.

Meer mensen last van en weet iemand mogelijk een oplossing? In Android Auto kan ik niks qua geluid instellen en ook niet in de software van de auto blijkbaar.

Weet iemand ook waar de microfoon zit in de auto?
Lekker makkelijk, gewoon zeggen dat het aan jouw telefoon ligt. Ticket closed.
Ik zou hem vragen zijn telefoon (van dealer) te verbinden en te testen.

Ik ken dit probleem niet. Misschien is microfoontje stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

marteltor schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:44:
[...]
een minuut per keer omdat je moest wachten tot de auto bevestigde dat verwarming gestart was bedoel je? Dat is inderdaad vrij irritant. Ik ga me maar eens verdiepen in hoe ik de auto dan in HA krijg. Neem aan dat je hem dan ook kan verwarmen met "hey google, verwarm auto", toch?
Het wachten totdat het knopje blauw werd, dat duurt altijd lang. Als ik de app afsluit voor de bevestiging er was, dan deed hij het vaak niet.
Nu heb ik een widget op mijn startscherm van mijn telefoon die ik aanklik.

Zal vast ook wel met google home kunnen, maar dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
martjah schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Het wachten totdat het knopje blauw werd, dat duurt altijd lang. Als ik de app afsluit voor de bevestiging er was, dan deed hij het vaak niet.
Nu heb ik een widget op mijn startscherm van mijn telefoon die ik aanklik.

Zal vast ook wel met google home kunnen, maar dat gebruik ik niet.
Ja, dat 'probleem' ken ik. Knopje en klaar is wel handiger. Overigens heeft Volkswagen dit wel op orde met hun app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
marteltor schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Yes, vannacht getest bij de Davy Crockett Ranch van Disney, en de granny charger doet inderdaad 2.7-2.8kw, en de stoppen zijn niet doorgeslagen.
Pas je wel op daarmee ? Als het park dit ziet ben je de sjaak. Staat in de voorwaarden namelijk.
Je kunt nog steeds gratis laden bij een van de hotels, maar dat moet je via de receptie zien te regelen.

Je kan trouwens ook betaald laden voor het treinstation, zelfs vooraf reserveren hiervoor.
Het parkeren zelf is dan gratis want het is net buiten de slagbomen........ 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 10-02-2025 15:42 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Brotuck schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:41:
[...]

Pas je wel op daarmee ? Als het park dit ziet ben je de sjaak. Staat in de voorwaarden namelijk.
Je kunt nog steeds gratis laden bij een van de hotels, maar dat moet je via de receptie zien te regelen.

Je kan trouwens ook betaald laden voor het treinstation, zelfs vooraf reserveren hiervoor.
Het parkeren zelf is dan gratis want het is net buiten de slagbomen........ 8)
klopt, sta nu te laden bij hotel Marvel New York, gratis, 6.8kw.
Ik zag ook een ander de auto laden bij Davy Crockett met de granny en ik had het niet echt verborgen, dus denk dat ze het gedogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
martjah schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Heb je hiervoor de standaard API en zelfde username en password als van de Fordpass app gebruikt?

Vroeger werd nml je account geblokkeerd als je (regelmatig) met de auto verbinding maakte met een 3rd party app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

FlowDesign schreef op maandag 10 februari 2025 @ 23:03:
[...]

Heb je hiervoor de standaard API en zelfde username en password als van de Fordpass app gebruikt?

Vroeger werd nml je account geblokkeerd als je (regelmatig) met de auto verbinding maakte met een 3rd party app.
Ik heb deze integratie gebruikt: https://github.com/itchannel/fordpass-ha
versie 1.7.0 heb ik draaien.

Ik heb een extra account aangemaakt en de vernieuwingsfrequentie gezet op 2uur. Tot nu toe gaat het goed. Ik hoef geen up-to-date informatie te hebben. Ik wil alleen maar "ff snel" de verwarming aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Ik had onlangs voor dat ik navigatiepijlen te zien kreeg op het schermpje achter het stuur, terwijl ik enkel in Apple Maps in CarPlay een actieve routebegeleiding had. Ik gebruik normaal nooit Apple Maps. In de navigatie van de Ford Sync stond geen bestemming ingesteld. De pijlen stopten met verschijnen wanneer ik de navigatie stopte in Apple Maps.

Bovendien zag ik wat later dat er links op het schermpje achter het stuur stond hoeveel kilometer het nog was naar m'n bestemming, terwijl ik enkel in Google Maps een bestemming had ingesteld. Van zodra ik de navigatie stopte in Google Maps, verdween ook het resterend aantal kilometers. Ik stelde toen een nieuwe bestemming in in Google Maps, maar het resterend aantal kilometer verscheen niet terug.

Ik ben in de war. Is er dan integratie tussen Apple Maps / Google Maps en de wagen via CarPlay wat betreft pijlen en/of resterend aantal kilometers? Of zag ik spoken / was het toeval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9dGc99OjoGRaG0wj81RFBNMD50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jm4xsehHC0cSi4BpBGoODxji.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
janbus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:16:
Ik had onlangs voor dat ik navigatiepijlen te zien kreeg op het schermpje achter het stuur, terwijl ik enkel in Apple Maps in CarPlay een actieve routebegeleiding had. Ik gebruik normaal nooit Apple Maps. In de navigatie van de Ford Sync stond geen bestemming ingesteld. De pijlen stopten met verschijnen wanneer ik de navigatie stopte in Apple Maps.

Bovendien zag ik wat later dat er links op het schermpje achter het stuur stond hoeveel kilometer het nog was naar m'n bestemming, terwijl ik enkel in Google Maps een bestemming had ingesteld. Van zodra ik de navigatie stopte in Google Maps, verdween ook het resterend aantal kilometers. Ik stelde toen een nieuwe bestemming in in Google Maps, maar het resterend aantal kilometer verscheen niet terug.

Ik ben in de war. Is er dan integratie tussen Apple Maps / Google Maps en de wagen via CarPlay wat betreft pijlen en/of resterend aantal kilometers? Of zag ik spoken / was het toeval?

[Afbeelding]
Ik gebruik geen iPhone en al helemaal geen Apple Maps, maar die integratie met pijlen enzo in het kleine scherm vanuit Carplay en Android Auto is er al heel lang :)

Dat met resterende kilometers tot aan de volgende laadstop(?) aan de linkerzijde van het kleine scherm is wel recentelijk toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Dit heb ik ook sinds kort.
Wat ik nog mis is dat ik laders in Google Maps kan instellen en dat de auto de batterij dan voorverwarmt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Nu online
Carplay integratie inclusief pijltjes en batterij waardes zit er al een lange tijd op. Google ging dit ook ondersteunen, maar dat ging meer tijd kosten. Kennelijk Zou het moeten gaan werken met de nieuwe Sync4a. Die ik nog steeds niet heb trouwens.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 14:18

m24

janbus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:16:

[Afbeelding]
Jazeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdaa
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-04 15:08
De mach-e krijgt een warmte pomp _/-\o_ ! https://www.youtube.com/watch?v=8YismiI2Dw0 Iemand een idee hoelang het duurt voordat aanpassingen van de US naar EU overkomen? Zit zelf te kijken voor een nieuwe mach-e, misschien wel waard hier op te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Rvdaa schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:42:
De mach-e krijgt een warmte pomp _/-\o_ ! https://www.youtube.com/watch?v=8YismiI2Dw0 Iemand een idee hoelang het duurt voordat aanpassingen van de US naar EU overkomen? Zit zelf te kijken voor een nieuwe mach-e, misschien wel waard hier op te wachten?
Aantal maanden zeker, en hier moet eerst nog de onverkochte voorraad eruit. Maar prijs is nog niet bekend, ook wel handig om te weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyder Zewis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 11:08
Weer iets anders. Na ruim 3,5 jaar verander ik van werkgever en ik ga mijn MME Fisrst Edition inleveren. Ik heb er bij Karelsen in Soest andere chassis-veren onder laten zetten (2 cm verlaagd) en nu laat ik de originele veren weer terug plaatsen. Voor wie meer comfort wil en deze van me over wil nemen, stuur me een PB. Montagekosten zijn uiteraard voor eigen rekening. Ik heb een AWD ER en volgens mij passen deze ook op lichtere versies. Wil je er meer over weten, zoek dan even terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Fyder Zewis schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:09:
Weer iets anders. Na ruim 3,5 jaar verander ik van werkgever en ik ga mijn MME Fisrst Edition inleveren. Ik heb er bij Karelsen in Soest andere chassis-veren onder laten zetten (2 cm verlaagd) en nu laat ik de originele veren weer terug plaatsen. Voor wie meer comfort wil en deze van me over wil nemen, stuur me een PB. Montagekosten zijn uiteraard voor eigen rekening. Ik heb een AWD ER en volgens mij passen deze ook op lichtere versies. Wil je er meer over weten, zoek dan even terug in dit forum.
Ik heb ook bij hen veren onder m'n SR RWD laten zetten, maar die zijn volgens mij niet uitwisselbaar met een ER en ook niet met een AWD.

Wel erg tevreden over de veren. Goed merkbare verbetering :Y :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Iemand die weet hoe je bij de instellingen een wi-fi password kan invullen? Ik zag ineens dat niet het juiste netwerk verbonden was en wilde er een toevoegen maar ik kan met geen mogelijkheid iets intoetsen. Er komt geen toetsenbord en alle andere knoppen Heb ik al geprobeerd....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCmQRfSXAYdT_eBAtNx-6RmmukE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81UkTs6R5clrKN8E1OZsmfcr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Aldusso schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:37:
Iemand die weet hoe je bij de instellingen een wi-fi password kan invullen? Ik zag ineens dat niet het juiste netwerk verbonden was en wilde er een toevoegen maar ik kan met geen mogelijkheid iets intoetsen. Er komt geen toetsenbord en alle andere knoppen Heb ik al geprobeerd....[Afbeelding]
Ik heb dit onlangs ook gehad dat mijn toetsenbord niet tevoorschijn kwam, alleen bij mij was het bij het starten van de auto.........ofja, de poging om de auto te starten. Het probleem was bij, na een week, magisch opgelost.

• Aldusso
  • Niet online
martjah schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Ik heb dit onlangs ook gehad dat mijn toetsenbord niet tevoorschijn kwam, alleen bij mij was het bij het starten van de auto.........ofja, de poging om de auto te starten. Het probleem was bij, na een week, magisch opgelost.
inmiddels gelukt...idd gisteravond had de auto sowieso wat kuren, botsmelding (op rechte weg zonder tegenligger e.d.) en toeterde 4 x bij het uitstappen terwijl de auto uit stond. Vaak als ie toetert heeft ie dan een paar kuren...
Maar gelukt, nu hopen dat er ooit weer een update komt voordat de auto terugmoet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waps61
Waps61 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ze stonden er niet voor niets op he 8)

[...]

Lijstje is wat aangepast en idd KIA's zijn er af. De EV3 bij de dealer gezien maar kan mij in het echt niet bekoren. De ev6 is sinds de MME al een discussie thuis, maar wordt het nu echt niet meer. Qua model blijft er iets vreten...
Polestar 2 LR SM valt af en blijven de 2 LR DM en de 4 SM over; performance over mileage of andersom
De EQB blijft ook nog even op de lijst; in de juiste kleurstelling blijft het imo een stoer ding
De BYD, XPENG en ZEEKR blijven ook nog even en zal ik tzt eens in het echt gaan proefrijden...
Update: de keuze is gemaakt en de bestelling de deur uit voor een nieuwe lease. De keuze is uiteindelijk toch geworden; een Polestar 2 LR SM met alle pakketten behalve het Pro Pack, wel op 19". Dat geeft het meeste comfort en de beste range.
De keuze tussen de EQB 250+ Business AMG Line en deze P2 was veel wikken en wegen, maar uiteindelijk was de proefrit in de P2 overtuigend. De P2 LR SM is qua specs goed vergelijkbaar met de MME LR RWD, maar dan zonder stuiteren.
Daarmee komt mijm MME avontuur binnenkort aan een eind.
Ik heb veel geleerd op dit forum en met veel plezier gevolgd _/-\o_ .Veel goeie kilometers in jullie MME ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Waps61 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Update: de keuze is gemaakt en de bestelling de deur uit voor een nieuwe lease. De keuze is uiteindelijk toch geworden; een Polestar 2 LR SM met alle pakketten behalve het Pro Pack, wel op 19". Dat geeft het meeste comfort en de beste range.
De keuze tussen de EQB 250+ Business AMG Line en deze P2 was veel wikken en wegen, maar uiteindelijk was de proefrit in de P2 overtuigend. De P2 LR SM is qua specs goed vergelijkbaar met de MME LR RWD, maar dan zonder stuiteren.
Ik heb veel geleerd op dit forum en met veel plezier gevolgd _/-\o_ .Veel goeie kilometers in jullie MME ;w
Goede keus denk ik - veel plezier ermee!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Waps61 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Grappig, ik heb vorige week (bijna) dezelfde keuze gemaakt voor de PS2 maar dan wel met het pro pack. Comfort van de 20 inch was zeker zo goed zo niet (veel) beter dan bij de MME (met dank aan de slechte achter dempers). Auto is inmiddels besteld met verwachte levertijd einde augustus. Scheelt de helft met de MME destijds maar 6 maanden blijft lang🫤

Ik heb nu 3 dagen achter elkaar een onderbroken update bij de MME. Tot op heden alle updates altijd zonder issue binnengekregen. Hebben meer hier last van met deze laatste update?

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 22-02-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
FreeMen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Ik heb nu 3 dagen achter elkaar een onderbroken update bij de MME. Tot op heden alle updates altijd zonder issue binnengekregen. Hebben meer hier last van met deze laatste update?
Zojuist de update met de hand gestart en nu is hij wel helemaal doorgelopen, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodzinga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik ben van werkgever veranderd en heb nu een aantal zaken van de MME over. Alles vrijwel ongebruikt dus zo goed als nieuw. Het betreft:
- originele velours mattenset (3-delig) uit de AWD uitvoering, dus met rode stiksels.
- originele velours mat voor de bestuurder.
- Frunk divider, uiteraard ook origineel
- Ford tas voor de oplaadkabel.

Als je interesse hebt, stuur dan een PB.

MME AWD ER Carbonized Grey TP+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pol2710
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:19
in het verlengde van wat Bodzinga te koop heeft...ik heb spatlappen over.
Hoezo over? Ik had op mijn camera achter elke keer vuil en daardoor is die camera eigenlijk waardeloos.
Iemand riep dat spatlappen wat zouden helpen. Dus ik die besteld en wilde die van het weekend installeren. Wat blijkt? Er zaten al spatlappen op 😎😃
als iemand nog een ander idee heeft om die camera achter wat schoner te houden van regen en vuil, ik hou me aanbevolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
pol2710 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:55:
in het verlengde van wat Bodzinga te koop heeft...ik heb spatlappen over.
Hoezo over? Ik had op mijn camera achter elke keer vuil en daardoor is die camera eigenlijk waardeloos.
Iemand riep dat spatlappen wat zouden helpen. Dus ik die besteld en wilde die van het weekend installeren. Wat blijkt? Er zaten al spatlappen op 😎😃
als iemand nog een ander idee heeft om die camera achter wat schoner te houden van regen en vuil, ik hou me aanbevolen
Elke dag ff met de vinger erover ;-) Verder...weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 15:29
Help ik kan niet meer in mijn FordPass account, deze lijkt geblokkeerd. Terwijl ik niet de inloggegevens met een andere app heb gedeeld. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
martijnvds schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:55:
Help ik kan niet meer in mijn FordPass account, deze lijkt geblokkeerd. Terwijl ik niet de inloggegevens met een andere app heb gedeeld. Hoe kan ik dit ongedaan maken?
Contact opnemen met Fordpass Direct:

+31707703777
fpnld@ford.com

• FreeMen
Vandaag een update gehad in de MME waarbij PAAK voortaan werkt binnen een straal van 6meter. Kan niet echt zeggen dat ik daar blij van wordt, dit is vragen om problemen met een auto naast het huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shsXIpQxAfGndatJ6NXtStXkylI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSPWOMGYIHRRZ2REssWm0bnE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door FreeMen op 27-02-2025 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
FreeMen schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:35:
Vandaag een update gehad in de MME waarbij PAAK voortaan werkt binnen een straal van 6meter. Kan niet echt zeggen dat ik daar blij van wordt, dit is vragen om problemen met een auto naast het huis.
[Afbeelding]
PAAK hoef je ook niet te gebruiken...sleutel sowieso safer ;-)

Maar is bij veel merken zo, gek genoeg in deze tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pon-e
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03:54
Pon-e schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Garage heeft het via programmeren van de sleutel geprobeerd wat ik had begrepen, maar dat lukte dus niet. Ik neem aan dat ze gechecked hebben dat de bedrading er wel is, maar ik zal dat navragen.
Kan je dat zelf overigens ergens zien?
Het is een job1 auto, levering juli 2021/bouwjaar 2020.

Men gaat nu verder kijken wat de mogelijkheden zijn, had aangegeven dat dit inderdaad via updates bij de garage moest (niet OTA) wat ik al uit de berichten had opgemaakt.
Yes, eindelijk een update gekregen dat nu ook de frunk openen via de sleutel gaat. Heel blij mee na 3,5 jaar wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6NyK-_P8Povj2-u30bVJQGP7eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWQAhJr648Tq9sRowHFAUFaD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeMen
Aldusso schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:33:
[...]

PAAK hoef je ook niet te gebruiken...sleutel sowieso safer ;-)

Maar is bij veel merken zo, gek genoeg in deze tijd..
Ach ja, nog maar 6 maanden, daarna lost het "probleem" zich vanzelf op :)

• Waps61
Pon-e schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:43:
[...]

Yes, eindelijk een update gekregen dat nu ook de frunk openen via de sleutel gaat. Heel blij mee na 3,5 jaar wachten.

[Afbeelding]
De GROTE vraag is werkt het dan ook. Als je een job1 auto hebt is de kans klein dat dit werkt. Behalve een lampje zat er helemaal geen hw in die dit kan regelen. Dat ga je met sw nieet oplossen.
Zo is het in ieder geval in mijn Job1....
Pagina: 1 ... 173 ... 177 Laatste