Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10 22:51
joblamie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:05:
Vandaag mijn tweede iets langere rit met de MY2025 achter de rug en dit keer een voor mij onacceptabel windgeruis. Het raam ietsje open doen en meteen weer dicht deed het iets verminderen. Alsof ie dan iets beter afsloot ofzo (en ja, hij zat écht al helemaal dicht voordat ik dat deed). Wel nog steeds hoorbaar, maar minder.

Ik ga hiervoor een service verzoek indienen. Windgeruis had ik rekening mee gehouden en tijdens de proefrit al opgemerkt en acceptabel bevonden. Maar tijdens deze rit was het onacceptabel.
Vervelend om te horen. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Laatst online: 21-10 14:50
DkuHu1401 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:19:
Ben wel benieuwd hoe dit nu uiteindelijk voor je is afgelopen @kmvoges ! Het lijkt op exact hetzelfde probleem als ik heb ervaren, alleen had jij niet het geluk dat de wagen na 10 minuten wel deed wat ie moest doen. Heb het zojuist ook per mail bij Polestar gemeld met de vraag om een remedie. Als ik hierop een goed antwoord krijg zal ik dat ook zeker hier delen.
Uiteindelijk aan een AC lader langzaam een paar uur opgeladen voor we weer verder konden. Auto gaat aanstaande maandag naar de garage. Helaas niet alleen voor dit punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmvoges
Ik heb de auto inmiddels een paar weken en ben er ook mee op vakantie gegaan. Ik zal hier mijn ervaringen tot nu toe delen. Ik heb er inmiddels bijna 6000km mee gereden.

Aflevering handover center en eerste km's
De aflevering ging bijna helemaal smooth behalve het feit dat ze vergeten waren om de automatische trekhaak te plaatsen. Ook merkte ik direct bij het wegrijden dat de auto trilde bij snelheden tussen de 80-130 km/u. Dit beiden gemeld en binnen enkele dagen een afspraak in Beesd om zowel de trekhaak te monteren als het getril te controleren. Bij de auto opnieuw ophalen was trekhaak uiteraard geplaatst en alle banden waren opnieuw gebalanceerd (ik heb de 20-inch Aero Pirelli P-zero banden). Bij het wegrijden op de snelweg direct geconstateerd dat het trillen niet was opgelost. Als ik ik stuur losliet zag je deze gewoon letterlijk trillen, maar de hele auto trilde en niet alleen de voorkant.

Vervolg via Polestar support en dealer (Service punt)
Het handover centrum in Beesd kon dit niet verder oplossen naar eigen zeggen dus werd er een afspraak gemaakt met een service punt. Dit heeft Polestar support en het Service punt echt goed opgepakt omdat dit vlak voor mijn vertrek was op vakantie en de agenda's voor onderhoud rammetje vol zaten. Uitkomst van het onderzoek was dat alle banden te hoge afwijkingen hadden, waarschijnlijk omdat ze te lang hebben stilgestaan. Eivormige banden dus. Service punt heeft 4 nieuwe banden besteld en op een speciaal apparaat (Hunter) laten balanceren en weer gemonteerd. Uitkomst, trillingen minder, maar nog steeds aanwezig. Alles tussen de 0 - 80km/u helemaal smooth en tussen 80 - 140 is de auto trillerig en onrustig (voel je ook door stuur heen). Tussen de 140 - 190 is de auto weer helemaal smooth. Dit heb ik direct gemeld na de eerste lange rit op vakantie en ook direct een vervolgafspraak gemaakt. Die is a.s. maandag en daar komen nog wat punten bij.

Ervaringen tijdens en na 4000 vakantie km's
Los van het trillen/vibreren van de auto ontstonden er in de laatste paar dagen van onze vakantie km's nog wat issues:
1. In de linkvoordeur lijkt het alsof er een kabel oid los zit die nu over bijna elke oneffenheid een irritant tikkend/krakend geluid maakt.
2. Vanuit het dashboard komt er een duidelijk hoorbaar tikkend/knisperend geluid waarvan ik eerst dacht dat dit iets was in het dashboard zelf wat meer/minder werkte ivm temperatuurwissels oid, maar het geluid treedt niet op wanneer er torsie plaatsvind op de auto of op de verschillende dashboard onderdelen maar ook gewoon wanneer er geen enkele oneffenheid in de weg zit. Het is ook alleen aanwezig wanneer de auto in beweging is en niet wanneer deze stilstaat. Het getik is er vanaf 30km/u naar boven. Ook heel vreemd is dat dit getik niet altijd er is. En dan bedoel ik ook niet zachter ofzo, maar gewoon echt totaal verdwenen. Heb ook verschillende airco instellingen geprobeerd en uiteraard de airco helemaal uitgezet maar dat helpt niet. Het geluid lijkt het meeste op druppels water die tegen je vooruit aan komen als het begint te regenen. En vwb frequentie geen pijl op te trekken wanneer het wel gaat tikken en wanneer niet.
3. Bij de laatste laadstop op weg naar huis wilde de auto niet meer snelladen, alleen maar nog AC laden.
4. Bij de laatste km's richting huis begon de auto nog een vreemd geluid te maken wat lijkt op een bepaalde resonantie of iets wat aanloopt. Ik dacht eerst dat het van de banden kwam, maar de frequentie van het geluid veranderd niet of ik nou 40km/u rij of 100km/u. En dit geluid hoor je echt heel duidelijk door muziek heen, het lijkt zelfs alsof je het buiten de auto ook hoort. Ik dacht ook nog dat het wellicht de afkoelingsfans waren voor de batterij, die kunnen ook een soort loeiend geluid maken. Maar het lijkt me sterk dat deze continue aan staan elke rit, elke dag vanaf eerste moment rijden.
5. Het verschil tussen windruis toen ik de auto net had, en wat het nu is (zowel bij 80km/u als 120km/u) is heel duidelijk dat het heel erg toegenomen is.

A.s. maandag ga ik met de monteur rijden om alle punten te laten horen. Ik hoop dat alle punten verholpen kunnen gaan worden, want anders wordt het steeds moeilijker om heel blij te worden van deze auto. Als er anderen zijn met soortgelijke ervaringen dan hoor ik het graag.To be continued...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-10 12:53
MaxxMark schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Ik zie dat je een magsafe houder links van het scherm hebt geplaatst.

In mijn P2 heb ik de (cheap ali express) houder met daarop een Apple Magsafe constructie (zie: https://tweakers.net/i/Yv...2DhalwE8aoFCBxpJyYQ3v.jpg ) die erg fijn is. Ook voor het evt bedienen van de telefoon. In de P4 is het scherm horizontaal ipv verticaal geplaatst waardoor het mij leek dat een telefoon links daarvan heel erg achter het stuur valt en niet meer bruikbaar is. Jij lijkt dit wel gedaan te hebben, werkt dat fijn? Of ben je er ondertussen al van teruggekomen? En zijn er eventueel anderen die hiermee gestoeid hebben en een oplossing heeft gevonden?
Hoi MaxxMark, voor mij werkt dit uitstekend en haal ik hem ook zeker niet weg. Hij zit voor mij precies tussen het rijders display en het middendisplay. Je kan niet alles op het scherm zien, omdat je stuur we voor zit. Maar ik kan de Flitsmeister meldingen prima zien en bedienen. Dus voor mij is dit een fijne oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
supaStylin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:04:
Ben benieuwd of jullie P4 eigenaren last hebben van windgeruis bij het bestuurders portier? Ik lees verschillende ervaringen en het voelt als 50/50%
Ik had er last van en heb dit besproken bij de werkplaats. Ik kon duidelijk het rubber in duwen en daarmee het geluid harder of zachter maken of zelfs weg duwen. Dit was duidelijk het rubber zelf. Er is een melding gemaakt naar Polestar en uiteindelijk is mijn rubber vervangen door een nieuw rubber en rij nu heerlijk zonder windgeruis rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:28
ewdevries schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Ik had er last van en heb dit besproken bij de werkplaats. Ik kon duidelijk het rubber in duwen en daarmee het geluid harder of zachter maken of zelfs weg duwen. Dit was duidelijk het rubber zelf. Er is een melding gemaakt naar Polestar en uiteindelijk is mijn rubber vervangen door een nieuw rubber en rij nu heerlijk zonder windgeruis rond.
Fijn dat dat heeft geholpen. Toch vreemd dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet. Bij mij is dat rubber ook al meerdere keren vervangen maar de ruis blijft. Hoop komende dagen op een update, auto is nu 3 weken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:04
Mijn p4 start nu op de boot volgens de mail van gisteren. Levering staat nog op eind november (LM afspraak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
ewdevries schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Fijn dat het verholpen is bij jou! Welk rubber hebben jullie het precies over? Kan ik die duwen vanuit binenuit of buitenuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 17:11

MaxxMark

HT is Tof!

@kmvoges en @dnns85: van wanneer waren jullie P4's?

Zijn er al mensen met een uitgeleverde MY26 model die ervaringen hebben met windgeruis en/of andere geluidjes?

Ik heb vorige week mijn handoverafspraak gemaakt. Ik mag niet eerder rijden dan 1 november (ivm huidig contract). Eerst zou hij pas na 14 november opgeleverd worden :( Maar vorige week kreeg ik opeens het verzoek tot handoverafspraak op dinsdag 4 of woensdag 5 november. Dus dat is dinsdag 4 geworden *O*

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb een tweetal software irritaties waar ik graag van zou horen of deze bij jullie bekend zijn:

1. Het profiel moet bijna bij elke rit opnieuw ingeladen worden (en ik heb er maar 1), dus als ik eigenlijk klaar ben om weg te rijden dan is ie vaak nog bezig met het inladen van het profiel. Ik kan dan wel al rijden als ik wil, maar ik mis dan bijvoorbeeld de 360-camera view of de mogelijkheid om navigatie in te typen. Al met al is het geen ramp, maar het zou fijn zijn als het inladen wat sneller ging of dat het profiel niet met elke rit weer opnieuw ingeladen hoeft te worden. Ik ben immers niet van profiel gewisseld want ik heb er maar 1.

2. Met enige regelmaat (ongeveer 1 op de 4 keer) connect Apple CarPlay niet automatisch. Ik moet dan even naar Instellingen > Bluetooth en dan op het play-icoontje drukken. Dan Connect hij. Meestal Connect ie dus wel automatisch, maar soms niet. Hij is dan overigens wél verbonden met de telefoon zelf via bluetooth, maar niet met CarPlay. Wat mij betreft zou ie dat juist niet moeten doen (voor bellen, berichten of muziek) want dat loopt allemaal via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:13
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:57:
1. Het profiel moet bijna bij elke rit opnieuw ingeladen worden (en ik heb er maar 1)
Gezien je een iphone hebt vermoed ik dat je deze ook als sleutel gebruikt. Zorg er in dat geval voor dat je telefoon met een profiel gekoppeld is en dat er slechts één sleutel met het profiel gekoppeld is (dus niet de keyfob en iphone op hetzelfde profiel).

Wil je daarnaast de keyfob willen gebruiken dan zou ik een tweede profiel aanmaken en hier alleen de keyfob aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
kmvoges schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

Fijn dat het verholpen is bij jou! Welk rubber hebben jullie het precies over? Kan ik die duwen vanuit binenuit of buitenuit?
Ik kon hem van binnen induwen en als je er een papiertje tussen duwde kon je rijden in een stiller auto. Werkt vooral bij snelheden boven de 90/100 kilometer per uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agOhDKnMWu6rx9Wfsy9pfo-eQKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OP4lN9SO6gmaUDKv02CDtTGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

Gezien je een iphone hebt vermoed ik dat je deze ook als sleutel gebruikt. Zorg er in dat geval voor dat je telefoon met een profiel gekoppeld is en dat er slechts één sleutel met het profiel gekoppeld is (dus niet de keyfob en iphone op hetzelfde profiel).

Wil je daarnaast de keyfob willen gebruiken dan zou ik een tweede profiel aanmaken en hier alleen de keyfob aan koppelen.
Ik gebruik inderdaad mijn iPhone als Digital Key. Dit is de enige key die aan mijn profiel gekoppeld is. De keyfob gebruik ik verder niet, die heb ik inderdaad bewust niet gekoppeld aan een profiel en daarna ergens in een la gegooid thuis, die verwacht ik nooit meer te gebruiken. Hij laadt dus ook wel het juiste profiel in als ik in stap, alleen hij doet dit elke keer. Is dit normaal gedrag of hoort het profiel altijd ingeladen te blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 25-08-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:19:
Hij laadt dus ook wel het juiste profiel in als ik in stap, alleen hij doet dit elke keer. Is dit normaal gedrag of hoort het profiel altijd ingeladen te blijven?
Duurt het bij jou ook circa 20 seconden alvorens het complete middenscherm geladen is? Dat lijkt namelijk met 4.2.4 geintroduceerd te zijn. Het speelt bij mij af en toe (ik gebruik de keyfob).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Duurt het bij jou ook circa 20 seconden alvorens het complete middenscherm geladen is? Dat lijkt namelijk met 4.2.4 geintroduceerd te zijn. Het speelt bij mij af en toe (ik gebruik de keyfob).
Als het Polestar logo en het zwarte scherm “Profiel wordt geladen” weg is (dit op zichzelfstaand duurt schat ik 10 seconden tot 15 seconden) dan staat daarna alles wel binnen 5 seconden op het scherm. In totaliteit dus wel 20 seconden, maar vanaf dat je in het OS zit “maar” hooguit 5 seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-10 12:02
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:40:
[...]

Als het Polestar logo en het zwarte scherm “Profiel wordt geladen” weg is (dit op zichzelfstaand duurt schat ik 10 seconden tot 15 seconden) dan staat daarna alles wel binnen 5 seconden op het scherm. In totaliteit dus wel 20 seconden, maar vanaf dat je in het OS zit “maar” hooguit 5 seconden.
Ja dit is een issue wat met 4.2.4 is verschenen. Voorheen was bij het openen van de deur alles al ingeladen. Heb dit al bij Polestar gemeld en het is doorgegeven aan de ontwikkelaars. Hopelijk opgelost in de volgende OTA update.

Betreft je Apple CarPlay vraag, dat klinkt herkenbaar. Het is een beetje roulette wanneer en óf de auto verbindt. De ene keer verbindt deze direct en de volgende keer moet ik zelf actief erop klikken. Niet stabiel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb er nog eentje: Ik lijk geen notificatie te krijgen op mijn telefoon als het laden voltooid is (althans in elk geval niet bij 80% waar ie op ingesteld staat). Hoort ie dit wel te geven? Ivm blokkeerboetes...

Edit: Inmiddels heb ik al gelezen dat Polestar dit niet heeft. Dit is toch wel de meest basisfunctionaliteit die je je kunt bedenken. Ik lees dat zelfs de Polestar 2 het nooit heeft gehad? Ook geen melding als het laden onverhoopt wordt afgebroken? Ik ben echt geschokt dat dit er niet in zit!

[ Voor 41% gewijzigd door joblamie op 25-08-2025 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmvoges
MaxxMark schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:52:
@kmvoges en @dnns85: van wanneer waren jullie P4's?

Zijn er al mensen met een uitgeleverde MY26 model die ervaringen hebben met windgeruis en/of andere geluidjes?

Ik heb vorige week mijn handoverafspraak gemaakt. Ik mag niet eerder rijden dan 1 november (ivm huidig contract). Eerst zou hij pas na 14 november opgeleverd worden :( Maar vorige week kreeg ik opeens het verzoek tot handoverafspraak op dinsdag 4 of woensdag 5 november. Dus dat is dinsdag 4 geworden *O*
Mijn auto is eind juli geleverd en is MY2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
ewdevries schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Ik kon hem van binnen induwen en als je er een papiertje tussen duwde kon je rijden in een stiller auto. Werkt vooral bij snelheden boven de 90/100 kilometer per uur.
[Afbeelding]
Heel herkenbaar. Hier rijden we vaak zo rond met een opgerold brillenpoetsdoekje B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
September 2024, uit de eerste lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik had zojuist voor het eerst (sinds de week dat ik de P4 heb) dat het entertainment systeem helemaal niet op kwam en het Polestar logo (met verder zwarte achtergrond) tijdens het rijden alleen maar in beeld bleef staan. Na een minuut of 5 hoorde ik een voor mij onbekend muziekje wat denk ik het reboot-muziekje is. Daarna kwam het systeem eindelijk op.

Overigens heb ik wel geconstateerd dat zowel tijdens bovengenoemde situatie als tijdens situaties waarin je profiel aan het laden is, gelukkig wel de achteruitrijcamera en 360 view wordt geactiveerd als je hem in zijn achteruit zet. Ze zijn dus zo slim geweest dit los te koppelen van het verdere OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:11:
Overigens heb ik wel geconstateerd dat zowel tijdens bovengenoemde situatie als tijdens situaties waarin je profiel aan het laden is, gelukkig wel de achteruitrijcamera en 360 view wordt geactiveerd als je hem in zijn achteruit zet. Ze zijn dus zo slim geweest dit los te koppelen van het verdere OS.
Ja de real-time systemen zijn gelukkig losgekoppeld van elkaar. Dat is iets wat wel goed is geregeld in AAOS. Google had daar (ten tijde van dat ik mijn P2 net had) best interessante filmpjes over. Er zijn zeer strenge eisen aan de real-time informatie (snelheidsindicatie, geluiden van sensoren, (achteruitrij)camera's, etc). Dit in tegenstelling tot andere informatie zoals die uit het Infotainment systeem komt.

Helemaal interessant wordt het bij informatie als kaartinformatie in je dashboard. Dat hebben ze opgelost door in het realtimesysteem een non-realtime layer te kunnen hebben. Beide layers worden dan samengevoegd en zijn onafhankelijk van elkaar. Daardoor is het dus mogelijk dat je kaartinformatie niet ziet (of foutmeldingen ziet) terwijl wel je ga(s)-indicator en snelheid netjes getoond worden.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-10 15:00
de mijne komt eind oktober - veel zin in
single motor
magnesium
pluspakket
mist tailored knit met zinc accenten
trekhaak
dakdragers
mijn huidige polestar 2 gaat dan weg na 5 jaar trouwe dienst - was een fijne auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWouw
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De goude kleur is weg uit de configurator en ook uit de Ontdek de Polestar 4 pagina.

Dus mocht iemand nog op het punt staan om die kleur te willen bestellen, dan zou ik niet te lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:20

DJR

Software 4.2.6 schijnt nu OTA te worden aangeboden in fases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:34
Updates in softwareversie P4.2.6
  • Bugfix voor probleem waarbij adaptieve cruisecontrol werd uitgeschakeld in de aanhangwagenmodus.
  • Verbetering van het probleem met stuurwieltrillingen tijdens het rijden op lage snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander13371337
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 10:24
DaWouw schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:16:
De goude kleur is weg uit de configurator en ook uit de Ontdek de Polestar 4 pagina.

Dus mocht iemand nog op het punt staan om die kleur te willen bestellen, dan zou ik niet te lang wachten.
Ik verwacht de mijne in Oktober! - Tof om te zien dat deze echt rare wordt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podloot
de mijne komt ook in oktober - heel veel zin in - in kleur magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik blijf het stroompedaal maar raar vinden. Ik rijd de P4 nu twee weken maar ben eigenlijk nog steeds niet gewend aan het stroompedaal, ik vraag me bijna af of het wel helemaal in orde is.

Het is alsof hij het allereerste stukje (1 centimeter ofzo) niet reageert. Of laat reageert. Ik weet niet, ik kan het niet goed duiden. Ik zou eens in een ander model moeten rijden om te dubbelchecken of er geen verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-10 17:22
Voor de mensen die hun P4 in oktober verwachten, kunnen jullie de Polestar al online volgen?
Ik heb reeds bericht ontvangen dat mijn Polestar de haven heeft verlaten, maar als ik zoek op chassisnummer bij de scheepsrederij krijg ik steeds een foutmelding.
Verwachte afleverdatum = eind oktober ( Dit was bij bestelling in Juni eerst eind November )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
voor mij hetzelfde - hij zou in november komen maar staat nu op eind oktober - toen ik hem bestelde hadden ze trouwens gezegd dat hij begin augustus zou komen, dat werd een tegenvaller - die scheepsrederij zoektocht ken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-10 08:13
Nul10 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:14:
Voor de mensen die hun P4 in oktober verwachten, kunnen jullie de Polestar al online volgen?
Ik heb reeds bericht ontvangen dat mijn Polestar de haven heeft verlaten, maar als ik zoek op chassisnummer bij de scheepsrederij krijg ik steeds een foutmelding.
Verwachte afleverdatum = eind oktober ( Dit was bij bestelling in Juni eerst eind November )
Kun je delen wat de website van die rederij is? Ik heb alleen een mail van Polestar dat hij vertrokken is en er staat nog steeds dat hij begin Oktober verwacht wordt. Verder geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
Timmy schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Aan de hand van je VIN zou je nu of binnenkort moeten kunnen zien op welke boot je auto staat (https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo) en kan je de boot volgen. En dan begint het lange wachten ;)
Dit is de link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-10 10:34
Ik heb inmiddels al het bericht gehad dat hij in Nederland is aangekomen (juli), maar kan hem pas ophalen in December, vanwege huidige contractduur :-(
Heb idd netjes een 3tal berichten gehad in de mail en Polestar app..
Fabriek verlaten/geproduceerd > Op transport > Gearriveerd in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:19:
Ik blijf het stroompedaal maar raar vinden. Ik rijd de P4 nu twee weken maar ben eigenlijk nog steeds niet gewend aan het stroompedaal, ik vraag me bijna af of het wel helemaal in orde is.

Het is alsof hij het allereerste stukje (1 centimeter ofzo) niet reageert. Of laat reageert. Ik weet niet, ik kan het niet goed duiden. Ik zou eens in een ander model moeten rijden om te dubbelchecken of er geen verschil in zit.
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt een beetje overeen te komen met mijn ervaring. Zie eventueel de gehele post op: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic" Maar het stukje specifiek:
Ga(s)pedaal
Het pedaal gedrag (ik heb creep uit, one pedal driving uit) vind ik wel een dingetje. Bij de P2 zit er een behoorlijk lang bereik in het lage stuk. Druk je 1mm in dan gebeurt er vrij weing, druk je 1cm in dan gebeurt er een beetje wat, bij 5cm wat meer en vanaf 10cm gaat hij echt luisteren. Daarmee kan je heel gedoseerd, accuraat maar bovendien ook RUSTIG (als je dat wilt) wegrijden. De P4 was heeel kniftig. Bij 1mm gebeurt niets en bij 2 mm gaat ie al aardig aan de gang en ga je direct naar 5mm dan rij je al met een flinke schok weg (zelfs met deze single motor). Ofwel je hebt echt een fluwelen voetje nodig! Terug in de P2 zorgde het er voor dat ik daar de auto amper opgang kreeg omdat ik echt een stuk dieper moest intrappen voor hij ging (en dat is echt gewoon een launch edition met dual motor, dus die kan het echt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
Ik krijg ook een foutmelding: "Internal server error, please try again later."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
Nog even navraag gedaan bij Polestar en dit is de reactie:

Leuk dat je de reis van je Polestar 4 wilt volgen. Voor het transport over zee van je Polestar 4 maken we gebruik van een tweetal vervoerders.

Dit zijn Mol Ace en Wallenius Wilhelmsen. Via de eerste vervoerder kun je met je VIN controleren of deze aan boord is. Bij de andere vervoerder is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 01:59
joblamie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:19:

Heb in twee verschillende demo modellen gereden (proefrit) maar staat me niet bij dat het heel vroeg of laat reageert. Maar…ik heb er ook niet specifiek op gelet. Ik rij zelf nog een XC40 P8 (met one pedal), en kan wel aardig doseren - had niet iets opvallends ervaren.
Mijn P4 (vervanger van de P8) komt mid November dus ik moet wat langer wachten. Ik zag in de Polestar App vandaag wel dat er nu een vin nummer bekend is :). Er lijkt wat te gaan gebeuren..
Nul10 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:37:
Nog even navraag gedaan bij Polestar en dit is de reactie:

Leuk dat je de reis van je Polestar 4 wilt volgen. Voor het transport over zee van je Polestar 4 maken we gebruik van een tweetal vervoerders.

Dit zijn Mol Ace en Wallenius Wilhelmsen. Via de eerste vervoerder kun je met je VIN controleren of deze aan boord is. Bij de andere vervoerder is dit niet mogelijk.
Mol Ace zou deze moeten zijn: https://www.molace.com/TRK/Search

[ Voor 16% gewijzigd door TheRebell op 03-09-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
MaxxMark schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:41:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt een beetje overeen te komen met mijn ervaring. Zie eventueel de gehele post op: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic" Maar het stukje specifiek:

[...]
Ik denk dat we over hetzelfde praten ja. Precies dit: “Bij 1mm gebeurt niets en bij 2 mm gaat ie al aardig aan de gang en ga je direct naar 5mm dan rij je al met een flinke schok weg”.

Je verwacht bij 1mm eigenlijk al beweging, maar als dat uitblijft trap je het pedaal wat verder in en dan is het meteen schokkend weg en dat verwacht je juist niet. Dus je moet heel nauwkeurig doseren, maar het voelt niet natuurlijk. Uiteraard gaat het nu na 2 weken steeds meer wennen en je leert er rekening mee houden, maar het is wel gek vind ik.

Maar het is ook maar net hoe gevoelig je ervoor bent of hoeveel het verschilt met je vorige auto (Model Y). Ik heb er een vriend in laten rijden en die had geen idee wat ik bedoelde en merkte niets bijzonders 😅 (ook een Model Y rijder trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 03-09-2025 21:43 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ah ja, dat kan het ook zijn inderdaad, dat het eerst niks is terwijl je dat verwacht. Begin november heb ik mn handover, dus ik ga het meemaken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ewdevries

Dan ga ik er nu extra van genieten! Blij met mijn Swedish Gold Polestar 4! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe9p6c1kc0J2Cgr2HJermm_ibxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb3jV9Ey8jP6r8fpw7SoDhaj.jpg?f=fotoalbum_large

• dnns85
Hier vandaag (in de vervangende P4 die ik nog steeds heb) software update 4.2.6 ontvangen OTA. Staat nu de installeren.

• dnns85

Ik zag dat Polestar San Jose in de US wel andere nieuwe kleuren heeft laten zien, waaronder mat goud. Misschien dat die nog komen of ze zijn
alleen voor de US...

https://www.instagram.com...54/?igsh=eXZtNzJ4ZmU0cGc0

• ewdevries
dnns85 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:11:
[...]

Ik zag dat Polestar San Jose in de US wel andere nieuwe kleuren heeft laten zien, waaronder mat goud. Misschien dat die nog komen of ze zijn
alleen voor de US...

https://www.instagram.com...54/?igsh=eXZtNzJ4ZmU0cGc0
Zou zomaar een markt keuze kunnen zijn. Daarnaast zag ik ook al Polestar 5's in mat goud. Dus helemaal weg is het nog niet.

• Rhys08
Goud en Electron waren de twee opties waartussen ik twijfelde! Uiteindelijk voor Electron gegaan. Zie nu met enige regelmaat een P4 op de weg maar veel Magnesium of Storm kleuren. Blijft natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten maar ik vind het vrij saaie kleuren. Hopelijk komen de US kleuren ook hier heen of komt, in de toekomst, rood of groen ook in de optielijst voor.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Rhys08 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:40:
Goud en Electron waren de twee opties waartussen ik twijfelde! Uiteindelijk voor Electron gegaan. Zie nu met enige regelmaat een P4 op de weg maar veel Magnesium of Storm kleuren. Blijft natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten maar ik vind het vrij saaie kleuren. Hopelijk komen de US kleuren ook hier heen of komt, in de toekomst, rood of groen ook in de optielijst voor.
Helemaal mee eens. Het is variatie op het thema zwart. Heel jammer.

Ik ben voor storm gegaan omdat ik electron te “niet tijdloos” vond (kreeg Opel Astra vibes er bij :') ). En goud vond ik iets te. Ja. Goud.

Ik had liever een mooie rode kleur gehad *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supaStylin
  • Laatst online: 21-10 22:51
MaxxMark schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:51:
[...]

Helemaal mee eens. Het is variatie op het thema zwart. Heel jammer.

Ik ben voor storm gegaan omdat ik electron te “niet tijdloos” vond (kreeg Opel Astra vibes er bij :') ). En goud vond ik iets te. Ja. Goud.

Ik had liever een mooie rode kleur gehad *O*
Ik lasgisteren dat Polestar kleuren gaat uitbrengen en niet alleen meer het "bewolkings" kleurenschema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
eind oktober komt dichterbij - mijn auto is nog onderweg op de boot

• ydd1987
Mijn kenteken is bekend en ik mag hem over een krappe twee weken ophalen. Ik ben nu aan het kijken naar een goede autoverzekering. Weet iemand de beveiligingsklasse van de Polestar 4?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 21:35
Dank voor alle reacties en het delen van ervaringen tot dusver. Ik rij sinds 2021 in de PS2 en ben langzaam aan het oriënteren op de opvolger. Ik vind de PS2 een fijne auto om in te rijden maar als ik er eerlijk naar kijk vind ik hem niet de 60k waard die hij heeft gekost. En als ik zie waar ze nu voor te koop staan dan is de afschrijving ook echt gigantisch. Vanaf het begin veel software issues die later wel minder zijn geworden maar niet weg zijn (nog steeds vaak wegvallend geluid, apps die afsluiten en het scherm dat opnieuw opgestart moet worden). Daarnaast is het bereik echt belabberd met structureel 23-27 kWh/100km. Onlangs reed ik met een collega naar Brussel en terug in zijn ID.4 en hoe fijn is dat dat je dan niet hoeft te laden op de terugweg.

Ik was enthousiast toen ik zag hoe mooi de PS4 eruit ziet. Helaas heb ik na het lezen van dit topic definitief besloten hem niet als optie mee te nemen. Als je een auto least kan ik me best voorstellen dat je wat dingen voor lief neemt maar als je >60k voor een auto betaalt dan mag er toch gewoon helemaal niks mis mee zijn? Ik snap niet dat men dit uberhaubt overweegt te accepteren. Als je nieuwe iphone om de haverklap reboot of andere gekkigheden heeft dan geef je hem toch ook terug aan apple? Ik vind het van de zotte dat we al deze software issues maar moeten accepteren.

Ik heb onlangs een S60 als 2e auto aangeschaft uit 2019 en was behoorlijk verrast toen ik merkte dat deze eigenlijk lekkerder rijdt dan de PS2. Minder windgeruis, betere stoelen, betere AAC en lane-assist (veel minder direct en veel minder gekke ingrepen). En toen besefte ik ineens dat de C-klasse coupe die ik voor de PS2 had eigenlijk ook beter was. Wat heb ik die gemist de 1e maanden na de overgang naar de PS2. Zoals @GuiltyNL al eerder beschreef ga je na een tijdje toch de problemen een beetje vergoeilijken. Je hebt tenslotten een vrij definitieve keuze gemaakt waar je een aantal jaar flink voor moet betalen en het is voor je hoofd lastig te accepteren dat je dat wellicht niet goed hebt gedaan.

Als ik dan lees dat de PS4 nog meer issues heeft dan de PS2 dan weet ik genoeg. Ik ga er niet meer aan beginnen. Bedenk vooral zelf wat je wilt maar besef je ook dat er in deze prijsklasse veel betere auto's zijn en kijk vooral ook eens goed rond bij de concurrenten.

[ Voor 13% gewijzigd door Niltag op 27-09-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Ik rijd inmiddels al twee maanden niet meer in de Polestar 4, hij gaat echt verkocht worden. En dat gaat me helaas heel veel geld kosten qua afschrijving. Een auto die mij € 87.000 (inclusief winterset) heeft gekost, is in de handel nog maar € 52.000 waard. Er staan meerdere modellen met dezelfde specificaties al maanden te koop voor € 67.000. Terwijl mijn auto nog geen jaar oud is en minder dan 6.000 kilometer heeft gereden.

Toch blijf ik het jammer vinden, want ik vind de Polestar 4 een prachtige auto, zowel van buiten als van binnen. Over smaak en persoonlijke voorkeur valt niet te twisten, maar ik snap de keuze van @Niltag helemaal.

Edit: ingekort, ik val teveel in herhaling. :+

[ Voor 70% gewijzigd door GuiltyNL op 29-09-2025 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podloot
apart zulke verschillende belevingen - komende maand ruil ik mijn Polestar 2 performance om voor ene Polestar 4 en ik heb er toch veel zin in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
podloot schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:53:
apart zulke verschillende belevingen - komende maand ruil ik mijn Polestar 2 performance om voor ene Polestar 4 en ik heb er toch veel zin in ;)
Ik ook, ergens november mag mijn P2 LE omgeruild worden voor mijn P4. Lekker aan het aftellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Inmiddels rijd ik zo'n 7 weken in de Polestar 4 en hieronder mijn bevindingen tot nu toe:

1. Vreemd stroompedaal gedrag
De auto reageert niet of nauwelijks bij de eerste millimeters van het stroompedaal intrappen. 1 millimeter verder en de auto schokt vooruit. Voor mij heeft "stapvoets" inschakelen dit verholpen, omdat de auto dan zelf begint te rollen en je nooit met die eerste millimeters van het stroompedaal te maken krijgt. Ik lees hier overigens verder nooit wat over, dus blijkbaar is het voor de meeste mensen geen issue.

2. Niet altijd functionerende deurgrepen
De deurgrepen openen en sluiten circa 3 van de 10 keer niet met de Digital Key (iPhone). Bij gebrek aan een geluidje dat de auto vergrendelt heb je dit vaak niet eens door. Gelukkig krijg je na verloop van tijd een notificatie dat je auto nog ontgrendeld is. Dan kun je hem via de app alsnog sluiten. Maar in theorie zou je auto in de tussentijd al leeggeroofd kunnen zijn.

3. Geen laadstatus notificaties
De auto stuurt geen notificatie naar je telefoon wanneer het laden start, onderbroken of klaar is. Om te weten of je uberhaupt nog wel aan het laden bent moet je actief de app openen en daar in kijken of alles nog goed gaat. Eén van de basis functies die vrijwel elke elektrische auto heeft, bizar dat Polestar dit niet heeft. Gelukkig heb ik geen laadproblemen ervaren (tot nu toe enkel aan publieke laadpalen en Tesla Superchargers geladen) en het is fijn dat hij met 22kW kan laden.

4. Elke keer weer het profiel laden
Veruit mijn grootste irritatie aan de auto is dat circa 7 van de 10 keer bij het instappen het systeem nog moet opstarten en je profiel opnieuw ingeladen wordt. Na pak hem beet 20 seconden staat dan je entertainment pas gereed om te gebruiken. Je digitale achteruitkijkspiegel, achteruitrijcamera en 360 view werkt wel al meteen, ze zijn gelukkig zo slim geweest dit volledig los te koppelen van het Android Automotive OS. Maar het duurt dus vaak even voordat je je muziek kunt starten of een adres kunt ingeven in je navigatie. In tegenstelling tot problemen bij anderen, laadt hij bij mij wel altijd het juiste profiel in (die gekoppeld staat aan mijn Digital Key). Maar dat is dit bijna elke keer weer opnieuw gaat inladen voelt echt enorm onnodig en levert irritaties op vanwege de vertragingen die het oplevert. Het komt zelfs voor dat als je de auto uitstapt voor een boodschapje van 1 minuut, bij terugkomst de auto wéér helemaal moet opstarten. Bizar.

5. Gevaarlijke vertraging in achteruitrijcamera
Op dit moment zit er een merkbare vertraging in het beeld van de achteruitrijcamera. Het beeld loopt achter, of slaat een paar frames over. Dit heeft bij mij tijdens het parkeren al meermaals tot een bijna-botsing geleid. Bij een auto zonder achterruit is het enige dat echt nooit en te nimmer mag falen de achteruitrijcamera. Die faalt op dit moment echter hard en dit zou wat mij betreft de absolute nummer 1 prioriteit bij Polestar moeten zijn om ASAP op te lossen.

6. Instabiele CarPlay
Apple CarPlay verbindt niet altijd automatisch. Ongeveer 7 van de 10 keer gaat het goed, de overige keren moet je handmatig naar het bluetooth menu om daar even op het CarPlay icoon te klikken waarna hij zal verbinden. Ik heb een shortcut naar de bluetooth instellingen in het startscherm gezet waardoor ik dit vrij snel kan doen. Hierdoor is het geen enorm groot issue meer voor me, maar het verdient wel aandacht van Polestar vind ik.

7. Windgeruis
Het windgeruis aan bestuurderszijde vanaf circa 90 km per uur was voor mij tegen het onacceptabele aan. Ik ben ermee naar de dealer gegaan en zij gaven aan dat ze er een "TJ" van hadden, wat voor Technisch Journaal zou staan. Dit betekende dat het een bekend probleem was bij dit model waar een hele specifieke oplossing voor toegepast kan worden: Hercalibreren van de zijruit. Dit hebben ze dan ook gedaan en ik moet zeggen dat het windgeruis er inderdaad mee verminderd is. Desalniettemin is het geruis (zij het in mindere mate) nog steeds flink aanwezig en ik ben bang dat het niet beter gaat worden dan het nu is. Dat is wel echt zonde van deze verder juist zo stille auto, maar ik ga er proberen mee te leven.

Zo.

Ik realiseer me dat dit een flinke lijst met negatieve punten is, maar ik moet ook zo eerlijk zijn om te vermelden dat ik het verder een heerlijke auto vindt. Tevens zijn er een aantal punten die ik hier in het topic voorbij heb zien komen die bij mij naar tevredenheid werken:

1. De capacitive buttons op het MY2025 stuur zijn verre van ideaal, maar werken gewoon prima bij mij
2. De Pilot Assist vind ik op gelijke hoogte met de Autopilot van Tesla, ik heb hier geen enkele problemen mee en gebruik het daarom op de snelweg eigenlijk continu.

Verder waarover iedereen het volgens mij wel eens is: De auto ziet er mooi uit, zit lekker, rijdt goed. Het is een fijne reisauto want eenmaal opweg zit je als een koning en zoef je heerlijk over de weg.

[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 30-09-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 22:53
Niltag schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:44:
Dank voor alle reacties en het delen van ervaringen tot dusver. Ik rij sinds 2021 in de PS2 en ben langzaam aan het oriënteren op de opvolger. Ik vind de PS2 een fijne auto om in te rijden maar als ik er eerlijk naar kijk vind ik hem niet de 60k waard die hij heeft gekost. En als ik zie waar ze nu voor te koop staan dan is de afschrijving ook echt gigantisch. Vanaf het begin veel software issues die later wel minder zijn geworden maar niet weg zijn (nog steeds vaak wegvallend geluid, apps die afsluiten en het scherm dat opnieuw opgestart moet worden). Daarnaast is het bereik echt belabberd met structureel 23-27 kWh/100km. Onlangs reed ik met een collega naar Brussel en terug in zijn ID.4 en hoe fijn is dat dat je dan niet hoeft te laden op de terugweg.

Ik was enthousiast toen ik zag hoe mooi de PS4 eruit ziet. Helaas heb ik na het lezen van dit topic definitief besloten hem niet als optie mee te nemen. Als je een auto least kan ik me best voorstellen dat je wat dingen voor lief neemt maar als je >60k voor een auto betaalt dan mag er toch gewoon helemaal niks mis mee zijn? Ik snap niet dat men dit uberhaubt overweegt te accepteren. Als je nieuwe iphone om de haverklap reboot of andere gekkigheden heeft dan geef je hem toch ook terug aan apple? Ik vind het van de zotte dat we al deze software issues maar moeten accepteren.
Even een korte reactie en misschien beetje offtopic. Maar ik was ook rijder van het eerste uur in de XC40P8. De allereerste EV van Volvo en het is algemeen bekend dat die ruim 5 jaar geleden eigenlijk nog niet klaar was om de markt op te gaan maar ze moesten wel. Dus accepteerde Volvo/Geely dat er nog flink wat werk aan de winkel was. En hoewel de auto vanaf dag 1 wel fantastisch reed had ik ook behoorlijk veel problemen. Veelal softwarematig maar ook wel een aantal andere zaken. Ik voelde me oprecht een proefrijder.

Wat ik begreep was dat met de eerste Polestar 2 versie niet anders, ook logisch aangezien het onderhuids exact dezelfde auto is. Maar nu wil het dat ik net een maand geleden mijn modelyear 2026 Polestar 2 in ontvangst heb genomen. Juist een bewuste keuze want na de eerste pak um beet 2 matige jaren (en een wagen die gewoon erg matig presteerde) vond ik het qua rijden wel echt de beste auto ooit (de XC40 heb ik het nog over). Na 2 proefritten in de Polestar 2 verkoos ik die boven MY26 Volvo EC40 (alternatieven waren de Xpeng G6/Renault Scienic Etec/BYD Sealion).

Vanaf de aflevering Polestar 2 echt top! Geen storingen, fouten of grotere issues. Met de nieuwe hardware is het systeem razendsnel en stabiel. Wat een verschil met 5 jaar terug toen ik de XC40 kreeg. Enige issue wat ik heb is in NL standaard 3G (BE/FR/ES gelijk LTE) dus daar staat een afspraak voor. Maar verder echt zwaar te vreden incl. een lange roadtrip richting noord/oost Spanje.

Mijn punt is dat het eigenljjk niet helemaal eerlijk is om een oud en vooral eerste model te vergelijken met de wagens die er nu staat. Volvo/Polestar/Geely leren natuurlijk ook. Al zeg ik er ook gelijk bij dat je daarom bij de PS4 wel meer stabiliteit en lerendvermogen mag verwachten. Ik heb de PS4 ook proefgereden en vond het een prachtige auto om te zien en ook qua rijden eigenlijk niks gemerkt. Maargoed, dat was een ritje van amper een uur en zegt dus weinig.

Zijn er bij de PS3 dan ook zoveel issues?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Juancho schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:58:
Zijn er bij de PS3 dan ook zoveel issues?
Ja. De P3 was lange tijd zeer onbetrouwbaar. Een van mijn collega's heeft er van de 5 maanden slechts 2 maanden in kunnen rijden, de overige tijd stond de auto bij de Volvo-dealer. Maar ook hij rijdt inmiddels weer blij rond, de laatste software-update heeft veel verholpen.

Over mijn P4 ben ik erg tevreden. Ik heb 'm sinds maart en er staat inmiddels 27k op de teller. Natuurlijk heb ik ook softwareproblemen (bv traag opstarten infotainment, lage framerate achteruitrijcamera) en wensen voor de software maar de laatste twee updates hebben veel verbeteringen gebracht. Zo vond ik Pilot Assist in eerste instantie ronduit gevaarlijk maar inmiddels gebruik ik deze dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:16:
Inmiddels rijd ik zo'n 7 weken in de Polestar 4 en hieronder mijn bevindingen tot nu toe:

1. Vreemd stroompedaal gedrag
De auto reageert niet of nauwelijks bij de eerste millimeters van het stroompedaal intrappen. 1 millimeter verder en de auto schokt vooruit. Voor mij heeft "stapvoets" inschakelen dit verholpen, omdat de auto dan zelf begint te rollen en je nooit met die eerste millimeters van het stroompedaal te maken krijgt. Ik lees hier overigens verder nooit wat over, dus blijkbaar is het voor de meeste mensen geen issue.
Nochtans heb zowel ik, als een ander hier over geschreven :)

Zie: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic".

Overigens wel helemaal eens met jouw conclusie dat het zeer irritant is!

Ik vind Creep (stapvoets) geen goed alternatief. Een van de belangrijkere redenen dat ik niet voor een Volvo ben gegaan is omdat daar Creep niet uit te zetten is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:16:

Tevens zijn er een aantal punten die ik hier in het topic voorbij heb zien komen die bij mij naar tevredenheid werken:

1. De capacitive buttons op het MY2025 stuur zijn verre van ideaal, maar werken gewoon prima bij mij
2. De Pilot Assist vind ik op gelijke hoogte met de Autopilot van Tesla, ik heb hier geen enkele problemen mee en gebruik het daarom op de snelweg eigenlijk continu.

Verder waarover iedereen het volgens mij wel eens is: De auto ziet er mooi uit, zit lekker, rijdt goed. Het is een fijne reisauto want eenmaal opweg zit je als een koning en zoef je heerlijk over de weg.
Aanvullend vind ik het goed om dit te lezen! Dit lijkt te bevestigen wat ik ook bemerkte bij het doen van mijn proefrit.

De nieuwere versies van de P4 (mijn proefrit was in een MY2025 met 3 letterig beginnend kenteken, dus relatief nieuw, maar geen MY2026) lijken een aantal zaken te hebben opgelost die in eerdere versies nog wel zaten. Dat stemt mij gerust tav mijn P4 die medio november komt.

Het enige wat mij een beetje zorgen baart is het windgeruis. In de proefrit weinig van gemerkt, maar las er hier wel meer over. Hopelijk helpt het calibreren van de ramen inderdaad mocht het probleem onverhoopt optreden.

Saillant detail is dat een buurman bij mij in de straat van een P2 Launch Edition naar een P2 MY2025 (of 2026) is gegaan. Hij gaf ook al aan dat veel dingen die in de Launch edition 'middelmatig' waren, nu gewoon volledig weg zijn. Het is dus duidelijk dat ze zeker wel leren en dat (helaas) niet alles met software op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Timmy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:13:
[...]

Ja. De P3 was lange tijd zeer onbetrouwbaar. Een van mijn collega's heeft er van de 5 maanden slechts 2 maanden in kunnen rijden, de overige tijd stond de auto bij de Volvo-dealer. Maar ook hij rijdt inmiddels weer blij rond, de laatste software-update heeft veel verholpen.

Over mijn P4 ben ik erg tevreden. Ik heb 'm sinds maart en er staat inmiddels 27k op de teller. Natuurlijk heb ik ook softwareproblemen (bv traag opstarten infotainment, lage framerate achteruitrijcamera) en wensen voor de software maar de laatste twee updates hebben veel verbeteringen gebracht. Zo vond ik Pilot Assist in eerste instantie ronduit gevaarlijk maar inmiddels gebruik ik deze dagelijks.
Ah ja ik herken dat nog van de video's van Chris Rifa, wellicht bekend. Die vond de auto zelfs levensgevaarlijk. Volgens mij daarna wel een geupdate versie wederom getest en toen was het een stuk beter. Toch jammer dat het blijkbaar lastig blijkt dit in 1x goed af te leveren. Vooralsnog, en ik klop het gelijk af, heb ik nog geen issues met de PS2.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10 20:11
Ga in December over van een Volvo XC40 P8 naar een PS4 Storm LRDM met Plus, Pro en Pilot. Zie er naar uit!

P8 to P4

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 11:24
Dames en heren, het is zover! De PS4 2026 LRSM staat op de stoep en wauw! Ik ben echt in m’n nopjes met de auto. Ik heb hem met prime, sport velgen 21” en geblindeerde ramen + trekhaak. Deze werkt nog niet, maar dit wordt 23 oktober gefixt bij de Volvo dealer. Eerste indrukken zijn erg positief: een hele fijne auto om in te rijden. Er volgt later, indien dit op prijs wordt gesteld, nog een uitgebreidere review. Magnesium is ook een erg mooie kleur vind ik. Plus: echt wauw als ik naar m’n auto loop. Min: even wennen qua bediening in de auto en de afmetingen, uitparkeren is soms een uitdaging. Qua software werkt alles vooralsnog naar behoren, geen obvious bugs zoals eerder vermeldt in dit topic. Geeft de burger moed! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mAloQJEcMuaas1-gKtt18jF0_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAaIBAW6uPShmAsc3G5rTfzr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
hij ziet er mooi uit - binnenkort krijg ik hem ook in magnesium - mooi om te zien hoe licht die kleur uitpakt, toch best lichtgrijs/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
podloot schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:30:
hij ziet er mooi uit - binnenkort krijg ik hem ook in magnesium - mooi om te zien hoe licht die kleur uitpakt, toch best lichtgrijs/wit
In december komt die van mij ook, idem magnesium. Wellicht dat de lichtinval nog wat doet met hoe je de kleur ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
TheRebell schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:32:
In december komt die van mij ook, idem magnesium. Wellicht dat de lichtinval nog wat doet met hoe je de kleur ervaart?
Zeker, magnesium is een interessante lak met voor mij licht blauw, zilvergrijs en wit afhankelijk van de lichtval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podloot
laatst stond ik nasat een Polestar 4 en te laden en ik dacht dat die wit was, maar volgens de eigenaar was hij magnesium - ik vindt dat wel mooi want metallic lichtgrijs kan er ook wat gewoontjes uitzien

ik verwacht hem eind oktober in zwolle

[ Voor 9% gewijzigd door podloot op 04-10-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:20
Allen, ik ben behoorlijk nieuw op dit forum. Rij op dit moment in een Kia EV6 GT-Line. Heerlijke auto maar de leasetermijn loopt binnenkort af evenals mijn dienstverband. Het gaat nu een particuliere aanschaf worden waarbij de P4 zeer hoog op het lijstje staat met name vanwege de looks waar ik toch wel een beetje verliefd op ben geworden. Wat me nog een beetje tegen houdt zijn de geruchten van een (flinke) facelift van de P4, w.o. een upgrade naar 800v technologie. Uit eigen ervaring met de Kia moet ik zeggen dat dit op sommige momenten (vakanties) een zeer welkome aanvulling is. Ik kan op dit forum en op internet eigenlijk geen duidelijkheid krijgen wanneer dit gaat komen. Zou toch vervelend zijn als ik de bestelling plaats en een paar maanden later wordt de 800v versie geïntroduceerd. Heeft iemand toevallig meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:47
Jugonoot04 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:19:
Allen, ik ben behoorlijk nieuw op dit forum. Rij op dit moment in een Kia EV6 GT-Line. Heerlijke auto maar de leasetermijn loopt binnenkort af evenals mijn dienstverband. Het gaat nu een particuliere aanschaf worden waarbij de P4 zeer hoog op het lijstje staat met name vanwege de looks waar ik toch wel een beetje verliefd op ben geworden. Wat me nog een beetje tegen houdt zijn de geruchten van een (flinke) facelift van de P4, w.o. een upgrade naar 800v technologie. Uit eigen ervaring met de Kia moet ik zeggen dat dit op sommige momenten (vakanties) een zeer welkome aanvulling is. Ik kan op dit forum en op internet eigenlijk geen duidelijkheid krijgen wanneer dit gaat komen. Zou toch vervelend zijn als ik de bestelling plaats en een paar maanden later wordt de 800v versie geïntroduceerd. Heeft iemand toevallig meer info?
Zal waarschijnlijk op zijn vroegst pas de 2027 facelift zijn dus rond oktober 2026? Heb zelf nu de ioniq 5 en hoop dat ik het niet al te veel zal missen in begin december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
Kratos schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Zal waarschijnlijk op zijn vroegst pas de 2027 facelift zijn dus rond oktober 2026? Heb zelf nu de ioniq 5 en hoop dat ik het niet al te veel zal missen in begin december :)
Denk je dan de introductie per die datum of de eerste leveringen? Sorry dat ik deze vragen hier stel want Polestar zou natuurlijk zelf de antwoorden moeten hebben maar dealer zegt niets te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Jugonoot04 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:20:
Denk je dan de introductie per die datum of de eerste leveringen? Sorry dat ik deze vragen hier stel want Polestar zou natuurlijk zelf de antwoorden moeten hebben maar dealer zegt niets te weten.
Modeljaar 2026 wordt sinds kort uitgeleverd dus dan zou je verwachten dat het wederom omstreeks september zal zijn. Maar het is koffiedik kijken.

Waarschijnlijk biedt de Zeekr 001 de beste houvast. In China rijdt al een paar jaar de 800 volt versie rond, de rest van de wereld heeft nog de oude architectuur. Zodra de rest van de wereld het nieuwe 001 model krijgt dan verwacht ik dat de P4 gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Ik denk dat je gezien de enorme afschrijving beter voor jong gebruikt dan helemaal nieuw kunt gaan, wel of geen 400v. Zo'n 25-30k afschrijving in een jaar tijd lijkt helaas geen uitzondering, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Zelf zou ik niet meer een elektrische auto nieuw aanschaffen. Ik heb de P4 ook vooral gekocht vanwege de looks, maar vind de auto toch te groot, vooral te breed. En zo zijn er nog wel meer zaken waar je goed op moet letten, dus hier goed inlezen zou ik zeker even doen voordat je daar zelf in gaat investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10 16:21
dnns85 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 22:00:
Ik denk dat je gezien de enorme afschrijving beter voor jong gebruikt dan helemaal nieuw kunt gaan, wel of geen 400v. Zo'n 25-30k afschrijving in een jaar tijd lijkt helaas geen uitzondering, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Zelf zou ik niet meer een elektrische auto nieuw aanschaffen. Ik heb de P4 ook vooral gekocht vanwege de looks, maar vind de auto toch te groot, vooral te breed. En zo zijn er nog wel meer zaken waar je goed op moet letten, dus hier goed inlezen zou ik zeker even doen voordat je daar zelf in gaat investeren.
Is het geval bij de meeste wagens in deze klasse hoor, was ook al bij benzine wagens.

Ik ken zat mensen die een bmw m3 of m5 hebben gekocht van 110-150k en die na 5000 km 40k afschrijven...

Het feit is dat je bij veel van de luxe wagens veel zult afschrijven hoe goedkoper de wagen hoe minder de afschrijving bij een ps2 is dat een pak minder bijvoorbeeld.

Mijn ev6 was nieuw een jaar geleden 55k en je vindt ze nu rond de 32k met dezelfde uitrusting en specs...
Is gewoon normaal en je moet er niet van wakker liggen als je zo'n auto koopt lijkt me...

(Trouwens 2j oude taycans zijn hier in België te krijgen voor 65k das een afschrijving van ca 80k op 2j)

Los van deze "rant" zou ik ook wel altijd kijken voor een jong gebruikte wagen of het nu een benzine betreft of een ev, je ben vaak veel goedkoper af dan met de zogenaamde deals van de dealer.

In België kreeg je wel tijdelijk gratis uitrusting(pilot, plus, getinte ruiten).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeepitMagic
KeepitMagic schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:50:
… Er volgt later, indien dit op prijs wordt gesteld, nog een uitgebreidere review. … [Afbeelding]
Bij deze de uitgebreide review van de eerste kilometers:

1. Proefrijden en bestelproces
Ik heb zowel de single motor als dual motor proefgereden. Voor mij was het leuk om 1 keer het stroompedaal in te drukken in de DM maar man man dat gaat zo hard! Dat is echt overkill. Voor mij voegt dit niets toe in het dagelijkse woon werkverkeer en thuis met de vrouwen kinderen in de auto. Bij mijn locatie Polestar Zwolle waren ze behulpzaam en goed bereikbaar. Het bestellen ging ook soepel. Geluk bij een ongeluk was dat ik eerst de pro versie had besteld zodat deze eind me geleverd zou worden. Later realiseerde ik mij dat ik toch liever de sport velgen wilde. Dus ik belde met polestar support (hulde voor de goede bereikbaarheid en kunde van de helpdesk) om mijn order aan te passen. Dat kon niet: wel kon ik de huidige order annuleren en een nieuwe plaatsen. Levertijd ging daardoor wel naar aug/sep. Voor mij was dat geen punt. Later bleek dit een gouden zet, want hierdoor werd de MY2025 een MY2026 met alle voordelen van dien. Updates over de voortgang va de order verliepen goed via de app en mail. Ik lease de auto bij alphabet

2. D-Day en eerste kilometers
2 oktober was uiteindelijk de dag dat ik de auto mocht komen ophalen. Afleveren thuis was ook een optie, maar zo’n laken eraf trekken is toch leuk. En ik woon dichtbij dus ja: de keuze was snel gemaakt. Bij ontvangst zijn we langs de meeste optie gelopen en heb ik een goede uitleg gehad. We hebben samen de digitale sleutels van mij en mijn vriendin direct goed ingesteld. En toen begon het rijden. Wat Een Comfort. Deze auto rijdt heerlijk stil en is zeker van zijn zaak. Geen gehaper of geschok (one pedal drive heb ik op medium staan). Verder heerlijk responsief en een goed overzicht op de weg. De stoelen zitten heerlijk. Ik heb geen leer vanwege kleine kids en het risico dat die ventilatie gaatjes dicht slibben met allerlei ellende zoals zand en eten wat wordt gemorst. Via de app kun je ook een aantal dingen instellen zoals voorverwarmen interieur, stoelen en stuur.

Over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Qua laad stress valt het allemaal mee, ik kan laden aan huis. Over een halfjaar schrijf ik nog eens wat aanvullingen maar voor nu ben ik een trotse p4 eigenaar. Het blijft toch echt een plaatje om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
KeepitMagic schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:25:
[...]

Bij deze de uitgebreide review van de eerste kilometers:

1. Proefrijden en bestelproces
Ik heb zowel de single motor als dual motor proefgereden. Voor mij was het leuk om 1 keer het stroompedaal in te drukken in de DM maar man man dat gaat zo hard! Dat is echt overkill. Voor mij voegt dit niets toe in het dagelijkse woon werkverkeer en thuis met de vrouwen kinderen in de auto. Bij mijn locatie Polestar Zwolle waren ze behulpzaam en goed bereikbaar. Het bestellen ging ook soepel. Geluk bij een ongeluk was dat ik eerst de pro versie had besteld zodat deze eind me geleverd zou worden. Later realiseerde ik mij dat ik toch liever de sport velgen wilde. Dus ik belde met polestar support (hulde voor de goede bereikbaarheid en kunde van de helpdesk) om mijn order aan te passen. Dat kon niet: wel kon ik de huidige order annuleren en een nieuwe plaatsen. Levertijd ging daardoor wel naar aug/sep. Voor mij was dat geen punt. Later bleek dit een gouden zet, want hierdoor werd de MY2025 een MY2026 met alle voordelen van dien. Updates over de voortgang va de order verliepen goed via de app en mail. Ik lease de auto bij alphabet

2. D-Day en eerste kilometers
2 oktober was uiteindelijk de dag dat ik de auto mocht komen ophalen. Afleveren thuis was ook een optie, maar zo’n laken eraf trekken is toch leuk. En ik woon dichtbij dus ja: de keuze was snel gemaakt. Bij ontvangst zijn we langs de meeste optie gelopen en heb ik een goede uitleg gehad. We hebben samen de digitale sleutels van mij en mijn vriendin direct goed ingesteld. En toen begon het rijden. Wat Een Comfort. Deze auto rijdt heerlijk stil en is zeker van zijn zaak. Geen gehaper of geschok (one pedal drive heb ik op medium staan). Verder heerlijk responsief en een goed overzicht op de weg. De stoelen zitten heerlijk. Ik heb geen leer vanwege kleine kids en het risico dat die ventilatie gaatjes dicht slibben met allerlei ellende zoals zand en eten wat wordt gemorst. Via de app kun je ook een aantal dingen instellen zoals voorverwarmen interieur, stoelen en stuur.

Over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Qua laad stress valt het allemaal mee, ik kan laden aan huis. Over een halfjaar schrijf ik nog eens wat aanvullingen maar voor nu ben ik een trotse p4 eigenaar. Het blijft toch echt een plaatje om te zien.
Het zou mooi zijn als je over een weekje ofzo al terug komt met je bevindingen. Ben benieuwd of je dan al wat irritaties hebt opgebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepitMagic
joblamie schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:22:
[...]

Het zou mooi zijn als je over een weekje ofzo al terug komt met je bevindingen. Ben benieuwd of je dan al wat irritaties hebt opgebouwd ;)
Enige irritaties tot nu toe zijn dat er veel via het infotainment scherm wordt bediend, dus tijdens het rijden kan dit soms tot irritaties leiden omdat je het nog niet snel weet te vinden. Daarnaast werkt de automatische ontgrendeling soms wel en soms niet als je aan komt lopen met je digital key. Idem met het open “schoppen” van de achterklep. Heads up display is niet zichtbaar met gepolariseerde glazen, maar dat is bekend. Verder vind ik het tikkende knipperlicht geluid niet fraai, maar dat went mogelijk nog wel. Zoals je ziet zijn het geen grote issues, dus vooralsnog lijkt het in MY26 allemaal vrij goed op de rit te zijn qua software en rijervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
KeepitMagic schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Enige irritaties tot nu toe zijn dat er veel via het infotainment scherm wordt bediend, dus tijdens het rijden kan dit soms tot irritaties leiden omdat je het nog niet snel weet te vinden. Daarnaast werkt de automatische ontgrendeling soms wel en soms niet als je aan komt lopen met je digital key. Idem met het open “schoppen” van de achterklep. Heads up display is niet zichtbaar met gepolariseerde glazen, maar dat is bekend. Verder vind ik het tikkende knipperlicht geluid niet fraai, maar dat went mogelijk nog wel. Zoals je ziet zijn het geen grote issues, dus vooralsnog lijkt het in MY26 allemaal vrij goed op de rit te zijn qua software en rijervaring.
Knipperlicht geluidje is een relais geluid wat vroeger in audo auto's zat volgens mij, ik vind het een heeeel leuke throwback het is een van de dingen die ik mis van mijn ps2(samen met de zetels) ivm de ev6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
KeepitMagic schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:33:
[...]

Ik wil absoluut de pret niet bederven, dus blijf vooral in die positieve mindset over de auto (is terecht!), maar ik zou geen verdere verschillen tussen MY2025 en MY2026 verwachten anders dan de knoppen op het stuur.

Achterklep open schoppen lukt mij ook 9 van de 10 keer niet trouwens, slechte implementatie wat mij betreft maar niet echt boeiend verder.
Wat ik de laatste tijd al 2x heb gehad is dat het geluid van de auto compleet ontbreekt, dus niet alleen muziek, maar ook de sensor piepjes en het knipperlicht geluid. Dan is de auto pas stil! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepitMagic
izzet3838 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:43:
[...]

Knipperlicht geluidje is een relais geluid wat vroeger in audo auto's zat volgens mij, ik vind het een heeeel leuke throwback het is een van de dingen die ik mis van mijn ps2(samen met de zetels) ivm de ev6.
Ah leuk om te weten! Ik hoop ook dat het gaat wennen de komende weken, verwacht van wel hoor. Maar er werd specifiek gevraagd naar mijn irritaties dus vandaar. Het is denk ik meer een kwestie van even wennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Vandaag de bevestiging van Polestar gehad dat de knoppen van MY26 ook in de MY25 gemonteerd kunnen worden. Dus dat is goed nieuws, vind ik. Polestar geeft wel aan dat dit iets is dat je op eigen verzoek en op eigen kosten kunt laten doen (via de Volvo dealer). De prijsopgave volgt nog. En de discussie ook 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
dnns85 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:52:
Vandaag de bevestiging van Polestar gehad dat de knoppen van MY26 ook in de MY25 gemonteerd kunnen worden. Dus dat is goed nieuws, vind ik. Polestar geeft wel aan dat dit iets is dat je op eigen verzoek en op eigen kosten kunt laten doen (via de Volvo dealer). De prijsopgave volgt nog. En de discussie ook 😉
In de UK heeft een aantal mensen het al gedaan. Part number 80042595. Kosten 450 Pond, exclusief montage :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhys08
joblamie schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Ik wil absoluut de pret niet bederven, dus blijf vooral in die positieve mindset over de auto (is terecht!), maar ik zou geen verdere verschillen tussen MY2025 en MY2026 verwachten anders dan de knoppen op het stuur.

Achterklep open schoppen lukt mij ook 9 van de 10 keer niet trouwens, slechte implementatie wat mij betreft maar niet echt boeiend verder.
Wat ik de laatste tijd al 2x heb gehad is dat het geluid van de auto compleet ontbreekt, dus niet alleen muziek, maar ook de sensor piepjes en het knipperlicht geluid. Dan is de auto pas stil! ;)
De kofferbak “open schoppen” werkt alleen als je een korte trap (voet onder en weer terug) maakt en niet gaat vegen. Ter hoogte van de eerste letters op je kenteken. Sinds ik dat doe werkt het 10/10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Rhys08 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

De kofferbak “open schoppen” werkt alleen als je een korte trap (voet onder en weer terug) maakt en niet gaat vegen. Ter hoogte van de eerste letters op je kenteken. Sinds ik dat doe werkt het 10/10.
En vooral niet 'schoppen' maar Inderdaad gewoon naar boven bewegen, tenminste zo werkt het bij de P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeepitMagic
Kaoh schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:35:
[...]

En vooral niet 'schoppen' maar Inderdaad gewoon naar boven bewegen, tenminste zo werkt het bij de P2.
haha ja dit heb ik mijn vriendin uit moeten leggen dat het niet letterlijk schoppen was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08

ThaDude

Hang Loose

dnns85 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:52:
Direct navraag gedaan bij support 8)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
De offerte kwam bij mij uit op €566 incl BTW, al betaal ik dat er niet voor. Hopelijk kunnen ze dat snel in orde maken, was nog even onduidelijk of onderdeel al leverbaar is.

De auto staat nog (steeds) bij de dealer voor het windgeruis (we zitten nu in de 10e week). Daar is nog geen zicht op een oplossing, dus we wachten weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@dnns85 ik vandaag ook bij dealer geweest voor windgeruis. Ze hadden met een P4 demo model gereden en met die van mij conclusie weinig verschil.. Morgen eerst in de P4 van mijn collega rijden. Hierna kijken twijfel nu nog of ik ermee door ga.
Het is vanaf 90km/h maar vooral boven de 105 km/uur toch duidelijk hoorbaar. Komt dan ook boven de muziek uit.

Oplossing was nog een geheel nieuwe strip. Dat is al gebeurd bij jou?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Gister het bericht dat mijn P4 op de boot staat en onderweg is *O* . Helaas daarbij wel de aanpassing van de verwachte levertijd van half december naar verwacht eind december -O- . Wanneer ik hem krijg vind ik wat minder relevant nu, maar wel dat 'ie dit jaar nog op kenteken staan. Misschein de dealer / support eens vragen hoe zij daar tegenaan kijken..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnns85
ThaDude schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:19:
@dnns85 ik vandaag ook bij dealer geweest voor windgeruis. Ze hadden met een P4 demo model gereden en met die van mij conclusie weinig verschil.. Morgen eerst in de P4 van mijn collega rijden. Hierna kijken twijfel nu nog of ik ermee door ga.
Het is vanaf 90km/h maar vooral boven de 105 km/uur toch duidelijk hoorbaar. Komt dan ook boven de muziek uit.

Oplossing was nog een geheel nieuwe strip. Dat is al gebeurd bij jou?
Dat was bij mij bij het servicepunt ook een paar keer de conclusie, maar ik heb het niet geaccepteerd. Uiteindelijk heeft iemand van Polestar mijn auto opgehaald nadat hij met een vervangende P4 naar mij toe was gereden en hij kwam gelukkig tot de conclusie dat het in mijn auto wel erger was. Overigens bewust zo gedaan om te ervaren hoe deze P4 anders is dan die van mij. Maar veel "producteneigenschappen" zijn hetzelfde of zelfs erger in deze auto. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant valt het toch nog wel mee met mijn auto blijkbaar, relatief gezien.

Inmiddels hebben ze, naar zeggen, alles al vervangen rondom die plek waar de ruis vandaan komt, rubbers, kapjes, ik denk wel 5-7 verschillende dingen. Nog niet opgelost. Ze zijn nu druk bezig om een modificatie te maken en mijn case is een soort testcase geworden. Het servicepunt is alleen maar uitvoerend, de regie ligt bij Polestar. Blijkbaar in samenspraak met een team in Brussel en Zweden (?). Ze waren vorige week dicht bij een oplossing maar bleek toch niet het geval.

Inmiddels is wel duidelijk en dat wordt ook bevestigd door servicepunt en Polestar dat er meer gevallen zijn van deze ruis. Het gekke is gewoon dat het bij de ene auto erger is dan bij de ander. Terwijl de rubbers op het zicht hetzelfde zijn. Bij de vervangende P4 is het wel acceptabel en stoor ik me er bijna niet aan. En niet omdat dit niet mijn auto is, maar omdat ik het echt minder hoor. Bij hogere snelheden is er ook ruis, maar bijna net zo veel aan links als aan rechts en op andere plekken rondom de auto. En in mijn eigen auto hoor ik vanaf de bijrijdersstoel de ruis links harder dan rechts, dat vind ik vreemd. Zelfs bij lagere snelheden tussen de 50-100. Deze vervangende auto pas echt vanaf 130+ en algemener dan specifiek van links.

Kortom, ik hoop dat ze met een oplossing komen en dat daar straks meer mensen mee geholpen kunnen worden. Ze zijn er echt serieus mee bezig, ik veracht dat een ander servicepunt er nu ook nog niks mee kan. Ik krijg en hoef mijn auto sowieso niet terug zolang het niet is opgelost. Als er updates zijn meld ik het hier zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb hier ook een offerte ontvangen van de Volvo dealer voor het vervangen van de stuurknoppen:

496,48 inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@joblamie lol shit ik 497,77 :P
12 november om 07:00 wordt het uitgevoerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Kaoh schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:35:
[...]

Bij MY2026 van de PS2 is de schopsensor aangepakt. Ik heb dat model en het maakt nu helemaal niks meer uit waar je een schopje geeft. Het werkt super goed en het werkt altijd. En in praktijk merk ik dat ik het dan ook heel veel gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
Juancho schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Bij MY2026 van de PS2 is de schopsensor aangepakt. Ik heb dat model en het maakt nu helemaal niks meer uit waar je een schopje geeft. Het werkt super goed en het werkt altijd. En in praktijk merk ik dat ik het dan ook heel veel gebruik.
Zou mooi zijn als die ook in de ps4 my2026 zit dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Kaoh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:27:
[...]

Zou mooi zijn als die ook in de ps4 my2026 zit dan
Misschien kun je dat ook laten fixen voor 499 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-10 20:18
Ik heb gisteren de auto ingeleverd en ik heb nu een prullenbak in de aanbieding
Als je interesse hebt, stuur me dan een berichtje. Het is wel een mooi, ruime oplossing die niet in de weg zit.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
kmvoges schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:31:
Ik heb de auto inmiddels een paar weken en ben er ook mee op vakantie gegaan. Ik zal hier mijn ervaringen tot nu toe delen. Ik heb er inmiddels bijna 6000km mee gereden.

Aflevering handover center en eerste km's
De aflevering ging bijna helemaal smooth behalve het feit dat ze vergeten waren om de automatische trekhaak te plaatsen. Ook merkte ik direct bij het wegrijden dat de auto trilde bij snelheden tussen de 80-130 km/u. Dit beiden gemeld en binnen enkele dagen een afspraak in Beesd om zowel de trekhaak te monteren als het getril te controleren. Bij de auto opnieuw ophalen was trekhaak uiteraard geplaatst en alle banden waren opnieuw gebalanceerd (ik heb de 20-inch Aero Pirelli P-zero banden). Bij het wegrijden op de snelweg direct geconstateerd dat het trillen niet was opgelost. Als ik ik stuur losliet zag je deze gewoon letterlijk trillen, maar de hele auto trilde en niet alleen de voorkant.

Vervolg via Polestar support en dealer (Service punt)
Het handover centrum in Beesd kon dit niet verder oplossen naar eigen zeggen dus werd er een afspraak gemaakt met een service punt. Dit heeft Polestar support en het Service punt echt goed opgepakt omdat dit vlak voor mijn vertrek was op vakantie en de agenda's voor onderhoud rammetje vol zaten. Uitkomst van het onderzoek was dat alle banden te hoge afwijkingen hadden, waarschijnlijk omdat ze te lang hebben stilgestaan. Eivormige banden dus. Service punt heeft 4 nieuwe banden besteld en op een speciaal apparaat (Hunter) laten balanceren en weer gemonteerd. Uitkomst, trillingen minder, maar nog steeds aanwezig. Alles tussen de 0 - 80km/u helemaal smooth en tussen 80 - 140 is de auto trillerig en onrustig (voel je ook door stuur heen). Tussen de 140 - 190 is de auto weer helemaal smooth. Dit heb ik direct gemeld na de eerste lange rit op vakantie en ook direct een vervolgafspraak gemaakt. Die is a.s. maandag en daar komen nog wat punten bij.

Ervaringen tijdens en na 4000 vakantie km's
Los van het trillen/vibreren van de auto ontstonden er in de laatste paar dagen van onze vakantie km's nog wat issues:
1. In de linkvoordeur lijkt het alsof er een kabel oid los zit die nu over bijna elke oneffenheid een irritant tikkend/krakend geluid maakt.
2. Vanuit het dashboard komt er een duidelijk hoorbaar tikkend/knisperend geluid waarvan ik eerst dacht dat dit iets was in het dashboard zelf wat meer/minder werkte ivm temperatuurwissels oid, maar het geluid treedt niet op wanneer er torsie plaatsvind op de auto of op de verschillende dashboard onderdelen maar ook gewoon wanneer er geen enkele oneffenheid in de weg zit. Het is ook alleen aanwezig wanneer de auto in beweging is en niet wanneer deze stilstaat. Het getik is er vanaf 30km/u naar boven. Ook heel vreemd is dat dit getik niet altijd er is. En dan bedoel ik ook niet zachter ofzo, maar gewoon echt totaal verdwenen. Heb ook verschillende airco instellingen geprobeerd en uiteraard de airco helemaal uitgezet maar dat helpt niet. Het geluid lijkt het meeste op druppels water die tegen je vooruit aan komen als het begint te regenen. En vwb frequentie geen pijl op te trekken wanneer het wel gaat tikken en wanneer niet.
3. Bij de laatste laadstop op weg naar huis wilde de auto niet meer snelladen, alleen maar nog AC laden.
4. Bij de laatste km's richting huis begon de auto nog een vreemd geluid te maken wat lijkt op een bepaalde resonantie of iets wat aanloopt. Ik dacht eerst dat het van de banden kwam, maar de frequentie van het geluid veranderd niet of ik nou 40km/u rij of 100km/u. En dit geluid hoor je echt heel duidelijk door muziek heen, het lijkt zelfs alsof je het buiten de auto ook hoort. Ik dacht ook nog dat het wellicht de afkoelingsfans waren voor de batterij, die kunnen ook een soort loeiend geluid maken. Maar het lijkt me sterk dat deze continue aan staan elke rit, elke dag vanaf eerste moment rijden.
5. Het verschil tussen windruis toen ik de auto net had, en wat het nu is (zowel bij 80km/u als 120km/u) is heel duidelijk dat het heel erg toegenomen is.

A.s. maandag ga ik met de monteur rijden om alle punten te laten horen. Ik hoop dat alle punten verholpen kunnen gaan worden, want anders wordt het steeds moeilijker om heel blij te worden van deze auto. Als er anderen zijn met soortgelijke ervaringen dan hoor ik het graag.To be continued...
Update:

Punt 1 Tikkend/Krakend geluid uit de linkerzijde wordt opgepakt na punt 2.
Punt 2 Tikkend/Knisperend geluid uit dashboard: Dit is in onderzoek bij Polstar servicepunt. 2 weken geleden na een lange rit direct doorgereden naar garage zodat monteur kon instappen en het geluid kon meemaken. Dit heeft hij direct opgenomen met z'n telefoon en opgestuurd naar Polestar in Belgie voor verder onderzoek. Over 2 weken gaat de auto 2 dagen naar de garage waarbij ze het hele dashboard eruit gaan halen om te kijken wat ze kunnen vinden. Wordt inmiddels ook door Polestar Belgie dus in de gaten gehouden wat hier uit gaat komen en of ze het kunnen oplossen.
Punt 3 Snelladen werkt niet: Heb ik (gelukkig) niet meer kunnen reproduceren. Kan overal snelladen in Ned. Maar Servicepunt kon ook geen storing oid vinden dus ik vind het wel spannend als ik weer lange vakantie afstanden ga rijden.
Punt 4 Resonantiegeluid banden: zijn gewoon de banden en gaat niet veranderen. Inmiddels ben ik het ook meer gewend en hoor ik het eigenlijk niet actief.
Punt 5 Windruis: Ik heb alle rubbers rondom de deuren en bij alle contactpunten schoongemaakt (zat na zo'n vakantie toch veel stoffigheid tussen) en volgens mij het de windruis daarmee weer afgenomen. Vaker schoonhouden dus die rubbers.

Ik moet zeggen dat Polestar en het servicepunt dit echt goed oppakken en serieus nemen. Mijn complimenten daarvoor. Ondanks deze punten geniet ik toch echt wel van de auto. Digital key via telefoon werkt als een zonnetje en de auto rijdt gewoon heerlijk. Heb nu Spotify Lossless via Apple carplay waarmee het geluid ook echt veel beter is dan via de ingebouwde AAOS Spotify app (is dit meer mensen opgevallen?).

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepitMagic
kmvoges schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:28:
[...]

Update:

Punt 1 Tikkend/Krakend geluid uit de linkerzijde wordt opgepakt na punt 2.
Punt 2 Tikkend/Knisperend geluid uit dashboard: Dit is in onderzoek bij Polstar servicepunt. 2 weken geleden na een lange rit direct doorgereden naar garage zodat monteur kon instappen en het geluid kon meemaken. Dit heeft hij direct opgenomen met z'n telefoon en opgestuurd naar Polestar in Belgie voor verder onderzoek. Over 2 weken gaat de auto 2 dagen naar de garage waarbij ze het hele dashboard eruit gaan halen om te kijken wat ze kunnen vinden. Wordt inmiddels ook door Polestar Belgie dus in de gaten gehouden wat hier uit gaat komen en of ze het kunnen oplossen.
Punt 3 Snelladen werkt niet: Heb ik (gelukkig) niet meer kunnen reproduceren. Kan overal snelladen in Ned. Maar Servicepunt kon ook geen storing oid vinden dus ik vind het wel spannend als ik weer lange vakantie afstanden ga rijden.
Punt 4 Resonantiegeluid banden: zijn gewoon de banden en gaat niet veranderen. Inmiddels ben ik het ook meer gewend en hoor ik het eigenlijk niet actief.
Punt 5 Windruis: Ik heb alle rubbers rondom de deuren en bij alle contactpunten schoongemaakt (zat na zo'n vakantie toch veel stoffigheid tussen) en volgens mij het de windruis daarmee weer afgenomen. Vaker schoonhouden dus die rubbers.

Ik moet zeggen dat Polestar en het servicepunt dit echt goed oppakken en serieus nemen. Mijn complimenten daarvoor. Ondanks deze punten geniet ik toch echt wel van de auto. Digital key via telefoon werkt als een zonnetje en de auto rijdt gewoon heerlijk. Heb nu Spotify Lossless via Apple carplay waarmee het geluid ook echt veel beter is dan via de ingebouwde AAOS Spotify app (is dit meer mensen opgevallen?).

To be continued!
Dat met die lossless audio via Spotify ga ik eens testen. Tot nu toe vind ik de audio installatie behoorlijk tegenvallen namelijk. Nog weinig kippenvel momentjes waar ik dat in vorige auto’s wel degelijk had (bijv. BMW 3 serie met de op een na hoogste hifi upgrade)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeepitMagic
KeepitMagic schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:10:
[...]

Dat met die lossless audio via Spotify ga ik eens testen. Tot nu toe vind ik de audio installatie behoorlijk tegenvallen namelijk. Nog weinig kippenvel momentjes waar ik dat in vorige auto’s wel degelijk had (bijv. BMW 3 serie met de op een na hoogste hifi upgrade)
UPDATE
KIPPENVEL AL OVER THE PLACE! Haha dit is echt een wereld van verschil, zelfs al op zeer hoog ipv lossless. Nu komen die speakers pas echt tot leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Ik luister ook altijd Spotify via Carplay. Wel raar dat er zo veel verschil zit in de native Spotify app en Carplay. Dit was overigens in de P2 ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
dnns85 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:27:
Ik luister ook altijd Spotify via Carplay. Wel raar dat er zo veel verschil zit in de native Spotify app en Carplay. Dit was overigens in de P2 ook al het geval.
Ja, jammer dat Spotify er voor heeft gekozen om de AAOS versie zo beperkt te houden...

Ik heb als alternatief Deezer en Tidal getest, maar die waren voor mij gevoel nog beperkter. Die onthouden niet eens de laatst afgespeelde track...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jugonoot04
Na de 2e proefrit helemaal verliefd en het lange wachten kan nu beginnen. Vandaag de handtekening gezet voor:
- Polestar 4 Long Range Single motor
- Kleur Storm
- Bridge of Weir-leer in Charcoal
- Prime Pack (Pilot/Plus)
- Elektrochromatisch pano en trekhaak

Intussen nog maar even een paar maanden jaloers jullie ervaringen meelezen.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste