Enige wat mij voor zover opgevallen is, is dat de stuurverwarming niet meer zo handverschroeiend heet wordt. Dus dat is positief.
Vers van de pers: Digital Key is beschikbaar in Europa (ik heb de email echter nog niet gehad, maar... die zal hopelijk snel gestuurd worden). Let op alleen voor IOS!
https://community.polesta.../67ea3f8df45cda4198a2ab0e
https://community.polesta.../67ea3f8df45cda4198a2ab0e
[ Voor 4% gewijzigd door DJR op 31-03-2025 09:55 ]
Is nu ook een uitgebreide hulppagina beschikbaar voor de Digital key
http://polestar.com/nl/support/faq/polestar-4-digital-key/
http://polestar.com/nl/support/faq/polestar-4-digital-key/
Toevoegen is gelukt 
Je kan de mail zelf triggeren door in de auto te starten met het instellen van de digitale sleutel
:strip_exif()/f/image/YPaVeMkEHItPQ3KI6UsjzUSE.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
werkt ook vlekkeloos met Apple watch. Toch leuk
Je kan de mail zelf triggeren door in de auto te starten met het instellen van de digitale sleutel
:strip_exif()/f/image/YPaVeMkEHItPQ3KI6UsjzUSE.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
werkt ook vlekkeloos met Apple watch. Toch leuk
[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 31-03-2025 14:11 ]
Heeft iemand ervaring met de Polestar 4 in combinatie met een volwaardige kinderwagen inclusief reiswieg? Online gezocht, maar weinig informatie over hoe goed dit in de kofferbak past.
In de P2 paste een Joolz kinderwagen relatief gemakkelijk met nog wat ruimte eromheen om andere zaken mee te nemen. De P4 is ruimer, dus moet makkelijk kunnen voorzien voor een volledige kinderwagen + benodigdheden.TheMadd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:33:
Heeft iemand ervaring met de Polestar 4 in combinatie met een volwaardige kinderwagen inclusief reiswieg? Online gezocht, maar weinig informatie over hoe goed dit in de kofferbak past.
edit: nog oude foto van de p2 ter verduidelijking
:strip_exif()/f/image/F53klIakV0cC4kaE82DOzEgF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door BartWNL op 01-04-2025 08:54 ]
Afgelopen week heb ik mijn P4 in Beesd in ontvangst genomen. Na vele jaren Volvo's te hebben gereden is dit mijn eerste volledige elektrische auto. Ik kijk uit naar de komende 4 jaar want het is een fantastische auto en kan alleen maar beter worden als Polestar er in slaagt om de bugs en onvolkomenheden er uit te halen.
Mijn configuratie:
- LRSM
- Magnesium
- Plus pakket
- Pilot pakket
:strip_exif()/f/image/tP6JMOKxU0jRKqoYP5SpV9iJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ae9ouYoyIifCTxO7EALNBkrW.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn configuratie:
- LRSM
- Magnesium
- Plus pakket
- Pilot pakket
:strip_exif()/f/image/tP6JMOKxU0jRKqoYP5SpV9iJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ae9ouYoyIifCTxO7EALNBkrW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/65Ut99ge7sQnPZaAI66ZEN8e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontzettend bedankt voor de foto! In mijn huidige auto past het net niet naast elkaar, maar zo te zien zal de P4 ruim voldoende zijn (wetende dat het in een P2 ook past).BartWNL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:43:
[...]
In de P2 paste een Joolz kinderwagen relatief gemakkelijk met nog wat ruimte eromheen om andere zaken mee te nemen. De P4 is ruimer, dus moet makkelijk kunnen voorzien voor een volledige kinderwagen + benodigdheden.
edit: nog oude foto van de p2 ter verduidelijking
[Afbeelding]
Nu alleen nog de afweging of Mist Tailored Knit handig is met kinderen
De nieuwe hoge tarieven van EasyPark zal niemand ontgaan zijn. Ik gebruikte deze, maar wil kijken naar een alternatief. Ik parkeer niet genoeg om een abonnement af te sluiten.
Iemand een goede suggestie?
Ik gebruik Q-park, sowieso voor in de garages (kijk uit voor je velgen 🙈) en daar kan je ook mee straatparkeren zonder extra kosten, voor zolang het nog duurt.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:42:
De nieuwe hoge tarieven van EasyPark zal niemand ontgaan zijn. Ik gebruikte deze, maar wil kijken naar een alternatief. Ik parkeer niet genoeg om een abonnement af te sluiten.
Nu nog een app voor in de P4Ook rekenen wij geen extra transactiekosten voor parkeren via de Q-Park app. Niet in onze parkeergarages en ook niet op straat. Je betaalt alleen voor het parkeren, verder niets.
[ Voor 22% gewijzigd door dnns85 op 01-04-2025 18:52 ]
Zoals dnns85 ook aangeeft: Q-park. Als je het draadje op T.net leest over de prijs aanpassing, zie je veel reacties van mensen die Q-park gebruiken.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:42:
Hoe “fijn” is digital key nu echt? Ik bedoel, werkt het beter/makkelijker/sneller dan met de sleutel (pasje?). Een telefoon heb je wellicht vaker bij en vergeet je misschien niet makkelijk, maar de sleutel lijkt mij ook niet als je wil gaan rijden.
Er zat bij onze auto 1 sleutel. Deze is nu aan het profiel van mijn partner gekoppeld met al zijn instellingen. Als ik met mijn telefoon aanloop, gaat de auto open en heb ik meteen mijn profiel en instellingen.TheRebell schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:32:
[...]
Hoe “fijn” is digital key nu echt? Ik bedoel, werkt het beter/makkelijker/sneller dan met de sleutel (pasje?). Een telefoon heb je wellicht vaker bij en vergeet je misschien niet makkelijk, maar de sleutel lijkt mij ook niet als je wil gaan rijden.
Bij twee sleutels was er minder toegevoegde waarde, maar aangezien de auto met 1 sleutel (!) zonder reservesleutel wordt geleverd is dit wel handig.
[ Voor 34% gewijzigd door Rtolboom op 01-04-2025 21:36 ]
Ja, ik bedoelde ook of er een alternatief voor in de auto was. Ik vind dat van EasyPark wel ideaal!dnns85 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:46:
[...]
Ik gebruik Q-park, sowieso voor in de garages (kijk uit voor je velgen 🙈) en daar kan je ook mee straatparkeren zonder extra kosten, voor zolang het nog duurt.
[...]
Nu nog een app voor in de P4
Dank voor de tips!
Op het polestar forum menen mensen dat de digital key beter werkt qua herkenning en stabiliteit dan de normale sleutel. Tevens is het inderdaad het hebben van meerdere sleutels en deze kunnen koppelen aan diverse profielen nu eindelijk mogelijk.TheRebell schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:32:
[...]
Zoals dnns85 ook aangeeft: Q-park. Als je het draadje op T.net leest over de prijs aanpassing, zie je veel reacties van mensen die Q-park gebruiken.
Dat zou heel mooi nieuws zijn. Alleen heb ik Android, dus moet nog even geduld hebben.
Ja, vond ik ook niet echt netjes. Gebruiken de auto hier ook afwisselend. Gelukkig wel uit coulance en na klagen een extra sleutel gekregen toen nog niet duidelijk was wanneer de digital key kwam.Rtolboom schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:49:
[...]
Bij twee sleutels was er minder toegevoegde waarde, maar aangezien de auto met 1 sleutel (!) zonder reservesleutel wordt geleverd is dit wel handig.
Vandaag gekoppeld en hoewel dat niet helemaal vlekkeloos ging, de auto bleef hangen in stap 3 van 4, ging het op de iPhone goed en lijkt het te werken. Morgen maar eens op pad zonder sleutel.
Het schijnt dat de code invoeren van de email makkelijker werkt dan klikken op de knop in de email, dat was uiteindelijk ook de truc die bij mij werkte.dnns85 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:37:
[...]
Ja, vond ik ook niet echt netjes. Gebruiken de auto hier ook afwisselend. Gelukkig wel uit coulance en na klagen een extra sleutel gekregen toen nog niet duidelijk was wanneer de digital key kwam.
Vandaag gekoppeld en hoewel dat niet helemaal vlekkeloos ging, de auto bleef hangen in stap 3 van 4, ging het op de iPhone goed en lijkt het te werken. Morgen maar eens op pad zonder sleutel.
Het delen via airdrop of berichten gaat ook gesmeerd, kon makkelijk sleutel delen met vrouw. Heerlijk dat nu ook automatisch de juiste profielen laden.
Heb nu zelf als backup de pas mee, maar heb er wel vertrouwen in.
[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 02-04-2025 09:40 ]
Heeft je vrouw dan “dezelfde” digitale sleutel of telt dit als twee losse digitale sleutels?BartWNL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:40:
[...]
Het delen via airdrop of berichten gaat ook gesmeerd, kon makkelijk sleutel delen met vrouw. Heerlijk dat nu ook automatisch de juiste profielen laden.
Heb nu zelf als backup de pas mee, maar heb er wel vertrouwen in.
Lijkt me irritant als beide telefoons hetzelfde profiel openen in de auto.
Heb je dit al kunnen testen?
Nee die sleutel wordt echt apart gezien, dus het is niet dezelfde sleutel.Rtolboom schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:52:
[...]
Heeft je vrouw dan “dezelfde” digitale sleutel of telt dit als twee losse digitale sleutels?
Lijkt me irritant als beide telefoons hetzelfde profiel openen in de auto.
Heb je dit al kunnen testen?
Haar telefoon aan haar profiel gekoppeld, die van mij aan mijn profiel.
Getest en het werkt.
Enige wat ik nog niet weet is hoe de auto reageert als we allebei instappen. Maar dat merken we vanzelf.
[ Voor 11% gewijzigd door BartWNL op 02-04-2025 11:43 ]
Ik hoop dat de auto dan vraagt wie de bestuurder is.
Ik probeerde dat inderdaad, maar toen bleef de auto hangen. In mijn ongeduld toen op de knop gedrukt om in de wallet toe te voegen en dat lukte, al hing de auto nog wel. Maar vandaag mee gereden en werkt perfect. Gevoelsmatig nog bijna beter/sneller dan met de sleutel.BartWNL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:40:
[...]
Het schijnt dat de code invoeren van de email makkelijker werkt dan klikken op de knop in de email, dat was uiteindelijk ook de truc die bij mij werkte.
Jahoor past prima, Stokke past overdwars in de kofferbak.TheMadd schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:33:
Nu heb ik toch een vraag over de Digital Key: na een omslachtig koppelingsproces is het gelukt om hem toe te voegen in de Wallet. Maar elke keer als ik de auto in stap, laadt hij nu het gast profiel, hoe krijg ik dit omgezet naar mijn eigen profiel?
Heb wel het idee dat de telefoon veel beter signaal afgeeft dan het kastje van de auto, die liet me steeds vaker niet binnen.
Ook vreemd was dat tijdens het koppelingspeoces de uituitkijkspiegel ermee ophield, gelukkig deed die het na enkele uren wel weer.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Heb wel het idee dat de telefoon veel beter signaal afgeeft dan het kastje van de auto, die liet me steeds vaker niet binnen.
Ook vreemd was dat tijdens het koppelingspeoces de uituitkijkspiegel ermee ophield, gelukkig deed die het na enkele uren wel weer.
Je kunt maar 1 sleutel aan een profiel koppelen. Eerst moet je de gewone sleutel verwijderen en dan pas de DK koppelen.MH-B schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:32:
Nu heb ik toch een vraag over de Digital Key: na een omslachtig koppelingsproces is het gelukt om hem toe te voegen in de Wallet. Maar elke keer als ik de auto in stap, laadt hij nu het gast profiel, hoe krijg ik dit omgezet naar mijn eigen profiel?
Zie ook https://www.polestar.com/...q/polestar-4-digital-key/
[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 05-04-2025 23:38 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Gelukt! Dank..P2Hattem schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:33:
[...]
Je kunt maar 1 sleutel aan een profiel koppelen. Eerst moet je de gewone sleutel verwijderen en dan pas de DK koppelen.
Zie ook https://www.polestar.com/...q/polestar-4-digital-key/
Helaas heb ik weer de ANWB nodig gehad om de auto weer aan de praat te krijgen. Deze keer is het waarschijnlijk de OTA 4.2.2 update geweest die tijdens installatieproces is vastgelopen en waarna de 12Volt accu is leeggelopen.
Overigens is het volgens Polestar Support niet mogelijk om een mislukte/gemiste update (geforceerd) opnieuw uit te voeren. Je moet dan wachten op de volgende OTA-update of bekabeld updaten via een Polestar servicepoint.
Overigens is het volgens Polestar Support niet mogelijk om een mislukte/gemiste update (geforceerd) opnieuw uit te voeren. Je moet dan wachten op de volgende OTA-update of bekabeld updaten via een Polestar servicepoint.
Kan mijn zitpositie invloed hebben op de zijdelingse steun? Bij het nemen van snelle bochten glijd ik voorbij de wangen van de stoel die bedoeld zijn om ondersteuning te bieden. Dit lijkt vooral op te treden wanneer ik naar rechts in de stoel wordt gedrukt. Gek genoeg zit ik juist (erg) rechtop.
En, in een parkeergarage duurde het na het wegrijden ongeveer 15 minuten voordat de auto weer online kwam, ondanks dat er 5G-dekking werd weergegeven. Ook leek het klimaatsysteem niet goed te functioneren: bij een buitentemperatuur van 13 graden kreeg ik ijskoude lucht op mij, zelfs nadat de temperatuur op 24 graden was gezet. De lucht bleef ijskoud, waardoor ik uiteindelijk het systeem heb uitgeschakeld en de stoel- en stuurverwarming heb geactiveerd.
Verder komt het regelmatig voor dat er bij het wegrijden vanuit stilstand een schok vanaf de achterwielen voelbaar is, vergelijkbaar met een differentieel dat plotseling grip krijgt. In omgekeerde situaties, bijvoorbeeld bij krachtig remmen, lijkt de achterzijde van de auto vertraagd te reageren. Vlak voor stilstand ontstaat er onrust of lijkt er sprake van lichte blokkering.
Tot slot wisselt het functioneren van de subwoofer. Tijdens sommige ritten werkt deze naar behoren, terwijl bij andere ritten de basweergave nauwelijks hoorbaar / voelbaar is en sterk op de achtergrond blijft.
En, heeft iemand al feedback van Polestar gekregen of het straks daadwerkelijk mogelijk is om de fysieke knoppen op het stuur te krijgen?
En, in een parkeergarage duurde het na het wegrijden ongeveer 15 minuten voordat de auto weer online kwam, ondanks dat er 5G-dekking werd weergegeven. Ook leek het klimaatsysteem niet goed te functioneren: bij een buitentemperatuur van 13 graden kreeg ik ijskoude lucht op mij, zelfs nadat de temperatuur op 24 graden was gezet. De lucht bleef ijskoud, waardoor ik uiteindelijk het systeem heb uitgeschakeld en de stoel- en stuurverwarming heb geactiveerd.
Verder komt het regelmatig voor dat er bij het wegrijden vanuit stilstand een schok vanaf de achterwielen voelbaar is, vergelijkbaar met een differentieel dat plotseling grip krijgt. In omgekeerde situaties, bijvoorbeeld bij krachtig remmen, lijkt de achterzijde van de auto vertraagd te reageren. Vlak voor stilstand ontstaat er onrust of lijkt er sprake van lichte blokkering.
Tot slot wisselt het functioneren van de subwoofer. Tijdens sommige ritten werkt deze naar behoren, terwijl bij andere ritten de basweergave nauwelijks hoorbaar / voelbaar is en sterk op de achtergrond blijft.
En, heeft iemand al feedback van Polestar gekregen of het straks daadwerkelijk mogelijk is om de fysieke knoppen op het stuur te krijgen?
Het lijkt mij dat er dan toch iets met jouw auto is, want twee keer een accuprobleem op 12V lijkt mij een exemplarisch probleem ergens?barryvl schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:01:
Helaas heb ik weer de ANWB nodig gehad om de auto weer aan de praat te krijgen. Deze keer is het waarschijnlijk de OTA 4.2.2 update geweest die tijdens installatieproces is vastgelopen en waarna de 12Volt accu is leeggelopen.
Ja, bij Polestar support waren ook nog geen andere gevallen bekend idd. Maar na de eerste keer is op 2 verschillende momenten de auto uitgelezen op storingen en is de accu nagemeten maar is niets afwijkend geconstateerd.Het lijkt mij dat er dan toch iets met jouw auto is, want twee keer een accuprobleem op 12V lijkt mij een exemplarisch probleem ergens?
Statistisch kan het nog dikke pech zijn en voor de laatste keer lijkt een aanwijsbare oorzaak te zijn al vind ik het dan wel vreemd dat dit blijkbaar kan gebeuren.
Dit heb ik ook, vooral bij heel langzaam rijden, echt net iets in beweging. Of remmen en wegrijden in bijna stilstand. Schokkerig en alsof er iets met de aandrijving niet goed is.GuiltyNL schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:26:
Een beetje verwant hieraan wellicht, ik merk dat de P4 ook niet "mooi" tot stilstand komt. Het echte stilstaan gaat met een schokje, alsof de rem echt ingrijpt op het laatste moment. Bij de P2 was het altijd alsof de rem net werd losgelaten als de auto tot stilstand kwam, heel mooi en soepel. Herkenbaar?
Helaas nog niet. Zal eens om een update vragen... 🤞🏼GuiltyNL schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:26:
Ja, heel herkenbaar. Ik ervaar dat precies zo (zowel bij de P2 als de P4 dus).dnns85 schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:45:
[...]
Dit heb ik ook, vooral bij heel langzaam rijden, echt net iets in beweging. Of remmen en wegrijden in bijna stilstand. Schokkerig en alsof er iets met de aandrijving niet goed is.
Een beetje verwant hieraan wellicht, ik merk dat de P4 ook niet "mooi" tot stilstand komt. Het echte stilstaan gaat met een schokje, alsof de rem echt ingrijpt op het laatste moment. Bij de P2 was het altijd alsof de rem net werd losgelaten als de auto tot stilstand kwam, heel mooi en soepel. Herkenbaar?
Volgens mij zet de auto zichzelf te snel op (H), je kunt niet helemaal gelijkmatig tot stilstand komen, laatste zetje is altijd dat hij zichzelf net te vroeg vastgrijpt.
Anderen nog met dezelfde ervaring?
Heb de laatste tijd veel problemen met opladen bij Fastned. Na betaling en connecteren van de kabel krijg ik de melding dat er geen communicatie mogelijk is. Dit terwijl andere auto’s wel aan die paal met dezelfde lader kunnen laden. Het ligt dus aan de auto.
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring (ev eventuele oplossing)?
https://www.polestar.com/...tar-4-inruil-bonus-offer/
Zou er toch een MY update aankomen van iets meer dan alleen een knopje op het stuur?
Zou er toch een MY update aankomen van iets meer dan alleen een knopje op het stuur?
Ik heb dit ook gehad en zelfs de auto moeten laten resetten door de ANWB. Ik kreeg daar de informatie dat de veiligheidspin, die de lader aan de poort vastzet, bij Polestar best ver naar achteren zit. De tip was om de, met name, Fastnet adapters te ondersteunen bij het koppelen (beetje liften aan de onderkant, zodat de bovenkant van de adapter zo strak mogelijk in de poort zit. Sinds ik dat doe heb ik nog wel eens een foutmelding maar de 2e keer lukt het wel.Rtolboom schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:39:
Heb de laatste tijd veel problemen met opladen bij Fastned. Na betaling en connecteren van de kabel krijg ik de melding dat er geen communicatie mogelijk is. Dit terwijl andere auto’s wel aan die paal met dezelfde lader kunnen laden. Het ligt dus aan de auto.
Dat klinkt als hetzelfde issue wat Volvo en Polestar ook met andere modellen hadden. Daar is een quick fix voor gekomen. De dealer past een pinnetje iets aan met een tang en klaar. Nog geen 10 sec werk.
Ik had het zelf ook, na die fix nooit meer problemen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
In de UK wordt de PS4 nu met Plus pack, Pilot pack en getinte achterruiten voor slechts 1000 euro extra geleverd, iemand enig idee of dat hier ook gaat gebeuren?
Wel jammer dat de early adopters van de P4 de volle mep hebben neergelegd voor de pakketten. Maar goed… die pijn is al wel weer vergeten. Hij rijdt fijn. Iemand iets gehoord of de gewijzigde MY26 stuurknoppen op MY25 achteraf kunnen worden gemonteerd?Sander13371337 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:37:
In de UK wordt de PS4 nu met Plus pack, Pilot pack en getinte achterruiten voor slechts 1000 euro extra geleverd, iemand enig idee of dat hier ook gaat gebeuren?
Dat hoop ik dus ook..Sander13371337 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:37:
Heb van Polestar al begrepen dat ik de MY26 update krijg (levering eind dit jaar), maar zou mooi zijn als ik de Pilot Pack en getinte ruiten er gratis bij krijg. Heb Plus Package wel besteld.
Mijn huidige auto is besteld in de corona tijd en toen heb ik vooral dingen NIET gekregen die ik wel besteld had, dus zou mooi zijn als het deze keer eens andersom is
Dat herken ik. Op mijn V60 ontbrak van alles...sbin schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:28:
Mijn huidige auto is besteld in de corona tijd en toen heb ik vooral dingen NIET gekregen die ik wel besteld had, dus zou mooi zijn als het deze keer eens andersom is

Tijdens aflevering van mijn P4 heb ik modeljaar 2026 nog besproken. Ze verwachten weinig verschillen, vooral de stuurknoppen en wat kleine onderhuidse dingen. Of de pakketten zouden veranderen was nog niet bekend.
Als je zekerheid wil hebben dan zou ik de order even pauzeren en wachten tot de vernieuwde configurator beschikbaar komt...
Ligt al bij de leasemij. Maar ik begreep dus van Polestar dat alles wat nu (nieuw) besteld wordt zowieso uit Busan/ZK komt en MY26 is.Timmy schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:28:
[...]
Dat herken ik. Op mijn V60 ontbrak van alles...![]()
Tijdens aflevering van mijn P4 heb ik modeljaar 2026 nog besproken. Ze verwachten weinig verschillen, vooral de stuurknoppen en wat kleine onderhuidse dingen. Of de pakketten zouden veranderen was nog niet bekend.
Als je zekerheid wil hebben dan zou ik de order even pauzeren en wachten tot de vernieuwde configurator beschikbaar komt...
Schijnt dat er in week 17, uiterlijk week 18 duidelijkheid komt voor Polestar medewerkers intern met betrekking to hoe MY2026 eruit komt te zien... maximaal 1,5 week wachten dus nog
Dan wacht ik nog 1,5 week met het bestellen van de A6 E-Tron avant of de Zeekr 7 GT, de kids vinden de achterbank van de Polestar namelijk het mooisteKeepitMagic schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:45:
Schijnt dat er in week 17, uiterlijk week 18 duidelijkheid komt voor Polestar medewerkers intern met betrekking to hoe MY2026 eruit komt te zien... maximaal 1,5 week wachten dus nog
Ik heb dus net een PS4 met Plus, Pilot en getinte ramen besteld.
Zou nep zijn als ik nu volle mep betaal terwijl die over 1 week goedkoper wordt, en de mijne nog niet geleverd is ... iemand ideen?
Zou nep zijn als ik nu volle mep betaal terwijl die over 1 week goedkoper wordt, en de mijne nog niet geleverd is ... iemand ideen?
Er wordt 1/2 mei gefluisterd.Sander13371337 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:02:
Ik heb dus net een PS4 met Plus, Pilot en getinte ramen besteld.
Ik ben medio juni/juli aan de beurt.
De combinatie prime/Zuid Korea (met hopelijk normale knoppen op het stuur) zou geweldig zijn.
Idd zuur als je vlak daarvoor hebt besteld.
Zag dat de base-price van de prime wel in de UK geraised is - m.a.w. de standaard/kale uitvoering zonder pluspakket voor 60k bestaat daar niet meer, het is nu full option voor 68k of niks...
Het prime-pakket netto voordeel is 1000 euro ofzo.
Het prime-pakket netto voordeel is 1000 euro ofzo.
Goedemorgen,
Ik heb zaterdag mijn nieuwe Polestar 4 in ontvangst mogen nemen. Ik heb 4,5 jaar in een Polestar 2 launch edition gereden. Met 235.000 op de teller heb ik heerlijk gereden met deze gave bak. Nu gekozen voor een mooie witte met single motor. (Snow, Mist Tailored Knit met Zinc accenten, getinte achterramen, Plus pakket)
Eerste indrukken zijn perfect. Zie mijn youtube verslag.
Paar zaken die nog niet helemaal okay lijken:
1. DAB ontvangst veel slechter dan bij mijn 2.
2. Cruise control aanzetten werkt niet goed, je moet 2x drukken.
3. Adaptief CC werkt niet zo verfijnt als in mijn 2, met name aan komen rijden duurt te lang voordat hij reageerd.
YouTube: Eerste RIT in de Polestar 4 Single motor, Long Range! 🌌 | Ophalen in...
Ik heb zaterdag mijn nieuwe Polestar 4 in ontvangst mogen nemen. Ik heb 4,5 jaar in een Polestar 2 launch edition gereden. Met 235.000 op de teller heb ik heerlijk gereden met deze gave bak. Nu gekozen voor een mooie witte met single motor. (Snow, Mist Tailored Knit met Zinc accenten, getinte achterramen, Plus pakket)
3. Adaptief CC werkt niet zo verfijnt als in mijn 2, met name aan komen rijden duurt te lang voordat hij reageerd.
YouTube: Eerste RIT in de Polestar 4 Single motor, Long Range! 🌌 | Ophalen in...
[ Voor 8% gewijzigd door bbergkamp op 21-04-2025 11:22 ]
Leuk filmpje. Veel plezier ermee!bbergkamp schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:08:
Goedemorgen,
Je lijstje met zaken die nog niet okay zijn zal nog wel groeien
Maar inmiddels ook al weer heel wat opgelost en als P2 rijder heb je daar ongetwijfeld ervaring mee.
CC is idd 2x drukken. Pilot Assist is 1x drukken. Er zit nog wel een vertraging in. Hopelijk lossen ze dat ook nog eens op.
Even een paar vraagjes op gebied van snelladen:
- Kan je ergens zien of ie aan het voorverwarmen is? Ik heb pas één keer genavigeerd op een snellader maar toen zag ik niets wat daar op wees. Opladen ging wel tot 195Kwh maar kon ook aan buitentemperatuur van 15 graden liggen dat het niet nodig was.
- Als je navigeert met een andere app (Bijvoorbeeld ABRP) naar een snellader gaat ie dan ook voorverwarmen of alleen via Google Maps?
Ik ga volgende week eerste lange buitenlandtrip maken.
- Kan je ergens zien of ie aan het voorverwarmen is? Ik heb pas één keer genavigeerd op een snellader maar toen zag ik niets wat daar op wees. Opladen ging wel tot 195Kwh maar kon ook aan buitentemperatuur van 15 graden liggen dat het niet nodig was.
- Als je navigeert met een andere app (Bijvoorbeeld ABRP) naar een snellader gaat ie dan ook voorverwarmen of alleen via Google Maps?
De afgelopen dagen wilde mijn GPS niet de juiste locatie weergeven. Komt wel goed, dacht ik. Maar na een paar dagen zat ik nog steeds 100 meter te ver naar rechts, en daar snapt Google Maps tijdens het navigeren weinig van.
Dus, opzoeken hoe de TCAM gereset moet worden: 15 seconden de SOS-knop vasthouden. De SOS-knop, dacht ik? Echt? Nog even Googlen, en jawel, 15 seconden ingedrukt houden. Eerste poging, voor de zekerheid 20 seconden. Volgens mij gebeurt er niets. Dan eerst maar het systeem via het stuur resetten en daarna nogmaals die SOS-knop vasthouden, 15 seconden. Yes, werkt! Maps weet de komende paar minuten niet waar we zijn. Mijn zoontje leest voor: het kan wel een paar minuten duren voor we online komen, en in die paar minuten zeg ik tegen mijn vrouw: best wel gek eigenlijk dat ze daar die SOS-knop voor gebruiken, waarom niet de CONNECT-knop? Straks bel je nog onbedoeld 112. Afijn, na een paar minuten wist Maps weer waar we waren. Direct gevolgd door een soort storingstoon, afgewisseld met een beltoon. What the f gebeurt er? Noodoproep op het scherm. Eh, oké, juist, waar ik het net over had dus. Annuleren? Neerleggen? Geen idee, ik kan het niet vinden. Vijf seconden later: "112, wie heeft u nodig?" Ik heb me meteen verontschuldigd, en de verbinding werd door de centralist verbroken. Daarna waren alle systemen weer online.
Maar goed, ik ga natuurlijk niet de enige zijn die dit gaat meemaken. Ik zal ook niet de eerste zijn geweest, en al helemaal niet de laatste. Ik weet ook niet wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Ik heb die knop duidelijk en lang genoeg vastgehouden, maar nergens volgde een duidelijke feedback met knipperen of een ander signaal. De knop begint namelijk al na één seconde vasthouden mee te knipperen.
De logica om voor die knop te kiezen ontgaat mij dus. Of ligt dat aan mij?
Dus, opzoeken hoe de TCAM gereset moet worden: 15 seconden de SOS-knop vasthouden. De SOS-knop, dacht ik? Echt? Nog even Googlen, en jawel, 15 seconden ingedrukt houden. Eerste poging, voor de zekerheid 20 seconden. Volgens mij gebeurt er niets. Dan eerst maar het systeem via het stuur resetten en daarna nogmaals die SOS-knop vasthouden, 15 seconden. Yes, werkt! Maps weet de komende paar minuten niet waar we zijn. Mijn zoontje leest voor: het kan wel een paar minuten duren voor we online komen, en in die paar minuten zeg ik tegen mijn vrouw: best wel gek eigenlijk dat ze daar die SOS-knop voor gebruiken, waarom niet de CONNECT-knop? Straks bel je nog onbedoeld 112. Afijn, na een paar minuten wist Maps weer waar we waren. Direct gevolgd door een soort storingstoon, afgewisseld met een beltoon. What the f gebeurt er? Noodoproep op het scherm. Eh, oké, juist, waar ik het net over had dus. Annuleren? Neerleggen? Geen idee, ik kan het niet vinden. Vijf seconden later: "112, wie heeft u nodig?" Ik heb me meteen verontschuldigd, en de verbinding werd door de centralist verbroken. Daarna waren alle systemen weer online.
Maar goed, ik ga natuurlijk niet de enige zijn die dit gaat meemaken. Ik zal ook niet de eerste zijn geweest, en al helemaal niet de laatste. Ik weet ook niet wat ik verkeerd gedaan zou hebben. Ik heb die knop duidelijk en lang genoeg vastgehouden, maar nergens volgde een duidelijke feedback met knipperen of een ander signaal. De knop begint namelijk al na één seconde vasthouden mee te knipperen.
Kan je niet zoals in de P2 instellen dat die de polestar assistance belt in plaats van 112? Worden ze er vanzelf wel gek van om het op te lossen.GuiltyNL schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:05:
De afgelopen dagen wilde mijn GPS niet de juiste locatie weergeven. Komt wel goed, dacht ik. Maar na een paar dagen zat ik nog steeds 100 meter te ver naar rechts, en daar snapt Google Maps tijdens het navigeren weinig van.
Als je in de P2 dezelfde reset doet met de max. ontwaseming knop, gaat die ook aan als je die 20 seconden inhoudt. Inderdaad wel vreemd dat men in de P4 dat via de SOS-knop moet doen...GuiltyNL schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:05:
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
Niet dat ik weet, maar ik heb de handleiding er nog niet op nageslagen.daniel14 schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:17:
[...]
Kan je niet zoals in de P2 instellen dat die de polestar assistance belt in plaats van 112? Worden ze er vanzelf wel gek van om het op te lossen.
Pas op allemaal! Er zit een gevaarlijke bug in de P4!
Ik reed van de week op de snelweg. Heb altijd one pedal drive uitstaan. Bij het uitzetten van adaptive cruise control/pilot assist door kort de rem aan te raken begon de auto ineens hard te remmen, ook toen ik zelf niet meer actief remde.
De enige oplossing was gas bijgeven.
Wat bleek: de auto heeft uit zichzelf de one pedal drive aangezet!
Levensgevaarlijk! Dit is geen eenmalige freak accident, mijn partner heeft pas hetzelfde meegemaakt.
Ik reed van de week op de snelweg. Heb altijd one pedal drive uitstaan. Bij het uitzetten van adaptive cruise control/pilot assist door kort de rem aan te raken begon de auto ineens hard te remmen, ook toen ik zelf niet meer actief remde.
Levensgevaarlijk! Dit is geen eenmalige freak accident, mijn partner heeft pas hetzelfde meegemaakt.
Dat is zeer nare ervaring, je schrikt je natuurlijk een ongeluk.Rtolboom schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:11:
Pas op allemaal! Er zit een gevaarlijke bug in de P4!
Advocaat van de duivel, zeker dat je niet de one-pedal drive hebt aangezet op het stuur door omhoog te drukken op het linker d-pad?
Zo niet, zeker aangeven bij Polestar
Zelf al wel precies dat meegemaakt en mede daarom echt voorstander van fysieke knoppen. Beter nog de 3 "sneltoetsen" op het linker stuur programmeerbaar maken zodat je dit soort potentieel gevaarlijke acties kan voorkomen.BartWNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:03:
[...]
Advocaat van de duivel, zeker dat je niet de one-pedal drive hebt aangezet op het stuur door omhoog te drukken op het linker d-pad?
Idem, nu staat die hier wel standaard aan, dus ik had hem per ongeluk uit gezet, wat natuurlijk iets minder erg is aangezien ik dan automatisch de reflex had om te remmen.BartWNL schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:03:
[...]
Dat is zeer nare ervaring, je schrikt je natuurlijk een ongeluk.
Zo niet, zeker aangeven bij Polestar
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Dat lost het toch niet op? Of je nu een fysieke knop of een huidige multifunctionele knop hebt neemt niet weg dat je na het indrukken niet meer ziet wat geactiveerd is tenzij dit zichtbaar blijft op de display achter het stuur.dnns85 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:49:
[...]
Zelf al wel precies dat meegemaakt en mede daarom echt voorstander van fysieke knoppen. Beter nog de 3 "sneltoetsen" op het linker stuur programmeerbaar maken zodat je dit soort potentieel gevaarlijke acties kan voorkomen.
Shit, dit zou best kunnen zijn gebeurd! Ik had geen idee dat je one pedal drive kan aanzetten met de knop naar boven.
Echt heel risicovol met dat afschuwelijke stuur zonder goede haptische feedback of de mogelijkheid de functies anders in te stellen.
Wil echt niet nogmaals one pedal driving spontaan aan hebben als je het niet verwacht.
Bedankt voor het meedenken! Denk dat dit het probleem was. Was me echt rot geschrokken.
Er komt ook niet een duidelijke notificatie op het scherm dat je het aanzet.
Echt heel risicovol met dat afschuwelijke stuur zonder goede haptische feedback of de mogelijkheid de functies anders in te stellen.
Wil echt niet nogmaals one pedal driving spontaan aan hebben als je het niet verwacht.
Bedankt voor het meedenken! Denk dat dit het probleem was. Was me echt rot geschrokken.
[ Voor 8% gewijzigd door Rtolboom op 22-04-2025 19:25 ]
Er komt een notificatie zodra het voorverwarmen begint, verder geen visuele indicatie vziw.barryvl schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:21:
Even een paar vraagjes op gebied van snelladen:
Ik ga ervanuit dat dit alleen maar met de Google maps integratie werkt
Het is geen oplossing, maar wellicht een work-around.Rtolboom schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:24:
Shit, dit zou best kunnen zijn gebeurd! Ik had geen idee dat je one pedal drive kan aanzetten met de knop naar boven.
Je kan volgens mij one-pedal drive toevoegen aan je favorieten en dan kan je daar ook de status zien van de OPD. Misschien geeft dat je wat meer zekerheid, al ben ik volledig met je eens dat dit beter afgevangen kan worden door Polestar.
Ik heb nu ook al een paar keer onbedoeld OPD ingeschakeld met waarschijnlijk de bediening op het stuur. Ik hoop dan ook dat ik de knoppen op termijn kan laten vervangen door de normale knoppen.
Ik ben benieuwd waarom mensen one pedal drive uitzetten. Ik heb hem standaard aan (en was het gewend na 6 jaar Tesla). Het rijdt zuiniger en spaart de remvoeringen. Toch?
Ik rijd zelf ook al 4 jaar in mijn nu nog p2 met one pedal drive. Ik zou nooit meer iets anders willen.samka schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:18:
Ik ben benieuwd waarom mensen one pedal drive uitzetten. Ik heb hem standaard aan (en was het gewend na 6 jaar Tesla). Het rijdt zuiniger en spaart de remvoeringen. Toch?
Op de snelweg zet ik hem uit omdat ik het fijner vindt om zonder te remmen uit te kunnen laten rollen. Van de snelweg af zet ik 'm dan weer aan. Fijn dat het op het stuur kan als je goed drukt, al had het misschien beter aan de pook/hendel gekund, soort van D naar B wat andere merken ook hebben. Die pook/hendel doet niets tijdens het rijden.
Nee het rijdt niet zuiniger en nee het spaart niet meer je remvoeringen. Zonder OPD rem je met het rempedaal ook gewoon op de elektromotoren.samka schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:18:
Zonder OPD rijdt het voor mij veel fijner en minder suf. Als je wat sportiever rijdt, vind ik OPD minder passend. Het kunnen uitrollen tot in de oneindigheid is ook fijn.
In mijn tests is zonder OPD rijden nipt zuiniger dan met OPD. Maar dat zal per persoon en rijstijl kunnen verschillen.
Ik probeerde zojuist voor de eerste keer te laden bij Fastned. Helaas werkte dat niet. Connector werd niet herkend en dus ook niet vergrendeld. Heeft de P4 dezelfde fix nodig als de P2 destijds?
Vorige week kreeg ik een foutmelding en bij een tweede lader op hetzelfde FN station ging het meteen goed. Ook ‘s avonds op de terugweg meteen starten. Het enige dat anders was bij de eerste laadpaal was dat het een combi met een chademo was, maar dat zou wel bijzonder zijn als het daar aan zou liggen?!GuiltyNL schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:05:
Ik probeerde zojuist voor de eerste keer te laden bij Fastned. Helaas werkte dat niet. Connector werd niet herkend en dus ook niet vergrendeld. Heeft de P4 dezelfde fix nodig als de P2 destijds?
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Hmm, die van mij was ook een combi met Chademo. Typisch!
Ik lees hier iedere keer op het forum over problemen met de PS4 die vrijwel allemaal voorkwamen met de eerste modellen van de PS2 en snap maar niet dat er niks uit het verleden geleerd is.. dat houdt mij nu al tegen een PS4 te kopen (los van de eerder genoemde “binnenspiegel” die totaal ongeschikt is voor mensen met multifocale bril.Juancho schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:05:
Dat klinkt als hetzelfde issue wat Volvo en Polestar ook met andere modellen hadden. Daar is een quick fix voor gekomen. De dealer past een pinnetje iets aan met een tang en klaar. Nog geen 10 sec werk.
Zo jammer, want het is een dijk van een wagen met heerlijke rijeigenschappen…
Meeste isssues zijn eigenlijk al opgelost hoor.Mickvanderveen schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:21:
[...]
Ik lees hier iedere keer op het forum over problemen met de PS4 die vrijwel allemaal voorkwamen met de eerste modellen van de PS2 en snap maar niet dat er niks uit het verleden geleerd is.. dat houdt mij nu al tegen een PS4 te kopen (los van de eerder genoemde “binnenspiegel” die totaal ongeschikt is voor mensen met multifocale bril.
Zo jammer, want het is een dijk van een wagen met heerlijke rijeigenschappen…
Grotendeels wat hardwarematige dingen die ik niet ideaal vindt maar dat heeft elke auto wel...
En verschillende features die in een grotere zwaardere auto met andere wielbasis nou eenmaal geen copy paste zijn.
Digital key heeft de sector juist een brede innovatie gedaan dus moet daarom ook opnieuw.
Ik heb er begrip voor, en als mijne geleverd wordt zijn we weer een paar bugs kwijt.
Digital key heeft de sector juist een brede innovatie gedaan dus moet daarom ook opnieuw.
Ik heb er begrip voor, en als mijne geleverd wordt zijn we weer een paar bugs kwijt.
Feit is ook dat de PS4 op het compleet nieuw SEA platform van Geely gebouwd is, in plaats van het Volvo SPA2 platform van de PS2. Qua ontwikkeling begin je daarmee dus wel degelijk (bijna) opnieuw. En denk ik dat Polestar er wellicht ook wat minder invloed op heeft (ze nemen immers een platform af van Geely ipv het samen met Volvo te ontwikkelen). Je gaat dus in feite door dezelfde groeipijnen heen. Maar met hopelijk als voordeel dat dit platform voor sommige toekomstige modellen ook her te gebruiken is.Kaoh schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:06:
En verschillende features die in een grotere zwaardere auto met andere wielbasis nou eenmaal geen copy paste zijn.
Doet natuurlijk niks af aan het feit dat veel bugs er in het testen allang uitgehaald hadden moeten zijn...
Volgens mij is er heel weinig echt opgelost? Ik heb nog steeds dezelfde issues als in november? Welke issues zijn er voor jou opgelost?izzet3838 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:09:
[...]
Meeste isssues zijn eigenlijk al opgelost hoor.
Grotendeels wat hardwarematige dingen die ik niet ideaal vindt maar dat heeft elke auto wel...
-digital keyGuiltyNL schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Volgens mij is er heel weinig echt opgelost? Ik heb nog steeds dezelfde issues als in november? Welke issues zijn er voor jou opgelost?
-knoppen (deels) blijft quirky maar hebben veel auto's helaas
-acc werkt beter
-systeem is stabieler en crasht eigenlijk niet meer, vroeger was dat meerdere keren per week.
-Condens van ramen
Waarschijnlijk nog wat dingen, de enige "ergernissen" die er nu voor mij nig zijn zijn hardwarematig, zoals de matige stoelverwarming, de kleine steun voor je linkervoet,...
Ben gaan testrijden en viel me op dat ACC niet fijn werkt.
Elke keer start die active steering aan, moet je dit uitzetten...kan je dat niet compleet afzetten die steering?
Ook verkeersbordensnelheid kan niet overgenomen worden en +/- slechts per 5
Was een LRSM maar vond de ophanging redelijk hard...
Harman Kardon met luidsprekers in stoel is wel zalig goed...
Elke keer start die active steering aan, moet je dit uitzetten...kan je dat niet compleet afzetten die steering?
Was een LRSM maar vond de ophanging redelijk hard...
Harman Kardon met luidsprekers in stoel is wel zalig goed...
Een maal op de stuurknop drukken activeert Pilot Assist, tweemaal activeert ACC. Volgens het boekje kan je de snelheid in stappen van 1 km/u aanpassen door de knop lang vast te houden (Volvo kent dezelfde werking) maar dat werkt niet (goed).DorkoTheBeast schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:52:
Ben gaan testrijden en viel me op dat ACC niet fijn werkt.
Ja, dat van die 1 en 2 keer drukken hadden ze verteld maar het werkte niet altijd goed vond ik... Ook die per 1 verhogen heb ik zitten proberen ( sowieso niet logisch om kort drukken 5 en lang 1) maar die veranderde uiteindelijk altijd met 5.Timmy schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:31:
[...]
Een maal op de stuurknop drukken activeert Pilot Assist, tweemaal activeert ACC. Volgens het boekje kan je de snelheid in stappen van 1 km/u aanpassen door de knop lang vast te houden (Volvo kent dezelfde werking) maar dat werkt niet (goed).
Ik heb mij heel die rit geërgerd aan die ACC en ook omdat de snelheidsborden niet overgenomen kunnen worden...
Rij nu BMW en daar kan ik de snelheid van de borden overnemen en zelfs instellen om er nog standaard bv 3 km bij te doen ....denk dat ik op dat gebied te verwend ben...Ik rij 95% op ACC dat systeem en werkt perfect.
Ik vond de ophanging ook tegenvallen op slechte wegen (een probleem in Belgie LOL) en blijkbaar raden ze de elektronisch instelbare dempers van het Performance af omdat nog veel harder zou zijn... en DM en 22" is niet goed voor de range...
..sorry voor de rant...had hoge hoop voor deze wagen...
1x drukken voor +5km en iets langer ingedrukt houden voor +1km werkt in de Volvo top hoor. In praktijk ervaar ik dat juist als erg prettig omdat ik ook vaak +5 a +10km harder rijd dan volgens de borden mag.
[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 03-05-2025 10:29 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
.
[ Voor 99% gewijzigd door Rhys08 op 04-05-2025 19:09 ]
Gelukkig heeft iedereen andere wensen en ervaringen en zo te horen betekent dat voor jou dat de P4 afvalt. Ik ben uitermate tevreden over de P4 en dat kan alleen maar nog beter worden als de softwareproblemen verholpen worden.DorkoTheBeast schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:52:
..sorry voor de rant...had hoge hoop voor deze wagen...
Het met 1 km/u verhogen werkt helaas niet goed. Maar eerlijk gezegd vind ik het prima om de snelheid steeds met 5 km/u te verhogen of te verlagen.
Het overnemen van de maximumsnelheid van de borden doet P4 (nog) niet. Maar daar moet ik ook bij aantekenen dat de herkenning van de maximum snelheid bij de P4 nog niet heel erg goed is...
Bij elk merk wordt functionaliteit op een andere manier aangeboden. Dat kan even wennen zijn. Omdat ik uit een Volvo kom is het over het algemeen een feest van herkenning. Ik heb ook proefgereden in een BMW en voelde mij daar niet thuis. De menu's en bediening vond ik niet fijn en dat werd helaas niet beter toen de lane assist mij tweemaal in de rijbaan voor tegemoetkomend verkeer probeerde te krijgen

Digital Key alleen voor Apple. Android niet.izzet3838 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:59:
[...]
-digital key
-knoppen (deels) blijft quirky maar hebben veel auto's helaas
-acc werkt beter
-systeem is stabieler en crasht eigenlijk niet meer, vroeger was dat meerdere keren per week.
-Condens van ramen
ACC werkt minder slecht, maar nog steeds onvoldoende. Datzelfde geldt voor Pilot Assist, onbetrouwbaar, grillig en onrustig.
Gebrek aan condens komt momenteel door het weer. Eerder, wel na de update, stonden de druppels op mijn voorruit, zoveel condens was er.
En er is natuurlijk meer dan dit. Juist softwarematig is er nog heel veel werk aan de winkel.
Maar goed, afgelopen week heerlijk mee kunnen rijden als reisauto van Rotterdam naar Maastricht!
Ik moet elke ochtend mijn auto via NFC openen, waarna het gastprofiel ingeladen wordt. Ook worden de stoel, het stuur en de spiegels daarbij versteld. Dat het gastprofiel wordt ingeladen, is een bug. Maar dat de auto niet reageert op de sleutel 'hoort' in mijn geval.
Want Polestar zegt:
Want Polestar zegt:
Ik parkeer naast mijn huis. De sleutel buiten die straal van 10 meter houden is fysiek onmogelijk.Als de sleutel te vaak in de buurt is geweest zonder de auto te ontgrendelen, schakelt de nabijheidsdetectie uit. Een tikje op de handgreep volstaat dan om te openen en activeren.
Als de sleutel meer dan 1,5m van de auto is en deze vergrendeld, maar binnen 10m straal blijft, wordt na 5 min de communicatie verbroken. Openen/starten via NFC volstaat.
Ik heb het zelfde probleem. De auto gaat meestal niet automatisch open, maar als ik de inkeping in de handgreep een aantal maal aanraak gaat de auto open en wordt het juiste profiel geladen.GuiltyNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:22:
Ik parkeer naast mijn huis. De sleutel buiten die straal van 10 meter houden is fysiek onmogelijk.
Een andere oplossing zou kunnen zijn je keyfob thuis in een Faraday zakje te bewaren. Zodra je naar de auto gaat haal je de keyfob er uit.
Of zoiets: (weet niet of deze specifieke goed of slecht is)Timmy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:40:
[...]
Een andere oplossing zou kunnen zijn je keyfob thuis in een Faraday zakje te bewaren. Zodra je naar de auto gaat haal je de keyfob er uit.
https://www.bol.com/be/nl...2xwSkQIOTR4AaAhhGEALw_wcB
Ik zie nu dat bij verschillende leasemaatschappijen er een long range / dual motor en performance versie geleased kan worden in een basis, plus en prime uitvoering, op de site van Polestar kan ik daar alleen niets over vinden.
verschil tussen dual motor en performance lijkt ook minimaal, zou wel fijn zijn als er ergens inzicht komt in de verschillen tussen de uitvoeringen, of is dit al een voorbode op MY2026?
verschil tussen dual motor en performance lijkt ook minimaal, zou wel fijn zijn als er ergens inzicht komt in de verschillen tussen de uitvoeringen, of is dit al een voorbode op MY2026?
welke sleutel heb je gekoppeld aan je profiel? Je digital key of je keyfob? Het kan zijn dat de ene eerder connect met de auto en je daardoor altijd het gast profiel laat ipv het profiel dat aan je gekoppelde sleutel hangt.GuiltyNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:22:
Ik moet elke ochtend mijn auto via NFC openen, waarna het gastprofiel ingeladen wordt. Ook worden de stoel, het stuur en de spiegels daarbij versteld. Dat het gastprofiel wordt ingeladen, is een bug. Maar dat de auto niet reageert op de sleutel 'hoort' in mijn geval.
Want Polestar zegt:
[...]
Ik parkeer naast mijn huis. De sleutel buiten die straal van 10 meter houden is fysiek onmogelijk.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Maar ik vind het best vervelend dat je aan dit soort workarounds moet denken om de tekortkomingen van Polestar te fixen.DorkoTheBeast schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:48:
[...]
Of zoiets: (weet niet of deze specifieke goed of slecht is)
Ik heb een Android toestel, dus nog geen digital key. Ik gebruik de keyfob.BartWNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:22:
[...]
welke sleutel heb je gekoppeld aan je profiel? Je digital key of je keyfob? Het kan zijn dat de ene eerder connect met de auto en je daardoor altijd het gast profiel laat ipv het profiel dat aan je gekoppelde sleutel hangt.
zo, lekkere aanname van mijn kant inderdaad.GuiltyNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:02:
[...]
Ik heb een Android toestel, dus nog geen digital key. Ik gebruik de keyfob.
Dan is dat in ieder geval niet het probleem
Je kan dat al zien op de UK siteJustTrying schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:58:
Ik zie nu dat bij verschillende leasemaatschappijen er een long range / dual motor en performance versie geleased kan worden in een basis, plus en prime uitvoering, op de site van Polestar kan ik daar alleen niets over vinden.
Prime is Plus + Pilot + Donkere achterruiten
Verder niet al te veel veranderingen blijkbaar, behalve de fysieke knoppen op stuur.
Ik heb deze gekocht (raad je wel aan om deze op AliExpress te kopen) omdat de auto op de oprit naast de voordeur staat en de sleutel dus 2 meter naast de auto binnen wordt neergelegd. Sinds dit doosje geen enkel probleem meer. De auto reageert zodra ik de voordeur open.DorkoTheBeast schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:48:
[...]
Of zoiets: (weet niet of deze specifieke goed of slecht is)
Inderdaad, nu zie ik ook het verschil tussen de dual motor versie en de dual motor performance, thanks!sbin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:44:
[...]
Je kan dat al zien op de UK site
Prime is Plus + Pilot + Donkere achterruiten
Verder niet al te veel veranderingen blijkbaar, behalve de fysieke knoppen op stuur.
Ik weet niet hoe het in de P4 is, maar in de P3 scheelt het heel veel. Ik rij bijna 20% zuiniger met ODP uit, ODP aan rijdt wel fijner,.. voor de lange ritten zet ik hem nu meestal uit.samka schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:18:
Ik heb weer wat ervaringen gedeeld https://www.autoweek.nl/r...-range-single-motor-2025/ n.a.v een vakantietrip naar Frankrijk en rijden met een vouwwagen.
Zoals je daarin kan lezen heb ik inmiddels voor de derde keer de anwb nodig gehad om de auto weer rijdend te krijgen. Dit keer niet de accu maar een andere vage storing. We waren net een half uur thuis en ik had de bagage uitgeladen waarbij de achterklep een minuut of tien had opengestaan. Toen ik de bagageklep wilde sluiten reageerde ie niet op de knop en kreeg ik de ook de portieren niet meer ontgrendeld. Vervolgens deed ik iets doms door de achterklep handmatig te sluiten in de hoop dat het systeem dan weer zou werken. Niet dus en kon ik er dus helemaal niet meer in. Een nacht gewacht en de sleutel in de metalen broodkist gedaan (is volgens mij ook een kooi van Faraday) maar 's ochtend was er nog steeds geen beweging in te krijgen. Gekke was dat wel iedere keer de verlichting aanging als ik aan kwam lopen met de sleutel maar de portieren weigerden open te gaan. Nadat de anwb weer was langsgekomen kon ik de auto weer in en deed iet het ook meteen. 12volt accu was ook nog goed. Wel waren allerlei instellingen in mijn profiel gewijzigd.
Inmiddels heeft Polestar support aangeboden om de auto meerdere dagen te diagnosticeren om de te kijken of ze het probleem kunnen vinden en krijg ik vervangend vervoer. Volgens hun ben ik de enige met deze storingen.
Zoals je daarin kan lezen heb ik inmiddels voor de derde keer de anwb nodig gehad om de auto weer rijdend te krijgen. Dit keer niet de accu maar een andere vage storing. We waren net een half uur thuis en ik had de bagage uitgeladen waarbij de achterklep een minuut of tien had opengestaan. Toen ik de bagageklep wilde sluiten reageerde ie niet op de knop en kreeg ik de ook de portieren niet meer ontgrendeld. Vervolgens deed ik iets doms door de achterklep handmatig te sluiten in de hoop dat het systeem dan weer zou werken. Niet dus en kon ik er dus helemaal niet meer in. Een nacht gewacht en de sleutel in de metalen broodkist gedaan (is volgens mij ook een kooi van Faraday) maar 's ochtend was er nog steeds geen beweging in te krijgen. Gekke was dat wel iedere keer de verlichting aanging als ik aan kwam lopen met de sleutel maar de portieren weigerden open te gaan. Nadat de anwb weer was langsgekomen kon ik de auto weer in en deed iet het ook meteen. 12volt accu was ook nog goed. Wel waren allerlei instellingen in mijn profiel gewijzigd.
Inmiddels heeft Polestar support aangeboden om de auto meerdere dagen te diagnosticeren om de te kijken of ze het probleem kunnen vinden en krijg ik vervangend vervoer. Volgens hun ben ik de enige met deze storingen.
Vanochtend geprobeerd en ja, dat werkt.DorkoTheBeast schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:02:
Overweeg nog steeds de P4 en kwam volgende tegen op een facebook group over P4:
[Afbeelding]
Is dit correct? ( bij Polestar zeiden ze dat de P4 dit niet kon)
De max snelheid die aangeven wordt op het display wordt dan de ingesteld snelheid.
Voorwaarde is wel dat CC al actief is.
Heel erg bedankt om dit te testen!!...Erg dat ze dit bij Polestar niet weten...(of niet goed luisteren naar potentiele klanten)P2Hattem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Vanochtend geprobeerd en ja, dat werkt.
De max snelheid die aangeven wordt op het display wordt dan de ingesteld snelheid.
Voorwaarde is wel dat CC al actief is.
niet reageren is ook een optie
[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 10-05-2025 11:13 ]