Ah leuk om te weten! Ik hoop ook dat het gaat wennen de komende weken, verwacht van wel hoor. Maar er werd specifiek gevraagd naar mijn irritaties dus vandaar. Het is denk ik meer een kwestie van even wennenizzet3838 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:43:
[...]
Knipperlicht geluidje is een relais geluid wat vroeger in audo auto's zat volgens mij, ik vind het een heeeel leuke throwback het is een van de dingen die ik mis van mijn ps2(samen met de zetels) ivm de ev6.
Vandaag de bevestiging van Polestar gehad dat de knoppen van MY26 ook in de MY25 gemonteerd kunnen worden. Dus dat is goed nieuws, vind ik. Polestar geeft wel aan dat dit iets is dat je op eigen verzoek en op eigen kosten kunt laten doen (via de Volvo dealer). De prijsopgave volgt nog. En de discussie ook 😉
In de UK heeft een aantal mensen het al gedaan. Part number 80042595. Kosten 450 Pond, exclusief montagednns85 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:52:
Vandaag de bevestiging van Polestar gehad dat de knoppen van MY26 ook in de MY25 gemonteerd kunnen worden. Dus dat is goed nieuws, vind ik. Polestar geeft wel aan dat dit iets is dat je op eigen verzoek en op eigen kosten kunt laten doen (via de Volvo dealer). De prijsopgave volgt nog. En de discussie ook 😉
De kofferbak “open schoppen” werkt alleen als je een korte trap (voet onder en weer terug) maakt en niet gaat vegen. Ter hoogte van de eerste letters op je kenteken. Sinds ik dat doe werkt het 10/10.joblamie schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:56:
[...]
Ik wil absoluut de pret niet bederven, dus blijf vooral in die positieve mindset over de auto (is terecht!), maar ik zou geen verdere verschillen tussen MY2025 en MY2026 verwachten anders dan de knoppen op het stuur.
Achterklep open schoppen lukt mij ook 9 van de 10 keer niet trouwens, slechte implementatie wat mij betreft maar niet echt boeiend verder.
Wat ik de laatste tijd al 2x heb gehad is dat het geluid van de auto compleet ontbreekt, dus niet alleen muziek, maar ook de sensor piepjes en het knipperlicht geluid. Dan is de auto pas stil!
En vooral niet 'schoppen' maar Inderdaad gewoon naar boven bewegen, tenminste zo werkt het bij de P2.Rhys08 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
De kofferbak “open schoppen” werkt alleen als je een korte trap (voet onder en weer terug) maakt en niet gaat vegen. Ter hoogte van de eerste letters op je kenteken. Sinds ik dat doe werkt het 10/10.
haha ja dit heb ik mijn vriendin uit moeten leggen dat het niet letterlijk schoppen wasKaoh schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:35:
[...]
En vooral niet 'schoppen' maar Inderdaad gewoon naar boven bewegen, tenminste zo werkt het bij de P2.
Direct navraag gedaan bij supportdnns85 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:52:
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
De offerte kwam bij mij uit op €566 incl BTW, al betaal ik dat er niet voor. Hopelijk kunnen ze dat snel in orde maken, was nog even onduidelijk of onderdeel al leverbaar is.
De auto staat nog (steeds) bij de dealer voor het windgeruis (we zitten nu in de 10e week). Daar is nog geen zicht op een oplossing, dus we wachten weer af.
De auto staat nog (steeds) bij de dealer voor het windgeruis (we zitten nu in de 10e week). Daar is nog geen zicht op een oplossing, dus we wachten weer af.
@dnns85 ik vandaag ook bij dealer geweest voor windgeruis. Ze hadden met een P4 demo model gereden en met die van mij conclusie weinig verschil.. Morgen eerst in de P4 van mijn collega rijden. Hierna kijken twijfel nu nog of ik ermee door ga.
Het is vanaf 90km/h maar vooral boven de 105 km/uur toch duidelijk hoorbaar. Komt dan ook boven de muziek uit.
Oplossing was nog een geheel nieuwe strip. Dat is al gebeurd bij jou?
Het is vanaf 90km/h maar vooral boven de 105 km/uur toch duidelijk hoorbaar. Komt dan ook boven de muziek uit.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Gister het bericht dat mijn P4 op de boot staat en onderweg is
. Helaas daarbij wel de aanpassing van de verwachte levertijd van half december naar verwacht eind december
. Wanneer ik hem krijg vind ik wat minder relevant nu, maar wel dat 'ie dit jaar nog op kenteken staan. Misschein de dealer / support eens vragen hoe zij daar tegenaan kijken..
Dat was bij mij bij het servicepunt ook een paar keer de conclusie, maar ik heb het niet geaccepteerd. Uiteindelijk heeft iemand van Polestar mijn auto opgehaald nadat hij met een vervangende P4 naar mij toe was gereden en hij kwam gelukkig tot de conclusie dat het in mijn auto wel erger was. Overigens bewust zo gedaan om te ervaren hoe deze P4 anders is dan die van mij. Maar veel "producteneigenschappen" zijn hetzelfde of zelfs erger in deze auto. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant valt het toch nog wel mee met mijn auto blijkbaar, relatief gezien.ThaDude schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:19:
@dnns85 ik vandaag ook bij dealer geweest voor windgeruis. Ze hadden met een P4 demo model gereden en met die van mij conclusie weinig verschil.. Morgen eerst in de P4 van mijn collega rijden. Hierna kijken twijfel nu nog of ik ermee door ga.
Inmiddels hebben ze, naar zeggen, alles al vervangen rondom die plek waar de ruis vandaan komt, rubbers, kapjes, ik denk wel 5-7 verschillende dingen. Nog niet opgelost. Ze zijn nu druk bezig om een modificatie te maken en mijn case is een soort testcase geworden. Het servicepunt is alleen maar uitvoerend, de regie ligt bij Polestar. Blijkbaar in samenspraak met een team in Brussel en Zweden (?). Ze waren vorige week dicht bij een oplossing maar bleek toch niet het geval.
Inmiddels is wel duidelijk en dat wordt ook bevestigd door servicepunt en Polestar dat er meer gevallen zijn van deze ruis. Het gekke is gewoon dat het bij de ene auto erger is dan bij de ander. Terwijl de rubbers op het zicht hetzelfde zijn. Bij de vervangende P4 is het wel acceptabel en stoor ik me er bijna niet aan. En niet omdat dit niet mijn auto is, maar omdat ik het echt minder hoor. Bij hogere snelheden is er ook ruis, maar bijna net zo veel aan links als aan rechts en op andere plekken rondom de auto. En in mijn eigen auto hoor ik vanaf de bijrijdersstoel de ruis links harder dan rechts, dat vind ik vreemd. Zelfs bij lagere snelheden tussen de 50-100. Deze vervangende auto pas echt vanaf 130+ en algemener dan specifiek van links.
Kortom, ik hoop dat ze met een oplossing komen en dat daar straks meer mensen mee geholpen kunnen worden. Ze zijn er echt serieus mee bezig, ik veracht dat een ander servicepunt er nu ook nog niks mee kan. Ik krijg en hoef mijn auto sowieso niet terug zolang het niet is opgelost. Als er updates zijn meld ik het hier zeker.
Ik heb hier ook een offerte ontvangen van de Volvo dealer voor het vervangen van de stuurknoppen:
496,48 inclusief BTW.
496,48 inclusief BTW.
Bij MY2026 van de PS2 is de schopsensor aangepakt. Ik heb dat model en het maakt nu helemaal niks meer uit waar je een schopje geeft. Het werkt super goed en het werkt altijd. En in praktijk merk ik dat ik het dan ook heel veel gebruik.Kaoh schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:35:
[...]
En vooral niet 'schoppen' maar Inderdaad gewoon naar boven bewegen, tenminste zo werkt het bij de P2.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zou mooi zijn als die ook in de ps4 my2026 zit danJuancho schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:
[...]
Bij MY2026 van de PS2 is de schopsensor aangepakt. Ik heb dat model en het maakt nu helemaal niks meer uit waar je een schopje geeft. Het werkt super goed en het werkt altijd. En in praktijk merk ik dat ik het dan ook heel veel gebruik.
Misschien kun je dat ook laten fixen voor 499Kaoh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:27:
[...]
Zou mooi zijn als die ook in de ps4 my2026 zit dan
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik heb gisteren de auto ingeleverd en ik heb nu een prullenbak in de aanbieding
Als je interesse hebt, stuur me dan een berichtje. Het is wel een mooi, ruime oplossing die niet in de weg zit.
Als je interesse hebt, stuur me dan een berichtje. Het is wel een mooi, ruime oplossing die niet in de weg zit.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Update:kmvoges schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:31:
Ik heb de auto inmiddels een paar weken en ben er ook mee op vakantie gegaan. Ik zal hier mijn ervaringen tot nu toe delen. Ik heb er inmiddels bijna 6000km mee gereden.
Aflevering handover center en eerste km's
De aflevering ging bijna helemaal smooth behalve het feit dat ze vergeten waren om de automatische trekhaak te plaatsen. Ook merkte ik direct bij het wegrijden dat de auto trilde bij snelheden tussen de 80-130 km/u. Dit beiden gemeld en binnen enkele dagen een afspraak in Beesd om zowel de trekhaak te monteren als het getril te controleren. Bij de auto opnieuw ophalen was trekhaak uiteraard geplaatst en alle banden waren opnieuw gebalanceerd (ik heb de 20-inch Aero Pirelli P-zero banden). Bij het wegrijden op de snelweg direct geconstateerd dat het trillen niet was opgelost. Als ik ik stuur losliet zag je deze gewoon letterlijk trillen, maar de hele auto trilde en niet alleen de voorkant.
Vervolg via Polestar support en dealer (Service punt)
Het handover centrum in Beesd kon dit niet verder oplossen naar eigen zeggen dus werd er een afspraak gemaakt met een service punt. Dit heeft Polestar support en het Service punt echt goed opgepakt omdat dit vlak voor mijn vertrek was op vakantie en de agenda's voor onderhoud rammetje vol zaten. Uitkomst van het onderzoek was dat alle banden te hoge afwijkingen hadden, waarschijnlijk omdat ze te lang hebben stilgestaan. Eivormige banden dus. Service punt heeft 4 nieuwe banden besteld en op een speciaal apparaat (Hunter) laten balanceren en weer gemonteerd. Uitkomst, trillingen minder, maar nog steeds aanwezig. Alles tussen de 0 - 80km/u helemaal smooth en tussen 80 - 140 is de auto trillerig en onrustig (voel je ook door stuur heen). Tussen de 140 - 190 is de auto weer helemaal smooth. Dit heb ik direct gemeld na de eerste lange rit op vakantie en ook direct een vervolgafspraak gemaakt. Die is a.s. maandag en daar komen nog wat punten bij.
Ervaringen tijdens en na 4000 vakantie km's
Los van het trillen/vibreren van de auto ontstonden er in de laatste paar dagen van onze vakantie km's nog wat issues:
1. In de linkvoordeur lijkt het alsof er een kabel oid los zit die nu over bijna elke oneffenheid een irritant tikkend/krakend geluid maakt.
2. Vanuit het dashboard komt er een duidelijk hoorbaar tikkend/knisperend geluid waarvan ik eerst dacht dat dit iets was in het dashboard zelf wat meer/minder werkte ivm temperatuurwissels oid, maar het geluid treedt niet op wanneer er torsie plaatsvind op de auto of op de verschillende dashboard onderdelen maar ook gewoon wanneer er geen enkele oneffenheid in de weg zit. Het is ook alleen aanwezig wanneer de auto in beweging is en niet wanneer deze stilstaat. Het getik is er vanaf 30km/u naar boven. Ook heel vreemd is dat dit getik niet altijd er is. En dan bedoel ik ook niet zachter ofzo, maar gewoon echt totaal verdwenen. Heb ook verschillende airco instellingen geprobeerd en uiteraard de airco helemaal uitgezet maar dat helpt niet. Het geluid lijkt het meeste op druppels water die tegen je vooruit aan komen als het begint te regenen. En vwb frequentie geen pijl op te trekken wanneer het wel gaat tikken en wanneer niet.
3. Bij de laatste laadstop op weg naar huis wilde de auto niet meer snelladen, alleen maar nog AC laden.
4. Bij de laatste km's richting huis begon de auto nog een vreemd geluid te maken wat lijkt op een bepaalde resonantie of iets wat aanloopt. Ik dacht eerst dat het van de banden kwam, maar de frequentie van het geluid veranderd niet of ik nou 40km/u rij of 100km/u. En dit geluid hoor je echt heel duidelijk door muziek heen, het lijkt zelfs alsof je het buiten de auto ook hoort. Ik dacht ook nog dat het wellicht de afkoelingsfans waren voor de batterij, die kunnen ook een soort loeiend geluid maken. Maar het lijkt me sterk dat deze continue aan staan elke rit, elke dag vanaf eerste moment rijden.
5. Het verschil tussen windruis toen ik de auto net had, en wat het nu is (zowel bij 80km/u als 120km/u) is heel duidelijk dat het heel erg toegenomen is.
A.s. maandag ga ik met de monteur rijden om alle punten te laten horen. Ik hoop dat alle punten verholpen kunnen gaan worden, want anders wordt het steeds moeilijker om heel blij te worden van deze auto. Als er anderen zijn met soortgelijke ervaringen dan hoor ik het graag.To be continued...
Punt 1 Tikkend/Krakend geluid uit de linkerzijde wordt opgepakt na punt 2.
Punt 2 Tikkend/Knisperend geluid uit dashboard: Dit is in onderzoek bij Polstar servicepunt. 2 weken geleden na een lange rit direct doorgereden naar garage zodat monteur kon instappen en het geluid kon meemaken. Dit heeft hij direct opgenomen met z'n telefoon en opgestuurd naar Polestar in Belgie voor verder onderzoek. Over 2 weken gaat de auto 2 dagen naar de garage waarbij ze het hele dashboard eruit gaan halen om te kijken wat ze kunnen vinden. Wordt inmiddels ook door Polestar Belgie dus in de gaten gehouden wat hier uit gaat komen en of ze het kunnen oplossen.
Punt 3 Snelladen werkt niet: Heb ik (gelukkig) niet meer kunnen reproduceren. Kan overal snelladen in Ned. Maar Servicepunt kon ook geen storing oid vinden dus ik vind het wel spannend als ik weer lange vakantie afstanden ga rijden.
Punt 4 Resonantiegeluid banden: zijn gewoon de banden en gaat niet veranderen. Inmiddels ben ik het ook meer gewend en hoor ik het eigenlijk niet actief.
Punt 5 Windruis: Ik heb alle rubbers rondom de deuren en bij alle contactpunten schoongemaakt (zat na zo'n vakantie toch veel stoffigheid tussen) en volgens mij het de windruis daarmee weer afgenomen. Vaker schoonhouden dus die rubbers.
Ik moet zeggen dat Polestar en het servicepunt dit echt goed oppakken en serieus nemen. Mijn complimenten daarvoor. Ondanks deze punten geniet ik toch echt wel van de auto. Digital key via telefoon werkt als een zonnetje en de auto rijdt gewoon heerlijk. Heb nu Spotify Lossless via Apple carplay waarmee het geluid ook echt veel beter is dan via de ingebouwde AAOS Spotify app (is dit meer mensen opgevallen?).
To be continued!
Dat met die lossless audio via Spotify ga ik eens testen. Tot nu toe vind ik de audio installatie behoorlijk tegenvallen namelijk. Nog weinig kippenvel momentjes waar ik dat in vorige auto’s wel degelijk had (bijv. BMW 3 serie met de op een na hoogste hifi upgrade)kmvoges schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Update:
Punt 1 Tikkend/Krakend geluid uit de linkerzijde wordt opgepakt na punt 2.
Punt 2 Tikkend/Knisperend geluid uit dashboard: Dit is in onderzoek bij Polstar servicepunt. 2 weken geleden na een lange rit direct doorgereden naar garage zodat monteur kon instappen en het geluid kon meemaken. Dit heeft hij direct opgenomen met z'n telefoon en opgestuurd naar Polestar in Belgie voor verder onderzoek. Over 2 weken gaat de auto 2 dagen naar de garage waarbij ze het hele dashboard eruit gaan halen om te kijken wat ze kunnen vinden. Wordt inmiddels ook door Polestar Belgie dus in de gaten gehouden wat hier uit gaat komen en of ze het kunnen oplossen.
Punt 3 Snelladen werkt niet: Heb ik (gelukkig) niet meer kunnen reproduceren. Kan overal snelladen in Ned. Maar Servicepunt kon ook geen storing oid vinden dus ik vind het wel spannend als ik weer lange vakantie afstanden ga rijden.
Punt 4 Resonantiegeluid banden: zijn gewoon de banden en gaat niet veranderen. Inmiddels ben ik het ook meer gewend en hoor ik het eigenlijk niet actief.
Punt 5 Windruis: Ik heb alle rubbers rondom de deuren en bij alle contactpunten schoongemaakt (zat na zo'n vakantie toch veel stoffigheid tussen) en volgens mij het de windruis daarmee weer afgenomen. Vaker schoonhouden dus die rubbers.
Ik moet zeggen dat Polestar en het servicepunt dit echt goed oppakken en serieus nemen. Mijn complimenten daarvoor. Ondanks deze punten geniet ik toch echt wel van de auto. Digital key via telefoon werkt als een zonnetje en de auto rijdt gewoon heerlijk. Heb nu Spotify Lossless via Apple carplay waarmee het geluid ook echt veel beter is dan via de ingebouwde AAOS Spotify app (is dit meer mensen opgevallen?).
To be continued!
UPDATEKeepitMagic schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:10:
[...]
Dat met die lossless audio via Spotify ga ik eens testen. Tot nu toe vind ik de audio installatie behoorlijk tegenvallen namelijk. Nog weinig kippenvel momentjes waar ik dat in vorige auto’s wel degelijk had (bijv. BMW 3 serie met de op een na hoogste hifi upgrade)
KIPPENVEL AL OVER THE PLACE! Haha dit is echt een wereld van verschil, zelfs al op zeer hoog ipv lossless. Nu komen die speakers pas echt tot leven
Ik luister ook altijd Spotify via Carplay. Wel raar dat er zo veel verschil zit in de native Spotify app en Carplay. Dit was overigens in de P2 ook al het geval.
Ja, jammer dat Spotify er voor heeft gekozen om de AAOS versie zo beperkt te houden...dnns85 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:27:
Ik luister ook altijd Spotify via Carplay. Wel raar dat er zo veel verschil zit in de native Spotify app en Carplay. Dit was overigens in de P2 ook al het geval.
Ik heb als alternatief Deezer en Tidal getest, maar die waren voor mij gevoel nog beperkter. Die onthouden niet eens de laatst afgespeelde track...
Na de 2e proefrit helemaal verliefd en het lange wachten kan nu beginnen. Vandaag de handtekening gezet voor:
- Polestar 4 Long Range Single motor
- Kleur Storm
- Bridge of Weir-leer in Charcoal
- Prime Pack (Pilot/Plus)
- Elektrochromatisch pano en trekhaak
Intussen nog maar even een paar maanden jaloers jullie ervaringen meelezen.
- Polestar 4 Long Range Single motor
- Kleur Storm
- Bridge of Weir-leer in Charcoal
- Prime Pack (Pilot/Plus)
- Elektrochromatisch pano en trekhaak
Intussen nog maar even een paar maanden jaloers jullie ervaringen meelezen.
Even ter referentie (no disrespect): ik heb nu een dag een Polestar 2 te leen want mijn trekhaak wordt gemaakt… dat is wel ff andere koek qua rijcomfort en premium gevoel in de cabine. De PS2 stuitert veel meer over de weg en is veel lawaaiiger. Ook bij het optrekken hoor je duidelijk gezoem van de elektromotor. Bij de PS4 is alles heerlijk stil en solide/zeker op de weg. Blij met de PS4
Software update 4.2.7 is aangekondigd. Nog niet bekend wanneer de OTA gaat lopen, maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
Updates in softwareversie P4.2.7
Updates in softwareversie P4.2.7
- Bugfix voor probleem waarbij oude tekstberichten opnieuw werden weergegeven wanneer de telefoon verbinding maakte met Bluetooth
- Verbeteringen in de stabiliteit van het middendisplay, inclusief correcties voor vertalingen
- Verbeteringen aan videostreamingdiensten, waaronder het verminderen van videosignalen die ervoor zorgen dat geluid zonder beeld wordt afgespeeld
- Verbetering van de stoelverwarming om de totale temperatuur van de stoelverwarming met 2 graden te verhogen
- De diermodus schakelt nu bij activering automatisch de koplampen uit. De koplampen keren terug naar de gekozen instelling zodra de diermodus wordt uitgeschakeld
- De ingestelde klimaattimers starten nu 30 minuten voor de ingestelde vertrektijd. Voorheen startte de timer 15 minuten voor de ingestelde tijd. Als de gebruiker niet op het ingestelde vertrektijdstip in de auto stapt, blijft de klimaatregeling nog 10 minuten werken voordat deze wordt uitgeschakeld
- Het preconditioneren van het interieur via directe start in de Polestar-app duurt nu 30 minuten voordat het wordt uitgeschakeld. Voorheen liep de klimaatregeling 15 minuten na directe start
- De instellingen van de dashcam worden nu opgeslagen in de bestuurdersprofielen. Uw voorkeursinstellingen worden nu opgeslagen in uw bestuurdersprofiel, waardoor de gebruiker de privacyvoorkeuren alleen bij het eerste gebruik hoeft te accepteren. Alle instellingen, inclusief automatische noodopname, blijven nu behouden tussen rijcycli. Het gastprofiel wordt tussen de rijcycli altijd teruggezet naar de standaardinstellingen en bij elk gebruik moet de privacyvoorkeur worden geaccepteerd
- Als het bestuurdersportier open blijft staan terwijl de auto geparkeerd staat en er geen bestuurder op de stoel wordt gedetecteerd, wordt de muziek die op dat moment wordt afgespeeld gepauzeerd. Voorheen werd de muziek afgespeeld totdat de auto werd vergrendeld
- Verbeterde stuurinteracties bij lage snelheid bij gebruik van Pilot Assist
- Verbeterde reminteracties bij gebruik van adaptieve cruisecontrol (ACC) en Pilot Assist
- Lang indrukken van de instelknop om de gewenste doelsnelheid in te stellen is verbeterd, zodat de reactie nu langzamer is. Dit maakt het gemakkelijker om de doelsnelheid per 1 km/u te wijzigen en verbetert het algehele gebruik van ondersteund rijden. Een korte druk op de knop blijft de ingestelde doelsnelheid met 5 km/u verhogen/verlagen
Dat is een serieuze update, ben benieuwd!ewdevries schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:04:
Software update 4.2.7 is aangekondigd. Nog niet bekend wanneer de OTA gaat lopen, maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
Updates in softwareversie P4.2.7Verbeteringen aan ADAS
- Bugfix voor probleem waarbij oude tekstberichten opnieuw werden weergegeven wanneer de telefoon verbinding maakte met Bluetooth
- Verbeteringen in de stabiliteit van het middendisplay, inclusief correcties voor vertalingen
- Verbeteringen aan videostreamingdiensten, waaronder het verminderen van videosignalen die ervoor zorgen dat geluid zonder beeld wordt afgespeeld
- Verbetering van de stoelverwarming om de totale temperatuur van de stoelverwarming met 2 graden te verhogen
- De diermodus schakelt nu bij activering automatisch de koplampen uit. De koplampen keren terug naar de gekozen instelling zodra de diermodus wordt uitgeschakeld
- De ingestelde klimaattimers starten nu 30 minuten voor de ingestelde vertrektijd. Voorheen startte de timer 15 minuten voor de ingestelde tijd. Als de gebruiker niet op het ingestelde vertrektijdstip in de auto stapt, blijft de klimaatregeling nog 10 minuten werken voordat deze wordt uitgeschakeld
- Het preconditioneren van het interieur via directe start in de Polestar-app duurt nu 30 minuten voordat het wordt uitgeschakeld. Voorheen liep de klimaatregeling 15 minuten na directe start
- De instellingen van de dashcam worden nu opgeslagen in de bestuurdersprofielen. Uw voorkeursinstellingen worden nu opgeslagen in uw bestuurdersprofiel, waardoor de gebruiker de privacyvoorkeuren alleen bij het eerste gebruik hoeft te accepteren. Alle instellingen, inclusief automatische noodopname, blijven nu behouden tussen rijcycli. Het gastprofiel wordt tussen de rijcycli altijd teruggezet naar de standaardinstellingen en bij elk gebruik moet de privacyvoorkeur worden geaccepteerd
- Als het bestuurdersportier open blijft staan terwijl de auto geparkeerd staat en er geen bestuurder op de stoel wordt gedetecteerd, wordt de muziek die op dat moment wordt afgespeeld gepauzeerd. Voorheen werd de muziek afgespeeld totdat de auto werd vergrendeld
- Verbeterde stuurinteracties bij lage snelheid bij gebruik van Pilot Assist
- Verbeterde reminteracties bij gebruik van adaptieve cruisecontrol (ACC) en Pilot Assist
- Lang indrukken van de instelknop om de gewenste doelsnelheid in te stellen is verbeterd, zodat de reactie nu langzamer is. Dit maakt het gemakkelijker om de doelsnelheid per 1 km/u te wijzigen en verbetert het algehele gebruik van ondersteund rijden. Een korte druk op de knop blijft de ingestelde doelsnelheid met 5 km/u verhogen/verlagen
Eindelijk de Dashcam settings in het profiel opgeslagen. Goed gedaan!
Ik hoop ook dat de camera stream (achter) nu weer vloeiend is want dat was echt een misser met 4.2.6
Voor de rest moeten we even afwachten...
Hopelijk is hiermee ook het stoelverwarming probleem verholpen, waarbij die amper te voelen is.
Goede update
Goede update
Ik hoop dat we met de winter in het vooruitzicht eindelijk kunnen voorverwarmen op de laadpaal i.p.v. de accu
Volgens mij wordt de accu ook niet voorverwarmt als deze 80%+ is en je een klimaat timer hebt gezet zoals de P2 wel doet.
Volgens mij wordt de accu ook niet voorverwarmt als deze 80%+ is en je een klimaat timer hebt gezet zoals de P2 wel doet.
Zou er eindelijk iemand van het P4 ontwikkelteam het basis volume van de radio LAGER willen zetten? Of het volume niveau opslaan in je profiel?Timmy schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:15:
Mooie update! Mijn lijstje met wensen en tekortkomingen begint steeds korter te worden
Het zou wat zijnDJR schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:35:
Zou er eindelijk iemand van het P4 ontwikkelteam het basis volume van de radio LAGER willen zetten? Of het volume niveau opslaan in je profiel?
Er zijn helaas meer van die (in mijn ogen) simpele maar oh zo vervelende dingen die ik al lang prioriteit zou hebben gegeven...
Voor mij zijn de volgende twee issues het meest irritant:Timmy schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:20:
[...]
Het zou wat zijn
Er zijn helaas meer van die (in mijn ogen) simpele maar oh zo vervelende dingen die ik al lang prioriteit zou hebben gegeven...
- Als je de ACC aanzet terwijl je op een lagere snelheid rijdt, remt de auto eerst voordat hij naar de ingestelde snelheid accelereert. Die acceleratie is ook veel te heftig. Dit werkt in de PS2 echt veel vloeiender
- De verkeersbordherkenning is echt belachelijk slecht. Hij heeft het vooral fout en dus is het essentieel om direct de meldingen voor te hard rijden uit te zetten op het stuur als je in de auto stapt
Polestar zou er verstandig aan doen om dit soort functies in te kopen en niet zelf te willen ontwikkelen. Dat laatste is bovendien duur. Genoeg leveranciers te vinden die dit kunstje al langer onder de knie hebben.ydd1987 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:57:
[...]
Voor mij zijn de volgende twee issues het meest irritant:
- Als je de ACC aanzet terwijl je op een lagere snelheid rijdt, remt de auto eerst voordat hij naar de ingestelde snelheid accelereert. Die acceleratie is ook veel te heftig. Dit werkt in de PS2 echt veel vloeiender
- De verkeersbordherkenning is echt belachelijk slecht. Hij heeft het vooral fout en dus is het essentieel om direct de meldingen voor te hard rijden uit te zetten op het stuur als je in de auto stapt
Mijn PS4 is ook ingeruild. Heb nog een prullenbak en een zonnescherm hier liggen. Zonnescherm is zelfs nog nooit uit de hoes geweest. Bij interesse kun je mij een berichtje sturen
.
gewoon nee.
Vanmiddag haal ik m'n nieuwe P4 op bij Polestar in Beesd.
Mogelijk dat een hand-over specialist net iets meer weet. Dus zijn er nog vragen die mensen hebben die ik evt kan stellen?
Mogelijk dat een hand-over specialist net iets meer weet. Dus zijn er nog vragen die mensen hebben die ik evt kan stellen?
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ja, ga eens na of zo'n hand-over specialist nou op de hoogte is van de waslijst aan pijnpunten van deze auto, of dat dit hen compleet onbekend is. En vooral ook benieuwd of zo'n hand-over specialist het nou zelf normaal vindt dat elke keer dat je de auto in stapt het profiel ingeladen moet worden en dat dit 20 seconden duurt.MaxxMark schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:02:
Je kan misschien checken of de sw versie 4.2.7 is (niet beschikbaar is OTA op dit moment) en als niet, vragen om de auto bij te werken.MaxxMark schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:02:
Natuurlijk kennen ze de pijnpunten, hetzelfde geldt voor Polestar support. Problemen worden gemeld bij HQ en die zorgt voor de opvolging. Zorg dus dat je problemen bij Polestar support bekend zijn...joblamie schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:14:
Ja, ga eens na of zo'n hand-over specialist nou op de hoogte is van de waslijst aan pijnpunten van deze auto
Mijn eigen lijstje heb ik destijds bij Polestar support neergelegd en van tijd tot tijd ontvang ik een update of verzoek om iets verder te verduidelijken. Ik ervaar de interactie als prettig.
Ik zou wensen dat de resterende problemen sneller worden opgelost maar het ontwikkelen van software voor een moderne auto is niet eenvoudig. De P4 bevat bijvoorbeeld 18 ECU's, vaak van verschillende leveranciers en met eigen software. Polestar zorgt voor de integratie maar is vaak ook afhankelijk van de leverancier. Met 4.2.7 worden bijvoorbeeld alle 18 ECU's bijgewerkt.
Ga ik zeker vragen! Ik wilde dat op voorhand vragen aan ze, maar ben dat in mijn laatste conversatie met ze vergeten te vrageniceman314 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:14:
[...]
Je kan misschien checken of de sw versie 4.2.7 is (niet beschikbaar is OTA op dit moment) en als niet, vragen om de auto bij te werken.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik ook en ik heb ook mijn issues netjes aan ze doorgegeven en telkens gaven zij aan of een issue bekend is of niet. Tot nu toe waren al mijn issues niet nieuw voor ze. Het inladen van het profiel is voor mijn geen issue. Dit was wel een probleem in mijn PS2.Timmy schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:18:
[...]
Natuurlijk kennen ze de pijnpunten, hetzelfde geldt voor Polestar support. Problemen worden gemeld bij HQ en die zorgt voor de opvolging. Zorg dus dat je problemen bij Polestar support bekend zijn...
Mijn eigen lijstje heb ik destijds bij Polestar support neergelegd en van tijd tot tijd ontvang ik een update of verzoek om iets verder te verduidelijken. Ik ervaar de interactie als prettig.
Ik denk dat hier het opstarten van het infotainmentscherm wordt bedoeld. Dat duurt bij mij regelmatig zo'n 20 seconden (geintroduceerd met 4.2.4). Veel last heb ik er niet van want de achteruitrijbeelden zijn gelukkig direct beschikbaar.ydd1987 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:58:
Het inladen van het profiel is voor mijn geen issue.
Ja het opstarten van het infotainment systeem ja. Maar dan dus eerst de melding (in mijn geval) "Profiel Job wordt ingeladen". Ehhh, hoezo elke keer inladen? Zorg dat deze gewoon voor altijd ingeladen blijft.Timmy schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:05:
[...]
Ik denk dat hier het opstarten van het infotainmentscherm wordt bedoeld. Dat duurt bij mij regelmatig zo'n 20 seconden (geintroduceerd met 4.2.4). Veel last heb ik er niet van want de achteruitrijbeelden zijn gelukkig direct beschikbaar.
Goddank doet inderdaad de achteruitrijcamera het wel (zij het met gevaarlijke haperingen), maar je kunt nog niet je bestemming invoeren of je snelheidwaarschuwing uitschakelen. Daar zul je echt op moeten wachten.
Inderdaad... Ik snap het ook niet, zeker als hetzelfde profiel tijdens de voorgaande rit ook al actief was.joblamie schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:11:
Ja het opstarten van het infotainment systeem ja. Maar dan dus eerst de melding (in mijn geval) "Profiel Job wordt ingeladen". Ehhh, hoezo elke keer inladen? Zorg dat deze gewoon voor altijd ingeladen blijft.
Met 4.2.4 is het automatisch laden van het profiel verbeterd, voorheen ging dat zelden goed als er twee of meer profielen waren. Maar blijkbaar hebben ze wat use cases over het hoofd gezien.
Dit is overigens de lijst die ik met Polestar heb gedeeld. Initieel was de lijst veel langer, maar de recente updates hebben redelijk wat zaken opgelost.
PROBLEMEN
- Vertraging bij het opstarten van het infotainment systeem
- Verlaagde framerate en vertraging van achteruitrijcamera
- Slechte herkenning van geldende snelheidslimiet
- Abrupt aanpassen aan geldende snelheidslimiet van Pilot Assist
- Stoelverwarming lijkt nauwelijks te verwarmen
- Normaliseren van het geluidsvolume over de verschillende bronnen heen
- Geluidsvolume bij starten auto standaard te hoog (of bewaren van vorige rit)
- Afwijking van de buitentemperatuurmeter
WENSEN
- Toevoegen van een Speed Limiter
- Instelling lendensteun opslaan in het profiel
- Preconditioning van de accu handmatig (naast via Google Maps bestemming)
- Hervatten Spotify, Radio, etc bij nieuwe rit
- Tonen camerabeeld bij gebruik richtingaanwijzer indien de snelheid hoger dan 30 km/u
- Google Maps in het infotainmentsysteem naar rechts verplaatsen
- Android digitale sleutel
PROBLEMEN
- Vertraging bij het opstarten van het infotainment systeem
- Verlaagde framerate en vertraging van achteruitrijcamera
- Slechte herkenning van geldende snelheidslimiet
- Abrupt aanpassen aan geldende snelheidslimiet van Pilot Assist
- Stoelverwarming lijkt nauwelijks te verwarmen
- Normaliseren van het geluidsvolume over de verschillende bronnen heen
- Geluidsvolume bij starten auto standaard te hoog (of bewaren van vorige rit)
- Afwijking van de buitentemperatuurmeter
WENSEN
- Toevoegen van een Speed Limiter
- Instelling lendensteun opslaan in het profiel
- Preconditioning van de accu handmatig (naast via Google Maps bestemming)
- Hervatten Spotify, Radio, etc bij nieuwe rit
- Tonen camerabeeld bij gebruik richtingaanwijzer indien de snelheid hoger dan 30 km/u
- Android digitale sleutel
Fijn lijstje! Dit zijn er ook 2 van jouw lijstje die ik héél graag zou willen:
Wat ik heel graag zou willen weten van Polestar is waarom het inladen van het profiel ongeveer 7 van de 10 keer gebeurt en circa 3 van de 10x het inladen blijkbaar niet nodig is en het infotainment systeem wél direct beschikbaar is. Het lijkt compleet random, want soms na 3 dagen stilstaan is het infotainment systeem er direct (en wordt er dus niet weer opnieuw een profiel ingeladen), terwijl soms de auto wél helemaal moet opstarten terwijl je net 5 minuten geleden nog gereden hebt...
Wat ik heel graag zou willen weten van Polestar is waarom het inladen van het profiel ongeveer 7 van de 10 keer gebeurt en circa 3 van de 10x het inladen blijkbaar niet nodig is en het infotainment systeem wél direct beschikbaar is. Het lijkt compleet random, want soms na 3 dagen stilstaan is het infotainment systeem er direct (en wordt er dus niet weer opnieuw een profiel ingeladen), terwijl soms de auto wél helemaal moet opstarten terwijl je net 5 minuten geleden nog gereden hebt...
[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 04-11-2025 15:27 ]
Vandaag de hand-over gehad!
"Staat de nieuwste update er op?" 'ja die staat er op'
Bleek niet het geval, 4.2.5 staat er op, en ik begon te twijfelen omdat ik niet zeker meer wist of het 4.2.5 of 4.2.7 was. Daarna niet meer gevraagd
Digital Key was een drama bij mij. We hebben het samen gedaan. Na een 8e keer kwam mn collega met de geniale ingeving of mn VPN niet toevallig was aangegaan. En dat was hij. Pro tip: zet je VPN uit! Ondanks dat dat dus 100% transparant zou moeten zijn (want hij ging 1x ietsje verder) gooit het blijkbaar wel roet in het eten. Toen ik dat uitzette ging het in 1x goed. Dit is ook wat ze ook gingen noteren mbt toekomstige hand-overs (naast - terechte - dingen als: staat in je iphone data-roaming voor 5G aan voor je Wallet)
Ik had gevraagd naar het trage profiel laden, en dat is inderdaad in Zweden (meer dan) bekend.
De specialist gaf aan dat er 2 dingen zijn die mogelijk mis gaan bij digital keys / profielen:
1. Dat het plaatje over het koppelen een en ander onduidelijk maakt. Het plaatje is een sleutel (Fob) en de tekst er bij maakt niet 100% helder dat dit een losse stap is
2. Er zijn te veel sleutels aanwezig. Zodra je digital key gekoppeld is, en je dus naast je telefoon ook je pas, je fob en mogelijk ook je watch in de buurt hebt, dit voor problemen zou kunnen zorgen. Daar moet dus op gelet worden.
Eerste indrukken:
De kleur is nice! Ik ben blind voor de Storm kleur gegaan (ik kwam van Thunder) en dat was een goede keus. Ik wilde geen zwart, geen wit, geen electron en geen goud, dan bleef dit over.
Het rijden is comfortabel. Ik vond het windgeruis licht aanwezig, maar het is STUKKEN minder dan het windgeruis van een P2.
Dingen die ik nu al mis tov mijn P2:
- Je kunt bij de laadport niet meer 'stoppen met laden' waarna hij bij de auto kant en (afhankelijk van de paal) aan de paal kant ontkoppelt. Dit MOET dus in de auto (daar ga ik nog vaak boos over zijn denk ik)
- Ik heb de statistieken app niet kunnen vinden (is die er wel? Ik weet niet meer hoe hij in de P2 heette, en zag hem zo gauw niet)
- Ik heb niet kunnen vinden dat ik mijn actieve verbruik op mn dashboard zie (in de P2 had ik verbruik TM en verbruik TA staan)
- Ik mis plekjes voor mn pasjes (zoals die van de slagboom parkeergarage, of andere zaken). De P2 had in het handschoenvakje een pasjeshouder, dat werkte verdomd handig voor pasjes die je incidenteel nodig hebt, zoals voor de vuilstort
Dingen die positief zijn:
- De snelheid is van het infotainment een verademing(!) tov de P2 Launch Edition
- HUD is erg fijn
- Het gedrag van tijdens de proefrit mbt het ga(s)pedaal en zijn kniftigheid leek hier niet (meer) aanwezig. Ik kan me niet voorstellen dat ik er 'opeens' aan gewend ben, dus dat is positief. (uiteraard is het gedrag van beide pedalen net anders, en dat is wennen)
- Geluid Harman/Kardon is goed. Beter dan in de P2 en de balans tussen voor en achter is in ieder geval beter dan in de P2. Tegelijkertijd ben ik wel bang dat ze te goed geluisterd hebben naar de gebruikers (of te commercieel zijn gaan denken), want de bas is meer boomy
- Scherm is een stuk groter! Dat is fijn, al wil ik een carkit voor mijn telefoon, en weet ik niet waar ik die moet laten.
- Middenconsole is nog steeds aanwezig, maar is bekleed ipv hard plastic. Daarnaast is je zitplek ietsje breder waardoor je minder snel met je knie er tegenaan zit (als je lang bent zou ik het wel even checken, het 'probleem' is namelijk niet weg!)
- Middenconsole is veel beter ingericht!
Dingen waar ik aan moet wennen:
- Pilot assist heeft wat nukkigheden. Het lijkt iets nukkiger dan toen ik de proefrit deed.
- ACC is minder soepel dan in m'n P2. Dat vergt lichtjes aanpassen en anders anticiperen.
- Lane change assist is een vak apart
- Schakelen met de pook is wennen
- Ik heb geen Pixel Led meer. En dat was eigenlijk altijd wel tof, maar niet het geld waard
- Spiegel was met de proefrit wennen. Ik merkte dat ik er nu veel sneller aan wende, dus dat komt wel goed
- Het dode-hoek deel van de buiten spiegels is anders dan bij de P2. Bij de P4 is de vervorming veel extremer waardoor het er bijzonder gek uit ziet. Tegen het onherkenbare aan in sommige gevallen.
Voor zover mijn korte ervaring van vandaag
Bleek niet het geval, 4.2.5 staat er op, en ik begon te twijfelen omdat ik niet zeker meer wist of het 4.2.5 of 4.2.7 was. Daarna niet meer gevraagd
Digital Key was een drama bij mij. We hebben het samen gedaan. Na een 8e keer kwam mn collega met de geniale ingeving of mn VPN niet toevallig was aangegaan. En dat was hij. Pro tip: zet je VPN uit! Ondanks dat dat dus 100% transparant zou moeten zijn (want hij ging 1x ietsje verder) gooit het blijkbaar wel roet in het eten. Toen ik dat uitzette ging het in 1x goed. Dit is ook wat ze ook gingen noteren mbt toekomstige hand-overs (naast - terechte - dingen als: staat in je iphone data-roaming voor 5G aan voor je Wallet)
Ik had gevraagd naar het trage profiel laden, en dat is inderdaad in Zweden (meer dan) bekend.
De specialist gaf aan dat er 2 dingen zijn die mogelijk mis gaan bij digital keys / profielen:
1. Dat het plaatje over het koppelen een en ander onduidelijk maakt. Het plaatje is een sleutel (Fob) en de tekst er bij maakt niet 100% helder dat dit een losse stap is
2. Er zijn te veel sleutels aanwezig. Zodra je digital key gekoppeld is, en je dus naast je telefoon ook je pas, je fob en mogelijk ook je watch in de buurt hebt, dit voor problemen zou kunnen zorgen. Daar moet dus op gelet worden.
Eerste indrukken:
De kleur is nice! Ik ben blind voor de Storm kleur gegaan (ik kwam van Thunder) en dat was een goede keus. Ik wilde geen zwart, geen wit, geen electron en geen goud, dan bleef dit over.
Het rijden is comfortabel. Ik vond het windgeruis licht aanwezig, maar het is STUKKEN minder dan het windgeruis van een P2.
- Je kunt bij de laadport niet meer 'stoppen met laden' waarna hij bij de auto kant en (afhankelijk van de paal) aan de paal kant ontkoppelt. Dit MOET dus in de auto (daar ga ik nog vaak boos over zijn denk ik)
- Ik heb de statistieken app niet kunnen vinden (is die er wel? Ik weet niet meer hoe hij in de P2 heette, en zag hem zo gauw niet)
- Ik heb niet kunnen vinden dat ik mijn actieve verbruik op mn dashboard zie (in de P2 had ik verbruik TM en verbruik TA staan)
- Ik mis plekjes voor mn pasjes (zoals die van de slagboom parkeergarage, of andere zaken). De P2 had in het handschoenvakje een pasjeshouder, dat werkte verdomd handig voor pasjes die je incidenteel nodig hebt, zoals voor de vuilstort
- De snelheid is van het infotainment een verademing(!) tov de P2 Launch Edition
- HUD is erg fijn
- Het gedrag van tijdens de proefrit mbt het ga(s)pedaal en zijn kniftigheid leek hier niet (meer) aanwezig. Ik kan me niet voorstellen dat ik er 'opeens' aan gewend ben, dus dat is positief. (uiteraard is het gedrag van beide pedalen net anders, en dat is wennen)
- Geluid Harman/Kardon is goed. Beter dan in de P2 en de balans tussen voor en achter is in ieder geval beter dan in de P2. Tegelijkertijd ben ik wel bang dat ze te goed geluisterd hebben naar de gebruikers (of te commercieel zijn gaan denken), want de bas is meer boomy
- Scherm is een stuk groter! Dat is fijn, al wil ik een carkit voor mijn telefoon, en weet ik niet waar ik die moet laten.
- Middenconsole is nog steeds aanwezig, maar is bekleed ipv hard plastic. Daarnaast is je zitplek ietsje breder waardoor je minder snel met je knie er tegenaan zit (als je lang bent zou ik het wel even checken, het 'probleem' is namelijk niet weg!)
- Pilot assist heeft wat nukkigheden. Het lijkt iets nukkiger dan toen ik de proefrit deed.
- ACC is minder soepel dan in m'n P2. Dat vergt lichtjes aanpassen en anders anticiperen.
- Ik heb geen Pixel Led meer. En dat was eigenlijk altijd wel tof, maar niet het geld waard
- Spiegel was met de proefrit wennen. Ik merkte dat ik er nu veel sneller aan wende, dus dat komt wel goed
- Het dode-hoek deel van de buiten spiegels is anders dan bij de P2. Bij de P4 is de vervorming veel extremer waardoor het er bijzonder gek uit ziet. Tegen het onherkenbare aan in sommige gevallen.
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe lease, om m’n MY22 polestar 2 LRDM te vervangen.
Potentiële configuratie: LRSM, pilot+plus+pro pack.
Alles is net dat tikkeltje beter dan in m’n P2
- zetels: veel comfortabeler
- stil: je hoort bijna niets, zelfs met de 21" waarmee de wagen was uitgerust
- ruimte op de achterbank: ik paste comfortabel achter mezelf
- infotainment: ben wel fan van de horizontale positie en het feit dat je meer info er op kunt toveren (bijv navigatie én Spotify, wow), en wat een snelheid zeg
- algemeen rijgedrag, veel zachter dan mijn LRDM (met 20 duimers)
- HUD, zeer goed uitgevoerd
De cons:
- de spiegel die nu een display is; toch erg wennen, telkens wanneer ik er in keek moest ik even opnieuw focussen, geen idee of dit went en hoe dit na een lange rit is
- OPD: veel minder agressief dan de P2, geen idee of dit aan de single motor variant lag die ik reed, maar m’n vriendin heeft een XC40 single motor en die komt toch ook sneller tot stilstand.
Dit ben ik wel zeker dat het gewenning is.
Potentiële configuratie: LRSM, pilot+plus+pro pack.
Alles is net dat tikkeltje beter dan in m’n P2
- zetels: veel comfortabeler
- stil: je hoort bijna niets, zelfs met de 21" waarmee de wagen was uitgerust
- ruimte op de achterbank: ik paste comfortabel achter mezelf
- infotainment: ben wel fan van de horizontale positie en het feit dat je meer info er op kunt toveren (bijv navigatie én Spotify, wow), en wat een snelheid zeg
- algemeen rijgedrag, veel zachter dan mijn LRDM (met 20 duimers)
- HUD, zeer goed uitgevoerd
De cons:
- de spiegel die nu een display is; toch erg wennen, telkens wanneer ik er in keek moest ik even opnieuw focussen, geen idee of dit went en hoe dit na een lange rit is
- OPD: veel minder agressief dan de P2, geen idee of dit aan de single motor variant lag die ik reed, maar m’n vriendin heeft een XC40 single motor en die komt toch ook sneller tot stilstand.
Dit ben ik wel zeker dat het gewenning is.
En geen foto’s?MaxxMark schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:29:
Vandaag de hand-over gehad!
Eerste indrukken:
- HUD is erg fijn
Je kunt er 100% van verzekerd zijn dat je na circa 3 dagen hier volledig aan gewend bent. Je hersenen hebben dan inmiddels geleerd dat je in je "spiegel" dichtbij moet kijken ipv ver weg. Vanaf dat moment zul je juist onscherp zien als je in een auto met traditionele achteruitkijkspiegel stapt. Je hersenen zijn daar dan immers niet meer aan gewend en je ogen focussen dan dichtbij terwijl ze ver weg moeten focussen.k-jah schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:14:
Is gelukkig echt een non-issue dus.
@k-jah nog geen tijd voor gehad om ze klaar te maken voor online
Nu wel 
:strip_exif()/f/image/nmTYCdd5BzODxRUC70VMKcTV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vySpNiHgm6X7sx6JTy61afIO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben wel content met de kleur! Mijn P2 was Thunder en deze kleur (Storm) lijkt daar wel erg op. Ik denk dat hij iets donkerder is, en minder blauw (Thunder had soms een blauw-achtige kleur / gloed afhankelijk van de zon).
Vanochtend m'n eerste ochtend woon-werk-verkeer gehad, en dus situaties waarin je vaste gewoontes hebt. Daarin vielen dan weer bepaalde zaken op.
Wat negatief opviel:
De ACC werkt op sommige vlakken wel significant anders. Bij de P2 is het zo dat als je ACC aan staat op 70 en je geeft gas bij naar bijvoorbeeld 80, en je laat los, dan zal hij heel soepel, vloeiend en langzaam naar 70 terug zakken (alsof hij in 'neutraal' staat zegmaar). Zet je een ACC die op 70 staat naar 50 dan zal hij vloeiend, maar wel rap naar 50 gaat corrigeren. Combineer je beiden (ofwel je geeft lichtjes gas bij, en stelt hem in op 50, en laat dan je gas los) dan zal hij ook zachtjes naar 50 gaan. De P4 doet dit niet. Hij heeft die subtiele stand niet. Hij gedraagt zich dan net zoals one pedal driving zou reageren (die bij mij uit staat). Staat hij op 50, geef je gas bij naar 80, en laatje daarna los, dan gaat hij zeer krachtig terug naar 50. Daar word ik zelf (evenals mijn achterligger) niet heel erg blij van.
Wat verder opviel bij Pilot Assist is dat hij geen 'melding' meer geeft als de pilot assist uitgaat. Bij de p2 gaat het stuur trillen als hij pilot assist uitzet omdat hij informatie mist. Bij de p4 stopt hij gewoon met sturen zonder enige feedback (behalve dat het icoontje van geel naar donker geel gaat).
Ik weet niet of de 4.2.7 update daar nog dingen mee deed. Dus sowieso ga ik die nog afwachten.
:strip_exif()/f/image/nmTYCdd5BzODxRUC70VMKcTV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vySpNiHgm6X7sx6JTy61afIO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben wel content met de kleur! Mijn P2 was Thunder en deze kleur (Storm) lijkt daar wel erg op. Ik denk dat hij iets donkerder is, en minder blauw (Thunder had soms een blauw-achtige kleur / gloed afhankelijk van de zon).
Vanochtend m'n eerste ochtend woon-werk-verkeer gehad, en dus situaties waarin je vaste gewoontes hebt. Daarin vielen dan weer bepaalde zaken op.
Wat negatief opviel:
De ACC werkt op sommige vlakken wel significant anders. Bij de P2 is het zo dat als je ACC aan staat op 70 en je geeft gas bij naar bijvoorbeeld 80, en je laat los, dan zal hij heel soepel, vloeiend en langzaam naar 70 terug zakken (alsof hij in 'neutraal' staat zegmaar). Zet je een ACC die op 70 staat naar 50 dan zal hij vloeiend, maar wel rap naar 50 gaat corrigeren. Combineer je beiden (ofwel je geeft lichtjes gas bij, en stelt hem in op 50, en laat dan je gas los) dan zal hij ook zachtjes naar 50 gaan. De P4 doet dit niet. Hij heeft die subtiele stand niet. Hij gedraagt zich dan net zoals one pedal driving zou reageren (die bij mij uit staat). Staat hij op 50, geef je gas bij naar 80, en laatje daarna los, dan gaat hij zeer krachtig terug naar 50. Daar word ik zelf (evenals mijn achterligger) niet heel erg blij van.
Wat verder opviel bij Pilot Assist is dat hij geen 'melding' meer geeft als de pilot assist uitgaat. Bij de p2 gaat het stuur trillen als hij pilot assist uitzet omdat hij informatie mist. Bij de p4 stopt hij gewoon met sturen zonder enige feedback (behalve dat het icoontje van geel naar donker geel gaat).
Ik weet niet of de 4.2.7 update daar nog dingen mee deed. Dus sowieso ga ik die nog afwachten.
Polestar gaf bij mij daarom aan om met de proefrit een dubbel blok te nemen. In het 2e uur was je al sneller gewend.k-jah schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:14:
Ik merk nu al dat ik meer begin te wennen er aan. Bij het instappen heb je nog even 'terugval', maar daarna komt het goed. Ik ben gevoelig voor hoofdpijn en dergelijke, en heb snel last van dit soort zaken, en ik merk dat het nu al prima meevalt
Gefeliciteerd!MaxxMark schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:06:
@k-jah nog geen tijd voor gehad om ze klaar te maken voor onlineNu wel
ACC/Pilot Assist gedraagt zich hetzelfde als je de snelheid automatisch laat aanpassen aan de bebording. Een nieuw bord (of verkeerd herkend bord) levert een plotselinge versnelling of vertraging op. Ik heb die functie maar uitgezet, voor mijzelf en achterliggers was het elke keer weer schrikken.
Ja die optie heb ik ook uitstaan (en is dus niet de situatie die hier van toepassing is). Ik mis het onderscheid dat de P2 maakte in acceleratie/deacceleratie op basis van of het een ACC instelling is of dat het een tijdelijke override is dmv acceleratie met je voetTimmy schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:50:
[...]
Gefeliciteerd!
ACC/Pilot Assist gedraagt zich hetzelfde als je de snelheid automatisch laat aanpassen aan de bebording. Een nieuw bord (of verkeerd herkend bord) levert een plotselinge versnelling of vertraging op. Ik heb die functie maar uitgezet, voor mijzelf en achterliggers was het elke keer weer schrikken.
Lekker.MaxxMark schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat negatief opviel:
M’n p2 is ook thunder, mocht ik voor de p4 gaan zal het ook Storm worden.
Enige waar ik nu nog in dubio over ben is de kofferruimte (peuter en baby, wel een dakkoffer).
Ja, ben ik wel van overtuigd.joblamie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:56:
[...]
Je kunt er 100% van verzekerd zijn dat je na circa 3 dagen hier volledig aan gewend bent. Je hersenen hebben dan inmiddels geleerd dat je in je "spiegel" dichtbij moet kijken ipv ver weg. Vanaf dat moment zul je juist onscherp zien als je in een auto met traditionele achteruitkijkspiegel stapt. Je hersenen zijn daar dan immers niet meer aan gewend en je ogen focussen dan dichtbij terwijl ze ver weg moeten focussen.
Is gelukkig echt een non-issue dus.
Grappig was dat ik bij het achterwaarts inparkeren ook meteen m’n hoofd omdraaide om achter me te kijken, donders goed wetende dat er niets te zien is.
Ik rijd sinds eind september met veel plezier in een Polestar 4 LRSM met Prime Pack. Met een dochter van anderhalf en (als alles volgens plan gaat) binnen de leaseperiode hopelijk nog een tweede erbij, was ik op zoek naar de grootst mogelijke auto binnen mijn budget.
De Kia EV9 viel helaas buiten bereik, dus bleef de keuze tussen de Polestar 4 en de Volkswagen ID.7 Tourer. En hoewel dat twee totaal verschillende auto’s zijn qua rijgedrag, merkte ik al snel dat je de ruimte in een station eigenlijk nooit optimaal benut. Of simpelweg niet wílt benutten.
Hoe groot die kofferbak ook is, je wilt (ironisch genoeg op dit forum) tóch zicht naar achteren houden én niet dat al je spullen in het zicht liggen wanneer je ergens in de stad parkeert voor een overnachting. Alles moet dus onder de hoedenplank blijven. Alleen is met een kinderwagen dat al voor het grootste gedeelte gevuld en kan je voor een lange reis dan weinig extra kwijt onder de hoedenplank.
Bij de Polestar 4 heb je dat probleem niet. Je kunt de hoogte in stapelen, het oogt van buiten strak en je hebt simpelweg veel meer bruikbare ruimte.
Kortom: voor de ruimte kan je prima voor de Polestar 4 gaan.
De Kia EV9 viel helaas buiten bereik, dus bleef de keuze tussen de Polestar 4 en de Volkswagen ID.7 Tourer. En hoewel dat twee totaal verschillende auto’s zijn qua rijgedrag, merkte ik al snel dat je de ruimte in een station eigenlijk nooit optimaal benut. Of simpelweg niet wílt benutten.
Hoe groot die kofferbak ook is, je wilt (ironisch genoeg op dit forum) tóch zicht naar achteren houden én niet dat al je spullen in het zicht liggen wanneer je ergens in de stad parkeert voor een overnachting. Alles moet dus onder de hoedenplank blijven. Alleen is met een kinderwagen dat al voor het grootste gedeelte gevuld en kan je voor een lange reis dan weinig extra kwijt onder de hoedenplank.
Bij de Polestar 4 heb je dat probleem niet. Je kunt de hoogte in stapelen, het oogt van buiten strak en je hebt simpelweg veel meer bruikbare ruimte.
Kortom: voor de ruimte kan je prima voor de Polestar 4 gaan.
k-jah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:37:
[...]
Lekker.![]()
M’n p2 is ook thunder, mocht ik voor de p4 gaan zal het ook Storm worden.
Enige waar ik nu nog in dubio over ben is de kofferruimte (peuter en baby, wel een dakkoffer).
Waarom ging je niet voor de veel goedkopere Tesla Model Y? Die heeft nog véééél meer ruimte.Rockefellers schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:24:
Ik rijd sinds eind september met veel plezier in een Polestar 4 LRSM met Prime Pack. Met een dochter van anderhalf en (als alles volgens plan gaat) binnen de leaseperiode hopelijk nog een tweede erbij, was ik op zoek naar de grootst mogelijke auto binnen mijn budget.
[...]
Of een Skoda Enyaq?joblamie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:40:
[...]
Waarom ging je niet voor de veel goedkopere Tesla Model Y? Die heeft nog véééél meer ruimte.
Ik ben dus echt serieus in dubio: of voor de verstandelijke/saaie keuze (Skoda, wel met alle opties aangevinkt) of de heerlijke p4.
Dit is trouwens de p4 kofferruimte met de kinderwagen er in.
Tesla Y en Skoda Enyaq zijn opzich prima keuzes, maar voor mij te veel van hetzelfde. De Polestar 4 voelt gewoon meer bijzonder: strakker afgewerkt, stiller en echt meer een rijdersauto. Details maken het verschil: zwarte dakbekleding bijvoorbeeld, waar je bij de Model Y vastzit aan wit. En gek genoeg kon ik de Enyaq via mijn leasemaatschappij niet half zo luxe aankleden als de Polestar nu is, met z’n stuurverwarming, stoelverwarming voor- en achter, premium speakers, enorm panaromadak én een elektrische trekhaak.
Die €100 netto extra bijtelling heb ik er dan wel voor over om, in mijn ogen, echt iets unieks te rijden.
Wacht eens even… zit ik hier op een Polestar 4 topic uit te leggen waarom ik voor een Polestar 4 ben gegaan? 😂 Ohja, ik heb gelukkig ook het 2026 model 🙌🏼
Die €100 netto extra bijtelling heb ik er dan wel voor over om, in mijn ogen, echt iets unieks te rijden.
Wacht eens even… zit ik hier op een Polestar 4 topic uit te leggen waarom ik voor een Polestar 4 ben gegaan? 😂 Ohja, ik heb gelukkig ook het 2026 model 🙌🏼
joblamie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:40:
[...]
Waarom ging je niet voor de veel goedkopere Tesla Model Y? Die heeft nog véééél meer ruimte.
k-jah schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:57:
[...]
Of een Skoda Enyaq?
Ik ben dus echt serieus in dubio: of voor de verstandelijke/saaie keuze (Skoda, wel met alle opties aangevinkt) of de heerlijke p4.
Dit is trouwens de p4 kofferruimte met de kinderwagen er in.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Rockefellers op 05-11-2025 22:12 ]
De p4 is veel unieker idd, bij de ev6 kun je ook wel een cameraspiegel krijgen, maar als iemand die regelmatig met beiden rijdt is de p4 wel veel unieker en luxer.Rockefellers schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:09:
Tesla Y en Skoda Enyaq zijn opzich prima keuzes, maar voor mij te veel van hetzelfde. De Polestar 4 voelt gewoon meer bijzonder: strakker afgewerkt, stiller en echt meer een rijdersauto. Details maken het verschil: zwarte dakbekleding bijvoorbeeld, waar je bij de Model Y vastzit aan wit. En gek genoeg kon ik de Enyaq via mijn leasemaatschappij niet half zo luxe aankleden als de Polestar nu is, met z’n stuurverwarming, stoelverwarming voor- en achter, premium speakers, enorm panaromadak én een elektrische trekhaak.
[...]
[...]
Kia heeft zijn zaakjes qua software en kennis wel beter op orde, polestar doet soms simpele dingen verkeerd waar kia dan weer in uitblinkt...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik had nog mijn 'beklag' gedaan over het feit dat mn auto 4.2.5 had en niet 4.2.7, en de vraag wanneer hij OTA zou komen.
De toelichting was duidelijk (en logisch): Zodra de auto binnenkomt krijgt hij de nieuwste update. Daarna wordt hij niet meer bijgewerkt (dus niet vlak voor een handover alsnog). Daar zal het net aan mis gegaan zijn.
De OTA wordt - naar verwachting - volgende week vrijgegeven.
De toelichting was duidelijk (en logisch): Zodra de auto binnenkomt krijgt hij de nieuwste update. Daarna wordt hij niet meer bijgewerkt (dus niet vlak voor een handover alsnog). Daar zal het net aan mis gegaan zijn.
Maar dan had je iig 4.2.6 moeten hebben. Die had ik ook en mijn auto heb ik op 10-10 opgehaald.MaxxMark schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:02:
Ik had nog mijn 'beklag' gedaan over het feit dat mn auto 4.2.5 had en niet 4.2.7, en de vraag wanneer hij OTA zou komen.
4.2.7 staat ook al tussen de release notes: https://www.polestar.com/...-4/2025/software-updates/
Het was van mij geen build-to-order auto, maar eentje uit 'voorraad'. Ik had een vaste opleverdatum ivm mijn contract, dus ik gok dat ze een van die wagens hebben toegewezen. Dus mogelijk eentje die er al wat langer stond.
En het is maar een weekje wachten
En het is maar een weekje wachten
Mooi! Ik ga volgende maand als het goed is dezelfde ophalen (Storm, SM, Plus met zelfde velgen). Veel rijplezier gewenst!MaxxMark schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:06:
Vandaag mijn auto na 13 (!!) weken weer opgehaald, het geruis lijkt te zijn opgelost. Althans, "op hetzelfde niveau als andere P4's" volgens Polestar. Nog niet heel veel mee gereden, dus moet nog even aankijken of het echt niet meer storend is, maar op het eerste oog/oor wel een stuk verbeterd. Probeer ook niet een hyperfocus te (her)ontwikkelen. Geen idee wat er gedaan is, ik zie geen verschil aan onderdelen en daar was niemand echt duidelijk over.
Ook de 4.2.7 update erop en voor het eerst worden de stoelen (leer in mijn geval) echt warm. Dus dat maakt voor mij deze update meer dan nuttig. Verder de fysieke knoppen op het stuur geprobeerd en wat een verbetering t.o.v. van de eerste knoppen. Trefzeker, directe feedback. Eigenlijk zoals het altijd al had moeten zijn. Eindelijk komt de ACC nu op het vertrouwde niveau als ik met de P2 ook had.
Al met al, een jaar na aflevering, begint de boel een beetje op acceptabel niveau te komen
Ook de 4.2.7 update erop en voor het eerst worden de stoelen (leer in mijn geval) echt warm. Dus dat maakt voor mij deze update meer dan nuttig. Verder de fysieke knoppen op het stuur geprobeerd en wat een verbetering t.o.v. van de eerste knoppen. Trefzeker, directe feedback. Eigenlijk zoals het altijd al had moeten zijn. Eindelijk komt de ACC nu op het vertrouwde niveau als ik met de P2 ook had.
Al met al, een jaar na aflevering, begint de boel een beetje op acceptabel niveau te komen
@dnns85 fijn dat het geluid opgelost is! Jammer dat je niet weet hoe
Ik zit er nog steeds mee in mijn maag. Driehoek is nog hetzelfde ?
vandaag mijn Polestar 4 Single Motor magnesium Plus tailored knit opgehaald in Zwolle - netjes geholpen door Daan van Polestar Zwolle - 4.2.6 erop - fijne auto - ruim - op snelweg tijdens bellen en muziek geen storende geluiden vernomen - de power is duidleijk minder dan mijn ingeleverde PS2DM maar ik red me er prima mee - het voelt inderdaad als er een vertraging zit op de de power als jet het gas intrapt zoals de PS2 dat neit had - de vering is veel soepeler - de eerste indruk is helemaal goed - ik ben er helemaal happy mee - de kleur pakt heel goed uit, sommigen noemen de kleur wit, hij is een mooie lichtgrijs tint die platter oogt dan zilvermetallic zoals ik dat van andere auto’s ken, en dat is een bijzondere kleur - de achteruitkijkspiegel is inderdaad wennen, maar dat gaat heel snel denk ik - achteruit inparkeren is natuurlijk weer wennen met een nieuwe auto, vandaag 4x gedaan met prima resultaat - infosysteem is natuurlijk ook wennen, maar er zijn veel overeenkomsten met de Polestar 2 - mooie eerste ervaringsdag
[ Voor 5% gewijzigd door podloot op 06-11-2025 20:50 ]
Ik ga nog wel even opheldering vragen. Er zijn wel serieus veel (verschillende) mensen bij geweest van Polestar en Volvo zeiden ze bij het servicepunt. En rapporten opgemaakt. Lijkt me dat er wel een oplossing moet komen voor andere gevallen.ThaDude schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:05:
@dnns85 fijn dat het geluid opgelost is! Jammer dat je niet weet hoe![]()
Er is weinig verschil te zien in de driehoek al lijkt hij iets dikker, maar dat kan ook bedrog zijn, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Ik zal bij goed licht wat foto's maken.
Het beste nieuws op deze afbeelding is nog dat het accu-icoontje eindelijk netjes/transparant is geworden. Of als het bewerkt is zijn ze zich er in elk van bewust dat het eigenlijk niet kan zoals het nu is met zo'n lelijk zwart vlak er achter.k-jah schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:19:
Had deze ook al in het p2 topic gepost, maar hoort beter hier thuis:
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door dnns85 op 06-11-2025 22:07 ]
Ik ben ook benieuwd naar die opheldering en welke dealer het voor je heeft opgelost. De mijne staat volgende week ook weer bij de dealer voor hetzelfde euvel en heb er (hopelijk ten onrechte) weinig vertrouwen in, misschien kan ik ze wat bruikbare info meegeven.
@joblamie Bij welke dealer zit jij? Ik in Zwolle. Helaas nog geen oplossing
Ik heb zonet m’n bestelling aan de lease doorgegeven: P4, LRSM, space, pilot+plus+pro (en trekhaak).
Nu wachten…(volgens configurator op de polestar site maart/april).
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht! Wat heeft de doorslag gegeven om tóch niet voor die dikke betaalbare Skoda Enyaq te gaan? 😉 nu toch wel benieuwd…
k-jah schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:54:
Ik heb zonet m’n bestelling aan de lease doorgegeven: P4, LRSM, space, pilot+plus+pro (en trekhaak).
Thx!Rockefellers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:06:
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht! Wat heeft de doorslag gegeven om tóch niet voor die dikke betaalbare Skoda Enyaq te gaan? 😉 nu toch wel benieuwd…
[...]
Verschillende redenen, maar voornaamste:
Als we op vakantie gaan zullen we toch niet ontsnappen aan een dakkoffer, of het nu de p4 of enyaq is. Dan zit ik 95% van de overige tijd wel in een auto die de voorkeur heeft.
De enyaq is een zeer degelijke wagen, maar toch minder sexy dan de p4.
Hahaha ja daar zat ik me ook al groen/geel/paars aan te ergerendnns85 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:04:
[...]
Het beste nieuws op deze afbeelding is nog dat het accu-icoontje eindelijk netjes/transparant is geworden. Of als het bewerkt is zijn ze zich er in elk van bewust dat het eigenlijk niet kan zoals het nu is met zo'n lelijk zwart vlak er achter.
Mocht iemand trouwens nog belang hebben bij een set zomerbanden voor de Polestar 4 21" Pro velgen; ik heb nog een complete set banden liggen (zonder velg). Zit ~7mm profiel op, heeft ongeveer 3 maand op de auto gezeten.
Merk + type: Michelin pilot sport EV 255 45 r21 106w. ~7mm profiel.
Mag voor een schappelijke prijs weg
.
Merk + type: Michelin pilot sport EV 255 45 r21 106w. ~7mm profiel.
Mag voor een schappelijke prijs weg
gewoon nee.
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.
Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.
Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?
Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.
Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?
Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.
/f/image/cfSw7HABke2mDBzoqYuqEp1o.png?f=fotoalbum_large)
En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):
[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 10-11-2025 21:18 ]
Passieve toegang staat aan. En de digital key is ook gekoppeld aan mijn profiel. Ik zocht er nog nog wat over op. Ik had wel de gewone sleutel ook bij. Ik las dat dit soms problemen geeft dus mogelijk was het dat.joblamie schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:15:
[...]
Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?
[Afbeelding]
En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):
[Afbeelding]
Vandaag werkte mijn digital key en het laden van mijn profiel telkens perfect. Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken. Verder werkt alles voorlopig goed. Het was al even wennen toen ik terug in de P2 stapte.Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
Ja daar heeft het zeker mee te maken. Als je 2 sleutels bij je hebt gaat het gegarandeerd mis en laadt de auto het gastprofiel in. Als je sleutel bij je hebt kun je passieve toegang op je iPhone beter uitzetten.Davy_Rx schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:26:
[...]
Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken.
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik
Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost!
Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost!
Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik![]()
Haha prachtig om te zien dat iedere dealer weer wat anders doet. Bij mij hebben ze partnumber 80008126 en 80008122 besteld en speciaal gereedschap wat ze niet hadden liggen. Als ze dat binnen hebben dan bellen ze me weer. Google maar eens, volgens mij zijn dit nieuwe B-stijl onderdelen ofzoiets en redelijk aan de prijs (maar dat is voor Polestar uiteraard). Een aanpassing aan de driehoek had mij logischer geleken, gezien daar het meeste geluid vandaan komt.ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik![]()
Als het bij jou ECHT opgelost is (ook bij 120 km/u) zou je dan de partnumbers bij je dealer kunnen opvragen? Dan geef ik dat aan de mijne door (Volvo Hooftman, Alphen aan den Rijn)
[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 12-11-2025 18:35 ]
Ik heb mijn Polestar 4 nu enkele dagen. Hij bevalt heel goed. Ik kom van een P2 waar ik ook heel tevreden van was maar er zijn nu toch heel wat punten weer net iets beter (iets meer premium). Ik schrijf deze overwegend positieve review voor potentiële kopers. Je leest veel over de mindere punten maar met deze post wil ik potentiële kopers laten weten dat de belangrijkste kinderziektes er uit lijken zijn. Ik heb de wagen wel pas 3d dus hopelijk ben ik niet te voorbarig met dit statement. :-)
Lijstje van positieve punten waarvan ik er heel wat al zag passeren:
- Betere zetels, zetel schuift ook automatisch achteruit bij het uit/instappen
- Ruimer, hogere zit (viel me niet zo op bij de testrit maar nu echt wel)
- Meer en betere camera's, split screen, 3D beeld vind ik een mooie toevoeging (enkel bij pinken?)
- Digital key werkt nu al enkele dagen feilloos en het juiste profiel wordt ook ingeladen (in tegenstelling tot mijn eerste post, maar dit lag er dus aan dat ik de fysieke sleutel toen ook bij had)
- Infotainment werkt vlotter, sneller, je kan Maps combineren met andere apps, ...
- Achteruitkijkspiegel/camera werkt goed
- Heel veel positieve reacties van vrienden, collega's, ... ;-)
- ...
Nog even op te volgen en/of nog even wennen:
- Ik heb een vrij hoog verbruik van +-24,6kWh/100km. Ik heb een LRDM performance dus ik ben meer voor het visuele gegaan dan voor de range. Het was dus ergens te verwachten maar zo kom ik dus maar aan +-400km in ideale omstandigheden (15gr, zomerbanden, geen autosnelweg, ...)
- ACC nog niet veel gebruikt. Leek het wel te doen maar ik lees er hier veel over dus vandaar nog even te evalueren
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
- Amperage voor laden niet in te stellen via de app
Minpunt:
Aan onderkant van de rand van de motorkap aan de kant van de voorruit hangen 2 dikke druppels lak. Mijn oog viel er gisteren op en nu stoort me dat wel ondanks dat het aan de onderzijde is. Maar het is heel duidelijk te zien als bestuurder als je het eenmaal weet. Mogelijk kan men dit weg schuren/polieren bij mijn eerste onderhoud. Dit moet ik nog even opnemen met Polestar.
Lijstje van positieve punten waarvan ik er heel wat al zag passeren:
- Betere zetels, zetel schuift ook automatisch achteruit bij het uit/instappen
- Ruimer, hogere zit (viel me niet zo op bij de testrit maar nu echt wel)
- Meer en betere camera's, split screen, 3D beeld vind ik een mooie toevoeging (enkel bij pinken?)
- Digital key werkt nu al enkele dagen feilloos en het juiste profiel wordt ook ingeladen (in tegenstelling tot mijn eerste post, maar dit lag er dus aan dat ik de fysieke sleutel toen ook bij had)
- Infotainment werkt vlotter, sneller, je kan Maps combineren met andere apps, ...
- Achteruitkijkspiegel/camera werkt goed
- Heel veel positieve reacties van vrienden, collega's, ... ;-)
- ...
Nog even op te volgen en/of nog even wennen:
- Ik heb een vrij hoog verbruik van +-24,6kWh/100km. Ik heb een LRDM performance dus ik ben meer voor het visuele gegaan dan voor de range. Het was dus ergens te verwachten maar zo kom ik dus maar aan +-400km in ideale omstandigheden (15gr, zomerbanden, geen autosnelweg, ...)
- ACC nog niet veel gebruikt. Leek het wel te doen maar ik lees er hier veel over dus vandaar nog even te evalueren
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
- Amperage voor laden niet in te stellen via de app
Minpunt:
Aan onderkant van de rand van de motorkap aan de kant van de voorruit hangen 2 dikke druppels lak. Mijn oog viel er gisteren op en nu stoort me dat wel ondanks dat het aan de onderzijde is. Maar het is heel duidelijk te zien als bestuurder als je het eenmaal weet. Mogelijk kan men dit weg schuren/polieren bij mijn eerste onderhoud. Dit moet ik nog even opnemen met Polestar.
Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:55:
Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?joblamie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.
Inderdaad er gewoon op drukken, een beetje aan de rechterkant van het klepje. Laden stoppen zou ik niet weten, ik doe dit eigenlijk altijd via de laadpaal.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
[...]
Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
De auto stopt automatisch met laden zodra de deuren ontgrendeld worden (dus bij het naderen van de auto). Je hebt dan 90 seconden om de stekker er uit te nemen. Na 90 seconden wordt het laden automatisch hervat.Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
Neen. Hopelijk dit jaar (zoals beloofd.........)Kaoh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:07:
In afwachting van de overdracht maandag, werkt de phone as key op Android al?
Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!DJR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:59:
[...]
Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?
@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis. Het gereedschap was er inderdaad nog niet maar hij kon de rest wel uitvoeren. Als ik goed heb geluisterd is er tape aan de buitenzijde op de driehoek geplaatst om het rubber te verstevigen. Kan niet anders zeggen, gisteren 150 km door winderige polder gereden, dan dat het echt lijkt opgelost. Mijn vinger in de hoek duwen maakte ook niks meer uit qua geluid
Uiteraard is er nog wel gewoon "het geruis" maar deze komt dus niet meer als geluid naar binnen
Mijn ramen waren al een opnieuw gekalibreerd in een eerder stadium.
Hier nog niet precies helder wat er gebeurd is (uitleg volgt nog?), maar ik heb wel een tochtstrip in de deur, alleen aan de linker kant. Ziet er een beetje knullig uit en het raam maakt ook lawaai als hij langs het rubber omlaag en omhoog gaat. Lijkt me niet dat dit de uiteindelijke oplossing is, maar Polestar doet er wat vaag over en verwijst naar het servicepunt (in Ede). Ruis is nog steeds wel hoorbaar, wel minder. Toch wel jammer na de auto 13 weken hiervoor kwijt geweest te zijn. Wordt vervolgd.
:strip_exif()/f/image/iUXhHk5x54PhUuxlRASOUJFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSij5DjTTcjCCcZH6fsrwKrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iUXhHk5x54PhUuxlRASOUJFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TSij5DjTTcjCCcZH6fsrwKrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier (nog) niet voor betaald, rekening komt waarschijnlijk nog maar moet wel een stuk lager zijn door coulance. Ik vind wel echt dat Polestar dat niet kan maken op zo'n dure auto. Nu ik de nieuwe knoppen heb merk ik nog beter hoe slecht de oude eigenlijk waren.ThaDude schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:37:
[...]
Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!
:strip_exif()/f/image/ZEZkbXveePpbksMZDj7Ime1m.jpg?f=fotoalbum_large)