• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39
Je kan dan toch gewoon de koop annuleren met de WKOA? Ik heb mijn P2 destijds gewoon via de website besteld, inclusief herroepingsrecht. Dat is wel Noorwegen maar in NL zal dat niet anders zijn lijkt me?

Denk dat ze daarom zonder problemen de korting verrekenen. :D

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-03 15:05
Rene schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:16:
Je kan dan toch gewoon de koop annuleren met de WKOA? Ik heb mijn P2 destijds gewoon via de website besteld, inclusief herroepingsrecht. Dat is wel Noorwegen maar in NL zal dat niet anders zijn lijkt me?

Denk dat ze daarom zonder problemen de korting verrekenen. :D
Mmm…. als dat zo is prijs ik ze dus helemaal voor niets de hemel in. Sterker: dan wachten ze dus gewoon af wie er gaat piepen en wie dat niet doet heeft pech en betaald de hoofdprijs. Geeft toch weer een heel ander beeld 😏

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:49
Jugonoot04 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:20:
[...]

Nog even het aanbod overwogen om over te stappen naar een Performance uitvoering voor geringe meerprijs maar met zoveel PK’s onder mijn kont vrees ik dat ik vaste klant ga worden bij het CJIB.
Fijn dat het is opgelost!

Ik rij nu als leenauto tijdelijk in een P2 Long Range Single motor maar vind de Dual motor (niet performance, net zoveel PK's) wel fijner geveerd. Ik weet niet wat het verschil technisch precies is, maar ik ben er wel blij mee en merk echt verschil. Net als de vierwielaandrijving als het glad is. Het ging mij meer daar om dan de extra PK's, maar de auto is ook prima normaal te rijden. Maar het went wel snel, want ik vind deze Single motor nu wel een stuk trager aanvoelen :X

• Jugonoot04
dnns85 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:09:
[...]

Fijn dat het is opgelost!

Ik rij nu als leenauto tijdelijk in een P2 Long Range Single motor maar vind de Dual motor (niet performance, net zoveel PK's) wel fijner geveerd. Ik weet niet wat het verschil technisch precies is, maar ik ben er wel blij mee en merk echt verschil. Net als de vierwielaandrijving als het glad is. Het ging mij meer daar om dan de extra PK's, maar de auto is ook prima normaal te rijden. Maar het went wel snel, want ik vind deze Single motor nu wel een stuk trager aanvoelen :X
Dacht dat vering en onderstel bij SM en DM gelijk zijn. Alleen Performance Pack voegt daar dynamisch onderstel aan toe en dat zul je ongetwijfeld wel merken.

Mijn dag kan iig niet meer stuk: met 1 mailtje / telefoontje 6.700 Euro verdient. Ik wil best verklappen: dat verdien ik niet met werken 😜

Maar ach, allemaal “luxe problemen”. In welke uitvoering je de P4 ook koopt, je rijdt er zeker niet mee voor schut 😉

[ Voor 7% gewijzigd door Jugonoot04 op 23-01-2026 16:42 ]

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-03 16:36
Op Reddit is de volgende P4.2.9 release info geplaatst. Kan er nog niets over terugvinden bij Polestar zelf. Nu ook op de Polestar UK site.
Updates In Software Version P4.2.9
  • Plug & Charge is introduced. This functionality automatically authenticates, authorizes, and starts charging at Plug & Charge supported stations without the need for manual payment, using the secure ISO 15118 standard for communication between the car and charger. Simply find charging stations that support Plug & Charge through Google Maps in the centre display or in the Polestar Charge app
  • // Activation instructions of Plug & Charge are available in the Polestar App and in the car’s centre display in the Charging menu
  • Audible confirmation when locking the vehicle is introduced. After installation the function is set to ‘off’ as a default and can be turned on by users in the exterior settings for locking
  • Rear auto brake for static objects during parking manoeuvres is introduced. A button is added in the camera view to disable it, and the function will remain disabled until re-activated by user
Additional improvements
  • Lane change assist now saves the preferred setting between driving cycles
  • // Previously, it was default off each driving cycle
  • Automatic resume of stop & go when using Pilot assist or Adaptive Cruise Control now cancels the assisted driving after more than 10 seconds of being at a complete standstill
  • When the car is connected to a charger but not actively charging, the climate pre-conditioning will now consume energy directly from the grid. When the required energy effect is higher than what the charger can provide, the pre-conditioning will use the high-voltage battery energy as a supplementary source
  • // Previously, the climate pre-conditioning consumed energy from the high-voltage battery and not directly from the grid. When over 3% battery was consumed for pre-conditioning, it adapted to instead consume energy directly from the grid for the remainder of the pre-conditioning
  • Improvements to the infotainment system including translation corrections and minor UX/UI updates such as digital key for Apple watch will now be displayed with a watch symbol in the shared keys list in-car
  • // Previously, a shared key for Apple Watch was displayed with a phone symbol
  • Improvement to the Google Maps energy estimation to reflect a more realistic estimated state of charge at arrival using dynamic consumption data
  • // Previously, the estimation was calculated based on static consumption data
  • Improvement to Apple CarPlay including a bug fix for when Siri was interrupted while replying to text messages
  • Improvements to the climate settings including a bug fix for when it wasn’t possible to adjust the air vents in the climate settings
  • Improvements to syncing settings between the Polestar app and the car
  • Improvements to heating of the area for forward looking cameras in the windscreen, including heating of this area to start, if needed, also when pre-conditioning the car
  • // The heating starts when the ambient temperature is below 1°C/33°F
  • Improvements to the alarm internal movement sensor, including improved sensitivity
Bug fixes
  • Bug fix for when the steering wheel heating didn’t start in colder climates with the automatic steering wheel heat setting activated
  • // The steering wheel heat starts when the ambient temperature is below 10°C/50°F
  • Bug fix for when the steering wheel could create sporadic vibrations in low-speed manoeuvres

[ Voor 10% gewijzigd door M.I.C. op 26-01-2026 11:14 ]

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nou de updates volgen elkaar nu wel acceptabel snel op, dat is fijn. Vooral de "Audible confirmation when locking the vehicle is introduced" is heel erg welkom. Helemaal top.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:02
joblamie schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:15:
Nou de updates volgen elkaar nu wel acceptabel snel op, dat is fijn. Vooral de "Audible confirmation when locking the vehicle is introduced" is heel erg welkom. Helemaal top.
Benieuwd hoelang die updates blijven komen. Ik heb de Polestar 2 maar daar is het ondertussen behoorlijk droevig qua (door)ontwikkeling. Ook het fixen van bugs kost enorm veel tijd, bijv. het 200kW snellaad issue is nog altijd niet opgelost. Daar komt dan binnenkort eindelijk de OTA voor maar dat heeft zeker gebeurt vanaf afgelopen zomer of zelfs nog daarvoor. Ik vind dat echt zo slecht bij Polestar/Volvo.

Benieuwd ook of jullie PS4 rijders de nieuwe UI schil van AAOS krijgen die de PS3 wel krijgt/heeft en alle Volvo's (zelfs de eerste generatie XC40 wagens!) ook krijgen of in geval van my26 al hebben.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-03 21:56
Polestar 4 Roadmap 2026

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGAVO65uU_l5Ee-wjwkQpDNLPOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vct6Qpgd1aTrFSINgnTePZ88.webp?f=fotoalbum_large

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-03 13:28
Android digital key zal dus heel waarschijnlijk pas voor volgend jaar zijn😅

De ironie is dat ze bij de bestelling q4 van 2024 hadden gezegd...

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:23
izzet3838 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:47:
De volgorde op de sheet lijkt compleet willekeurige want plug & charge stond al op de release notes van 4.2.9.

• Kaoh
  • Laatst online: 10-03 17:25
Timmy schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:28:
[...]

De volgorde op de sheet lijkt compleet willekeurige want plug & charge stond al op de release notes van 4.2.9.
Inderdaad, ik ben allang blij dat vehicle 2 load erop staat.

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:33
hebben jullie ook last met bellen dat de andere partij een echo hoort?
ik moet geregeld eerst ophangen en opnieuw bellen om dat op te lossen

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55
podloot schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:30:
hebben jullie ook last met bellen dat de andere partij een echo hoort?
ik moet geregeld eerst ophangen en opnieuw bellen om dat op te lossen
Nee, herken ik niet maar ik bel en luister muziek door CarPlay en dat is op beide fronten (als ik de fora mag geloven) een hele vooruitgang ten opzichte van de standaard apps.

• Juancho
izzet3838 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:47:
[...]

De ironie is dat ze bij de bestelling q4 van 2024 hadden gezegd...
Bijzonder dat dit op een PS4 niet zit terwijl de veel oudere PS2 dit wel heeft....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Kaoh
Juancho schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:08:
[...]

Bijzonder dat dit op een PS4 niet zit terwijl de veel oudere PS2 dit wel heeft....
Het is een andere techniek dan bij de ps2, één die de nieuwe standaard voor digitale sleutels via wallets gebruikt en blijkbaar is die voor Android wat lastiger door de certificering heen te krijgen.
Waar ik dan wel een issue mee heb is dat ze maar 1 fob leveren zolang for busy gefixed is, bij de ps2 leverde toen de pak nog niet werkte gewoon 3 sleutels mee. Nu is het met het gezin gedoe.

• Timmy
Juancho schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:08:
Polestar NL liet eind vorig jaar al vallen dat de release dichtbij zou zijn. En er lijkt inderdaad positief nieuws te zijn: De Volvo EX30 zit op (deels) hetzelfde platform en daar is de Android digitale sleutel sinds kort beschikbaar.

• izzet3838
Kaoh schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Het is een andere techniek dan bij de ps2, één die de nieuwe standaard voor digitale sleutels via wallets gebruikt en blijkbaar is die voor Android wat lastiger door de certificering heen te krijgen.
Waar ik dan wel een issue mee heb is dat ze maar 1 fob leveren zolang for busy gefixed is, bij de ps2 leverde toen de pak nog niet werkte gewoon 3 sleutels mee. Nu is het met het gezin gedoe.
Die was rampzalig hier (icm s22 ultra toen).
Was echt onbruikbaar, ik heb ooit gehad dat ik was gaan winkelen en mijn sleutels thuis was vergeten.

Alles mooi en wel, maar na het shoppen kon ik de auto niet meer starten🤣

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

ThaDude

Hang Loose

Helaas zit het voorverwarmen vanaf de paal niet meer in deze release ;(

https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-4/2026/software-updates

het is nog geen OTA. Je krijgt hem dus alleen bij een servicecenter (in Zwolle tegen betaling van 75,-)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-03 09:33

DJR

ThaDude schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:19:
Helaas zit het voorverwarmen vanaf de paal niet meer in deze release ;(

https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-4/2026/software-updates

het is nog geen OTA. Je krijgt hem dus alleen bij een servicecenter (in Zwolle tegen betaling van 75,-)
Ieder zijn keus maar ik zou hier niet voor gaan betalen. Zo baanbrekend zijn de verbeteringen in deze release overigens - mijns inziens - ook niet.

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:25
"Automatische hervatting van stop & go bij gebruik van Pilot Assist of adaptieve cruisecontrol annuleert nu de rijhulp na meer dan 10 seconden volledige stilstand"

Dit klinkt alsof als je in de file 10 seconden helemaal stil staat stop&go automatisch uit gaat. Hoe is dat een verbetering?

• dnns85
Gtoniser schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:31:
"Automatische hervatting van stop & go bij gebruik van Pilot Assist of adaptieve cruisecontrol annuleert nu de rijhulp na meer dan 10 seconden volledige stilstand"

Dit klinkt alsof als je in de file 10 seconden helemaal stil staat stop&go automatisch uit gaat. Hoe is dat een verbetering?
Dat was bij de Polestar 2 ook al zo. Dan moet je even gaspedaal of knopje op stuur aanraken en dan gaat ie weer verder. Het was denk ik een bug dat het in de P4 zo was dat ie gewoon door ging ookal stond je een minuut stil. Best jammer maar zal wel met veiligheid of regelgeving te maken hebben.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Animal_X

Rodin

Ik kreeg vanavond de laadpoort niet open. Als een malle lopen drukken op de laadklep natuurlijk, daarna via het laadmenu geprobeerd te openen, ook zonder succes. Bleek uiteindelijk dat hij vastgevroren zat... Dit kwam niet direct bij mij op omdat de auto verder helemaal droog en schoon was. De laadklep sluit vrij nauw aan en blijkbaar hoopt er wat vocht op achter de klep. Meer mensen die dit tegengekomen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 02-02-2026 21:22 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• sbin
Animal_X schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:20:
Ik kreeg vanavond de laadpoort niet open. Als een malle lopen drukken op de laadklep natuurlijk, daarna via het laadmenu geprobeerd te openen, ook zonder succes. Bleek uiteindelijk dat hij vastgevroren zat... Dit kwam niet direct bij mij op omdat de auto verder helemaal droog en schoon was. De laadklep sluit vrij nauw aan en blijkbaar hoopt er wat vocht op achter de klep. Meer mensen die dit tegengekomen zijn?
Nee alleen met het dichtgaan als het goed vriest.. Zat in gedachten echt het amechtige motortje mee aan te sporen.. Kom op je kunt het, ga dicht!
Elke keer als ik op het knopje druk ben ik blij als ie weer dicht is :) Waarom dat niet gewoon een handbediende klep had kunnen zijn is me een volledig raadel.

• Kaoh
sbin schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:50:
[...]

Nee alleen met het dichtgaan als het goed vriest.. Zat in gedachten echt het amechtige motortje mee aan te sporen.. Kom op je kunt het, ga dicht!
Elke keer als ik op het knopje druk ben ik blij als ie weer dicht is :) Waarom dat niet gewoon een handbediende klep had kunnen zijn is me een volledig raadel.
Zodat hij ook automatisch dicht kan gaan als je gaat rijden terwijl hij nog openstaat...

• HVAHVA
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 12-03 09:04
Fijn die softwareupdates maar wanneer komt er nu eens een bugfix voor die connectiviteitsissues. Zodra je de attach met het netwerk van Vodafone kwijt bent (bv bij parkeren in een parkeergarage), kun je helemaal niks meer met de PS 4 en verlies je alle online diensten. Profielen switchen helpt niet er is is geen mogelijkheid voor een TCAM reset. Het enige wat je kunt doen is 10 min ver weg van je PS4 blijven.

Dit lijkt allemaal heel leuk, totdag je jouw PS4 ieder dag in een parkeergarage moet neerzetten en je dus effectief geen werkende auto hebt! Alleen gebruik van een hotspot op de eigen telefoon geeft je online capaciteiten. Dat kan niet de bedoeling zijn.

5 jaar in een PS2 gereden. Geen issues gehad met dit fenomeen

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

ThaDude

Hang Loose

@HVAHVA heb je dit ook gemeld bij Polestar support dan?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• HVAHVA
ThaDude schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:14:
@HVAHVA heb je dit ook gemeld bij Polestar support dan?
Ja meerdere keren contact gehad met support. Schijnt een bekend probleem te zijn in Zweden en men zegt eraan te werken. Het zou in de eerstvolgende software update opgelost worden. Dat was bij 4.2.6.

Tussen neus en lippen door hoorde ik dat dit een issue was met het feit dat Vodafone het eigen netwerk wil gebruiken en bij uitzondering wil roamen naar Odido in Nederland. Dit duurt schijnbaar te lang waardoor de PS4 issues krijgt.

Hebben we destijds ook gehad met de T-mobile sims in de 1e PS2's. Probleem is heel eenvoudig op te lossen en is toen ook gedaan. Roaming zonder restricties. Laat de simkaart toe tot alle beschikbare netwerken. Attach op een netwerk is dan supersnel en geen issues met connectiviteit. Probleem is dat dit natuurlijk iets duurder is. Ik vermoed dat inkoop van de connectiviteit op het scherpst van de snede is gegaan en aan Vodafone is gegund o.b.v. prijs. Er is dus weinig marge om dit mogelijk te maken zonder de bietenbrug op te gaan qua kosten.

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 16:30
HVAHVA schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:41:
Fijn die softwareupdates maar wanneer komt er nu eens een bugfix voor die connectiviteitsissues. Zodra je de attach met het netwerk van Vodafone kwijt bent (bv bij parkeren in een parkeergarage), kun je helemaal niks meer met de PS 4 en verlies je alle online diensten. Profielen switchen helpt niet er is is geen mogelijkheid voor een TCAM reset. Het enige wat je kunt doen is 10 min ver weg van je PS4 blijven.

Dit lijkt allemaal heel leuk, totdag je jouw PS4 ieder dag in een parkeergarage moet neerzetten en je dus effectief geen werkende auto hebt! Alleen gebruik van een hotspot op de eigen telefoon geeft je online capaciteiten. Dat kan niet de bedoeling zijn.

5 jaar in een PS2 gereden. Geen issues gehad met dit fenomeen
Ik heb hetzelfde. Je kunt je telefoon wel als hotspot gebruiken en de auto met wifi aan je telefoon verbinden. Maar dit is inderdaad by far de meest irritante bug en ik heb dit ook al gemeld bij PS.

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-03 09:33

DJR

Was jullie bekend dat in de MY26 er door Polestar een sensor voor ruitenvloeistof is gemonteerd? Daar geven ze geen ruchtbaarheid aan, bang denk ik voor de feedback van de eerste generatie P4 rijders 😕

• dnns85
Ik ben vooral benieuwd of de MY26 wel stoelverwarming heeft in het deel dat uitschuift. Voor mij wel echt een irritatie met het koude weer met de koude bekleding van leer.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

dnns85 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:49:
Ik ben vooral benieuwd of de MY26 wel stoelverwarming heeft in het deel dat uitschuift. Voor mij wel echt een irritatie met het koude weer met de koude bekleding van leer.
Mijn MY26 heeft knittted bekleding, die heeft het niet. De kans dat de versie met (kunst)leer dat wel heeft lijkt mij vrij miniem.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Animal_X

Animal_X

Rodin

ydd1987 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Ik heb hetzelfde. Je kunt je telefoon wel als hotspot gebruiken en de auto met wifi aan je telefoon verbinden. Maar dit is inderdaad by far the meest irritante bug en ik heb dit ook al gemeld bij PS.
Die van mij staat om de dag in een parkeergarage op -1 of -2 met een 25 verdiepingen erboven en ik heb hier nog nooit last van gehad.

• Kaoh
dnns85 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:49:
Samen met precondition cycle merk ik daar geen koud keer, maar de stoel verwarming is dan meestal al weer uit. Ik heb de leer met graatjes en massage etc (en ja die gebruiken we elke rit :))

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:18
Ik heb de MY26 met lederen bekleding, maar helaas is deze niet verwarmd. Daarnaast heb ik al twee keer meegemaakt dat de ruitenwisservloeistof op was, zonder hiervan een melding te hebben ontvangen. Is die van mij defect?

• ydd1987
Kratos schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 03:37:
Daarnaast heb ik al twee keer meegemaakt dat de ruitenwisservloeistof op was, zonder hiervan een melding te hebben ontvangen. Is die van mij defect?
Toevallig van de week ook dat ik betwijfelde of mijn ruiterwisservloeistof op was of niet. Ik ga straks even checken want zo ja, dan krijg ik er ook geen melding van ;)

• izzet3838
Kratos schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 03:37:
Ik heb de MY26 met lederen bekleding, maar helaas is deze niet verwarmd. Daarnaast heb ik al twee keer meegemaakt dat de ruitenwisservloeistof op was, zonder hiervan een melding te hebben ontvangen. Is die van mij defect?
De p4 heeft geen sensor :+

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Vandaag even de P4 gewassen en ik moet zeggen dat ik op de een of andere manier het design steeds meer ga waarderen. :) Het enige dat ik nog mis aan mijn vorige auto (MB EQC) is het schuifdak met mooi weer. Maar goed, 1st world problemen...

Ander punt, Iemand hier die de Aero inserts van de 20" velgen heeft verwijderd? Enig verschil te merken qua range?

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 08-02-2026 17:09 ]

• izzet3838
Animal_X schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:08:
Ander punt, Iemand hier die de Aero inserts van de 20" velgen heeft verwijderd? Enig verschil te merken qua range?
Nee maar scheelt normaal in de praktijk 10-20km...

• sbin

Ik heb ze er meteen de eerste dag afgehaald, veel mooier zonder imo. Maar geen idee wat het doet aan range. Zal niet erg veel zijn vermoed ik.

• Juancho
Vandaag even de P4 gewassen en ik moet zeggen dat ik op de een of andere manier het design steeds meer ga waarderen. :) Het enige dat ik nog mis aan mijn vorige auto (MB EQC) is het schuifdak met mooi weer. Maar goed, 1st world problemen...
Van de Polestar modellen 2/3/4 vind ik de 4 eigenlijk ook het mooiste. Even los van de achterruit. Zowel van binnen als van buiten. Misschien komt zelfs de Polestar 2, die ik heb, op nummer 2. De Polestar 3 zie ik regelmatig hier in de wijk maar juist aan dat design kan ik nog niet wennen. Overigens echt een lelijke auto hoor en ik zou hem met trots rijden, maar toch, de afmetingen en vormgeving vind ik erg lastig bij die PS3.

Had heel graag de PS4 gewild maar die was gewoon net te duur in de lease en zeker rekening houdend dat wij met zn 2en zijn + hond we de extra ruimte ook niet nodig zijn. PS2 was dus meer dan prima alternatief want net als jij heb ik na een wasbeurt ook weer dat WOW gevoel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 09-02-2026 22:42 ]

• Jugonoot04
Sorry, al eens eerder aan de orde geweest maar maak me nog een beetje zorgen. Iemand ervaring met de P4 in wasstraten van Bob of Claro? Issue met de breedte van de auto of geen enkel probleem?

• Animal_X

Animal_X

Rodin

sbin schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Ik heb ze er meteen de eerste dag afgehaald, veel mooier zonder imo. Maar geen idee wat het doet aan range. Zal niet erg veel zijn vermoed ik.
Hoe heb je ze er af gehaald? Gewoon naar je toe trekken? Geen kans op krassen bij het verwijderen? Wielboutdoppen gehaald ook?

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-03 14:38
Jugonoot04 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:46:
Sorry, al eens eerder aan de orde geweest maar maak me nog een beetje zorgen. Iemand ervaring met de P4 in wasstraten van Bob of Claro? Issue met de breedte van de auto of geen enkel probleem?
Meerdere keren bij verschillende wasstraten met kettingbanen geweest zonder problemen.
P4 wel in de wasstraat Modus en in Neutraal zetten natuurlijk.

• sbin
Animal_X schreef op maandag 9 februari 2026 @ 23:00:
[...]

Hoe heb je ze er af gehaald? Gewoon naar je toe trekken? Geen kans op krassen bij het verwijderen? Wielboutdoppen gehaald ook?
Ja idd gewoon hard recht naar je toe trekken, kan niet verkeerd gaan. Ik heb (nog) geen wielboutdoppen. Geen idee waar ik die kan halen overigens. Is ook niet echt storend mi.

• HVAHVA
Animal_X schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Die van mij staat om de dag in een parkeergarage op -1 of -2 met een 25 verdiepingen erboven en ik heb hier nog nooit last van gehad.
2 vragen:
Heb jij je destijds moeten aanmelden op de Vodafone pagina? Lees je gebruikt de Voda sim
Welke software release heb jij icm met de MY26 PS4?

Bijzondere is wel ik weer onderweg was met een PS4 die geen connectiviteit had in Nederland agv het parkeergarage probleem. Dus wel 4G op het dashboard maar de PS4 weigert te connecten.

Bij het verlaten naar Nederland naar Duitsland ging roaming in Duitsland aan en was de PS4 ineens wel connected.

Lijkt er toch op dat dit probleem iets te maken heeft met het actief willen zoeken naar een ander netwerk als het Vodafone netwerk niet beschikbaar is.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

HVAHVA schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:02:
[...]

2 vragen:
Heb jij je destijds moeten aanmelden op de Vodafone pagina? Lees je gebruikt de Voda sim
Welke software release heb jij icm met de MY26 PS4?

Bijzondere is wel ik weer onderweg was met een PS4 die geen connectiviteit had in Nederland agv het parkeergarage probleem. Dus wel 4G op het dashboard maar de PS4 weigert te connecten.

Bij het verlaten naar Nederland naar Duitsland ging roaming in Duitsland aan en was de PS4 ineens wel connected.

Lijkt er toch op dat dit probleem iets te maken heeft met het actief willen zoeken naar een ander netwerk als het Vodafone netwerk niet beschikbaar is.
MY26 met Software versie 4.2.8.
Heb mij inderdaad moeten aanmelden bij Vodafone. Ik heb geen idee of hij op de achtergrond naar de mobiele connectie van mijn telefoon (KPN) overschakelt als hij geen bereik heeft met Vodafone. Vrijdag a.s. sta ik weer op -2 op kantoor. Ik zal proberen te onthouden om bij vertrek expliciet een aantal online services te testen.

• sbin
Die van mij staat ook regelmatig op -3/-4 in parkeergarage en nooit problemen gehad. Ik heb een link gehad om Vodafone idd aan te melden en te koppelen net voor levering.

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 18:44
Bij mij was die koppeling niet goed en had ik geen data ondanks dat de auto zei dat er verbinding was. Aan de polestar kant moesten ze een vinkje zetten en ik opnieuw via Vodafone aanmelden. Misschien is dit een soortgelijke situatie?

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:16
Polestar 4 “wagon” bevestigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-QZ_ss4x2iFfvjRt9hjneneqL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1BD6uj2azhu3jomsgyIXsoc.jpg?f=fotoalbum_large

https://media.polestar.co...edia/pressreleases/695254

• DaWouw
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Had je ook de foto van de nieuwe Polestar 4 variant in de press release gezien? Die heeft een achterruit.

• dnns85
Polestar 4 coupé is our current best-seller. Already by the end of this year, we will launch a new variant of Polestar 4, based on the same great technology. With this car, Polestar will once again set new standards. Sweden is famous for its estate cars, and its SUVs are world-class. We are combining the space of an estate and the versatility of an SUV with the dynamic performance that is Polestar.
Een wat meer estate-achtige versie wellicht

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57
DaWouw schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:28:
Had je ook de foto van de nieuwe Polestar 4 variant in de press release gezien? Die heeft een achterruit.
https://media.polestar.co...ses/695254/related/695290

Bedoel je dat plaatje?

• JustTrying
ah hier zie ik wel een ingepakte Polestar 4 estate..

Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2026/02/polestar_4_estate-1-800x450.jpg

Afbeeldingslocatie: https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2026/02/polestar_4_estate-2-800x450.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door JustTrying op 18-02-2026 19:39 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
JustTrying schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De 7 wordt een SUV toch?

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 18-02-2026 21:46 ]

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:25
JustTrying schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind hem nou niet bepaald mooier op geworden, net of ze er een stuk op hebben geplakt om hem toch maar een achterruit te geven.

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55
Toch strookt de foto van Polestar-website niet met de ingepakte auto een paar posts terug. Totaal andere verhouding.

Deze render, die ik online tegen kwam vandaag, lijkt er meer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRekenm_bQ4G30Kgze5MOY8hBZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQF93qrmDWtM1mZPWwm41bka.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4x-GFWQPtjhIlZGsJ0YECR7-Vms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LLevvxq8ntZk36xEHsSh8wo.jpg?f=fotoalbum_large

• JustTrying
Ja dat is een andere auto dan de 4 estate :Polestar 7 – the compact, premium SUV, planned to be launched in 2028.

• JustTrying
Rhys08 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:50:
Toch strookt de foto van Polestar-website niet met de ingepakte auto een paar posts terug. Totaal andere verhouding.

Deze render, die ik online tegen kwam vandaag, lijkt er meer op.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat zou toch best het beeld kunnen zijn wanneer je achter de Polestar 4 estate staat, die render van de zijkant lijkt al best in de buurt te komen.

Jammer wel dat ze al aangeven dat ze qua techniek niet veel gaan veranderen, gaan we dan gewoon een nieuwe Polestar 4 zien eind 2026 met 400v techniek aan boord, zou toch jammer zijn.

• Timmy
JustTrying schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:01:
Jammer wel dat ze al aangeven dat ze qua techniek niet veel gaan veranderen, gaan we dan gewoon een nieuwe Polestar 4 zien eind 2026 met 400v techniek aan boord, zou toch jammer zijn.
Er wordt aangegeven dat beide P4's een 800v platform krijgen...

• k-jah
Timmy schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 03:06:
[...]

Er wordt aangegeven dat beide P4's een 800v platform krijgen...
Waar baseer je dat op?
In de screenshot die ik postte van de polestar website staat duidelijk “based on same technology”.
Lijkt me ook sterk dat ze zo’n wijziging in hetzelfde MY (26) zouden doorvoeren.

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:09
Softwareversie P4.2.10 komt eraan. Zie website Polestar
code:
1
2
3
4
5
6
7
Updates in softwareversie P4.2.10
Verbeteringen aan het preconditioneren van de accu, met daardoor o.a. een dynamischer werkend systeem, waardoor het conditioneren eerder kan beginnen en een hogere temperatuur kan worden bereikt, wat de algehele laadprestaties verbetert.
Om de preconditionering te starten, moet u een DC-snellader (>70 kW) als bestemming instellen in de geïntegreerde Google Maps-app en ervoor zorgen dat de geschatte laadtoestand bij aankomst boven 7% blijft
Zorg er bij lange ritten met meerdere stopplaatsen voor dat de stopplaats voor opladen prioriteit krijgt en uw eerste stopplaats in de routebegeleiding is
Verbeteringen aan het klimaatsysteem, waaronder een bugfix voor het sporadisch blazen van koude lucht door het klimaatsysteem
Verbeteringen aan ADAS
Verbeteringen aan de verkeersbordherkenning, waaronder een bugfix om te voorkomen dat het systeem verkeersborden op parallelwegen leest

• Kaoh
Supergroover76 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:35:
Softwareversie P4.2.10 komt eraan. Zie website Polestar
code:
1
2
3
4
5
6
7
Updates in softwareversie P4.2.10
Verbeteringen aan het preconditioneren van de accu, met daardoor o.a. een dynamischer werkend systeem, waardoor het conditioneren eerder kan beginnen en een hogere temperatuur kan worden bereikt, wat de algehele laadprestaties verbetert.
Om de preconditionering te starten, moet u een DC-snellader (>70 kW) als bestemming instellen in de geïntegreerde Google Maps-app en ervoor zorgen dat de geschatte laadtoestand bij aankomst boven 7% blijft
Zorg er bij lange ritten met meerdere stopplaatsen voor dat de stopplaats voor opladen prioriteit krijgt en uw eerste stopplaats in de routebegeleiding is
Verbeteringen aan het klimaatsysteem, waaronder een bugfix voor het sporadisch blazen van koude lucht door het klimaatsysteem
Verbeteringen aan ADAS
Verbeteringen aan de verkeersbordherkenning, waaronder een bugfix om te voorkomen dat het systeem verkeersborden op parallelwegen leest
Wel OTA deze keer?

• Timmy
Ja, de update wordt momenteel door mijn auto geïnstalleerd.

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik het de laatste tijd last van dat de auto niet van slot gaat als ik aan kom lopen en/of er naast sta. Ik gebruik de key fob, wat beter werkt voor mij dan de digitale sleutel en de pas (als die dus werkt :( ).

De situatie altijd dat mijn auto aan het pre-conditioneren is in de ochtend. Loop ik er dan naartoe, dan wordt er niets herkend. Sta ik dan ter hoogte van de laadklep of naast de achterdeur, gebeurt er ook niets. Na een minuut of meer (voelt i.i.g. als lang), gaat de auto wel van slot. Als ik dan later op de dag naar huis ga, dan werkt het juist wèl.

Gevalletje “auto moet wakker worden” of zo?! Andere mensen ook last van?

• Kratos
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een OTA-update beschikbaar wordt? Dit is mijn eerste OTA-update :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kratos op 26-02-2026 16:05 ]

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Kratos schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:04:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een OTA-update beschikbaar wordt? Dit is mijn eerste OTA-update :)
Hier nog geen update gezien. Ik meen dat ze het in fases doen om de boel niet te overbelasten. Bij Volvo kon daar wel een/enkele weken overheen gaan maar hoe snel het bij Polestar gaat kan ik nog niet zeggen..

Zou 4.2.9 hier ook in zitten, want die heb ik niet (al was dat geen OTA staat me ergens vaag bij)

• Timmy
TheRebell schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:12:
Zou 4.2.9 hier ook in zitten, want die heb ik niet (al was dat geen OTA staat me ergens vaag bij)
Volgens de Polestar website: "Eerdere updates worden ook geïnstalleerd wanneer de software naar de nieuwste versie wordt bijgewerkt."

• sbin
Oeh. ben benieuwd wanneer wij dit krijgen...
Live lane guidance is now rolling out in Polestar 4. No more missed turns or last-minute lane changes.

Polestar is rolling out Google Maps live lane guidance, introducing a new navigation experience directly in the driver display. Using AI-powered, real-time analysis from the car’s forward-facing camera, the system understands which lane you’re in and guides you through complex highways, interchanges, and dense traffic with clear visual and audio cues, helping ensure you’re positioned correctly well before decisions need to be made.

Live lane guidance is another example of how our collaboration with Google continues to bring new capabilities that enhance the driving experience over time.

The feature has started rolling out to Polestar 4 customers in the US and Sweden. Availability requires software version 4.2.9 or 4.2.10.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0gPFk3tbO5mNp90n8G90g8DIng=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JvDMRCrfN8blUz9nLNnvzjGj.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door sbin op 26-02-2026 22:30 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• podloot
sinds dinsdag ben ik geswitched van een single motor naar een dual motor - demping is strakker, power is er meer dan voldoende - dit rijdt weer beter zoals ik van de PS2 performance gewend was - met de single motor stond ik met de gladheid eens haaks naast de weg op een halve meter van een boom terwijl ik rustig en rechtdoor reed; ook met de trailer achter de auto in het gras en bij hobbels in de weg miste ik de 4wiel aandrijving - deze PS4 is gelijk aan de vorige maar dan DM, snowwhite en met pilot assist - achteraf ben ik te zuinig geweest met de SM - deze DM is trouwens van 2025 en mijn single motor was van 2026; op de oude ‘25 knoppen kwam commentaar, maar ik vind ze juist fijn op het stuur

[ Voor 12% gewijzigd door podloot op 27-02-2026 20:56 ]

• k-jah
Paar renders die iemand op Instagram gemaakt heeft van hoe de suv er uit zou kunnen gaan zien: https://www.instagram.com...AZ/?igsh=d3pvMTh5c3QycDRr

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ig2FmGDlRmJIyDBVRrFtW6ximvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZOpI1qe6oItQbwO4BWsvPFl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMKCAb3p-fO321fK0K4gov5jZHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFRuFvazl0OgmrE9CoLu4UG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOdKeG4A70kiWAhH_V-8kxkIrq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2v5VrESG22ABi4pc18KhmZLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqy0VNKoyeG1G2HYAqTq0GZw0Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak3V7nHZex7MmZ3tXXulhSIz.jpg?f=fotoalbum_large

• Jugonoot04
Deze week mijn P4 opgehaald. SM, Storm, Prime Pack, Elektrochromatisch dak en lederen interieur. Dit weekend wat kilometers gemaakt en wat een bofkonten zijn wij met deze fantastische rijdersauto. Was wel even zoeken om de juiste “knopjes” te vinden en het zal nog wel een paar weken duren om die ook blindelings te kunnen vinden. Paar puntjes die ik jullie nog zou willen voorleggen:
- Ik krijg Apple Carplay niet aan de praat. Vind ik echt belangrijk met name vanwege Flitsmeister wat helaas nog niet beschikbaar is als App in Android Automotive. Bij activeren van de App geeft het systeem aan dat er geen iPhone is verbonden terwijl dit wel degelijk het geval is. Er kan ook gewoon gebeld worden met de gekoppelde iPhone en ook Siri is beschikbaar. Is dus echt gekoppeld maar blijkbaar niet voor Carplay.
- Ik weet het: puntje van niets maar viel me gewoon op. In de Surround modus van het bestuurdersdisplay is de auto zichtbaar in z’n omgeving en tussen de lijntjes. Aan de rechterzijde van de geprojecteerde auto is een vreemd zwart blokje zichtbaar. Zien jullie dat ook en is het een “designelement” of is het toch een foutje in mijn bestuurdersdisplay?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpbniSh4PMTUq5_xj16k6ObruQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgqqpWwaIdVpMhVT4JY1fRfq.jpg?f=fotoalbum_large

• sbin
Jugonoot04 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:01:
Deze week mijn P4 opgehaald. SM, Storm, Prime Pack, Elektrochromatisch dak en lederen interieur. Dit weekend wat kilometers gemaakt en wat een bofkonten zijn wij met deze fantastische rijdersauto. Was wel even zoeken om de juiste “knopjes” te vinden en het zal nog wel een paar weken duren om die ook blindelings te kunnen vinden. Paar puntjes die ik jullie nog zou willen voorleggen:
- Ik krijg Apple Carplay niet aan de praat. Vind ik echt belangrijk met name vanwege Flitsmeister wat helaas nog niet beschikbaar is als App in Android Automotive. Bij activeren van de App geeft het systeem aan dat er geen iPhone is verbonden terwijl dit wel degelijk het geval is. Er kan ook gewoon gebeld worden met de gekoppelde iPhone en ook Siri is beschikbaar. Is dus echt gekoppeld maar blijkbaar niet voor Carplay.
- Ik weet het: puntje van niets maar viel me gewoon op. In de Surround modus van het bestuurdersdisplay is de auto zichtbaar in z’n omgeving en tussen de lijntjes. Aan de rechterzijde van de geprojecteerde auto is een vreemd zwart blokje zichtbaar. Zien jullie dat ook en is het een “designelement” of is het toch een foutje in mijn bestuurdersdisplay?

[Afbeelding]
Ik heb ook wat zitten klooien met Carplay (ook voor FM), maar uiteindelijk telefoon weer helemaal losgekoppeld/vergeten en opnieuw gekoppeld en toen werkte het. Uiteindelijk gebruik ik het nooit, ingebouwde Google Maps is mooier en daarmee heb je ook batterwijvoorverwarming bij snelladen + laadstops plannen. Flitsers in Google Maps is nog een beetje hit/miss, dus om toch FM te kunnen gebruiken heb ik de oude vertrouwde Flitsmeister One weer eens ergens uit een rommellade gehaald en die er weer in geplakt >:)

• Jugonoot04
sbin schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:11:
[...]

Ik heb ook wat zitten klooien met Carplay (ook voor FM), maar uiteindelijk telefoon weer helemaal losgekoppeld/vergeten en opnieuw gekoppeld en toen werkte het. Uiteindelijk gebruik ik het nooit, ingebouwde Google Maps is mooier en daarmee heb je ook batterwijvoorverwarming bij snelladen + laadstops plannen. Flitsers in Google Maps is nog een beetje hit/miss, dus om toch FM te kunnen gebruiken heb ik de oude vertrouwde Flitsmeister One weer eens ergens uit een rommellade gehaald en die er weer in geplakt >:)
Super bedankt. Dit was idd de simpele oplossing en ik weet nu ook waarom het niet werkte. Ze hebben tijdens de Handover mijn telefoon gekoppeld. Nu ik dat zelf opnieuw heb gedaan zie ik dat tijdens het koppelingsproces expliciet om toestemming wordt gevraagd om Apple Carplay te gebruiken incl. contacten etc. Dat heb ik nu aangevinkt en dan werkt Carplay als een zonnetje en wordt FM telkens automatisch op de achtergrond gestart.

Ook grappig detail: als je nu op de knop van de spraakassistent drukt kun je roepen “Hey Google…..” of “Hey Siri…..” waarna Google of Apple je vraag afhandelt. Nu nog even wachten op Google Gemini en je kunt gewoon lekker een diepgaand gesprek voeren met je auto _/-\o_

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:09
Kratos schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:04:
Bij mij was hij net de nieuwe update aan downloaden. Mijn reistijd van een half uur is te kort om een update volledig binnen te hengelen.
Bij voorgaande updates moest ik in totaal ongeveer 1,5 uur rijden.

• Juancho
Supergroover76 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:37:
[...]

Bij mij was hij net de nieuwe update aan downloaden. Mijn reistijd van een half uur is te kort om een update volledig binnen te hengelen.
Bij voorgaande updates moest ik in totaal ongeveer 1,5 uur rijden.
Bij de PS2 hoef je helemaal niet te rijden, lijkt me stug dat dit bij de PS4 wel moet? De wagen heeft immers gewoon een dataverbinding, ook bij stilstaan.

• Kratos
Bij mij ging het downloaden van de update gewoon op de achtergrond. Ben tot nu toe nog niet heel tevreden met de update. Heb tot nu toe al 3x een kerstverlichting gehad op het instrumentencluster, en bij de files doet hij inderdaad na 10 seconden niets meer. Het vervelende is dus ook dat je geen icoontje of melding ziet dat je zelf actie moet ondernemen... De auto blijft gewoon stil staan en blijft wachten.

• ydd1987
ydd1987 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Ik heb hetzelfde. Je kunt je telefoon wel als hotspot gebruiken en de auto met wifi aan je telefoon verbinden. Maar dit is inderdaad by far de meest irritante bug en ik heb dit ook al gemeld bij PS.
Gisteren ben ik gebeld door Polestar dat ze een oplossing hebben voor dit probleem door iets te regelen met de provider. Vandaag belde ze dat ze de wijziging gingen doorvoeren. De oplossing vergt wel dat je digital key en app worden ontkoppelt van de auto. Ik ga straks alles weer koppelen en hopelijk is het dan opgelost.

• HVAHVA
ydd1987 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:39:
[...]

Gisteren ben ik gebeld door Polestar dat ze een oplossing hebben voor dit probleem door iets te regelen met de provider. Vandaag belde ze dat ze de wijziging gingen doorvoeren. De oplossing vergt wel dat je digital key en app worden ontkoppelt van de auto. Ik ga straks alles weer koppelen en hopelijk is het dan opgelost.
Ik ben heel nieuwsgierig. Moet de grage nog iets doen of is het "slechts" het ontkoppelen van de digital key die het oplost. Waarbij ik hoop dat de digital key in deze de keyfob is. En dat deze oplossing niet werkt als je geen Iphone gebruikt

• JustTrying
k-jah schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:36:
Paar renders die iemand op Instagram gemaakt heeft van hoe de suv er uit zou kunnen gaan zien: https://www.instagram.com...AZ/?igsh=d3pvMTh5c3QycDRr

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Polestar 4 Estate bedoel je dan, zou er zo best prima uitzien toch? Meer kofferbak, een raam ipv een digitale spiegel, en hopelijk dan ook een upgrade naav 800v techniek. Leveringen starten in Q4 lees ik, zou je deze dan van de zomer moeten kunnen bestellen? Ben wel benieuwd, wel opeens eens potentiële kanshebber erbij als volgende leaseauto.

• k-jah
JustTrying schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:52:
[...]

De Polestar 4 Estate bedoel je dan, zou er zo best prima uitzien toch? Meer kofferbak, een raam ipv een digitale spiegel, en hopelijk dan ook een upgrade naav 800v techniek. Leveringen starten in Q4 lees ik, zou je deze dan van de zomer moeten kunnen bestellen? Ben wel benieuwd, wel opeens eens potentiële kanshebber erbij als volgende leaseauto.
Naamgeving zou SUV worden, de huidige coupé.
800v zal het zeker niet worden, die aanpassing is te groot.

• ydd1987
HVAHVA schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:31:
[...]

Ik ben heel nieuwsgierig. Moet de grage nog iets doen of is het "slechts" het ontkoppelen van de digital key die het oplost. Waarbij ik hoop dat de digital key in deze de keyfob is. En dat deze oplossing niet werkt als je geen Iphone gebruikt
Ik weet niet goed wat ze hebben gedaan aan de Polestar/provider kant maar ik weet wel dat mijn account werd ontkoppeld van de auto. Dat betekende dat inderdaad de app en digital key niet meer werkte en daarna waren ook al mijn accounts in de auto verwijderd dus moest ik alles (van HUD tot stoelen tot apps etc) weer opnieuw instellen. Erg vervelend.. Maar goed, morgen gaan we zien of ik na het parkeren in de garage gewoon weer internet heb in mijn auto.

[ Voor 6% gewijzigd door ydd1987 op 04-03-2026 16:15 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38
Sinds juli vorig jaar heb ik een Polestar 4 (long range dual motor incl performance pack) en zit nu aan de 17.000 km. De bouwkwaliteit van de auto valt mij echt enorm tegen en ben ondertussen al acht keer naar de dealer gemoeten voor verschillende zaken. De negende keer staat op het moment gepland om waarschijnlijk de GPS-module te vervangen.

Ik ben toch heel benieuw naar jullie ervaring(en)? Ik ben op zich heel content met de auto, maar als het geen lease-auto was geweest had ik hem allang weer verkocht. Met het prijskaartje en ook de marketing van de Polestar, had ik er veel meer van verwacht (en zeker niet alle problemen die ik ervaar).

Welke issues ik op het moment nog ervaar:
  1. De GPS heeft regelmatig een afwijking van 500m of meer (een bekend software issue, maar mogelijk bij mij ook hardware).
  2. De Bluetooth schakelt spontaan uit en is daarna niet meer te activeren, het is pas herstelt bij een reset. Dit heb ik gelukkig al heel lang niet meer gehad.
  3. Het automatische grootlichtsysteem knippert sterk in schemerlicht (een bekend software issue).
  4. De temperatuursensor toont structureel afwijkende waarden (3 tot 5 graden verschil tot de buiten temperatuur).
  5. Een trillende stuur rond de 100km/h, met grote waarschijnlijkheid zijn dit de zomerbanden.
  6. De stoelen die tegen de armsteun aan schuren. Dit is bij het laatste bezoek aan het servicepunt (tijdelijk) verholpen door het gebruik van ‘vet’, dit lijkt mij allesbehalve een duurzame oplossing.
  7. Sinds de P4.2.10 hoor ik bij het insturen bij het parkeren allemaal geluidjes (servo geluiden) uit de stuurkolom komen.
Welke issues ik in het verleden heb gehad:
  1. De radio (DAB) doet het de helft van de tijd niet, dit is alleen tijdelijk herstelbaar via een reset.
  2. De digitale key verdwijnt ineens uit de auto en moet opnieuw worden toegevoegd.
  3. De beide spiegels waren defect, wat een enorm windgeluid in de auto gaf.
  4. De achterklep ging niet meer open (alleen nog maar software-matig).
  5. Enorm veel kraken, rammeltjes en piepen. Gelukkig heeft de dealer veel kunnen oplossen.
  6. Het infotainment heb ik ook meerdere keren op 'zwart' gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door BenJoep op 08-03-2026 13:15 ]

| I've got permission to color outside the lines |

• Kaoh
Ik herken geen van deze issues. Ik heb een my26 met alle features ongeveer. Misschien de temp sensor maar auto buiten sensoren zijn altijd erg beïnvloedbaar door directe zon/wind etc, ook deze.

• podloot
de punten die je noemt herken ik ook niet, vorig jaar een PS4 SM gereden en dit jaar ingeruild voor een PS4 DM

• sbin
Ik herken dt ook totaal niet in MY2026 P4SM..
Heb eigenlijk maar een paar issues, maar geen van allen onoverkomelijk
- Stuurgevoel is en blijft vaag op lage snelheden, op hoge snelheid is het prima. Ongeacht instelling.
- Heb een paar keer gehad dat de auto niet openging (iPhone digital key). Ging dan vervolgens wel open via de app.
- Heel af en toe varieert het volume van bv de radio ineens.
- Had (meteen vanaf nieuw) ook trillend stuur bij >120km/h, bij garage hebben ze opnieuw gebalanceerd en probleem verholpen.

Verder rijdt de auto prima, verbruik gaat nu ook de goede kant op met de hogere temperaturen. Dit vergeleken met vorige auto, een Audi Q4. Met name P4 interieur is onvergelijkbaar mooier/betere kwaliteit dan de Audi. Mis wel een beetje de hogere SUV zit, vooral in de avond met tegenliggers en als je voor een stoplicht staat.

• izzet3838
Ik enkel de issues met het infotainment, de rest is eigenlijk opgelost met de laatste updates.

Oh ja en er ging water binnen via het raam bij de carwash maar dat is ondertussen opgelost.
(Is eentje van 2024 oktober)

[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 08-03-2026 20:55 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38
Mooi om te horen dat jullie mijn issues niet hebben, mogelijk heeft het ook te maken met dat jullie de MY26 hebben (ik heb de MY25).
sbin schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:54:
Ik herken dt ook totaal niet in MY2026 P4SM..
Heb eigenlijk maar een paar issues, maar geen van allen onoverkomelijk
- Had (meteen vanaf nieuw) ook trillend stuur bij >120km/h, bij garage hebben ze opnieuw gebalanceerd en probleem verholpen.
Zowel balanceren en uitlijnen is al enkele keren gedaan. Met de winterbanden ervaar ik geen enkele trilling, dus het zijn met grote zekerheid de zomerbanden. Als het goed is (leasema doet nog lastig) komen de 16de er nieuwe zomerbanden onder en wordt ook mijn GPS issue verholpen.

Overigens werken Polestar en de Volvo dealer erg goed mee met het tackelen van al mijn issues. De leasema is een ander verhaal.

| I've got permission to color outside the lines |

• MediaBoy
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-03 23:04
Ik rijd een MY25 SM met circa 5.000 km op de teller.
De genoemde gebreken herken ik niet, behalve de GPS-afwijking.
Die treedt soms plotseling en zonder duidelijke reden op. Pas na ongeveer 15 minuten rijden klopt de locatie weer.
Dat vind ik erg irritant. Het probleem zou met een software-update opgelost moeten worden.
Verder is de auto nog vrij van rammeltjes. Wel hoor ik dat vanaf 100 km/u het windgeruis toeneemt.
Vergeleken met mijn vorige auto, een Tesla Model S uit 2018, is dat overigens minder.
Dit weekend heb ik de winterbanden op velg gewisseld voor de zomerbanden op velg. Dat rijdt toch een stuk stiller en met minder trillingen.

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-03 18:44
We hebben een MY25DM met nu 25k op de teller. Na wat irritaties met adaptive cruise control en de knoppen op het stuur geen andere problemen. Herken de problemen niet. Wellicht heb je pech gehad met een defect exemplaar. Wel uitermate vervelend!

• Timmy
BenJoep schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:13:
Sinds juli vorig jaar heb ik een Polestar 4 (long range dual motor incl performance pack) en zit nu aan de 17.000 km.
Ik heb mijn P4 nu precies een jaar en heb in de tussentijd 52.000 km afgelegd. De eerste maanden was er veel ruimte voor verbetering, vooral PA/ACC was waardeloos en eerlijk gezegd zelfs gevaarlijk. Maar vele software-updates later is het een fijne auto om in te rijden. Ik zou 'm zo weer bestellen.

Een aantal van de problemen die je noemt herken ik wel, maar zijn voor mij zelden storend.
- GPS afwijking komt sporadisch voor en is meestal na een minuut of 5 opgelost.
- automatisch grootlicht is voor mij vooral op de snelweg een probleem. Ik activeer deze functie daarom alleen op B-wegen.
- temperatuursensor is een bekend probleem. De sensor is -als ik het goed begreep- bij de rechterspiegel geplaatst en heeft daardoor erg veel last van zonlicht. Dat zal hardwarematig niet opgelost kunnen worden, ze proberen het daarom te koppelen met online temperatuurinformatie.

• sbin
Pff, één ding wel vergeten aan te geven en dat is mijn grootste issue met de P4. Dat verschrikkelijke pingeltje met autotje in je HUD als je - volgens de auto - te hard ergens op af rijdt. Nu kan dat ook aan mijn rijgedrag liggen, maar is echt vreselijk storend en komt (te) veel voor. De vorige Audi Q4 deed het ook, maar veel minder agressief.
Schijnt overigens een Volvo dingetje te zijn.

• Juancho
sbin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:36:
Pff, één ding wel vergeten aan te geven en dat is mijn grootste issue met de P4. Dat verschrikkelijke pingeltje met autotje in je HUD als je - volgens de auto - te hard ergens op af rijdt. Nu kan dat ook aan mijn rijgedrag liggen, maar is echt vreselijk storend en komt (te) veel voor. De vorige Audi Q4 deed het ook, maar veel minder agressief.
Schijnt overigens een Volvo dingetje te zijn.
In onze PS2 valt dat erg mee. Ik merk soms wel dat de auto moeite heeft met een situatie goed inschatten. Bijv. een stilstaande auto rechts van waar ik rij en Polestar ziet dat dan als mogelijke botsing terwijl die auto gewoon staat geparkeerd of in de file staat voor een afrit en ik voor mij alle ruimte heb om door te rijden.

Maar, dit gebeurt slechts een enkele keer en daarom dus niet zo storend. Hoe vaak het in de PS4 voorkomt weet ik niet.

• Kaoh
Vs de ps2 is de ps4 veel banger, Ik wordt hier ook gek van. Ik rij veel bij smalle dijken met passeer stroken, als daar een auto staat te wachten trapt ie ook nog de rem in. Hij snapt niet dat ik nog ga uitwijken.

• podloot
op dit zelfde vlak - als je de cruise control hebt op een snelheid en je rijdt even harder om iemand in te halen dan remt hij behoorlijk om de gewenste snelheid terug te krijgen, vrij abrubt, de PS2 was relaxter, trager in die correcties - wellicht dat dat softwarematig beter kan - ook wel botsingingrepen gehad, nooit gevaarlijk hoor, maar ook iets te vroeg

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54
podloot schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:47:
op dit zelfde vlak - als je de cruise control hebt op een snelheid en je rijdt even harder om iemand in te halen dan remt hij behoorlijk om de gewenste snelheid terug te krijgen, vrij abrubt, de PS2 was relaxter, trager in die correcties - wellicht dat dat softwarematig beter kan - ook wel botsingingrepen gehad, nooit gevaarlijk hoor, maar ook iets te vroeg
Heb ik ook gemerkt in een proefrit. Maar went dat niet? Is dat niet een kwestie van “aan P2 gewoon, wennen aan de P4”?

• Kratos
podloot schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:47:
Dit is inderdaad veel te agressief, ik merk dat sinds 4.2.10 dit nog erger is geworden....

• MaxxMark
  • Laatst online: 15-03 12:10

MaxxMark

HT is Tof!

Wim Leers schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:37:
[...]

Heb ik ook gemerkt in een proefrit. Maar went dat niet? Is dat niet een kwestie van “aan P2 gewoon, wennen aan de P4”?
Nee helaas. Dat went niet naar mijn beleving. Ik had contact gezocht met polestar en die zeggen “het is een ander platform dus dat reageert anders”.

Anders gezegd: “deal with it”

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• ydd1987
Wim Leers schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:37:
[...]

Ik kan er echt niet aan wennen en heb de auto sinds oktober. Dat remmen is echt veel te abrupt.

• JustTrying
https://images.autoweek.nl/270953476/width/1200/270953476

Dit ziet er toch best mooi en praktisch uit, als ze hier een 800v upgrade aan toevoegen gaat dit zeker wel verkopen!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
JustTrying schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:56:
https://images.autoweek.nl/270953476/width/1200/270953476

Dit ziet er toch best mooi en praktisch uit, als ze hier een 800v upgrade aan toevoegen gaat dit zeker wel verkopen!
Lijkt wel een EX60…
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste