Alle mensen die nog nooit een P4 hebben gereden 'klagen' over de binnenspiegel, maar je vindt zo goed als geen enkele P4 rijder die klaagt over de spiegelmarteltor schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:10:
Ik mag een nieuwe auto uitzoeken, en de P4 is qua leasebedrag wel érg aantrekkelijk. Zou dan een dual motor prime kunnen worden. Enige wat ik er dan eventueel bij zou bestellen is de trekhaak, en zwarte kleur.
Wat me een beetje baart en wat ik ook maar eens moet ervaren bij een proefrit, is de binnenspiegel en eventuele software bugs. Ik heb voldoende werk aan de softwarebugs van leveranciers op mn werk, dat wil ik niet bij mn auto ook nog erbij
Ik was dat zelf ook. En ik heb op aanraden van Polestar een dubbele proefrit geboekt (kan niet online, daar moet je voor bellen). De reden is dat je inderdaad moet wennen, en sommige mensen doen dat niet in het eerste uur, maar wel in het tweede uur.
Bij mij duurde het ook eventjes, en de eerste 10 minuten was het eventjes lastig. Maar dat allemaal te wijten aan het feit dat je verwacht in de verte te kunnen kijken in de binnenspiegel. Ofwel je ogen leggen het focuspunt verkeerd. Dat is 100% aangeleerd gedrag. Want als jij van ver voor je kijken, switcht en naar je dashboard kijkt heb je daar ook 0 problemen mee. Dat zelfde geldt voor de binnenspiegel. Net zo dichtbij als je dashboard, en dus gewoonweg een kwestie van gewenning.
Met het '26 model vind ik dat er vrij weinig mis is. Natuurlijk zijn er kleine dingetjes. En een enkel dingetje dat het rijden écht in de weg zit (de vervelendste vind ik dat de knopjes op het stuur soms niet lijken te reageren, dan moet ik 2x klikken op 'restore' om de ACC terug te krijgen).
Kijkend naar comments in deze thread leerde mij dat de eerdere modellen echt wel kinderziektes hadden (oa windgeruis). De kinderziektes heb ik niet bemerkt, dus een MY26 is wat mij betreft een prima keus (let daar wel op met de proefrit!).
Qua wagen rijdt hij erg fijn. Beter dan de P2 vind ik. En vele malen stiller.
Ook heb ik nog niet de nieuwste versie van de software, die nog een aantal zaken zou oplossen, dus het zou alleen maar beter moeten worden
Kortom! Boek een proefrit. En let vooral ook op hoe je ogen gewend zijn na de 2 uur, en dat je daarna weer 10 minuten staat te schelden op de normale binnenspiegel
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
/f/image/Ewyrmzq7ySCzOmlhpANDGaWk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xqUkNu0STN22mMabXy6rXrKy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/92PGmWvUgTSyFfgdLWzDNuBj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ywG280YPtlPUQXQ7Yyn3Sie0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h40Li1jc7GRwWWu6sFRlZPJs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X7ZU5XD6cUsdZtGmMqHhEprJ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/nzAP6kLqrNU6aqqfnKWN4C9q.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GK1e9KixUhv7fOVTIUQD21eP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NxUunpf8TNcGIEDl14I7uxVW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vct6Qpgd1aTrFSINgnTePZ88.webp?f=fotoalbum_large)