• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-12 19:33
Rockefellers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:06:
Gefeliciteerd, leuk vooruitzicht! Wat heeft de doorslag gegeven om tóch niet voor die dikke betaalbare Skoda Enyaq te gaan? 😉 nu toch wel benieuwd…

[...]
Thx!
Verschillende redenen, maar voornaamste:
Als we op vakantie gaan zullen we toch niet ontsnappen aan een dakkoffer, of het nu de p4 of enyaq is. Dan zit ik 95% van de overige tijd wel in een auto die de voorkeur heeft. :)
De enyaq is een zeer degelijke wagen, maar toch minder sexy dan de p4.

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 16:44
dnns85 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:04:
[...]

Het beste nieuws op deze afbeelding is nog dat het accu-icoontje eindelijk netjes/transparant is geworden. Of als het bewerkt is zijn ze zich er in elk van bewust dat het eigenlijk niet kan zoals het nu is met zo'n lelijk zwart vlak er achter.
Hahaha ja daar zat ik me ook al groen/geel/paars aan te ergeren |:(

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:01
Mocht iemand trouwens nog belang hebben bij een set zomerbanden voor de Polestar 4 21" Pro velgen; ik heb nog een complete set banden liggen (zonder velg). Zit ~7mm profiel op, heeft ongeveer 3 maand op de auto gezeten.

Merk + type: Michelin pilot sport EV 255 45 r21 106w. ~7mm profiel.

Mag voor een schappelijke prijs weg :).

gewoon nee.

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-12 16:33
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.

Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.

Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:
Vandaag mijn P4 op gaan halen na 5 jaar gereden te hebben met een P2. Ik lees hier al even mee. Ik heb de laatste versie van de software. Mijn digital key en het automatisch laden van mijn profiel werken niet altijd. Ik kan de wagen dan wel ontgrendelen en gebruiken als ik mijn Wallet open en de key daar ontgrendel via FaceID zoals wanneer ik een betaling wil doen met ApplePay. Maar hij moet het toch ook doen zonder neem ik aan? Een aantal keer werd mijn profiel geladen maar een paar keer werd het profiel ‘gast’ geladen.

Ik blijf ook de melding krijgen dat ik het instellen van mijn profiel nog af moet ronden. Het instellen van de digital key verliep ook niet heel vlot bij de handover. Hoewel het uiteindelijk gelukt leek te zijn, moet ik dat misschien toch zelf eens opnieuw doen. Morgen experimenteer ik verder.

Nog een vraagje ivm de 3D weergave van de camera’s. Deze wordt getoond wanneer ik een pinker opzet maar in andere omstandigheden zie ik 1 van de andere camera’s (gecombineerd met top view). Is die 3D weergave enkel te zien bij het gebruiken van een pinker?
Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PV0eIsO7l14Aw2uG2n8Qsg02bPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cfSw7HABke2mDBzoqYuqEp1o.png?f=fotoalbum_large

En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePlLFRILiZ0Hah-nKUZsU607AUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeVBvL70GCa7U6lwL4jRZ57a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 10-11-2025 21:18 ]

• Davy_Rx
joblamie schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:15:
[...]

Als je naar je Apple Wallet gaat en daarvandaan het Polestar pasje aantikt en daarvandaan vervolgens op het i-coontje drukt, staat dan daar "Passieve toegang" wel aan?

[Afbeelding]

En als het gast profiel soms wordt ingeladen, dan heb je de laatste cruciale stap nog niet uitgevoerd; Je Digital Key vanuit de auto koppelen aan je profiel met het linker oranje blok op onderstaande foto (niet van mij):

[Afbeelding]
Passieve toegang staat aan. En de digital key is ook gekoppeld aan mijn profiel. Ik zocht er nog nog wat over op. Ik had wel de gewone sleutel ook bij. Ik las dat dit soms problemen geeft dus mogelijk was het dat.

• Davy_Rx
Davy_Rx schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:22:

Vandaag werkte mijn digital key en het laden van mijn profiel telkens perfect. Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken. Verder werkt alles voorlopig goed. Het was al even wennen toen ik terug in de P2 stapte. :)

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-12 12:32
hier bevalt de auto mij goed, vandaag reed mijn vrouw er voor het eerst in

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12 10:56
Davy_Rx schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:26:
[...]

Ik heb de sleutel wel thuis gelaten dus mogelijk had het daarmee te maken.
Ja daar heeft het zeker mee te maken. Als je 2 sleutels bij je hebt gaat het gegarandeerd mis en laadt de auto het gastprofiel in. Als je sleutel bij je hebt kun je passieve toegang op je iPhone beter uitzetten.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:30

ThaDude

Hang Loose

Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik }:O

Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost! :*)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-12 16:29

DJR

ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:
Zojuist de MY2026 knoppen gekregen! Wat een heerlijk gevoel en geluid dat klikkerdeklik }:O

Qua windgeruis: Er was een nieuw journal uit, sinds 03-11. Ze hebben nu iets veranderd (tape) aan de driehoek. Het windgeruis lijkt zo op het eerste gehoor te zijn opgelost! :*)
Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?

• joblamie
  • Niet online
ThaDude schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:08:

Haha prachtig om te zien dat iedere dealer weer wat anders doet. Bij mij hebben ze partnumber 80008126 en 80008122 besteld en speciaal gereedschap wat ze niet hadden liggen. Als ze dat binnen hebben dan bellen ze me weer. Google maar eens, volgens mij zijn dit nieuwe B-stijl onderdelen ofzoiets en redelijk aan de prijs (maar dat is voor Polestar uiteraard). Een aanpassing aan de driehoek had mij logischer geleken, gezien daar het meeste geluid vandaan komt.

Als het bij jou ECHT opgelost is (ook bij 120 km/u) zou je dan de partnumbers bij je dealer kunnen opvragen? Dan geef ik dat aan de mijne door (Volvo Hooftman, Alphen aan den Rijn)

[ Voor 14% gewijzigd door joblamie op 12-11-2025 18:35 ]

• Davy_Rx
Ik heb mijn Polestar 4 nu enkele dagen. Hij bevalt heel goed. Ik kom van een P2 waar ik ook heel tevreden van was maar er zijn nu toch heel wat punten weer net iets beter (iets meer premium). Ik schrijf deze overwegend positieve review voor potentiële kopers. Je leest veel over de mindere punten maar met deze post wil ik potentiële kopers laten weten dat de belangrijkste kinderziektes er uit lijken zijn. Ik heb de wagen wel pas 3d dus hopelijk ben ik niet te voorbarig met dit statement. :-)

Lijstje van positieve punten waarvan ik er heel wat al zag passeren:
- Betere zetels, zetel schuift ook automatisch achteruit bij het uit/instappen
- Ruimer, hogere zit (viel me niet zo op bij de testrit maar nu echt wel)
- Meer en betere camera's, split screen, 3D beeld vind ik een mooie toevoeging (enkel bij pinken?)
- Digital key werkt nu al enkele dagen feilloos en het juiste profiel wordt ook ingeladen (in tegenstelling tot mijn eerste post, maar dit lag er dus aan dat ik de fysieke sleutel toen ook bij had)
- Infotainment werkt vlotter, sneller, je kan Maps combineren met andere apps, ...
- Achteruitkijkspiegel/camera werkt goed
- Heel veel positieve reacties van vrienden, collega's, ... ;-)
- ...

Nog even op te volgen en/of nog even wennen:
- Ik heb een vrij hoog verbruik van +-24,6kWh/100km. Ik heb een LRDM performance dus ik ben meer voor het visuele gegaan dan voor de range. Het was dus ergens te verwachten maar zo kom ik dus maar aan +-400km in ideale omstandigheden (15gr, zomerbanden, geen autosnelweg, ...)
- ACC nog niet veel gebruikt. Leek het wel te doen maar ik lees er hier veel over dus vandaar nog even te evalueren
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
- Amperage voor laden niet in te stellen via de app

Minpunt:
Aan onderkant van de rand van de motorkap aan de kant van de voorruit hangen 2 dikke druppels lak. Mijn oog viel er gisteren op en nu stoort me dat wel ondanks dat het aan de onderzijde is. Maar het is heel duidelijk te zien als bestuurder als je het eenmaal weet. Mogelijk kan men dit weg schuren/polieren bij mijn eerste onderhoud. Dit moet ik nog even opnemen met Polestar.

• joblamie
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:55:
- Laadklep enkel te openen van in de wagen. Zal meer een gewoonte zijn maar nu vergat ik het telkens waardoor ik opnieuw de wagen in moest om hem te openen
Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.

• Davy_Rx
joblamie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet of je de achterklep bedoelt of het laadklepje, maar beiden zijn gewoon van buitenaf te openen en sluiten.
Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?

• joblamie
  • Niet online
Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
[...]

Ik bedoel het laadklepje. Hoe doe je dit dan? Gewoon op de klep duwen? Ik zag hier voorbij komen dat het vervelend was dat dit enkel via het display kon dus heb er verder ook niet naar gezocht. Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
Inderdaad er gewoon op drukken, een beetje aan de rechterkant van het klepje. Laden stoppen zou ik niet weten, ik doe dit eigenlijk altijd via de laadpaal.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:49
Davy_Rx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:39:
Ik las ook dat je het laden ook enkel kan stoppen via de laadpaal zelf of opnieuw ook via het display in de auto. Of is daarvoor ook een mogelijkheid bij de laadklep?
De auto stopt automatisch met laden zodra de deuren ontgrendeld worden (dus bij het naderen van de auto). Je hebt dan 90 seconden om de stekker er uit te nemen. Na 90 seconden wordt het laden automatisch hervat.

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12 19:11
In afwachting van de overdracht maandag, werkt de phone as key op Android al?

• Timmy
Kaoh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:07:
Neen. Hopelijk dit jaar (zoals beloofd.........)

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

DJR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:59:
[...]

Hebben ze de knoppen onder garantie vervangen?
Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!

@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis. Het gereedschap was er inderdaad nog niet maar hij kon de rest wel uitvoeren. Als ik goed heb geluisterd is er tape aan de buitenzijde op de driehoek geplaatst om het rubber te verstevigen. Kan niet anders zeggen, gisteren 150 km door winderige polder gereden, dan dat het echt lijkt opgelost. Mijn vinger in de hoek duwen maakte ook niks meer uit qua geluid _/-\o_
Uiteraard is er nog wel gewoon "het geruis" maar deze komt dus niet meer als geluid naar binnen

Mijn ramen waren al een opnieuw gekalibreerd in een eerder stadium.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

• dnns85
  • Laatst online: 12:03
Hier nog niet precies helder wat er gebeurd is (uitleg volgt nog?), maar ik heb wel een tochtstrip in de deur, alleen aan de linker kant. Ziet er een beetje knullig uit en het raam maakt ook lawaai als hij langs het rubber omlaag en omhoog gaat. Lijkt me niet dat dit de uiteindelijke oplossing is, maar Polestar doet er wat vaag over en verwijst naar het servicepunt (in Ede). Ruis is nog steeds wel hoorbaar, wel minder. Toch wel jammer na de auto 13 weken hiervoor kwijt geweest te zijn. Wordt vervolgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXBF8VZvRA9po7_YZArNYg2f-iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUXhHk5x54PhUuxlRASOUJFt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWbZrfPJhINoI7tqhSCmyqDm0fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSij5DjTTcjCCcZH6fsrwKrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxEBdFqMUoktgiH9Ng4uhy1VCLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bURr0YdBPlWBaNfCf37QnwDh.jpg?f=fotoalbum_large

• dnns85
ThaDude schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:37:
[...]

Nee hier heb ik 497,77 voor betaald helaas.. Dat is incl montage. Gelukkig werkt het echt tien keer fijner. Had Polestar van af het begin al moeten doen!
Ik heb hier (nog) niet voor betaald, rekening komt waarschijnlijk nog maar moet wel een stuk lager zijn door coulance. Ik vind wel echt dat Polestar dat niet kan maken op zo'n dure auto. Nu ik de nieuwe knoppen heb merk ik nog beter hoe slecht de oude eigenlijk waren.

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 17:09
Voor mij een klein feestje: mijn Polestar 4 is verkocht. Hij gaat naar Barcelona!

De gigantische afschrijving was wel even slikken. Mijn model was nieuw € 82.000 en ik heb 'm voor € 63.000 kunnen verkopen (met minder dan 6000 kilometer op de teller).

Het is niet anders, het is een les en de volgende keer doe ik het anders.

• joblamie
  • Niet online
[...]
@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis.
Ik heb het even nagevraagd en dit is inderdaad dezelfde TJ als ze bij mij gaan uitvoeren. Top als het werkt!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 17:09
Trouwens ik heb nog een winterset Performance (22") te koop, vrijwel nieuw. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel, staat ook op Marktplaats.

• k-jah
dnns85 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:17:
Hier nog niet precies helder wat er gebeurd is (uitleg volgt nog?), maar ik heb wel een tochtstrip in de deur, alleen aan de linker kant. Ziet er een beetje knullig uit en het raam maakt ook lawaai als hij langs het rubber omlaag en omhoog gaat. Lijkt me niet dat dit de uiteindelijke oplossing is, maar Polestar doet er wat vaag over en verwijst naar het servicepunt (in Ede). Ruis is nog steeds wel hoorbaar, wel minder. Toch wel jammer na de auto 13 weken hiervoor kwijt geweest te zijn. Wordt vervolgd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel altijd schone ruiten, dat dan weer wel.
Mag idd hopen dat dit niet de uiteindelijke oplossing is!

• Kaoh
Kaoh schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:07:
Helaas nog in afwachting van handover ivm storing in het koppelen/aanvragen van het kenteken. Is nu rond dus donderdag poging twee 👌

• podloot
vorige week werd ik gebeld door Polestar NL met de vraag of het proces goed was verlopen en of ik vragen had - zeer tevreden reageerde ik - wat nog wel lastig ging was de koppeling met de digitale sleutel en dat de auto de instelling goed onthoud per profiel
mijn mobiel gebruik ik als sleutel en dan zijn de bloksleutel en de pas voor anderen - vandaag eens kijken of het wel goed gaat, ik snap niet wanneer de digitale sleutel nou precies gekoppeld is en wanneer niet - bij Polestar Zwolle hadden we mijn iphone ingesteld als digitale sleutel - maar bijvoorbeeld op mijn werk waar ik alleen met mijn mobiel en zonder sleutels in de buurt van de auto ben, reageert de auto toch niet altijd op mijn mobiel - als dan een verkeerd profiel wordt geladen, kost dat ook tamelijk veel tijd om te corrigeren

• Kaoh
Zijn er hier mensen die de birectioneel laten capable laadpaal bezitten, zoals de Zaptec Go 2, en getest hebben of de birectioneel capable P4 daar toch mee birectioneel laad? Ik weet dat het officieel niet/nog ondersteund is maar ik zie ook meldingen van demo's van laadpaal ook bouwers die de P4 'zonder aanpassingen' gebruiken. Dat geeft hoop dat hij misschien niet certified is maar het well gewoon werkt.

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 21:37
Gister bericht ontvangen dat mijn P4 in NL is aangekomen. Handover gepland voor 10 december…nog een paar weekjes geduld hebben..

Benieuwd of ze ook gelijk iets met het raam / geluid doen of alleen als ik er een melding van maa. Naja, we gaan het zien

[ Voor 32% gewijzigd door TheRebell op 19-11-2025 00:36 ]

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-12 13:53
TheRebell schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:34:
Gister bericht ontvangen dat mijn P4 in NL is aangekomen. Handover gepland voor 10 december…nog een paar weekjes geduld hebben..

Benieuwd of ze ook gelijk iets met het raam / geluid doen of alleen als ik er een melding van maa. Naja, we gaan het zien
Ik heb de handover op 10 december ook gepland :*)

• Kwist2024
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 24-12 10:16
Nieuw op tweakers en aan het orienteren op een Polestar 4.
Machtig mooie auto die mij ook na 2 proefritten nog bezig houd
Heb echter een dilemma en mogelijk zijn jullie welwillend om mee te denken.
De situatie is als volgt:
Rij een volvo v60 b4 uit 2021, destijds 33K voor bij moeten betalen in 2022 en krjg er nu 28500 voor terug.
Heb een PS4 op het oog waar ik 35k op moet bijbetalen. Kan qua parkeerplaats thuis laden maar ik moet nog wel de laadpaal laten installeren en de meterkast aan laten passen. Rij ongeveer 20000 km per jaar. Het is een flinke investering waarbij hart en hoofd vechten om voorrang. Welke beslissing zouden jullie nemen?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb deze week (op advies van hier in het topic, of misschien op FB gezien?) de digital key op mn apple watch er uit gehaald (maar wel laten staan op mn telefoon). En ik heb het gevoel dat nu minder vaak (tot nu toe nog niet voorgekomen) het guest profiel wordt ingeladen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• podloot
heb net mijn visboot achter de auto gehangen maar de verlichting doet het niet - iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg ?

• Davy_Rx
MaxxMark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:04:
Ik heb deze week (op advies van hier in het topic, of misschien op FB gezien?) de digital key op mn apple watch er uit gehaald (maar wel laten staan op mn telefoon). En ik heb het gevoel dat nu minder vaak (tot nu toe nog niet voorgekomen) het guest profiel wordt ingeladen.
Toen ik naar huis reed met mijn nieuwe wagen had ik dit constant. Ik had op dat moment mijn digital key op iPhone en mijn fysieke sleutel bij. Nadien heb ik mijn fysieke sleutel thuis gelaten en werkt het al 2w feilloos

• podloot
de verlichting is toch helemaal prima - andere aandachtspunt : ik heb nu toch 2 oranje knoppen in het mijn profiel op oranje staan bij sleutels en mijn mobiel lijkt nu goed te werken

[ Voor 6% gewijzigd door podloot op 19-11-2025 20:40 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Davy_Rx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:21:
[...]

Toen ik naar huis reed met mijn nieuwe wagen had ik dit constant. Ik had op dat moment mijn digital key op iPhone en mijn fysieke sleutel bij. Nadien heb ik mijn fysieke sleutel thuis gelaten en werkt het al 2w feilloos
De eerste 2wk reed ik al zonder fob of pasje. Maar wel met een key op zowel mn telefoon als mn watch (dat ging automatisch). Toch had ik af en toe dat hij guest profiel laadde. Maar nu hij van mn watch weg is dus niet meer. Polestar zei dat het niet zou moeten uitmaken, maar het zou me niets verbazen dat het een bugje is ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• k-jah
De P4 is officieel in bestelling gegaan; levertijd eind april. Ik ga nog niet beginnen aftellen. :+

• podloot
vandaag met de visboot weggeweest voo rhet eerst - lekker met zoveel bereik meer dan de PS2 - met parkeren in het gras over een heuvel merk je wel dat je geen 4wielaandrijving hebt maar het was goed te doen, ook het achteruit traileren - pilot assist op de PS2 was wel fijn trouwens, die heb ik nu niet met mijn PS4

[ Voor 14% gewijzigd door podloot op 20-11-2025 18:37 ]

• Kaoh
Vandaag mijn p4 ontvangen en de eerste 100km op de teller gezet. Heerlijke auto, nog geen digital key dus puur de keyfob bij. Nog geen dingen gehad wat ik wat van vond.
Het lijkt erop dat er geen Android auto receiver in zit?
Ik vind de pilot assist prima werken in de adaptive cruise mode. Minder nerveus dat ik het stuur even los laat bijv. Massage in de stoel van het leer pakket is ook wel fijn.
Ik kreeg het fastned automatisch laden even niet aan de praat, later nog eens proberen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUye8no9V8JkBbiRnguANwuQ0NQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwRSmkU6C24TDizJ0dth63st.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Kaoh op 20-11-2025 23:24 ]

• Kaoh
En mijn zoektocht naar een pasjes houder brengt me naar 3d prints. Dus dat gaat goed komen 😂

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:47
Kaoh schreef op donderdag 20 november 2025 @ 23:22:
Vandaag mijn p4 ontvangen en de eerste 100km op de teller gezet. Heerlijke auto, nog geen digital key dus puur de keyfob bij. Nog geen dingen gehad wat ik wat van vond.
Het lijkt erop dat er geen Android auto receiver in zit?
Ik vind de pilot assist prima werken in de adaptive cruise mode. Minder nerveus dat ik het stuur even los laat bijv. Massage in de stoel van het leer pakket is ook wel fijn.
Ik kreeg het fastned automatisch laden even niet aan de praat, later nog eens proberen
[Afbeelding]
Mis je nou nog je kentekenplaat of ben je heel goed met de magic eraser 😂

• Supero
  • Laatst online: 22-11 12:29
Ik rij sinds een 4-tal weken met de P4.

Ik heb ook hetzelfde probleem met het herkennen van mijn profiel. Bij uitzondering sprint dit niet op 'Gast'. Key is geïnstalleerd op mijn Iphone maar heb ook steeds de fob bij. Ik zal deze eens thuislaten om te zien of dit iets veranderd.

Verder heb ik ook steeds problemen met mijn telefoon. Ik moet dus steeds op verbinden duwen om deze te verbinden. Moet ook steeds de carplay inschaken, gaat niet automatisch.

Ik heb ook al 3 keer gehad dat klinken open staan en wanneer ik deur dan wil openen dat ze dan terug naar binnen schuiven. Direct mijn vingers teruggetrokken want ik had niet het gevoel dat de klink terug open zou gaan bij weerstand. Ik ging onlangs ook mijn vriendin oppikken en toen die wou instappen en op de klink duwde ging deze niet open. Ik moest dan mijn portier openen zodat klinken opengingen. Misschien dat ik ergens iets gemist heb bij de uitleg maar zoiets lijkt me toch niet logisch.

Wel tevreden van hoe de P4 rijdt maar bovenstaande dingen irriteren me wel mateloos.

• Kaoh
Kratos schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:31:
[...]

Mis je nou nog je kentekenplaat of ben je heel goed met de magic eraser 😂
Magic eraser, Maar was ook onder de indruk van het resultaat. Na uitstel omdat de kenteken niet gekoppeld kon worden bij Polestar wel extra grappig 🤣

• pmaene
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:10
Supero schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:29:
[...]

Ik ging onlangs ook mijn vriendin oppikken en toen die wou instappen en op de klink duwde ging deze niet open. Ik moest dan mijn portier openen zodat klinken opengingen. Misschien dat ik ergens iets gemist heb bij de uitleg maar zoiets lijkt me toch niet logisch.

Wel tevreden van hoe de P4 rijdt maar bovenstaande dingen irriteren me wel mateloos.
Aan de bestuurderszijde zitten in de armleuning ook knoppen voor de centrale vergrendeling. Wanneer je deze ontgrendelt, komen de klinken normaal gezien naar buiten.

• Dirk2387
  • Laatst online: 23-12 00:11
Ik rij nu 10 maanden met de fantastische P4, maar heb nog steeds een probleem met het snelladen. De beloofde 200kW heb ik nog nooit behaald, een enkele keer gaat het richting de 150kW bij een ideale temp.
De garage heeft me een brief getoond van Polestar dat de laadstrrom momenteel op 150kW is gemaximaliseerd ivm problemen met de communicatie tussen auto en laadstation. Er zou een OTA update komen waar dit waarschijnlijk inopgelost wordt. Ik lees hier dat anderen wel de 200kW halen....

Iemand anders bekend met dit probleem?

• k-jah
Dirk2387 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:43:
Ik rij nu 10 maanden met de fantastische P4, maar heb nog steeds een probleem met het snelladen. De beloofde 200kW heb ik nog nooit behaald, een enkele keer gaat het richting de 150kW bij een ideale temp.
De garage heeft me een brief getoond van Polestar dat de laadstrrom momenteel op 150kW is gemaximaliseerd ivm problemen met de communicatie tussen auto en laadstation. Er zou een OTA update komen waar dit waarschijnlijk inopgelost wordt. Ik lees hier dat anderen wel de 200kW halen....

Laadsnelheid hangt vooral van het huidige batterijpercentage af en temperatuur.
Met hoeveel % ga je doorgaans snelladen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zukMom5kTdLiZcCkK4cr1EXGf3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TF3z4d2JbJxrKKzgvIsMFfZB.jpg?f=fotoalbum_large

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Wel in de P2, meerdere gebruikers die het erover gehad hebben hier op het forum. Met dezelfde uitleg van Polestar erbij. Schijnt een parameter te zijn die tot voor kort genegeerd werd door laadpalen maar door een update van een protocol opeens wel uitgelezen wordt. Zou met de volgende update verholpen worden. Wanneer die komt is onduidelijk.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-12 21:03
MaxxMark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:04:
Voor mij hielp het al om de expres modus uit te zetten, zodat hij wel nog staat op de apple watch maar alleen werkt als je de zijknop dubbel indrukt op de apple pay te gebruiken. Dan hoef je hem niet in zijn geheel te verwijderen.

• Juancho
  • Laatst online: 10:51

Idd bekend, ook vanuit onze PS2. Vorige week nog bevestigd gekregen van Polestar support dat dit in de eerst volgende OTA opgelost wordt. Zal dus ook zijn voor de PS4 lijkt me. Reden dat sommigen nog wel die 200+ halen is volgens mij vanuit bepaalde Tesla palen die niet die update nodig hebben en/of problemen gaven aan de snellader. Maar ga laden aan een Fastned, Shell etc en je zal idd max 150kW halen. Heb ik ook met de PS2. Tis simpelweg wachten op de OTA. En daar kan je ook weer wat van vinden want die issue is er ondertussen al een tijd. Als het is opgelost, push dat dan gewoon los naar de auto's. Vind ik. Het is niet zo dat er zeg maar een ander lettertype gekozen is door de hoge heren van Polestar die via OTA gepusht moeten worden naar de auto's :).

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 26-11-2025 11:14 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

BartWNL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:01:
[...]
Voor mij hielp het al om de expres modus uit te zetten, zodat hij wel nog staat op de apple watch maar alleen werkt als je de zijknop dubbel indrukt op de apple pay te gebruiken. Dan hoef je hem niet in zijn geheel te verwijderen.
Ik heb hem er nu al uitgegooid :)

Overigens heb ik de afgelopen week een leuk rondje duitsland gedaan met allerhande stops, overnachtingen, etc. Ik heb sinds ik de sleutel van mn telefoon heb gehaald 0x gehad dat hij het Guestprofiel inlaadde. Bovendien heb ik het pasje wél altijd bij me (in een secrid pasjeshouder). De Fob heb ik thuisgelaten en die ligt lekker (ver van de voordeur vandaan) niets te doen.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens... In Duitsland ook lekker de Autobahn geprobeerd. En ik moet zeggen dat hoewel je hoewel je het vermogen die ik met de P2 had een klein beetje miste, hij nog behoorlijk wat pit had. Ik heb dus niets te klagen over het feit dat ik nu maar een SM heb.

Saillant detail is dat ik mij op de terugweg pas realiseerde dat je met het hebben van één motor effectief ook de helft minder kunt regenereren. Het effect merkte ik wel, maar ik realiseerde me niet dat het kwam door het gemis van een extra motor.

Voor mij is juist dat stukje erg wennen. Niet het gemist van het vermogen met wegrijden, maar het gemis aan afremvermogen als gevolg van regeneratief remmen.

Verder valt mij wel erg op dat de auto een fijne wegligging heeft. En zich erg goed gedraagt op hoge snelheden. Het windgeruis wordt tot 160 geleidelijk meer. Boven de 160 wordt het snel luider en kan je meer bijgeluiden verwachten. Fluiteren, klapperen van wind, etc.

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12 21:37
MaxxMark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:12:
Overigens... In Duitsland ook lekker de Autobahn geprobeerd. En ik moet zeggen dat hoewel je hoewel je het vermogen die ik met de P2 had een klein beetje miste, hij nog behoorlijk wat pit had. Ik heb dus niets te klagen over het feit dat ik nu maar een SM heb.

Saillant detail is dat ik mij op de terugweg pas realiseerde dat je met het hebben van één motor effectief ook de helft minder kunt regenereren. Het effect merkte ik wel, maar ik realiseerde me niet dat het kwam door het gemis van een extra motor.

Voor mij is juist dat stukje erg wennen. Niet het gemist van het vermogen met wegrijden, maar het gemis aan afremvermogen als gevolg van regeneratief remmen.

Verder valt mij wel erg op dat de auto een fijne wegligging heeft. En zich erg goed gedraagt op hoge snelheden. Het windgeruis wordt tot 160 geleidelijk meer. Boven de 160 wordt het snel luider en kan je meer bijgeluiden verwachten. Fluiteren, klapperen van wind, etc.
Hmm goed punt.. ik reed een tijd terug in een andere EV (Kia ev6 meen ik) en vond het regeneratief remmen ook wat tegenvallen tov mijn Volvo P8. Maar nu je het zegt, dat zal er vast mee te maken hebben. Gaat dan ook even wennen worden als ik mijn P4 heb en wss vaker de rem moet gebruiken

• k-jah
MaxxMark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:12:

Goed punt.
Bij de testrit merkte ik meteen een verschil (kom ook van een DM P2).
Dacht dat het iets softwarematig was, maar wat je zegt is volledig terecht. Zal wel kwestie van wennen zijn.
Overigens is de OPD op de SM XC40 recharge van de vriendin wel iets steviger.

• Kratos
Net de bevestiging gekregen dat de auto in Zwolle is afgeleverd!
Ik had een maand geleden al de afleverdatum van 9 december gekozen, maar er ging blijkbaar iets mis bij de poort (waarschijnlijk bij de douane), waardoor hij er eigenlijk al eerder had moeten zijn (volgens Polestar support).

Hopelijk hebben ze nu nog genoeg tijd om de auto netjes klaar te maken en de trekhaak te installeren!

Met een beetje geluk is de digital key voor Android dan ook net op tijd uitgebracht, want in de mail stond alleen een knop voor Apple met de tekst: “Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.”.
Zal tegen die tijd ook wat mooie showroom foto's uploaden!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05:50
Kratos schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:23:
Met een beetje geluk is de digital key voor Android dan ook net op tijd uitgebracht, want in de mail stond alleen een knop voor Apple met de tekst: “Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.”.
Zal tegen die tijd ook wat mooie showroom foto's uploaden!
Toen wij afgelopen zomer hadden besteld hadden ze gezegd dat die in q4 van 2024 kwam :D
Die datum blijft schuiven... daarnaast was het initeel niet enkel voor "bepaalde galaxy en pixel telefoons"

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• Kratos
izzet3838 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:35:
[...]

Toen wij afgelopen zomer hadden besteld hadden ze gezegd dat die in q4 van 2024 kwam :D
Die datum blijft schuiven... daarnaast was het initeel niet enkel voor "bepaalde galaxy en pixel telefoons"
Het grappige is als ik in de samsung wallet kijk, ik polestar wel zie staan. Dus ik hou hoop!

• iceman314
ik heb vandaag de email ontvangen om de digital key te activeren (delivery gepland volgende week), en ik lees:
Digital key-activatie voor Android-apparaten wordt verwacht in 2025.

• k-jah
..en de mijne is van de band gerold.

Toch al geen maandagochtend model. :P

Aflevering nog steeds april.

• Kaoh
Met m'n eerste 1000km erop kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met m'n MY2026. Ik heb geen op of aanmerkingen anders dat ik wacht op de digital key. Mijn fob lift te dicht bij de voordeur dus d auto schrikt steeds wakker. Iets wat een metalen blikje prima oplost, ook fijn voor de verzekering.
Eerste twee ritten wennen aan het pedaal gevoel, de genoemde nerveusiteit vs de PS2, maar dat gaat nu net zo soepel. Geen windruis, prima knoppen besturing en soepele tablet ervaring.
Stoelmassage is erg populair bij de vrouw 😂. En de tieners achterin zijn heel blij met de extra been ruimte.
Ik mis een knopje voor de spiegel verwarming, die ik ook gebruik voor een natte spiegel.
Hij rijd lekker en soepel.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Kaoh schreef op zondag 7 december 2025 @ 23:40:
Ik mis een knopje voor de spiegel verwarming, die ik ook gebruik voor een natte spiegel.
Hij rijd lekker en soepel.
Die zit ver weg gestopt en kan je helaas (zover ik weet) nog niet toevoegen als een favorite item (en daarmee direct beschikbaar op je homescreen kunt maken)

• ydd1987
MaxxMark schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:02:
[...]

Die zit ver weg gestopt en kan je helaas (zover ik weet) nog niet toevoegen als een favorite item (en daarmee direct beschikbaar op je homescreen kunt maken)
Volgens mij kom je daar gewoon door op het fan-icon (van je klimaat) te klikken en dan zie je daar "spiegels ontdooien" staan.

• Kaoh
ydd1987 schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:18:
[...]

Volgens mij kom je daar gewoon door op het fan-icon (van je klimaat) te klikken en dan zie je daar "spiegels ontdooien" staan.
Toch liever een fav op het homescherm, maar check die route is inderdaad sneller 👍

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Ik mag een nieuwe auto uitzoeken, en de P4 is qua leasebedrag wel érg aantrekkelijk. Zou dan een dual motor prime kunnen worden. Enige wat ik er dan eventueel bij zou bestellen is de trekhaak, en zwarte kleur.

Wat me een beetje baart en wat ik ook maar eens moet ervaren bij een proefrit, is de binnenspiegel en eventuele software bugs. Ik heb voldoende werk aan de softwarebugs van leveranciers op mn werk, dat wil ik niet bij mn auto ook nog erbij ;)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

marteltor schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:10:
Ik mag een nieuwe auto uitzoeken, en de P4 is qua leasebedrag wel érg aantrekkelijk. Zou dan een dual motor prime kunnen worden. Enige wat ik er dan eventueel bij zou bestellen is de trekhaak, en zwarte kleur.

Wat me een beetje baart en wat ik ook maar eens moet ervaren bij een proefrit, is de binnenspiegel en eventuele software bugs. Ik heb voldoende werk aan de softwarebugs van leveranciers op mn werk, dat wil ik niet bij mn auto ook nog erbij ;)
Alle mensen die nog nooit een P4 hebben gereden 'klagen' over de binnenspiegel, maar je vindt zo goed als geen enkele P4 rijder die klaagt over de spiegel :)

Ik was dat zelf ook. En ik heb op aanraden van Polestar een dubbele proefrit geboekt (kan niet online, daar moet je voor bellen). De reden is dat je inderdaad moet wennen, en sommige mensen doen dat niet in het eerste uur, maar wel in het tweede uur.

Bij mij duurde het ook eventjes, en de eerste 10 minuten was het eventjes lastig. Maar dat allemaal te wijten aan het feit dat je verwacht in de verte te kunnen kijken in de binnenspiegel. Ofwel je ogen leggen het focuspunt verkeerd. Dat is 100% aangeleerd gedrag. Want als jij van ver voor je kijken, switcht en naar je dashboard kijkt heb je daar ook 0 problemen mee. Dat zelfde geldt voor de binnenspiegel. Net zo dichtbij als je dashboard, en dus gewoonweg een kwestie van gewenning.

Met het '26 model vind ik dat er vrij weinig mis is. Natuurlijk zijn er kleine dingetjes. En een enkel dingetje dat het rijden écht in de weg zit (de vervelendste vind ik dat de knopjes op het stuur soms niet lijken te reageren, dan moet ik 2x klikken op 'restore' om de ACC terug te krijgen).

Kijkend naar comments in deze thread leerde mij dat de eerdere modellen echt wel kinderziektes hadden (oa windgeruis). De kinderziektes heb ik niet bemerkt, dus een MY26 is wat mij betreft een prima keus (let daar wel op met de proefrit!).

Qua wagen rijdt hij erg fijn. Beter dan de P2 vind ik. En vele malen stiller.

Ook heb ik nog niet de nieuwste versie van de software, die nog een aantal zaken zou oplossen, dus het zou alleen maar beter moeten worden ;)

Kortom! Boek een proefrit. En let vooral ook op hoe je ogen gewend zijn na de 2 uur, en dat je daarna weer 10 minuten staat te schelden op de normale binnenspiegel >:)

• Timmy
Informatie over software update 4.2.8 is zojuist online verschenen. Ten opzicht van 4.2.7 geen nieuwe functionaliteit ("Compatibiliteitsupdate").

• ydd1987
Edit: Ik had niet goed gelezen.

[ Voor 94% gewijzigd door ydd1987 op 11-12-2025 14:29 ]

• podloot
hoe doen jullie de houder voor de telefoon?

• Kaoh
podloot schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:10:
hoe doen jullie de houder voor de telefoon?
Telefoon netjes in het vakje voor wireless charging.

• Animal_X
  • Laatst online: 11:35

Animal_X

Rodin

Ik rijd sinds 14 dagen een MY26 SMLR. Ik was alvorens de overdracht toch enigzins gespannen na het lezen van veel klachten in dit topic... het tegendeel blijkt waar:

- De software werkt perfect. Geen enkele SW bug tegen gekomen tot op heden.
- Sleutel en profiel werkt zonder problemen. Hij pakt altijd direct het juiste profiel. Ook geen problemen gehad dat deuren niet open gaan of het guestprofiel ingeladen wordt .
- ADAS werkt meer dan prima. Geen phantom breaking. Ik kom van een Mercedes EV en hij doet zeker niet onder tov die Mercedes.
- Het automatisch aanzetten van de camera's op de wielen bij her rijden door krappe ruimtes is erg fijn.
- De digitale binnenspiegel was ik binnen een dag aan gewend. Nu vind ik het eigenlijk fijner dan de oude binnenspiegel van de MB, waar je net niks door kon zien.
- Geen enkele vorm van tocht of windgeruis bij de spiegels. Ik heb ook geen gekke tochtstrip zoals hierboven eerder geplaats. Wellicht dat ze dit aangepakt hebben bij de MY26 versie.

Als ik een aantal punten zou moeten noemen die ik zou verbeteren:
- Het stuur kan net niet zo ver naar mij bewegen als de MB. Dit is even wennen voor mensen met lange benen.
- de bijstuurfunctie van de lane-assist is stuur te agressief tegen. Ik heb dit uitgezet zodat hij alleen een vibratiesignaal in het stuur geeft. Dit had ik echter ook in de MB hiervoor.
- de breedte van de auto is wel even wennen bij krappe wegen en parkeergarages. Is wel te doen, maar vergt wel meer aandacht tijdens het rijden.
- de MB had twee paddles achter het stuur op de regeneratie aan te passen. Dat werkt net wat fijner dan de enkele knop op de Polestar waar je mee door de opties cycled.

Al met al niet ontevreden dus, zeker geen spijt! Vooral mijn kids voelen zich echt koning op de achterbank met verstelbare stoelen, stoelverwarming en een display om Spotify te bedienen.... 😀

Er zullen nog wel wat OTA updates komen maar het lijkt er dus op dat de meeste kinderziektes er nu toch wel grotendeels uit zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 14-12-2025 03:26 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• iceman314
Animal_X schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:31:

- Het automatisch aanzetten van de camera's op de wielen bij her rijden door krappe ruimtes is erg fijn.
Waar kan ik dit aanzetten?

Ik heb een p4 sinds deze week, en ik ben helemaal mee eens.

• ydd1987

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-12 22:39
Gisteren een proefrit mogen maken met de Polestar 4. Kan me bij @MaxxMark aansluiten. De spiegel was even wennen, lag er ook deels aan hoe deze was ingesteld (volledig naar mij gericht). Toen ik hem zo had gebogen dat ik bij het uitschakelen de hoofdsteunen achter zag, vond ik het een stuk beter. De resolutie was, wanneer je er op let, wel een beetje van het niveau "MSN webcam", voldoet voor wat het moet doen. Geen uitsluitcriterium.

Het grootste nadeel hiervan betrapte ik me op het einde van de rit op: Stak m'n hand op als bedankje naar degene achter mij, die me er bij een afrit tussen liet....

Qua rijden is het me vooral duidelijk geworden dat het een Chinese auto is die niét voor de Duitse markt gebouwd wordt. Tot de 100 km/h, heerlijk, tot de 130 km/h, erg fijn. Eenmaal daarboven stijgt het windgeruis disproportioneel, zoals ik dat van Europese auto's dus gewoon niet ken. Ook het weggedrag (LRSM, 20") was behoorlijk zweverig, en het sturen leek vooral gericht te zijn op het bieden van een vals gevoel van agiliteit, waardoor ik soms toch wat abrupter van strook wisselde als gedacht. De lichtere standen boden daar ook geen soelaas, terwijl de zwaarste stand nogal progressief was maar zonder enig vorm van werkelijk stuurgevoel.

Herman Karton klonk een beetje soundbarrig, erg indrukwekkend hoe helder en gedetailleerd alles was, maar ik miste een volle klank in het middensegment, met name voor vocalen. Het klonk daardoor erg klinisch, kunstmatig haast. Alle opties geprobeerd maar stemmen bleven helaas wat dun. Niet dat het een slecht systeem is, verre van, maar ymmv afhankelijk van je genre van voorkeur en je referentiekader. Dat was namelijk het enige nadeel wat ik eigenlijk kon vinden, waar ik erg op inzoom, maar voor mij dus wel meteen een heel belangrijke. Ik denk dat 95% van de mensen juist enorm onder de indruk zullen zijn.

Uitsluitingscriteria? Niet per sé, maar nu Mercedes en BMW net met nieuwe karren op de proppen komen in exact hetzelfde prijssegment, die bovendien op een 800v platform staan, terwijl de Polestar 4 niet bepaald te boek staat als een Autobahnwonder, dan moet de 4 toch wel echt significant goedkoper zijn.
Ik zou dus nog wel een second opinion willen met een versie met de adaptieve dempers en wellicht een tik grotere velgen. Want verder is het een echt toffe wagen met een fijne zitpositie. Stuur kon verder naar me toe dan in de 3 (en in de EX90), waardoor ik fijn zat. Wel een opvallend klein voetenruim voor een auto die even breed is als de meeste anderen lang.

Ten slotte: Qua software geen rare of vervelende dingen gemerkt. Werkte erg responsief en kon in korte tijd eigenlijk alles wel vinden. Behalve dan de limiter. Als anti-fan van (normale en adaptieve) cruise control, zeker omdat ik m'n rechtervoet toch nergens anders kwijt kan dan op het pedaal zelf, rijd ik altijd met een limiter, maar kon die tot mijn ergernis niet vinden. Is dat wel te krijgen?

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12 10:56
Qua rijden is het me vooral duidelijk geworden dat het een Chinese auto is die niét voor de Duitse markt gebouwd wordt. Tot de 100 km/h, heerlijk, tot de 130 km/h, erg fijn. Eenmaal daarboven stijgt het windgeruis disproportioneel, zoals ik dat van Europese auto's dus gewoon niet ken.
Geen idee met welke auto’s je dit vergelijkt maar ik kan tot ruim boven de 160 fluisterend een gesprek voeren in de P4. Totaal geen storend aanwezig windgeruis. Zoals met elke auto is het windgeruis een samenspel van de CW-waarde van de auto en de snelheid waarmee je rijdt. Daar is weinig Chinees of Duits aan. Mijn vorige Mercedes had ook boven de 160 windgeruis.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Heb al sinds vrijdag een grijs wolk wat normaal gesproken inhoud dat de update er is. Alleen blijft hij grijze ipv wit.. meer mensen last van? Kortom heb de update nog niet.

• Kaoh
Nog aan het downloaden, en hij wordt pas wit als je geparkeerd staat. Maar pas als de download compleet is

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

ThaDude schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:01:
Heb al sinds vrijdag een grijs wolk wat normaal gesproken inhoud dat de update er is. Alleen blijft hij grijze ipv wit.. meer mensen last van? Kortom heb de update nog niet.
Ik heb hem expliciet niet op automatisch downloaden staan. Ik kreeg de melding. Gaf aan “één keer toestaan”. Daarna ging hij downloaden. Daar deed hij langer over dan gewend van de p2. Ik denk drie rij sessies (2x 10km 1x 40km). Ik kwam van 4.2.5.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik deel de mening van zowel @Cid Highwind als van @Rhys08. Windgeruis wordt op hoge snelheid op gegeven moment snel harder. Maar mijn ervaring was eerder pas vanaf 150 160. Zeker niet bij 130 al. Maar er is zeker een omslagpunt.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-12 22:39
Rhys08 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:05:
[...]

Geen idee met welke auto’s je dit vergelijkt maar ik kan tot ruim boven de 160 fluisterend een gesprek voeren in de P4. Totaal geen storend aanwezig windgeruis. Zoals met elke auto is het windgeruis een samenspel van de CW-waarde van de auto en de snelheid waarmee je rijdt. Daar is weinig Chinees of Duits aan. Mijn vorige Mercedes had ook boven de 160 windgeruis.
Wat de een stoort, hoeft de ander niet te storen. Betekent niet dat het er niet is. Juist doordat de auto zo aangenaam stil is, qua beglazing overigrbs ook beter dan mijn EQE standaard, valt het des te meer op dat er boven de 130 expliciet een suizen bij de A-stijl begint. Andere auto’s worden ook luider met de snelheid, logisch, maar wanneer er een bepaalde bron opspeelt vanaf een specifieke snelheid, is dat gewoon opvallend.

Vele metingen worden gedaan bij de 130 kmh en niet er boven. Het is geen geheim dat daar vaak voor wordt ontwikkeld specifiek. Is ook geen probleem, behalve wanneer je veel in Duitsland bent.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Als het bij de A-Stijl is zou ik nog even door dit topic spitten. Er zijn meerdere mensen die klagen en hebben geklaagd over het windgeruis vanuit die hoek. Daar schijnt iets mis te zitten bij oudere modellen dat naar verluidt opgelost is in de MY26 modellen. Volgens mij werd er ook ergens genoemd dat je het “weg kunt drukken” door op een specifieke plek te drukken in het hoekje waar de a-stijl met de deur samenkomen.

Als ik naar mijn auto kijk (MY26 van begin november) en de rit op de autobahn dan was het toenemend geluid boven snelheid X niet locatiegebonden. Het nam over het geheel toe. Ik heb daar best op gelet, zeker gezien de verhalen hier.

De eenvoudigste check om te weten welk my het was is of het nog het oude stuur (capacitatieve knoppen ipv drukknoppen)

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:25:
Informatie over software update 4.2.8 is zojuist online verschenen. Ten opzicht van 4.2.7 geen nieuwe functionaliteit ("Compatibiliteitsupdate").
Het lijkt er op dat deze update (hoewel nergens beschreven) mijn allergrootste irritatie aan de Polestar heeft opgelost: Het bijna elke keer weer opnieuw inladen van het (juiste) profiel. Sinds ik deze update afgelopen vrijdag heb uitgevoerd is het profiel ingeladen gebleven en hoef ik dus niet bij elke rit te wachten op het entertainment systeem.

Geweldig om deze irritatie los te kunnen laten, hoewel ik nog een slag om de arm houd dat het ook toeval kan zijn (voorheen was het ongeveer 7 van de 10 keer opnieuw inladen en 3 van de 10 keer meteen in beeld).

Oh en CarPlay lijkt nu ook een heel stuk stabieler. Is tot nu toe elke keer automatisch geconnect. Voorheen ongeveer 3 van de 10 keer niet automatisch geconnect.

[ Voor 12% gewijzigd door joblamie op 16-12-2025 08:42 ]

• Timmy
joblamie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:39:
Het bijna elke keer weer opnieuw inladen van het (juiste) profiel
Oh, dat is mij nog niet eens opgevallen. Dat zou fijn zijn!
Ik heb slechts 1 profiel maar het vrijwel elke keer opnieuw inladen irriteerde mij mateloos. Meestal was ik de straat al uit terwijl het scherm nog niet gevuld was.

Verder vind ik 4.2.8 een nuttige update. Vooral de verbeterede ACC/PA, warmere stoelverwarming en de dashcam vallen mij op.

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-12 16:29

DJR

Iemand ook opgevallen dat het Harman Kardon systeem wat beter klankbeeld heeft? Speaker links in deur doet meer mee. En… volume level wordt nu bewaard! Prima update wat mij betreft.

• Kaoh
Ik kwam erachter dat ik niet meer naar m'n Bluetooth contacten kan navigeren, wat in de P2 wel kon. Volgens de handleiding moet dat via de contacten groep in maps maar die wordt alleen gevuld als je die contacten om in Google account beheerd. Ik heb die in mijn Microsoft account, hebben Apple gebruikers dit gaat in de UX ook?

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:48:
[...]
Oh, dat is mij nog niet eens opgevallen. Dat zou fijn zijn!
Ik heb slechts 1 profiel maar het vrijwel elke keer opnieuw inladen irriteerde mij mateloos. Meestal was ik de straat al uit terwijl het scherm nog niet gevuld was.
Helaas had ik het fout, dit is nog niet opgelost want ik had het net weer. Ik denk dat ik ten onrechte dacht dat het was opgelost omdat ik de laatste tijd vaak even voorverwarm voordat ik naar mijn auto loop. Daardoor is ie natuurlijk al opgestart.

• joblamie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weFr_UbIjWeG3Nmih5RgF3LyrkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ewyrmzq7ySCzOmlhpANDGaWk.png?f=fotoalbum_large

• Timmy
Er wordt gelukkig gecommuniceerd maar je vraagt je wel af waar het misgaat. Bij bestelling werd mij verteld dat het elk moment zou worden gelanceerd en vier maanden later bij aflevering zou het echt een kwestie van weken zijn. Inmiddels is dat ook weer 9 maanden geleden :F

Gelukkig werkt de keyfob prima maar ik zou die liever thuis laten...

• joblamie
  • Niet online
[...]

@joblamie "TJ SE 37336" heeft men bekeken/ uitgevoerd is een journal van 3 november als ik mij niet vergis. Het gereedschap was er inderdaad nog niet maar hij kon de rest wel uitvoeren. Als ik goed heb geluisterd is er tape aan de buitenzijde op de driehoek geplaatst om het rubber te verstevigen. Kan niet anders zeggen, gisteren 150 km door winderige polder gereden, dan dat het echt lijkt opgelost. Mijn vinger in de hoek duwen maakte ook niks meer uit qua geluid _/-\o_
Uiteraard is er nog wel gewoon "het geruis" maar deze komt dus niet meer als geluid naar binnen

Mijn ramen waren al een opnieuw gekalibreerd in een eerder stadium.
En? Is jouw windgeruis toen echt/nog steeds opgelost? Ze hebben bij mij vandaag deze reparatie uitgevoerd, maar geven zelf aan dat het het windgeruis helaas niet heeft opgelost. Ze willen hem nu nog een dagje houden om andere dingen te proberen.

Kunnen er misschien andere Polestar 4 MY2025 rijders waarbij het windgeruis succesvol is opgelost aangeven bij welke dealer of servicecenter ze dit hebben laten doen? Dan kan ik mijn dealer vragen contact met hen op te nemen voor ervaringen. Dan ben ik eigenlijk hun werk aan doen, maar ja als dat tot de oplossing leidt…

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@joblamie heb er vanochtend toevallig weer gezeten om ook de bijrijders kant te laten doen. Zit je ook in Zwolle? Bij mij is het geruis absoluut minder geworden en op acceptabel niveau nu.Het driehokje flubbert ook minder.

• dnns85
joblamie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:55:
[...]

Kunnen er misschien andere Polestar 4 MY2025 rijders waarbij het windgeruis succesvol is opgelost aangeven bij welke dealer of servicecenter ze dit hebben laten doen? Dan kan ik mijn dealer vragen contact met hen op te nemen voor ervaringen. Dan ben ik eigenlijk hun werk aan doen, maar ja als dat tot de oplossing leidt…
Die van mij is 12 weken weg geweest en daar zitten nu een soort tochtstrips in. Polestar weet niet waarom die erin zitten, lijkt geen onderdeel van technisch journaal te zijn, dus nu gaat de auto begin volgend jaar naar een ander servicepunt voor een second opinion. Terwijl de auto voor aflevering door Polestar zelf is goedgekeurd. Overigens is dit ook op aanraden van Polestar zelf.

Mijn gevoel zegt dat het een beetje hit and miss is en de echte oplossing er misschien nog helemaal niet is. Of veel te kostbaar.

• joblamie
  • Niet online
@ThaDude Nee ik zit bij de Volvo dealer in Alphen aan den Rijn. Ze hebben dus volgens hen hetzelfde TJ gebruikt als jij, maar bij mij hebben ze daadwerkelijk iets vervangen en niet iets met tape gedaan. Raar verhaal dat het hetzelfde TJ betreft, maar er verschillende reparaties zijn uitgevoerd. Ze gaan morgen "nog wat dingetjes proberen".

Gevonden op internet het betreffende TJ: https://static.oemdtc.com/NHTSA-PDFs/MC-11025987-0001.pdf
Hierin worden zowel de tape als het vervangen van die driehoekjes genoemd. Ik verwacht dat ze bij mij enkel de driehoekjes hebben gedaan en nog niet de tape hebben geprobeerd. Morgen eens navragen.

[ Voor 31% gewijzigd door joblamie op 18-12-2025 21:08 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05:50
Not suprised...
Bij het afhalen van de p4 (zomer 2024!) zeiden ze "die komt dit jaar nog beschikbaar"
En dat is toen iedere keer uitgesteld ondertussen zijn wel al door 30% van de lease😂

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-12 14:46
Rijd nu een weekje in een Storm SMLR en erg blij met mijn keuze. Auto rijdt erg fijn, is zeer stil en zowel interieur als exterieur is schitterend mi. Je merkt echter wel dat er een flinke batterij van 100kWh onder zit, dat was in de vorige Q4 met 80kWh batterij een heel stuk minder merkbaar. Die voelde merkbaar lichtvoetiger. Afwerking van het interieur echter is in de P4 oneindig veel beter dan de Audi. Zelfs vergeleken met de nieuwe A6 waarin ik proefrit heb gemaakt.
One pedal drive werkt ook zeer goed in deze auto. Spiegel is nog steeds wennen, maar gaat al beter. jammer dat de buitenspiegels relatief klein zijn. Iets groter was fijner geweest.
Heb slechts één issue waar ik me nogal aan stoor.. Wat ik ook doe/instel met iPhone digital key en/of de keyfb, de auto gaat standaard naar het Gast profiel als ik instap.
Heb digital key al meerdere malen verwijderd, opnieuw ingesteld, alléén digital key en geen keyfob.. vergeet het maar.
Zou op zich niet zo'n ramp zijn, maar in het Gast profiel wordt de stoel eerst - met mij erin uiteraard - naar het dak en de voorruit gedrukt, terwijl ik druk op het profiel ikoontje aan het drukken ben om het zsm naar mijn eigen profiel om te zetten. Ziet er beetje lullig uit.
Affijn, morgen nog maar eens proberen of ik het kan fixen.. Verder geen klachten, erg fijne en mooie auto!

[ Voor 5% gewijzigd door sbin op 20-12-2025 20:44 ]

• Davy_Rx
sbin schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:41:
Rijd nu een weekje in een Storm SMLR en erg blij met mijn keuze. Auto rijdt erg fijn, is zeer stil en zowel interieur als exterieur is schitterend mi. Je merkt echter wel dat er een flinke batterij van 100kWh onder zit, dat was in de vorige Q4 met 80kWh batterij een heel stuk minder merkbaar. Die voelde merkbaar lichtvoetiger. Afwerking van het interieur echter is in de P4 oneindig veel beter dan de Audi. Zelfs vergeleken met de nieuwe A6 waarin ik proefrit heb gemaakt.
One pedal drive werkt ook zeer goed in deze auto. Spiegel is nog steeds wennen, maar gaat al beter. jammer dat de buitenspiegels relatief klein zijn. Iets groter was fijner geweest.
Heb slechts één issue waar ik me nogal aan stoor.. Wat ik ook doe/instel met iPhone digital key en/of de keyfb, de auto gaat standaard naar het Gast profiel als ik instap.
Heb digital key al meerdere malen verwijderd, opnieuw ingesteld, alléén digital key en geen keyfob.. vergeet het maar.
Zou op zich niet zo'n ramp zijn, maar in het Gast profiel wordt de stoel eerst - met mij erin uiteraard - naar het dak en de voorruit gedrukt, terwijl ik druk op het profiel ikoontje aan het drukken ben om het zsm naar mijn eigen profiel om te zetten. Ziet er beetje lullig uit.
Affijn, morgen nog maar eens proberen of ik het kan fixen.. Verder geen klachten, erg fijne en mooie auto!
Enkel digital key of sleutel meenemen. Als je beiden bij je hebt, raakt de auto precies in de war. Sinds ik enkel mijn iPhone meeneem, werkt het perfect

• sbin
Davy_Rx schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:16:
[...]

Enkel digital key of sleutel meenemen. Als je beiden bij je hebt, raakt de auto precies in de war. Sinds ik enkel mijn iPhone meeneem, werkt het perfect
Ook al geprobeerd, helpt niets helaas.
Heb alleen iPhone mee geprobeerd en keyfob thuis in ijzeren bakje, zodat hij zeker niet kan storen met auto op oprit. Zelfde ellende. Jammer dat je geen default profiel kan instellen.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Je hebt ook daadwerkelijk het profiel aan de key gekoppeld? Je digital key wordt ook als key weergegeven.

En heb je een Apple Watch die ook de digital key bevat? Officieel hoort die het zelfde te zijn als die van je telefoon. Maar mijn ervaring was dat hij soms het guest profile laadde terwijl ik dat niet verwachtte. Na het verwijderen van de key op m’n Watch was het probleem bij mij.

• sbin
MaxxMark schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:01:
Je hebt ook daadwerkelijk het profiel aan de key gekoppeld? Je digital key wordt ook als key weergegeven.

En heb je een Apple Watch die ook de digital key bevat? Officieel hoort die het zelfde te zijn als die van je telefoon. Maar mijn ervaring was dat hij soms het guest profile laadde terwijl ik dat niet verwachtte. Na het verwijderen van de key op m’n Watch was het probleem bij mij.
Nevermind.. Ik had een digital key aktief in mijn profiel > sleutels en ging er vanuit dat dat genoeg was. Echter moest nog op de linkse knop van sleutel koppelen oid tikken. Dacht dat die specifiek was om de keyfob te koppelen |:(
Anyway, toen ik die aantikte kreeg ik meteen de melding sleutel gekoppeld aan profiel..

• k-jah
De mijne zit op de boot. :) Aflevering is echter nog steeds april, wat me erg lang lijkt.

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:03
Ook zojuist bericht gehad dat de auto op de boot staat. Echter hier geschatte aflevering half februari. Staat zwart op wit in het besteloverzicht. Is begonnen met maart/april, toen half maart en nu dus half februari.

[ Voor 35% gewijzigd door Jugonoot04 op 23-12-2025 14:49 ]

• Pr8chtig
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-12 17:57
Gister de DMLR PPP mj 2025 in Storm in ontvangst genomen. Wát een auto. Kom van een Volvo XC40 P8, wat al een heerlijke sprong voorwaarts was t.o.v. de V60 D6 daarvoor, maar welk een verschil ook nu weer. Prachtig interieur, heel stil, comfortabel, goede stoelen. En die zee van zitruimte achterin. 2T trekgewicht en dus méér dan voldoende koppel voor o.a. met de caravan door de alpen. Dat wordt genieten deze kerst om alles te ontdekken en in te stellen.
Fijne dagen toegewenst een een goed 2026! o<:)

P8 to P4

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste