k-jah schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:58:
Mijn eerste week en eerste 1050 km zitten er op!
Hierbij wat ervaringen (komende van een P2):
Comfort: wat een ruime en stille wagen! Zowel voor als achterin, ideaal als gezinswagen. Kofferbak kan je lekker tot boven volstouwen, want ja, je zicht in de spiegel wordt toch niet belemmerd.
Over het zicht; bij de testrit merkte ik dat m’n ogen steeds wat moesten focussen in de spiegel, en maakte me hierover wel wat zorgen dat dit zou blijven, maar dit is helemaal weg.
Rijden: heerlijk comfortabel cruisen, alleen ben ik niet zo’n fan van de ACC. Deze remt te abrupt, en ook bij het overschakelen is dit niet smooth. Dit wordt hopelijk nog verbeterd.
De OPD is voor mij te mak. Ik moet te vaak de rem gebruiken, waar de p2 veel agressiever was. Misschien nog wennen, maar ik heb het gevoel dat de wagen niet snel genoeg tot stilstand komt.
En de range, wow. Wat een verschil met de 2! Laden loopt ook lekker, tot 195kW gepiekt bij snelladen (ik had een oudere 2, max. 150kW), en de AC 22kW is ook een mooie bonus.
Software: heel erg fan van AAOS, 1 van de grote redenen voor mij om bij polestar te blijven.
Alleen paar rare dingetjes: OPD die zich in dezelfde rit tot 2 keer toe uitschakelde. Het geluid van de pinker wordt ook volledig gemute als er een andere melding is, zoals parkeersensor of snelheidsmelding. Heel raar. Ook jammer dat je de dashcam app bij elke rit moet starten, dat doet toch niemand? Verder zeer stabiel en snel systeem.
App: vreemd dat je de amperage niet kan wijzigen? Dit kon vanaf dag 1 in de p2 app.
En waarom kan alleen de binnentemperatuur laten zien wanneer je daadwerkelijk de voorverwarming start? Laat dit gewoon meteen zien, kan je zelf bepalen of je de preconditioning start of niet.
Maar algemeen zeer tevreden van mijn keuze, ik kijk uit naar de vele kilometers die we samen gaan maken.