WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-06 23:10
MaxxMark schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:41:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat de pilot assist niet aan gaat. Dan klaagt hij dat het niet beschikbaar is, klik ik nog een keer, en dan doet ie het wel... Ik heb het gevoel dat het ergens in de laatste grote update mis is gegaan, maar ik kan het niet pinpointen. Ik ben al de diverse sensors en camera's afgegaan om te kijken of er iets voor zit (en sowieso schoongemaakt) wat niet direct het geval leek te zijn. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Lees ik het nu goed: hebben we hier te maken met een fan van Pilot Assist. Die kom je niet veel in het wild tegen _/-\o_

Sorry, beetje flauw maar moest ik even kwijt maar dat was niet je vraag. Ik herken je ervaring niet maar uit de openingszin zal duidelijk zijn dat ik ook geen fan ben van hulpsystemen en die zo veel mogelijk uit zet.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:08

Animal_X

Rodin

Timmy schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:08:
[...]

Bij mij is gisteren een update van Maps geïnstalleerd en daarmee zijn de aanwijzingen weer prima te horen.
Same here.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-06 20:20
Sinds gisteren wordt het geluid van Google Maps niet meer via de speaker in de stoel afgespeeld (lederen stoelen), maar via de algemene speakers. Telefoongesprekken gaan wel gewoon via de stoelspeaker. Ik heb de geluidsinstellingen gecontroleerd en die staan gewoon goed. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik ben bang dat dit te maken heeft met de geluidsvolume Google Maps-update...

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06 12:35
De volledig elektrische trekhaak, van mijn Polestar 4 klapt niet meer uit.
Afgelopen maandag nog met de aanhanger gereden, maar sinds gisteren werkt het niet meer.
Inmiddels al wel contact gehad met Polstar zelf, en het één en ander gereset maar helaas zonder resultaat.

Is iemand wellicht in bezit van een elektrisch schema, of is bekend waar de zekering geplaatst is van de trekhaak meganisme?
Knopje van de trekhaak in de kofferbak is normaal verlicht maar lampje brand niet meer.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 13:56
Voor de Home Assistant gebruikers: er is een nieuwe API beschikbaar (onofficieel) die veel meer entities exposed dan de al lang beschikbare integratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fZ04OvbZL2xFnRLp-cRLhH84l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRVi5kZb2qyAStGzzCsb524b.jpg?f=fotoalbum_large

Git: https://github.com/kildahldev/unofficial-polestar-api

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42
k-jah schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:05:
Voor de Home Assistant gebruikers: er is een nieuwe API beschikbaar (onofficieel) die veel meer entities exposed dan de al lang beschikbare integratie:

[Afbeelding]

Git: https://github.com/kildahldev/unofficial-polestar-api
Ik ben met name geïnteresseerd in de gps positie van de auto, want als ie thuis is dan ontgrendeld mijn zaptec automatisch. Nu moest ik dat via een andere manier zien te truccen die niet altijd even betrouwbaar is.

discogs

• k-jah
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:44:
[...]

Ik ben met name geïnteresseerd in de gps positie van de auto, want als ie thuis is dan ontgrendeld mijn zaptec automatisch. Nu moest ik dat via een andere manier zien te truccen die niet altijd even betrouwbaar is.
Lijkt te kloppen met de verplaatsingen die ik vandaag heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl0OtwrpnXJe4bt9KTnMNXzrNUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2FV9XxizKeX2dKHOSm9oXkI.jpg?f=fotoalbum_large

• loewie1984
hij doet het, wat een verademing. Snap je niet dat Polestar dit niet zelf even in hun HA integratie stopt.

discogs

• k-jah
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:50:
hij doet het, wat een verademing. Snap je niet dat Polestar dit niet zelf even in hun HA integratie stopt.
Ik krijg via HA een notificatie als m’n auto is opgeladen. Soms moet je wat tweakeren.
En nu al die nieuwe leuke entiteiten in een dashboard gieten! :P

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 12:03
Nul10 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 11:16:
De volledig elektrische trekhaak, van mijn Polestar 4 klapt niet meer uit.
Afgelopen maandag nog met de aanhanger gereden, maar sinds gisteren werkt het niet meer.
Inmiddels al wel contact gehad met Polstar zelf, en het één en ander gereset maar helaas zonder resultaat.

Is iemand wellicht in bezit van een elektrisch schema, of is bekend waar de zekering geplaatst is van de trekhaak meganisme?
Knopje van de trekhaak in de kofferbak is normaal verlicht maar lampje brand niet meer.
Ik had hetzelfde. Gebeld met polestar, zij gaven aan dat ik direct langs kon komen bij hen (Volvo Nieuwehuijse Zwolle waar het onderhoud gedaan wordt). Een uur later was het gefixt. Er was een component defect (er werd gesproken over een module, maar kan ook zekering zijn geweest). Alles binnen de garantie. Top service

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06 12:35
KeepitMagic schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:00:
[...]

Ik had hetzelfde. Gebeld met polestar, zij gaven aan dat ik direct langs kon komen bij hen (Volvo Nieuwehuijse Zwolle waar het onderhoud gedaan wordt). Een uur later was het gefixt. Er was een component defect (er werd gesproken over een module, maar kan ook zekering zijn geweest). Alles binnen de garantie. Top service
Bij mij is inderdaad de trekhaak module vervangen, dit kastje zit linksachter in de kofferbak.
Dit zijn volgens mij gewoon universele trekhaken, mijn collega rijdt een BMW en heeft dezelfde trekhaak systeem.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
loewie1984 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:50:
Polestar heeft helemaal geen HA integratie gemaakt, en zelfs geen API, de "officiële" Polestar integratie is ook een hobbyproject.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• DaWouw
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Android app update:
The climate section has been updated. For Polestar 4, it is now possible to set the target temperature when starting the climate manually.
De Android app heeft een mooie update gekregen waarbij je de temperatuur in kan stellen. In plaats van altijd op 22 graden voor te verwarmen, kan je de temperatuur nu instellen op 16 - 28 graden. Ideaal voor in de zomer!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Leuke toevoeging, jammer dat die niet naar de PS2 komt. Had ik graag gewild, zowel in de zomer als winter erg handig!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• k-jah
DaWouw schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:58:
Android app update:

[...]

De Android app heeft een mooie update gekregen waarbij je de temperatuur in kan stellen. In plaats van altijd op 22 graden voor te verwarmen, kan je de temperatuur nu instellen op 16 - 28 graden. Ideaal voor in de zomer!
iOS ook
Nu nog de huidige binnentemperatuur displayen, voordat je voorverwarmd/koelt (nu doet die het alleen als je de preconditioning gestart hebt) en ik ben helemaal blij. :)

> zo kan je op basis van de temperatuur beslissen of je al dan niet voorverwarmd (of koelt).

• Jugonoot04
Gisteren voor het eerst een wat langere afstand met de P4 gereden met ACC geactiveerd. Ik merkte dat Pilot Assist dan ook automatisch inschakelt want het stuur-symbool licht dan op. Maar los van dat symbool was het sowieso duidelijk merkbaar en ik moet zeggen: niet echt een feest. Het nerveuze bijstuurgedrag van de auto beviel me totaal niet en op sommige momenten zelfs gevaarlijk. Het bijsturen gebeurt zo veel en zo nerveus dat je er soms van schrikt en teveel dreigt tegen te sturen. Was helaas m’n eerste ervaring met de P4 die me bar tegen viel. Ik heb nog niet kunnen vinden of je met ACC kunt rijden zonder dat vervelende bijstuurgedrag van Pilot Assist. Iemand wel?

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-06 23:31
Nog een keer op het knopje drukken waarmee je hem ook inschakelt. Dan switch je van pilot assist naar ACC (en terug).

Stuurgedrag kan relatief onrustig zijn ja, ik vind het helaas na een hoop updates (heb de auto anderhalf jaar) nog niet op het niveau van de Polestar 2. Sinds de laatste update begint hij soms ook spontaan iets af te remmen zonder dat er een auto in de buurt is. Ook op ACC.

• StaTweakers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-06 17:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door StaTweakers op 02-05-2026 21:11 ]

• StaTweakers
Als je de knop die je nu gebruikt hebt twee keer kort na elkaar indrukt krijg je alleen acc. Ik ben het volkomen met je eens dat de pilot Assist erg onrustig rijdt. Dit geldt wat mij betreft ook voor de acc overigens, erg onrustig onnodig afremmen, bijvoorbeeld als een auto je met hogere snelheid inhaalt en dan weer naar de rechterbaan gaat. Vandaag met fietsenrek gereden en dan houdt de auto zelfs een absurde afstand tot voorganger aan. Ook licht afremmen zonder enige reden waarbij er een licht maar voelbaar schokje door de auto gaat. Van mijn vrouw moet ik zelf rijden 😁

• Jugonoot04
Dank voor jullie snelle reacties. Echt super dit forum waarbij we elkaars kennis en ervaringen kunnen delen.

Geluiden zullen ongetwijfeld bekend zijn bij Polestar maar ik ga er toch nog maar eens een berichtje van maken met verwijzing naar meerdere slechts ervaringen. Wie weet….

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:44
dnns85 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:57:
Sinds de laatste update begint hij soms ook spontaan iets af te remmen zonder dat er een auto in de buurt is. Ook op ACC.
Ik vond PA/ACC voor deze update prima werken, zonder onverwachte stuur- of remacties. De laatste update heeft het gedrag zenuwachtig gemaakt en rijd ik, maar mijn mening, te veel rechts binnen de rijstrook. Jammer...

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-06 15:23
Mijn linker hendel achter het stuur (richtingaanwijzer) kraakt als ik hem naar beneden duw. Weet iemand of ik hier gewoon wat WD40 op kan spuiten of dat ik iets anders / met meer beleid te werk moet gaan?

• Kratos
ydd1987 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:13:
Mijn linker hendel achter het stuur (richtingaanwijzer) kraakt als ik hem naar beneden duw. Weet iemand of ik hier gewoon wat WD40 op kan spuiten of dat ik iets anders / met meer beleid te werk moet gaan?
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar bij mij was dat vooral als het koud was.

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-06 22:25

MaxxMark

HT is Tof!

Mensen met een MY2026 en dus de nieuwe sturen met fysieke knoppen: ervaren jullie ook problemen met de knoppen? dat ze soms traagheid hebben? Ik twijfel of ik het eerder gevraagd heb, maar ik merk het de laatste tijd steeds vaker. Voornamelijk de knop om ACC aan / uit te zetten en de 'recall' knop lijken soms niet te werken. Pas na een keer of 3 reageert het dan. Het voelt soms alsof het de software is die gewoonweg weigert en niet een hardware ding.

Los daarvan heb ik sinds een van de recente updates dat het klikken op de ACC knop (en hij pilot assist wil aan zetten) in 95% van de gevallen meteen de fout geeft dat hij pilot assist niet kan aanzetten. soms klik ik dan meteen een 2e keer en pakt hij hem wel.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53
ydd1987 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:13:
Dit is een bekende kwaal, ik heb hem bij de garage gedropt. Het staat mij bij dat het niet opgelost werd met vet, ze plakken iets vast wat het geluid veroorzaakt volgens mij.

| I've got permission to color outside the lines |

• k-jah
Binnenkort OTA? (Screenshot van de huidige configurator)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uki65RmmFtgLiNBUZOa5dQHwZDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUizVHpMYn2kFqP7p3lTMkLg.jpg?f=fotoalbum_large

• Timmy
k-jah schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:25:
Binnenkort OTA? (Screenshot van de huidige configurator)
Volgens een presentatie een tijdje geleden wordt het inderdaad verwacht. Al werd het ook al tijdens de lancering van de P4 aangekondigd...

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07
Het zou mooi zijn als je ook zo weer (vanzelf) enkele meters weg zou kunnen rijden (soort summon functie dus). Al een paar keer gehad dat iemand zijn auto te dicht op die van mij had geparkeerd..

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 21:02
MaxxMark schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:56:
Mensen met een MY2026 en dus de nieuwe sturen met fysieke knoppen: ervaren jullie ook problemen met de knoppen? dat ze soms traagheid hebben?
Nee herken ik niet, maar gebruik vrijwel nooit ACC tbh.

Trouwens, met die nieuwe Business Pack en prijsverlaging is de P4 wel een stuk goedkoper geworden! Helaas nog geen 800V, wat de P3 wel krijgt in de update.

Je hebt nu een DM voor de prijs die ik voor de SM heb betaald, of iig de Leasemij dan :-)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:09

ThaDude

Hang Loose

MaxxMark schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:56:
Mensen met een MY2026 en dus de nieuwe sturen met fysieke knoppen: ervaren jullie ook problemen met de knoppen? dat ze soms traagheid hebben?
Hier hetzelfde! Ik heb wel de oude knoppen laten vervangen door nieuwe maar ervaar ook vertraging of soms niet reageren.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Timmy
ThaDude schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:48:
Hier hetzelfde! Ik heb wel de oude knoppen laten vervangen door nieuwe maar ervaar ook vertraging of soms niet reageren.
Dat was bij de 'oude' knoppen ook het geval maar werd rond mei vorig jaar opgelost.

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-06 20:35

DJR

Ik heb inmiddels ook de nieuwe knoppen op mijn P4 laten zetten. Voor wie stevig baalt van de haptische knoppen: ja de nieuwe versie werkt wat prettiger maar de kwaliteit en bediening is zeker niet op het niveau BMW. Ik vind ze er goedkoop uitzien (komt ook weer door die vreselijke zwarte pianolak) en de "travel" (mate van indrukken) is vrij groot.

[ Voor 15% gewijzigd door DJR op 15-05-2026 08:23 ]

• Kratos
Ik heb vooral bij het inschakelen en hervatten van de adaptive cruise control dat ik soms wel 5-6 keer moet klikken voordat hij iets gaat doen. Ik schrijf voor nu alle punten op voor de 30000km beurt die er aan zit te komen. Kunnen ze mooi alles in 1x meenemen.

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-06 22:25

MaxxMark

HT is Tof!

Ja. Om gek van te worden. En er is ook geen pijl op te trekken wanneer het wel of niet werkt. Soms dacht ik dat het te maken had met hoe je je acc eindigde (x klikken vs kort remmen)

ik kwam er wel achter dat als je acc aan staat en je dan op restore klikt dat bij de snelheid aanpast naar de op dat moment geldende (door de auto gedetecteerde) maximum snelheid.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• k-jah
Ik herken het niet, het slecht reageren van de knoppen (MY26).
Is het een software of hardware issue?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik heb de PS4 als vervangwagen meegekregen toen de PS2 een update moest krijgen. Meteen verknocht natuurlijk. Dat is hoe ze je overtuigen.

Opmerkingen die ik heb over de auto lees ik hier ook vaak. Waarom remt de ACC zo heftig? Dat maakt de ACC quasi onbruikbaar. Niet fijn voor mensen met last van wagenziekte. Vanaf iemand kort invoegt maak de auto een flinke remactie.

Wat is er mis met de lane assist? Hij reed te veel rechts in het rijvak en liep ook voortdurend irritant te corrigeren. Valt daar, behalve uitschakelen, wat aan te doen? De PS2 heeft beide zaken beter voor elkaar.

• Timmy
Flying schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:27:
Opmerkingen die ik heb over de auto lees ik hier ook vaak.
De ACC/PA remt inderdaad abrupt, maar dat geldt ook voor de acceleratie als je voorligger weg is. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt maar mijn bijrijder(s) vinden het niet prettig.

Lane assist is vanaf met de laatste update slechter geworden. Net als jij zit ik te veel rechts binnen de rijstrook, voor mijn gevoel is een klein stukje naar rechts soms voldoende om in de berm terecht te komen.

• loewie1984
Ik reed in 2018 een XC40 T4 met pilot assist, dat was prima, in 2024 een C40 Electric met pilot assist en lane assist dat was al wat nerveuzer, en nu sinds eind maart een P4 maar dit slaat eigenlijk alles. Zo nerveus en overcorrigerend heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ik vraag me af of de directie van Polestar wel eens in hun eigen auto's rijdt. Want dit kan eigenlijk niet. Ik stoor me er nog niet heel erg aan omdat ik het maar meteen uitzet (snelheid limiet, lane assist en alertheid) maar het corrigeren binnen de lijnen is eigenlijk gewoon belachelijk.

discogs

• Jugonoot04
loewie1984 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:16:
Ik reed in 2018 een XC40 T4 met pilot assist, dat was prima, in 2024 een C40 Electric met pilot assist en lane assist dat was al wat nerveuzer, en nu sinds eind maart een P4 maar dit slaat eigenlijk alles. Zo nerveus en overcorrigerend heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ik vraag me af of de directie van Polestar wel eens in hun eigen auto's rijdt. Want dit kan eigenlijk niet. Ik stoor me er nog niet heel erg aan omdat ik het maar meteen uitzet (snelheid limiet, lane assist en alertheid) maar het corrigeren binnen de lijnen is eigenlijk gewoon belachelijk.
Hear, hear!!

Helemaal eens en ik zet ook de boel allemaal uit. Dat je sommige dingen telkens uit moet zetten is natuurlijk niet aan Polestar te wijten. Dat hebben we te danken aan onze Europese vrienden in Brussel die hiermee echt lijken te denken de verkeersveiligheid te vergroten. Ik ben overtuigd van het tegenovergestelde.

Ook eens wat betreft Pilot Assist. Je zou toch denken dat er honderdduizenden testkilometers worden gereden voordat zo’n product in de markt wordt gezet. Echt bizar. Heb het overigens toch maar aan Polestar Support gemeld en die hadden volop herkenning en gaven aan dat Polestar hiermee bezig is voor een volgende update. Hopen dus, maar het blijft bijzonder vreemd.

P.s.: verwijtbaar is overigens toch wel de Driver Allert. Als ik die niet uitzet begint die elke morgen al na een paar minuten te piepen terwijl ik dan toch echt net met frisse oogjes en natte haartjes onder de douche vandaan kom. Ook die is onbegrijpelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Jugonoot04 op 16-05-2026 21:33 ]

• k-jah
Ontbreek ik iets?
Passagierskant, vanaf de achterkant bekeken. Er zit een draad zonder bout oid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxG2jpUb9UzH35F8Bchymx0qkqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjNlb8he5qlPEz5MZeFwmoTF.jpg?f=fotoalbum_large

De bestuurderskant heeft wel iets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGzgC9Vy61fiWwMO-Y-2EpUTXVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekVOVIqJAIl1n2cuFruNwtIq.jpg?f=fotoalbum_large

• loewie1984
Jugonoot04 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:30:
[...]

Hear, hear!!

Helemaal eens en ik zet ook de boel allemaal uit. Dat je sommige dingen telkens uit moet zetten is natuurlijk niet aan Polestar te wijten. Dat hebben we te danken aan onze Europese vrienden in Brussel die hiermee echt lijken te denken de verkeersveiligheid te vergroten. Ik ben overtuigd van het tegenovergestelde.

Ook eens wat betreft Pilot Assist. Je zou toch denken dat er honderdduizenden testkilometers worden gereden voordat zo’n product in de markt wordt gezet. Echt bizar. Heb het overigens toch maar aan Polestar Support gemeld en die hadden volop herkenning en gaven aan dat Polestar hiermee bezig is voor een volgende update. Hopen dus, maar het blijft bijzonder vreemd.

P.s.: verwijtbaar is overigens toch wel de Driver Allert. Als ik die niet uitzet begint die elke morgen al na een paar minuten te piepen terwijl ik dan toch echt net met frisse oogjes en natte haartjes onder de douche vandaan kom. Ook die is onbegrijpelijk.
Nou ik heb net een paar support verzoekjes ingelegd zijnde feature requests:
  1. autoplay Spotify als je instapt, dit was bij Volvo ook zo dus waarom hier niet. Geef de keuze maak het optioneel maar in mijn volvo hervatte de muziek gewoon als ik daarvoor uitgestapt was en nu weer ingestapt.
  2. Trips log management vanuit Polestar app, net als volvo aan kunnen geven welke ritten prive of zakelijk zijn en vervolgens exporteren. Laat die functie niet alleen in de auto mogelijk zijn.
  3. Dashcam functie uitbreiden met opnames achteruitkijkspiegel camera. Nu lijkt het dat alleen de vooruitkijkende camera opneemt, maar bij een eventuele botsing wil je ook de beelden van achteren hebben.
  4. RGB color picker, leuk die planeten mijn zoontje kent ze ondertussen uit zijn hoofd, maar ik wil bijv. Donker groen of iets anders en die LEDs zijn gewoon RGB LEDs dus waarom beperken tot 8 kleuren?
Nu door met het klagen over lane assist en autopilot.

discogs

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07
loewie1984 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 22:39:
[...]

Nou ik heb net een paar support verzoekjes ingelegd zijnde feature requests:
  1. autoplay Spotify als je instapt, dit was bij Volvo ook zo dus waarom hier niet. Geef de keuze maak het optioneel maar in mijn volvo hervatte de muziek gewoon als ik daarvoor uitgestapt was en nu weer ingestapt.
  2. Trips log management vanuit Polestar app, net als volvo aan kunnen geven welke ritten prive of zakelijk zijn en vervolgens exporteren. Laat die functie niet alleen in de auto mogelijk zijn.
  3. Dashcam functie uitbreiden met opnames achteruitkijkspiegel camera. Nu lijkt het dat alleen de vooruitkijkende camera opneemt, maar bij een eventuele botsing wil je ook de beelden van achteren hebben.
  4. RGB color picker, leuk die planeten mijn zoontje kent ze ondertussen uit zijn hoofd, maar ik wil bijv. Donker groen of iets anders en die LEDs zijn gewoon RGB LEDs dus waarom beperken tot 8 kleuren?
Nu door met het klagen over lane assist en autopilot.
Mag ik er “soft stop” aan toevoegen, wat mijn Volvo wel netjes deed. Rijdt toch net wat lekkerder in de file. En, ik noem hem nog een keer, een summon optie. Al was het via je app op je telefoon en maar voor een meter of 2. Dank u Polestar :)

• Kratos
Als we het toch over bugs en verbeter punten voor polestar support hebben:

-Als je boven de 200 km/u rijdt op de Autobahn, schuift de "2" achter het snelheidslimiet-icoontje. Gelukkig in het dagelijks Nederlands leven geen last van :+

-Het dimmende panorama dak onthoudt de ene keer wel de laatste stand, de andere keer niet.

-De massagestoelen stoppen soms ineens al na een minuut of 2. Geen idee waarom.

-Ik kan om een of andere reden Spotify niet starten met de play/pause-knop op het stuur als ik in de auto stap

-Het ophangen van een telefoongesprek via het stuur werkt de ene keer wel, de andere keer niet.

-Sinds versie 4.2.10 staat het pijltje van de auto in Google Maps niet meer gecentreerd; hij staat naar links.

-Het automatische grootlicht knippert ook als er geen tegenliggers of voorliggers zijn.

-Als zowel ik (met de keyfob) als mijn vrouw (met haar iphone wallet key) in de auto zitten en weglopen, dan vergrendeld de auto niet automatisch.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:09

ThaDude

Hang Loose

@Kratos meldt het vooral bij Polestar support zou ik zeggen, mocht je dit niet gedaan hebben. Enige manier om dingen op de lijst te krijgen.

Ik hoop vooral dat we een keer stappen gaan maken en niet zoals nu elke keer een stap vooruit en twee terug. Schiet niet op zo. Paar kleine verbeteringen maar ook veel dingen slechter geworden.

Als er maar genoeg mensen dingen melden dan nemen ze het op de software afdeling wellicht een keer serieus.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Juancho
  • Nu online
ThaDude schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:41:
@Kratos meldt het vooral bij Polestar support zou ik zeggen, mocht je dit niet gedaan hebben. Enige manier om dingen op de lijst te krijgen.

Ik hoop vooral dat we een keer stappen gaan maken en niet zoals nu elke keer een stap vooruit en twee terug. Schiet niet op zo. Paar kleine verbeteringen maar ook veel dingen slechter geworden.

Als er maar genoeg mensen dingen melden dan nemen ze het op de software afdeling wellicht een keer serieus.
Mijn ervaringen met eerder de XC40 en nu de Polestar 2 zijn helaas erg slecht als het gaat om software ontwikkelingen op basis van klant input. Zelfs hele simpele zaken die voor velen enorm bruikbaar zijn worden ergens op een backlog gegooid waarschijnlijk en kijken ze nooit naar. Ze hebben hun eigen lijstje, en die is blijkbaar heilig. Helaas werk dat zo bij Volvo/Polestar onder de vlag van Geely.

Xpeng is daar bijv. met hun Discord channel veel actiever in. Daar zitten ook de juiste mensen van Xpeng en zo zijn er al vele dingen doorgevoerd aan de hand van de rijders. Zoals het ook hoort in deze tijd vind ik. Volvo/Polestar loopt daarin wat mij betreft echt hopeloos achter en ik heb eigenlijk al opgegeven dat ze iets met de feedback gaan doen. Toen ik mijn Polestar vorig jaar keer heb ik in de maanden erna best wat dingen doorgegeven, krijg je netjes terug van support dat ze het doorzetten (communicatie is altijd netjes en beleeft en pro-actief, dat geef ik ze) maar er gebeurt verder helemaal niks mee. Jammer maar zou me dus ook enorm verbazen als dat bij de PS4 of PS3 opeens heel anders is. Aangezien de PS2 op zijn einde is (de nieuwe is al in ontwikkeling begreep ik) zal een deel van het team ongetwijfeld ook werken aan de andere modellen, en dus ook de PS4 die natuurlijk veel nieuwer is dan de PS2.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 20-05-2026 12:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• loewie1984
En de reactie:....

Thank you for contacting Polestar and for sharing this thoughtful suggestions. I will provide you with some feedback regarding the suggestions you shared.

- Dashcam: I will share your feedback. This will also affect privacy regulations and that is of course a point of discussion. 

- Interior lights: This is really a design choice, I don't think this will be changed in the future. Shared your feedback.

- Audio: This works as intended, but will share your feedback.

- Journey Log: It is not possible to see the trips you made in the Polestar app, but you are able to install the Journey Log app to track your trips. You can export the log file to your e-mail. The Journey Log app can be installed in the Google Play Store. 

Thank you again for sharing your feedback regarding the features of the Polestar 4, via over-the-air updates new functionalities/features will be added in the future. It is not a guarantee that the suggestions will be added for in the future.

discogs

• Juancho
  • Nu online
Dat bedoelde ik dus... 😉

• ydd1987
Mijn grootste frustratie op dit moment blijft het feit dat de auto de locatie van de linker lijn van de rijbaan verkeerd inschat. Wanneer er echt nog ruimte genoeg is dan rukt de auto aan mijn stuur alsof ik er ver overheen ga. Mega irritant!

• loewie1984
Trouwens nog meer mensen last van bluetooth echo als je belt met iemand die in een polestar 4 rijd? Iedere keer als mijn wederhelft mij belt hoor ik mezelf terug. Dat is toch ook niet meer van deze tijd..

Hier een thread over volvo: https://www.swedespeed.com/threads/bluetooth-calls-echoing.639118/?tl=nl

discogs

• sbin
loewie1984 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:05:
Trouwens nog meer mensen last van bluetooth echo als je belt met iemand die in een polestar 4 rijd? Iedere keer als mijn wederhelft mij belt hoor ik mezelf terug. Dat is toch ook niet meer van deze tijd..

Hier een thread over volvo: https://www.swedespeed.com/threads/bluetooth-calls-echoing.639118/?tl=nl
Nee geen last van. Bellen is alleen zo goed als onmogelijk als de iPhone op de wireless charging pad ligt, krijg dan telkens die pings van de Apple Wallet er doorheen, omdat op die pad ook de NFC chip zit. Erg vervelend, dus moet dan de telefoon bv op de passagierstoel gooien.

• Kaoh
  • Laatst online: 06:45
sbin schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:10:
[...]

Nee geen last van. Bellen is alleen zo goed als onmogelijk als de iPhone op de wireless charging pad ligt, krijg dan telkens die pings van de Apple Wallet er doorheen, omdat op die pad ook de NFC chip zit. Erg vervelend, dus moet dan de telefoon bv op de passagierstoel gooien.
😬 Dat is toch wel een gekke bug.

Op m'n Android heb ik daar geen last van.

Verder heb ik de leren stoelen met speakers in de headrest en houd mijn gesprekken daar ook over, en ik herken de echo niet, en de mensen aan de andere kant horen niet dat ik in de auto zit. Dus geen klachten hier.

• loewie1984
Kaoh schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:
[...]

Verder heb ik de leren stoelen met speakers in de headrest en houd mijn gesprekken daar ook over, en ik herken de echo niet, en de mensen aan de andere kant horen niet dat ik in de auto zit. Dus geen klachten hier.
Was dat het prime pack? Want dan zou ik dat ook moeten hebben.

discogs

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:14
loewie1984 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:43:
[...]

Was dat het prime pack? Want dan zou ik dat ook moeten hebben.
Nee dat zijn de massagestoelen.

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• k-jah
Kaoh schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:
[...]

Omdat die nog geen digital key heeft? De wallet wordt hiervoor gebruikt (iOS althans).

• k-jah
k-jah schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:40:
Ontbreek ik iets?
Passagierskant, vanaf de achterkant bekeken. Er zit een draad zonder bout oid:
[Afbeelding]

De bestuurderskant heeft wel iets:
[Afbeelding]
Dit is normaal dus blijkbaar, geverifieerd met een andere p4.

• Kaoh
k-jah schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Omdat die nog geen digital key heeft? De wallet wordt hiervoor gebruikt (iOS althans).
Zou kunnen, zodra ik het kan testen zal ik dat doen. Het wachten op die feature is zeer zeer zeer lang 😢

• sbin
Pfoe, die metalen ring boven in het stuur is vast een leuk design detail, maar waag het niet om die aan te raken als je P4 de hele dag in de zon heeft gestaan :(

• k-jah
Is dat bij jullie ook, dat als de sensoren vooraan een obstakel oppikken wel piepen, maar niet de camera’s triggeren? Bij het a achteruit rijden wel, maar vooraan moet ik vaak manueel de camera aanzetten.

• Jugonoot04
k-jah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:57:
Is dat bij jullie ook, dat als de sensoren vooraan een obstakel oppikken wel piepen, maar niet de camera’s triggeren? Bij het a achteruit rijden wel, maar vooraan moet ik vaak manueel de camera aanzetten.
Nee, gelukkig niet. In mijn geval luistert het parkeren op eigen plek in een parkeergarage nogal nauw. Vanwege betonnen paal aan bestuurderszijde moet ik heel precies parkeren en 2-3 cm van de muur aan devoorzijde omdat anders de deur niet open kan. Was in het begin even wennen maar na een week appeltje-eitje, juist vanwege het feit dat de camera aan de voorzijde precies op tijd automatisch aangaat en met kleurtjes keurig netjes de afstand tot de muur aangeeft.

Overigens is dit volgens mij een functie die bewust aangezet moet worden (Automatische cameraview). De camera gaat dan aan als een obstakel op 40 cm wordt gedetecteerd.

• k-jah
Jugonoot04 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:56:
[...]

Nee, gelukkig niet. In mijn geval luistert het parkeren op eigen plek in een parkeergarage nogal nauw. Vanwege betonnen paal aan bestuurderszijde moet ik heel precies parkeren en 2-3 cm van de muur aan devoorzijde omdat anders de deur niet open kan. Was in het begin even wennen maar na een week appeltje-eitje, juist vanwege het feit dat de camera aan de voorzijde precies op tijd automatisch aangaat en met kleurtjes keurig netjes de afstand tot de muur aangeeft.

Overigens is dit volgens mij een functie die bewust aangezet moet worden (Automatische cameraview). De camera gaat dan aan als een obstakel op 40 cm wordt gedetecteerd.
Thanks, zal eens in de settings duiken.
Zoals gezegd werkt het bij naar achter rijden wel zoals verwacht, mssn dat er nog een setting is tussen voor- en achter.

• Jugonoot04
k-jah schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:02:
[...]

Thanks, zal eens in de settings duiken.
Zoals gezegd werkt het bij naar achter rijden wel zoals verwacht, mssn dat er nog een setting is tussen voor- en achter.
En……gevonden? Heb het ook nog eens nagekeken maar het zit niet in de reguliere menu’s van het Infotainmentsysteem maar in de Camera app.

• k-jah
Jugonoot04 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:16:
[...]

En……gevonden? Heb het ook nog eens nagekeken maar het zit niet in de reguliere menu’s van het Infotainmentsysteem maar in de Camera app.
Jawel, maar zoals ik vermoedde: geen verschil tussen voor- en achter.
De setting was ook enabled.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Wij hebben momenteel een offerte voor een Polestar 4 Single/Rear Motor MY26 met Prime Pack. De offerte is 56.950 ex inruil, met trekhaak. Wat vinden jullie? Komt op mij scherp over.

Ik zie hier best wat geklaag over de software, wij hebben een PRE-MY26 gereden maar herkennen het nerveuze gedrag niet. Iemand die weet of daar verschil tussen zit?

Optie die ertegenover staat is een Tesla Model Y. Die heeft geen Pilot Assist (tenzij je 99 per maand neerlegt), ik vond hem ook wat minder luxe ogen qua materiaalgebruik. Wel ook een superfijne auto om te rijden en display is duidelijk van een betere kwaliteit.

O, op basis van wat ik hier lees kom ik er nu ook achter dat Android nog niet wordt ondersteund als autosleutel. Hoe werkt dat dan met profielen met de gewone sleutel? Heb je "per persoon" een sleutel zodat hij weet wie instapt? De verkoper legde me uit dat je dat anders met de telefoon doet maar die heeft vast een Apple :+

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 02-06-2026 07:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• ydd1987
Hoe werkt dat dan met profielen met de gewone sleutel? Heb je "per persoon" een sleutel zodat hij weet wie instapt?
Klopt, je assigned een sleutel aan een profiel. Je digital key van je iPhone is gewoon een type sleutel. Dus je hebt er of 2 (als je android gebruiker bent) of 3.

• StaTweakers
Maar standaard maar 1 sleutel en 1 kaart, dus standaard maar 2 gebruikers waarbij profiel aan eigen sleutel/kaart kan worden gekoppeld. Wij rijden met zijn 3en, en ik heb een extra sleutel gekocht. Let wel ruim 300 euro (bizar) kaart is eigenlijk ook beperkt want die moet je altijd tegen deur stijl houden itt sleutel die bij benadering de auto van het slot haalt.

• loewie1984
Arjan90 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:23:
Wij hebben momenteel een offerte voor een Polestar 4 Single/Rear Motor MY26 met Prime Pack. De offerte is 56.950 ex inruil, met trekhaak. Wat vinden jullie? Komt op mij scherp over.

Ik zie hier best wat geklaag over de software, wij hebben een PRE-MY26 gereden maar herkennen het nerveuze gedrag niet. Iemand die weet of daar verschil tussen zit?

Optie die ertegenover staat is een Tesla Model Y. Die heeft geen Pilot Assist (tenzij je 99 per maand neerlegt), ik vond hem ook wat minder luxe ogen qua materiaalgebruik. Wel ook een superfijne auto om te rijden en display is duidelijk van een betere kwaliteit.

O, op basis van wat ik hier lees kom ik er nu ook achter dat Android nog niet wordt ondersteund als autosleutel. Hoe werkt dat dan met profielen met de gewone sleutel? Heb je "per persoon" een sleutel zodat hij weet wie instapt? De verkoper legde me uit dat je dat anders met de telefoon doet maar die heeft vast een Apple :+
Te duur als je het mij vraagt, wij hebben 53750 betaald voor single motor prime pack, ze deden er gratis een trekhaak onder. Dit was bij van Roosmalen, en die hadden auto's uit 2025 staan met 50km op de teller, 2026 model.

En ja op basis van het nerveuze gedrag en software bugs weet ik niet of ik de auto nog een keer zou kopen... Ik had gedacht Polestar = Volvo maar dat valt toch een beetje tegen..

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 02-06-2026 21:34 ]

discogs

• Arjan90
  • Nu online
loewie1984 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:33:
[...]

Te duur als je het mij vraagt, wij hebben 53750 betaald voor single motor prime pack, ze deden er gratis een trekhaak onder. Dit was bij van Roosmalen, en die hadden auto's uit 2025 staan met 50km op de teller, 2026 model.
Fijn dat je dit deelt! Wanneer was dat? Dit is wel echt een "nieuwe", dat wil zeggen dat ze nog niet op kenteken e.d. staan.

Iemand ervaring met Performance vs gewoon qua comfort? Ik verwacht eigenlijk dat die toch wel erg strak geveerd gaat zijn voor een auto die we ook voor reizen e.d. gebruiken (moet nog even vragen om een testrit, mochten we interesse hebben, maar alle info vooraf is top _/-\o_ )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• loewie1984
@Arjan90 Ik heb de auto 27-3 gekocht. Die 50km op de teller en op kenteken kon me gestolen worden. Dat is toch als nieuw? Hun verhaal was ja we hebben ze al op kenteken staan, we krijgen 10k 'korting', whatever, ik had geen scherpere prijs gezien rond die tijd bij een andere dealer. Dus daar voor gekozen.

discogs

• loewie1984
@Arjan90 Ik check net hun site en er staat dus Polestars met 10km op de teller voor 53750, daar krijg je misschien nog wel wat afgepraat. Dus ze hebben ze nog steeds in Prime Pack en kleur keuze

discogs

• loewie1984
Ik ging trouwens in conclaaf met Claude...

Op basis van de getoonde specs (Polestar 4: €61.900, 620 km WLTP, 2230 kg, 484 cm, segment Premium Compact) zijn dit de directe concurrenten die op meerdere punten beter scoren:

Directe concurrenten in prijsklasse €55k–€70k
Model Prijs (NL) Range WLTP Laadvermogen Waar het de Polestar 4 verslaat
BMW i4 eDrive40 ± €59.000 590 km 205 kW DC Rij-eigenschappen, interieurkwaliteit, geen "missing rear window"-issue, betere restwaarde
Tesla Model Y Long Range AWD ± €52.000 600 km 250 kW DC Prijs, laadnetwerk (Supercharger), efficiëntie (lager verbruik), softwarestack
Hyundai Ioniq 6 Long Range AWD ± €58.000 583 km 233 kW DC (800V) Laadsnelheid (18 min 10-80%), efficiëntie (~14,3 kWh/100 km), aerodynamica
Kia EV6 GT-Line AWD ± €63.000 528 km 233 kW DC (800V) Laadsnelheid, 7 jaar garantie, prestaties
BMW iX1 xDrive30 ± €60.000 440 km 130 kW DC Praktische SUV-vorm, premium afwerking (verliest op range)
Audi Q4 e-tron 45 ± €58.000 562 km 175 kW DC Bouwkwaliteit, dealer-netwerk, achteruitkijkraam aanwezig
Kernoordeel
Als prijs/range/laadsnelheid leidend zijn: Hyundai Ioniq 6 of Tesla Model Y LR verslaan de Polestar 4 objectief. Beide 800V-platform (Ioniq) of Supercharger-toegang (Tesla) lossen het zwakste punt van de Polestar 4 op: laadtempo en laadinfrastructuur.

Als rij-dynamiek en merk leidend zijn: BMW i4 is de sterkste concurrent in dit segment — vergelijkbare range, betere rij-eigenschappen, geen ontbrekend achterruit (typisch Polestar 4 nadeel) en sterkere restwaarde.

Zwakke punten Polestar 4 die concurrenten uitbuiten
Geen achterruit — vervangen door camerasysteem, polariserende keuze
Laadvermogen 200 kW — lager dan 800V-concurrenten (Ioniq 6, EV6)
Gewicht 2230 kg — relatief zwaar voor het segment, beïnvloedt efficiëntie
Dealernetwerk — beperkter dan BMW/Audi/Hyundai
Restwaarde — Polestar als merk presteert historisch onder gevestigde premium-merken
Prijzen zijn indicatief (NL-markt, 2026); controleer actuele configuratorprijzen voor exacte vergelijking.

* loewie1984 Nou ik erger me vooral aan de matige tot zwakke adaptive cruise control en veel te ingrijpende lane assist, dat maakt van een rijgenot eerder een rijdende hel. Terwijl ik juist goede ervaringen had met pilot assist in onze volvo xc40 uit 2018... (kun je na gaan 2018) en er zijn heel veel softwarematige dingetjes niet in orde in de polestar en dat begint zwaarder te wegen en meer en meer te irriteren...

Dat is een veelgehoorde en terechte klacht. De Polestar 4 deelt het SEA-platform van Geely (met o.a. Zeekr en Smart) en gebruikt Mobileye SuperVision voor de ADAS-stack, niet de Volvo/Zenseact-stack uit jouw XC40 2018. Dat verklaart het verschil grotendeels.

Waarom je XC40 2018 beter aanvoelde
  • Pilot Assist in de XC40 2018 draaide op Veoneer/Zenseact software, ontwikkeld bij Volvo Cars Zweden
  • Bewust afgesteld op "comfort en vertrouwen", typisch Volvo-DNA: vroeg ingrijpen, soepel sturen, voorspelbaar
  • Lane Keep Aid was destijds nog adviserend — niet de agressieve "rebound" die je nu in EU-verplichte ELKA-systemen (sinds juli 2024 GSR2) ziet
  • Radarcruise reageerde lineair op afstand, geen plotseling remmen bij snijdend verkeer
Wat de Polestar 4 anders doet
  • Mobileye SuperVision = camera-first systeem (11 camera's, geen radar voor lange afstand in alle varianten)
  • Stuuringrepen zijn stapsgewijs en correctief in plaats van vloeiend
  • ACC neigt naar abrupt afremmen bij invoegers door agressieve TTC-drempels (Time To Collision)
  • ELKA (Emergency Lane Keep Assist) is wettelijk verplicht actief bij elke start — uitschakelen kost meerdere menu-stappen elke rit
  • OTA-updates lossen dit langzaam op, maar Polestar loopt achter op Tesla/BMW qua iteratiesnelheid
Auto's met merkbaar betere ADAS in jouw prijsklasse:

Model ADAS-systeem Sterk punt
BMW i4 / iX1 Driving Assistant Professional Soepele stuuringrepen, voorspelbare ACC, hands-on detectie via stuurwiel (niet camera)
Volvo EX40 / EC40 (opvolger XC40) Pilot Assist (Zenseact) Dezelfde filosofie als jouw 2018, doorontwikkeld — vertrouwde feel
Mercedes EQE (occasion/leasedeal) Drive Pilot / DISTRONIC Beste ACC in segment, vloeiend, anticipeert op kaartdata
Tesla Model Y Autopilot (basis) ACC zeer soepel, lane assist minder bemoeizuchtig dan EU-merken, frequente OTA's
Hyundai Ioniq 6 HDA 2 (Highway Driving Assist) Goede lane centering, ACC met machine learning op rijstijl

Mijn aanbeveling
Als ADAS-comfort jouw zwaarste irritatiepunt is en je goede ervaringen had met Volvo: de Volvo EX40 (Single Motor Extended Range) is de meest logische overstap. Zelfde Pilot Assist-filosofie, doorontwikkeld, prijs ± €52.000 met meer uitrusting dan de Polestar 4 basis. Geen experimenten met een nieuwe ADAS-stack die je opnieuw moet leren vertrouwen.

Tweede keuze: BMW i4 eDrive40. Andere filosofie dan Volvo, maar objectief een van de best afgestelde ADAS-systemen in het segment en BMW heeft de stuurinterventies bewust subtiel gehouden.

Wat ik niet zou doen: wachten op OTA-fixes bij Polestar. Mobileye SuperVision wordt door Geely-breed gedeeld en de afstemming is een platformkeuze, geen bug die met één update weggaat.

discogs

• BenJoep
loewie1984 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:33:
[...]

En ja op basis van het nerveuze gedrag en software bugs weet ik niet of ik de auto nog een keer zou kopen... Ik had gedacht Polestar = Volvo maar dat valt toch een beetje tegen..
Ik zou er nooit meer aan beginnen, de auto valt mij qua software en hardware enorm tegen. Ik rij er nu een jaar mee (MY25) en hij heeft op dit moment elke maand bij de volvo-dealer gestaan. Zeker gezien het segment, de prijs (rond de 80k) en hoe Polestar de auto in de markt zet vind ik het zeker geen waar voor je geld.

De hardware lijkt nu op orde, de software blijft bagger en na een jaar enorm veel problemen lijkt het nu de auto te zijn die het vanaf het begin had moeten zijn. Voor mij geen Polestar meer en ik denk ook dat ik voortaan volvo over ga slaan. 🤷‍♂️

Voor de gein heb ik hem maar ‘lemon’ genoemd, je moet er toch de lol van inzien. 😂

[ Voor 5% gewijzigd door BenJoep op 04-06-2026 19:21 ]

• Arjan90
  • Nu online
Ik kom me hier melden als aankomstige Polestar 4 eigenaar! Ik krijg hem uiterlijk eind juni in Storm Grey, een Single Motor MY26 met trekhaak. Ik kan niet wachten :)

Iemand die een mooie sleeve heeft voor de Fob? Ik vind van alles maar het lijkt allemaal zo bulky. Of hebben jullie er alleen een hangertje aan voor aan je sleutelbos? Helaas allebei Android gebruikers, dus die Digital Key moeten we nog (geduldig) op wachten.

En dan zie je zo'n berichtje hierboven :X

• Timmy
Arjan90 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:25:
Gefeliciteerd, hopelijk is tegen die tijd de Android digital key ook gelanceerd 😬

Ik heb mijn P4 inmiddels 15 maanden en 65k km en zou 'm zo weer bestellen. De software kan zeker beter maar ik kan niet zeggen dat ik mij ergens aan erger...

• Arjan90
  • Nu online
@Timmy Ik heb er een extra fob bij geregeld, omdat het nog niet werkt op Android en hij het wel heel enthousiast had lopen vertellen hoe het werkte etc. 2 jaar extra Online Services erbij dus de komende 3 jaar zouden we goed moeten zitten. En het Prime Pack is supercompleet, helaas geen versie beschikbaar (niet zijnde Dual Motor die 100 euro extra per maand kost in de verzekering :D) met Nappa leer voor de stoelverkoeling en massage, maar dat is uiteindelijk ook alleen maar luxe waar je aan went. Zo huil ik mezelf althans in slaap :+ Maar zonder gekheid, het was een duur grapje als ik alleen daarvoor een zelf samengestelde PS4 wilde, dus niet gedaan.

• BenJoep
Ik kom me hier melden als aankomstige Polestar 4 eigenaar! Ik krijg hem uiterlijk eind juni in Storm Grey, een Single Motor MY26 met trekhaak. Ik kan niet wachten :)

Iemand die een mooie sleeve heeft voor de Fob? Ik vind van alles maar het lijkt allemaal zo bulky. Of hebben jullie er alleen een hangertje aan voor aan je sleutelbos? Helaas allebei Android gebruikers, dus die Digital Key moeten we nog (geduldig) op wachten.

Bij de MY26 hebben ze qua hardware al wel wat stappen gezet en ik heb voor mijn gevoel ook echt alle kinderziektes wel gehad. Polestar NL en Volvo doen overigens wel echt hun best om alles te fixen. Dus maak je niet al te druk om m’n bericht en ga het zelf ervaren.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:04
Vandaag een proefrit gemaakt in een polestar 4, hele fijne auto, stoelen zitten fijn (lichte interieur was in de demo auto al wel best 'vies', de zit achterin is heel fijn en ruimtelijk. (Er stond ook een ES90, daar zit je echt heel slecht achterin, heel kort en laag bankje, en te weinig ruimte in de kofferbak).

De verkoper gaf aan dat er voor de medewerkers een event was op 8 juli waar ze de polestar 4 estate te zien krijgen, telefoons mochten niet mee. Ben benieuwd of deze dan ook al gepresenteerd is aan de buitenwereld, of dat dat dan nog langer gaat duren. release zou deze zomer zijn, met de auto dit jaar op kenteken. Volgens de ene verkoper was dat inderdaad zo, de andere gaf aan dat hij de auto's pas maart 2027 op de weg verwacht, dat zou wel te laat zijn voor mij.

• guido66
  • Nu online
Ik kreeg gisteren een uitnodiging voor 7 juli in België, dit terwijl ik in Noord-Brabant woon. Inderdaad met NDA en telefoon inleveren. En ik ben echt geen medewerker.

[ Voor 10% gewijzigd door guido66 op 06-06-2026 20:10 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Jugonoot04

Vergeet dat berichtje. Kan me voorstellen dat iemand gewoon pech heeft maar persoonlijk vindt ik de auto helemaal geweldig. Rijdt fantastisch en de uitstraling en materiaalgebruik zijn echt premium. En ook weer eens wat anders dan die 13 in een dozijn Tesla’s. Neem aan dat je ook de nodige reviews van autojournalisten hebt gezien en op een paar piszeikerds na zijn die door de bank ook behoorlijk positief. Enige echt negatieve puntje wat ik moet noemen is het nerveuze gedrag van het meesturen van de Pilot Assist. Maar dat is software dus hopen dat binnenkort een update komt die dat gaat oplossen want ook Polestar heeft dat inmiddels erkend.

Wat betreft sleeve: https://www.amazon.nl/Ysbxitu-Smart-sleutelhoes-sleutelhanger-krasbestendige-autosleutelhoes/dp/B0FG27G3SL/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=1CHP09OCXVZSA&dib=eyJ2IjoiMSJ9.6-vviyzG6rKSvJoPsdUowc-_-gmPXL_UjXEOsyCEBRgQuDhW8_tzakS7HXe1a-_fC2IYzjOPXrnPzv8yMACCqBRrir_nF0KQ1BC5ExbLV5RyUGVNMazOiO-EFrtZKuXj-pCPT-sQ1df20yo-fRuWw3hvt97y6AaHEpdN4DmFTufj6AeTSlEXAVLtCWD1rqnIhXi8BhIOcHC5MabIItXOkRek7qrpSxn1BuBiLLHt5c4LOig3PhTqSPkp4DIR1-FE_l37xMkIcDMskx6tJfHEjZFyTwx9G3Et4I_j9o86ipI.TNDvOdWbRYpF7UIix_D2RLy0VQrAUI1IY9f3uiPouJs&dib_tag=se&keywords=Polestar%2Bsmart%2Bsleutel&qid=1780770241&sprefix=polestar%2Bsmart%2Bsleutel%2Caps%2C124&sr=8-1&th=1

En nu ik toch tips aan het geven ben: https://www.winparts.nl/bagage-transport/bagagenetten/c1128/bagage-ankerset-3-delig/p1045784.html?zoek=1045784

Superhandig als niet wilt dat spullen in de kofferbak heen en weer gaan slingeren.

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:13
guido66 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:09:
Ik kreeg gisteren een uitnodiging voor 7 juli in België, dit terwijl ik in Noord-Brabant woon. Inderdaad met NDA en telefoon inleveren. En ik ben echt geen medewerker.
Via de nieuwsbrief? Ben zelf ook wachtende op de Polestar 4 “wagon” om deze als mogelijk nieuwe leaseauto te bestellen. Ook woonachtig in NB

• Arjan90
  • Nu online
@Jugonoot04 Die neem ik mooi mee van de Enyaq :+ Daar heb ik er 4 inzitten waardoor de bagage niet verschuigt, als Skoda érgens goed in is dan is het wel in dit soort dingetjes standaard meeleveren. Ik heb ook twee paraplu's in de deuren verborgen zitten. En bedankt voor de geruststellende woorden, maar ik ben inderdaad ook op allerlei verhalen afgegaan. Ook de negatieve, waardoor ik op sommige plekken even begon te twijfelen. Maar ja, die vond ik vervolgens bij elk ander model ook wel. Of het nou de A6 e-tron was, de Tesla, etc. En mijn oude Skoda Enyaq kan ik ook genoeg over mopperen :P

Mooie tip van de sleeve, ziet er mooi uit!

[ Voor 35% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2026 21:55 ]

• guido66
  • Nu online
WesleyZ schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:34:
[...]

Via de nieuwsbrief? Ben zelf ook wachtende op de Polestar 4 “wagon” om deze als mogelijk nieuwe leaseauto te bestellen. Ook woonachtig in NB
Nee, gerichte mailing met de aanhef: "jij rijdt al enige tijd in je Polestar"

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:04
guido66 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 21:57:
[...]

Nee, gerichte mailing met de aanhef: "jij rijdt al enige tijd in je Polestar"
Ik was graag gaan kijken, ook zonder telefoon, en goed te lezen dat dit dus niet alleen voor dealers is.

• ydd1987
k-jah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:57:
ik heb dit dus ook.

• Jugonoot04
Zie eerdere discussie hierover. Ik heb dat niet, camera voor gaat altijd automatisch aan als obstakel wordt gedecteerd. Volgens mij instelling in de camera app maar werkt dat niet dan is er dus iets stuk wat wel zou moeten werken. In dat geval Polestar Support bellen of ritje naar de garage.

• Kratos
Sinds een week of twee heb ik constant problemen met de richtingaanwijzer. Of hij maakt geen geluid wanneer hij actief is, of hij wil helemaal niet aangaan. Wat ik vooral erg vind, is dat dit tijdens het rijden willekeurig gebeurt. Daardoor moet ik een plekje zoeken om stil te gaan staan en de auto te resetten, en dat is op de snelweg niet altijd makkelijk.

Wat me echt verbaast, is dat een instantie als de RDW hier niet bovenop zit. We praten over veiligheidskritische functies die door brakke software willekeurig kunnen uitvallen tijdens het rijden. Ik ben van mening dat fit soort dingen en de brakke gevaarlijke pilot assist een terugroepactie punt moet worden.

• Kaoh
En heb je dit al gewoon via service geprobeerd als storing/defect te laten oplossen? Want voor zover ik weet ben je de eerste, dus niet een puur software bugje.

• loewie1984
Allereerst gefeliciteerd aan diegene die zich recent eigenaar mogen noemen van een Polestar 4.
Ik las her en der dat men de bugs aan de software nog niet als storend heeft ervaren.

Ik heb laatst alle pagina's uit dit topic gedumpt naar text file en chatgpt een analyse laten maken. Ik weet nog niet wat de beste manier is (of we er een petitie van moeten maken of invidiueel support tickets) maar er is wel degelijk genoeg aan de hand op software matig gebied.

Een samenvatting:
PrioriteitThemaErnst
1ACC / Pilot Assist gedragHoog (veiligheid)
2Connectiviteit (5G/Vodafone/online diensten)Hoog
3Sleutel / Digital Key / toegang voertuigHoog
4Camera's, HUD en spiegelcameraMiddel-Hoog
5Software stabiliteit en instellingen die resettenMiddel
6Polestar App functionaliteitMiddel
7Bluetooth / Audio / CarkitMiddel
8Laadfunctionaliteit en batterijvoorverwarmingMiddel
KlachtMelders
ACC grijpt onverwacht in2FeO2, jappienator, P2Hattem, dnns85, StaTweakers
ACC remt zonder redendnns85, StaTweakers
ACC reageert te laatjappienator
Pilot Assist rijdt onrustigP2Hattem, StaTweakers
Lane Change Assist geeft foutmeldingenMarcosotthewes
Knoppen ACC reageren vertraagdP2Hattem
Pilot Assist werkt soms helemaal nietP2Hattem
KlachtMelders
Geen mobiele data2FeO2
Vodafone-connectiviteit wegvallenMarcosotthewes
Online diensten verdwijnen na parkeergarageHVAHVA
Geen mogelijkheid tot TCAM-resetHVAHVA
5G werkt soms wel / soms nietMeerdere
KlachtMelders
Auto opent niet direct2FeO2
Sleutel werkt soms nietTonton999
Digital Key ontbreekt bij introductieMarcosotthewes
App communiceert niet correct met autoTonton999
KlachtMelders
Achteruitkijkcamera valt uitizzet3838
Vervuilingsmelding terwijl camera schoon isizzet3838
Camera's beslaan2FeO2
HUD werkt soms nietTonton999, P2Hattem
Camera support werkt onvoorspelbaarTonton999
KlachtMelders
Instellingen resetten zichzelfdee2me
Performance mode resetjappienator
Radio staat telkens uitjappienator
Willekeurige stuurverwarmingdee2me
Stuurknoppen reageren niet2FeO2
Software algemeen instabielMeerdere
KlachtMelders
App communiceert maar één richting opTonton999
Voorverwarmen beperkt instelbaar2FeO2
Geen geavanceerde klimaatinstellingenMeerdere
KlachtMelders
Bluetooth valt uitTonton999
Slechte carkitkwaliteitJOJOJO, GuiltyNL
Audio-instellingen incompleet2FeO2
KlachtMelders
Batterijvoorverwarming werkt nietMeerdere
Laadsessie omslachtig stoppenizzet3838
Problemen met publieke laadpalenjappienator
ClusterGeschat aantal meldingen
ACC / Pilot Assist35+
Ghost Braking15+
Knoppen stuur / ACC bediening10+
Connectiviteit Vodafone15+
Sleutel / keyless toegang12+
Camera / HUD / spiegel12+
Profiel- en instellingenresets8+
Polestar App beperkingen8+
Audio / Bluetooth6+
Laadfunctionaliteit6+
Batterijvoorverwarming5+
Warmtepomp / klimaatregeling5+
Alarm / sensoren5+
Deurhendels4+
KlachtMelders
Ghost braking2FeO2, Marcosotthewes, DJR, Inter18, meerdere
Onverwachte noodremDJR
ACC gevaarlijke ingrepen2FeO2
Pilot Assist zwalktGuiltyNL, P2Hattem
Pilot Assist schakelt uitFrits S., GuiltyNL
Lane keeping stuurt onverwachtInter18
ACC niet beschikbaar tijdens rijdenFrits S.
Sensorwaarschuwingen onterechtMarcosotthewes
Opvallend is dat sommige klachten terugkeren over meerdere softwareversies heen:

1.7
4.1.9
4.1.10
4.2.4
4.2.6
4.2.8

Daardoor kun je richting Polestar aantonen dat bepaalde issues niet incidenteel zijn maar structureel.

En nogmaals benadrukken hoe gevaarlijk ACC is:
CategorieAantal unieke melders (minimaal)Opmerking
ACC expliciet omschreven als levensgevaarlijk / zelfmoord-assist2Letterlijke kwalificatie door gebruikers zelf
Gevaarlijke ACC-ingrepen3-5Onverwacht gedrag met veiligheidsimpact
Onterecht hard remmen (Ghost Braking)4-6Meest terugkerende veiligheidsklacht
Onterechte noodstop1-2Hoogste ernstcategorie
Spontaan uitvallen ACC/Pilot Assist tijdens rijden2-3Kan leiden tot onverwachte voertuigreacties
Foutieve verkeersbordherkenning met snelheidsaanpassing3-5Kan onverwacht afremmen veroorzaken
MelderIncidenttypeVeiligheidsclassificatie
2FeO2ACC onbruikbaar, meerdere gevaarlijke ingrepen tijdens rijdenKritiek
dee2me"Pilot Assist is eerder zelfmoord assist"</td]
Kritiek
DJROnterechte noodremactie terwijl fietsers op ruime afstand redenKritiek
Frits S.ACC/Pilot Assist valt tijdens rit spontaan uitHoog
P2HattemMeerdere onverwachte remacties op snelwegHoog
GuiltyNLACC remt regelmatig onnodig hardHoog
k-jahACC remt agressief af naar ingestelde snelheidMiddel-Hoog
Inter18Onverwachte stuurcorrecties lane keeping assistHoog
MarcosotthewesOnterechte sensorwaarschuwingen en ADAS-gedragMiddel-Hoog
MelderLetterlijke kwalificatieType
2FeO2"ACC onbruikbaar, levensgevaarlijk"</td]
Expliciete veiligheidswaarschuwing
dee2me"Pilot Assist is eerder zelfmoord assist"</td]
Expliciete veiligheidswaarschuwing
ConclusieWaarde
Unieke melders met veiligheidsgerelateerde ACC/Pilot Assist klachten</td]
10-15+</td]
Meldingen van Ghost Braking</td]
15+</td]
Letterlijke verwijzingen naar levensgevaarlijk of zelfmoord-assist</td]
2</td]
Meldingen van spontane uitval ADAS-systemen</td]
Meerdere</td]
Veiligheidsniveau voor gezamenlijke escalatie</td]
Hoog</td]
Lijkt me dat Polestar nog wat werk aan de winkel heeft, en eigenlijk zouden we een grotere vuist moeten kunnen maken dan dat Polestar zich kan verschuilen achter dat dingen werken als design. Wat mij betreft gooien ze AAOS open voor alle niet vitale functies zodat we zelf zaken op kunnen lossen.

Komt er een sensitivity level van het ingrijpen van ACC (zodat je zelf niveau's in kan stellen) maar het lag ook aan het ADAS systeem wat Polestar gebruikt t.o.v. Volvo. Ik vind dat ontzettend jammer want het verpest eigenlijk een heel fijn systeem.

Over het camera gebeuren, bij mij dus ook bij objecten van voren schakelt ie niet over naar camera.
Play knop werkt niet altijd met spotify (moet je als nog het scherm aanraken) en Polestar schuift het gewoon van zich af als works by design.

Iemand ooit al een keer de kofferbak met zijn voet open gekregen (dit functie zit in de auto toch) mij nog geen een keer gelukt...

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 09-06-2026 09:27 ]

discogs

• sbin
Vreemd, heb geen van deze problemen - maar ook geen Pilot Assist - en de kofferbak-met-voet werkt bij mij feilloos. Truc is recht vooruit schoppen en niet zijdelings zwaaien. Probleem is wel dat je 9 van de 10x tegen de bumper aan schopt, met een vieze broek tot gevolg :)

• Timmy
Ik herken eigenlijk alleen het ACC/PA gedrag en ik heb natuurlijk allerlei wensen. Ik zou iedereen willen aanraden het bij Polestar Support te melden. Ik heb af en toe contact met ze, maar sommige wensen of problemen zijn daar echt nog niet bekend.

Wat betreft ACC / Pilot Assist gedrag: De laatste update heeft wat mij betreft niet veel goeds gedaan. Het gedrag is nerveus en soms voel ik 'm aan het stuur trekken. De positie op de rijstrook is naar mijn smaak ook te veel naar rechts.

• ydd1987
@loewie1984 Wat fijn dat je een heel overzicht gemaakt hebt. Buiten een handig overzichtje maken, wat is je plan met deze info?
Ik twijfel geregeld om Polestar weer te mailen met de issues die ik ervaar en misschien zou het sterker zijn als we hen inderdaad een overzicht sturen van issues die we hier gezamenlijk ervaren. Ik zie niet dat mijn naam bij de problemen staat maar heb wel degelijk last van een aantal.

• loewie1984
@ydd1987 Ja mij maakt het niet uit om het nog verder te verfijnen en dat iedereen dan zaptec mailt met dezelfde klachten of dat we een petitie starten. Er zal toch weinig mee gebeuren. Er rijden op dit moment 1.709 polestar 4's in Nederland, en die eigenaren zitten echt niet allemaal hier op tweakers.

Ik zou zeggen dat de mensen zich hier uitspreken en dat we dan collectief aankloppen bij Polestar support en of dat ieder voor zich via een support ticket is (is mogelijk wel het makkelijkste want dat is gekoppeld aan je naam en auto) lijkt mij.

discogs

• Arjan90
  • Nu online
Ik hoop dat ik me niet mag toevoegen aan dat lijstje :+ Wat eventueel nog wel interessant is om MY te weten van de auto's. Ik zie ook echt wel wat oude software versies, hoe relevant is het om dat te melden? Een fabrikant zal dat vaak wegwuiven als "upgrade eerst maar, daarna zien we wel verder". Ik denk dat het enige wat helpt is structureel bij Polestar klachten, maar vooral ook als individu bij je dealer totdat hij/zij helemaal gek van je wordt. Als het niet veilig is, is het niet veilig. Kun je de camera niet gebruiken om op te nemen wat er gebeurde?

Ghost braking doet mijn Enyaq ook op een specifieke plek in de stad, in een bocht die kennelijk net te flauw is waardoor hij een auto als stilstaand op dezelfde rijstrook ziet (wat niet zo is, die staat gewoon geparkeerd). Klinkt wel heel vervelend als je ACC zo onvoorspelbaar is. Op het kleine stukje waar wij hebben gereden - want ja, proefrit - hebben wij er met een MY26 geen problemen mee ervaren. Maar realistisch zie je die problemen eigenlijk pas als je echt meer kilometers maakt met de auto.

• Jugonoot04
Allereerst grote complimenten voor @loewie1984 om zoveel tijd en moeite hierin te steken. Tuurlijk: met behulp van AI maar er zal toch behoorlijk wat tijd in zijn gaan zitten en daar hebben we met z’n allen wat aan in dit forum. Chapeau!

Ook behoefte aan kleine nuance: als je de lijst zo ziet schrik je je de blubber en een potentiële P4 koper zou zich wel 10x bedenken. Ik herken veel van de klachten gelukkig niet (enkele ook wel, w.o PA) maar ben elke dag nog steeds supertrots als ik in m’n P4 stap.

Zou toch zonde zijn om niets met die inspanningen en info te doen. Polestar Support NL inmiddels een beetje kennende zullen zij ook niet ongelukkig zijn met enige vorm van collectief zodat ook zij een vuist kunnen maken naar de fabrikant en de P4 naar een (nog) hoger niveau kunnen tillen. Het is een flinke lijst met klachten dus duidelijke prioritering is m.i. wel belangrijk maar de data van @loewie1984 geeft daarvoor voldoende input.

Kortom: wat mij betreft collectieve en constructief opbouwende actie richting Polestar. Maar dan blijft de vraag: hoe geef je dat praktisch vorm? Iemand daarvoor een slim idee. Of kan @loewie1984 nogmaals AI inzetten om daar een oplossing voor te bedenken 😂

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:55
Ik ben blij dat ik al een jaar niet meer in mijn P4 stap, haha!

• loewie1984
GuiltyNL schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:12:
Wie A zegt moet B zeggen, ben benieuwd. Vertel

discogs

• loewie1984
Ik zie/lees dat Polestar toch 40.000 modellen van de 4 heeft rondrijden en 190.000 van de 2. Dan zou je toch zeggen dat ze de software redelijk op orde moeten hebben.

discogs

• BenJoep
Dit weekend hoorde ik wat windgeruis en wat geklapper naast m’n raam. Toen zag ik ineens dat de kap vlakbij de spiegel los aan het komen was, gestopt en de kap maar verwijderd. Aan de andere kant begon de kap ook al los te komen. 🤷‍♂️

Bij beide kappen waren de klipjes gebroken en het schroefje had nogal wat moeite om de kappen op hun plek te houden. Ik mag eind volgende maand bij de dealer langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjGKQXqSqY4ZhMsggZtI1GIyTXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpOmrWw13XIem3z8ZIWAGnsU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlENoFIjjsaKa3fPrScxZd0ySmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TB4ulFlETMGViik6qAfH2NqC.jpg?f=fotoalbum_large

Kwaliteitje! Ik begin er wel moedeloos van te worden.

• Jugonoot04
GuiltyNL schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:12:
Maar toen dacht je toch nog: ik blijf lekker meelezen in het forum zodat ik zelfs na een jaar afscheid te hebben genomen van mijn P4 m’n cynische kritiek kwijt kan naar de huidige P4 rijders. Lol!

• GuiltyNL
Jugonoot04 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Maar toen dacht je toch nog: ik blijf lekker meelezen in het forum zodat ik zelfs na een jaar afscheid te hebben genomen van mijn P4 m’n cynische kritiek kwijt kan naar de huidige P4 rijders. Lol!
Haha. Iemand likete een aantal van mijn oude berichten hier en toen dacht ik: hoe staat het er inmiddels mee.

En toen dacht ik inderdaad: blij dat ik er vanaf ben. Dat is persoonlijk natuurlijk en ik snap dat anderen blij met de P4 kunnen zijn.

• GuiltyNL
loewie1984 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:12:
[...]

Wie A zegt moet B zeggen, ben benieuwd. Vertel
Je kunt mijn bijdragen in dit forum denk ik wel filteren. Genoeg ellende gehad, binnen 6.000 kilometer de auto (helaas) helemaal zat en verkocht met € 20.000 verlies.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste