Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik had de P4 lange tijd op mijn shortlist staan als opvolger van m’n XC40 P8. De prijs was nog ok (lease)maar sinds een paar weken gaat het hard omhoog qua lease overschrijding - en wat ik maandelijks bruto bij moet leggen.
Zit net naar de tool van Alphabet te kijken en met de nieuwe versie is het nog gekker geworden. Van 30,- meer voor een versie met plus pack, extra getint, mist tailored knit en trekhaak is het nu in de plus-uitvoering al opgelopen tot 88,- overschrijding.

Op deze manier gaat het wat anders worden. Valt goed tegen, had toch wel graag voor de P4 gegaan maar het moet ook wel leuk blijven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:44
TheRebell schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:13:
Ik had de P4 lange tijd op mijn shortlist staan als opvolger van m’n XC40 P8. De prijs was nog ok (lease)maar sinds een paar weken gaat het hard omhoog qua lease overschrijding - en wat ik maandelijks bruto bij moet leggen.
Zit net naar de tool van Alphabet te kijken en met de nieuwe versie is het nog gekker geworden. Van 30,- meer voor een versie met plus pack, extra getint, mist tailored knit en trekhaak is het nu in de plus-uitvoering al opgelopen tot 88,- overschrijding.

Op deze manier gaat het wat anders worden. Valt goed tegen, had toch wel graag voor de P4 gegaan maar het moet ook wel leuk blijven…
Dat is best bijzonder toch? De prijs van de auto gaat omlaag, en de restwaarde dan schijnbaar nog veel harder? Uiteindelijk dus duurder in de lease daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrisoV
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 11:13
TheRebell schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:13:

Ik zit ook in die tool met de P4 als 1 van de opties. Plus versie met Pilot erbij komt nu op €60 boven budget (€1100) en fiscale waarde staat op €64,040. Je zou inderdaad verwachten dat de lease vergoeding daalt als de inkoop lager wordt..

Weet je trouwens of je de my26 krijgt als je nu bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 14:23
FrisoV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Ik zit ook in die tool met de P4 als 1 van de opties. Plus versie met Pilot erbij komt nu op €60 boven budget (€1100) en fiscale waarde staat op €64,040. Je zou inderdaad verwachten dat de lease vergoeding daalt als de inkoop lager wordt..

LM hebben aparte afspraken over inkoop prijzen, de Polestar was altijd al erg voordelig in de lease gezien de catalogus prijzen. Daar zal vast gelijk iets aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:41
JustTrying schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:42:
Bestwel raar toch dat op de Polestar website deze nieuwe configuraties helemaal niet te kiezen zijn. Ook bij de meeste leasemaatschappijen staan al best even deze nieuwe uitvoeringen en bijhorende prijzen. Bij Polestar kun je nu in feite niets samenstellen... Komt er dadelijk een grote aankondiging dat MY2026 een nieuw knopje op het stuur krijgt en deze nieuwe configuraties, zijn we daar op aan het wachten?
Schijnt dat de nieuwe configurator volgende week online komt met prime pack etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28
FrisoV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Voor de plus versie met pilot erbij (en de standaard kleur + bekleding) en verder niets zou ik er €49,- boven zitten (budget €1075) met een fiscale waarde van €62.740 en met een looptijd van 60 maanden. Ik zie zo niet of het een my26 zou zijn trouwens - zo informatief is die tool niet ;-)

Zat ook naar een EV6 te kijken (GT-line) en ook die is qua lease duurder geworden. Zou daar nog wat neveneffect van het huidige importheffingen beleid van de US inzitten dat al die prijzen omhoog gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door TheRebell op 15-05-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 17:36
Overweeg een 2de testrit op vraag van Polestar...

Sorry :-) Nog een vraagje over ACC (adaptive cruise control) omdat ik dit zeer belangrijk vind...

Hoe kan je als ACC aanstaat de huidige snelheid overnemen in de ACC

Verkeersborden snelheid kan je overnemen door op pilot assist knop te drukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:41
DorkoTheBeast schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:19:
Verkeersborden snelheid kan je overnemen door op pilot assist knop te drukken?
Niet automatisch naar wel door tijdens het rijden (en wanneer ACC/Pilot Assist actief is) op de resume knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Timmy schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Niet automatisch naar wel door tijdens het rijden (en wanneer ACC/Pilot Assist actief is) op de resume knop te drukken.
En kan je ook de huidige snelheid van de wagen overnemen ? (Denk dat dit beter bruikbaar is wegens slechte snelheidsherkenning)

[ Voor 10% gewijzigd door DorkoTheBeast op 19-05-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:23
Ja, dat kan door op de juiste snelheid ACC te activeren, dan neemt hij die snelheid over. Maar ik vind ACC erg matig werken. Houdt teveel afstand en remt onnodig veel en onnodig hard. Dus verwacht er verder niet teveel van. De ACC van de P2 was ook niet top, maar wel veel beter dan van de P4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
GuiltyNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:19:
Ja, dat kan door op de juiste snelheid ACC te activeren, dan neemt hij die snelheid over. Maar ik vind ACC erg matig werken. Houdt teveel afstand en remt onnodig veel en onnodig hard. Dus verwacht er verder niet teveel van. De ACC van de P2 was ook niet top, maar wel veel beter dan van de P4.
Super bedankt om te reageren...
Ik ga geen testrit meer doen want dat zijn allemaal zaken die mij al irriteren zelfs als ik het maar lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik zou het toch doen, die proefrit. Misschien vind jij de ACC wel goed werken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
GuiltyNL schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:50:
Ik zou het toch doen, die proefrit. Misschien vind jij de ACC wel goed werken?!
Pilot pack ga ik er niet op nemen mocht ik deze bestellen, dus wellicht heb ik dan toch een prima proefit mocht ik die nog gaan maken. Qua interieur vind ik deze nog altijd het mooiste, Audi A6 en BMW i5 kunnen er niet aan tippen in mijn optiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Voor mij is Pilot Assist niet goed genoeg bruikbaar. In de P2 werkte het systeem al vrij snel goed genoeg, maar in de P4 vind ik het erg tegenvallen: het is onrustig en matig afgestemd. Vooral de manier waarop de assist plotseling wordt uitgezet wanneer de auto dat nodig vindt, is irritant. Het gebeurt vaak, onverwacht en abrupt, waardoor het stuur ineens vrijkomt en ik vaak een vreemde stuurbeweging maak.

Het exterieur en interieur zijn echt prachtig. De auto rijdt bovendien erg goed en zit comfortabel. Veel beter dan de P2. Dus, interesse in de P4? Focus je inderdaad dan op dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:35
JustTrying schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:33:
[...]

Pilot pack ga ik er niet op nemen mocht ik deze bestellen, dus wellicht heb ik dan toch een prima proefit mocht ik die nog gaan maken. Qua interieur vind ik deze nog altijd het mooiste, Audi A6 en BMW i5 kunnen er niet aan tippen in mijn optiek.
Ik zou ook gewoon een proefrit maken en kijken wat je er zelf van vindt in plaats van op basis van 1 ervaring een functie afschieten. Ik heb zelf vrijwel geen problemen met ACC en Pilot Assist en vind het heerlijk werken, dus kan per persoon en per auto best verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-06 12:47
Even met Polestar gebeld. Alle Polestars die tot vandaag aan toe besteld zijn zijn MY25, vanaf morgen gaan MY26 besteld kunnen worden.

Enige verschillen: knoppen op het stuur (MY25 heeft gewoon de haptic knoppen) en productielocatie (ZK ipv China).

Fiscale waarde gaat hierom ook niet aangepast worden als je een MY25 besteld hebt (zoals bij mij) - het is wezenlijk een andere auto.

Schrale troost is dat de leaseprijs omhoog is gegaan ondanks lagere kosten. Polestar heeft aangeboden de order te cancellen en hem opnieuw te bestellen (kosteloos) maar de netto kosten zijn dan maar 3 euro goedkoper dus laat het maar geowon voor wat het is.

Polestar is nog wel aan het kijken of ze iets kunnen doen met een paar gratis accesoires, zou voor mij prima alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:43
Misschien al eerder vermeld, maar zijn er verder nog verschillen tussen MY25 en MY26?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander13371337
S80Executive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:50:
Misschien al eerder vermeld, maar zijn er verder nog verschillen tussen MY25 en MY26?
Niet volgens Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Polestar weet nog niet te vertellen of die knoppen ook op MY25 gezet kunnen worden. Ik hoop van wel, werkt toch net even fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:43
Als er verder niets aan de wagen veranderd van MY25 naar MY26 zou je toch op z'n minst verwachten dat ze het hele stuur kunnen vervangen. Zal geen goedkoop grapje zijn maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrisoV
Voor wie het nog niet gezien heeft, de MY26 inclusief de prime pack staan nu in de configurator.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrisoV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDxbeAgztBJOjIFNy6Is29AZm0o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/u3nfQTWKVg9w3wCPqifoLvi6.png?f=user_large

Het nieuwe stuurwiel met individuele knoppen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:11
FrisoV schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:08:
[Afbeelding]

Zoals het vanaf het begin had moeten zijn. Als ze nou klantgericht zijn dan doen ze nog een keer een terugroep en vervangen ze die knoppen gewoon overal preventief, lijkt me ook makkelijker richting de toekomst, dan hoef je die falende knoppen softwarematig ook niet meer te ondersteunen. Minder complex en blijere klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Lol is de werkelijke korting maar 250 euro? In buitenland was dit een paar duizend…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:33
Sander13371337 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:38:
Lol is de werkelijke korting maar 250 euro? In buitenland was dit een paar duizend…!
Ja, dat verbaast mij ook. Maar op de websites van verschillende leasemaatschappijen en zelfs op de bijtellingspagina van Polestar wordt een vanafprijs van 58.500 EUR genoemd, dus mogelijk wordt dat nog aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:53
FrisoV schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:08:
[Afbeelding]

Ik vind het er erg gedateerd uit zien met die fysieke knoppen. Geen verbetering ten opzichte van MY25. Touch is even wennen maar bij mij werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Oh, dat vind ik helemaal niet. Ziet er prima uit. Liever gisteren omruilen dan vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander13371337
M.I.C. schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:29:
[...]

Ja, dat verbaast mij ook. Maar op de websites van verschillende leasemaatschappijen en zelfs op de bijtellingspagina van Polestar wordt een vanafprijs van 58.500 EUR genoemd, dus mogelijk wordt dat nog aangepast.
Daar gaat het waarschijnlijk om de fiscale waarde - niet de consumentenprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
Sander13371337 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:38:
[...]

Daar gaat het waarschijnlijk om de fiscale waarde - niet de consumentenprijs.
Scherp! Daar lijkt het op inderdaad. De afleverkosten bedragen namelijk 1.300 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 18:25
dnns85 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Zoals het vanaf het begin had moeten zijn. Als ze nou klantgericht zijn dan doen ze nog een keer een terugroep en vervangen ze die knoppen gewoon overal preventief, lijkt me ook makkelijker richting de toekomst, dan hoef je die falende knoppen softwarematig ook niet meer te ondersteunen. Minder complex en blijere klanten :)
Dat heb ik een jaar geleden ook al bij de Geely "concurrent" Zeekr aangegeven, nada noppes reactie.... gezien de prijsstelling vd Polestar zou dat bij Polestar wel eenas beter kunnen gaan, hoop ik voor jullie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
spidertje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:06:
[...]

Dat heb ik een jaar geleden ook al bij de Geely "concurrent" Zeekr aangegeven, nada noppes reactie.... gezien de prijsstelling vd Polestar zou dat bij Polestar wel eenas beter kunnen gaan, hoop ik voor jullie :-)
Laten we het hopen. Net nog reactie gekregen van Polestar:
Het is op dit moment nog niet bekend of dit technisch mogelijk is en als dat zo is, welke kosten daar tegenover staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Release notes van softwareversie P4.2.3 staan ook live. Nu via dealers te installeren en later ook OTA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:05
dnns85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:39:
Release notes van softwareversie P4.2.3 staan ook live. Nu via dealers te installeren en later ook OTA.
Top!

Een degelijke update, met fijne tweaks.
  • Digitale sleutelfunctionaliteit inschakelen voor Apple-apparaten voor alle markten.
  • Laadsnelheid nu weergegeven als kW op het bestuurdersdisplay.
  • Automatische klimaatmodus verbeterd om te voorkomen dat de airconditioning de auto niet voldoende koelt.
  • Verbeteringen aan de stabiliteit van het middendisplay om niet-reageren of resetten van het scherm te voorkomen.
  • Stabiliteitsverbeteringen aan Apple CarPlay om echo's tijdens telefoongesprekken in de auto te voorkomen, alsook verbindingsproblemen tussen de auto en het telefoonapparaat te voorkomen.
  • Gepland opladen is verbeterd om het probleem op te lossen waarbij de timer niet werd ingesteld of het opladen niet op het ingestelde tijdstip begon.
  • Digitale sleutel is verbeterd om te voorkomen dat instellingen van het middendisplay succesvol gekoppelde en gedeelde digitale sleutels niet correct weergeven.
  • Favoriete snelkoppelingen op het middendisplay zijn verbeterd om problemen met het zoekraken van opgeslagen snelkoppelingen te voorkomen.
  • Software release notes nu beschikbaar in middendisplay.
  • Journey Log-app ingeschakeld. De Journey Log-app kan worden gedownload uit de Google Play Store en helpt bestuurders om ritten automatisch bij te houden en te registreren.
  • Dashcam-app nu beschikbaar (micro-SD-kaart vereist).
  • De auto staat niet toe dat de videostream actief is tijdens het rijden, maar de functies "Video opnemen" en "Foto maken" kunnen nog wel worden gebruikt tijdens het rijden.
Extra verbeteringen:
  • Stabiliteitsverbetering van de stoelverwarming.
  • Verbetering van de stabiliteit van de laadlimiet in verband met het onverwacht overschakelen van de limiet naar 50%.
  • Adaptieve cruisecontrol wordt nu geactiveerd door één keer op de knop op het stuurwiel te drukken. Voor auto's met Pilot pack wordt de adaptieve cruisecontrol met één druk op de knop geactiveerd na het activeren van Pilot Assist. Je kunt schakelen tussen de twee functies door één keer op de knop te drukken.
  • Adaptieve cruisecontrol werd voorheen geactiveerd door twee keer snel achter elkaar op de knop Pilot Assist te drukken. Dit is nu verwijderd.
  • Pilot Assist & Adaptieve cruisecontrol ingesteld om zich aan te passen aan de snelheidslimietfunctie is hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Moest overigens van de week weer eens snelladen, compleet andere ervaring dan tijdens de winter. Zal voornamelijk de omgevingstemperatuur zijn, maar wellicht hielp de preheating ook mee (al zag ik geen notificatie op het scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOxlfGBrLw6gtyH6N_ANdMgsgrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp3r809psKrnV7PSND6cV8tR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
BartWNL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:16:
Moest overigens van de week weer eens snelladen, compleet andere ervaring dan tijdens de winter. Zal voornamelijk de omgevingstemperatuur zijn, maar wellicht hielp de preheating ook mee (al zag ik geen notificatie op het scherm)

[Afbeelding]
Met 200kw laden is natuurlijk hardstikke prima, dat zal wel zn max zijn ongeveer, en de vraag is dan hoe lang de auto boven de 150kw blijft met laden. Voor mij is ook alleen snelladen in het voorjaar/zomer van belang, dan worden de langere tripjes gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:20
JustTrying schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Met 200kw laden is natuurlijk hardstikke prima, dat zal wel zn max zijn ongeveer, en de vraag is dan hoe lang de auto boven de 150kw blijft met laden.
Dit is de Fastned laadcurve van de Polestar 4 (te vinden op hun website).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsknAOza8MEE8DMdgd5WIGkQmAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HsGcv54zsMbGFHoTI3oa9RmM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
dnns85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:39:
Dit ziet er op papier uit als een mooie release!

Het wisselen van ACC naar PA en terug is zo een stuk logischer. Ook benieuwd naar de journey log en dashcam.

Jammer dat er van de Android (Samsung) key nog geen sprake is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
sbin schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Dit is de Fastned laadcurve van de Polestar 4 (te vinden op hun website).

[Afbeelding]
Tot 80% zelfs boven de 100, dat is best heel netjes, ik zit vaak met mijn Enyaq 80 al rond de 60% op 70/75 bij een snelle lader.. onder de 20% lukt het soms om 175 aan te tikken, maar dat gaat snel over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:12
JustTrying schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:53:
[...]

Tot 80% zelfs boven de 100, dat is best heel netjes, ik zit vaak met mijn Enyaq 80 al rond de 60% op 70/75 bij een snelle lader.. onder de 20% lukt het soms om 175 aan te tikken, maar dat gaat snel over..
Ik wacht nog pp november tot m'n p4 er is, maar dat maakt me blij, m'n p2 is na de 50% al niet meer in de buurt van de wachtbare snelheden. Dit gaat tot 80% 🎉🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
JustTrying schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Met 200kw laden is natuurlijk hardstikke prima, dat zal wel zn max zijn ongeveer, en de vraag is dan hoe lang de auto boven de 150kw blijft met laden. Voor mij is ook alleen snelladen in het voorjaar/zomer van belang, dan worden de langere tripjes gemaakt.
Ik ben er niet bij blijven staan ;)

Maar gemiddelde was 140 kWh (63,3 kWh in 27 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
BartWNL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:09:
[...]

Dat valt toch niet tegen voor 'oude' techniek, zal deze waarden ook een langs een Audi A6 leggen, dan scheelt het wellicht een paar minuten maar ook wel een krappere achterbank een minder mooi interieur, en toch al gauw weer 5-10k hogere fiscale waarde (bij de audi dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
dnns85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Laten we het hopen. Net nog reactie gekregen van Polestar:

[...]
Kortom gaat niet gebeuren en al helemaal niet als gratis service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BartWNL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:09:
[...]

Dat is zon beetje de max gem laad snelheid die je eruit kunt halen als je de accu tot zeg 80% vol wil hebben.

Meestal zit je dan net zo rond de 125-135kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
spidertje schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Kortom gaat niet gebeuren en al helemaal niet als gratis service.
We wachten het rustig af. Verder zijn ze tot nu toe heel coulant geweest in tegemoetkomingen voor de tekortkomingen die er tot nu toe nog zijn (in de vorm van refund, laadtegoed, extra garantie). Ik kijk uit naar de volgende update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:47
dnns85 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:28:
[...]

We wachten het rustig af. Verder zijn ze tot nu toe heel coulant geweest in tegemoetkomingen voor de tekortkomingen die er tot nu toe nog zijn (in de vorm van refund, laadtegoed, extra garantie). Ik kijk uit naar de volgende update.
Do tell us more! Ben ook geïnteresseerd in tegemoetkomingen voor het rijden in een beta auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
JustTrying schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:05:
[...]

Dat valt toch niet tegen voor 'oude' techniek, zal deze waarden ook een langs een Audi A6 leggen, dan scheelt het wellicht een paar minuten maar ook wel een krappere achterbank een minder mooi interieur, en toch al gauw weer 5-10k hogere fiscale waarde (bij de audi dan)
Nee inderdaad, ben ook niet ontevreden.
De P2 was wel stabieler in de winter (na wat updates) maar dat kan bij de p4 pas weer getest worden dit najaar. Maar qua snelheid en laadcurve wel een stap vooruit en ruim voldoende om genoeg te laden tijdens een plasje en koffie. Heb nu al vaak dat ik zelf langer pauze neem dan dat we echt moeten laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
JustTrying schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:53:
[...]

Same here, met mijn Q4 40 zonder preconditioning. In >15 gr temperaturen met vrijwel lege batterij + "warme" accu haal ik de 135 soms heel even, maar zakt al erg snel rond/onder de 100 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-06 13:38
Na mijn Polestar 2 performance uit 2020 overweeg ik een Polestar 4.

Kun je ook achteruitrijden met de achterklep open? Omdat ik graag mag vissen met een visboot is dit voor mij wel een vereiste omdat ik anders geen zicht heb op aflopende trailerhellingen. Met mijn Polestar 2 gaat dat prima, maar ik zou het graag zeker weten bij de Polestar 4.

Ik ben benieuwd hoe de auto bevalt voor de eigenaren en zal dit forum er eens op doorlezen. Zelf was ik altijd heel tevreden met de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driehoek58
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:08
Ja, kan bevestigen dat je kan rijden met klep open. Gebeurde me bij toeval vorige week. Had niet door na carwash dat koffer openstond. Wel veel piepjes. Op tijd gezien.

Ik weet trouwens niet waarom je met klep zou willen open rijden. De 360 camera views zijn fantastisch. Kunt perfect navigeren met goed zicht rondom. Veel beter dan enkel met achteruitkijkspiegel spiegel of klep open. Parkeer en rijd zelf achteruit alleen maar kijken in 360 birds eye view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-06 13:38
moi dat het kan - als de camera's beter zicht geven is dat natuurlijk ook oke - als ik met de trailer achter de auto naar achter rijdt en schuin naar beneden heb ik de banken plat en kan ik de wielen goed zien waardoor ik beter kan sturen

heb je zelf geen last van het focussen op de op de achteruitkijk'spiegel' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Net gehoord dat mijn leaseauto bestelling van de p4 wordt aangepast naar m26 en mijn config naar prima pack. En leasebedrag omlaag gaat met 75 pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Kaoh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:41:
Net gehoord dat mijn leaseauto bestelling van de p4 wordt aangepast naar m26 en mijn config naar prima pack. En leasebedrag omlaag gaat met 75 pm.
Oh, das interessant. Wanneer is die van jou besteld? Ik heb al wel de mails van Polestar gehad om account aan te maken, ergens vorige week. Maar geen nieuws over MY26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
Ik heb op 30 april ook bericht ontvangen dat mijn (leaseauto) bestelling een MY26 gaat worden.
Afgelopen vrijdag heb ik een e-mail ontvangen met daarin het bestelnummer, maar mijn configuratie is niet aangepast naar het Prime pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
sbin schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Oh, das interessant. Wanneer is die van jou besteld? Ik heb al wel de mails van Polestar gehad om account aan te maken, ergens vorige week. Maar geen nieuws over MY26
al in Maart bij de leasemaatschappij maar omdat ze pas mogen leveren in November kan het zijn dat hij nog niet helemaal doorgezet was. Ik heb ook nog geen zicht in de polestar op op de auto of andere bevestiging van polestar dat hij inderdaad besteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Kaoh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:06:
[...]

al in Maart bij de leasemaatschappij maar omdat ze pas mogen leveren in November kan het zijn dat hij nog niet helemaal doorgezet was. Ik heb ook nog geen zicht in de polestar op op de auto of andere bevestiging van polestar dat hij inderdaad besteld was.
Ah hier exact hetzelfde, incl levering in november :-)
Heb je de bevestiging MY26 gekregen via Polestar of van de LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Heb mail gehad dat die van mij uit de fabriek is gerold en in app staat nu ook een auto met mijn specs en een VIN. Is MY2026, maar geen Prime pack. Dat blijft aparte optie. Dus heb alleen Plus, wat prima is.
Wel vreemd dat ie al zo vroeg "klaar"is, levering staat op december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
sbin schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:10:
Heb mail gehad dat die van mij uit de fabriek is gerold en in app staat nu ook een auto met mijn specs en een VIN. Is MY2026, maar geen Prime pack. Dat blijft aparte optie. Dus heb alleen Plus, wat prima is.
Het werd bij mij wel prime omdat ik de drie opties die daarin inzitten al gekozen had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
sbin schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:10:
Aan de hand van je VIN zou je nu of binnenkort moeten kunnen zien op welke boot je auto staat (https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo) en kan je de boot volgen. En dan begint het lange wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Kaoh schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Heel interessant omdat ik precies in de zelfde situatie zit en voor mij dat niet was. (ik blijf gewoon op een MY25)

Ik heb overigens mijn teleurstelling aan Polestar uitgelegd waarop zij mij een aantal accesoires cadeau doen (zonnescherm en het design boek).

Voor de minimale verschillen voor mij prima maar bijzonder dat er willekeur lijkt te zitten in de manier waarop ze dit aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Sander13371337 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 14:22:
[...]

Heel interessant omdat ik precies in de zelfde situatie zit en voor mij dat niet was. (ik blijf gewoon op een MY25)

Ik heb overigens mijn teleurstelling aan Polestar uitgelegd waarop zij mij een aantal accesoires cadeau doen (zonnescherm en het design boek).

Voor de minimale verschillen voor mij prima maar bijzonder dat er willekeur lijkt te zitten in de manier waarop ze dit aanpakken.
Of het was mijn leasemaatschappij die de gok heeft genomen later te bestellen om niet te vroeg met de auto in de boeken te zitten terwijl hij op levering moet wachten. Al hoop ik dat ze hem gewoon eerder willen omruilen natuurlijk 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander13371337
Kaoh schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Of het was mijn leasemaatschappij die de gok heeft genomen later te bestellen om niet te vroeg met de auto in de boeken te zitten terwijl hij op levering moet wachten. Al hoop ik dat ze hem gewoon eerder willen omruilen natuurlijk 😊
Welke LM heb je? Bij mij is het Ayvens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Athlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB46
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-06 19:29
Lijkt erop dat de laatste update niet via OTA geïnstalleerd gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
RB46 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:15:
Lijkt erop dat de laatste update niet via OTA geïnstalleerd gaat worden..
Dat is wat ik ook van Polestar had vernomen. Binnen twee weken wordt een nieuwe update verwacht die wel via OTA zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Sander13371337 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Welke LM heb je? Bij mij is het Ayvens.
Nu heb ik ook van Polestar zelf de bevestiging van de bestelling van de nieuwe config. Ook in mijn Polestar app zie ik hem nu. Dat was eerst niet zo, dus ik gebied sterk dat de lm hem nog niet had doorgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 16:22
Hey mede Polestar rijders. Ik heb 4,5j geleden een Polestar 2 gekocht en ben momenteel aan het kijken voor de opvolger. Ik ben gisteren samen met mijn vrouw gaan rijden met de P3 en P4 in Luik. Op voorhand sprak de P3 met het meest aan omdat ik wel graag een SUV zou willen. Na ze nu eens echt in detail te hebben kunnen bekijken sprak de 4 ons precies meer aan.

Als ik beide auto's met elkaar vergelijk en met de P2 zijn dit voor mij de verschilpunten (vaak details):
- Ik vind de zetels van de P4 veel beter dan de P2 maar ook dan de P3. We overwegen om voor het weir-leer te gaan omdat vooral mijn vrouw dit wil, deels voor de massagefunctie. Voor mij is dit geen must want ik vond de gewone zetels ook al heel goed. We zouden ze dan in de lichte kleur nemen omdat de buitenzijde ook licht is. Ik maak me er wel wat zorgen over of dit goed proper te houden is...

- De P4 oogt omwille van details jonger/frisser. Bij de P3 vind ik de roosters van de speakers, het zilveren lijntje opzij (kan gewrapt worden natuurlijk), de middenconsole in hoogglans zwart, het scherm in portrait, de onderste afwerking die niet in carroseriekleur kan, ... er toch voor zorgen dat de P4 me onmiddellijk meer aansprak.

- De P3 geeft me wel meer een SUV gevoel wat logisch is. Bij de P4 viel me wel de breedte op, zeker ook binnenin maar had ik verder wel helemaal geen SUV gevoel.

- Het ontbreken van de achterruit vond ik op foto's soms minder geslaagd. Nu ik de auto in het echt zag in het Magnesium stoorde me dat niet en vond ik hem echt knap. Binnenin geeft dit ook een heel geslaagd beeld vind ik. Ook de achteruitkijkspiegel met camera vond ik zeker geen minpunt.

- Ik beluister graag muziek in de auto maar ben zeker geen kenner dus ik kan persoonlijk niet zeggen of de installatie in de P3 zoveel beter is dan in de P4. Ik had niet direct dat gevoel alleszins

- De Polestar medewerker vroeg ik last had gehad van rolgeluiden in de P4 omdat er geen raamlijst is bij de deuren waardoor het geluid iets minder goed buiten gehouden wordt maar ook dit viel me niet speciaal op

- Ik reed iets of wat schokkerig met de P4 omdat de pedaal veel sneller reageerde dan in de P2 en ik dit niet gewoon was. Achteraf bekeken kwam dit waarschijnlijk door de sportmode bij de instellingen

- Schakelen met de rechter hendel aan het stuur vond ik even wennen. Ik vond het wel handig in de middenconsole bij de P2 maar daar neemt het wel wat andere mogelijkheden weg natuurlijk. Dat zal wel wennen.

- Uiteindelijk zijn het allebei topwagens maar de P4 spreekt me dan toch net iets meer aan. Behalve het SUV gevoel vind ik geen andere reden om de P3 te verkiezen. Als je dan rekening houdt met het prijskaartje... dan gaat het meer dan waarschijnlijk de P4 worden.

I.v.m. het prijskaartje. Ik heb de P4 eens laten configureren met deze specificaties: Long range dual motor / Magnesium / leren zetels / Pilot, plus en performance pakket / onderste afwerking in carroseriekleur. De offerte die ik daarvoor ontving komt op 70.496 euro excl. BTW. Toen ik hem nadien thuis op exact dezelfde manier configureerde kwam ik op 67.233 euro. Ik zie het verschil niet behalve dat er wat benamingen lichtjes afwijken tussen de configurator in de space en thuis. Iemand een idee? Ik heb dit alleszins gevraagd.

In de space werd me aangeraden om de wagen deze maand nog te bestellen ondanks dat ik hem pas zou laten leveren in januari. De gratis pakketten zijn er enkel nog deze maand. Er is nog geen zicht op nieuwe acties en men acht het weinig waarschijnlijk dat hij goedkoper zou zijn als ik hem eind van dit jaar of begin volgend jaar bestel. En ik zou toch de versie van eind dit jaar krijgen met bv. de nieuwe knoppen in het stuur. Hoe schatten jullie dit in? Hoeveel kostte de wagen in mijn configuratie toen er geen actie was rond pilot en plus pakket? Ik vind precies niet terug hoeveel korting ik nu eigenlijk geniet...

Ik las hier dat er gehoopt wordt op 800V voor de P4. In de Space zei men me dat dit eraan komt voor de P3 maar bij de P4 sprak men daar niet over. V2G zou in de toekomst op beiden komen via een software upgrade.

Ik ga waarschijnlijk nog eens een testrit doen voor het einde van de maand. Nog dingen waar ik zeker op moet letten? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Davy_Rx schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:56:
Ik las hier dat er gehoopt wordt op 800V voor de P4. In de Space zei men me dat dit eraan komt voor de P3 maar bij de P4 sprak men daar niet over. V2G zou in de toekomst op beiden komen via een software upgrade.
De lederen stoelen zijn prima schoon te houden maar houd er wel rekening mee dat spijkerbroeken snel een blauwe waas achterlaten. Ik raad je aan om periodiek de stoelen met een leerreiniger te behandelen.

Het geluid in de P3 vond ik beter dan in de P4. Meer vermogen, standaard beter ingesteld en de P3 heeft Dolby Atmos. Maar de geluidsinstallatie van de P4 is zeker niet slecht, zeker als je wat tijd neemt om 'm beter af te stellen middels de equalizer.

De 800V architectuur komt voorlopig nog niet naar de P4. De eerste modeljaar 2026 auto's worden binnenkort uitgeleverd maar blijven op 400V gebaseerd.

V2G komt, voor zover ik het goed begrepen heb, niet naar de P4. Wel V2L maar een planning is nog niet gecommuniceerd.

En tenslotte, de P4 bevalt mij uitermate goed. De software kan op punten nog beter (vooral ACC/PA) maar met elke software update blijft er voor mij minder te wensen over.

[ Voor 7% gewijzigd door Timmy op 08-06-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Timmy schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:23:
[...]

De lederen stoelen zijn prima schoon te houden maar houd er wel rekening mee dat spijkerbroeken snel een blauwe waas achterlaten. Ik raad je aan om periodiek de stoelen met een leerreiniger te behandelen.

Het geluid in de P3 vond ik beter dan in de P4. Meer vermogen, standaard beter ingesteld en de P3 heeft Dolby Atmos. Maar de geluidsinstallatie van de P4 is zeker niet slecht, zeker als je wat tijd neemt om 'm beter af te stellen middels de equalizer.

De 800V architectuur komt voorlopig nog niet naar de P4. De eerste modeljaar 2026 auto's worden binnenkort uitgeleverd maar blijven op 400V gebaseerd.

V2G komt, voor zover ik het goed begrepen heb, niet naar de P4. Wel V2L maar een planning is nog niet gecommuniceerd.

En tenslotte, de P4 bevalt mij uitermate goed. De software kan op punten nog beter (vooral ACC/PA) maar met elke software update blijft er voor mij minder te wensen over.
Bedankt voor de snelle reactie. Dat van V2G ga ik zeker nog navragen. Ik lees hier idd. ook over wat kinderziektes in de software en dat herken ik van bij de P2 maar daar maak ik me ook niet zo'n zorgen over. Dat komt idd. wel in orde. Ik heb de cruise control enz. nu zelfs niet getest omdat ik hier las dat dit nog niet op punt staat en ik wel verwacht dat dit sowieso in orde is tegen dat ik hem ontvang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Timmy
Software versie 4.2.4 is nu beschikbaar via de werkplaats. OTA zal binnenkort wel volgen.
  • Lancering van tientallen nieuwe apps via geïntegreerde Google, die allemaal kunnen worden gebruikt terwijl de auto geparkeerd staat. Bekijk de volledige lijst met apps in de Google Play Store.
  • Het bestuurdersprofiel wordt nu geselecteerd bij het openen van het bestuurdersportier, zelfs als het passagiersportier al is ontgrendeld en geopend met een andere sleutel. Het profiel van de bestuurder moet al een gekoppelde sleutel hebben om dit te laten werken.
    • Voorheen werd de auto altijd standaard gekoppeld aan het profiel van de sleutel waarmee de auto als eerste werd geopend, niet aan de bestuurder die de auto instapte.
  • Er zijn nu meer functies toegevoegd aan de snelkoppeling van de favoriet
  • Algemene stabiliteitsverbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RB46
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-06 19:29
Timmy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:25:
Software versie 4.2.4 is nu beschikbaar via de werkplaats. OTA zal binnenkort wel volgen.
  • Lancering van tientallen nieuwe apps via geïntegreerde Google, die allemaal kunnen worden gebruikt terwijl de auto geparkeerd staat. Bekijk de volledige lijst met apps in de Google Play Store.
  • Het bestuurdersprofiel wordt nu geselecteerd bij het openen van het bestuurdersportier, zelfs als het passagiersportier al is ontgrendeld en geopend met een andere sleutel. Het profiel van de bestuurder moet al een gekoppelde sleutel hebben om dit te laten werken.
    • Voorheen werd de auto altijd standaard gekoppeld aan het profiel van de sleutel waarmee de auto als eerste werd geopend, niet aan de bestuurder die de auto instapte.
Hopelijk komt deze wel beschikbaar over OTA..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
RB46 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:12:
Hopelijk komt deze wel beschikbaar over OTA..
Ik zie online dat mensen 'm al binnenkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Timmy schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:25:
Is het makkelijk te zien om welke apps het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
Kaoh schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:48:
[...]

Is het makkelijk te zien om welke apps het gaat?
In een ander forum werd deze link geplaatst. Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad de "tientallen nieuwe apps" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Davy_Rx schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:56:

In de space werd me aangeraden om de wagen deze maand nog te bestellen ondanks dat ik hem pas zou laten leveren in januari. De gratis pakketten zijn er enkel nog deze maand. Er is nog geen zicht op nieuwe acties en men acht het weinig waarschijnlijk dat hij goedkoper zou zijn als ik hem eind van dit jaar of begin volgend jaar bestel. En ik zou toch de versie van eind dit jaar krijgen met bv. de nieuwe knoppen in het stuur. Hoe schatten jullie dit in? Hoeveel kostte de wagen in mijn configuratie toen er geen actie was rond pilot en plus pakket? Ik vind precies niet terug hoeveel korting ik nu eigenlijk geniet...
Iemand die me iets kan/wil zeggen over de prijs? Is er nu echt zo’n grote korting tov enkele maanden geleden waardoor de kans groot is dat hij eind dit jaar meer kost als ik hem dan bestel? Misschien iemand die deze configuratie ook heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15

ThaDude

Hang Loose

Ik mijn P4 SM kleur Electron 31 mei opgehaald :*) Ik kreeg hem uitgeleverd met software 4.2.3. Laat ik even voorop stellen dat ik het een hele fijne reisauto vind :) Vanochtend eindelijk eens 160 km gereden met 110 km op cc. Het verbruik was gem 18,4 kWh/km en viel me zeker niet tegen. Mijn P2 met 20" kwam eigenlijk nooit onder de 20 kWh/km uit.

Aantal dingen die me zijn opgevallen tov mijn P2 en ik echt heel bijzonder vind:
  • Als je CC aan hebt staan en het gas indrukt om naar een auto toe te rijden en je laat het gas los dan houd de P4 het gas nog een paar seconden vast. Best gevaarlijk ik zat de eerste keer bijna op mijn voorligger 8)7
  • Het gas is bijzonder gevoelig ook bij loslaten. Waar de P2 dit subtiel doet hakt de P4 erin bij loslaten en afremmen op Onepedal driving op standaard ingesteld.
  • Als je achter auto's rijd met CC aan en je laat dus even gas los of geeft gas bij vind ik dit heel nerveus.
  • Ik heb 2 profielen in de auto aangemaakt. Toch blijft de auto zeggen dat ik mijn profiel moet afmaken. Dit elke keer bij instappen |:(
  • Elke keer als ik in de auto stap komen alle smsjes van een week langs.. 8)7
  • Het is meer vechten met de auto over de lijntjes dan met de P2
Herkennen of hebben meer mensen dit bovenstaande? Heb ze ook maar even aan Polestar support doorgegeven

Achteruitkijk spiegel is me overigens juist 100% meegevallen. Heb een bril met leesgedeelte erin maar stoor me er eigenlijk helemaal niet aan

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
ThaDude schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:53:
Ik mijn P4 SM kleur Electron 31 mei opgehaald :*) Ik kreeg hem uitgeleverd met software 4.2.3. Laat ik even voorop stellen dat ik het een hele fijne reisauto vind :) Vanochtend eindelijk eens 160 km gereden met 110 km op cc. Het verbruik was gem 18,4 kWh/km en viel me zeker niet tegen. Mijn P2 met 20" kwam eigenlijk nooit onder de 20 kWh/km uit.

Aantal dingen die me zijn opgevallen tov mijn P2 en ik echt heel bijzonder vind:
[list]

• Het gas is bijzonder gevoelig ook bij loslaten. Waar de P2 dit subtiel doet hakt de P4 erin bij loslaten en afremmen op Onepedal driving op standaard ingesteld.

Herkennen of hebben meer mensen dit bovenstaande? Heb ze ook maar even aan Polestar support doorgegeven
Ik herken dit van tijdens mijn testrit. Ik dacht dat dit kwam doordat ik in ‘sport’ modus gereden had. Ik reed test met een DM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Het lijkt er op dat 4.2.4 nu ook in NL beschikbaar is. De update wordt nu geïnstalleerd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Timmy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:47:
Het lijkt er op dat 4.2.4 nu ook in NL beschikbaar is. De update wordt nu geïnstalleerd. Ik ben benieuwd.
Ik kreeg vanochtend tijdens het rijden een melding dat ik meer dan 3 GB data had gebruikt, dus ik denk dat de update hier ook binnen aan het komen is 🤞🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen maar een aantal dingen vielen mij al wel op
  • voorheen had de A/C moeite om met deze temperaturen de ruimte op de juiste temperatuur te houden, dat lijkt nu een stuk beter te werken
  • de weergave van de buitentemperatuur is nog steeds niet correct maar lijkt wel iets minder te overdrijven
  • snelkoppeling voor het activeren/deactiveren van de driver alert
  • dash cam... tsja, al veel over gezegd maar wie dit op deze manier heeft geimplementeerd...
  • de vertraging bij het activeren van PA/ACC lijkt zo goed als verdwenen te zijn
  • opstarten van het infotainment scherm duurt een stuk langer...

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy op 12-06-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Timmy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:13:
  • opstarten van het infotainment scherm duurt een stuk langer...
Na de eerste update? Of elke keer naar
Want na de update altijd in de p2

[ Voor 15% gewijzigd door Kaoh op 12-06-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Kaoh schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:20:
Na de eerste update? Of elke keer naar
Want na de update altijd in de p2
Ik zie nu elke keer een zwart scherm met het Polestar logo, na een tijdje wordt het profiel geladen en daarna wordt langzaam het scherm ingevuld. Tegen de tijd dat Maps is geladen ben ik toch wel een seconde of 25 verder.

Ik zal morgenochtend even een reset uitvoeren, misschien helpt dat.

Wat ze ook lekker makkelijk hebben gemaakt is het installeren van de Journey Log. De app werkt prima en de gegevens zijn correct. De eerste keer inloggen was echter niet zo fijn als je Polestar account een wachtwoord van 25 karakters heeft :/

[ Voor 20% gewijzigd door Timmy op 12-06-2025 20:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnns85
Hier de update ook binnen en geïnstalleerd, maar helaas weinig verbetering te merken. Opstarten gaat wel snel, niet anders dan voorheen. Belangrijkste punten voor mij blijven onopgelost helaas.

Ik merk geen verschil in gedrag van de cruise control of pilot assist. Nog net zo schokkerig als voorheen. Sterker nog, net met 130 km/h ineens vol in de ankers voor niks. Misschien de vrachtwagen die 200 meter verderop reed op een baan naar rechts? Nog niet eerder meegemaakt. Auto achter me schrok terecht en hield flink afstand. De knoppen lijken wel iets sneller te reageren dan eerst, maar nog steeds wel beetje lag.

Vooral van baan wisselen blijft irritant. Ik doe dat sowieso al handmatig, maar bij aangeven richting is er een soort schokje in de aandrijving of het stuur als pilot assist het sturen loslaat. Ook tot stilstand komen gaat nog niet zo soepel en op hele lage snelheid rijden schokt alsof de motoren elkaar een beetje in de weg zitten.

Totaal niet belangrijk voor de rijervaring maar voor mij wel typerend is bijvoorbeeld het zwarte randje om (o.a.) het batterij-icoontje op het bestuurdersscherm. Dat soort dingen komen op mij heel erg over alsof het afgeraffeld is, of een tekort aan capaciteit op de ontwikkelafdeling. Maar hoe lastig is dat om even transparant te maken. Er zit echt totaal geen liefde in. Voor velen wellicht totaal niet belangrijk realiseer ik me, maar ik stoor me er wel aan.

Ik weet ook dat ik niet teveel moet blijven vergelijken maar doe dat onbewust toch. Als ik dan naar een Mini Cooper SE kijk die allemaal zaken goed op orde heeft, waaronder adaptieve one-pedal drive en dat je bijvoorbeeld met de app rondom je auto kan kijken met de 360 graden camera's als ie geparkeerd staat en dat dan vergelijk met het gepruts met de dashcam in de Polestar 4 (auto kost het dubbele), dan hebben we nog een lange weg te gaan vrees ik.

Wat betreft verdere hardware, ik rij al bijna 10 maanden rond met windgeruis in mijn linker portier waarvoor ik al 4 keer bij een servicepunt ben geweest en waarvan Polestar nu zegt dat dat het toch wel een beetje hoort bij een auto met frameless doors. Vreemd, links wel maar rechts niet. Echt heel storend. Ook is de lederen bekleding van de een stoel al vervangen en kan dat nog een keer opnieuw en is de bestuurdersstoel ook nog een keer aan de beurt. En sinds de update van vandaag maakt/maken de motor(en) een fluitend geluid bij constante snelheid. En over de "knoppen" op het stuur is genoeg gezegd.

Ondertussen naar een andere auto aan het kijken. Ik besef me dat elk merk zo wel wat heeft, maar ik vind de ervaring bij Polestar wel echt treurig momenteel. Ik mis m'n Polestar 2 eigenlijk wel.

Sorry voor m'n rant hier, wellicht herkenbaar op sommige punten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
Totaal niet belangrijk voor de rijervaring maar voor mij wel typerend is bijvoorbeeld het zwarte randje om (o.a.) het batterij-icoontje op het bestuurdersscherm. Dat soort dingen komen op mij heel erg over alsof het afgeraffeld is, of een tekort aan capaciteit op de ontwikkelafdeling. Maar hoe lastig is dat om even transparant te maken. Er zit echt totaal geen liefde in. Voor velen wellicht totaal niet belangrijk realiseer ik me, maar ik stoor me er wel aan.
Daar ben je niet alleen in. Dat stoort mij ook al vanaf het begin. Ziet er niet uit en oogt amateuristisch. Net als dat het icoon bij 100% lading ook niet vol oogt maar 95%.
Daarnaast is de vertaling bij sommige functies in het menu bij mij in het Zweeds en de rest gewoon in het Nederlands. Vind ik ook een slechte uitstraling. Net niet de puntjes op de i.

Voor de rest heb ik gelukkig weinig problemen op het niet kunnen laden bij Ionity snelladers na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zo herkenbaar allemaal, ik rij trouwens een Zeekr 001.

Dat is wat UX, consistentie, gebruiksgemak nog een slagje erger vind ik dan bij de PS4 toen ik daar eens weekendje mee op pad was.

Issues met bouwkwaliteit heb ik eigenlijk niet, windgeruis en fluittoon kerken ik overigens wel net als de hopeloze werking van LCC/ACC. Soms idd gewoon gevaarlijk en LCC gebruik ik nooit want dat geschok is mij veel en veel te irritant nog even afgezien vh gedrag vh systeem.

Langzamerhand zie ik dat de functionaliteit/werking bij beide auto's vergelijkbaarder wordt en heeft PS achterstand mbt software ingehaald lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@dnns85 meld je die dingen ook bij Polestar support? Ik heb gisteren van alles gemeld en had al een mail terug met vragen en of toelichting geven op het problemen..

Hoe meer mensen dit doen hoe beter Polestar dit kan aangeven naar de developers toe natuurlijk!

Iets anders: Gisteren 300 km gereden waaronder in de nacht. Die knoppen op stuur zijn toch wel echt ruk. Je kunt eigenlijk qua ACC alleen maar 125 of 130 rijden. 123 en of 128 krijg ik niet voor elkaar.

Dat kleine schermpje achter het stuur is die helderheid ervan ook in te stellen? Kan alles dimmen maar die kon ik niet vinden 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
ThaDude schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:27:
Iets anders: Gisteren 300 km gereden waaronder in de nacht. Die knoppen op stuur zijn toch wel echt ruk. Je kunt eigenlijk qua ACC alleen maar 125 of 130 rijden. 123 en of 128 krijg ik niet voor elkaar.
Ik neem aan dat je de nieuwe software al hebt? Met lang indrukken kan ik nu wel de snelheid exact instellen. Komt volgens mij vooral omdat de knop veel beter reageert, de vertraging is in mijn geval bijna nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@Timmy ik had 4.2.3 en sinds vannacht 4.2.4. De laatste heb ik dus nog niet mee gereden. Wanneer is dit volgens jou opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhys08
Dat kleine schermpje achter het stuur is die helderheid ervan ook in te stellen? Kan alles dimmen maar die kon ik niet vinden 8)7
Ja dat kan in hetzelfde menu als waar je de helderheid van het hoofdscherm kunt instellen (interieur - schermen - bestuurdersdisplay). Gek genoeg kun je die dus niet automatisch laten dimmen en moet dat handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:36

DJR

Tot op heden start bij 4.2.4 bij mij steeds het systeem op met het Polestar logo, daarna pas het profiel.
Dat neemt extra tijd in beslag. Ik heb het systeem al een soft reset gegeven met de twee stuurknoppen.

Hebben jullie hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
ThaDude schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:27:
@dnns85 meld je die dingen ook bij Polestar support? Ik heb gisteren van alles gemeld en had al een mail terug met vragen en of toelichting geven op het problemen..
Jazeker ik blijf dit melden, uitgebreid en constructief. Ik krijg wel regelmatig terug dat het een "producteigenschap" is, in geval van de knoppen en frameless doors met geruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
DJR schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:08:
Tot op heden start bij 4.2.4 bij mij steeds het systeem op met het Polestar logo, daarna pas het profiel.
Dat neemt extra tijd in beslag. Ik heb het systeem al een soft reset gegeven met de twee stuurknoppen.

Hebben jullie hier last van?
Ja sinds gisteren de update en moet telkens wachten tot het logo en dan het profiel actief inlaadt. Hiervoor ging het scherm gelijk aan bij openen deur. Duurt zeker 20 seconde. Tevens een soft reset gedaan maar geen verbetering. Zal dit wel bij Polestar melden.

[ Voor 7% gewijzigd door Rhys08 op 13-06-2025 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:59
Ik had de hoop dat PA wat soepeler zou werken met 4.2.4, maar helaas geen verschil merkbaar: als je de richtingaanwijzer kort naar links doet, dan kun je daarna redelijk makkelijk naar links. Wil je dan weer naar rechts, dan voel je een eerst een schokje in het stuur én de auto en dan kun je het stuur bewegen. Niet heel comfortabel en dus is PA alleen te gebruiken op rustige wegen waar je dus bijna niet van baan hoeft te wisselen. De PS2 had dat veel beter voor elkaar, maar dat was natuurlijk ook een ander (hardwarematig) systeem.

Hopelijk kunnen ze de abrupte stuurbewegingen beter onder controle krijgen want dit is het geld van het pakket niet waard.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:59
Nog een ander dingetje:

Als ik eerder ACC aan had staan en ik de snelheid in wilde stellen op de dan gereden snelheid, dan drukte ik 2x op de ACC knop en werd die snelheid overgenomen. Dat concept werkt nu dus niet meer. Wat moet ik nu doen als ik ACC/PA op 50 vastgezet heb en dan weer 80 mag en ik zelf de snelheid naar 80 breng, hoe kan ik die 80 dan simpel instellen?
1x of 2x drukken heeft iig niet het gewenste effect.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driehoek58
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:08
Je kan in ACC stand naar de maximale snelheid meteen springen door de knop boven acc inschakelen te drukken. Dat is de knop met cirkelpijl logo (resume). Als je daar op klikt vanuit actieve acc neemt ie de max snelheid over als doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:36

DJR

Vandaag wat test kilometers gedaan. Tja, verkeersborden herkenning mag de naam niet dragen. Het is onnoemelijk slecht ook in 4.2.4
Voor een auto van bijna 70K een kleine schande. Dashboard cam iedere keer handmatig activeren? Wie bedenkt dit, EU richtlijnen? My god.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
dnns85 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:21:
Hier de update ook binnen en geïnstalleerd, maar helaas weinig verbetering te merken. Opstarten gaat wel snel, niet anders dan voorheen. Belangrijkste punten voor mij blijven onopgelost helaas.

Ik merk geen verschil in gedrag van de cruise control of pilot assist. Nog net zo schokkerig als voorheen. Sterker nog, net met 130 km/h ineens vol in de ankers voor niks. Misschien de vrachtwagen die 200 meter verderop reed op een baan naar rechts? Nog niet eerder meegemaakt. Auto achter me schrok terecht en hield flink afstand. De knoppen lijken wel iets sneller te reageren dan eerst, maar nog steeds wel beetje lag.

Vooral van baan wisselen blijft irritant. Ik doe dat sowieso al handmatig, maar bij aangeven richting is er een soort schokje in de aandrijving of het stuur als pilot assist het sturen loslaat. Ook tot stilstand komen gaat nog niet zo soepel en op hele lage snelheid rijden schokt alsof de motoren elkaar een beetje in de weg zitten.

Ik weet ook dat ik niet teveel moet blijven vergelijken maar doe dat onbewust toch. Als ik dan naar een Mini Cooper SE kijk die allemaal zaken goed op orde heeft, waaronder adaptieve one-pedal drive en dat je bijvoorbeeld met de app rondom je auto kan kijken met de 360 graden camera's als ie geparkeerd staat en dat dan vergelijk met het gepruts met de dashcam in de Polestar 4 (auto kost het dubbele), dan hebben we nog een lange weg te gaan vrees ik.

Wat betreft verdere hardware, ik rij al bijna 10 maanden rond met windgeruis in mijn linker portier waarvoor ik al 4 keer bij een servicepunt ben geweest en waarvan Polestar nu zegt dat dat het toch wel een beetje hoort bij een auto met frameless doors. Vreemd, links wel maar rechts niet. Echt heel storend. Ook is de lederen bekleding van de een stoel al vervangen en kan dat nog een keer opnieuw en is de bestuurdersstoel ook nog een keer aan de beurt. En sinds de update van vandaag maakt/maken de motor(en) een fluitend geluid bij constante snelheid. En over de "knoppen" op het stuur is genoeg gezegd.

Ondertussen naar een andere auto aan het kijken. Ik besef me dat elk merk zo wel wat heeft, maar ik vind de ervaring bij Polestar wel echt treurig momenteel. Ik mis m'n Polestar 2 eigenlijk wel.

Sorry voor m'n rant hier, wellicht herkenbaar op sommige punten...
Ja, hier ook teleurgesteld en deel dezelfde ervaring en mening. Ook ik kijk naar een andere auto. Heel spijtig. Maar waarschijnlijk ben ik de komende jaren veroordeeld tot de P4, omdat ik anders teveel afschrijf. Balen!

Ik kom nog steeds elke dag mijn auto niet normaal in. Moet NFC gebruiken, waarna nog steeds - dus ook met de laatste software - het gastprofiel wordt ingeladen, de stoel wordt versteld enz. Enz.

Stoelventilatie werkt ook niet goed. Eigenlijk wordt er alleen maar rond de lende koude lucht in de stoel geblazen en de rest blijft gewoon ongeventileerd warm. Ter hoogte van de lende is het weer teveel kou, je krijgt er een gekoelde bilspleet van.

De airco heeft nog steeds kuren. Soms moet ik de auto op 26 graden zetten om niet te bevriezen. En soms weer niet.

Inmiddels begint mijn rempedaal ook te rammelen en te kraken. Word ook ik geïrriteerd van het windgeruis dat, zeker bij een bepaalde windrichting, zo hard kan zijn dat het boven de muziek uitkomt.

Over muziek gesproken, dat blijft ook tobben. De subwoofer lijkt nog steeds weinig te betekenen en mist dus veel punch in vergelijking tot de P2.

En de ACC en PA, anderen hebben het al meermaals gezegd: drama! De P2 deed dat een heel stuk beter en daarvan was ik toen al niet erg van onder de indruk.

En, ik heb het al eerder gezegd, mijn Renault 5 Electric deed het vanaf het begin op dit soort punten gewoon wel goed. Heel gênant voor een auto die een aantal segmenten lager gepositioneerd is.

En ja: de auto is nog steeds prachtig om te zien, en heeft goede rijeigenschappen, maar de issues zijn echt ontzettend vervelend. Ik geloof niet dat dat opgelost gaat worden.

En moet je echt voor elke rit zelf de dashcam inschakelen? Ik heb er net een kaartje voor gekocht. Dit moet een grap zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Hele mooie auto om te zien, van binnen en van buiten, maar hoe langer ik aan het meelezen ben op dit forum, des te verder zakt de auto op mn shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
JustTrying schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:41:
Hele mooie auto om te zien, van binnen en van buiten, maar hoe langer ik aan het meelezen ben op dit forum, des te verder zakt de auto op mn shortlist.
Het ligt er maar aan hoe vervelend de tekortkomingen voor jou zijn. Ik had graag gezien dat PA/ACC beter zoud werken maar verder is het een prima auto waar ik met veel plezier mijn kilometers in maak.

Ik heb ook in auto's uit dezelfde klasse langere proefritten gemaakt en allemaal hebben ze wel iets. Of het interieur is niet meer wat het geweest is of aan de software mankeert het een en ander.

Als ik wederom voor de keuze zou staan zou ik de P4 zonder twijfel opnieuw bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhys08
Ik zou aanraden zelf te gaan rijden. Ik lees meerdere fora en zoveel mensen die problemen posten terwijl ik bijna geen issues heb. Niet meer dan met een andere auto. Heb dan ook bewust niet het Pilot Pack geselecteerd omdat ik dat toch niet gebruik. Voor mij werkt alles gewoon goed, afgezien dat de auto een enkele keer niet direct open gaat of een Ionity laadpaal niet werkt op de P4.

De 5% die problemen ervaart bepalen 95% van de posts op fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik had hetzelfde met de P2. Uiteindelijk toch gekocht en geen problemen gehad bijgevolg geen seconde spijt. Bij de P4 geraken de issues ook wel weer opgelost. Spijtig dat dit niet onmiddellijk kan maar is bij alle merken zo. Ik raad ook aan van gewoon zelf eens te gaan rijden en je niet af te laten schrikken door de kinderziektes.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste