Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58

admiral866

The King Personality Disorder

Momenteel rijd ik een P2 waarvan de lease in dec afloopt.
Ben wat aan het kijken en had niet echt de P4 als opvolger gedacht. Maar deze week wat testritjes gepland staan en toch nog eens kijken op de P4 webpagina.
Nu kwam ik daar op een of andere manier op een /nl-be/ url variant, wat op zich niet heel vreemd is.
En daar zag ik ineens dat er 8k korting is bij een business uitvoering. Ok interessant.. toch even kijken dan.

Configuratie opgeslagen en later weer eens gekeken. Toen was de business korting melding weg, maar ik kon wel de configuratie weer inladen voor die lagere prijs.

Er zit dus een verschil in deze 2 urls

https://www.polestar.com/nl/polestar-4/configurator
https://www.polestar.com/nl-be/polestar-4/configurator

Weet iemand hoe dit zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNsjLNXEIkhoddP4k5jcP7DEr3s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NPiQCFW19SkdPe97iX7P4LRO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:53
Die met nl-BE is voor België, daar hebben ze soms een andere prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58

admiral866

The King Personality Disorder

Ok. Dus als ik de order zou plaatsen dan wordt ik wss later gebeld met dat er iets fout gegaan is?
Op de NL checkout pagina kan ik gewoon alles doorvoeren wanneer ik de configuratie (gemaakt op nl-be) weer inlaad in de nl omgeving.
Maargoed.. wel een groot verschil zeg.

hm, het zou kunnen dat dat het door een btw exclusief aan de ene kant en inclusief aan de andere kant komt.

edit:
denk dat dat het is, had ik niet naar gekeken eerst omdat ik gewoon dacht dat ik op de NL pagina was. Blijkbaar is het in Belgie normaal om ex btw gebruiken. Ok weer wat geleerd :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWsoe8S8-dAF7BkkmbADpzBraKw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0bMht914exHcgTjA37n61mEO.png?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door admiral866 op 03-08-2025 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:20

MaxxMark

HT is Tof!

Business edition klinkt als zakelijk, en dus exclusief BTW.

Je kunt overigens als je klikt op "Financieringsmethode wijzigen" wisselen tussen de verschillende vormen. En daar ook zakelijk kiezen. Het is dan denk ik ook wat makkelijker om de prijzen te vergelijken tussen BE en NL :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:52
Goedemorgen,

Er mag binnenkort weer een nieuwe leaseauto worden uitgezocht als vervanger voor de ID4.

Gisteren even proefgezeten in de Polestar4 en ik was onder de indruk van het design aan de buiten en binnenkant. Prachtige auto. Ik heb alleen (na het lezen van dit forum) nog wat vragen aan de eigenaren.

Het viel me op dat de PS4 best breed is, nog een stuk breder dan de ID4 en die is al groot. Is de PS4 nog een beetje te parkeren en te manoeuvreren in garages en parkeervakken ?

De zit achterin is wat minder SUV en wat meer Sedan vergeleken met de ID4. Viel me op dat de onderkant van je bovenbenen los van de bank komt. Ik ben 1m90. Ik heb drie pubers (ook 1m90) die af en toe meerijden maar met name op autovakanties meegaan. Wat is jullie ervaring met de PS4 ?

Thanks !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 17:22
LastSamurai schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:51:
Goedemorgen,

Er mag binnenkort weer een nieuwe leaseauto worden uitgezocht als vervanger voor de ID4.

Gisteren even proefgezeten in de Polestar4 en ik was onder de indruk van het design aan de buiten en binnenkant. Prachtige auto. Ik heb alleen (na het lezen van dit forum) nog wat vragen aan de eigenaren.

Het viel me op dat de PS4 best breed is, nog een stuk breder dan de ID4 en die is al groot. Is de PS4 nog een beetje te parkeren en te manoeuvreren in garages en parkeervakken ?

De zit achterin is wat minder SUV en wat meer Sedan vergeleken met de ID4. Viel me op dat de onderkant van je bovenbenen los van de bank komt. Ik ben 1m90. Ik heb drie pubers (ook 1m90) die af en toe meerijden maar met name op autovakanties meegaan. Wat is jullie ervaring met de PS4 ?

Thanks !
De breedte stoort me persoonlijk niet, manoeuvreren is ietsje moeilijker maar je hebt 360 camera dus valt wel mee.

Wat betreft het zitten achterin ik ben 1.83 en ben wel comfortabel, wat betreft beenruimte zal het wel goed zitten, je kunt de rug ook platleggen wat ik fijn vind.

Nadeel is wel dat je knieën een ongemakkelijkke hoek hebben. Dat is iets wat je in de id4 niet hebt dus op lange ritten denk ik dat je wat minder comfortabel zult zitten achterin.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

LastSamurai schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 08:51:
Ik woon in een redelijk smalle straat met aan 2 kanten parkerende auto's. Vuilniswagens en dergelijken rijden al niet meer door mijn straat heen omdat de gemeente klaar was met de schadeclaims ;)

Met mijn proefrit in de P3 en de P4 ben ik bewust langs huis gereden om te kijken of ik deze enigszins normaal kon parkeren. De P3 is iets smaller dan de P4 en parkeerde daardoor ietsje makkelijker in dan de P4. Met de P4 was het duidelijk een grotere uitdaging, maar met de cameramogelijkheden die de wagen heeft (waar ik echt van onder de indruk was! Met name de wiel-gerichte camera-views vond ik zeer handig!) werd het een stuk makkelijker om te voorkomen dat je iets raakt.

Als ik de P3 parkeerde ging dat goed. Met de P4 - die iets breder is - was het zo dat een andere auto die de straat in kwam (een Tiguan R-Line) stond te wachten tot ik beter parkeerde omdat hij er niet langs dacht te kunnen :D. Uiteindelijk kon ie er wel langs dus dat liep wel los.Mogelijk dat ik uiteindelijk voor 2 wielen op de stoep ga.

All met al denk ik dat het gezien alle camera-foefjes allemaal wel los gaat lopen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-09 21:52
Ik denk elke keer aan de breedte van de P4 als ik in een te smalle parkeergarage parkeer met mijn P2. Het parkeren zelf zal wel lukken maar geraak je zelf de wagen nog in of uit? 😅 Het is al een uitdaging met de P2. Maar er zijn
nog brede wagens dus het zal wel lukken zeker 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:30
Davy_Rx schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:13:
Maar er zijn
nog brede wagens dus het zal wel lukken zeker 😊
Nou, probeer ze maar eens te vinden dan :)

https://www.carsized.com/en/

De P4 is breder dan zowat alles wat ik kon vinden.. BMW X5 is toch bv geen kleine jongen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J98hIRIiFdSL2nALbuy3AGhsbDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3RgtVpL80eTNXTIhK7Kw8YCR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door sbin op 06-08-2025 08:52 . Reden: Plaatje erbij gezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Over het algemeen heb je/ik er weinig last van.
Enige keren dat ik echt dacht van "oef" waren in Duitsland bij de Baustelle, waar de linkerbaan soms maar 2M breed is en bij sommige Belgische parkeergarages waar ze gigantische hoge stoepranden hebben en je met moeite een bocht kan maken. Anders dan dat, heb je er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:48:
Over het algemeen heb je/ik er weinig last van.
Enige keren dat ik echt dacht van "oef" waren in Duitsland bij de Baustelle, waar de linkerbaan soms maar 2M breed is en bij sommige Belgische parkeergarages waar ze gigantische hoge stoepranden hebben en je met moeite een bocht kan maken. Anders dan dat, heb je er weinig last van.
In mijn ervaring met brede auto's is het rijden niet het probleem maar vooral uitstappen wanneer er geparkeerd is. Moderne parkeergarages gaan wel maar de wat antiekere hebben veelal smalle plekken,

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

Kan iemand die P2 heeft gehad mij vertellen hoe de bochtverlichting van de P4 werkt tov de P2?
Ik zie helemaal niks namelijk als ik optie aanzet en stuur draai en rij en of uitzet etc..
Bij de P2 was het altijd zeer goed zichtbaar. Bij stuur draaien zag je de verlichting al draaien. Vraag me dus af of het wel werkt bij mij 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 20:56
ThaDude schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:45:
Kan iemand die P2 heeft gehad mij vertellen hoe de bochtverlichting van de P4 werkt tov de P2?
Ik zie helemaal niks namelijk als ik optie aanzet en stuur draai en rij en of uitzet etc..
Bij de P2 was het altijd zeer goed zichtbaar. Bij stuur draaien zag je de verlichting al draaien. Vraag me dus af of het wel werkt bij mij 8)7
Met signalerende tegenliggers als gevolg, zo goed werkte het in de p2 (bij negatieve bochten waarbij tegenliggers van rechts komen indraaien op langen N wegen denken die altijd dat ik groot licht aan heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 21:12
Ik zag in de laatste release notes iets over AI pilot update staan. Merkt iemand daar iets van? Is die positief verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:11
Kratos schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:29:
Ik zag in de laatste release notes iets over AI pilot update staan. Merkt iemand daar iets van? Is die positief verbeterd?
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik heb nu een PS4 besteld zonder Pilot pack en ben benieuwd of ik mijn order moet wijzigen O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DkuHu1401
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-08 12:29
Goedemorgen allen,

Na een vakantie in Denemarken (670km enkele reis) heb ik weer wat ervaringen opgedaan die ik graag deel met jullie. Voor de eerste keer met een elektrische wagen + caravan (1500kg) op pad inclusief 2 kids, vrouw en hond. Vooraf wel wat spanning over de range die ik zou kunnen behalen en het laden onderweg. Met name vraagtekens over het aan en afkoppelen van de caravan en de enkele ervaring hier op het forum over het niet direct kunnen laden bij snelladers.

Ter voorbereiding op de vakantie de volgende zaken opgepakt:
- Laadpas vanuit mijn werk zou op basis van ervaringen van collega's zo'n 90% van de laadstations moeten kunnen dekken, desalniettemin toch ook een shell recharge en anwb laadpas aangevraagd zodat ik altijd een back-up heb.
- ABRP gedownload (zowel op de telefoon als in de auto als app beschikbaar). Hiervan ook de betaalde variant aangezet (maandelijkse kosten 4,95), zodat ik op mijn route selectiecriteria kon aangeven bij laadstations waaronder plekken om de hond uit te laten en laadstations waar je makkelijk met een grote aanhanger/caravan kan laden.
- de PS opgeladen tot 100%.

Op basis van ABRP gaf hij initieel aan dat ik 6 tot 7 keer zou moeten stoppen. Leek mij vrij veel vooraf maar ik had geen idee hoe het zou gaan. Eenmaal op weg kwam ik er al vrij snel achter dat ABRP op zijn zachtst gezegd nogal conservatief/veilig was. De eerste 2 stops hebben we daarom overgeslagen, doordat we in een file terechtkwamen en er een sanitaire stop moet worden gemaakt ben ik na 170km gaan laden met nog een dikke 40% range over. Deze eerste laadstop ook gelijk bij een laadstation waar ik de caravan niet hoefde af te koppelen en na een half uurtje met 92% weer verder kon. Kan niet anders zeggen dan dat dit uitermate goed verliep.

Ook de overige stops op de heenreis gingen voorspoedig. nog 2 keer geladen en met 24% overgekomen op de camping.

In Denemarken heb je het geluk dat je bij nagenoeg elke supermarkt/bouwmarkt wel één of meerdere snelladers hebt staan dus tijdens de vakantie 2 of 3 keer gebruik gemaakt van een snellader en allerlei ritjes kunnen doen zonder caravan en zonder problemen.

Op de terugweg liepen we tussen Hamburg en Bremen in een file vast en hebben we zo'n 4 uur stilgestaan. Balen op een stuk van 670 km maar het is niet anders. Nadat we uit de file kwamen liep ik tegen een probleem(pje) aan. Caravan afgekoppeld en de auto aan de lader bij Aral Pulse (laadstation dat ik eerder ook gebruikt heb). Lader gaf meerdere keren een communicatiefout aan. 1 straat verderop een shell recharge geprobeerd, zelfde probleem. Aardig wat frustratie op een moment na 4 uur filerijden dus naar mijn vrouw geluisterd, even wat te eten betseld, 10 minuten gewacht, terug naar de auto en nog een keer proberen. Nu pakte de snellader feilloos op en kon ik 40 minuten later de weg weer vervolgen. Ben er echter nog niet achter waardoor dit nu heeft kunnen gebeuren.

Verbruik over de heen en terugrit schommelde op verschjillende stukken tussen de 29kw en 35 kw per 100 km. Waarbij ik merkte dat stukken waar ik achter een lege vrachtwagen bleef hangen met 90 km per uur op de 29 kw uit kwam en de momenten dat ik een stuk 95 km per uur reed het verbruik rond de 35 uitkwam. Was voor mij ook even testen natuurlijk wat dit soort dingen zouden doen met je range. Gemiddeld kwam ik uit op 32,1kw per 100 km over de 1332 km.

Wat is me verder opgevallen?
- Auto rijdt fantastisch, je hebt qua stabiliteit etc nauwelijks door dat er een caravan achterhangt, echt een verschil met mijn benzine auto hiervoor.
- Bereik viel me enorm mee, we moesten eigenlijk eerder van de weg af omdat er een sanitaire stop werd gedaan dan dat de accu leeg was. Sowieso stoppen we met de hond erbij altijd wel om de 3 uur dus voor onze situatie is dit een goede match. Ik houd er ook niet van om met een caravan 110 te rijden, ben op vakantie dus wil in de auto al beginnen en het levert me te weinig tijdswinst op.
- Comfort is enorm hoog in de auto, wel blij dat ik het achterste schermpje van de kids voor wat betreft de muziek af en toe ook gewoon kon blokkeren overigens ;-).
- Ik moet wennen aan de airco en de "automatische" stand. Ik ben gewend aan een automatische stand waarin je het blaasvermogen niet zelf ook nog eens aan kunt passen. Mijn vrouw had het op een bepaald moment wat te koud en dan merk je dat je toch weer naar handmatig moet schakelen en wel even bezig bent om de temperatuur goed te krijgen.
- Geen verdere technische problemen ervaren met de auto met uitzondering van de ene keer dat de laadpaal t niet deed en het duidelijk aan de auto lag. Ik ga hierover nog even bellen met Polestar om te vragen wat hier aan de hand kan zijn en wat eventueel een goede oplossing kan zijn hiervoor. Lijkt me niet de bedoeling dat je de auto 10 minuten met rust moet laten en daarna pas kunt laden. Mocht dit komen door een te warme accu of iets in die richting dan zou ik verwachten dat ik hiervan vanuit de auto een melding zou krijgen dat ik even moet wachten. Nu was het op goed geluk weglopen en hopen dat het daarna wel zou lukken. Dat geeft me niet zoveel vertrouwen als het vaker gebeurt ;-).

Mochten er meer mensen zijn die met een caravan of aanhanger op pad willen en nog andere vragen hebben laat me weten, ik beantwoord ze graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 20:17
Na bijna 4000km gereden te hebben op vakantie naar Frankrijk en Spanje, nu op weg terug naar Nederland bij de laatste(!) laadstop wil de auto niet meer snelladen 😖 Heb Fastned, BP Pulse, Tesla supercharger allemaal in de buurt geprobeerd. Eerst Polestar assistance gebeld, maar omdat ik in België ben wordt ik doorverbonden naar de anwb alarmcentrale die het advies geven om een langzame lader op te zoeken. De derde langzame laadpaal die ik gevonden heb werkt gelukkig. Maar nu dus uren gaan wachten voor we naar huis kunnen. Heeft iemand tips om de auto te resetten oid? Ik heb gisteren nog succesvol (snel)geladen bij een Tesla supercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
Fastned en BP (zelfde type snellader overigens leek het) geven allebei aan dat er een communicatiefout heeft plaatsgevonden. In Nederland ook al problemen mee gehad maar uiteindelijk wel aan de praat gekregen. Bij Tesla supercharger blijft het op initiëren staan in de tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
Auto langer dan een kwartier laten staan met sleutel >150m uit de buurt (advies polestar om soort kleine reset te doen) heeft ook niet geholpen. Bizar, tig snelladers van allerlei merken in Frankrijk en Spanje gebruikt en opeens werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkuHu1401
Ben wel benieuwd hoe dit nu uiteindelijk voor je is afgelopen @kmvoges ! Het lijkt op exact hetzelfde probleem als ik heb ervaren, alleen had jij niet het geluk dat de wagen na 10 minuten wel deed wat ie moest doen. Heb het zojuist ook per mail bij Polestar gemeld met de vraag om een remedie. Als ik hierop een goed antwoord krijg zal ik dat ook zeker hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
kmvoges schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:19:
Na bijna 4000km gereden te hebben op vakantie naar Frankrijk en Spanje, nu op weg terug naar Nederland bij de laatste(!) laadstop wil de auto niet meer snelladen 😖
Afgelopen weekend trof ik in Duitsland een Audi Q6 eigenaar die ook met de laadpalen aan het stoeien was. We stonden bij Tesla nadat hij eerder Ionity en een andere laadpaal had geprobeerd. Niets werkte. Uiteindelijk kreeg hij van Audi telefonisch het advies om TCAM te resetten en de 12V accu los te koppelen, dat bleek te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhys08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 14:43
kmvoges schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:19:
Na bijna 4000km gereden te hebben op vakantie naar Frankrijk en Spanje, nu op weg terug naar Nederland bij de laatste(!) laadstop wil de auto niet meer snelladen 😖 Heb Fastned, BP Pulse, Tesla supercharger allemaal in de buurt geprobeerd. Eerst Polestar assistance gebeld, maar omdat ik in België ben wordt ik doorverbonden naar de anwb alarmcentrale die het advies geven om een langzame lader op te zoeken. De derde langzame laadpaal die ik gevonden heb werkt gelukkig. Maar nu dus uren gaan wachten voor we naar huis kunnen. Heeft iemand tips om de auto te resetten oid? Ik heb gisteren nog succesvol (snel)geladen bij een Tesla supercharger.
Heel herkenbaar! Ik heb uiteindelijk Polestar Assistence moeten bellen op 8% resterende capaciteit en die hebben de ANWB gestuurd om de 12V accu los te koppelen en de auto een “harde reset” te geven. Dat is nog niet zo makkelijk omdat je aardig wat delen van de frunk moet demonteren om erbij te kunnen. Frustrerend dat dit gebeurt en al helemaal op vakantie! Hopelijk ben je thuis aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 18:54
Heb dit probleem vooral in Nederland met fastned. Shell superchargers doen het om een of andere reden wel. (Traag laden ook)

Weet nu niet of het aan fastned (andere auto’s kunnen daar wel laden) of aan de auto ligt…

Ps. Beetje off-topic nu, maar kwam er net achter dat ik een barst heb in het panorama dak van >50cm…. Echt balen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

ewdevries schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:41:
[...]

Ik herken je probleem met de oplader. Mijn tweede telefoon met magsafe achterop veroorzaakt dit mogelijk ook. Mijn andere telefoon heb ik in een magsafe houder staan. Daar mis ik weer een handige USB-C poort voor.
[Afbeelding]
Ik zie dat je een magsafe houder links van het scherm hebt geplaatst.

In mijn P2 heb ik de (cheap ali express) houder met daarop een Apple Magsafe constructie (zie: https://tweakers.net/i/Yv...2DhalwE8aoFCBxpJyYQ3v.jpg ) die erg fijn is. Ook voor het evt bedienen van de telefoon. In de P4 is het scherm horizontaal ipv verticaal geplaatst waardoor het mij leek dat een telefoon links daarvan heel erg achter het stuur valt en niet meer bruikbaar is. Jij lijkt dit wel gedaan te hebben, werkt dat fijn? Of ben je er ondertussen al van teruggekomen? En zijn er eventueel anderen die hiermee gestoeid hebben en een oplossing heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
  • Laatst online: 10:07
Ben benieuwd of jullie P4 eigenaren last hebben van windgeruis bij het bestuurders portier? Ik lees verschillende ervaringen en het voelt als 50/50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 18:54
supaStylin schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:04:
Ben benieuwd of jullie P4 eigenaren last hebben van windgeruis bij het bestuurders portier? Ik lees verschillende ervaringen en het voelt als 50/50%
Heb daar gelukkig geen last van. Je hoort wel zacht iets, maar dat komt omdat je deur alleen een raam heeft aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Geen last van, niet meer dan andere auto's wat mij betreft.
De cabine is heerlijk stil ongeacht de snelheid of het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Timmy op 19-08-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik had hier tijdens mijn 2 proefritten (2 verschillende Polestar 4's) absoluut "last" van. Het was voor mij echter overkomelijk en heb besloten de auto gewoon te gaan rijden. Gisteren is hij geleverd! Ik moet nog ervaren hoe het met mijn eigen model is, ik zal mijn ervaringen posten als ik een snelwegrit achter de rug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 07:39
Hier helaas wel en staat de auto daar (voor de 4e of 5e keer) inmiddels al 3 weken voor bij Polestar. De vervangende P4 heeft het ook iets maar wel aanzienlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
dnns85 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Hier helaas wel en staat de auto daar (voor de 4e of 5e keer) inmiddels al 3 weken voor bij Polestar. De vervangende P4 heeft het ook iets maar wel aanzienlijk minder.
Ok, dank allen! Het is dus een hit-or-miss.

Ik las her en der wat dat er een service bulletin voor een fix bij Polestar is maar ook daar tegenstrijdigheden. Gezien dit je 4e of 5e bezoek is, heb je er vertrouwen in dat ze het kunnen oplossen? Wat is het plan van aanpak? Nieuwe seals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

@dnns85 ik ga as dinsdag naar Nieuwenhuijse in Zwolle om windgeruis op te laten lossen. Ik hoor al dat het dus niet word opgelost 8)7

Ik heb een auto met productie jaar 07-2024 en mijn collega heeft er een van de boot nu een maand oud. Bij mij kan je je vingers gewoon die raam rand in duwen ter hoogte van dat driehoekige rubber. Bij collega kan dit dus (nog) niet.. Als ik tegen rubber aanduw aan de binnenzijde dan is er ook stuk minder ruis hoorbaar.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik heb ook last van windgeruis, maar heb ook het gevoel dat het portier aan de bestuurderskant iets te laag hangt of verkeerd is afgesteld. De lijn van de LED strip loopt links niet mooi door, terwijl dat rechts het geval is.
Anderen die dit ook zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkuHu1401
Ik heb hier ook (nog) geen last van, heb ook een model dat dit jaar geleverd is. Lijkt er wel op dat een aantal problemen die de modellen van vorig jaar en daarvoor hadden dit jaar niet voorkomen. Wel bijzonder dat het dan bij een model uit 2024 niet kan worden opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Tijdens mijn proefrit inderdaad niets van gemerkt (was een 2025 model). Ik heb er bewust naar geluisterd (en ben zelf ook wel gevoelig voor dat soort geluidjes). Ik vond de P4 op zich stiller dan mn P2.

Heeft de P4 ook de mogelijkheid om je ramen te 'calibreren'? Hoe of wanneer het exact werkt weet ik niet, maar als je in de P2 je raam dicht doet, en daarna de knop voor het dicht doen lang ingedrukt houdt gaat ie een klein stukje open en weer dicht. Daarna is hij weer 'goed'.

Mogelijk dat dit ook nog zo werkt in de P4 en dat het raam zijn 'dicht' positie kwijt is en dus een klein stukje open blijft staan en geruis levert? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
ThaDude schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:31:
@dnns85 ik ga as dinsdag naar Nieuwenhuijse in Zwolle om windgeruis op te laten lossen. Ik hoor al dat het dus niet word opgelost 8)7

Ik heb een auto met productie jaar 07-2024 en mijn collega heeft er een van de boot nu een maand oud. Bij mij kan je je vingers gewoon die raam rand in duwen ter hoogte van dat driehoekige rubber. Bij collega kan dit dus (nog) niet.. Als ik tegen rubber aanduw aan de binnenzijde dan is er ook stuk minder ruis hoorbaar.
Hier de auto in Sept 2024 in ontvangst genomen dus ook een van eerste producties. Rubber is inderdaad gewoon in te drukken en dan wordt het minder hoorbaar.

Ze hebben alles al vervangen aan de binnen en buitenkant, rubbers, kunststof driehoekjes, noem maar op. De vorige keer is zelfs de deur helemaal opnieuw van binnenuit opgebouwd, omdat het dashboard ook niet helemaal netjes aansloot.

Niets heeft geholpen tot nu toe, inmiddels houden ze de auto tot het is opgelost, maar dat lukt ze (nog) niet. De auto is door Polestar opgehaald en bij een Volvo dealer (sorry, "servicepunt") neergezet. Er komen nu ook mensen van Volvo Nederland langs om er naar te kijken blijkbaar. Overigens doen ze daar bij het servicepunt wel echt hun best, dus daar ligt het niet aan.

Het voelt bijna als ontwerpfout. Maar gek genoeg heeft de P4 die ik nu heb het een stuk minder. Deze is een maand of twee in Nederland dus wel later geproduceerd vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
BartWNL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:38:
Ik heb ook last van windgeruis, maar heb ook het gevoel dat het portier aan de bestuurderskant iets te laag hangt of verkeerd is afgesteld. De lijn van de LED strip loopt links niet mooi door, terwijl dat rechts het geval is.
Anderen die dit ook zo zien?
Precies dit was bij mij ook het geval en daarvoor hebben de deurbekleding aan de binnenkant opnieuw "opgehangen" aan de deur zelf. Was veel werk en ziet er netter uit maar had weinig invloed op de ruis helaas. Dat zit veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Het probleem erkend krijgen is de halve winst!

Ik had met m’n p2 last van een fluitend hoogspanningscircuit. Tussen 95 en 105 kph ging die luid fluiten. Eerst werd het afgedaan als “producteigenschap”. Uiteindelijk is een monteur meegereden en heeft ie het notabene met z’n telefoon kunnen opnemen (alternatief was meetmicrofoons aan de auto monteren). Toen dat bij PS was gekomen was het opeens snel gedaan en hadden ze binnen paar weken de boel vervangen en was het probleem voor 90% weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:40
Heb ook een Polestar 4 van de eerste lichting en heb hier ook last van, maar alleen bij bepaalde windrichting of bij nat wegdek lijkt het. De rest van de tijd merk je het niet zo. Bij de Volvo dealer werd net gedaan of het probleem niet bestond, de monteur heeft er kort mee gereden maar vond het niet "extreem". Bij Polestar werd het ook een beetje afgedaan alsof ze er nog nooit van gehoord hebben, wat ik op zijn minst bijzonder vind als ik de bovenstaande reacties lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb vanmiddag even een ritje gemaakt op de snelweg en mijn (gisteren in ontvangst genomen) Polestar 4 (bouwjaar 2025) heeft ook wel degelijk last van windgeruis bij het rijden op hogere snelheid. Het is voor mij niet storend (ik ben het gewend vanuit Tesla), maar het is zeker aanwezig.

Ik heb eerder gelezen dat het veroorzaakt wordt door het design van de zwevende buitenspiegels, en niet per sé door de zijruiten. Ik vond het in elk geval lastig te horen waar het geruis exact vandaan komt.

Persoonlijk denk ik (hoe vervelend ook) dat het wel degelijk bij de auto “hoort” en dat elke Polestar 4 er last van heeft, maar dat niet iedereen zich er even aan stoort en sommigen het zelfs normaal vinden en het daardoor bij hen niet opvalt.

Los van dit ben ik tot op heden heel tevreden over de auto en zijn er al wat zorgen bij mij weg genomen die ik had naar aanleiding van ervaringen die ik onder andere hier heb gelezen. Zo werken voor mij de oude knoppen op het MY2025 stuur (ik heb een voorraad model) prima voor mij en werkt ook mijn iPhone als Digital Key (inclusief inladen van het juiste profiel) perfect. Ook de Pilot Assist ben ik (komend vanaf Tesla) onder de indruk van.

Het enige waar ik wel erg aan moet wennen en een tikje onprettig vind, is dat het stroompedaal vrij traag reageert. Hier zit een fractie van een seconde vertraging in, waardoor bij het intrappen de auto niet direct wegrijdt. Of als je versnelt, hier ook een fractie van een seconde vertraging in zit. Ik heb hier nog niet echt wat over gelezen, maar het valt mij heel erg op. Het kan ook te maken hebben met hoe zwaar de auto is wellicht, geen idee.

Al met al zie ik uit naar vele fijne kilometers met dit ding.

[ Voor 40% gewijzigd door joblamie op 20-08-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Is er uberhaupt al iemand die het MY2026 model heeft ontvangen (met oa de fysieke knoppen op het stuur)? Of zijn al die leveringen pas in december, net als de mijne?
Ben erg benieuwd of het windgeruis-issue™ in het "nieuwe" model echt verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
dnns85 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Hier de auto in Sept 2024 in ontvangst genomen dus ook een van eerste producties. Rubber is inderdaad gewoon in te drukken en dan wordt het minder hoorbaar.

Ze hebben alles al vervangen aan de binnen en buitenkant, rubbers, kunststof driehoekjes, noem maar op. De vorige keer is zelfs de deur helemaal opnieuw van binnenuit opgebouwd, omdat het dashboard ook niet helemaal netjes aansloot.

Niets heeft geholpen tot nu toe, inmiddels houden ze de auto tot het is opgelost, maar dat lukt ze (nog) niet. De auto is door Polestar opgehaald en bij een Volvo dealer (sorry, "servicepunt") neergezet. Er komen nu ook mensen van Volvo Nederland langs om er naar te kijken blijkbaar. Overigens doen ze daar bij het servicepunt wel echt hun best, dus daar ligt het niet aan.

Het voelt bijna als ontwerpfout. Maar gek genoeg heeft de P4 die ik nu heb het een stuk minder. Deze is een maand of twee in Nederland dus wel later geproduceerd vermoed ik.
Bij mij zijn nu ook geluidsmetingen gedaan, en ze sturen een rapport naar Polestar om te kijken naar volgende stappen.

Heb mijn auto eindelijk weer terug na 3 weken. Tijdens een servicebeurt wilden ze de laatste software installeren, maar dat ging niet goed. Daarna kregen ze de auto niet meer aan de praat en moest er een nieuwe control unit uit Zweden komen. Wederom zeer goede service vanuit de Volvo dealer, maar wel onverhoopte situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:04:

Het enige waar ik wel erg aan moet wennen en een tikje onprettig vind, is dat het stroompedaal vrij traag reageert. Hier zit een fractie van een seconde vertraging in, waardoor bij het intrappen de auto niet direct wegrijdt. Of als je versnelt, hier ook een fractie van een seconde vertraging in zit. Ik heb hier nog niet echt wat over gelezen, maar het valt mij heel erg op. Het kan ook te maken hebben met hoe zwaar de auto is wellicht, geen idee.
Dat vind ik wel verbazend/verrassend. In mijn proefrit vond ik juist dat de P4 heel erg kniftiger reageert tov de P2 (zie ook: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic" onder kopje Ga(s)pedaal) Wel merk ik dat de een Single Motor wat 'luier' is in zijn accelleratie.

Ik vind de reactie van de auto tav het stroompedaal zeer direct is (hij gaat meteen iets doen) maar dat de gewenste actie een beetje op zich laat wachten (het duur teven voordat de accelleratie is wat je verwacht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeepitMagic
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 18:55
sbin schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:41:
Is er uberhaupt al iemand die het MY2026 model heeft ontvangen (met oa de fysieke knoppen op het stuur)? Of zijn al die leveringen pas in december, net als de mijne?
Ben erg benieuwd of het windgeruis-issue™ in het "nieuwe" model echt verholpen is.
Mijne komt begin oktober nu, was eind september. My2026. Ik hou jullie op de hoogte als ie binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
KeepitMagic schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Mijne komt begin oktober nu, was eind september. My2026. Ik hou jullie op de hoogte als ie binnen is
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
joblamie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:04:
Ik heb vanmiddag even een ritje gemaakt op de snelweg en mijn (gisteren in ontvangst genomen) Polestar 4 (bouwjaar 2025) heeft ook wel degelijk last van windgeruis bij het rijden op hogere snelheid. Het is voor mij niet storend (ik ben het gewend vanuit Tesla), maar het is zeker aanwezig.

Ik heb eerder gelezen dat het veroorzaakt wordt door het design van de zwevende buitenspiegels, en niet per sé door de zijruiten. Ik vond het in elk geval lastig te horen waar het geruis exact vandaan komt.
Ik maak me er wel zorgen over en twijfel mijn order om te zetten naar wat anders. Ik ben best gevoelig voor geluid. Sommige reviewers en gebruikers melden dat de auto echt muisstil is, andere dusdanig veel herrie dat ze hun auto zoals je ziet weken kwijt zijn bij de dealer. Ik wil eigenlijk geen 50%/50% aangaan op een auto waar ik de komende 5 jaar mee moet gaan rijden. Xpeng G9 echt een enorm stille wagen maar ik kan alleen de SR nemen, en design wise spreekt die me totaal niet aan. Of ik moet gaan wachten op de RZ500e of Genesis GV70 electrified (als die in budget past.....) dan maar met 2026 bijtelling.

[ Voor 5% gewijzigd door supaStylin op 20-08-2025 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
supaStylin schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:24:
Ik wil eigenlijk geen 50%/50% aangaan op een auto waar ik de komende 5 jaar mee moet gaan rijden.
3 van mijn collega's hebben ook een P4, allemaal in het laatste kwartaal geleverd, en die hebben nergens last van. Mogelijk hebben ze dit mankement inmiddels beter onder controle...

• joblamie
  • Niet online
Bij mij moet ik lane change assist bij elke rit weer opnieuw aanzetten, hij lijkt dit niet op te slaan. Pilot assist zelf blijft wel ingeschakeld. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkuHu1401
Zojuist op mijn werkadres een probleem geconstateerd bij het laden. Auto gaf aan dat er geladen werd na het stekkeren met 0kw, dit bleef continu en het (normaliter knipperende groene lampje bij laden) bleef gewoon uit. Meerdere keren geprobeerd maar de auto gaf een paar keer "Fout" aan. Verder geen toelichting. Nadat ik de laadkabel had verwijderd en tussendoor nog een keer een soft reset had gedaan bleef de auto erin geloven dat de laadkabel nog bevestigd was, wat dus niet het geval was. Heeft iemand hier al eerder last van gehad en zo ja een werkbare oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:55
Ik rij nu ruim een week (700km) in mijn nieuwe MY2026 Prime magnesium.

Eerste ervaringen:
- wat een geweldige auto, echt wel een stapje beter dan mijn vorige MY2022 Polestar 2.
- verkeersbord herkenning klopt van geen kant en is irritant omdat het ook in de headup display staat
- in de ochtend bij veel dauw doet de front camera het niet, na 10 minuten hersteld dit zich
- de fysieke knoppen op het stuur in dit model werken zoals het hoort
- ik heb geen last van windgeruis en vind hem zelfs een stuk stiller dan de P2
- lane assist moet je iedere keer opnieuw aanzetten en vind ik ook niet echt bruikbaar in de praktijk
- ACC werkt naar behoren
- de binnenspiegel is even wennen maar vind ik nu al fijner dan een normale spiegel

Al met al zijn de eerste ervaringen heel positief. Het is een genot om in deze auto te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Vandaag mijn tweede iets langere rit met de MY2025 achter de rug en dit keer een voor mij onacceptabel windgeruis. Het raam ietsje open doen en meteen weer dicht deed het iets verminderen. Alsof ie dan iets beter afsloot ofzo (en ja, hij zat écht al helemaal dicht voordat ik dat deed). Wel nog steeds hoorbaar, maar minder.

Ik ga hiervoor een service verzoek indienen. Windgeruis had ik rekening mee gehouden en tijdens de proefrit al opgemerkt en acceptabel bevonden. Maar tijdens deze rit was het onacceptabel.

[ Voor 6% gewijzigd door joblamie op 22-08-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
Beuckert schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:30:

- nummerbord herkenning klopt van geen kant en is irritant omdat het ook in de headup display staat
Ik neem aan dat je verkeersbord herkenning bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:55
ydd1987 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Ik neem aan dat je verkeersbord herkenning bedoelt?
Klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supaStylin
joblamie schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:05:
Vandaag mijn tweede iets langere rit met de MY2025 achter de rug en dit keer een voor mij onacceptabel windgeruis. Het raam ietsje open doen en meteen weer dicht deed het iets verminderen. Alsof ie dan iets beter afsloot ofzo (en ja, hij zat écht al helemaal dicht voordat ik dat deed). Wel nog steeds hoorbaar, maar minder.

Ik ga hiervoor een service verzoek indienen. Windgeruis had ik rekening mee gehouden en tijdens de proefrit al opgemerkt en acceptabel bevonden. Maar tijdens deze rit was het onacceptabel.
Vervelend om te horen. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
DkuHu1401 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:19:
Ben wel benieuwd hoe dit nu uiteindelijk voor je is afgelopen @kmvoges ! Het lijkt op exact hetzelfde probleem als ik heb ervaren, alleen had jij niet het geluk dat de wagen na 10 minuten wel deed wat ie moest doen. Heb het zojuist ook per mail bij Polestar gemeld met de vraag om een remedie. Als ik hierop een goed antwoord krijg zal ik dat ook zeker hier delen.
Uiteindelijk aan een AC lader langzaam een paar uur opgeladen voor we weer verder konden. Auto gaat aanstaande maandag naar de garage. Helaas niet alleen voor dit punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmvoges
Ik heb de auto inmiddels een paar weken en ben er ook mee op vakantie gegaan. Ik zal hier mijn ervaringen tot nu toe delen. Ik heb er inmiddels bijna 6000km mee gereden.

Aflevering handover center en eerste km's
De aflevering ging bijna helemaal smooth behalve het feit dat ze vergeten waren om de automatische trekhaak te plaatsen. Ook merkte ik direct bij het wegrijden dat de auto trilde bij snelheden tussen de 80-130 km/u. Dit beiden gemeld en binnen enkele dagen een afspraak in Beesd om zowel de trekhaak te monteren als het getril te controleren. Bij de auto opnieuw ophalen was trekhaak uiteraard geplaatst en alle banden waren opnieuw gebalanceerd (ik heb de 20-inch Aero Pirelli P-zero banden). Bij het wegrijden op de snelweg direct geconstateerd dat het trillen niet was opgelost. Als ik ik stuur losliet zag je deze gewoon letterlijk trillen, maar de hele auto trilde en niet alleen de voorkant.

Vervolg via Polestar support en dealer (Service punt)
Het handover centrum in Beesd kon dit niet verder oplossen naar eigen zeggen dus werd er een afspraak gemaakt met een service punt. Dit heeft Polestar support en het Service punt echt goed opgepakt omdat dit vlak voor mijn vertrek was op vakantie en de agenda's voor onderhoud rammetje vol zaten. Uitkomst van het onderzoek was dat alle banden te hoge afwijkingen hadden, waarschijnlijk omdat ze te lang hebben stilgestaan. Eivormige banden dus. Service punt heeft 4 nieuwe banden besteld en op een speciaal apparaat (Hunter) laten balanceren en weer gemonteerd. Uitkomst, trillingen minder, maar nog steeds aanwezig. Alles tussen de 0 - 80km/u helemaal smooth en tussen 80 - 140 is de auto trillerig en onrustig (voel je ook door stuur heen). Tussen de 140 - 190 is de auto weer helemaal smooth. Dit heb ik direct gemeld na de eerste lange rit op vakantie en ook direct een vervolgafspraak gemaakt. Die is a.s. maandag en daar komen nog wat punten bij.

Ervaringen tijdens en na 4000 vakantie km's
Los van het trillen/vibreren van de auto ontstonden er in de laatste paar dagen van onze vakantie km's nog wat issues:
1. In de linkvoordeur lijkt het alsof er een kabel oid los zit die nu over bijna elke oneffenheid een irritant tikkend/krakend geluid maakt.
2. Vanuit het dashboard komt er een duidelijk hoorbaar tikkend/knisperend geluid waarvan ik eerst dacht dat dit iets was in het dashboard zelf wat meer/minder werkte ivm temperatuurwissels oid, maar het geluid treedt niet op wanneer er torsie plaatsvind op de auto of op de verschillende dashboard onderdelen maar ook gewoon wanneer er geen enkele oneffenheid in de weg zit. Het is ook alleen aanwezig wanneer de auto in beweging is en niet wanneer deze stilstaat. Het getik is er vanaf 30km/u naar boven. Ook heel vreemd is dat dit getik niet altijd er is. En dan bedoel ik ook niet zachter ofzo, maar gewoon echt totaal verdwenen. Heb ook verschillende airco instellingen geprobeerd en uiteraard de airco helemaal uitgezet maar dat helpt niet. Het geluid lijkt het meeste op druppels water die tegen je vooruit aan komen als het begint te regenen. En vwb frequentie geen pijl op te trekken wanneer het wel gaat tikken en wanneer niet.
3. Bij de laatste laadstop op weg naar huis wilde de auto niet meer snelladen, alleen maar nog AC laden.
4. Bij de laatste km's richting huis begon de auto nog een vreemd geluid te maken wat lijkt op een bepaalde resonantie of iets wat aanloopt. Ik dacht eerst dat het van de banden kwam, maar de frequentie van het geluid veranderd niet of ik nou 40km/u rij of 100km/u. En dit geluid hoor je echt heel duidelijk door muziek heen, het lijkt zelfs alsof je het buiten de auto ook hoort. Ik dacht ook nog dat het wellicht de afkoelingsfans waren voor de batterij, die kunnen ook een soort loeiend geluid maken. Maar het lijkt me sterk dat deze continue aan staan elke rit, elke dag vanaf eerste moment rijden.
5. Het verschil tussen windruis toen ik de auto net had, en wat het nu is (zowel bij 80km/u als 120km/u) is heel duidelijk dat het heel erg toegenomen is.

A.s. maandag ga ik met de monteur rijden om alle punten te laten horen. Ik hoop dat alle punten verholpen kunnen gaan worden, want anders wordt het steeds moeilijker om heel blij te worden van deze auto. Als er anderen zijn met soortgelijke ervaringen dan hoor ik het graag.To be continued...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 11:52
MaxxMark schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:26:
[...]

Ik zie dat je een magsafe houder links van het scherm hebt geplaatst.

In mijn P2 heb ik de (cheap ali express) houder met daarop een Apple Magsafe constructie (zie: https://tweakers.net/i/Yv...2DhalwE8aoFCBxpJyYQ3v.jpg ) die erg fijn is. Ook voor het evt bedienen van de telefoon. In de P4 is het scherm horizontaal ipv verticaal geplaatst waardoor het mij leek dat een telefoon links daarvan heel erg achter het stuur valt en niet meer bruikbaar is. Jij lijkt dit wel gedaan te hebben, werkt dat fijn? Of ben je er ondertussen al van teruggekomen? En zijn er eventueel anderen die hiermee gestoeid hebben en een oplossing heeft gevonden?
Hoi MaxxMark, voor mij werkt dit uitstekend en haal ik hem ook zeker niet weg. Hij zit voor mij precies tussen het rijders display en het middendisplay. Je kan niet alles op het scherm zien, omdat je stuur we voor zit. Maar ik kan de Flitsmeister meldingen prima zien en bedienen. Dus voor mij is dit een fijne oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
Ik had er last van en heb dit besproken bij de werkplaats. Ik kon duidelijk het rubber in duwen en daarmee het geluid harder of zachter maken of zelfs weg duwen. Dit was duidelijk het rubber zelf. Er is een melding gemaakt naar Polestar en uiteindelijk is mijn rubber vervangen door een nieuw rubber en rij nu heerlijk zonder windgeruis rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
ewdevries schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Ik had er last van en heb dit besproken bij de werkplaats. Ik kon duidelijk het rubber in duwen en daarmee het geluid harder of zachter maken of zelfs weg duwen. Dit was duidelijk het rubber zelf. Er is een melding gemaakt naar Polestar en uiteindelijk is mijn rubber vervangen door een nieuw rubber en rij nu heerlijk zonder windgeruis rond.
Fijn dat dat heeft geholpen. Toch vreemd dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet. Bij mij is dat rubber ook al meerdere keren vervangen maar de ruis blijft. Hoop komende dagen op een update, auto is nu 3 weken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 20:56
Mijn p4 start nu op de boot volgens de mail van gisteren. Levering staat nog op eind november (LM afspraak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
ewdevries schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Fijn dat het verholpen is bij jou! Welk rubber hebben jullie het precies over? Kan ik die duwen vanuit binenuit of buitenuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@kmvoges en @dnns85: van wanneer waren jullie P4's?

Zijn er al mensen met een uitgeleverde MY26 model die ervaringen hebben met windgeruis en/of andere geluidjes?

Ik heb vorige week mijn handoverafspraak gemaakt. Ik mag niet eerder rijden dan 1 november (ivm huidig contract). Eerst zou hij pas na 14 november opgeleverd worden :( Maar vorige week kreeg ik opeens het verzoek tot handoverafspraak op dinsdag 4 of woensdag 5 november. Dus dat is dinsdag 4 geworden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb een tweetal software irritaties waar ik graag van zou horen of deze bij jullie bekend zijn:

1. Het profiel moet bijna bij elke rit opnieuw ingeladen worden (en ik heb er maar 1), dus als ik eigenlijk klaar ben om weg te rijden dan is ie vaak nog bezig met het inladen van het profiel. Ik kan dan wel al rijden als ik wil, maar ik mis dan bijvoorbeeld de 360-camera view of de mogelijkheid om navigatie in te typen. Al met al is het geen ramp, maar het zou fijn zijn als het inladen wat sneller ging of dat het profiel niet met elke rit weer opnieuw ingeladen hoeft te worden. Ik ben immers niet van profiel gewisseld want ik heb er maar 1.

2. Met enige regelmaat (ongeveer 1 op de 4 keer) connect Apple CarPlay niet automatisch. Ik moet dan even naar Instellingen > Bluetooth en dan op het play-icoontje drukken. Dan Connect hij. Meestal Connect ie dus wel automatisch, maar soms niet. Hij is dan overigens wél verbonden met de telefoon zelf via bluetooth, maar niet met CarPlay. Wat mij betreft zou ie dat juist niet moeten doen (voor bellen, berichten of muziek) want dat loopt allemaal via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:57:
1. Het profiel moet bijna bij elke rit opnieuw ingeladen worden (en ik heb er maar 1)
Gezien je een iphone hebt vermoed ik dat je deze ook als sleutel gebruikt. Zorg er in dat geval voor dat je telefoon met een profiel gekoppeld is en dat er slechts één sleutel met het profiel gekoppeld is (dus niet de keyfob en iphone op hetzelfde profiel).

Wil je daarnaast de keyfob willen gebruiken dan zou ik een tweede profiel aanmaken en hier alleen de keyfob aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
kmvoges schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

Fijn dat het verholpen is bij jou! Welk rubber hebben jullie het precies over? Kan ik die duwen vanuit binenuit of buitenuit?
Ik kon hem van binnen induwen en als je er een papiertje tussen duwde kon je rijden in een stiller auto. Werkt vooral bij snelheden boven de 90/100 kilometer per uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agOhDKnMWu6rx9Wfsy9pfo-eQKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OP4lN9SO6gmaUDKv02CDtTGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

Gezien je een iphone hebt vermoed ik dat je deze ook als sleutel gebruikt. Zorg er in dat geval voor dat je telefoon met een profiel gekoppeld is en dat er slechts één sleutel met het profiel gekoppeld is (dus niet de keyfob en iphone op hetzelfde profiel).

Wil je daarnaast de keyfob willen gebruiken dan zou ik een tweede profiel aanmaken en hier alleen de keyfob aan koppelen.
Ik gebruik inderdaad mijn iPhone als Digital Key. Dit is de enige key die aan mijn profiel gekoppeld is. De keyfob gebruik ik verder niet, die heb ik inderdaad bewust niet gekoppeld aan een profiel en daarna ergens in een la gegooid thuis, die verwacht ik nooit meer te gebruiken. Hij laadt dus ook wel het juiste profiel in als ik in stap, alleen hij doet dit elke keer. Is dit normaal gedrag of hoort het profiel altijd ingeladen te blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 25-08-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:19:
Hij laadt dus ook wel het juiste profiel in als ik in stap, alleen hij doet dit elke keer. Is dit normaal gedrag of hoort het profiel altijd ingeladen te blijven?
Duurt het bij jou ook circa 20 seconden alvorens het complete middenscherm geladen is? Dat lijkt namelijk met 4.2.4 geintroduceerd te zijn. Het speelt bij mij af en toe (ik gebruik de keyfob).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Timmy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Duurt het bij jou ook circa 20 seconden alvorens het complete middenscherm geladen is? Dat lijkt namelijk met 4.2.4 geintroduceerd te zijn. Het speelt bij mij af en toe (ik gebruik de keyfob).
Als het Polestar logo en het zwarte scherm “Profiel wordt geladen” weg is (dit op zichzelfstaand duurt schat ik 10 seconden tot 15 seconden) dan staat daarna alles wel binnen 5 seconden op het scherm. In totaliteit dus wel 20 seconden, maar vanaf dat je in het OS zit “maar” hooguit 5 seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhys08
joblamie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:40:
[...]

Als het Polestar logo en het zwarte scherm “Profiel wordt geladen” weg is (dit op zichzelfstaand duurt schat ik 10 seconden tot 15 seconden) dan staat daarna alles wel binnen 5 seconden op het scherm. In totaliteit dus wel 20 seconden, maar vanaf dat je in het OS zit “maar” hooguit 5 seconden.
Ja dit is een issue wat met 4.2.4 is verschenen. Voorheen was bij het openen van de deur alles al ingeladen. Heb dit al bij Polestar gemeld en het is doorgegeven aan de ontwikkelaars. Hopelijk opgelost in de volgende OTA update.

Betreft je Apple CarPlay vraag, dat klinkt herkenbaar. Het is een beetje roulette wanneer en óf de auto verbindt. De ene keer verbindt deze direct en de volgende keer moet ik zelf actief erop klikken. Niet stabiel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb er nog eentje: Ik lijk geen notificatie te krijgen op mijn telefoon als het laden voltooid is (althans in elk geval niet bij 80% waar ie op ingesteld staat). Hoort ie dit wel te geven? Ivm blokkeerboetes...

Edit: Inmiddels heb ik al gelezen dat Polestar dit niet heeft. Dit is toch wel de meest basisfunctionaliteit die je je kunt bedenken. Ik lees dat zelfs de Polestar 2 het nooit heeft gehad? Ook geen melding als het laden onverhoopt wordt afgebroken? Ik ben echt geschokt dat dit er niet in zit!

[ Voor 41% gewijzigd door joblamie op 25-08-2025 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmvoges
MaxxMark schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:52:
@kmvoges en @dnns85: van wanneer waren jullie P4's?

Zijn er al mensen met een uitgeleverde MY26 model die ervaringen hebben met windgeruis en/of andere geluidjes?

Ik heb vorige week mijn handoverafspraak gemaakt. Ik mag niet eerder rijden dan 1 november (ivm huidig contract). Eerst zou hij pas na 14 november opgeleverd worden :( Maar vorige week kreeg ik opeens het verzoek tot handoverafspraak op dinsdag 4 of woensdag 5 november. Dus dat is dinsdag 4 geworden *O*
Mijn auto is eind juli geleverd en is MY2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
ewdevries schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Ik kon hem van binnen induwen en als je er een papiertje tussen duwde kon je rijden in een stiller auto. Werkt vooral bij snelheden boven de 90/100 kilometer per uur.
[Afbeelding]
Heel herkenbaar. Hier rijden we vaak zo rond met een opgerold brillenpoetsdoekje B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
September 2024, uit de eerste lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik had zojuist voor het eerst (sinds de week dat ik de P4 heb) dat het entertainment systeem helemaal niet op kwam en het Polestar logo (met verder zwarte achtergrond) tijdens het rijden alleen maar in beeld bleef staan. Na een minuut of 5 hoorde ik een voor mij onbekend muziekje wat denk ik het reboot-muziekje is. Daarna kwam het systeem eindelijk op.

Overigens heb ik wel geconstateerd dat zowel tijdens bovengenoemde situatie als tijdens situaties waarin je profiel aan het laden is, gelukkig wel de achteruitrijcamera en 360 view wordt geactiveerd als je hem in zijn achteruit zet. Ze zijn dus zo slim geweest dit los te koppelen van het verdere OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:11:
Overigens heb ik wel geconstateerd dat zowel tijdens bovengenoemde situatie als tijdens situaties waarin je profiel aan het laden is, gelukkig wel de achteruitrijcamera en 360 view wordt geactiveerd als je hem in zijn achteruit zet. Ze zijn dus zo slim geweest dit los te koppelen van het verdere OS.
Ja de real-time systemen zijn gelukkig losgekoppeld van elkaar. Dat is iets wat wel goed is geregeld in AAOS. Google had daar (ten tijde van dat ik mijn P2 net had) best interessante filmpjes over. Er zijn zeer strenge eisen aan de real-time informatie (snelheidsindicatie, geluiden van sensoren, (achteruitrij)camera's, etc). Dit in tegenstelling tot andere informatie zoals die uit het Infotainment systeem komt.

Helemaal interessant wordt het bij informatie als kaartinformatie in je dashboard. Dat hebben ze opgelost door in het realtimesysteem een non-realtime layer te kunnen hebben. Beide layers worden dan samengevoegd en zijn onafhankelijk van elkaar. Daardoor is het dus mogelijk dat je kaartinformatie niet ziet (of foutmeldingen ziet) terwijl wel je ga(s)-indicator en snelheid netjes getoond worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-09 19:35
de mijne komt eind oktober - veel zin in
single motor
magnesium
pluspakket
mist tailored knit met zinc accenten
trekhaak
dakdragers
mijn huidige polestar 2 gaat dan weg na 5 jaar trouwe dienst - was een fijne auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWouw
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
De goude kleur is weg uit de configurator en ook uit de Ontdek de Polestar 4 pagina.

Dus mocht iemand nog op het punt staan om die kleur te willen bestellen, dan zou ik niet te lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 18:45

DJR

Software 4.2.6 schijnt nu OTA te worden aangeboden in fases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:16
Updates in softwareversie P4.2.6
  • Bugfix voor probleem waarbij adaptieve cruisecontrol werd uitgeschakeld in de aanhangwagenmodus.
  • Verbetering van het probleem met stuurwieltrillingen tijdens het rijden op lage snelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander13371337
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 10:24
DaWouw schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:16:
De goude kleur is weg uit de configurator en ook uit de Ontdek de Polestar 4 pagina.

Dus mocht iemand nog op het punt staan om die kleur te willen bestellen, dan zou ik niet te lang wachten.
Ik verwacht de mijne in Oktober! - Tof om te zien dat deze echt rare wordt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podloot
de mijne komt ook in oktober - heel veel zin in - in kleur magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik blijf het stroompedaal maar raar vinden. Ik rijd de P4 nu twee weken maar ben eigenlijk nog steeds niet gewend aan het stroompedaal, ik vraag me bijna af of het wel helemaal in orde is.

Het is alsof hij het allereerste stukje (1 centimeter ofzo) niet reageert. Of laat reageert. Ik weet niet, ik kan het niet goed duiden. Ik zou eens in een ander model moeten rijden om te dubbelchecken of er geen verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:01
Voor de mensen die hun P4 in oktober verwachten, kunnen jullie de Polestar al online volgen?
Ik heb reeds bericht ontvangen dat mijn Polestar de haven heeft verlaten, maar als ik zoek op chassisnummer bij de scheepsrederij krijg ik steeds een foutmelding.
Verwachte afleverdatum = eind oktober ( Dit was bij bestelling in Juni eerst eind November )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
voor mij hetzelfde - hij zou in november komen maar staat nu op eind oktober - toen ik hem bestelde hadden ze trouwens gezegd dat hij begin augustus zou komen, dat werd een tegenvaller - die scheepsrederij zoektocht ken ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
Nul10 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:14:
Voor de mensen die hun P4 in oktober verwachten, kunnen jullie de Polestar al online volgen?
Ik heb reeds bericht ontvangen dat mijn Polestar de haven heeft verlaten, maar als ik zoek op chassisnummer bij de scheepsrederij krijg ik steeds een foutmelding.
Verwachte afleverdatum = eind oktober ( Dit was bij bestelling in Juni eerst eind November )
Kun je delen wat de website van die rederij is? Ik heb alleen een mail van Polestar dat hij vertrokken is en er staat nog steeds dat hij begin Oktober verwacht wordt. Verder geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
Timmy schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Aan de hand van je VIN zou je nu of binnenkort moeten kunnen zien op welke boot je auto staat (https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo) en kan je de boot volgen. En dan begint het lange wachten ;)
Dit is de link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Ik heb inmiddels al het bericht gehad dat hij in Nederland is aangekomen (juli), maar kan hem pas ophalen in December, vanwege huidige contractduur :-(
Heb idd netjes een 3tal berichten gehad in de mail en Polestar app..
Fabriek verlaten/geproduceerd > Op transport > Gearriveerd in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

joblamie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:19:
Ik blijf het stroompedaal maar raar vinden. Ik rijd de P4 nu twee weken maar ben eigenlijk nog steeds niet gewend aan het stroompedaal, ik vraag me bijna af of het wel helemaal in orde is.

Het is alsof hij het allereerste stukje (1 centimeter ofzo) niet reageert. Of laat reageert. Ik weet niet, ik kan het niet goed duiden. Ik zou eens in een ander model moeten rijden om te dubbelchecken of er geen verschil in zit.
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt een beetje overeen te komen met mijn ervaring. Zie eventueel de gehele post op: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic" Maar het stukje specifiek:
Ga(s)pedaal
Het pedaal gedrag (ik heb creep uit, one pedal driving uit) vind ik wel een dingetje. Bij de P2 zit er een behoorlijk lang bereik in het lage stuk. Druk je 1mm in dan gebeurt er vrij weing, druk je 1cm in dan gebeurt er een beetje wat, bij 5cm wat meer en vanaf 10cm gaat hij echt luisteren. Daarmee kan je heel gedoseerd, accuraat maar bovendien ook RUSTIG (als je dat wilt) wegrijden. De P4 was heeel kniftig. Bij 1mm gebeurt niets en bij 2 mm gaat ie al aardig aan de gang en ga je direct naar 5mm dan rij je al met een flinke schok weg (zelfs met deze single motor). Ofwel je hebt echt een fluwelen voetje nodig! Terug in de P2 zorgde het er voor dat ik daar de auto amper opgang kreeg omdat ik echt een stuk dieper moest intrappen voor hij ging (en dat is echt gewoon een launch edition met dual motor, dus die kan het echt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydd1987
Ik krijg ook een foutmelding: "Internal server error, please try again later."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nul10
Nog even navraag gedaan bij Polestar en dit is de reactie:

Leuk dat je de reis van je Polestar 4 wilt volgen. Voor het transport over zee van je Polestar 4 maken we gebruik van een tweetal vervoerders.

Dit zijn Mol Ace en Wallenius Wilhelmsen. Via de eerste vervoerder kun je met je VIN controleren of deze aan boord is. Bij de andere vervoerder is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
joblamie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:19:

Heb in twee verschillende demo modellen gereden (proefrit) maar staat me niet bij dat het heel vroeg of laat reageert. Maar…ik heb er ook niet specifiek op gelet. Ik rij zelf nog een XC40 P8 (met one pedal), en kan wel aardig doseren - had niet iets opvallends ervaren.
Mijn P4 (vervanger van de P8) komt mid November dus ik moet wat langer wachten. Ik zag in de Polestar App vandaag wel dat er nu een vin nummer bekend is :). Er lijkt wat te gaan gebeuren..
Nul10 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:37:
Nog even navraag gedaan bij Polestar en dit is de reactie:

Leuk dat je de reis van je Polestar 4 wilt volgen. Voor het transport over zee van je Polestar 4 maken we gebruik van een tweetal vervoerders.

Dit zijn Mol Ace en Wallenius Wilhelmsen. Via de eerste vervoerder kun je met je VIN controleren of deze aan boord is. Bij de andere vervoerder is dit niet mogelijk.
Mol Ace zou deze moeten zijn: https://www.molace.com/TRK/Search

[ Voor 16% gewijzigd door TheRebell op 03-09-2025 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
MaxxMark schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:41:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt een beetje overeen te komen met mijn ervaring. Zie eventueel de gehele post op: MaxxMark in "Het grote Polestar 4 Topic" Maar het stukje specifiek:

[...]
Ik denk dat we over hetzelfde praten ja. Precies dit: “Bij 1mm gebeurt niets en bij 2 mm gaat ie al aardig aan de gang en ga je direct naar 5mm dan rij je al met een flinke schok weg”.

Je verwacht bij 1mm eigenlijk al beweging, maar als dat uitblijft trap je het pedaal wat verder in en dan is het meteen schokkend weg en dat verwacht je juist niet. Dus je moet heel nauwkeurig doseren, maar het voelt niet natuurlijk. Uiteraard gaat het nu na 2 weken steeds meer wennen en je leert er rekening mee houden, maar het is wel gek vind ik.

Maar het is ook maar net hoe gevoelig je ervoor bent of hoeveel het verschilt met je vorige auto (Model Y). Ik heb er een vriend in laten rijden en die had geen idee wat ik bedoelde en merkte niets bijzonders 😅 (ook een Model Y rijder trouwens)

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 03-09-2025 21:43 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ah ja, dat kan het ook zijn inderdaad, dat het eerst niks is terwijl je dat verwacht. Begin november heb ik mn handover, dus ik ga het meemaken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ewdevries

Dan ga ik er nu extra van genieten! Blij met mijn Swedish Gold Polestar 4! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe9p6c1kc0J2Cgr2HJermm_ibxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rb3jV9Ey8jP6r8fpw7SoDhaj.jpg?f=fotoalbum_large

• dnns85
Hier vandaag (in de vervangende P4 die ik nog steeds heb) software update 4.2.6 ontvangen OTA. Staat nu de installeren.

• dnns85

Ik zag dat Polestar San Jose in de US wel andere nieuwe kleuren heeft laten zien, waaronder mat goud. Misschien dat die nog komen of ze zijn
alleen voor de US...

https://www.instagram.com...54/?igsh=eXZtNzJ4ZmU0cGc0

• ewdevries
dnns85 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:11:
[...]

Ik zag dat Polestar San Jose in de US wel andere nieuwe kleuren heeft laten zien, waaronder mat goud. Misschien dat die nog komen of ze zijn
alleen voor de US...

https://www.instagram.com...54/?igsh=eXZtNzJ4ZmU0cGc0
Zou zomaar een markt keuze kunnen zijn. Daarnaast zag ik ook al Polestar 5's in mat goud. Dus helemaal weg is het nog niet.

• Rhys08
Goud en Electron waren de twee opties waartussen ik twijfelde! Uiteindelijk voor Electron gegaan. Zie nu met enige regelmaat een P4 op de weg maar veel Magnesium of Storm kleuren. Blijft natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten maar ik vind het vrij saaie kleuren. Hopelijk komen de US kleuren ook hier heen of komt, in de toekomst, rood of groen ook in de optielijst voor.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Rhys08 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:40:
Goud en Electron waren de twee opties waartussen ik twijfelde! Uiteindelijk voor Electron gegaan. Zie nu met enige regelmaat een P4 op de weg maar veel Magnesium of Storm kleuren. Blijft natuurlijk persoonlijk en over smaak valt niet te twisten maar ik vind het vrij saaie kleuren. Hopelijk komen de US kleuren ook hier heen of komt, in de toekomst, rood of groen ook in de optielijst voor.
Helemaal mee eens. Het is variatie op het thema zwart. Heel jammer.

Ik ben voor storm gegaan omdat ik electron te “niet tijdloos” vond (kreeg Opel Astra vibes er bij :') ). En goud vond ik iets te. Ja. Goud.

Ik had liever een mooie rode kleur gehad *O*

• supaStylin
MaxxMark schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:51:
[...]

Helemaal mee eens. Het is variatie op het thema zwart. Heel jammer.

Ik ben voor storm gegaan omdat ik electron te “niet tijdloos” vond (kreeg Opel Astra vibes er bij :') ). En goud vond ik iets te. Ja. Goud.

Ik had liever een mooie rode kleur gehad *O*
Ik lasgisteren dat Polestar kleuren gaat uitbrengen en niet alleen meer het "bewolkings" kleurenschema
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste