Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-05 08:52

Welkom in het Polestar 4 topic!

De Polestar 4 is het vierde model in lijn van het Chinees/Zweedse merk.
Na de Polestar 1 (hybride), Polestar 2 (zie ook het grote Polestar 2 topic) en de Polestar 3 waarvan Polestar de levering verwacht in het tweede kwartaal van 2024, zal de Polestar 4 naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar op de weg verschijnen.

De Polestar 4 is een elektrische SUV Coupé die Polestar als volgt omschrijft:
De Polestar 4 is ontworpen om het comfort van een SUV te combineren met de rijeigenschappen en prestaties van een sportcoupé. Het resultaat is een evenwichtige en zeer responsieve auto. Sterker, het is de snelste productieauto van Polestar tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/41000/800/20/polestar-4-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1706009119-00-polestar-4-overview-open-graph.png?auto=format&w=1200&h=630&fit=crop&q=35

De Polestar 4 is net zoals de 3 volledig door Polestar zelf ontworpen en heeft daardoor een kenmerkend Polestar uiterlijk. Enkele highlights voor de P4:

Exteurieur/bouw
  • De P4 is als volledig elektrische auto ontworpen en heeft daardoor nu een vlakke bodem en geen aandrijftunnel meer.
  • De handgrepen zijn nu geïntegreerd
  • De auto heeft geen achterruit, wat de ruimte voor achterpassagiers ten goede moet komen. Dit wordt opgevangen door een camera aan de achterzijde, waarvan de beelden te zien zijn op de binnenspiegel
  • Air curtains onder de koplampen en aero blades achter moeten zorgen voor een lagere drag coëfficient en meer stabiliteit
  • Het Polestar logo aan de voorzijde is verlicht

Laden en efficiëntie
  • De P4 kan AC laden met 11 kW per uur (of 22 kW per uur als je kiest voor het plus pakket)
  • DC laden kan tot 205 kW per uur
  • Standaard is een warmtepomp aanwezig
  • Vehicle to load is mogelijk
Interieur
  • Naast de bekende kleur Charcoal is nu ook Mist als interieur kleur beschikbaar en tailored knit als materiaal
  • Polestar laat zelf vaak beelden zien van de ambiance verlichting die is gebaseerd op ons zonnenstelsel
  • De stoelen achterin kunnen nu ook elektrisch versteld worden (plus pakket)
  • Nieuw is het elektrochromatisch dak als optie, waarmee je het glazen dak met een druk op de knop mat kan maken.

Infotainment
  • De P4 draait net als de andere Polestars op Google Android Automotive
  • De auto heeft een 5g internet connectie
  • De centrale display is 15,4 inch groot en heeft een resolutie van 1920 x 1200 pixels
  • Tevens is er een klein bestuurdersdisplay aanwezig en een headsup display (plus pakket) om de bestuurder van de benodigde informatie te voorzien
  • Nieuw is een scherm achterin waarmee de passagiers achter de muziek kunnen besturen, klimaat kunnen instellen en hun stoelen mee kunnen verstellen
  • Draadloze Apple carplay is beschikbaar
  • De P4 bezit over een dashcam functionaliteit waarmee handmatig of automatisch beelden opgenomen kunnen worden
Lakkleuren
  • Magnesium (standaard)
  • Snow, + €1.600,-
  • Electron, + €1.300,-
  • Storm, + €1.300,-
  • Space, + €1.300,-
  • Gold, + €1.600,-
Poll: Welke kleur heeft jouw Polestar 4?
Magnesium
Snow
Electron
Storm
Space
Gold
Anders
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406683&layout=1&sort=prc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGtsPiNvXtmxfIh0pLz4cPjNE04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQ0nTzEihNPVtq5SRzNZxP26.jpg?f=fotoalbum_large

(vlnr, Gold, Snow, Magnesium, Space, Electron)

.

Polestar 4 specificaties

SpecificatieLonge Range Single MotorLonge Range Dual Motor
Vermogen kW200 kW400 kW
Vermogen pk272 pk544 pk
Koppel343 Nm686 Nm
Accu pakket100 kW100 kW
WLTP Range610 km580 km
0-100 km/h7,1 sec3,8 sec

.

Upgrades

Plus pack, + €5.500,- (eigenlijk een no-brainer als het kan qua budget)
  • Harman Kardon Premium Sound
  • Head-up display
  • Tailored knit, in kleur 'Mist' + €1.000,-
  • Zinc-accenten
  • Star Knit verlichte accenten
  • Pixel LED-koplampen
  • Elektrisch bediende achterklep met voetsensor
  • Automatisch dimmende buitenspiegels
  • Touchscreen achterin
  • 12-voudig verstelbare stoelen
  • Elektrisch verstelbare achterstoelen
  • Verwarmd stuurwiel en verwarmbare achterstoelen
  • Klimaatregeling met 3 zones
  • Intelligente luchtreiniging/li]
  • 22 kW AC-laden
Performance pack, + €4.500,- (alleen beschikbaar voor de Dual Motor)
  • 22-inch Performance wielen
  • Polestar Engineered dynamisch onderstel
  • Brembo remmen
  • Accenten in Swedish Gold
Nappa upgrade, + €5.500,-
  • Lederen bekleding
  • Luidsprekers in de hoofdsteunen
  • Massagefunctie
  • Stoelventilatie
  • Hemelbekleding van geborsteld textiel
  • Comfortabele achterhoofdsteunen
Pro pack, + €2.000,-
  • 21-inch Pro wielen
  • Veiligheidsgordel met streep in Swedish Gold
Pilot pack, + €1.500,-
  • Pilot Assist
  • Lane Change Assist
Individuele opties
  • Elektrochromatisch glazen dak, + €1.900,- (pas leverbaar vanaf 2025)
  • Onderste delen in carrosseriekleur, + €1.000,-
  • 21-inch Sport wielen, + €1.800,-
  • Volledig elektrisch bediende trekhaak, + €1.400,-
  • Achterste zijruiten met privacyglas, + €500,-
  • 6 meter AC-laadkabel, + €200,-
De Polestar 4 handleiding is nu ook online beschikbaar, hier kan je meer informatie vinden over alle functionaliteiten van de auto en hoe zaken precies werken.

Polestar 4 Handleiding

De OP zal spoedig aangevuld worden met meer info over de auto.

[ Voor 87% gewijzigd door BartWNL op 14-08-2024 13:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartWNL
In navolging van het P2 topic kon het P4 topic natuurlijk niet ontbreken :)

Zelf de P4 Single motor besteld in de volgende config:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuksw7RW2pGh5qg2ne-KEc1Y3-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKYAgdqmjSCbl3ambvwvkg9t.jpg?f=fotoalbum_large
  • Storm lak
  • Plus pakket
  • Pilot pakket
  • 21" Sport velgen
  • Mist tailored knit interieur
  • AC laadkabel
  • Elektrochromatisch dak
  • Achterste zijruiten getint

[ Voor 81% gewijzigd door BartWNL op 04-03-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 15:36
BartWNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:05:

Zelf de P2 Single motor besteld in de volgende config

[Afbeelding]
P4 bedoel je 😁, P2 is in het verleden 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
BlacKstaR- schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:30:
[...]

P4 bedoel je 😁, P2 is in het verleden 😬
Uit het oog maar niet uit het hart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
BartWNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:05:

Zelf de P4 Single motor besteld in de volgende config:

[Afbeelding]
  • Storm lak
  • Plus pakket
  • Pilot pakket
  • 21" Sport velgen
  • Mist tailored knit interieur
  • AC laadkabel
  • Elektrochromatisch dak
  • Achterste zijruiten getint
Via lease of aanschaf, als ik mag vragen?
Ik vind het een fantastische auto maar kan nog niet echt de €-bijtelling achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
dnhelle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:37:
[...]

Via lease of aanschaf, als ik mag vragen?
Ik vind het een fantastische auto maar kan nog niet echt de €-bijtelling achterhalen.
Lease

Bijtelling is afhankelijk ook van je eigen bijdrage natuurlijk.
Maar grof gezegd;
Bij een elektrische auto van 75k betaal je in 2024 16% bijtelling over de eerste 30k en 22% bijtelling over de rest van de waarde van de auto.
Daarmee kom je op een bijtelling van €14.700,- per jaar of €1.225,- per maand. Daar gaat nog de helft belasting vanaf (er vanuit gaande dat je in de hoogste schijf zit), dan betaal je per maand 613 euro aan bijtelling.

Als je het leasebedrag vanuit de leasemaatschappij wilt weten, moet je me maar even een pm sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL

Chinese review met rijdende beelden van de P4, in het Engels nagesynchroniseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ja mooie auto hoor. Ik mis nog even hier 'het grote Polestar 3 topic', want die heb ik besteld.

Ik de P3 en P4 mooie auto's en het merk verdient wel wat liefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Castus schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:29:
Ja mooie auto hoor. Ik mis nog even hier 'het grote Polestar 3 topic', want die heb ik besteld.

Je kan altijd zelf het topic opstarten ;)
Ben zelf minder op de hoogte van de P3, maar kan altijd wat aanmaken id loop van de tijd. Maar dan moet ik me even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:19
Mooie wagen maar als particulier te gevaarlijk.
Maar een zielige 2 jaar garantie - Zeekr geeft bvb 10 jaar.
Ook hun financiële toestand is een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Carman1971 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:53:
Mooie wagen maar als particulier te gevaarlijk.
Maar een zielige 2 jaar garantie - Zeekr geeft bvb 10 jaar.
Ook hun financiële toestand is een risico.
Zeekr (wel onder bepaalde voorwaarden voor de 5+5) doet dat wel stuk beter inderdaad. Terwijl Zeekr 001 en P4 veel onderdelen delen.
Overigens heb je op de accu wel 8 jaar en is de garantie voor de P4 hetzelfde als voor de andere Polestars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik ga overigens wel echt de houder voor boodschappentassen missen achterin de P4, die ze wel hebben in de P2 en P3. Gebruikte die onwijs veel in de 2, om zaken vast te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:10
Hier ook in eerste instantie als opvolger van de P2 de P4 besteld, maar ook weer afbesteld. Met name door de prijsverlaging op de P2 en de lagere prijs van Zeekr 001. Ik kwam in mijn configuratie voor de P4 op ruim 90k wat bij de Zeekr ruim 20k minder is. In de lease snap ik het, maar zoals hier boven gezegd teveel risico in geval van koop. En ook de karige garantie van 2 jaar op de P4 en de 5+5 van de Zeekr neigen me nu iets meer naar de Zeekr.

Ik ga hoe dan ook wel de boodschappentassenhouder van de P2 missen. En ondanks de haat/liefde verhouding met Google/Android Automotive denk ik dat dat nog wel iets fijner werkt dan het eigen systeem van de Zeekr als ik het zo lees. Alles heeft zo z'n voor en nadelen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
BartWNL schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Je kan altijd zelf het topic opstarten ;)
Ben zelf minder op de hoogte van de P3, maar kan altijd wat aanmaken id loop van de tijd. Maar dan moet ik me even inlezen.
Ja zeker. ligt ook puur aan mezelf. Als ik zie hoe compleet de eerste berichten vaak zijn voor zulke topics, heb ik daar gewoon even geen tijd voor of maak ik er geen tijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:02
Castus schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:29:

Ik heb ook de P3 in bestelling staan als opvolger van mijn P2, maar denk dat de animo voor die auto toch stuk minder is om een eigen topic echt de moeite te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05 11:51
Heb pas geleden de P4 besteld voor de koop.

Met betrekking tot garantie, is die wettelijke garantie niet gewoon veel langer als het doorgaans langer mee zou moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 00:33
Is er eigenlijk een inruilactie voor bezitters van een p2 die over willen stappen naar een p4? Want bestellen op internet is leuk maar waar laat ik dan mijn p2? Ze moeten ons toch willen prikkelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:37
Willo19 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:29:
Is er eigenlijk een inruilactie voor bezitters van een p2 die over willen stappen naar een p4? Want bestellen op internet is leuk maar waar laat ik dan mijn p2? Ze moeten ons toch willen prikkelen?
Ik vrees dat je van een kale reis gaat terugkomen. 2dehands EV's zijn niet gewild op dit moment. Zelfs firma's als wijkopenauto's, mijnautomoetweg, ... nemen geen (particuliere) EV's meer over. Als Polestar al een overname zou willen doen, zal dat peanuts zijn in vergelijking met wat je betaald hebt.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
Arnold schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb ook de P3 in bestelling staan als opvolger van mijn P2, maar denk dat de animo voor die auto toch stuk minder is om een eigen topic echt de moeite te maken?
Geen idee. Ik vind het dat segment het echt een no-brainer. Dus mensen die willen kiezen in dat EV SUV segment (met die prijs), komen snel uit op een P3, Q8 etron of EQE SUV oid. waarbij de P3 wel echt het meeste biedt voor dat bedrag. Ik denk dat jij ook tot die conclusie bent gekomen en daarom je keuze zo hebt gemaakt.

Kan zijn dat er te weinig mensen zijn hier die uberhaupt zoeken in dat segment hoor, dat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
De verwachte levering door Polestar opgegeven voor de P4 is 29 augustus.
Ben benieuwd hoe dicht we daarbij in de buurt gaan komen, heb nog actieve herinneringen aan de P2 levering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL

Filmpje waarin ze een PS4 wrappen.
Ben persoonlijk niet perse fan van de looks, al vind ik het zwarte front wel goed eruit zien.

En voor de ASMR fans...

[ Voor 26% gewijzigd door BartWNL op 11-03-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Overigens vernomen van Polestar zelf dat auto's met elektrochromatisch dak pas vanaf januari 2025 geleverd zullen worden. Waarom is niet vemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
https://insideevs.com/new...3-new-pricing-more-range/
According to the new pricing, there will be four configurations available. The base one, the Polestar 3 Long Range (LR) Dual Motor (DM), will start at an MSRP of $73,400 (plus $1,400 DST). It will still include the Pilot Pack (Pilot Assist driver assistance aids, Park Assist Pilot, Lane Change Assist and Head-up Display) as standard, although the Plus Pack is no longer standard.

To get the Plus Pack, customers will have to pay $5,500 more ($78,900 + DST). It means that the effective price cut is $5,000, compared to the old price with both packages as standard equipment.

The Plus Pack includes: "a 1,610-watt Bowers & Wilkins premium audio system specifically designed for Polestar 3 with 25 speakers and a fresh air subwoofer delivering an outstanding audio experience. In addition, Plus Pack offers bio-attributed MicroTech or animal welfare wool seats, 21-inch Plus wheels and heated rear seats."

Polester 3s with the Performance Pack cost $6,000 more, so $79,400 for the Polestar 3 LR DM Performance (and $84,900 with the Plus Pack). The Performance Pack includes "upgrades such as Polestar engineered chassis tuning, 22-inch Performance forged wheels, a software performance upgrade that boosts output to 517 hp and 671 lb.-ft. of torque, a 0-60 mph sprint of 4.6 seconds and 'Swedish gold' accents including the seat belts."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-haD1XeKHTWTky3d6EinZrLv1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9toBaGInOKGBmLAFRQ4Fr5eS.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zit er natuurlijk ook een verlaging aan te komen voor de 4, anders is die bijna even duur, terwijl dat een segment lager is. Dus voor de kopers die een significant afschrijving willen voorkomen een tip om te wachten.

[ Voor 196% gewijzigd door BlacKstaR- op 13-03-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
BlacKstaR- schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:28:

[...]

[Afbeelding]

Dan zit er natuurlijk ook een verlaging aan te komen voor de 4, anders is die bijna even duur, terwijl dat een segment lager is. Dus voor de kopers die een significant afschrijving willen voorkomen een tip om te wachten.
Zit momenteel 14k tussen de P3 en P4, dit zou het verschil nog 'maar' rond de 10k maken (vergeleken met de dual motor) met de effectieve prijsverlaging van $5.000,- als referentie. Ze hebben in China al een tijdelijke prijsverlaging voor de P4 doorgevoerd, denk dat hij er hier ook nog wel aan zit te komen.

Geen idee hoe lang we er op moeten wachten.
Ik moest nu zelf een nieuwe auto bestellen, dus heb die luxe niet om te wachten. Geen idee of er achteraf nog wat met de LM te regelen valt.

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 13-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
BlacKstaR- schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:28:

[...]

[Afbeelding]

Valt wel mee met de Nederlandse prijzen...

VariantPolestar 2Polestar 4Polestar 3
Standard Range Single Motor
(no packs)
€ 44.950,-N/AN/A
Long Range Single Motor
(no packs)
€ 51.200,-€ 64.800,-N/A
Long Range Dual Motor
(no packs)
€ 55.200,-€ 73.000,-€ 86.950,-
Long Range Dual Motor Performance€ 61.700,-
(requires PLUS pack)
€ 83.000,-
(requires PLUS pack)
€ 93.750,-
(PLUS pack not required)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
Mooie wagen!
Ik overweeg sterk om er eentje te bestellen, ik zie eigenlijk geen alternatief in dit segment.

Volgens Polestar Eindhoven staan ze ergens in juni in de showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 03:30
Daikirai schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:37:
Mooie wagen!
Ik overweeg sterk om er eentje te bestellen, ik zie eigenlijk geen alternatief in dit segment.

Ik wacht nog ff op de prijsverlaging van de 4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Mooie wagen!

Heb vernomen dat in mei een event wordt gepland waar je alvast een kijkje kan nemen. Later richting juni zou een proefrit mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Mooie wagen!

Zag gisteravond filmpjes van de Audi Q6 voorbij komen.
Die schijnt te starten vanaf 65k, maar als je die beetje aankleedt ga je waarschijnlijk over de prijs van de P4 heen.
Zag er wel goed uit om eerlijk te zijn.

Overigens vernam ik van iemand van Polestar dat we vanaf 25 mrt Europese content kunnen gaan verwachten omtrent de P4.

[ Voor 12% gewijzigd door BartWNL op 19-03-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Rtolboom schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:14:
[...]
Heb vernomen dat in mei een event wordt gepland waar je alvast een kijkje kan nemen. Later richting juni zou een proefrit mogelijk zijn.
Waar kan ik dat terug vinden? Vind zelf niets van events.
Enkel dat 'ie bij een beurs stond in Belgie vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Daikirai schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Waar kan ik dat terug vinden? Vind zelf niets van events.
Enkel dat 'ie bij een beurs stond in Belgie vorige maand.
Dat vertelde de jongen van polestar me telefonisch. Had nog wat vragen want doorgaans koop ik geen auto zonder erin te hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-05 16:41
BartWNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Zag gisteravond filmpjes van de Audi Q6 voorbij komen.
Die schijnt te starten vanaf 65k, maar als je die beetje aankleedt ga je waarschijnlijk over de prijs van de P4 heen.
Zag er wel goed uit om eerlijk te zijn.

Overigens vernam ik van iemand van Polestar dat we vanaf 25 mrt Europese content kunnen gaan verwachten omtrent de P4.
Wat bedoel je met Europese content ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
P2void19noPP schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:25:
[...]

Wat bedoel je met Europese content ?
Reviews/videos van Europese media. Nu is het voornamelijk Chinees wat er online te vinden is (afgezien van de statische reviews van een paar maanden oud)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Hier trouwens nog leuk filmpje van het gebruik van de digital rear-view mirror in wittere omstandigheden

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1710500280-polestar-mar2024-12205-1.jpg?q=35&dpr=2&w=1920

https://www.polestar.com/...r-in-snow-and-in-the-dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Designreview Polestar 4: ‘Gedetailleerd tot in de puntjes en terecht designprijswinnaar’

https://www.autoweek.nl/a...echte-designprijswinnaar/

[ Voor 57% gewijzigd door BartWNL op 24-03-2024 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Eerste review in het Engels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
17 april is er een event in Amsterdam en medio mei kun je in Beesd langs :D

Registreer hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Daikirai schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:

Registreer hier
Heb me gelijk geregistreerd voor 17 mei. Zit dan onderweg richting Utrecht dus leuke stop voor het weekend! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Daikirai schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:59:

Registreer hier
Bedoel je niet 16 april? Of zijn er 2 events om de mensen te spreiden?

Polestar 4 up close
Op 16.04 organiseren we een exclusief Polestar 4-evenement. Je krijgt de kans om als eerste in Nederland de elektrische SUV coupé van dichtbij te bekijken, naar een presentatie te luisteren en je eerste indruk met Polestar specialisten te bespreken.

Een overzicht van het programma:
20:00 - 20:30 Deuren open
20:30 - 21:15 De onthulling, interactieve presentatie
21:15 - 23:00 Van dichtbij bekijken, drinks en bites
Mis je kans niet om meer te weten te komen.

https://www.polestar.com/...ar4-upclose-amsterdam-vip

[ Voor 4% gewijzigd door Rtolboom op 02-04-2024 15:01 . Reden: inschrijflink toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Zit verschil (-vip) tussen de link van jou en degene gedeeld door Daikirai.
Wellicht is 1 generieker en de andere puur op uitnodiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
De Polestar 4 is tijdelijk te zien in spaces.
https://www.polestar.com/nl/discover-polestar-4-in-spaces/

Amsterdam
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 18 april t/m 6 mei.

Beesd
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 8 mei t/m 18 mei.

Rotterdam
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 23 mei t/m 10 juni.

Eindhoven
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 12 juni t/m 1 juli.

Den Haag
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 3 juli t/m 22 juli.

Zwolle
De Polestar 4 is hier te bewonderen tussen 24 juli t/m 24 augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ah, thx! Denk toch fijner en beter dan tijdens het evenement waar je wellicht in de rij moet staan om er even in te kunnen en er iemand naast staat te klokken, zoals toen de P2 werd gelanceerd tijdens een evenement. Gewoon wanneer het uitkomt rustig kijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 00:10
Vandaag gaan kijken naar de polestar 4 in de space in Brussel, maar nu ik op de site zit te kijken zie ik het volgemde staan bij de sleutels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9hLYHtuWOwed9V16yw3lVzFFJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jv6MHrGDbooNJCHtTL1XkCYS.jpg?f=fotoalbum_large

Betekent dit dat er geen reservesleutel is?
En hoe zit het met je telefoon als sleutel gebruiken?

Aamgezien de auto met 2 gebruikt wordt is het wel onhandig als ik steeds de kaart uit men portemonnee moet halen...

[ Voor 8% gewijzigd door izzet3838 op 06-04-2024 19:08 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
izzet3838 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:07:
Vandaag gaan kijken naar de polestar 4 in de space in Brussel, maar nu ik op de site zit te kijken zie ik het volgemde staan bij de sleutels:
[Afbeelding]

Betekent dit dat er geen reservesleutel is?
En hoe zit het met je telefoon als sleutel gebruiken?

Aamgezien de auto met 2 gebruikt wordt is het wel onhandig als ik steeds de kaart uit men portemonnee moet halen...
Volgens mij is een reservesleutel wettelijk verplicht.

App (digital key) zal ongetwijfeld standaard zijn. Maar ben zelf ook benieuwd naar de invulling hiervan, zal het vragen als ik een keer in de Spaces ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
BartWNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:39:
[...]

Volgens mij is een reservesleutel wettelijk verplicht.

App (digital key) zal ongetwijfeld standaard zijn. Maar ben zelf ook benieuwd naar de invulling hiervan, zal het vragen als ik een keer in de Spaces ben.
Die kaart geldt ook als sleutel denk ik, maar als er geen (goed werkende) phone key is is dat irritiant als je de wagen met 2 deelt.

Bij mijn polestar 2 was de phone key waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
izzet3838 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:02:
[...]

Die kaart geldt ook als sleutel denk ik, maar als er geen (goed werkende) phone key is is dat irritiant als je de wagen met 2 deelt.

Bij mijn polestar 2 was de phone key waardeloos...
100%

Zelf heb ik op het begin na nooit problemen gehad met de digital key, hij werkte altijd. Echter durfde ik er nog niet op te vertrouwen en had ik standaard altijd mijn sleutel bij me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
BartWNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:18:
[...]

100%

Zelf heb ik op het begin na nooit problemen gehad met de digital key, hij werkte altijd. Echter durfde ik er nog niet op te vertrouwen en had ik standaard altijd mijn sleutel bij me.
Ik ben niet vies van een gokje en rijd nu al een jaar of twee (m.u.v. trips naar het buitenland) met alleen mijn telefoon bij me en het is tot nu toe altijd goed gegaan ;) Ik heb heel af en toe wel eens dat de deur niet open wil maar als ik dan in de app de deur open is het goed. Wel een paar keer een schrik moment gehad dat niets leek te werken maar dan bleek ik spontaan uitgelogd in de app, opnieuw inloggen loste dit dan op,

Het is me (een jaar of twee terug) wel een keer overkomen dat de fysieke sleutel van mijn vrouw het niet deed toen we samen weg waren. Oorzaak bleek alleen op te lossen met een tcam reset. Gelukkig had ik de DK op mijn telefoon bij me waardoor we de auto in konden om dit te doen.

[Edit: Oeps, zie nu dat dit het P4 forum is, deze ervaring is natuurlijk met een P2]

[ Voor 4% gewijzigd door _--[]--__ op 08-04-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
_--[]--__ schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:41:
[...]

Ik ben niet vies van een gokje en rijd nu al een jaar of twee (m.u.v. trips naar het buitenland) met alleen mijn telefoon bij me en het is tot nu toe altijd goed gegaan ;) Ik heb heel af en toe wel eens dat de deur niet open wil maar als ik dan in de app de deur open is het goed. Wel een paar keer een schrik moment gehad dat niets leek te werken maar dan bleek ik spontaan uitgelogd in de app, opnieuw inloggen loste dit dan op,

Het is me (een jaar of twee terug) wel een keer overkomen dat de fysieke sleutel van mijn vrouw het niet deed toen we samen weg waren. Oorzaak bleek alleen op te lossen met een tcam reset. Gelukkig had ik de DK op mijn telefoon bij me waardoor we de auto in konden om dit te doen.

[Edit: Oeps, zie nu dat dit het P4 forum is, deze ervaring is natuurlijk met een P2]
Bij mij ging de deur vaak wel open maar de koffer nooit en soms wilde de wagen niet in versnelling waardoor ik moest uit stappen wagen op slot terug instappen, irritant als er mensen achter je staan te wachten omdat ze je plek willen...

Heb toen maar besloten het niet meer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
izzet3838 schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:55:
[...]

Bij mij ging de deur vaak wel open maar de koffer nooit en soms wilde de wagen niet in versnelling waardoor ik moest uit stappen wagen op slot terug instappen, irritant als er mensen achter je staan te wachten omdat ze je plek willen...

Heb toen maar besloten het niet meer te doen...
De kofferbak niet open herken ik wel, ca 50/50 werkt de schopsensor wel en niet met de DK, dan moet ik de knop gebruiken. Voor wat betreft het niet in versnelling kunnen zetten, dat heeft volgens mij niets met een DK te maken, dat heb je met een fysieke sleutel ook. Als ergens een deur niet goed dicht zit zegt de auto dat er geen sleutel aanwezig is 8)7 De deuren hoeven echter niet "op slot" te zitten om weg te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Meer mensen waarbij de status van de bestelde P4 is veranderd naar pre-productie?

Mijn leveringsdatum in de app is nu ook vervroegd (bijna te mooi om waar te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:12

LSH

Pre- productie staat er al een maand of zo. En levering onveranderd op augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Ben gebeld dat mijn levering is vertraagd naar januari. Alle auto’s met elektrochromatisch dak zijn vertraagd en worden pas laat geleverd. Kreeg de keuze om auto zonder dat dak te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Rtolboom schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:03:
Ben gebeld dat mijn levering is vertraagd naar januari. Alle auto’s met elektrochromatisch dak zijn vertraagd en worden pas laat geleverd. Kreeg de keuze om auto zonder dat dak te bestellen.
En waar heb je voor gekozen?
Hebben ze het wel direct gecommuniceerd naar je? Het is inmiddels een kleine 2 maanden bekend, zou zonde zijn als je uiteindelijk niet voor het dak kiest maar daardoor toch een ander ordernummer en latere leverdatum krijgt dan je initieel zou verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
Heb uiteindelijk gekozen om toch voor dat dak te gaan en dan te wachten tot wanneer die geleverd gaan worden. Heb gelukkig de nieuwe auto niet zo heel erg hard nodig. Paar maanden later was gelukkig in onze situatie geen probleem.

Toevoeging:
Kreeg in het gesprek de indruk dat hij mijn bestaande order nog kon aanpassen, dus zou niet moeten uitmaken voor de plek in de wachtlijst.

[ Voor 25% gewijzigd door Rtolboom op 16-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
Gisteren bij de P4 onthulling geweest in Amsterdam.
Was goed geregeld, lekkere hapjes en drankjes en natuurlijk fijn om de auto eindelijk in het echt te zien.
Vond hem er zelf in het echt nog beter uit zien dan op de foto's, de proporties zijn goed in balans.
Interieur is ruim, achterin heb je echt een zee van ruimte.

Niet heel uitgebreid kunnen zitten omdat er veel gegadigden waren, maar overall erg enthousiast over de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPkJRU-w7S7q1NFYV2pJlwBypn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPYfeFA3UrQvQtIIIgmfHVlr.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn dat stoel nu naar voren schuift bij het instappen, zodat je wat meer ruimte hebt bij de instap.
Mbt de sleutels, er zit een sleutel bij zonder knoppen, een pasje à la Tesla en de Digital key die nu niet op Bluetooth maar op een Wifi signaal zal werken waardoor het nog stabieler is (althans dat is mij verteld).

Splitscreen voor 2 apps op de tablet is nog niet mogelijk, maar dat komt er wellicht aan via een OTA.
En de ambiance verlichting op basis van de planeten is wel een gimmick natuurlijk, maar vond het mooier dan ik had verwacht.

[ Voor 25% gewijzigd door BartWNL op 17-04-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
BartWNL schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:25:
Gisteren bij de P4 onthulling geweest in Amsterdam.
Was goed geregeld, lekkere hapjes en drankjes en natuurlijk fijn om de auto eindelijk in het echt te zien.
Vond hem er zelf in het echt nog beter uit zien dan op de foto's, de proporties zijn goed in balans.
Interieur is ruim, achterin heb je echt een zee van ruimte.

Niet heel uitgebreid kunnen zitten omdat er veel gegadigden waren, maar overall erg enthousiast over de auto.

[Afbeelding]

Fijn dat stoel nu naar voren schuift bij het instappen, zodat je wat meer ruimte hebt bij de instap.
Mbt de sleutels, er zit een sleutel bij zonder knoppen, een pasje à la Tesla en de Digital key die nu niet op Bluetooth maar op een Wifi signaal zal werken waardoor het nog stabieler is (althans dat is mij verteld).

Splitscreen voor 2 apps op de tablet is nog niet mogelijk, maar dat komt er wellicht aan via een OTA.
En de ambiance verlichting op basis van de planeten is wel een gimmick natuurlijk, maar vond het mooier dan ik had verwacht.
Wat me gisteren (ik was er ook) duidelijk werd is dat de Polestar 3 toch wel een echt nog grotere auto is dan een 4. Na alles wat je over de Polestar 4 hoorde leek het geen enorm verschil (en dat merk je binnenin ook niet echt) maar als je de auto's gisteren zo naast elkaar zag staan is de 3 een duidelijke SUV.
De Polestar 4 staat keurig tussen de Polestar 2 en de Polestar 3 in. Ook zeker mooie opvolger als je een 2 rijd en nu naar iets nieuws kijkt, genoeg herkenning en verbetering, meer tech-heavy wat velen hier zal aanspreken. Als je daarna in een Polestar 3 stapt is dat toch idd wel net wat meer auto, maar minder gimmicks dan een Polestar 4 (bijvoorbeeld de planeten voor interieurkleuren) . Klopt allemaal qua prijs natuurlijk ook, maar verschil was toch groter als ik van te voren dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Arnold schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:31:
[...]

Wat me gisteren (ik was er ook) duidelijk werd is dat de Polestar 3 toch wel een echt nog grotere auto is dan een 4. Na alles wat je over de Polestar 4 hoorde leek het geen enorm verschil (en dat merk je binnenin ook niet echt) maar als je de auto's gisteren zo naast elkaar zag staan is de 3 een duidelijke SUV.
De Polestar 4 staat keurig tussen de Polestar 2 en de Polestar 3 in. Ook zeker mooie opvolger als je een 2 rijd en nu naar iets nieuws kijkt, genoeg herkenning en verbetering, meer tech-heavy wat velen hier zal aanspreken. Als je daarna in een Polestar 3 stapt is dat toch idd wel net wat meer auto, maar minder gimmicks dan een Polestar 4 (bijvoorbeeld de planeten voor interieurkleuren) . Klopt allemaal qua prijs natuurlijk ook, maar verschil was toch groter als ik van te voren dacht.
Wel goed dat er wel een duidelijk verschil zit tussen de 3 & 4, dan boor je ook een grotere markt aan.
3 is toch nog net een stapje hoger qua prijs en klasse en zit daarmee meer in het vaarwater van de beoogde Macan. Qua formaat zit er trouwens niet heel veel tussen, denk dat vooral de aflopende daklijn en de indeling/opzet van het interieur het verschil maken.

P3: 4.900 mm lengte x 1.968 mm breedte x 1.614 mm hoogte
P4: 4.839 mm lengte x 2.008 mm breedte x 1.534 mm hoogte

Vond de 4 echt ruimer van binnen dan verwacht, dus dat SUV van binnen klopt wel enigzins. Voor de rest voornamelijk een marketing praatje, maar snap waar het vandaan komt.

Ben je in de markt voor een nieuwe Polestar @Arnold ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
BartWNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:05:
[...]

Wel goed dat er wel een duidelijk verschil zit tussen de 3 & 4, dan boor je ook een grotere markt aan.
3 is toch nog net een stapje hoger qua prijs en klasse en zit daarmee meer in het vaarwater van de beoogde Macan. Qua formaat zit er trouwens niet heel veel tussen, denk dat vooral de aflopende daklijn en de indeling/opzet van het interieur het verschil maken.

P3: 4.900 mm lengte x 1.968 mm breedte x 1.614 mm hoogte
P4: 4.839 mm lengte x 2.008 mm breedte x 1.534 mm hoogte

Vond de 4 echt ruimer van binnen dan verwacht, dus dat SUV van binnen klopt wel enigzins. Voor de rest voornamelijk een marketing praatje, maar snap waar het vandaan komt.

Ben je in de markt voor een nieuwe Polestar @Arnold ?
De maten lijken dus inderdaad op papier niet zoveel te verschillen en ook zeker van binnen niet.
Maar door het design staan er toch wel duidelijk twee flink verschillende auto's in beleving van formaat.

Ik heb een Polestar 3 launch edition in bestelling staan (in Thunder, 21" velgen, trekhaak. 1.3mpix koplampen). Lijkt erop dat die in September op de oprit staat....

Ik had nog lichte twijfel of ik niet naar de 4 zou wisselen met mijn bestelling (is ook wat goedkoper, scheelt weer), maar zowel ik als mijn vriendin vonden na het event dinsdag dat we de juiste keus hadden gemaakt voor ons gezin met 2 kids (5 & 8) en een hond... De 3 is echt wel een SUV in 'alles' en de 4 vooral voor intereurgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Arnold schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:12:
[...]

De maten lijken dus inderdaad op papier niet zoveel te verschillen en ook zeker van binnen niet.
Maar door het design staan er toch wel duidelijk twee flink verschillende auto's in beleving van formaat.

Ik heb een Polestar 3 launch edition in bestelling staan (in Thunder, 21" velgen, trekhaak. 1.3mpix koplampen). Lijkt erop dat die in September op de oprit staat....

Ik had nog lichte twijfel of ik niet naar de 4 zou wisselen met mijn bestelling (is ook wat goedkoper, scheelt weer), maar zowel ik als mijn vriendin vonden na het event dinsdag dat we de juiste keus hadden gemaakt voor ons gezin met 2 kids (5 & 8) en een hond... De 3 is echt wel een SUV in 'alles' en de 4 vooral voor intereurgedeelte.
Zo! Dat is wel echt een lekkere config, heel vet! Zou mooi zijn als die inderdaad september voor de deur staat :)

Had je nog andere dingen waarvan je vond (buiten de proporties/maten) dat ze flink verschillen tussen de 3 en 4 en waardoor je keuze bevestigd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
BartWNL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:48:
[...]

Zo! Dat is wel echt een lekkere config, heel vet! Zou mooi zijn als die inderdaad september voor de deur staat :)

Had je nog andere dingen waarvan je vond (buiten de proporties/maten) dat ze flink verschillen tussen de 3 en 4 en waardoor je keuze bevestigd werd?
Er zit toch wel een kwaliteitsverschil tussen de materialen (hoewel P3 duidelijk pre-productie is nog...). In principe gewoon wat je verwacht voor het prijsverschil. In de Polestar 4 heb je meer een cockpit (zoals bij de P2) en in de P3 zit je meer 'vrij'. Verder is een Polestar 3 duidelijk andere roots in platform (Volvo/Polestar) dan De P4 (Geely/Polestar). De P4 voelt met alle lampjes/techniek/gimmicks iets meer 'Chinees' (let op: niet slecht bedoeld) en de P3 wat meer Europees en wat meer behouden en minder snel 'verouderd', maar dat kan ook aan mij liggen..

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 18-04-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Arnold schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:27:
[...]

Er zit toch wel een kwaliteitsverschil tussen de materialen (hoewel P3 duidelijk pre-productie is nog...). In principe gewoon wat je verwacht voor het prijsverschil. In de Polestar 4 heb je meer een cockpit (zoals bij de P2) en in de P3 zit je meer 'vrij'. Verder is een Polestar 3 duidelijk andere roots in platform (Volvo/Polestar) dan De P4 (Geely/Polestar). De P4 voelt met alle lampjes/techniek/gimmicks iets meer 'Chinees' (let op: niet slecht bedoeld) en de P3 wat meer Europees en wat meer behouden en minder snel 'verouderd', maar dat kan ook aan mij liggen..
Heb zelf niet in de P3 gezeten dinsdag, maar dat meer behouden kan ik inderdaad wel inkomen. Toch iets meer gericht op de groep die nóg iets meer te besteden heeft en een waarbij het allemaal wat degelijker en minder flitsend mag. Vind het exterieur daarentegen wel weer meer uitgesproken bij de P3, maar je zit toch vooral binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:47
Voor de mensen die hoopten op een vroege testrit, het wordt augustus op z'n vroegst:
https://www.polestar.com/nl/polestar-4/test-drive-interest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
gaurdian schreef op woensdag 24 april 2024 @ 17:57:
Voor de mensen die hoopten op een vroege testrit, het wordt augustus op z'n vroegst:
https://www.polestar.com/nl/polestar-4/test-drive-interest/
Aii, dat is jammer. Dat is voor sommigen al dicht tegen de levering aan en voor mensen die willen wachten tot de testrit om hun besluit te maken, nog best een poos wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Het lijkt erop dat de manual voor de Polestar 4 gepubliceerd is.

https://www.polestar.com/nl/manual/polestar-4/2025/

Wellicht staan er nog leuke nieuwigheidjes in.

[ Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 06-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Ik hoop vooral dat ze CarPlay 2 gaan doen. Ga eens in de manual grasduinen maar verwacht er nog weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-02 12:32
Zijn er al ervaringen met het kennismakingsevenement in Beesd? Ik ga zaterdag om 4u. Ben benieuwd wat we zien en horen.
Bijgewerkt 11-5. Ik ben in Beesd geweest. Je kunt je inschrijven. Het is dan lekker rustig. 10-15 mensen en alle tijd om rond te lopen en erin te zitten. Genoeg verkopers voor al je vragen.
Ik heb mijn configuratie gecheckt en alles blijkt ook in het echt de juiste keuze.
Augustus is nog steeds de planning voor de eerste leveringen voor degenen die de eerste week-2 weken al hebben besteld.

[ Voor 62% gewijzigd door Marcosotthewes op 11-05-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Marcosotthewes schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:36:
Zijn er al ervaringen met het kennismakingsevenement in Beesd? Ik ga zaterdag om 4u. Ben benieuwd wat we zien en horen.
Heb zelf de introductie in Amsterdam bijgewoond, deze zal in grote lijnen hetzelfde zijn gok ik.
Introducerend praatje over P4 en daarna de tijd om erin te zitten en vragen te stellen. Zeker mooie kans om de auto in het echt te aanschouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renjerot
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb afgelopen week proefgereden in een Zeekr 001 - als ik het goed bekijk een auto op hetzelfde platform en erg vergelijkbaar met de Polestar 4. Ik neig meer naar de polestar 4 vanwege interieur en software. Voor diegene die de auto in het echt hebben gezien: bij het pluspack staat dat de stoelen “ stoelkussen verlenging” hebben. Betekent dit dat je de voorkant van het zitkussen uit kunt trekken?

Het interieur in de Zeekr was enorm ruim, ook de bestuurdersstoel. Is hier iemand die in allebei gezeten heeft en verschillen kan aangeven? Ondanks dat het interieur in de Zeekr ruim was, vond ik het materiaal van de stoelen niet echt lekker aanvoelen en was het zitkussen van de voorstoel niet te verlengen. Het zat op zich ook prima, maar als dit bij de polestar wel mogelijk is, zou dat mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
renjerot schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:51:
Voor diegene die de auto in het echt hebben gezien: bij het pluspack staat dat de stoelen “ stoelkussen verlenging” hebben. Betekent dit dat je de voorkant van het zitkussen uit kunt trekken?
Klopt, is inderdaad (handmatig) te verlengen/uit te schuiven. Was voor mij ook een pre.

Hier ook proefrit gemaakt in 001 en afgelopen week uitgebreid de P4 gezeten. Ondanks dat het hetzelfde platform is vind ik het qua beleving twee totaal verschillende auto's. Natuurlijk zie je wel bepaalde dingen terug, maar in de 001 kon ik geen goede positie vinden om te zitten, kon ik bijvoorbeeld niet de zitting kantelen (aan de voorzijde omhoog), in de P4 zitten de stoelen echt veel beter. Ik heb nu een P2 en vind het echt een upgrade. Had ik met de 001 niet.

Ik was hier aan het twijfelen tussen beiden maar ga zeker voor de P4. Deze voelt gewoon veel serieuzer en volwassener. De 001 is ook kwalitatief, maar als de interieurverlichting staat te knipperen op de muziek dan voelt dat toch vrij Chinees en dat gevoel bleef ik houden. Dan voelt de P4 toch meer Scandinavisch. Ook voelde de software in deze P4 al beter en verder af dan in de Zeekr.

Voor mij het prijsverschil zeker wel waard. Nu even wachten op de proefrit in de Polestar om te bepalen of het de single of dual moter uitvoering wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renjerot
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
dnns85 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Klopt, is inderdaad (handmatig) te verlengen/uit te schuiven. Was voor mij ook een pre.

Hier ook proefrit gemaakt in 001 en afgelopen week uitgebreid de P4 gezeten. Ondanks dat het hetzelfde platform is vind ik het qua beleving twee totaal verschillende auto's. Natuurlijk zie je wel bepaalde dingen terug, maar in de 001 kon ik geen goede positie vinden om te zitten, kon ik bijvoorbeeld niet de zitting kantelen (aan de voorzijde omhoog), in de P4 zitten de stoelen echt veel beter. Ik heb nu een P2 en vind het echt een upgrade. Had ik met de 001 niet.

Ik was hier aan het twijfelen tussen beiden maar ga zeker voor de P4. Deze voelt gewoon veel serieuzer en volwassener. De 001 is ook kwalitatief, maar als de interieurverlichting staat te knipperen op de muziek dan voelt dat toch vrij Chinees en dat gevoel bleef ik houden. Dan voelt de P4 toch meer Scandinavisch. Ook voelde de software in deze P4 al beter en verder af dan in de Zeekr.

Voor mij het prijsverschil zeker wel waard. Nu even wachten op de proefrit in de Polestar om te bepalen of het de single of dual moter uitvoering wordt...
Super, dank je, dit vermoeden had ik ook. Goed om het bevestigd te zien, de P4 dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Ja absoluut. Was echt aangenaam verrast. Had ik bij de 001 niet, bij de P4 wel. Vind de verhoudingen van de P4 ook erg mooi. Wat meer in balans dan de Zeekr ofzo. En toch lekker ruim van binnen zonder lomp te voelen.

Qua bekleding denk ik nu zelfs voor de Tailored Knit te gaan. Dit voelt iets luchtiger dan de gemalen duikpakken die ik nu in de P2 heb en die erg snel zweterig aanvoelen in het warme weer, ook omdat het donkerder is. Dit zat ook in de P4 die nu op tour is door Nederland. Weer eens wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-05 13:33

DJR

Hier de knoop doorgehakt na een bezoek in Beesd (experience center bij Volvo).
Mijn doel was antwoord op de vraag: is de P4 een goede gezinsauto, 3 pubers met lange benen achter in.
Antwoord (IMHO): ja.

Verder zijn laadsnelheid en laadcurve vergelijkbaar met de nieuwe Tesla MY LR. Het gezond verstand kiest de Tesla, vooral als het om de lease prijs gaat, maar gezond verstand is voor ons niet altijd de bepalende factor.

Configuratie:
Polestar 4 - Single Long Range 200kw aut
Kleur: Magnesium metallic

- Plus Pack
- Mist Tailored knit with Zinc deco
- Body painted lower claddings
- Fully Electrically Retractable Towbar incl. "FIX4BIKE

We leveren een VW ID.5 Pro Performance in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Heeft iemand toevallig al nagevraagd of ACC nog werkt met iets aan de trekhaak? Bij de laatste generatie Geely's gaat dat niet meer (Volvo EX30, Zeekr X, Smart #1). Die zijn wel op een ander platform gebaseerd, maar toch.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcosotthewes
Ik kreeg gisteren bericht van Polestar dat de 4 is geassembleerd, dus klaar. Je krijgt dan ook een chassisnummer te zien in de Polestar App.
Hij wordt voorbereid voor vervoer naar Nederland (opgezocht, dat is circa 50 dagen per schip). levering augustus nog steeds haalbaar.

Anderen ook dit bericht over hun bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Er zijn nu ook pre-configured modellen beschikbaar voor levering in augustus dus lijkt erop dat de eerste boot er binnenkort aan komt.

https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/polestar-4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
Ben dit weekend wezen kijken en heb toch besloten de bestelling iets aan te passen.

Ze hadden verschillende stoffen voor de stoelen. De basic microtech was prima. We hadden tailored knit besteld maar ik vond het vreemd glad voelen. Nappa leer was erg fraai, nu hoop ik dat het nog kan om de order aan te passen …

Wordt deze week gebeld.

Ze hadden in Beesd gezegd dat de komende weken de Nederlandse auto’s worden geproduceerd. Niet alle orders kunnen nog worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigfooter
  • Laatst online: 23:13
Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en de Polestar4 staat op de shortlist. Nu laat het budget het helaas niet toe om enige optie toe te voegen. Ik denk dat er wel mee te leven valt aangezien de standaard uitrusting al best rijk is uitgevoerd.
Weet iemand of je achteraf nog een trekhaak zou kunnen laten monteren die ik dan prive betaal?

Vrijdag even langs in Rotterdam om hem in het echt te bekijken.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
bigfooter schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:13:
Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en de Polestar4 staat op de shortlist. Nu laat het budget het helaas niet toe om enige optie toe te voegen. Ik denk dat er wel mee te leven valt aangezien de standaard uitrusting al best rijk is uitgevoerd.
Weet iemand of je achteraf nog een trekhaak zou kunnen laten monteren die ik dan prive betaal?

Vrijdag even langs in Rotterdam om hem in het echt te bekijken.
Bij de P2 was het mogelijk om achteraf te monteren, gok dat dit ook het geval is bij de P4 maar het beste kan je inderdaad verifieren bij Polestar zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigfooter
BartWNL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:40:
[...]

Bij de P2 was het mogelijk om achteraf te monteren, gok dat dit ook het geval is bij de P4 maar het beste kan je inderdaad verifieren bij Polestar zelf.
Vandaag in de Polestar Space in Rotterdam wezen kijken en wauw O+ hele mooie wagen. De verhoudingen kloppen gewoon goed in mijn ogen. Veel ruimer dan verwacht, ik ben zelf 2meter en ik kon zelfs goed achter mijzelf zitten wel met iets opgetrokken benen maar dat is inherent aan een EV.

Trekhaak kan inderdaad achteraf bij de dealer nog ingebouwd worden.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-02 12:32
Vrijdag ook bericht ontvangen dat de P4 uit productie is en momenteel wordt voorbereid voor transport.
Ik zie dat er 3 schepen van Wallenius staan ingepland begin juni dus hopelijk komt mijn P4 hierop mee naar Zeebrugge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:54:
Vrijdag ook bericht ontvangen dat de P4 uit productie is en momenteel wordt voorbereid voor transport.
Ik zie dat er 3 schepen van Wallenius staan ingepland begin juni dus hopelijk komt mijn P4 hierop mee naar Zeebrugge.
Staat er in je online omgeving ook iets anders dan "productie"? Of heb je alleen de email gekregen dat de auto geproduceerd is maar staat het online nog wel als "productie".

Ik had onderstaand bericht gekregen maar in de online portal staat nog steeds "productie"
Jouw Polestar 4 heeft het einde van de productielijn bereikt en wordt binnenkort klaargemaakt voor transport. We laten je weten wanneer hij ingeladen en onderweg is. Tot die tijd kun je inloggen met je Polestar ID om je order te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigfooter
Knoop doorgehakt en de auto in bestelling gezet via zakelijk leasen via mijn werkgever. Nu is de leasemaatschappij ermaa aan de slag em gaan ze hem hopelijk snel doorbestellen.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton999
[quote]BartWNL schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Staat er in je online omgeving ook iets anders dan "productie"? Of heb je alleen de email gekregen dat de auto geproduceerd is maar staat het online nog wel als "productie".

Ik had onderstaand bericht gekregen maar in de online portal staat nog steeds "productie"

[...]

Zelfde bericht maar chassis code is bekend dus verwacht dat de auto met de eerste levering mee gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcosotthewes
Zojuist een E-mail dat mijn auto op de boot is vertrokken.
In de app staat nu ‘begin augustus’ levering
Status naar ‘verzending’

Reistijd is ongeveer 57 dagen. Dan nog 1-2 weken voor registratie en dan kom je inderdaad op begin augustus.
Toch knap dat de levertijd zo strak gaat lopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Marcosotthewes op 28-05-2024 18:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 23:27

HSL

Bij gebrek aan Polestar 3 topic geniet ik hier ook even mee hoor :)
De boot met mijn polestar is de 23e vertrokken met de "MORNING PROSPERITY", komt 1 juli aan in Zeebrugge en halverwege juli in Beesd, volgens support is de handover waarschijnlijk in de eerste week van Augustus.

besteld in oktober 2022: Midnight, Performance, Wol interieur, 1.3MP koplampen en trekhaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:47:
Bij gebrek aan Polestar 3 topic geniet ik hier ook even mee hoor :)
De boot met mijn polestar is de 23e vertrokken met de "MORNING PROSPERITY", komt 1 juli aan in Zeebrugge en halverwege juli in Beesd, volgens support is de handover waarschijnlijk in de eerste week van Augustus.

besteld in oktober 2022: Midnight, Performance, Wol interieur, 1.3MP koplampen en trekhaak :)
Mooie config, congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
Marcosotthewes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:12:
Zojuist een E-mail dat mijn auto op de boot is vertrokken.
In de app staat nu ‘begin augustus’ levering
Status naar ‘verzending’

Reistijd is ongeveer 57 dagen. Dan nog 1-2 weken voor registratie en dan kom je inderdaad op begin augustus.
Toch knap dat de levertijd zo strak gaat lopen.
Wanneer kwam hij uit productie? Ben benieuwd naar de tijd tussen productie en transport namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Wanneer kwam hij uit productie? Ben benieuwd naar de tijd tussen productie en transport namelijk.
Ook benieuwd naar. Las ergens op een ander forum 10 dagen, maar dat kan natuurlijk ook weer per auto of per vracht verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcosotthewes
Uit productie was 14-05
Verschepen 28-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik hoorde net Werner Budding zeggen op zijn insta story dat het review embargo er 10 juni vanaf gaat. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtolboom
Het was bij mij niet mogelijk om nog andere stoelen te kiezen bij mijn bestelling nadat ik de auto in Beesd had bekeken.

Heb een nieuwe bestelling moeten doen waarbij de oude is geannuleerd.

Wel jammer dat ze niet al begin mei een kijkdag hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Rtolboom schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:04:
Het was bij mij niet mogelijk om nog andere stoelen te kiezen bij mijn bestelling nadat ik de auto in Beesd had bekeken.

Heb een nieuwe bestelling moeten doen waarbij de oude is geannuleerd.

Wel jammer dat ze niet al begin mei een kijkdag hadden.
Wat had je eerst en naar welke heb je het veranderd?

Met het dak waren ze nog wel coulant met orders aanpassen, jammer dat het in dit geval niet meer kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
BartWNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:26:
[...]

Wat had je eerst en naar welke heb je het veranderd?

Met het dak waren ze nog wel coulant met orders aanpassen, jammer dat het in dit geval niet meer kon.
Had de mist tailored knit met zinc accenten maar vond het stofje niet fijn voelen. Hebben nu nappa zinc met charcoal accenten genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 23:27

HSL

BartWNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:21:
Ik hoorde net Werner Budding zeggen op zijn insta story dat het review embargo er 10 juni vanaf gaat. Ben benieuwd
10 juni verloopt het embargo voor de PS3, 1 juli voor de PS4 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:55:
[...]

10 juni verloopt het embargo voor de PS3, 1 juli voor de PS4 geloof ik.
Dat zou ook heel goed kunnen, thanks.

Het is altijd fijn om wat nieuw beeldmateriaal te krijgen als je moet wachten op je bestelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abouwman77
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-12-2024
bigfooter schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Vandaag in de Polestar Space in Rotterdam wezen kijken en wauw O+ hele mooie wagen. De verhoudingen kloppen gewoon goed in mijn ogen. Veel ruimer dan verwacht, ik ben zelf 2meter en ik kon zelfs goed achter mijzelf zitten wel met iets opgetrokken benen maar dat is inherent aan een EV.

Trekhaak kan inderdaad achteraf bij de dealer nog ingebouwd worden.
Hey Bart. Hoe zat jij op de voorstoelen? Ik ben niet zo lang als jij maar had het gevoel dat de hoofdsteun in mijn schouder duwde. Misschien nog eens goed proefzitten of zat ik te rechtop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigfooter
abouwman77 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:58:
[...]

Hey Bart. Hoe zat jij op de voorstoelen? Ik ben niet zo lang als jij maar had het gevoel dat de hoofdsteun in mijn schouder duwde. Misschien nog eens goed proefzitten of zat ik te rechtop.
Ik heb er natuurlijk niet zo heel lang in gezeten maar ik herken mij daar in ieder geval niet in. De hoofdsteun loopt lang door en wat mij opviel aangenaam zacht. Ik zat er goed in.

Ik had alleen wel een beetje moeite met de linkervoet waar die te plaatsen. De hellingshoek van de voetsteun leek een beetje vreemd maar zou misschien door de hoogte afstelling van de stoel kunnen veranderen.

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
Ik ben 188cm, herken me hier ook niet echt in. Stoel zat lekker en was goed gevormd. Was vooral erg benieuwd naar de niet verstelbare hoofdsteun, maar die ondersteunde goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Jij inmiddels al het bericht gehad dat de auto op transport is?
Ik heb die melding nog niet gekregen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste