Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-02 12:32
BartWNL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:46:
[...]

Jij inmiddels al het bericht gehad dat de auto op transport is?
Ik heb die melding nog niet gekregen.
Nog niet maar hoop dat hij morgen meegaat op de Toreador van Wallenius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 11:41
Tonton999 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:46:
[...]

Hoe weet je zo specifiek dat die morgen vertrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton999
Tonton999 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:46:
[...]

https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Hij is al vertrokken volgens mij, ik heb nog niets vernomen. Jij wel?
Nog een kans de 11e juni, dan vertrekt er nog een boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 19:19

HSL

Je krijgt ongeveer een halve dag na vertrek van de boot een mailtje dat je PS onderweg is.

De mijne is nu tussen Madagaskar en Zuid Afrika :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Hij is al vertrokken volgens mij, ik heb nog niets vernomen. Jij wel?
Nog een kans de 11e juni, dan vertrekt er nog een boot.
Niets meer vernomen helaas, staat nu iets te lang op de kade te wachten daar :-(
Geen idee hoelang ze er over doen om de status bij te werken. Bij de vorige update was de P4 slechts 2 dagen in productie :-) Ik vermoed dus dat er wel enige tijd tussen het verschepen en het verwerken van de update kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Mijn P3 is op 9 mei gemaakt en ging op de 23e de boot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abouwman77
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-05 17:34
Ik ben aan het kijken naar de Zeekr 001 en de Polestar 4. Die laatste is natuurlijk een stukje duurder terwijl je bij de Zeekr meer waar voor je geld krijgt.

Echter, lezende dat bij de Zeekr 001 serieus veel opstart issues zijn met de software maakt mij toch aan het twijfelen. Nu weet ik dat alles OTA kan worden geupgraded, maar het tempo lijkt laag te liggen.

Polestar gebruikt natuurlijk het Android systeem welke hoogstwaarschijnlijk ook in de andere modellen ligt. Dat zou kunnen betekenen dat zij een vliegende start maken met een OS dat al verder is ontwikkeld. En... dus minder kinderziektes geeft.

Heeft iemand een mening hierover of ervaring met de andere Polestar modellen (huidige kwaliteit OS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:57
Ik kom van een Polestar 2 en heb ook even naar de Zeekr 001 gekeken. Ik vond 'm erg Chinees aanvoelen, niet alleen door de software die niet af is en raar vertaald is (zoals "no track" in de infotainment als "geen spoor"), maar ook dingetjes als gekleurde lampjes in het interieur die op de muziek kunnen meebewegen. Het voelt daarnaast erg gekopieerd, van buiten wil het een Porsche zijn en van binnen hebben ze Tesla na proberen te doen, maar het voelde voor mij als net niet.

Laatst in de P4 gezeten en dit voelde allemaal wel beter aan. Veel meer een eigen identiteit en anders over dingen nagedacht. Ik vind persoonlijk het interieur en de kleuren in de P4 veel mooier dan in de Zeekr 001 en ook de software vond ik nu al beter. Met name door Google maps en de integratie met laadstops. Dit bevalt in de P2 nu ook al goed, alleen is dat systeem vrij traag en ik hoop dat het in de P4 beter is.

Daarnaast vond ik de stoelen in de P4 die zitvlakverlenging hebben beter zitten dan in de 001, ik kon daar geen goede positie vinden tijdens de proefrit van 1,5 uur.

Ja, de P4 is duurder maar voor mij is deze meerprijs het meer dan waard. Op papier zag ik niet zo waar het in zat, maar na in beide auto's gezeten hebben snap ik het. Ik twijfel alleen nog tussen de P4 single of dual motor, dus hopelijk in juli of augustus een proefrit maken 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:01
abouwman77 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:18:
Ik ben aan het kijken naar de Zeekr 001 en de Polestar 4. Die laatste is natuurlijk een stukje duurder terwijl je bij de Zeekr meer waar voor je geld krijgt.

Echter, lezende dat bij de Zeekr 001 serieus veel opstart issues zijn met de software maakt mij toch aan het twijfelen. Nu weet ik dat alles OTA kan worden geupgraded, maar het tempo lijkt laag te liggen.

Polestar gebruikt natuurlijk het Android systeem welke hoogstwaarschijnlijk ook in de andere modellen ligt. Dat zou kunnen betekenen dat zij een vliegende start maken met een OS dat al verder is ontwikkeld. En... dus minder kinderziektes geeft.

Heeft iemand een mening hierover of ervaring met de andere Polestar modellen (huidige kwaliteit OS)?
In de P2 werkt het behoorlijk goed, maar de ontwikkeling bij Polestar en Google gaan zeer traag.

En als je kijkt hoe het bij Volvo gaat: ze hebben voor de EX30 niks van van de EC40 geleerd, want de hoeveelheid bugs is nu bij de EX30 zelfs erger dan 3 jaar geleden bij de XC40.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Niets meer vernomen helaas, staat nu iets te lang op de kade te wachten daar :-(
Geen idee hoelang ze er over doen om de status bij te werken. Bij de vorige update was de P4 slechts 2 dagen in productie :-) Ik vermoed dus dat er wel enige tijd tussen het verschepen en het verwerken van de update kan zitten.
Nog geen mail gehad, maar zie online dat de status is veranderd naar verzonden en de leverdatum nu op eind augustus staat.

Denk dus dat de P4 op de Morning Linda staat. Is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Nog geen mail gehad, maar zie online dat de status is veranderd naar verzonden en de leverdatum nu op eind augustus staat.

Denk dus dat de P4 op de Morning Linda staat. Is dat bij jou ook het geval?
Vandaag contact gehad met polestar en inderdaad was de P4 al verscheept. Denk de 8e of 11e dus iig goed nieuws dat hij onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Was trouwens benieuwd naar het gebruik van digital key bij de P4 en bij het event in Amsterdam wisten ze er nog niet echt uitsluitsel over te geven, maar online staat nu het volgende:
Digital key in Polestar 4 will be using ultra-wideband (UWB) technology, Bluetooth low energy (BLE) and NFC via the phone manufacture’s Wallet app.
Dus dit is wel een significante verbetering ten op zichte van alleen BLE zoals bij de P2 het geval was.
Of de auto direct klaar is om de UWB technologie te gebruiken, is natuurlijk een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Knoop doorgehakt en P4 besteld. Configuratie (Storm, LRDM, Pilot, Plus,Pro, nappa) stond toevallig bij snel leverbare auto's en levertijd staat op begin augustus. Hij zal waarschijnlijk al ergens op een boot staan 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:31
Gefeliciteerd met je aankoop!

Weer iemand al vanaf wanneer je een proefrit kan inplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Rtolboom schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:05:
Gefeliciteerd met je aankoop!

Weer iemand al vanaf wanneer je een proefrit kan inplannen?
Dat schijnt ook pas in augustus te zijn, als de eerste lading auto’s arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
De leverdatum is hier inmiddels veranderd van begin augustus naar begin oktober, in de app en op de site. Had al een VIN dus aan productie kan het denk ik niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
dnns85 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:30:
De leverdatum is hier inmiddels veranderd van begin augustus naar begin oktober, in de app en op de site. Had al een VIN dus aan productie kan het denk ik niet liggen.
Was de status nog “in productie” of al verzending?

Las ook ergens dat er een tekort was aan de 21” velgen er er daardoor ook vertraging ontstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
BartWNL schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Was de status nog “in productie” of al verzending?

Las ook ergens dat er een tekort was aan de 21” velgen er er daardoor ook vertraging ontstaat.
In productie inderdaad, maar dit was een voorgeconfigureerd exemplaar dat al klaar leek en het label "snel leverbaar" had. Op zich geen ramp, het zou ook door de 21" velgen kunnen komen die erop zitten. Wacht wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Weet iemand hoe lang het duurt voordat de order status van "verzending" veranderd naar "transport" als de boot is aangekomen in Zeebrugge? Mijn P3 is gisteren aangekomen en ik zag dat de kilometerstand van 11 naar 14 km is gegaan, dus ze hebben hem uit de boot gereden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:02:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat de order status van "verzending" veranderd naar "transport" als de boot is aangekomen in Zeebrugge? Mijn P3 is gisteren aangekomen en ik zag dat de kilometerstand van 11 naar 14 km is gegaan, dus ze hebben hem uit de boot gereden. :)
Kan daar helaas geen antwoord op geven.

Zag wel dat er inmiddels al 21 P3's op NL kenteken staan. Hopelijk komen we ze snel tegen op de weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HSL

HSL

Dat zijn de proefrit auto's, Ik heb er vrijdag één proefgereden in de buurt van Beesd, hele toffe auto en gelijk na de proefrit mijn bestelling definitief bevestigd. Volgens de planning gaan de eerste klant auto's eind juli opgehaald worden, die van mij is waarschijnlijk de eerste week van augustus aan de beurt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcosotthewes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-02 12:32
Gaat het nu over de 3 ?
Dit is toch het 4 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
helaas vandaag de wijziging in de app van levering begin augustus naar eind augustus
hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJR
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:37

DJR

Hier de status van een P4 gewijzigd van:

- "bestelling ontvangen" levering september/oktober naar
- "pre-productie" levering november

[ Voor 15% gewijzigd door DJR op 06-07-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

Van begin Juli naar eind Juli, naar eind Augustus. P3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Marcosotthewes schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:33:
helaas vandaag de wijziging in de app van levering begin augustus naar eind augustus
hebben anderen dat ook?
Nog steeds eind augustus, ongewijzigd.

Overigens schenen er bij de test in Spanje enkele P4's niet goed afgesteld te zijn waardoor het onderstel en de besturing verre van goed waren. Daardoor hebben sommige journalisten (oa Topgear) later nog een andere test gedaan, waarna de reviews veel beter waren. Slordig dat Polestar dat niet beter checkte en met een dergelijke auto journalisten liet testen.

Opvallend is dat vaak wordt aangegeven dat de single motor meer gebalanceerd over komt dan de dual motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

LSH schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:06:
Van begin Juli naar eind Juli, naar eind Augustus. P3
Hier ook P3 naar eind augustus, volgens Polestar vanwege software issues, maar als de P4 ook vertraagd is dan is er wat anders aan de hand denk ik,..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Hier P4 van begin augustus naar begin oktober. Navraag bij Polestar leerde dat dit met de logistiek te maken heeft, met name het transport naar Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonton999
Hier nog steeds eind augustus, de P4 is reeds onderweg en over 2 weken in Zeebrugge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
dnns85 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:42:
Hier P4 van begin augustus naar begin oktober. Navraag bij Polestar leerde dat dit met de logistiek te maken heeft, met name het transport naar Europa.
Inmiddels eind september en de status "verzending", dus hij lijkt nu echt onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:11
Ik zag net een goudkleurige op de A27. Was een Test Vehicle volgens de tekst op de deur.
Kenteken RAM 01 R uit Zweden.

Los van de kleur viel de achterkant me wel meteen op vanaf een metertje of 100 in de file. En het is idd wel een grote auto als er een Prius naast rijdt 🤓 …. Maar ik wil er wel een!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
De eerste Polestars 4 komen eraan, hier kan je de boot volgen:

https://www.marinetraffic...3106/vessel:MORNING_LINDA

[ Voor 8% gewijzigd door 2FeO2 op 17-07-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 16:09
2FeO2 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:44:
De eerste Polestars 4 komen eraan
Die zijn er al. Deze morgen op de Brusselse ring een vrachtwagen vol 4-tjes gezien. Vooral in de kleuren magnesium & electron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Wie heeft er een polestar 4 besteld en in welke kleur? Ik ben erge benieuwd 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
kdhoe schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Die zijn er al. Deze morgen op de Brusselse ring een vrachtwagen vol 4-tjes gezien. Vooral in de kleuren magnesium & electron.
Gok dat deze van de Toreador afkwamen, die is gisteren aangemeerd in Zeebrugge. Vannacht idd de Morning Linda, als het goed is staat die van mij daar ook op.
2FeO2 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:19:
Wie heeft er een polestar 4 besteld en in welke kleur? Ik ben erge benieuwd 😎
LRSM in Storm met 21" Sport velgen en onderste carrosserie delen niet meegespoten.

Jij ook een besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05 23:16
Aan het voorbereiden op mijn eerste EV - leasing. Polestar 4 staat op mijn favorietenlijstje. Maar weet iemand of je net als bij Tesla er een 1 Touch button is om alle irritante verplichte warnings en piepjes uit te schakelen na het starten van de wagen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2FeO2
BartWNL schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Gok dat deze van de Toreador afkwamen, die is gisteren aangemeerd in Zeebrugge. Vannacht idd de Morning Linda, als het goed is staat die van mij daar ook op.

[...]

LRSM in Storm met 21" Sport velgen en onderste carrosserie delen niet meegespoten.

Jij ook een besteld?
Ik heb er een in het zwart besteld. Eind augustus wordt ie geleverd, hopelijk eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Carman1971 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:40:
Aan het voorbereiden op mijn eerste EV - leasing. Polestar 4 staat op mijn favorietenlijstje. Maar weet iemand of je net als bij Tesla een 1 Touch button is om alle irritante verplichte warnings en piepjes uit te schakelen na het starten van de wagen ?
Je schijnt shortcuts te kunnen maken voor op je “homescreen” waarmee je snel zaken kan uitzetten. Dus in theorie in 2/3 klikken is alles uit. Een knop voor alles heb ik nog niet gezien in reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcosotthewes
De status van de p4 bestelling is gewijzigd van verzending naar ‘transport’. Zou betekenen dat deze in Europa is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Carman1971 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:40:
Aan het voorbereiden op mijn eerste EV - leasing. Polestar 4 staat op mijn favorietenlijstje. Maar weet iemand of je net als bij Tesla er een 1 Touch button is om alle irritante verplichte warnings en piepjes uit te schakelen na het starten van de wagen ?
Ik rij zelf nu nog tesla en daar kan je met 1 klik de 'snelheidspiep' uitschakelen. De rest van de waarschuwingen niet. Ik hoorde in een youtube-review dat je bij de Polestar 4 op het stuur met 1 klik de "snelheidspiep" kan uitzetten. Dus bij Polestar is het niet anders dan bij tesla, zelfs makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2FeO2
Marcosotthewes schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:32:
De status van de p4 bestelling is gewijzigd van verzending naar ‘transport’. Zou betekenen dat deze in Europa is aangekomen.
Die informatie gaat dan snel... De boot kwam vanmorgen om 4.45 uur aan.

Hou ons ajb op de hoogte hoe het verdere verloop is.

Dank je wel alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Bizar dat het bij de P4's zo snel gaat, mijn P3 heeft bijna 3 weken in Zeebrugge gestaan, maar is sinds vanmorgen ook op transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
2FeO2 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Ik rij al 4 jaar polestar en ik heb nog nooit een snelheidspiep gehoord. Je kunt bij polestar alle veiligheidssystemen in en uitschakelen. Meeste instellingen blijft hij gewoon onthouden.

Ik rij zelf nu nog tesla en daar kan je met 1 klik de 'snelheidspiep' uitschakelen. De rest van de waarschuwingen niet. Ik hoorde in een youtube-review dat je bij de Polestar 4 op het stuur met 1 klik de "snelheidspiep" kan uitzetten. Dus bij Polestar is het niet anders dan bij tesla, zelfs makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSL

HSL

Ik rij al 4 jaar polestar en ik heb nog nooit een snelheidspiep gehoord. Je kunt bij polestar alle veiligheidssystemen in en uitschakelen. Meeste instellingen blijft hij gewoon onthouden.
Die snelheid piep is verplicht voor alle nieuwe auto's die sinds deze maand juli verkocht worden. Je kan die piep wel uitschakelen, maar dat moet je voor iedere rit weer opnieuw doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05 23:16
mooi overzicht per merk hoe je ISA kan uitschakelen.
https://www.thisismoney.c...nd-explains-turn-off.html

This differs by model. In the popular Polestar 2, the button for accessing the ISA audible warning is on the steering wheel. In the new Polestar 4, the button for accessing the ISA audible warning is on the steering wheel and also in the infotainment centre display. It is also possible to set up a user-defined shortcut in the centre display for this purpose. The just-launched Polestar 3's ISA setting for accessing the audible warning is in the infotainment centre display. There is a pre-defined shortcut for this purpose on the contextual bar of the centre display when the vehicle is in gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Anderen die al de status "transport" hebben in hun online portal?
Zowel de Toreader als de Morning Linda zijn weer onderweg na de tussenstop in Zeebrugge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:06:
Anderen die al de status "transport" hebben in hun online portal?
Zowel de Toreader als de Morning Linda zijn weer onderweg na de tussenstop in Zeebrugge.
Kan nog wel wat weken duren. De wagens die nu onderweg zijn komen van het schip dat 3 weken geleden Zeebrugge heeft aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:34:
Dat zijn de proefrit auto's, Ik heb er vrijdag één proefgereden in de buurt van Beesd, hele toffe auto en gelijk na de proefrit mijn bestelling definitief bevestigd. Volgens de planning gaan de eerste klant auto's eind juli opgehaald worden, die van mij is waarschijnlijk de eerste week van augustus aan de beurt. :)
Zie dat er nu een P3 op kenteken is gezet met een prive eigenaar (GDB16D) (weet niet of dat iemand van hier is)

Mocht de P3 levering goed op schema lopen, is dat hopelijk ook een goed teken voor de verwachte P4 leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

BartWNL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:52:
Mocht de P3 levering goed op schema lopen, is dat hopelijk ook een goed teken voor de verwachte P4 leveringen.
Helaas niet... Alle leveringen zijn on hold gezet vanwege een software update die eind augustus verwacht wordt. Ze zeggen dat handovers vanaf de 26e gaan plaatsvinden. Maar 't zou me niets verbazen als het later wordt.

Bij de P4's zal het wel wat soepeler verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Helaas niet... Alle leveringen zijn on hold gezet vanwege een software update die eind augustus verwacht wordt. Ze zeggen dat handovers vanaf de 26e gaan plaatsvinden. Maar 't zou me niets verbazen als het later wordt.

Bij de P4's zal het wel wat soepeler verlopen.
Dat is een aardige domper, dermate kritieke software update dus? Hopelijk blijft het hier bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Vanochtend de nieuwe Polestar Space in Zwolle bezocht en dat ziet er mooi uit!

Er staat ook een 4 in Snow met de Tailored Knit bekleding. Ik was zeer benieuwd naar deze 'stof' en die voelt echt veel prettiger aan dan de Weavetech bekleding van de huidige 2 en ook het proefstukje Microtech van de 4. Het is meer open van structuur en daardoor (waarschijnlijk) ook minder zweterig in de zomer.
De bovenste helft van de gehele cabine is dan geheel lichtgrijs waar bij nappa er meer zwarte elementen in verwerkt zijn wat op mij een beetje rommelig overkomt, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Zeker achterin is dat het geval, maar goed, daar zit ik toch niet.

En dat de auto breder is dan een 2 is wel duidelijk als je je linker elleboog op de deur wilt laten rusten als je het stuur in je handen houdt. In de 2 past dat precies, in de 4 is mijn onderarm duidelijk te kort _/-\o_

Een mooie auto in een mooie showroom, dat is zeker.

Nu gaan kijken of ik er één op de oprit kan krijgen.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Inmiddels 9 P4’s op kenteken gezet in NL, waarschijnlijk voor testritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-04 15:32
Ik heb er eentje besteld maar ben natuurlijk zeer benieuwd naar de proefrit die ik hopelijk snel kan maken. Mijn PS2 2023 bevalt zo goed dat dit wel echt een flinke stap in luxe en rijcomfort en bereik moet zijn.

Aldus de Polestar supportmedewerker die ik vrijdag sprak zouden degene die er een besteld hebben deze week (31 dus) bericht moeten krijgen om een proefrit in te mogen plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2FeO2
ydd1987 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:46:
Ik heb er eentje besteld maar ben natuurlijk zeer benieuwd naar de proefrit die ik hopelijk snel kan maken. Mijn PS2 2023 bevalt zo goed dat dit wel echt een flinke stap in luxe en rijcomfort en bereik moet zijn.

Aldus de Polestar supportmedewerker die ik vrijdag sprak zouden degene die er een besteld hebben deze week (31 dus) bericht moeten krijgen om een proefrit in te mogen plannen.
A.s. vrijdag heb ik mijn proefrit ingepland staan :) ... ben zo benieuwd. ZIN IN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:47:
Inmiddels 9 P4’s op kenteken gezet in NL, waarschijnlijk voor testritten.
Waar vindt je deze informatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:12:
[...]

Waar vindt je deze informatie?
https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore

en dan merknaam IS Polestar
en dan handelsbenaming contains 4 (of 1,2,3 als je van de andere wilt weten)

[ Voor 18% gewijzigd door BartWNL op 29-07-2024 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton999
Mijn P4 status is veranderd naar transport, levertijd nog steeds eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Hier nog steeds verzending helaas. Zou in eerste instantie begin augustus zijn maar nog steeds eind sept. Heb wel gevraagd of aflevering in Zwolle kan ipv in Beesd en kunnen ze vanaf 1 augustus omzetten voor reeds bestelde auto's. Net wat dichter bij en leuk om daar ook even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Tonton999 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:11:
Mijn P4 status is veranderd naar transport, levertijd nog steeds eind augustus.
Die van mij ook. Ik hoop zo dat het eerder wordt, ik heb mijn al tesla verkocht en doe nu alles op de fiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Is er hier iemand die weet hoe lang het duurt tot aan de levering, als je orderstatus is aangepast naar "TRANSPORT"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Marcosotthewes schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:32:
Weet je al meer, heb je al een datum om op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
2FeO2 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Weet je al meer, heb je al een datum om op te halen?
Status is nog hetzelfde : transport - levering eind augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
dnns85 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:54:
Hier nog steeds verzending helaas. Zou in eerste instantie begin augustus zijn maar nog steeds eind sept. Heb wel gevraagd of aflevering in Zwolle kan ipv in Beesd en kunnen ze vanaf 1 augustus omzetten voor reeds bestelde auto's. Net wat dichter bij en leuk om daar ook even te kijken.
Hier ook nog steeds verzending helaas. Levering nog steeds eind aug, maar verwacht dan wel spoedig een wijziging naar transport, anders wordt dat lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Transport is wat meer dan alleen een vrachtwagen die van Zeebrugge naar Beesd gaat,.. Het transport word geregeld door logicx. Mijn P3 staat al 2 weken op transport, dus die staat gewoon ergens op een parkeerterrein te wachten tot hij naar Beesd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Ivm met een google certificaat wat nog niet is goedgekeurd mag de Polestar 4 nog niet worden geleverd :( . De eerste (proefrit) PS4s mogen op zijn vroegst 23 augustus opgehaald worden in Beesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
2FeO2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:56:
Ivm met een google certificaat wat nog niet is goedgekeurd mag de Polestar 4 nog niet worden geleverd :( . De eerste (proefrit) PS4s mogen op zijn vroegst 23 augustus opgehaald worden in Beesd.
Dit is kl*te. Hoe ben je hier achter gekomen?
Ligt het bij de RDW?

Vond het ook al op merkelijk dat de P4's bij de RDW nog geen tenaamstelling hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
BartWNL schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Dit is kl*te. Hoe ben je hier achter gekomen?
Ligt het bij de RDW?

Vond het ook al op merkelijk dat de P4's bij de RDW nog geen tenaamstelling hebben gehad.
Mijn proefrit van aanstaande vrijdag werd afgebeld met dit als verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
2FeO2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:29:
[...]

Mijn proefrit van aanstaande vrijdag werd afgebeld met dit als verklaring
Heb je al een alternatieve datum gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
BartWNL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Heb je al een alternatieve datum gekregen?
Nee, maar is ook niet aan de orde. Ze merkte op dat ze de proefauto pas eind augustus zouden ontvangen. De leverdatum voor mijn P4 is ook eind augustus. Ik heb daardoor geen nieuwe proefrit ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Thanks voor de update.

Ben benieuwd of er al P4's in Beesd staan te wachten op de goedkeuring (anders dan de eventuele testvoertuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05 22:59
Weet iemand of de PS4 al in de space in Zwolle staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
Volgens Polestar pas vanaf wk34 planning beschikbaar voor uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Zijn er meer mensen met deze status update?
"Voorbereiding van de levering"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsDaWWbs4gVNwq9Pjd43yz4EZ7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkWkQHhajQvhZW2dtmM5OoWD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
2FeO2 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:04:
Zijn er meer mensen met deze status update?
"Voorbereiding van de levering"

[Afbeelding]
Yes! Gok (hoop) dat Polestar dan binnenkort in de lucht komt voor de handover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL

HSL

Hebben jullie ook al een kenteken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
HSL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:20:
Hebben jullie ook al een kenteken gehad?
Nee deze is nog niet bekend (bij mij)

Overigens wel 4 nieuwe P4's op kenteken gezet.

22 P3's op kenteken
13 P4's op kenteken

[ Voor 21% gewijzigd door BartWNL op 08-08-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:21:
[...]

Nee deze is nog niet bekend (bij mij)

Overigens wel 4 nieuwe P4's op kenteken gezet.

22 P3's op kenteken
13 P4's op kenteken
Voorkeurs kleur lijkt grijs op basis van deze 13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Voorkeurs kleur lijkt grijs op basis van deze 13
Yep (al zal het combo zijn van Magnesium + Storm) en nog geen witte vooralsnog.
Single Motor is ook nog in de meerderheid

Lekker nerden op een kleine pool auto's :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50n3vl7VQ3gdfzlcHyOuA-C6nw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8xPY8qo73PQKebuR6IoCYwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton999
BartWNL schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Yep (al zal het combo zijn van Magnesium + Storm) en nog geen witte vooralsnog.
Single Motor is ook nog in de meerderheid

Lekker nerden op een kleine pool auto's :+

[Afbeelding]
Wel 1 van de eerste P4 op de Nederlandse wegen. Leuke exoot voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:48:
Weet iemand of de PS4 al in de space in Zwolle staat?
Yep. Een witte Performance met Tailored Knit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
P2Hattem schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Yep. Een witte Performance met Tailored Knit.
Vandaag wezen kijken. Hele mooie auto zeg, en een flinke upgrade tov van de P2. Flink ruimer van binnen zowel qua ruimte als gevoel. Infotainment heel fijn zo met horizontaal scherm en alle configuratie opties.

Gelijk een proefrit ingepland voor over drie weken. Ik heb ook ff in de P3 gezeten maar vond dat toch minder fijn voelen qua beleving (behalve die mooie kuipstoelen). Ik moet waarschijnlijk flink mijn best gaan doen om er niet gelijk één te bestellen na de proefrit, ik was namelijk van plan om de 5 jaar vol te maken met mijn P2 van september 2020. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Vandaag wezen kijken. Hele mooie auto zeg, en een flinke upgrade tov van de P2. Flink ruimer van binnen zowel qua ruimte als gevoel. Infotainment heel fijn zo met horizontaal scherm en alle configuratie opties.

Gelijk een proefrit ingepland voor over drie weken. Ik heb ook ff in de P3 gezeten maar vond dat toch minder fijn voelen qua beleving (behalve die mooie kuipstoelen). Ik moet waarschijnlijk flink mijn best gaan doen om er niet gelijk één te bestellen na de proefrit, ik was namelijk van plan om de 5 jaar vol te maken met mijn P2 van september 2020. 😬
Ik ben benieuwd hoe de positie van de linkervoet bevalt. Ik kon mijn voet (maat 43) niet kwijt op het stuk dat daarvoor bedoeld is en op lange ritten kan dat een dingetje worden. Je moet de voet dan plat op de vloer zetten of schuin naar links draaien. Mogelijk een pre-production issue, maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
P2Hattem schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de positie van de linkervoet bevalt. Ik kon mijn voet (maat 43) niet kwijt op het stuk dat daarvoor bedoeld is en op lange ritten kan dat een dingetje worden. Je moet de voet dan plat op de vloer zetten of schuin naar links draaien. Mogelijk een pre-production issue, maar ik vrees van niet.
Thanks voor de tip, ik ga er op letten met de proefrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Tonton999 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Wel 1 van de eerste P4 op de Nederlandse wegen. Leuke exoot voorlopig
Gisteren 16 kentekens erbij gekomen.
9 daarvan grijs, maar ook 2 witte.
Wederom grotendeels SM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2FeO2
Mijn Polestar 4 heeft een status van “voorbereiding voor levering”. De software versie is 1.3. Is dat de laatste software of is er al een hogere versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msp5iC5N-C7Jn4wcwJU8DSd3yto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hx90x6Q3SxVRjr9oTnT9K4l3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 11:54
2FeO2 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:25:
Mijn Polestar 4 heeft een status van “voorbereiding voor levering”. De software versie is 1.3. Is dat de laatste software of is er al een hogere versie?

[Afbeelding]
Ik zag ook je andere post op het Polestar forum, maar daar heb ik geen account dus deze komt goed uit 😁

Handleiding incl software pagina voor Polestar 4 staat al live, die is hier te vinden. https://www.polestar.com/...-4/2025/software-updates/
De nl versie is nog leeg, maar voor us staat er al wat informatie. 1.3 lijkt een pre-release software versie, momenteel is de laatst gepubliceerde versie (4.)1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
2FeO2 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:25:

[Afbeelding]
Same here

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI0apYvtKisc8fsbPK0NSgqxbIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqwt8skY5zgEGITaxw5p0wrG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
2FeO2 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:56:
Het lijkt erop dat de Polestar 4 zonder de volledige Google-certificering wordt geleverd, en dat de benodigde functies later via een over-the-air (OTA) update zullen worden geactiveerd. Hoewel specifieke details hierover enigszins vaag zijn, is het gebruikelijk voor moderne voertuigen met geïntegreerde softwareplatforms om updates op afstand te ontvangen zodra ze beschikbaar zijn .

Het bedrijf heeft verklaard dat ze nauw samenwerken met Google om het probleem op te lossen en de functies zo snel mogelijk volledig operationeel te maken . Hoewel dit betekent dat de auto’s aanvankelijk zonder enkele Google-functies geleverd worden, is het de bedoeling dat deze functies worden geactiveerd zodra de certificering is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 11:54
Het is mogelijk om proefritten in te plannen! De 27e zijn de eerste slots beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
het zijn spannende dagen voor de levering van de eerste P4's in ons land. We houden dagelijks de app van Polestar en het forum bij haha.
Bij mij nog steeds de melding 'transport' leverdatum eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Ik kreeg ook een mailtje voor de proefrit, vanaf 27 augustus. Gaan er nog mensen die een P4 hebben besteld een proefrit maken? Of wordt de eerste proefrit in de eigen auto? Dat laatste is hier het geval 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
dnns85 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:47:
Ik kreeg ook een mailtje voor de proefrit, vanaf 27 augustus. Gaan er nog mensen die een P4 hebben besteld een proefrit maken? Of wordt de eerste proefrit in de eigen auto? Dat laatste is hier het geval 😎
Ik ga die week erna op vakantie en hoop eigenlijk met de P4 op vakantie te kunnen. Dus die proefrit heeft voor mij weinig toegevoegde waarde.

Hoop echt dat het nog lukt, heb nu als tussentijdse auto een Mini en dat wordt dan proppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 10:12
dnns85 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:47:
IK heb voor 1 september een rit ingepland, ondanks dat de auto binnenkort aan komt moet ik vanwege het aflopende contract van de leasemaatschappij wachten tot aflevering begin December.

[ Voor 24% gewijzigd door bigfooter op 12-08-2024 14:02 ]

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
BartWNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:53:
[...]

Ik ga die week erna op vakantie en hoop eigenlijk met de P4 op vakantie te kunnen. Dus die proefrit heeft voor mij weinig toegevoegde waarde.

Hoop echt dat het nog lukt, heb nu als tussentijdse auto een Mini en dat wordt dan proppen :+
Spannend. Op zich goed teken dat de proefritten beginnen, dan zou een aflevering ook wel door moeten kunnen gaan 🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosotthewes
Levering met lease auto’s kan altijd nog wel wat langer duren ook als polestar je auto al klaar heeft staan. Ik wil niemand depri praten. Maar hou daar wel rekening mee.
Als je hem gekocht hebt, leveren ze die meestal eerst af. Helemaal als je ook een P2 inruilt, want dan kan die weer met winst worden doorverkocht.

We kunnen wel een pooltje maken wie hem als eerste voor de deur heeft staan. Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Hier geen lease maar koop maar helaas nog op de boot, aflevering voor eind september 😉 ik moet al wel de gegevens voor het tenaamstellen doorgeven voor 11 september, dus het lijkt erop dat eind september wel wat marge bevat. Boot zou 18 augustus aan moeten komen in Zeebrugge als ik goed heb gegokt op welke hij staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2FeO2
Marcosotthewes schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:09:
Levering met lease auto’s kan altijd nog wel wat langer duren ook als polestar je auto al klaar heeft staan. Ik wil niemand depri praten. Maar hou daar wel rekening mee.
Als je hem gekocht hebt, leveren ze die meestal eerst af. Helemaal als je ook een P2 inruilt, want dan kan die weer met winst worden doorverkocht.

We kunnen wel een pooltje maken wie hem als eerste voor de deur heeft staan. Haha.
Ik ben voor een pooltje :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Ik zie nu het kenteken in de portal staan *O*

GHX-##-K

[ Voor 28% gewijzigd door BartWNL op 13-08-2024 16:16 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste