• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-07 21:37
Animal_X schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Het lijkt er dus op dat niet iedereen je ervaring en analyse deelt. Ik zelf overigens ook niet. Het enige dat mij wat stoort is dat lane assist links je te snel terug duwt nog voordat je over de doorgetrokken streep rijdt, en het snelle afremmen wanneer je boven de ingestelde ADAS snelheid zit en gas terug neemt. Echter, iedere auto heeft zijn eigen kuren weet ik na 10+ auto's, en met die paar P4 kuren is mij betreft prima mee te leven.
Ik neem je ervaring echt serieus @Animal_X . Heb jij werkelijk geen last van het nerveuze gedrag van ADAS? Geen abrupte stuurcorrecties? Als dat namelijk zo is zou het ook nog eens exemplarisch kunnen zijn en dat is mogelijk ook relevante info waar we iets mee kunnen.

Deze week toevallig een best wel gevaarlijke situatie meegemaakt. Een afbuigende rijrichting bij wegwerkzaamheden die met tijdelijke oranje strepen was aangegeven. Het systeem “begreep” die situatie echt niet goed en begon flink aan het stuur te trekken. En dan was Pilot Assist notabene uitgeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Jugonoot04 op 10-07-2026 19:26 ]

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

Animal_X

Rodin

Misschien zijn mijn verwachtingen wat anders dan die van jou. In de gevaarlijke situatie die je schetst zou ik al voor de wegwerkzaamheden en extra gele lijnen op de weg de ADAS uitgezet hebben. De kans dat er bij de overgang van witte lijnen naar tijdelijke gele lijnen iets mis gaat is vrij groot. Dat is echter bij andere merken het zelfde. Bij mijn vorige auto's (Volvo, BMW, Mercedes) deed ik ik het zelfde. Het enige dat mij dus wel wat stoort is de te gevoelige rijstrookassistent aan de linkerzijde. Echter, niet in die mate dat ik daar niet mee kan leven. Verder is de ADAS super stabiel om hem op koers te houden m.i. Kijk, uiteindelijk is het natuurlijk ook een een rijhulp, geen FSD zoals bij Tesla.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:38
Ligt het aan mij of ziet die Polestar 4 SUV er helemaal niet echt uit als een SUV? Lijkt zo nog best een laag/lager model.... Dan ben ik ook erg benieuwd naar die volledige nieuwe Polestar SUV die nog moet komen, dat wat kleinere model die denk ik qua prijs rond de PS2 zou moeten zitten om mee te kunnen doen met de concurrentie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KM5OWYnVcNGO5GbO8_7_2LPJsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9ZMwWifGv94NYaRW2Sfblmj.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55
Nee, eens. Lijkt wel een mooie lijn, zal ook veel ruimte opleveren als ik kijk naar de ruimte die de Polestar 4 Coupe nu al kan bieden. Mooie aanvulling.

Van wat ik nu zie vind ik de coupé, gelukkig :+, mooier.

@Animal_X Eens, mijn Enyaq ging soms ook faliekant de mist in met wegwerkzaamheden. Wat mij betreft zetten auto's standaard de assists uit in die situaties, want je ziet dan de vreemdste bewegingen van auto's. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, ook afhankelijk van lichtval, regen, etc.

[ Voor 41% gewijzigd door Arjan90 op 11-07-2026 17:15 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 20:26
Mijn auto blijft hangen op versie 4.2.11. Heeft iemand anders hier ook last van?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55
Rtolboom schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:33:
Mijn auto blijft hangen op versie 4.2.11. Heeft iemand anders hier ook last van?
Hoe bedoel je, blijft hangen? Dat is de nieuwste versie toch? 4.2.13 komt er wel aan. Ik las ergens dat een nieuwe PS4 er al mee is afgeleverd in Noorwegen, maar nog geen OTA berichten gezien.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07
Rtolboom schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:33:
Ik ook inderdaad, begin me ook al af te vragen waar die update blijft. Vorige heb ik al bij de dealer moeten halen. Ik hoop niet dat het weer nodig gaat zijn

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:51
Kaoh schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:04:
Ik ook inderdaad, begin me ook al af te vragen waar die update blijft. Vorige heb ik al bij de dealer moeten halen. Ik hoop niet dat het weer nodig gaat zijn
OTA updates worden altijd via de Polestar Community aangekondigd. Dat is nog niet gedaan, dus als je 'm per se wil hebben dan moet je voorlopig naar de werkplaats.

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-07 15:35
Juancho schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:56:
Ligt het aan mij of ziet die Polestar 4 SUV er helemaal niet echt uit als een SUV? Lijkt zo nog best een laag/lager model.... Dan ben ik ook erg benieuwd naar die volledige nieuwe Polestar SUV die nog moet komen, dat wat kleinere model die denk ik qua prijs rond de PS2 zou moeten zitten om mee te kunnen doen met de concurrentie?

[Afbeelding]
he die wielen zouden ook mooi op de ps4dm zijn met die 5 spaken

• Rtolboom
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 20:26
Oh ik dacht dat hij al uit was sinds juni en ook OTA. Dan wacht ik geduldig verder af.

• Jugonoot04
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-07 21:37
Iemand toevallig tips hoe de micro SD kaart geplaatst moet worden in het dashboardkastje t.b.v. Dashcam App? Ben bang dat de ontwerper van dit onderdeel bij zijn opleiding wat lessen heeft gemist 🥴

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:20
Animal_X schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 15:43:
Misschien zijn mijn verwachtingen wat anders dan die van jou. In de gevaarlijke situatie die je schetst zou ik al voor de wegwerkzaamheden en extra gele lijnen op de weg de ADAS uitgezet hebben.
Dit is niet hoe het hoort he. Dat wij mensen moeten gaan anticiperen op gevaarlijke situaties het dan maar preventief uitschakelen omdat een rijhulpsysteem de situatie niet begrijpt.

discogs

• MediaBoy
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-07 15:58
Jugonoot04 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:06:
Iemand toevallig tips hoe de micro SD kaart geplaatst moet worden in het dashboardkastje t.b.v. Dashcam App? Ben bang dat de ontwerper van dit onderdeel bij zijn opleiding wat lessen heeft gemist 🥴
Dat is inderdaad een heel gepriegel. Je loopt het risico dat het kaartje achter de bekleding valt. Om dit te voorkomen heb ik aan het kaartje een touwtje gelijmd. Bij de eerste 2 pogingen was dat mijn redding. Bij de derde poging kreeg ik hem erin. Een bijzondere ontwerp keuze die hierbij gemaakt is.

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:17
Kratos schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:22:
[...]

Het sideloaden zelf is niet heel lastig. Je kan je Android-telefoon verbinden met de Polestar via de rechter USB-C poort (onder de armsteun), daarna selecteer je op de telefoon de optie "Gegevens overzetten". Vervolgens verschijnt er een bestandsbrowser op het scherm waarmee je naar je telefoon kunt navigeren. Klik op de APK, accepteer de voorwaarden, en de app wordt geïnstalleerd.
Helaas zijn veel apps tegenwoordig .apkm-bestanden (split APK's), die je niet zomaar op de Polestar kunt installeren. Hiervoor heb ik AntiSplit M gebruikt (opensource project op GitHub). Deze tool voegt de split APK's samen tot één installeerbaar APK-bestand. Dit werkt verrassend goed, ik heb er onder andere Plex mee kunnen installeren.
Flitsmeister heb ik ook aan de praat gekregen, maar de snelheid van de app is om een of andere reden bar slecht. Daarnaast moet ik nog testen of de meldingen goed binnenkomen. Helaas kan ik nu niet veel rijden aangezien ik de auto met zomerbanden heb gekregen en de all-seasons nog twee weken op zich laten wachten....
De nieuwste versies van Flitsmeister hebben overigens ook een Play Integrity-check, wat het nog lastiger maakt, maar daar ga ik me niet aan branden.

[Afbeelding]
welke versie van Flitsmeister heb je gebruikt?

• Nul10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-07 11:42
MediaBoy schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:09:
[...]

Dat is inderdaad een heel gepriegel. Je loopt het risico dat het kaartje achter de bekleding valt. Om dit te voorkomen heb ik aan het kaartje een touwtje gelijmd. Bij de eerste 2 pogingen was dat mijn redding. Bij de derde poging kreeg ik hem erin. Een bijzondere ontwerp keuze die hierbij gemaakt is.
Ik heb een Verlengkabel voor een MicroSD card lezer van 25cm gebruikt. 1x priegelen met plaatsen van de verlengkabel en dan ben je van het probleem af.

Heb alleen inmiddels een aparte dashcam ( Viofo a229 pro ) geplaatst. Beeldkwaliteit van de Polestar dashcam niet echt scherp, kentekens van andere weggebruikers slecht leesbaar zeg maar.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 23:52
Xephicon schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:52:
[...]

welke versie van Flitsmeister heb je gebruikt?
Ik dacht 11.9.4 dit was de versie voor de verplichte pro subscription. Ik raad om ene aantal major versions te downloaden en kijken welke het beste werkt. Ik heb de hoop opgegeven, nadat ik autostart en de performance issues niet opgelost kreeg. Uiteindelijk heb ik een flitsmeister one gekocht via MP.

[ Voor 9% gewijzigd door Kratos op 14-07-2026 08:23 ]

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-07 12:17
Ik heb een probleem net voor we maandag op vakantie vertrekken met de wagen naar Italië.

Ik heb gisteren mijn voorruit laten vervangen bij Carglass omdat deze een barst had van onder tot boven. Bij de kalibratie is er echter iets verkeerd gelopen. Opvallend was wel dat men dit eerst niet zei dat alles in orde was en me liet vertrekken.

Toen ik wegreed bleven alle icoontjes zoals lane keeping aid, pilot assist, … branden en werkte mijn achteruitkijkcamera niet. (achteruitkijkspiegel)

Ik ben toen teruggegaan en ze zeiden toen dat ze dachten dat ik de optie van de camera niet had dus daarom hadden ze dit niet gemeld… Ze hebben de kalibratie toen opnieuw proberen doen. Daarvoor stonden ze in contact met iemand in Engeland zeiden ze.

Die persoon zei hen uiteindelijk dat de auto voorzien was van een blocker waardoor zij de kalibratie niet uit konden voeren en ik dit zou moeten laten doen bij Polestar/Volvo zelf.

Toen ik opnieuw naar huis vertrok waren alle icoontjes plots wel uit. Ik heb adaptive cruise control ook getest onderweg en die deed het.

Het enige dat het nog niet deed was de achteruitkijkspiegel (camera).

Vandaag heb ik bij zowel Polestar zelf als Volvo garages geprobeerd om nog binnen te geraken maar tevergeefs. Nergens plaats.

Daarop ben ik vandaag opnieuw naar Carglass gereden en na wat overtuigingskracht hebben ze er opnieuw naar gekeken. Ik dacht/denk namelijk dat de kalibratie nu uiteindelijk wel afgerond is maar dat het probleem met de spiegel daar los van staat. We zagen al snel dat er een draadje niet goed vastzat in de stekker achter de spiegel. (Groene draadje in de witte plug op de foto) Nadat deze vastzat werkte het echter nog niet. Wat opzoekwerk via Google leerde ons (als de info klopt) dat in de groene plug de groene draad constant 12V moet hebben en de paarse ook wanneer de auto geactiveerd wordt.(2de foto) Op de paarse draad zit echter geen spanning. Uiteindelijk alle zekeringen nagemeten en deze waren allemaal ok in zowel het kastje onder het dashboard als onder de motorkap.

Het lijkt er nu dus op dat de draad tussen zekering en de groene plug over is. Of zou het kunnen dat de camera niet ingeplugd was tijdens de kalibratie en daardoor niet herkend is en de voeding er naartoe nu ook niet schakelt? De auto heeft ook al een tijdje vergrendeld gestaan, infotainment gereset, spiegel van en naar cameramodus geswitcht,… Niets helpt

Heeft er nog iemand een idee dat ik kan proberen? 🙏🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJp9cxx-IoNhlX-QtZ98PrIGVB0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WJoUKbGTKemxiWl841vAa4ig.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oswd1Pl0MykYUXGRoeDgJj-dkZE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4uF7LxjhONCpjVHRRodqTwii.jpg?f=user_large

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 23:52
Davy_Rx schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:53:
Ik heb een probleem net voor we maandag op vakantie vertrekken met de wagen naar Italië.

Ik heb gisteren mijn voorruit laten vervangen bij Carglass omdat deze een barst had van onder tot boven. Bij de kalibratie is er echter iets verkeerd gelopen. Opvallend was wel dat men dit eerst niet zei dat alles in orde was en me liet vertrekken.

Toen ik wegreed bleven alle icoontjes zoals lane keeping aid, pilot assist, … branden en werkte mijn achteruitkijkcamera niet. (achteruitkijkspiegel)

Ik ben toen teruggegaan en ze zeiden toen dat ze dachten dat ik de optie van de camera niet had dus daarom hadden ze dit niet gemeld… Ze hebben de kalibratie toen opnieuw proberen doen. Daarvoor stonden ze in contact met iemand in Engeland zeiden ze.

Die persoon zei hen uiteindelijk dat de auto voorzien was van een blocker waardoor zij de kalibratie niet uit konden voeren en ik dit zou moeten laten doen bij Polestar/Volvo zelf.

Toen ik opnieuw naar huis vertrok waren alle icoontjes plots wel uit. Ik heb adaptive cruise control ook getest onderweg en die deed het.

Het enige dat het nog niet deed was de achteruitkijkspiegel (camera).

Vandaag heb ik bij zowel Polestar zelf als Volvo garages geprobeerd om nog binnen te geraken maar tevergeefs. Nergens plaats.

Daarop ben ik vandaag opnieuw naar Carglass gereden en na wat overtuigingskracht hebben ze er opnieuw naar gekeken. Ik dacht/denk namelijk dat de kalibratie nu uiteindelijk wel afgerond is maar dat het probleem met de spiegel daar los van staat. We zagen al snel dat er een draadje niet goed vastzat in de stekker achter de spiegel. (Groene draadje in de witte plug op de foto) Nadat deze vastzat werkte het echter nog niet. Wat opzoekwerk via Google leerde ons (als de info klopt) dat in de groene plug de groene draad constant 12V moet hebben en de paarse ook wanneer de auto geactiveerd wordt.(2de foto) Op de paarse draad zit echter geen spanning. Uiteindelijk alle zekeringen nagemeten en deze waren allemaal ok in zowel het kastje onder het dashboard als onder de motorkap.

Het lijkt er nu dus op dat de draad tussen zekering en de groene plug over is. Of zou het kunnen dat de camera niet ingeplugd was tijdens de kalibratie en daardoor niet herkend is en de voeding er naartoe nu ook niet schakelt? De auto heeft ook al een tijdje vergrendeld gestaan, infotainment gereset, spiegel van en naar cameramodus geswitcht,… Niets helpt

Heeft er nog iemand een idee dat ik kan proberen? 🙏🏻

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een vervelende situatie zeg! Ik zie ook een groen draadje bij de spiegel die niet helemaal goed in de connector steekt, waar is die voor?

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-07 12:17
Kratos schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:36:
[...]

Wat een vervelende situatie zeg! Ik zie ook een groen draadje bij de spiegel die niet helemaal goed in de connector steekt, waar is die voor?
Dat is het groene draadje waar ik in mijn uitleg over spreek. Deze zat niet goed vast. Dit is de voeding 12V

• KJD1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:09
Afgelopen weekend de Polestar 4 DM Performance verkocht. Heerlijke auto, maar komend van BMW voelde ik me toch niet helemaal "thuis" in/met de auto. Overigens geen van de problemen gehad zoals hier genoemd met digitale sleutel en/of ACC. Ik heb nu nog wel een nieuwe 22" Performance wielset met nieuwe Hankook banden (Winter i*cept evo3 X (W330) XL 265/40 R22) over. Mocht iemand hier geïnteresseerd zijn....

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:18

ThaDude

Hang Loose

KJD1 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:48:
Afgelopen weekend de Polestar 4 DM Performance verkocht. Heerlijke auto, maar komend van BMW voelde ik me toch niet helemaal "thuis" in/met de auto. Overigens geen van de problemen gehad zoals hier genoemd met digitale sleutel en/of ACC. Ik heb nu nog wel een nieuwe 22" Performance wielset met nieuwe Hankook banden (Winter i*cept evo3 X (W330) XL 265/40 R22) over. Mocht iemand hier geïnteresseerd zijn....
Passen ze onder een SMLR?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• KJD1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:09
Jazeker!

• ydd1987
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:26
Een tijd geleden zag ik plots een barst in mijn panoramische dak. Polestar gecontacteerd en die zei dat ik gewoon naar mijn service center moest. Service center had pas een maand later plek, maar daar aangekomen zeiden ze dat ik het via mijn verzekering moest regelen. Verzekering gecontacteerd en die stuurt mij door naar carglass of autotaalglas. Als ik het wil laten repareren door het service center kost het €400 eigen risico ipv €135.

Wat raden jullie aan? Laten repareren door carglass of toch maar via het service center?
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste