Ik neem je ervaring echt serieus @Animal_X . Heb jij werkelijk geen last van het nerveuze gedrag van ADAS? Geen abrupte stuurcorrecties? Als dat namelijk zo is zou het ook nog eens exemplarisch kunnen zijn en dat is mogelijk ook relevante info waar we iets mee kunnen.Animal_X schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:46:
[...]
Het lijkt er dus op dat niet iedereen je ervaring en analyse deelt. Ik zelf overigens ook niet. Het enige dat mij wat stoort is dat lane assist links je te snel terug duwt nog voordat je over de doorgetrokken streep rijdt, en het snelle afremmen wanneer je boven de ingestelde ADAS snelheid zit en gas terug neemt. Echter, iedere auto heeft zijn eigen kuren weet ik na 10+ auto's, en met die paar P4 kuren is mij betreft prima mee te leven.
Deze week toevallig een best wel gevaarlijke situatie meegemaakt. Een afbuigende rijrichting bij wegwerkzaamheden die met tijdelijke oranje strepen was aangegeven. Het systeem “begreep” die situatie echt niet goed en begon flink aan het stuur te trekken. En dan was Pilot Assist notabene uitgeschakeld.
[ Voor 14% gewijzigd door Jugonoot04 op 10-07-2026 19:26 ]