Het is verboden om te discrimineren op IBAN. Als je een normale bankrekening hebt (dus geen spaarrekening en dat soort fratsen) waarop geïncasseerd kan worden dan is ieder Europees bedrijf verplicht die te accepteren. In Nederland kan je dat melden bij de DNB, maar in Duitsland zijn er twee organisaties. De ene gaat voornamelijk over financiële instituten en verzekeringen en de ander over de rest. Volgens mij moet je dus de laatste hebben:
https://www.wettbewerbsze...werdestelle/sepahinweise/da_Mastah schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:54:
Mijn persoonlijke inzicht/mening is dat juist (gratis) laders met een pas op de receptie het beste is om passanten te weren als die niet gewenst zijn. Degene die per se gratis wil laden doet dat echt niet als die zich persoonlijk aan de balie moet melden. En dan blijft de paal beschikbaar voor de eigen klanten.
Dat denk ik ook, maar ik geloof dat ze dat (nog) niet willen.
Ik kan me ook goed voorstellen dat @
Whazaer iets heeft als dat je gewoon een laadpasje aan de sleutelbos van de villa krijgt (voor een extra borg wellicht, en alleen als mensen dat willen). Dan kunnen ze dan weer inleveren als ze weer vertrekken, net zoals de sleutels etc. Dan kunnen de mensen gewoon laden wanneer ze willen (indien plek) en hoef je ook niet extra open te blijven om pasjes in te nemen of uit te geven.
Natuurlijk heb je dan wel een stapeltje pasjes nodig. Dat kan natuurlijk ook een relatief klein aantal zijn, net zoals er ook parken zijn waarbij je babybedjes kan huren en men er ook niet voor ieder huisje 1tje heeft maar misschien maar hooguit 3.
Een Nederlandse gast kan ook best met 10% aankomen, dat ligt maar net aan de auto. Niet iedereen heeft er 1 met een bereik van 500 km. Als je als Nederlander in een Nederlands huisje zit kan je toch ook best wat rond willen rijden? Als je van bijvoorbeeld Noord-Holland in bijvoorbeeld Limburg zit wil je misschien ook wel eens even in Duitsland kijken of België. Wellicht zal een Duitser dan wat eerder een dagje Amsterdam gaan doen, maar dan kan je juist weer makkelijker onderweg ook nog even bijladen.
Whazaer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:15:
Roaming kosten voor buitenlandse gasten is inderdaad een goede tip. Ik heb nog geen Duitse elektrische auto gezien, maar misschien dat die nog komen. Iemand ervaring met NewMotion en roaming van duitse laadpassen?
Dat ligt meer aan hun eigen laadpas en dat kan je dus niet zo op voorhand vertellen. Vooral Duitsland is nogal versnipperd met diverse steden waarbij je alleen kan laden met de lokale laadpas etc. Dat is in Nederland veel beter georganiseerd.
Het is de vraag of ze een Duitse laadpas hebben die een roaming overeenkomst heeft met NewMotion. Het lijkt me wel handig om op jullie site aan te geven welke provider jullie gebruiken, dan kunnen gasten dat zelf controleren.
Is het anders mogelijk dat we zelf een laadpas aanschaffen en deze laten gebruiken?
Vaak wel, maar ik weet niet van de hoed en de rand. Je kan dan ook een tarief instellen voor eigen gebruik (met je eigen laasdpas dus) en voor gastgebruik (voor alle anderen). Hoeveel eigen laadpassen je dan precies kan opgeven weet ik niet.