:strip_exif()/f/image/vOJbFJ7bDaykMDGckc0UWTGj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom sinds vandaag met myleaf niet meer in de leaf.
[ Voor 22% gewijzigd door DaanTriple7 op 01-07-2025 14:49 ]
[ Voor 22% gewijzigd door DaanTriple7 op 01-07-2025 14:49 ]
Als ik jouw was zou ik even die screenshot weghalen en je email adres weg kriebelen.DaanTriple7 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:16:
[ Voor 36% gewijzigd door EVMaximizer op 01-07-2025 14:55 ]
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Leaf uit 2018DaanTriple7 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:16:
[Afbeelding]
Ik heb in mijn 2018 op een gegeven moment uit proberen te wisselen met een head unit uit een 2020 model, en los van wellicht kleine verschillen in stekkers blokkeerde de head unit die ik van een sloper op Ebay gekocht had en moest ingeleerd worden, maar dat lukte de garage niet.Rdal schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:44:
Heeft iemand misschien een niet werkend Leaf ZE01/e-NV200 navigatie unit (Clarion 8202) Ik wil een andere Head Unit plaatsen van Eonon UA13. Maar wil graag de auto stekkers heel laten.
Dit is een werkende head unit die nog volledig functioneel in mijn e-NV200 zit.
[Afbeelding]
Hier hetzelfde. Ik heb zojuist via de nissan website geprobeerd in te loggen en dat werkte na een aantal pogingen wel. De verbinding met de auto kan dus nog wel tot stand gebracht worden. Enige tijd geleden had ik eenzelfde soort probleem met de Nissan app. Een paar weken later werkte het weer. Hopen dat het zich nu ook weer vanzelf oplostMadMarky schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:09:
De My Leaf app had een update die ik heb gedownload:
[...]
Neemt niet weg dat ik nog steeds geen communicatie heb met onze 2018 Leaf.
[ Voor 63% gewijzigd door MadMarky op 05-07-2025 09:31 ]
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door EVMaximizer op 06-07-2025 18:04 . Reden: Alternatieve methode toegevoegd: rubbers vervangen. ]
Ja, meestal is de laadpaal dan gewoon kaduk. Heel vervelend natuurlijk, maar het komt helaas weleens voor. Daarom loop ik ook nooit direct weg van de auto totdat ik zeker weet dat hij daadwerkelijk aan het laden is. Bij sommige laadpalen springt een defecte paal op ‘zandloper’, maar dat zie je niet terug in de laadapp. Tot je zo’n twintig minuten later denkt: huh, de eerste update had er nu toch moeten zijn? En dan kom je erachter... shit, hij is helemaal niet aan het laden.edvanleeuwen schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:04:
Vraag: gisteren bij een laadpaal niet kunnen opladen, terwijl de sessie gestart was, de stekker aangesloten en de lamp op de laadpaal blauw. Heeft iemand dat wel eens gehad?
Ik heb toevallig net ook de nieuwe app er op gezet.. werkt prima maar dit is gewoon de elektroverse app met een nissan skinHunegaart schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:05:
Vorige week de New Nissan Charge app op m’n iPhone gezet
Gisteren even de instellingen bijgewerkt want daar was ik nog niet aan toe gekomen
Echter de app accepteert mijn Vin niet
Van alles geprobeerd: grote letters, kleine letters, nullen ipv O’s en andersom
Maar de app vertikt acceptatie
Verder maar een vraag ingediend , nu maar afwachten of ze reageren
Meer mensen met dit probleem?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, Nissan Leaf
Eng hè, als je dat de eerste keer meemaakt? Je zou eigenlijk het laatste bereik van de GoM (Guess-o-Meter) moeten kunnen onthouden voordat hij alleen nog “-- km” toont. Ik heb het één keer echt opgezocht (met LeafSpy) en kwam met ongeveer 6% SoC aan bij de laadpaal. Meer dan wat de GoM aangaf, zat er niet in.Aziona schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:57:
Ik kon evengoed nog 10 km normaal rijden.
Perslucht op dat dopje zetten? Cola is erg overrated voor schoonmaken volgens mij. Je zou er ook een tank schoonmaak azijn doorheen kunnen spoelen. Als je daarna er weer water in doet kan het niet zoveel kwaad, lijkt mij.EVMaximizer schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:58:
[...]De garage gaat nu proberen het schoon te maken, bijvoorbeeld met cola.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, Nissan Leaf
Dat hebben ze de vorige keer ook al geprobeerd, dus dat zullen ze nu vast en zeker weer doen. Ik had zelf geprobeerd met een 10 mm spuit onverdunde ruitenvloeistof erdoorheen te forceren, vanaf de buitenkant. Maar dat mocht allemaal niet baten.Aziona schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Perslucht op dat dopje zetten? Cola is erg overrated voor schoonmaken volgens mij. Je zou er ook een tank schoonmaak azijn doorheen kunnen spoelen. Als je daarna er weer water in doet kan het niet zoveel kwaad, lijkt mij.
Iemand anders nog tips voor een verstopte ruitenwisser sproeier?
[ Voor 15% gewijzigd door EVMaximizer op 08-07-2025 14:58 ]
Hoe laad je doorgaans?T_T_Online schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:58:
Ik heb in 2022 een Nissan Leaf uit 2018 gekocht bij Vakgarage Schoonhoven voor €19.000. De auto had toen 155.000 km op de teller. Bij 170.000 km heb ik schriftelijk gemeld dat de batterij opvallend snel degradeerde: hij zat al op 85%, terwijl andere Leafs uit die tijd nog rond de 92% zaten. Nissan heeft de auto toen gecontroleerd en verklaarde dat alles “nog prima in orde” was.
Bij 190.000 km zat de batterij al op 82%, en bij 215.000 km viel de auto ineens stil. Eerst werd gezegd dat het aan het Battery Management System lag. Later bleek echter dat meerdere cellen 60 tot 80 mV onder de rest zaten, die op 300 mV stonden.
Mijn auto staat nu al 1,5 jaar stil, en mijn rechtsbijstand heeft tot nu toe niets ondernomen. Ik ben zelfs naar de geschillencommissie gegaan, maar heb geen gelijk gekregen?
Dit is bekend probleem van Nissan Leaf er zit namelijk een ontwerp fout in aangezien deze accu niet actief gekoeld zijn.
Voordat ik hoor dat hoor dat ik teveel snelgeladen heb via Leaf Spy in totaal 96 sinds 2018. Dus dat komt uit op ongeveer 1 keer maand of minder.
En Nu? Heb de auto 3 jaar heb er alleen 1,5 jaar in gereden.
Ik lade wel vaak tot 100%, maar ik heb geen keuze ik woon in NB Willemstad en werk in Zoetermeer en bij mijn werkgever staan er geen laadpalen. Ik red het anders niet. heen en terug.MadMarky schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:05:
[...]
Hoe laad je doorgaans?
Zoals hier al meerdere keren (en recent nog) is aangehaald is het niet alleen het snelladen en de warmte, een accu staat ook niet graag voor geruime tijd aan 100%. Als je na iedere rit de accu direct weer naar 100% laadt zal de degradatie alleen daarom al versnellen.
Hoezo heeft de Geschillencommissie jou geen gelijk gegeven? De problemen die jij beschrijft komen me namelijk behoorlijk bekend voor. In mijn geval heb ik destijds hulp ingeschakeld van BOVAG bij het indienen van mijn klacht. Maar eerlijk gezegd? Die bemiddelaars lijken vooral bezeten door de geur van benzine, het interesseert ze werkelijk niets als je een serieus probleem hebt met het accupakket van je EV. Althans, zo kwam het op mij over tijdens de bemiddeling. Hun reactie was letterlijk: "Wc-eend heeft gezegd dat het normaal is, en wij volgen wat Wc-eend zegt."T_T_Online schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:58:
Mijn auto staat nu al 1,5 jaar stil, en mijn rechtsbijstand heeft tot nu toe niets ondernomen. Ik ben zelfs naar de geschillencommissie gegaan, maar heb geen gelijk gekregen?
Het gaat niet enkel om het laden tot 100%, het gaat om het laden tot 100% en je auto zo een heel weekend laten staan bij 35°C buitentemperatuurT_T_Online schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:20:
Ik lade wel vaak tot 100%, maar ik heb geen keuze ik woon in NB Willemstad en werk in Zoetermeer en bij mijn werkgever staan er geen laadpalen. Ik red het anders niet. heen en terug.
Het laden tot 100% met slechts 2,3 kW (via een 230V lader) is niet per se slecht voor je accu — integendeel, langzaam laden is juist vriendelijker voor de batterij.
Het regelmatig laden tot 100% kan op de lange termijn wel iets meer slijtage geven, vooral bij dagelijks gebruik en als de accu daarna lang warm blijft of vol blijft staan. Bij snelladen of warm weer is dit effect sterker.
Ik heb geen problemen met accu degratie dat is prima, maar nu staat de auto still.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq