Het grote Nissan Leaf Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hercul3s schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:52:
[...]

En hoe verhoud zich dat tot zomerbanden? Ik heb all seasons en vraag me af of het loont om die te vervangen voor zomerbanden.
Lastig te zeggen, ik rijd nu rond niet met de winterbanden die ik eigenlijk wil. Had een lekke band die niet te pluggen was twee weken voor vervanging dus ik moest het doen met wat de bandenboer had liggen en niet met de zuinigste winterbanden.

Als je nu op all seasons rijdt zou ik die sowieso eerst lekker oprijden voor je overgaat op zo/wi.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
mux schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:37:
[...]

Welke laadpaal heb je specifiek, en hoe meet je het werkelijke laadvermogen? Heb je de service manual van je laadpaal zodat je zelf in de settings kunt kijken?

(dit is trouwens een betere vraag voor Het grote "thuis laden van je EV" topic.)
Het ahum, "probleem", is reeds verholpen. Ik heb/had een P1 splitter gemonteerd om de P1 poort te delen met zowel mijn domotica als met de laadpaal. Die splitter heb ik er nu even tussenuit gehaald en voila, nu wordt de auto met 4.4KW geladen. Ik ga deze week nog even pielen met de splitter. De laadpaal zat op Master, wellicht dat ik die op slave moet zetten.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 12:02
Goedemorgen,

Voor mijn vriendin zijn wij opzoek naar een nissan leaf, de auto zal voornamelijk voor woonwerk gebruikt gaan worden.
Haar afstand is dagelijks 80 km, waarvan 75km snelweg.

Nu zijn wij het afgelopen weekend wezen kijken naar 2 30Kwh modellen en naar 2 24Kwh modellen, het viel mijn op dat bij de 30Kwh er bij beide nog maar 10 bars over waren, en bij de 24Kwh nog de volledige 12 bars.

Nu twijfelen we of we wel een 30kwh uitvoering moeten kopen, of voor een goedkopere 24kwh moeten gaan.

Iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:36
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Mar.tin schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:26:
@Ramon_1984

De 30kWh uitvoering kan een softwareupdate missen van de dealer die een bug fixed in de SOH weergave.

Ik heb even niet paraat hoe je dit kunt controleren of deze update uitgevoerd is. Misschien als je hier terugzoekt of in het elektrische auto topic dat ik er wel wat over gepost heb, je kunt het volgens mij met de ECU versies uitlezen in Leafspy wel vinden.

Mijn ervaring is: Beter de 30kWh dan de 24kWh. De 30's zijn jonger, en bij een gelijke kmstand.
20% degradatie op een 30kWh = (26*0.8) = 20,8kWh resterend.
20% degradatie op een 24kWh = (21*0.8) = 16,8kWh resterend.

Maar, dat is een beetje gevoel en N=1. :+
Uiteindelijk is het een 24kwh tekna uitvoering uit augustus 2015 geworden.
Mocht ze de 80km per dag niet halen, dan kunnen we altijd nog naar Delft toe voor een extra accu pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Mar.tin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:43:
[...]

Ik kan dat accupakket uit Delft met een blij hart aanraden. :)
Precies, en de kosten van dat pakket in Delft was ook het verschil in prijs tussen de 24 en 30 met zelfde kilometer stand en uitvoering...
Subsidie doet niet veel goeds met de prijs met tweedehands auto's

Je had geen aandelen toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 15:02
Ramon_1984 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:50:
[...]

Precies, en de kosten van dat pakket in Delft was ook het verschil in prijs tussen de 24 en 30 met zelfde kilometer stand en uitvoering...
Subsidie doet niet veel goeds met de prijs met tweedehands auto's

Je had geen aandelen toch ? ;)
Zo een groot prijsverschil? Wij hebben een 2016 30kwh Tekna gekocht komt in januari voor de subsidie. Maar het prijsverschil was echt minimaal tussen 24 en 30. Iets van 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
redslow schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:31:
[...]

Zo een groot prijsverschil? Wij hebben een 2016 30kwh Tekna gekocht komt in januari voor de subsidie. Maar het prijsverschil was echt minimaal tussen 24 en 30. Iets van 1000 euro.
Zat ruim 4000 verschil tussen de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Mar.tin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:06:
[...]

Geen aandelen, en ook de door mij voorgestelde commissie op de gewonnen omzet 80/20 (mij/@mux) werd niet met open armen aangegaan :9 >:)

Dus geen enkel persoonlijk belang. :> Slechts tevreden klant.
Ondanks dat sinds de laatste firmwareupdate van mijn CanBridge mijn percentagebalkje in plaats van klem zit op 98%, hij nu klem zit op 17% :+.

Vanmorgen wél als enige op de parking met ontdooide ruiten zonder krabben naar werk, in een warme auto. Genieten is het. Het enige nadeel tot zover is dat mijn accu niet meer zo hard opwarmt, en ik in de winter dus vaker met een koudere accu rijd, ondanks vanmorgen goed doortrappen (overal natuurlijk keurig aan de maximumsnelheden gehouden. O-) ) naar werk met lekker rustig verkeer slechts een graadje opwarming van 5 > 6 graden bij -6 buiten.

In de zomer is dat wel lekker, in de winter zou het soms fijn kunnen zijn om je accuverwarming aan te kunnen knallen en een warm pakket te hebben. Ik zou daar aan de laadpaal best een kWh of 2 voor over hebben.
Ik liet mijn vriendin de app zien en dat de verwarming alvast aangezet kan worden voordat ze weg gaat , ze begreep het niet helemaal totdat het kwartje viel . Dan is de auto warm als ik naar mijn werk ga 😂

Zou je geen tracing om de accu's kunnen maken?

• redslow
@Ramon_1984

Dat is een fors prijsverschil. Dan snap ik het wel.

Veel plezier met de aankoop.

• Ramon_1984
redslow schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:17:
@Ramon_1984

Dat is een fors prijsverschil. Dan snap ik het wel.

Veel plezier met de aankoop.
Jij ook veel plezier met de Leaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Heb dus de 40kWh zero edition, in maart de eerste APK. Vandaag dus de 60d km beurt gehad. Die was best duur 221 euro incl. remvloeistof.

Er is ook een update gedaan van het motor management, kan er alleen niets over (online) vinden. Iemand een idee?

Ik kreeg van de dealer een Nissan Juke mee en of ik voor 20km wilde aftanken. Heb dit geweigerd, maar ze konden het niet echt begrijpen en ook niet dat ik moeite had om een ICE mee te krijgen. Was echt even "omschakelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:22
Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:26:
Heb dus de 40kWh zero edition, in maart de eerste APK. Vandaag dus de 60d km beurt gehad. Die was best duur 221 euro incl. remvloeistof.
Dat valt mee, ik tikte voor deze 60k beurt 267 euro af.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
ArjoK schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:26:
[...]

Dat valt mee, ik tikte voor deze 60k beurt 267 euro af.
Ik zag dat Kwikfit ook een merkbeurt heeft voor 177 euro incl. behoud van garantie en eigen mobiliteits service.
Na 4 jaar ga ik daar maar naar overstappen. Scheelt me ook weer 20 min rijden (naar Houten vanuit de meern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:49

de Peer

under peer review

Klopt het dat de Nissan Servers al weer een paar weken down zijn?
Ik krijg geen verbinding en de Nissanconnect portal doet het ook niet?

Blijf het bizar vinden dat er geen enkele moeite gedaan wordt om dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
Sinds paar weken de leaf.
Prima wagentje qua rijden maar man man wat is dat Nissan you+ een draak van een systeem.

Het opzetten en krijgen van een account alleen al heeft bijna een week geduurd. Iets met VIN nummer nog gekoppeld aan vorige gebruiker.

Nissan zou hiervoor eens naar BMW kunnen kijken en hoe zij he Doen. Stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker. (Dit is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Ja, de app is behoorlijk waardeloos, ik heb het zelf al een tijd geleden opgegeven met mijn 2018 Leaf 40 kWh. Sinds ergens halverwege vorig jaar, niet zo goed opgelet, blijkt de simkaart in de auto ook niet meer te werken. Ik ga geen moeite doen het te (laten) fixen, zal vast wel duur zijn. Het enige wat een beetje jammer is dat je niet meer kan voorverwarmen, althans, via de app. Maar goed, die deed het toch al vaak niet goed.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik zag in de app dat al die losse functies eigenlijk een abonnement vorm zijn...
Weet iemand hoe dit zit? Wat zijn de kosten ed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:52
Hoi allen, ik lees al even mee,

Ik had de app met een week werkend, ik moest wel een paar keer bellen en verifiëren dat ik de nieuwe eigenaar van de auto was. Account aanmaken werkte niet via google chrome, wel met een andere browser.

Volgensmij zit/zat op elke nieuwe leaf met nissanconnect een abonnement voor 10 jaar. Bij mijn leaf uit 2019 loopt deze dus tot 2029. Dit kan ik ook op de website terugvinden.

Ik heb geen tot weinig problemen met de app, het is niet de snelste app maar voldoet voor mij prima, ritten/batterijstatus inzien/voorverwarmen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
De app 'my leaf' (playstore) is naar mijn idee ook aan te bevelen, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Kunnen ook Nissan E-NV200 zaken in dit topic?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Mar.tin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 05:54:
Ik zet elke ochtend de verwarming (meerdere malen omdat ie het maar een kwartier doet en ik slecht ben in opstaan :+) aan via de app, geen enkel probleem mee behalve de incidentele uitlog op willekeurig moment. :)
Dit inderdaad. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
Wat vinden jullie van Propilot?
Ik vind 'm best wel magertjes.

Eigenlijk werkt het zelf rijden met een vinger op het stuur alleen op rechtuit stukken op de snelweg.

2 baans 80km/h wegen pakt ie bijna nooit. En bochten op de snelweg zijn ook teveel gevraagd.

Onze V60 doet dat veel en veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Dat hoort niet; propilot hoort best goed te werken. Ik heb er zelf aan de ene kant weinig ervaring mee (want ik rijd niet zo vaak in post-facelift Leafs) maar aan de andere kant heb ik wel in veel verschillende Leafs gereden - er zijn meerdere potentiële redenen waarom je propilot niet lekker kan werken. Alles van een spiegel die een fractie ingeklapt is tot één van de sensoren die scheef gemonteerd zit of niet goed gekalibreerd is.

De meeste propilot auto's die ik heb gereden doen het op de meeste snel- en autowegen goed (o.a. @budi's auto en @mvdam's auto), en eentje van een niet-tweaker die het erg slecht deed is na 2 dealerbezoeken en een reparatie bij Nissan Nederland uiteindelijk gerepareerd - bleek een kapotte sensor te zijn.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:50
rreevvss schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:39:

Eigenlijk werkt het zelf rijden met een vinger op het stuur alleen op rechtuit stukken op de snelweg.

2 baans 80km/h wegen pakt ie bijna nooit. En bochten op de snelweg zijn ook teveel gevraagd.

Op de snelweg werkt het eigenlijk bij goed weer prima, zowel bij rechtdoor als bochten. De bochten op de snelweg zijn voor mij nooit zo scherp dat de ProPilot die niet vlot neemt. Waar hij het wel moeilijk mee heeft is regen, en zeker in combinatie met nacht, maar daar heb ik bij zo'n assistent nog wel begrip voor.

Op andere wegen met duidelijke lijnen hangt het af van de breedte van de rijstroken. Ik heb de indruk dat het ook daar vrij goed werkt bij een snelheid boven de 50 km/u wanneer de rijstroken voldoende breed zijn. Toch blijft het iets dat ik vooral op snelwegen en voldoende grote verbindingswegen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
Mar.tin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 05:54:
Ik zet elke ochtend de verwarming (meerdere malen omdat ie het maar een kwartier doet en ik slecht ben in opstaan :+) aan via de app, geen enkel probleem mee behalve de incidentele uitlog op willekeurig moment. :)
Ik heb hier voor de weekdagen een timer ingesteld zodat die automatisch voorverwarmt, maar dan enkel wanneer hij aan het laden is. Via de domotica heb ik een knopje voorzien om de auto voor te verwarmen, dat er dan voor zorgt dat de lader een uur voor de ingestelde tijd aan gaat. Op die manier kan ik de dag ervoor met een druk op een knopje ervoor zorgen dat de auto de volgende morgen voorverwarmd is wanneer ik dat wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chupie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 09:06
Car play en Android auto met Spotify,maps en dergelijke in een gen1 Leaf.

Op dit moment heb ik een tijdelijke licentie voor verbeterde software ten behoeve van de multimedia unit van mijn 2017 Leaf.

Mocht het toegestaan zijn er er voldoende interesse zijn (10 personen) dan kunnen we een flinke korting krijgen op een licentie, normaal kost een licentie €300,- en dit zou dan €225,- worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFHSoMDSxk7k9_YuuO_gnbrjp5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdWdCMThIeTLpW0JWmROYXNx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuV4CF1J2QZBLXacAjv-zv_qw0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdIqxZ1VljWFU9FBAW3mu4LS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09rmZ1zFMfDtCJQvMepfXEJDpb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ArfbeM0scLZOPAvgWCdLiIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce3Ktn3iNv0PZbB0EMktLp7HA7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d8Eaz6TWsKSahqOyXs31Ape.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlYGFaGH_MEqrG6_oAE8zETQsfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89a6TA9uCpDZ5dzUOqW6Tb6P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmo Brink
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 20:10
chupie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:

Op dit moment heb ik een tijdelijke licentie voor verbeterde software ten behoeve van de multimedia unit van mijn 2017 Leaf.

Mocht het toegestaan zijn er er voldoende interesse zijn (10 personen) dan kunnen we een flinke korting krijgen op een licentie, normaal kost een licentie €300,- en dit zou dan €225,- worden.
Ziet er tof uit! ik mis dit wel op onze 2014 Leaf (in het verleden hadden we wel Android Auto). Maar ik denk dat het alleen beschikbaar is voor 2016+ Head Units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmo Brink
redslow schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:00:
Sinds paar weken de leaf.
Prima wagentje qua rijden maar man man wat is dat Nissan you+ een draak van een systeem.

Het opzetten en krijgen van een account alleen al heeft bijna een week geduurd. Iets met VIN nummer nog gekoppeld aan vorige gebruiker.

Nissan zou hiervoor eens naar BMW kunnen kijken en hoe zij he Doen. Stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker. (Dit is mijn ervaring)
En als ik dan toch aan het reageren ben, wij hebben sinds begin januari de auto in bezit, maar het is nog niet gelukt om hem te koppelen. De auto heeft geen connectie met het netwerk. Mogelijk moet ik hiervoor de TCU laten resetten, heeft iemand hiermee ervaring? Is dit een realistische oplossing? Het kost wel weer 60 euro, en dat kan ik ook in het potje stoppen voor iets als OMVS. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Het lijkt een veel beter alternatief te zijn voor de Nissan-oplossing, maar ik vind er erg weinig over op het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmo Brink
Mar.tin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Het kan ook nog zo zijn dat je Leaf geen 3G hardware aan boord heeft en daardoor niet meer op het netwerk komt. Maar pin me daar even niet helemaal op vast. Misschien is dat wel vooral in de VS een ding.

Als bovenstaande het geval is kost het je méér dan €60,- en kun je dat beter direct gebruiken voor iets als OVMS :+
Ja precies. Maar er is hier (itt in de VS?) toch gewoon nog 2G, van KPN en Vodafone? Zie bijvoorbeeld hier. Alleen T-Mobile heeft het uitgezet lees ik daar. Voor 3G is de toekomst ook niet rooskleurig, daar is de situatie met providers ongeveer omgekeerd..

De Nissan-helpdesk heeft over dit alles overigens niets gezegd aan de telefoon. Volgens hen moest het in principe gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogOffShutDown
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58
de Peer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:17:
Klopt het dat de Nissan Servers al weer een paar weken down zijn?
Ik krijg geen verbinding en de Nissanconnect portal doet het ook niet?

Blijf het bizar vinden dat er geen enkele moeite gedaan wordt om dit te verbeteren.
Nee, niet centraal down, maar van wanneer is jouw Leaf en welke app gebruik je? Daar kan verschil in zitten en dan zou Nissan of je dealer je een op weg moeten kunnen helpen.
Zelf hebben we de Leaf 62 kWh versie sinds juni 2019 en behalve dat het soms wat traag is, nooit problemen gehad met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:49

de Peer

under peer review

LogOffShutDown schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Nee, niet centraal down, maar van wanneer is jouw Leaf en welke app gebruik je? Daar kan verschil in zitten en dan zou Nissan of je dealer je een op weg moeten kunnen helpen.
Zelf hebben we de Leaf 62 kWh versie sinds juni 2019 en behalve dat het soms wat traag is, nooit problemen gehad met de app.
Vreemd. Hier ook Leaf 62 kWh, ik dacht uit 2018. Maar via leasemaatschappij (zakelijk).
Heb alle apps geprobeerd maar niets werkt. En de link die ik in mijn vorige bericht had gezet werkt ook al wekenlang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogOffShutDown
de Peer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Vreemd. Hier ook Leaf 62 kWh, ik dacht uit 2018. Maar via leasemaatschappij (zakelijk).
Heb alle apps geprobeerd maar niets werkt. En de link die ik in mijn vorige bericht had gezet werkt ook al wekenlang niet.
In NL kwam de 62 kWh in 2019 op de markt (volgens de dealer was ik een van de eerste in juni dat jaar).
Rond die tijd kwam volgens mij ook de nieuwere NissanConnect Services app die voor de recente(re) Leafs gebruikt moet worden.
Laat de dealer het anders even voor je nakijken/oplossen als je er niet uitkomt. Bij ons heeft de dealer ook netjes alles voor ons opgezet en daarna hoefde ik alleen nog het wachtwoord aan te passen en in te loggen.
Hier staat meer info over de app
https://www.nissan.nl/nis...ensten-hoe-het-werkt.html

[ Voor 7% gewijzigd door LogOffShutDown op 18-01-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogOffShutDown
rreevvss schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:39:

Ik herken dit niet in de 2,5 jaar dat wij onze Leaf hebben.
Ik verwacht daarom, ook zoals door Mux aangegeven, dat iets mis is met de sensoren of de de afstelling daarvan in jouw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 17-09 13:04
chupie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gen 1 met andere head unit idd? Of is de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
Dank voor de reacties mbt ProPilot.
Binnenkort kan ik de 1e beurt inplannen, zal het dan doorgeven aan de dealer.

Uiteraard volgt hier daarna een update.

[ Voor 15% gewijzigd door rreevvss op 18-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ben sinds 4januari in het bezig van een ZE1 van 11-2020 met 3200km (import uit italie) gekocht bij officiele nissan dealer.

Mijn nissan connect abonnementen (alles behalve rit history) loopt maar tot 11-2023, ik kan nergens vinden hoe het daarna verder moet gaan...

Dingen die mee vallen:
zoals ik bij de proefrit al had ervaren: stil, krachtig en ruim. Eigenlijk alles wat je wil van een gezinswagen voor de korte afstand.

Dingen die tegen vallen:
- dat nissan connect abonnement....
- het niet via de app kunnen instellen van laadtimers (heater gaat wel via een omweg via een alternatieve app). Dit vind ik echt vervelend want ik moet nog wel eens op verschillende tijden werken (ploegen) en dan ben je dus continue aan het aanpassen
- mijn woonwerk is 125km (vooral snelweg). Bij deze koude temperaturen kom ik dan thuis met +-19% accu over (<110km/u) bij een verbruik van zo'n 19kwh/100km.
- als ik mijn auto oplaad lijkt er een 20% meer in te gaan dan dat ie aangeeft verbruikt te hebben. Dit vind ik wel erg veel maar moet dit nog eens goed valideren.

Over het algemeen voldoet hij aan de verwachtingen, maar moet eerlijk toegeven dat het geklooi met laadkabels/timers me toch wel een beetje tegenvalt. Ook het aantal kwu wat er nu in gaat tov de gereden km's wijkt nogal af van de verwachting.

Maar we zullen zien hoe we er over denken als we een jaar verder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chupie
Hercul3s schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Gen 1 met andere head unit idd? Of is de originele?
Dit is de originele unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chupie
Hemmo Brink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Ziet er tof uit! ik mis dit wel op onze 2014 Leaf (in het verleden hadden we wel Android Auto). Maar ik denk dat het alleen beschikbaar is voor 2016+ Head Units?
Yep, de eerste units werkt de software niet op, in de eerste auto's past een dergelijke unit wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
chupie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Yep, de eerste units werkt de software niet op, in de eerste auto's past een dergelijke unit wel overigens.
En is die 2016 unit zo over te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chupie
Alleen de antenne kabel heeft een andere connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als het goed is zijn de post-facelift velgen toch zuiniger? Heb nu een setje winterbanden onder de pre-facelift liggen en wil eigenlijk voor de zomer een ander setje velgen, het liefst een beetje meer aerodynamisch.
siggy schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:37:
Kunnen ook Nissan E-NV200 zaken in dit topic?
Wat mij betreft wel :)
chupie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:02:
Alleen de antenne kabel heeft een andere connector.
Behoud je wel de functies zoals tijdschema's instellen enzo?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik heb dus een Nissan E-NV200 uit 2014, de 24KWh versie. Ik ben voorzichtig op zoek naar een nieuwe accu. Voornamelijk om de range te vergroten zodat het nut heeft om er een camper van te maken. Nu ben ik enerzijds op zoek naar mensen die de accu hebben verwisseld of uitgebreid plus ervaringen.

Ik 'ken' wel een aantal:
https://www.muxsan.com/English/index.html
https://energoelement.sit...ck-24-60-kwh#rec395604303
https://evsenhanced.com/aftermarket-battery/

Qua price vind ik het allemaal best tegenvallen en is die 2e link van het Russische bedrijf nog het beste (ca. 15k voor een 65kwh accu ex installatie), en qua gewicht lijkt het meer op de dichtheid van LiFePO4 qua Wh/kg dan Li-ion. Zijn er ergens schema's/instructies te vinden om een extender aan te sluiten qua bekabeling etc?

Daarnaast heb ik 'soort van illegaal' een trekhaak op mijn nissan laten installeren. Ik weet dat deze Nissan niet gehomologeerd is om te trekken, maar volgens mij is het chasiss nagenoeg hetzelfde als de Env200 die na 2018 op de markt zijn gekomen met de 40kwh accu die wel een trekgewicht van ca. 400kg hebben. Via de RDW kun je een test laten doen om ook het trekgewicht op het kentekenbewijs te krijgen, maar de RDW wilt dat ik toestemming krijg van Nissan zelf. De klantenservice van Nissan claimt dat het niet mogelijk is omdat er geen homologering is en negeert mijn vraag voor toestemming. Persoonlijk snap ik de hele situatie niet, ik wil betalen voor een legale trekhaak voor een test in het testcentrum van RDW te Lelystad, maar heb dan wel toestemming nodig van Nissan zelf. Kan iemand daar wat licht op schijnen?

Heeft iemand enig idee of Nissan aan een opvolger voor de e-nv200 in gedachten heeft? Beetje een grotere versie zou ideaal zijn voor een echte elektrische camper.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 24-01-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:01
Mar.tin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:57:
[...]

De Leaf staat/stond ook op het note/juke platform, en ook die mag trekken, maar de Leaf dus niet..
wel met de nuance dat de Leaf (nou ja de onze) wel een trekhaak mag ivm een fietsendrager maar idd geen kar ofzo erachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Mar.tin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Mag die trekhaak niet achter "alles" gewoon geschroefd? Alleen is zonder keuren het trekgewicht altijd 0 :+
touche haha ik vond het al zo raar dat een trekhaak een optie was want ik dacht dat de auto niet mocht trekken maar voor een fietsdrager is het geen probleem werd me verteld maar zelfs de kleinste kar mag er niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wognummer schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:18:

touche haha ik vond het al zo raar dat een trekhaak een optie was want ik dacht dat de auto niet mocht trekken maar voor een fietsdrager is het geen probleem werd me verteld maar zelfs de kleinste kar mag er niet achter
Ja klopt. Nissan wilt compleet niet meewerken. Vind het een vreemde situatie. Bij de RDW mag je een test aanvragen, maar alleen met toestemming van de fabrikant. Die heeft het niet gehomologeerd en willen ze niet. Als het wel was gehomologeerd was de test niet nodig geweest. Ik weet niet of dit een fantastische cirkelredenering is, maar ik vraag me af waar ze in technische zin bang voor zijn. Chassis zal er sterk genoeg voor zijn, trekvermogen is meer dan prima voor onder de 750kg. Blijven de remmen over denk ik dan. Zijn ze soms bang dat het regeneren overbelast worden ofzo? Snap er weinig van. Zou de bus 100x interessanter maken.

Het is jammer dat die 40kwh versies zo belachelijk duur zijn op marktplaats, die mogen wel iets trekken. Zou het beste platform zijn voor een camper.
Mar.tin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:57:
Voorzover ik weet is @mux de enige in NL die dit kan en doet. (En waar ik zelf vertrouwen in zou hebben). Accu's zijn nu éénmaal duur, en je kunt er eventueel ook voor kiezen om er een extender onder te hangen volgens mij tegenwoordig zodat het niet ten koste gaat van je capaciteit in de cabine.
Vervangende accu's zijn voorzover ik weet vooral zo prijzig omdat ze nauwelijks te krijgen zijn.
Ik importeer zelf al een tijdje lithium accu's dus ik weet de importprijzen wel. Krijg ik her en der het idee dat er veel oude cellen hergebruikt worden van andere merken en die samen worden gevoegd tot een nieuwe Nissan accu. Ik heb intussen een fabrikant gevonden die claimt aan Nissan te leveren en instructies aan te leveren voor een okay prijs, maar ik twijfel eraan omdat de 'accubak' uiteraard ook aangeschaft moet zitten. Prijs zit vooral in de installatiekant. Als ik puur importprijzen zou rekenen zijn de cellen maximaal 50% van de verkoopprijs. En dan ga ik niet eens uit van de goedkoopste cellen.
Ik zou (ondanks dat ik technisch bést handig ben) niet zelf willen knutselen met het aansluiten van een extender. De vermogens en voltages waar het om gaat zijn best fors, en het is toch lullig als je auto "smelt" omdat je een verbinding niet helemaal lekker gemaakt had, er na verloop van tijd water in kwam, enzovoort, enzovoort. Vooralsnog is het best een onderneming:
- Originele accu ontkoppelen
- Extender in de originele HV kabels splitsen.
- Zorgen dat de extender, en kabels goed vast zit
- Extendercapaciteit zichtbaar zien te maken voor de auto, en dus met de CAN praten
- Vast nog 10 dingen die ik vergeet.
Ik ben ook wel technisch en heb ervaring met 12v/24v systemen voor zonnepanelen, maar dat is allemaal simplistisch vergeleken met dit. De spanning vind ik ook wel spannend (rofl), de rest is goed te doen o.a. met LeafSpy. Ben niet zo bang dat de auto smelt, maar dat ik zelf smelt ;)
offtopic:
En als ik zie hoeveel variabelen er nog zijn ná dat die extender in je auto hangt om te zorgen dat het allemaal blij is en praat met elkaar zoals het hoort, dan denk ik éxtra: Daar heb ik zelf geen zin, tijd, energie, en kunde voor
Zelfde. Maar het product kopen kan ik dan zoveel goedkoper dat ik op zoek ben naar een garage/elektrotechneut die de installatie wilt doen.
In het electrische auto's topic zijn wel mensen met ervaring met trekhaken, er zijn voorzover ik heb gelezen echter geen zielen die het is gelukt om ook een trekgewicht op hun kentekenbewijs te krijgen hiervoor, ook niet op vergelijkbare zaken. (Onderstellen die met een ICE uitvoering wél mogen trekken enzo).

De Leaf staat/stond ook op het note/juke platform, en ook die mag trekken, maar de Leaf dus niet..
Gevoelsmatig, gebaseerd op 0,0 gegevens, denk ik dat het een publiciteitsdingetje is, gaan mensen klagen dat de range helemaal niks is als ze er een aanhanger aanhangen. Ik kan me werkelijk niks anders verzinnen in technische zin wat het trekken weerhoudt. Misschien maar ergens een groot bedrijventerrein vinden, aanhanger erachter, filmen en opsturen. Testen van de range en of alles het houdt..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 107% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik loop met mijn 2020 n-connecta tegen het probleem aan dat de USB aan de voorkant altijd bezet is door mijn telefoon.
Ik zou het ook fijn vinden als ik gewoon een USB stick er in zou kunnen zetten waar mijn favoriete muziek op staat (ja dat kan ook op de telefoon, maar dan zit je altijd met beperkte opslag)

Nu zag ik dat een 2021 tekna ook een USB-c poort had (op een duitse dealer site)

Afbeeldingslocatie: https://www.nissan-stein-lueneburg.de/picserver1/userdata/1/29862/VqmWwhdoBrnx/xxl_77328042-27.jpg

Zou dit een apparte module zijn die ook bij andere modellen in te bouwen is?
Zijn er mensen die hier andere oplossingen voor hebben misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
Mar.tin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Ik heb wat extra 12V stroompunten gemaakt achter de bediening van de verwarming.
Als je je vingers eronder zet trek je die met een klein beetje moeite los, en daarachter is plenty ruimte.
Zou je misschien eens een fotootje / filmpje kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
darklord007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:19:
Ik loop met mijn 2020 n-connecta tegen het probleem aan dat de USB aan de voorkant altijd bezet is door mijn telefoon.
Ik zou het ook fijn vinden als ik gewoon een USB stick er in zou kunnen zetten waar mijn favoriete muziek op staat (ja dat kan ook op de telefoon, maar dan zit je altijd met beperkte opslag)

Nu zag ik dat een 2021 tekna ook een USB-c poort had (op een duitse dealer site)

[Afbeelding]

Zou dit een apparte module zijn die ook bij andere modellen in te bouwen is?
Zijn er mensen die hier andere oplossingen voor hebben misschien?
volgens het antwoord van onze dealer is het niet een kwestie van een ander paneeltje inbouwen helaas (maar dat is ook maar een verkoper) ik ben daar ook wel benieuwd naar namelijk ook de mogelijkheid om 2 telefoons aan te kunnen sluiten is wel eens heel handig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 160% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:52
je hebt ook usb verloopstekkers voor in de aansteker
stuk makkelijker dan de boel verbouwen ;)

https://www.allekabels.nl...igm7gjV-22GgaAsSCEALw_wcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LogOffShutDown
Hoppa! Mooie ontwikkeling en nu beschikbaar, naast Chademo ook via CCS kunnen opladen:
CCS retrofits into the Nissan Leaf and Nissan e-NV200 (any model) is now available for sale for €2990 (€500 rebate when combining with 3-phase chargers, extenders or swaps).
...
CCS does not replace CHAdeMO - it sits beside it in place of the type 1 charging port. The CCS install includes a type 1 to type 2 converter or new cables (if you also order 3-phase charging).
Bron:
https://twitter.com/muxsan_ev/status/1489499770989207552

De CCS optie is nog niet te selecteren op de website op dit moment maar dat zal vast snel volgen:
https://www.muxsan.com/Nederlands/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Mar.tin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Dat zou ik kunnen doen, :9

Wil ik ook wel doen hoor, ga ik even aan moeten denken :D

Ik heb in elk geval, vanuit de zekeringen een tapje gemaakt op de 12V plug, en die ligt daarnaartoe, vanuit daar voed ik 2 dashcams met 2 camera's, een extra USB-adapter, die zelf een verlengkabel heeft naar in het handschoenenkastje. In het handschoenen kastje ligt een Powerbank, die op zijn beurt een bandenpomp op accu en een booster (om te kunnen "starten" als je 12V accu dood gaat, of als je vrienden met hun ICE weer eens een lege accu hebben) altijd "vol" houdt.
Verder komt er een apple-watch lader onder dat paneel vandaan en is er nog ergens een snellader voor de iPhone :+.

Kortom, 1 groot kabelfeest om alles aan de praat te hebben/houden.

Op termijn zou ik nog wel een tap willen van de 400V om een stopcontact of twee achterin te kunnen hebben om in geval van "nood" een koffieapparaat aan te kunnen sluiten :+
jij moet een youtube kanaal beginnen als ik dat zo hoor :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
jackaubrey schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:42:
je hebt ook usb verloopstekkers voor in de aansteker
stuk makkelijker dan de boel verbouwen ;)

https://www.allekabels.nl...igm7gjV-22GgaAsSCEALw_wcB
Het gaat me niet om het opladen, dat is het probleem niet. Ik zou graag een USB stick en android auto tegelijk willen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
darklord007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Het gaat me niet om het opladen, dat is het probleem niet. Ik zou graag een USB stick en android auto tegelijk willen gebruiken
dat kan toch gewoon of werkt android auto niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Wognummer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:11:
[...]

dat kan toch gewoon of werkt android auto niet draadloos?
volgens mij standaard niet. Anders werkt het draadloos met een dongle, die op de usb zit.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:33
darklord007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:13:
[...]

volgens mij standaard niet. Anders werkt het draadloos met een dongle, die op de usb zit.... |:(
En een usb hub? Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

evol

hello world

Bij mijn Leaf uit 2018 is de USB aansluiting kapot. Ik zou die zelf wel willen vervangen, maar heeft iemand een idee hoe je dat deel (USB + aux aansluiting) los krijgt?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GORby
Hoezo, je kan de recente Leaf niet instellen om te laden tot 80% bijvoorbeeld? Dan doen we daar toch even iets aan ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dji34Gu_J8hAi7he4rTyR9eKI3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WrPGvoqtDLhaNf1lORx3qKzl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GORby
De Leaf laadt hier nog gewoon op met de granny charger, die in een smart plug steekt die tot 3,5kW kan en op een apart afgezekerd circuit zit. De status van de Leaf wordt uitgelezen met deze versie van Leaf2MQTT en de data die daaruit komt wordt verwerkt door Node-Red, waarmee ik het grootste deel van de domotica thuis aan elkaar kleef.

Tijdens het laden wordt om de 10 minuten de toestand van de batterij opgevraagd (laadt met ongeveer 6%/uur, dus da's prima voor dit doel). Als deze de gekozen waarde bereikt heeft, wordt de smart plug afgezet. Dagelijks wordt het verbruik van die smart plug ook automatisch gelogd naar energyid.eu, om een mooi overzicht te krijgen van het verbruik.

Het knopje PRE zorgt ervoor dat de plug 's morgens aangezet wordt ongeveer een uur voor het normale vertrekuur, wat ervoor zorgt dat de klimaat-timer in de Leaf zijn werk doet. Die staat ingesteld om niet op batterij te werken, dus doet enkel zijn ding wanneer de lader aan staat.

Ik heb het vandaag pas aan elkaar gekoppeld, dus er moet hier en daar nog iets verfijnd worden, maar in grote lijnen werkt het al prima. Wat er nu nog niet in zit bijvoorbeeld, is dat wanneer je het laden start ook automatisch om de 5 minuten de status opgevraagd wordt. Nu doet hij dat pas wanneer hij tijdens zijn automatische statusupdate om de 2 uur merkt dat de auto aan het laden is. Binnenkort eens aanpassen zodat hij dat automatisch doet wanneer de lader vermogen vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ik had begrepen dat het altijd maar tot 80% opladen ook niet goed zou zijn. De cellen zouden dan niet goed balancen.
Ik begreep dat t goed zou zijn om geregeld tot 100% te laden, maar daarna wel meteen weer wat leeg te rijden.
Dus zorgen dat ie om 7uur vol is en dan ook rond 7uur vertrekken na t werk.
Of heb ik dan verkeerde info gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
darklord007 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:28:
ik had begrepen dat het altijd maar tot 80% opladen ook niet goed zou zijn. De cellen zouden dan niet goed balancen.
Ik begreep dat t goed zou zijn om geregeld tot 100% te laden, maar daarna wel meteen weer wat leeg te rijden.
Dus zorgen dat ie om 7uur vol is en dan ook rond 7uur vertrekken na t werk.
Of heb ik dan verkeerde info gekregen?
Zou best kunnen. Een bms laad meestal eerst de cellen bijna vol (tot dat de hoogste cellen niet overladen) en start dan met balanceren. Als je in de auto zelf het limiet tot 80% zou kunnen zetten houdt de auto daar rekening mee. Als je via een externe bron het laden stopt op 80% zal dit nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GORby
sweebee schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Zou best kunnen. Een bms laad meestal eerst de cellen bijna vol (tot dat de hoogste cellen niet overladen) en start dan met balanceren. Als je in de auto zelf het limiet tot 80% zou kunnen zetten houdt de auto daar rekening mee. Als je via een externe bron het laden stopt op 80% zal dit nooit gebeuren.
Ik volg het bijna altijd op met LeafSpy en wanneer mijn Leaf aan staat, zijn er zo goed als altijd wel cellen aan het balanceren. Het lijkt erop dat deze generatie Leafs dus (bijna) altijd zijn cellen balanceert. De door LeafSpy gerapporteerde balans is vrij constant gebleven in de anderhalf jaar dat ik de auto nu heb, terwijl ik hem zelden helemaal vol laad (gemiddeld om de anderhalve maand of zo).

Het is in ieder geval wel iets om in de gaten te houden als je niet zeker weet dat je auto correct balanceert, maar ik moet er in ieder geval niet echt rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko3333
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 12:55
@mux Is het mogelijk om een 11kWh batterypack in een leaf te plaatsen en een jaar later, als je meer range nodig hebt, nog een 11kWh?
Ik ben op zoek naar een leaf 1 als 2e woon-werk auto met, als het nodig is, eerst een kleine extender pack erin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Soort van, daar zouden we afspraken over moeten maken. De batterijbak is op maat gemaakt (en echt heel erg laag voor de 11kWh), dus die moet dan vervangen worden. De arbeid daarvoor rekenen we dan door (~3 uur). De 'oude' bak kunnen we dan uiteraard hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko3333
Super, het maakt het aanschaffen van een leaf nog aantrekkelijker als je weet dat deze bij andere omstandigheden mee kan 'groeien' :)
Een van de voornaamste redenen om een Leaf te kopen is ook omdat jij ze op deze manier een veel langere levensduur geeft.

Misschien dat je in de toekomst nog meer kan uitbreiden met deze batterijen ;)
450-wh-kg-battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
mux schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:29:
Soort van, daar zouden we afspraken over moeten maken. De batterijbak is op maat gemaakt (en echt heel erg laag voor de 11kWh), dus die moet dan vervangen worden. De arbeid daarvoor rekenen we dan door (~3 uur). De 'oude' bak kunnen we dan uiteraard hergebruiken.
Hoe laag is erg laag? Zit er ook over te denken maar heb de kofferbak ruimte ook nodig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik leafspy pro, bij het schermpje battery temp heb ik sensor 1,2,4 welke allemaal ongeveer een gelijke temperatuur aangeven.

Er zit echter ook een 'Outside temp blue' bij. Deze laat een onrealistische temperatuur zien voor buiten (gisteren) en is ook behoorlijk jumpy.

Is dit normaal of moet ik hier eens naar laten kijken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWIlpD_roUSuzsfP75nUcLWUUOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91PrlL5eFwIDCJB6UrK1bE3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Mar.tin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Staan je instellingen wel goed? Er is een instelling die heet "Convert outside temperatures" Doet ie daarna wel wat je ervan verwacht?
ga ik eens naar kijken, thxs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hercul3s schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Hoe laag is erg laag? Zit er ook over te denken maar heb de kofferbak ruimte ook nodig :D.
De 11kWh is ca. 12cm hoog boven de mat die in de achterbak ligt.

We hebben nog niet echt de tijd genomen om volledige klantdocumentatie te maken, maar binnenkort verschijnen ook foto's op onze website die exact laten zien hoe het eruit ziet. Of je kunt langskomen; de batterijbakken hebben we al liggen en kunnen (leeg) in de achterbak worden gelegd om het volledige effect te laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
Mar.tin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Staan je instellingen wel goed? Er is een instelling die heet "Convert outside temperatures" Doet ie daarna wel wat je ervan verwacht?
dat was idd de fix thxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:33
Ik zou met de nachttrein naar Oostenrijk gaan, dat plan gaat niet meer door. Wat denken jullie, kan het met de leaf (40kw 2018) met 1 overnachting? 993 km.. Zit te twijfelen, kan ook een 206+je lenen (met z'n 4en vrij krap :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, met 1 overnachting en rustig rijden red je dat wel. In 1 dag gaat sowieso niet lukken, daarvoor rapidgate je teveel.

Waar je op zo'n reis tegenaan zit te vechten is rapidgate. Maar het is relatief koud, dus je zult pas rapidgaten bij de 2e laadsessie. Als je niet lager dan 30% begint met laden vermijd je de ergste opwarming van het pack. Dan maak je dus telkens hops van 22kWh, ongeveer 130km tussen laadstops, met in eerste instantie 30 minuten laden. Dan bij de 3e laadsessie val je terug naar ~20kW dus sta je een uur te laden.

Dan ziet je reisschema per dag eruit als:
- 150km (ca. 1h50), 30 min laden
- 130km (ca. 1h37), 30 min laden (begin rapidgate)
- 130km, ~30-60min laden (hoeft niet vol, en je kunt hem helemaal naar 0% leegrijden)
- 90km, hotel

8,5 uur reistijd voor 500km per dag. Dan zo langzaam mogelijk aan een stopcontact bij het hotel laten voldruppelen en 's nachts laten afkoelen en de volgende dag weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het zoveelste project, maar het is afwachten of er echt iets mee gedaan gaat worden. We hebben een dozijn vergelijkbare initiatieven gezien de laatste 5 jaar, en geen van allen zijn daadwerkelijk onder Leafs komen te hangen. EVs Enhanced is niet heel anders hierin; deze lancering is niet veel meer dan een manier om interesse te registreren zodat ze een investeerder kunnen vinden om het daadwerkelijk te gaan bouwen. Dat hebben we ook eerder gezien, zelfs uit Nieuw-Zeeland (Blue Cars).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Die aftermarket battery ziet er op zich veelbelovend uit, echter is het wel een totale vervanging van de accu. Dat heeft natuurlijk het voordeel dat je geen kofferbak ruimte verliest zoals bij de extender van muxsan. Maar aan de andere kant vind ik dat nou juist wel de charme van het concept van de extender: dat je de restjes capaciteit van de hoofdaccu goed kunt blijven benutten. Zonder extender dan op gegeven moment te weinig praktische range en dan met extender erbij kan het weer jaren lang voldoende zijn voor dagelijks gebruik of meer.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:22
Alleen een beetje jammer van die tenenkrommende comments op nu.nl van personen die klaarblijkelijk geen EV rijden... :X

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko3333
Mee eens, het niveau op nu.nl is soms ook bedroevend laag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 21:11
@mux zie jij een mogelijkheid om 230v uit de E-nv200 te krijgen direct uit de hoofdaccu? Ik heb online gelezen dat een omvormer vanaf de 12v batterij kan, maar je dan maximaal 1500 watt kan aansluiten. Ik werk als aannemer/klusjesman en het zou soms verdomd handig zijn als ik gereedschap zo in de bus zou kunnen pluggen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yep, we zijn momenteel 3 inverters aan het proefdraaien: 3.5, 5.5 (1-fase) en 10kW (3-fase). Lijkt allemaal aardig te werken, dus daar komt redelijk binnenkort wel iets van op de website te staan dat je kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 21:11
Wat gaaf! Die komt op mijn verlanglijstje! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:35
Eindelijk mag ik me ook melden,
sinds vandaag eigenaar van een Nissan Leaf uit 2011 met 46000 op de teller,
Hoop nog veel kilometers in deze auto te maken.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als ik thuis een 3x25A aansluiting heb, is het volgens mij niet mogelijk om op 6.6kW een Leaf te laden.
Met de granny charger in het stopcontact is het dan slechts 1.2kW, I guess.

Blijf ik dus op max 3.6kW hangen? En voor 3.6kW heb ik dus wel 'een laadpaal' nodig thuis?

(Ga er voor het gemak maar vanuit dat ik geen ChaDeMo ga aanleggen, thuis :P)

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
S0epkip schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:27:
Als ik thuis een 3x25A aansluiting heb, is het volgens mij niet mogelijk om op 6.6kW een Leaf te laden.
Met de granny charger in het stopcontact is het dan slechts 1.2kW, I guess.

Blijf ik dus op max 3.6kW hangen? En voor 3.6kW heb ik dus wel 'een laadpaal' nodig thuis?

(Ga er voor het gemak maar vanuit dat ik geen ChaDeMo ga aanleggen, thuis :P)
Met een Zappi laad ik hier thuis de LEAF met 6.6 KW op als de zonnepanelen goed werken.

Load Balancing, 1 fase van 25A, en een aardlekautomaat van 32A voor de laadpaal.

Enig probleem is dat het niet 'selectief' is (32 achter 25).. Wel veilig als het goed is.
Pagina: 1 ... 12 ... 29 Laatste