• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ik heb bestaande gelijksluitende M&C condor sloten. Kan ik nou een Nuki 3.0 over de bestaande horizontaal geplaatste best wel forse sleutel heen plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
delpit schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:08:
Ik heb bestaande gelijksluitende M&C condor sloten. Kan ik nou een Nuki 3.0 over de bestaande horizontaal geplaatste best wel forse sleutel heen plaatsen?
Wat is fors? De sleutel mag in ieder geval niet meer dan 37mm uit de cilinder steken en niet dikker dan 4mm zijn.
In het ergste geval kun je een sleutel opofferen en met een ijzerzaag passend maken.

[ Voor 3% gewijzigd door remmuz op 24-09-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 13:09
remmuz schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:07:
[...]

Wat is fors? De sleutel mag in ieder geval niet meer dan 37mm uit de cilinder steken en niet dikker dan 4mm zijn.
In het ergste geval kun je een sleutel opofferen en met een ijzerzaag passend maken.
Zal erom spannen. Denk dat het net moet passen zonder zagen. Toch maar eens bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-05 23:16
Meten is weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny86
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik ben nieuw hier maar moest mij registreren omdat ik iets merk qua veiligheid voor mijzelf maar ook voor andere. Ik merk dat wanneer je Nuki koppelt met Homey en Homey synchroniseert met Google Home, je tegen je Google Home assistant kan zeggen dat de deur open moet. Dan zal vervolgens de deur geopend worden zonder dat je een pincode hoeft te geven. Niet heel veilig icm een brievenbus bijvoorbeeld waar men dan kan schreeuwen dat je deur open moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
danny86 schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:42:
Ik ben nieuwe hier maar moest mij registreren omdat ik iets merk qua veiligheid voor mijzelf maar ook voor andere. Ik merk dat wanneer je Nuki koppelt met Homey en Homey synchroniseert met Google Home, je tegen je Google Home assistant kan zeggen dat de deur open moet. Dan zal vervolgens de deur geopend worden zonder dat je een pincode hoeft te geven. Niet heel veilig icm een brievenbus bijvoorbeeld waar men dan kan schreeuwen dat je deur open moet.
Ik kan mij herinneren dat Bright daar een uitzending over gemaakt heeft.
Inderdaad iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Standaard staat (of stond?) volgens mij ook Bluetooth koppelen / pairen met devices aan. Dat was ook wel een bijzondere. Daarmee kan / kon iedereen die ook maar in de buurt van je slot was koppelen met het slot en de deur ontgrendelen. Iets dat ik na installeren meteen uitgeschakeld heb. Ik meen dat tegenwoordig die feature standaard uit staat maar zeker ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Hier ook in de markt voor een slim slot en weet niet goed of ik de pro of de gewone variant nodig heb. Ik wil graag ook de boel kunnen bedienen/bekijken als ik niet thuis ben en bij wijze van in Frankrijk ben. Voor zover i heb achterhaald heb ik dan de Pro nodig of de gewone met een bridge.

Ik draai echter ook Home assistant en zie dat er ook software is waarbij je de bridge niet nodig hebt icm de gewone variant. Zie https://github.com/ronengr/hass_nuki_bt.
Is er iemand hier die dit al draait en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:47

Antonio di

a mi me dijeron que si

Robbie T schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:15:
Hier ook in de markt voor een slim slot en weet niet goed of ik de pro of de gewone variant nodig heb. Ik wil graag ook de boel kunnen bedienen/bekijken als ik niet thuis ben en bij wijze van in Frankrijk ben. Voor zover i heb achterhaald heb ik dan de Pro nodig of de gewone met een bridge.

Ik draai echter ook Home assistant en zie dat er ook software is waarbij je de bridge niet nodig hebt icm de gewone variant. Zie https://github.com/ronengr/hass_nuki_bt.
Ik zou de vraag ook op het home assistent forum stellen:
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14
Robbie T schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:15:

Met de pro versie kan je verbinden over mqtt. Dat is geheel lokaal en vereist geen andere plugins in home assistant. Je hebt enkel een mqtt broker nodig. Heb deze opstelling hier zelf ook draaien ism nuki 3 pro.

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
ShaneV schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:24:
[...]

Met de pro versie kan je verbinden over mqtt. Dat is geheel lokaal en vereist geen andere plugins in home assistant. Je hebt enkel een mqtt broker nodig. Heb deze opstelling hier zelf ook draaien ism nuki 3 pro.
Hier zitten in mijn optiek wel drie grote nadelen:
1. Als je internet blokkeert vanaf het IP van de Nuki pro en deze dus de cloud niet kan benaderen, wordt deze ontzettend instabiel. Hier zit een check op.
2. Je kunt MQTT niet versleutelen. Je hebt het toch wel over het mogelijk kunnen besturen van je deurslot.
3. Helemaal in een druk VLAN zal de batterij duur niet fantastisch zijn, omdat die op elk tcp/udp pakketje die langskomt een analyse moet maken of die hierop moet reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Caros schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:46:
[...]

Hier zitten in mijn optiek wel drie grote nadelen:
1. Als je internet blokkeert vanaf het IP van de Nuki pro en deze dus de cloud niet kan benaderen, wordt deze ontzettend instabiel. Hier zit een check op.
2. Je kunt MQTT niet versleutelen. Je hebt het toch wel over het mogelijk kunnen besturen van je deurslot.
3. Helemaal in een druk VLAN zal de batterij duur niet fantastisch zijn, omdat die op elk tcp/udp pakketje die langskomt een analyse moet maken of die hierop moet reageren.
1. Mag je sowieso niet want dan werkt er niets meer.. eigen aan de Nuki.
2. MQTT heeft TLS/SSL mogelijkheden
3. Geen enkel last van. Batterijduur is nog altijd perfect. Los daarvan weet de Nuki niet dat het zelf in een vlan zit. Het toestel kan immers geen vlan tagging. Dus hier zit geen verschil op.

[ Voor 7% gewijzigd door ShaneV op 30-09-2023 10:38 ]

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
ShaneV schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:33:
[...]

1. Mag je sowieso niet want dan werkt er niets meer.. eigen aan de Nuki.
2. MQTT heeft TLS/SSL mogelijkheden
3. Geen enkel last van. Batterijduur is nog altijd perfect. Los daarvan weet de Nuki niet dat het zelf in een vlan zit. Het toestel kan immers geen vlan tagging. Dus hier zit geen verschil op.
Heel interessant ben benieuwd hoe het bij jou eruit ziet dan :)

1. Dat hebben ze bij de bridge veranderd. Als je de bridge blokkeert van het internet, blijft lokaal gewoon perfect werken. Het verbaasde mij ook dat hierbij een verschil zit tussen de Pro en de hub.
Zie hier de feature request voor de PRO, waarin in een verwijzing staat dat de hub is aangepast als zijnde een bug:
https://developer.nuki.io...-nuki-cloud-servers/22550
2. Gebruik je dit ook? Als ik hier lees staat er namelijk expliciet bij dat MQTT niet versleuteld kan worden: https://support.nuki.io/h...ate-MQTT-via-the-Nuki-app
3. Je gebruikt een ander vlan, die via de router is gekoppeld. De Nuki heeft dus geen weet van vlan tagging, maar zit in een IoT SSID, die aan een ander VLAN gekoppeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05 21:11
Iemand die de Nuki Pro 4 met Matter al geprobeerd heeft? @Toppe Begreep uit berichten over de nieuwe Nuki dat jij een vervanging leek te gaan doen van de 3 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:25
Axel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:42:
Iemand die de Nuki Pro 4 met Matter al geprobeerd heeft? @Toppe Begreep uit berichten over de nieuwe Nuki dat jij een vervanging leek te gaan doen van de 3 pro?
Nee ik heb een 3 Pro en een eerste generatie geloof ik, die is aan het overlijden en ik heb wel die extra garantie er bij dus even wachten tot hij echt overleden is :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:41
Iemand ervaring met de deur sensor? Mijn deur gaat maar een paar mm open weet dus niet of de deur sensor daarop reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
dickybakker schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:56:
Iemand ervaring met de deur sensor? Mijn deur gaat maar een paar mm open weet dus niet of de deur sensor daarop reageert.
Hoe wurm jij je zelf door die paar mm dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:41
Toppe schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:08:
[...]

Hoe wurm jij je zelf door die paar mm dan?
Zoals velen hier al hebben opgemerkt gaat de deur ook open als ik via de achterdeur ben binnengekomen, de deur gaat dan van het slot en staat dus op een kier. Dat wil ik gewoon weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
dickybakker schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:44:
[...]

Zoals velen hier al hebben opgemerkt gaat de deur ook open als ik via de achterdeur ben binnengekomen, de deur gaat dan van het slot en staat dus op een kier. Dat wil ik gewoon weten.
Ah zo. Je kan de gevoeligheid wel wat regelen door het deel op de deur wat verder van de sensor af te monteren. Dat heb ik hier ook gedaan bij bepaalde stukken die ik gevoeliger wou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 21:13
Ik zit nu al een tijdje te kijken na de NuKi oplossen.

Echter heb ik nog wat vragen die ik niet helemaal beantwoord krijg na het doorlezen.
wat je het voordeel van NuKi 4.0 pro tov, de niet pro versie behalve WiFi and accu?

In mijn mening als je meerdere NuKi wil gebruiken is het juist toch voordeliger om een normale versie te gebruiken met Hub? Hoe zien jullie dit?

Ook wat is de impact op de batterij van de NuKi pro doordat er WiFi aanwezig is tov. de bluetooth versie.

Alle advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

avathar.rauko schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:50:
Ik zit nu al een tijdje te kijken na de NuKi oplossen.

Echter heb ik nog wat vragen die ik niet helemaal beantwoord krijg na het doorlezen.
wat je het voordeel van NuKi 4.0 pro tov, de niet pro versie behalve WiFi and accu?

In mijn mening als je meerdere NuKi wil gebruiken is het juist toch voordeliger om een normale versie te gebruiken met Hub? Hoe zien jullie dit?

Ook wat is de impact op de batterij van de NuKi pro doordat er WiFi aanwezig is tov. de bluetooth versie.

Alle advies is welkom.
Lees in ieder geval:
review: Nuki Smart Lock vierde generatie - Slim slot krijgt Thread en Matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een. Nuki 4.0 pro en een keypad. Op afstand via de Nuki App (zonder bridge) werkt perfect. De keypad doet ook wat hij moet doen. (Kan dus helemaal zonder telefoon op pad)

HomeKit via een AppleTV gaat nog niet helemaal goed. Na het toevoegen is het al snel “Dit accessoire reageert niet”. Iemand daar al ervaring mee?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Masselink schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:28:
Ik heb een. Nuki 4.0 pro en een keypad. Op afstand via de Nuki App (zonder bridge) werkt perfect. De keypad doet ook wat hij moet doen. (Kan dus helemaal zonder telefoon op pad)

HomeKit via een AppleTV gaat nog niet helemaal goed. Na het toevoegen is het al snel “Dit accessoire reageert niet”. Iemand daar al ervaring mee?
Alles voorzien van de laatste update? Anders matter uitzetten kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zou graag op termijn mogelijk een Nuki 3 of 4 aanschaffen. Nu ben ik momenteel bezig met vervangen van cilinders in voor- en achterdeur. Ik wil daarbij rekening houden met (latere) montage van een Nuki.

Kan ik dan een knopcilinder van M&C toepassen? Kan ik deze knop eraf halen, of moet de Nuki over de knop heen? En zoja, moet dit een standaard of een ronde knop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Toppe schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Alles voorzien van de laatste update? Anders matter uitzetten kijken of dat helpt
Alle, alle updates zaten er op. Een 'klapperende' wifi bleek het probleem te zijn. Nu alles zoals het hoort.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
belastingdienst schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:25:
Ik zou graag op termijn mogelijk een Nuki 3 of 4 aanschaffen. Nu ben ik momenteel bezig met vervangen van cilinders in voor- en achterdeur. Ik wil daarbij rekening houden met (latere) montage van een Nuki.

Kan ik dan een knopcilinder van M&C toepassen? Kan ik deze knop eraf halen, of moet de Nuki over de knop heen? En zoja, moet dit een standaard of een ronde knop zijn?
De knop kan je er af halen, dan heb je een verloopje nodig (gratis te bestellen) en daar zet je je Nuki overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Er zijn adapters te krijgen zodat je de knop kunt laten zitten (Heb ik begrepen, geen ervaring mee). Ik heb de knop-cilinder van de deur waar de Nuki op kwam omgeruild met de tuindeuren. Daar zat altijd een sleutel in.

Het enige nadeel nu is dat er geen sleutel meer aan de buitenkant in de 'Nuki' deur kan omdat er al een sleutel aan de binnenkant zit. Aangezien de familie geen sleutel meer gebruikt (daarom heb je een Nuki) is dat geen probleem.

Koffie en meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:18

Je kunt de knop er inderdaad afhalen met inbussleutel en dan gebruiken met Nuki, zo heb ik het ook gedaan.
De adapter die je nodig hebt kun je gratis bestellen bij Nuki; https://shop.nuki.io/nl/reserveonderdelen/nuki-adapter/

[ Voor 9% gewijzigd door Huub- op 17-01-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Mijn Nuki 2.0 is kapot oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:51
Kapot op welke manier?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Toppe ben ook wel benieuwd wat defect is .. afhankelijk van het defect / prullebak ben ik wel geintresseerd in de onderdelen. (per dm)

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 17-01-2024 23:20 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
vso schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:20:
@Toppe ben ook wel benieuwd wat defect is .. afhankelijk van het defect / prullebak ben ik wel geintresseerd in de onderdelen. (per dm)
@posttoast

Hij kalibreert niet meer. Ook als je het slot er af haalt. Hij is al aangemeld bij Niki voor garantie. Ben benieuwd, vorige keer kreeg ik de 3 Pro er voor terug. Zal het nu de 4 Pro worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik twijfel erg tussen de Tedee Pro en de Nuki 4 Pro. De Nuki is toch wel een stuk vriendelijker geprijsd, zeker wanneer er meerdere sloten voorzien zullen worden.

Wat mij vooral tegenhoudt voor de Nuki te kiezen is het geluid wat een stuk luider schijnt te zijn dan bij de Tedee Pro. Dat is eigenlijk alleen een probleem bij het openen van de voordeur als mijn vriendin slaapt. Is auto unlock ook te plannen (bv. uitschakelen tussen 22.00 uur en 6.00 uur)? Meestal gebruik ik dan toch niet de voordeur, zonde als die voor niets opent dan en potentieel iemand wakker maakt :)

Daarnaast zit ik met een vraag over de montage op een andere deur, namelijk op de tuindeur. Deze slaat naar buiten open en hier lees ik tegenstrijdige informatie. Als ik de installatiecheck volg en kies voor:
  1. Bediening met knop
  2. Fabrikant van de knopciliner, in mijn geval wordt dit M&C
  3. Deur opent naar buiten
  4. Afstand tussen de sluitcilinder en het deurkozijn breder dan 30 mm, -> ja, dit is breder (is slechts 33 mm maar dus wel breder)
Dan geeft die wizard als resultaat: "Je deur is compatibel met Nuki. Je kunt het Nuki Smart Lock zonder beperkingen op je deur gebruiken. "

Op deze pagina lees ik echter dat ruimte in het geval van een naar buiten draaiende deur significant meer moet zijn dan 3 cm om de deur nog te kunnen openen.

Weet iemand hoe dit zit?

Edit: Nagvraagd bij Nuki via de chat en het zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door davasch op 18-01-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
davasch schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:19:
Ik twijfel erg tussen de Tedee Pro en de Nuki 4 Pro. De Nuki is toch wel een stuk vriendelijker geprijsd, zeker wanneer er meerdere sloten voorzien zullen worden.

Wat mij vooral tegenhoudt voor de Nuki te kiezen is het geluid wat een stuk luider schijnt te zijn dan bij de Tedee Pro. Dat is eigenlijk alleen een probleem bij het openen van de voordeur als mijn vriendin slaapt. Is auto unlock ook te plannen (bv. uitschakelen tussen 22.00 uur en 6.00 uur)? Meestal gebruik ik dan toch niet de voordeur, zonde als die voor niets opent dan en potentieel iemand wakker maakt :)

Daarnaast zit ik met een vraag over de montage op een andere deur, namelijk op de tuindeur. Deze slaat naar buiten open en hier lees ik tegenstrijdige informatie. Als ik de installatiecheck volg en kies voor:
  1. Bediening met knop
  4. Afstand tussen de sluitcilinder en het deurkozijn breder dan 30 mm, -> ja, dit is breder (is slechts 33 mm maar dus wel breder)
Dan geeft die wizard als resultaat: "Je deur is compatibel met Nuki. Je kunt het Nuki Smart Lock zonder beperkingen op je deur gebruiken. "

Op deze pagina lees ik echter dat ruimte in het geval van een naar buiten draaiende deur significant meer moet zijn dan 3 cm om de deur nog te kunnen openen.

Weet iemand hoe dit zit?

Ik zou zelf voor de Nuki gaan, al is het vanwege de service die ze verlenen. Mijn vorige gaf een bepaalde foutmelding. Moest er een screenshotje van maken en kreeg meteen een nieuwe opgestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

JB

Cédric roelt!

Ik krijg op alle iOS devices geen push meldingen meer in/van de app als ik de Smart Lock open/sluit. Via Nuki web al eens opnieuw verbonden, app op iOS verwijderd, reset smart lock met behoud settings, accu eruit etc, maar niks helpt.

Iemand die dit herkent?

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 18-01-2024 20:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
Zelfs terugsturen hoeft niet meer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhwNIuCOJ-GjJwuL-AwIHF0Y8ek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yHo7aRP5iRXAFrQFlKj6GQfC.png?f=fotoalbum_large
@vso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

davasch schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:19:

1. Bediening met knop

Weet iemand hoe dit zit?

gwa geluid, we horen hem wel in de woonkamer op slot gaan (nachtslot stand inschakelen) maar ik heb nog v2 (3 jaar oud ???) maar dat is ieder voor zich.

je kan auto unlock aanzetten ja

Meest ideale mits je een accu-accupack hebt is dat je remote nog even kan vergrendelen of als je een smart deurbel hebt remote de deur kan openen (geen verborgen sleutel nodig ofzo)

is het geluid echt irritant kan je nog altijd een extra kapje (3d print) eroverheen plaatsen met wat geluids isolatie erin.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@davasch mijn deur opent ook naar buiten, moet ik wat voor je opmeten?

Qua automatisch sluiten en openen, ik stuur het aan via Home Assistant. Sluiten gaat om 2200 of zoveel eerder als dat we gaan slapen en openen gaat 10 uren later of vlak nadat iemand zijn wekker is gegaan. Mijn zoon slaapt er schuin boven en heeft er nog nooit op gereageerd.

Als je eenmaal gewend bent aan het geluid en het vertrouwt word je er volgens mij niet wakker van.

[ Voor 0% gewijzigd door Beekforel op 20-01-2024 08:51 . Reden: Damn grammatica ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davasch
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik een Nuki ga proberen, mocht het toch te luid zijn verhuis ik hem naar de achterdeur waar het geluid sowieso geen probleem is :)

De achterdeur opent naar buiten en is het meest kritisch qua ruimte denk, dan kan ik hem daar alvast eens passen voordat ik hem op de voordeur installeer. (Edit: en anders kan dit ook altijd nog :D )

Hier ook Home Assistant draaien met smart gemaakte deurbel dus ik zie zeker mooie mogelijkheden ja :)

[ Voor 10% gewijzigd door davasch op 19-01-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Beekforel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:43:
@davasch mijn deur opent ook naar buiten, moet ik wat voor je opmeten?

Als je eenmaal gewend bent aam het geluid en het vertrouwt word je er volgens mij niet wakker van.
Of wel en je dochter weet altijd exact wanneer je binnenkomt zodat je dus niet meer stilletjes kan binnenglippen om ze te verrassen na school.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe gaat zo'n Nuki om met een deur waarbij je eerst de hendel omhoog moet halen waardoor er 2 extra haaksloten worden gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ferra schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:39:
Hoe gaat zo'n Nuki om met een deur waarbij je eerst de hendel omhoog moet halen waardoor er 2 extra haaksloten worden gesloten?
Helaas, niet. Volgens mij kan er geen enkel slim slot omgaan met een krukbediend slot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
Ferra schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:39:
Omruilen voor een cylinder bediende 3 puntssluiting. Hier ook gedaan, beste €100 ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Toppe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Omruilen voor een cylinder bediende 3 puntssluiting. Hier ook gedaan, beste €100 ooit.
Is dat serieus zó goedkoop? Als ik dat geweten had :D Mijn achterdeur heeft zo’n klink-gestuurde 3-puntssluiting en ik vind dat gruwelijk onhandig.

Nu ga ik over een half jaar verhuizen, dus vind ik het de moeite niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
posttoast schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Is dat serieus zó goedkoop? Als ik dat geweten had :D Mijn achterdeur heeft zo’n klink-gestuurde 3-puntssluiting en ik vind dat gruwelijk onhandig.

Nu ga ik over een half jaar verhuizen, dus vind ik het de moeite niet meer.
Ik heb wel ex btw betaald, maar ja, het valt wel mee. Even de maten opmeten (of dat ding eruit schroeven) en langs de lokale sleutel boer gaan. Hebben ze vaak wel liggen.

Hier de garage deur vervangen, 2 achter deuren hebben wel nog klink bediend maar niet spannend.

Aan de voorkant kwam het voor dat tijdens het dicht doen dan de deur de haken er een stukje uitkwamen en die het hout van het andere deel beschadigden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Beekforel schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:52:
[...]

Helaas, niet. Volgens mij kan er geen enkel slim slot omgaan met een krukbediend slot.
Dat is niet waar, ook de Nuki kan dat. Waar het verschil in zit: is het klink eenmalig omhoog halen waardoor weerhaken er in vallen en kan je daarna in normale stand sleutel omdraaien. Of moet de klink omhoog blijven om sleutel om te draaien.

Wij hebben beide type deuren hier in huis, in geval 1 werkt Nuki (en ook bv Loqed) prima. Je moet je dan alleen aanwennen om bij komst/vertrek altijd de klink omhoog te doen. Wat wij toch al doen…

[ Voor 9% gewijzigd door Axel op 20-01-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:25:
Ik krijg op alle iOS devices geen push meldingen meer in/van de app als ik de Smart Lock open/sluit. Via Nuki web al eens opnieuw verbonden, app op iOS verwijderd, reset smart lock met behoud settings, accu eruit etc, maar niks helpt.

Iemand die dit herkent?
Iemand tips wat ik nog kan uitsluiten? Het is vrij irritant dat ik geen meldingen meer krijg en ook raar dat het op 3 verschillende iPhones is.

[edit]

Het lijkt erop dat ik de boosdoener gevonden heb. Deze nogmaals uit/in geschakeld en nu lijkt het weer te werken. Hopelijk blijft het nu goed werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uib1mUmq4x4GMDfhjXFdUYzJxAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ayfIf6UEYbHGwjSFJ3esbGS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door JB op 21-01-2024 12:04 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Kan iemand een indicatie geven van de batterijduur van ween Nuki 3/4 Pro met gebruik van Matter of Wifi? Direct naar het slot zelf dus, zonder gebruik te maken van een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

davasch schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:19:
Kan iemand een indicatie geven van de batterijduur van ween Nuki 3/4 Pro met gebruik van Matter of Wifi? Direct naar het slot zelf dus, zonder gebruik te maken van een bridge.
Als ik mijn long term stats in HA er op na sla heb ik van 3 maart t/m 26 juli, dan t/m 2 sept, dan t/m 15 dec en vandaag nog op 66%.

In de zomer wat langer dan in de winter, is wat kouder natuurlijk en daar houden batterijen niet van.

Kan mij nooit herinneren wanneer ik hem voor het laatst heb opgeladen dus dat is wel goed imo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Thx! En gebruik je dan ook MQTT daarnaast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
davasch schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:35:
Als iemand een Pro gebruikt en een losse bridge: even de handleiding lezen

Ik gebruik MQTT, je kan hier mn accu zien: https://snapshots.raintan...sJnU5UU5o0iV4ts8Nh1pr31l3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

davasch schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:35:
Stuur hem via HA aan via mqtt. Gaat elke dag op/van slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo iedereen, ik heb vraag waar ik niet onmiddellijk het antwoord op vind:
Ik heb een deur die niet zonder aan de sleutel te draaien in het slot valt (ik moet met de sleutel dus steeds de dagschoot in de deur geduwd houden terwijl ik de dicht trek).

Is dit compatibel met de nuki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
Ik heb een nuki 2.0 op de kop getikt, met bridge en fob erbij. Werkt super. Maar nu wil ik op de achterdeur ook een nuki. Kan de nuki 4 op dezelfde bridge worden gekoppeld, of heb ik dan ook een 2e bridge nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
belastingdienst schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:28:
Ik heb een nuki 2.0 op de kop getikt, met bridge en fob erbij. Werkt super. Maar nu wil ik op de achterdeur ook een nuki. Kan de nuki 4 op dezelfde bridge worden gekoppeld, of heb ik dan ook een 2e bridge nodig?
Kan maar 1 nuki per bridge helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
Axel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Kan maar 1 nuki per bridge helaas
Dat is niet per se helemaal waar.
Ik weet niet of de bridge Nuki's van verschillende generaties accepteert en of überhaupt Nuki 4 aan een oudere bridge gekoppeld kan worden maar ik heb 2x een Nuki 2 op mijn Bridge gekoppeld zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
alexvanniel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Dat is niet per se helemaal waar.
Ik weet niet of de bridge Nuki's van verschillende generaties accepteert en of überhaupt Nuki 4 aan een oudere bridge gekoppeld kan worden maar ik heb 2x een Nuki 2 op mijn Bridge gekoppeld zitten.
Ah check. My bad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
belastingdienst schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:28:
Als je kan: koop voor €25 die extra garantie. Mijn Nuki 2 is eindelijk overleden en heb ik voor €25 een Nuki Pro :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

• belastingdienst
Ik zou mijn 3 punts krukbediende sluiting wel willen vervangen door een cilinderbediende sluiting, teneinde een betere Nuki ervaring te krijgen. Zijn er mensen die dit hebben (laten) vervangen? Kan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is in de accupack die ik voor 50 euro heb gekocht voor m'n 3.0 nuki? Is toch niet meer dan 4 NiMh AA batterijen die niet te vervangen zijn? En een usb-c connector die niet met iedere kabel/lader wil werken. Laden gaat ook nog eens heel erg traag. Achteraf gezien had ik beter 8 goede oplaadbare AA batterijen kunnen kopen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
amphora schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:37:
Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is in de accupack die ik voor 50 euro heb gekocht voor m'n 3.0 nuki? Is toch niet meer dan 4 NiMh AA batterijen die niet te vervangen zijn? En een usb-c connector die niet met iedere kabel/lader wil werken. Laden gaat ook nog eens heel erg traag. Achteraf gezien had ik beter 8 goede oplaadbare AA batterijen kunnen kopen.
Mijn collega deelt jouw mening en is nu jaloers op mijn Ladda setje van Ikea van 7 euro dat makkelijk een half jaar mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:16

Matjan

:D

Ik maak ook gebruik van de Ladda van ikea, wel de 2450mah batterijen. 24 november baterijen verwisseld en vandaag 102 dagen later nog 68% over. Batterijen zijn gestart toen met 96%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9UKAFqRPGl4iEn3m1jaSZWsO14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVK156TMDcD0UMD3ipzk66kA.jpg?f=fotoalbum_large

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het zat er bij mij bij en qua levensduur valt het mij niet tegen. Maar laden is wel een crime idd, ik vergeet elke keer dat het niet wil met de kabel die ik standaard heb liggen dus dan heb ik een lege accu na een nacht laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zijn hier Nuki-gebruikers die met bovenmatige interesse naar de Aqara U200 kijken? Ik heb al jaren een Nuki 2 en was voornemens die, als ik eind van het jaar ga verhuizen, te upgraden. Maar voor mij, als Apple gebruiker, klinkt de U200 inmiddels potentieel een heel stuk aantrekkelijker dan de Nuki.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Laatst online: 22:54
posttoast schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:37:
Zijn hier Nuki-gebruikers die met bovenmatige interesse naar de Aqara U200 kijken? Ik heb al jaren een Nuki 2 en was voornemens die, als ik eind van het jaar ga verhuizen, te upgraden. Maar voor mij, als Apple gebruiker, klinkt de U200 inmiddels potentieel een heel stuk aantrekkelijker dan de Nuki.
Geen Nuki-gebruiker, maar volg t topic wel omdat ik ook interesse heb in n Nuki. Nog niet gekocht wegens gebrek aan Homekey.

Laat de Aqara dat nu net wél hebben! Althans: in de toekomst. Dus wacht wel af als t daadwerkelijk beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Interessant! Door wat andere uitgaven de aanschaf van een Nuki-set toch even uitgesteld. De Aqara ziet er ook interessant uit. En Homekey zou voor mij een pluspunt zijn, maar dat kan natuurlijk pas meegenomen worden als het ook daadwerkelijk beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:37:
Ja ik kijk met belangstelling uit naar de U200. (Ook ter vervanging van Nuki 2.0)
Vind het alleen een beetje vreemd dat een bedrijf als Aqara ervoor kiest om het slot via Kickstarter aan de man te brengen? Maar goed, nu wordt dit meer iets voor het Aqara topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 21:28
Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is in de accupack die ik voor 50 euro heb gekocht voor m'n 3.0 nuki?
Best tevreden over Nuki in het algemeen. Maar de accupakket is idd de grootse miskoop. Gaat zeker niet langer mee dan andere goede batterijen en laden?? Aan de lader en een weekend weg maar dan maar😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Ja ik kijk met belangstelling uit naar de U200. (Ook ter vervanging van Nuki 2.0)
Vind het alleen een beetje vreemd dat een bedrijf als Aqara ervoor kiest om het slot via Kickstarter aan de man te brengen? Maar goed, nu wordt dit meer iets voor het Aqara topic ;)
Is er een Aqara-topic? Ik kon hem niet vinden.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:24:
[...]

Is er een Aqara-topic? Ik kon hem niet vinden.
Het is inderdaad een beetje verstopt ;)
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-05 13:11
Ik heb nu een Yale Linus, maar deze heeft soms moeite om de dagschoot in te trekken, waardoor de deur soms niet opent.

Ik heb gelezen dat de Nuki krachtiger is, dus ik zou de Yale Linus willen vervangen door de Nuki. Ik twijfel nu enkel over het Power Pack: ik had ergens gelezen dat het Power Pack hogere stromen aankan dan gewone batterijen. Merken jullie hier iets van? Gaat de deur sneller / krachtiger open met een Power Pack dan met gewone batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-05 14:45
Ik heb sinds een paar weken dat de Nuki bij het ontgrendelen gelijk de deur ook opent, dus eigenlijk teveel doordraait...

Hebben jullie dit ook gehad?

Wat is een goede oplossing, opnieuw calibreren?
Opgelost. Calibratie was de oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door CoachKoos op 08-03-2024 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

mathias82 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:02:
Ik heb nu een Yale Linus, maar deze heeft soms moeite om de dagschoot in te trekken, waardoor de deur soms niet opent.

Ik heb gelezen dat de Nuki krachtiger is, dus ik zou de Yale Linus willen vervangen door de Nuki. Ik twijfel nu enkel over het Power Pack: ik had ergens gelezen dat het Power Pack hogere stromen aankan dan gewone batterijen. Merken jullie hier iets van? Gaat de deur sneller / krachtiger open met een Power Pack dan met gewone batterijen?
Paar Posts hierboven nog besproken. Powerpack is mijn inziens niet meer dan 4 oplaadbare AA batterijen. Zal zeker niet de motor krachtiger maken. Hooguit minder snel leeg.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zat naar een Nuki te kijken, maar zit ook te kijken naar andere alternatieven.

https://eu.switch-bot.com/products/switchbot-lock-pro

Nieuwe SwitchBot Lock Pro wellicht ook nog interessant? Betreft wel een preorder. Alleen wel irritant, als je Remote wilt unlocken weer een extra hub nodig hebt zo te zien, aangezien de lock alleen Bluetooth heeft volgens mij.

Een aantal Google producten functioneren ook als Matter hub, maar waarschijnlijk heb je alsnog de SwitchBot Hub Mini nodig?

Het liefst heb ik eigenlijk een video smart lock, zoiets als deze van Eufy, maar ik zie niks echt voor de Nederlandse/Europese markt. Ik zou namelijk ook nog wel een smart deurbel willen en dan heb je gelijk 2 in 1 en hoef je niet te schakelen tussen apps, als je deur voor iemand open wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xileS schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:39:
Ik zat naar een Nuki te kijken, maar zit ook te kijken naar andere alternatieven.
Mocht je geen haast hebben dan is de Aqara U200 ook wel interessant denk ik. Ik wacht de recensies nog even af, maar ik gok dat deze mijn Nuki 2 gaat vervangen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
posttoast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Mocht je geen haast hebben dan is de Aqara U200 ook wel interessant denk ik. Ik wacht de recensies nog even af, maar ik gok dat deze mijn Nuki 2 gaat vervangen.
Daarvan vind ik vooral jammer dat ze keutel (voorlopig) alweer hebben ingetrokken hebben omtrent Home Key ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Axel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Daarvan vind ik vooral jammer dat ze keutel (voorlopig) alweer hebben ingetrokken omtrent Home Key ondersteuning.
Echt? Dat had ik nog niet meegekregen… dat is wel superkarig inderdaad!

Edit: heb je een bron? Ik kan er niets over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 13-03-2024 21:17 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
posttoast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:15:
[...]

Echt? Dat had ik nog niet meegekregen… dat is wel superkarig inderdaad!

Edit: heb je een bron? Ik kan er niets over vinden.
Hoorde van iemand die kickstarter heeft gebackt dat Home Key ondersteuning in ieder geval val niet initieel met levering komt. Volgt later zeggen ze… dan ben ik al erg skeptisch. Wel balen, klonk veelbelovend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Axel schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Hoorde van iemand die kickstarter heeft gebackt dat Home Key ondersteuning in ieder geval val niet initieel met levering komt. Volgt later zeggen ze… dan ben ik al erg skeptisch. Wel balen, klonk veelbelovend
Hmm ja maar dat zeggen ze al vanaf het begin hè. Nu blijft het natuurlijk een risico dat het alsnog niet lukt, maar vooralsnog is er niets veranderd aan de belofte dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Kwam die idd ook tegen. Ik zie niet of die over een knob cilinder kan ipv sleutel. Ik heb zeg maar zo'n draaiknop aan de binnenkant.

Veel haast heb ik niet en ik heb ook geen idee wanneer de switchbot verstuurd gaat worden. Aqara U200 zag ik geloof ik april staan?

En als ik zelf geen iphone met home key heb, wat zou nog de voor en nadeel zijn van de een of ander? De Aqara werkt wel op afstand zonder een extra hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
xileS schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:35:
[...]

Kwam die idd ook tegen. Ik zie niet of die over een knob cilinder kan ipv sleutel. Ik heb zeg maar zo'n draaiknop aan de binnenkant.

Veel haast heb ik niet en ik heb ook geen idee wanneer de switchbot verstuurd gaat worden. Aqara U200 zag ik geloof ik april staan?

En als ik zelf geen iphone met home key heb, wat zou nog de voor en nadeel zijn van de een of ander? De Aqara werkt wel op afstand zonder een extra hub?
Oef, of het met een knob gaat werken durf ik niet te zeggen. Dat kan de Nuki dan inderdaad wel weer goed (in combinatie met gratis verloopstukken).

Los van HomeKey was ik vooral gecharmeerd van het keypad dat meegeleverd wordt. Bij Nuki is dat een vrij prijzige extra. De Aqara heeft denk ik wel een hub nodig, die (uit mijn hoofd) via Thread met het slot praat.

Maar goed, als ik jou was zou ik (als je dus inderdaad geen haast hebt) vooral even de reviews afwachten. Het is sowieso fijn dat er eindelijk wat meer te kiezen is op dit vlak :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:40:
[...]

Oef, of het met een knob gaat werken durf ik niet te zeggen. Dat kan de Nuki dan inderdaad wel weer goed (in combinatie met gratis verloopstukken).

Los van HomeKey was ik vooral gecharmeerd van het keypad dat meegeleverd wordt. Bij Nuki is dat een vrij prijzige extra. De Aqara heeft denk ik wel een hub nodig, die (uit mijn hoofd) via Thread met het slot praat.

Maar goed, als ik jou was zou ik (als je dus inderdaad geen haast hebt) vooral even de reviews afwachten. Het is sowieso fijn dat er eindelijk wat meer te kiezen is op dit vlak :)
Geen haast idd, maar kan eeuwig blijven wachten en vergelijken xD.

Bij de switchbot Lock pro geven ze ook aan dat het werkt met een knob en heb je voor voor 50 euro meer een Keypad en voor 20e de hub (vind het wel weer vervelend een extra hub en vroeg mij af of de nest mini niet als hub kon functioneren, maar zo te zien niet). Best betaalbaar is de Swirchbot wel.

Ik wil best iets meer betalen voor de Nuki, maar zie zo 123 niet waarom die beter zou zijn. Behalve de auto unlock functie, maar die ga ik denk ik niet gebruiken, want ik weet niet of dit goed werkt bij een appartement.

Het lieft had ik bv een video door lock van Eufy gehad, dan heb ik alles in 1 app, aangezien ik ook al hun alarm systeem heb. Helaas zie ik niet of er binnenkort 1 voor Europa wordt uitgebracht.

Een aparte deurbel en smart lock van 1 merk is ook nog een idee, zodat slot en deurbel tegelijk te bedienen zijn. Maar ook dit is geen pre, want zo vaak ga ik dat ook niet tegelijk nodig hebben xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik MQTT om mijn Nuki in Home Assistant beschikbaar te maken maar sinds een tijdje is dat bepaald niet stabiel meer. Ervaren anderen dit ook?

Het lijkt erop dat de wifi van de Nuki gek doet, Als ik in Unifi kijk zie ik dat de "WiF Experience" steeds wisselt van excellent naar poor...

[edit]Hm ik zit in de beta firmware en daar lijken meer mensen issues te hebben zie ik nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Beekforel op 26-03-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 10:34
Vriend van me heeft de nuki 4 pro gekocht , ik heb de nuki 3 pro
Nu wil hij zn nuki ook van buitenaf kunnen bedienen/Zien
Dit lijkt echter niet te lukken

Hij krijgt zn nuki niet op de wifi...
Meer bepaald, zodra ik die wil toevoegen op de wifi zegt hij connected, maar als ik dan in unifi kijk, of de status van verbinding opvraag via het menu in nuki, zegt hij dat hij niet verbonden is.
Het ding ligt ZEER dichtbij zijn accespoint.
Heel vreemd.

Ik heb dezelfde unifi setup en met mijn 3pro heb ik geen issue

Iemand enig idee?
Ik kan toch moeilijk een matter bridge kopen hiervoor.
Ding zou gewoon moeten gaan op wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:18
skank schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:18:
Vriend van me heeft de nuki 4 pro gekocht , ik heb de nuki 3 pro
Nu wil hij zn nuki ook van buitenaf kunnen bedienen/Zien
Dit lijkt echter niet te lukken

Hij krijgt zn nuki niet op de wifi...
Meer bepaald, zodra ik die wil toevoegen op de wifi zegt hij connected, maar als ik dan in unifi kijk, of de status van verbinding opvraag via het menu in nuki, zegt hij dat hij niet verbonden is.
Het ding ligt ZEER dichtbij zijn accespoint.
Heel vreemd.

Ik heb dezelfde unifi setup en met mijn 3pro heb ik geen issue

Iemand enig idee?
Ik kan toch moeilijk een matter bridge kopen hiervoor.
Ding zou gewoon moeten gaan op wifi
Ik zou contact opnemen met Nuki, zij kunnen je verder helpen eventueel moet het retour voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 10:41
Vandaag de keypad 2.0 aangeschaft, om te kunnen koppelen aan onze Nuki die reeds is verbonden met de ingebouwde WiFi en al tijden zonder problemen werkt.
Nu krijgen we regelmatig (en zeker bij het proberen te uotvan de firmware:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKa0qLs8qvuqfPPNZJiax1kJDkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8HY2ejzu8JWaLWorudKqFncO.png?f=fotoalbum_large
Hoe ik het ook proberen, telefoon aan de 5g, telefoon aan de WiFi enz enz. De nuki zelf is verbonden aan de WiFi en ook op afstand te gebruiken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Tevens krijgen we het met geen mogelijkheid voor elkaar om de fingerprint van mijn zoon (10 jaar) te registreren. Hij herkent 1 en maximaal 2 keer als hij zn vinger erop plaatst, daarna de rode ring dat hij niks herkent enz. Andere vinger...zelfde probleem
En dit terwijl JUIST dit / voor hem aangeschaft is

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
posttoast schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:40:
[...]

Ik had het trouwens nagevraagd of een knob cylinder ook ondersteund zal gaan worden (ik kon het namelijk nergens vinden) en kreeg de volgende reactie:

"If the knob is removable, U200 comes with 5 adapters for installation on the lock cylinder's tailpiece. Note that U200 is not intended for direct application on the knob itself."

Dus er lijken wel adapters erbij te zitten, dus dan zou ik niet weer mijn cilinder hoeven te vervangen. Ik vind de Aqara een stuk mooier ogen dan de Switchbot, dus die heb ik uiteindelijk ook niet meer gepreorderd.

Alleen vraag ik mij nog wel af, wanneer ik de U200 zou kunnen aanschaffen, dat heb ik nog niet duidelijk kunnen terug vinden. En is het al zeker dat die ook een extra hub nodig heeft voor remote unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Pimmetje651 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:43:
Vandaag de keypad 2.0 aangeschaft, om te kunnen koppelen aan onze Nuki die reeds is verbonden met de ingebouwde WiFi en al tijden zonder problemen werkt.
[Afbeelding]
Hoe ik het ook proberen, telefoon aan de 5g, telefoon aan de WiFi enz enz. De nuki zelf is verbonden aan de WiFi en ook op afstand te gebruiken.

Tevens krijgen we het met geen mogelijkheid voor elkaar om de fingerprint van mijn zoon (10 jaar) te registreren. Hij herkent 1 en maximaal 2 keer als hij zn vinger erop plaatst, daarna de rode ring dat hij niks herkent enz. Andere vinger...zelfde probleem
Ik heb ergens gelezen dat vingerafdrukken van kinderen met enige regelmaat veranderen en dat vingerafdrukscanners daar maar moeilijk mee om kunnen gaan. Of dit een broodje aap is weet ik niet. Geen ervaring mee want de 2.0 keypad vond ik nog veel te duur om dit mee uit te proberen. Onze dochter is 12 en een vingerafdrukscanner om de deur te openen zou wel handig zijn maar die prijs weerhoud me in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

[Afbeelding]
Een code 500 wil meestal zeggen dat er aan de (server)kant van Nuki iets stuk is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 17:04
[Afbeelding]

Met Nuki de ervaring dat je voor sommige dingen écht binnen bluetooth bereik moet zijn (en bluetooth dus aanstaat op je telefoon). Vaak ook vreemde meldingen bij instellingen doen, en dan erbij gaan staan met bluetooth aan werkt het wel. Niet alles wil via de hub/wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Inmiddels de keypad wel kunnen updaten. Maar helaas fingerprint werkt niet (kind 10jr) wat ik echt waardeloos vind (zeker voor de kosten) .
Bij de reader van een switchbot werkt dit prima en vlekkeloos....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:44:
Inmiddels de keypad wel kunnen updaten. Maar helaas fingerprint werkt niet (kind 10jr) wat ik echt waardeloos vind (zeker voor de kosten) .
Bij de reader van een switchbot werkt dit prima en vlekkeloos....
Klopt, het werkt niet met kinderen in tegenstelling tot wat de website suggereert. Ik heb het product daarom retour gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:34
Braaf op Nuki 4.0 gewacht vanwege Thread en Matter ondersteuning. Heb de goedkope versie gekocht omdat ik geen WiFi nodig heb.

Matter werkt prima. Heb de thread upgrade gekocht, maar kwam er toen helaas achter dat het inschakelen van Thread betekent dat je remote control via de Nuki servers ook inschakelt :( Ik had gehoopt dat Thread te gebruiken is voor slechts communicatie met Apple TV en dan stuur ik het slot remote wel aan via Apple Home. Is wel even jammer! Gebruik nu weer de bluetooth connectiviteit maar die is niet zo stabiel. Wil het slot niet aan het internet / derde partij hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

mrwiggs schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:35:
Braaf op Nuki 4.0 gewacht vanwege Thread en Matter ondersteuning. Heb de goedkope versie gekocht omdat ik geen WiFi nodig heb.

Matter werkt prima. Heb de thread upgrade gekocht, maar kwam er toen helaas achter dat het inschakelen van Thread betekent dat je remote control via de Nuki servers ook inschakelt :( Ik had gehoopt dat Thread te gebruiken is voor slechts communicatie met Apple TV en dan stuur ik het slot remote wel aan via Apple Home. Is wel even jammer! Gebruik nu weer de bluetooth connectiviteit maar die is niet zo stabiel. Wil het slot niet aan het internet / derde partij hangen.
Zoveelste voorbeeld dat Matter/Thread de belofte van 100% lokaal niet waarmaakt c.q. niet afdwingt. Fabrikanten kunnen je dus ook weer afhankelijk maken van hun cloud met Matter/Thread. Je hebt toch weer hun App nodig etc.. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 12:34
Antonio di schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Zoveelste voorbeeld dat Matter/Thread de belofte van 100% lokaal niet waarmaakt c.q. niet afdwingt. Fabrikanten kunnen je dus ook weer afhankelijk maken van hun cloud met Matter/Thread. Je hebt toch weer hun App nodig etc.. Erg jammer.
Ja echt heel jammer. Als ik dat had geweten had ik de Nuki 4.0 links laten liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door mrwiggs op 03-05-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
ndjong schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Klopt, het werkt niet met kinderen in tegenstelling tot wat de website suggereert. Ik heb het product daarom retour gestuurd.
Ben in overleg met Nuki zelf aangezien ik niet zomaar opgeef en zeker vind dat ze hier iets aan/mee moeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Ben in overleg met Nuki zelf aangezien ik niet zomaar opgeef en zeker vind dat ze hier iets aan/mee moeten
Ik snap zeker dat je dit probeert, heb ik toentertijd ook gedaan maar helaas moeten opgeven.
Ik heb toen verschillende keypads toegezonden gekregen en veel te vaak alle vingers opnieuw geconfigureerd, helaas telkens na maximaal 2 succesvolle dagen toch zonder definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
ndjong schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Ik snap zeker dat je dit probeert, heb ik toentertijd ook gedaan maar helaas moeten opgeven.
Ik heb toen verschillende keypads toegezonden gekregen en veel te vaak alle vingers opnieuw geconfigureerd, helaas telkens na maximaal 2 succesvolle dagen toch zonder definitieve oplossing.
Is toch egens wel goed waardeloos voor mijns inziens een kostbaar product. Voor de rest had ik de keypad van SiwtchBot eens besteld, en jawel die werkt vlekkeloos ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 08:58
ndjong schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:15:
[...]
Bijzonder. Hier werkt het perfect bij mezelf en 3 kinderen van 7, 9 en 11.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste