Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

delpit schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:28:
[...]

Zal erom spannen. Denk dat het net moet passen zonder zagen. Toch maar eens bestellen
Ik heb de M&C condor cilinder met sleutel in bestelling staan, past die sleutel? Anders ruil ik de cilinder voor de knop versie. (Nuki 4.0 pro).

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vern schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Ik heb de M&C condor cilinder met sleutel in bestelling staan, past die sleutel? Anders ruil ik de cilinder voor de knop versie. (Nuki 4.0 pro).
M&C Matrix past zonder problemen. Heb aan beide kanten van de sleutel een platte rubber plakker gedaan. (van een set voor bv onder stoelen en banken). Hierdoor zit de sleutel mooi klem in de gleuf van de Nuki en hoor je hem ook niet en is er toch ruimte om wat te bewegen omdat een slot nooit 100% gelijk open en dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
Kan iemand mij met een Nuki pro 4 generatie vertellen hoe de kracht van de motor is?

Nu een Loqed en dat is een krachtige motor maar Loqed is helaas failliet dus opzoek naar een alternatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:07
[...]

Past bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34
[...]

Heb je de versie met paniek sluiting? Of te wel; kan je aan twee kanten tegelijk de sleutel gebruiken? Anders sta je vreemd te kijken als je je sleutel om wat voor reden dan ook moet gebruiken.

Ben zelf wel voor de knop cilinder gegaan vanwege het gemak :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Toppe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:37:
[...]

Heb je de versie met paniek sluiting? Of te wel; kan je aan twee kanten tegelijk de sleutel gebruiken? Anders sta je vreemd te kijken als je je sleutel om wat voor reden dan ook moet gebruiken.

Ben zelf wel voor de knop cilinder gegaan vanwege het gemak :)
De M&C Condor is standaard met panieksluiting. Helemaal niet aan gedacht dat een sleutel aan de binnenzijde minder toegevoegde waarde heeft en een draaiknop praktischer is. Voor de Nuki kan je dan die adapter (gratis bij Nuki te bestellen) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

MarioMark1541 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:39:
Kan iemand mij met een Nuki pro 4 generatie vertellen hoe de kracht van de motor is?

Nu een Loqed en dat is een krachtige motor maar Loqed is helaas failliet dus opzoek naar een alternatief
Hoewel bij Loqed voor bestaande gebruikers de server in de lucht blijft is het faillissement voor mij ook aanleiding geweest om over te stappen. Vóór de Loqed heb ik de Nuki 2 (?) gehad en die motor deed het prima, ook in vergelijking met de Loqed. Er kwam wel meer geluid vanaf. Zal bij de 4 pro alleen maar verbeterd zijn.

Ik heb de Nuki pro 4 thuis liggen, maar stuur m terug. Nu de Tedee pro gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Vern schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Hoewel bij Loqed voor bestaande gebruikers de server in de lucht blijft is het faillissement voor mij ook aanleiding geweest om over te stappen. Vóór de Loqed heb ik de Nuki 2 (?) gehad en die motor deed het prima, ook in vergelijking met de Loqed. Er kwam wel meer geluid vanaf. Zal bij de 4 pro alleen maar verbeterd zijn.

Ik heb de Nuki pro 4 thuis liggen, maar stuur m terug. Nu de Tedee pro gemonteerd.
Oké waarom tedee ipv Nuki ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

Vern schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Ik heb de Nuki 4 pro genomen ipv de tedee. Tedee ziet er beter uit en is wat stiller, maar Nuki is een grotere organisatie en komt volwassener over. Tevens vond ik de vingerafdruk functie op de keypad heel fijn. Motor van Nuki is sterk genoeg, vergeleken met de LOQED. Die vond ik het mooiste, maar moest eruit na faillissement...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

yec schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:57:
[...]

Ik heb de Nuki 4 pro genomen ipv de tedee. Tedee ziet er beter uit en is wat stiller, maar Nuki is een grotere organisatie en komt volwassener over. Tevens vond ik de vingerafdruk functie op de keypad heel fijn. Motor van Nuki is sterk genoeg, vergeleken met de LOQED. Die vond ik het mooiste, maar moest eruit na faillissement...
Uiteindelijk voor Tedee pro gekozen omdat die er compacter en degelijker uitziet (en is). De WAF was doorslaggevend. Gebruik m nu een week en voldoet aan verwachtingen en idd heerlijk stil. Slot wordt moeiteloos, zonder piepen en kraken geopend. De app is prima recht toe-recht aan. Ik wist van tevoren dat ik wat praktische dingen ging missen (tijdschema automtisch vergrendelen en ontgrendelen) en wennen dat er geen ontgrendelstand is (open is daadwerkelijk de deur openen). Tedee is opgenomen in mijn Google Home verzameling, kijken of ik daar nog wat mee kan.

Dat alles vindt je wel terug bij de Nuki denk i, die ook aanzienlijk minder duur is :| Ten opzichte van Tedee lijkt Nuki me ook verder. Eenzelfde lot als Loqed zal Nuki niet zo snel overkomen, met Tedee is dat afwachten. En toch geen spijt van het terugsturen van de Nuki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
SjigEd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Bijzonder. Hier werkt het perfect bij mezelf en 3 kinderen van 7, 9 en 11.
Hoe bevalt de keypad 2.0?

Ik wil hem graag kopen, maar twijfel want zie hier wat meldingen over problemen met het herkennen van vingerafdrukken en op het Nuki forum staan meerdere topics die gaan over een langzaam keypad (duurt lang voordat de deur open gaat).

https://www.google.com/ur...Vaw2ohtxcdHn8NWsy-SvRWFee

https://www.google.com/ur...Vaw3zaTAKtvfvceEx_ByVjT1M

https://www.google.com/ur...Vaw1oyJ9b0mscLxBBYkebri9E

Reageert het keypad snel of zijn er hier ook gebruikers met problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32
Qoon3x schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Hoe bevalt de keypad 2.0?

Ik wil hem graag kopen, maar twijfel want zie hier wat meldingen over problemen met het herkennen van vingerafdrukken en op het Nuki forum staan meerdere topics die gaan over een langzaam keypad (duurt lang voordat de deur open gaat).

Reageert het keypad snel of zijn er hier ook gebruikers met problemen?
Bevalt nog steeds heel goed.
Herkennen van de vingerafdrukken gaat nog steeds heel erg goed. Dat gaat alleen fout als een kind zijn vinger er niet goed op houdt.

Snelheid zit ergens tussen een sleutel al in je hand en hem in je zak hebben in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nu 2 Nuki V4 op de voor en achterdeur waar ik erg blij mee ben tot nu toe

Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur van de batterijen die erbij zitten ?
Wat is de gemiddelde duur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
MarioMark1541 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:26:
Nu 2 Nuki V4 op de voor en achterdeur waar ik erg blij mee ben tot nu toe

Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur van de batterijen die erbij zitten ?
Wat is de gemiddelde duur ?
Toen ik nog een 3 zonder pack had gebruikte ik deze: https://www.duracell.nl/p...m-alkaline-aa-batterijen/

Zeker niet de goedkoopste maar de spanningsdip bij ‘normale’ alkaline batterijen was zeer groot: je hoorde de motor gewoon inkakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Toppe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Toen ik nog een 3 zonder pack had gebruikte ik deze: https://www.duracell.nl/p...m-alkaline-aa-batterijen/

Zeker niet de goedkoopste maar de spanningsdip bij ‘normale’ alkaline batterijen was zeer groot: je hoorde de motor gewoon inkakken…
Er zitten een accupack in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ah. Dikke prima met de accuduur. Denk week of 8? Als hij leeg is krijg ik een melding, ‘s nachts deur op slot, pack aan de lader. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Toppe schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:39:
[...]

Ah. Dikke prima met de accuduur. Denk week of 8? Als hij leeg is krijg ik een melding, ‘s nachts deur op slot, pack aan de lader. Prima te doen.
Jij hebt dus ook de 4 met accupakket (wifi connectie of matter of externe bridge )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Hoe vaak is de Nuki per dag aan het werk dan? Ik heb er hier eentje op de voordeur van ons appartement en ik doe zo 6 maanden met een setje oplaadbare Ikea batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
MarioMark1541 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Jij hebt dus ook de 4 met accupakket (wifi connectie of matter of externe bridge )?
3. Zelfde motor, alleen geen matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Trasos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Hoe vaak is de Nuki per dag aan het werk dan? Ik heb er hier eentje op de voordeur van ons appartement en ik doe zo 6 maanden met een setje oplaadbare Ikea batterijen.
Z’n 15 keer per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oh, dat komt per saldo dan wel aardig overeen met wat ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Trasos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:06:
[...]

6 maanden is netjes inderdaad maar ligt inderdaad natuurlijk wel hoe vaak je er gebruik van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Nu staat percentage bij een deur op 94 en de andere deur op 92 % dit is vanaf 29 mei volledige lading
Is dat een beetje realistisch wat jullie ook ervaren ?
Gaat om een nuki 4 verbonden met matter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
MarioMark1541 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Nu staat percentage bij een deur op 94 en de andere deur op 92 % dit is vanaf 29 mei volledige lading
Is dat een beetje realistisch wat jullie ook ervaren ?
Gaat om een nuki 4 verbonden met matter
Dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Duidelijk

Dus vergelijkbaar met jullie niveaus ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
MarioMark1541 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Duidelijk

Dus vergelijkbaar met jullie niveaus ?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541

Andere vraag

Ik moet plaat A gebruiken bij mijn deur maar lijkt net of hij niet helemaal sluit ( kijk nu tegen de cilinder aan zeg maar bovenkant )!
Het slot werkt wel gewoon open en op slot dus als het geen kwaad kan laat ik het zo
Wat denken jullie
Zie foto
Op de voordeur sluit het plaatje wel helemaal goed aan ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fhqzy8dzC5CzVFAju95-Cz2tHUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK9m06uvqBa7YEIeiBR5VUNH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Andere vraag

Ik moet plaat A gebruiken bij mijn deur maar lijkt net of hij niet helemaal sluit ( kijk nu tegen de cilinder aan zeg maar bovenkant )!
Het slot werkt wel gewoon open en op slot dus als het geen kwaad kan laat ik het zo
Wat denken jullie
Zie foto

[Afbeelding]
Hangt er maar net vanaf hoe ver de cilinder uit de deur steekt. Elke deur of cilinder is weer anders.
Het kan in principe geen kwaad. Ik heb destijds op de 3D printer een opvul plaatje gemaakt.
Bij de Aqara U200 die ik nu heb had ik hetzelfde probleem. Dus ook weer een vulplaatje op maat geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

MarioMark1541 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Andere vraag

Wat denken jullie
Zie foto

[Afbeelding]
Kan geen kwaad. Bij mee zit er zelfs 8mm tussen de plaat en het beslag. Zag dat je op etsy een 3d print opvulplaat kan bestellen. Ga ik waarschijnlijk ook een keer doen.

https://www.etsy.com/nl/l...=1&organic_search_click=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
yec schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Kan geen kwaad. Bij mee zit er zelfs 8mm tussen de plaat en het beslag. Zag dat je op etsy een 3d print opvulplaat kan bestellen. Ga ik waarschijnlijk ook een keer doen.

https://www.etsy.com/nl/l...=1&organic_search_click=1
Dus jij hebt ook een opening ertussen ?

En wat doe je met die opvulaat dan
Het originele plaatje moet er dan ook nog op toch ?

[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-06-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

MarioMark1541 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Dus jij hebt ook een opening ertussen ?

En wat doe je met die opvulaat dan
Het originele plaatje moet er dan ook nog op toch ?
Opvulplaat wordt aangepast aan de originele plaatje. Je geeft de afmetingen mee van jou situatie en wordt op maat geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
yec schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Opvulplaat wordt aangepast aan de originele plaatje. Je geeft de afmetingen mee van jou situatie en wordt op maat geprint.
Ah dus die doe je er eerst op en dan de Nuki plaat A ?
En dat lost dat mijn probleem op met de ruimte ?

[ Voor 7% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-06-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

MarioMark1541 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Ah dus die doe je er eerst op en dan de Nuki plaat A ?
En dat lost dat mijn probleem op met de ruimte ?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
remmuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Hangt er maar net vanaf hoe ver de cilinder uit de deur steekt. Elke deur of cilinder is weer anders.
Het kan in principe geen kwaad. Ik heb destijds op de 3D printer een opvul plaatje gemaakt.
Bij de Aqara U200 die ik nu heb had ik hetzelfde probleem. Dus ook weer een vulplaatje op maat geprint.
Hoe bevalt de Aqara U200? Ik zit nog te wachten op de release. Er zitten uiteindelijk wel adapters bij voor knop cilinders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
xileS schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Hoe bevalt de Aqara U200? Ik zit nog te wachten op de release. Er zitten uiteindelijk wel adapters bij voor knop cilinders?
Beetje off-topic hier dus ik hou het kort; Installatie was even een dingetje maar dat komt vooral omdat de handleiding nog een beetje karig was. Ik ga ervan uit de de 'winkel versie' beter gedocumenteerd is.
Slot werkt goed. Iets sneller en stiller dan de Nuki 2.0. Ook de stille modus is fijn.
We gebruiken alleen maar de vingerafdruk om de deur te openen. Had de Aqara eigenlijk gekocht voor Homekey maar in de praktijk gebruik ik dat nooit. Ik ga mij nog een beetje verdiepen in integraties en automatiseringen in Homekit.
Bij de Kickstarter modellen zitten geen adapters. Weet niet of dat in de toekomst wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 16:59

JB

Cédric roelt!

Kun je de battery pack ook gewoon vol laden? Elke keer laadt ie maar op tot zo'n 60-65%? Beetje jammer als ie ook al weer bij 20% begint te mekkeren. Wordt hier dagelijks gebruikt waardoor ik elke maand wel op moet laden. Dus niet echt de _12_ maanden lifetime...

edit:
Hmm hij stond niet ingesteld op "Nuki Power Pack". Nu ik dat handmatig hierop heb gezet, zegt ie wel 100%. Dan nog steeds moet ik maandelijks opladen. Of is het stroomverbruik nu ook anders :+

[ Voor 55% gewijzigd door JB op 16-06-2024 12:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

JB schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:05:
Kun je de battery pack ook gewoon vol laden? Elke keer laadt ie maar op tot zo'n 60-65%? Beetje jammer als ie ook al weer bij 20% begint te mekkeren. Wordt hier dagelijks gebruikt waardoor ik elke maand wel op moet laden. Dus niet echt de _12_ maanden lifetime...

edit:
Hmm hij stond niet ingesteld op "Nuki Power Pack". Nu ik dat handmatig hierop heb gezet, zegt ie wel 100%. Dan nog steeds moet ik maandelijks opladen. Of is het stroomverbruik nu ook anders :+
Stond bij mij ook niet goed kwam ik achter, recent ook aangepast. Automatisch detecteren ging dus niet goed.

Elke maand is wel heel vaak, hier gaat hij denk ik drie maanden mee. Wordt ook veelvuldig gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 16:59

JB

Cédric roelt!

Beekforel schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Stond bij mij ook niet goed kwam ik achter, recent ook aangepast. Automatisch detecteren ging dus niet goed.

Elke maand is wel heel vaak, hier gaat hij denk ik drie maanden mee. Wordt ook veelvuldig gebruikt.
Waarschijnlijk klopte het percentage dus ook niet en laad ik te snel op. Maar de Nuki knipperde steeds met een rode ring. Ook wel bijzonder dat zo’n ding de eigen battery pack niet herkent.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ben aan het overwegen om een keypad te kopen met vingerafdruk

Zijn er hier mensen met ervaring ?

Denk aan snelheid openen deur en herkenning van vingerafdruk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:19
MarioMark1541 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:04:
Ben aan het overwegen om een keypad te kopen met vingerafdruk

Zijn er hier mensen met ervaring ?

Denk aan snelheid openen deur en herkenning van vingerafdruk ?
Ik gebruik deze keypad nu ongeveer een maand. De vinger van een volwassene wordt binnen 2-3 seconden herkend, zeer snel dus. Daarna draait de deur open. Ik vind het een zeer handige extra.

Vingers van kleine kinderen worden niet of zeer slecht herkend.

Enige opmerking is dat als je vinger of de lezer nat zijn, dat die dan minder goed of niet werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door its_me_ op 07-07-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
its_me_ schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:25:
[...]

Ik gebruik deze keypad nu ongeveer een maand. De vinger van een volwassene wordt binnen 2-3 seconden herkend, zeer snel dus. Daarna draait de deur open. Ik vind het een zeer handige extra.

Vingers van kleine kinderen worden niet of zeer slecht herkend.

Enige opmerking is dat als je vinger of de lezer nat zijn, dat die dan minder goed of niet werkt.
Kijk daar heb ik wat aan

Als ik m koop komt hij uiteraard buiten te hangen dus dat wordt dan wel een issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

MarioMark1541 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:08:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan

Als ik m koop komt hij uiteraard buiten te hangen dus dat wordt dan wel een issue
Ik heb de keypad al 3 maanden aan de voordeur buiten hangen, maar tot nog toe nooit problemen met de regen gehad. Ik vind het een ontzettend fijne toevoeging. Vinger er tegen aan en binnen 10 seconden is de deur open. Vind persoonlijk de Pro variant aanzienlijk mooier, maar de prijs daarvan is behoorlijk hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
yec schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Ik heb de keypad al 3 maanden aan de voordeur buiten hangen, maar tot nog toe nooit problemen met de regen gehad. Ik vind het een ontzettend fijne toevoeging. Vinger er tegen aan en binnen 10 seconden is de deur open. Vind persoonlijk de Pro variant aanzienlijk mooier, maar de prijs daarvan is behoorlijk hoog...
Oké

Gaat mij meer om o.a. de snelheid

Telefoon op openen drukken is vrij instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Hi all,

The clutch was defect van mij Nuki 2.0 slot. Was nog tevreden en heb hem nu uit elkaar en wille alle tandwielen weer terug zetten.

Helaas geen foto’s gemaakt en tijden het openen viel het ‘eruit’

Heeft iemand een ‘handleiding’ van hoe het eruit moet zien intern zodat ik hem weer inelkaar kan zetten?

Long shot maar anders blijf ik pielen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Bigg Balls schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:49:
Hi all,

The clutch was defect van mij Nuki 2.0 slot. Was nog tevreden en heb hem nu uit elkaar en wille alle tandwielen weer terug zetten.

Helaas geen foto’s gemaakt en tijden het openen viel het ‘eruit’

Heeft iemand een ‘handleiding’ van hoe het eruit moet zien intern zodat ik hem weer inelkaar kan zetten?

Long shot maar anders blijf ik pielen :-)
Weet niet of de 2.0 veel afwijkt van de 1.0?
Die hebben ze hier uit elkaar gehaald: https://314159.xyz/post/nuki-smart-lock/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@remmuz dank je wel. Heb ondertussen ook een YouTube video gevonden die helpt.

Ben bang dat één van de twee motortjes defect is, ik ga ermee aan de slag en zal alles moeten leren (solderen bijvoorbeeld).

Leuke aanleiding :-)

Edit: link naar YouTube video:
YouTube video canwefixthat

[ Voor 18% gewijzigd door Bigg Balls op 17-07-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 17:26
Weten jullie of er een alternatief is voor de nuki kleefplaat voor montageplaat B? Hij raakt bij mij elke keer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00
poestoe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
Weten jullie of er een alternatief is voor de nuki kleefplaat voor montageplaat B? Hij raakt bij mij elke keer los.
Bij mij bleef hij ook loskomen. Toen gemaild naar nuki en vervanging gekregen. Een B gemaakt uit alu of iets van metaal. Alleszins geen plastiek zoals de zwarte.

Deze hangt er nog altijd aan en kwam niet meer los. Zou eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 22:31
poestoe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:32:
Ik heb de mijne vast gemaakt met Tesa powerbond: https://www.tesa.com/nl-n...werbond-ultra-strong.html
Ik moest in verband met werkzaamheden aan de slotplaat de Nuki er helemaal afhalen, maar dat was dus nog niet zo eenvoudig want die tesa powerbond is echt sterk. Je moet natuurlijk de ondergrond wel goed schoon en vetvrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Laatst online: 08-05 18:57
ShaneV schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Bij mij bleef hij ook loskomen. Toen gemaild naar nuki en vervanging gekregen. Een B gemaakt uit alu of iets van metaal. Alleszins geen plastiek zoals de zwarte.

Deze hangt er nog altijd aan en kwam niet meer los. Zou eens mailen.
Contact gehad met Nuki, maar deze Montageplaat B is niet in de metale versie te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Hebben trouwens meer mensen last van een deur sensor die regelmatig aangeeft dat de deur openstaat, maar gewoon gesloten is?
Werkt zeer onbetrouwbaar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Johnnie5 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:56:
Hebben trouwens meer mensen last van een deur sensor die regelmatig aangeeft dat de deur openstaat, maar gewoon gesloten is?
Werkt zeer onbetrouwbaar op deze manier.
Ja ik ook. Het heeft behoorlijk lang goed gewerkt. Ik heb het op de voordeur zitten en die werkt nog steeds goed. Degene die nu uiteindelijk problemen geeft zit op een stalen garagedeur, ik dacht dat dat wellicht het probleem zou zijn. Je hebt er op deze manier i.d.d. niets aan.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00
Johnnie5 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Contact gehad met Nuki, maar deze Montageplaat B is niet in de metale versie te verkrijgen.
https://www.smarthome365..../nuki-smart-lock-plate-b/ deze heb ik gekregen van hun. Zal je zien is duidelijk een ander model :)

[ Voor 6% gewijzigd door ShaneV op 22-07-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
ShaneV schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:18:
[...]

https://www.smarthome365..../nuki-smart-lock-plate-b/ deze heb ik gekregen van hun. Zal je zien is duidelijk een ander model :)
Helaas kreeg ik alleen de zwarte plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik merk trouwens op dat er 2 verschillende power packs zijn.
Een 2.5 Ah 12 Wh en een 2.05 Ah 9.84 Wh.
Vreemd is dat de 12 Wh ouder lijkt dan de 9.84 Wh.

Ik ga er vanuit dat de 12 Wh langer meegaat.
Die 9.84 Wh heb ik afgelopen week gekocht via Nuki en blijkbaar zijn dat de power packs die nu verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb sinds denk ik 2 weken problemen met de notificaties

Sloten verbonden via Matter via Homey en heeft goed gewerkt maar sinds kort dus niet meer goed
Er zit een vertraging in
Heeft iemand anders dat probleem ook en of weet hier een oplossing voor ?

Gaat dus om de pushmeldinfrn als iemand de deur open en of vergrendeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnie5
MarioMark1541 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:07:
Ik heb sinds denk ik 2 weken problemen met de notificaties

Sloten verbonden via Matter via Homey en heeft goed gewerkt maar sinds kort dus niet meer goed
Er zit een vertraging in
Heeft iemand anders dat probleem ook en of weet hier een oplossing voor ?

Gaat dus om de pushmeldinfrn als iemand de deur open en of vergrendeld
Ik kreeg het volgende als oplossing.

Soft Restart Smart Lock:
Verwijder de Power Pack uit de Smart Lock en zet deze minimaal 15 minuten opzij.
Zet de Smart Lock nu in de onderhoudsmodus: Druk op de knop van de Smart Lock en houd hem ingedrukt. Plaats de Power Pack terug terwijl je de knop ingedrukt blijft houden.
Houd de knop ingedrukt totdat het bovenste LED-segment oplicht.
Verwijder de Power Pack nu opnieuw en plaats deze na enkele seconden terug. Laat de Smart Lock nu opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Sinds 27 mei 2 nuki 4 pro smartelijks in gebruik

- batterij voordeur 48 procent
- Achterdeur 54 procent

Is dat een beetje realistisch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1986
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01 08:46
Weten jullie of een nuki of bijvoorbeeld een switch bot pro op dit deur beslag past?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EQqnIVAz2j_5RHIktyx35Xh7gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3rxjO1t4UmfcRTQLZkm3c2c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:53

Matjan

:D

Hier helemaal tevreden over het vast zitten van de Nuki. Alleen heb ik een extra deurstopper aan de muur bevestigd zodat de Nuki niet tegen de muur knalt wanneer de deur open zwaait. De Nuki steekt namelijk verder uit dan mijn deurhendel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-oSWtIOa6GW5woDtyeLI4DupMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0Zdj1VomAtMN3JbKbKnZcau.jpg?f=fotoalbum_large

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:33

Rzaan

Altijd zoekende

ik heb eindelijk een nieuwe voordeur!
Nu zit ik ook te denken aan een Nuki, maar het is zo'n duur die je nog eens flink in de rubbers naar je toe moet trekken om de sleutel gedraaid te krijgen.
Dan gaat zo'n Nuki toch niet werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfTa7pF1Hu-f7iDY2DcSh1JHHCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY57BMLyF4CWIljwII5Fwepv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Rzaan op 24-08-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:58:
ik heb eindelijk een nieuwe voordeur!
Nu zit ik ook te denken aan een Nuki, maar het is zo'n duur die je nog eens flink in de rubbers naar je toe moet trekken om de sleutel gedraaid te krijgen.
Dan gaat zo'n Nuki toch niet werken?

[Afbeelding]
Als je niet met 1 hand de sleutel kunt draaien dan wordt het niks denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Beekforel schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:11:
[...]

Als je niet met 1 hand de sleutel kunt draaien dan wordt het niks denk ik.
Ik kan met 1 hand de sleutel draaien, maar moet met hand 2 aan de beugel trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat is dus niet met 1 hand.

Wellicht dat ontgrendelen wel gaat?

[ Voor 41% gewijzigd door Beekforel op 24-08-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Ik kan met 1 hand de sleutel draaien, maar moet met hand 2 aan de beugel trekken :)
Bedoel je dat je aan de beugel moet trekken om de sleutel te kunnen bedienen (omdat het anders te zwaar is)? Dan gaat het niet werken, nee. De sleutel moet soepel kunnen draaien, anders is de batterij ook zo leeg.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02:03
Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Dan moet het slot en het gat beter aligned worden. Deze drukt dus tegen het einde aan ipv het in “midden” zit, waardoor je moet trekken om de cilinder vrij te krijgen/speling te geven. Meestal zit er een alignment schroef op aan de binnenkant bij het gat waar de deur in valt.

Als je deur naar buiten “beweegt” zodra je slot dicht maakt, duw je hem dus met de cilinder vast in het kozijn. Dat hoort niet.

Een deur hoor je niet aan te hoeven trekken. (Om het van het slot te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Room42 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Bedoel je dat je aan de beugel moet trekken om de sleutel te kunnen bedienen (omdat het anders te zwaar is)? Dan gaat het niet werken, nee. De sleutel moet soepel kunnen draaien, anders is de batterij ook zo leeg.
Precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bmwgozer schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Dan moet het slot en het gat beter aligned worden. Deze drukt dus tegen het einde aan ipv het in “midden” zit, waardoor je moet trekken om de cilinder vrij te krijgen/speling te geven. Meestal zit er een alignment schroef op aan de binnenkant bij het gat waar de deur in valt.

Als je deur naar buiten “beweegt” zodra je slot dicht maakt, duw je hem dus met de cilinder vast in het kozijn. Dat hoort niet.
Dit ga ik eens onderzoeken. Helemaal nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:19
Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Dit ga ik eens onderzoeken. Helemaal nieuw voor mij.
Het slot van een nieuwe deur moet inderdaad gewoon makkelijk te openen en te sluiten zijn. Als dat niet het geval is zal de deur en of het slot afgesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:18
Hi all,

Het is natuurlijk als allereerst mijn taak om goed op de kids te letten, maar..

Woon aan een zeer drukke straat en heb 3 kids.
Doe altijd deur op slot als ik thuis ben, zodat kids niet op straat kunnen rennen.

Nu heb ik nuki en mijn oudste is zo slim dat je aan de ronde cirkel kan draaien en dan is het slot eraf. Hij doet de klink open en wil naar buiten rennen. Ik als een gek erachteraan.
Je kunt niet meer de sleutel uit het slot halen, want deze zit permanent in het slot. Door te draaien is de deur ontgrendeld.

Is er een manier dat het handmatig draaien zodat de deur ontgrendeld word te blokkeren?
Ik denk het niet maar probeer het eens hier of er iets mogelijk is

De deurhendel staat al omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

its_me_ schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:38:
[...]

Het slot van een nieuwe deur moet inderdaad gewoon makkelijk te openen en te sluiten zijn. Als dat niet het geval is zal de deur en of het slot afgesteld moeten worden.
Ik heb al gekeken naar de sluitkom. Bij de voordeur heb ik inderdaad gezien dat daar 2 schroeven zitten die bedoelt lijken om de kom naar voren of achteren te bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnie5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qndecB_8OoLbIGQ6yGDHdccnGIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AU54YQmF1GIOdU38K5IHxcGy.jpg?f=user_large

Op een nette manier de keypad anti diefstal gemaakt of in ieder geval moeilijker te verwijderen.

• Room42
  • Niet online
Johnnie5 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:19:
[Afbeelding]

Op een nette manier de keypad anti diefstal gemaakt of in ieder geval moeilijker te verwijderen.
Nice. Ik heb dat opgelost met een schroef met een rubberen ring net boven de remote, zodat je hem er inderdaad niet zomaar uit kunt schuiven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Room42
  • Niet online
Ik had gisteren een issue; Ik kon mijn slot niet vastschroeven dus ik heb de plakmethode moeten gebruiken. Maar nu kwam gisteren opeens de dubbelzijdige tape los en dus het slot. Uiteraard hing ie nog aan de sleutel, dus hij kon niet kapotvallen maar gebruiken kon ook niet meer.

Vandaag de tape opnieuw aangedrukt en tot mijn verbazing zit ie weer helemaal vast. Echt vertrouwen doe ik het niet, dus ik wil mogelijk de tape vervangen of wellicht met wat lijm vastzetten maar wel jammer dat ik de schroefmethode niet kan gebruiken.

Komt dit vaker voor? Uiteraard heb ik alles goed schoongemaakt, hij zit ook al sinds november gewoon strak. Maar zoiets kan ik natuurlijk niet gebruiken als ik buitenshuis ben, dat dan het slot opeens niet meer open gaat. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 29-08-2024 18:34 ]

• Toppe
Room42 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:32:
Ik had gisteren een issue; Ik kon mijn slot niet vastschroeven dus ik heb de plakmethode moeten gebruiken. Maar nu kwam gisteren opeens de dubbelzijdige tape los en dus het slot. Uiteraard hing ie nog aan de sleutel, dus hij kon niet kapotvallen maar gebruiken kon ook niet meer.

Vandaag de tape opnieuw aangedrukt en tot mijn verbazing zit ie weer helemaal vast. Echt vertrouwen doe ik het niet, dus ik wil mogelijk de tape vervangen of wellicht met wat lijm vastzetten maar wel jammer dat ik de schroefmethode niet kan gebruiken.

Komt dit vaker voor? Uiteraard heb ik alles goed schoongemaakt, hij zit ook al sinds november gewoon strak. Maar zoiets kan ik natuurlijk niet gebruiken als ik buitenshuis ben, dat dan het slot opeens niet meer open gaat. :o
Waarom kan je hem niet vast schroeven?

Lijm is waardeloos. Als het een keer er af moet kan dat niet/lastig. Je zou eens kunnen overwegen door gewoon een schroef door de plaat heen te schroeven en hem op die manier op je beslag te fixeren. Eventueel even 2x m4 gaten tappen en je bent klaar.

• Room42
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:48:
[...]

Waarom kan je hem niet vast schroeven?
Mijn slot steekt niet genoeg uit.
Lijm is waardeloos. Als het een keer er af moet kan dat niet/lastig. Je zou eens kunnen overwegen door gewoon een schroef door de plaat heen te schroeven en hem op die manier op je beslag te fixeren. Eventueel even 2x m4 gaten tappen en je bent klaar.
Het is alleen een huurhuis, dus dat kan ik niet doen, helaas. :X

• GRteE
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb een codepaneel met vingerafdruk herkenning van Nuki .De verf van de nummers is na minder dan een jaar dusdanig versleten dat het vrij duidelijk is welke cijfers het meest gebruikt worden. Dit doorgegeven aan de service afdeling echter neemt men het niet serieus en wilde een tegoedbon van 10 euro geven. De melding heb ik gedaan zodat men iets aan het probleem kan doen echter heeft men bij Nuki daar geen oren naar.
Jammer want het slot werkt verder perfect. Ik heb natuurlijk de code veranderd maar dat doet niets af aan het feit dat de cijfers niet zo snel mogen slijten.
Gemiste kans Nuki, werk aan je kwaliteit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvanniel
Room42 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:08:
[...]
Mijn slot steekt niet genoeg uit.

[...]
Het is alleen een huurhuis, dus dat kan ik niet doen, helaas. :X
Ik heb het opgelost door dubbelzijdig tape van Tesa te gebruiken. Van dat spul waar je een aambeeld mee aan het plafond zou kunnen hangen. Dat is natuurlijk geklets maar nadat ik de ondergrond vetvrij had gemaakt en de Nuki met dat tape heb vastgeplakt is het nauwelijks nog los te krijgen.
Ik heb het 1 keer gehad dat ik het schild van het beslag los moest maken voor onderhoud aan de deur. Toen ben ik denk ik zeker een kwartier tot een half uur bezig geweest om de nuki er netjes en zonder slopen af te halen.
Dat heeft mij toen ook doen besluiten om op de exacte locatie van de schroeven van het beslag gaten te boren in de achterplaat van de Nuki zodat wanneer ik de Nuki van zijn achterplaat af heb, ik met een schroevendraaier het beslag er af kan halen zonder dat de achterplaat van het beslag af hoef te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

alexvanniel schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:32:
Dat heeft mij toen ook doen besluiten om op de exacte locatie van de schroeven van het beslag gaten te boren in de achterplaat van de Nuki zodat wanneer ik de Nuki van zijn achterplaat af heb, ik met een schroevendraaier het beslag er af kan halen zonder dat de achterplaat van het beslag af hoef te slopen.
Dat is een verdomd slimme oplossing.
Met dat idee had Nuki moeten komen in hun gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Ik heb even gekeken maar bij mij overlapt ie maar 1 schroef. Maar dat is natuurlijk wel een mooie versteviging voor de dubbelzijdige tape. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
[...]

Heb je een foto?
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

amphora

Websites & Fotografie

Ik ben ook nieuwsgierig naar alternatieve bevestiging methodes want ik heb mijn cilinder gesloopt met het te strak aandraaien van de drie mini schroefjes. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brAeIo1w221usC6Xh1IMe1UddTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1diXeo5en0gcc4HdexeCN3bs.jpg?f=fotoalbum_large
Wellicht die twee schroeven die er zitten inderdaad door de Niki plaat heen doen zou een optie kunnen zijn. Vanavond even proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 30-08-2024 11:20 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

amphora

Websites & Fotografie

Heb wel eerst een ander probleem. De batterijen willen er niet meer uit….

Vergrendeling wil niet meewerken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Rzaan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:07:
[...]

Op zich denk ik niet dat ze van Nuki er happig op zijn om mensen aan te raden gaten in de backplate te laten boren ;-) Voor mij is het ook alleen maar zodat ik bij de schroef achter die backplate kan. Niet om de backplate aan het deurbeslag vast te maken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
amphora schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:19:
Ik ben ook nieuwsgierig naar alternatieve bevestiging methodes want ik heb mijn cilinder gesloopt met het te strak aandraaien van de drie mini schroefjes. [Afbeelding]
Wellicht die twee schroeven die er zitten inderdaad door de Niki plaat heen doen zou een optie kunnen zijn. Vanavond even proberen.
De reden voor mij om dus met dat tape de backplate vast te zetten. Ik heb een cilinder waarbij de bovenkant ook erg dun is en de verkoper raadde mij al af om het schroefje van de Nuki daar er in te draaien. Al was het maar omdat je dan de behuizing tegen de cilinder aan kunt drukken. Vandaar dat ik dus ook met tape aan de gang ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Johnnie5 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Heb je een foto?
Ik zal er tussen de middag eens wat foto's van maken.
Voor de goede orde, ik heb dus geen gaten in de backplate gemaakt om met de schroeven van het beslag de backplate vast te zetten. Ik heb er gaten in gemaakt zodat ik de backplate er niet af hoeft te halen wanneer ik onderhoud aan de deur moet doen.
Onder de backplate zit overigens slechts 1 bout verstopt waar ik nu dus gewoon bij kan.
Overigens kun je inderdaad eventueel de bouten van het beslag gebruiken om de backplate van de Nuki vast te zetten. Maar voor de goede orde, dat heb ik dus niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Rzaan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:07:
[...]

De gaten zullen denk ik afhankelijk van de deur en gebruikt deurbeslag ook niet bij iedereen overal op dezelfde plaats zitten. Kan me voorstellen dat ze zich daar ook niet aan willen wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Johnnie5 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Heb je een foto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrkQJST2uyJ9niHB8930aWeMqKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9VoGthJsRACzJbkKpD61Bkg.jpg?f=fotoalbum_large

Er valt verder niet heel veel van te zien behalve dan dus die uitsparing voor de bout van het deurbeslag.

[ Voor 8% gewijzigd door alexvanniel op 30-08-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ja slimme oplossing wanneer je hem een keer los moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
alexvanniel schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

Er valt verder niet heel veel van te zien behalve dan dus die uitsparing voor de bout van het deurbeslag.
Ahh, ik dacht dat je bedoelde dat je met de schroef van het beslag de achterplaat van de Nuki ook vastgezet had (met een kleiner gat dus). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
Room42 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Ahh, ik dacht dat je bedoelde dat je met de schroef van het beslag de achterplaat van de Nuki ook vastgezet had (met een kleiner gat dus). :+
Nee. Dat was niet nodig aangezien de tape harder plakt dan een familielid zonder geld 😂
Maar.... Dat zou dus evengoed voor anderen zeker wel kunnen. Je moet dan alleen wel opletten dat je dus niet te dik dubbelzijdig tape gebruikt en de bout zal wat langer moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Johnnie5 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:35:
Ja slimme oplossing wanneer je hem een keer los moet halen.
De deur moet nog geschilderd worden dus dan moet en wil ik het beslag er af hebben. Maar ook toen de drie punts sluiting bevestigd moest worden was ik wel blij dat ik niet weer opnieuw tape moest plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
Room42 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Sorry voor de teleurstelling. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 23:03
Afgelopen week firmware 4.3.10 geïnstalleerd en sindsdien een behoorlijke battery drain. Van 100 naar 66 in een nacht tijd. Iemand ervaring mee of tips?

Betreft een Nuki 4.0 Pro.

[ Voor 8% gewijzigd door MrLeeeet op 13-09-2024 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
MrLeeeet schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:52:
Afgelopen week firmware 4.3.10 geïnstalleerd en sindsdien een behoorlijke battery drain. Van 100 naar 66 in een nacht tijd. Iemand ervaring mee of tips?

Betreft een Nuki 4.0 Pro.
Is een bekende bug

Nuki forum staat ook een topic over
Ook ik had het na de installatie een drain
Na batterij eruit en er weer in was het weer normaal
Kreeg ook een critical melding

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
Hoi

Ik heb een paar vraagjes
Ik heb een nuki slot en een nuki keypad 1.0
Dit alles is geïntrigeerd met HA
Is er geen manier om de batterij in het keypad uit te lezen of zie ik dit over het hoofd?
Ik wil niet tegen komen dat de batterij van het keypad plots plat is..

Tweede vraag.. Ik zou eigenlijk een soort keypad willen (liefst van nuki, gezien deze mooi , klein , en deftig gebouwd (je ziet na een tijdje niet welke knoppen er gedrukt geweest zijn) dat ik kan integreren met HA waarbij ik via dat keypad mijn garagepoort kan openen. KAn dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:26
amphora schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:19:
Ik ben ook nieuwsgierig naar alternatieve bevestiging methodes want ik heb mijn cilinder gesloopt met het te strak aandraaien van de drie mini schroefjes.

Ik heb het opgelost door plaat B te gebruiken en vast te schroeven. Mijn cilinder steekt uit en de schroefjes voor plaat A moet ik te vast draaien naar mijn zin, ik wil niet mijn cilinder slopen.
Onder de plaat heb ik de ruimte met een plaatje mdf opgevuld, de schroeven vallen precies in de schroefgaten van de plaat die origineel om de cilinder heen zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyaKa56kuGqQfUhElIWyBlYTsHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jtZrdsqslDQOuptAuaReWuQ2.jpg?f=user_large

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

skank schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:36:
Hoi

Ik heb een paar vraagjes
Ik heb een nuki slot en een nuki keypad 1.0
Dit alles is geïntrigeerd met HA
Is er geen manier om de batterij in het keypad uit te lezen of zie ik dit over het hoofd?
Ik wil niet tegen komen dat de batterij van het keypad plots plat is..

Tweede vraag.. Ik zou eigenlijk een soort keypad willen (liefst van nuki, gezien deze mooi , klein , en deftig gebouwd (je ziet na een tijdje niet welke knoppen er gedrukt geweest zijn) dat ik kan integreren met HA waarbij ik via dat keypad mijn garagepoort kan openen. KAn dat?
De keypad 2.0 stuurt een notificatie als de batterijen onder de 20% komen en wij gebruiken alleen de vingerafdruk sensor. Had het niet verwacht, maar wat een uitkomst is dat! Misschien is dat iets voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
yec schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:21:
[...]

De keypad 2.0 stuurt een notificatie als de batterijen onder de 20% komen en wij gebruiken alleen de vingerafdruk sensor. Had het niet verwacht, maar wat een uitkomst is dat! Misschien is dat iets voor jou...
Ik zit met de 1.0 helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 23:03
MarioMark1541 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:20:
[...]

Is een bekende bug

Nuki forum staat ook een topic over
Ook ik had het na de installatie een drain
Na batterij eruit en er weer in was het weer normaal
Kreeg ook een critical melding
Inmiddels bijgewerkt naar versie 4.3.11 stable, maar blijf helaas een flinke battery drain houden. In een dag tijd gezakt van 48% naar onder de 20. Smart home integratie gebruik ik nog niet, alleen verbonden met wifi.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste