Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Update maart 2025

Sinds de lancering van dit topic is er veel veranderd. De eerdere modellen zijn niet meer verkrijgbaar. Nuki heeft inmiddels de line-up volledig vernieuwd met drie modellen:

• Nuki Smart Lock Ultimate
• Nuki Smart Lock Pro (5e generatie)
• Nuki Smart Lock Go

Alle modellen ondersteunen nu bediening op afstand zónder extra hub of bridge:

– De Ultimate en Pro 5e generatie hebben ingebouwde Wi-Fi én Thread
– De Go werkt via Bluetooth en kan optioneel met een Matter add-on gekoppeld worden aan je smart home (Thread)

Dat betekent dat je géén losse bridge meer nodig hebt. Of je nu Apple Home, Google Home, Alexa of Home Assistant gebruikt: je kunt gewoon verbinden via Wi-Fi of Matter-over-Thread, afhankelijk van je voorkeur.

Belangrijkste verschillen:

code:
1
2
3
4
5
Model         | Cilinder nodig? | Connectiviteit     | Power Pack | Extra’s
------------- |------------------|--------------------|------------|--------------------------
Ultimate      | Ja               | Wi-Fi + Thread     | Inbegrepen | Sneller, stiller, magneet-sensor
Pro 5th Gen   | Nee              | Wi-Fi + Thread     | Inbegrepen | Zelfde specs als Ultimate, maar zonder cilindervervanging
Go            | Nee              | Bluetooth (Matter add-on) | AA of optioneel Power Pack | Goedkoopste optie

Nieuwe accessoires:
Keypad 2.0 met vingerafdrukscanner
Power Pack 2 (USB-C, langere batterijduur)
WearOS en Apple Watch apps
Matter add-on voor de Go

Voor wie op zoek is naar een betaalbare instapoptie is er nu de Smart Lock Go, die standaard geen Thread/Matter heeft, maar dat als uitbreiding aanbiedt. Dit instapmodel is wellicht het meest betaalbare slimme slot op dit moment als je alle mogelijkheden meerekent.

De 5e generatie Pro heb ik zelf in bestelling staan. Deze heeft dezelfde specs als de Ultimate, maar werkt met je bestaande slot – geen cilinderwissel nodig zoals bij de ultimate.

De oorspronkelijke post hieronder is deels verouderd, maar blijft staan als historisch overzicht.

---

Nuki, binnen zonder kloppen

Nuki, ooit begonnen als Kickstarter genaamd NoKi (No Key) maar toen dat niet mocht de naam gewijzigd naar NuKi (New Key) is een Oostenrijkse Start-Up die smartlocks maakt.

Wat kan Nuki

Kort gezegd: Nuki kan de sleutel in je bestaande slot omdraaien.
Dat is eigenlijk alles wat hij doet. Hierdoor kan het dus je deur op slot draaien, van het slot halen en openen.
De software maakt het allemaal slim. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat de deur automatisch opent als je thuis komt (dmv geofencing op je mobiel), of de deur op slot draait als je weg gaat, of iedere dag op een bepaald tijdstip.

Oplossing voor niet bestaand probleem?

In mijn situatie is Nuki eigenlijk overbodig. Ik heb er veel gemak van, maar een echt probleem lost het niet op.
Het is fijn als je met zware boodschappentassen aan komt lopen en de deur gaat automagisch open.
Het is fijn als mijn dochter weer eens zonder sleutel staat aan te bellen dat ik vanaf mijn mobiel de deur kan openen in mijn kantoor ipv opstaan, 2 trappen af. (Beter opvoeden zou ook een mogelijkheid zijn)

Er zijn echter voldoende situaties te bedenken waar dit een uitkomst kan zijn.
Een voorbeeld: Iemand die thuiszorg nodig heeft kan de thuiszorg toegang geven op zijn/haar telefoon. De hulpverlener kan er dan bepaalde tijden zo naar binnen, maar in de nacht niet. Met een normale sleutel kan zo iemand altijd je huis in.

De schoonmaakster die iedere dinsdag komt kun je toegang geven, en alleen dinsdag van 8 tot 13. Alle overige dagen kan ze niet naar binnen.

Hetzelfde kun je met de schilder, de klusjesman etc.

De controle houden over de toegang tot je huis is dus iets wat echt een pluspunt is van dit smartlock.

Nuki Bridge (verouderd)

De Nuki Bridge was jarenlang nodig voor bediening op afstand. Dat is inmiddels verleden tijd: alle nieuwe modellen (Ultimate, Pro 5e Gen, Go met Matter) kunnen zélf verbinding maken via Wi-Fi of Thread. Je hebt dus geen losse bridge of oude Android-telefoon meer nodig.

Nuki Fob

Voor je smartlock kun je ook een sleutelhanger krijgen waarmee je het slot kunt bedienen: de Nuki Fob. In de app kun je instellen wat het slot moet doen bij 1x, 2x en 3x drukken. Bijvoorbeeld: Vergrendelen, ontgrendelen en openen.

Update: Inmiddels zijn er naast de Fob ook andere opties zoals:
– De Nuki Keypad 2.0 met vingerafdrukscanner
– De Apple Watch app
WearOS ondersteuning
– De Smart Lock Go als instapmodel

Tot slot

Ik zal t.z.t. nog eens de layout aanpakken met wat plaatjes, maar voor nu is dit hopelijk een goede update. Vragen, aanvullingen of ervaringen? Drop ze hieronder!

[ Voor 44% gewijzigd door Philos31 op 30-03-2025 10:58 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Gereserveerd

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15
...wellicht een linkje in de TS naar https://nuki.io/ plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-01 14:20
Goed initiatief! Ik heb ook een lock aangeschaft, maar omdat het me nog niet is gelukt om de draaiknop van het slot te verwijderen, heb ik het slot zelf nog niet geplaatst.

Ik heb inmiddels wel de opener geinstalleerd om de buitenste appartementdeur te kunnen openen. Dat werkt goed, hoewel ik vind dat de wifi-ontvangst van de bridge niet heel sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-02 10:49
Ik heb inmiddels de hele set al een klaar liggen. Nuki, bridge, tag en keypad..Zal dit weekend eens even kijken of ik er mee aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Nuki eigenaar hier, sinds ergens halverwege 2019. Ik ben er op zich heel blij mee, maar er zijn drie nadelen (waarvan de laatste wellicht niet de schuld van Nuki is):

1. Hij maakt gruwelijk veel lawaai als ie open of op slot draait. Dus als ik vanuit mijn bed de deur nog even op slot doe heb ik continu de angst dat de kinderen wakker worden

2. De batterijen gaan vrij snel leeg en überhaupt het feit dat ie batterijen gebruikt en geen oplaadbare accu vind ik wat jammer

3. Ik heb voor de Nuki mijn cilinder moeten vervangen (voor eentje waarbij je aan twee kanten tegelijk een sleutel erin kunt steken), maar sinds die tijd is het soms zo dat de sleutel aan de buitenkant niet meer werkt. Ik blijf de sleutel dan ronddraaien, hij "pakt" niet. De winkel waar ik de cilinder gekocht heb gaf aan dat ik de boel wellicht te strak heb gemonteerd en dat ik de cilinder er weer een keer uit moet halen, maar daarvoor moet de Nuki ook los en dat is vrij vervelend (want dan heb ik een nieuwe plakstrip nodig).

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

posttoast schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:50:
..
2. De batterijen gaan vrij snel leeg en überhaupt het feit dat ie batterijen gebruikt en geen oplaadbare accu vind ik wat jammer

..
Je kan ook oplaadbare batterijen gebruiken?
En dan een setje apart opgeladen bewaren, zo kan je ze steeds rouleren.
Zo doe ik dat ook met mijn Xbox controller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
kevlar01 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Je kan ook oplaadbare batterijen gebruiken?
En dan een setje apart opgeladen bewaren, zo kan je ze steeds rouleren.
Zo doe ik dat ook met mijn Xbox controller :)
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht gelezen te hebben dat je geen rechargable batterijen mocht/kon gebruiken maar dat kan dus wel: https://nuki.io/en/suppor...ng-on-the-door/batteries/

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14
Dit zie ik echt meer als een Domotica ding. WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
posttoast schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:10:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht gelezen te hebben dat je geen rechargable batterijen mocht/kon gebruiken maar dat kan dus wel: https://nuki.io/en/suppor...ng-on-the-door/batteries/
Klopt, ze raden zelfs Eneloop aan, ikzelf heb de Ikea Ladda 2450 erin zitten en die gaan erg lang mee (Zijn wel/geen Eneloop, maar komen zeker uit dezelfde fabriek) 6 euro voor een setje van 4. Koop 2 setjes en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe verhoudt zich dit tot een Salto KS systeem? Ja, de Salto is pittig geprijsd (907 euro startset en licentie is 180 euro/jaar), maar die heeft minder draaiende delen, is SKG*** en kan je met NFC-tags ook via je telefoon of druppels (handig voor kinderen) openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Señor Sjon schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:23:
Hoe verhoudt zich dit tot een Salto KS systeem? Ja, de Salto is pittig geprijsd (907 euro startset en licentie is 180 euro/jaar), maar die heeft minder draaiende delen, is SKG*** en kan je met NFC-tags ook via je telefoon of druppels (handig voor kinderen) openen.
Nuki heeft geen druppels maar keyfob's (Handig voor kinderen) maar werkt ook met je mobiel of met een keypad, en werkt op je bestaande hang en sluitwerk waardoor je SKG dus zo hoog is als je eigen hang en sluitwerk.
De Nuki is niets meer dan een slimme sleuteldraaier, hij draait de sleutel aan de binnenkant van de deur (of de knop aan de binnenkant) en opent en sluit zo de deur.

Geen gedoe met nieuw deurbeslag, geen nieuwe sloten (als je cylinder geschikt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Salto is ook verkrijgbaar als alleen een nieuwe cilinder. Je ziet er niet meer van dan een grote knopcilinder. Je hebt wel een hub nodig voor de communicatie. Ik zie het veel in vakantieparken en daar werkt dat systeem erg handig. Gast krijgt 1-2 fob's/druppels mee en die worden na de huurperiode gelijk weer gedeactiveerd. In ieder geval is het wat minder invasief dan een centenbak aan je deur. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Liever een centenbak aan mn deur en 600 euro + 180 euro p/j in mn zak.
Ieder zn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Ook hier een tevreden Nuki gebruiker, één voor de voordeur en één voor de achterdeur. Mijn vrouw heeft reuma en had last met een sleutel de voordeur te openen. Nu met telefoon te openen en te vergrendelen, ook het gemak van het met boodschappen thuis te komen en een geopende deur, als je telefoon binnen 3 meter van de voordeur komt, na minimaal 100 meter weg te zijn geweest is zeer handig. Ook de waarschuwing open deur via IFTTT is handig. Kortom bijna perfect op de batterijen na, dit weekend maar eens de rechargebles van Ikea aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:15
Weet iemand of je voor deze sloten een eigen server kan draaien m.b.t. rechten of is dat bij de leverancier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:21
Wel geinteresseerd, nog geen gebruiker.

Voor de TS?
-Verschil tussen versie 1 en 2.
-Nuki Opener, voor bewoners met intercom/algemene voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Mr.D78 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:51:
Wel geinteresseerd, nog geen gebruiker.

Voor de TS?
-Verschil tussen versie 1 en 2.
-Nuki Opener, voor bewoners met intercom/algemene voordeur.
Versie 1 is niet meer verkrijgbaar, er was een omruilprogramma en verder zit er niet veel verschil tussen.
De opener, als iemand er verstand van heeft, ik heb hem zelf niet.

Als er sowieso mensen zijn die de topicstart aan willen passen, ik kan toegang geven. Ik weet niet alles en elke extra info is natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:21
Versie 1 kwam vrij recentelijk voorbij op iBood. https://www.ibood.com/ele...4/9277/op-op-elektronica/ (link is Belgische site, maar Nederlandse ook), vandaar mijn vraag.

De Nuki Opener ben ik tegengekomen via https://www.smarthomemaga...niet-meer-van-de-bank-af/

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.D78 op 03-02-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volgens mij is de Nuki 1 niet HomeKit compatible. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als fanatiek HomeKit-gebruiker heb ik dus liever versie 2 :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:00
Ook hier een zeer tevreden Nuki smartlock + bridge gebruiker (sinds 2018) in combinatie met de nest deurbel. Ik heb een drive-in woning met de woonkamer en keuken op de eerste verdieping. Nu kan ik vanaf de bank op de eerste verdieping de deur openen als bekende voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een meerpuntsslot waarbij de de klink omhoog moet doen en pas de cilinder moet opdraaien.
Ik snap dat nuki natuurlijk niet de grendel omhoog kan doen, maar Nuki kan wel de cilinder omdraaien.
Hier kan de nuki toch wel mee omgaan of niet?
Eerder posts zei iemand dat dan niet kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

posttoast schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:50:

3. Ik heb voor de Nuki mijn cilinder moeten vervangen (voor eentje waarbij je aan twee kanten tegelijk een sleutel erin kunt steken), maar sinds die tijd is het soms zo dat de sleutel aan de buitenkant niet meer werkt. Ik blijf de sleutel dan ronddraaien, hij "pakt" niet. De winkel waar ik de cilinder gekocht heb gaf aan dat ik de boel wellicht te strak heb gemonteerd en dat ik de cilinder er weer een keer uit moet halen, maar daarvoor moet de Nuki ook los en dat is vrij vervelend (want dan heb ik een nieuwe plakstrip nodig).
Hoeft niet hoor, je kan hem ook van de andere kant eruit trekken, dan blijft de sleutel vanuit de Nuki-kant gewoon in het slot.
jokidoki schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:41:
Ik heb een meerpuntsslot waarbij de de klink omhoog moet doen en pas de cilinder moet opdraaien.
Ik snap dat nuki natuurlijk niet de grendel omhoog kan doen, maar Nuki kan wel de cilinder omdraaien.
Hier kan de nuki toch wel mee omgaan of niet?
Eerder posts zei iemand dat dan niet kon...
Gewoon even Nuki mailen (redelijke kans dat zij het weten, niet waar ;)) bij mij reageerden ze snel en goed :)

Hier sinds halverwege vorig jaar een Nuki 2.0 + bridge. Heel tevreden over, nog geen batterijen hoeven uitwisselen. Auto-unlock werkt ook perfect :)

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 04-02-2020 18:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 07:40
Tips om het geluid te verminderen:
Optimize the locking rotation of your Smart Lock and lock even faster
During calibration, your Smart Lock will know your lock the first time you set it up and save the minimum and maximum lock positions. These two stops define the locking rotation. Between these locking points, it then comes to the actual locking mechanisms. You can recognize these by the “click” as the key is turned. At this moment, the locking bolt jumps one position further. Even if your Smart Lock knows the minimum and maximum lock points, it can not deduce at which positions the ‘jumps’ of the locking bolt will pass. So it is possible that the Smart Lock may make unnecessary locking rotations when locking and unlocking.

With the current firmware update, you can manually adjust the locking rotation path of your electronic door lock and thus reduce the duration of the locking process. You can find these tweaks using the following path: Smart Lock > Settings > Administration > Optimize Locking Rotation.

Glue the mounting plate instead of screwing it
A glued mounting plate transmits less vibrations to the door which reduces the noise.

Wrap something around the key
Depending on the thickness of your key, there might be some room for the key to move around while the Smart Lock is locking or unlocking. As most door bolts “jump” during a 360 degree movement, this can produce an additional noise. Wrapping something around your key or using a knob cylinder with one of the knob cylinder adapters of the Smart Lock 2.0 can lead to a much smoother noise level.

• JCreations
Weet iemand hoe de instelling "transition unlocked - locked" werkt bij de "optimize locking" instelling?

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:46
Laat ik nou net een Nuki besteld hebben (met wifi bridge). Heb ook meteen nieuwe cilinders besteld, waren nu SKG twee sterren. Aangezien er in de buurt toch wel wordt ingebroken, maar meteen 3 sterren cilinders besteld, die ook meteen de "paniekfunctie" hebben. Dat is toch echt wel een must have met een nuki.

Wil 'm ook integreren in Homey. Ben wel erg benieuwd of de "deursensor" van Nuki uit te lezen is met Homey ? Weet iemand dit ?

• MadDog11
kgb545 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:10:
Laat ik nou net een Nuki besteld hebben (met wifi bridge). Heb ook meteen nieuwe cilinders besteld, waren nu SKG twee sterren. Aangezien er in de buurt toch wel wordt ingebroken, maar meteen 3 sterren cilinders besteld, die ook meteen de "paniekfunctie" hebben. Dat is toch echt wel een must have met een nuki.

Wil 'm ook integreren in Homey. Ben wel erg benieuwd of de "deursensor" van Nuki uit te lezen is met Homey ? Weet iemand dit ?
Werkt goed, Homey notificatie instellen en job done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:59

bert pit

asdasd

Ik kijk al een tijdje naar de Nuki, maar weet niet precies hoe deze het slot opent. Is het zo dat wanneer je met je mobiel in de buurt komt het slot automatisch opent? of moet je een app opstarten?

Ik wil hem in eerste instantie gebruiken voor mijn garagedeur, die soms door laksheid de hele nacht open staat en toegang geeft tot de achterkant van mijn woning...

De bedoeling is dan dat deze automatisch op een bepaald tijdstip sluit.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
bert pit schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:55:
Ik kijk al een tijdje naar de Nuki, maar weet niet precies hoe deze het slot opent. Is het zo dat wanneer je met je mobiel in de buurt komt het slot automatisch opent? of moet je een app opstarten?

Ik wil hem in eerste instantie gebruiken voor mijn garagedeur, die soms door laksheid de hele nacht open staat en toegang geeft tot de achterkant van mijn woning...

Volgens mij kun je het slot laten openen als je met je telefoon in de buurt bent, maar dat hoeft niet. Het automatisch op slot laten gaan kan sowieso en dat is ook de voornaamste reden van mijn aanschaf geweest.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bert pit schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:55:

Je kan gewoon een schedule instellen voor het openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik hoor nogal vaak dat de batterijduur te kort is, maar wat is te kort precies? 4 weken of 6 maanden? :)

Das eigenlijk het enige wat me tegenhoudt, voor 300€ verwacht ik eigenlijk wel een lion accu. Geen zin om dan ook nog weer oplaadbare batterijen te gaan kopen terwijl het halve huis vol ligt met USB laders en powerbanks. Beetje een "back to the nineties" gevoel.

Of is er al een 3.0 versie in het verschiet met accupack?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Flagg schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:37:
Ik hoor nogal vaak dat de batterijduur te kort is, maar wat is te kort precies? 4 weken of 6 maanden? :)

Das eigenlijk het enige wat me tegenhoudt, voor 300€ verwacht ik eigenlijk wel een lion accu. Geen zin om dan ook nog weer oplaadbare batterijen te gaan kopen terwijl het halve huis vol ligt met USB laders en powerbanks. Beetje een "back to the nineties" gevoel.

Hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak hij aan het werk moet. Bij mij wordt ie denk ik niet heel zwaar belast, daarom misschien ook dat ie sinds vorig jaar zomer nog steeds op dezelfde originele batterijen werkt. Op dit moment geeft ie nog ‘sufficiently charged’ aan.

Vind ik prima, maar ik heb dan ook maar €204 betaald (Amazon.de) voor de 2.0 combo ipv €300 :p

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

fsfikke schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak hij aan het werk moet. Bij mij wordt ie denk ik niet heel zwaar belast, daarom misschien ook dat ie sinds vorig jaar zomer nog steeds op dezelfde originele batterijen werkt. Op dit moment geeft ie nog ‘sufficiently charged’ aan.

Vind ik prima, maar ik heb dan ook maar €204 betaald (Amazon.de) voor de 2.0 combo ipv €300 :p
Oh okay valt mee dus hier zal ie misschien 3 of 4x per dag op/van het slot gaan. Dus half jaartje zullen we dan wel halen. Nou ja eens wachten op een leuke aanbieding dan. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

fsfikke schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Je kan gewoon een schedule instellen voor het openen en sluiten.
Ik heb hem gisteren gemonteerd, dat kostte weinig moeite. Ik kan alleen de schedule nergens vinden. Waar vind ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
bert pit schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Ik heb hem gisteren gemonteerd, dat kostte weinig moeite. Ik kan alleen de schedule nergens vinden. Waar vind ik dat?
Open Nuki app, druk op je slot (het rondje in het midden van je scherm) Een popup komt tevoorschijn
klik Instellingen
Klik Smartlock beheren
Iets verder dan halverwege zie je tijdsplanning
Klik de + en voer een tijd en een actie in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bert pit schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:22:
[...]

In de settings van je Nuki “Manage smart lock” > “Scheduling”
Afbeeldingslocatie: https://developer.nuki.io/uploads/default/original/2X/0/003e379376a87872d7e4d404f1b05c2ae416f7a1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik zit te kijken naar de Nuki en overal wordt gesproken over de mogelijkheid tot het gebruik van een sleutel in geval van nood. Echter ben ik benieuwd of er mensen zijn die de Nuki gebruiken en nog steeds (wekelijks) een sleutel.

Onze huishoudelijke hulp wil namelijk graag naar binnen maar wil ik het niet aan doen om een app te gaan gebruiken.

Mijn huidige cilinder beschikt niet over een paniek/hotel functie maar ik bestel dan een nieuwe cilinder die dit wel heeft.

Ik twijfel ook nog even over het protocol. Ik gebruik namelijk HomeKit en dat zou de eerst logische keus zijn, echter heb ik ook een Zwave en Zigbee stick, ik heb dus ruim keus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 03-06-2020 07:34 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Wij gebruiken hier thuis NOOIT een sleutel voor de voordeur. Ik heb niet eens een huissleutel aan mijn sleutelbos. Ook geen fob. Ik heb een keypad en daarmee kom ik naar binnen.

Je kunt je schoonmaakster een sleutel geven, dan kan ze altijd naar binnen, ook als jullie slapen of op vakantie zijn, op dagen dat ze er niet hoort te zijn.

Met Nuki is het juist mooi dat je toegang kunt verlenen op dag en tijd, als jou schoonmaakster altijd op dinsdagochtend komt van 8-11, dan geef je haar toegang op dinsdag van half 8 tot 12, dan kan ze er ook nog in als ze een bus gemist heeft of ietsjes te vroeg is.
Je kunt haar ipv een sleutel een fob geven of een code op je keypad (als je die ook aanschaft)
Of toch een app, want zo lastig is die ook niet.

Qua protocol begrijp ik je niet helemaal. Je kunt Nuki alleen aansturen via bluetooth en via de Nuki bridge.
Er zit zigbee hardware in maar ze gaan er niets mee doen.
Homekit, Homey, domoticz etc hebben allemaal integratie met Nuki zodat je hem in je huisautomatisering kunt opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Philos31 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:15:
Wij gebruiken hier thuis NOOIT een sleutel voor de voordeur. Ik heb niet eens een huissleutel aan mijn sleutelbos. Ook geen fob. Ik heb een keypad en daarmee kom ik naar binnen.

Je kunt je schoonmaakster een sleutel geven, dan kan ze altijd naar binnen, ook als jullie slapen of op vakantie zijn, op dagen dat ze er niet hoort te zijn.

Met Nuki is het juist mooi dat je toegang kunt verlenen op dag en tijd, als jou schoonmaakster altijd op dinsdagochtend komt van 8-11, dan geef je haar toegang op dinsdag van half 8 tot 12, dan kan ze er ook nog in als ze een bus gemist heeft of ietsjes te vroeg is.
Je kunt haar ipv een sleutel een fob geven of een code op je keypad (als je die ook aanschaft)
Of toch een app, want zo lastig is die ook niet.

Qua protocol begrijp ik je niet helemaal. Je kunt Nuki alleen aansturen via bluetooth en via de Nuki bridge.
Er zit zigbee hardware in maar ze gaan er niets mee doen.
Homekit, Homey, domoticz etc hebben allemaal integratie met Nuki zodat je hem in je huisautomatisering kunt opnemen
Ik haal er inderdaad twee door elkaar heen. De Danalock heeft verschillende protocollen. En ik kan wel iemand toegang geven via de app maar dan moet ik een klink aan de buitenkant monteren en daar heb ik geen zin in.

De reden dat ik een slim slot wil aanschaffen is meer een stukje comfort voor me zelf. Dat de rest wél een sleutel wil gebruiken moeten ze zelf weten.

Wellicht dat ik de Nuki eerst nog eens op de achterdeur zet zodat ik eerst eens kan testen hoe het gaat bevallen. Alleen de vraag is dan wel even welk slot ;)

Ik gebruik HA en daar is wel een integratie voor beschikbaar maar dan moet je inderdaad wel de bridge hebben. Het Danalock slot heeft dat niet en kan via Zigbee of Zwave worden aangemeld. Wel net zo makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Iemand hier die Nuki in combinatie met HomeKit gebruikt? Ik kon voorheen tegen mijn Apple Watch "open de voordeur" zeggen en dan werd de deur echt open gedaan. Maar sinds een paar weken is dat veranderd en haalt het commando "open de voordeur" de deur enkel van het slot. Ik krijg nu de deur alleen nog maar écht open via de Nuki app. Dat is onhandig. Enig idee hoe ik dat kan fixen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Toppe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:55:
[...]
En ik kan wel iemand toegang geven via de app maar dan moet ik een klink aan de buitenkant monteren en daar heb ik geen zin in.
:?

Waarom zou je een klink moeten plaatsen? Je draait nu toch met de sleutel je voordeur ook helemaal open en van de dagschoot af?
Nuki draait ook gewoon je sleutel om en ontgrendeld de dagschoot zodat je naar binnen kan, na een paar seconden laat hij de dagschoot los zodat als je de deur dicht doet hij gewoon weer dicht blijft zitten.
Dus als jij geen vreemde voordeur hebt dan moet dat gewoon kunnen of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Philos31 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:03:
[...]

:?

Waarom zou je een klink moeten plaatsen? Je draait nu toch met de sleutel je voordeur ook helemaal open en van de dagschoot af?
Nuki draait ook gewoon je sleutel om en ontgrendeld de dagschoot zodat je naar binnen kan, na een paar seconden laat hij de dagschoot los zodat als je de deur dicht doet hij gewoon weer dicht blijft zitten.
Dus als jij geen vreemde voordeur hebt dan moet dat gewoon kunnen of mis ik iets?
Nuki ontgrendeld wel de dagschoot, maar iedereen kan dan zonder sleutel of app gewoon naar binnen lopen. Tenslotte is je dagschoot ontgrendeld. En dat wil ik niet, ze moet gewoon een sleutel gebruiken. Je kan met de sleutel gewoon het slot los draaien, dus dat maakt niet zoveel uit.

Ik vraag me alleen af of Nuki gemaakt is om met een bepaalde frequentie alsnog bedient te worden met een sleutel :+

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 03-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Toppe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Nuki ontgrendeld wel de dagschoot, maar iedereen kan dan zonder sleutel of app gewoon naar binnen lopen. Tenslotte is je dagschoot ontgrendeld. En dat wil ik niet, ze moet gewoon een sleutel gebruiken. Je kan met de sleutel gewoon het slot los draaien, dus dat maakt niet zoveel uit.

Ik vraag me alleen af of Nuki gemaakt is om met een bepaalde frequentie alsnog bedient te worden met een sleutel :+
Wij begrijpen elkaar niet... :P
Nuki zit aan de binnenkant van je voordeur, daar kan niemand bij.
Zonder app of code of fob doet nuki niet je sleutel omdraaien. Dus niemand kan naar binnen zonder toegang want Nuki doet gewoon niet open.

Hoe bedoel je dan dat iedereen zonder sleutel of app naar binnen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Philos31 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Wij begrijpen elkaar niet... :P
Nuki zit aan de binnenkant van je voordeur, daar kan niemand bij.
Zonder app of code of fob doet nuki niet je sleutel omdraaien. Dus niemand kan naar binnen zonder toegang want Nuki doet gewoon niet open.

Hoe bedoel je dan dat iedereen zonder sleutel of app naar binnen kan?
Dat begrijp ik, maar ik wil vanaf de buitenkant gewoon mijn sleutel kunnen gebruiken. Nuki praat zelf over een nood functie in geval van nood, wekelijks is niet geen nood meer, in hoeverre gaat de Nuki hier tegen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Toppe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik wil vanaf de buitenkant gewoon mijn sleutel kunnen gebruiken. Nuki praat zelf over een nood functie in geval van nood, wekelijks is niet geen nood meer, in hoeverre gaat de Nuki hier tegen kunnen?
Ooooooohhhhh
Nee Nuki kan daar prima tegen.
Noodfunctie heet het gewoon in de slotenbranche als een cylinder aan beide zijden blijft werken als er een sleutel in zit.
Normaal kun je een cylinder niet opendraaien als er aan de binnenkant een sleutel zit, in geval van nood (bijvoorbeeld bij je oude opa die gevallen is) kom je dan niet naar binnen als hij de sleutel in het slot heeft.
Met een nood functie kun je dus in geval van nood wel je opa helpen...
Maar Nuki kan daar gewoon tegen, het is de naam van de functie van de cylinder meer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

paQ

Ik gebruik zelf op meerdere deuren een Danalock. Heb het ook al gehad dat het slot niet meer genoeg puf had (batterijen te ver leeg) om de deur te openen. Dan is het kunnen bedienen met een sleutel voor mij wel echt een must hoor. Ik zou, om het even welk slot je kiest @Toppe , ALTIJD een cilinder monteren die gelijktijdig van twee kanten bedienbaar is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Philos31 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Ooooooohhhhh
Nee Nuki kan daar prima tegen.
Noodfunctie heet het gewoon in de slotenbranche als een cylinder aan beide zijden blijft werken als er een sleutel in zit.
Normaal kun je een cylinder niet opendraaien als er aan de binnenkant een sleutel zit, in geval van nood (bijvoorbeeld bij je oude opa die gevallen is) kom je dan niet naar binnen als hij de sleutel in het slot heeft.
Met een nood functie kun je dus in geval van nood wel je opa helpen...
Maar Nuki kan daar gewoon tegen, het is de naam van de functie van de cylinder meer niet...
paQ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:59:
Ik gebruik zelf op meerdere deuren een Danalock. Heb het ook al gehad dat het slot niet meer genoeg puf had (batterijen te ver leeg) om de deur te openen. Dan is het kunnen bedienen met een sleutel voor mij wel echt een must hoor. Ik zou, om het even welk slot je kiest @Toppe , ALTIJD een cilinder monteren die gelijktijdig van twee kanten bedienbaar is.
Ok, als Nuki daar tegen kan dan is dat helemaal goed. Ik moet nog even vergelijkend warenonderzoek doen over welke het exact zou gaan worden en ik wil hem dan in eerste instantie op de achterdeur monteren, ik hoef dan geen nieuwe cilinder aan de schaffen (zit nog een deur naast zodat ik naar binnen kan) en dan kan ik me ook verdiepen in welke cilinder ik wil :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

posttoast schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:00:
Iemand hier die Nuki in combinatie met HomeKit gebruikt? Ik kon voorheen tegen mijn Apple Watch "open de voordeur" zeggen en dan werd de deur echt open gedaan. Maar sinds een paar weken is dat veranderd en haalt het commando "open de voordeur" de deur enkel van het slot. Ik krijg nu de deur alleen nog maar écht open via de Nuki app. Dat is onhandig. Enig idee hoe ik dat kan fixen?
Zelf geen problemen mee, maar ze zijn we bezig met HomeKit updates:
Smart Lock 2.0 Beta 2.7.21

Enhanced HomeKit lock/unlock/unlatch behavior
Performance Improvements
Several minor bugfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Toppe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:33:
Ik zit te kijken naar de Nuki en overal wordt gesproken over de mogelijkheid tot het gebruik van een sleutel in geval van nood. Echter ben ik benieuwd of er mensen zijn die de Nuki gebruiken en nog steeds (wekelijks) een sleutel.
Wij hebben een Nuki op de garagedeur. Je komt met de fiets aan de deur gaat open op basis van de locatie van je telefoon. Werkt prima. Alleen kom je met de auto aan en gebruik je de garagedeur niet, dan gaat deze uiteraard toch open. Lang verhaal kort: om die reden gebruikt mijn zoon de app niet maar gewoon een sleutel.

Dat werkt ook prima, het draait gewoon licht en in het log kun je achteraf zien hoe laat de deur handmatig is geopend. Kun je meteen checken of de werkster wel aan haar uurtjes komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
bert pit schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Wij hebben een Nuki op de garagedeur. Je komt met de fiets aan de deur gaat open op basis van de locatie van je telefoon. Werkt prima. Alleen kom je met de auto aan en gebruik je de garagedeur niet, dan gaat deze uiteraard toch open. Lang verhaal kort: om die reden gebruikt mijn zoon de app niet maar gewoon een sleutel.

Dat werkt ook prima, het draait gewoon licht en in het log kun je achteraf zien hoe laat de deur handmatig is geopend. Kun je meteen checken of de werkster wel aan haar uurtjes komt...
Hmmm, wij fietsen eerst voor het huis langs maar dat gaat op een aardig tempo. Neem aan dat je kan instellen hoelang de deur open moet blijven :)

offtopic:
Of ze er nou 15 minuten over doet of 3 uur, zolang het maar schoon is. Overigens hangen er ook gewoon camera’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 14:54
Ik heb sinds een aantal dagen de Nuki. Alleen wat ik ook probeer de deur gaat zelden open als ik dat op de app kies. Het is net alsof hij de sleutel niet ver genoeg draait waardoor het het dagschot er niet af gaat. Iemand een oplossing voor? Heb al veel dingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
frankdewildt schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:39:
Ik heb sinds een aantal dagen de Nuki. Alleen wat ik ook probeer de deur gaat zelden open als ik dat op de app kies. Het is net alsof hij de sleutel niet ver genoeg draait waardoor het het dagschot er niet af gaat. Iemand een oplossing voor? Heb al veel dingen geprobeerd.
Probeer is aan de deur te trekken wanneer de motor aan het draaien is. Het kan zijn dat de deur klemt door het warme weer en/of onderdruk in het huis.

Het kan ook zijn dat de batterijen niet voldoende geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
frankdewildt schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:39:
Als bovenstaande niet lukt en je met de hand wel makkelijk de sleutle kunt ronddraaien en van de dagschoot kunt krijgen kan het ook zijn dat je Nuki defect is. Heb ik ook gehad met de eerste Nuki 2.0 en dat heeft me heel wat overedingskracht gekost om omgeruild te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 14:54
Heel apart. Gisteren op en in het sleutelgat en de dagschoten WD40 gedaan en daarna gaat de deur ineens wel iedere keer open. Het is een nieuwbouwhuis maar schijnbaar kan het dus geen kwaad. Heb de Nuki net een paar dagen dus de batterijen kunnen het niet zijn, heb gewoon de originele erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

@frankdewildt Naast het afsluiten door middel van het slot, heeft een slot vaak ook de functie om de deur tochtdicht te maken. Je trekt de deur vaak even aan om deze af te sluiten (1 a 2 mm). De dagschoot klikt zich vast en daarna zou de nachtschoot (wat met de Nuki) bediend wordt vrij moeten lopen. Blijbend smeren helpt, maar vaak is er ook wat ander aan te doen.

Loopt je nachschoot zwaar, dan kun je kijken of deze af te stellen is. Vaak bij nieuwe sloten zit er een concentrisch schroefje in het systeem. Het metalen deel wat aan het kozijndeel zit , kan dan iets naar buiten worden gesteld, waardoor het niet meer klemt. Mocht dat er niet in zitten, dan zou je het deel van de nachtschoot iets uit kunnen vijlen (halve mm).

Bij een driepluntsslot geldt het zelfde al zal deze altijd wat zwaarder lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leg3ndaryGuy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09-2023
Is het mogelijk om via je Apple watch om via Siri je slot te ontgrendelen/vergrendelen?
Ik heb homekit ingeschakeld staan.
Me oude ipad als homekit hub.
Maar alleen als ik thuis ben werkt het. Zodra ik naar buiten ga werkt de Siri opdracht alleen via me iphone en niet via me apple watch.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqBbtB2wuwcBwPz_pj1wH2_n0wI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6CJOqdLz6jBl9Tnf2LTCu7h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Nuki upate doe ik fout?

Ik zag dat er een update (2.5.4) was voor mij Nuki Smartlock 2. Deze heb ik gedownload op mij iPhone en vervolgens geupload naar de Nuki. Daarna komt de vraag of je het wil activeren.

Na die vraag moet je de knop op de Nuki ingedrukt houden en op je telefoon "doorgaan" of iets van die strekking indrukken en wachten tot de bovenkant van de cirkel oplicht. Het enige wat bij mij gebeurt is dat het slot open draait maar de iPhone vindt geen slot. Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Geen idee, wat je zegt is wat je zou moeten doen. Maar het klinkt alsof je de knop van de Nuki niet vasthoud.
Dus, Knop op Nuki ingedrukt houden, blijven vasthouden tot alleen de bovenste stukje van de circel oplicht.
Precies zoals je al beschreven hebt...

Je zou het hele slot even kunnen resetten door de batterijen er uit te halen en er weer in te doen, even wachten tot hij zn opstart kunstje heeft gedaan en dan nogmaals overnieuw.
App even sluiten en opnieuw starten en van voren af aan nog een keer proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Philos31 op 19-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Gisteren het derde setje van 4 alkaline batterijen geplaatst. Half maart geinstalleerd. Het batterij gebruik valt me tegen.Ik sluit hem twee keer per dag automatisch af, de rest met de sleutel of app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:31
bert pit schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:42:
Gisteren het derde setje van 4 alkaline batterijen geplaatst. Half maart geinstalleerd. Het batterij gebruik valt me tegen.Ik sluit hem twee keer per dag automatisch af, de rest met de sleutel of app.
Dat is wel merkwaardig. Wij hebben de Nuki sinds eind april en we zitten nog steeds met de originele meegeleverde batterijen. Er wordt meerdere keren per dag toegang tot het huis verkregen via Nuki en een paar keer per dag de boel vergrendeld en ontgrendeld. Wel heb ik een paar zaken zoals de led uitgeschakeld om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Toppe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Wij hadden in ons bedrijfs pand een nuki, en sleutel is gewoon te gebruiken mits je een hotelslot hebt (draaibaar van 2 kanten ook al zit er een sleutel in)

Voor de rest werkte het echt geweldig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 12:52
Zijn er mensen die de nuki 2 langer dan een jaar hebben en iets kunnen delen over de gemiddelde batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Forza11 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:09:
Zijn er mensen die de nuki 2 langer dan een jaar hebben en iets kunnen delen over de gemiddelde batterij duur?
Het zijn gewone AA batterijen, dus heel duur zijn die niet.

Verder staat het topic vol met ervaringen van mensen over hoe lang hun batterijen meegaan, heb je die al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 12:52
fsfikke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:27:
[...]

Het zijn gewone AA batterijen, dus heel duur zijn die niet.

Verder staat het topic vol met ervaringen van mensen over hoe lang hun batterijen meegaan, heb je die al gezien?
Gezien ja maar het varieert enorm (van 'heel vaak' tot 6 maanden) en het is me niet duidelijk of het dan om versie 1 of 2 gaat. Ik weet niet wanneer versie 1 uit de verkoop is gegaan dus lastig in te schatten.
Het zou me niet gaan om de kosten van batterijen maar meer het gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:30
Denk dat het ook afhangt van het merk/type batterijen dat je gebruikt?
De Duracells die er bij mij bij zaten kon ik direct vervangen. De eerste melding die ik in de app binnen kreeg was dat de batterijen leeg waren.
Bij elke firmware update lees ik ook dat het batterij verbruik verbeterd is, dus dat kan ook nog uitmaken.

Als de huidige batterijen leeg zijn ga ik een setje Eneloop proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door remmuz op 03-07-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
Ik heb 2x de Nuki V2, ik heb het eerste jaar Duracells gebruikt, ongeveer 4 x per jaar de batterijen vervangen. Nu bij Ikea de Ladda 2400 gekocht en ook na 3 maanden wisselen, heb 3 sets Ladda 2400, dus altijd 1 set klaar om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
remmuz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:06:
Als de huidige batterijen leeg zijn ga ik een setje Eneloop proberen.
Die heb ik klaar liggen maar na 3 maanden heb ik ze nog niet nodig gehad. De originele meegeleverde duravell batterijen zitten er nog in. Soms kunnen die dingen door allerlei omstandigheden in de winkel al wel leeg of leger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:00
Ik heb inmiddels 2 jaar de Nuki (Inclusief bridge). Ik heb er ook oplaadbare batterijen gehaald. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Misschien dat aangaande mijn hoge batterij gebruik meespeelt dat de Nuki gemonteerd is op een deur van een onverwarme garage. Dus maar eens afwachten wat het batterijgebruik in de warmere maanden doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
MadDog11 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:33:
Ik heb 2x de Nuki V2, ik heb het eerste jaar Duracells gebruikt, ongeveer 4 x per jaar de batterijen vervangen. Nu bij Ikea de Ladda 2400 gekocht en ook na 3 maanden wisselen, heb 3 sets Ladda 2400, dus altijd 1 set klaar om te wisselen.
Precies dit, 2 setjes ladda 2450 (Wat waarschijnlijk gewoon Eneloop zijn), 1 setje in de lader en 1 setje in de Nuki. Wissel om wanneer ik denk dat de Nuki iets trager begint te worden, das meestal na en maand of wat en omwissellen is zo gebeurt. 13 euro voor 8 batterijen 3 euro voor de lader en klaar ben je.

[ Voor 6% gewijzigd door Philos31 op 06-07-2020 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:27
Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen de Nuki en de Bold. Nadat vorige week iemand zich buitensloot direct de knoop doorgehakt en de Nuki opgehaald ;)

Op basis van https://github.com/CNpunkt/Node-Red-Nuki-Push een koppeling gemaakt met Home-Assisant , die laat nu mooi de slot en open/dicht status zien.

intentionally left blank

• bert pit

bert pit

asdasd

bert pit schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:42:
Gisteren wederom 4 batterijen vervangen. Twee maanden op een setje is toch wel snel leeg. Binnenkort maar eens kijken of het slot toch geupdate wil worden. De vorige keren mislukte dat steeds.

• alexvanniel
bert pit schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Gisteren wederom 4 batterijen vervangen. Twee maanden op een setje is toch wel snel leeg. Binnenkort maar eens kijken of het slot toch geupdate wil worden. De vorige keren mislukte dat steeds.
Dat is wel heel erg snel inderdaad. 1 van de dingen die ik meteen gedaan heb is het knipperen van de led uitgeschakeld en de intensiteit van de led wat teruggeschroefd. Verder heb ik Eneloop batterijen gekocht, wat een enorm verschil met standaard Duracell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_nuts
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik ben in het bezit van de Sherlock S2 (xiaomi).
Nu wil de vrouw des huizes alsnog dagelijks de voordeur openen met de sleutel. Ik ben dus op zoek naar een eurocilinder die je van buiten met de sleutel kan openen terwijl er aan de binnenzijde een sleutel op zit die niet mee zal draaien, dat is bij de Sherlock namelijk niet mogelijk.

Iemand enig idee bij welk slot dat mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
john_nuts schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:46:
Ik ben in het bezit van de Sherlock S2 (xiaomi).
Nu wil de vrouw des huizes alsnog dagelijks de voordeur openen met de sleutel. Ik ben dus op zoek naar een eurocilinder die je van buiten met de sleutel kan openen terwijl er aan de binnenzijde een sleutel op zit die niet mee zal draaien, dat is bij de Sherlock namelijk niet mogelijk.

Iemand enig idee bij welk slot dat mogelijk is?
Bij welke eurocylinder dit mogelijk is bedoel je?
Kijk even bij deze link:
https://www.veiligheids-s...er=985&price=38,1500#nuki

Als die cylinders zijn geschikt voor Nuki, en die draaien allemaal niet mee.
Je moet wel zorgen dat je de cylinder met zogenaamde noodfunctie neemt.

Verder zou ik nooit een Xiaomi product op mn deur zetten, en dat terwijl ik erg veel xiaomi spul heb hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_nuts
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Philos31 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:54:
[...]

Bij welke eurocylinder dit mogelijk is bedoel je?
Kijk even bij deze link:
https://www.veiligheids-s...er=985&price=38,1500#nuki

Als die cylinders zijn geschikt voor Nuki, en die draaien allemaal niet mee.
Je moet wel zorgen dat je de cylinder met zogenaamde noodfunctie neemt.

Verder zou ik nooit een Xiaomi product op mn deur zetten, en dat terwijl ik erg veel xiaomi spul heb hier in huis.
Hier kan ik wat mee.
Thanks👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-04 13:36
Flagg schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:37:

Ja dat accu pack is er nu bijna!
https://nuki.io/nl/blog/nuki-news-nl/nuki-update-2020/
https://shop.nuki.io/nl/uitbreidingssets/nuki-power-pack/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOaS8yMUCSrgsTIeBtx7bi07XUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rLgDGRPNDcLdIwLeOCCcQVFC.png?f=fotoalbum_large
Binnenkort verkrijgbaar... :)

En een witte versie...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6_xrVZJvrlNCY-UfZmS2rFDUFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZZmBRLP8VJtn3hAFbsZUeqd.jpg?f=fotoalbum_large

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dikke vette +1, zo gauw die er is bestel ik de Nuki direct en zeker ook de witte versie._/-\o_

Aangemeld voor de exclusieve design (lees: wit geverfde) versie. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 10-09-2020 13:14 ]

• JCreations
Let wel op dat de accu pack een cm uitsteekt. Dus als je de witte Nuki hebt, dan heb je een zwarte onderkant.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JCreations schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:59:
Let wel op dat de accu pack een cm uitsteekt. Dus als je de witte Nuki hebt, dan heb je een zwarte onderkant.
Daar hebben ze gelukkig aan gedacht:
Verzeker jezelf exclusief van de Nuki White Edition bestaande uit:

White Nuki Smart Lock 2.0
White Nuki Bridge
White Nuki Power Pack

• Scidd0w
Precies ziet er prima uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J5WkBdXMaMUhH01007Yc7W5YB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AejvgWiSqHzLLWagz4QaE2h6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaKPn8KRbx8bF2j2-tSue85WCFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/99JcHV9lLUFUq25BeHE14Ukx.png?f=user_large

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Ik kwam thuis, deur ging niet automatisch open. De app zei: "Je bent niet in de buurt van het slot".
Kom uiteindelijk binnen, doe bak koffie etc. Daarna zou ik naar boven, loop langs de voordeur en halverwege de trap, gaat de deur spontaan open... Heel vreemd.
Ik had op internet al eerder een verhaal gelezen dat bij iemand de deur spontaan open was gegaan. Maar nu je het zelf mee maakt, ga je er nog eens bij stil staan.

Blijkbaar heeft de telefoon een issue gehad met GPS/locatie bepaling, op het moment dat ik thuis kwam.
En als ik dan later in de buurt van de deur kwam (Bluetooth) {ja ik was nog gewoon binnen} en hij gaat spontaan open is dat toch raar.

Ik heb Auto unlock tijdelijk uitgezet.

Laatste punt: Voor de gasten/kinderen, die de app ook gebruiken, is er geen minimale versie. Zij zien alle opties die de hoofduser ook heeft. Maar kunnen die dan niet gebruiken omdat ze er geen code voor hebben. Liever zou ik een minimalistisch versie zien in de Playstore voor gasten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w

Nuki bereidt komst deur met ingebouwd slim slot voor

https://www.smarthomemaga...ingebouwd-slim-slot-voor/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Byu_iATiMZelAJyYFxN0YpaEvsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4feJRDbAnKdIFlHiZN7lF4A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Voor de liefhebber, de White Edition is nu beschikbaar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 24-04 23:32
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je een kortingscode voor €20 korting. Alleen werkt die code niet. Nog iemand dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
maffe schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:05:
Ik kwam thuis, deur ging niet automatisch open. De app zei: "Je bent niet in de buurt van het slot".
Kom uiteindelijk binnen, doe bak koffie etc. Daarna zou ik naar boven, loop langs de voordeur en halverwege de trap, gaat de deur spontaan open... Heel vreemd.
Ik had op internet al eerder een verhaal gelezen dat bij iemand de deur spontaan open was gegaan. Maar nu je het zelf mee maakt, ga je er nog eens bij stil staan.

Blijkbaar heeft de telefoon een issue gehad met GPS/locatie bepaling, op het moment dat ik thuis kwam.
En als ik dan later in de buurt van de deur kwam (Bluetooth) {ja ik was nog gewoon binnen} en hij gaat spontaan open is dat toch raar.

Ik heb Auto unlock tijdelijk uitgezet.

Laatste punt: Voor de gasten/kinderen, die de app ook gebruiken, is er geen minimale versie. Zij zien alle opties die de hoofduser ook heeft. Maar kunnen die dan niet gebruiken omdat ze er geen code voor hebben. Liever zou ik een minimalistisch versie zien in de Playstore voor gasten etc.
Dit grapje heb ik een aantal weken geleden ook gehad. Bij ons was dat iets minder gezellig omdat de app om 2 uur 's nachts dacht dat ik net was thuisgekomen en opende de deur. Die heeft dus van 2 tot 6 op een kier gestaan. Nou moet ik zeggen dat dit niet perse aan de app maar meer aan die maffe telefoon van mij geweten moet worden. Die is blijkbaar toen ik 's avonds aankwam in een deep sleep gegaan. Dat heeft de geofencing verstoord (denk ik). Toen heb ik de app maar geopend en heb ik zelf de deur geopend. De volgende ochtend zag ik dat de deur dus open had gestaan (in het log) en vrouwlief vertelde me dat ze de deur open zag staan en die maar heeft gesloten.
Uiteindelijk hebben we auto unlock uitgezet in eerste instantie, maar het is toch een smart lock en auto unlock hoort daar wel een beetje bij. Dus, heb ik de nachtmodus geactiveerd zodat we dit grapje niet 's nachts nog een keer hebben. Dat scheelt wel. Op afstand werkt auto unlock gelukkig toch niet dus dat zit wel goed.
Maar het was wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

Nicap

Tsssk....

Even een vraagje aan de nuki gebruikers.

Ik heb thuis een deur met driepunt sluiting. Volgens de Nuki website is verder alles geschikt voor een Nuki, enkel dat er geen nood Functie op het cilinder zit. Ik kan dus de deur niet openen met een sleutel mocht dat nodig zijn. Een ander cilinder zou dat oplossen.

Ook speelt het volgende: ik kan de deur pas op slot draaien als ik de klink eerst omhoog heb gedaan(daarmee valt de driepunt sluiting in de gaten) Is dat nog een punt van aandacht?
Stel ik vergeet om de klink omhoog te doen, dan kan de Nuki hem dus niet op slot doen. Krijg ik dan een melding?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Auto unlock werkt nooit zoals je wilt: Stel dit scenario:
-Je bent even weg geweest, loopt thuis door je straat, maar je wil nog niet bij je eigen naar binnen, want je moet bij de buren zijn. Hop jouw deur open
-Je komt van boodschappen doen thuis met de auto, pakt de tassen en loopt naar de deur. Deur gaat open, de wind komt erachter, je hebt handen vol en deur knalt open met een smak.
-Je komt nu sneller thuis, met de fiets bijv. App heeft nog geen idee dat je thuis bent en je staat een minuut te wachten voor de deur dat ie open gaat.
Je kan wel veel instellen, maar hij staat nooit goed voor alle scenario's.
Eigenlijk is het een deurslot voor mensen die vrijstaand wonen aan een lange weg naar de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:27
Nicap schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:41:
Even een vraagje aan de nuki gebruikers.

Ik heb thuis een deur met driepunt sluiting. Volgens de Nuki website is verder alles geschikt voor een Nuki, enkel dat er geen nood Functie op het cilinder zit. Ik kan dus de deur niet openen met een sleutel mocht dat nodig zijn. Een ander cilinder zou dat oplossen.

Ook speelt het volgende: ik kan de deur pas op slot draaien als ik de klink eerst omhoog heb gedaan(daarmee valt de driepunt sluiting in de gaten) Is dat nog een punt van aandacht?
Stel ik vergeet om de klink omhoog te doen, dan kan de Nuki hem dus niet op slot doen. Krijg ik dan een melding?
Als de Nuki je deur niet kan vergrendelen of ontgrendelen krijg je een melding dat de motor geblokkeerd was.

intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

FirePuma142 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:16:
Voor de liefhebber, de White Edition is nu beschikbaar.
Kan hem toch echt niet vinden op de site, ook geen mailtje gehad overigens terwijl ik mij wel geregistreerd had om op de hoogte gehouden te worden.

In de spam terecht gekomen...

En inmiddels de witte besteld. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 17-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Wim Leers schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:09:
Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je een kortingscode voor €20 korting. Alleen werkt die code niet. Nog iemand dat probleem?
Bij mij werkte de code gewoon. Heb vrijdag de witte combo + accupack besteld voor €279,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

alexvanniel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Dit grapje heb ik een aantal weken geleden ook gehad. Bij ons was dat iets minder gezellig omdat de app om 2 uur 's nachts dacht dat ik net was thuisgekomen en opende de deur. Die heeft dus van 2 tot 6 op een kier gestaan. Nou moet ik zeggen dat dit niet perse aan de app maar meer aan die maffe telefoon van mij geweten moet worden. Die is blijkbaar toen ik 's avonds aankwam in een deep sleep gegaan. Dat heeft de geofencing verstoord (denk ik). Toen heb ik de app maar geopend en heb ik zelf de deur geopend. De volgende ochtend zag ik dat de deur dus open had gestaan (in het log) en vrouwlief vertelde me dat ze de deur open zag staan en die maar heeft gesloten.
Uiteindelijk hebben we auto unlock uitgezet in eerste instantie, maar het is toch een smart lock en auto unlock hoort daar wel een beetje bij. Dus, heb ik de nachtmodus geactiveerd zodat we dit grapje niet 's nachts nog een keer hebben. Dat scheelt wel. Op afstand werkt auto unlock gelukkig toch niet dus dat zit wel goed.
Maar het was wel even schrikken.
Ik heb sinds 6 weken een nieuwe iPhone. Opmerkelijk is dat de Nuki ook beter reageert op de locatie. De Nuki zit op onze garagedeur en al ik aankom is hij geopend. Met mijn 6 jaar oude iPhone duurde het soms nog een halve minuut voordat dat het slot reageerde.

Blijkbaar helpt een snellere telefoon met een nieuwere versie van bluetooth bij het correct openen via geofencing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Scidd0w schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:40:
[...]
Bij mij werkte de code gewoon. Heb vrijdag de witte combo + accupack besteld voor €279,-
Heb je hem ook al binnen?

Bij mij staat ie nog steeds in behandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@Flagg Mijn order staat op dezelfde status ja.
Echter staat/stond er op de product pagina bij leveringstijd, kaldenderweek 46/47. Dus had hem dan ook nog niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04 22:47
Op de Nuki website staat dit bij de functies:
Nuki-deursensor
Dankzij de innovatieve deursensor en de Nuki-app weet je op elk moment of je huisdeur geopend of gesloten is.
Wat wordt daarmee precies bedoeld, kan de Nuki detecteren of de deur open staat, of enkel of het nachtslot wel of niet gesloten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
teaser schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:06:
Op de Nuki website staat dit bij de functies:

[...]

Wat wordt daarmee precies bedoeld, kan de Nuki detecteren of de deur open staat, of enkel of het nachtslot wel of niet gesloten is?
De Nuki kan door die sensor (is eigenlijk gewoon een magneetje) zien of de deur open staat of gesloten is. Werkt hier erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:38

Geckoo

Good news, everyone!

ik moet voor mijn nieuwe huis nog een voordeur, ik heb naast de info op de site nog nergens meer info gevonden. is er al iets van een leverdatum bekend?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@Geckoo
Voor zover ik kan zien nog niet leverbaar in NL.
We are currently working with selected partners to launch the Smart door in various countries in the course of the year. In Italy, the Smart Door will be available from the end of 2020.

You can let us inform you free of charge and without obligation as soon as the Smart Door is also available in your area. Just leave us your e-mail address and receive all information about the Smart Door first!
https://nuki.io/nl/inside/

[update]
Ik zie trouwens hier dat ze samenwerken met CISA in Italië voor de Smart Door.

[ Voor 12% gewijzigd door Scidd0w op 09-11-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik heb een Nuki V1, tweedehands gekocht. Geplaatst, gereset naar fabrieksinstellingen, verbonden met de telefoon. Keurig de kalibratie doorlopen, en dan nog even de firmware updaten. Klik op Smartlock Beheren, app denkt even na en geeft dan foutmelding dat ik niet binnen Bluetooth-bereik ben (Foutcode FF).

Lock verwijderd uit de app. Factory reset, opnieuw gekoppeld, alles werkt, behalve Smartlock Beheren. Zelfde foutmelding.

Bridge geïnstalleerd en gekoppeld met Wifi en met de app, werkt prima. Bridge koppelen met de Smartlock: ook hier de foutmelding dat ik niet binnen Bluetooth-bereik ben (Foutcode 500). In beide gevallen sta ik nog geen meter van de devices af met mijn telefoon, en beide devices zitten nog geen twee meter uit elkaar.

Wie weet wat hier mis gaat of kan mij op het spoor zetten? Ben al uren aan het Googlen en proberen, maar zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
stax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:25:
Ik heb een Nuki V1, tweedehands gekocht. Geplaatst, gereset naar fabrieksinstellingen, verbonden met de telefoon. Keurig de kalibratie doorlopen, en dan nog even de firmware updaten. Klik op Smartlock Beheren, app denkt even na en geeft dan foutmelding dat ik niet binnen Bluetooth-bereik ben (Foutcode FF).

Lock verwijderd uit de app. Factory reset, opnieuw gekoppeld, alles werkt, behalve Smartlock Beheren. Zelfde foutmelding.

Bridge geïnstalleerd en gekoppeld met Wifi en met de app, werkt prima. Bridge koppelen met de Smartlock: ook hier de foutmelding dat ik niet binnen Bluetooth-bereik ben (Foutcode 500). In beide gevallen sta ik nog geen meter van de devices af met mijn telefoon, en beide devices zitten nog geen twee meter uit elkaar.

Wie weet wat hier mis gaat of kan mij op het spoor zetten? Ben al uren aan het Googlen en proberen, maar zonder succes...
Klinkt alsof er iets serieus mis is met de bluetooth van het smartlock. Je zou een berichtje naar de support van Nuki kunnen sturen. Ik weet niet wat de ervaring van anderen is maar mijn ervaring is dat ze in ieder geval reageren op je support aanvraag en dat áls ze je kunnen helpen, dat ook wel proberen. Dat je dat ding 2e hands gekocht hebt doet niks aan het feit af dat het gewoon moet werken. Er zit geen garantie meer op maar dat wil niet zeggen dat ze je niet kunnen helpen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste