Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 21:40
tjanssen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:30:
Zijn er eigenlijk problemen met de Ultra? Het ding is zo slecht leverbaar....
Bij mij in elk geval wel.... Ik heb'm geretourneerd met als enige probleem dat ik mijn geld nog terug moet krijgen. Volgens Nuki zelf betalen ze retouren na 14 dagen terug. Maar zelf na 3+ weken en 3 berichten hierover heb ik mijn geld nog steeds niet retour.

Dit was hun reactie in het laatste bericht dat ik ontvangen heb: "Unfortunately, an unexpectedly high request volume caused the delay and our experts are still working on refunds."

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
wfveennl schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Bij mij in elk geval wel.... Ik heb'm geretourneerd met als enige probleem dat ik mijn geld nog terug moet krijgen. Volgens Nuki zelf betalen ze retouren na 14 dagen terug. Maar zelf na 3+ weken en 3 berichten hierover heb ik mijn geld nog steeds niet retour.

Dit was hun reactie in het laatste bericht dat ik ontvangen heb: "Unfortunately, an unexpectedly high request volume caused the delay and our experts are still working on refunds."
Dat klinkt niet veelbelovend eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 19:57
wfveennl schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:25:
[...]

Tsja, ik heb niets bijzonders gedaan. Ik heb het slot geselecteerd, daarna instellingen en de gewenst opties in "Auto Unlock" aan- uitgezet. Wellicht helpt het als je de optie eerst weer uitzet en na een poosje weer aan?

Ik heb wel eens gehad dat het "tussendoor" een poosje niet goed werkte. De oplossing was dan opnieuw weer instellen of gewoon een paar dagen wachten en zien of het zich vanzelf hersteld.
Werkt hier ook prima (als er iemand thuis is). Niets bijzonder voor ingesteld. Wel even op beide telefoons (mits je in Apple ecosysteem zit) exacte locatiebepaling aanzetten voor de Nuki App @Arfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 22:04

Arfman

Drome!

OK, dank, dan ga ik nog even verder prutsen. Overigens werkte het toen ik zojuist thuiskwam ook prima, toch wel heel erg handig dat je met je volle handen zo door kunt lopen naar binnen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:28
Arfman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:13:
OK, dank, dan ga ik nog even verder prutsen. Overigens werkte het toen ik zojuist thuiskwam ook prima, toch wel heel erg handig dat je met je volle handen zo door kunt lopen naar binnen :)
Op welke afstand gaat hij dan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 20:51
its_me_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Ik heb hem op lichte vertraging gezet
Zonder vertraging ging de deur al open als ik aan kwam rijden op de parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

its_me_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Hij gaat open als ik uit de auto stap, metertje of 3 afstand denk ik? Maar dat doet hij dus volgens mij alleen als de deur op slot is, maar ik ga morgen even testen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Arfman schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:12:
[...]

Hij gaat open als ik uit de auto stap, metertje of 3 afstand denk ik? Maar dat doet hij dus volgens mij alleen als de deur op slot is, maar ik ga morgen even testen.
Zou ook moeten als die niet op slot is maar gewoon dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Axel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:19:
[...]

Zou ook moeten als die niet op slot is maar gewoon dicht.
Dat werkt inderdaad. Ik snap niet helemaal waarom dat de eerste dag niet gebeurde maar nu dit betrouwbaar lijkt te werken is dit echt een superfijn slot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
tjanssen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:51:
[...]

Dat klinkt niet veelbelovend eerlijk gezegd.
Gelukkig via mijn credit card betaald dus dat biedt perspectief. Heb gisteren bericht gekregen dat ze het geld terug gestort hebben maar dat het wel minimaal 14 dagen gaat duren voordat ik dat op mijn afschrift ga zien.

Wellicht is er iemand onder de aanwezigen die dit geloofd? Ik wacht nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij is de "Intelligent" optie voor de drukknop op het slot 'kapot'. Soms gaat ie wel dicht maar niet meer open, soms klippert het slot ook alsof ie open is terwijl ie dicht is.
Ik heb hem nu maar zo ingesteld dat 1x klikken altijd openen is en 2x klikken de vertraagde sluiten.

Het is de Nuki 3, en mijn cynische gedachte is dat ze die, met firmware updates, langzaam laten wegrotten om mensen te bewegen naar de 4 te upgraden. Ik hoop dat ik het fout heb.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15
Ondanks de mindere ervaringen staat de Ultra nog op mijn shortlist samen met de Tedee Pro. De Aqara U200 e.a. heb ik afgeschreven vanwege het formaat, gaat hier om een deur die uitkomt in de eetkamer dus liefst zo klein mogelijk.

Iemand die ervaring of een vergelijking kent tussen de Tedee Pro en Nuki Ultra?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-05 15:41
Phusebox schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:29:
Ondanks de mindere ervaringen staat de Ultra nog op mijn shortlist samen met de Tedee Pro. De Aqara U200 e.a. heb ik afgeschreven vanwege het formaat, gaat hier om een deur die uitkomt in de eetkamer dus liefst zo klein mogelijk.

Iemand die ervaring of een vergelijking kent tussen de Tedee Pro en Nuki Ultra?
Ik heb de Nemef Entr gehad, en toen de U200, Linus L2, Nuki Ultra en de Tedee Pro tegelijk in huis gehaald. Was even wat geld ja I know.

Alles retour: Tedee Pro zit nog op de deur 8) Ik wacht wel nog op de keypad ;)

Tedee Pro vond ik veel fijner werken, 10x stiller. Ietsje langzamer dan de Ultra. Wel veel krachtiger, ik heb een lastige winddichte 3punts sluiting deur.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PCJR schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb de Nemef Entr gehad, en toen de U200, Linus L2, Nuki Ultra en de Tedee Pro tegelijk in huis gehaald. Was even wat geld ja I know.

Tedee Pro vond ik veel fijner werken, 10x stiller. Ietsje langzamer dan de Ultra. Wel veel krachtiger, ik heb een lastige winddichte 3punts sluiting deur.
Top. Ga morgen voor de Tedee Pro kijken. Krukbediende sluiting vervangen door cilinder bediend is al in de planning.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 22:06
Ik heb een probleem met m’n smartelijk pro 4

Lock n go heeft altijd zonder problemen gewerkt maar opeens werkt dit niet meer
Hij vergrendeld niet en ik zie een rood lampje en de draaiknop gaat ook stroef dus net of hij ergens blijft hangen

Iemand al een soortgelijk iets gehad / een oplossing

• Room42
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:51:
Lock 'n Go heeft altijd zonder problemen gewerkt maar opeens werkt dit niet meer. Hij vergrendeld niet en ik zie een rood lampje, en de draaiknop gaat ook stroef dus net of hij ergens blijft hangen.
Als je hem met de hand draait, gaat dat wel goed? Anders je slotsysteem eens smeren en zeker ook checken of de Nuki wel op het midden van de sleutel zit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MarioMark1541
Room42 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:46:
[...]

Als je hem met de hand draait, gaat dat wel goed? Anders je slotsysteem eens smeren en zeker ook checken of de Nuki wel op het midden van de sleutel zit.
Met de hand gaat het prima

Ook middels de app vergrendelen en ontgrendelen gaat goed

• Room42
  • Niet online
@MarioMark1541
Heb je al eens geprobeerd even de batterij eruit en weer erin (of vervangen als ze toch leegraken)?
En/of "Calibrate Smart Lock" in de Settings -> General.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 20-02-2025 13:52 ]

• Room42
  • Niet online
Rant: Ik vind het zo vreselijk irritant dat de Nuki app de Nuki Club maar blijft spammen in de notificaties in de app. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 18:26
Kan ik dit slot gebruiken bij een schuifdeur? Ik zou namelijk de schuifdeur van mijn tuin automatisch op slot willen laten gaan want nu vergeten we dit wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
springfield89 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:51:
Kan ik dit slot gebruiken bij een schuifdeur? Ik zou namelijk de schuifdeur van mijn tuin automatisch op slot willen laten gaan want nu vergeten we dit wel eens.
Wat voor slot zit er op de schuifdeur? Volg de wizard van Nuki even: https://nuki.io/en-nl/find-your-solution#Intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
wfveennl schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Gelukkig via mijn credit card betaald dus dat biedt perspectief. Heb gisteren bericht gekregen dat ze het geld terug gestort hebben maar dat het wel minimaal 14 dagen gaat duren voordat ik dat op mijn afschrift ga zien.

Wellicht is er iemand onder de aanwezigen die dit geloofd? Ik wacht nog even af...
Inmiddels je refund gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
Ja, gelukkig wel. Eerst een bericht dat ze het terugbetaald hadden maar het zou wel een dag of 14 duren voordat ik op mijn afschrift zou zien.... ja echt hoor.... Twee dagen later weer een bericht dat ze het terugbetaald was. Dat was inderdaad het geval en het was direct te zien op mijn CC rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Hallo allen,

Ik heb een Nuki Smart Lock 4 die ik via Matter en SmartThings verbonden heb. Enige wat ik vervelend vind is het "langzame" openen als hij mijn telefoon niet gespot heeft en ik dus voor een dichte deur sta.

Nu heb ik wel interesse in de Ultra alleen wil ik niet mijn cilinder vervangen.
Waarom zou ik niet mijn huidige sleutel op maat maken voor de gele sleuf en dus gewoon de huidige cilinder blijven gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tas2R6j6TuiTgWCcarxFGXXBnRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvI4eUm1FXvMcfG7z1fpOBlT.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:42
Ik heb sinds 2 dagen de ultra. Erg tevreden mee.

Het enige dat niet werkt is de Auto Unlock wanneer je in de buurt komt van je deur.

Ik heb een Google Pixel 8 (dus Android). Heb alle rechten aangezet zoals de app ook duidelijk aangeeft. Locatie services staan ook aan.

Heeft iemand enig idee waarom hij desondanks niets doet wanneer ik voor de deur sta? Telkens als ik het probeer ben ik zeker 300 meter van de deur verwijderd voor ik terugloop naar de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

outlandos schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:19:
Ik heb sinds 2 dagen de ultra. Erg tevreden mee.

Het enige dat niet werkt is de Auto Unlock wanneer je in de buurt komt van je deur.

Ik heb een Google Pixel 8 (dus Android). Heb alle rechten aangezet zoals de app ook duidelijk aangeeft. Locatie services staan ook aan.

Heeft iemand enig idee waarom hij desondanks niets doet wanneer ik voor de deur sta? Telkens als ik het probeer ben ik zeker 300 meter van de deur verwijderd voor ik terugloop naar de deur.
Kijk eens naar de status van Auto Unlock. Hij vertelt je dan waarom het niet werkt. Bij mij ziet hij vaak niet dat ik de geofence verlaten heb (S20 FE telefoon). De S24 van mijn vrouw doet het perfect.

Ik heb via Nuki een nieuwe Ultra mogen ontvangen, de vorige had een lamme knop. Topservice. Helaas lijkt de Wifi module van de nieuwe het niet te doen, hij vindt geen enkel Wifi netwerk. Iemand nog tips? Ik heb bv al gezocht om het slot uit en weer aan te zetten maar dat lijkt niet te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb door de knop 10 seconden in te drukken het slot gereboot, daarna kon ik hem gewoon verbinden met de Wifi. Vreemd maar het werkt nu, dus tevreden klant weer. Nu alleen het geofence probleem nog tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 20:51
Arfman schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:57:
[...]

Ik heb via Nuki een nieuwe Ultra mogen ontvangen, de vorige had een lamme knop. Topservice.
Wat bedoel je precies met lamme knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 13:00
RoyRacing schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:59:
Hallo allen,

Ik heb een Nuki Smart Lock 4 die ik via Matter en SmartThings verbonden heb. Enige wat ik vervelend vind is het "langzame" openen als hij mijn telefoon niet gespot heeft en ik dus voor een dichte deur sta.

Nu heb ik wel interesse in de Ultra alleen wil ik niet mijn cilinder vervangen.
Waarom zou ik niet mijn huidige sleutel op maat maken voor de gele sleuf en dus gewoon de huidige cilinder blijven gebruiken?
[Afbeelding]
Er is sinds vandaag de Smartlock Pro. Die kan op een bestaande cilinder worden geplaatst en is verder identiek aan de Ultra. Ook nog eens goedkoper door het ontbreken van de losse speciale cilinder.
Aangezien je al een Smart Lock 4 hebt krijg je er nu een gratis deursensor bij als je het id van je huidige Smart Lock geeft.

nieuws: Nuki brengt kleinere Smart Lock Pro uit die geen cilinderwissel vereist

[ Voor 8% gewijzigd door Rixard op 11-03-2025 14:40 . Reden: linkje en cilinder goed geschreven ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Rixard schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Er is sinds vandaag de Smartlock Pro. Die kan op een bestaande cylinder worden geplaatst en is verder identiek aan de Ultra. Ook nog eens goedkoper door het ontbreken van de losse speciale cylinder.
Aangezien je al een Smart Lock 4 hebt krijg je er nu een gratis deursensor bij als je het id van je huidige Smart Lock geeft.
Hey, dat is goud! Die mail/info heb ik nog niet gehad/gezien.
Ik ga even neuzen, bedankt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:12

ja3

Heeft iemand toevallig hier een oplossing voor?
Ik heb Auto-Unlock aanstaan en deze gaat ook ieder keer netjes af zodra mijn iPhone in bluetooth bereik komt. Helaas is dit 50% van de tijd te vroeg en sta ik alsnog voor een dichte deur (parkeren voor de deur). Nu heb ik dit inmiddels geaccepteerd.
Maar het vervolgprobleem probeer ik wel op te lossen en dat is dat als ik dan voor een dichte deur sta ik 1 minuut moet wachten voordat het slot weer lijkt te reageren op de ope knop in de Nuki app. Dus vaak pak ik dan alsnog mijn sleutel erbij.

Het betreft een Nuki Pro gen4 welke via thread is verbonden (Apple TV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

ja3 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:12:
Heeft iemand toevallig hier een oplossing voor?
Ik heb Auto-Unlock aanstaan en deze gaat ook ieder keer netjes af zodra mijn iPhone in bluetooth bereik komt. Helaas is dit 50% van de tijd te vroeg en sta ik alsnog voor een dichte deur (parkeren voor de deur). Nu heb ik dit inmiddels geaccepteerd.
Maar het vervolgprobleem probeer ik wel op te lossen en dat is dat als ik dan voor een dichte deur sta ik 1 minuut moet wachten voordat het slot weer lijkt te reageren op de ope knop in de Nuki app. Dus vaak pak ik dan alsnog mijn sleutel erbij.

Het betreft een Nuki Pro gen4 welke via thread is verbonden (Apple TV).
Tijd tot hij weer sluit kan je instellen dacht ik? Zelf heb ik dit uitstaan. Ik laat hem op slot gaan als ik weer bij huis weg ga.
Of misschien met een deursensor dat de deur eerst een keer open moet gaan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hebben mensen tips om de Nuki Ultra te beschermen tegen regen/sneeuw etc?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 19:54
Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:24:
Hebben mensen tips om de Nuki Ultra te beschermen tegen regen/sneeuw etc?
Wat is je usecase hiervoor? Dat ding hangt toch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arn0uDz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Wat is je usecase hiervoor? Dat ding hangt toch binnen.
Ik wil hem bij de tuindeur (aan straatkant) gebruiken van de tuin. (voordeur zit op een onlogische plek, dus de achterdeur wordt gebruikt als voordeur. Maar we willen ook weer niet dat iedereen zomaar de tuin in loopt of de dreumes zo maar de straat op rent.) Dus eigenlijk zoals normaal in een voordeur, alleen beide kanten zijn buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Ik wil hem bij de tuindeur (aan straatkant) gebruiken van de tuin. (voordeur zit op een onlogische plek, dus de achterdeur wordt gebruikt als voordeur. Maar we willen ook weer niet dat iedereen zomaar de tuin in loopt of de dreumes zo maar de straat op rent.) Dus eigenlijk zoals normaal in een voordeur, alleen beide kanten zijn buiten.
Moet je er een soort vogelkastje omheen maken en is het nog de vraag of het apparaat die luchtvochtigheid leuk vind.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RoyRacing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Moet je er een soort vogelkastje omheen maken en is het nog de vraag of het apparaat die luchtvochtigheid leuk vind.
Ik zat al te denken om een soort van kunststof pijpje omheen te doen met een rubbersluiting.
(Ik kan nergens een automatisch smartlock zoals Nuki vinden die geschikt is voor buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Mad-Matt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:44:
[...]

Ik zat al te denken om een soort van kunststof pijpje omheen te doen met een rubbersluiting.
(Ik kan nergens een automatisch smartlock zoals Nuki vinden die geschikt is voor buiten)
Zou mij onhandig zijn, moet je hem met de hand bedienen moet je eerst dat pijpje weghalen en terugzetten.
Ik zou het slot gelijk bereikbaar willen hebben.

Al vind ik het sowieso een dure oplossing voor een tuin, nu weet ik niet wat voor buurt en wat er in de tuin te halen valt natuurlijk.

Ik ken ook geen waterdichte/werende sloten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RoyRacing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:02:
[...]

Zou mij onhandig zijn, moet je hem met de hand bedienen moet je eerst dat pijpje weghalen en terugzetten.
Ik zou het slot gelijk bereikbaar willen hebben.

Al vind ik het sowieso een dure oplossing voor een tuin, nu weet ik niet wat voor buurt en wat er in de tuin te halen valt natuurlijk.

Ik ken ook geen waterdichte/werende sloten.
Gaat meer om het idee dat niet iedereen zomaar de tuin in loopt, maar dat de tuin wel bereikbaar is voor pakketbezorgers en dat de dreumes niet zomaar de deur open kan doen en de straat op kan rennen.

Maar dan gaan we verder zoeken.
Ik heb wel sloten gevonden van Bold en Flient, die zijn wel waterdicht, maar er zit geen motortje in, dus handmatig open draaien en handmatig op slot draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Johnnie5 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:08:
Wat bedoel je precies met lamme knop?
De knop was zeer moeilijk in te drukken, dit gebeurde na een keer opgeladen te zijn en weer op de deur geplaatst te zijn. Enkele dagen daarna viel er een stukje plastic uit het slot, waarna de knop eigenlijk helemaal niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:41

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is nu het voordeel van de nieuwe Nuki Smart Lock Pro ten opzichte van een U200 bijv.?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
De Ultra bevalt super goed, dus ik heb nu de Smart Lock Go besteld voor de garagedeur. Zal mijn bevindingen hier posten zodra die is bezorgd (2 weken levertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Ultra pro besteld hier, ook aan het afwachten.

Wat ik alleen niet kon vinden nog, wat het verschil is tussen de 4.0 en de Go? Of is alleen de naam verandert?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
RoyRacing schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:09:
Ultra pro besteld hier, ook aan het afwachten.

Wat ik alleen niet kon vinden nog, wat het verschil is tussen de 4.0 en de Go? Of is alleen de naam verandert?
Heb je er 2 besteld? :9 De ultra of de nieuwe pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Axel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Heb je er 2 besteld? :9 De ultra of de nieuwe pro?
Haha, in de war met al die namen.

De pro!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Lukt het iemand de nieuwe Pro te bestellen? Bij mij zegt hij al aantal dagen niet leverbaar.

PS: als iemand met een bestaande Nuki het ID wil delen zodat ik een gratis deursensor bij de bestelling krijg (bijvoorbeeld als je zelf toch niet van plan bent om een nieuwe nuki te kopen), laat het a.u.b. weten in DM :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

woekele schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:45:
Lukt het iemand de nieuwe Pro te bestellen? Bij mij zegt hij al aantal dagen niet leverbaar.

PS: als iemand met een bestaande Nuki het ID wil delen zodat ik een gratis deursensor bij de bestelling krijg (bijvoorbeeld als je zelf toch niet van plan bent om een nieuwe nuki te kopen), laat het a.u.b. weten in DM :D
Heb ik waarschijnlijk de laatste besteld 3 dagen geleden ongeveer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQAzYOo62chdNkq4aw0j1R_gzKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1R5waM4nUwK68Vypex7Y88NI.jpg?f=fotoalbum_large

De Go is al binnengekomen. Eerste indruk is dat de kwaliteit goed oogt.

De sticker achterop met produciemaand May 2025 is wel een beetje gek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
<knip> mag in V&A

[ Voor 88% gewijzigd door Septillion op 31-03-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21-05 14:20

JB

Cédric roelt!

Ik heb sinds kort issues met het kalibreren, dit wil niet. Je hoort de
Nuki Smartlock 3.0 Pro dan meteen vast schieten met een *klik* (uiteraard ook getest met de deur open). Ik krijg dan de melding dat de batterij niet vol (genoeg) zou zijn, maar deze is volledig opgeladen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjFPjOEnsDAuRlsqVp5SeFu7WR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6c1xhe7RYLFVCvPG1xvdSdS.jpg?f=fotoalbum_large

Nuki is nu net 2 jaar oud en heeft Nuki Guarantee Plus. Heeft iemand dit ook al eens gehad? Nuki werkt verder wel naar behoren maar ik had laatst dat de bovenste dievenklauw net niet genoeg open was, waardoor de deur bleef hangen en ik wil de Nuki dus opnieuw kalibreren.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 17-03-2025 11:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? Mogelijk zijn deze, ondanks opgeladen te zijn, toch te zwak geworden na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21-05 14:20

JB

Cédric roelt!

Arfman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:47:
Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd? Mogelijk zijn deze, ondanks opgeladen te zijn, toch te zwak geworden na 2 jaar.
Het is de Nuki batterypack zelf. De deur sluit/opent gewoon goed op dezelfde batterij?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 09:05
Hey all,

Ik zit heel erg te twijfelen over de gen 5 Pro en Ultra. De Ultra is korter en beter? te bevestigen, doordat er een schroef gat in de cilinder zit zag ik. Echter vind ik een opzet unit ook wel veel fijner, ook kijkende naar de toekomst. De cilinder swap is misschien niet eens het ergste, maar wel dat gele tandwieltje dat blijkbaar makkelijk af kan breken (iig N=1 volgens een duitse reviewer

Wat de TeDee doet door te zeggen 'zaag maar je sleutel af' ook aardig elegant, al wel beetje lomp :p

Ik moet hoe dan ook nieuwe cilinders kopen voor mijn hele huis; en zit dus aan de MC cilinders te denken, wel prijzig, maar zogezegd wel heel goed kwalitatief, maar extra sleutels zijn dan ook best prijzig en als je er maar 3 bij krijgt, ben je er ook alweer 1 gelijk 'kwijt'.

Any thoughts?

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

n0d3 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:56:
Hey all,

Ik zit heel erg te twijfelen over de gen 5 Pro en Ultra. De Ultra is korter en beter? te bevestigen, doordat er een schroef gat in de cilinder zit zag ik. Echter vind ik een opzet unit ook wel veel fijner, ook kijkende naar de toekomst. De cilinder swap is misschien niet eens het ergste, maar wel dat gele tandwieltje dat blijkbaar makkelijk af kan breken (iig N=1 volgens een duitse reviewer

Wat de TeDee doet door te zeggen 'zaag maar je sleutel af' ook aardig elegant, al wel beetje lomp :p

Ik moet hoe dan ook nieuwe cilinders kopen voor mijn hele huis; en zit dus aan de MC cilinders te denken, wel prijzig, maar zogezegd wel heel goed kwalitatief, maar extra sleutels zijn dan ook best prijzig en als je er maar 3 bij krijgt, ben je er ook alweer 1 gelijk 'kwijt'.

Any thoughts?
Volgens mij zijn de enige verschillen:
Wel of geen cilinder vervangen
Even uit het hoofd 11mm lengte verschil van de unit zelf

Ik heb destijds al mijn hang- en sluitwerk vervangen en heb gelijke cilinders overal. Ik wil met 1 sleutel alles kunnen, het smartlock is bonus.
En ik heb voor mijn Nuki 4 mijn sleutel al moeten bewerken omdat die voor de sleuf in de unit al te dik was.

Edit:
Mijn Pro ligt bij DHL klaar dus vanavond mee spelen 👌🏻

[ Voor 6% gewijzigd door RoyRacing op 19-03-2025 14:55 ]

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
RoyRacing schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Volgens mij zijn de enige verschillen:
Wel of geen cilinder vervangen
Even uit het hoofd 11mm lengte verschil van de unit zelf

Ik heb destijds al mijn hang- en sluitwerk vervangen en heb gelijke cilinders overal. Ik wil met 1 sleutel alles kunnen, het smartlock is bonus.
En ik heb voor mijn Nuki 4 mijn sleutel al moeten bewerken omdat die voor de sleuf in de unit al te dik was.

Edit:
Mijn Pro ligt bij DHL klaar dus vanavond mee spelen 👌🏻
Dat is wat ik idd dus ook wil; en omdat ik toch cilinders moet swappen, vind ik het niet erg om naar de Ultra te gaan, maar denk dat ik het niet nodig vind. Maar afbrekende tandwiel geeft me wel zorgen over er straks sleutels/motoren breken :)

We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 10:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

n0d3 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:56:
Hey all,

Any thoughts?
Je zou de Pro kunnen kiezen en dan 1 nieuwe cilinder als knop cilinder uitvoeren, dan ben je geen sleutel kwijt.

De cilinder bij de ultra is denk ik ook gewoon een knopcilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Als je nieuwe cilinders krijgt is een paar extra sleutels de kosten niet. En ik zou ook met de ultra een gelijksluitende cilinder voor die deur bestellen zodat als die ultra er ooit afgaat je de normale cilinder terug kan zetten.

Ik zie behalve die 11mm korter geen enkele reden om de ultra boven de pro te kiezen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PCJR schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Er is geen Tedee topic volgens mij? Kon het niet vinden.

Heb er sinds een week eentje op de deur zitten. Functioneel prima. Alleen de accu valt wel enorm tegen. Nog geen week in gebruik, max 3x per dag openen en sluiten, al 20% verbruikt. Dan red ik net een dikke maand, ipv de beloofde 6 tot 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Phusebox schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:23:
[...]

Er is geen Tedee topic volgens mij? Kon het niet vinden.

Heb er sinds een week eentje op de deur zitten. Functioneel prima. Alleen de accu valt wel enorm tegen. Nog geen week in gebruik, max 3x per dag openen en sluiten, al 20% verbruikt. Dan red ik net een dikke maand, ipv de beloofde 6 tot 10 maanden.
Vaak slechte wifi waardoor hard moet werken en dus de accu leegtrekt. Maar geen ervaring.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
RoyRacing schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:43:
Ik zie behalve die 11mm korter geen enkele reden om de ultra boven de pro te kiezen.
Dat gevoel heb ik dus ook heel sterk.

En ja, tis maar 1 sleutel, maar ik moet 4 cilinders hebben, dus dan loopt het wel in de papieren, en je krijgt bij MC nergens een sleutel bij volgens mij, dus dan moet ik dus sowieso 3 sleutels hebben voor 2 sleutelbossen en een nuki; 1 of 2 reserve is dan wel fijn. Zal ze iig niet meer aan mn ouders en schoonouders uitdelen :p

Keypad is daar natuurlijk een oplossing voor, maar daar hoor ik ook vaak van 'maar dan gaat je SKG rating naar '2'. Niet dat dat zoveel boeit, maar toch.

Maar voordat je het weet heb je 6 sleutels nodig, en dat is dan ook weer bijna 200€ ...

Anyway, Ik blijf bij mijn gevoel om gewoon lekker voor de Pro te gaan, die 11mm vind ik ook niet zo heel belangrijk ... en misschien zelfs beter met mn lompe grote handen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Nou hier zit de nieuwe pro op de deur.
Snel (hoofdreden) 👌🏻
En idd vrij luid/naar geluid even aankijken.

Maar ik krijg de Matter verbinding niet voor elkaar.
Ik krijg bericht dat het slot niet aan Icloud toegevoegd kon worden en dat ik mogelijk het accessoire opnieuw moet opstarten.

Maar hoe dan? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0d3
RoyRacing schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:04:
Nou hier zit de nieuwe pro op de deur.
Snel (hoofdreden) 👌🏻
En idd vrij luid/naar geluid even aankijken.

Maar ik krijg de Matter verbinding niet voor elkaar.
Ik krijg bericht dat het slot niet aan Icloud toegevoegd kon worden en dat ik mogelijk het accessoire opnieuw moet opstarten.

Maar hoe dan? Iemand ervaring mee?
Waar heb je deze besteld, want lijkt (weer) overal uitverkocht. Dacht als ik gewoon via nuki.at dat doe, dan is de grootste kans, maar ook daar is ie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

n0d3 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Waar heb je deze besteld, want lijkt (weer) overal uitverkocht. Dacht als ik gewoon via nuki.at dat doe, dan is de grootste kans, maar ook daar is ie op.
Via de app naar www.Nuki.io
Maar zag idd dat vrij kort daarna op niet beschikbaar stond.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanavond voor de 2e keer een ongewild Auto Unlock moment. Mijn vrouw en ik komen samen thuis, deur gaat netjes open (door de telefoon van mijn vrouw, blijkt uit de log).

15 minuten later open ik mijn telefoon en 1 seconde daarna horen we de voordeur open gaan :? Op de een of andere manier snapt mijn telefoon gewoon niet dat ik thuis kom zonder dat ik allerlei fratsen uithaal (dat betekent Nuki app openen als ik bij mijn werk in de auto stap, of scherm aanlaten, wat dan ook.)

En ja, alle instellingen qua powersaving staan goed (Samsung S20). Sterker nog, ik heb zaterdag 3 uur gespendeerd aan het factory resetten van de telefoon en alles weer instellen, juist om dit probleem te tackelen.

Heb ook al een support ticket lopen maar daar vragen ze eerst om een afbeelding van de log, dan geef je die en krijg je de volgende dag een vraag wat het hardware ID van het slot is en of ik de factuur kan overhandigen. Vraag dat dan gelijk, erg irritant, heb het idee dat ze je met een kluitje het riet insturen.

Als iemand hier nog ideeën heeft hoor ik het graag, want dit is wel echt een dikke no go voor een slot. Als dit gebeurt als we toevallig niet thuis zijn kan ik in de auto springen om de deur dicht te trekken? Kan toch niet waar zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:36:
Vanavond voor de 2e keer een ongewild Auto Unlock moment. Mijn vrouw en ik komen samen thuis, deur gaat netjes open (door de telefoon van mijn vrouw, blijkt uit de log).
Heb je wel het vinkje "Consider devices nearby" aan staan in de auto unlock settings?
Als iemand hier nog ideeën heeft hoor ik het graag, want dit is wel echt een dikke no go voor een slot. Als dit gebeurt als we toevallig niet thuis zijn kan ik in de auto springen om de deur dicht te trekken? Kan toch niet waar zijn ...
Dat lijkt me niet kunnen, ik geloof dat auto unlock alleen werkt als je binnen Bluetooth-bereik bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Room42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Heb je wel het vinkje "Consider devices nearby" aan staan in de auto unlock settings?
Nee, wat heeft dat voor nut? Dat is alleen nuttig als je meerdere Nuki apparaten hebt volgens de uitleg.
Dat lijkt me niet kunnen, ik geloof dat auto unlock alleen werkt als je binnen Bluetooth-bereik bent.
Goed punt. Blijft echter raar dat dit kan gebeuren, vorige keer gebeurde het 's avonds laat en gelukkig hoorde ik het toen maar wat nou als dat om 3 uur 's nachts gebeurt?

Instellingen op mijn telefoon zijn identiek aan die van mijn vrouw, dat mag/kan het niet zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:59:
[...]

Nee, wat heeft dat voor nut? Dat is alleen nuttig als je meerdere Nuki apparaten hebt volgens de uitleg.
Nee, zo lees ik het niet:
Consider devices nearby
When you unlock this device (lees: het nuki slot) with Auto Unlock, it is canceled for your other nearby devices (lees: telefoons of sensors). To use this feature, enable it for all devices.
Hoe dan ook kan het sowieso geen kwaad, lijkt me. :?
[...]

Goed punt. Blijft echter raar dat dit kan gebeuren, vorige keer gebeurde het 's avonds laat en gelukkig hoorde ik het toen maar wat nou als dat om 3 uur 's nachts gebeurt?
Ik zou instellen dat ie na bedtijd niet meer auto unlocked. Dan moet je altijd actief zelf unlocken als je nog naar binnen wilt. Ik gebruik daar de vingerafdrukscanner voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Room42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:07:
[...]

Nee, zo lees ik het niet:

[...]

Hoe dan ook kan het sowieso geen kwaad, lijkt me. :?

[...]

Ik zou instellen dat ie na bedtijd niet meer auto unlocked. Dan moet je altijd actief zelf unlocken als je nog naar binnen wilt. Ik gebruik daar de vingerafdrukscanner voor.
Ik heb de instelling voor andere apparaten aangezet, we gaan het zien. En inderdaad, nachtmodus voorkomt auto unlock, dat maakt me al iets geruster.

Ben benieuwd met welke suggesties de support komt, ik laat het nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl

15 minuten later open ik mijn telefoon en 1 seconde daarna horen we de voordeur open gaan :? Op de een of andere manier snapt mijn telefoon gewoon niet dat ik thuis kom zonder dat ik allerlei fratsen uithaal (dat betekent Nuki app openen als ik bij mijn werk in de auto stap, of scherm aanlaten, wat dan ook.)

En ja, alle instellingen qua powersaving staan goed (Samsung S20). Sterker nog, ik heb zaterdag 3 uur gespendeerd aan het factory resetten van de telefoon en alles weer instellen, juist om dit probleem te tackelen.

Heb ook al een support ticket lopen maar daar vragen ze eerst om een afbeelding van de log, dan geef je die en krijg je de volgende dag een vraag wat het hardware ID van het slot is en of ik de factuur kan overhandigen. Vraag dat dan gelijk, erg irritant, heb het idee dat ze je met een kluitje het riet insturen.

toon volledige bericht
Heel vervelend. Enkel maanden terug heb ik hetzelfde probleem gehad en bij mij zat het toch echt in de instellingen. ik weet niet precies meer welke... helaas. Check in elk geval dat de app niet in de slaapstand gaat en ook dat niet twee GSM's binnen een bepaalde tijd de Nuki mogen openen. Het blijft even zoeken en proberen. want als het werkt werkt het echt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00
n0d3 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Hij is net op voorraad gekomen bij Nuki.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

wfveennl schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:03:
[...]

Heel vervelend. Enkel maanden terug heb ik hetzelfde probleem gehad en bij mij zat het toch echt in de instellingen. ik weet niet precies meer welke... helaas. Check in elk geval dat de app niet in de slaapstand gaat en ook dat niet twee GSM's binnen een bepaalde tijd de Nuki mogen openen. Het blijft even zoeken en proberen. want als het werkt werkt het echt perfect.
Staat allemaal goed, maar bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:47
Na 5 jaar vond ik het wel eens tijd om de topicstart aan te passen. 😅

Er is in de tussentijd een hoop veranderd in Nuki-land, dus ik heb de eerste post wat bijgewerkt. Nieuwe modellen, Matter-ondersteuning, accessoires, en geen bridge meer nodig

Zelf heb ik op dit moment een Nuki Smart Lock Pro (5e generatie) in bestelling staan. Zodra die binnen is, zal ik daar ook wat over toevoegen aan de topicstart (met foto's en ervaringen als dat handig is).

Heb je suggesties of aanvullingen voor de topicstart? Laat het vooral weten – dat mag gewoon hier in het topic, of via een DM als je dat fijner vindt.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 16:34
Hieronder mijn ervaring met een cilinder kopen, en die is niet goed. Hun eigen cilinder vond ik alleen via hun eigen webshop, dus daar besteld. Levertijd zou 3-5 werkdagen zijn - DHL vanuit Duitsland, dus dat kon ik begrijpen.

Vrijdag laat besteld, dus hoopte op dinsdag of woensdag. Maandag werd de bestelling afgehandeld, en had daarmee grote hoop dat het zou lukken.

Echter was deze donderdag nog steeds op de status "digitaal aangemeld, maar nog niet opgehaald". Voor mij maar 2 mogelijkheden: het was nog niet ingepakt of DHL komt maar 1x per week langs.
  • Sorry, we kunnen je order niet vinden
  • Geef al je gegevens nog eens via email
  • Sorry, we kunnen je order nog steeds niet vinden
  • Het is nog onvoldoende vertraagd om in actie te komen. Levertijd kan 4-10 dagen zijn, dus woensdag kunt u terug mailen
Vrijdag werd het pakketje uiteindelijk opgehaald en zaterdag bezorgd.

Hebben anderen ook het idee dat hun magazijn een chaos is?

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

vinx77 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:14:
Hieronder mijn ervaring met een cilinder kopen, en die is noet goed. Hun eigen cilinder vond ik alleen via hun eigen webshop, dus daar besteld. Levertijd zou 3-5 werkdagen zijn - DHL vanuit Duitsland, dus dat kon ik begrijpen.

Vrijdag laat besteld, dus hoopte op dinsdag of woensdag. Maandag werd de bestelling afgehandeld, en had daarmee grote hoop dat het zou lukken.

Echter was deze donderdag nog steeds op de status "digitaal aangemeld, maar nog niet opgehaald". Voor mij maar 2 mogelijkheden: het was nog niet ingepakt of DHL komt maar 1x per week langs.
  • Sorry, we kunnen je order niet vinden
  • Geef al je gegevens nog eens via email
  • Sorry, we kunnen je order nog steeds niet vinden
  • Het is nog onvoldoende vertraagd om in actie te komen. Levertijd kan 4-10 dagen zijn, dus woensdag kunt u terug mailen
Vrijdag werd het pakketje uiteindelijk opgehaald en zaterdag bezorgd.

Hebben anderen ook het idee dat hun magazijn een chaos is?
toon volledige bericht
Orders worden al heel snel als verzonden gemarkeerd maar dat is puur het aanmelden bij DHL. Dus ik denk eerder dat de werkwijze/het systeem niet helemaal correct werkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 00:30
Nuki Smart Lock Pro (5e generatie) 26-3-2025 besteld en staat sinds donderdag bij DHL als aangemeld maar DHL heeft het pakket nog niet van Nuki ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Wat ik zeg, als verzonden gemarkeerd maar eigenlijk alleen aangemeld. Dit was mijn zending:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za7LlQ5DtHJ1GG6GWpHwKeBeY7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NOD9PyLVGMFFhnRe3wi4IfUE.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
rai_rob schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:42:
Nuki Smart Lock Pro (5e generatie) 26-3-2025 besteld en staat sinds donderdag bij DHL als aangemeld maar DHL heeft het pakket nog niet van Nuki ontvangen.
Bij mij hetzelfde, staat wel op verzonden maar heb niet eens tracking. Ook 26-3 besteld, maar ik heb zo vaak zoveel dingen besteld bij Nuki dat ik me verder geen zorgen maak.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rai_rob
Philos31 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Bij mij hetzelfde, staat wel op verzonden maar heb niet eens tracking. Ook 26-3 besteld, maar ik heb zo vaak zoveel dingen besteld bij Nuki dat ik me verder geen zorgen maak.
Gisteren toch maar eens een mail gestuurd en meteen een tracking en mijn bestelling wordt vandaag geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag de Pro binnen gekregen. Met de sticker gemonteerd, vond dat toch wat matig gezien er een lichte kromming in het deurbeslag zit. Dus met een schroefje extra vastgezet. Ding maakt inderdaad best herrie, als dat maar goed gaat :+

Krijg hem alleen met geen mogelijkheid aan mijn IOT vlan gekoppeld. Guest Vlan dan weer wel, snap er niks van, die staat nog meer afgeschermd namelijk. Mijn normale vlan wil die ook wel op, maar daar wil ik hem niet op. Andere die dit herkennen?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Ophidian schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:15:
Vandaag de Pro binnen gekregen. Met de sticker gemonteerd, vond dat toch wat matig gezien er een lichte kromming in het deurbeslag zit. Dus met een schroefje extra vastgezet. Ding maakt inderdaad best herrie, als dat maar goed gaat :+

Krijg hem alleen met geen mogelijkheid aan mijn IOT vlan gekoppeld. Guest Vlan dan weer wel, snap er niks van, die staat nog meer afgeschermd namelijk. Mijn normale vlan wil die ook wel op, maar daar wil ik hem niet op. Andere die dit herkennen?
Als je DHCP gewoon goed staat zou ik niet weten waarom niet. Zit je pool niet vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
tjanssen schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:04:
[...]

Als je DHCP gewoon goed staat zou ik niet weten waarom niet. Zit je pool niet vol?
Nee dat niet. Stond nog een update voor het AP waar die aan hangt (hangt er twee meter vanaf). Nu wil die wel aan juiste vlan na de update. Geen idee wat er nou precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Eerste ervaringen met de Nuki Pro (5e generatie)
Nou... mijn eerste hernieuwde ervaring met Nuki is niet bijster positief.

Slotproblemen:
Ik gebruik een M&C cilinder en helaas: de sleutel bleek te lang om in de Nuki Pro te passen. Heb 'm dus maar moeten afslijpen om het passend te krijgen. Niet heel elegant, en ook niet bepaald plug & play.

Klemmende deur:
Mijn voordeur klemt een klein beetje (zoals bij veel oudere deuren). Met de sleutel is dat geen probleem: hij opent soepel. Maar de Nuki krijgt het net niet voor elkaar om de dagschoot ver genoeg terug te trekken. Er is in de app ook geen instelling waarmee je dat een tikkie verder kunt instellen.
Gevolg: om de deur nu te openen met Nuki, moet ik eerst van buiten de deur naar me toetrekken en dan pas ontgrendelen. Niet echt de handsfree-ervaring die je verwacht.

Keypad vs. automatisering:
Wat me ook opvalt: de snelheid van ontgrendelen is bij mij via Unifi Deurbel → fingerprint → Homey → Nuki sneller dan via de officiële Nuki Keypad met fingerprint.
Dat voelt een beetje… krom.

Al met al:
Geen heel fijne hernieuwde kennismaking met Nuki tot nu toe. Ik ga het de komende weken natuurlijk verder testen (en tweaken), maar dit voelt nog niet als het ‘pro’ slot dat de naam belooft.

Wordt vervolgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:28
Philos31 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:25:

Wat me ook opvalt: de snelheid van ontgrendelen is bij mij via Unifi Deurbel → fingerprint → Homey → Nuki sneller dan via de officiële Nuki Keypad met fingerprint.
Hoe snel in seconden moet ik dan aan denken voor beide situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
Mijn eerste ervaringen met de Nuki Pro (5e generatie)

Als eerste ik had nog geen ervaring met Nuki of vergelijkbaar product.

Installatie hardware:
Omdat ik geen fan ben van dubbelzijdige tape meteen de grondplaat met schroeven tegen de cilinder gebruikt, ik had deze te hard aangedraaid waardoor de sleutel bijna niet meer draaide in de cilinder maar dat was snel opgelost, sleutel past bij mij wel goed in de Nuki onze deur is nieuw met 3 puntssluiting en er is bijna geen kracht nodig dus dat gaat ook goed.

Installatie software:
Aanmelden en updaten via de app ging vlekkeloos ook het later toevoegen van de deursensor was eenvoudig. Nog wel een overbodige melding die terug blijft komen "Nuki Smart Actions zijn geactiveerd" waarbij ik me niet bewust ben dat ik daar iets meegedaan heb maar moet er nog tijd instoppen. Na een dag Auto Unlock aangezet, een keer werkt dit prefect tweede keer niet maar woon in een woontoren en was naar de onderburen geweest dus mogelijk dacht Nuki dat ik nog thuis was :)

Ervaring tot nu toe:
Wat me op valt is dat de app soms te lang nodig heeft om met het slot te verbinden, Matter met Google Home lukt in een keer maar kreeg geen verbinding met mijn Home Assistent, nu Matter aan Home Assistent gekoppeld en verbinding werkt sneller als via de app van Nuki en Google Home verbonden via "Works with Google"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
its_me_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:35:
[...]

Ja dat is niet zo makkelijk te zeggen. Het keypad leest de vinger lampjes gaan heen en weer en gaat dan verbinding te maken met het slot en gaat dan open.
Op de deurbel, zodra ik mijn vinger erop leg weet de bel wie ik ben en gat de deur open.
Wat zal het schelen? Soms hetzelfde soms een halve seconde. Het Nuki keypad is de ene keer sneller dan de andere keer. De Unifi deurbel is altijd even snel.
Ik zal een keer proberen een video te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Philos31 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:25:
Eerste ervaringen met de Nuki Pro (5e generatie)
Nou... mijn eerste hernieuwde ervaring met Nuki is niet bijster positief.

Slotproblemen:
Ik gebruik een M&C cilinder en helaas: de sleutel bleek te lang om in de Nuki Pro te passen. Heb 'm dus maar moeten afslijpen om het passend te krijgen. Niet heel elegant, en ook niet bepaald plug & play.

Klemmende deur:
Mijn voordeur klemt een klein beetje (zoals bij veel oudere deuren). Met de sleutel is dat geen probleem: hij opent soepel. Maar de Nuki krijgt het net niet voor elkaar om de dagschoot ver genoeg terug te trekken. Er is in de app ook geen instelling waarmee je dat een tikkie verder kunt instellen.
Gevolg: om de deur nu te openen met Nuki, moet ik eerst van buiten de deur naar me toetrekken en dan pas ontgrendelen. Niet echt de handsfree-ervaring die je verwacht.

Al met al:
Geen heel fijne hernieuwde kennismaking met Nuki tot nu toe. Ik ga het de komende weken natuurlijk verder testen (en tweaken), maar dit voelt nog niet als het ‘pro’ slot dat de naam belooft.

Wordt vervolgd…
toon volledige bericht
De niet passende sleutel (plug&play) kan je Nuki niet kwalijk nemen. Als je via hun site alle gegevens invult zullen ze je waarschijnlijk de Ultra hebben aanbevolen.

Ik zelf krijg de Matter verbinding niet voor elkaar... Blijft zeuren dat het slot niet aan Icloud toegevoegd kan worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
its_me_ schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:35:
[...]

Heel vreemd, maar sinds vandaag is de Nuki keypad net iets sneller dan via de deurbel.
Het scheelt echt niets hoor, gaat om wellicht een kwart seconde verschil, maar ik verbaasde me er over.
De Nuki keypad is dus sneller geworden op de een of andere manier.

Wat ik ook merkte was dat de dagschoot met de hendel aan de binnenkant van de deur soepeler liep dan met de sleutel. Met de sleutel leek hij wat meer te "plakken" hij bewoog (vooral terug) wat stroperig.
Dus ik heb het mechanisme een beetje extra gebruikt door met de sleutel de dagschoot een behoorlijk aantal keer in te trekken en nu opent de Nuki ook de deur goed.

Op zich werkt het nu dus helemaal naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
Ben me aan het oriënteren voor mogelijk een Nuki slot bij een voordeur met brievenbus. Al gezien dat het dan verstandig is enkele standaard instellingen aan te passen. Lees echter ook dat de Nuki een draaiknop voor handmatige bediening heeft. Werkt dat draaien altijd, of is dat uitgeschakeld als het slot vergrendeld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

nagynl schreef op maandag 7 april 2025 @ 02:48:
Ben me aan het oriënteren voor mogelijk een Nuki slot bij een voordeur met brievenbus. Al gezien dat het dan verstandig is enkele standaard instellingen aan te passen. Lees echter ook dat de Nuki een draaiknop voor handmatige bediening heeft. Werkt dat draaien altijd, of is dat uitgeschakeld als het slot vergrendeld is?
Dat werkt altijd, zal met veiligheid te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 14:34
Ik zit nu ook te kijken om voor een Nuki Pro of Ultra te gaan.
De Ultra heeft eigenlijk wel een lichte voorkeur.

Wat ik me afvraag is of ik de universele Nuki cilinder uitelkaar kan halen (ja dat kan uiteraard) en het laatste (binnen) gedeelte op mijn bestaande M&C Condor kan zetten (die ook uitelkaar kan).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 22:09

toon volledige bericht
Ik sta soms voor de deur, duurt ellenlang voordat de telefoon gezien wordt. Maak de deur dan open met de code, ben ik binnen, druk de deur dicht, Nuki ziet eindelijk de telefoon en opent de deur nogmaals.... ergernis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:36

Matjan

:D

Kan dat te maken hebben dat wanneer je voor de deur staat, je telefoon van data naar wifi overschakelt? Ik maak geen gebruik van auto unlock, maar heb het wel vaak meegemaakt dat mijn "open" opdracht niet doorkwam doordat mijn telefoon op hetzelfde moment verbinding maakte met mijn wifi netwerk.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Nu laat ik mijn deur open als ik thuis ben, maar bij mij ziet hij me ook vaak niet en maak ik de deur met de keypad open.

En dat lijkt me sterk dat het zo vaak is dat ik switch van data naar wifi telkens als ik voor de deur sta. Duurt het soms ook echt te lang voor.

Kreeg laatst wel een melding “sneller schakelen ontgrendelen? Haal je telefoon uit slaapmodus” oid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Via Settings -> Auto Unlock heb je een Status en Troubleshooting optie. Die twee even doorlopen, als je problemen hebt met het automatisch unlocken van je deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGfpwbYXPC1gBwUJztkOjrwq4kc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cgUlcwRUMpeVHLqaSR23P2oG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 22:52
Ik heb ingesteld dat de deur om een bepaalde tijd op slot gaat in de avond. Nu al paar keer meegemaakt dat de deur in de ochtend wagenwijd open stond. Wel was het slot uitgedraaid. Lijkt erop dat hij tijdens op slot draaien zichzelf open duwt tegen het slotdeel. Het is alleen raar dat dit maar een enkele keer gebeurd. Voor nu autolock maar uitgeschakeld en proberen dit te herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bukkum schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:45:
Ik heb ingesteld dat de deur om een bepaalde tijd op slot gaat in de avond. Nu al paar keer meegemaakt dat de deur in de ochtend wagenwijd open stond. Wel was het slot uitgedraaid. Lijkt erop dat hij tijdens op slot draaien zichzelf open duwt tegen het slotdeel. Het is alleen raar dat dit maar een enkele keer gebeurd. Voor nu autolock maar uitgeschakeld en proberen dit te herleiden.
Ik heb hetzelfde gehad laatst. Niks in de logs te zien? Bij mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

bukkum schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:45:
Deursensor erop? Helpt niet tegen het open staan maar wel voor een waarschuwing dat de deur niet de hele nacht open staat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 22:52
Ik ga iig een deursensor plaatsen. Wel wat testjes gedaan met op slot draaien als de deur net open is op een kier, slot klemt de deur dan, dus dat met het op slot draaien de deur opent lijkt me uitgesloten. De deur moet dus al geopend worden op de een of andere manier. Automatisch openen heb ik al uitgezet. Wel deed mijn vrouw de deur op slot door op de knop te drukken als we gaan slapen. Wat later zou deze zelf op slot gaan, misschien dat daar iets fout gaat.

De logs kan ik nu niet bij om te kijken, ben op vakantie. Heb de accu maar uit het slot gehaald voor de zekerheid, dst bij een smartlock.....

[ Voor 15% gewijzigd door bukkum op 29-04-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:25
Laat ik ook maar eens mijn ervaringen posten

Ik heb sinds +/- 2 maanden een Nuki Ultra. Ik woon in een vrij nieuw (2017) appartementencomplex (huur) en mijn cylinderslot heeft geen noodfunctie (ik heb mijzelf al eens buitengesloten door een sleutel aan de binnenkant van de deur te laten zitten). Ik had dus eigenlijk geen keus - de bestaande cylinder behouden kan niet - om ook nog bij problemen een sleutel te kunnen gebruiken.

Zo'n beetje alles hier is aangesloten op de domotica (homeassistant) en na de voordeurbel werd het tijd voor het slot zelf. Deze praat tegen HA via thread/matter via de SkyConnect USB dongel.

Slot reageert via HA vrijwel altijd in ongeveer 1 seconden (op standaard instellingen wat betreft energiebesparing) en dat vind ik ruim voldoende vlot. Wel ben ik wat minder te spreken over de fysieke knop, deze voelt nogal fragiel aan en geeft slecht feedback. Ook zijn er via thread/matter wat weinig opties exposed aan homeassistant (enkel slot bedienen, ping en accuniveau). Zou mooi zijn als Nuki ook de opties auto lock/ unlock ed via homeassistant over thread/matter exposed.

Tenslotte heb ik al gebruik mogen maken van het RMA proces van Nuki (aka zit ik nu in). Mijn deur is nogal zwaar (overigens niet krom of klemmend oid) en de Nuki is het meest uitstekende deel aan de binnenkant... de rest kan je denk ik wel raden.
Ik heb kunnen ervaren dat, buiten de drukknop, ook de interne uitsparingen waar je het clinderplaatje op vast klikt nogal mager wat betreft sterkte zijn uitgevoerd. En hard ging het niet want er is verder nul schade (zowel niet aan de muur als de rest van de Nuki)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ng1fxwzUN0vig1cosOhOLN9cwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BteWf5XtCuIQzhsA2RjMQJ7G.jpg?f=fotoalbum_large

Nu had ik enkele dagen ervoor na wikken en wegen de extended garantie erbij gekocht, dus over het vervangen werd niet moeilijk gedaan. Wel wilden ze (begrijpelijk) veel weten over (de beperkte) schade - zie foto, dat is alles. Maar het gaf mij een beetje het idee dat de klantenservice nog niet veel weet over de mogelijke zwakke punten van dit model. Ze sturen ook een hele nieuwe set op (dus mét nieuwe cylinder...)

Ik moet de nieuwe nog ontvangen, dus ik ben benieuwd of ze inmiddels een HW revisie hebben van de knop en/of montageuitsparingen. Heb inmiddels wel een deurrubber op de muur geschroefd zodat de nieuwe niet meer de muur kan raken.

Wel dus advies voor toekomstige eigenaren om te zorgen dat je slot niet de muur kan aanraken door een deurstopper oid

Tenslotte ben ik nog zoekende naar een handige manier om het slot met zo weinig moeite te openen. Ik zie zelf weinig heil in auto unlock omdat ik vrij strict ben in mijn domoticaparadigma: het moet simpel, betrouwbaar en ook bij uitval van internet/homeassistant/electriciteit/lege telefoon werken. Ik heb afgelopen week een fob gekocht en ik denk dat ik deze ga gebruiken ipv de app.
Ik gebruik voor homeassistant verder nog een aantal antieke gigaset g-tag BLE tags voor aanwezigheidsdectetie. ´t Zou helemaal fantastisch zijn als de Nuki Fob zijn BLE id - net als de gitgaset g-tags - uitstuurd elke x seconden, maar aangezien er daarvoor specifiek nog een featurerequest openstaat bij nuki dev forum vrees ik dat dat niet het geval gaat zijn.

Over het algemeen dus een positieve ervaring tot nu toe. Ook het bijgeleverde MC SKG*** slot is van goede kwaliteit

[ Voor 14% gewijzigd door kwibox op 29-04-2025 15:15 . Reden: ID en QR code van slot geblured (ook al is ie niet meer ingebruik) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyRacing
  • Niet online

RoyRacing

Racende chauffeur

Iemand die een 15% kortingscode kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste